Авария, өрт, табиғи апат салдарын жою кезінде және басқа да төтенше оқиғалар кезінде қоғамдық тәртіпті сақтауды ұйымдастыру жөніндегі нұсқаулықты бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрінің 2015 жылғы 1 маусымдағы № 502 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2015 жылы 3 шілдеде № 11561 тіркелді.

      Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2005 жылғы 22 маусымдағы № 607 қаулысымен бекітілген Қазақстан Республикасының Ішкі істер министрлігі туралы ереженің 15-тармағы 14) тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      Ескерту. Кіріспе жаңа редакцияда – ҚР Ішкі істер министрінің 29.11.2023 № 859 (алғашқы ресми жарияланған күннен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      1. Авария, өрт, табиғи апат салдарын жою кезінде және басқа да төтенше оқиғалар кезінде қоғамдық тәртіпті сақтауды ұйымдастыру жөніндегі нұсқаулық бекітілсін.

      2. Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігінің Әкімшілік полиция комитеті (И.В. Лепеха):

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрықты мемлекеттік тіркегеннен кейін күнтізбелік он күн ішінде оны ресми жариялауға жолдауды;

      3) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігінің Әкімшілік полиция (И.В. Лепеха), Төтенше жағдайлар (В.В. Петров) комитеттеріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланғаннан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Министр
полиция генерал-полковнигі
Қ. Қасымов

  Қазақстан Республикасы
Ішкі істер министрінің
2015 жылғы 1 маусымдағы
№ 502 бұйрығына
қосымша

Авариялар, өрт, стихиялық зардаптар салдарын жою кезінде және
басқа да төтенше жағдайлар кезінде қоғамдық тәртіпті сақтауды
ұйымдастыру жөніндегі нұсқаулық

1-тарау. Жалпы ережелер

      Ескерту. 1-тараудың тақырыбы жаңа редакцияда – ҚР Ішкі істер министрінің 21.06.2019 № 567 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      1. Осы Авариялар, өрт, стихиялық зардаптар салдарын жою кезінде және басқа да төтенше жағдайлар кезінде қоғамдық тәртіпті сақтауды ұйымдастыру жөніндегі нұсқаулық авариялар, өрт, стихиялық зардаптар салдарын жою кезінде және басқа да төтенше жағдайлар кезінде қоғамдық тәртіпті сақтау бойынша әкімшілік полиция және мемлекеттік өртке қарсы қызмет қызметкерлері арасындағы өзара іс-қимыл жасасуды нақтылайды.

      2. Осы нұсқаулықта мынадай негізгі ұғымдар мен қысқартулар пайдаланылады:

      1) ІІО – ішкі істер органдары;

      2) ӘПб – әкімшілік полиция бөлімдері (бөлімшелер, топтар);

      3) МӨҚҚО - мемлекеттік өртке қарсы қызмет органдары

      4) АҚО – азаматтық қорғау органы;

      5) ПП – патрульдік полиция;

      6) ТЖ – төтенше жағдай;

      7) ТЖД БКДҚ – Төтенше жағдайлар департаментінің бірыңғай кезекші-диспетчерлік қызметі.

      Ескерту. 2-тармаққа өзгеріс енгізілді – ҚР Ішкі істер министрінің 21.06.2019 № 567 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

2-тарау. Өрт салдарын жою кезінде ішкі істер органдары мен мемлекеттік өртке қарсы қызмет қызметкерлерінің өзара іс-қимыл жасасуының негізгі бағыттары

      Ескерту. 2-тараудың тақырыбы жаңа редакцияда – ҚР Ішкі істер министрінің 21.06.2019 № 567 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      3. ІІО бөліністері:

      1) өрт орнын (аумағын) қоршауды қамтамасыз етеді;

      2) өрт бөліністері келгенге дейін ТЖ аумағынан адамдарды құтқару және эвакуациялау бойынша іс-шараларды жүргізеді;

      3) ТЖ орнына мемлекеттік өртке қарсы қызмет органдарының, сондай-ақ қосалқы қызметтердің күштері мен құралдарының кедергісіз жүруін ұйымдастырады;

