Азаматтық қорғаудың мемлекеттік жүйесін ұйымдастыру және оның қызметі қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрінің 2015 жылғы 24 ақпандағы № 149 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2015 жылы 20 мамырда № 11097 тіркелді.

      "Азаматтық қорғау туралы" 2014 жылғы 11 сәуірдегі Қазақстан Республикасы Заңының 12-бабы 70-1) тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      1. Қоса беріліп отырған Азаматтық қорғаудың мемлекеттік жүйесін ұйымдастыру және оның қызметі қағидалары бекітілсін.

      2. Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігінің Төтенше жағдайлар комитеті (В.В. Петров) заңнамада белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әдiлет министрлiгiнде мемлекеттiк тiркеудi;

      2) осы бұйрықты мемлекеттiк тiркегеннен кейін күнтiзбелiк он күн iшiнде оны мерзiмдi баспа басылымдарында және "Әдiлет" ақпараттық-құқықтық жүйесiнде ресми жариялауға жіберуді;

      3) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Iшкi iстер министрлiгiнiң интернет-ресурсына орналастыруды қамтамасыз етсiн.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрінің орынбасары В.К. Божкоға жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Министр Қ. Қасымов

      Келісілді

      Қазақстан Республикасының

      Ауыл шаруашылығы министрі

      _________________ А. Мамытбеков

      2015 жылғы 2 наурыз

      Келісілді

      Қазақстан Республикасының

      Денсаулық сақтау және әлеуметтік

      даму министрі

      _________________ Т. Дүйсенова

      2015 жылғы 1 сәуір

      Келісілді

      Қазақстан Республикасының

      Қаржы министрі

      _________________ Б. Сұлтанов

      2015 жылғы 7 сәуір

      Келісілді

      Қазақстан Республикасының

      Сыртқы істер министрі

      _________________ Е. Ыдырысов

      2015 жылғы 8 сәуір

      Келісілді

      Қазақстан Республикасының

      Энергетика министрі

      _________________ В. Школьник

      2015 жылғы 16 наурыз

      Келісілді

      Қазақстан Республикасының

      Білім және ғылым министрі

      _________________ А. Сәрінжіпов

      2015 жылғы 18 наурыз

      Келісілді

      Қазақстан Республикасының

      Инвестициялар және даму министрі

      _________________ Ә. Исекешев

      2015 жылғы 20 сәуір

      Келісілді

      Қазақстан Республикасының

      Қорғаныс министрі

      _______________ И. Тасмағамбетов

      2015 жылғы 26 наурыз

      Келісілді

      Қазақстан Республикасының

      Ұлттық экономика министрі

      _________________ Е. Досаев

      2015 жылғы 12 наурыз



  Қазақстан Республикасы
Ішкі істер министрінің
2015 жылғы 24 ақпандағы
№ 149 бұйрығымен
бекітілген

Азаматтық қорғаудың мемлекеттік жүйесін ұйымдастыру және оның қызметі қағидалары

1-тарау. Жалпы ережелер

      Ескерту. 1-тараудың тақырыбы жаңа редакцияда - ҚР Төтенше жағдайлар министрінің 18.01.2021 № 13 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      1. Осы Азаматтық қорғаудың мемлекеттік жүйесін ұйымдастыру және оның қызметі қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) "Азаматтық қорғау туралы" 2014 жылғы 11 сәуірдегі Қазақстан Республикасы Заңының (бұдан әрі – Заң) 12-бабының 70-1) тармақшасына сәйкес әзірленді және Қазақстан Республикасында азаматтық қорғау мемлекеттiк жүйесiнiң негiзгi мiндеттерiн, құрылымын және қызметті ұйымдастыру тәртiбiн айқындайды.

      2. Азаматтық қорғаудың мемлекеттiк жүйесi (бұдан әрі – АҚМЖ) – Қазақстан Республикасының халқын, объектілері мен аумағын төтенше жағдайлар мен әскери қақтығыстар кезінде немесе осы қақтығыстар салдарынан туындайтын қауіптерден қорғау жөніндегі жалпымемлекеттік іс-шаралар кешенін іске асыруға арналған, азаматтық қорғаудың басқару органдарының, күштері мен құралдарының жиынтығы.

      Әлеуметтiк сипаттағы төтенше жағдайлардың, ұлтаралық қақтығыстардың, діни экстремизм және терроризмнің алдын алу АҚМЖ құзыретiне кiрмейдi.

      3. АҚМЖ негізгі мiндеттерi Заңның 3-бабының 1-тармағында айқындалған.

2-тарау. АҚМЖ құрылымы мен кіші жүйелерінің құрамы

      Ескерту. 2-тараудың тақырыбы жаңа редакцияда - ҚР Төтенше жағдайлар министрінің 18.01.2021 № 13 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      4. АҚМЖ аумақтық және салалық кіші жүйелерді қамтиды және олардың үш деңгейі бар: республикалық, аумақтық және объектілік.

      5. АҚМЖ аумақтық кіші жүйелері қабылданған әкімшілік-аумақтық бөлініске сәйкес келеді.

      Әрбір аумақтық кіші жүйе ведомстволық бағыныстағы аумақта азаматтық қорғауды ұйымдастыру мен жүргізуге арналған және облыстың (республикалық маңызы бар қаланың, астананың) және аудандардың (облыстық маңызы бар қалалардың) төтенше жағдайлардың алдын алу және оларды жою жөніндегі комиссияны, азаматтық қорғау саласындағы уәкілетті органның аумақтық бөлімшелерін, күнделікті басқару органын ("112" бірыңғай кезекші-диспетчерлік қызметін, кезекші-диспетчерлік қызметтер), осы аумақтағы салалық кіші жүйелердің күштері мен құралдарын, оның ішінде қаржы, азық-түлік, медициналық және материалдық-техникалық ресурстарды, байланыс, құлақтандыру, ақпаратпен қамтамасыз ету жүйелерін қамтиды.

      Аумақтық кіші жүйелердің құрылымы әкімдердің шешімімен айқындайды.

      Аумақтық кіші жүйелердің міндеттері, жұмыс істеуін ұйымдастыру және оның тәртібі, мемлекеттік органдардың объектілік және жергілікті төтенше жағдайлар кезіндегі өзара іс-қимыл жасау тәртібі азаматтық қорғау саласындағы уәкілетті органның аумақтық бөлімшесімен келісім бойынша жергілікті атқарушы органдар бекітетін ережелермен айқындалады.

