Алматы қаласының мемлекеттiк демографиялық саясат бағдарламасын бекiту туралы

IІ сайланған Алматы қалалық Мәслихатының IX сессиясының 2001 жылғы 4 cәуірдегі шешімі. Алматы қалалық Әділет басқармасымен 2001 жылғы 25 сәуірде N 328 тіркелді. Күші жойылды - Алматы қалалық мәслихатының 2009.10.30 № 253 шешімімен

      Ескерту. Күші жойылды - Алматы қалалық мәслихатының 2009.10.30 № 253 шешімімен.

      "Қазақстан Республикасындағы жергiлiктi мемлекеттiк басқару туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 6-бабының 1 тармағына және Алматы қаласы Әкiмiнiң ұсынысына сәйкес II-сайланған Алматы қалалық Мәслихаты ШЕШIМ ҚАБЫЛДАДЫ:
      1. Алматы қаласының мемлекеттiк демографиялық саясат бағдарламасы және оны iске асыру жөнiндегi шаралар бекiтiлсiн (N 1, 2 қосымша).
      2. Осы шешiмнiң орындалуын бақылау қоғамдық келiсiм және рухани дамыту мәселелерi жөнiндегi тұрақты депутаттық комиссияға (А.Ж.Байсарина) және Алматы қаласы Әкiмiнiң орынбасары А.Х.Бижановқа жүктелсiн.

      II-сайланған
      Алматы қалалық Мәслихатының
      IХ-сессиясының төрағасы                       В. Булекбаев

      II-сайланған Алматы қалалық
      Мәслихатының хатшысы                          Ж. Турегельдинов

      
II-сайланған
Алматы қалалық Мәслихатының
2001 жылғы 4 сәуiрдегi
IХ сессиясының шешiмiне
N 1 қосымша

Алматы қаласы мемлекеттiк демографиялық
саясатының бағдарламасы
 
Алматы 2001
ПАСПОРТЫ

      Алматы қаласы демографиялық саясатының бағдарламасы "Қазақстан-2030" стратегияның демография саясаты саласында көрсетiлген негiзгi басымдықтарды iске асыруға бағытталған. Алматы қаласы демографиялық саясаты бағдарламасының негiзгi мақсаты Алматы қаласы халқының тұрақты өсуiн оның сапалық өсуiмен орайластыру болып табылады. Қойылған мақсатқа жету үшiн қала органдары мына мiндеттердi шешетiн болады: - "оңтайлы демографиялық өсу" жағдайында ұрпақтардың табиғи алмасуын қамсыздандыру үшiн байқалып отырған туу процесiнiң өсуiн сақтау; - халықтың денсаулық жағдайын жақсарту; - қала халқының өлiм-жiтiлсiн барынша төмендету, өмiр сүру жасын ұзарту; - көшi-қон процессiн реттеу; - отбасы неке қатынастарын нығайту мен дамыту және оны жалпы әлемдiк үрдiске сәйкес үйлесiмдi дамыту; - қала тұрғындарының өмiрiн сапалы деңгейге көтеру. Бағдарламаны iске асыру нәтижесiнде Алматы қаласында адам саны 1893,0 мың адамға жетуi мүмкiн. Қала тұрғындарының осы құрамы қала өмiрiне бейiмделуi мен тартылуы үшiн барлық қажеттi жағдайды, қалайтын болса, алатын болады. Олардың күнделiктi өмiрiндегi негiзгi өлшем Қазақстан Республикасы Конституциясы, этно-мәдени дәстүрлер шегiнде материалдық дәулетiн, рухани iзгiлiктiгiн көтеру болып табылады. Бағдарламаны екi кезеңде iске асыру көзделедi: 1 кезең - 2001-2005 жж.; 2 кезең - 2005-2030 жж. Осы бағдарлама мен шаралар жоспары негiзiнен 1-шi кезеңде ашық нақтылайды. 2-шi кезең тұжырымдамалық сипатта берiлген. КIРIСПЕ
      Қазақстан Республикасы Президентiнiң "Қазақстан Республикасы азаматтарының денсаулығын жақсарту жөнiндегi бiрiншi кезектегi шаралар туралы" Қазақстан Республикасы Президентiнiң Жарлығына, "Халық денсаулығы" Мемлекеттiк бағдарламасына, Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң "Қазақстан Республикасындағы мемлекеттiк демографиялық саясаттың тұжырымдамасы туралы" 2000 жылғы 17 тамыздағы N 1272 Қаулысына, "Алматы қаласы халқы арасында салауатты өмiр салтын қалыптастыру жөнiндегi кешендi iс-әрекет бағдарламасына". Бүкiл әлемдiк денсаулық сақтау ұйымының "Баршаның денсаулығы үшiн" стратегиясына, "Алматы-салауатты қала" Халықаралық жобасына сәйкес әзiрлендi (Алматы қаласы Әкiмiнiң 20.03.2000 ж. N 282 шешiмi.)
      Алматы қаласы демографиялық саясатының бағдарламасы "Қазақстан-2030" стратегиясының демография мен көшi-қон саясаты саласында көрсетiлмеген ел дамуының негiзгi бағыттарын iске асыруға бағытталған.
      Бағдарламаны әзiрлеу кезекте мыналар негiзгi арна болып табылады:
      - Қазақстан Республикасы Мемлекеттiк демографиялық саясаты мемлекеттiк бағдарламасында көрсетiлген мақсаттар мен мiндеттер; - 2001 жылдың басында Алматыда қалыптасқан демографиялық және көшi-қон процестерi; - Алматы қаласы экономикасы әртүрлi секторын жәй-күйi мен дамуы; - Орта мерзiмдi болашаққа арналған Алматы қаласындағы өзге де мемлекеттiк мекемелердiң бағдарламалары мен жоспарлары. Осы бағдарлама Қазақстан Республикасы демография және көшi-қон саясаты мемлекеттiк саясатының құрамындағы бөлiгi болып табылады.
      1. Алматы қаласында демография процестерiнiң қазiргi жағдайын талдау Қазiргi кезеңде республиканың басқа аймағымен салыстырғанда Алматы қаласындағы демографиялық ахуал оң қалыптасуда 1995-1999 жылдары қала халқының 3840 адамға көбейдi. Алдын ала баға бойынша 2000 жылы ол 1136,1 мың адамды құрады. Оң қозғалыстар ахуалын механикалық және табиғи қозғалыстар тудыруда. Алматыдағы демографиялық процестердiң ретроспектикалық талдамы халықтың механикалық қозғалыс бойынша бұрын байқалған жағымсыз бағдар 1996, 1998 жылдары қысқарды (1 таблица).

1 таблица.

Алматы қаласы халқының механикалық қозғалысы


1992

1993

1994

1995

1996

1997

1998

1999

2000
(баға
лау)

Көшi-қон - барлығы

Сальдо

-11131

-13534

-13642

-759

3942

-957

4644

4937

4838

Iшкi көшi-қон

Сальдо

879

4097

8879

14284

12958

9905

13989

10051


Сыртқы көшi-қон

Сальдо

12010

17631

22338

15043

9016

10862

7345

5114


Оның iшiнде: жақын шетел

Сальдо

-9620

-14390

-18651

-11405

-5889

-8148

-6567

-2828


Алыс шетел

Сальдо

-2390

-3241

-3687

-3638

-3127

-2714

-2778

-2286


      Таблицадан көшiрiп тұрғанындай, егер 1998 жылы қала бойынша көшi-қонның жағымсыз сальдосы байқалса 1998 жылдан бастап оң. Сонымен қатар Алматы қаласы халқының өсуi негiзiнен iшкi көшi-қон есебiнен жүрдi. Сыртқы көшi-қон таяу, сондай-ақ алыс шетел бойынша әлi де терiс болып қалып отыр (2 таблица).

2 таблица.

Алматы қаласы халқының табиғи қозғалысы


1995

1996

1997

1998

1999

2000
(баға
лау)

Туғандар саны

12169

11581

11228

11524

12395

12570

өлiмдер саны

13173

12626

12208

11751

11423

11324


табиғи өсiм

-1004

-1045

-980

-227

+972

+1246

      2 таблицадан көрiнiп тұрғандай, Алматы қаласы халқының оң сальдосы туудың артып, өлiмнiң төмендеуiнен болып отыр. Сонымен қатар қала аудандары бойынша табиғи қозғалыстарды талдай келе, табиғи азаю Түрксiб ауданында (-219 адам) және Алмалы ауданында (-123 адам) байқалды. Қала бойынша өлiм жиiлiгiнiң басты себебi қан айналымы жүйесiнiң ауруы (өлгендердiң жалпы санының 54 %). Бақытсыз оқиғалары (16,0 %) болып отыр.

