Көрсетілетін қызметтеріне (тауарларына, жұмыстарына) тарифтерді (бағаларды, алым мөлшерлемелерін) мемлекеттік реттеу енгізілетін ұйымдар қызметкерлерінің еңбек нормаларын және (немесе) еңбегіне ақы төлеу жүйесі бойынша параметрлерін ұсыну, қарау және келісу қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлуметтік қорғау министрінің 2007 жылғы 19 шілдедегі N 167-ө Бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2007 жылғы 25 тамызда Нормативтік құқықтық кесімдерді мемлекеттік тіркеудің тізіліміне N 4889 болып енгізілді. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 2015 жылғы 15 желтоқсандағы № 971 бұйрығымен

      Ескерту. Бұйрықтың күші жойылды - ҚР Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 15.12.2015 № 971 (01.01.2016 бастап қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      Қолданушылардың назарына!!!
      Қаулының қолданысқа енгізілу тәртібін 4-тармақтан қараңыз.

      Ескерту. Тақырып жаңа редакцияда - ҚР Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 22.05.2015 № 381 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      Қазақстан Республикасының Еңбек кодексінің /1618116118, 119-баптарына сәйкес және Қызметтеріне (тауарларына, жұмыстарына) тарифтерді (бағаларды, алым ставкаларын) мемлекеттік реттеу енгізілетін ұйымдар қызметкерлерінің еңбек нормаларын және (немесе) еңбекақы жүйесі жөніндегі параметрлерін ұсынудың, қараудың және келісудің бірыңғай тәртібін заңнамамен сәйкестікке келтіру мақсатында, БҰЙЫРАМЫН:
      1. Қоса беріліп отырған Көрсетілген қызметтеріне (тауарларына, жұмыстарына) тарифтерді (бағаларды, алым мөлшерлемелерін) мемлекеттік реттеу енгізілетін ұйымдар қызметкерлерінің еңбек нормаларын және (немесе) еңбегіне ақы төлеу жүйесі бойынша параметрлерін ұсыну, қарау және келісу қағидалары бекітілсін.
      Ескерту. 1-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 22.05.2015 № 381 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.
      2. Еңбек және халықты жұмыспен қамту департаменті (Әбденов С.С.) осы бұйрықтың белгіленген тәртіппен мемлекеттік тіркеуден өткізуді қамтамасыз етсін.
      3. "Өнімдеріне (қызмет көрсетулеріне, жұмысына) бағаларды (тарифтерді) мемлекеттік реттеу енгізілетін субъектілер үшін еңбекті нормалау және оған ақы төлеу жөніндегі нормативтік материалдарды ұсынудың, қараудың және келісудің тәртібі туралы Нұсқаулықты бекіту туралы" (Қазақстан Республикасының мемлекеттік нормативтік құқықтық актілер тіркеу тізімде 1999 жылғы 17 мамырда N 760 тіркелген) Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 1999 жылғы 7 сәуірдегі  N 56-ө бұйрығының күші жойылған деп танылсын.
      4. Осы бұйрық алғаш ресми жарияланған күнінен бастап 10 күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

       Министр

Қазақстан Республикасы  
Еңбек және халықты әлеуметтік
қорғау министрінің    
2007 жылғы 19 шілдедегі  
N 167-ө бұйрығымен     
бекітілген         

Көрсетілетін қызметтеріне (тауарларына, жұмыстарына)
тарифтерді (бағаларды, алым мөлшерлемелерін) мемлекеттік реттеу
енгізілетін ұйымдар қызметкерлерінің еңбек нормаларын және
(немесе) еңбегіне ақы төлеу жүйесі бойынша параметрлерін ұсыну,
қарау және келісу қағидалары

      Ескерту. Тақырып жаңа редакцияда - ҚР Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 22.05.2015 № 381 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

