Мектепке дейiнгi бiлiм беру ұйымдары қызметiнiң үлгі ережесiн бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2004 жылғы 21 желтоқсандағы N 1353 қаулысы. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2013 жылғы 17 мамырдағы № 499 қаулысымен

      Ескерту. Күші жойылды - ҚР Үкіметінің 17.05.2013 № 499 қаулысымен (алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтiзбелiк он күн өткен соң қолданысқа енгiзiледі).

      "Бiлiм туралы" Қазақстан Республикасының 1999 жылғы 7 маусымдағы Заңын iске асыру мақсатында Қазақстан Республикасының Yкiметi ҚАУЛЫ ЕТЕДI :
      1. Қоса берiлiп отырған Мектепке дейiнгi бiлiм беру ұйымдары қызметiнiң үлгі ережесi бекiтiлсiн.
      2. Осы қаулы қол қойылған күнiнен бастап күшiне енедi.

      Қазақстан Республикасының
      Премьер-Министрi

Қазақстан Республикасы   
Үкіметінің         
2004 жылғы 21 желтоқсандағы
N 1353 қаулысымен    
бекiтiлген        

Мектепке дейінгі бiлiм беру ұйымдары
қызметiнiң үлгi ережесi

1. Жалпы ережелер

      1. Осы Үлгi ереже "Бiлiм туралы" Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес әзiрленген және меншiк нысаны мен ведомстволық бағыныстылығына қарамастан, мектепке дейiнгi бiлiм беру ұйымдары (бұдан әрi - мектепке дейiнгi ұйымдар) қызметінiң тәртiбiн анықтайды. Z070319
 

      2. Мектепке дейiнгi ұйым - мектепке дейiнгi тәрбие мен оқытудың жалпы бiлiм беру бағдарламаларын iске асыратын білім беру ұйымы.
 

      3. Мектепке дейiнгi ұйымдар бiр жастан алты (жеті) жасқа дейiнгi балаларды тәрбиелеудi, оқытуды, бағуды, күтудi және сауықтыруды қамтамасыз етеді.
 

      4. Мектепке дейiнгi ұйымдардың негізгі мiндеттерi:
      1) мектеп жасына дейiнгi балалардың дене және психикалық денсаулығын қорғау және нығайту, оларды салауатты өмiр салты құндылықтарына бейiмдеу;
 

      2) мектеп жасына дейінгі балалардың зияткерлiк және жеке басының дамуын қамтамасыз ету, олардың ынталарын қанағаттандыру, жалпы адами және ұлттық құндылықтарға бейiмдеу негізiнде қабiлеттерiн дамыту;
 

      3) мектеп жасына дейінгі балаларда бастамашылықты, білімқұмарлықты, еркiндiктi және шығармашылық жағынан өзiн-өзi көрсету қабілетiн дамыту;
 

      4) балалардың мектепке дейiнгi тәрбиелеу мен оқытудың бiлiм беру бағдарламаларын игеруiне жағдай жасау;
 

      5) бес (алты) жастағы балаларды мектепалды даярлаумен қамтамасыз ету;
 

      6) тәрбиеленушiлердiң ата-аналарымен өзара iс-қимыл жасау;
 

      7) мектеп жасына дейінгі балаларды үйде тәрбиелейтiн отбасыларына әдiстемелiк, диагностикалық және консультативтiк көмектi ұйымдастыру.
 

      5. Мектепке дейiнгi ұйымдар өз қызметiнде Қазақстан Республикасының Конституциясын, Заңдарын осы Үлгi ереженi, сондай-ақ өзге де нормативтік құқықтық кесiмдердi басшылыққа алады. Z020343 Z020345

2. Мектепке дейiнгі ұйымдардың түрлерi
және оларды жинақтау

      6. Мектепке дейінгі ұйымдар мыналарға бөлiнедi:
 

      1) тәрбиеленушілердiң жас құрамына қарай:
      бiр жастан үш жасқа дейiнгi балаларға арналған балалар яслиi;
      үш жастан алты (жеті) жасқа дейінгі балаларға арналған балабақшалар;
      бiр жастан алты (жетi) жасқа дейiнгi балаларға арналған ясли-бақшалар;
 