2. Алматы қаласындағы демографияның
саясатының мақсаты мен негiзгi мiндетi

      Жоғарыда мазмұндалған Алматыдағы демография процесiн талдауды ескере отырып, сондай-ақ Тұжырымдамада көрсетiлген негiзгi мақсат пен мiндетке сәйкес Алматы қаласы демография саясаты Бағдарламасының негiзгi мақсаты қаланың әлеуметтiк және экономикалық қауiпсiз дамуын және халықтың санының және сапалық өсуiне барлық қажеттi жағдайды жасау болып табылады. Қала билiк органдарының алдында тұрған мақсаттарға жету үшiн мынадай мiндеттер тұр: - халықтың тiршiлiк ауаның тұрақты негiзде зерттеу; - бала көтеретiн жастағы әйелдердi дер кезiнде сауықтыру мақсатында аумақтық поликлиникаларда диспансерлеу жүйесiн жандандыру; - денсаулығы жағдайын жақсарту мақсатында жүктi әйелдерге медициналық препараттарды жеңiлдiкпен беру бойынша шаралар әзiрлеу; - қозба сырқатты және әртүрлi акушерлiк асқынуды өткерген бала көтеретiн жастағы әйелдер үшiн оңалту.

3. Алматыда көшi-қон саясатына негiзгi
бағыттары мен iске асыру механизмi

      3.1. Туу Алматыда тууды реттеу құралдары мыналар: - халықтың тiршiлiк ауаның тұрақты негiзде зерттеу;
      - бала көтеретiн жастарға әйелдердi дер кезiнде сауықтыру мақсатында аумақтық поликлиникаларында диспансерлеу жүйесiн жандандыру;
      - денсаулығы жағдайын жақсарту мақсатында жүктi әйелдерге медициналық препараттарды жеңiлдiкпен беру бойынша шаралар әзiрлеу;
      - қозба сырқатты және әртүрлi акушерлiк асқынуды өткерген бала көтеретiн жастағы әйелдер үшiн оңалту орталығын ашу (қан ағу, бала туғаннан кейiнгi сырқаттар және т.б.);
      - қосалқы перзентханалардың материалдық-техникалық базасын жақсарту мен өрiстету (эндоскопиялық қондырғы, ұрықтың жәй-күйiн мониторингтiк бақылау);
      - абортты азайту және әйелдiң өзiне тән мiндетiн сақтау мақсатында;
      - жыныстық тәрбие және отбасылық өмiрге даярлау, мәселесi бойынша ақпарат жүйесiн құру;
      - балалардың емдеу сақтандыру ұйымдарын осы заманға медициналық қондырғы-аспаптармен жабдықтау;
      - балалар тағамын шығаратын арнайы кәсiпорындар келiсiп ұйымдастыру;
      - бiр жасқа дейiнгi балалар үшiн (тегiн тамақтандыру) сүт бөлмелерiн ашу.
      3.2. Өлiмдi төмендету
      Алматыдағы өлiм-жетiмдi төмендету саласындағы негiзгi құралдар:
      - балалар өлiмiн қысқарту мақсатында жастайынан жұқпалы, кездейсоқ және әлсiздiк тудыратын ауруларман күрес жөнiндегi 687 бағдарламасын енгiзу; - дифтерияға, көкжөтелге, полиемелитке, туберкулезге, В гепатитiне, эпидпаротитке қарсы балаларды қамсыздандыру; - Г.К. Ивановтың "сәби" әдiстемесi бойынша балаларды шынықтандыру әдiсiн енгiзу; - Салауатты өмiр салты, заңды әдiстермен күрес дәстүрлерi мен бағдарламасын қалыптастыру; - Туберкулез, қант диабетi, жүйкенiң тозуы емдеу мен сауықтыру бойынша шаралар қабылдау; - Балалар мен оқушылар арасындағы жол-көлiк оқиғасы жарақатын төмендету бойынша шаралар әзiрлеу; - Халықты, әсiресе жастарды спортқа насихаттау және тарту; - қарт адамдарға медициналық көмектi дамыту мен жетiлдiру (тегiн медициналық көмектiң кепiлдi көлемiн кеңейту); - ауыз суының, азық-түлiктiң және дәрi-дәрмектiң сапасына бақылауды күшейту; - экологиялық ахуалды сауықтыру.
      Жалпы, орта мерзiмдi болашақта халықтың денсаулығын нығайту, өмiрдi төмендету жөнiндегi негiзгi бағдарламаның шаралары мыналар: - 2001 жылы рентген, хирургия, анестезиология, акушерлiк және өзге де қондырғыларын 360,0 млн. теңге алу; - 32 iрi емдеу мекемесiн күрделi жөндеу (ЖЖА, ОҚКА, N 1, 4, 5 қалалық аурухана мен бiрқатар балалар және өзге де); - Автокөлiктiң, жылуэнергия көзiнiң, өнеркәсiп және тұрмыс қалдықтарының Алматы қаласы қоршаған ортасын мен халықтың денсаулығына жағымсыз ықпалын төмендету жөнiндегi шаралар қабылдау; - Орманның табиғи қалпын зерттей отыра жасыл желектi түгендеу; - Алматы қаласы қоршаған ортасының аумақтық кешенiн әзiрлеу; Алдағы болашақта жеке медициналық қызметтi, медициналық сақтандыру жүйесiн дамыту жоспарлануда. Қоршаған ортаны қорғау саласында табиғат қорғау саласын оңтайландыру, өнеркәсiп өндiрiсiн экологияландыру қарастырылуда.
      3.3. Отбасы неке қатынастары Отбасы неке қатынасын дамытушы негiзгi бағыты дәстүрлi отбасына нығайту болмақ. Орта мерзiмдi 2001-2005 жылдары, сондай-ақ ұзақ мерзiмдi болашақта отбасы-неке қатынастарын дамыту саласындағы үстем бағыттар мыналар: - Қазақстан Республикасы Конституциясының шегiнде отбасылық, этно-мәдениетi дәстүрлер мен нормаларын дамыту; - Жас отбасы клубының жемiсiн дамыту; - Жалпы әлемдiк бағыттарға сәйкес отбасы-неке қатынастарында әйел мәртебесiн дамыту мен көтеру; - Бала тәрбиелеуде ерлердiң рөлiн көтеру.
      3.4. Көшi-қон Алматыдағы көшi-қон саясатының бағыттары мыналар: - қала азаматтарының елден тысқары кетуiн қысқарту; - көшi-қон балансын стратегиялық жоспарын сақтау; - этникалық қазақтардың тарихи отанына қайтуына, жерсiнуiне жағдай жасау. 2001-2005 жылдары кетудi төмендету мақсатындағы негiзгi шаралар: - жыл сайын "Алматы қаласының эмиграциялық ауаның индикаторын" анықтау (социологиялық зерттеулер жүргiзу және ұлты, жасы мен қала аудандары бойынша кетудiң негiзгi себептерiн анықтау); - "Бiздiң шетелдегi отандастарымыз", "Бiз Алматыда тудық" және т.б. айдарымен теле-радио хабарларын өткiзу. Ұзақ мерзiмдi көшi-қон саясатына негiзгi шаралары мыналар: - Алматыдағы халық қоныстануының экономикалық нормативтерiн әзiрлеу; - "Демографиялық өрлеудi қамсыздандыру мақсатында Алматыдағы көшi-қон саясатын әзiрлеу".
      3.5. Алматы қаласы халқының сапалық өсуi, оның экономикалық дәулетiнiң көтерiлуi
      Алматы қаласы дамуының басым бағыты қала халқының сапалық өсуi, оның экономикалық дәулетiнiң көтерiлуi болып табылады.
      Бұл бағыттағы 2001-2005 жж. орта мерзiмдi болашақтағы негiзгi шаралар:
      - мектепке дейiнгi мекемелер желiсiн дамыту (екi бiрлiкке) және жеке секторды дамыту есебiнен 5-6 жастағы балаларды мектеп алдындағы даярлықпен толық қамту;
      - жалпы бiлiм, кәсiби мектептердi, лицейлердi, колледждердi дамыту.
      Жалпы 2005 жылға дейiн орта бiлiм мекемелерiндегi оқушылар санын 6,3 пайызға, ал бастауыш және кәсiби бiлiм ұйымдарын 2 есеге, балалар бақшасындағы балалар санын 19,4 пайызға көбейту жоспарлануда.
      Осы кезеңде мәдениет саласында мемлекеттiк мұражайлардың, театрлардың, филармониялардың және концерт ұйымдарының материалдық- техникалық базасын нығайтуға баса назар аударылады.
      Дене шынықтыру мен спорт саласында оның Тұжырымдамасын iске асыру ескерiлетiн болады.
      Алматы қаласы демография саясатының негiзгi бағыты оны экономикалық дәулетi көтерумен, жұмыс орнын құрумен, кедейшiлiкпен күреспен ұштастыру болып табылады. Осы мақсатта жергiлiктi бюджеттен әлеуметтiк көмекке 1452,5 - 2159,8 млн. теңге немесе 48,7 пайыз қаражат жұмсалмақ. Бұл жағдайда әлеуметтiк көмектiң орташа көлемi 2000 жылғы 29,7 пайызға көтерiлетiн болады. Қалалық 2001-2002 жж. кедейшiлiкпен және жұмыссыздықпен күрес бағдарламасына сәйкес жұмыс iстейтiн кәсiп орындардағы жұмыс орны 942 бiрлiкке артады қосымша 32036 жұмыс орны құрылып, қоғамдық жұмысқа 11,4 мың адам кәсiби оқыту курсына 4,8 мың адам жiберiлетiн болады. Болашақта жеке секторды дамыту есебiнен қызмет саласына маман даярлайтын мекемелер желiсiн (халықаралық туризм, денсаулық сақтау) көбейту, ұлттық мәдени, ғылыми орталықтарды әр түрлi парк және сквер жүйесiн, "Қиял әлемiн", қаржы секторын (сақтандыру, кредиттеу) дамыту көзделiп отыр.

