"Қазақстан Республикасының Жер кодексіне өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" Қазақстан Республикасы Заңының жобасы туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2008 жылғы 30 қыркүйектегі N 901 Қаулысы

      Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:
      "Қазақстан Республикасының Жер кодексіне өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" Қазақстан Республикасы Заңының жобасы Қазақстан Республикасының Парламенті Мәжілісінің қарауына енгізілсін.

       Қазақстан Республикасының
      Премьер-Министрі                                    К. Мәсімов

      Жоба 

Қазақстан Республикасының Заңы

Қазақстан Республикасының Жер кодексіне
өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы

       1-бап . 2003 жылғы 20 маусымдағы Қазақстан Республикасының Жер кодексіне (Қазақстан Республикасы Парламентінің Жаршысы, 2003 ж., № 13, 99-құжат; 2005 ж., N 9, 26-құжат; 2006 ж., N 1, 5-құжат; N 3, 22-құжат; N 11, 55-құжат; N 12, 79, 83-құжаттар; N 16, 97-құжат; 2007 ж., N 1, 4-құжат; N 2, 18-құжат; N 14, 105-құжат; N 15, 106, 109-құжаттар; N 16, 129-құжат; N 17, 139-құжат; N 18, 143-құжат; N 20, 152-құжат; N 24, 180-құжат; 2008 ж., N 6-7, 27-құжат, 2008 жылғы 16 шілдеде "Егемен Қазақстан" және 2008 жылғы 17 шілдеде "Казахстанская правда" газеттерінде жарияланған "Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне концессия мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" 2008 жылғы 5 шілдедегі Қазақстан Республикасының Заңы ) мынадай өзгерістер мен толықтырулар енгізілсін:
      1) 8-бап мынадай мазмұндағы 1-1-тармақпен толықтырылсын:
      1-1. Елді мекендерде жерді аймақтарға бөлу жер учаскелеріне төлемақының базалық ставкаларына түзету коэффициенттерімен бағалау аймақтарының шекараларын белгілеу мақсатында жүргізіледі.";
      2) 10-баптың 1-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:
      "1. Жер учаскелері республикалық маңызы бар қалада, астанада және облыстық орталықтарда жеке меншікке берілген кезде олар үшін төлемақының базалық ставкаларын, сондай-ақ мемлекет немесе мемлекеттік жер пайдаланушылар жалға берген кезде олар үшін төлемақының базалық ставкаларын және жалдау құқығын сату төлемақысының мөлшерін Қазақстан Республикасының Үкіметі белгілейді.
      Жер учаскелері облыстық және аудандық маңызы бар қалаларда, кенттер мен ауылдық елді мекендерде жеке меншікке берілген кезде олар үшін төлемақының базалық ставкалары жергілікті жағдайлар мен ерекшеліктерге байланысты облыстық өкілді және атқарушы органдардың бірлескен шешімдерімен белгіленеді.
      Бұл ретте жер учаскелерін пайдалану төлемақысының ставкалары жер салығы ставкаларының мөлшерінен төмен белгіленбейді.
      Жалдау құқығын сату төлемақысы нақты жер учаскесінің кадастрлық (бағалау) құнына қарай сараланып белгіленеді.";