1. Жалпы ережелер

      1. Осы Қызметтеріне (тауарларына, жұмыстарына) тарифтерді (бағаларды, алым ставкаларын) мемлекеттік реттеу енгізілетін ұйым қызметкерлерінің еңбек нормаларын және (немесе) еңбекақы төлеу жүйесі параметрлерін ұсыну, қарау және келісу ережесі (бұдан әрі - Ереже) Қазақстан Республикасының Еңбек кодексіне және Қазақстан Республикасының өзге де нормативтік құқықтық актілеріне сәйкес әзірленді.
      2. Осы Ереже Табиғи монополиялар субъектілерінің мемлекеттік тіркеліміне (бұдан әрі - Тіркелім) енгізілген табиғи монополиялар субъектілерінің, мемлекеттік органдар көрсететін Ақылы қызметтердің мемлекеттік тіркеліміне (бұдан әрі - Мемлекеттік тіркелім) енгізілген мемлекеттік органдардың, белгілі бір тауар нарығында алатын басым (монополиялық) орны бар Нарық субъектілерінің мемлекеттік тізіліміне (бұдан әрі - Тізілім) енгізілген белгілі бір тауар нарығында алатын басым (монополиялық) орны бар нарық субъектілерінің (бұдан әрі - ұйымдар) еңбек нормаларын (табиғи монополиялар субъектілерінің нормативтік санын қоспағанда) және (немесе) еңбекақы төлеу жүйесі жөніндегі параметрлерін ұсынудың, қараудың және келісудің бірыңғай тәртібін белгілейді.
      3. Осы Ереженің мақсаты үшін мынадай негізгі ұғымдар пайдаланылады:
      өтінім - еңбек нормалары және/немесе еңбекақы жүйесі жөніндегі параметрлерді қарау және келісу туралы ұйымның еңбек жөніндегі уәкілетті мемлекеттік органға, еңбек қатынастарын реттеу саласындағы жергілікті атқарушы органға ресми мәлімдемесі (өтініші) жолдамасы;
      материалдар - еңбек нормалары мен еңбекақы жүйесі жөніндегі параметрлерге нормативтік, есептік және басқа да негіздеме материалдар;
      еңбек нормасы (уақыт, қызмет көрсету, өндіру) - техниканың, технологияның, өндіріс пен еңбекті ұйымдастырудың қол жеткізілген деңгейіне сәйкес тиісті біліктілігі бар қызметкерлер үшін белгіленетін еңбек шығындарының (жұмыс уақытының) өлшемі;
      қызметтеріне (тауарларына, жұмыстарына) тарифтерді (бағаларды, алым ставкаларын) мемлекеттік реттеу енгізілетін ұйым қызметкерлерінің еңбекақы төлеу жүйесі параметрлері - Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген еңбек ақы төлеу саласындағы мемлекеттік кепілдіктердің қамтамасыз етілуімен ұйым қызметкерлерінің еңбекақы төлеу шарттарын анықтауы;
      еңбек жөніндегі уәкілетті орган - еңбек жөніндегі уәкілетті мемлекеттік орган немесе еңбек қатынастарын реттеу саласындағы жергілікті атқарушы орган;
      уәкілетті органдар - тиісті қызмет саласындағы мемлекеттік органдар, министрліктер, комитеттер, агенттіктер, ұйым коммуналдық меншікте болған жағдайда, жергілікті атқарушы органдар;
      салааралық еңбек нормалары - экономикалық қызметтің бірқатар түрлері және жұмыс берушілердің тиісті жұмыс түрлерінде (екі, үш және одан да көп салаларда) қызметкерлердің еңбегін нормалау кезінде эталон ретінде пайдалануы үшін өндірістердің ұқсас жағдайларында бірдей технологиялар бойынша Ұйымдардағы жұмыстарды орындауға еңбек шығындарының регламенттелген мәні;
      салалық еңбек нормалары экономиканың бір саласындағы Ұйымдардағы жұмыстарды орындауға еңбек шығындарының регламенттелген мәні.
      Осы Ережеде пайдаланылатын өзге де ұғымдар мен терминдер Қазақстан Республикасы заңнамасына сәйкес қолданылады.
      Ескерту. 3-тармаққа өзгеріс енгізілді - ҚР Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 20.08.2014 № 10 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

  2. Еңбек нормаларын және еңбекақы жүйесі жөніндегі параметрлерді ұсынудың, қараудың және келісудің тәртібі