4. Бағдарламаны iске асыру бойынша қажеттi
ресурстар мен қаржыландыру көздерi

      Алматыдағы демография саясатының Бағдарламасын iске асырудың негiзгi қаржы көздерi: - жергiлiктi бюджет қаражаты; - қала жұмыс берушiлерi мен азаматтарының қайырымдылық аударымдары; - жеке қаражат; - әр түрлi арнайы қорлар қаражаты; - кәсiпкерлiк құрылымдар қаражаты; - өзге де көздер.
      Қаржы көздерiмен қатар Бағдарламаны iске асыру кезiнде БАҚ-тағы идеологиялық жұмыс пайдаланылатын болады. Сондай-ақ қала көшелерi мен алаңдарындағы салауатты өмiр салты жарнамасы да өз мiндетiн атқарады.

5. Бағдарламаны iске асырудан күтiлетiн нәтиже

      2030 жылы бағдарлама шараларының iске асыру нәтижесiнде Алматыдағы халық санының 1893,0 адамға жететiндiгi күтiледi.
      Қала тұрғындарының осы интернационалдық құрамы қала өмiрiне бейімделу мен күндiгу үшiн барлық қажеттi жағдайларды алатын болады. Халықтың күнделiктi өмiрiндегi негiзгi өлшемдер этно-мәдени дәстүрлер, Қазақстан Конституциясы шегiнде салауатты өмiр салты және материалдық игiлiктi, рухани iзгiлiктi көтеру болып табылады.
 
                             Глоссарий
 
      1. Демографиялық оптимум - жастық топ пен жыныс бойынша топтастырылған ел, аймақ халқының жыныстық-жастық құрамы.
      2. Оптималды демографиялық өсу - демографиялық өрлеудiң сақталуын қамтамасыз ететiн халық санының өсуi.
      3. Механикалық қозғалыс - халықтың кетуiне, келуiне және ел iшiнде ауысуына негiзделген халық санының өзгерiсi.
      4. Табиғи қозғалыс - халықтың тууы мен өлуiнен туындаған халық санының өзгерiсi.
      5. Жүктiлiк жасы - бала көтеру жасындағы әйел.
      6. Көшi қонның жағымсыз сальдосы - кету келуден асады.
      7. Iшкi көшi-қон - халықтың ел iшiндегi ауысуы.
      8. Сыртқы көшi-қон - халықтың елден тысқары жерлерге кетуi.
      9. Күшi-қон қозғалысының индикаторы - көшi-қонға әсер ететiн, әлеуметтiк-экономикалық, этникалық, саяси факторларды көрсететiн кешендi көрсеткiш. 

      II-сайланған
      Алматы қалалық Мәслихатының
      IХ-сессиясының төрағасы                       В. Булекбаев

      II-сайланған Алматы қалалық
      Мәслихатының хатшысы                          Ж. Турегельдинов

      
II-сайланған
Алматы қалалық Мәслихатының
2001 жылғы 4 сәуiрдегi
IХ сессиясының шешiмiне
N 2 қосымша

      
Бағдарламаның iске асыру шараларының жоспары

Шаралар

Орындауға жауаптылар

Мерзімі

Қаржы
ландыру көзі

Болжамдық
бағасы

Туу

1.

Халықтың тiршiлiктiк мiнез-құлқын зерттеу,    бала құндылығы мен отбасы  институтын насихаттау   (әлеуметтiк зерттеудiң  үлгiлiк әдiстемесiн,  жарнама проспектiсiнiң   буклетiн және т.б.  жобаларын әзiрлеу. БАҚ-та  мүдделi ведомстволардың  бiрлескен мәжiлiсiн ұйымдастыру)

Көшi-қон және демография басқармасы, қалалық отбасы және әйелдер iсi жөнiндегi комитет, Денсаулық сақтау департаментi

Тұрақ
ты, 2001 жылдың екiншi жарты-
жылдығы
нан бастап

Жергiлiктi бюджет


2.

Қосымша перзентхана   мекемелерiнiң   материалдық-техникалық  базасын жақсарту мен жандандыру (эндоскопиялық қондырғы, ұрық жағдайын мониторингтiк бақылау)

Денсаулық сақтау департаментi

2001

Жергiлiктi бюджет


3.

Бiр жылға дейiн балаларды тегiн тамақтандыру үшiн сүт бөлмесi желiсiн ашу   (талқыға енгiзу және  экономикалық, қаржылық,  техникалық қамсыздандыру) 

Қалалық және аудандық әкiмшiлiктер,Алматының iскер топтары - кәсiпкерлер одақтары, қауымдастықтары және т.б.

2002

Жергiлiктi бюджет, кәсiпкерлiк құрылымдар



4.

Балалар тағамын шығаратын арнайы кәсiпорындар желiсiн ұйымдастыру (талқыға енгiзу және экономикалық, қаржылық, техникалық қамсыздандыру)

Қалалық және аудандық әкiмшiлiктер, Алматының iскер топтары-
кәсiпкерлер одақтары, қауымдас
тықтары және т.б.

2002

Жергiлiктi бюджет, кәсiпкерлiк құрылымдар



5.

Қозба ауруларына  шалдыққан және әртүрлi    акушерлiк асқынуды  өткерген бала көтеретiн әйелдер үшiн оңалту орталығын ашу (гестоз, қан ағу, бала туғаннан кейiнгi сырқат және т.б.)

Денсаулық сақтау департаментi

2001- 2005

Жергiлiктi бюджет



6.

Жүктiлiк кезiнде бала көтеретiн жастағы әйелдiң жүйкелiк-тәндiк жағдайын   жақсарту бағдарламасын   енгiзу және "Баланың  болашақ денсаулығы кабинетiн" ашу  

Денсаулық сақтау департаментi, қалалық отбасы және әйелдер iсi жөнiндегi комитетi, қалалық әйелдер орталығы

1999 бастал
ды және тұрақты

Жергiлiктi бюджет


Өлімді төмендету

1.