      3) 11-баптың 1-тармағының бірінші бөлігінде "Түзету коэффициенттері мен аудандық маңызы бар қалалардағы, кенттер мен ауылдық елді мекендердегі аймақтардың шекаралары" деген сөздер "Бағалау аймақтарының шекаралары және аудандық маңызы бар қалалардағы, кенттер мен ауылдық елді мекендердегі жер учаскелері үшін төлемақының базалық ставкаларына түзету коэффициенттері" деген сөздермен ауыстырылсын;
      4) 12-бап мынадай мазмұндағы 46), 47) тармақшалармен толықтырылсын:
      "46) жерді резервте сақтау - елді мекендерді дамытуды, жоспарланатын инженерлік, көлік және әлеуметтік инфрақұрылымдар объектілерін, стратегиялық объектілерді, қорғаныс пен қауіпсіздік объектілерін орналастыруды қамтамасыз ету, ерекше қорғалатын табиғи аумақтарды, оның ішінде қорғау орман екпелерін құру мақсатында, сондай-ақ пайдалы қазбалардың кен орындарын қазу үшін мемлекет меншігіндегі жерлерде резервтік аумақтарды құру;
      47) бағалау аймақтарының шекарасы - инфрақұрылымдардың даму деңгейіне байланысты мемлекет беретін жерлер үшін базалық ставкаларға түзету коэффициенттері белгіленетін елді мекен пункттерінің аумақ бөлігінің шекарасы.";
      5) 14-1-баптың 1-тармағының 1) тармақшасында, 16-баптың 1-тармағының 2) тармақшасында, 84-баптың 2-тармағының 3) тармақшасында "(кең таралғанынан басқасын)" деген сөздер алынып тасталсын;
      6) 16-баптың 1-тармағының 6) тармақшасы мынадай редакцияда жазылсын:
      "6) осы Кодекстің 49-2-бабының 3-тармағына сәйкес жерді резервте сақтау;";
      7) 17 және 18-баптар мынадай мазмұндағы 4-1) тармақшалармен толықтырылсын:
      "4-1) осы Кодекстің 49-2-бабының 3-тармағына сәйкес жерді резервте сақтау;";
      8) 26-баптың 4-тармағы "құбырларды" деген сөзден кейін ", байланысты, энергетиканы, жер қойнауын пайдалануды" деген сөздермен толықтырылсын;
      9) мынадай мазмұндағы 49-2-баппен толықтырылсын:
      "49-2-бап. Жерді резервте сақтау
      1. Жерді резервте сақтау резервтік аумақтарды құру мақсатында елді мекендерді дамытуды, жоспарланатын инженерлік, көлік және әлеуметтік инфрақұрылымдар объектілерін, стратегиялық объектілерді, қорғаныс пен қауіпсіздік объектілерін орналастыруды қамтамасыз ету үшін, ерекше қорғалатын табиғи аумақтарды, оның ішінде қорғау орман екпелерін құру, сондай-ақ пайдалы қазбалардың кен орындарын қазу үшін мемлекеттік меншіктегі жерлерде жүзеге асырылады.
      2. Жерді резервте сақтаудың негізі белгіленген тәртіппен бекітілген аумақтардың қала құрылысын жоспарлаудың кешенді схемалары, елді мекендердің бас жоспарлары, ерекше қорғалатын табиғи аумақтарды, оның ішінде қорғау орман екпелерін құру, автомобиль, әуе және темір жол көлігі желісін дамыту, пайдалы қазбаларды қазу жөніндегі мемлекеттік, салалық және өңірлік бағдарламалар болып табылады.
      3. Аталған мақсаттар үшін жерді резервте сақтауды облыстардың (республикалық маңызы бар қаланың, астананың) жергілікті атқарушы органдары, ал республикалық маңызы бар қаланы және астананы қоспағанда, елді мекендердің шекараларында аудандардың (облыстық маңызы бар қалалардың) жергілікті атқарушы органдары 20 жылға дейінгі мерзімге жүзеге асырады.
