Авариялар мен апаттар кезіндегі шұғыл шақыру жүйесін ұйымдастыру және пайдалану қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Инвестициялар және даму министрінің м.а. 2015 жылғы 17 сәуірдегі № 466 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2015 жылы 19 маусымда № 11403 тіркелді

      «Жол жүрiсi туралы» 2014 жылғы 17 сәуірдегі Қазақстан Республикасының Заңы 11-бабының 5-2) тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:
      1. Қоса беріліп отырған Авариялар мен апаттар кезіндегі шұғыл шақыру жүйесін ұйымдастыру және пайдалану қағидалары бекітілсін.
      2. Қазақстан Республикасы Инвестициялар және даму министрлігінің Көлік комитеті (Ә.А. Асавбаев):
      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;
      2) осы бұйрық Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелгеннен кейін күнтізбелік он күн ішінде оның көшірмесін мерзімді баспа басылымдарында және «Әділет» ақпараттық-құқықтық жүйесінде ресми жариялауға жіберуді;
      3) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Инвестициялар және даму министрлігінің интернет-ресурсында және мемлекеттік органдардың интранет-порталында орналастыруды;
      4) осы бұйрық Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелгеннен кейін он жұмыс күні ішінде осы бұйрықтың 2-тармағының 1), 2) және 3) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді Қазақстан Республикасы Инвестициялар және даму министрлігінің Заң департаментіне ұсынуды қамтамасыз етсін.
      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Инвестициялар және даму вице-министріне жүктелсін.
      4. Осы бұйрық оның алғашқы ресми жарияланған күнiнен кейiн күнтiзбелiк он күн өткен соң қолданысқа енгiзiледi.

      Қазақстан Республикасының
      Инвестициялар және даму министрінің
      міндетін атқарушы                          Ж. Қасымбек

      «КЕЛІСІЛДІ»
      Қазақстан Республикасының
      Денсаулық сақтау және
      әлеуметтік даму министрі
      _______________ Т. Дүйсенова
      2015 жылғы 15 мамыр

      «КЕЛІСІЛДІ»
      Қазақстан Республикасының
      Ішкі істер министрі
      _______________ К. Қасымов
      2015 жылғы 27 сәуір

Қазақстан Республикасы    
Инвестициялар және даму   
министрінің міндетін атқарушының
2015 жылғы 17 сәуірдегі   
№ 466 бұйрығымен       
бекітілген          

Авариялар мен апаттар кезіндегі шұғыл шақыру жүйесін
ұйымдастыру және пайдалану қағидалары