Салауатты өмiр салты, зиянды әдеттермен күрес дәстүрлер мен бағдарламасының тегершiктерi мен құралдарын және iске асыру механизімiн әзiрлеу, оқушылар мен жасөспiрiмдер арасында жол-көлiк оқиғасының болған жарақаттарды төмендету бойынша  шаралар әзiрлеу, халықты әсiресе, жастарды спортқа  тарту және насихаттау

Денсаулық сақтау департаментi, қалалық отбасы және әйелдер iсi жөнiндегi комитетi, қалалық әйелдер орталығы, Алматы қаласының IIББ қалалық дене шынықтыру және спорт комитетi

2001



2.

Балалар өлiмiн азайту мақсатында жас сәбилердiң жұқпалы, қозба және жас ерекшелiгiне байланысты аурулармен күрес жөнiндегi БДҰ бағдарламасын енгiзу

Денсаулық сақтау департаментi

2002

БДҰ желiсi бойынша


3.

Шығынды төмендетпей бекiтiлген беташар тiзiмге сәйкес денсаулық сақтау объектiлерiн жыл сайын күрделi жөндеу

Денсаулық сақтау департаментi

2001- 2005

Жергiлiктi бюджет


4.

Медициналық көмектiң  басым түрлерiн жетiлдiру (сәбидi дүниеге келтiру жедел көмек және т.б.)

Денсаулық сақтау департаментi

2001- 2005

Бөлiнген қаражат есебiнен


5.

Қоршаған ортаны қорғаудың аумақтық кешендi схемасын әзiрлеу     

АҚҚОҚАБ, сәулет және қала құрылысы департаментi

2001- 2002

Жергi
лiктi бюджет
(АҚҚОҚҚ)

20,0 млн.
теңге оның iшiнде 2001 жылға 4,0 млн. теңге

6.

"Алматы қаласының әуе бассейнiн сауықтыру" жобасын әзiрлеу           

АҚҚОҚАБ, қала әкiмшiлiгi, кәсiпорындар

2001- 2002

ТАСИС желiсi бойынша инвес
тиция

1,0 млн. ЕВРО

7.

Алматы қаласының аумағын экологиялық және санитарлық-гигиеналық аудандастыру нәтижесi бойынша жергiлiктi экологиялық бағдарлама әзiрлеу

АҚҚОҚАБ, аудандар әкiмшiлiгi

2001- 2005

Жергiлiктi бюджет (АҚҚОҚҚ)


8.

Автокөлiктi кезеңмен улы газ бен заттарды шығаруын ауыздықтайтын қондырғылармен жабдықтау: - Коммуналдық көлiктi жабдықтау, техникалық жобасын әзiрлеу, бензин қозғалтқыштарын улы газ бейтараптандырғыштардың кезектi легiмен қамсыздандыру

АҚҚОҚАБ, IIББ ЖТП, көлiк және байланыс департаментi,автокөлiк кәсiпорын
дары, басқа табиғат пайдалану
шылары




2001


Жергiлiк
тi бюджет
(АҚҚОҚҚ)

7,8 млн.
теңге

9.

Қала көшелерiнде     автокөлiктен шығатын    газдың улылық нормасына   тұрақты бақылау жасау

АҚҚОҚАБ, IIББ ЖТП

Тұрақты

Жергiлiк
тi бюджет

Жыл сайын  4,0 млн. теңге

10.

Энергия көзiн үнемдеудi ескере отырып Алматыны - жылу және электрмен жабдықтауды дамытудың салалық схемасын әзiрлеу

"ҚазНИПИ- энергопром институты" ЖАҚ,"Энергия" ЖАҚ, "Қазсель- энергпроект", ААҚ, энергия үнемдеу департаментi, сәулет және қала құрылысы департаментi, жылу және энергия берушiлер

2001- 2002

Жергiлiктi бюджет

31,0 млн. теңге

11.

ТЭЦ-1-ден шығатын қалдықты тазалау жүйесiн жаңалау

ТЭЦ-1

2001- 2002

Жергiлiктi бюджет (АҚҚОҚҚ)

30,0 млн. теңге

12.

Алматыны қатты қалдықтарды басқару жүйесiн жетiлдiру

Қалалық және аудандық әкiмшiлiктер "ТӘРТIП" ММК, АҚҚОҚАБ

2001- 2005

Жергiлiктi бюджет, инвести
циялар


13.

Жасыл желектердi түгендеу (орманның табиғи жағдайына зерттеу жүргiзу)

"Көрiктендiру" ААҚ, АҚҚОҚАБ, ҚазАҚРБ, "Қала құрылысын жобалау орталығы" ЖАҚ, ғарыштық зерттеулер институты

2001- 2002

Жергiлiктi бюджет (АҚҚОҚҚ)

18,0 млн. теңге

14.

"Астананың жасыл желегi" жобасын әзiрлеу    

Жасылқұрылыс, орман шаруашылығы ҒЗИ, қалалық абаттандыру орталығы

2001

Жергiлiктi бюджет


Отбасы-неке қатынастары

1.

Қазақстан Республикасы Конституциясы шегiнде, этно-мәдени дәстүрлер шегiнде материалдық дәулеттi, рухани iзгiлiктi көтеру, болып табылады әлеуметтiк зерттеудiң үлгiлiк әдiстемесiн, жарнама проспектiсiнiң буклетiн және т.б. жобаларын әзiрлеу. БАҚ-та мүдделi ведомстволардың бiрлескен мәжiлiсiн ұйымдастыру

Көшi-қон және демография басқармасы, қалалық отбасы және әйелдер iсi жөнiндегi комитет, Денсаулық сақтау департаментi

Тұрақты, 2001 жылдың екiншi жарты
жылды
ғынан бастап

Жергiлiктi бюджет


2.

"Жас отбасы" клубы желiсiн дамыту    

қалалық отбасы және әйелдер iсi жөнiндегi комитет, қалалық әйелдер орталығы, Неке сарайы, аудандық АХАТ-тар

2001

Жергiлiктi бюджет


Көші-қон

1.

"Алматы қаласының келу-кету ауданының индикаторын" әзiрлеу 

Көшi-қон және демография басқармасы

2002



2.

Қала аудандарында әлеуметтiк зерттеулер жүргiзу және ұлт пен жас  бойынша кетудiң негiзгi  себептерiн анықтау

Көшi-қон және демография басқармасы

2002- 2005



3.

"Бiздiң шетелдегi отандастарымыз", "Бiз Алматыда тудық" және т.б. айдарымен теле-радио хабарларын өткiзу

Көшi-қон және демографиябасқармасы

2002- 2005



4.

Алматыдағы халық қоныстануының экономикалық нормативтерiн әзiрлеу;

Көшi-қон және демография басқармасы

2005



5.

"Демографиялық өрлеудi қамсыздандыру мақсатында Алматыдағы көшi-қон саясатын әзiрлеу"

Көшi-қон және демография басқармасы

2005



6.

Этникалық қазақтардың тарихи отанына қайтуының және 2001-2005 жылдарғы квотасын жасау, жерсiнуiне жағдай жасау

Көшi-қон және демография басқармасы

2001



Алматы қаласы халқының сапалық өсуi, оның экономикалық дәулетiнiң көтерiлуi

1.

Балалардың мектепке дейiнгi мекемелерiнде олардың санын 26,09 мыңға жеткiзу

Бiлiм департаментi

2001- 2005

Жеке кәсiпкерлiк топтар


2.

Бұрын балабақшасына  бармаған 6-ға дейiнгi  4594 баланы мектеп   алдындағы даярлығын   қосымша көбейту, оның  iшiнде 1418-мектеп базасында

Бiлiм департаментi

2001- 2005

Жеке кәсiпкерлiк топтар, жергiлiктi бюджет

жылына 80,0 млн.теңге

3.

"Шаңырақ-2" ықшам ауданындағы 1 мектептi қосымша пайдалануға беру есебiнен оқушы орнының санын 800 орынға арттыру

Бiлiм департаментi

2001

Жергiлiктi бюджет

257,7 млн. теңге

4.

2005 жылға дейiн жалпы бiлiм беретiн мектептi 7 бiрлiкке және оңалту мектеп интернатын-1 бiрлiкке көбейту

Бiлiм департаментi

2001- 2005

Жеке қаражат есебiнен

1409,8 млн.теңге 127,3 млн. теңге

5.

