Қазақстан Республикасының білім ұйымдарының педагог және басқа қызметкерлерін аттестациялау тәртібі туралы Ережені бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі 2000 жылғы 28 сәуір N 422 бұйрық. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2000 жылғы 13 шілде N 1193 тіркелді. Күші жойылды - ҚР Білім және ғылым министрінің 2003 жылғы 18 қазандағы N 688 бұйрығымен (V032538).

      Қазақстан Республикасының "Білім туралы" Заңын  орындау мақсатында бұйырамын:
      1. Қазақстан Республикасының білім ұйымдарының педагог және басқа қызметкерлерін аттестациялау тәртібі туралы Ереже бекітілсін.
      2. Жалпы орта білім департаменті (Р.М. Жұмабекова) заңда белгіленген тәртіппен осы бұйрықты Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуден өткізсін.
      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау бірінші вице-Министр Е. Арынға жүктелсін.
      4. Осы бұйрық Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуден өткен сәттен бастап күшіне енеді.    

      Министрдің міндетін
         атқарушы

Қазақстан Республикасы
Бiлiм және ғылым министрлiгiнiң
2000 жылғы 28 сәуiрiндегi
N 422 бұйрығымен бекiтiлген

Қазақстан Республикасы бiлiм ұйымдарының педагог
және басқа қызметкерлерiн аттестациялау тәртiбi туралы
Ереже