      Жергілікті атқарушы органдардың жерді резервте сақтау туралы шешімінде жерді резервте сақтаудың мақсаттары мен мерзімдері, жалпы көлемі және жердің санаты, сондай-ақ жерді пайдаланудағы шектеулер көрсетілуі тиіс. Жер пайдалану немесе шектеулі нысаналы пайдалану құқығымен бұрын берілген жер учаскелері резервте сақталған кезде жер пайдаланушылар мен сервитут иелері көрсетіледі.
      4. Осы баптың 3-тармағында көрсетілген жергілікті атқарушы органдар жерді резервте сақтау туралы шешім қабылданған кезден бастап бір ай өткенге дейін мерзімде учаскелері резервте сақталған жерлер құрамына енген жер пайдаланушылар мен сервитут иелерін хабардар етуге, сондай-ақ жерді резервте сақтау туралы ақпаратқа қол жетімдігін тиісті әкімшілік-аумақтық бірліктің бұқаралық ақпарат құралдарында жариялау жолымен қамтамасыз етуге міндетті.
      5. Жерді резервте сақтау жер учаскелері резервте сақталған жерлердің құрамына енген жер пайдаланушылардың жер пайдалану құқығын тоқтатуға әкеп соқпайды.
      Резервте сақталған жерлердің құрамынан жер учаскелері уақытша объектілерді орналастыру немесе құрылысқа байланысты емес мақсаттар үшін, олардың қай санатқа тиесілілігіне және жерді (аумақты) аймақтарға бөлуге сәйкес рұқсатты пайдаланылуына негізделіп, резервте сақтаудың мерзімінен аспайтын мерзімге уақытша жер пайдалануға берілуі мүмкін.";
      10) 50-баптың 2-тармағы мынадай мазмұндағы екінші бөлікпен толықтырылсын:
      "Жер учаскелерін жеке қосалқы шаруашылық (үй маңындағы телім) және жеке тұрғын үй құрылысы үшін жеке меншікке тегін беру жер учаскелері игерілгеннен кейін жүргізіледі. Игеру кезеңінде көрсетілген мәселелер үшін жер учаскелерін беру учаскелерді игерудің шарттарын және мерзімдерін осы Кодекстің 92-бабына сәйкес белгілей отырып, уақытша өтеулі жер пайдалану (жалдау) құқығымен жүргізіледі";
      11) 84-баптың 2-тармағының 4) тармақшасы мынадай редакцияда жазылсын:
      "4) жолдарды, көпірлерді, метрополитендерді, тоннелдерді, әуе көлігі объектілерін, энергетика жүйелері объектілері мен электр тарату желілерін, байланыс желілерін, ғарыштық қызметті қамтамасыз ететін объектілерді, магистральды құбырларды, елді мекендердің ортақ пайдаланымдағы инженерлік-коммуникациялық желілері мен объектілерін салу";
      12) 85-бапта:
      1-тармақта "мәжбүрлеп иеліктен шығару" деген сөздер "алып қою, мәжбүрлеп иеліктен шығару" деген сөздермен ауыстырылсын;
      мынадай мазмұндағы 3 және 4-тармақтармен толықтырылсын:
      "3. Жер учаскесін мәжбүрлеп иеліктен шығару (сатып алу) туралы шешімді мәжбүрлеп жер учаскесінің қандай мемлекет мұқтажын қанағаттандыру үшін иеліктен алынуына байланысты Қазақстан Республикасы Үкіметі немесе жергілікті атқарушы органдар олардың осы Кодексте көзделген құзыретіне сәйкес қабылдайды.