      4. Еңбек нормаларын және (немесе) еңбекақы жүйесі жөніндегі параметрлерді келісу туралы өтінімді:
      еңбек жөніндегі уәкілетті органға - Мемлекеттік тіркелімге, Тіркелім мен Тізілімнің республикалық бөлімдеріне енгізілген ұйым;
      еңбек қатынастарын реттеу саласындағы жергілікті атқарушы органға - Тіркелім мен Тізілімнің жергілікті бөліміне енгізілген ұйым ұсынады.
      Өтінімге осы Ереженің 3-тарауында жазылған тізбеге сәйкес қажетті материалдар қоса беріледі.
      5. Ұйым ұсынған өтінімді еңбек жөніндегі уәкілетті орган келіп түскен сәттен бастап отыз күнтізбелік күннің ішінде қарайды.
      6. Ұсынылған құжаттарды растау, нақтылау және тексеру үшін еңбек жөніндегі уәкілетті орган:
      1) жұмыс тобын құруға және тексерілетін Субъектіге барып еңбек нормаларына іріктемелі сараптамалық зерттеу жүргізуге (нормаларды белгілеу жөніндегі тексеру есептерін орындау, жекелеген жұмыс, операция түрлері бойынша фотохронометражды іріктеу бақылауларын жүргізу және ұсынылған нормаларды тексеру нәтижесінде белгіленген нормалармен салыстыру) және осының негізінде қорытынды даярлауға құқылы. Сараптама нәтижелері бойынша қорытынды тұтастай еңбек нормалары бойынша беріледі;
      2) іріктемелі сараптамалық зерттеу жүргізуге еңбекті нормалау және еңбекақы төлеу мәселелерімен айналысатын басқа ұйымдардың, нормалау және еңбекақы төлеу мәселелерімен айналысатын уәкілетті органның мамандарын және (немесе) еңбек жөніндегі нормативтерді әзірлеуді жүзеге асыратын тәуелсіз сарапшыларды тартуға;
      3) Ұйымнан соңғы екі жылдың қосымша материалдарын (еңбекақы төлеу жүйесі мен жұмыс істейтіндердің саны, негізгі көлемдік көрсеткіштері мен т.б. туралы деректерді) сұратуға құқылы.
      7. Еңбек нормаларын және (немесе) еңбекақы жүйесі жөніндегі параметрлерді қарау нәтижесі бойынша еңбек жөніндегі уәкілетті орган:
      жобаларға ескертулер мен ұсыныстар болған кезде ұйымға оларды пысықтау қажеттігі туралы уәждемелі қорытындыны жолдайды;
      Ұйым осы Ереженің 3-тарауында көзделген материалдарды ұсынбаған жағдайларда өтінімді қарауға қабылдаудан бас тартады;
      осы Ереженің барлық талаптары орындалған жағдайда ұйымның еңбек нормаларын және (немесе) еңбекақы жүйесі жөніндегі параметрлерді келісуден өткізеді және оларды уәкілетті органға бекітуге жібереді.
      8. Уәкілетті орган бекіткен еңбек нормаларының (қағаз және электрондық жеткізушілердегі) және (немесе) еңбекақы жүйесі жөніндегі параметрлердің (қағаз жеткізушідегі) бір данасы мемлекеттік және орыс тілдерінде оларды бекіткен сәттен бастап 10 күнтізбелік күннің ішінде еңбек жөніндегі уәкілетті органға жіберіледі.
      9. Еңбек нормаларын және (немесе) еңбекақы жүйесі жөніндегі параметрлерді еңбек жөніндегі уәкілетті орган қарайды және үш жылдан аспайтын мерзімге келісуден өткізеді.

