Мемлекет меншiгiндегi жер учаскелерiн немесе тұрақты жер пайдалану құқығын сатып алу-сату тәртiбiн бекiту туралы

Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң Қаулысы 1996 жылғы 10 желтоқсан N 1511. Күші жойылды - ҚР Үкіметінің 2003.11.13. N 1140 қаулысымен.

      "Жер туралы" Қазақстан Республикасы Президентiнiң Заң күшi бар, 1995 жылғы 22 желтоқсандағы N 2717 Жарлығына (Қазақстан Республикасы Жоғары Кеңесiнiң ведомостары, 1995 ж., N 24, 159-бап), Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 1996-1998 жылдарға арналған реформаларын тереңдету жөнiндегi iс-қимыл Жоспарына және Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 1996 жылға арналған реформаларын тереңдету жөнiндегi кең көлемдi Жоспарына сәйкес Қазақстан Республикасының Үкiметi қаулы етедi:
      1. Қоса берiлiп отырған:
      Мемлекет меншiгiндегi жер учаскелерiн немесе тұрақты жер пайдалану құқығын сатып алу тәртiбi;
      жер учаскесiн немесе тұрақты жер пайдалану құқығын сатып алу-сатудың үлгi шарты белгiленсiн.
      2. Жеке меншiк құрылыс, ғимарат салуға (аяқталған құрылысты қоса) және жылжымайтын мүлiкке құқығы бар, бiрақ жерге тиiстi құжаттарды белгiленген тәртiппен хаттамаған, азаматтар мен мемлекеттiк емес заңды ұйымдар оларды үш ай мерзiмде хаттауы тиiс.
      Жергiлiктi атқарушы органдар осы жұмыстардың белгiленген мерзiмде орындалуын қамтамасыз етсiн.
      3. Мыналар:
      "Ауыл шаруашылығы мақсатына арналған жылжымайтын мүлiктi жекешелендiру барысында азаматтардың немесе заңды ұйымдардың жер учаскесiн пайдалану құқығын немесе жалға алу тәртiбiн бекiту туралы" Қазақстан Республикасы Министрлер Кабинетiнiң 1994 жылғы 9 наурыздағы N 250 қаулысы (Қазақстан Республикасының ПҮАЖ-ы, 1994 ж., N 13, 123-бап);
      "Қазақстан Республикасының азаматтары мен заңды тұлғалардың жер учаскелерiн өмiр бойы мұраға қалдырып иелену құқығын, пайдалану құқығын немесе жалға алу құқығын сатып алу-сату тәртiбiн бекiту туралы" Қазақстан Республикасы Министрлер Кабинетiнiң 1994 жылғы  14 маусымдағы N 625 қаулысы (Қазақстан Республикасының ПҮАЖ-ы 1994 ж., N 25, 267-бап);
     "Қазақстан Республикасы Министрлер Кабинетiнiң 1994 жылғы 14 маусымдағы N 625 қаулысына өзгерiстер мен толықтырулар енгiзу туралы" Қазақстан Республикасы Министрлер Кабинетiнiң 1995 жылғы  13 ақпандағы N 149 қаулысы (Қазақстан Республикасының ПҮАЖ-ы, 1995 ж., N 6, 70-бап) күшiн жойған деп танылсын.
     4. Осы қаулы жарияланған күннен бастап күшiне енедi.

     Қазақстан Республикасының
     Премьер-Министрi

Қазақстан Республикасы         
Үкiметiнiң              
1996 жылғы 10 желтоқсандағы       
N 1511 қаулысымен           
Бекiтiлген               

Мемлекет меншiгiндегi жер учаскелерiн немесе тұрақты
жер пайдалану құқығын сатып алу-сату тәртiбi

I. Жалпы ережелер

      1. Осы Ереже тұрақты жер пайдалану құқығын және үйлер, ғимараттар және өзге де жылжымайтын объектiлерi жоқ жер учаскелерiн сатып алу-сатуға байланысты қатынастарды реттейдi.
      2. Мемлекет меншiгiндегi жер учаскелерiн немесе тұрақты жер пайдалану құқығын сатушылар жергiлiктi атқарушы органдар болып табылады.
      Мемлекеттiк жер пайдаланушылар өздерiнiң тұрақты жер пайдалану құқығын бұл бөлiнетiн жер учаскесiнде орналасқан жылжымайтын мүлiктi өзгертуге байланысты болған жағдайларда ғана өзгертуге құқылы.
      3. Жер учаскелерiн немесе тұрақты жер пайдалану құқығын сатып алушылар Қазақстан Республикасының аумағында оның заңдарына сәйкес жеке меншiк құқығындағы немесе тұрақты жер пайдалану құқығындағы жер учаскелерiн иелене алатын жеке адамдар мен заңды ұйымдар болуы мүмкiн.
      4. Тұрақты жер пайдалану тұрғысындағы сатып алу-сату жүргiзуге мынадай:
      жалпы пайдаланудағы;
      қорғаныс мақсаты үшiн берiлген;
      ерекше қорғалатын табиғат аумақтары;
      қызметтiк жер үлесiнiң жерлерiнде жол берiлмейдi.
      5. Жер учаскесi иесiнiң (тұрақты жер пайдаланушының) жер учаскесiнде орналасқан үйлер мен ғимараттарды, сондай-ақ егер учаскесi бөлiнбейдi деп танылса, жер учаскесiнiң немесе тұрақты жер пайдалану құқығының бөлiгiн жер учаскесiнiң бөлiгiне тиiстi түрде өзгертпей;
      жалпы бiрлескен меншiк иелерiнiң немесе жалпы бiрлесiп жер пайдаланушылардың барлық қатысушыларының жазбаша түрдегi келiсiмi болмауына байланысты (жазбаша келiсiмдi нотариалдық кеңсе куәландыруы керек);
      жер даулары немесе мәмiле жасауға кедергi келтiретiн заңда белгiленген өзге де себептерi болғанда жер учаскесiн (тұрақты жер пайдалану құқығын) сатуға құқығы жоқ.
      6. Жер учаскелерi тиiсiнше шаруа (фермер) қожалығын, жеке қосалқы шаруашылық, бау-бақша шаруашылығын, құрылыс жүргiзу және тұрғын үйге қызмет көрсету, саяжай салу үшiн, сондай-ақ ауыл шаруашылық өндiрiсi үшiн "Жер туралы" Қазақстан Республикасы Президентiнiң Заң күшi бар Жарлығы күшiне енгенге дейiн берiлген Қазақстан Республикасының азаматтары мен мемлекеттiк емес ұйымдарының жер учаскелерiн немесе тұрақты жер пайдалану құқығын сатып алу-сату жөнiндегi мәмiлелердi, жер учаскелерiнiң мөлшерiне қарамастан, оларды мемлекеттен сатып алмай-ақ жасауға құқығы бар.
      7. Бұрын құрылыс салу үшiн немесе жермен тiкелей байланысты салынған өндiрiстiк және басқа объектiлерiнiң, оларға қызмет көрсетуге арналған жерлердi қоса және мемлекеттен сатып алынбаған, жер учаскелерi берiлген азаматтар мен мемлекеттiк емес заңды ұйымдар жер учаскелерiн сатуды осы учаскелердi меншiкке сатып алу жағдайында жүзеге асыра алады.
      8. Жер учаскесiн немесе тұрақты жер пайдалану құқығын сатып алу-сату кезiнде сатып алушыға жер учаскесi мәмiле жасау сәтiнде бар барлық қиындығымен берiледi.
      9. Жалпы меншiктегi жер учаскесiнде орналасқан жылжымайтын мүлiктi сатып алу жағдайында, сатып алушы сонымен бiр мезгiлде жылжымайтын мүлiктiң иесiнде болғандай көлемде және сондай жағдайда жерге жалпы меншiктiк үлесiн алады.
      10. Нормативтiк құқықтық құжаттардың негiзiнде белгiленген жердiң мақсатқа арналуы мен режимiн, жердiң сервитуты мен пайдаланудың өзге де шарттарын сатушы немесе сатып алушы өз бетiмен өзгерте алмайды.
      11. Жер учаскесiнiң бөлiгiнен сатып алу-сату мәмiлесiн жасау үшiн бұл бөлiгi белгiленген тәртiппен, оған кадастрлық номер берiле отырып, дербес жер учаскесi болып алдын-ала бөлiнуi тиiс.
      12. Тараптар арасындағы жер учаскесiн немесе тұрақты жер пайдалану құқығын сатып алу-сату шарты Қазақстан Республикасының Азаматтық кодексi белгiлеген талаптарды сақтай отырып жасалады.
      13. Жер учаскесiн (тұрақты жер пайдалану құқығы) бағалау құны "Мемлекеттiң жеке меншiкке сататын немесе жер пайдалануға беретiн жерлерi үшiн төлем ставкаларын бекiту туралы" Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 1996 жылғы 8 мамырдағы N 576 P960576_ қаулысына сәйкес жерге төлем ставкалары бойынша, осы ставкаларға "Мемлекеттiң жеке меншiкке сататын немесе жер пайдалануға беретiн жер учаскелерiнiң бағалық құнын белгiлеу тәртiбiн бекiту туралы" Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 1996 жылғы 1 қазандағы N 1203  қаулысымен белгiленген түзету (көбейтетiн немесе азайтатын) коэффициенттерiн қолдана отырып белгiленедi.
      Мемлекеттiң жер учаскелерiн жеке-меншiкке немесе жер пайдалану құқығына сату кезiнде, аукцион ұйымдастыруға және өткiзуге кеткен шығындардан өзге, алынған қаржы мөлшерi жеке меншiкке сатылған немесе төлем ставкалары бойынша есептелген жер учаскесiн (тұрақты жер пайдалану құқығын) бағалау құнының деңгейiнен кем болмауы тиiс.
      14. Сатып алу-сату шарты бойынша жер учаскесiне меншiк құқығы және тұрақты жер пайдалану құқығын сатып алушыда Қазақстан Республикасының Азаматтық кодексiне (жалпы бөлiм) және "Жылжымайтын мүлiкке құқықты және олармен мәмiле жасауды мемлекеттiк тiркеу туралы" Қазақстан Республикасы Президентiнiң  Заң күшi бар Жарлығында көзделген тәртiппен тiркелген сәттен бастап туындайды.
      15. Мемлекет меншiгiндегi және коммерциялық мүдделiк тудырған жер учаскелерi мен жер учаскелерiне тұрақты жер пайдалану құқығы жер аукционында сату объектiлерi болуы мүмкiн.