      2) мақсаты бойынша:
      жалпы дамытатын үлгiдегі: ясли-бақша, жалпы үлгідегі балабақша тәрбиеленушілердi дамытуды (дене, зияткерлiк, эстетикалық және т.б.) бiр немесе бiрнеше бағыттарда басым жүзеге асыратын мектепке дейiнгi оқу-тәрбие орталығы;
      түзеу үлгiсiндегі: ясли-бақша, дене және психикалық дамуында мүмкiндiктерi шектеулi балаларға арналған балабақша (сөйлеу, көру, ecту, интеллектi, тiрек-қозғалыс функциялары ауыр және жеңіл бұзылған, психикалық дамуы шектеулi және т.б.), санаторийлiк балабақша (бастапқы туберкулез инфекциясы білiнген, туберкулездiң кішігірiм және басылып келе жатқан нысандарымен ауыратын, жиi және ұзақ ауыратын балаларға арналған және т.б.);
      құрама үлгiдегі (жалпы даму және түзеу сипатындағы функцияларды қоса атқаратын ясли-бақша, балабақша).
      Мектепке дейiнгі ұйымдардың жаңа үлгiлерi мен құрылымдары: бiлiм беру ұйымдары базасындағы мектепке дейінгі шағын орталықтар, "балабақша-мектеп" кешендерi , үйдегi балабақша және т.б. болуы мүмкiн;
 

      3) жұмыс режимi бойынша: күндiзгі, тәулiк бойы, икемді режимдi.
 

      7. Мектепке дейiнгі ұйымдар мемлекеттік және жеке меншiк болуы мүмкiн.
 

      8. Мектепке дейiнгi ұйымға құрылтайшының жолдамасы, баланың даму тарихынан үзiндi көшірме, эпидемиологиялық жағдай туралы санитарлық-эпидемиологиялық қызметтiң анықтамасы негiзiнде бiр жастан алты (жеті) жасқа дейiнгi балалар қабылданады. Мектепке дейінгі түзеу ұйымдарына және мүмкiндiктерi шектеулi балаларға арналған топтарға қабылдау кезiнде қосымша психологиялық-медициналық-педагогикалық комиссияның қорытындысы беріледi, ал бастапқы туберкулез инфекциясы бiлiнген, кiшiгiрiм және басылып келе жатқан туберкулездiң нысандарымен ауыратын, жиi және ұзақ ауыратын балаларға арналған санаториялық мектепке дейiнгi түзеу ұйымдарына аумақтық емдеу-алдын алу ұйымдарының қорытындысы беріледі.
 

      9. Мектепке дейiнгi ұйымға қабылдау үшін өтiнiштердi есепке алу тәртiбiн, жолдамаларды pecімдеу мен берудi құрылтайшы анықтайды.
 

      10. Жалпы дамыту үлгісіндегі мектепке дейінгі ұйымға жұқпалы, тірек-қозғалыс аппараты бұзылуының ауыр түрiмен ауыратын және ақыл-ой кемiстігi бар балалардан басқа, бiр жастан алты (жетi) жасқа дейінгi балалар қабылданады.
      Түзеу жұмысы үшiн жағдай жасалған болса, жалпы дамыту үлгiсіндегі мектепке дейiнгi ұйымға мүмкiндiктерi шектеулі балаларды қабылдауға болады.
 

      11. Мектепке дейінгі ұйымда топтар бiрдей жастағы немесе әр жастағы қағидат бойынша жинақталады.
 

      12. Балаларды мектепке дейiнгi ұйымға тұрақты және уақытша орналасуға қабылдау онда бос орынның болуына қарай жыл бойы жүргiзiледi.
 

      13. Мектепке дейінгі ұйымда баланың орны мына жағдайларда сақталады:
      1) бала ауырып қалғанда;
 

      2) бала медициналық, санаторийлік-курорттық және өзге де ұйымдарда емделгенде және сауықтырылғанда;
 

      3) ата-анасының бiреуiне еңбек демалысы берілгенде;
 

      4) бала жаз маусымында екі айға дейінгi мерзiмде сауықтырылғанда.
 

      14. Мемлекеттiк мектепке дейінгі ұйымдарда баланы қабылдау үшiн кiру жарналары, сондай-ақ бала мектепке дейінгі ұйымда ұзақ мерзiм болмаған немесе қатыспаған жағдайда орынды сақтау үшiн төлемақы алынбайды.
 