      Ескерту. 5-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Төтенше жағдайлар министрінің 18.01.2021 № 13 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      6. АҚМЖ салалық кіші жүйелерін азаматтық қорғау іс-шараларын орындау бойынша жұмысты ұйымдастыру үшін өз құзыреті шегінде орталық атқарушы органдар құрады.

      Салалық кіші жүйелердің құрылымын, олардың міндеттерін Қазақстан Республикасының тиісті орталық атқарушы органдары айқындайды және олар осы кіші жүйелер туралы ережелермен бекітіледі.

      Бұл ретте әрбір салалық кіші жүйеге, оның буындарына оның құрылымынан шыға отырып, басшы органдар, күнделікті басқару органдары (кезекші-диспетчерлік қызмет), әлеуетті қауіпті объектілердегі жағдайға бақылау жасайтын және табиғи ортаның жай-күйін қадағалап отыратын күштер мен құралдар, төтенше жағдайларды және олардың салдарын жою жөніндегі күштер мен құралдар кіреді.

      Ескерту. 6-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Төтенше жағдайлар министрінің 18.01.2021 № 13 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      7. АҚМЖ-дың республикалық деңгейіне: Қазақстан Республикасының Үкіметі, азаматтық қорғау саласындағы уәкілетті орган және оның ведомстволары, сондай-ақ басқа да орталық атқарушы органдар өз құзыреті шегінде, орталық кезекші-диспетчерлік пункттер, төтенше жағдайларды байқау, бақылау және жою күштері мен құралдары, басқару мен байланыстың мобильді пункттері жатады. АҚМЖ шеңберінде олардың іс-қимылын үйлестіруді шешімдері ұсынымдық сипатта болатын Төтенше жағдайлардың алдын алу және оларды жою жөніндегі ведомствоаралық мемлекеттік комиссия жүзеге асырады.

      Ескерту. 7-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Төтенше жағдайлар министрінің 18.01.2021 № 13 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      8. АҚМЖ аумақтық деңгейіне: жергілікті атқарушы органдар, салалық кіші жүйелерде Қазақстан Республикасы орталық атқарушы органдарының аумақтық бөлімшелері өз құзыреті шегінде, азаматтық қорғау саласындағы уәкілетті органның аумақтық бөлімшелері (облыстардың, республикалық маңызы бар қалалардың және астананың департаменттері, азаматтық қорғаныс бойынша топтарға жатқызылған қалалардың басқармалары, аудандық және қалалық төтенше жағдайлар бөлімдері), ұйымдардың кезекші-диспетчерлік қызметтері, осы аумақтағы төтенше жағдайларды байқайтын, бақылайтын және жоятын күштер мен құралдар жатады. Олардың қызметін үйлестіруді шешімдері ұсынымдық сипатта болатын төтенше жағдайлардың алдын алу және оларды жою жөніндегі тиісті аумақтық комиссиялар жүзеге асырады.

      Ескерту. 8-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Төтенше жағдайлар министрінің 18.01.2021 № 13 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      9. АҚМЖ объектілік деңгейіне: ұйымдар, ұйымдардың кезекшi-диспетчерлiк қызметтерi, осы аумақтағы ТЖ байқайтын, бақылайтын және жоятын күштер мен құралдар жатады. Олардың қызметiн үйлестiрудi ұйымдардың (объектілердің) басшылары жүзеге асырады.

      10. Барлық деңгейлердегi төтенше жағдайлар кезiнде адамдардың өмiрi мен денсаулығын, материалдық және мәдени құндылықтарды, қоршаған табиғи ортаны қорғау жөнiндегi мiндеттердi шешуге қоғамдық бірлестіктер ерiктi негiзде Қазақстан Республикасының заңнамасына және өздерiнiң жарғыларына сәйкес қатысуға құқылы. Мiндеттердi халықтың арасында азаматтық қорғау саласындағы білімді насихаттау, құтқарушы немесе ерікті өрт сөндіруші мәртебесі болған кезде төтенше жағдайларды жоюға қатысу, гуманитарлық және өзге көмек ұсыну жолымен шешедi.

3-тарау. АҚМЖ басшылығы мен басқару органдары

      Ескерту. 3-тараудың тақырыбы жаңа редакцияда - ҚР Төтенше жағдайлар министрінің 18.01.2021 № 13 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      11. АҚМЖ-ға басшылық Заңның 4-бабының 3-тармағына сәйкес жүзеге асырылады.

      12. Азаматтық қорғау саласында бірыңғай мемлекеттік саясатты қалыптастыру және жүргізу бойынша ұсыныстарды әзірлеу мақсатында төтенше жағдайлардың алдын алу және оларды жою жөніндегі комиссиялар құрылады, оның ішінде:

      1) Төтенше жағдайлардың алдын алу және оларды жою жөніндегі ведомствоаралық мемлекеттік комиссия;

      2) облыстардың (республикалық маңызы бар қалалардың, астананың) және аудандардың (облыстық маңызы бар қалалар) төтенше жағдайлардың алдын алу және оларды жою жөніндегі аумақтық комиссиялар;

      3) орталық және жергілікті атқарушы органдардың эвакуациялық және эвакуациялық қабылдау комиссиялары;

      4) азаматтық қорғаныс санаттарына жататын ұйымдардың, олардың басшыларының шешімі бойынша құрылатын эвакуациялық комиссиялар.

      Төтенше жағдайлардың алдын алу және оларды жою жөніндегі ведомствоаралық мемлекеттік комиссияның құрылымы мен құрамын, сондай-ақ олардың жұмыс істеуі туралы ережені Заңның 7-бабының 2-тармағына сәйкес айқындайды.

      Төтенше жағдайлардың алдын алу және оларды жою жөніндегі аумақтық комиссиялардың құрылымы мен құрамын, сондай-ақ олар туралы ережені Қазақстан Республикасының жергілікті атқарушы органдарының шешімдерімен айқындайды.

      Орталық және жергілікті атқарушы органдардың эвакуациялық және эвакоқабылдайтын комиссиялардың құрылымы мен құрамын, қажет жағдайда олардың құрылуын орталық және жергілікті атқарушы органдардың сәйкес басшыларының шешімдерімен айқындайды.