1. Жалпы ережелер

      1. Бiлiм ұйымдарының педагог және басқа қызметкерлерiн аттестациялау олардың меншiк түрi мен ведомстволық бағыныстылығына қарамастан кәсiби iскерлiкке ынталандыру, шығармашылық белсендiлiктi дамыту тәрбиеленушiлер мен оқушыларды оқыту мен тәрбиелеу жауаптылығын көтеру және нарықтық қатынастар жағдайында педагогтардың еңбекақыларын жүйелеу жолымен әлеуметтiк жағынан қорғау мақсатында өткiзiледi.
      Аттестация мемлекеттiк және мемлекеттiк емес оқу орындарының барлық жұмыс деңгейiн көтеруге педагог және басқа қызметкерлерiнiң қоғамдағы мәртебесi мен беделiн көтеруге, олардың жемiстi еңбектерiн моральдық және материалдық ынталандыру мүмкiндiгiн кеңейтуге ықпал жасайды.
      2. Аттестациялаудың мiндетi - педагог және басқа қызметкерлерге олардың iскерлiк деңгейiне қарай бiлiктiлiк санаттары мен разрядтарын беру болып табылады.
      Нормативтiк белгiлер мен кәсiби-педагогтiк мiндеттердiң күрделiлiк дәрежесi, орталық атқарушы органдармен бекiтiлген, еңбек саласындағы басшылармен жүзеге асырылған, тарифтiк-бiлiктiлiк сипаттамалар негiзiнде анықталады.
      3. Осы Ережеде төмендегi терминдер мен анықтамалар қолданылады:
      1) апелляция-жоғарғы органдардың қандай да бiр шешiмiне келiспей қайта қарау, қоғамдық көзқарастарға;
      2) аттестация-жалпы мiндеттi мемлекеттiк стандарт талаптарына бiлiмдiк қызметтiң, бiлiм деңгейiнiң сәйкес болуын бақылау мақсатында өткiзiлетiн шара;
      3) бiлiктiлiк санат-қызметкерге кәсiптiк мiндеттердiң белгiлi бiр дәрежедегi күрделiлiгiн шешу мүмкiндiгiн қамтамасыз ету, бiлiктiлiк деңгейiнiң нормативтiк белгiлерге сай болуы;
      4) колледж-орта кәсiптiк бiлімi бар мамандар даярлаудың, бiлiм беру бағдарламаларын iске асыратын оқу орны;
      5) лицей-негiзгi және қосымша жалпы бiлiм беру бағдарламаларын iске асыратын, жоғары сатыдағы оқушыларды кәсiби бағдарлап оқытуды жүзеге асыратын жалпы орта бiлiм беретiн оқу орны;
      6) жалпы бiлiм беретiн мектеп негiзгi және қосымша жалпы бiлім беру бағдарламаларын iске асыратын, әрқайсысы дербес жұмыс iстей алатын үш сатыдан: бастауыш, негiзгi және жоғары сатылардан тұратын жалпы орта бiлiм беретiн оқу орны.
      4. Аттестациялауға қызметкерлердiң төмендегiдей топтары жатады:
      бiрiншi топ - барлық мамандықтың мұғалiмдерi (оның iшiнде дефектолог- мұғалiмдер және логопедтер, алғашқы әскери даярлықтың жетекшiлерi) жалпы бiлiм беретiн барлық оқу орындарының, (мектептер, гимназиялар, лицейлер, мектеп-интернаттар, кешкi кезектi мектептер, бiлiм орталықтары және басқалары), бастауыш және орта кәсiптiк бiлiм оқу орындарының барлық типтерi мен түрлерi, өнер және мәдениет мектептерiнiң оқытушылары, нашар еститiн балаларға арналған оқу орындарының дыбыс кабинеттерiнiң нұсқаушылары, жаттықтырушы-оқытушылары. Аталған топтың еңбекақыларын жүйелеу үшiн төрт бiлiктiлiк санаттары енгiзiледi:
      жоғары санатты мұғалiм (оқытушы, жаттықтырушы-оқытушы, логопед-мұғалiм, дефектолог-мұғалiм);
      бiрiншi санатты мұғалiм (оқытушы, жаттықтырушы-оқытушы, логопед-мұғалiм, дефектолог-мұғалiм);
      екiншi санатты мұғалiм (оқытушы, жаттықтырушы-оқытушы, логопед-мұғалiм, дефектолог-мұғалiм);
      мұғалiм (оқытушы, жаттықтырушы-оқытушы, логопед-мұғалiм, дефектолог-мұғалiм).
      Екiншi топ - жалпы бiлiм беретiн оқу орындарының, бастауыш және орта кәсiптiк бiлiм оқу орындарының өндiрiстiк оқу шеберлерi. Өндiрiстiк оқу шеберлерiнiң еңбекақыларын жүйелеу үшiн төрт бiлiктiлiк санаттары енгiзiледi:
      жоғары санатты өндiрiстiк оқу шеберi;
      бiрiншi санатты өндiрiстiк оқу шеберi;
      екiншi санатты өндiрiстiк оқу шеберi;
      өндiрiстiк оқу шеберi.
      Үшiншi топ - балалардың мектепке дейiнгi ұйымдарының барлық типтерi мен түрлерi, мектеп алдындағы сыныптардың тәрбиешiлерi, аға тәрбиешiлерi.
      Аталған топтың еңбекақыларын жүйелеу үшiн төрт бiлiктiлiк санаттар енгiзiледi:
      балалардың мектепке дейiнгi ұйымдарының жоғары санатты тәрбиешiсi (аға тәрбиешiсi);
      балалардың мектепке дейiнгi ұйымдарының бiрiншi санатты тәрбиешiсi (аға тәрбиешiсi);
      балалардың мектепке дейiнгi ұйымдарының екiншi санатты тәрбиешiсi (аға тәрбиешiсi);
      балалардың мектепке дейiнгi ұйымдарының тәрбиешiсi (аға тәрбиешiсi).
      Төртiншi топ - балалар үйлерiнiң тәрбиешiлерi (аға тәрбиешiлер), мектеп жанындағы интернаттардың, мектеп-интернаттардың тәрбиешiлерi.
      Айрықша оқу мен тәрбиенi қажет ететiн балалар мен жасөспiрiмдерге арналған оқу орындарының тәрбиешiлерi (аға тәрбиешiлер). Аталған топтың еңбекақыларын жүйелеу үшiн төрт бiлiктiлiк санаттары енгiзiледi:
      жоғары санатты тәрбиешi;
      бiрiншi санатты тәрбиешi;
      екiншi санатты тәрбиешi;
      тәрбиешi.
      Бесiншi топ - оқу орындарының барлық типтерi мен түрлерiнiң қосымша бiлiм педагогтары. Аталған топтың еңбекақыларын жүйелеу үшiн төрт бiлiктiлiк санаттары енгiзiледi:
      жоғары санатты қосымша бiлiм педагогы;
      бiрiншi санатты қосымша бiлiм педагогы;
      екiншi санатты қосымша бiлiм педагогы;
      қосымша бiлiм педагогы.
      Алтыншы топ - жалпы бiлiм беретiн оқу орындарының барлық
типтерi мен түрлерiнiң ұзартылған күн топтарының тәрбиешiлерi (аға тәрбиешiлерi) бастауыш және орта кәсiптiк бiлiм оқу орындарының тәрбиешiлерi. Аталған топтың еңбекақыларын жүйелеу үшiн төрт бiлiктiлiк санаттары енгiзiледi:
      жоғары санатты ұзартылған күн топ тәрбиешiсi;
      бiрiншi санатты ұзартылған күн топ тәрбиешiсi;
      екiншi санатты ұзартылған күн топ тәрбиешiсi;
      ұзартылған күн топ тәрбиешiсi.
      Жетiншi топ - педагог-психологтар, әлеуметтiк педагогтар. Бұл топтың еңбекақыларын жүйелеу үшiн төрт бiлiктiлiк санаттары енгiзiледi:
      жоғары санатты педагог-психолог (әлеуметтiк педагог);
      бiрiншi санатты педагог-психолог (әлеуметтiк педагог);
      екiншi санатты педагог-психолог (әлеуметтiк педагог);
      педагог-психолог (әлеуметтiк педагог).
      Сегiзiншi топ - аға вожатыйлар мен педагог-ұйымдастырушылар. Аталған топты еңбекақыларын жүйелеу үшiн төрт бiлiктiлiк санаттары енгiзiледi:
      жоғары санатты аға вожатый (педагог-ұйымдастырушы);
      бірінші санатты аға вожатый (педагог-ұйымдастырушы);
      екінші санатты аға вожатый (педагог-ұйымдастырушы).
      аға вожатый (педагог-ұйымдастырушы).
      Тоғызыншы топ - балалар-жасөспiрiм спорт мектептерiнiң әдiскерлерi, нұсқаушы-әдiскерлерi. Бұл топтың еңбекақыларын жүйелеу үшiн төрт бiлiктiлiк санаттары енгiзiледi:
      жоғары санатты әдiскер (нұсқаушы-әдiскер);
      бiрiншi санатты әдiскер (нұсқаушы-әдiскер);
      екiншi санатты әдiскер (нұсқаушы-әдiскер);
      әдiскер (нұсқаушы-әдiскер).
      Оныншы топ - оқу орындарының барлық типтерi мен түрлерiнiң музыка жетекшiлерi, еңбек пен дене шынықтыру нұсқаушылары. Аталған топтың еңбекақыларын жүйелеу үшiн төрт бiлiктiлiк санаттары енгiзiледi:
      жоғары санатты музыка жетекшiсi (еңбек нұсқаушысы, дене шынықтыру нұсқаушысы);
      бiрiншi санатты музыка жетекшiсi (еңбек нұсқаушысы, дене шынықтыру нұсқаушысы);
      екiншi санатты музыка жетекшiсi (еңбек нұсқаушысы, дене шынықтыру нұсқаушысы);
      музыка жетекшiсi (еңбек нұсқаушысы, дене шынықтыру нұсқаушысы).
      Он бiрiншi топ - сүйемелдеушiлер мен концертмейстерлер. Аталған топтың еңбекақыларын жүйелеу үшiн төрт бiлiктiлiк санаттары енгiзiледi:
      жоғары санатты сүйемелдеушi (концертмейстер);
      бiрiншi санатты сүйемелдеушi (концертмейстер);
      екiншi санатты сүйемелдеушi (концертмейстер);
      сүйемелдеушi (концертмейстер).
      Он екiншi топ - мәдени ұйымдастырушылары мен экскурсия жетекшiлерi.Аталған топтың еңбекақыларын жүйелеу үшiн төрт бiлiктiлiк санаттары енгiзiледi:
      жоғары санатты мәдени ұйымдастырушы (экскурсия жетекшiсi);
      бiрiншi санатты мәдени ұйымдастырушы (экскурсия жетекшiсi);
      екiншi санатты мәдени ұйымдастырушы (экскурсия жетекшісі);
      мәдени ұйымдастырушы (экскурсия жетекшiсi).
      5. Аттестацияның басты негiздерi: ерiктiлiк, ашықтық, алқалық, жүйелiлiк.
      6. Оқу орындарының басшылары және олардың орынбасарлары, дене тәрбиесiнiң, алғашқы әскери дайындықтың жетекшiлерi мен оқу орындарының қызметкерлерi, зейнеткерлер мен оқу орындарында қосымша жұмыс iстейтiн және педагогтық жүктемелерi бар басқада адамдар бiлiктiлiк санатпен тарифтiк дәрежелерiн анықтау үшiн аттестациядан өтедi.
      7. Оқу орнының әкiмшiлiгi қызметкерлердiң бiлiктiлiк санаттары олардың қызмет деңгейi мен сапасына сай келмеген жағдайда оларды қайтадан аттестациялауға шешiм қабылдай алады. Қайтадан аттестациялау осы Ереженiң негiзiнде жүзеге асырылады.

