Құпияландыруға жататын мәлiметтердiң ведомстволық (салалық) тiзбелерiн әзiрлеудiң тәртібi туралы ереженi бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2000 жылғы 14 наурыздағы N 389 қаулысы.

      "Мемлекеттiк құпиялар туралы" Қазақстан Республикасының 1999 жылғы 15 наурыздағы Заңына сәйкес Қазақстан Республикасының Үкiметi ҚАУЛЫ ЕТЕДI:

      1. Қоса берiлiп отырған Құпияландыруға жататын мәлiметтердiң ведомстволық (салалық) тiзбелерiн әзiрлеудiң тәртiбi туралы ереже бекiтiлсiн.

      2. Басшыларына мәлiметтердi мемлекеттiк құпияларға жатқызу жөнiнде өкiлеттiктер берiлген мемлекеттiк органдар 2000 жылдың 1 маусымына дейiн құпияландыруға жататын мәлiметтердiң ведомстволық (салалық) тізбелерiн әзiрлесiн және заңдарда белгіленген тәртiппен бекітсін.

      3. Осы қаулы қол қойылған күнінен бастап күшіне енеді.

Қазақстан Республикасының


Премьер-Министрі



      Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң

      2000 жылғы 14 наурыздағы

      N 389 қаулысымен

      БЕКIТIЛГЕН

Құпияландыруға жататын мәлiметтердiң ведомстволық
(салалық) тiзбелерін әзiрлеу тәртiбi

      Осы Тәртiп "Мемлекеттік құпиялар туралы" Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес әзiрленген және басшыларына мәлiметтердi Қазақстан Республикасының құпияларына жатқызу жөнiнде өкiлеттiк берiлген мемлекеттiк органдар үшін олардың құпияландыруға жататын ведомстволық (салалық) мәлiметтердiң тiзбесiн (бұдан әрi - Тiзбе) әзiрлеуi кезiнде мiндеттi болып табылады.

1. Жалпы ережелер

      1. Тiзбе ведомстволық, салалық немесе бағдарламалық-мақсаттық тиесiлiгi ескерiле отырып, нақты мәлiметтердiң (мәлiметтер тобының) құпиялық дәрежесiн анықтау үшiн "Мемлекеттiк құпиялар туралы" Заңның 11, 12, 13 және 14-баптарымен айқындалған Қазақстан Республикасының мемлекеттiк құпияларын құрайтын мәлiметтер тiзбесiнiң негiзiнде әзiрленедi.

      2. Басшыларына жекелеген мәлiметтердi мемлекеттiк құпияларға жатқызу жөнiндегi өкiлеттiк берiлген мемлекеттік органдарға Қазақстан Республикасының мемлекеттік құпияларын құрайтын Тiзбеге енгізiлген мәлiметтерге иелiк ету жөнiндегі өкiлеттiк берiледi.

      3. Мемлекеттік құпияларды құрайтын мәлiметтердiң құпиялық дәрежесi көрсетiлген мәлiметтердiң жариялануы немесе жоғалуы салдарынан Қазақстан Республикасының қауiпсiздiгіне келтiрiлуi мүмкiн залалдың ауырлығы дәрежесiмен айқындалады.

      4. Мемлекеттiк құпияларды құрайтын мәлiметтердiң жариялануы немесе жоғалуы салдарынан Қазақстан Республикасының ұлттық қауiпсiздiгiне немесе мемлекеттiк органдар мен ұйымдардың мүдделерiне келтiрiлген немесе келтiрiлуi мүмкiн залалдың, сондай-ақ мәлiметтердiң иесiне оларды құпияландыру нәтижесiнде келтiрiлетiн залалдың мөлшерiн айқындау тәртiбiн Қазақстан Республикасының Үкiметi белгiлейдi.

      5. Мәлiметтердi мемлекеттiк құпияларға жатқызудың қажеттілiгiн негiздеу осы мәлiметтердi алған (әзiрлеген) мемлекеттiк органдар мен ұйымдарға жүктеледi.

