Астана қаласының авариялық үйлерін жаңарту және тұрғын үйлерін жаңғырту бағдарламасын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2023 жылғы 28 желтоқсандағы № 1225 қаулысы.

      Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:

      1. Қоса беріліп отырған Астана қаласының авариялық үйлерін жаңарту және тұрғын үйлерін жаңғырту бағдарламасы (бұдан әрі – Бағдарлама) бекітілсін.

      2. Астана қаласының әкімдігі Бағдарламаны іске асыру бойынша шаралар қабылдасын.

      3. Осы қаулы қол қойылған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі және ресми жариялануға тиіс.

      ​ Қазақстан Республикасының
Премьер-Министр​і
Ә. Смайылов

  Қазақстан Республикасы
  Үкіметінің
  2023 жылғы 28 желтоқсандағы
№ 1225 қаулысымен
бекітілген

Астана қаласының авариялық үйлерін жаңарту және тұрғын үйлерін жаңғырту бағдарламасы

      1-бөлім. Бағдарламаның паспорты..

      2-бөлім. Кіріспе.

      3-бөлім. Ағымдағы жағдайды талдау.

      4-бөлім. Бағдарламаны іске асыру мақсаттары, міндеттері, қағидаттары мен тетіктері.

      5-бөлім. Бағдарламаны іске асыру жөніндегі іс-шаралар жоспары.

1-тарау. Бағдарламаның паспорты

Бағдарламаның атауы

Астана қаласының авариялық үйлерін жаңарту және тұрғын үйлерін жаңғырту бағдарламасы

Әзірлеу үшін негіздеме

Қазақстан Республикасы Президентінің қатысуымен өткен Астана қаласын дамыту мәселелері туралы кеңестің 2023 жылғы 31 қаңтардағы № 23-01-07.1 хаттамасы (11.13-тармақ)
Астана қаласын дамыту мәселелері туралы кеңесте берілген Қазақстан Республикасы Президентінің 2023 жылғы 31 қаңтардағы № 23-01-07.1 тапсырмасын іске асыру бойынша бақылауды бекіту

Бағдарламаны әзірлеуге жауапты мемлекеттік орган

Астана қаласының әкімдігі

Бағдарламаның мақсаты

Елорданың тартымды келбетін құру және халықтың тыныс-тіршілігі үшін қолайлы жағдай жасау

Бағдарламаның міндеттері

1-міндет. Авариялық үйлерді сүріп тастау мәселесін шешу, Астана қаласының бұрынғы бөлігінде тұратын азаматтардың тұрғын үй жағдайын жақсарту.
2-міндет. Астана қаласының инженерлік-коммуникациялық инфрақұрылымын дамыту.
3-міндет. Жаңартылатын аумақты игеру үшін жеке құрылыс салушыларды тарту.
4-міндет. Тұрғын үйлерді жаңғырту.
5-міндет. Негізгі құрылыс салынатын аумақтарды, авариялық үйлер сүріп тасталатын кезеңдерді, қаланы жаңарту жөніндегі іс-шараларды айқындау.

Бағдарламаны қаржыландыру көздері мен көлемі

Бюджеттен тыс қаражат: шамамен 20 млрд теңге

2-тарау. Кіріспе

      Астана – Қазақстанның қалыптасқан әкімшілік, әлеуметтік-экономикалық және саяси орталығы, тәуелсіздік жылдарындағы мемлекетіміздің әлеуметтік-экономикалық және саяси жетістіктерін бейнелейтін, елдің зорайып келе жатқан қуаты мен кейінгі дамуының жоғары әлеуетін көрсететін елорда.

      Елорданы көшіру басталған кезден бастап қала құрылысшыларының алдында аумақты теңгерімді дамыту міндеті тұрды. Бас жоспардың негізгі қағидаттары: аумақтардың жинақылығы, көп орталықты болуы және даму теңгерімділігі.

      Жаңа әкімшілік орталық салып, елорданың жаңа аумақтарын игеру ғана емес, қалалық ортаны, оның ішінде тыныс-тіршілікті қамтамасыз етудің барлық жүйесін жаңарту іс-шараларын қамтитын қаланың қалыптасқан бөлігін кешенді дамыту да қажет.

      Осы мәселенің маңыздылығын ескере отырып, 2023 жылғы 31 қаңтарда Астана қаласын дамыту мәселелері туралы кеңесте Қазақстан Республикасының Президенті Қ.К. Тоқаев авариялық үйлерді жаңарту және тұрғын үйлерді жаңғырту бағдарламасын әзірлеуді тапсырды.

      Осыған байланысты Қазақстан Республикасының Үкіметі Астана қаласында кешенді құрылыс салуды қамтамасыз етуге бағытталған кешенді шараларды қабылдайды.

3-тарау. Ағымдағы жағдайды талдау

      2016 жылы бекітілген Астана қаласының бас жоспарына (бұдан әрі – Бас жоспар) сәйкес болжам бойынша елорда халқының саны 2030 жылға дейін 1,2 млн адамды құрауға тиіс болған, бұл көрсеткішке 2021 жылдың соңында-ақ қол жеткізілді. 2023 жылғы 1 қаңтардағы жағдай бойынша елордада қазірдің өзінде 1 млн 350 мың адам тұрады.

      Бұл ретте соңғы 3-4 жылда елордада тұрғын үй салудың 5-6 жылдық нормасы орындалды, нәтижесінде 10 млн шаршы метрден астам дайын тұрғын үй пайдалануға берілді, бұл тұрғын үй құрылысы объектілерін іске қосудың жыл сайынғы оң серпінін көрсетеді.

      Жаңа Бас жоспар бойынша 2035 жылға қарай елорда халқының болжамды саны (2, 3 млн адам) қосымша су, жылу және энергия көздерін құру, су бұру және кәріз, оның ішінде нөсер кәрізі мәселелерін шешу бөлігінде тың талаптар қояды.

      Ілеспе инфрақұрылымымен бірге пайдалануға берілетін тұрғын үй көлемін одан әрі ұлғайту үшін инженерлік-коммуникациялық инфрақұрылымның тозуын төмендету және энергиямен қамтамасыз ету көздерінің қуатын ұлғайту бойынша шаралар қабылдануда, ал пайдалануға берудің және халықты сапалы тұрғын үймен қамтамасыз етудің жоспарланған көлеміне қол жеткізу үшін инженерлік инфрақұрылымның дамуын ескере отырып, тұрғын үй құрылысының қарқынын төмендетпеу жөнінде шешім қабылданды.

      Қазіргі уақытта елордалық көп пәтерлі тұрғын үй қорында көп пәтерлі 3309 тұрғын үй (бұдан әрі – КТҮ) бар.

      Мемлекеттік бағдарламаларды іске асыру аясында 2018 жылдан бері 133 тұрғын үй жөнделді. 175 КТҮ күрделі жөндеуді қажет етеді.

      Бүгінгі күні Астана қаласы бойынша 10324 лифт жабдығы жұмыс істейді, оның ішінде 272 бірлік лифт жабдығы ауыстырылды. Қазіргі кезде 288 лифт жабдығын ауыстыру талап етіледі.