2. Аттестациялық комиссия және оның құрамы

      8. Аттестация өткiзу үшiн аттестациялық комиссия құрылады. Аттестациялық комиссиясы аттестация өткiзудiң нақты мерзiмiн анықтайды, аттестациялық сынақтар өткiзедi, аттестация қорытындысы бойынша шешiмдер шығарады.
      9. Аттестация өткiзу үшiн Қазақстан Республикасының бiлiм беру саласындағы орталық атқарушы органының оқу орындарында: аудандық, қалалық бөлiмдерiнде, облыстық, Астана, Алматы қалалық бiлiм басқармаларында, өз қарамағында, аумақтық органдарында оқу орындары бар Қазақстан Республикасы салалық министрлiктерiнде (ведомстволарында) аттестациялық комиссиялар құрылады.
      10. Аттестациялық комиссиялар мынадай құрамда құрылады: аттестациялық комиссияның төрағасы - бiлiм басқармаларының, оқу орындарының басшысы немесе басшының орынбасары, төрағаның орынбасары, хатшы және комиссия мүшелерi.
      Комиссия құрамына оқу орындарының мамандары, оқу орындарының басшылары, ғылыми және жергілікті атқару органдарының қызметкерлерi, кәсiподақтардың өкiлдерi енедi. Аттестациялық комиссия құрамына енген бiлiм жүйесiнiң қызметкерлерiнiң комиссия құрамындағы тiкелей қызметi мерзiмiнде негiзгi жұмыс жалақысы сақталады.
      11. Аттестациялық комиссияның арнайы құрамы мен өкiлдiк мерзiмi тиiстi бiлiм басқармалары органы, оқу орынының басшысының бұйрығымен анықталады.
      12. Шағын комплектi мектептер мен мектепке дейiнгi ұйымдардың Қызметкерлерiн аттестациялау үшiн аттестация комиссиялары базалық мектептер мен мектепке дейiнгi ұйымдардың жанындағы немесе тиiстi бағынысты бiлiм басқармалары органдары басшыларының бұйрығымен құрылады.