      Жер учаскелерін мәжбүрлеп иеліктен шығару туралы шешімді қабылдау жоғары тұрған атқарушы органның құзыретіне кірген жағдайларда осы шешімді қабылдау үшін материалдарды дайындауды, сондай-ақ меншік иесі немесе мемлекеттік емес жер пайдаланушы өзінен жер учаскесін мемлекет мұқтажы үшін сатып алу туралы шешіммен келіспеген не онымен сатып алынатын жер учаскесінің бағасы немесе сатып алудың басқа шарттары туралы келісімге қол жеткізілмеген жағдайда, сотқа талап қоюды және сотта оның мүдделерін ұсынуды жер учаскесінің орналасқан жері бойынша төменгі тұрған атқарушы орган жүзеге асырады.
      Шешімде:
      1) алып қоюдың (сатып алудың) мақсаты;
      2) алып қоюдың (сатып алудың) негіздері;
      3) учаскенің тұрған орны, көлемі, кадастрлық нөмірі;
      4) жер учаскесі (жер пайдалану құқығы) алынып қойылатын (сатып алынатын) жер учаскесінің меншік иесі немесе жер пайдаланушы;
      5) алып қоюды (сатып алуды) жүзеге асыру мерзімі көрсетілуі тиіс.
      Шешімге қажет болған жағдайда жер учаскесін алып қоюға (сатып алуға) байланысты өзге деректер де енгізілуі мүмкін.
      4. Меншік иесі немесе мемлекеттік емес жер пайдаланушы өзінен жер учаскесін мемлекет мұқтажы үшін алып қою (сатып алу) туралы шешіммен келіскен және онымен жер учаскесін мемлекет мұқтажы үшін алып қою (сатып алу) туралы шарттың жағдайлары туралы келісімге қол жеткізілген жағдайда алып қою (сатып алу) туралы шешімді қабылдаған орган онымен аталған шартты жасайды.
      Мемлекет мұқтажы үшін жер учаскесін алып қою (сатып алу) туралы шартта мыналар болуға тиіс:
      1) осы Кодекстің 87-бабында белгіленген тәртіппен айқындалатын сатып алынатын жер учаскесінің (жер пайдалану құқығының) бағасы және жылжымайтын мүлік объектісінің не жер учаскесінің меншік иесіне мемлекет мұқтажы үшін сатып алынатын жер учаскесінің орнына берілетін жер учаскесінің сәйкестендіру сипаттамалары;
      2) сатып алынатын жер учаскесінің (жылжымайтын мүліктің) құны
берілетін жер учаскесінің (жылжымайтын мүліктің) құнынан жоғары болса
құндағы айырмасы;
      3) жер учаскесін мәжбүрлеп иеліктен шығаруға байланысты залалдар келтірілген жағдайда, олардың өтеуге жататын мөлшері;
      4) сатып алынатын жер учаскесінің бағасын төлеу немесе меншік иесіне мемлекет мұқтажы үшін сатып алынатын жер учаскесінің орнына берілетін пәтерді (тұрғын үйді) не жер учаскесін табыстау мерзімі.
      Жер учаскесінің меншік иесінің меншік құқығы мен мемлекеттік емес жер пайдаланушының жер пайдалану құқығының тоқтауы Қазақстан Республикасының жылжымайтын мүлікке құқықтарды және онымен жасалатын мәмілелерді мемлекеттік тіркеу туралы заңнамаға сәйкес мемлекет мұқтажы үшін жер учаскесін сатып алу туралы шарттың немесе сот шешімінің және сатып алу туралы шешім қабылдаған органның өтініші негізінде жылжымайтын мүлікке құқықтарды мемлекеттік тіркеуді жүзеге асыратын органда мемлекеттік тіркеуге жатады.";