  3. Ұсынылатын материалдардың тізбесі және олардың мазмұны

      10. Ұйымның еңбек жөніндегі уәкілетті органға ұсынатын еңбек нормаларын келісу туралы өтініміне мынадай материалдар:
      1) ұсынылып отырған материалдардың тізбесі;
      2) еңбек нормаларының жобасы;
      3) ұсынылған еңбек нормаларының негіздемесі (технологиялық, еңбек (өндірістік) үдерістерін хронометражды бақылаудың нәтижелері, олардың операцияларға және зерделеніп отырған операциялардың оны құраушы элементтеріне бөлінуі, тиісті есептері, функциялардың матрицалары, лауазымдық міндеттер, құрылымдық бөлімшелердің ережелері және басқалары);
      4) еңбек нормаларының жобасын әзірлеу барысында Ұйым пайдаланатын еңбек нормалары (олар болған жағдайда);
      5) бұдан бұрын қолданыста болған техникалық нормаларды уақытша (еңбек нормаларын әзірлегенге дейін) пайдалану туралы уәкілетті орган шешімінің (бұйрығының) көшірмесі қоса берілуге тиіс.
      11. Ұйымның еңбекақы жүйесі жөніндегі параметрлерді келісу туралы еңбек жөніндегі уәкілетті органға ұсынатын өтініміне мынадай материалдар:
      1) ұсынылатын материалдардың тізбесі;
      2) ұжымдық шарттың көшірмесі;
      3) Ұйым қызметкерлерінің еңбекақы төлеу және оларды ынталандыру туралы ереже, ол персонал санаттары бойынша лауазымдық қызметақыларға (тарифтік ставкаларға) сараланған қосымша ақылар мен үстемеақыларды, өтемақы төлемдерін, сыйлықақы беру жүйесі мен басқа да сыйақыларды қоса, еңбекақы төлеудің нысаны мен жүйесін қамтуға тиіс. Мемлекеттік кәсіпорындар үшін - уәкілетті орган бекіткен, ұйымның басшыларын, олардың орынбасарларын, бас бухгалтерлерін ынталандыру туралы ереже қоса ұсынылады;
      4) ағымдағы кезеңге арналған Ұйым қызметкерлерінің еңбекақы қорын (еңбекақы төлеу шығыстарын) бекіту туралы шешімнің көшірмесі;
      5) қызметкерлердің, оның ішінде әкімшілік персонал бойынша штаттық кестені, мемлекеттік кәсіпорындар үшін - басшылардың, олардың орынбасарларының, бас бухгалтерлердің лауазымдық қызметақыларының мөлшерін қолданыстағы заңнамаға сәйкес бекіту туралы шешімнің көшірмесі;
      6) бекітілген штат кестесі мен қызметкерлердің лауазымдық қызметақыларының (тарифтік ставкаларының) мөлшері (оларды разрядтар бойынша бөліп таратылған);
      7) Ұйым персоналының саны (негізгі өндірістік және қосалқы өндірістік персоналдың, әкімшілік персоналдың, сондай-ақ қызмет көрсететін шаруашылықтар мен өндірістерде жұмыс істейтін), еңбекақы төлеу қоры және персонал санаттары бойынша орта айлық еңбекақы жөніндегі мәліметтермен қоса, жоспарланып отырған кезеңдегі орта айлық жалақы өсімінің негіздемесімен еңбек бойынша есепке сәйкес Ұйым қызметкерлерінің ағымдағы кезең мен соңғы екі жылдағы, тоқсандар бойынша мағынасы ашып жазылған еңбекақы төлеуге жұмсалған шығыстары;
      8) ағымдағы кезең мен соңғы екі жылға арналған тоқсандар бойынша мағынасы ашылып жазылған статистикалық есептілік (ф.1-Т) қоса беріледі.
      12. Ұйым персоналының санаттары Бухгалтерлік есеп стандарттарына және әкімшілік қызметкерлерге жататын қызметкерлер лауазымдары атауларының тізбесіне сәйкес айқындалады.
      13. Материалдар екі данада ресімделеді, олар кітапшаланған, тігілген, нөмірленген болуға, атауы (мазмұны) бар, тиісті келісу, бекіту және ұзарту грифтері бар титулды парағын қамтуға тиіс. Материалдың әрбір парағына Ұйым басшысының немесе басшының жетекші орынбасарының қолы қойылады.
      Еңбек нормасының құрылымы бірізді және ол 3 бөлімді: "Жалпы бөлім", "Еңбекті ұйымдастыру", "Нормативтік бөлімді" қамтиды.
      Жалпы бөлім» бөлімінде:
      1) еңбек нормаларының нысаны;
      2) нормативтер қызметкерлердің қандай лауазымдарына, кәсіптеріне, санаттарына белгіленгені;
      3) әзірлеу негізіне алынған деректер (қызметкерлердің нақты саны, жұмыстардың көлемдері туралы деректер, фотохронометражды қадағалау негізінде жұмыс уақыты шығынын зерттеу материалдары, қызметкерлердің еңбек шығынына әсер ететін факторларды сипаттайтын үлгі (салалық, салааралық) нормалар мен нормативтерді әзірлеу кезінде пайдаланылған статистикалық деректер, сондай-ақ осы нормативтерге негіздеме үшін қоса берілген басқа да нормативтік актілер);
      4) жұмысшылардың кәсіптері мен қызметшілер лауазымдары атауларының Жұмысшылардың жұмыстары мен кәсіптерінің тарифтік-біліктілік бірыңғай анықтамалығына және Қызметшілер лауазымдарының біліктілік анықтамалығына сәйкестігіне сілтеме;
      5) нормативтердің жұмыс орнына қызмет көрсету және демалыс уақыты мен жеке қажеттіліктерді ескере отырып әзірленгенін көрсету;
      6) элементтердің мағынасын ашып, келу және тізімдік санын есептеу формулалары келтіріледі.
      "Еңбекті ұйымдастыру" бөлімінде: жұмыстардың қандай нормативтік құқықтық актілерге және нормативтік-техникалық құжаттамаға сәйкес жүргізілетіні; еңбектің ұйымдық-техникалық жағдайлары (қауіпсіздік шаралары; қолданылатын құралдар, жабдықтар, тәсілдер); жұмыстың бүкіл кешенін жүзеге асыратын орындаушылардың саны (еңбек бөлінісі кезінде); жұмыс аяғында құжаттаманы ресімделуі көрсетіледі.
      "Нормативтік бөлім" бөлімінде жұмыстың мазмұны (операциялардың жалпы атауы және оның құрамдас элементтерге бөлінуі); орындаушылардың құрамы, саны келтіріледі.
      Ескерту. 13-тармаққа өзгерту енгізілді - ҚР Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің  2009.12.30 N 393-ө; 20.08.2014  № 10(алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрықтарымен.