3. Аттестация өткiзу тәртiбi

      13. Аттестация қызметкердiң бiлiктiлiк деңгейiнiң кәсiби жетiктiгi, жұмыстарының жемiстiлiгi, сапалығы, нәтижелiлiгi, әдiстемелiк және тәжiрибе-эксперименттiк жұмыстарға қатысуы негiзiнде өткiзiледi.
      14. Аттестация оқу орындарының өкiлеттi органдары белгiлеген кесте бойынша өткiзiледi.
      15. Үстiмiздегi оқу жылында аттестацияға қатысу арыздары аттестация комиссияларында 1 қазанға дейiн қабылданады.
      16. Оқу орнының басшысы аттестацияланушының мәлiмделген санат талабына сай келуi туралы өз пiкiрлерiмен аттестация қағазын (N 1 үлгi) толтырады. Аттестация комиссиясының мәжiлiсiне дейiн кемiнде он күн бұрын аттестацияланушы аттестация парағына қол қойып танысуы керек. Өз жұмысының мiнездемесi мен оқу орны басшысының оған тиiстi санат белгiлеу туралы ұсыныстарымен келiспеген жағдайда аттестациялық комиссияға дейiн кемiнде 3 күн бұрын төраға атына дәлелденген арыз ұсынады.
      17. Оқу орнының басшысының талабы бойынша аттестациялық комиссия педагогтардың алғашқы санаттарын көтеру мақсатында уақытынан бұрын аттестация жүргiзе алады.
      18. Қызметкерлердi аттестациялау қорытындысы комиссия мәжiлiсiнде дауыс беру нәтижесiнде анықталып, хаттамаға және аттестация Қағазына жазу түрiнде дайындалады.
      Хаттама мен аттестация қағазына аттестация комиссиясының төрағасы, төрағаның орынбасары, комиссия мүшелерi қол қояды.
      Шешiм ақиқатты болуы үшiн комиссияның қорытынды мәжiлiсiнде оның мүшелерiнiң кемiнде 2/3 бөлiгi қатысуы керек. Дауыс беру нәтижесi қорытынды комиссияға қатысушы комиссия мүшелерiнiң дауыстарының 3/4 санымен анықталады. Әрбiр қызметкерге комиссия төмендегiдей қорытындылардың бiрiн бередi:
      мәлiмделген санат, разряд талаптарына сай;
      мәлiмделген санат, разряд талаптарына сай емес.
      19. Қызметкерлерге белгiленген бiлiктiлiк санат келесi кезектi аттестациядан өткенше сақталады.
      20. Педагог және басқа қызметкерлерге жоғары санат беру туралы шешiмдi облыстық, Астана, Алматы қалаларының бiлiм басқармаларының (департаменттерi) аттестациялық комиссиясы бекiтедi:
      республикалық оқу орындары бойынша - бiлiм беру саласындағы орталық атқарушы органының аттестациялық комиссиясы немесе өз қарамағында оқу орындары бар Қазақстан Республикасының салалық министрлiктерiнде (ведомостволарында).
      Педагог және басқа қызметкерлерге бiрiншi, екiншi санат беру туралы шешiмдi бiлiм беру ұйымдарының басқармаларының тiкелей органдарының аттестациялық комиссиялары қабылдайды.
      Салалық министрлiктердiң (ведомостволардың) оқу орындарының педагог және басқа қызметкерлерiне жоғары, бiрiншi санат беру туралы шешiмдi сол министрлiктiң (ведомоствоның) аттестациялық комиссиясы қабылдайды.
      21. Аттестациялық комиссия аттестация нәтижелерiнiң шешiмдерiнiң хаттамасы мен жоғары санатты қызметкерлердiң аттестациялық қағаздарының көшiрмесiн тиiстi бiлiм беру жүйесiн басқару органдарына табыс етедi, олар оқу орындарына өздерiнiң қабылдаған шешiмдерiн хабарлаулары керек.
      22. Егер қызметкер өз еркiмен аттестацияға түсiп және оған мәлiмделген бiлiктiлiк санат берiлмесе, ол бұрынғы күшi бар санатында қалады.
      23. Аттестациялық комиссияның шешiмiмен қызметкер келiспеген жағдайда келесi деңгейдегi аттестациялық комиссияға апелляцияға беруге құқы бар. Апелляция жазбаша түрде берiледi.

4. Аттестациялық комиссияның шешiмдерiн
 жүзеге асыру

      24. Аттестациялық комиссияның шешiмдерi негiзiнде оқу орнының басшысы қызметкерлерге бiлiктiлiк санаттар, беру туралы бұйрық шығарады (осы ереженiң 20 тармағында белгiленген тәртiппен бекiтiлгеннен кейiн.)
      25. Аттестацияның шешiмдерi бойынша бiлiктiлiк санаттар берiлген қызметкерлерге белгiленген үлгi бойынша куәлiктер (N 2 үлгi) табыс етiледi. Куәлiктiң көшiрмесi қызметкердiң жеке iсiнде сақталады. Куәлiктiң табыс етiлгенi журналға (N 3 үлгi) тiркеледi.
      26. Белгіленген тәртiппен толтырылған бiлiктiлiк санаттарын беру туралы куәлiктердiң Қазақстан Республикасының барлық аумағындағы күшi бiрдей.
      27. Аттестацияның қорытындысы бойынша берiлген бiлiктiлiк санат аттестация өткiзiлген жылдан кейiнгi оқу жылының 1 қыркүйегiнен бастап күшiне енедi.
      28. Аттестацияға қатысты еңбек даулары қолданылып отырған заңдарға сәйкес қаралады.    