Кәсiби мектеппен, лицейге оқушы қабылдауды 2000 жылдан бастап 2 есе көбейту (1520-дан 3040-қа дейiн)

Бiлiм департаментi

2001- 2005

Жеке қаражат есебiнен

26,0 млн.теңге
33,0 млн. теңге

6.

Орта кәсiби бiлiмi бар мамандарға қала кәсiпорындары мен ұйымдарының мұқтажын барынша қамсыздандыру мақсатында колледжге оқушы қабылдауды екi есеге көбейту (1475-тен 2950-ге дейiн)

Бiлiм департаментi

2001- 2005

Жергiлiктi бюджет, шаруашылық субъектiлер


7.

Спорт ғимараттарының желiсiн 5,2%-ке (оның iшiнде мемлекеттiк еместердiң 52,6%-ке), дене шынықтыру спорт бiрлестiктерiн 22,4%-ке, кәсiби одақтар мен федерациялардiкін 86,6%-ке, балалар 63,6%-ке кеңейту

Дене шынықтыру және спорт комитетi, қалалық және аудандық әкiмшiлiктер

2001- 2005

Жергiлiктi бюджет, шаруашылық субъектiлер, кәсiпкерлiк топтар


8.

90 мың отбасын тұрғын үй көмегiмен қамту

қалалық және аудандық әкiмшiлiктер

2001- 2002

Жергiлiктi бюджет

720,6 млн. теңге

9.

Жұмыс iстейтiн кәсiпорындардағы жұмыс орнын 942 бiрлiкке көбейту, қосымша 32036 жұмыс орнын ашу

Кәсiпорындар

2001- 2002

Шаруашылық субъектiлерi, кәсiпкерлiк топтар


10.

Қоғамдық жұмысқа 11,49  адамды, кәсiби оқыту    курстарына 4,8 мың   жұмыссызды жiберу 

Халықты жұмыспен қамту және әлеуметтiк қорғау департаментi

2001- 2002

Жергiлiктi бюджет

86,08 мың
млн.теңге 90,7 млн. теңге

11.

Халықаралық туризмдi, денсаулық сақтау көбейту, ұлттық мәдени, ғылыми орталықтарды әр түрлi парк және сквер жүйесiн, "Қиял әлемiн", қаржы секторын (сақтандыру, кредиттеу) дамыту

Барлық қалалық ведомстволар

2001- 2005

Жергiлiктi бюджет, шаруашы
лық субъек
тiлерi, кәсiпкерлiк топтар


      II-сайланған
      Алматы қалалық Мәслихатының
      IХ-сессиясының төрағасы                       В. Булекбаев

      II-сайланған Алматы қалалық
      Мәслихатының хатшысы                          Ж. Турегельдинов

Об утверждении программы государственной демографической политики в городе Алматы

Решение IX сессии Алматинского городского Маслихата II созыва от 4 апреля 2001 года. Зарегистрировано Управлением юстиции города Алматы 25 апреля 2001 года за № 328. Утратило силу решением маслихата города Алматы от 30.10.2009 N 253

     Сноска. Утратило силу решением XXII-й сессии маслихата города Алматы IV созыва от 30.10.2009 N 253.

      В соответствии с подпунктом 1 пункта 1 статьи 6 Закона Республики Казахстан "О местном государственном управлении в Республике Казахстан" и представлением акима города Алматы Алматинский городской Маслихат II созыва решил:

      1. Утвердить программу государственной демографической политики в городе Алматы и мероприятия по ее реализации, приложение № 1, 2.

      2. Контроль за выполнением настоящего решения возложить на постоянную депутатскую комиссию по вопросам общественного согласия и духовного развития (Байсарина А.Ж.) и заместителя акима города Алматы Бижанова А.Х.

       Председатель IХ-й сессии
      Алматинского городского
      Маслихата II-го созыва         В.Булекбаев

      Секретарь Алматинского
      городского Маслихата
      II-го созыва                   Ж.Турегельдинов

Приложение № 1
к решению IХ-й сессии
Алматинского городского
Маслихата II-го созыва
от 4 апреля 2001 года

ПРОГРАММА
ГОСУДАРСТВЕННОЙ ДЕМОГРАФИЧЕСКОЙ
ПОЛИТИКИ В ГОРОДЕ АЛМАТЫ

Алматы 2001 г.

ПАСПОРТ
программы реализации Концепции государственной
демографической политики в г.Алматы

      Программа демографической политики г. Алматы направлена на реализацию основных приоритетов развития страны, отраженных в Стратегии "Казахстан-2030" в области демографической политики.
      Основной целью Программы демографической политики г. Алматы является умеренный рост численности населения г. Алматы с приоритетом его качественного роста.
      Для достижения поставленной цели городскими органами власти будут решаться следующие задачи:
      - сохранение наметившихся тенденций роста рождаемости для обеспечения
        замещения поколений и создания в перспективе условий "оптимального
        демографического роста";
      - улучшение состояния здоровья населения, включая репродуктивное;
      - дальнейшее сокращение смертности городского населения, увеличение
        продолжительности жизни;
      - регулирование миграционных процессов;
      - укрепление и развитие семейно-брачных отношений и их гармоничное
        развитие в соответствии с общемировыми тенденциями;
      - повышение и развитие качественного уровня жизни жителей города.
      В результате реализации мероприятий программы в 2030 году в городе Алматы должна наблюдаться численность населения в количестве 1893,0 тыс. человек. Данный контингент жителей будет иметь высокий уровень образования и культуры. Основными критериями их повседневной жизни будут являться здоровый образ жизни и повышение материального благосостояния, духовной нравственности в рамках этно-культурных традиций города, Конституции Республики Казахстан.
      Реализация Программы ожидается в два этапа:
      1 этап - 2001-2005 гг.; 2 этап - 2005-2030 гг.
      Данная Программа и План мероприятий раскрывают и конкретизируют, в основном, первый этап. Второй этап отражен концептуально.

ВВЕДЕНИЕ

      Программа демографической политики города Алматы разработана в соответствии с Указом Президента Республики Казахстан "О первоочередных мерах по улучшению здоровья граждан Республики Казахстан", Государственной программой "Здоровье народа",   постановлением   Правительства Республики Казахстан № 1272 "О Концепции государственной демографической политики Республики Казахстан" от 17 августа 2000 года, "Комплексной программой действий по формированию здорового образа жизни среди населения г.Алматы", стратегией Всемирной организацией здравоохранения "Здоровье для всех", Международным проектом "Алматы - здоровый город" (Решение акима г.Алматы № 282 от 20.03.2000г.).
      Программа демографической политики г. Алматы направлена на реализацию основных приоритетов развития страны, отраженных в Стратегии "Казахстан-2030" в области демографической и миграционной политики.
      Исходной базой при разработке настоящей программы явились:
      - цели и задачи, отраженные в Концепции государственной
        демографической политики Республики Казахстан;
      - Демографические и миграционные процессы, сложившиеся в г. Алматы к
        началу 2001 года;
      - Состояние и развитие различных секторов экономики г. Алматы;
      - Программы и планы мероприятий других государственных учреждений
        г.Алматы на среднесрочную перспективу.
      Настоящая программа является составной частью Республиканской государственной программы демографической политики Республики Казахстан.
      Структура и содержание настоящей программы изложены в соответствии с постановлением Правительства Республики Казахстан № 789 от 25 мая 2000 года "Об утверждении Правил разработки программ в Республике Казахстан".

1. АНАЛИЗ СОВРЕМЕННОГО СОСТОЯНИЯ
ДЕМОГРАФИЧЕСКОГО РАЗВИТИЯ Г.АЛМАТЫ

      В настоящий период, в отличие от других регионов Республики, демографическая ситуация в городе Алматы складывается положительно. С 1995 по 1999 годы численность населения города выросла на 19,2 тыс. человек или в среднем за год она возрастала на 3840 человек. По предварительным оценкам в 2000 году она составила 1136,1 тыс. человек. Основу для положительных сдвигов создали и создают механическое и естественное движение. Ретроспективный анализ демографических процессов г. Алматы показывает, что наблюдавшиеся ранее отрицательные тенденции по механическому движению населения прекратились в 1996, 1998 годы. (Таблица 1. Рис.1)

Таблица 1.