      6. Мәлiметтердi мемлекеттiк құпияларға жатқызу және мемлекеттiк құпияларды құрайтын мәлiметтерге иелiк ету жөнiндегi өкiлеттiктердi мемлекеттiк органдар арасында бөлу Мемлекеттiк органдардың мәлiметтердi Қазақстан Республикасының мемлекеттік құпияларына жатқызу жөнiндегі өкiлеттiктер берiлген лауазымды тұлғаларының тiзбесiмен айқындалады.

2. Мәлiметтердiң құпиялық дәрежесi

      7. Мемлекеттік құпияларға жатқызылған мәлiметтер құпиялық дәрежесi бойынша ерекше маңызды, өте құпия және құпия мәлiметтерге бөлiнедi.

      8. Ерекше маңызды мәлiметтерге әскери, сыртқы саяси, экономикалық, ғылыми-техникалық, барлау, қарсы барлау және жедел-iздестiру қызметi саласындағы, таралуы Қазақстан Республикасының аталған салалардың бiреуiндегi немесе бiрнешеуiндегi ұлттық мүдделерiне залал келтiруi мүмкiн мәлiметтер жатқызылуы тиіс.

      9. Өте құпия мәлiметтерге әскери, сыртқы саяси, экономикалық, ғылыми-техникалық, барлау, қарсы барлау және жедел-iздестiру қызметі саласындағы, таралуы аталған салалардың бiрiнде немесе бiрнешеуiнде Қазақстан Республикасының мемлекеттiк органының немесе экономикасы салаларының мүдделерiне залал келтiруi мүмкiн мәлiметтер жатқызылуы тиiс.

      10. Құпия мәлiметтерге мемлекеттiк құпияларды құрайтын мәлiметтер қатарындағы барлық өзге мәлiметтер жатқызылуы тиiс. Бұл жағдайда әскери, сыртқы саяси, экономикалық, ғылыми-техникалық, барлау, қарсы барлау немесе жедел-iздестiру қызметі саласында ұйымның мүдделерiне келтiрiлген залал Қазақстан Республикасының қауiпсiздiгiне келтiрiлген залал болып саналады.

      11. Мемлекеттік құпияларды құрайтын мәлiметтердiң құпиялығының үш дәрежесi және көрсетiлген мәлiметтер үшін құпиялықтың осы дәрежелерiне сәйкес келетiн:

      "ерекше маңызды", "өте құпия", "құпия" деген құпиялық таңбалары белгiленедi.

      1) Мемлекеттік құпияны құрайтын мәліметтерге "ерекше маңызды", "өте құпия" деген құпиялық таңбалары берiледi.

      2) Қызметтік құпияны құрайтын мәліметтерге "құпия" деген құпиялық таңбасы берiледi.

      3) Мемлекеттік құпияларға жатқызылмаған мәлiметтердi құпияландыру үшiн аталған құпиялық таңбаларын пайдалануға, сондай-ақ көрсетiлген мәлiметтерге өзге де шектеу таңбаларын беруге жол берiлмейдi.

3. Тiзбенi әзiрлеу тәртiбi

      12. Мәлiметтердi мемлекеттiк құпияларға жатқызу жөнiндегі өкілеттік берiлген мемлекеттік органдардың басшылары Тізбені әзiрлеудi ұйымдастырады және нақты мәлiметтердi мемлекеттік құпияларға жатқызудың орындылығы жөнiнде өздерi қабылдаған шешiмдер үшiн жеке жауап бередi.

      13. Мемлекеттік құпияларға иелiк ету жөнiндегi өкiлеттік берiлген мемлекеттік органның басшысының бұйрығымен Тiзбенiң жобасын әзiрлеу мемлекеттік құпияларды қорғау жөнiнде тұрақты жұмыс iстейтiн комиссияға (ТЖК) немесе құрамына негiзгі өндiрiстiк бөлiмшелердiң ең бiлiктi мамандары мен мемлекеттiк құпияларды қорғау жөнiндегi бөлiмшелердің (МҚҚБ) өкiлдерi енгізiлетiн жеке құрылатын сараптамалық комиссияға жүктеледi.

      14. Тiзбе тармақтарының сандық қатарына "Мемлекеттік құпиялар туралы" Заңның 11, 12, 13 және 14-баптарында белгiленген Қазақстан Республикасының мемлекеттік құпияларын құрайтын тiзбеге енгізiлген мәлiметтер олардың туындысы болып табылатын Мәлiметтер тiзбесiнiң тиiсті баптары мен тармақшаларының сандық қатары қосымша көрсетiледі.