1. Жалпы ережелер

      1. Осы Авариялар мен апаттар кезіндегі шұғыл шақыру жүйесін ұйымдастыру және пайдалану қағидалары (бұдан әрі - Қағидалар) «Жол жүрісі туралы» 2014 жылғы 17 сәуірдегі Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес әзірленген және Қазақстан Республикасының автомобиль жолдарындағы жол-көлік оқиғалары және өзге де төтенше жағдайлар кезінде жедел ден қоюды қамтамасыз етуге бағытталған.
      2. Қағидаларда мынадай негiзгi ұғымдар пайдаланылады:
      1) «112» бірыңғай кезекшілік-диспетчерлік «112» қызметі (бұдан әрі - 112 қызметі) – төтенше жағдайдың туындау алғышарттары немесе туындауы, өрт, адамдардың өміріне төнген қатер мен денсаулығына зиян келтіру қатері туралы және өз құзыреті шегінде шұғыл қызметтердің ден қою жөніндегі іс-қимылдарын кейіннен үйлестіре отырып шұғыл көмек шараларын қолдануды қажет ететін өзге де жағдайлар туралы жеке және заңды тұлғалардан келіп түсетін хабарламаларды қабылдау және өңдеу қызметі;
      2) авариялар мен апаттар кезіндегі шұғыл шақыру жүйесі (бұдан әрі – шұғыл шақыру жүйесі) – навигациялық спутниктік жүйелердің сигналдары мен деректерін пайдалана отырып жұмыс істейтін, шұғыл қимылдайтын жедел қызметтерге Қазақстан Республикасының автомобиль жолдарындағы жол-көлік оқиғалары және өзге де төтенше жағдайлар туралы қалыпқа түсірілген ақпарат беруді қамтамасыз ететін мемлекеттік автоматтандырылған ақпараттық жүйе;
      3) eCall туы – шұғыл және басым шақыру белгісімен мобильді байланыс желілері арқылы автоматты түрде берілетін жол-көлік оқиғасы туралы сигналы;
      4) жаһандық навигациялық спутниктік жүйе – жердегі және ғарыштық жабдықтардың жиынтығынан тұратын, жердегі, әуедегі және судағы объектілер үшін орналасқан жерін (географиялық координаттары мен биіктігін), сондай-ақ қозғалыс параметрлерін (қозғалыс жылдамдығы мен бағытын) анықтауға арналған кешенді электронды-техникалық жүйе;
      5) жол-көлiк оқиғасы – көлiк құралының жолда жүруі процесiнде және оның қатысуымен туындаған, адамның денсаулығына зиян келтіруге, өліміне, көлік құралдарының, құрылыстардың, жүктердің бүлінуіне не өзге де материалдық залалға әкеп соққан оқиға;
      6) көлік құралының жағдайын бақылайтын датчиктер – көлік құралында орнатылған, жол-көлік оқиғасы фактісін анықтауға мүмкіндік беретін және осы факті туралы ақпаратты шақыру құрылғысына беретін жеделдету датчиктері (акселерометрлер) немесе өзге де техникалық құралдар;
      7) көлік құралының иесі – көлік құралының меншік иесі, сондай-ақ көлік құралын шаруашылық жүргізу құқығында немесе жедел басқару құқығында не өзге де заңды негізде (жалдау құқығы, көлік құралын басқару құқығына сенімхат, тиісті органның осы адамға көлік құралын беру туралы өкімі) иеленетін адам. Өзінің қызметтік немесе еңбек міндеттерін орындауына орай, оның ішінде көлік құралының меншік иесімен немесе өзге де иесімен жасалған еңбек немесе азаматтық-құқықтық шарт негізінде көлік құралын басқаратын адам көлік құралының иесі болып табылмайды;
      8) өтініш беруші – шақыру құрылғысын тіркеу және есепке алу үшін шұғыл шақыру жүйесінің операторына жүгінген жеке немесе заңды тұлға;
      9) сервистік орталық (шеберхана) – шұғыл қимылдайтын жедел шақыру құрылғысын орнату мен қызмет көрсету жөніндегі қызметті жүзеге асыратын жеке немесе заңды тұлға;
      10) шұғыл қимылдайтын жедел қызметтер – Қазақстан Республикасының автомобиль жолдарындағы жол-көлік оқиғалары және өзге де төтенше жағдайлар кезінде шұғыл көмек көрсететін қызметтер;
      11) шұғыл қимылдайтын жедел қызметтерді шақыру құрылғысы (бұдан әрі – шақыру құрылғысы) – жұмыс істеп тұрған кемінде екі жаһандық навигациялық спутниктік жүйе сигналдарының көмегімен көлік құралының координаттарын, жылдамдығын және қозғалыс бағытын айқындауды, жол-көлік оқиғасы және өзге де төтенше жағдай кезінде көлік құралы туралы хабарлама беруді, сондай-ақ жылжымалы радиотелефон байланысы желілері арқылы шұғыл қимылдайтын жедел қызметтермен екіжақты дауыс байланысын жүзеге асыратын және қамтамасыз ететін құрылғы;
      12) шұғыл қимылдайтын жедел қызметтерді шақыру құрылғысынан құрылған деректердің ең аз жиынтығы (бұдан әрі - деректердің ең аз жиынтығы) – жол-көлік оқиғасы кезіндегі шақыру құрылғысымен берілетін және шұғыл ден қоюды ұйымдастыру үшін қажетті авариялық көлік құралы жүрісінің координаталары мен параметрлері және авария уақыты, көлік құралының сәйкестендіру нөмірлері туралы ақпаратты қамтитын деректер жиынтығы;
      13) шұғыл шақыру жүйесінің операторы – шұғыл шақыру жүйесін басқаруды жүзеге асыратын уәкілетті ұйым;
      14) «шұғыл шақыру» сигналы – шұғыл шақыру жүйесі операторының зардап шеккендерге шұғыл көмек ұйымдастыру үшін қажетті өңделген ең аз мөлшердегі деректер жиынтығын қамтитын жол-көлік оқиғасы немесе өзге де төтенше жағдай туралы хабарламасы.
      3. Шұғыл шақыру жүйесінің мақсаты:
      1) Қазақстан Республикасының автомобиль жолдарындағы жол-көлік және өзге де төтенше жағдайлар туралы ақпараттарды жаһандық навигациялық спутниктік жүйелер сигналдарын пайдалану негізінде шұғыл алу, осы ақпаратты шұғыл шақыру жүйесін орналастырылған көлік құралдары туралы ақпаратпен оны толықтыру жолымен өңдеу, «112» бірыңғай нөмірі бойынша 112 қызметінде өңделген ақпаратты беру;
      2) Жүйеде орналастырылған Қазақстан Республикасының автомобиль жолдарындағы жол-көлік оқиғалары және өзге де төтенше жағдайлар туралы, сондай-ақ шұғыл ден қоюдағы қабылданған шаралар туралы, олардың уақытылығы және тиімділігі туралы өңделген ақпаратты мүдделі тұлғаларға ұсыну.

