Қоғамдық тыңдауларды ұйымдастыру және өткізу тәртібіне қойылатын үлгілік талаптарды бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2015 жылғы 31 желтоқсандағы № 1191 қаулысы. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2021 жылғы 18 наурыздағы № 151 қаулысымен

      Ескерту. Күші жойылды - ҚР Үкіметінің 18.03.2021 № 151 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) қаулысымен.

      "Қоғамдық кеңестер туралы" 2015 жылғы 2 қарашадағы Қазақстан Республикасы Заңының 21-бабының 3-тармағына сәйкес Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:

      1. Қоса беріліп отырған Қоғамдық тыңдауларды ұйымдастыру және өткізу тәртібіне қойылатын үлгілік талаптар бекітілсін.

      2. Осы қаулы алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі.

Қазақстан Республикасының


Премьер-Министрі

К.Мәсімов


  Қазақстан Республикасы
Үкіметінің
2015 жылғы 31 желтоқсандағы
№ 1191 қаулысымен
бекітілген

Қоғамдық тыңдауды ұйымдастыру және өткізу тәртібіне қойылатын
үлгілік талаптар
1. Жалпы ережелер

      1. Осы Қоғамдық тыңдауды ұйымдастыру және өткізу тәртібіне қойылатын үлгілік талаптар (бұдан әрі - Үлгілік талаптар) "Қоғамдық кеңестер туралы" 2015 жылғы 2 қарашадағы Қазақстан Республикасы Заңының (бұдан әрі - Заң) 21-бабының 3-тармағына сәйкес әзірленді және қоғамдық тыңдауды ұйымдастыру мен өткізу тәртібіне қойылатын үлгілік талаптарды белгілейді.

      2. Осы Үлгілік талаптарда мынадай негізгі ұғымдар пайдаланылады:

      1) қоғамдық тыңдау - мыналарды:

      бюджеттік бағдарламалар әкімшісінің бюджеттік бағдарламаларының жобаларын, стратегиялық жоспарлардың немесе аумақтарды дамыту бағдарламаларының жобаларын, мемлекеттік жоба және үкіметтік бағдарламалардың жобаларын;

      азаматтардың құқықтарына, бостандықтары мен міндеттеріне қатысты нормативтік құқықтық актілердің жобаларын;

      қызметтік әдеп нормаларының сақталуын қоса алғанда, мемлекеттік басқаруды жетілдіру және мемлекеттік аппараттың ашық жұмысын ұйымдастыру мәселелері бойынша жеке және заңды тұлғалардың өтініштерін;

      мемлекеттік органдардың қоғамдық мәні бар шешімдерін олардың қоғамдық мүдделерге сәйкестігінің мәселелері бойынша жария талқылау үшін жиналыс өткізу арқылы жүзеге асыратын қоғамдық бақылау рәсімі;

      2) уәкілетті орган — "Қоғамдық кеңестер туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 1-бабының 5 және 6-тармақтарында айқындалған республикалық немесе жергілікті мемлекеттік басқару органы;

      3) қызмет бағыты бойынша комиссия (бұдан әрі - комиссия) - Қоғамдық кеңес мүшелері қатарынан Қоғамдық кеңес қалыптастыратын, оның ішінде қоғамдық тыңдауды дайындау және өткізу жөніндегі ұйымдастыру әрекеттерін жүзеге асыратын алқалы орган;

      4) шақырылғандар - мемлекеттік органдардың, бұқаралық ақпарат құралдарының, ғылыми, кәсіподақ және өзге де ұйымдардың өкілдері, сондай-ақ сарапшылар мен қоғамдық тыңдауға қатысу үшін Қоғамдық кеңестің шешімі бойынша шақырылған басқа да мамандар.

2. Қоғамдық тыңдауды ұйымдастыру тәртібіне қойылатын үлгілік
талаптар

      3. Қоғамдық тыңдау Қоғамдық кеңес мүшелерінің бастамасы бойынша өткізіледі. Қоғамдық тыңдауды өткізу туралы шешім Қоғамдық кеңес отырысының хаттамасына енгізіледі.

      4. Қоғамдық тыңдауды Қоғамдық кеңес Заңның 1-бабының 5 және 6-тармақтарында айқындалған республикалық және жергілікті мемлекеттік басқару органдарымен келісілген мерзімдерде жүргізеді.

      5. Қоғамдық тыңдауды өткізу туралы шешімде мыналар көрсетіледі:

      1) қоғамдық тыңдау тақырыбы;

      2) өткізілетін күні;

      3) қоғамдық тыңдауды дайындауды, өткізуді және сондай-ақ оның қорытындысы бойынша ұсынымдарды әзірлеуді жүзеге асыратын комиссия.