      Ескерту. 12-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Төтенше жағдайлар министрінің 18.01.2021 № 13 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      13. АҚМЖ күнделiктi басқару органдары АҚМЖ кiшi жүйелерi мен буындарының жұмыс iстеуiне басшылық пен бақылауды жүзеге асырады.

      АҚМЖ күнделiктi басқару органдарын орналастыру тиiстi байланыс және құлақтандыру құралдарымен жарақтандырылатын және пайдалануға тұрақты даярлықта ұсталатын басқару пункттерiнде жүзеге асырылады.

      14. Жағдайды байқау, бақылау және болжау қызметтері:

      азаматтық қорғау саласындағы уәкілетті органның кезекшілік-диспетчерлік қызметтерінен;

      орталық және жергiлiктi атқарушы органдардың кезекшi қызметтерiнен;

      әлеуетті қауіпті объектiлердiң кезекшi-диспетчерлiк қызметтерiнен;

      радиациялық және ядролық қауiпсiздiкті мемлекеттiк қадағалауды жүзеге асыратын органдардан;

      теңiзде және iшкi су айдындарында мұнай операцияларын жүргiзудiң өнеркәсiптiк қауiпсiздiгi саласындағы мемлекеттiк бақылауды жүзеге асыратын органдардан;

      көлiктiң қауiпсiз пайдаланылуына бақылауды жүзеге асыратын органдардан;

      сәулет-құрылыс бақылауын жүзеге асыратын органдардан;

      мемлекеттiк санитариялық-эпидемиологиялық қадағалау органдарынан;

      ветеринария, фитосанитария, жануарлар мен өсiмдiктер карантинi саласында мемлекеттiк бақылауды жүзеге асыратын органдардан;

      қоршаған орта мен табиғи ресурстардың, оның iшiнде гидрометеорология және табиғи ортаның ластануы бойынша мониторинг қызметтерiнен;

      қоршаған ортаны қорғау саласында мемлекеттiк бақылауды жүзеге асыратын органдардан;

      сейсмологиялық байқау және жер сiлкiнiсiн болжау республикалық жүйесiнiң қызметтерiнен;

      селдерге, сырғымаларға және көшкiндерге мониторинг жүргізу қызметтерiнен;

      орман және дала өрттерiне мониторинг жүргізу қызметтерiнен тұрады.

      Ескерту. 14-тармаққа өзгеріс енгізілді - ҚР Төтенше жағдайлар министрінің 18.01.2021 № 13 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      15. Төтенше жағдайларды жоюға қатыстырылатын азаматтық қорғау күштерi мен құралдары:

      азаматтық қорғаныстың әскери бөлiмдерiнен;

      авариялық-құтқару қызметтері мен құралымдарынан;

      мемлекеттік және мемлекеттік емес өртке қарсы қызмет бөлімшелерінен;

      азаматтық қорғау саласындағы уәкiлеттi органның авиациясынан;

      сел, тасқын және қар көшкіндері қауіпсіздігін қамтамасыз ету қызметтерінен;

      азаматтық қорғау құралымдарынан;

      ішкі істер органдарынан, Қазақстан Республикасы Қарулы Күштерiнен, басқа да әскерлерi мен әскери құралымдарынан тартылатын күштері мен құралдарынан;

      халықты қорғау және азаматтық қорғау күштерін жарақтандыру үшін қолданылатын материалдық-техникалық мүліктен тұрады.

      Ескерту. 15-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Ішкі істер министрінің 10.11.2015 № 899 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

4-тарау. Жұмыс істеудің әртүрлі режимдерінде АҚМЖ қызметін ұйымдастыру тәртібі

      Ескерту. 4-тараудың тақырыбы жаңа редакцияда - ҚР Төтенше жағдайлар министрінің 18.01.2021 № 13 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      16. АҚМЖ қызметiне бейбiт уақытта және соғыс уақытында азаматтық қорғау бойынша іс-шараларды жоспарлау, әзiрлеу және жүзеге асыру кiредi.

      Жағдайға қарай жүйе жұмыс iстеуiнiң үш: күнделiктi қызмет, жоғары әзiрлiк, төтенше жағдай режимі болады.

      Жағдайға байланысты АҚМЖ кіші жүйелері мен буындары біруақытта әртүрлі режимдерде жұмыс істей алады.

      1) Күнделікті қызмет режимі – төтенше жағдайлардың туындау қаупінің болмауымен сипатталатын АҚМЖ-дың, оның ведомстволық бағынысты аумақтағы аумақтық және салалық кіші жүйелерінің жұмыс істеу тәртібі.

      Күнделікті қызмет режимінде азаматтық қорғаудың басқару органдары мынадай іс-шараларды өткізеді:

      төтенше жағдайларды болжау;

      халықты, объектілерді және аумақтарды төтенше жағдайлардан қорғау туралы ақпарат жинау, өңдеу және алмасу;

      төтенше жағдайларды жою бойынша іс-қимылдар жоспарларын әзірлеу;

      төтенше жағдайлардың алдын алу шараларын әзірлеу және іске асыру;

      азаматтық қорғаудың басқару органдары мен күштерінің іс-қимылдарын жоспарлау;

      халықты төтенше жағдайлардағы іс-қимылдарға даярлау;

      азаматтық қорғау саласындағы білімді насихаттау;

      төтенше жағдайларды және олардың салдарын жоюға арналған материалдық ресурстар резервтерін құру, орналастыру, сақтау және толықтыру;

      өздерінің өкілеттіктері шегінде азаматтық қорғау саласында мемлекеттік бақылауды және қадағалауды жүргізу;

      2) Жоғары әзірлік режимі - төтенше жағдайлар туындау қаупі кезінде енгізілетін АҚМЖ, оның жекелеген кіші жүйелерінің жұмыс істеу тәртібі.