2. Шұғыл шақыру жүйесін ұйымдастыру тәртібі

      4. Шұғыл шақыру жүйесінің құрылымы:
      1) осы Қағидалардың 10-тармағында көрсетілген ақпаратты қамтитын ақпараттық ресурстан;
      2) мыналарға арналған бағдарламалық-техникалық құралдардан:
      Қазақстан Республикасының автомобиль жолдарындағы жол-көлік оқиғасы және өзге де төтенше жағдайлар туралы, сондай-ақ көлік құралдары туралы ақпаратты жинау, өңдеу мен сақтау, осы ақпаратты беруді жүзеге асырған құрылғы үшін;
      шақыру құрылғысы туралы ақпаратты жинау, өңдеу мен сақтау үшін;
      3) шақыру құрылғысынан түскен ақпаратты қабылдауды және осы ақпаратты шұғыл қимылдайтын жедел қызметке беруді қамтамасыз ететін технологиялық инфрақұрылымнан;
      4) Қазақстан Республикасының автомобиль жолдарындағы жол-көлік оқиғалары және өзге де төтенше жағдайлар кезіндегі механикалық көлік құралдарының жағдайы мен координатты-уақыттық параметрлері туралы ақпарат өңдеуді, сондай-ақ өңделген ақпаратты беру үшін ақпараттық-телекоммуникациялық желі элементтерін қамтамасыз ететін техникалық құралдардан және ақпараттық технологиялардан тұрады.
      5. Шұғыл шақыру жүйесін құру және жұмыс істеуімен байланысты туындаған қатынастардың қатысушылары шұғыл шақыру жүйесінің операторы, ақпаратты шұғыл шақыру жүйесіне ұсынатын өтініш берушілер, «112» бірыңғай кезекшілік-диспетчерлік «112» қызметі болып табылады.
      6. Шұғыл шақыру жүйесінде орналастырылған ақпаратты иеленушілер:
      1) Қазақстан Республикасының автомобиль жолдарында жол-көлік және өзге де төтенше жағдайлар кезінде шұғыл көмек көрсетуді қамтамасыз ететін мемлекеттік органдар;
      2) шұғыл шақыру жүйесінің операторы;
      3) көлік құралдарын тіркеуді жүзеге асыратын мемлекеттік органдар;
      4) Қазақстан Республикасының аумағында айналымға көлік құралдарын шығарумен айналысатын ұйымдар;
      5) Қазақстан Республикасының аумағында пайдалануда тұрған және шақыру құрылғысымен жарақталған көлік құралдарының меншік иелері болып табылады.
      7. Шақыру құрылғысымен жарақтандыру:
      1) шақыру құрылғысымен жарақтандыруға жататын көліктік құралдар меншік иелері (иелері) көлікте орнатылған шұғыл қимылдайтын жедел қызметтердің шақыру құрылғысын шұғыл шақыру жүйесінің операторында тіркейді.
      2) шақыру құрылғысын тіркеу мен есепке алуды шұғыл шақыру жүйесінің операторы жүзеге асырады.
      8. Қазақстан Республикасының аумағында пайдаланымдағы және меншік иесінің бастамасы бойынша шақыру құрылғысымен жарақталған көлік құралдары шұғыл шақыру жүйесі операторына осы Қағидалардың 10-тармағының 3) тармақшасында көрсетілген ақпаратты, сондай-ақ шақыру құрылғысы абонентінің жеке тіркеу нөмірін ұсынады.
      9. Ұялы байланыс операторлары еCall туын шұғыл шақыру жүйесі операторына беруді қамтамасыз етеді, сондай-ақ басымдықты шақыруды және зардап шеккенді немесе Қазақстан Республикасының автомобиль жолдарындағы жол-көлік оқиғалары мен өзге де төтенше жағдайларда зардап шеккендерді шұғыл шақыру жүйесі операторымен екі жақты қосуды жүзеге асырады.
      10. Шұғыл шақыру жүйесінің ақпараттық ресурсы өзіне мыналарды қамтиды:
      1) картографиялық ақпарат;
      2) шақыру құрылғысынан түскен сигналдарды қабылдау негізінде алынған көлік құралының орналасқан жері туралы ақпарат;
      3) шұғыл шақырудың тіркелген құрылғыларымен жарақталған көлік құралдары, мемлекеттік тіркеу белгілері, көлік құралының сәйкестендіру нөмірлері (олар болған жағдайда), көлік құралдары шанақтарының нөмірі, маркасы, үлгісі, түсі туралы ақпарат;
      4) Қазақстан Республикасының автомобиль жолдарындағы жол-көлік оқиғалары туралы және өзге де төтенше жағдайлар туралы ақпарат берілген шақыру құрылғысынан берілген координаттық-уақыттық ақпарат;
      5) Қазақстан Республикасының автомобиль жолдарындағы жол-көлік оқиғалары мен өзге де төтенше жағдайлар туралы көлік құралдарының жағдайын бақылайтын датчиктердің көмегімен алынған қосымша ақпарат (ол болған жағдайда);
      6) шақыру құрылғысынан және көліктің жағдайын бақылайтын датчиктерінен шұғыл қимылдайтын жедел қызметтерге берілген ақпарат;
      7) Қазақстан Республикасының автомобиль жолдарындағы жол-көлік оқиғалары мен өзге де төтенше жағдайларға ден қою шаралары туралы ақпарат:
      Қазақстан Республикасының автомобиль жолдарындағы жол-көлік оқиғалары мен өзге де төтенше жағдайларға ден қоюды жүзеге асырған шұғыл қимылдайтын жедел қызметтер бөлімшелерінің атауы;
      шұғыл ден қою қызметтерінің бөлімшелеріне берілген ақпараттың нақты уақыты;
      Қазақстан Республикасының автомобиль жолдарындағы жол-көлік оқиғалары мен өзге де төтенше жағдайларға ден қоюдың бастапқы уақыты;
      Қазақстан Республикасының автомобиль жолдарындағы жол-көлік оқиғалары мен өзге де төтенше жағдайлар болған жерге бөлімшелердің келу уақыты.
      8) Қазақстан Республикасының автомобиль жолдарындағы шұғыл шақыру жүйесінде өңделген жол-көлік оқиғалары мен өзге де төтенше жағдайлар туралы статистикалық және талдамалық ақпарат.