      6. Қоғамдық кеңестің қоғамдық тыңдауды өткізу туралы шешімі негізінде уәкілетті органның басшысы немесе ол уәкілеттік берген лауазымды адам шешім қабылданған күннен бастап бес жұмыс күнінен кешіктірмей қоғамдық тыңдауды дайындау және өткізу жөніндегі комиссия қызметін ұйымдық және материалдық-техникалық қамтамасыз етуге жауапты құрылымдық бөлімшені айқындайды.

      7. Комиссия қоғамдық тыңдауды дайындауды және өткізуді мынадай тәртіппен жүзеге асырады:

      1) қоғамдық тыңдау тақырыбы бойынша ұсынылатын мәселелердің нақты тізбесін анықтайды;

      2) жұмыс жоспарын жасайды, комиссия мүшелері арасында міндеттерді бөліседі және қоғамдық тыңдауды дайындау мен өткізу міндеттерінің тізбесін айқындайды;

      3) өткізу белгіленген күнге дейін отыз күннен кешіктірмей бұқаралық ақпарат құралдарында және уәкілетті органның интернет ресурсында қоғамдық тыңдау тақырыбы мен мәселелерінің тізбесін жариялауды қамтамасыз етеді.

      Қоғамдық тыңдауда нормативтік құқықтық акті жобасы қаралған кезде, оның толық мәтіні де тұрғындардың танысуы үшін, өткізілетін күннен күнтізбелік он күн бұрын жарияланады;

      4) шақырылғандардың тізбесін айқындайды және оларға талқылауға ұсынылатын мәселелер бойынша өздерінің ұсынымдары мен ұсыныстарын беру туралы өтінішті қоғамдық тыңдауға шығарылатын барлық құжаттардың көшірмелерін қоса бере отырып, оларға ресми өтініш жібереді;

      5) қоғамдық тыңдауға қатысушыларға қоғамдық тыңдау тақырыбы бойынша ұсынымдарды дайындау үшін қажетті ақпаратты алуға жәрдемдеседі;

      6) қоғамдық тыңдауға ұсынылатын әрбір мәселе бойынша ұсынымдар мен ұсыныстардан тұратын қорытынды хаттама жобасын осы Үлгілік талаптарға қосымшаға сәйкес нысан бойынша дайындауды ұйымдастырады;

      7) тұрғындарды қоғамдық тыңдау өткізілетін күнге дейін он күннен кешіктірмей хабардар етеді. Жарияланатын ақпарат қоғамдық тыңдау тақырыбы және мәселелері, тыңдауды өткізу уақыты мен орны туралы мәліметтерді, комиссияның байланыс ақпараттарын қамтиды;

      8) Қоғамдық тыңдауға қатысушыларды тіркейді.

      8. Қоғамдық тыңдау басталмастан бұрын сөйлеуге тіркелген шақырылғандар мен азаматтар сөйлеу құқығына ие болатын қоғамдық тыңдауға қатысушылар болып табылады.

      Республикалық деңгейде өткізілетін қоғамдық тыңдауға ол басталар алдында тіркелген азаматтар қатыса алады.

      Жергілікті деңгейде өтетін қоғамдық тыңдауға ол басталар алдында тіркелген тиісті әкімшілік-аумақтық бірліктің тұрғындары қатыса алады.

3. Қоғамдық тыңдауды өткізу тәртібіне қойылатын үлгілік
талаптар

      9. Қоғамдық тыңдау басталар алдында комиссия қатысушыларды тіркейді.

      10. Қоғамдық кеңес төрағасы (немесе оны алмастыратын тұлға) (бұдан әрі - төраға) қоғамдық тыңдауды ашады, оны өткізу тақырыбын, күн тәртібін, қатысушылардың сөйлеу регламентін жариялайды.

      11. Қоғамдық тыңдауды өткізу барысында хаттама жүргізіледі, онда қоғамдық тыңдауды өткізу күні мен орны, қатысушылар саны, қоғамдық тыңдау төрағасы мен хатшысының тегі, аты, әкесінің аты (болған кезде), күн тәртібі, сөйлеген сөздердің мазмұны көрсетіледі.

      12. Қоғамдық тыңдауға шақырылғандар мен басқа да қатысушылардың сөйлеу уақыты сөйлеушілердің саны мен отырысты өткізуге бөлінген уақытқа қарай айқындалады.