Механическое движение населения г. Алматы


1992

1993

1994

1995

1996

1997

1998

1999

2000
(оценка)

Миграция - всего

Сальдо

-11131

-13534

-13642

-759

3942

-957

4644

4937

4838

Внутренняя миграция

Сальдо

879

4097

8879

14284

12958

9905

13989

10051


Внешняя миграция

Сальдо

12010

17631

22338

15043

9016

10862

7345

5114


В том числе: ближнее зарубежье

Сальдо

-9620

-14390

-18651

-11405

-5889

-8148

-6567

-2828


Дальнее зарубежье

Сальдо

-2390

-3241

-3687

-3638

-3127

-2714

-2778

-2286


      Как видно из таблицы, если до 1998 года по городу наблюдалось отрицательное сальдо миграции, то с 1998 года положительное.
      В то же время механический прирост численности населения г. Алматы обусловлен в основном за счет внутренней миграции. Внешняя миграция остается еще отрицательной, как по ближнему, так и по дальнему зарубежью.
      Ретроспективный анализ естественного движения населения г. Алматы показывает, что наблюдавшееся ранее отрицательное сальдо естественного движения перешло в положительное начиная с 1999 года (таблица 2).

Таблица 2.

Естественное движение населения г. Алматы

                                                (человек)


1995

1996

1997

1998

1999

2000
(оценка)

Число родившихся

12169

11581

11228

11524

12395

12570

Число умерших

13173

12626

12208

11751

11423

11324

Естественный
прирост (+,-)

-1004

-1045

-980

-227

+972

+1246

      Как видно из таблицы 2, положительное сальдо естественного движения населения города Алматы было обусловлено в этот период ростом рождаемости и снижением смертности.
      В то же время, анализируя естественное движение по районам города, естественная убыль в 2000 году наблюдалась в Турксибском (-219 чел.) и Алмалинском (-123 чел.) районах.
      Лидирующими причинами смерти, в целом по городу, являются: болезни системы кровообращения (54 % от общего числа умерших); новообразования (15,9 %); и несчастные случаи (16,0 %).

2. ЦЕЛИ И ЗАДАЧИ ПРОГРАММЫ ДЕМОГРАФИЧЕСКОЙ
ПОЛИТИКИ Г.АЛМАТЫ

      Исходя из сложившейся ситуации (преодолении в 1999-2000 гг. негативных тенденций в демографических процессах), а также в соответствии с основными целями и задачами, отраженными в Концепции государственной демографической политики Республики Казахстан, основной целью Программы демографической политики г. Алматы является умеренный рост численности населения г. Алматы с приоритетом его качественного роста.
       Для достижения поставленной цели перед городскими органами власти стоят следующие задачи:
      - сохранение наметившихся тенденций роста рождаемости для обеспечения замещения поколений и создания в перспективе условий "оптимального демографического роста";
      - улучшение состояния здоровья населения, включая репродуктивное;
      - дальнейшее сокращение смертности городского населения, увеличение продолжительности жизни;
      - регулирование миграционных процессов;
      - укрепление и развитие семейно-брачных отношений и их гармоничное развитие в соответствии с общемировыми тенденциями;
      - повышение и развитие качественного уровня жизни жителей города (образования, физкультуры и спорта, этно-культурных традиций и т.д.)

3. ОСНОВНЫЕ НАПРАВЛЕНИЯ И МЕХАНИЗМ РЕАЛИЗАЦИИ
ДЕМОГРАФИЧЕСКОЙ ПОЛИТИКИ Г.АЛМАТЫ

3.1. Рождаемость

      Основными инструментами регулирования рождаемости в г. Алматы будут являться:
      - изучение репродуктивного поведения населения на регулярной основе; - пропаганда ценности детей и института семьи;
      - возобновление системы диспансеризации в территориальных поликлиниках с целью своевременного оздоровления женщин фертильного возраста;
      - разработка мер по предоставлению льгот на медицинские препараты беременным женщинам, с целью улучшения состояния репродуктивного здоровья;
      - открытие центра реабилитации для женщин фертильного возраста с экстра генитальными заболеваниями и перенесших различные акушерские осложнения (гестоз, кровотечения, послеродовые заболевания и т.д.);
      - улучшение и наращивание материально-технической базы родовспомогательных учреждений (эндоскопическое оборудование, мониторинговое наблюдение за состоянием плода);
      - создание информационной системы по вопросам репродуктивного поведения, полового воспитания и подготовке к семейной жизни с целью снижения абортов и сохранения репродуктивной функции женщин;
      - оснащение детских лечебно-профилактических организаций современным медицинским оборудованием и инвентарем;
      - организация сети специализированных предприятий по производству детского питания;
      - открытие сети молочных кухонь для (бесплатного питания) детей до одного года.

3.2. Снижение смертности

       Основными инструментами в области снижения смертности в г. Алматы будут являться:
      - внедрение программы ВОЗ по борьбе с респираторными заболеваниями, пневмониями и диарейными заболеваниями у детей раннего возраста, с целью уменьшения детской смертности;
      - обеспечение вакцинацией детей против дифтерии, коклюша, полиомиелита, столбняка, туберкулеза, кори, гепатита В, эпидпаротита;
      - внедрение и соблюдение календаря прививок, рекомендованного ВОЗ;
      - внедрение методов закаливания детей по методике П.К.Иванова "Детка";
      - формирование традиций и программ здорового образа жизни, борьбы с вредными привычками;
      - реализация мероприятий по лечению и профилактике туберкулеза, сахарного диабета, наркологических расстройств;
      - разработка мероприятий по снижению травматизма от дорожно-транспортных происшествий среди школьников и подростков;
      - пропаганда и привлечение населения к занятиям спортом. В особенности молодежи;
      - дальнейшее развитие и совершенствование медицинской помощи престарелым гражданам (расширение гарантированного объема бесплатной медицинской помощи, открытие льготных аптек);
      - усиление контроля за качеством питьевой воды, продуктов питания и лекарственных средств;
      - оздоровление экологической обстановки.

       В целом, в среднесрочной перспективе основными программными мероприятиями по укреплению здоровья населения города, снижения смертности будут являться:
      - В 2001 году дополнительное приобретение рентгологического, хирургического, анестезиологического, акушерского и другого оборудования на общую сумму 360,0 млн. тенге;
      - Капитальный ремонт 32 крупных медучреждений (БСМП, ЦГКП, горбольниц № 1, 4, 5, 7 и ряда детских и других стационаров);
      - Ежегодная тенденция роста затрат на гарантированный бесплатный объем медицинской помощи и доходов от платных медицинских услуг населению;
      - Осуществление мероприятий по снижению негативного влияния автотранспорта, теплоэнергоисточников, промышленных и бытовых отходов на окружающую среду и здоровье населения города Алматы;
      - Инвентаризация зеленых насаждений с проведением лесопотологического обследования;
      - Разработка Территориальной комплексной схемы охраны окружающей среды г.Алматы.
      В долгосрочной перспективе планируется развитие системы частных медицинских услуг, системы медицинского страхования. В области охраны окружающей среды планируется оптимизация системы природопользования, экологизация промышленного производства.

3.3. Семейно-брачные отношения

      Основной перспективой в развитии семейно-брачных отношений будет являться укрепление традиционной семьи. Доминирующими направлениями в области развития семейно-брачных отношений, как в среднесрочной - 2001-2005 гг., так и долгосрочной перспективе, будут являться:
      - развитие семейных, этнокультурных традиций и норм в рамках Конституции Республики Казахстан;
      - развитие сети клубов "Молодая семья";
      - пропаганда традиционной семьи в учреждениях образования;
      - развитие и повышение статуса женщины в семейно-брачных отношениях в соответствии с общемировыми тенденциями;
      - повышение роли мужчины в воспитании детей.

3.4. Миграция

       Основными направлениями миграционной политики г. Алматы будут являться:
      - в среднесрочной перспективе дальнейшее снижение миграционного оттока граждан города;
      - в стратегическом плане сохранение миграционного баланса.
      - репатриация этнических казахов на историческую родину, их прием и обустройство.
      В целях снижения иммиграции основными мероприятиями на 2001-2005 годы будут являться:
      - ежегодное определение "Индикатора иммиграционного настроения города Алматы (проведение социологических обследований и выявление основных причин иммиграции по национальностям, возрастам и районам города);
      - проведение телевизионных, радио передач под рубрикой "Наши соотечественники за рубежом", "Мы родились в Алматы" и т.д.
      В долгосрочной перспективе основными мероприятиями в области миграционной политики будут являться:
      - разработка экономических нормативов народонаселения г. Алматы;
      - разработка миграционной политики г. Алматы в целях обеспечения "Демографического оптимума".