      15. Басшы құрылтайшының келiсiмi бойынша баланы мектепке дейiнгi ұйымнан мына жағдайларда шығарады:
 

      1) баланы мектепке дейінгі ұйымда ұстау үшін ай сайынғы төлемақы уақтылы төленбегенде (10 күннен астам);
 

      2) бала дәлелдi себепсiз және әкiмшiлiкке ескертпей балабақшаға бiр айдан астам келмегенде;
 

      3) баланың мектепке дейінгі ұйымға келуiне кедергi болатын денсаулық жағдайы туралы медициналық қорытынды болса.
 

      16. Мемлекеттік мекемелердiң ұйымдық-құқықтық нысанында құрылған мемлекеттiк мектепке дейiнгi ұйымдарда (түзеу яслилерiнде, түзеу балабақшаларында, түзеу ясли-бақшаларда, жалпы дамытатын мектепке дейінгi ұйымдардың түзеу топтарында, "балабақша-мектеп" кешендерiнiң түзеу топтарында, санаториялық мектепке дейiнгi ұйымдарында және т.б.) баланы ұстау үшін ата-анасынан ақы алынбайды.
 

      17. Коммуналдық мемлекеттiк қазыналық кәсіпорындардың ұйымдық-құқықтық нысанында құрылған мемлекеттік мектепке дейiнгi ұйымдарда ата-аналардан немесе оларды алмастыратын адамдардан баланы ұстау үшiн алынатын ай сайынғы төлемақының мөлшерi баланың жасына қарамастан, тамақтандыруға арналған шығындардың 100 пайызын құрайды.
 

      18. Жеке меншiк мектепке дейінгі ұйымдарда баланы ұстау үшiн ата-аналардың төлемақысын aлу тәртiбiн құрылтайшы белгiлейдi.
 

      19. Коммуналдық мемлекеттiк қазыналық кәсiпорындардың ұйымдық-құқықтық нысанында құрылған мемлекеттік мектепке дейiнгi ұйымдарда бос орындар және алаңдар болған кезде ата-аналардың қаражаты есебiнен баланы ұстау құны толық төлене отырып коммерциялық топтар ашылуы мүмкiн. Коммерциялық топтар қызметінiң тәртiбiн бiлiм беру саласындағы орталық атқарушы орган айқындайды.

3. Мектепке дейiнгi ұйымдардың жұмыс iстеу тәртібi

      20. Мектепке дейiнгi ұйымдар "Бiлiм туралы" Қазақстан Республикасының Заңы және осы Yлгі ереже негізiнде құрылтайшы бекiтетін өздерiнiң Жарғыларын әзiрлейдi және бекiтедi.
 

      21. Мектепке дейiнгi ұйымдар:
      1) өз Жарғысымен белгiленген функциялардың орындалуын;
 

      2) бiлiм беру бағдарламаларының толық көлемде iске асырылуын;
 

      3) iске асырылатын бiлiм беру бағдарламаларының сапасын;
 

      4) білім беру процесiн ұйымдастыруда қолданылатын нысандардың, әдiстердiң және құралдардың балалардың жас, психикалық-физиологиялық ерекшелiктерiне, бейiмдiлiгiне, қабiлеттерiне, ынталары мен қажеттілiгіне сәйкестігін;
 

      5) бiлiм беру процесi кезiнде балалардың және мектепке дейiнгi ұйым қызметкерлерiнiң өмiрi мен денсаулығын қорғауды қамтамасыз етедi.
 

      22. Мектепке дейiнгi ұйымдар меншік нысандарына қарамастан, мемлекеттiк жалпыға мiндеттi мектепке дейiнгi тәрбие және оқыту стандартына сәйкес мемлекеттік тіл ретінде қазақ тiлiн бiлу мен дамытуды, сондай-ақ орыс тiлін және бiр шет тілін оқып-үйренуді қамтамасыз етедi. Ұлттық топтар үшiн олардың ана тiлдерiн оқып-үйренуiне жағдай жасалады, ал олар жинақы тұратын жерлерде олардың тiлдерiнде тәрбиелеу және оқыту үшін мектепке дейінгі ұйымдар немесе топтар құрылуы мүмкiн.
 

      23. Мектепке дейінгі ұйымдар бағынысына үлгiсi мен меншiк нысанына қарамастан, балаларға тұрақты медициналық қызмет көрсетудi қамтамасыз етедi, оны мектепке дейiнгi ұйымның немесе Қазақстан Республикасының заңнамасында белгiленген тәртiппен тиiстi денсаулық сақтау ұйымының штатына кiретін медициналық қызметкерлер жүзеге асырады.
 