      2018 жылғы жағдай бойынша Астана қаласында адамдардың өмірі мен денсаулығына қауіп төндіретін авариялық жағдайдағы үйлердің барлығы 262 болған.

      2018-2022 жылдар кезеңінде авариялық үйлерді сүріп тастау және олардың тұрғындарын көшіру сол кезде қолданыста болған "Өңірлерді дамытудың 2020-2025 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы" және "Тұрғын үй-коммуналдық дамудың 2020-2025 жылдарға арналған "Нұрлы жер" мемлекеттік бағдарламасы" мемлекеттік бағдарламалары шеңберінде көзделген авариялық тұрғын үйлерді сүріп тастау жөніндегі пилоттық жобаны іске асыру шеңберінде жүргізілді.

      Бұл бағытты іске асырған кезде әкімдіктің уәкілетті органы – "Елорда даму" жауапкершілігі шектеулі серіктестігі (бұдан әрі – уәкілетті ұйым) әлеуметтік тұрғын үйлерді салуда "ТOKI" мемлекеттік кәсіпорнының қатысуымен Анкара қаласының қала ортасын регенерациялау бағдарламасын іске асыру тәжірибесін қолданды. Бұл ретте салынған тұрғын үй үлесі авариялық жағдайдағы үйлерден көшіру үшін тұрғындардың меншігіне өтеусіз берілді, түскен қаражатты жаңа тұрғын үй кешендерін салуға қайтадан инвестициялау мақсатында уәкілетті ұйым қалған бөлігін еркін нарықта өткізді.

      Авариялық үйлерді сүріп тастау жобасын іске асыру шеңберінде 2018-2022 жылдары 34 тұрғын үй немесе 342,4 мың шаршы метр пайдалануға берілді. Астана қаласының коммуналдық меншігіне 1072 пәтер өтеусіз берілді, бұл 56 авариялық тұрғын үйдің тұрғындарын көшіруді қамтамасыз етті. Жобаға қайта инвестициялауға 57,7 млрд теңге жіберілді.

      Бүгінгі күні Астана қаласы бойынша авариялық деп танылған, жалпы саны 4710 пәтерден және жалпы ауданы 158,5 мың шаршы метрден тұратын 206 КТҮ бар. Тұрғындарды орналастыру және аталған авариялық жағдайдағы үйлерді кейіннен сүріп тастау 2029 жылдың соңына дейін жоспарланған.

4-тарау. Бағдарламаны іске асыру мақсаттары, міндеттері, қағидаттары мен тетіктері 1-параграф. Бағдарламаны іске асыру мақсаттары, міндеттері, қағидаттары

      Қаланың қалыптасқан бөлігін жүйелі түрде реконструкциялау арқылы тұрғын үй құрылысындағы дәйекті қала құрылысы саясатын әзірлеу, аумақтың жинақы құрылысын ұйымдастыру, Астана қаласының бейнесіне Қазақстан Республикасының елордасына ғана тән бірегей ерекше рең беру бағдарламаның басты мақсаты болып табылады.

      Алға қойылған мақсаттарға жету үшін:

      1) авариялық тұрғын үйлерді сүріп тастау мәселесін шешу, Астана қаласының қалыптасқан бөлігінде тұратын азаматтардың тұрғын үй жағдайларын жақсарту;

      2) Астана қаласының инженерлік-коммуникациялық инфрақұрылымын дамыту;

      3) жаңартылатын аумақты игеру үшін жеке құрылыс салушыларды тарту;

      4) тұрғын үйлерді жаңғырту;

      5) негізгі құрылыс салынатын аумақтарды, авариялық үйлер сүріп тасталатын кезеңдерді, қаланы жаңарту жөніндегі іс-шараларды айқындау қажет.

      Өмір сүруге қолайлы орта жасау халықтың тұрмыс сапасын арттырудың айқындаушы факторы болып табылады.

      Толыққанды тыныс-тіршілік ортасын қалыптастыру және халыққа әлеуметтік стандарттарға сәйкес көрсетілетін қызметтер кешенін ұсыну үшін тұрғын үй қорын ұлғайту және қажетті тұрғын үй-коммуналдық инфрақұрылымды дамыту талап етіледі.

      Сапалы қала құрылысы жобаларын (бас жоспарлар, құрылысты егжей-тегжейлі жоспарлау жобалары) жасау және іске асыру оңтайлы қоныстандыру жүйесін құру, аумақты ұтымды ұйымдастыру және инфрақұрылымға ұзақ мерзімді сұранысты айқындау есебінен халыққа қолайлы өмір сүру жағдайларын қамтамасыз етудің негізі болып табылады.

      Қала аумағын кешенді дамыту, елорданың сәулеттік келбетін қалыптастыру және жаңартылатын ауданда кешенді құрылыс салу қағидаттары мен стандарты енгізіліп, қоғамдық кеңістіктерді (саябақтар, гүлзарлар, жағалау аймақтары, әлеуметтік-мәдени объектілер және халыққа арналған басқа да демалу орындары), көлік және жол инфрақұрылымын "қадамдық қолжетімділік" қағидаты бойынша дамытуды қамтамасыз етіледі.

      Азаматтардың қауіпсіз өмір сүру жағдайларын қамтамасыз ету үшін сүріп тасталатын немесе күрделі жөнделуге тиіс авариялық үйлерді анықтау мақсатында тұрғын үйлердің техникалық жай-күйін бағалау (паспорттау) жүргізіледі.

      Бағдарлама жергілікті атқарушы органдар (бұдан әрі – ЖАО) әзірлейтін қала аумағын жаңарту жөніндегі қала құрылысы жобалары бойынша іске асырылады, онда Бас жоспарға және егжей-тегжейлі жоспарлау жобаларына сәйкес жаңартылатын әр аудан бойынша жаңартылатын аудандардың егжей-тегжейлі шекаралары көрсетіледі, тұрғын үй және әлеуметтік-мәдени нысандағы объектілерді, коммерциялық объектілерді және т.б. орналастыру бойынша жобалық ұсыныстар әзірленеді. Аталған қала құрылысының осы жобалары ЖАО-ның сәулет және қала құрылысы істері жөніндегі интернет-ресурсында орналастырылады.

      Бағдарламаға сәйкес ЖАО айқындаған, тарихи қалыптасқан және қаланың өз тартымдылығынан айырылған бөлігінде ЖАО бекіткен егжей-тегжейлі жоспарлау жобаларына сәйкес кешенді құрылыс салу, сондай-ақ авариялық тұрғын үйлерді белгілеп сүріп тастау жаңарту деп түсініледі.

      Қала аумақтарын жаңарту – бұл инженерлік желілерді сүріп тастау мен жаңартуды қамтитын тұрғын аудандарды кешенді реконструкциялау және жаңарту бағдарламасы.

      Сүріп тасталатын объектілер:

      тозығы жеткен және авариялық тұрғын үй;

      жеке тұрғын үйлер;

      саяжай учаскелері;

      гараж кооперативтері.

      Жаңартылатын инженерлік желілер:

      газдандыру;

      су құбыры;

      жылумен жабдықтау;

      кәріз.

      Жаңартылатын аумақтарда кешенді құрылыс салуды жеке құрылыс компаниялары мен уәкілетті ұйым жүзеге асырады.