  4. Келісуге ұсынылатын еңбек нормаларға қойылатын негізгі талаптар

      14. Алынып тасталды - ҚР Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 22.05.2015 № 381 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.
      15. Еңбек нормалары прогрессивті, кешенді негізделген, талап етілетін дәлдік деңгейіне сәйкес, жұмысты орындаудың әр түрлі ұйымдастырушылық-техникалық нұсқаларын неғұрлым толық қамтыған, олар бойынша нақты орындаушылардың еңбек шығындары нормаларын есептеуге ыңғайлы болуға тиіс.
      16. Еңбек жөніндегі үлгі (салалық, салааралық) нормалар мен нормативтерді ауыстыру үшін негіздемелер болмаған жағдайда, ұйым еңбек жөніндегі үлгі (салалық, салааралық) нормалар мен нормативтердің түпнұсқасын, оларды негіздеу бойынша материалдар мен түсіндірме жазбаны міндетті түрде ұсынған кезде еңбек жөніндегі уәкілетті мемлекеттік орган олардың қолданылу мерзімін ұзартады.
      Еңбек нормаларының қолданылу мерзімін ұзартуды еңбек жөніндегі уәкілетті орган еңбек жөніндегі уәкілетті мемлекеттік органның нормативтердің қолданылу мерзімін ұзарту туралы хатының күні мен нөмірін көрсете отырып, түпнұсқаның титулдық парағында тиісті белгі және елтаңбалық мөр қою жолымен ресімдейді.
      Ескерту. 16-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 20.08.2014 № 10 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

  5. Қорытынды ережелер

      17. Қызметкерлер еңбек нормаларын орындауы үшін Ұйым Қазақстан Республикасы заңнамасымен белгіленген, қауіпсіздік және гигиена талаптарына жауап беретін қалыпты еңбек жағдайларын қамтамасыз етеді.
      18. Еңбек нормалары Ұйымның қызметкерлердің нормативті санын, еңбек шығындары нормаларын есептеуі үшін негізі болып табылады.
      19. Ұйымдар еңбекақы төлеу мәселелерін Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасына сәйкес шешеді.

Об утверждении Правил представления, рассмотрения и согласования норм труда и (или) параметров по системе оплаты труда работников организаций, на услуги (товары, работы) которых вводится государственное регулирование тарифов (цен, ставок сборов)

Приказ Министра труда и социальной защиты населения Республики Казахстан от 19 июля 2007 года N 167-п. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 25 августа 2007 года N 4889. Утратил силу приказом Министра здравоохранения и социального развития Республики Казахстан от 15 декабря 2015 года № 971

      Сноска. Утратил силу приказом Министра здравоохранения и социального развития РК от 15.12.2015 № 971 (вводится в действие с 01.01.2016).