3. Шұғыл шақыру жүйесін пайдалану тәртібі

      11. Шұғыл шақыру жүйесінің операторы ақпаратты өңдеуді ақпаратты қорғау шараларын қамтамасыз етіп, құпиялылық жағдайында жүзеге асырады.
      12. Шұғыл шақыру жүйесінде орналастырылған ақпарат:
      1) Қазақстан Республикасының автомобиль жолдарындағы жол-көлік оқиғалары мен өзге де төтенше жағдайлар туралы шұғыл қимылдайтын жедел қызметтерге;
      2) өз меншігіндегі (иелігіндегі) көлік құралдарының координаттық-уақыттық параметрлері және шұғыл қимылдайтын қызметтердің сигналды қабылдауы және ден қоюды бастауы туралы Қазақстан Республикасының аумағында шақыру құрылғыларымен жарақталған көлік құралдарын пайдаланатын меншік иелеріне (иелеріне) ұсынылады.
      13. Осы Қағидалардың 10-тармағының 4) тармақшасында көрсетілген ақпарат шақыру құрылғысының көмегімен қалыптасып, шұғыл шақыру жүйесіне ақпарат иелері көлік құралдарында орнатылған шақыру құрылғыларының түріне қарай автоматты режимде немесе қолмен режимінде беріледі. Ақпарат автоматты режимде бағдарламалық-техникалық құралдармен қалыптастырылады.
      14. Осы Қағидалардың 10-тармағының 7) тармақшасында көрсетілген ақпарат шұғыл шақыру жүйесінде шұғыл қимылдайтын жедел қызметтер орналастырады.
      15. Ақпаратты жүйеге орнатуға беретін ақпарат иелері көрсетілген ақпараттың толықтығын және анықтығын қамтамасыз етеді.
      16. Шақыру құрылғысын орнату және белсенділендіру рәсімін өткізгеннен кейін сервистік орталық келесі жұмыс күнінен кеш емес мерзімде шұғыл шақыру жүйе операторына автокөліктің иесі (иесі) туралы, соның ішінде шұғыл шақыру жүйесін пайдаланушының карточкасын қалыптастыру мақсатында автокөліктің жекелеген сәйкестендіру белгілеріне қатысты ақпаратты жібереді.
      17. Шұғыл шақыру жүйесінің операторы пайдаланушылардың карточкасын шұғыл шақыру жүйесінің дерекқорында дербес қалыптастырады.
      18. Шұғыл шақыру жүйесінің дерекқорын шұғыл шақыру жүйесінің операторы 112 қызметі ұсынатын ақпаратты осындай ақпараттың түсуіне және оның жаңартылуына не түзетілуіне қарай жинау, өңдеу, жинақтау және сақтау жолымен қалыптастырады.
      19. Шұғыл қимылдайтын жедел қызметтер мен шұғыл шақыру жүйесінің операторы арасындағы ақпарат алмасу ақпарат жүйелерді және ақпараттық технологияларды, оның ішінде ақпаратты электрондық әдістермен беруге негізделгендерді, сондай-ақ оларды қамтамасыз ету құрылдарын пайдалану арқылы жасалады.
      20. Шұғыл шақыру жүйесінің операторы шұғыл шақыру жүйесінің дерекқорларын қалыптастыру үшін 112 қызметімен ақпаратты ай сайынғы салыстыруды жүргізеді.
      21. Шұғыл шақыру жүйесі мен 112 қызметі тәулік бойғы режимде жұмыс істейді және шақыруларға шұғыл ден қоюды ұйымдастыруға ұдайы дайындықта болады.
      22. Жаһандық навигациялық спутниктік жүйелердің сигналдары мен деректерін қабылдауды және шұғыл шақыру жүйесіндегі хабарламаларды өңдеуді шұғыл шақыру жүйесі операторының персоналы жүзеге асырады, ол хабарламалардың анықтығын тексереді, оқиғаның негізгі сипаттамасын енгізеді, сондай-ақ шақырудың анықтығы расталған кезде оны 112 қызметіне беруді ұйымдастырады.
      23. 112 қызметі шұғыл шақыру жүйесі операторынан шұғыл хабарламаларды қабылдап, өңдеп, оны Қазақстан Республикасы автомобиль жолдарындағы жол-көлік оқиғалары мен өзге де төтенше жағдайлардың салдарларын жою үшін тиісті шұғыл қимылдайтын жедел қызметтерге жеткізуді қамтамасыз етеді.
      24. Оқиғаға ден қою іс-шараларын үйлестіруді, ден қою нәтижелері бойынша алынған ақпаратты талдауды, іс-қимылды анықтау мен нақтылауды, тартылған және өзара іс-қимыл жасайтын шұғыл қимылдайтын жедел қызметтердің кезекшілік-диспетчерлік қызметтеріне төтенше жедел қызметтердің кезекші диспетчерлік қызметтеріне қабылданған және іс асырылып жатқан шаралар туралы хабарлауды 112 қызметінің персоналы жүзеге асырады. 112 қызметі шұғыл шақыру жүйесіне қабылданған хабарламаға жедел ден қою бойынша іс-шаралардың барысы туралы және аяқталғандығы туралы ақпаратты береді.
      25. Шұғыл шақыру жүйесі және 112 қызметі оқиғалардың негізгі сипаттамалары туралы, олардың басталуы, аяқталуы және алынған хабарламаларға шұғыл ден қоюдың негізгі нәтижелері туралы дерекқор жүргізеді, шақыру құрылғысынан алынған Қазақстан Республикасының автомобиль жолдарындағы жол-көлік оқиғалары және өзге де төтенше жағдайлар туралы хабарламалардың барлық кіріс және шығыс хабарламаларын тіркейді.
      26. Шұғыл хабарламаларды беру мен көлік құралдарындағы адамдармен екі жақты дыбыстық байланысты орнату бірыңғай «112» нөміріне шұғыл шақыру (осы шақыруға қызмет көрсету үшін орнатылған сәйкестендірушілердің бірі) арқылы жүзеге асырылады.
      27. Шұғыл шақыру жүйесі және 112 қызметі қосылу кенет үзілген жағдайда, шақыру құрылғысынан жүгінген адамның пайдалану (соңғы) жабдығымен қосылуды автоматты түрде қалпына келтіру мүмкіндігін қарастырады.
      28. Шұғыл көмек көрсетуге сұрау салу шұғыл шақыру жүйесімен бастамашылық жасау арқылы шақыру құрылғысымен жүзеге асырылады және мынадай тәсілдермен жүзеге асырылады:
      1) Қазақстан Республикасының автомобиль жолдарындағы жол-көлік оқиғалары және өзге де төтенше жағдайлар кезінде көлік құралының жүргізушісі немесе жолаушысы шақыру құрылғысы пайдаланушысының интерфейс блогындағы «шұғыл шақыру» кнопкасын басу арқылы жүзеге асырылатын, қолмен шұғыл шақыруға бастамашылық жасау;
      2) шақыру құрылғысы автоматты түрде іске қосылған кезде шұғыл шақыруға бастамашылық жасау.
      29. Бастамашылық жасау тәсіліне қарамай, шұғыл шақыруға бастамашылық жасау сәтінде шақыру құрылғысының шұғыл хабарламасы құрамында берілуге жататын жол-көлік оқиғасы туралы деректердің ең аз жиынтығын автоматты түрде қалыптастыру жүзеге асырылады.
      30. Шақыру құрылғысынан хабарламаны алғаннан кейін шұғыл шақыру жүйесінің операторы хабарламаны өңдеуді жүргізеді.
      31. Хабарламаны өңдеу кезінде шұғыл шақыру жүйесінің операторы Қазақстан Республикасының автомобиль жолдарындағы жол-көлік оқиғалары және өзге де төтенше жағдайлар туралы сигналдың дұрыстығын анықтайды. Дұрыс хабарламаны өңдеу процесінің аяқталу нысаны қалыптастырған «шұғыл шақыру» карточкасы болып табылады.
      32. «Шұғыл шақыру» карточкасын қалыптастырылғаннан кейін шұғыл шақыру жүйесінің операторы «шұғыл шақыру» сигналын 112 қызметіне беруді ұйымдастырады.
      33. Шұғыл шақыру жүйесінің операторы шақыру құрылғысынан алынған шұғыл хабарламаларды сұрыптауды қоса алғанда, қабылдауды және өңдеуді, олардың негізінде және шұғыл шақыру жүйесінің шұғыл хабарламаларының қосымша ақпаратын пайдалану негізінде дайындау және оларды бағдарламалық-ақпараттық құралдарды және шұғыл шақыру жүйесінің инфрақұрылымын пайдалану арқылы 112 қызметіне жеткізуді қамтамасыз етеді.
      34. «Шұғыл шақыру» сигналын алған кезде 112 қызметінің жедел кезекшісі шұғыл қимылдайтын көмектің қажет көлемін анықтайды, зардап шеккендерге сапалы шұғыл қимылдайтын жедел көмекті ұйымдастырылуы үшін қажетті күштер мен құралдарды анықтайды және шұғыл қимылдайтын жедел қызметтердің оқиға орнына шығуын ұйымдастырады. Қажет болған жағдайда 112 қызметінің жедел кезекшісі жол-көлік оқиғасы зардап шегушіге/зардап шегушілерге психологиялық көмекті ұйымдастырады, сондай-ақ жол-көлік оқиғасы болған жерде авариялық-құтқару құрамаларының іс-қимыл жасауының тұрақты мониторингін және ағымдағы жағдай туралы ақпаратты жеткізуді жүзеге асырады.
      35. Зардап шеккендерге көрсетілген шұғыл көмек қорытындылары бойынша 112 қызметінің жедел кезекшісі шұғыл шақыру жүйесінің операторына атқарылған іс-шаралар туралы ақпарат жібереді, оның негізінде шұғыл шақыру жүйесінің операторы «шұғыл шақыру» карточкасын жабу бойынша іс-қимыл жүргізеді.