2-параграф. Авариялық үйді уәкілетті ұйымның қатысуымен сүру

      Астана қаласында авариялық үйлерді сүріп тастау әкімдік бөлген жер учаскелерінде тұрғын үй құрылысын жобалау мен салуды уәкілетті ұйымның ұйымдастыруын, салынған тұрғын үйлер үлесін қаланың коммуналдық меншігіне беруді, сондай-ақ ЖАО-ның авариялық тұрғын үйлердің меншік иелерін көшіру үшін нарықтан тұрғын үй сатып алуды көздейді.

      Қалада авариялық күйдегі үйлерді сүріп тастауды және қолжетімді тұрғын үй салуды ұйымдастыру жұмысы мына тетік бойынша жүзеге асырылады:

      1) қаланың реконструкцияланатын аудандары мен кезеңдерін айқындау;

      2) реконструкцияланатын аудандардағы меншікті талдау;

      3) Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен авариялық деп танылған және сүріп тасталатын үйлердің меншік иелерімен уағдаластыққа қол жеткізу;

      4) жаңа үйлер мен инженерлік-коммуникациялық инфрақұрылымды жобалау және салу;

      5) жергілікті атқарушы органның қажеттілігіне сәйкес сүріп тасталатын объектілердің меншік иелерін тұрғын үймен қамтамасыз ету үшін пайдалануға берілген алаңдардан үлес беру не ЖАО-ның нарықтан тұрғын үй сатып алуы;

      6) сүрілетін үйлерден тұрғындарды көшіру;

      7) авариялық тұрғын үйді сүріп тастау;

      8) алынған кірісті жаңа объектілер құрылысына қайта инвестициялауға жұмсау мақсатында жаңадан салынған үйлердегі тұрғын және тұрғын емес үй-жайлардың үлесін еркін нарықта сату.

      Әкімдік авариялық тұрғын үйлерді сүріп тастау және азаматтарды көшіру тетігін іске асыру шеңберінде мына іс-шараларды жүргізеді:

      1) тозу дәрежесі көрсетілетін және оны авариялық деп тану негіздері белгіленетін техникалық зерттеп-қарауды жүргізу үшін мамандандырылған ұйымдарды тартады;

      2) қажет болған жағдайда жаңартылатын аудандарда тұрғын үй кешендерін жобалау және салу үшін жер учаскелерін бөледі;

      3) уәкiлеттi ұйым пайдалануға берген тұрғын үйлердiң инженерлiк желiлерiн салуды және аумақтарын абаттандыруды қамтамасыз етедi;

      4) авариялық үйлердің орнына ауданы жағынан бірдей, бірақ кемінде бір бөлмелі пәтер қағидатын сақтай отырып, авариялық үйлердің тұрғындарын жаңа пәтерлерге көшіруді қамтамасыз етеді.

      Авариялық тұрғын үйлердегі тұрғын емес үй-жайлардың меншік иелері келіскен жағдайда алынған тұрғын емес үй-жайдың орнына жаңадан салынған объектілерден ауданы жағынан бірдей тұрғын емес үй-жай берілуі мүмкін. Тұрғын емес үй-жайлардың меншік иелері ұсынылған нұсқалардан бас тартқан жағдайда меншік иесіне реквизицияланған мүліктің нарықтық құны өтеледі.

      Сүріп тасталатын КТҮ тізбесі тұрғын үйлердің құрылыс конструкцияларының тозуы, олардың пайдалану талаптарына сәйкестігі, сондай-ақ үй-жай иелерінің пікірлері ескеріле отырып айқындалады.

      Тұрғын үйлерді жаңарту жөніндегі жобаларды іске асыру шеңберінде уәкілетті ұйым жобаға қайта инвестициялау мақсатында нарықта сату немесе ескі тұрғын үйді жаңарту үшін шағын габаритті үй де, коммерциялық үй-жайлары мен паркингі бар жайлылығы І-IV сыныпты тұрғын үй де салуды көздей алады.

      Тұрғын үйдің жалпы ауданын салу құны тұрғын үйлердің жобалау-сметалық құжаттамасына (бұдан әрі – ЖСҚ) ведомстводан тыс кешенді сараптаманың оң қорытындысы негізінде айқындалады.

      Тұрғын үйдің жалпы ауданының 1 шаршы метрін өткізу құны салынып жатқан тұрғын үйдің жайлылық деңгейімен және өткізу кезіндегі жылжымайтын мүлік нарығының қалыптасқан конъюнктурасымен, бірақ құрылыстың өзіндік құнынан төмен болмайтын көлемде айқындалады.

      Тұрғын үйлерді жаңарту жобаларын қаржыландыру, сондай-ақ жеке инвестициялар тарту, мемлекеттік-жекешелік әріптестік (бұдан әрі – МЖӘ) тетіктері арқылы, қаржы институттарының қарыздарын, квазимемлекеттік сектор субъектілерінің қаражатын тарту, мемлекеттік бағалы қағаздар (бұдан әрі – МБҚ), жобаны іске асыру барысында тұрғын және тұрғын емес үй-жайларды сатудан түсетін кірістер есебінен жүзеге асырылады.

      ЖАО тұрғын үй салуды авариялық тұрғын үй сүріп тасталған алаңда жүзеге асыра алады. Бұл ретте авариялық тұрғын үйлерді сүріп тастауды ЖАО жүргізеді.

      Әкімдік сәулет, қала құрылысы және құрылыс қызметі, мемлекеттік жоспарлау, бюджетті атқару саласындағы уәкілетті органдармен келісу бойынша Қазақстан Республикасының Ұлттық қорын басқару жөніндегі кеңес (бұдан әрі – ҚР ҰҚ) хаттамаларының талаптарына және (немесе) нарықтық жағдайларда, сондай-ақ Қазақстан Республикасы Үкіметінің 23 қыркүйектегі № 736 қаулысымен бекітілген Тұрғын үй коммуналдық инфрақұрылымын дамытудың 2023-2029 жылдарға арналған тұжырымдамасы (бұдан әрі – Тұжырымдама) шарттарына сәйкес тұрғын үй құрылысын қаржыландыруға МБҚ шығару көлемін болжайды.

      ҚР ҰҚ басқару жөніндегі кеңес шешімдеріне сәйкес тартылған нарықтық қаражатты араластыру құқығымен әкімдік шығарған МБҚ-ны Тұрғын үй құрылысының бірыңғай операторы – "Қазақстан тұрғын үй компаниясы" акционерлік қоғамы (бұдан әрі – бірыңғай оператор) сатып алады.

3-параграф. Жеке құрылыс салушылардың жаңарту аудандарында кешенді құрылыс салуы

      Жаңартылатын аудандарда кешенді құрылыс салуды, оның ішінде авариялық үйлерді сүріп тастауды жеке құрылыс салушылар да жүзеге асырады.

      Инвестициялық тартымдылықты арттыру үшін әкімдік жаңартылатын аудандарды магистральды инженерлік желілермен (жылумен, электрмен, сумен жабдықтау, шаруашылық-тұрмыстық және нөсер кәрізі), жолдармен, кіреберіс жолдармен қамтамасыз етеді.