           II. Мемлекет меншiгiндегi тұрақты жер пайдалану
               құқығын немесе жер учаскелерiн сату тәртiбi

      16. Жер учаскесiн (тұрақты жер пайдалану құқығын) сатып алуға мүдделi адамдар жер учаскесiнiң орналасқан жерi бойынша жергiлiктi атқарушы органға кепiлдеме бередi, ол "Жер учаскелерiне жеке меншiк құқығын және жер пайдалану құқығын беру тәртiбi жөнiндегi ереженi бекiту туралы" Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 1996 жылғы 20 маусымдағы N 760 қаулысында белгiленген тәртiппен қаралады.
      17. Жеке адамдар мен мемлекеттiк емес ұйымдар құрылыс салу үшiн немесе жерге тiкелей байланысты, оларға қызмет көрсетуге арналған жерлердi қоса, өндiрiстiк және өзге объектiлер салынған, оларға бұрын тұрақты пайдалануға берiлген жер учаскесiн жеке меншiкке сатып алуға ниет бiлдiрген жағдайда аталған адамдар мен ұйымдар жергiлiктi атқарушы органға өтiнiш бередi.
      Өтiнiшпен бiрге:
      жер учаскесiне құқықты куәландыратын құжаттың көшiрмесi;
      жерге салық бойынша берешектiң жоқтығы жөнiнде салық инспекциясының анықтамасы;
      жер учаскесiнiң жоспары (сызбасы);
      заңды ұйымды мемлекеттiк тiркеу туралы куәлiктiң көшiрмесi қоса берiледi.
      18. Жер учаскесiн (тұрақты жер пайдалану құқығын) сату жөнiндегi жергiлiктi атқарушы органның қабылданған шешiмi негiзiнде және оның тапсыруы бойынша жер қатынастары және жерге орналастыру жөнiндегi аумақтық орган:
      жер учаскесiнiң нақты шекарасын белгiлеу жөнiнде жұмыстар жүргiзедi;
      жер учаскесiн кадастрлық номерлермен белгiлейдi;
      жер учаскесiнiң (тұрақты жер пайдалану құқығының) бағалау құнын белгiлейдi;
      сатушы (жергiлiктi атқарушы орган) және сатып алушы қол қоятын сатып алу-сату шартының жобасын сатушымен бiрге жасайды.
      19. Егер, жер учаскелерiнде мемлекет меншiгiндегi үйлер, ғимараттар, басқа да жылжымайтын мүлiк орналасқан жағдайда, онда мұндай объектiлер жекешелендiру мәселелерiн реттейтiн заңдарға сәйкес сатылады.
      Бұл орайда жер учаскесiне құқық пен онда орналасқан үйлер мен ғимараттарға құқық бiр-бiрiнен бөлiнбейдi ("Жер туралы" Қазақстан Республикасы Президентiнiң Заң күшi бар Жарлығының 18-бабы).
      20. Жер учаскесiнiң (тұрақты жер пайдалану құқығының) құнына төлем жасау тараптардың келiсiмiмен белгiленген (жер аукционында мәмiле жасау жағдайынан басқа) тәртiппен жүзеге асырылады.
      Өндiрiстiк қызметпен айналысатын шағын кәсiпкерлiк субъектiлерi жер учаскесiнiң (жер пайдалану құқығының) құнына ақыны мерзiмiн үш жылға кейiнге қалдыра отырып төлей алады.
      ЕСКЕРТУ. 20-тармақ жаңа редакцияда - ҚРҮ-нiң 1997.11.03. N 1487 қаулысымен .
      21. Жергiлiктi атқарушы органдардың жер учаскелерiн жеке меншiкке немесе жер пайдалану құқығына сатудан түскен қаржысы заңдарға сәйкес бюджетке аударылады.

          III. Мемлекет меншiгiндегi тұрақты жер пайдалану
              құқығын немесе жер учаскесiн жер аукционында
              сату тәртiбi