      Мысалы: 4-тармақ (14-бап, 16-тармақ - РМТ), мұнда 4-Тiзбенiң тармағы, РМТ - "Мемлекеттік құпиялар туралы" Заңның 11, 12, 13 және 14-баптарында белгіленген мемлекеттiк құпияларды құрайтын республикалық мәлiметтердiң тiзбесi.

      15. Тiзбенiң жобасын дайындау барысында сараптамалық комиссия немесе ТЖК (бұдан әрi мәтiн бойынша - комиссия) "Мемлекеттік құпиялар туралы" Заңда белгiленген мәлiметтердi құпияландыру принциптерiне сәйкес таралуы Қазақстан Республикасының қауiпсiздiгіне залал келтiруi мүмкiн мәлiметтердi айқындау мақсатында мемлекеттiк органның және ведомстволық бағыныстағы ұйымдардың қызметiнiң барлық түрлерiне талдау жүргiзедi. Ведомстволық бағыныстағы ұйымдар мен мемлекеттік органдардың мәлiметтердi әзiрлеген ұйымдардан келiп түскен мәлiметтердi мемлекеттiк құпияларға жатқызу жөнiндегі негізделген ұсыныстарын қарайды.

      16. Комиссия мәлiметтердiң құпиялық дәрежесiн белгiлеген кезде мемлекет үшiн шын мәнiнде маңызды мәлiметтердiң сақталуын қамтамасыз ету қажеттiгiн де, экономикада ғылым мен техниканың ең жаңа жетiстiктерi мен қорғаныс өнеркәсiбiнiң озық тәжiрибесiн неғұрлым кеңiрек пайдалану үшiн жағдайлар жасау қажеттiгін де ескеруi тиiс.

      17. Комиссияға Ведомстволық тiзбенi дайындау жөнiндегі жұмысқа мемлекеттiк орган мен ведомстволық бағыныстағы ұйымдардың жетекшi мамандарын тарту құқығы берiледi.

      18. Бiрнеше мемлекеттiк органдардың иелiгiндегі мәлiметтердiң құпиялық дәрежесi олардың арасындағы өзара келiсiм бойынша белгiленедi.

      19. Комиссия жұмыс аяқталғаннан кейiн негізделген тиiстi қорытынды шығарады. Комиссияның қорытындысында: қаралған мәлiметтердiң сипаты мен мазмұны; оларды құпияландыру қажеттігiн туындатқан факторлар, оның iшiнде олар жария етiлгенде (жоғалғанда, берiлгенде, таралғанда және т.б.) мемлекетке келтiрiлуi мүмкiн залал; мәлiметтердiң комиссия ұсынатын құпиялық дәрежесi мен Тiзбенiң жобасы көрсетiледi.

      20. Комиссияның төрағасы Тiзбенiң жобасын:

      1) Тiзбеге енгiзiлген мәлiметтердiң құпиялық дәрежесi мен бiрыңғай редакциясын келiсу үшiн мәлiметтердi мемлекеттік құпияларға жатқызу жөнiнде өкiлеттік берiлген барлық мүдделi мемлекеттiк органдарға;

      2) келiсу үшiн мемлекеттік құпияларды қорғау жөніндегi уәкiлеттi мемлекеттiк органға; <*>

      3) келiсiлгенен кейiн, сондай-ақ Тiзбенiң өзiн құпияландырудың орындылығы туралы мәселенi шешетiн мәлiметтердi мемлекеттiк құпияларға жатқызу жөнiнде өкiлеттiк берiлген мемлекеттiк органның басшысына ұсынады.

      Ескерту. 20-тармақ өзгерді - ҚР Үкіметінің 2003.03.21. N 287 қаулысымен.