      Жеке құрылыс салушылар жаңартылатын аудандар шекараларындағы аумақтарды коммерциялық және тұрғын үй объектілерін салу үшін жеке және заңды тұлғаларға жеке меншік құқығында тиесілі жылжымайтын мүлік объектілерін меншік иелерімен келісе отырып сатып алу шартымен өздері босатады.

      Бірыңғай оператор жеке құрылыс салушыларды Бағдарламаны іске асыруға ынталандыру мақсатында:

      1) уәкілетті орган бекіткен норматив бойынша алынған кредиттік қаражаттан тұрғын үй көлемінің кемінде 50 %-ын әлеуметтік мақсатта өткізу бөлігіндегі қарсы талаптарды сақтай отырып, құрылыс салушы тұрғын үй салуға алған кредиттер бойынша сыйақы мөлшерлемесінің бір бөлігін субсидиялау тетігін;

      2) құрылыс салушыларға Қазақстан Республикасының тұрғын үй құрылысына үлестік қатысу туралы заңнамасы шеңберінде үлестік құрылысты аяқтауға кепілдік беруді;

      3) ішкі және халықаралық капитал нарықтарында нарықтық шарттарда қаражат тарта отырып, ақылылық, жеделдік және қайтарымдылық қағидаттарында, сондай-ақ қаражаттың рентабельділігі мен қайтарымдылығын қамтамасыз ететін құрылыс пен өткізудің баға параметрлерімен жеке құрылыс салушылармен инвестициялық жобаларды жобалық қаржыландыруды қамтамасыз етеді.

      Аумақтарда кешенді құрылыс салу шеңберінде тұрғын үй құрылысын қаржыландыру мақсатында жеке құрылыс салушылармен МЖӘ қағидаты бойынша әріптестік мәселесі пысықталады. Бірыңғай оператор жобаларды іске асыру тәртібі мен шарттарын жобалардың рентабельділігі мен қаражаттың қайтарымдылығына қарай айқындайды.

      Құрылыс салушылар Бағдарлама шеңберінде құрылыс салуға алған кредиттер бойынша субсидиялау мөлшерлемесі "Тұрғын үй құрылысы мақсаттары үшін жеке кәсіпкерлік субъектілеріне екінші деңгейдегі банктер беретін кредиттер бойынша сыйақы мөлшерлемелерін субсидиялау қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2017 жылғы 31 қаңтардағы № 35 бұйрығына сәйкес жүзеге асырылады.

4-параграф. Тұрғын үйлерді жаңғырту

      Тұрғын үйлерді жаңғырту объектілердің көлемі мен мақсатын өзгертпестен, күрделі жөндеу жүргізу арқылы олардың тұтыну сапасын жетілдіру процесін білдіреді.

      Тұрғын үйлердің жай-күйін жақсарту үшін ЖАО кондоминиум объектілерінің ортақ мүлкіне күрделі жөндеу жүргізеді.

      Паспорттаудан өткен және күрделі жөнделуге тиіс әрбір КТҮ бойынша деректер тізілімі қалыптастырылады.

      Тұрғын үй-коммуналдық инфрақұрылымының энергиялық тиімділігін арттыру шеңберінде кондоминиум объектісінің ортақ мүлкін күрделі жөндеу: төбені, кіреберісті, жертөлені, қасбетті жөндеу, лифт жабдығын (бар болса) жөндеу (ауыстыру), жылу тұтынуды реттеудің автоматтандырылған жүйесін, үйге ортақ жылу энергиясын есепке алу аспаптарын, үйге ортақ инженерлік желілерді және өрт қауіпсіздігі жүйесін орнату жалғасады.

      Әкімдік өз құзыреті шеңберінде кондоминиум объектілерінің ортақ мүлкін күрделі жөндеуге тұрғындар төлеген қаражат сомаларын басқа кондоминиум объектілерін жөндеуге жұмсайды.

      КТҮ-де күрделі жөндеу жүргізудің негізгі факторы – үй-жай (пәтер) меншік иелері келісімінің болуы.

      Әкімдік КТҮ тізбесін жасау үшін пәтерлер мен үй-жай иелерінің жалпы жиналысына бастама жасайды.

      КТҮ-дегі пәтерлер мен тұрғын емес үй-жай иелері жиналыста:

      1) кондоминиум объектісінің ортақ мүлкіне күрделі жөндеу, жөндеу (ауыстыру) жүргізуге қатысу;

      2) жеке (бөлек) меншіктегі тұрғын және (немесе) тұрғын емес аудандардың пайдалы алаңының осы кондоминиум объектісіндегі барлық тұрғын және тұрғын емес үй-жайлардың пайдалы аудандарының жиынына қатынасын айқындайтын, әрбір пәтерге, тұрғын емес үй-жайға жүктелетін кондоминиум объектісінің ортақ мүлкін күрделі жөндеуге, кондоминиум объектісінің ортақ мүлкінің лифтін жөндеуге (ауыстыруға) арналған шығыстар сомасын бекіту;

      3) пәтерлер мен тұрғын емес үй-жайлардың меншік иелерінің қаражатын 7-ден 15 жылға дейін қайтару мерзімі мәселелері бойынша кондоминиум объектісінің ортақ мүлкіне күрделі жөндеу, лифтілерде жөндеу (ауыстыру) жүргізуге қатысу туралы шешім қабылдайды.

      Бұл ретте пәтерлер мен тұрғын емес үй-жайлардың меншік иелерінің жалпы санының жартысынан астамы қатысқан кезде жиналыс шешім қабылдауға құқылы.

      Шешім пәтерлер мен тұрғын емес үй-жайлардың меншік иелерінің жалпы санының басым көпшілігі келіскен кезде қабылданады.

      Жиналыс қабылдаған хаттамамен ресімделген шешімдер сотта даулы және өзге де мәселелерді қараған кезде құжат болып табылады.

      Тегі, аты, әкесінің аты (бар болса) және өзге де дербес деректері пәтерлер мен тұрғын емес үй-жайлардың нөмірлері көрсетілген дауыс беру парағы (дауыс берген пәтерлер мен тұрғын емес үй-жайлар иелерінің тізімі) Қазақстан Республикасының тұрғын үй қатынастары заңнамасына сәйкес ресімделеді. Сондай-ақ кондоминиум объектісінің ортақ мүлкін күрделі жөндеуге жұмсалған шығыстың кондоминиум объектісінің ортақ мүлкіндегі меншік иесіне тиесілі үлеске сәйкес әрбір пәтерге, тұрғын емес үй-жайға жүктелетін сомасының есеп-қисабы жиналыс хаттамасының ажырамас бөлігі болып табылады, тігіледі және нөмірленеді.

      Пәтерлер мен тұрғын емес үй-жайлардың меншік иелері келіскен кезде әкімдік оларды күрделі жөндеу жүргізу талап етілетін КТҮ тізбесіне енгізеді, кондоминиум объектісінің ортақ мүлкін техникалық зерттеп-қарауды ұйымдастыруды қамтамасыз етеді, кондоминиум объектісінің ортақ мүлкін күрделі жөндеуге ЖСҚ әзірлейтін жобалау ұйымын айқындауға конкурс өткізеді.