      22. Жер учаскелерiн жеке меншiкке немесе тұрақты жер пайдалану құқығына сату жөнiндегi жер аукционы жердi ұтымды және тиiмдi пайдалану, әлеуметтiк және инженерлiк инфрақұрылымдарды дамытуға отандық және шет елдiк инвестицияларды тарту, бюджетке қосымша қаржы түсудi ынталандыру, жер учаскелерiн беру кезiнде жариялылықты қамтамасыз ету, жерге инвесторлардың құқығын қорғау жөнiндегi нақты кепiлдiктердi қамтамасыз ету үшiн барынша қолайлы жағдайлар жасау мақсатында жүргiзiледi.
      23. Жер аукционында сатуға ұсынылатын жер учаскелерiнiң немесе тұрақты жер пайдалану құқығының тiзбесiн Қазақстан Республикасы Жер қатынастары және жерге орналастыру жөнiндегi мемлекеттiк комитетiнiң аумақтық органдары сәулет және қала құрылысы органдарымен бiрлесiп белгiлейдi және жергiлiктi атқарушы органдардың тиiстi шешiмдерiмен бекiтiледi.
      24. Жер аукционында сатушы өз өкiлдерi арқылы iс-әрекет ететiн тиiстi жергiлiктi атқарушы орган болып табылады. Мұндай өкiлдерi арқылы жер қатынастары және жерге орналастыру жөнiндегi аумақтық комитеттер де iс-әрекет етедi, оларға сатушының шешiмiмен аукционға қатысушылармен, сатып алушылармен, ұйымдастырушылармен есеп айырысуды жүзеге асыру бөлiгiндегi оның қызметi сенiп тапсырылуы мүмкiн.
     25. Сатушының қызметi мыналар:
     объектiлердiң бастапқы және ең төменгi бағасын, кепiлдеме жарналарының мөлшерiн бекiту;
     ұйымдастырушылармен аукцион ұйымдастыруға және өткiзуге шарттар жасасу;
     аукцион ұйымдастырудың және өткiзудiң барысына бақылауды жүзеге асыру;
     саудада жеңiп шыққан адамдармен сатып алу-сату шарттарын жасау;
     қатысушылармен, сатып алушылармен және ұйымдастырушылармен есеп айырысуды жүзеге асыру болып табылады.
     26. Сатушы дербес түрде аукцион ұйымдастырады және өткiзедi немесе делдалдармен (ұйымдастырушылармен) - аукционды әзiрлеп, өткiзудi ұйымдастырушы өзге заңды ұйымдармен және жеке адамдармен шарттар жасасады.
     Сатушының осы Тәртiптiң 25-тармағында көрсетiлген қызметтердi ұйымдастырушыға беруге құқығы жоқ.
     27. Объектiлердi сату бойынша аукцион ұйымдастыруға және өткiзуге шарттар сатушы мен ұйымдастырушы арасында жазбаша түрде жасалады және онда мыналар:
     жер аукционына шығарылатын объектiлер тiзбесi;
     аукционды өткiзудiң шектi мерзiмi;
     әрбiр объектiнi сату кезiнде сауда жүргiзудiң әдiсi;
     ұйымдастырушыға берiлетiн әрбiр объект бойынша құжаттардың тiзбесi;
     аукционды әзiрлеу мен өткiзу барысы жөнiндегi кезеңдiлiк пен ұйымдастырушының есеп беру түрi;
     тараптардың өзара мiндеттiлiгi мен мүлiктiк жауапкершiлiгi;
     ұйымдастырушының сыйлық алу мөлшерi мен шарты және сатушымен өзара есеп айырысу тәртiбi;
     шарт күшiнiң мерзiмi және оны бұзу шарты болуы тиiс.
     28. Ұйымдастырушыға сыйлық беру мөлшерi әрбiр объектiнi сату бағасының 5 процентiнен аспайтынын құрайды, ол бойынша сатып алушы осы Тәртiптiң 51-тармағының ережелерiне сәйкес төлем жасайды.
     29. Сатушы жеке меншiкке сатылатын жер учаскесi бойынша немесе онда тұрақты жер пайдалану құқығы сатылатын қажеттi құжаттамаларды сауданы ұйымдастырушыға ұсынады және сауданы ұйымдастырушының есеп айыру шотына болашақ сыйлықтың шарт бойынша одан есептелген есебiне кепiл қаржы енгiзедi.
     30. Аукционға қатысуға осы Тәртiптiң 38-40-тармақтарында белгiленген тәртiппен тiркеуден өткен жеке адамдар, мемлекеттiк емес заңды ұйымдар және шет елдiк азаматтар мен заңды ұйымдар қатыса алады.
     31. Аукционға мыналар:
     а) мемлекеттiк заңды ұйымдар;
     б) аукционды ұйымдастырушы;
     в) аукцион жүргiзушi;
     г) бұрынғы жер аукциондарының саудасында жеңiп шыққан, бiрақ
алған жер учаскесi (тұрақты жер пайдалану құқығы) үшiн жасалған шарттардың жағдайларына сәйкес есеп айырыспаған адамдар қатыса алмайды.
           1) Аукцион өткiзуге дайындық
 
        32. Объектiнiң ең төмен бағасы осы Тәртiптiң 13-тармағына сәйкес белгiленген жер учаскесiн (тұрақты жер пайдалану құқығы) бағалау құнынан төмен болмауы тиiс.
      33. Бастапқы бағасы сату әдiсiне байланысты белгiленедi:
      а) ағылшынша сату әдiсi кезiнде бастапқы баға ең төменгi бағаға тең болады;
      б) голландиялық сату әдiсi кезiнде бастапқы баға ең төменгi бағадан кем дегенде жүз есе артуға тиiс.
      34. Аукционға қатысуға арналған кепiлдiк жарна аукционға шығарылатын барлық объектiлер үшiн бiрдей мөлшерде белгiленедi және мынадай әдiстеме бойынша есептеледi:
      а) әр объект бойынша объектiнiң бастапқы бағасының 10 процентi анықталады:
      б) осы тармақтың "а" тармақшасына сәйкес алынған қорытындылардың орташа арифметикалық шамасы анықталады;
      в) ағылшынша сату әдiсi бойынша аукционға шығарылатын объектiлер iшiнен объектiнiң ең төмен бастапқы бағасы анықталады;
      г) голландиялық сату әдiсi бойынша аукционға шығарылатын әрбiр объектiнiң бастапқы бағасының 50 процентiне тең шамалардың ең төмен бағасы анықталады;
      д) кепiлдiк жарналарының мөлшерi осы тармақтың "б", "в", және "г" тармақшаларынан алынған қорытындылардың ең аз мөлшерiне тең етiп қабылданады.
      35. Қатысушылар кепiлдiк жарналарының кез келген санын енгiзуге құқықты, мұнда бiр кепiлдiк жарнасы бiр объект сатып алу құқығын бередi.
      36. Кепiлдiк жарнасы сауда өткiзу туралы мәлiмдемеде белгiленген нысан мен тәртiпте және қолданылып жүрген заңдарға сәйкес енгiзiледi. Кепiлдiк жарнасының мөлшерi мәлiмдеме жарияланғаннан кейiн өзгертiлмеуi мүмкiн. Кепiлдiк жарнасын кез келген басқа жеке немесе заңды тұлға қатысушының атынан енгiзуi мүмкiн. Сатушы кепiлдiк жарнасын алушы болып табылады.
      37. Сауда-саттықты ұйымдастырушы сатушыдан алынған мәлiметтер негiзiнде сатуға ұсынылатын жер учаскесi туралы ақпараттық хабарлама жасайды және оны хабарланған сауда өткiзу күнiне дейiн 15 күннен кешiктiрмей қазақ және орыс тiлдерiнде республикалық және жергiлiктi баспасөзде жариялайды.
     Ақпараттық хабарламаға:
     жер учаскесiнiң жоспары, учаскенiң мекен-жайы мен жер жағдайы, оның алаңы және жер учаскесiн сату шарттары;
     иелiктен алынатын құқықтың түрi (меншiк немесе тұрақты жер пайдалану құқығы);
     аукцион өткiзу кезiнде жер учаскесiне түсетiн барлық белгiлi қиындықтар (шектеулер) тiзбесi;
     жер салығының мөлшерi;
     сауда өткiзу күнi, уақыты, орны мен жағдайлары;
     бастапқы бағасы, нысаны мен шарттары;
     саудаларға қатысу өтiнiмiне қоса берiлетiн сатып алушы құжаттарының тiзбесi;
     өтiнiмдер қабылдаудың ақырғы мерзiмi;
     кепiлдiк жарналар сомасы мен оларды енгiзу тәртiбi, сондай-ақ сатушының депозиттiк шоты енгiзiлуi тиiс.
     38. Аукционға қатысушыларды тiркеу мәлiмдеме жарияланған күннен бастап жүргiзiледi және аукционның басталуынан бiр сағат бұрын аяқталады.
     39. Аукционға қатысушы ретiнде тiркелу үшiн:
     аукционға қатысу туралы өтiнiмдi жеке басын куәландыратын құжатты;
     кепiлдiк жарнасын енгiзгенiн растайтын төлем құжатының көшiрмесiн;
     өкiлдiк өкiлеттiгiн куәландыратын құжаттарды беру қажет.
     Заңды тұлғалар бұларға қоса жарғы мен заңды тұлғаны тiркеу туралы куәлiктiң нотариуспен куәландырылған көшiрмелерiн бередi.
     40. Сатушы мен ұйымдастырушы:
     қатысушыдан аукционға шығарылғандардың iшiнен осы немесе басқа объект сатып алу ниетi туралы ақпаратты талап етуге;
     барлық сауда-саттыққа даярлану және оны өткiзу кезеңi iшiнде саудаға қатысушыларға қатысы бар ақпараттарды жариялауға;
     Қатысушы ретiнде тiркеу үшiн осы Тәртiптiң 39-тармағында аталғандардан басқа, қосымша құжаттар беруiн талап етуге құқылы.
     41. Тiркеуден өткен тұлға қатысушы билетiн алады, ол аукцион болатын күнi аукциондық нөмiрмен алмастырылады. Мұнда ұйымдастырушы берiлетiн нөмiрлердi белгiленген объектiлерге бекiте отырып тiркеуге құқықты емес. Сауда процесiнде басқа тұлғалардың аукцион нөмiрлерiн пайдалануына тыйым салынады.