3.5. Качественный рост населения города Алматы,
рост его экономического благосостояния

      Важнейшим приоритетом развития г. Алматы является качественный рост населения города, рост его экономического благосостояния. В этом направлении основными мероприятиями в среднесрочной перспективе на 2001-2005 гг., будут являться:
      - развитие сети дошкольных учреждений (на 2 единицы) и полный охват детей 5 (6) лет предшкольной подготовкой за счет развития частного сектора;
      - увеличение сети общеобразовательных школ, профтехшкол, профтехлицеев, колледжей;
      В целом, в среднесрочной перспективе до 2005 года планируется увеличить контингент учащихся в общеобразовательных учреждениях на 6,3 %, в организациях начального и среднего профессионального образования - в два раза. Численность детей в детских садах увеличить на 19,4 %.
      В области культуры в этот период основное внимание будет уделено укреплению существующей материально-технической базы государственных музеев, театров, филармонии и концертных организаций, театров и библиотек.
      В области физкультуры и спорта мероприятия будут увязываться с учетом реализации Концепции развития физической культуры и спорта в г. Алматы до 2005 года.
      Важнейшим направлением Программы демографической политики г. Алматы будет являться ее увязка с ростом экономического благосостояния, созданием рабочих мест, борьбы с бедностью. В этой связи в среднесрочной перспективе планируется увеличить объем средств направляемых из местного бюджета на социальную помощь с 1452,5 млн. тенге до 2159,8 млн. тенге или на 48,7 %. При этом средний размер помощи семье возрастет на 29,7 % к уровню 2000 года.
      В соответствии с городской программой борьбы с бедностью и безработицей в 2001-2002 годы увеличится число рабочих мест на действующих предприятиях на 942 единицы, дополнительно будет создано 32036 рабочих места, направлено на общественные работы 11,4 тыс. человек, на курсы проф. обучения - 4,8 тыс. человек.
      В долгосрочной перспективе за счет развития частного сектора предполагается увеличить сеть учреждений подготавливающих специалистов в области сферы услуг (международный туризм, здравоохранение), развитие национальных культурных, научных центров, музеев, различных парков и скверов системы "Мир фантазий", финансового сектора (страхования, кредитования).

4. НЕОБХОДИМЫЕ РЕСУРСЫ И ИСТОЧНИКИ
ФИНАНСИРОВАНИЯ ПО РЕАЛИЗАЦИИ ПРОГРАММЫ

      Основными финансовыми источниками реализации Программы демографической политики г. Алматы будут являться:
      - средства местного бюджета;
      - собственные средства;
      - средства различных специализированных фондов;
      - средства предпринимательских структур;
      - благотворительные отчисления работодателей и граждан города;
      - другие источники.
      Наряду с финансовыми ресурсами при реализации Программы будет широко использоваться идеологическая работа на телевидении, радио, в печати. Неотъемлемой частью будет также реклама на городских улицах, скверах и площадях здорового образа жизни, традиционной семьи и т.д.

5. ОЖИДАЕМЫЙ РЕЗУЛЬТАТ ОТ РЕАЛИЗАЦИИ ПРОГРАММЫ

      В результате реализации мероприятий программы в 2030 году в городе Алматы должна наблюдаться численность населения в количестве 1893,0 тыс. человек.
      Данный контингент жителей должен будет иметь достаточно высокий уровень образования и культуры. Основными критериями их повседневной жизни должны будут являться здоровый образ жизни и повышение материального благосостояния, духовной нравственности в рамках этно-культурных традиций, Конституции Республики Казахстан.

ГЛОССАРИЙ

      1. Демографический оптимум - половозрастной состав населения страны, Региона, сбалансированный по возрастным группам и полу.

      2. Оптимальный демографический рост - рост численности населения, обеспечивающий сохранение демографического оптимума.

      3. Механическое движение - изменение численности населения, обусловленное его эмиграцией, иммиграцией и перемещениями внутри страны.

      4. Естественное движение - изменение численности населения, обусловленное его рождаемостью и смертностью.

      5. Фертильный возраст - женщины в родоспособном возрасте.

      6. Отрицательное сальдо миграции - эмиграция превышает иммиграцию.

      7. Внутренняя миграция - перемещения населения внутри страны.

      8. Внешняя миграция - перемещения населения в пределы (иммиграция) и за пределы (эмиграция) страны.

      9. Индикатор миграционной подвижности - комплексный показатель, отражающий социально-экономические, этнические, политические факторы, влияющие на миграцию населения.

       Председатель IХ-й сессии
      Алматинского городского
      Маслихата II-го созыва         В.Булекбаев

      Секретарь Алматинского
      городского Маслихата
      II-го созыва                   Ж.Турегельдинов

Приложение № 2

ПЛАН МЕРОПРИЯТИЙ ПО РЕАЛИЗАЦИИ ПРОГРАММЫ

Мероприятия

Ответст-
венные
исполни-
тели

Сроки

Источни-
ки фи-
нанси-
рования

Ориенти-
ровочная
стои-
мость (млн. тенге)

Рождаемость

1.

Изучение репродуктивного поведения населения,пропаганда ценности детей и института семьи; (разработка типовых методик по социологическому  обследованию, разработка  рекламных проспектов,  буклетов, афиш и т.д.  Организация совместных заседаний заинтересованных ведомств на телевидении, радио, в печати и т.д.)

Управление по миграции и демографии г.Алматы,
комитет по
делам семьи и женщин,
Департа-
мент здраво-
охранения

Посто-
янно,
начиная
со второго
полуго-
дия
2001 года

Местный
бюджет


2.

Улучшение и наращивание материально-технической базы родовспомогательных учреждений (эндоскопическое оборудование, мониторинговое наблюдение за состоянием плода)

Департа-
мент здраво-
охранения

2001

Местный
бюджет


3.

Открытие сети молочных кухонь для бесплатного питания детей до одного года (вынесение на обсуждение и разработка   экономического, финансового,   технического обеспечения)

Городской и районные акиматы,
Деловые круги г. Алматы -
союзы пред-
принимате-
лей, Ассоциации и т.д.)

2002

Местный
бюджет,
Предпри-
нима-
тельские
струк-
туры
 



4.

Организация сети специализированных предприятий по производству детского питания (вынесение на обсуждение и разработка экономического, финансового, технического обеспечения)

Городской и районные акиматы,
Деловые круги г. Алматы -
союзы пред-
принимате-
лей, Ассоциации и т.д.)

2002

Местный
бюджет,
Предпри-
нима-
тельские
струк-
туры



5.

Открытие центра реабилитации для женщин фертильного возраста с экстрагенитальными заболеваниями и перенесших различные акушерские осложнения (гестоз, кровотечения, послеродовые заболевания и т.д.)

Департамент
здравоохра-
нения

2001- 2005

Местный
бюджет



6.

Внедрение программы улучшения психо-физического состояния женщин фертильного возраста в период беременности и  здоровья новорожденных детей "Кабинет будущего здорового ребенка"

Департамент
здравоохра-
нения, Гор. Центр ЗОЖ, Комитет по делам семьи и женщин

Начато в 1999г. посто- янно

Местный
бюджет


Снижение смертности

1.

Разработка рычагов и инструментов и реализация механизма формирования традиций и программ здорового образа жизни, борьбы с вредными привычками, разработка мероприятий по снижению травматизма от   дорожно-транспортных  происшествий среди школьников и подростков; пропаганда и привлечение населения к занятиям спортом в особенности молодежи

Управление по миграции и демографии, Департамент
здравоохра-
нения, ГУВД г.Алматы,  Гор. Центр ЗОЖ, Комитет по физической культуре и спорту г.Алматы

2001



2.

Внедрение программы ВОЗ по борьбе с респираторными заболеваниями, пневмониями и диарейными заболеваниями у детей раннего возраста, с целью уменьшения детской смертности

Департамент
здравоохра-
нения

2002

По линии
ВОЗ


3.