      Жоғары әзірлік режимінде азаматтық қорғаудың басқару органдары мынадай іс-шараларды өткізеді:

      төтенше жағдайлар мен олардың салдарының туындауын болжау;

      төтенше жағдайларды жою бойынша іс-қимылдар жоспарларын түзету;

      қажеттілік болғанда басқару пункттерінде азаматтық қорғаудың басқару органдары мен күштерінің басшылары мен лауазымды адамдарының тәулік бойы кезекшілігін енгізу;

      болжанатын төтенше жағдайлар туралы деректерді жинау, өңдеу және азаматтық қорғаудың басқару органдары мен күштеріне жіберу, мемлекеттік органдар мен халыққа олардан қорғану тәсілдері туралы хабар беру;

      төтенше жағдайлардың туындауының алдын алу және жою, олар туындаған жағдайда келтірілетін нұқсан мен шығындардың мөлшерін азайту, сондай-ақ төтенше жағдайларда объектілердің жұмыс істеу тұрақтылығын және қауіпсіздігін арттыру бойынша жедел шаралар қабылдау;

      төтенше жағдайларды және олардың салдарын жою үшін құрылған материалдық ресурстардың қажетті резервтерін толықтыру;

      қажеттілігіне қарай эвакуациялық іс-шаралар өткізу;

      3) Төтенше жағдай режимі – төтенше жағдай туындағанда және оны жою кезінде енгізілетін АҚМЖ, оның жекелеген кіші жүйелерінің жұмыс істеу тәртібі.

      Төтенше жағдай режимінде азаматтық қорғаудың басқару органдары мынадай іс-шараларды өткізеді:

      төтенше жағдайларды жою бойынша іс-қимылдар жоспарларын қолданысқа енгізу (іске асыру, орындау) және оларды түзету;

      туындаған төтенше жағдайлардың және олардың салдарының дамуын болжау;

      төтенше жағдайлардың туындау және олардың салдары туралы орталық және жергілікті атқарушы органдардың, ұйымдардың басшыларын, сондай-ақ халықты хабарландыру;

      төтенше жағдайларды жою, азаматтық қорғаудың күштері мен құралдарының іс-қимылдарын жан-жақты қамтамасыз ету, оларды жүргізу барысында қоғамдық тәртіпті қорғау, сондай-ақ Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленген жағдайларда және тәртіппен туындаған төтенше жағдайларды жою үшін ішкі істер органдарының және Ұлттық ұланның, басқа әскерлер мен әскери құралымдардың күштері мен құралдарын, қоғамдық бірлестіктер мен халықты тарту, Қазақстан Республикасының Қарулы Күштерін қолдану;

      төтенше жағдай аймағындағы жағдай және оны жою жұмыстарын жүргізу барысы туралы ақпарат жинау, талдау және алмасу;

      төтенше жағдайларды және олардың салдарын жою мәселелері бойынша орталық және жергілікті атқарушы органдардың, ұйымдардың өзара іс-қимылдарын ұйымдастыру және қолдау;

      төтенше жағдайларда халықтың тіршілігін қамтамасыз ету іс-шараларын жүргізу.

      АҚМЖ, оның кіші жүйелерінің және буындарының жұмыс істеуінің осы немесе басқа режимін енгізу туралы шешімді нақты жағдайды ескере отырып, азаматтық қорғау саласындағы уәкілетті орган басшылығы, аумақтық бөлімшелермен (облыстардың (республикалық маңызы бар қалалардың, астананың департаменттерімен), облыстық маңызы бар қалалардың басқармаларымен, азаматтық қорғау саласындағы уәкілетті органның аудандық төтенше жағдайлар бөлімдерімен келісу бойынша АҚМЖ түрлі деңгейдегі басшы органдары қабылдайды.

      Ескерту. 16-тармаққа өзгерістер енгізілді – ҚР Ішкі істер министрінің 13.12.2019 № 1064 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 18.01.2021 № 13 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрықтарымен.

5-тарау. АҚМЖ жүйесінде даярлау және оқыту

      Ескерту. 5-тараудың тақырыбы жаңа редакцияда - ҚР Төтенше жағдайлар министрінің 18.01.2021 № 13 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      17. АҚМЖ ұйымдастыруды жетілдіру, жүйенің басқару органдарының, күштер мен құралдарының әзірлігін және дайындығы деңгейін тексеру мақсатында жыл сайын оның кіші жүйелерінде және буындарында оқу-жаттығулар мен машықтанулар жоспарланады және өткізіледі. Оқу-жаттығулар мен машықтанулар түрлерін, олардың мерзімдерін, ауқымдарын және өткізу жоспарларын сәйкесінше бірінші басшылар – азаматтық қорғаныс бастықтары бекітеді.

      18. Азаматтық қорғаудың басқару органдарының басшы құрамы мен мамандарын, халықты төтенше жағдайлар кезiнде қорғану тәсiлдерiне оқыту, сондай-ақ даярлау және қайта даярлау Заңның 46-бабына сәйкес жүзеге асырылады.

      Қауіпті өндірістік объектілердің, сондай-ақ қауіпті өндірістік объектілердегі жұмысқа тартылатын аттестатталған ұйымдардың, жобалау ұйымдары мен өзге де ұйымдардың мамандарын, жұмыскерлерін оқыту және білімін тексеру (емтихандар) Заңның 72, 79-баптарында белгіленген тәртіпте берілген өнеркәсіптік қауіпсіздік саласында мамандарды, жұмыскерлерді даярлау, қайта даярлау құқығын беретін аттестаты болған кезде қауіпті өндірістік объектінің немесе оқу ұйымының оқу орталығында жүргізіледі.

      19. Төтенше жағдайлар кезiнде халықтың, қоршаған табиғи ортаның қауiпсiздiгi мен қорғалуы және шаруашылық жүргiзу объектiлерiнiң орнықты жұмысын қамтамасыз етуге бағытталған мемлекеттiк бағдарламалардағы іс-шараларды орындауды төтенше жағдайлардың алдын алу және олардың тұрақсыздандыру ықпалын азайту жөнiндегi қаржы, несие-инвестиция саясатын үйлестiру мақсатында, сондай-ақ авариялардың, апаттардың, табиғи және басқа да зiлзалалардың зардаптарын жоюға даярлау мақсатында тиiстi орталық және жергілікті атқарушы органдар жүзеге асырады.

6-тарау. Төтенше жағдайлар қаупі төнгені және туындағаны туралы хабар беру тәртібі

      Ескерту. 6-тараудың тақырыбы жаңа редакцияда - ҚР Төтенше жағдайлар министрінің 18.01.2021 № 13 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      20. АҚМЖ қызметін ақпараттық қамтамасыз етудi ақпараттық жүйе жүзеге асырады. Халықты және басқару органдарын хабарландыру Заңның 5-бабында белгіленген тәртіппен жүзеге асырылады.