      Бұл ретте ЖАО құрылымдық бөлімшесінің қайтарымды қаражаты есебінен күрделі жөндеу жүргізуге ЖСҚ әзірлейтін жобалау ұйымын пәтерлер мен тұрғын емес үй-жай иелерінің конкурс өткізбей айқындауына жол беріледі.

      Кондоминиум объектісінің ортақ мүлкін күрделі жөндеу "Қазақстан Республикасындағы сәулет, қала құрылысы және құрылыс қызметі туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 28-бабына сәйкес бекітілген сәулет, қала құрылысы және құрылыс саласындағы мемлекеттік нормативтердің талаптарына сәйкес жүргізіледі.

      Ортақ мүлікті күрделі жөндеу бойынша жұмыстарда мыналар көзделген:

      1) жұмыстың ең аз түрі – жылу тұтынуды реттеудің автоматтандырылған жүйесін және үйге ортақ жылу энергиясын есепке алу аспаптарын орнатып, тұрғын үйдің шатырын, кіре берісін және жертөлесін жөндеу, сондай-ақ ғимараттың техникалық мүмкіндігін ескере отырып, халықтың жүріп-тұруы шектеулі топтары үшін қолжетімді орта құру;

      2) жұмыстың ең көп түрі – жылу тұтынуды реттеудің автоматтандырылған жүйесін және үйге ортақ жылу энергиясын есепке алу аспаптарын орната отырып, үйге ортақ инженерлік желілер мен өрт қауіпсіздігі жүйелерін міндетті түрде орната/қайта жабдықтай отырып, шатырды, кіреберісті және жертөлені, қасбетті жөндеу, лифт жабдығын (бар болса) жөндеу (ауыстыру), сондай-ақ ғимараттың техникалық мүмкіндігін ескере отырып, халықтың жүріп-тұруы шектеулі топтары үшін қолжетімді орта құру.

      Лифт жабдығына (бар болса), жертөлеге (инженерлік желілерді қоса алғанда) жөндеу жүргізу (ауыстыру), сондай-ақ пәтерлер мен тұрғын емес үй-жай иелерінің жиналысында қабылданған жұмыстардың жекелеген түрлері жоғарыда аталған күрделі жөндеу жұмыстарына жатпайды.

      Қаражаттың қайтарымдылығын қамтамасыз ету шартымен КТҮ кіреберістерінің біріндегі лифтіні ауыстыруды (жөндеуді) ұйымдастыру мен қаржыландыруды пәтерлер мен тұрғын емес үй-жайлардың иелері жүзеге асырған кезде пәтерлердің, тұрғын емес үй-жайлардың меншік иелерінің жалпы санының үштен екісінен астамының келісімі болса, КТҮ осы кіреберісіндегі пәтерлердің, тұрғын емес үй-жайлардың иелері тиісті хаттама ресімдеп, лифтіні ауыстыру (жөндеу) туралы шешім қабылдай алады.

      КТҮ осы кіреберісіндегі лифтіні ауыстыру (жөндеу) жөніндегі шығыстарды пәтерлердің, тұрғын емес үй-жайлардың меншік иелері төлейді.

  Астана қаласының авариялық
  үйлерін жаңарту және тұрғын
  үйлерді жаңғырту бағдарламасына
  қосымша

Бағдарламаны іске асыру жөніндегі іс-шаралар жоспары

Р/с

Іс-шараның атауы

2024
жыл

2025
жыл

2026
жыл

2027
жыл

2028
жыл

Барлығы

Жауапты мемлекеттік орган

Аяқталу нысаны

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

1-міндет. Авариялық үйлерді бұзу мәселесін шешу, Астана қаласының бұрынғы бөлігінде тұратын азаматтардың тұрғын үй жағдайларын жақсарту

1.

Авариялық үйді бұзу

33 үй
(704 пәтер)

22 үй
(787 пәтер)

25 үй
(675 пәтер)

29 үй
(745 пәтер)

32 үй
(765 пәтер)

141 үй
(3 676 пәтер.)

Астана қаласының әкімдігі

жаңа тұрғын үй беру/авариялық үйді бұзу туралы акт

2-міндет. Астана қаласының инженерлік-коммуникациялық инфрақұрылымын дамыту

1.

Инженерлік-коммуникациялық инфрақұрылым

8 км

8 км

9 км

11 км

11 км

47 км

Астана қаласының әкімдігі

пайдалануға беру актісі

3-міндет. Жаңартылатын аумақты игеру үшін жеке құрылыс салушыларды тарту

1.

Жеке құрылыс салушылардың

-

-

-

70 га

70 га

140 га

Астана қаласының әкімдігі

пайдалануға беру актісі

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10


жаңарту аудандарында кешенді құрылыс салуы









4-міндет. Тұрғын үйлерді жаңғырту

1

КТҮ күрделі жөндеу

25

25

25

25

25

125

Астана қаласының әкімдігі

пайдалануға беру актісі

2

КТҮ лифтілерін ауыстыру

30

30

30

30

30

150

Астана қаласының әкімдігі

лифтті пайдалануға қабылдау туралы акті

5-міндет. Басым құрылыс аумағын, авариялық тұрғын үйлерді бұзу кезеңдерін, қала ортасын реновациялау жөніндегі іс-шараларды айқындау


Сәулет, қала құрылысы және жер қатынастары жөніндегі уәкілетті органның сайтында жаңартылатын аудандардың картасын орналастыру

сайтта орналастыру

-

-

-

-

-

Астана қаласының әкімдігі

сайтта орналастыру


Об утверждении Программы реновации аварийных и модернизации жилых домов города Астаны

Постановление Правительства Республики Казахстан от 28 декабря 2023 года № 1225.

      Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      1. Утвердить прилагаемую Программу реновации аварийных и модернизации жилых домов города Астаны (далее – Программа).

      2. Акимату города Астаны принять меры по реализации Программы.

      3. Настоящее постановление вводится в действие со дня его подписания и подлежит официальному опубликованию

      Премьер-Министр
Республики Казахстан
А. Смаилов

  Утверждена
постановлением Правительства
Республики Казахстан
от 28 декабря 2023 года № 1225

Программа реновации аварийных и модернизации жилых домов города Астаны

      1. Паспорт Программы.

      2. Введение.

      3. Анализ текущей ситуации.

      4. Цели, задачи, принципы и механизмы реализации Программы.

      5. План мероприятий по реализации Программы.

Глава 1. Паспорт Программы

Наименование Программы

Программа реновации аварийных и модернизации жилых домов города Астаны

Основания для разработки

Протокол совещания с участием Президента Республики Казахстан о вопросах развития города Астаны от 31 января 2023 года № 23-01-7.1 (пункт 11.13)
Закрепление контроля по реализации поручений Президента Республики Казахстан, данных на совещании о вопросах развития города Астаны от 31 января 2023 года № 23-01-7.1.

Государственный орган, ответственный за разработку Программы

Акимат города Астаны

Цель Программы

Создание привлекательного облика столицы и комфортных условий жизнедеятельности населения

Задачи Программы

Задача 1. Решение вопроса сноса аварийного жилья, улучшение жилищных условий граждан, проживающих в сложившейся части города Астаны.
Задача 2. Развитие инженерно–коммуникационной инфраструктуры города Астаны.
Задача 3. Привлечение частных застройщиков для освоения территории реновации.
Задача 4. Модернизация жилых домов.
Задача 5. Определение территорий приоритетной застройки, этапов сноса аварийного жилья, мероприятий по реновации городской среды.