N 1 үлгі

_________________________________________________________________
                (министрлік немесе ведомствоның аты)
_________________________________________________________________
                       (білім ұйымының аты)    

Аттестация қағазы

_________________________________________________________________
   (фамилиясы, аты, әкесінің аты, санаты, көрсетілген лауазымы)
_________________________________________________________________

     Туған жылы ____________________________
     Ұлты __________________________________
     Педагогтік стажы____________________________________________
     Лауазымы бойынша еңбек стажы _______ оның ішінде осы білім
ұйымында ________________________________________________________
     Білімі (қандай оқу орнын және қашан бітірді, қандай біліктілік
және қандай мамандық бойынша)____________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
     Наградалары, құрмет белгілері, ғылыми атақтары мен дәрежелері _________________________________________________________________
_________________________________________________________________
     Аттестацияланушы қандай лауазым мен санатқа арыз берді______
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
                     (жазбаша)    

     Аттестацияланушының жұмысы туралы пікір_____________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
     Білім ұйымының басшысы______________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
     Жұмыс туралы пікір және қорытындылармен таныстым
     "____"____________________ жыл
     (аттестацияланушының қолы)

     Аттестациялық
     комиссияның
     төрағасы____________________________________________________
                                (аты, жөні)

     Төрағаның
     орынбасары__________________________________________________
                                (аты, жөні)
     Хатшы_______________________________________________________
                                (аты, жөні)    

     Комиссия мүшелері __________________________________________
_________________________________________________________________
                             (аты, жөні)    

N 2 үлгі

Куәлік

     Біліктілік санат беру туралы ________________________________________________________________
     Осы куәлік______________________________________ берілді.
                       (аты, жөні)

     ___________ ______________ ж. _____________________________
 _______________________________________________________________
              (білім ұйымының толық аты)    

     аттестациялық комиссияның шешіміне сәйкес
 "_____________"_______________ ж. ________________ бұйрықпен оған
  ________________________________________________________________
  _______________________________________________________берілді.
        (лауазымының аты және санат, жазбаша)

     Аттестациялық комиссияның
     төрағасы ___________________________________________________
                          (қолы аты, жөні)    

     Аттестациялық комиссияның
     хатшысы_____________________________________________________
                          (қолы аты, жөні)    

     МО

     Тіркеу нөмірі
     "________"_____________________________________________
                   (берілген күні, айы, жылы)

N 3 үлгі

_________________________________________________________________
                      (білім ұйымының аты)

қызметкерлерге біліктілік санат беру туралы
куәліктерді тіркеу журналының формасы

____________________________________________________________________
N  !Фамилиясы, !Лауазым  ! Аттестация. ! Біліктілік ! Куәлік !Куәлік
р/н!аты, әкесі.!және бе. !лық комиссия.!санат беріл.!берілген!алушы.
   !нің аты    !рілген   !ның шешімнің !ген бұйрық. !уақыты  !ның
   !           !білікті. !уақыты       !тың номері. !        !қолы
   !           !лік санат!             !мен уақыты  !        !
____________________________________________________________________

Об утверждении Правил о порядке аттестации педагогических и других работников организаций образования Республики Казахстан

Приказ Министерства образования и науки Республики Казахстан от 28 апреля 2000 года N 422. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 13.07.2000 г. за N 1193. Утратил силу - приказом Министра образования и науки Республики Казахстан от 18 октября 2003 года N 688 (V032538)

      Во исполнение Закона Республики Казахстан Z990389_  "Об образовании" приказываю:
      1. Утвердить прилагаемые Правила о порядке аттестации педагогических и других работников организаций образования Республики Казахстан.
      2. Департаменту среднего общего образования (Жумабекова Р.М.) в установленном порядке зарегистрировать настоящий приказ в Министерстве юстиции Республики Казахстан.
      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на Первого вице-Министра Е. Арына.
      4. Настоящий приказ вступает в силу с момента государственной регистрации в Министерстве юстиции Республики Казахстан.

      И.о. Министра

 

                                                      Утверждены
                                               приказом Министерства   
                                                образования и науки    
                                                Республики Казахстан   
                                              от 28 апреля 2000 г. N 422

                                 Правила
           о порядке аттестации педагогических и других работников
                 организаций образования Республики Казахстан