      Сноска. Заголовок в редакции приказа Министра здравоохранения и социального развития РК от 22.05.2015 № 381 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      В соответствии со  статьями 16 ,  18,   116 ,  118 ,   119 Трудового Кодекса Республики Казахстан и в целях установления в соответствии с законодательством единого порядка представления, рассмотрения и согласования норм труда и параметров по системе оплаты труда в организациях, на услуги (товары, работы) которых вводится государственное регулирование тарифов (цен, ставок сборов),  ПРИКАЗЫВАЮ :

      1. Утвердить прилагаемые Правила представления, рассмотрения и согласования норм труда и (или) параметров по системе оплаты труда работников организаций, на услуги (товары, работы) которых вводится государственное регулирование тарифов (цен, ставок сборов).
      Сноска. Пункт 1 в редакции приказа Министра здравоохранения и социального развития РК от 22.05.2015 № 381 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      2. Департаменту труда и занятости населения (Абденов С.С.) обеспечить проведение государственной регистрации настоящего приказа в установленном порядке.

      3. Признать утратившим силу приказ Министра труда и социальной защиты населения Республики Казахстан от 7 апреля 1999 г.  N 56-п "Об утверждении Инструкции о порядке представления, рассмотрения и согласования нормативных материалов по нормированию и оплате труда для субъектов, на продукцию (услуги, работы) которых вводится государственное регулирование цен (тарифов)" (зарегистрированный в реестре государственной регистрации нормативных правовых актов Республики Казахстан за N 760).

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

       Министр

Утверждены              
приказом Министра труда и     
социальной защиты населения    
Республики Казахстан        
от 19 июля 2007 года N 167-п   

  Правила
представления, рассмотрения и согласования норм труда и (или)
параметров по системе оплаты труда работников организаций, на
услуги (товары, работы) которых вводится государственное
регулирование тарифов (цен, ставок сборов) 1. Общие положения

      1. Настоящие Правила представления, рассмотрения и согласования норм труда и (или) параметров по системе оплаты труда работников организаций, на услуги (товары, работы) которых вводится государственное регулирование тарифов (цен, ставок сборов) (далее - Правила) разработаны в соответствии с  Трудовым Кодексом Республики Казахстан и иными нормативными правовыми актами Республики Казахстан.

      2. Настоящие Правила устанавливают единый порядок представления, рассмотрения и согласования норм труда (за исключением нормативной численности субъектов естественных монополий) и (или) параметров по системе оплаты труда Субъектов естественных монополий, включенных в Государственный регистр субъектов естественных монополий (далее - Регистр), государственных органов, оказывающих платные услуги, включенных в Государственный регистр платных услуг, оказываемых государственными органами (далее - Государственный регистр), субъектов рынка, занимающих доминирующее (монопольное) положение на определенном товарном рынке, включенных в Государственный реестр субъектов рынка, занимающих доминирующее (монопольное) положение на определенном товарном рынке (далее-Реестр) (далее-Организации).

      3. Для целей настоящих Правил применяются понятия:

      заявка - официальное обращение (заявление) Организации в уполномоченный государственный орган по труду, местный исполнительный орган в области регулирования трудовых отношений о рассмотрении и согласовании норм труда и (или) параметров по системе оплаты труда;

      материалы - нормативные, расчетные и другие обосновывающие материалы к нормам труда и параметрам по системе оплаты труда;

      норма труда (выработки, времени, обслуживания) - мера затрат труда (рабочего времени), устанавливаемая для работников соответствующей квалификации в соответствии с достигнутым уровнем техники, технологии, организации производства и труда;

      параметры по системе оплаты труда работников организаций, на услуги (товары, работы) которых вводится государственное регулирование тарифов (цен, ставок сборов) - определение условий оплаты труда работников организаций, с соблюдением государственных гарантий в области оплаты труда, предусмотренных законодательством Республики Казахстан;

      уполномоченный орган по труду - уполномоченный государственный орган по труду или местный исполнительный орган в области регулирования трудовых отношений;
      уполномоченный орган - государственные органы соответствующих сфер деятельности, а в случае, когда Организация находится в коммунальной собственности, местные исполнительные органы;
      межотраслевые нормы труда - регламентированные значения затрат труда на выполнение работ в Организациях по одинаковой технологии в аналогичных условиях производства для ряда видов экономической деятельности и применения работодателями в качестве эталона при нормировании труда работников на соответствующих видах работ (между двух, трех и более отраслей);
      отраслевые нормы труда - регламентированные значения затрат труда на выполнение работ в Организациях одной отрасли экономики;
      Иные понятия и термины, используемые в настоящих Правилах, применяются в соответствии с действующим законодательством Республики Казахстан.
      Сноска. Пункт 3 с изменениями, внесенными приказом Министра здравоохранения и социального развития РК от 20.08.2014 № 10 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

  2. Порядок и сроки представления, рассмотрения и согласования
норм труда и (или) параметров по системе оплаты труда

      4. Заявка о согласовании норм труда и (или) параметров по системе оплаты труда представляется:
      в уполномоченный государственный орган по труду - Организацией, включенной в Государственный регистр, в республиканские разделы Регистра и Реестра;
      в местный исполнительный орган в области регулирования трудовых отношений - Организацией, включенной в местные разделы Регистра, Реестра.
      К заявке прилагаются необходимые материалы согласно перечням, изложенным в главе 3 настоящих Правил.