Об утверждении Правил организации и эксплуатации системы экстренного вызова при авариях и катастрофах

Приказ и.о. Министра по инвестициям и развитию Республики Казахстан от 17 апреля 2015 года № 466. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 19 июня 2015 года № 11403.

      В соответствии с подпунктом 5-2) статьи 11 Закона Республики Казахстан от 17 апреля 2014 года "О дорожном движении" ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Утвердить прилагаемые Правила организации и эксплуатации системы экстренного вызова при авариях и катастрофах.

      2. Комитету транспорта Министерства по инвестициям и развитию Республики Казахстан (Асавбаев А.А.) обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) в течение десяти календарных дней после государственной регистрации настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан, направление его копии на официальное опубликование в периодических печатных изданиях и информационно-правовой системе "Әділет";

      3) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства по инвестициям и развитию Республики Казахстан и на интранет-портале государственных органов;

      4) в течение десяти рабочих дней после государственной регистрации настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан представление в Юридический департамент Министерства по инвестициям и развитию Республики Казахстан сведений об исполнении мероприятий, предусмотренных подпунктами 1), 2) и 3) пункта 2 настоящего приказа.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра по инвестициям и развитию Республики Казахстан.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

И.о. Министра


по инвестициям и развитию


Республики Казахстан

Ж. Касымбек

      "СОГЛАСОВАН"

      Министр здравоохранения и

      социального развития

      Республики Казахстан

      ____________ Т. Дуйсенова

      15 мая 2015 года

      "СОГЛАСОВАН"

      Министр внутренних дел

      Республики Казахстан

      _______________ К. Касымов

      27 апреля 2015 года



  Утверждены
приказом и.о. Министра по
инвестициям и развитию
Республики Казахстан
от 17 апреля 2015 года
№ 466

Правила организации и эксплуатации системы экстренного вызова
при авариях и катастрофах
1. Общие положения

      1. Настоящие Правила организации и эксплуатации системы экстренного вызова при авариях и катастрофах (далее - Правила) разработаны в соответствии с подпунктом 5-2) статьи 11 Законом Республики Казахстан от 17 апреля 2014 года "О дорожном движении" и направлены на обеспечение оперативного реагирования при дорожно-транспортных происшествиях и иных чрезвычайных ситуациях на автомобильных дорогах Республики Казахстан.