      24. Мектепке дейiнгi ұйымдар белгіленген тәртіппен білім беру, сауықтыру және өзге де сипаттағы қосымша ақылы қызметтер көрсете алады. Бұл ретте мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың мемлекеттiк жалпыға мiндеттi стандартында айқындалған негiзгi бiлiм беру, сауықтыру және өзге де қызметтердi қысқартуға және сапасын төмендетуге қатаң тыйым салынады.
 

      25. Мектепке дейiнгi ұйымдар Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тамақ өнiмдерiн тұтыну нормаларын ескере отырып балаларды үйлесiмдi тамақтандыруды қамтамасыз етедi. Мектепке дейiнгi ұйымда балаларды тамақтандыру жұмыс режимiн ескере отырып ұйымдастырылады, оның берiлу саны Жарғымен айқындалады.
 

      26. Шағын учаскеде тұратын отбасыларды және балаларды әлеуметтiк-педагогикалық қолдау мақсатында мектепке дейiнгi ұйымдар консультациялық пункттердiң жұмысын қамтамасыз етедi.
 

      27. Мектепке дейiнгi тәрбие мен оқыту мазмұнының, деңгей мен сапасының мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың жалпыға мiндеттi мемлекеттiк стандарты талаптарына сәйкестiгiн анықтау үшiн аудандық (қалалық) бiлiм беру органдары мектепке дейiнгi ұйымдарды мерзімділігі бес жылда бiр рет мемлекеттiк аттестаттауды жүргізедi. Жаңадан құрылған мектепке дейiнгi ұйымдарды аттестаттау үш жылдан кейiн өткiзіледi.
 

      28. Мектепке дейiнгi ұйымдарды басқару дара басшылық және алқалық басқару қағидаттары негізiнде құрылады. Алқалық басқарудың нысандары мектепке дейінгі ұйымның кеңесi, педагогикалық кеңес, қамқоршылық кеңесi болып табылады. Кеңестердiң жұмысын ұйымдастыру ережелерiн , оларды сайлау тәртiбiн қоса алғанда Қазақстан Республикасының білім беру саласындағы орталық атқарушы органы бекiтедi .
 

      29. Мектепке дейінгi ұйымды тiкелей басқаруды мектепке дейінгі ұйымның құрылтайшы тағайындайтын басшысы жүзеге асырады.
 

      30. Мектепке дейінгі ұйымның басшысы:
      1) мектепке дейiнгi ұйымның атынан iс-әрекет жасайды, барлық мемлекеттiк және жеке меншiк ұйымдарда, кәсiпорындарда оның мүддесiн бiлдiредi;
 

      2) қаражаттарды басқарушы болып табылады, шарттар жасайды, сенiм хаттар бередi, банктерде есептiк және басқа да шоттар ашады;
 

      3) өзiнiң құзыретi шегiнде мектепке дейінгi ұйым қызметкерлерiнің орындауы мiндетті бұйрықтар мен өкiмдер шығарады, жаза қолданады;
 

      4) кадрларды iрiктеу мен орналастыруды жүзеге асырады, Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасына сәйкес қызметкерлердi жұмысқа қабылдау және жұмыстан шығару құқығын пайдаланады;
 

      5) белгiленген тәртiппен мектепке дейінгі ұйымды және қызметшiлердi аттестаттауды жүргiзудi ұйымдастырады, аттестаттау нәтижелерін кадрларды орналастыруда ескередi;
 

      6) мектепке дейiнгi тәрбие мен оқытудың мемлекеттiк жалпыға міндетті стандарты және санитарлық-гигиеналық нормалар талаптарына сәйкес мектепке дейінгі ұйымдағы тәрбиелеу-білім беру процесiн жүзеге асыру үшін жағдай жасайды;
 

      7) балалардың мүдделерiн, отбасының қажеттігін қанағаттандыруға бағытталған қосымша қызметтердi ұйымдастырады;
 

      8) бекiтiлген шағын учаскелер шегiнде 0-ден 7-ге дейінгі жастағы балаларды дербес есепке алуды ұйымдастырады;
 

      9) баланы мектепке дейінгі ұйымға қабылдаған кезде ата-анасын немесе оларды алмастыратын тұлғаларды мектепке дейінгі ұйымның Жарғысымен, тәрбиелеу білім беру қызметiн жүргізу құқығына берiлген лицензиямен және өзге де қабылдау және оқу-тәрбие процесiн ұйымдастыру тәртiбiн регламенттейтiн құжаттармен таныстырады;
 