                            1. Общие положения

      1. Аттестация педагогических и других работников организаций образования, независимо от форм собственности и ведомственной подчиненности, проводится в целях стимулирования профессионального мастерства, развития творческой инициативы, повышения ответственности за обучение и воспитание учащихся и воспитанников, обеспечения социальной защищенности педагогов в условиях рыночных отношений путем дифференциации оплаты труда.
      Аттестация призвана способствовать повышению уровня всей работы государственных и негосударственных организаций образования, росту престижа и авторитета педагогических и других работников в обществе, расширению возможности их морального и материального поощрения за плодотворный труд.
      2. Задачей аттестации является присвоение педагогическим и другим работникам квалификационных категорий и разрядов в соответствии с уровнем их профессионализма. Нормативные критерии и степень сложности профессионально-педагогических задач определяются на основе тарифно- квалификационных характеристик, утвержденных центральным исполнительным органом, осуществляющим руководство в области труда.
      3. В настоящих Правилах применяются следующие термины и определения:
      1) апелляция - обжалование какого-либо решения в вышестоящем органе;
      2) аттестация - процедура, проводимая с целью контроля соответствия предоставляемых образовательных услуг требованиям государственного общеобязательного стандарта соответствующего уровня образования;
      3) квалификационная категория - соответствующий нормативным критериям уровень квалификации, обеспечивающий работнику возможность решать профессиональные задачи определенной степени сложности;
      4) колледж - учебное заведение, реализующее образовательные программы подготовки специалистов со средним профессиональным образованием;
      5) лицей - среднее общеобразовательное учебное заведение, реализующее основные и дополнительные общеобразовательные программы; осуществляющее профессионально ориентированное обучение учащихся старшей ступени;
      6) общеобразовательная школа - среднее общеобразовательное учебное заведение, реализующее основные и дополнительные общеобразовательные программы, состоящие из трех ступеней: начальной, основной и старшей, каждая из которых может функционировать самостоятельно.
      4. Аттестации подлежат следующие группы работников:
      первая группа - учителя всех специальностей (в том числе учителя - логопеды и дефектологи, руководители начальной военной подготовки организаций среднего общего образования всех типов и видов (школ, гимназий, колледжей, лицеев, школ-интернатов, вечерних (сменных) школ, центров образования и др.); преподаватели организаций начального профессионального и среднего профессионального образования всех типов и видов, школ искусств и культуры; инструкторы слуховых кабинетов учебных заведений для слабослышащих детей; тренеры-преподаватели. Для дифференциации оплаты труда данной группы в соответствии с тарифно-квалификационными характеристиками установлены следующие квалификационные категории:
      учитель (преподаватель, тренер-преподаватель, учитель-логопед, учитель-дефектолог) высшей категории;
      учитель (преподаватель, тренер-преподаватель, учитель-логопед, учитель-дефектолог) первой категории;
      учитель (преподаватель, тренер-преподаватель, учитель-логопед, учитель-дефектолог) второй категории;
      учитель (преподаватель, тренер-преподаватель, учитель-логопед, учитель-дефектолог).
      Вторая группа - мастера производственного обучения общеобразовательных организаций, организаций начального и среднего профессионального образования. Для дифференциации оплаты труда мастеров производственного обучения вводятся четыре квалификационные категории:
      мастер производственного обучения высшей категории;
      мастер производственного обучения первой категории;
      мастер производственного обучения второй категории;
      мастер производственного обучения.
      Третья группа - воспитатели (старшие воспитатели) дошкольных организаций всех типов и видов, а также предшкольных классов. Для дифференциации оплаты труда данной группы вводятся четыре квалификационные категории:
      воспитатель (старший воспитатель) дошкольной организации и предшкольного класса высшей категории;
      воспитатель (старший воспитатель) дошкольной организации и предшкольного класса первой категории;
      воспитатель (старший воспитатель) дошкольной организации и предшкольного класса второй категории;
      воспитатель (старший воспитатель) дошкольной организации и предшкольного класса.
      Четвертая группа - воспитатели (старшие воспитатели) детских домов, воспитатели школ-интернатов, интернатов при школах, образовательных организаций для детей и подростков, нуждающихся в особых условиях обучения и воспитания. Для дифференциации оплаты труда данной группы вводятся четыре квалификационные категории:
      воспитатель высшей категории;
      воспитатель первой категории;
      воспитатель второй категории;
      воспитатель.
      Пятая группа - педагоги дополнительного образования в общеобразовательных организациях всех типов и видов. Для дифференциации оплаты труда данной группы вводятся четыре квалификационные категории:
      педагог дополнительного образования высшей категории;
      педагог дополнительного образования первой категории;
      педагог дополнительного образования второй категории;
      педагог дополнительного образования.
      Шестая группа - воспитатели (старшие воспитатели) групп продленного дня организаций образования всех типов и видов, воспитатели общежитий организаций начального и среднего профессионального образования. Для дифференциации оплаты труда данной группы вводятся четыре квалификационные категории:
      воспитатель (старший воспитатель) группы продленного дня высшей категории;
      воспитатель (старший воспитатель) группы продленного дня первой категории;
      воспитатель (старший воспитатель) группы продленного дня второй категории;
      воспитатель (старший воспитатель) группы продленного дня.
      Седьмая группа - педагоги-психологи и социальные педагоги. Для дифференциации оплаты труда данной группы вводятся четыре квалификационные категории:
      педагог-психолог (социальный педагог) высшей категории;
      педагог-психолог (социальный педагог) первой категории;
      педагог-психолог (социальный педагог) второй категории;
      педагог-психолог (социальный педагог).
      Восьмая группа - старшие вожатые и педагоги-организаторы. Для дифференциации оплаты труда данной группы вводятся четыре квалификационные категории:
      старший вожатый (педагог-организатор) высшей категории;
      старший вожатый (педагог-организатор) первой категории;
      старший вожатый (педагог-организатор) второй категории;
      старший вожатый (педагог-организатор).
      Девятая группа - методисты, инструкторы-методисты детско-юношеских спортивных школ. Для дифференциации оплаты труда данной группы вводятся четыре квалификационные категории:
      методист (инструктор-методист) высшей категории;
      методист (инструктор-методист) первой категории;
      методист (инструктор-методист) второй категории;
      методист (инструктор-методист).
      Десятая группа - музыкальные руководители, инструкторы по труду, инструкторы по физической культуре организаций образования всех типов и видов. Для дифференциации оплаты труда данной группы вводятся четыре квалификационные категории:
      музыкальный руководитель (инструктор по труду, инструктор по физической культуре) высшей категории;
      музыкальный руководитель (инструктор по труду, инструктор по физической культуре) первой категории;
      музыкальный руководитель (инструктор по труду, инструктор по физической культуре) второй категории;
      музыкальный руководитель (инструктор по труду, инструктор по физической культуре).
      Одиннадцатая группа - аккомпаниаторы и концертмейстеры. Для дифференциации оплаты труда данной группы вводятся четыре квалификационные категории:
      аккомпаниатор (концертмейстер) высшей категории;
      аккомпаниатор (концертмейстер) первой категории;
      аккомпаниатор (концертмейстер) второй категории;
      аккомпаниатор (концертмейстер).
      Двенадцатая группа - культорганизаторы и экскурсоводы. Для дифференциации оплаты труда данной группы вводятся четыре квалификационные категории:
      культорганизатор (экскурсовод) высшей категории;
      культорганизатор (экскурсовод) первой категории;
      культорганизатор (экскурсовод) второй категории;
      культорганизатор (экскурсовод).
      5. Основными принципами аттестации являются добровольность, открытость, коллегиальность, системность.
      6. Руководители организаций образования, их заместители, руководители начальной военной подготовки и физического воспитания, работники органов управления и организаций образования, пенсионеры, имеющие педагогическую нагрузку, проходят аттестацию на установление квалификационной категории и тарифного разряда на общих основаниях.
      7. Администрация организации образования может принимать решение о переаттестации педагогических и других работников, уровень и качество работы которых не отвечают имеющимся у них квалификационным категориям. Переаттестация указанных работников осуществляется на основе данных Правил.