      5. Заявка, представленная Организацией, рассматривается уполномоченным органом по труду в течение тридцати календарных дней с момента ее поступления.

      6. Для подтверждения, уточнения и проверки представленных материалов уполномоченный орган по труду вправе:
      1) создать рабочую группу и проводить выборочное экспертное обследование качества норм труда с выездом на обследуемую Организацию (выполнение проверочных расчетов по установлению норм, проведение выборочных фотохронометражных наблюдений по отдельным видам работ, операций и сопоставление представленных на согласование норм с нормами, установленными в результате проверки) и подготовить на его основе заключение. Заключение по результатам экспертизы выдается в целом по нормам труда;
      2) привлекать к проведению выборочного экспертного обследования специалистов других Организаций, уполномоченного органа, занимающихся вопросами нормирования и оплаты труда и (или) независимых экспертов, осуществляющих разработку нормативов по труду;
      3) запрашивать у Организаций дополнительные материалы (сведения о системе оплаты труда и численности работающих, основные объемные показатели) за последние два года.

      7. По итогам рассмотрения норм труда и (или) параметров по системе оплаты труда уполномоченный орган по труду:
      при наличии замечаний и предложений к проектам направляет Организации мотивированное заключение о необходимости их доработки;
      отказывает в принятии заявки к рассмотрению в случаях непредставления Организацией материалов, предусмотренных главой 3 настоящих Правил;
      при выполнении всех требований настоящих Правил согласовывает нормы труда и (или) параметры по системе оплаты труда Организации и направляет их в уполномоченный орган на утверждение.

      8. Один экземпляр, утвержденных уполномоченным органом норм труда (на бумажном и электронном носителях) и (или) параметров по системе оплаты труда (на бумажном носителе) на государственном и русском языках направляется в уполномоченный орган по труду в течение 10 календарных дней с момента их утверждения.

      9. Нормы труда и (или) параметры по системе оплаты труда, рассматриваются и согласовываются уполномоченным органом по труду сроком не более чем на три года.

  3. Перечень представляемых материалов и их содержание

      10. К заявке о согласовании норм труда, представляемой Организацией в уполномоченный орган по труду должны прилагаться следующие материалы:
      1) перечень представляемых материалов;
      2) проект норм труда;
      3) обоснование представленных норм труда (результаты хронометражных наблюдений за технологическим, трудовым (производственным) процессами, с расчленением их на операции и разделением изучаемой операции на составляющие ее элементы; соответствующие расчеты, матрицы функций, должностные обязанности, положения о структурных подразделениях и другие);
      4) нормы труда (при их наличии), используемые Организацией при разработке проекта норм труда;
      5) копия решения (приказа) уполномоченного органа о временном использовании (до разработки норм труда) ранее действовавших технических норм.

      11. К заявке о согласовании параметров по системе оплаты труда, представляемой Организацией в уполномоченный орган по труду должны прилагаться следующие материалы:
      1) перечень представляемых материалов;
      2) копия коллективного договора;
      3) Положение об оплате и стимулировании труда работников Организации, которое должно включать форму и систему оплаты труда, включая дифференцированные доплаты и надбавки к должностным окладам (тарифным ставкам) по категориям персонала, компенсационные выплаты, систему премирования и иного вознаграждения. Для государственных предприятий - дополнительно представляется положение о стимулировании руководителей, их заместителей, главных бухгалтеров организации, утвержденное уполномоченным органом;
      4) копия решения об утверждении фонда оплаты труда работников организации на текущий период (расходов на оплату труда);
      5) копия решения об утверждении штатного расписания работников, в том числе по административному персоналу, для государственных предприятий - об утверждении размеров должностных окладов руководителей, их заместителей, главных бухгалтеров в соответствии с действующим законодательством;
      6) утвержденное штатное расписание и размеры должностных окладов (тарифных ставок) работников (с их распределением по разрядам);
      7) расходы на оплату труда работников организации за текущий период и последние два года с расшифровкой по кварталам, включая сведения по численности, фонду заработной платы и среднемесячной заработной плате по категориям персонала организации (основного производственного и вспомогательного производственного персонала, административного персонала, а также персонала, занятого в обслуживающих хозяйствах и производствах) согласно отчету по труду с обоснованием роста среднемесячной заработной платы в планируемом периоде;
      8) статистическая отчетность (ф. 1-Т) за текущий период и последние два года с расшифровкой по кварталам.