      10) мектепке дейінгі ұйымға бекiтілген мүлiктiң сақталуын және тиiмдi пайдаланылуын қамтамасыз етедi;
 

      11) заңнамада белгiленген тәртiппен мыналар :
      мектепке дейінгі ұйым тәрбиеленушiлерiн, қызметшiлерiнiң құқықтары мен бостандықтарын бұзғаны;
      өзiнiң құзыретіне жататын функцияларды орындамағаны;
      мектепке дейiнгi тәрбие мен оқытудың мемлекеттiк жалпыға міндетті стандартының талаптарын орындамағаны;
      мектепке дейiнгi ұйым тәрбиеленушiлерi мен қызметшiлерiнiң оқу-тәрбие процесi барысында өмiрi мен денсаулығы;
      қаржы-шаруашылық қызметтің жай-күйi, оның ішiнде материалдық және ақшалай қаражаттарды нысаналы пайдаланбағаны үшiн жауап бередi.

4. Мектепке дейінгі ұйымдағы тәрбиелеу-білім беру процесi

      31. Мектепке дейiнгi ұйымдағы тәрбиелеу-білім беру процесi мектепке дейiнгi тәрбиенiң, оқытудың мемлекеттiк жалпыға мiндетті стандарты негiзiнде әзiрленген бағдарламаларға және оқу жоспарларына сәйкес жүзеге асырылады және мектепке дейiнгi ұйымның Жарғысымен айқындалады.
 

      32. Мектепке дейінгі ұйым мектепке дейiнгi тәрбиелеу мен оқытудың мемлекеттiк жалпыға міндетті стандартын сақтау шартымен тиiмдi тәрбиелеу-білім беру процесiн қамтамасыз ету үшiн (баланың жеке басының шығармашылық, рухани және дене мүмкiндiктерiн дамыту, адамгершілiк негіздерiн және салауатты өмiр салтын қалыптастыру) педагогтарға баламалы авторлық бағдарламаларды таңдау, қолдану, тәрбиелеудiң, оқытудың және сауықтырудың жаңа технологияларын енгізу құқығын бередi.
 

      33. Мектепке дейінгі ұйымдар тәрбиелеу-білім беру мiндеттерiн тиiмдi шешу үшiн педагогикалық кеңестер құрады.
 

      34. Тәрбиелеу-білім беру процесiнiң негізгі субъектiлерi балалар, ата-аналар немесе оларды алмастыратын тұлғалар, тәрбиешiлер және басқа да педагогтар болып табылады.
 

      35. Тәрбиелеу-білім беру процесiн қамтамасыз етуде мектепке дейiнгi ұйымдағы әр балаға мыналарға кепiлдiк беріледі:
      1) оның өмiрi мен денсаулығын сақтау;
 

      2) оның қадiр-қасиетін қорғау;
 

      3) дене, моральдық немесе психикалық зорлықтың барлық нысандарынан қорғау;
 

      4) оның шығармашылық қабiлеттерi мен ынтасын дамыту;
 

      5) сапалы мектепалды даярлау;
 

      6) дамуындағы кемшiлiктердi түзеу үшiн біліктi көмек алу;
 

      7) бейiмділiгiне, қабiлеттерiне, қалауына және денсаулық жағдайына сәйкес қосымша бiлiм беру, сауықтыру қызметтерiн алу.
 

      36. Мектепке дейінгі ұйым мен ата-аналар немесе оларды алмастыратын тұлғалар арасындағы өзара қарым-қатынастар баланы мектепке дейiнгi ұйымға қабылдаған кезде жасалатын Шартпен реттеледi. Шартта баланың мектепке дейiнгi ұйымға бару режимi, тамақтану саны, қосымша бiлiм беру, сауықтыру қызметтерiн көрсету деңгейi және мерзiмi, мектепке дейiнгi ұйымда баланы ұстау ақысының мөлшерi, қосымша ақылы қызметтер және өзге де жағдайлар айқындалады.

Об утверждении Типовых правил деятельности дошкольных организаций образования

Постановление Правительства Республики Казахстан от 21 декабря 2004 года № 1353. Утратило силу постановлением Правительства Республики Казахстан от 17 мая 2013 года № 499

      Сноска. Утратило силу постановлением Правительства РК от 17.05.2013 № 499 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после первого официального опубликования).

      В целях реализации Закона Республики Казахстан от 7 июня 1999 года "Об образовании" Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      1. Утвердить прилагаемые Типовые правила деятельности дошкольных организаций образования.