      2. В Правилах используются следующие основные понятия:

      1) единая дежурно-диспетчерская служба "112" (далее – служба 112) – служба приема и обработки сообщений от физических и юридических лиц о предпосылках возникновения или возникновении чрезвычайной ситуации, пожаре, угрозе жизни и причинения вреда здоровью людей и об иных случаях, требующих принятия мер экстренной помощи с последующей координацией действий по реагированию экстренных служб в пределах своей компетенции;

      2) система экстренного вызова при авариях и катастрофах (далее – система экстренного вызова) – государственная автоматизированная информационная система, функционирующая с использованием сигналов и данных навигационных спутниковых систем, обеспечивающая предоставление формализованной информации о дорожно-транспортных происшествиях и иных чрезвычайных ситуациях на автомобильных дорогах Республики Казахстан в экстренные оперативные службы;

      3) eCall флаг – сигнал о дорожно-транспортном происшествии который автоматически передаваемый по сетям мобильной связи с признаком экстренного и приоритетного вызова;

      4) глобальная навигационная спутниковая система – комплексная электронно-техническая система, состоящая из совокупности наземного и космического оборудования, предназначенная для определения местоположения (географических координат и высоты), а также параметров движения (скорости и направления движения) для наземных, водных и воздушных объектов;

      5) дорожно-транспортное происшествие – событие, возникшее в процессе движения по дороге транспортного средства и с его участием, повлекшее причинение вреда здоровью, смерть человека, повреждение транспортных средств, сооружений, грузов либо иной материальный ущерб;

      6) датчики контроля состояния транспортного средства – датчики ускорения (акселерометры) или иные технические средства, установленные на транспортном средстве, позволяющие установить факт дорожно-транспортного происшествия и передающие информацию об этом факте на устройство вызова;

      7) владелец транспортного средства - собственник транспортного средства, а также лицо, владеющее транспортным средством на праве хозяйственного ведения или праве оперативного управления либо на ином законном основании (право аренды, доверенность на право управления транспортным средством, распоряжение соответствующего органа о передаче этому лицу транспортного средства). Не является владельцем транспортного средства лицо, управляющее транспортным средством в силу исполнения своих служебных или трудовых обязанностей, в том числе на основании трудового или гражданско-правового договора с собственником или иным владельцем транспортного средства;

      8) заявитель – физическое или юридическое лицо, обратившееся к оператору системы экстренного вызова для регистрации и учета устройства вызова;

      9) сервисный центр (мастерская) – физическое или юридическое лицо, осуществляющее деятельность по установке и обслуживанию устройства вызова экстренных оперативных служб;

      10) экстренные оперативные службы – службы, оказывающие экстренную помощь при дорожно-транспортных происшествиях и иных чрезвычайных ситуациях на автомобильных дорогах Республики Казахстан;

      11) устройство вызова экстренных оперативных служб (далее – устройство вызова) – устройство, осуществляющее и обеспечивающее определение координат, скорости и направления движения транспортного средства с помощью сигналов не менее двух действующих глобальных навигационных спутниковых систем, передачу сообщения о транспортном средстве при дорожно-транспортных происшествиях и иной чрезвычайной ситуации, а также двустороннюю голосовую связь с экстренными оперативными службами по сетям подвижной радиотелефонной связи;

      12) минимальный набор данных сгенерированный с устройства вызова экстренных оперативных служб (далее – минимальный набор данных) – набор данных, передаваемый устройством вызова при дорожно-транспортных происшествиях и включающий в себя информацию о координатах и параметрах движения аварийного транспортного средства и времени аварии, идентификационные номера транспортного средства, необходимый для организации экстренного реагирования;

      13) оператор системы экстренного вызова – уполномоченная организация, осуществляющая управление системой экстренного вызова;

      14) сигнал "экстренный вызов" – сообщение оператора системы экстренного вызова о дорожно-транспортном происшествии и иной чрезвычайной ситуации, содержащее в себе обработанный минимальный набор данных, необходимый для организации экстренной помощи пострадавшим.

      3. Назначение системы экстренного вызова:

      1) оперативное получение на основе использования сигналов глобальных навигационных спутниковых систем информации о дорожно-транспортных происшествиях и иных чрезвычайных ситуациях на автомобильных дорогах Республики Казахстан, обработка этой информации путем дополнения ее информацией о транспортном средстве, размещенной в системе экстренного вызова, передача обработанной информации в службу 112 по единому номеру "112";

      2) предоставление заинтересованным лицам размещенной в системе экстренного вызова, а также обработанной информации о дорожно-транспортных происшествиях и иных чрезвычайных ситуациях на автомобильных дорогах Республики Казахстан, а также о принятых мерах экстренного реагирования, об их своевременности и эффективности.