      21. Төтенше жағдайлардың туындауы туралы хабар беру мына тәртіппен жүзеге асырылады:

      1) төтенше жағдайлар туындаған кезде төтенше жағдай фактісі және ахуал туралы ақпарат:

      барлық деңгейдегі әкімдердің аппараттары, ұйымдар, сондай-ақ халық – дереу азаматтық қорғау саласындағы уәкілетті органның аумақтық бөлімшелеріне;

      ұйымдар – өздерінің өкілеттіктеріне сәйкес дереу орталық атқарушы органдарға;

      азаматтық қорғау саласындағы уәкілетті органның аумақтық бөлімшелері – дереу Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігінің Дағдарыс жағдайларында басқару орталығына; орталық атқарушы органдар – Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігінің Дағдарыс жағдайларында басқару орталығына ведомстволық бағынысты ұйымдардағы төтенше жағдайлар туралы ақпарат береді;

      2) жаhандық және өңірлік төтенше жағдайлар туындаған жағдайда олар туралы ақпаратты қосымша:

      азаматтық қорғау саласындағы уәкілетті органның аумақтық бөлімшелері – азаматтық қорғау саласындағы уәкілетті органның тиісті аумақтық бөлімшелері арқылы Қазақстан Республикасының шекаралас әкімшілік-аумақтық бірліктерінің әкімдеріне;

      азаматтық қорғау саласындағы уәкілетті орган - өздерінің өкілеттіктеріне сәйкес дереу Қазақстан Республикасының Үкіметіне, орталық атқарушы органдарға береді.

      Ескерту. 21-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Төтенше жағдайлар министрінің 18.01.2021 № 13 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

7-тарау. Төтенше жағдайларды жоюды ұйымдастыру тәртібі

      Ескерту. 7-тараудың тақырыбы жаңа редакцияда - ҚР Төтенше жағдайлар министрінің 18.01.2021 № 13 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      22. Төтенше жағдайларды жоюға тiкелей басшылықты Заңның 50-бабына сәйкес тағайындалған төтенше жағдайларды жою басшысы жүзеге асырады.

      23. Төтенше жағдайларды жоюды төтенше жағдайлар пайда болған аумақтар мен объектiлерде АҚМЖ аумақтық және салалық кiшi жүйелерiнiң күштерi мен құралдары жүзеге асырады.

      24. Азаматтық қорғау күштерін азаматтық қорғау саласындағы уәкiлеттi орган, АҚМЖ түрлi деңгейлердегі басшылық органдары өз мүмкiндiктерiнiң шегiнде елiмiздiң түрлi өңірлерінде төтенше жағдайларды жедел оқшаулау және жою жұмыстарын жүргiзу, және де Қазақстан Республикасы Үкіметінің шешімі бойынша шетелдерге көмек көрсету үшiн тартылады.

      Республикалық және жергiлiктi бюджеттер есебінен қамтылмайтын ұдайы әзiрлiктің күштері төтенше жағдайды жою басшысының шешiмi бойынша құтқару және кезек күттірмейтін жұмыстарын орындауға тартылады.

      Ішкі істер органдарының, Қазақстан Республикасы Қарулы Күштерiнің, басқа әскерлері мен әскери құралымдарының күштері мен құралдарын төтенше жағдайларды жоюға тарту Қазақстан Республикасының заңнамасына және төтенше жағдайларды жою жөніндегі іс-қимыл жоспарларына (өзара іс-қимыл) сәйкес жүзеге асырылады.

Об утверждении Правил организации и деятельности государственной системы гражданской защиты

Приказ Министра внутренних дел Республики Казахстан от 24 февраля 2015 года № 149. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 20 мая 2015 года № 11097.

      В соответствии с подпунктом 70-1) статьи 12 Закона Республики Казахстан от 11 апреля 2014 года "О гражданской защите" ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Утвердить прилагаемые Правила организации и деятельности государственной системы гражданской защиты.

      2. Комитету по чрезвычайным ситуациям Министерства внутренних дел Республики Казахстан (Петров В.В.) в установленном законодательством порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) в течение десяти календарных дней после государственной регистрации настоящего приказа, его направление на официальное опубликование в периодических печатных изданиях и в информационно-правовой системе "Әдiлет";

      3) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства внутренних дел Республики Казахстан.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на заместителя Министра внутренних дел Республики Казахстан Божко В.К.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

Министр

К. Касымов


      Согласован

      Министр сельского хозяйства

      Республики Казахстан

      _________________ А. Мамытбеков

      2 марта 2015 года


      Согласован

      Министр здравоохранения и социального развития

      Республики Казахстан

      _________________ Т. Дуйсенова

      1 апреля 2015 года


      Согласован

      Министр финансов

      Республики Казахстан

      _________________ Б. Султанов

      7 апреля 2015 года


      Согласован

      Министр иностранных дел

      Республики Казахстан

      _________________ Е. Идрисов

      8 апреля 2015 года


      Согласован

      Министр энергетики

      Республики Казахстан

      _________________ В. Школьник

      16 марта 2015 года


      Согласован

      Министр образования и науки

      Республики Казахстан

      _________________ А. Саринжипов

      18 марта 2015 года


      Согласован

      Министр по инвестициям и развитию

      Республики Казахстан

      _________________ А. Исекешев

      20 апреля 2015 года


      Согласован

      Министр обороны

      Республики Казахстан

      _______________ И. Тасмагамбетов

      26 марта 2015 года


      Согласован

      Министр национальной экономики

      Республики Казахстан

      _________________ Е. Досаев

      12 марта 2015 года


  Утверждены
приказом Министра
внутренних дел
Республики Казахстан
от 24 февраля 2015 года № 149

Правила
организации и деятельности
государственной системы гражданской защиты

Глава 1. Общие положения

      Сноска. Заголовок главы 1 - в редакции приказа Министра по чрезвычайным ситуациям РК от 18.01.2021 № 13 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      1. Настоящие Правила организации и деятельности государственной системы гражданской защиты (далее - Правила) разработаны в соответствии с подпунктом 70-1 статьи 12 Закона Республики Казахстан от 11 апреля 2014 года "О гражданской защите" (далее - Закон) и определяют основные задачи, структуру и порядок организации деятельности в Республике Казахстан государственной системы гражданской защиты.