      21. Тiзбелер бекiтiлгеннен кейiн:

      1) толық көлемде не оларға қатысты бөлiгiнде мүдделi мемлекеттiк органдарға;

      2) оларға қатысты бөлiгiнде Тiзбенi бекiткен лауазымды тұлғаның шешiмi бойынша мемлекеттiк органдар басқаратын салаларда жұмыс істейтін ұйымдарға;

      3) осы жұмыстардың тапсырыс берушiсi белгiлеген көлемде бiрлескен жұмыстарды жүргiзуге қатысатын ұйымдарға;

      4) оларға жұмыста басшылыққа алу үшiн және жұмыстардың, құжаттар мен бұйымдардың құпиялық таңбасын сәйкестiкке келтiру үшiн қатысты бөлiгiнде ведомстволық бағыныстағы ұйымдарға берiледi.

      22. Тiзбеге:

      1) азаматтардың қауiпсiздiгi мен денсаулығына қауiп төндiретiн төтенше жағдайлар мен апаттар және олардың салдары туралы, сондай-ақ табиғи зiлзалалар, олардың ресми болжаулары мен салдары туралы;

      2) экологияның, денсаулық сақтаудың, санитарияның, демографияның, бiлiм берудiң, мәдениеттiң, ауыл шаруашылығының жағдайы туралы, сондай-ақ қылмыскерлiктiң жағдайы туралы;

      3) азаматтарға, лауазымды тұлғаларға және ұйымдарға мемлекет беретiн артықшылықтар, өтемақылар мен жеңiлдiктер туралы;

      4) азаматтардың құқықтары мен бостандықтарының бұзылу фактiлерi туралы;

      5) Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкiнiң алтын валюта активтерiнiң және бағалы металдар мен асыл тастардың үкiметтiк (бюджеттік) резервiнiң мөлшерлерi туралы;

      6) мемлекеттiк органдар мен ұйымдардың, олардың лауазымды тұлғаларының заңдарды бұзу фактілерi туралы;

      7) "Мемлекеттiк құпиялар туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 14-бабында көзделген мәлiметтердi қоспағанда, саяси, әлеуметтік және басқа да себептер бойынша, оның iшiнде мұражайлардағы жаппай қуғын-сүргiндер туралы мәлiметтер енгiзiлмейдi және құпияландыруға жатпайды.

      23. 22-тармақта аталған мәлiметтердi құпияландыру немесе оларды осы мақсатта мемлекеттiк құпияларды құрайтын мәлiметтерге енгiзу туралы шешiм қабылдаған лауазымды тұлғалар Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес жауап бередi. Азаматтар мұндай шешiмдерге сот тәртiбiмен шағымдануға құқылы.

4. Тiзбенi өзгерту

      24. Тiзбелер қажет болған жағдайда (халықаралық жағдай өзгерген, Қазақстан Республикасының халықаралық шарттары жасалған, басқа мемлекеттерге мемлекеттік құпияларды құрайтын мәлiметтердi берген, ғылым мен техника саласында жаңа жетiстiктер пайда болған және т.б. кезде), бiрақ 5 жылдан аспайтын уақытта қайта қаралады.

      25. Мүдделi мемлекеттiк органдар мен ұйымдар Тiзбелерге толықтырулар мен өзгерiстер енгізу жөнiндегi негiзделген ұсыныстарды комиссияның қорытындысымен бiрге бiр айдың iшiнде келiп түскен ұсыныстарға сараптама жүргізудi және тиiсті шешiм қабылдауды ұйымдастыруға мiндеттi, осы Тiзбенi бекiткен мемлекеттік органдардың басшыларына жiбередi.

      26. Егер көрсетiлген ұсыныстарды қабылдау Мемлекеттiк құпияларға жатқызылған мәлiметтер тiзбесiнiң өзгеруiне әкеп соқтыратын болса, мемлекеттiк органдардың басшылары комиссияның қорытындыларымен бiрге тиiстi шешiмнiң жобасын:

      Тiзбеге енгiзiлген мәлiметтердiң құпиялық дәрежесi мен редакциясын өзгертулердi келiсу үшiн мәлiметтердi мемлекеттiк құпияларға жатқызу жөнiндегі өкiлеттiк берiлген барлық мүдделi мемлекеттiк органдарға;

      сараптамалық бағалауды жүргiзу және шешiм қабылдау үшiн мемлекеттік құпияларды қорғау жөніндегi уәкiлеттi мемлекеттiк органға жiбередi. <*>

      Ескерту. 26-тармақ өзгерді - ҚР Үкіметінің 2003.03.21. N 287 қаулысымен.