                2. Аттестационная комиссия и ее состав

      8. Для проведения аттестации создаются аттестационные комиссии в организациях образования, которые определяют формы и процедуры, конкретные сроки проведения аттестации, проводят анализ работы аттестуемого, выносят решения по итогам аттестации.
      9. Аттестационные комиссии создаются в организациях образования, районных, городских отделах, областных, городов Астаны, Алматы управлениях (департаментах) образования, центральном исполнительном органе в области образования, отраслевых министерствах (ведомствах) Республики Казахстан, имеющих в своем ведении организации образования, и их территориальных органах.
      10. Аттестационные комиссии создаются в следующем составе: председатель аттестационной комиссии - руководитель или заместитель руководителя организации образования, заместитель председателя, секретарь и члены комиссии. В состав комиссии включаются специалисты органов управления образованием, руководители организаций образования, работники научных организаций и местных исполнительных органов, представители профсоюзов.
      Работникам системы образования, включенным в состав аттестационных комиссий, сохраняется заработная плата по основному месту работы на период их непосредственной деятельности в составе комиссии.
      11. Персональный состав и сроки полномочий аттестационных комиссий определяются приказом руководителя организации образования и органа управления образованием.
      12. Для аттестации работников малокомплектных школ и дошкольных организаций аттестационные комиссии могут создаваться приказом руководителя соответствующего органа управления образованием при базовой школе, дошкольной организации или при соответствующем по подчиненности органе управления организацией образования.

                     3. Порядок проведения аттестации

      13. Аттестация проводится на основе анализа уровня квалификации, профессиональной компетентности, результативности и качества деятельности работника, его участия в методической и опытно-экспериментальной работе.
      14. Аттестация педагогических работников проводится по графику, установленному уполномоченным органом организации образования.
      15. Прием заявлений на участие в аттестации в текущем учебном году производится аттестационными комиссиями до 1 октября.
      16. Комиссия оформляет аттестационный лист (форма N 1) с указанием своих предложений о соответствии аттестуемого требованиям заявленной категории. Аттестуемый работник под роспись должен быть ознакомлен с аттестационным листом не менее, чем за 10 дней до заседания аттестационной комиссии. В случае несогласия с характеристикой своей работы и предложениями аттестационной комиссии по установлению ему соответствующей категории работник не менее, чем за 3 дня до заседания аттестационной комиссии подает на имя ее председателя мотивированное заявление.
      17. По инициативе руководителя организации образования или по заявлению педагога аттестационная комиссия может также досрочно аттестовать педагогического работника с целью повышения категории.
      18. Результаты аттестации работников определяются голосованием на итоговом заседании комиссии и оформляются в виде протокола и записи в аттестационном листе. Протокол и аттестационный лист подписываются председателем, заместителем председателя, секретарем и членами аттестационной комиссии.
      Решение считается действительным, если на итоговом заседании комиссии присутствовало не менее 2/3 ее членов. Результаты голосования определяются большинством голосов в 3/4 от числа членов комиссии, принявших участие в итоговом заседании. По каждому работнику комиссия дает одно из следующих заключений:
      соответствует требованиям заявленной категории, разряду;
      не соответствует требованиям заявленной категории, разряду.
      19. Установленные работникам квалификационные категории сохраняются до прохождения очередной аттестации.
      20. Решение аттестационной комиссии о присвоении педагогическим и другим работникам организаций образования высшей категории утверждает аттестационная комиссия областных, городов Астаны и Алматы управлений (департаментов) образования;
      по организациям образования республиканского подчинения - аттестационная комиссия центрального исполнительного органа в области образования или отраслевых министерств (ведомств) Республики Казахстан, имеющих в своем ведении организации образования.
      Решение о присвоении педагогическим и другим работникам первой категории принимает аттестационная комиссия непосредственного органа управления организации образования.
      Решение о присвоении высшей, первой категорий педагогическим и другим работникам организаций образования отраслевых министерств (ведомств) принимают аттестационные комиссии данных министерств (ведомств).
      21. Аттестационная комиссия представляет протокол о решении с результатами аттестации и копии аттестационных листов работников высшей категории в соответствующие органы управления образованием, которые должны сообщить организациям образования о принятом ими решении.
      22. Если работник по собственному желанию выходит на аттестацию и ему не присвоена заявленная квалификационная категория, он остается в действующей квалификационной категории.
      23. В случае несогласия с решением аттестационной комиссии аттестуемый имеет право подать апелляцию в комиссию следующего уровня. Апелляция подается в письменном виде.