                   2) Сауда-саттықты өткiзу

      42. Аукционды аукцион өткiзушi жүргiзедi. Аукцион аукцион өткiзу тәртiбiн хабарлаудан басталады. Қатысушылар мен қатынасушы тұлғалар сауда өткiзу ережелерiн бұзған жағдайда аукцион өткiзушi оларды аукцион өтiп жатқан жерден аулақтатуы мүмкiн. Объектiлердi сатуға шығару жүйелiлiгi туралы шешiмдi аукцион өткiзушi қабылдайды.
      43. Әрбiр объектiдегi сауда аукцион өткiзушiнiң объект атауын, оның қысқаша сипаттамасын, сауданың өткiзiлу әдiсiн, бастапқы баға мен бағалардың өзгеру қадамдарын хабарлаудан басталады. Аукцион өткiзушi сауда процесiнде қадамдарды хабарлай отырып, өзгертуге құқылы. Өзгерту қадамы объектiнiң осы бағаларының 5 процентiнен 10 процентiне дейiнгi шектерде белгiленедi.
      44. Сауда төменде баяндалған екi әдiстiң бiреуi бойынша жүргiзiледi.
      45. Ағылшынша сату әдiсi. Аукцион өткiзушi объектiнiң бастапқы бағасы мен бағалардың ұлғаю қадамын хабарлайды. Саудаға қатысушылар нөмiрдiң көтерiлуiне байланысты старттық бағаны өсiредi, бiрақ ол хабарланған қадамнан кем болмауы керек. Қолайлы болуы үшiн аукцион өткiзушi объект бағасын осы қадамның жартысынан аспайтын шамаға дейiн дөңгелектеуi мүмкiн. Аукцион өткiзушi объект бойынша саудаға қатысушы аукцион нөмiрлерiн хабарлайды, бағаны бекiтедi және оны өсiрудi ұсынады. Объект бойынша сауда - ұсынылған ең жоғары бағаға дейiн жүредi. Аукцион өткiзушi объект үшiн ең жоғары баға берген қатысушыны хабарлайды. Аукцион өткiзушi объектiнiң соңғы бағасын үш рет қайталайды, басқа көтерiлген нөмiрлер жоқ болса, онда балға соғу арқылы аталған объектiнiң сатылғанын хабарлайды.
      Объектiлер бойынша саудаға қатысушылар саны оның екiден кем бөлiгi болмаған жағдайда ғана объектiлер саудасы болған деп есептеледi.
      Саудада ұтқан тұлға анықталғаннан кейiн, ұтыс иесi сауда өткiзу рәсiмдерi мен қорытынды бойынша тиiстi мiндеттердi, сондай-ақ сатып алу-сату шартының жағдайларын орындамаған жағдайда сатушы саудада осы объект үшiн мөлшерiне қарай екiншi баға берген қатысушыға (екiншi сатып алушы) объектiнi сатып алу құқығын беруге тиiс.
      46. Голландиялық сату әдiсi. Аукцион өткiзушi объектiнiң бастапқы бағасын хабарлайды және жаңа бағаны хабарлай отырып мәлiмденген қадам арқылы оны төмендетедi. Аукцион өткiзушi баға хабарланған кезде аукцион нөмiрiн бiрiншi көтерген қатысушының нөмiрiн атайды және балға соғу арқылы оны осы объект саудасында ұтысқа ие болған тұлға деп жариялайды.
      Егер екi немесе одан да көп нөмiрлер бiр мезгiлде көтерiлген жағдайда аукцион өткiзушi нөмiрдi кiм бiрiншi көтерсе, соған шешiм қабылдайды, қатысушылар оған таласуға құқылы емес. Ерекше жағдайларда аукцион өткiзушi жеребе тастау рәсiмiне жүгiнуге құқылы.
      Егер бастапқы баға хабарланған сәтте ұсынылған бағаға келiсетiн екi, не одан да көп қатысушылар болған жағдайда аукцион өткiзушi саудада ұтатын адам анықталғанша бағаны белгiленген қадам мөлшерiне дейiн көтере бастайды.
      Егер аукцион өткiзушi объектiнiң ең төмен бағасын хабарлаған кезде қатысушылардың бiрде-бiреуi аталған объектiнi сатып алуға тiлек бiлдiрмесе, онда объект саудадан алынады.
      47. Бiр аукционда екi сату әдiсiн жүргiзуге рұқсат етiледi. Мұнда бiрiншi кезекте голландиялық сату әдiсi жүргiзiледi.
      48. Әрбiр сатылған объект бойынша сату қорытындылары хаттамамен ресiмделедi.
      Хаттамаға қол қою үшiн аукцион өткiзушi саудада ұтқан тұлғаны, екiншi сатып алушыны шақырады (ағылшынша сату әдiсi кезiнде). Хаттама сатушы, сатып алушы және ұйымдастырушы үшiн үш дана етiп жасалады. Ұйымдастырушы сауда қорытындылары туралы хаттаманың бiр данасын аукцион өткен күннiң ертеңiне-ақ сатушыға беруге мiндеттi.
      49. Сауда қорытындылары туралы хаттама сауда қорытындылары және саудада ұтқан тұлғаның мiндеттемелерi мен сатушының сату барысында белгiленген баға бойынша объектiнi сатып алу-сату жайында жасаған шарттарын жазып отыратын құжат болып табылады.
      50. Егер объект бiрiншi аукционда сатылмаса, онда екiншi және одан кейiнгi аукциондарға үлкен аралықта, арасына 30 күн салып шығарылады.
      Объект бiрiншi және екiншi аукциондарға шығарылады және ол ағылшынша сату әдiсiмен, үшiншi және кейiнгi аукциондар голландиялық сату әдiсiмен жүргiзiледi.

                        3) Есептесу тәртiбi

      51. Сатушы сату аяқталған сәттен бастап 10 күнтiзбелiк күннен артық емес мерзiмде сатып алу-сату шартына қол қоюға мiндеттi.
      Жер аукционының жеңiмпазы сауда хаттамасына қол қойылған күннен бастап 30 күн (күнтiзбелiк) iшiнде сатып алу-сату шарты жасалатын соманы аукционға қатысушылармен есептесу жайындағы мiндеттердi жүзеге асыратын жер қатынастары және жерге орналастыру жөнiндегi аумақтық комитеттiң депозиттiк есебiне аударады.
      Жер қатынастары және жерге орналастыру жөнiндегi аумақтық комитеттiң депозиттiк есебiне түсетiн жер учаскелерiн (тұрақты жер пайдалану құқығы) сатудан түскен қаражаттар 5 банк күнiнен кешiктiрiлмей тиiстi жергiлiктi бюджет кiрiстерiне есептеледi.
      Сатып алу-сату шартының жағдайлары ақпараттық хабарламада көрсетiлген сату шарттарына қайшы келмеуi тиiс.
      Саудада жер учаскелерiн жеке меншiкке немесе тұрақты жер пайдалану құқығын сатып алған кезде сатып алушы енгiзген кепiлдiк жарнасының сомасы оның сатып алу-сату шарты жөнiндегi төлемiнiң сомасына қосылады.
      Егер сату объектiлерiнiң құны кепiлдiк жарнасының сомасынан аз болып көрiнген жағдайда, олардың арасындағы айырмашылық 5 банк күнiнен кешiктiрiлмей саудада ұтқан тұлғаға қайтарылады. Егер саудаға қатысушы енгiзген кепiлдiк жарналарының саны саудаларда сатып алынған объектiлер санынан көп болып көрiнсе, онда пайдаланылмаған кепiлдiк жарналары аукцион аяқталған күннен бастап 5 банк күнi iшiнде қатысушыға қайтарылады.
      Саудаға қатысушылардың кепiлдiк жарналары сомасынан саудаларды ұйымдастыру жөнiндегi шығындарды өтеуге қажеттi қаражаттар алынады. Кепiлдiк жарнасының қалған сомасы аукцион аяқталған күннен бастап 5 банк күнiнен артық емес мерзiмде барлық аукционға қатысушыларға қайтарылып берiледi, егер ақшалар аукционнан кейiн, не олардың түскен күнiнен бастап 5 банк күнi iшiнде сатушы есебiне түссе де оларға қайтарылып берiледi.
      Сатушы саудада ұтқан тұлғаның осы Тәртiптiң 30-тармағындағы талаптарға жауап бермеу жағдайларынан басқа, сауда қорытындылары немесе саудада ұтқан тұлғамен жасалған сатып алу-сату шарты туралы хаттамаға қол қоюдан жалтаруға құқықты емес.
      Соңғы төлемнiң мерзiмi 5 банк күнiнен асқан жағдайда, егер бұл жағдай шартта ескерiлген болса, онда сатушы шартты бiр жақты тәртiп бойынша бұзуға және Қазақстан Республикасының Азаматтық кодексiне сәйкес сатып алушыдан шығындарды өтеудi талап етуге құқылы (жалпы бөлiм).
      52. Сатушы:
      тұлға аукцион өткiзуге кем дегенде үш күн қалғанда аукционға қатысудан бас тартқанда;
      саудада ұтқан тұлға және екiншi сатып алушы (ағылшынша сату әдiсi кезiнде) сауда қорытындылары туралы хаттамаға қол қоюдан не сатып алу-сату шартын жасаудан бас тартқанда;
     сатып алу-сату шарты жөнiндегi мiндеттемелердi орындамағанда немесе оларды тиiссiз орындағанда кепiлдiк жарнасын қайтарып бермейдi.
     53. Белгiленген аукцион өткiзу тәртiбi бұзылған жағдайда оның нәтижелерi жарамсыз деп танылуы мүмкiн.
     Жер аукциондарының нәтижелерiн жарамсыз деп тану туралы даулар сот тәртiбiмен қаралады.