2. Порядок организации системы экстренного вызова

      4. Структура системы экстренного вызова состоит из:

      1) информационного ресурса, содержащего информацию указанную в пункте 10 настоящих Правил;

      2) программно-технических средств, предназначенных:

      для сбора, обработки и хранения информации о дорожно-транспортных происшествиях и иных чрезвычайных ситуациях на автомобильных дорогах Республики Казахстан, а также о транспортных средствах, устройства вызова которые осуществили передачу этой информации;

      для сбора, обработки и хранения информации об устройствах вызова;

      3) технологической инфраструктуры, обеспечивающей прием информации, поступившей от устройства вызова, и передачу этой информации в экстренные оперативные службы;

      4) технических средств и информационных технологий, обеспечивающих обработку информации о состоянии и координатно-временных параметрах механических транспортных средств при дорожно-транспортных происшествиях и иных чрезвычайных ситуациях на автомобильных дорогах Республики Казахстан, а также элементы информационно-телекоммуникационной сети для передачи обработанной информации.

      5. Участниками отношений, возникающих в связи с созданием и функционированием системы экстренного вызова, являются оператор системы экстренного вызова, заявители, представляющие информацию в систему экстренного вызова, единая дежурно-диспетчерская служба "112".

      6. Пользователями информации, размещенной в системе экстренного вызова являются:

      1) государственные органы, обеспечивающие оказание экстренной помощи при дорожно-транспортных происшествиях и иных чрезвычайных ситуациях на автомобильных дорогах Республики Казахстан;

      2) оператор системы экстренного вызова;

      3) государственные органы, осуществляющие регистрацию транспортных средств;

      4) организации, осуществляющие выпуск транспортных средств в обращение на территории Республики Казахстан;

      5) собственники транспортных средств, находящихся в эксплуатации на территории Республики Казахстан и оснащенных устройством вызова.

      7. Оснащение устройством вызова:

      1) собственники (владельцы) транспортного средства, подлежащего оснащению устройством вызова, регистрируют у оператора системы экстренного вызова установленный на автотранспорт устройство вызова экстренных оперативных служб;

      2) регистрацию и учет устройства вызова осуществляет оператор системы экстренного вызова.

      8. Транспортные средства, находящиеся в эксплуатации на территории Республики Казахстан и оснащенные по инициативе их собственников устройством вызова, предоставляют оператору системы экстренного вызова информацию, указанную в подпункте 3) пункта 10 настоящих Правил, а также регистрационный индивидуальный номер абонента устройства вызова.

      9. Операторы сотовой связи обеспечивают предоставления eCall флага оператору системы экстренного вызова, а также осуществляют приоритетный вызов и двустороннее соединение пострадавшего или пострадавших в дорожно-транспортном происшествии и иных чрезвычайных ситуациях на автомобильных дорогах Республики Казахстан с оператором системы экстренного вызова.

      10. Информационный ресурс системы экстренного вызова включает в себя:

      1) картографическую информацию;

      2) информацию о местонахождении транспортного средства, полученную на основе приема сигналов, поступивших от устройства вызова;

      3) информацию об оснащенных зарегистрированными устройствами вызова транспортных средствах, государственные регистрационные знаки, идентификационные номера транспортного средства (при их наличии), номера кузовов, марки, модели, цвета транспортных средств);

      4) координатно-временную информацию о транспортных средствах от устройства вызова, с которой была передана информация о дорожно-транспортных происшествиях и иных чрезвычайных ситуациях на автомобильных дорогах Республики Казахстан;

      5) дополнительную информацию (при ее наличии) о дорожно-транспортных происшествиях и иных чрезвычайных ситуациях на автомобильных дорогах Республики Казахстан, полученную с помощью датчиков контроля состояния транспортного средства;

      6) информацию, переданную от устройства вызова и датчиков контроля состояния транспортного средства в экстренные оперативные службы;

      7) информацию о мерах реагирования на дорожно-транспортные происшествия и иных чрезвычайных ситуациях на автомобильных дорогах Республики Казахстан:

      наименования подразделений экстренных оперативных служб, осуществивших реагирование на дорожно-транспортные и иных чрезвычайных ситуациях на автомобильных дорогах в Республики Казахстан;

      конкретное время передачи информации подразделениям служб экстренного реагирования;

      время начала реагирования на дорожно-транспортные и иных чрезвычайных ситуациях на автомобильных дорогах в Республики Казахстан;

      время прибытия подразделений на места дорожно-транспортных и иных чрезвычайных ситуациях на автомобильных дорогах в Республики Казахстан.

      8) статистическую и аналитическую информацию о дорожно-транспортных происшествиях и иных чрезвычайных ситуациях на автомобильных дорогах Республики Казахстан, информация о которых была обработана в системе экстренного вызова.

3. Порядок эксплуатации системы экстренного вызова

      11. Обработка информации осуществляется оператором системы экстренного вызова на условиях конфиденциальности с обеспечением мер по защите информации.

      12. Информация, размещенная в системе экстренного вызова, предоставляется:

      1) экстренным оперативным службам о дорожно-транспортных происшествиях и иных чрезвычайных ситуациях на автомобильных дорогах Республики Казахстан;

      2) собственникам (владельцам) эксплуатируемых на территории Республики Казахстан транспортных средств, оснащенных устройствами вызова, о координатно-временных параметрах транспортных средств, находящихся в их собственности (владении), и принятии сигнала экстренными оперативными службами и начале реагирования.

      13. Информация, указанная в подпункте 4) пункта 10 настоящих Правил, формируется с помощью устройства вызова и передается в систему экстренного вызова в автоматическом или ручном режимах в зависимости от типа установленных на транспортных средствах устройств вызова. Информация в автоматическом режиме формируется программно-техническими средствами системы экстренного вызова.

      14. Информация, указанная в подпункте 7) пункта 10 настоящих Правил, размещается в системе экстренного вызова экстренными оперативными службами.

      15. Обладатели информации, представляющие ее для размещения в системе, обеспечивают полноту и достоверность указанной информации.