      4) бөгде адамдардың өрт (ТЖ) орнына кіріп кету фактісін болдырмау бойынша шаралар қабылдайды;

      5) қоғамдық тәртіпті қамтамасыз ету мақсатында, сондай-ақ бұзықылық фактілерін болдырмау үшін бекітілген бағыттар бойынша ТЖ аумағына патрульдеуді жүргізеді;

      6) ІІО қызметкерлерінің ТЖ орнынан кетуі өрт сөндіру басшысымен келісіледі;

      4. МӨҚҚО бөліністеріне:

      1) аумақтық өртке қарсы қызмет органдары бөліністерінің қажетті күштері мен құралдарын өрт орнына жедел жолдау;

      2) ТЖ аймағында зардап шегушілерді іздеу және құтқару;

      3) өрт оқшаулау және сөндіру және авариялық-құтқару жұмыстарын жүргізу;

      4) зардап шегушілерге бірінші дәрігерге дейін медициналық және психологиялық көмек көрсету;

      5) ТЖ аймағынан зардап шегушілерді эвакуациялау;

      6) қажетті өзара іс-қимыл жасасатын қызметтері ТЖ жою бойынша жұмыстарға тарту үшін құлақтандыру жүктеледі.

3-тарау. Авариялардың, стихиялық зардаптардың салдарын жою кезінде және басқа да төтенше жағдайлар кезінде патрульдік полиция бөліністері мен қалалық және аудандық буындағы азаматтық қорғау органдарының өзара іс-қимыл жасасуын ұйымдастыру және жүзеге асыру бойынша негізгі бағыттар

      Ескерту. 3-тараудың тақырыбы жаңа редакцияда – ҚР Ішкі істер министрінің 21.06.2019 № 567 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      5. ПП қызметкерлері басқа ІІО қызметтерімен бірлесіп, зардап шегушілерге көмек көрсету, қоғамдық тәртіпті сақтау және жол қауіпсіздігін қамтамасыз ету, сондай-ақ ТЖ аймағында бұзақылық фактілерін болдырмау мақсатында бекітілген бағыттар бойынша патрульдеуді жүргізеді.

      Ескерту. 5-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Ішкі істер министрінің 21.06.2019 № 567 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      6. ІІО бөліністеріне:

      1) ПП қызметкерлерінің мүдделі қызметтерге жүктелген функцияларды орындауына көмек көрсету үшін уақтылы шығуды ұйымдастыру (ІІО кезекші бөлімі кезекшісінің немесе ТЖД БДКҚ кезекшісінің хабарламасы бойынша) және ТЖ орнынан кету уақытын ТЖ жою басшысы белгілейді;

      2) жүргізушілер мен азаматтарды қауіптілік және сақтықтың қажетті шаралары туралы ескерту;

      3) құзыреттілік бөлігінде ЖКО фактісін тіркеу және орнын күзету, ТЖ аймағында қозғалысты уақытша шектеу және зақымдалған көлік құралдарын эвакуациялау;

      4) республикалық және халықаралық маңызы бар трассаларда ТЖ туралы бар ақпаратты, оның ішінде жолдың белгілі бір учаскелерінде көлік құралдарының қозғалысы уақытша шектелгені туралы, сондай-ақ қолайсыз жол-климаттық жағдайларда және жол жүрісі қауіпсіздігіне қауіпті басқа да жағдайларда ТЖД БДКҚ-ге уақтылы беру;

      5) ПП жасақшаларының қажетті санын ТЖ болған орындарға қою;

      6) жолдарда ТЖ жою, оларды түбіне дейін жою бойынша жұмыстарды жүргізу барысында қоғамдық тәртіпті сақтауды және жол жүрісі қауіпсіздігін қамтамасыз етуді ұйымдастыру;

      7) АҚО күштері мен құралдарының ТЖ орнына қысқа және қауіпсіз қозғалыс бағытын белгілеу, сондай-ақ олардың кедергісіз жүруін ұйымдастыру;

      8) жолдарда жағдай қиындаған кезде ПП бөліністерінің жеке құрамын қызмет өткерудің күшейтілген түріне көшіру;

      9) ТЖ орнына АҚО күштері мен құралдарын кедергісіз жүруін ұйымдастыру;

      10) ауа-райы жағдайы нашарлаған сәттен бастап немесе дауылды ескерту алған кезде, сондай-ақ осы жолдың учаскесінде автокөлік пен адамдардың қозғалысы туралы ақпарат алған кезде өтіп жатқан құралдарды есепке алу және тіркеу жүктеледі.