Қазақстан Республикасы        
Үкiметiнiң               
1996 жылғы 10 желтоқсандағы       
N 1511 қаулысымен           
Бекiтiлген           

                     Жер учаскесiн немесе тұрақты және жер пайдалану
              құқығын сатып алу-сатудың үлгi шарты

_________қаласы, (поселке, село) 199__жылғы _____________N_________
Бiз төменде қол қоюшылар, _________________________________________
                              (жергiлiктi атқарушы органның атауы)
бұдан ары "Сатушы" деп аталады, бiр жағынан және __________________
________________________________________бұдан әрi "Сатып алушы"
     (заңды ұйымның атауы, Ф.А.Ә.)
деп аталатын, екiншi жағынан төмендегiлер жөнiнде осы Шартты
жасадық.

                       1. Шарттың мәнi

      1. Сатушы Шартқа қоса берiлiп отырған жер учаскесi жоспарының шекарасындағы мемлекет меншiгiндегi жер учаскесiн немесе жер учаскесiне тұрақты жер пайдалану құқығын сатады, ал Сатып алушы сатып алады.
     2. Жер учаскесiнiң орналасқан жерi мен оның мәлiметтерi:
     Кадастрлық номерi (коды)______________________________________
     Алаңы _________га, оның iшiнде ауыл шаруашылық алаптары_______
мың га (егiстiк ___________га, көпжылдық екпе шөптер_____________га,
пiшендiктер____________га, жайылым____________га).
     Белгiлi  мақсатқа пайдаланылуы ________________________________
     Пайдалану кезiндегi шектеулер және қиындықтар__________________
     Бөлiнуi және Бөлiнбеуi ________________________________________
 
           2. Жер учаскесiнiң немесе тұрақты жер пайдалану
                        құқығының бағасы

     1. Жер қатынастары және жерге орналастыру жөнiндегi аумақтық
комитетi белгiлеген жер учаскесiнiң немесе тұрақты жер пайдалану
құқығының бағалық құны ____________________________________________
                        (сомасы цифрлармен және жазбаша)
теңгенi құрайды.
     2. Жер учаскесiн (тұрақты жер пайдалану құқығын) сатып алудың
сату бағасы _______________________________________________________
                     (жер аукционының нәтижелерi, жерге төлем
_____________ бойынша белгiленген және Сатып алушы төлеуге тиiстi
ставкалары)
___________________________________теңгенi құрайды.
(сомасы цифрлармен және жазбаша)

            3. Тараптардың құқықтары мен мiндеттерi

     1. Сатып алушының: ___________________________________________
_____________________________________________________құқығы бар.
     2. Сатушының: ________________________________________________
_____________________________________________________құқығы бар.
     3. Сатып алушы:
     Сатушыға жер учаскесiнiң немесе тұрақты жер пайдалану құқығының
құнын __________________________199__жылғы ________________________
            (төлем түрiнде)                    (күнi, айы)
______________дейiн төлеуге;
 
        Шарттың талаптарын, сондай-ақ Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес белгiленген жер учаскесiн пайдалану құқығы мен олардың қиындықтарын шектеудi сақтауға мiндеттенедi.
     4. Сатушы:
     Шарт талаптарына сәйкес жер учаскесiн немесе тұрақты жер
пайдалану құқығын беруге;
     жер учаскесi құқығының барлық қиындықтары мен шектеулерi жөнiнде Сатып алушыны хабардар етуге мiндеттенедi.

                 4. Тараптардың жауапкершiлiгi

     Тараптар Қазақстан Республикасының қолданылып жүрген заңдарына сәйкес шарт талаптарын орындамағаны немесе қажетсiз орындағаны үшiн жауапты болады.

                 5. Дауларды қарау тәртiбi

     Келiссөз жолымен шешуге болмайтын Шарттан туындайтын барлық келiспеушiлiктер сот тәртiбiмен қаралады. 

                 6. Шарттың күшi

     1. Шарт оны тiркеу органында тiркеген сәттен бастап күшiне
енедi.
     2. Шарт екi дана етiп толықтырылады, оның бiрi Сатып алушыға, екiншiсi - Сатушыға берiледi. 

         Тараптардың заңды мекен-жайы және реквизиттерi: 

             Сатушы                        Сатып алушы
___________________________           _____________________________
   (жергiлiктi атқарушы                  ( заңды ұйымның толық
___________________________           _____________________________
    органның атауы)                         атауы, Ф.А.Ә.).
Мекен-жайы_________________           Мекен-жайы __________________
___________________________           _____________________________
Есеп айырысу шоты _________           Есеп айырысу шоты____________
___________________________           _____________________________
___________________________           _____________________________
       (қолы)                                  (қолы)
 
          М.О.                                    М.О.     

Об утверждении Порядка купли-продажи находящихся в государственной собственности земельных участков или права постоянного землепользования

Постановление Правительства Республики Казахстан от 10 декабря 1996 г. N 1511. Утратило силу - постановлением Правительства РК от 13 ноября 2003 г. N 1140 (P031140)

      В соответствии с Указом Президента Республики Казахстан, имеющим силу Закона, от 22 декабря 1995 г. N 2717 U952717_ "О земле" (Ведомости Верховного Совета Республики Казахстан, 1995 г., N 24, ст. 159), Планом действий Правительства Республики Казахстан по углублению реформ на 1996-1998 годы и развернутым Планом мероприятий Правительства Республики Казахстан по углублению реформ на 1996 год Правительство Республики Казахстан постановляет:
      1. Утвердить прилагаемые:
      Порядок купли-продажи находящихся в государственной собственности земельных участков или права постоянного землепользования;
      типовой договор купли-продажи земельного участка или права постоянного землепользования.
      2. Установить, что граждане и негосударственные юридические лица, имеющие на правах собственности строения, сооружения (включая незавершенное строительство) и другое недвижимое имущество, но не оформившие в установленном порядке соответствующие документы на землю, обязаны оформить их в трехмесячный срок.
      Местным исполнительным органам обеспечить выполнение этих работ в указанный срок.
      3. Признать утратившими силу:
      постановление Кабинета Министров Республики Казахстан от 9 марта 1994 г. N 250 "Об утверждении Порядка приобретения гражданином или юридическим лицом права пользования либо аренды земельного участка при приватизации недвижимого имущества несельскохозяйственного назначения" (САПП Республики Казахстан, 1994 г., N 13, ст. 123);
      постановление Кабинета Министров Республики Казахстан от 14 июня 1994 г. N 625 "Об утверждении Порядка купли-продажи гражданами и юридическими лицами Республики Казахстан права пожизненного наследуемого владения, права пользования либо права аренды земельных участков" (САПП Республики Казахстан, 1994 г., N 25, ст. 267);
      постановление Кабинета Министров Республики Казахстан от 13 февраля 1995 г. N 149 "О внесении изменений и дополнений в постановление Кабинета Министров Республики Казахстан от 14 июня 1994 г. N 625" (САПП Республики Казахстан, 1995 г., N 6, ст. 70).
      4. Настоящее постановление вступает в силу со дня опубликования.