      2. Государственная система гражданской защиты (далее – ГСГЗ) – совокупность органов управления, сил и средств гражданской защиты, предназначенных для реализации общегосударственного комплекса мероприятий по защите населения, объектов и территории Республики Казахстан от опасностей, возникающих при чрезвычайных ситуациях и военных конфликтах или вследствие этих конфликтов.

      Предупреждение чрезвычайных ситуаций социального характера, межнациональных конфликтов, религиозного экстремизма и терроризма в компетенцию ГСГЗ не входят.

      3. Основные задачи ГСГЗ определены пунктом 1 статьи 3 Закона.

Глава 2. Структура и состав подсистем ГСГЗ

      Сноска. Заголовок главы 2 - в редакции приказа Министра по чрезвычайным ситуациям РК от 18.01.2021 № 13 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      4. ГСГЗ включает в себя территориальные и отраслевые подсистемы и имеет три уровня: республиканский, территориальный и объектовый.

      5. Территориальные подсистемы ГСГЗ соответствуют принятому административно-территориальному делению.

      Каждая территориальная подсистема предназначена для организации и ведения гражданской защиты на подведомственной территории и включает комиссию по предупреждению и ликвидации чрезвычайных ситуаций области (города республиканского значения, столицы) и районов (городов областного значения), территориальные подразделения уполномоченного органа в сфере гражданской защиты, орган повседневного управления (единые дежурно-диспетчерские службы "112", дежурно-диспетчерские службы), силы и средства отраслевых подсистем на данной территории, в том числе финансовые, продовольственные, медицинские и материально-технические ресурсы, системы связи, оповещения, информационного обеспечения.

      Структуры территориальных подсистем определяются решениями акимов.

      Задачи, организация и порядок функционирования территориальных подсистем, порядок взаимодействия государственных органов при объектовых и местных чрезвычайных ситуациях определяются положениями, утверждаемыми местными исполнительными органами по согласованию с территориальным подразделением уполномоченного органа в сфере гражданской защиты.

      Сноска. Пункт 5 - в редакции приказа Министра по чрезвычайным ситуациям РК от 18.01.2021 № 13 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      6. Отраслевые подсистемы ГСГЗ создаются центральными исполнительными органами для организации работы по выполнению мероприятий гражданской защиты в пределах своей компетенции.

      Структуры отраслевых подсистем, их задачи определяются соответствующими центральными исполнительными органами Республики Казахстан и закрепляются в положениях об этих подсистемах.

      При этом каждая отраслевая подсистема, ее звенья исходя из структуры включают в себя, руководящие органы, органы повседневного управления (дежурно-диспетчерские службы), силы и средства контроля за обстановкой на потенциально опасных объектах и наблюдения за состоянием природной среды, силы и средства для ликвидации чрезвычайных ситуаций и их последствий.

      Сноска. Пункт 6 - в редакции приказа Министра по чрезвычайным ситуациям РК от 18.01.2021 № 13 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      7. К республиканскому уровню ГСГЗ относятся: Правительство Республики Казахстан, уполномоченный орган в сфере гражданской защиты и его ведомства, а также иные центральные исполнительные органы в пределах своей компетенции, центральные дежурно-диспетчерские пункты, силы и средства наблюдения, контроля и ликвидации чрезвычайных ситуаций, мобильные пункты управления и связи. Координацию их действий в рамках ГСГЗ осуществляет Межведомственная государственная комиссия по предупреждению и ликвидации чрезвычайных ситуаций, решения которой носят рекомендательный характер.

      Сноска. Пункт 7 - в редакции приказа Министра по чрезвычайным ситуациям РК от 18.01.2021 № 13 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      8. К территориальному уровню ГСГЗ относятся: местные исполнительные органы, территориальные подразделения центральных исполнительных органов Республики Казахстан в отраслевых подсистемах в пределах своей компетенции, территориальные подразделения (департаменты областей (городов республиканского значения, столицы), Управления городов, отнесенных к группам по гражданской обороне, районные и городские Управления (отделы) по чрезвычайным ситуациям) уполномоченного органа в сфере гражданской защиты, дежурно-диспетчерские службы организаций, силы и средства наблюдения, контроля и ликвидации чрезвычайных ситуаций, на данной территории. Координацию их деятельности осуществляют соответствующие территориальные комиссии по предупреждению и ликвидации чрезвычайных ситуаций, решения которых носят рекомендательный характер.

      Сноска. Пункт 8 - в редакции приказа Министра по чрезвычайным ситуациям РК от 18.01.2021 № 13 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      9. К объектовому уровню ГСГЗ относятся: организации, дежурно-диспетчерские службы организаций, силы и средства наблюдения, контроля и ликвидации чрезвычайных ситуаций, на данной территории. Координацию их деятельности осуществляют руководители организаций (объектов).

      10. В решении задач по защите жизни и здоровья людей, материальных и культурных ценностей и окружающей природной среды в условиях чрезвычайной ситуации на всех уровнях имеют право участвовать на добровольной основе общественные объединения в соответствии с законодательством Республики Казахстан и их уставами. Задачи решают путем пропаганды знаний в сфере гражданской защиты среди населения, участия в ликвидации чрезвычайных ситуаций при наличии статуса спасателя или добровольного пожарного, представления гуманитарной и иной помощи.

Глава 3. Руководство и органы управления ГСГЗ

      Сноска. Заголовок главы 3 - в редакции приказа Министра по чрезвычайным ситуациям РК от 18.01.2021 № 13 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      11. Руководство ГСГЗ осуществляют в соответствии с пунктом 3 статьи 4 Закона.

      12. В целях выработки предложений по формированию и проведению единой государственной политики в сфере гражданской защиты создаются комиссии по предупреждению и ликвидации чрезвычайных ситуаций, в том числе:

      1) межведомственная государственная комиссия по предупреждению и ликвидации чрезвычайных ситуаций;

      2) территориальные комиссии по предупреждению и ликвидации чрезвычайных ситуаций областей (городов республиканского значения, столицы) и районов (городов областного значения);

      3) эвакуационные и эвакоприемные комиссии центральных и местных исполнительных органов;

      4) эвакуационные комиссии организаций, отнесенных к категориям по гражданской обороне, создаваемые по решению их руководителей.

      Структура и состав межведомственной государственной комиссии по предупреждению и ликвидации чрезвычайных ситуаций, а также положение об ее функционировании определяются в соответствии с пунктом 2 статьи 7 Закона.