      13. Шақырылған адам сөйлеп болғаннан кейін төраға қоғамдық тыңдауға қатысушыларға нақтылаушы сұрақтар қою құқығын береді және сұрақтарға жауап беру үшін қосымша уақыт береді. Сұрақтарға жауап беру уақыты шақырылған адамның сөзіне бөлінген негізгі уақыттан аспауы тиіс.

      14. Шақырылғандардың өздерінің ұсынымдарын алып тастауына және /немесе қоғамдық тыңдаудың басқа шақырылғандарының ұсынған ұсынымдарына қосылуына жол беріледі.

      15. Шақырылғандар қоғамдық тыңдау күн тәртібінің барлық мәселелері бойынша сөздерін аяқтағаннан кейін төраға қоғамдық тыңдау қатысушыларына, оларды тіркеу кезінде айқындалған кезек тәртібіне қарай сөйлеу үшін сөз береді.

      16. Барлық сөйлеушілер сөздерін аяқтағаннан кейін төраға қоғамдық тыңдаудың қорытындысын жасайды.

      17. Қоғамдық тыңдау нәтижелері бойынша қорытынды хаттама қабылданады, оған қоғамдық тыңдау төрағасы мен хатшысы қол қояды.

      Қоғамдық тыңдаудың қорытынды хаттамасы, егер оған Қоғамдық кеңестің қатысып отырған мүшелерінің жартысынан астамы дауыс берсе, қабылданды деп есептеледі.

      18. Қоғамдық тыңдаудың қорытынды хаттамасында:

      1) бақыланатын мемлекеттік органдар мен олардың лауазымды адамдарының Қазақстан Республикасының заңнамасын сақтауы туралы ақпарат;

      2) қоғамдық тыңдау барысында анықталған, жеке және заңды тұлғалардың құқықтары мен заңды мүдделеріне нұқсан келтіретін немесе оларды шектейтін ережелерді жою жөніндегі ұсынымдар;

      3) нормативтік құқықтық актілерге өзгерістер мен толықтырулар енгізу жөніндегі ұсыныстар қамтылады.

      19. Комиссия қоғамдық тыңдаулардың қорытынды хаттамасы қабылданған күннен бастап бес күннен кешіктірмей уәкілетті орган интернет ресурсында және (немесе) мерзімді баспа басылымдарда оның жариялануын қамтамасыз етеді.

      20. Қорытынды хаттама негізінде қабылданған ұсынымдарды Қоғамдық кеңес төрағасы он күн мерзімде:

      1) мемлекеттік органдарға, қоғамдық бақылау субъектілеріне;

      2) зерделеу және шаралар қолдану үшін мемлекеттік органдардың қызметін бақылауды жүзеге асыруға уәкілеттік берілген мемлекеттік органдарға;

      3) бұқаралық ақпарат құралдарына жібереді.

      21. Тиісті мемлекеттік орган бірінші басшысының не оны алмастыратын адамның қолы қойылатын дәлелді жауапты осы ұсыным түскен кезеңнен бастап Заңның 5-бабының 1-тармағының 5) және 6) тармақшалары бойынша - қоғамдық кеңестен ұсыным келіп түскен сәттен бастап бір ай ішінде, ал Заңның 5-бабының 1-тармағының 1) тармақшасы бойынша он жұмыс күні ішінде береді.

  Қоғамдық тыңдауды
ұйымдастыру және өткізу
тәртібіне қойылатын
үлгілік талаптарға
қосымша

Қоғамдық тыңдаудың қорытынды хаттамасы

      Қоғамдық тыңдау_______________________________

      201__жылғы "__" №______шешімімен тағайындалды

      Қоғамдық тыңдау тақырыбы:

      _____________________________________________________________________

      Өтетін күні және орны:

      _____________________________________________________________________

Р/с

Талқылауға ұсынылған мәселелер

Бақыланатын мемлекеттік органдар мен олардың лауазымды адамдарының Қазақстан Республикасының заңнамасын сақтауы туралы ақпарат

Қоғамдық тыңдау барысында анықталған, жеке және заңды тұлғалардың құқықтары мен заңды мүдделеріне нұқсан келтіретін немесе оларды шектейтін ережелерді жою жөніндегі ұсынымдар

Нормативтік құқықтық актілерге өзгерістер мен толықтырулар енгізу жөніндегі ұсыныстар

Ескертпелер














      Қоғамдық тыңдау

      төрағасы

      Қоғамдық тыңдау

      хатшы

Об утверждении типовых требований к порядку организации и проведения общественных слушаний