Ежегодный капитальный ремонт объектов здравоохранения, согласно утверждаемого титульного списка без снижения затрат

Департамент
здравоохра-
нения

2001- 2005

Местный
бюджет


4.

Модернизация приоритетных видов медицинской помощи (детства, родовспоможение,  экстренная помощь и др.)

Департамент
здравоохра-
нения

2001- 2005

За счет выде- ленных средств


5.

Разработка Территориальной комплексной схемы охраны окружающей среды (Тер.КСООС)

АГТУООС, Департамент архитектуры и градостро- ительства

2001- 2002

Местный
бюджет, (АГФООС)

20,0 млн. тенге, в том числе на 2001 г.- 4,0 млн. тенге

6.

Разработка проекта "Оздоровление воздушного бассейна г.Алматы"

АГТУООС, Акимат г.Алматы, Предприятия

2001- 2002

Инвести-
ции по линии ТАСИС

1,0 млн. ЕВРО

7.

Разработка локальных экологических программ по результатам экологического и санитарно-гигиенического районирования территории г. Алматы

АГТУООС, Районные акиматы

2001- 2005

Местный
бюджет, АГФООС

12,0 млн. тенге

8.

Поэтапное оснащение автотранспорта устройствами снижения содержания вредных веществ выхлопных газов:
- оснащение коммунального  транспорта, разработка технического проекта, изготовление опытной партии нейтрализаторов выхлопных газов бензиновых двигателей;
- грузового и легкового транспорта

АГТУООС, УДП ГУВД, Департамент транспорта и связи, Авто- транспортные предприятия, другие при- родополь- зователи

 

 

 

2001

 

2002- 2005

 

 

 

Местный
бюджет, (АГФООС)

Средства
природо-
пользователей

 

 

 

7,8млн. тенге

9.

Осуществление постоянного контроля норм токсичности выхлопных газов автотранспорта на магистралях города

АГТУООС, УДП ГУВД

Посто- янно

Местный
бюджет

Ежегодно 4,0 млн. тенге

10.

Разработка отраслевых схем развития теплоэлектроснабжения г.Алматы с учетом энергоресурсосбережения

ЗАО "Институт КазНИПИЭнер- гопром", ЗАО "Энергия", ОАО "Казсель- энергопро- ект", Департамент энергоресур- сосбережения, Департамент архитектуры и градострои- тельства, предприятия - поставщики тепла и энергии

2001- 2002

Местный
бюджет

31,0 млн. тенге

11.

Реконструкция системы очистки отходящих газов ТЭЦ-1

ТЭЦ-1

2001- 2002

Местный
бюджет, (АГФООС)

30,0 млн. тенге

12.

Совершенствование системы управления твердыми отходами г.Алматы

Городской и районные акиматы, КГП "Тэртiп", АГТУООС

2001- 2005

Инвести-ции,
Местный
бюджет


13.

Инвентаризация зеленых насаждений (с проведением  лесопатологического обследования)

ОАО "Благо- устройство", АГТУООС, КазАГРУ, ЗАО "Центр градо- строительного проекта", Институт космических исследований

2001- 2002

Местный
бюджет,
(АГФООС)

18,0 млн. тенге

14.

Разработка проекта "Зеленый наряд столицы"

Зеленстрой, НИИ Лесного хозяйства, Гор.Центр ЗОЖ

2001

Местный
бюджет


Семейно-брачные отношения

1.

Развитие семейных, этнокультурных традиций и норм в рамках Конституции Республики Казахстан (разработка типовых методик по социологическому обследованию и мониторингу семейно-брачных отношений, разработка рекламных проспектов, буклетов, афиш и т.д. Организация совместных заседаний заинтересованных ведомств на телевидении, радио, в печати и т.д.)

Управление по миграции и демографии, Комитет по делам семьи и  женщин, Департамент
здравоохра-
нения

Посто- янно, начиная со второго полу- годия 2001 года

Местный
бюджет


2.

Развитие сети клубов "Молодая семья"

Гор.Цент ЗОЖ, Комитет по делам семьи и женщин, Дворец бракосочетаний, районные ЗАГСы

2001

Местный
бюджет


Миграция

1.

Разработка "Индикатора эммиграционного настроения города Алматы"

Управление по миграции и демографии г.Алматы

2002



2.

Проведение социологических обследований и выявление основных причин эмиграции по национальностям, возрастам и районам города

Управление по миграции и демографии г.Алматы

2002- 2005



3.

Проведение телевизионных, радио передач под рубрикой "Наши соотечественники за демографии рубежом", "Мы родились в Алматы" и т.д

Управление по миграции и демографии г.Алматы

2002- 2005



4.

Разработка экономических районных нормативов народонаселения г. Алматы

Управление по миграции и демографии г.Алматы

2005



5.

Разработка миграционной политики г. Алматы в целях обеспечения "Демографического оптимума"

Управление по миграции и демографии г.Алматы

2005



6.

Проект квоты репатриации этнических казахов на историческую родину по г.Алматы на 2001-2005 г.г., их прием и обустройство

Управление по миграции и демографии г.Алматы

2001

Респуб- ликан- ский бюджет


Качественный рост населения города Алматы, рост его
экономического благосостояния

1.

Увеличение численности детей в детских дошкольных учреждениях (ДДУ) до 26,09 тысяч

Департамент образования

2001- 2005

Частные предпри- нима- тельские круги


2.

Дополнительное увеличение предшкольной подготовки 4594 в детей в возрасте до 6 лет, ранее не посещавших детские сады, из них 1418 - на базе  школ

Департамент образования

2001- 2005

Местный
бюджет Частные предпри- нима- тельские круги

80,0 млн. тенге в год

3.

Увеличение количества ученических мест на 800 мест за счет дополнительного введения в эксплуатацию 1-ой школы в новом микрорайоне ("Шанырак-2")

Департамент образования

2001

Местный
бюджет

257,7 млн. тенге

4.

Увеличение до 2005 года сети общеобразовательных школ на 7 единиц и   коррекционных школ-интернатов на 1 единицу

Департамент образования

2001- 2005

За счет собст- венных средств

1409,8 млн. тенге 127,3 млн. тенге

5.

Увеличение по сравнению с 2000 годом приема учащихся в профшколы и профлицеи в 2 раза (с 1520 до 3040 человек)

Департамент образования

2001- 2005

За счет собст- венных средств

26,0 млн. тенге

33,0 млн. тенге

6.

Увеличение приема учащихся в колледжи в два раза - с 1475 до 2950 человек с целью максимального обеспечения потребности городских предприятий и организаций в кадрах со средним профессиональным образованием

Департамент образования

2001- 2005

Местный
бюджет, хозяйст- вующие субъекты


7.


Расширение сети спортивных сооружений на 5,2 % (в том  числе негосударственных - на 52,6 %), физкультурно-спортивных объединений - на 22,4 %, профессиональных союзов и федераций - на  80,6 %, юношеских спортивных  школ - на 63,6 %


Комитет по физической культуре и спорту г.Алматы, городской и районные акиматы

2001- 2005


Местный
бюджет, хозяйст- вующие субъек- ты, предпри- нима- тельские круги


8.

Обеспечение жилищной помощи 90 тыс. семей

Городской и районные акиматы

2001- 2002

Местный
бюджет

720,6млн. тенге

9.

Увеличение числа рабочих мест на действующих предприятиях на 942 единицы, дополнительное создание 32036 рабочих мест

Предприятия

2001- 2002

Хозяйст- вующие субъек- ты, предпри- нима- тельские круги


10.

Направить на общественные работы - 11,49 тыс. человек, на курсы проф. обучения - 4,8 тыс. безработных

Департамент
труда, занятости и социальной защиты  населения

2001- 2002

Местный
бюджет

86,08 млн. тенге 90,7млн. тенге

11.

Развитие международного туризма, здравоохранения, оздоровительных комплексов, национальных культурных, научных центров, музеев, различных парков и скверов системы "Мир фантазий", финансового сектора (страхования, кредитования)

Все городские ведомства

2001- 2005

Местный
бюджет, хозяйст- вующие субъек- ты, предпри- нима- тельские круги


       Председатель IХ-й сессии
      Алматинского городского
      Маслихата II-го созыва         В.Булекбаев

      Секретарь Алматинского
      городского Маслихата
      II-го созыва                   Ж.Турегельдинов