      2. Настоящее постановление вступает в силу со дня подписания.

      Премьер-Министр
   Республики Казахстан

Утверждены            
постановлением Правительства   
Республики Казахстан       
от 21 декабря N 1353       

Типовые правила деятельности
дошкольных организаций образования

                       1. Общие положения

      1. Настоящие Типовые правила разработаны в соответствии с Законом Республики Казахстан "Об образовании" и определяют порядок деятельности дошкольных организаций образования (далее - дошкольные организации) независимо от форм собственности и ведомственной подчиненности. Z070319
      2. Дошкольная организация - организация образования, реализующая общеобразовательные программы дошкольного воспитания и обучения.
      3. Дошкольные организации обеспечивают воспитание, обучение, присмотр, уход и оздоровление детей в возрасте от одного года до шести (семи) лет.
      4. Основными задачами дошкольных организаций являются:
      1) охрана и укрепление физического и психического здоровья детей дошкольного возраста, приобщение их к ценностям здорового образа жизни;
      2) обеспечение интеллектуального и личностного развития детей дошкольного возраста, удовлетворение их интересов, развитие способностей на основе приобщения к общечеловеческим и национальным ценностям;
      3) развитие инициативности, любознательности, произвольности и способности к творческому самовыражению детей дошкольного возраста;
      4) создание условий для освоения детьми образовательных программ дошкольного воспитания и обучения;
      5) обеспечение предшкольной подготовки пяти (шести)-летних детей;
      6) взаимодействие с родителями воспитанников;
      7) организация методической, диагностической и консультативной помощи семьям, воспитывающим детей дошкольного возраста на дому.
      5. Дошкольные организации в своей деятельности руководствуются КонституциейЗаконами Республики Казахстан, настоящими Типовыми правилами, а также иными нормативными правовыми актами.

      2. Виды и комплектование дошкольных организаций

      6. Дошкольные организации различаются:
      1) по возрастному составу воспитанников:
      детские ясли для детей в возрасте от одного года до трех лет;
      детские сады для детей - от трех лет до шести (семи) лет;
      ясли-сады для детей - от одного года до шести (семи) лет;
      2) по назначению:
      общеразвивающего типа: ясли-сад, детский сад общего типа, дошкольный учебно-воспитательный центр с приоритетным осуществлением одного или нескольких направлений развития воспитанников (физического, интеллектуального, эстетического и др.);
      коррекционного типа: ясли-сад, детский сад для детей с ограниченными возможностями в физическом и психическом развитии (с тяжелыми и более легкими нарушениями речи, зрения, слуха, интеллекта, опорно-двигательных функций, задержкой психического развития и др.), санаторный детский сад (для детей с ранними проявлениями туберкулезной инфекции, с малыми и затихающими формами туберкулеза, часто и длительно болеющих детей и др.);
      комбинированного типа (ясли-сад, детский сад, совмещающий функции общеразвивающего и коррекционного характера).
      Возможны новые модели и структуры дошкольных организаций:
дошкольные мини-центры на базе организаций образования, комплексы "детский сад-школа", детский сад на дому и другие;
      3) по режиму работы: дневные, круглосуточные, с гибким режимом.
      7. Дошкольные организации могут быть государственными и частными.
      8. В дошкольную организацию принимаются дети от одного года до шести (семи) лет на основании направления учредителя, выписки из истории развития ребенка, справки санитарно-эпидемиологической службы об эпидокружении. При зачислении в коррекционные дошкольные организации и группы для детей с ограниченными возможностями дополнительно предоставляется заключение психолого-медико- педагогической комиссии, а в коррекционные санаторные дошкольные организации для детей с ранними проявлениями туберкулезной инфекции, с малыми и затихающими формами туберкулеза, часто и длительно болеющих детей - заключение территориальных лечебно-профилактических организаций.
      9. Порядок учета заявлений, оформление и выдача направлений для зачислений в дошкольную организацию определяется учредителем.
      10. В дошкольную организацию общеразвивающего типа принимаются дети в возрасте от одного года до шести (семи) лет, кроме детей с инфекционными заболеваниями, тяжелыми формами расстройств опорно-двигательного аппарата и умственной отсталости.
      Допускается прием детей с ограниченными возможностями в дошкольную организацию общеразвивающего типа при наличии условий для коррекционной работы.
      11. В дошкольной организации могут комплектоваться группы по одновозрастному или разновозрастному принципу.
      12. Прием детей в дошкольную организацию на постоянное и временное пребывание ведется в течение года при наличии в нем свободных мест.
      13. За ребенком сохраняется место в дошкольной организации в случаях:
      1) болезни ребенка;
      2) лечения и оздоровления ребенка в медицинских, санаторно-курортных и иных организациях;
      3) предоставления одному из родителей трудового отпуска;
      4) оздоровления ребенка в летний период сроком до двух месяцев.
      14. В государственных дошкольных организациях не допускается взимание вступительных взносов за прием ребенка, а также оплаты за сохранение места в случаях длительного отсутствия или пропуска ребенком дошкольной организации.
      15. Отчисление детей из дошкольной организации производится руководителем по согласованию с учредителем в случаях:
      1) несвоевременной ежемесячной оплаты за содержание ребенка в дошкольной организации (более 10 дней);
      2) пропуска ребенком детского сада более одного месяца без уважительных причин и без предупреждения администрации;
      3) медицинского заключения о состоянии здоровья ребенка, препятствующего его пребыванию в дошкольной организации.
      16. В государственных дошкольных организациях, созданных в организационно-правовой форме государственных учреждений (коррекционных яслях, коррекционных детских садах, коррекционных яслях-садах, коррекционных группах в общеразвивающих дошкольных организациях, коррекционных группах комплексов "детский сад-школа", санаторных дошкольных организациях и др.) плата с родителей за содержание ребенка не взимается.
      17. Размер ежемесячной оплаты, взимаемой с родителей или лиц, их заменяющих за содержание ребенка в государственных дошкольных организациях, созданных в организационно-правовой форме коммунальных государственных казенных предприятий, составляет 100 процентов затрат на питание, независимо от возраста ребенка.
      18. В частных дошкольных организациях порядок взимания оплаты с родителей за содержание ребенка устанавливается учредителем.
      19. При наличии свободных мест и площадей в государственных дошкольных организациях, созданных в организационно-правовой форме коммунальных государственных казенных предприятий, могут создаваться коммерческие группы с оплатой полной стоимости содержания ребенка за счет средств родителей. Порядок деятельности коммерческих групп определяется центральным исполнительным органом в области образования.