Постановление Правительства Республики Казахстан от 31 декабря 2015 года № 1191. Утратило силу постановлением Правительства Республики Казахстан от 18 марта 2021 года № 151 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования)

     Сноска. Утратило силу постановлением Правительства РК от 18.03.2021 № 151 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).
      В соответствии с пунктом 3 статьи 21 Закона Республики Казахстан от 2 ноября 2015 года «Об общественных советах» Правительство Республики Казахстан ПОСТAНОВЛЯЕТ:
      1. Утвердить прилагаемые типовые требования к порядку организации и проведения общественных слушаний.
      2. Настоящее постановление вводится в действие со дня его первого официального опубликования.
Премьер-Министр

Республики Казахстан
К. МAСИМОВ

Утверждены
постановлением Правительства
Республики Казахстан
от 31 декабря 2015 года № 1191
Типовые требования к порядку организации
и проведения общественного слушания
1. Общие положения
      1. Настоящие Типовые требования к порядку организации и проведения общественного слушания (далее - Типовые требования) разработаны в соответствии с пунктом 3 статьи 21 Закона Республики Казахстан от 2 ноября 2015 года «Об общественных советах» (далее - Закон) и устанавливают типовые требования к порядку организации и проведения общественных слушаний.
      2. В настоящих Типовых требованиях используются следующие основные понятия:
     1) общественное слушание - процедура общественного контроля, осуществляемая посредством проведения собрания для публичного обсуждения:
проектов бюджетных программ администратора бюджетных программ, проектов стратегических планов или программ развития территорий, проектов государственных и правительственных программ;
     проектов нормативных правовых актов, касающихся прав, свобод и обязанностей граждан;
обращений физических и юридических лиц по вопросам совершенствования государственного управления и организации прозрачной работы государственного аппарата, включая соблюдение норм служебной этики;
     общественно значимых решений государственных органов по вопросу их соответствия общественным интересам;
2) уполномоченный орган - республиканский или местный орган государственного управления, определенный пунктами 5 и 6 статьи 1 Закона Республики Казахстан «Об общественных советах»;
     3) комиссия по направлению деятельности (далее - комиссия) - коллегиальный орган, сформированный общественным советом из числа его членов, осуществляющий в том числе организационные действия по подготовке и проведению общественных слушаний;
     4) приглашенные - представители государственных органов, средств массовой информации, научных, профсоюзных и других организаций, а также эксперты и иные специалисты, приглашенные по решению Общественного совета для участия в общественном слушании.
2. Типовые требования к порядку организации общественного слушания
      3. Общественное слушание проводится по инициативе членов Общественного совета. Решение о проведении общественного слушания вносится в протокол заседания Общественного совета.
      4. Общественное слушание проводится Общественным советом в сроки, согласованные с республиканским или местным органом государственного управления, определенным пунктами 5 и 6 статьи 1 Закона.
      5. В решении о проведении общественного слушания указываются:
     1) тема общественного слушания;
2) дата проведения;
     3) комиссия, которая будет осуществлять подготовку и проведение общественного слушания, а также выработку рекомендаций по его итогам.
6. На основании решения Общественного совета о проведении общественного слушания руководитель уполномоченного органа или уполномоченное им должностное лицо не позднее пяти рабочих дней со дня принятия решения определяют структурное подразделение, ответственное за осуществление организационного и материально-технического обеспечения деятельности комиссии по подготовке проведения общественного слушания.
      7. Комиссия осуществляет подготовку и проведение общественного слушания в следующем порядке:
     1) определяет перечень конкретных вопросов, выносимых на обсуждение по теме общественного слушания;
2) составляет план работы, распределяет обязанности между членами комиссии, определяет перечень задач по подготовке проведения общественного слушания;
     3) не позднее тридцати дней до назначенной даты проведения обеспечивает публикацию темы и перечня вопросов общественного слушания в средствах массовой информации и на интернет-ресурсах уполномоченного органа.
При рассмотрении на общественном слушании проекта нормативного правового акта его полный текст также публикуется для ознакомления населения, но не позднее, чем за десять календарных дней до дня его проведения;
     4) определяет перечень приглашенных и направляет им официальные обращения с приложением копий всех документов, выносимых на общественное слушание, с просьбой дать свои рекомендации и предложения по вопросам, выносимым на обсуждение;
5) содействует участникам общественного слушания в получении информации, необходимой им для подготовки рекомендаций по тематике общественного слушания;