             4. Реализация решений аттестационной комиссии

      24. Руководитель организации образования на основании решения аттестационной комиссии издает приказ о присвоении работникам квалификационных категорий (высшей и первой - после утверждения в порядке, установленном пунктом 20 настоящих Правил).
      25. По результатам аттестации работникам выдаются удостоверения установленного образца (форма N 2). Копия удостоверения хранится в личном деле работника. Выдача удостоверения регистрируется в журнале (форма N 3).
      26. Оформленные в установленном порядке удостоверения о присвоении квалификационной категории действуют на всей территории Республики Казахстан.
      27. Присвоенные по итогам аттестации квалификационные категории вступают в силу с 1 сентября учебного года, следующего после аттестации.
      28. Связанные с аттестацией трудовые споры рассматриваются в соответствии с действующим законодательством.

                                                         форма N 1

    ________________________________________________________________
             (наименование министерства или ведомства)
    ________________________________________________________________
              (наименование организации образования)

                      АТТЕСТАЦИОННЫЙ ЛИСТ

На______________________________________________________________
    (фамилия, имя, отчество - должность с указанием категории)
________________________________________________________________
Год рождения _______________________ Национальность ____________
Педагогический стаж ___________________
Стаж работы по занимаемой должности _____________ в т.ч. в данной
организации______________________________________________________
Образование (какое учебное заведение и когда окончил(а), какую
квалификацию и по какой специальности получил(а))    
________________________________________________________________
________________________________________________________________
Награды, почетные звания, ученые звания и степени
________________________________________________________________
________________________________________________________________
На какую должность и категорию аттестуемый работник подал заявление
________________________________________________________________
                         (прописью)

Отзыв о работе аттестуемого
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________

     Руководитель
организации образования_________________________________________       

________________________________________________________________
                    (фамилия, имя, отчество)

С отзывом о работе и выводами ознакомлен "___"__________________
                                      __________________________
                                        (подпись аттестуемого)

Решение аттестационной комиссии
от "______"__________г.
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
Председатель аттестационной
комиссии _______________________________________________________
                      (фамилия, имя, отчество)
________________________________________________________________
Заместитель председателя
________________________________________________________________
                      (фамилия, имя, отчество)
Секретарь_______________________________________________________
                      (фамилия, имя, отчество)
Члены
комиссии ________________________________________________________
                      (фамилия, имя, отчество)
         ________________________________________________________
                      (фамилия, имя, отчество)
         ________________________________________________________
                      (фамилия, имя, отчество)
         ________________________________________________________
                      (фамилия, имя, отчество)
         ________________________________________________________
                      (фамилия, имя, отчество)
         ________________________________________________________
                      (фамилия, имя, отчество)
         ________________________________________________________
                      (фамилия, имя, отчество)

                                                         форма N 2

                             УДОСТОВЕРЕНИЕ
               о присвоении квалификационной категории  
     ___________________________________________________________

Настоящее удостоверение выдано _________________________________
________________________________________________________________
                    (фамилия, имя, отчество)
в том, что в соответствии с решением аттестационной комиссии
от "______" ________________ ________г. N ____________ ему (ей)
присвоена квалификационная категория 
________________________________________________________________
________________________________________________________________
            (наименование должности и категория прописью)
Председатель аттестационной
комиссии________________________________________________________
                 (подпись)  (фамилия, имя, отчество)

Секретарь аттестационной
комиссии________________________________________________________
                 (подпись)  (фамилия, имя, отчество)
             МП

Регистрационный номер _________             "____" _____________       
 
                                                ________________
                                                  (дата выдачи)

                                                         форма N 3

                               Форма журнала
      регистрации выдачи работникам удостоверений о присвоенной им
                         квалификационной категории
___________________________________________________________________
                  (наименование организации образования)

____________________________________________________________________    
N п/п!  Фамилия,   !Наименование!   Дата  ! Дата и!  Дата !Роспись в
     !имя, отчество!должности и ! решения ! номер !выдачи !получении
     !             !присвоенной !аттестаци!приказа!удосто-!удостове- 
     !             ! квалифика- !  онной  !о прис-!верения! рения
     !             !  ционной   !комиссии !воении !       !
     !             ! категории  !         !квалифи!       !
     !             !            !         !кацион-!       !
     !             !            !         !ной ка-!       !
     !             !            !         !тегории!       !
---------------------------------------------------------------------