     Премьер-Министр
   Республики Казахстан

                                        УТВЕРЖДЕН
                              постановлением Правительства
                                  Республики Казахстан
                              от 10 декабря 1996 г. N 1511

                                     Порядок
             купли-продажи находящихся в государственной
              собственности земельных участков или права
                     постоянного землепользования

                          I. Общие положения

      1. Настоящий Порядок регламентирует отношения, связанные с куплей-продажей права постоянного землепользования и земельных участков, не занятых зданиями, сооружениями и иными объектами недвижимости.
      2. Продавцами находящихся в государственной собственности земельных участков или права постоянного землепользования являются местные исполнительные органы.
      Государственные землепользователи вправе отчуждать принадлежащее им право постоянного землепользования только в случаях, когда это связано с отчуждением в установленном порядке расположенного на делимом земельном участке недвижимого имущества.
      3. Покупателями земельных участков или права постоянного землепользования могут быть физические и юридические лица, которые на территории Казахстана в соответствии с его законодательством могут иметь земельные участки на праве частной собственности или праве постоянного землепользования.
      4. Не допускается совершение купли-продажи в отношении права постоянного землепользования на землях:
      общего пользования;
      предоставленных для нужд обороны;
      особо охраняемых природных территорий;
      служебного земельного надела.
      5. Собственник земельного участка (постоянный землепользователь) не вправе совершать продажу земельного участка (права постоянного землепользования):
      без соответствующего отчуждения расположенных на земельном участке зданий или сооружений, а также части земельного участка или права постоянного землепользования на часть земельного участка, если земельный участок признан неделимым;
      в связи с отсутствием письменного согласия всех участников общей совместной собственности или общего совместного землепользования (письменное согласие должно быть подтверждено нотариально);
      при наличии земельных споров и иных установленных законодательством причин, препятствующих заключению сделок.
      6. Граждане и негосударственные юридические лица Республики Казахстан, которым до вступления в силу Указа Президента Республики Казахстан, имеющего силу Закона, "О земле" земельные участки соответственно были предоставлены для ведения крестьянского (фермерского) хозяйства, личного подсобного хозяйства, садоводства, строительства и обслуживания жилого дома, дачного строительства, а также для сельскохозяйственного производства, имеют право совершать сделки по купле-продаже земельных участков или права постоянного землепользования без их выкупа у государства, независимо от размеров земельных участков.
      7. Граждане и негосударственные юридические лица, которым земельные участки ранее были предоставлены в постоянное пользование под застройку или застроенные производственными и другими объектами, прочно связанными с землей, включая земли, предназначенные для их обслуживания, и которые не выкуплены у государства, могут осуществлять продажу земельных участков при условии выкупа этих участков в собственность.
      8. При купле-продаже земельного участка или права постоянного землепользования покупателю передается земельный участок со всеми обременениями, имеющимися на момент совершения сделки.
      9. В случае приобретения недвижимого имущества, расположенного на земельном участке, находящемся в общей собственности, покупатель одновременно приобретает долю в общей собственности на землю в том же объеме и на тех же условиях, что и прежний собственник недвижимого имущества.
      10. Целевое назначение и режим использования земель, сервитуты и другие условия использования земель, установленные на основании нормативных правовых документов, не могут быть самостоятельно изменены продавцом или покупателем.
      11. Для совершения сделки купли-продажи с частью земельного участка эта часть в установленном порядке должна быть предварительно выделена в самостоятельный земельный участок с присвоением ему кадастрового номера.
      12. Договор купли-продажи земельного участка или права постоянного землепользования между сторонами заключается с соблюдением требований, установленных Гражданским кодексом Республики Казахстан.
      13. Оценочная стоимости земельного участка (право постоянного землепользования) определяется по ставкам платы за землю в соответствии с постановлением Правительства Республики Казахстан от 8 мая 1996 г. N 576 P960576_ "Об утверждении ставок платы за землю, продаваемую в частную собственность или предоставляемую в землепользование государством", с применением к этим ставкам поправочных (повышающих пли понижающих) коэффициентов, установленных постановлением Правительства Республики Казахстан от 1 октября 1996 г. N 1203 P961203_ "Об утверждении Порядка определения оценочной стоимости земельных участков, продаваемых в частную собственность или предоставляемых в землепользование государством".
      Размер средств, получаемых при продаже государством земельных участков в частную собственность или права землепользования, за исключением расходов на организацию и проведение аукциона, должен быть не ниже уровня оценочной стоимости земельного участка (права постоянного землепользования), рассчитанного по ставкам платы за землю, продаваемую в частную собственность или предоставляемую в землепользование государством.
      14. Право собственности на земельный участок и право постоянного землепользования по договору купли-продажи возникает у покупателя с момента их регистрации в порядке, предусмотренном Гражданским кодексом Республики Казахстан (общая часть) K941000_ и Указом Президента Республики Казахстан, имеющим силу Закона, U952727_ "О государственной регистрации прав на недвижимое имущество и сделок с ним".
      15. Земельные участки и право постоянного землепользования на земельные участки, находящиеся в государственной собственности и представляющие коммерческий интерес, могут быть объектами продажи на земельном аукционе.

                II. Порядок продажи права постоянного
               землепользования или земельных участков,
             находящихся в государственной собственности

      16. Лица, заинтересованные в покупке земельного участка (права постоянного землепользования), подают ходатайство в местный исполнительный орган по месту нахождения земельного участка, которое рассматривается в порядке, определенном постановлением Правительства Республики Казахстан от 20 июня 1996 г. N 760 P960760_ "Об утверждении Положения о порядке предоставления права частной собственности на земельные участки и права землепользования".
      17. При намерении выкупа физическим или негосударственным юридическим лицом земельного участка в частную собственность, ранее предоставленного ему в постоянное пользование под застройку или застроенного производственными и другими объектами, прочно связанными с землей, включая земли, предназначенные для их обслуживания, данное лицо подает заявление в местный исполнительный орган.
      К заявлению прилагаются:
      копия документа, удостоверяющего право на земельный участок;
      справка налоговой инспекции об отсутствии задолженности по налогам за землю;
      план (схема) земельного участка;
      копия свидетельства о государственной регистрации юридического лица.
      18. На основании принятого решения местного исполнительного органа о продаже земельного участка (права постоянного землепользования) и по его поручению территориальный орган по земельным отношениям и землеустройству:
      проводит работы по установлению в натуре границ земельного участка;
      идентифицирует земельный участок кадастровым номером;
      определяет оценочную стоимость земельного участка (права постоянного землепользования);
      составляет с покупателем проект договора купли-продажи, который подписывается продавцом (местным исполнительным органом) и покупателем.
      19. В случаях, если на земельных участках расположены здания, сооружения, другое недвижимое имущество, находящиеся в государственной собственности, то такие объекты продаются в соответствии с законодательством, регулирующим вопросы приватизации.
      При этом следует учитывать, что права на земельный участок и права на расположенные на нем здания или сооружения неотделимы друг от друга (статья 18 Указа Президента Республики Казахстан, имеющего силу Закона, "О земле").
      20. Оплата стоимости земельного участка (права постоянного землепользования) осуществляется в порядке, установленном соглашением сторон (кроме случаев совершения сделок на земельном аукционе).
      Субъектами малого предпринимательства, занимающимися производственной деятельностью, оплата стоимости земельного участка (права землепользования) может производиться с отсрочкой на три года. <*>
      Сноска. Пункт 20 дополнен новым абзацем - постановлением Правительства РК от 3 ноября 1997 г. N 1487 P971487_ .
      21. Средства, поступающие от продажи местными исполнительными органами земельных участков в частную собственность либо права землепользования, зачисляются в бюджет в соответствии с законодательством.