      3. Порядок функционирования дошкольных организаций

      20. Дошкольные организации разрабатывают и утверждают на основе  Закона Республики Казахстан "Об образовании" и настоящих Типовых правил свой Устав, утверждаемый учредителем.
      21. Дошкольные организации обеспечивают:
      1) выполнение функций, определенных его Уставом;
      2) реализацию в полном объеме образовательных программ;
      3) качество реализуемых образовательных программ;
      4) соответствие применяемых форм, методов и средств организации образовательного процесса возрастным, психофизиологическим особенностям, склонностям, способностям, интересам и потребностям детей;
      5) охрану жизни и здоровья детей и работников дошкольных организаций во время образовательного процесса.
      22. Дошкольные организации, независимо от форм собственности, обеспечивают знание и развитие казахского языка как государственного, а также изучение русского языка и одного из иностранных языков в соответствии с государственным общеобязательным стандартом дошкольного воспитания и обучения . Для национальных групп создаются условия для изучения родного языка, а в местах их компактного проживания могут создаваться для воспитания и обучения на их языках дошкольные организации или группы.
      23. Дошкольные организации независимо от подчинения, типа и формы собственности обеспечивают детей постоянным медицинским обслуживанием, которое осуществляется медицинскими работниками, входящими в штат дошкольной организации или соответствующих организаций здравоохранения, в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан.
      24. Дошкольные организации могут оказывать дополнительные платные услуги образовательного, оздоровительного и иного характера в установленном порядке. При этом категорически запрещается сокращение и снижение качества основных образовательных, оздоровительных и других услуг, определяемых государственным общеобязательным стандартом дошкольного воспитания и обучения.
      25. Дошкольные организации обеспечивают сбалансированное питание детей с учетом установленных законодательством Республики Казахстан норм потребления продуктов питания. Питание детей в дошкольной организации проводится с учетом режима работы, кратность его определяется Уставом.
      26. В целях социально-педагогической поддержки семьи и ребенка, проживающих на микроучастке, дошкольные организации обеспечивают работу консультационных пунктов.
      27. Для установления соответствия содержания, уровня и качества дошкольного воспитания и обучения требованиям государственного общеобязательного стандарта дошкольного воспитания и обучения районными (городскими) органами образования проводится государственная аттестация дошкольных организаций периодичностью один раз в пять лет. Аттестация вновь созданных дошкольных организаций проводится через три года.
      28. Управление дошкольными организациями строится на принципах единоначалия и коллегиального управления. Формами коллегиального управления являются совет дошкольной организации, педагогический совет, попечительский совет. Правила организации работы советов, включая порядок их избрания, утверждаются центральным исполнительным органом Республики Казахстан в области образования.
      29. Непосредственное управление дошкольной организацией осуществляет руководитель дошкольной организации, который назначается учредителем.
      30. Руководитель дошкольной организацией:
      1) действует от имени дошкольной организации, представляет ее во всех государственных и частных организациях, предприятиях;
      2) является распорядителем средств, заключает договора, выдает доверенности, открывает в банках расчетные и другие счета;
      3) в пределах своей компетенции издает приказы и распоряжения, обязательные к исполнению работниками дошкольной организации, налагает взыскания;
      4) осуществляет подбор и расстановку кадров, пользуется правом приема и увольнения работников в соответствии с действующим законодательством Республики Казахстан;