      13) 86-баптың бірінші бөлігінде "осындай учаскенің бағасы туралы келісім жасалғанға немесе оны сатып алу туралы сот шешімі қабылданғанға" деген сөздер "оның жер учаскесіне құқықтарын тоқтатуды мемлекеттік тіркеу жүзеге асырылғанға" деген сөздермен, "шығаруы мүмкін" деген сөздер "шығаруға құқылы" деген сөздермен ауыстырылсын;
      14) 87-баптың 2-тармағының бірінші бөлігінде "меншік немесе жер пайдалану құқығы тоқтатылған" деген сөздер "жер учаскесін алып қою (сатып алу) туралы шартқа қол қойылған немесе сот шешімі шығарылған" деген сөздермен ауыстырылсын;
      15) 92-бапта:
      "(егер Қазақстан Республикасының заңдарында неғұрлым ұзақ мерзім көзделмесе)" деген сөздерден кейін ", ал ауыл шаруашылығы өндірісін жүргізу үшін, оның ішінде шаруа немесе фермер шаруашылығын жүргізу үшін жер пайдалану құқығы берілген жер учаскелері бес жылдық кезеңнің жалпы алғанда екі жылы қолданылмайды," деген сөздермен толықтырылсын.
      үшінші сөйлем алып тасталсын;
      мынадай мазмұндағы бөліктермен толықтырылсын:
      "Жер учаскесін игерудің мерзімін және шарттарын облыстардың (республикалық маңызы бар қаланың, астананың), аудандардың (облыстық маңызы бар қалалардың) жергілікті атқарушы органдары, аудандық маңызы бар қалалардың, кенттердің, ауылдардың (селолардың), ауылдық (селолық) округтердің әкімдері, ал арнайы экономикалық аймақтың аумағында берілетін жер учаскесінің нысаналы мақсатына және осы аумақта жерді (аумақтарды) аймақтарға бөлуге және қала құрылысы регламенттеріне сәйкес белгіленген жерлердің құқықтық режиміне байланысты тиісті әкімшілік-аумақтық бірліктің жергілікті атқарушы органдары немесе арнайы экономикалық аймақтың әкімшілігі олардың осы Кодексте белгіленген жер учаскелерін беру жөніндегі құзыреті шегінде белгілейді.
      Бұл ретте құрылыс мақсаты үшін берілген жер учаскесін игеру мерзімі Қазақстан Республикасының сәулет, қала құрылысы және құрылыс қызметі туралы заңнамасында белгіленген тәртіппен сәулет, қала құрылысы және құрылыс саласындағы мемлекеттік нормативтерге сәйкес бекітілген жобалау құжаттамасының негізінде, ал жобалау, жобалау-сметалық құжаттамасыз не нобайлар, нобай жобалары бойынша құрылыс мақсаты (арнайы жобалау шешімдерін және оларды іске асыру жөніндегі іс-шараларды талап ететін сейсмикалық қауіптілігі жоғары немесе өзге ерекше геологиялық, гидрогеологиялық және геотехникалық жағдайлары бар аймақтардағы құрылыстан басқа, жеке тұрғын үйлерді салу; жеке үй маңындағы учаскелерде немесе бау-бақша мен бақша серіктестіктерінің учаскелерінде орналасатын уақытша құрылыстарды, сондай-ақ маусымдық жұмыстар мен мал айдау шаруашылығы үшін тұрғын және (немесе) шаруашылық-тұрмыстық үй-жайларды тұрғызу) үшін және ауыл шаруашылығы мақсаты үшін берілген жер учаскесін игеру мерзімі кемінде екі жыл белгіленеді.".
       2-бап . Осы Заң алғаш рет ресми жарияланған күннен бастап он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
      Президенті