      27. Көрсетiлген ұсыныстарды қабылдау мемлекеттiк құпияларды құрайтын мәлiметтердiң жария етiлуiне әкеп соқтыратын болса, мемлекеттiк органдардың басшылары тиiстi шешiмнiң жобасын негiздемесiмен бiрге Қазақстан Республикасының Ұлттық қауiпсiздiк комитетiне де жiбередi.

      28. Түпкiлiктi шешiм қабылданғанға дейiн осы мәлiметтердiң құпиялығы Қазақстан Республикасындағы құпиялық режимiн қамтамасыз ету жөнiндегi нұсқаулықтың талаптарына сәйкес қамтамасыз етiлуi тиiс.

      29. Тiзбеге толықтырулар мен өзгерiстер енгiзу туралы ұсыныс қабылданбаған жағдайда, сондай-ақ Тiзбеден қандай да бiр мәлiметтер алынып тасталған жағдайда олар белгiленген тәртiппен құпиясыздандырылады.

Об утверждении Правил разработки ведомственных (отраслевых) перечней сведений, подлежащих засекречиванию

Постановление Правительства Республики Казахстан от 14 марта 2000 года N 389.

      В соответствии с Законом Республики Казахстан от 15 марта 1999 года "О государственных секретах" Правительство Республики Казахстан постановляет:

      1. Утвердить прилагаемые Правила разработки ведомственных (отраслевых) перечней сведений, подлежащих засекречиванию.

      2. Государственным органам, руководители которых наделены полномочиями по отнесению сведений к государственным секретам, до 1 июня 2000 года разработать и в установленном законодательством порядке утвердить ведомственные (отраслевые) перечни сведений, подлежащих засекречиванию.

      3. Настоящее постановление вступает в силу со дня подписания.

      Премьер-Министр

      Республики Казахстан

  Утверждены
постановлением Правительства
Республики Казахстан
от 14 марта 2000 года N 389

Правила
разработки ведомственных (отраслевых)
перечней сведений, подлежащих засекречиванию

      Настоящие Правила разработаны в соответствии с Законом Республики Казахстан "О государственных секретах" и являются обязательными для исполнения государственными органами, руководители которых наделены полномочиями по отнесению сведений к государственным секретам Республики Казахстан, при разработке ими ведомственных (отраслевых) перечней сведений, подлежащих засекречиванию (далее - Перечень).

1. Общие положения

      1. Перечень разрабатывается на основании Перечня сведений, составляющих государственные секреты Республики Казахстан, определенного статьями 11, 12, 13 и 14 Закона "О государственных секретах" для определения степени секретности конкретных сведений (группы сведений) с учетом ведомственной, отраслевой или программно-целевой принадлежности.

      2. Государственные органы, руководители которых наделены полномочиями по отнесению отдельных сведений к государственным секретам, наделяются полномочиями по распоряжению, включенными в Перечень сведениями, составляющими государственные секреты Республики Казахстан.

      3. Степень секретности сведений, составляющих государственные секреты, определяется степенью тяжести ущерба, который может быть нанесен безопасности Республики Казахстан вследствие разглашения или утраты указанных сведений.

      4. Порядок определения размеров ущерба, который нанесен или может быть нанесен национальной безопасности Республики Казахстан или интересам государственных органов и организаций вследствие разглашения или утраты сведений, составляющих государственные секреты, а также ущерба, наносимого собственнику носителей сведений в результате их засекречивания, устанавливается Правительством Республики Казахстан.

      5. Обоснование необходимости отнесения сведений к государственным секретам возлагается на государственные органы и организации, которыми эти сведения получены (разработаны).

      6. Разграничение полномочий по отнесению сведений к государственным секретам и распоряжению сведениями, составляющими государственные секреты, между государственными органами определяется Перечнем должностных лиц государственных органов, наделенных полномочиями по отнесению сведений к государственным секретам Республики Казахстан.

2. Степени секретности сведений

      7. Сведения, отнесенные к государственным секретам, по степени секретности подразделяются на сведения особой важности, совершенно секретные и секретные.