      Ескерту. 6-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Ішкі істер министрінің 21.06.2019 № 567 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      7. АҚО бөліністеріне:

      1) халықтан, объектілер мен ұйымдардан автомобиль жолдардағы ТЖ қаупі немесе туындауы туралы ақпараты бар кез-келген оқиғалар туралы хабарламаларды қабылдау;

      2) АҚО аумақтық бөліністерінің қажетті күштері мен құралдарын шақыру орнына жедел жолдау;

      3) ТЖ аймағында зардап шеккендерді іздеу және құтқару;

      4) өртті оқшаулау және өшіру, авариялық-құтқару жұмыстарын жүргізу учаскелерінде (объектілерінде) түтінге қарсы іс-шаралар жүргізу;

      5) зардап шегушілерге шұғыл медициналық және психологиялық көмек көрсету

      6) қауіпті аймақтан (бұғатталған орындардан) зардап шеккендерді эвакуациялауға қатысу;

      7) халықты қауіпті орындардан қауіпсіз аудандарға шығару;

      8) қажетті өзара іс-қимыл жасасатын қызметтерді автомобиль жолдарында ТЖ жою бойынша жұмыстарға тарту үшін құлақтандыру;

      9) бұқаралық ақпарат құралдарында ТЖ туындау фактілері және жүргізіліп жатқан жұмыс туралы уақтылы жариялау жүктеледі.

      8. Республикалық маңызы бар трассаларда ТЖ-ны жоюға тартылатын күштер мен құралдардың құрамын ТЖ-ны жою басшысы айқындайды. Күштердің құрамына ПП және ІІО басқа да қызметтердің қызметкерлері, ТЖД азаматтық қорғау органдарының қызметкерлері, егер ТЖ аймағында немесе жақын жерде болса ТЖК трассалық медициналық-құтқару пункттерінің қызметкерлері кіреді. Құтқару жұмыстарын жүргізу үшін жылжымалы техникалық құралдармен және байланыс құралдарымен азаматтық қорғау органдары қамтамасыз етеді.

      Ескерту. 8-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Ішкі істер министрінің 21.06.2019 № 567 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

Об утверждении Инструкции по организации охраны общественного порядка при ликвидации последствий аварий, пожаров, стихийных бедствий и при других чрезвычайных ситуациях

Приказ Министра внутренних дел Республики Казахстан от 1 июня 2015 года № 502. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 3 июля 2015 года № 11561.

      В соответствии с подпунктом 14) пункта 15 Положения о Министерстве внутренних дел Республики Казахстан, утвержденного постановлением Правительства Республики Казахстан от 22 июня 2005 года № 607, ПРИКАЗЫВАЮ:

      Сноска. Преамбула - в редакции приказа Министра внутренних дел РК от 29.11.2023 № 859 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      1. Утвердить Инструкцию по организации охраны общественного порядка при ликвидации последствий аварий, пожаров, стихийных бедствий и при других чрезвычайных ситуациях согласно приложению к настоящему приказу.