О проекте Закона Республики Казахстан "О внесении изменений и дополнений в Земельный кодекс Республики Казахстан"

Постановление Правительства Республики Казахстан от 30 сентября 2008 года № 901

      Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:
      внести на рассмотрение Мажилиса Парламента Республики Казахстан проект Закона Республики Казахстан "О внесении изменений и дополнений в Земельный кодекс Республики Казахстан".

      Премьер-Министр
      Республики Казахстан                       К. Масимов

Проект     

Закон Республики Казахстан

О внесении изменений и дополнений в Земельный кодекс
Республики Казахстан

       Статья 1. Внести в Земельный кодекс Республики Казахстан от 20 июня 2003 года (Ведомости Парламента Республики Казахстан, 2003 г., № 13, ст. 99; 2005 г., № 9, ст. 26; 2006 г., № 1, ст. 5; № 3, ст. 22; № 11, ст. 55; № 12, ст. 79, 83; № 16, ст. 97; 2007 г., № 1, ст. 4; № 2, ст. 18; № 14, ст. 105; № 15, ст. 106, 109; № 16 ст.129; № 17 ст. 139; № 18, ст. 143; № 20, ст. 152; № 24, ст. 180; 2008 г., № 6-7, ст.27, Закон Республики Казахстан от 5 июля 2008 года "О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Казахстан по вопросам концессии", опубликованный в газетах "Егемен Қазақстан" 16 июля 2008 года и "Казахстанская правда" 17 июля 2008 года) следующие изменения и дополнения:
      1) статью 8 дополнить пунктом 1-1 следующего содержания:
      "1-1. Зонирование земель в населенных пунктах также проводится в целях определения границ оценочных зон с поправочными коэффициентами к базовым ставкам платы на земельные участки.";
      2) пункт 1 статьи 10 изложить в следующей редакции:
      "1. Базовые ставки платы за земельные участки при их предоставлении в частную собственность в городе республиканского значения, столице и областных центрах, а также базовые ставки платы за земельные участки при сдаче государством или государственными землепользователями в аренду и размер платы за продажу права аренды устанавливаются Правительством Республики Казахстан.
      Базовые ставки платы за земельные участки при их предоставлении в частную собственность в городах областного и районного значения, поселках и сельских населенных пунктах устанавливаются совместными решениями областных представительных и исполнительных органов в зависимости от местных условий и особенностей.
      При этом ставки платы за пользование земельными участками устанавливаются не ниже размеров ставок земельного налога.
      Плата за продажу права аренды устанавливается дифференцированно от кадастровой (оценочной) стоимости конкретного земельного участка.";
      3) в части первой пункта 1 статьи 11 слова "Поправочные коэффициенты и границы зон" заменить словами "Границы оценочных зон и поправочные коэффициенты к базовым ставкам платы за земельные участки";
      4) статью 12 дополнить подпунктами 46), 47) следующего содержания:
      "46) резервирование земель - создание резервных территорий на землях, находящихся в государственной собственности, в целях обеспечения развития населенных пунктов, размещения планируемых объектов инженерной, транспортной и социальной инфраструктур, стратегических объектов, объектов обороны и безопасности, создания особо охраняемых природных территорий, в том числе защитных лесонасаждений, а также для разработки месторождений полезных ископаемых;
      47) граница оценочных зон - граница части территории населенных пунктов, где устанавливаются поправочные коэффициенты к базовым ставкам за землю, предоставляемые государством, в зависимости от уровня инфраструктуры развития.";
      5) в подпункте 1) пункта 1 статьи 14-1, в подпункте 2) пункта 1 статьи 16, в подпункте 3) пункта 2 статьи 84 слова "(кроме общераспространенных)" исключить;
      6) подпункт 6) пункта 1 статьи 16 изложить в следующей редакции:
      "6) резервирование земель в соответствии с пунктом 3 статьи 49-2 настоящего Кодекса;";
      7) статьи 17 и 18 дополнить подпунктами 4-1) следующего содержания:
      "4-1) резервирование земель в соответствии с пунктом 3 статьи 49-2 настоящего Кодекса;";
      8) пункт 4 статьи 26 после слова "трубопроводов" дополнить словами ", связи, энергетики, недропользования,";
      9) дополнить статьей 49-2 следующего содержания:
      "Статья 49-2. Резервирование земель
      1. Резервирование земель осуществляется на землях, находящихся в государственной собственности, в целях создания резервных территорий для обеспечения развития населенных пунктов, размещения планируемых объектов инженерной, транспортной и социальной инфраструктур, стратегических объектов, объектов обороны и безопасности, создания особо охраняемых природных территорий, в том числе защитных лесонасаждений, а также для разработки месторождений полезных ископаемых.