      8. К сведениям особой важности следует относить сведения в области военной, внешнеполитической, экономической, научно-технической, разведывательной, контрразведывательной и оперативно-розыскной деятельности, распространение которых может нанести ущерб национальным интересам Республики Казахстан в одной или нескольких из перечисленных областей.

      9. К совершенно секретным сведениям следует относить сведения в области военной, внешнеполитической, экономической, научно-технической, разведывательной, контрразведывательной и оперативно-розыскной деятельности, распространение которых может нанести ущерб интересам государственного органа или отрасли экономики Республики Казахстан в одной или нескольких из перечисленных областей.

      10. К секретным сведениям следует относить все иные сведения из числа сведений, составляющих государственные секреты. Ущербом безопасности Республике Казахстан в этом случае считается ущерб, нанесенный интересам организации в военной, внешнеполитической, экономической, научно-технической, разведывательной, контрразведывательной или оперативно-розыскной области деятельности.

      11. Устанавливаются три степени секретности сведений, составляющих государственные секреты, и соответствующие этим степеням грифы секретности для носителей указанных сведений:

      "особой важности", "совершенно секретно" и "секретно".

      1) Сведениям, составляющим государственную тайну, присваиваются грифы секретности "особой важности", "совершенно секретно".

      2) Сведениям, составляющим служебную тайну, присваивается гриф секретности "секретно".

      3) Использование перечисленных грифов секретности для засекречивания сведений, не отнесенных к государственным секретам, а также присвоение указанным сведениям иных ограничительных грифов не допускаются.

3. Порядок разработки Перечня

      12. Руководители государственных органов, наделенные полномочиями по отнесению сведений к государственным секретам, организуют разработку Перечня и несут персональную ответственность за принятые ими решения о целесообразности отнесения конкретных сведений к государственным секретам.

      13. Разработка проекта Перечня приказом руководителя государственного органа, наделенного полномочиями по распоряжению государственными секретами, возлагается на постоянно действующую комиссию по защите государственных секретов (ПДК) либо отдельно создаваемую экспертную комиссию, в состав которой включаются наиболее квалифицированные специалисты основных производственных подразделений и представители подразделения по защите государственных секретов (ПЗГС).

      14. Дополнительно к нумерации пунктов Перечня указывается нумерация соответствующих статей и подпунктов Перечня сведений, составляющих государственные секреты Республики Казахстан, определенного статьями 11, 12, 13 и 14 Закона "О государственных секретах", производными которых являются включенные в Перечень сведения.

      Например: пункт 4(ст.14, п.16-РПС), где 4 - пункт Перечня, РПС - республиканский перечень сведений, составляющих государственные секреты, определенный статьями 11, 12, 13 и 14 Закона "О государственных секретах".

      15. В ходе подготовки проекта Перечня экспертная комиссия или ПДК (далее по тексту - комиссия) в соответствии с принципами засекречивания сведений, установленными Законом "О государственных секретах", проводит анализ всех видов деятельности государственного органа и подведомственных организаций с целью определения сведений, распространение которых может нанести ущерб безопасности Республики Казахстан. Рассматривает обоснованные предложения по отнесению сведений к государственным секретам от подведомственных организаций и государственных органов и организаций, разработавших эти сведения.

      16. При установлении степени секретности сведений комиссия должна учитывать как необходимость обеспечения сохранности действительно важных для государства сведений, так и необходимость создания условий для более широкого использования в экономике новейших достижений науки и техники и передового опыта оборонной промышленности.

      17. Комиссии предоставляется право привлекать к работе по подготовке ведомственного Перечня ведущих специалистов государственного органа и подведомственных организаций.

      18. Степень секретности сведений, находящихся в распоряжении нескольких государственных органов, устанавливается по взаимному согласованию между ними.

      19. По окончании работы комиссия выносит соответствующее мотивированное заключение. В заключении комиссии указываются: характер и содержание рассмотренных сведений; факторы, вызывающие необходимость их засекречивания, в том числе возможный ущерб, наносимый государству при их разглашении (утрате, передаче, утечке и т.п.); рекомендуемая комиссией степень секретности сведений и проект Перечня.