     6) организует подготовку проекта итогового протокола по форме согласно приложению к настоящим Типовым требованиям, состоящего из рекомендаций и предложений по каждому из вопросов, выносимых на общественное слушание;
     7) оповещает население о проведении общественного слушания не позднее десяти дней до даты его проведения. Публикуемая информация содержит сведения о теме и вопросах общественного слушания, времени и месте проведения слушания, контактную информацию комиссии;
8) регистрирует участников общественного слушания.
      8. Участниками общественного слушания, имеющими право на выступление, являются приглашенные и граждане, зарегистрировавшиеся на выступление перед его началом.
     В общественном слушании, проводимом на республиканском уровне, могут принимать участие граждане, прошедшие регистрацию перед его началом.
В общественном слушании, проводимом на местном уровне, может принимать участие население соответствующей административно-территориальной единицы, прошедшее регистрацию перед его началом.
3. Типовые требования к порядку проведения общественного слушания
      9. Перед началом общественного слушания комиссия регистрирует участников.
      10. Председатель Общественного совета (или лицо, его замещающее) (далее - председатель) открывает общественное слушание, оглашает тему его проведения, повестку дня, регламент для выступлений участников.
      11. В ходе проведения общественного слушания ведется протокол, в котором фиксируются дата и место проведения общественного слушания, количество присутствующих, фамилии, имена, отчества (при наличии) председателя и секретаря общественного слушания, повестка дня, содержание выступлений.
      12. Время выступления приглашенных и других участников общественного слушания определяется исходя из количества выступающих и времени, отведенного для проведения заседания.
      13. После окончания выступлений приглашенного председатель предоставляет право участникам общественного слушания задать уточняющие вопросы приглашенному и дополнительное время для ответов на вопросы. Время ответов на вопросы не может превышать времени основного выступления приглашенного.
      14. Допускаются снятие приглашенными своих рекомендаций и/или присоединение к рекомендациям, выдвинутым другими приглашенными общественного слушания.
      15. После окончания выступлений приглашенных по всем вопросам повестки общественного слушания председатель предоставляет слово для выступления участникам общественного слушания, зарегистрировавшимся для выступления в порядке очередности, определенном при регистрации.
      16. После окончания всех выступлений председатель подводит итоги общественного слушания.
      17. По результатам общественного слушания принимается итоговый протокол, который подписывается председателем и секретарем общественного слушания.
     Итоговый протокол считается принятым, если за него проголосовало более половины присутствующих членов Общественного совета.
18. Итоговый протокол общественного слушания включает:
     1) информацию о соблюдении контролируемыми государственными органами и их должностными лицами законодательства Республики Казахстан;
2) рекомендации по устранению выявленных в ходе общественного слушания положений, ущемляющих или ограничивающих права и законные интересы физических и юридических лиц;
     3) предложения по внесению изменений и дополнений в нормативные правовые акты.
19. Комиссия не позднее пяти дней со дня принятия итогового протокола общественных слушаний обеспечивает его публикацию на интернет-ресурсах уполномоченного органа и (или) в печатных периодических изданиях.
      20. Рекомендации, принятые на основе итогового протокола, в десятидневный срок направляются председателем Общественного совета:
     1) государственным органам, субъектам общественного контроля;
2) государственным органам, уполномоченным осуществлять контроль за деятельностью государственных органов, для изучения и принятия мер;
     3) средствам массовой информации.
21. Соответствующий государственный орган дает мотивированный ответ, подписываемый первым руководителем либо лицом, его замещающим, по подпунктам 5) и 6) пункта 1 статьи 5 Закона - в течение месяца, а по подпункту 1) пункта 1 статьи 5 Закона - в течение десяти рабочих дней с момента поступления рекомендаций Общественного совета.
Приложение
к Типовым требованиям
к порядку организации и проведения
общественного слушания
Итоговый протокол
общественного слушания
Общественное слушание назначено решением
     ____________________________________
№ ___________ от «__» __________ 201__ г.
     Тема общественного слушания:
____________________________________________________________________
     Дата и место проведения:
____________________________________________________________________
№ п/п
Вопросы, вынесенные на обсуждение
Информация о соблюдении контролируемыми государственными органами и их должностными лицами законодательства Республики Казахстан
Рекомендации, в том числе по устранению выявленных в ходе общественного слушания положений, ущемляющих или ограничивающих права и законные интересы физических и юридических лиц
Предложения по внесению изменений и дополнений в нормативные правовые акты Республики Казахстан
Примечания













     Председатель
общественного слушания
     Секретарь
общественного слушания