      2. Основанием для резервирования земель являются утвержденные в установленном порядке комплексные схемы градостроительного планирования территорий, генеральные планы населенных пунктов, государственные, отраслевые и региональные программы по созданию особо охраняемых природных территорий, в том числе защитных лесонасаждений, развития сети автомобильного, воздушного и железнодорожного транспорта, по разработке полезных ископаемых.
      3. Резервирование земель для указанных целей осуществляется местными исполнительными органами областей (города республиканского значения, столицы), а в границах населенных пунктов, за исключением города республиканского значения и столицы, местными исполнительными органами районов (городов областного значения), на срок до 20 лет.
      В решении местных исполнительных органов о резервировании земель должны быть указаны цели и сроки резервирования, общая площадь и категория земель, а также ограничения в использовании земель. При резервировании ранее предоставленных земельных участков на праве землепользования или ограниченного целевого пользования, указываются землепользователи и обладатели сервитутов.
      4. Местные исполнительные органы, указанные в пункте 3 настоящей статьи, обязаны в срок до истечения одного месяца с момента принятия решения о резервировании земель уведомить землепользователей и обладателей сервитутов, участки которых включены в состав зарезервированных земель, а также обеспечить доступность информации о резервировании земель путем опубликования в средствах массовой информации соответствующей административно-территориальной единицы.
      5. Резервирование земель не влечет прекращение права землепользования землепользователей, земельные участки которых, включены в состав зарезервированных земель.
      Земельные участки из состава зарезервированных земель, могут быть предоставлены во временное землепользование на срок, не превышающий срок резервирования, для размещения временных объектов или целей, не связанных со строительством, исходя из их принадлежности к той или иной категории и разрешенного использования в соответствии с зонированием земель (территории).";
      10) пункт 2 статьи 50 дополнить частью второй следующего содержания:
      "Предоставление земельных участков бесплатно в частную собственность для личного подсобного хозяйства (приусадебный надел) и индивидуального жилищного строительства производится после освоения земельных участков. Предоставление земельных участков для указанных целей на период освоения производится на праве временного возмездного землепользования (аренды) с установлением условий и сроков освоения участков в соответствии со статьей 92 настоящего Кодекса.";
      11) подпункт 4) пункта 2 статьи 84 изложить в следующей редакции:
      "4) строительство дорог, мостов, метрополитенов, тоннелей, объектов воздушного транспорта, объектов энергетических систем и линий электропередачи, линий связи, объектов, обеспечивающих космическую деятельность, магистральных трубопроводов, инженерно-коммуникационных сетей и объектов общего пользования населенных пунктов;";
      12) в статье 85:
      в пункте 1 слова "Принудительное отчуждение" заменить словами "Изъятие, принудительное отчуждение";
      дополнить пунктами 3 и 4 следующего содержания:
      "3. Решение о принудительном отчуждении (выкупе) земельного участка в зависимости от того, для удовлетворения каких государственных нужд принудительно отчуждается земельный участок, принимается Правительством Республики Казахстан или местными исполнительными органами в соответствии с их компетенцией, предусмотренной настоящим Кодексом.
      В тех случаях, когда принятие решения о принудительном отчуждении земельных участков входит в компетенцию вышестоящего исполнительного органа, подготовку материалов для принятия данного решения, а также предъявление в суд иска и представление его интересов в суде в случае не согласия собственника или негосударственного землепользователя с решением о выкупе у него земельного участка для государственных нужд либо не достижения с ним соглашения о цене за выкупаемый земельный участок или других условиях выкупа, осуществляет нижестоящий исполнительный орган по месту нахождения земельного участка.
      В решении должны быть указаны:
      1) цель изъятия (выкупа);
      2) основания изъятия (выкупа);
      3) местоположение, площадь, кадастровый номер участка;
      4) собственник земельного участка или землепользователь, у которого намечается изъятие (выкуп) земельного участка (права землепользования);
      5) срок, в течение которого предстоит осуществить изъятие (выкуп).
      В решение при необходимости могут быть включены и иные данные, связанные с изъятием (выкупом) земельного участка.