Источники и объем финансирования Программы

Внебюджетные средства: около 20 млрд тенге.

Глава 2. Введение

      Астана – состоявшийся административный, социально-экономический и политический центр Казахстана, столица, олицетворяющая социально-экономические и политические успехи нашего государства за годы независимости, демонстрирующая растущую мощь страны и высокий потенциал ее дальнейшего развития.

      С самого начала переноса столицы перед градостроителями ставилась задача о сбалансированном территориальном развитии. Основными принципами генерального плана являются: компактность, полицентричность и сбалансированность развития территорий.

      Необходимыми являются не только строительство нового административного центра и освоение новых территорий столицы, но и комплексное развитие сложившейся части города, включающее в себя мероприятия по реновации городской среды, в том числе всей системы жизнеобеспечения.

      С учетом важности данного вопроса на совещании о вопросах развития города Астаны от 31 января 2023 года Президент Республики Казахстан Токаев К.К. поручил разработать программу реновации аварийных и модернизации жилых домов.

      В этой связи Правительством Республики Казахстан принимаются комплексные меры, направленные на обеспечение комплексной застройки города Астаны.

Глава 3. Анализ текущей ситуации

      Согласно утверждҰнному в 2016 году Генеральному плану города Астаны (далее – Генеральный план) численность населения столицы до 2030 года по прогнозу должна была составить 1,2 млн человек, данный показатель был достигнут уже к концу 2021 года. По состоянию на 1 января 2023 года в столице проживает уже 1 млн 350 тыс. человек.

      При этом за последние 3-4 года в столице была выполнена 5-6 годичная норма строительства жилья и в результате введено в эксплуатацию более 10 млн кв. м готового жилья, что свидетельствует об ежегодной положительной динамике ввода объектов жилищного строительства.

      По новому Генеральному плану прогнозная численность населения столицы к 2035 году (2,3 млн человек) ставит новые вызовы в части создания дополнительных источников воды, тепла и энергии, решения вопросов по водоотведению и канализации, в том числе ливневой.

      Принимаются меры по снижению износа инженерно-коммуникационной инфраструктуры и увеличению мощностей источников энергообеспечения для последующего увеличения объемов вводимого жилья с сопутствующей инфраструктурой, а для достижения запланированных объемов ввода и обеспечения населения качественным жильем принято решение не снижать темпы жилищного строительства с учетом развития инженерной инфраструктуры.

      В настоящее время столичный многоквартирный жилой фонд составляет 3309 многоквартирных жилых домов (далее – МЖД).

      В рамках реализации государственных программ с 2018 года было отремонтировано 133 жилых дома. Потребность в капитальном ремонте испытывает 175 МЖД. 

      На сегодняшний день по городу Астане функционируют 10324 лифтовых оборудований, из них заменены 272 единицы лифтового оборудования. В настоящее время замены требует 288 лифтовых оборудований.

      По состоянию на 2018 год в городе Астане всего насчитывалось 262 аварийных дома, дальнейшее проживание в которых несло риски для жизни и здоровья людей.

      Снос аварийного жилья и переселения их жителей в период с 2018 по 2022 годы производили в рамках реализации проекта по сносу аварийного жилья, предусмотренного в рамках действующих на тот момент государственных программ: "Государственная программа развития регионов на 2020 – 2025 годы" и "Государственная программа жилищно-коммунального развития "Нұрлы жер" на 2020 – 2025 годы".

      При реализации данного направления был применен опыт города Анкары по реализации Программы регенерации городской среды с участием государственного предприятия "ТOKI", заключающийся в строительстве социального жилья уполномоченной организацией акимата – товариществом с ограниченной ответственностью "Елорда даму" (далее – уполномоченная организация). При этом доля построенного жилья безвозмездно передавалась жителям в собственность для переселения из аварийных домов, оставшаяся часть реализовывалась уполномоченной организацией на свободном рынке в целях реинвестирования вырученных средств в строительство новых жилых комплексов.

      В рамках реализации проекта по сносу аварийного жилья с 2018 по 2022 годы введено в эксплуатацию 34 жилых дома или 342,4 тыс. кв. м жилья. В коммунальную собственность города Астаны безвозмездно передано 1072 квартиры, что обеспечило переселение жителей из 56 аварийных домов. На реинвестирование проекта направлено 57,7 млрд тенге.

      На сегодняшний день по городу Астане насчитывается 206 МЖД, признанных аварийными, с общим количеством 4710 квартир и общей площадью 158,5 тыс. кв. м жилья. Расселение жителей и последующий снос данных аварийных домов запланированы до конца 2029 года.

Глава 4. Цели, задачи, принципы и механизмы реализации Программы

Параграф 1. Цели, задачи и принципы реализации Программы

      Главными целями Программы являются разработка последовательной градостроительной политики в жилищном строительстве, организация компактной застройки территории, придание облику города Астаны неповторимого оригинального колорита, присущего только столице Республики Казахстан, посредством системной реконструкции сложившейся части города.

      Для достижения поставленной цели необходимо:

      1) решение вопроса сноса аварийного жилья, улучшение жилищных условий граждан, проживающих в сложившейся части города;

      2) развитие инженерно-коммуникационной инфраструктуры города;

      3) привлечение частных застройщиков для освоения территории реновации;

      4) модернизация жилых домов;

      5) определение территорий приоритетной застройки, этапов сноса аварийного жилья, мероприятий по реновации городской среды.

      Определяющим фактором повышения качества жизни населения является создание комфортной среды проживания.

      Для полноценной среды жизнедеятельности и предоставления населению комплекса услуг в соответствии с социальными стандартами требуются наращивание жилищного фонда и развитие необходимой жилищно-коммунальной инфраструктуры.

      Основой обеспечения благоприятных условий проживания населения за счет создания оптимальной системы расселения, рациональной организации территории и определения долгосрочной потребности в инфраструктуре являются формирование и реализация качественных градостроительных проектов (генеральных планов, проектов детальной планировки).

      Будут внедряться принципы и стандарты комплексного развития городской территории, формирования архитектурного облика столицы и комплексной застройки районов реновации с обеспечением развития по принципу "шаговой доступности" общественных пространств (парков, скверов, набережных зон, социально-культурных объектов и других мест отдыха для населения), транспортной и дорожной инфраструктуры.

      Для обеспечения безопасных условий проживания граждан будет проводиться оценка технического состояния (паспортизация) жилых домов с целью выявления аварийного жилья, подлежащего сносу или капитальному ремонту.

      Реализация Программы будет осуществляться по разрабатываемым местными исполнительными органами (далее – МИО) градостроительным проектам реновации территории города, в которой будут детализированы границы районов реновации, разработаны проектные предложения по размещению объектов жилищного и социально-культурного назначения, коммерческих объектов и т.д. по каждому району реновации, согласно Генеральному плану и проектам детальной планировки. Данные градостроительные проекты размещаются на интернет-ресурсе МИО по делам архитектуры и градостроительства.