      5) организует проведение аттестации дошкольной организации и сотрудников в установленном порядке, учитывает результаты аттестации при расстановке кадров;
      6) создает условия для осуществления воспитательно- образовательного процесса в дошкольной организации в соответствии с требованиями государственного общеобязательного стандарта дошкольного воспитания и обучения и санитарно-гигиеническими нормами;
      7) организует дополнительные услуги, направленные на удовлетворение интересов детей, потребностей семьи;
      8) организует персональный учет детей в возрасте от 0 до 7 лет в пределах закрепленного микроучастка;
      9) при приеме ребенка в дошкольную организацию знакомит родителей или лиц, их заменяющих, с Уставом дошкольной организации, лицензией на право ведения воспитательно-образовательной деятельности и другими документами, регламентирующими порядок приема и организацию учебно-воспитательного процесса;
      10) обеспечивает сохранность и эффективное использование закрепленного за дошкольной организацией имущества;
      11) в порядкеустановленном законодательством несет ответственность за:
      нарушение прав и свобод воспитанников, сотрудников дошкольной организации;
       невыполнение функций , отнесенных к его компетенции;
      невыполнение требований государственного общеобязательного стандарта дошкольного воспитания и обучения;
       жизнь и здоровье воспитанников и сотрудников дошкольной организации во время учебно-воспитательного процесса;
      состояние финансово-хозяйственной деятельности, в том числе, нецелевое использование материальных и денежных средств.
 

      4. Воспитательно-образовательный процесс
         в дошкольной организации

      31. Воспитательно-образовательный процесс в дошкольной организации осуществляется в соответствии с программами и учебными планами, разработанными на основе государственного общеобязательного стандарта дошкольного воспитания, обучения и определяется Уставом дошкольной организации.
      32. Дошкольная организация для обеспечения эффективного воспитательно-образовательного процесса (развития творческих, духовных и физических возможностей личности ребенка, формирования основ нравственности и здорового образа жизни) дает право педагогам выбирать, применять альтернативные авторские программы, вводить новые технологии воспитания, обучения и оздоровления при условии соблюдения государственного общеобязательного стандарта дошкольного воспитания и обучения.
      33. Для эффективного решения воспитательно-образовательных задач дошкольные организации создают педагогические советы.
      34. Основными субъектами воспитательно-образовательного процесса являются дети, родители, или лица, их заменяющие, воспитатели и другие педагоги.
      35. Во время обеспечения воспитательно-образовательного процесса каждому ребенку в дошкольной организации гарантируется:
      1) охрана его жизни и здоровья;
      2) защита его достоинства;
      3) защита от всех форм физического, морального или психического насилия;
      4) развитие его творческих способностей и интересов;
      5) качественная предшкольная подготовка;
      6) получение квалифицированной помощи в коррекции имеющихся недостатков в развитии;
      7) получение дополнительных образовательных, оздоровительных услуг, согласно его склонностям, способностям, желанию и состоянию здоровья.
      36. Взаимоотношения между дошкольной организацией и родителями, или лицами их заменяющими, регулируется Договором, который заключается при зачислении ребенка в дошкольную организацию. В Договоре определяются режим посещения ребенком дошкольной организации, кратность питания, уровень и сроки предоставления дополнительных образовательных, оздоровительных услуг, размер оплаты за содержание ребенка в дошкольной организации, дополнительные платные услуги и иные условия.