      Структура и состав территориальных комиссий по предупреждению и ликвидации чрезвычайных ситуаций, а также положения о них определяются решениями местных исполнительных органов Республики Казахстан.

      Структура и состав эвакуационных и эвакоприемных комиссий центральных и местных исполнительных органов, при необходимости их создания, определяется решениями соответствующих руководителей центральных и местных исполнительных органов.

      Сноска. Пункт 12 - в редакции приказа Министра по чрезвычайным ситуациям РК от 18.01.2021 № 13 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      13. Органы повседневного управления ГСГЗ осуществляют управление и контроль за функционированием подсистем и звеньев ГСГЗ.

      Размещение органов повседневного управления ГСГЗ осуществляется в пунктах управления, которые оснащаются соответствующими средствами связи и оповещения и поддерживаются в постоянной готовности к использованию.

      14. Службы наблюдения, контроля обстановки и прогнозирования состоят из:

      дежурно-диспетчерских служб уполномоченного органа в сфере гражданской защиты;

      дежурных служб центральных и местных исполнительных органов;

      дежурно-диспетчерских служб потенциально опасных объектов;

      органов, осуществляющих государственный надзор за радиационной и ядерной безопасностью;

      органов, осуществляющих государственный контроль в области промышленной безопасности за ведением нефтяных операций на море и внутренних водоемах;

      органов, осуществляющих контроль за безопасной эксплуатацией транспорта;

      органов, осуществляющих архитектурно-строительный контроль;

      органов государственного санитарно-эпидемиологического надзора;

      органов, осуществляющих государственный контроль в области ветеринарии, фитосанитарии, карантина животных и растений;

      службы мониторинга окружающей среды и природных ресурсов, в том числе по гидрометеорологии и загрязнению природной среды;

      органов, осуществляющих государственный контроль в области охраны окружающей среды;

      служб республиканской системы сейсмологических наблюдений и прогноза землетрясений;

      служб мониторинга селей, оползней и лавин;

      служб мониторинга лесных и степных пожаров.

      Сноска. Пункт 14 с изменением, внесенным приказом Министра по чрезвычайным ситуациям РК от 18.01.2021 № 13 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      15. Силы и средства гражданской защиты, привлекаемые на ликвидацию чрезвычайной ситуации состоят из:

      воинских частей гражданской обороны;

      аварийно-спасательных служб и формирований;

      подразделений государственной и негосударственной противопожарной службы;

      авиации уполномоченного органа в сфере гражданской защиты;

      служб обеспечения селевой, паводковой и снеголавинной безопасности;

      формирований гражданской защиты;

      сил и средств привлекаемых от органов внутренних дел, Вооруженных Сил Республики Казахстан, других войск и воинских формирований;

      материально-технического имущества, применяемого для защиты населения и оснащения сил гражданской защиты.

      Сноска. Пункт 15 в редакции приказа Министра внутренних дел РК от 10.11.2015 № 899 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

Глава 4. Порядок организации деятельности ГСГЗ в различных режимах функционирования

      Сноска. Заголовок главы 4 - в редакции приказа Министра по чрезвычайным ситуациям РК от 18.01.2021 № 13 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      16. Деятельность ГСГЗ включает планирование, подготовку и осуществление мероприятий по гражданской защите в мирное и военное время.

      В зависимости от обстановки различают три режима функционирования системы: повседневной деятельности, повышенной готовности, чрезвычайной ситуации.

      B зависимости от обстановки подсистемы и звенья ГСГЗ могут функционировать одновременно в различных режимах.

      1) Режим повседневной деятельности – порядок функционирования ГСГЗ, ее территориальных и отраслевых подсистем на подведомственной территории, характеризующейся отсутствием угрозы возникновения чрезвычайных ситуаций.

      В режиме повседневной деятельности органами управления гражданской защиты проводятся следующие мероприятия:

      прогнозирование чрезвычайных ситуаций;

      сбор, обработка и обмен информацией о защите населения, объектов и территорий от чрезвычайных ситуаций;

      разработка планов действий по ликвидации чрезвычайных ситуаций;

      разработка и реализация мер по предупреждению чрезвычайных ситуаций;

      планирование действий органов управления и сил гражданской защиты, организация подготовки и обеспечения их деятельности;

      подготовка населения к действиям в чрезвычайных ситуациях;

      пропаганда знаний в сфере гражданской защиты;

      создание, размещение, хранение и восполнение резервов материальных ресурсов для ликвидации чрезвычайных ситуаций и их последствий;

      проведение в пределах своих полномочий государственного контроля и надзора в сфере гражданской защиты;

      2) Режим повышенной готовности – порядок функционирования ГСГЗ, ее отдельных подсистем, вводимый при угрозе возникновения чрезвычайных ситуаций.

      В режиме повышенной готовности органами управления гражданской защиты проводятся следующие мероприятия:

      прогнозирование возникновения чрезвычайных ситуаций и их последствий;

      корректировка планов действий по ликвидации чрезвычайных ситуаций;

      введение при необходимости круглосуточного дежурства руководителей и должностных лиц органов управления и сил гражданской защиты в пунктах управления;

      сбор, обработка и передача органам управления и силам гражданской защиты данных о прогнозируемых чрезвычайных ситуациях, информирование государственных органов и населения о способах защиты от них;

      принятие оперативных мер по предупреждению возникновения и ликвидации чрезвычайных ситуаций, снижению размеров ущерба и потерь в случае их возникновения, а также повышению устойчивости и безопасности функционирования объектов в чрезвычайных ситуациях;

      восполнение необходимых резервов материальных ресурсов, созданных для ликвидации чрезвычайных ситуаций и их последствий;

      проведение при необходимости эвакуационных мероприятий;

      3) Режим чрезвычайной ситуации – порядок функционирования ГСГЗ, ее отдельных подсистем, вводимый при возникновении чрезвычайной ситуации и ее ликвидации.