      12. Категории персонала Организации определяются согласно Стандартам бухгалтерского учета и перечню наименований должностей работников, относящихся к административному персоналу.

      13. Материалы оформляются в двух экземплярах, должны быть сброшюрованы, прошиты, пронумерованы, содержать оглавление (содержание), титульный лист с соответствующими грифами согласования, утверждения и продления. Каждый лист материалов подписывается руководителем или курирующим заместителем руководителя Организации.
      Структура норм труда едина и содержит 3 раздела: "Общая часть", "Организация труда", "Нормативная часть".
      В разделе «Общая часть» приводится:
      1) предназначение норм труда;
      2) на какие должности, профессии, категории работников установлены нормативы;
      3) что положено в основу разработки (данные о фактической численности работников, объемах работ, материалы изучения затрат рабочего времени на основе фотохронометражных наблюдений, статистические данные, характеризующие факторы, влияющие на затраты труда работников, использованные при разработке типовых (отраслевых, межотраслевых) норм и нормативов по труду, а также другие нормативные акты с их приложением для обоснования к данным нормативам);
      4) ссылка на соответствие наименований профессий рабочих и должностей служащих Единому тарифно-квалификационному справочнику работ и профессий рабочих и Квалификационному справочнику должностей руководителей, специалистов и других служащих;
      5) указание на разработку нормативов с учетом времени по обслуживанию рабочего места и на отдых и личные надобности;
      6) расчетные формулы явочной, списочной численности с расшифровкой ее элементов.
      В разделе "Организация труда" отражается: в соответствии с какими нормативными правовыми актами и нормативно-технической документацией производятся работы; организационно-технические условия труда (меры безопасности; применяемые инструменты, оборудование, приемы); каким образом осуществляются работы, указанные в сборнике; количество исполнителей (при разделении труда), осуществляющие весь комплекс работ; оформление документации по завершению работ.
      В разделе "Нормативная часть" приводится содержание работ (общее наименование и разделение операции на ее составляющие элементы); состав исполнителей, количество исполнителей.
      Сноска. Пункт 13 с изменениями, внесенными приказами Министра труда и социальной защиты населения РК от 30.12.2009 № 393-п (порядок введения в действие см. п. 3); Министра здравоохранения и социального развития РК от 20.08.2014 № 10 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

  4. Основные требования к представляемым на
согласование нормам труда

      14. Исключен приказом Министра здравоохранения и социального развития РК от 22.05.2015 № 381 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      15. Нормы труда должны быть прогрессивными, комплексно обоснованными, соответствовать требуемому уровню точности, наиболее полно охватывать различные варианты организационно-технических условий выполнения работы, должны быть удобными для расчета по ним норм затрат труда конкретных исполнителей.

      16. В случае отсутствия оснований для замены типовых (отраслевых, межотраслевых) норм и нормативов по труду, уполномоченным государственным органом по труду продлевается срок их действия при обязательном предоставлении организацией оригинала типовых (отраслевых, межотраслевых) норм и нормативов по труду, материалов по их обоснованию и пояснительной записки.
      Продление срока действия типовых (отраслевых, межотраслевых) норм и нормативов по труду оформляется путем проставления уполномоченным государственным органом по труду на титульном листе оригинала соответствующей отметки с указанием даты и номера письма уполномоченного государственного органа по труду о продлении срока действия нормативов и гербовой печати.
      Сноска. Пункт 16 в редакции Министра здравоохранения и социального развития РК от 20.08.2014 № 10 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

  5. Заключительные положения

      17. Для выполнения работниками норм труда Организацией обеспечиваются условия труда, отвечающие требованиям, установленным законодательством Республики Казахстан.

      18. Нормы труда являются основой для расчета Организацией нормативной численности персонала, норм затрат труда.

      19. Организации решают вопросы оплаты труда в соответствии с действующим законодательством Республики Казахстан.