       III. Порядок продажи права постоянного землепользования
        или земельного участка, находящегося в государственной
                 собственности, на земельном аукционе

      22. Земельный аукцион по продаже земельных участков в частную собственность либо права постоянного землепользования проводится в целях создания наиболее благоприятных условий для рационального и эффективного использования земель, привлечения отечественных и иностранных инвестиций в развитие социальной и инженерной инфраструктуры, стимулирования поступления дополнительных средств в бюджет, обеспечения гласности при предоставлении земельных участков, а также обеспечения твердых гарантий по защите прав инвесторов на землю.
      23. Перечень земельных участков или прав постоянного землепользования, предлагаемых для продажи на земельном аукционе, определяется территориальными органами Государственного комитета Республики Казахстан по земельным отношениям и землеустройству совместно с органами архитектуры и градостроительства и утверждается соответствующим решением местных исполнительных органов.
      24. Продавцом на земельном аукционе является соответствующий местный исполнительный орган, действующий через своих представителей. Такими представителями выступают территориальные комитеты по земельным отношениям и землеустройству, которым по решению продавца могут доверяться его функции в части осуществления расчетов с участниками, покупателями и организаторами аукционов.
      25. Функциями продавца являются:
      утверждение начальных и минимальных цен объектов, размеров гарантийных взносов;
      заключение договоров на организацию и проведение аукциона с организаторами;
      осуществление контроля за ходом организации и проведения аукциона;
      заключение договоров купли-продажи с лицами, выигравшими торги;
      осуществление расчетов с участниками, покупателями и организаторами.
      26. Продавец организует и проводит аукцион самостоятельно либо заключает договор с посредником (организатором) - иным юридическим или физическим лицом, организующим подготовку и проведение аукциона.
      Продавец не вправе передавать организатору функции, перечисленные в пункте 25 настоящего Порядка.
      27. Договор на организацию и проведение аукциона по продаже объектов заключается в письменной форме между продавцом и организатором и должен содержать:
      перечень объектов, выставляемых на земельный аукцион;
      предельные сроки проведения аукциона;
      метод проведения торгов при продаже каждого объекта;
      перечень документов по каждому объекту, передаваемых организатору;
      периодичность и форму отчетности организатора о ходе подготовки и проведения аукциона;
      взаимные обязанности и имущественную ответственность сторон;
      размер и условия получения вознаграждения организатором и порядок взаиморасчетов с продавцом;
      срок действия договора и условия его расторжения.
      28. Размер вознаграждения организатора составляет не более 5 процентов от цены продажи каждого объекта, по которому покупатель произвел оплату в соответствии с правилами пункта 51 настоящего Порядка.
      29. Продавец предоставляет организатору торгов необходимую документацию по земельному участку, продаваемому в частную собственность или на который продается право постоянного землепользования, и вносит на расчетный счет организатора торгов задаток в счет причитающегося с него по договору будущего вознаграждения.
      30. К участию в аукционе допускаются физические лица, негосударственные юридические и иностранные граждане и юридические лица, прошедшие регистрацию в порядке, определенном пунктами 38-40 настоящего Порядка.
      31. Участниками аукциона не могут быть:
      а) государственные юридические лица;
      б) организатор аукциона;
      в) аукционист;
      г) лица, выигравшие торги на предыдущих земельных аукционах, но не рассчитавшиеся в соответствии с условиями заключенного договора за приобретенный земельный участок (право постоянного землепользования).

                1) Подготовка к проведению аукциона
 

      32. Минимальная цена объекта не должна быть ниже оценочной стоимости земельного участка (права постоянного землепользования), определенной в соответствии с пунктом 13 настоящего Порядка.
      33. Начальная цена определяется в зависимости от метода торгов:
      а) при английском методе торгов начальная цена равна минимальной цене;
      б) при голландском методе торгов начальная цена должна превышать минимальную не менее чем в сто раз.
      34. Гарантийный взнос для участия в аукционе устанавливается в одинаковом размере для всех объектов, выставляемых на аукцион, и рассчитывается по следующей методике:
      а) по каждому объекту определяется 10 процентов от начальной цены объекта;
      б) определяется среднеарифметическая величина из результатов, полученных в соответствии с подпунктом "а" настоящего пункта;
      в) определяется наименьшая начальная цена объекта из числа объектов, выставляемых на аукцион по английскому методу торгов;
      г) определяется наименьшая из величин, равных 50 процентам начальной цены каждого объекта, выставляемого на аукцион по голландскому методу торгов;
      д) размер гарантийного взноса принимается равным наименьшей величине из результатов, полученным в подпунктах "б", "в" и "г" настоящего пункта.
      35. Участники вправе внести любое количество гарантийных взносов, при этом один гарантийный взнос дает право покупки одного объекта.
      36. Гарантийный взнос вносится в форме и порядке, установленных в извещении о проведении торгов, и в соответствии с действующим законодательством. Размер гарантийного взноса не может быть изменен после опубликования извещения. Гарантийный взнос может быть внесен от имени участника любым другим физическим или юридическим лицом. Получателем гарантийного взноса является продавец.
      37. На основе полученных от продавца данных организатор торгов составляет информационное сообщение о земельном участке, предлагаемом для продажи, и публикует его на казахском и русском языках в республиканской и местной печати не позднее чем за 15 дней до объявленной даты проведения торгов.
      Информационное сообщение должно включать:
      план земельного участка, адрес и местоположение участка, его площадь и условия продажи земельного участка;
      вид отчуждаемого права (право собственности или постоянного землепользования);
      перечень всех известных на момент проведения аукциона обременений (ограничений) на земельный участок;
      размер земельного налога;
      дату, время, место и условия проведения торгов;
      начальную цену, форму и условия платежа;
      перечень представляемых покупателем документов, прилагаемых к заявке на участие в торгах;
      окончательный срок приема заявок;
      сумму и порядок внесения гарантийного взноса, а также депозитный счет продавца.

      38. Регистрация участников аукциона производится со дня публикации извещения и заканчивается за один час до начала аукциона.
      39. Для регистрации в качестве участника аукциона необходимо представить:
      заявку на участие в аукционе;
      документ, удостоверяющий личность;
      копию платежного документа, подтверждающего внесение гарантийного взноса;
      документ, удостоверяющий полномочия представителя.
      Юридические лица дополнительно представляют нотариально заверенные копии устава и свидетельства о регистрации юридического лица.
      40. Продавец и организатор не вправе:
      требовать от участника информацию о его намерениях приобрести тот или иной объект из числа выставленных на аукцион;
      разглашать информацию, имеющую отношение к участникам торгов, в течение всего периода подготовки торгов и их проведения;
      требовать представления дополнительных документов для регистрации в качестве участника, кроме перечисленных в пункте 39 настоящего Порядка.
      41. Лицо, прошедшее регистрацию, получает билет участника, который обменивается на аукционный номер в день аукциона. При этом организатор не вправе регистрировать выдаваемые номера с закреплением их к определенным объектам. Использование аукционного номера другим лицом в процессе торгов запрещено.