      В режиме чрезвычайной ситуации органами управления гражданской защиты проводятся следующие мероприятия:

      введение в действие (реализация, исполнение) планов действий по ликвидации чрезвычайных ситуаций и их корректировка;

      прогнозирование развития возникших чрезвычайных ситуаций и их последствий;

      оповещение руководителей центральных и местных исполнительных органов, организаций, а также населения о возникновении чрезвычайных ситуаций и их последствий;

      организация работ по ликвидации чрезвычайных ситуаций, всестороннему обеспечению действий сил и средств гражданской защиты, поддержанию общественного порядка в ходе их проведения, а также в случаях и порядке, установленных законами Республики Казахстан, привлечение сил и средств органов внутренних дел и Национальной гвардии, других войск и воинских формирований, общественных объединений и населения, применение Вооруженных Сил Республики Казахстан для ликвидации возникших чрезвычайных ситуаций;

      сбор, анализ и обмен информацией об обстановке в зоне чрезвычайной ситуации и ходе проведения работ по ее ликвидации;

      организация и поддержание взаимодействия центральных и местных исполнительных органов, организаций по вопросам ликвидации чрезвычайных ситуаций и их последствий;

      проведение мероприятий по жизнеобеспечению населения в чрезвычайных ситуациях.

      Решения о введении того или иного режима функционирования ГСГЗ, ее подсистем и звеньев принимают руководство уполномоченного органа в сфере гражданской защиты, руководящие органы ГСГЗ различного уровня по согласованию с территориальными подразделениями (департаментами областей (городов республиканского значения, столицы), управлениями городов областного значения, районными отделами по чрезвычайным ситуациям уполномоченного органа в сфере гражданской защиты) с учетом конкретной обстановки.

      Сноска. Пункт 16 с изменениями, внесенными приказами Министра внутренних дел РК от 13.12.2019 № 1064 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования); от 18.01.2021 № 13 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

Глава 5. Подготовка и обучение в системе ГСГЗ

      Сноска. Заголовок главы 5 - в редакции приказа Министра по чрезвычайным ситуациям РК от 18.01.2021 № 13 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      17. В целях совершенствования организации ГСГЗ, проверки готовности и уровня подготовки органов управления, сил и средств системы ежегодно планируются и проводятся в ее подсистемах и звеньях учения и тренировки. Вид учений и тренировок, их сроки, масштабы и планы проведений утверждаются соответствующими первыми руководителями - начальниками гражданской обороны.

      18. Обучение руководящего состава и специалистов органов управления гражданской защиты, населения способам защиты при чрезвычайных ситуациях, а также их подготовка и переподготовка осуществляется в соответствии со статьей 46 Закона.

      Обучение и проверка знаний (экзамены) специалистов, работников опасных производственных объектов, а также аттестованных, проектных организаций и иных организаций, привлекаемых для работы на опасных производственных объектах, производятся в учебном центре опасного производственного объекта или учебной организации при наличии у них аттестата, предоставляющего право на подготовку, переподготовку специалистов, работников в области промышленной безопасности, выданного в порядке, установленном статьями 72, 79 Закона.

      19. Выполнение мероприятий государственных программ, направленных на обеспечении безопасности и защиты населения, окружающей природной среды и обеспечения устойчивости функционирования объектов хозяйствования при чрезвычайных ситуациях, осуществляется соответствующими центральными и местными исполнительными органами в целях координации финансовой, кредитно-инвестиционной политики для предупреждения чрезвычайных ситуаций и снижения их дестабилизирующего воздействия, а также в целях подготовки к ликвидации последствий аварий, катастроф, стихийных и других бедствий.

Глава 6. Порядок информирования об угрозе и возникновении чрезвычайных ситуаций

      Сноска. Заголовок главы 6 - в редакции приказа Министра по чрезвычайным ситуациям РК от 18.01.2021 № 13 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      20. Информационное обеспечение деятельности ГСГЗ осуществляется информационной системой. Оповещение населения и органов управления осуществляется в порядке определенном статьей 5 Закона.

      21. Информирование о возникновении чрезвычайных ситуаций осуществляется в следующем порядке:

      1) при возникновении чрезвычайной ситуации информация о факте чрезвычайной ситуации и обстановке передается:

      аппаратами акимов всех уровней, организациями, а также населением – незамедлительно в территориальные подразделения уполномоченного органа в сфере гражданской защиты;

      организациями – незамедлительно в центральные исполнительные органы в соответствии с их полномочиями;

      территориальными подразделениями уполномоченного органа в сфере гражданской защиты – незамедлительно в Центр управления в кризисных ситуациях Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан;

      центральными исполнительными органами – в Центр управления в кризисных ситуациях Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан о чрезвычайных ситуациях в подведомственных организациях;

      2) в случае возникновения глобальных и региональных чрезвычайных ситуаций информация о них дополнительно передается:

      территориальными подразделениями уполномоченного органа в сфере гражданской защиты – акимам граничащих административно-территориальных единиц Республики Казахстан, через соответствующие территориальными подразделениями уполномоченного органа в сфере гражданской защиты;

      уполномоченным органом в сфере гражданской защиты – незамедлительно в Правительство Республики Казахстан, в центральные исполнительные органы в соответствии с их полномочиями.

      Сноска. Пункт 21 - в редакции приказа Министра по чрезвычайным ситуациям РК от 18.01.2021 № 13 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

Глава 7. Порядок организации ликвидации чрезвычайных ситуаций

      Сноска. Заголовок главы 7 - в редакции приказа Министра по чрезвычайным ситуациям РК от 18.01.2021 № 13 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      22. Непосредственное руководство ликвидацией чрезвычайных ситуаций осуществляет руководитель ликвидации чрезвычайных ситуаций, назначенный в соответствии со статьей 50 Закона.

      23. Ликвидация чрезвычайных ситуаций осуществляется силами и средствами территориальной и отраслевой подсистемы ГСГЗ, на территории и объектах на которых они возникли.

      24. Силы гражданской защиты привлекаются уполномоченным органом в сфере гражданской защиты, руководящими органами ГСГЗ различных уровней для проведения в пределах их возможностей работ по оперативной локализации и ликвидации чрезвычайных ситуаций, как в различных регионах страны, так и для оказания помощи за рубежом по решению Правительства Республики Казахстан.

      Силы постоянной готовности, не содержащиеся за счет республиканского и местных бюджетов, привлекаются по мере необходимости к выполнению спасательных и неотложных работ по решению руководителя ликвидации чрезвычайной ситуации.

      Привлечение сил и средств органов внутренних дел, Вооруженных Сил Республики Казахстан, других войск и воинских формирований к ликвидации чрезвычайных ситуаций осуществляется в соответствии с законодательством Республики Казахстан и планами действия (взаимодействия) по ликвидации чрезвычайных ситуаций.