      Согласно Программе под реновацией понимаются комплексная застройка в соответствии с утвержденными МИО проектами детальной планировки территории исторически сложившейся и утратившей свою привлекательность части города, определенной МИО, а также точечный снос аварийного жилья.

      Реновация городских территорий – это программа комплексной реконструкции и обновления жилых районов, которая включает в себя снос и обновление инженерных сетей.

      Снос:

      ветхого и аварийного жилья;

      индивидуальных жилых домов;

      дачных участков;

      гаражных кооперативов.

      Обновление инженерных сетей:

      газификации;

      водопровода;

      теплоснабжения;

      канализации.

      Комплексная застройка районов реновации будет осуществляться частными строительными компаниями и уполномоченной организацией.

Параграф 2. Снос аварийного жилья с участием уполномоченной организации.

      Снос аварийного жилья в городе Астане предусматривает организацию проектирования и строительства жилья уполномоченной организацией на выделенных акиматом земельных участках, передачу доли построенного жилья в коммунальную собственность города, а также приобретение МИО жилья на рынке для переселения собственников аварийного жилья.

      Работа по организации сноса аварийного жилья и строительству доступного жилья в городе осуществляется по следующему механизму:

      1) определение районов и этапов реконструкции города;

      2) анализ собственности в районах реконструкции;

      3) достижение договоренности с собственниками домов, признанных аварийными в установленном законодательством Республики Казахстан порядке и подлежащих сносу;

      4) проектирование и строительство новых домов и инженерно-коммуникационной инфраструктуры;

      5) передача доли введенных в эксплуатацию площадей либо приобретение МИО жилья на рынке для обеспечения жильем собственников сносимых объектов в соответствии с потребностями местного исполнительного органа;

      6) переселение жильцов из домов, подлежащих сносу;

      7) снос аварийного жилья;

      8) продажа доли жилых и нежилых помещений во вновь построенных домах на свободном рынке в целях направления полученных доходов на реинвестирование в строительство новых объектов.

      В рамках реализации механизма сноса аварийного жилья и переселения граждан акимат проводит следующие мероприятия:

      1) привлекает специализированные организации для проведения технических обследований с указанием их степени износа и установления оснований для признания жилья аварийным;

      2) при необходимости производит отвод земельных участков для проектирования и строительства жилых комплексов в районах реновации;

      3) обеспечивает строительство инженерных сетей и выполнение благоустройства территории жилых домов, вводимых в эксплуатацию уполномоченной организацией;

      4) обеспечивает переселение жителей аварийных домов в новые квартиры с соблюдением принципа предоставления равнозначных по площади взамен изымаемых в аварийных домах, но не менее однокомнатной квартиры.

      Собственникам нежилых помещений в аварийных домах, при их согласии, предоставляются взамен изымаемых равнозначные площади нежилых помещений во вновь построенных объектах. В случае отказа собственников нежилых помещений от предлагаемых вариантов собственнику возмещается рыночная стоимость реквизируемого имущества.

      Перечень МЖД, подлежащих сносу, определяется с учетом износа строительных конструкций жилых домов, их соответствия эксплуатационным требованиям, а также мнения собственников помещений.

      В рамках реализации проектов по реновации жилых домов уполномоченная организация может предусматривать строительство как малогабаритного жилья, так и жилья І–IV классов комфортности с коммерческими помещениями и паркингами для реализации на рынке в целях реинвестирования проекта или реновации ветхого жилья.

      Стоимость строительства общей площади жилья определяется на основе положительного заключения комплексной вневедомственной экспертизы проектно-сметной документации (далее – ПСД) жилых домов.

      Стоимость реализации 1 квадратного метра общей площади жилья определяется уровнем комфортности строящегося жилья и сложившейся конъюнктурой рынка недвижимости на момент реализации, но не ниже себестоимости строительства.

      Финансирование проектов реновации жилых домов осуществляется, в том числе, за счет привлечения частных инвестиций, через механизмы государственно-частного партнерства (далее – ГЧП), займы финансовых институтов, привлечение средств субъектов квазигосударственного сектора, за счет государственных ценных бумаг (далее – ГЦБ), доходов от продажи жилых и нежилых помещений в ходе реализации проекта.

      МИО может осуществлять строительство жилья на площадке сноса аварийного жилья. При этом снос аварийных жилых домов производится МИО.

      Акимат по согласованию с уполномоченными органами в области архитектурной, градостроительной и строительной деятельности, государственного планирования, исполнения бюджета прогнозирует объем выпуска ГЦБ на финансирование строительства жилья в соответствии с условиями протоколов Совета по управлению Национальным фондом Республики Казахстан (далее – НФ РК) и (или) на рыночных условиях, а также условий Концепции развития жилищно-коммунальной инфраструктуры на 2023 – 2029 годы, утвержденной постановлением Правительства Республики Казахстан от 23 сентября 2022 года № 736.

      Выпущенные акиматом ГЦБ будет приобретать единый оператор жилищного строительства – акционерное общество "Казахстанская жилищная компания" (далее – единый оператор) в соответствии с решениями Совета по управлению НФ РК с правом микширования с привлеченными рыночными средствами.

Параграф 3. Комплексная застройка районов реновации частными застройщиками

      Комплексная застройка районов реновации, в том числе сноса аварийных домов, будет осуществляться, в том числе, частными застройщиками.

      Для повышения инвестиционной привлекательности акимат обеспечит районы реновации магистральными инженерными сетями (тепло-, электро-, водоснабжение, хозяйственно-бытовая и ливневая канализации), дорогами, подъездными путями.

      Освобождение территории в границах районов реновации под строительство коммерческих и жилых объектов частные застройщики осуществляют самостоятельно с условиями выкупа объектов недвижимости, принадлежащих на праве собственности физическим и юридическим лицам, по договоренности с собственниками.

      В целях стимулирования застройщиков для реализации Программы единым оператором будут обеспечиваться:

      1) механизм субсидирования части ставки вознаграждения по кредитам, полученным застройщиком на строительство жилья, с соблюдением встречных требований по реализации части не менее 50 % объема жилья для социального назначения от полученных кредитных средств по нормативу, утвержденному уполномоченным органом;

      2) предоставление застройщикам гарантий на завершение долевого строительства в рамках законодательства Республики Казахстан о долевом участии в жилищном строительстве;

      3) проектное финансирование инвестиционных проектов с частными застройщиками на принципах платности, срочности и возвратности с привлечением средств на внутреннем и международных рынках капитала на рыночных условиях, а также с ценовыми параметрами строительства и реализации, обеспечивающими рентабельность и возвратность средств.

      Будут проработаны вопросы партнерства с частными застройщиками по принципу ГЧП в целях финансирования строительства жилья в рамках комплексной застройки территорий. Порядок и условия реализации проектов будут определяться единым оператором исходя из рентабельности проектов и возвратности средств.

      Субсидирование ставки вознаграждения по кредитам, полученным застройщиками для строительства в рамках Программы, будет осуществляться в соответствии с приказом Министра национальной экономики Республики Казахстан от 31 января 2017 года № 35 "Об утверждении Правил субсидирования ставки вознаграждения по выдаваемым кредитам банками второго уровня субъектам частного предпринимательства для целей жилищного строительства".