      16. После проведения процедур установки и активации устройства вызова сервисный центр в срок не позднее следующего рабочего дня направляет оператору системы экстренного вызова информацию относительно собственника (владельца) автотранспорта, в том числе, касающуюся отдельных идентифицирующих признаков автотранспорта в целях формирования карточки пользователя системы экстренного вызова.

      17. Оператор системы экстренного вызова самостоятельно формирует карточки пользователей в базе данных системы экстренного вызова.

      18. База данных системы экстренного вызова формируется оператором системы экстренного вызова путем сбора, обработки, накопления и хранения информации, представляемой службой 112 по мере поступления такой информации и ее обновления.

      19. Обмен информацией между экстренными оперативными службами и оператором системы экстренного вызова осуществляется с использованием информационных систем и информационных технологий, в том числе основанных на электронных способах передачи информации, а также средств их обеспечения.

      20. Оператор системы экстренного вызова проводит ежемесячную сверку информации со службой 112 для формирования базы данных системы экстренного вызова.

      21. Система экстренного вызова и служба 112 функционируют в круглосуточном режиме, и находятся в постоянной готовности к организации экстренного реагирования на вызовы.

      22. Прием сигналов и данных глобальных навигационных спутниковых систем и обработка сообщений в системе экстренного вызова осуществляется персоналом оператора системы экстренного вызова, который после проверки достоверности сообщений, вводит в базу данных основные характеристики происшествия, а также организует его передачу в службу 112.

      23. Служба 112 осуществляет прием и обработку экстренных сообщений от оператора системы экстренного вызова и обеспечивает доведение их до соответствующих экстренных оперативных служб для ликвидации последствий дорожно-транспортного происшествия и иных чрезвычайных происшествиях на автомобильных дорогах Республики Казахстан.

      24. Координацию действий по реагированию на происшествия, анализ информации, полученной по результатам реагирования, уточнение и корректировка действий, информирование привлеченных и взаимодействующих дежурно-диспетчерских служб экстренных оперативных служб о принятых и реализуемых мерах осуществляется персоналом службы 112. Служба 112 передает в систему экстренного вызова информацию о ходе и об окончании мероприятий по экстренному реагированию на принятые сообщения.

      25. Система экстренного вызова и служба 112 ведут базы данных об основных характеристиках происшествий, об их начале, завершении и основных результатах экстренного реагирования на полученные сообщения, регистрируют все входящие и исходящие сообщения о дорожно-транспортных происшествиях и иных чрезвычайных ситуациях на автомобильных дорогах Республики Казахстан поступивших от устройства вызова.

      26. Передача экстренного сообщения и установление двухсторонней голосовой связи с лицами, находящимися в транспортном средстве, осуществляется посредством экстренного вызова на единый номер "112" (с одним из установленных идентификаторов категории обслуживания данного вызова).

      27. Система экстренного вызова и служба 112 предусматривают возможность автоматического восстановления соединения с пользовательским (оконечным) оборудованием лица, обратившегося от устройства вызова, в случае внезапного прерывания соединения.

      28. Запрос на предоставление экстренной помощи осуществляется устройством вызова посредством инициируемого системой экстренного вызова и осуществляется следующими способами:

      1) инициирование экстренного вызова вручную, осуществляемое посредством нажатия кнопки "экстренный вызов" на блоке интерфейса пользователя устройства вызова водителем и/или пассажиром транспортного средства при дорожно-транспортном происшествии и иных чрезвычайных происшествиях на автомобильных дорогах Республики Казахстан;

      2) инициирование экстренного вызова при автоматическом срабатывании устройством вызова.

      29. В момент инициирования экстренного вызова независимо от способа инициирования осуществляется автоматическое формирование минимального набора данных о дорожно-транспортном происшествии, подлежащего передаче в составе экстренного сообщения устройства вызова.

      30. После получения сообщения от устройства вызова оператор системы экстренного вызова производит обработку сообщения.

      31. При обработке сообщений оператор системы экстренного вызова устанавливает подлинность сигнала о дорожно-транспортных происшествиях и иных чрезвычайных ситуациях на автомобильных дорогах Республики Казахстан. Формой завершения процесса обработки подлинного сообщения является сформированная карточка "экстренный вызов".

      32. После формирования карточки "экстренного вызова" оператор системы экстренного вызова организует передачу сигнала "экстренный вызов" в службу 112.

      33. Оператор системы экстренного вызова обеспечивает прием и обработку, включая фильтрацию, экстренных сообщений от устройства вызова, подготовку на их основе и на основе использования дополнительной информации экстренных сообщений системы экстренного вызова и доведению их до службы 112, посредством использования программно-аппаратных средств и инфраструктуры системы экстренного вызова.

      34. При получении сигнала "экстренный вызов" оперативный дежурный службы 112 определяет объем необходимой экстренной оперативной помощи, определяет силы и средства, необходимые для организации качественной экстренной оперативной помощи пострадавшим и организует выезд экстренных оперативных служб к месту происшествия. При необходимости оперативный дежурный службы 112 организует психологическую помощь пострадавшему/пострадавшим в дорожно-транспортном происшествии, а также осуществляет постоянный мониторинг действий аварийно-спасательных формирований на месте дорожно-транспортного происшествия и доведения информации о текущей обстановке.

      35. По итогам оказанной экстренной помощи пострадавшим оперативный дежурный службы 112 направляет оператору системы экстренного вызова информацию о проведенных мероприятиях, на основании которой оператор системы экстренного вызова проводит действия по закрытию карточки "экстренный вызов".