      20. Проект Перечня представляется председателем комиссии:

      1) во все заинтересованные государственные органы, наделенные полномочиями по отнесению сведений к государственным секретам для согласования степени секретности и единой редакции сведений, включенных в Перечень;

      2) в уполномоченный государственный орган по защите государственных секретов для согласования;

      3) после согласования на утверждение приказом руководителю государственного органа, наделенного полномочиями по отнесению сведений к государственным секретам, который также решает вопрос о целесообразности засекречивания самого Перечня. <*>

      Сноска. В пункт 20 внесены изменения - постановлением Правительства РК от 21 марта 2003 г. N 287 .

      21. После утверждения перечни доводятся до:

      1) заинтересованных государственных органов в полном объеме либо в части, их касающейся;

      2) организаций, действующих в сфере ведения государственных органов, в части, их касающейся, по решению должностного лица, утвердившего Перечень;

      3) организаций, участвующих в проведении совместных работ, в объеме, определяемом заказчиком этих работ;

      4) подведомственных организаций в части, их касающейся, для руководства в работе и приведения в соответствие с ним грифа секретности работ, документов и изделий.

      22. Не включаются в Перечень и не подлежат засекречиванию сведения:

      1) о чрезвычайных ситуациях и катастрофах, угрожающих безопасности и здоровью граждан, и их последствиях, а также о стихийных бедствиях, их официальных прогнозах и последствиях;

      2) о состоянии экологии, здравоохранения, санитарии, демографии, образования, культуры, сельского хозяйства, а также о состоянии преступности;

      3) о привилегиях, компенсациях и льготах, предоставляемых государством гражданам, должностным лицам и организациям;

      4) о фактах нарушения прав и свобод гражданина;

      5) о размерах золотовалютных активов Национального Банка Республики Казахстан и правительственного (бюджетного) резерва драгоценных металлов и драгоценных камней;

      6) о фактах нарушения законности государственными органами и организациями, их должностными лицами;

      7) о массовых репрессиях по политическим, социальным и другим мотивам, в том числе находящиеся в архивах, за исключением сведений, предусмотренных статьей 14 Закона Республики Казахстан "О государственных секретах".

      23. Должностные лица, принявшие решение о засекречивании перечисленных в пункте 22 сведений либо о включении их в этих целях в носители сведений, составляющих государственные секреты, несут ответственность в соответствии с законодательством Республики Казахстан. Граждане вправе обжаловать такие решения в судебном порядке.

4. Изменение Перечня

      24. Перечни пересматриваются в случае необходимости (при изменении международной обстановки, заключении международных договоров Республики Казахстан, передаче сведений, составляющих государственные секреты, другим государствам, появлении новых достижений в области науки и техники и т.п.), но не реже, чем через 5 лет.

      25. Мотивированные предложения по внесению дополнений и изменений в Перечни направляются заинтересованными государственными органами и организациями вместе с заключениями комиссии, руководителям государственных органов, утвердившим этот Перечень, которые обязаны в течение одного месяца организовать проведение экспертизы поступивших предложений и принять соответствующее решение.

      26. Если принятие указанных предложений влечет за собой изменение Перечня сведений, отнесенных к государственным секретам, руководители государственных органов направляют проект соответствующего решения с заключениями комиссии:

      во все заинтересованные государственные органы, наделенные полномочиями по отнесению сведений к государственным секретам для согласования изменений степени секретности и редакции сведений, включенных в Перечень;

      в уполномоченный государственный орган по защите государственных секретов для проведения экспертной оценки и принятия решения. <*>

      Сноска. В пункт 26 внесены изменения - постановлением Правительства РК от 21 марта 2003 г. N 287 .

      27. Если принятие указанных предложений влечет за собой рассекречивание сведений, составляющих государственные секреты, руководители государственных органов направляют проект соответствующего решения с обоснованием также в Комитет национальной безопасности Республики Казахстан.

      28. До принятия окончательного решения секретность данных сведений должна быть обеспечена в соответствии с требованиями Инструкции по обеспечению режима секретности в Республике Казахстан.

      29. В случае отклонения предложения о внесении в Перечень дополнений и изменений, а также в случае исключения из Перечня каких-либо сведений, их носители рассекречиваются в установленном порядке.