Параграф 4. Модернизация жилых домов

      Модернизация жилых домов представляет собой процесс совершенствования потребительских качеств объектов без изменения их объема и назначения путем проведения капитального ремонта.

      Для улучшения состояния жилых домов МИО будет осуществляться капитальный ремонт общего имущества объектов кондоминиума.

      Будет сформирован реестр данных по каждому МЖД, прошедшему паспортизацию и подлежащему капитальному ремонту.

      В рамках повышения энергоэффективности жилищно-коммунальной инфраструктуры будет продолжен капитальный ремонт общего имущества объекта кондоминиума: ремонт кровли, подъезда, подвала, фасада, ремонт (замена) лифтового оборудования (при наличии), установка автоматизированной системы регулирования теплопотребления, общедомовых приборов учета тепловой энергии, общедомовых инженерных сетей и систем пожарной безопасности.

      Акимат в пределах компетенции будет использовать суммы средств, выплаченных жителями за капитальный ремонт общего имущества объектов кондоминиума, на ремонт других объектов кондоминиума.

      Основным фактором для проведения капитального ремонта в МЖД будет являться наличие согласий собственников помещений (квартир).

      Для формирования перечня МЖД акимат инициирует собрание собственников квартир и нежилых помещений.

      Собственники квартир и нежилых помещений в МЖД принимают решение на собрании об участии в проведении капитального ремонта общего имущества объекта кондоминиума, ремонта (замены) лифтов по следующим вопросам:

      1) участие в проведении капитального ремонта общего имущества объекта кондоминиума, ремонта (замены);

      2) утверждение суммы расходов на капитальный ремонт общего имущества объекта кондоминиума, ремонт (замену) лифтов общего имущества объекта кондоминиума, возлагаемую на каждую квартиру, нежилое помещение, которая определяется отношением полезной площади жилых и (или) нежилых площадей, находящихся в индивидуальной (раздельной) собственности, к сумме полезных площадей всех жилых и нежилых помещений, находящихся в данном объекте кондоминиума;

      3) срок возврата средств собственниками квартир и нежилых помещений от 7 до 15 лет.

      При этом собрание правомочно принимать решение при наличии более половины от общего числа собственников квартир и нежилых помещений.

      Решение принимается при согласии большинства от общего числа собственников квартир и нежилых помещений.

      Принятые собранием решения, оформленные протоколом, являются документом при рассмотрении спорных и иных вопросов в суде.

      Лист голосования (список проголосовавших собственников квартир, нежилых помещений) с указанием фамилии, имени, отчества (при его наличии) и иных персональных данных, номеров квартир, нежилых помещений оформляется согласно жилищному законодательству Республики Казахстан. Также расчет суммы расходов на капитальный ремонт общего имущества объекта кондоминиума, возлагаемый на каждую квартиру, нежилое помещение в соответствии с долей в общем имуществе объекта кондоминиума, принадлежащей собственнику, является неотъемлемой частью протокола собрания, прошивается, нумеруется.

      При согласии собственников квартир и нежилых помещений акимат включает соответствующий объект в перечень МЖД, требующих проведения капитального ремонта, обеспечивает организацию технического обследования общего имущества объекта кондоминиума, проводит конкурс на определение проектной организации по разработке ПСД на капитальный ремонт общего имущества объекта кондоминиума.

      При этом без проведения конкурса допускается определение собственниками квартир и нежилых помещений проектной организации по разработке ПСД для проведения капитального ремонта за счет возвратных средств структурного подразделения МИО.

      Капитальный ремонт общего имущества объекта кондоминиума проводится в соответствии с требованиями государственных нормативов в области архитектуры, градостроительства и строительства, утвержденных согласно статье 28 Закона Республики Казахстан "Об архитектурной, градостроительной и строительной деятельности в Республике Казахстан".

      Работы по капитальному ремонту общего имущества предусматривают:

      1) минимальный вид работ – ремонт кровли, подъезда и подвала жилого дома с установкой автоматизированной системы регулирования теплопотребления и общедомовых приборов учета тепловой энергии, а также создание с учетом технической возможности здания доступной среды для маломобильных групп населения;

      2) максимальный вид работ – ремонт кровли, подъезда, подвала, фасада, ремонт (замена) лифтового оборудования (при наличии) с обязательной установкой автоматизированной системы регулирования теплопотребления и общедомовых приборов учета тепловой энергии, установкой/переоборудованием общедомовых инженерных сетей и систем пожарной безопасности, а также создание с учетом технической возможности здания доступной среды для маломобильных групп населения.

      Исключением из вышеизложенного является проведение ремонта (замены) лифтового оборудования (при наличии), подвала (включая инженерные сети), а также отдельные виды работ, принятые на собрании собственников квартир, нежилых помещений.

      При осуществлении организации и финансирования замены (ремонта) лифта одного из подъездов МЖД с условием обеспечения возвратности средств собственниками квартир и нежилых помещений собственники квартир, нежилых помещений данного подъезда МЖД могут принимать решение о замене (ремонте) лифта при наличии согласия более двух третей от общего числа собственников квартир, нежилых помещений с оформлением соответствующего протокола.

      Оплата расходов по замене (ремонту) лифта осуществляется собственниками квартир, нежилых помещений данного подъезда МЖД.

      _____________________

  Приложение к Программе
реновации аварийных и
модернизации жилых
домов города Астаны

План мероприятий по реализации Программы


п/п

Наименование мероприятия

2024
год

2025
год

2026
год

2027
год

2028
год

Всего

Ответственный государственный орган

Форма завершения

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Задача 1. Решение вопроса сноса аварийного жилья, улучшение жилищных условий граждан, проживающих в сложившейся части города Астаны

1.

Снос аварийного жилья

33 дома
(704 квартиры)

22 дома
(787 квар тир)

25 домов
(675 квартир)

29 домов
(745 квартир)

32 дома
(765 квартир)

141 дом
(3676 квартир)

акимат города Астаны

предоставление нового жилья/акт сноса аварийного жилья

Задача 2. Развитие инженерно-коммуникационной инфраструктуры города Астаны

1.

Инженерно-коммуникационная инфраструктура

8 км

8 км

9 км

11 км

11 км

47 км

акимат города Астаны

акт ввода в эксплуатацию

Задача 3. Привлечение частных застройщиков для освоения территории реновации

1

Комплексная застройка районов реновации частными застройщиками

-

-

-

70 га

70 га

140 га

акимат города Астаны

акт ввода в эксплуатацию

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Задача 4. Модернизация жилых домов

1.

Капитальный ремонт МЖД

25

25

25

25

25

125

акимат города Астаны

акт ввода в эксплуатацию

2.

Замена лифтов в МЖД

30

30

30

30

30

150

акимат города Астаны

акт приемки лифта в эксплуатацию

Задача 5. Определение территорий приоритетной застройки, этапов сноса аварийного жилья, мероприятий по реновации городской среды

1

Размещение карты районов реновации на сайте уполномоченного органа по архитектуре, градостроительству и земельным отношениям

размещение на сайте

-

-

-

-

-

акимат города Астаны

размещение на сайте

      _________________________