                         2) Проведение торгов

      42. Аукцион проводит аукционист. Аукцион начинается с объявления правил его проведения. В случае нарушения участниками и присутствующими лицами правил проведения торгов они могут быть удалены аукционистом с места проведения аукциона. Решение о последовательности выставления объектов на торги принимает аукционист.
      43. Торги по каждому объекту начинаются с объявления аукционистом наименования объекта, краткой его характеристики, метода проведения торгов, начальной цены и шага изменения цены. Аукционист вправе менять шаг в процессе торгов, объявляя об этом. Шаг изменения устанавливается в пределах от 5 до 10 процентов текущей цены объекта.
      44. Торги проводятся по одному из двух ниже описанных методов.
      45. Английский метод торгов. Аукционист объявляет начальную цену объекта и шаг увеличения цены. Поднятием номера участники торга повышают стартовую цену, но не менее чем на объявленный шаг. Для удобства аукционист может округлять цену объекта на величину, не превышающую половины текущего шага. Аукционист объявляет аукционные номера участвующих в торгах по объекту, закрепляет цену и предлагает ее повысить. Торги по объекту идут до наивысшей предложенной цены. Аукционист объявляет участника, предложившего наиболее высокую цену за объект. Аукционист трижды повторяет последнюю цену объекта и, при отсутствии других поднятых номеров, с ударом молотка объявляет о продаже данного объекта.
      Торги по объекту считаются состоявшимися только в том случае, если количество участвующих в торгах по объекту не менее двух.
      После того, как лицо, выигравшее торги, будет определено, продавец на случай невыполнения процедур проведения торгов и соответствующих обязанностей по заключению, а также по исполнению условий договора купли-продажи лицом, выигравшим торги, должен предложить право на покупку объекта участнику, назвавшему на торгах вторую по величине цену за данный объект (второй покупатель).
      46. Голландский метод торгов. Аукционист объявляет начальную цену объекта и понижает ее с заявленным шагом, объявляя новую цену. Аукционист называет номер участника, который первый поднял аукционный номер при объявленной цене, и с ударом молотка объявляет его лицом, выигравшим торги по данному объекту.
      В случае, если одновременно поднимаются два или более номеров, решение о том, кто поднял номер первым, принимает аукционист и участники не имеют права его оспаривать. В исключительных случаях аукционист вправе прибегнуть к процедуре жеребьевки.
      В случае, если в момент объявления начальной цены имеется два и более участников, согласных с предложенной ценой, то аукционист начинает повышать цену на величину фиксированного шага до момента определения лица, выигравшего торги.
      Если при объявлении аукционистом минимальной цены объекта ни один из участников не изъявил желания приобрести данный объект, то объект снимается с торгов.
      47. Допускается в одном аукционе проведение двух методов торгов. При этом в первую очередь производятся торги по голландскому методу.
      48. Результаты торгов по каждому проданному объекту оформляются протоколом о результатах торгов.
      Для подписания протокола аукционист приглашает лицо, выигравшее торги, второго покупателя (при английском методе торгов). Протокол составляется в трех экземплярах, по одному для продавца, покупателя и организатора. Организатор обязан передать продавцу один экземпляр протокола о результатах торгов не позднее дня, следующего за днем проведения аукциона.
      49. Протокол о результатах торгов является документом, фиксирующим результаты торгов и обязательства лица, выигравшего торги, и продавца заключить договор купли-продажи объекта по цене, установленной в ходе торгов.
      50. Если объект не продан на первом аукционе, он выставляется на второй и последующие аукционы с максимальным промежутком между ними в 30 дней.
      На первом и втором аукционах объект выставляется и продажа его производится по английскому методу торгов, на третьем и последующих - по голландскому методу торгов.

                         3) Порядок расчетов

      51. Продавец в срок не более 10 календарных дней с момента завершения торгов обязан подписать договор купли-продажи.
      Победитель земельного аукциона в течение 30 дней (календарных) со дня подписания протокола торгов перечисляет на депозитный счет территориального комитета по земельным отношениям и землеустройству, осуществляющего функции продавца в части расчетов с участниками аукциона, сумму, на которую заключается договор купли-продажи.
      Средства от продажи земельных участков (права постоянного землепользования), поступающие на депозитные счета территориальных комитетов по земельным отношениям и землеустройству, не позднее 5 банковских дней зачисляются в доход соответствующего местного бюджета.
      Условия договора купли-продажи не должны противоречить условиям продажи, указанном в информационном сообщении.
      При приобретении на торгах земельных участков в частную собственность либо права постоянного землепользования сумма гарантийного взноса, внесенная покупателем, включается в сумму его платежа по договору купли-продажи.
      В случае, если стоимость объектов продажи окажется меньше суммы гарантийного взноса, разница между ними не позднее 5 банковских дней возвращается лицу, выигравшему торги. Если количество гарантийных взносов, внесенных участником торгов, окажется больше, чем количество приобретенных на торгах объектов, неиспользованные гарантийные взносы возвращаются участнику не позднее 5 банковских дней со дня окончания аукциона.
      С участников торгов из суммы гарантийного взноса взимаются средства за участие в торгах, необходимые для возмещения расходов по организации торгов. Оставшаяся сумма гарантийного взноса возвращается всем участникам торгов в срок не более 5 банковских дней со дня окончания аукциона, а если деньги поступили на счет продавца после аукциона, то в течение 5 банковских дней со дня их поступления.
      Продавец не вправе уклоняться от подписания протокола о результатах торгов или договора купли-продажи с лицом, выигравшим торги, кроме случаев, когда это лицо не отвечает требованиям пункта 30 настоящего Порядка.
      В случае просрочки окончательного платежа более чем на 5 банковских дней продавец вправе расторгнуть договор в одностороннем порядке, если это условие оговорено в договоре, и потребовать от покупателя возмещения убытков в соответствии с Гражданским кодексом Республики Казахстан (общая часть).
      52. Гарантийный взнос не возвращается продавцом в случаях:
      отказа лица от участия в аукционе менее чем за три дня до его проведения;
      отказа лица, выигравшего торги, и второго покупателя (при английском методе торгов) от подписания протокола о результатах торгов либо от заключения договора купли-продажи;
      неисполнения или ненадлежащего исполнения обязательств по договору купли-продажи.
      53. В случае нарушения установленного порядка проведения аукциона его результаты могут быть признаны недействительными.
      Споры о признании недействительными результатов земельных аукционов рассматриваются в судебном порядке.

                                      Утвержден
                             постановлением Правительства
                                Республики Казахстан
                             от 10 декабря 1996 г. N 1511

                             Типовой договор
             купли-продажи земельного участка или права
                    постоянного землепользования

     Город (поселок, село)_____________N __________от_______ 199__г.

     Мы, нижеподписавшиеся, ________________________________________

                            (наименование местного исполнительного

____________________________________________________________________

                              органа)

именуемый в дальнейшем "Продавец", с одной стороны, и ______________

____________________________________________________________________

     (наименование юридического лица, ф. и. о.)

именуемый в дальнейшем "Покупатель", с другой стороны, заключили

настоящий Договор о нижеследующем:

                        1. Предмет Договора

     1. Продавец продает, а Покупатель приобретает земельный участок

или право постоянного землепользования на земельный участок,

находящийся в государственной собственности в границах прилагаемого

к Договору плана земельного участка.

     2. Месторасположение земельного участка и его данные:

     Кадастровый номер (код)________________________________________

     Площадь_______га, из них: сельскохозяйственных угодий _________

тыс. га (пашни____ га, многолетних насаждений _______га, сенокосов

________га, пастбищ ________ га).

     Целевое назначение ____________________________________________

     Ограничения в использовании и обременения _____________________

____________________________________________________________________

     Делимость или неделимость _____________________________________

                2. Цена земельного участка или права
                    постоянного землепользования

     1. Оценочная стоимость земельного участка или права постоянного

землепользования, определенная территориальным комитетом по

земельным отношениям и землеустройству, составляет _________________

_____________________________________тенге.

(сумма - цифрами и прописью)

     2. Продажная цена покупки земельного участка (право постоянного

землепользования) определена по ____________________________________

                                 (результатам земельного

____________________________________________________________________

     аукциона, ставкам платы за землю)

и составляет_________________________тенге, которая подлежит уплате

          (сумма - цифрами и прописью)

Покупателем.

                   3. Права и обязанности сторон

     1. Покупатель имеет право:
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________

     2. Продавец имеет право:

____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________

     3. Покупатель обязуется:

     оплатить Продавцу стоимость земельного участка или права

постоянного землепользования _______________________________________

                                      (форма оплаты)

     до____________________________199__г.

        (число)     (месяц)

     соблюдать условия Договора, а также установленные в

соответствии с законодательством Республики Казахстан ограничения

прав в использовании земельного участка и их обременения.

     4. Продавец обязуется:

     передать земельный участок или право постоянного

землепользования в соответствии с условием Договора;

     известить Покупателя о всех обременениях в ограничениях прав

на земельный участок.

                     4. Ответственность сторон

     Стороны несут ответственность за невыполнение либо ненадлежащее

выполнение условий Договора в соответствии с действующим

законодательством Республики Казахстан.

                  5. Порядок рассмотрения споров

     Все разногласия, вытекающие из Договора, которые не могут

быть решены путем переговоров, рассматриваются в судебном порядке.

                        6. Действие Договора

     1. Договор вступает в силу с момента его регистрации в

регистрирующем органе.

     2. Договор составлен в двух экземплярах, из которых один

передается Покупателю, другой Продавцу.

               Юридические адреса и реквизиты сторон:

     Продавец                          Покупатель

____________________________      ____________________________

(наименование местного            (полное наименование

____________________________      ____________________________

исполнительного органа)           юридического лица, ф.и.о.)

Адрес_______________________      Адрес_______________________

____________________________      ____________________________

Р/счет______________________      Р/счет______________________

____________________________      ____________________________

     (подпись)                         (подпись)

     М.П.                              М.П.