      4. При согласии собственника или негосударственного землепользователя с решением об изъятии (выкупе) у него земельного участка для государственных нужд и достижения с ним соглашения об условиях договора об изъятии (выкупе) земельного участка для государственных нужд, орган, принявший решение об изъятии (выкупе), заключает с ним указанный договор.
      В договоре об изъятии (выкупе) земельного участка для государственных нужд должны содержаться:
      1) цена за выкупаемый земельный участок (право землепользования), определяемая в порядке, установленном статьей 87 настоящего Кодекса, и идентификационные характеристики объекта недвижимости либо земельного участка, предоставляемого собственнику земельного участка взамен выкупаемого для государственных нужд;
      2) разница в стоимости в случае, если стоимость выкупаемого земельного участка (недвижимого имущества) окажется выше стоимости предоставляемого земельного участка (недвижимого имущества);
      3) размер, подлежащих возмещению убытков, в случае их причинения в связи с принудительным отчуждением земельного участка;
      4) срок уплаты цены за выкупаемый земельный участок или передачи квартиры (жилого дома) либо земельного участка, предоставляемого собственнику взамен выкупаемого для государственных нужд.
      Прекращение права собственности у собственника земельного участка и прекращение права землепользования у негосударственного землепользователя подлежит государственной регистрации, в соответствии с законодательством Республики Казахстан о государственной регистрации прав на недвижимое имущество и сделок с ним, на основании договора о выкупе земельного участка для государственных нужд или решения суда и заявления органа принявшего решение о выкупе, в органе, осуществляющем государственную регистрацию прав на недвижимое имущество.";
      13) в части первой статьи 86 слова "достижения соглашения о цене или принятия судом решения о выкупе такого участка может" заменить словами "государственной регистрации прекращения его прав на земельный участок вправе";
      14) в части первой пункта 2 статьи 87 слова "прекращения права собственности или землепользования" заменить словами "подписания договора об изъятии (выкупе) земельного участка или вынесения решения судом";
      15) в статье 92:
      после слов "(если более длительный срок не предусмотрен законами Республики Казахстан)," дополнить словами "а земельный участок, предоставленный на праве землепользования для ведения сельскохозяйственного производства, в том числе для ведения крестьянского или фермерского хозяйства, не используется в общей сложности два года в пятилетний период,";
      предложение третье исключить;
      дополнить частями следующего содержания:
      "Срок и условия освоения земельного участка определяют местные исполнительные органы областей (города республиканского значения, столицы), районов (городов областного значения), акимы городов районного значения, поселков, аулов (сел), аульных (сельских) округов, а на территории специальной экономической зоны местные исполнительные органы соответствующей административно-территориальной единицы или администрация специальной экономической зоны, в пределах их компетенции по предоставлению земельных участков, установленной настоящим Кодексом, в зависимости от целевого назначения предоставляемого земельного участка и правового режима земель, установленных на данной территории в соответствии с зонированием земель (территорий) и градостроительными регламентами.
      При этом срок освоения земельного участка, предоставленного для целей строительства, устанавливается на основании проектной документации, утвержденной в соответствии с государственными нормативами в области архитектуры, градостроительства и строительства в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан об архитектурной, градостроительной и строительной деятельности, а для целей строительства без проектной, проектно-сметной документации либо по эскизам, эскизным проектам (строительство индивидуальных жилых домов, кроме строительства в зонах повышенной сейсмической опасности или с иными особыми геологическими, гидрогеологическими и геотехническими условиями, требующими специальных проектных решений и мероприятий по их реализации; возведение временных строений, располагаемых на собственных приусадебных участках или участках садовых и огородных товариществ, а также жилых и (или) хозяйственно-бытовых помещений для сезонных работ и отгонного животноводства) и для сельскохозяйственных целей устанавливается не менее двух лет.".

       Статья 2. Настоящий Закон вводится в действие по истечении десяти календарных дней со дня его первого официального опубликования.

      Президент
      Республики Казахстан