      2. Комитету административной полиции Министерства внутренних дел Республики Казахстан (Лепеха И.В.) обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) в течение десяти календарных дней после государственной регистрации настоящего приказа его направление на официальное опубликование;

      3) опубликование настоящего приказа на официальном интернет-ресурсе Министерства внутренних дел Республики Казахстан.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на Комитеты административной полиции (Лепеха И.В.), по чрезвычайным ситуациям (Петров В.В.) Министерства внутренних дел Республики Казахстан.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

     
      Министр
генерал-полковник полиции
К. Касымов

  Приложение
к приказу Министра
внутренних дел
Республики Казахстан
от 1 июня 2015 года № 502

Инструкция
по организации охраны общественного порядка при ликвидации
последствий аварий, пожаров, стихийных бедствий и при других
чрезвычайных ситуациях

Глава 1. Общее положение

      Сноска. Заголовок главы 1 в редакции приказа Министра внутренних дел РК от 21.06.2019 № 567 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      1. Настоящая инструкция по организации охраны общественного порядка при ликвидации последствий аварий, пожаров, стихийных бедствий и при других чрезвычайных ситуациях, детализирует взаимодействие между сотрудниками административной полиции и государственной противопожарной службы по охране общественного порядка в период ликвидации последствий аварий, пожаров, стихийных бедствий и других чрезвычайных ситуациях.

      2. В настоящей инструкции используются следующие основные понятия и сокращения:

      1) ОВД – органы внутренних дел;

      2) ОАП – отделы (отделения, группа) административной полиции;

      3) ОГПС – органы государственной противопожарной служба;

      4) ОГЗ – органы гражданской защиты;

      5) ПП – патрульная полиция;

      6) ЧС – чрезвычайная ситуация;

      7) ЕДДС ДЧС – единая дежурно-диспетчерская служба Департамента чрезвычайных ситуаций.

      Сноска. Пункт 2 с изменением, внесенным приказом Министра внутренних дел РК от 21.06.2019 № 567 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

Глава 2. Основные направления взаимодействия сотрудников органов внутренних дел и государственной противопожарной службы при ликвидации последствий пожаров

      Сноска. Заголовок главы 2 в редакции приказа Министра внутренних дел РК от 21.06.2019 № 567 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      3. Подразделения ОВД:

      1) обеспечивают оцепление места (территорию) пожара;

      2) проводят мероприятия по спасению и эвакуации людей из зоны ЧС до прибытия пожарных подразделений;

      3) организуют беспрепятственный проезд к месту ЧС сил и средств органов государственной противопожарной службы, а также других вспомогательных служб;

      4) принимают меры по исключению фактов проникновения к месту пожара (ЧС) посторонних лиц;

      5) проводят патрулирование территории ЧС по закрепленным маршрутам с целью обеспечения общественного порядка, а также во избежание фактов мародерства;

      6) убытие сотрудников ОВД с места ЧС согласовывается с руководителем тушения пожара.

      4. На подразделения ОГПС возлагается:

      1) оперативное направление необходимых сил и средств территориальных подразделений органов противопожарной службы к месту пожара;

      2) поиск и спасение пострадавших в зоне ЧС;

      3) локализация и тушение пожаров и проведение аварийно-спасательных работ;

      4) оказание пострадавшим первой доврачебной медицинской и психологической помощи;

      5) эвакуация пострадавших из зон ЧС;

      6) оповещение необходимых взаимодействующих служб для привлечения к работам по ликвидации ЧС.

Глава 3. Основные направления по организации и осуществлению взаимодействия подразделений патрульной полиции и органов гражданской защиты городских и районных звеньев при ликвидации последствий аварий, стихийных бедствий и других чрезвычайных ситуациях

      Сноска. Заголовок главы 3 в редакции приказа Министра внутренних дел РК от 21.06.2019 № 567 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      5. Сотрудники ПП совместно с другими службами ОВД в целях оказания помощи пострадавшим, охраны общественного порядка и обеспечения дорожной безопасности, а также исключения фактов мародерства в зоне ЧС проводят патрулирование по закрепленным маршрутам.

      Сноска. Пункт 5 в редакции приказа Министра внутренних дел РК от 21.06.2019 № 567 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      6. На подразделения ОВД возлагаются:

      1) организация своевременного выезда сотрудников ПП на места ЧС (по сообщению дежурного дежурной части ОВД или дежурного ЕДДС ДЧС) для оказания содействия заинтересованным службам в выполнении возложенных на них функций и время убытия с места ЧС определяет руководитель ликвидации ЧС;

      2) предупреждение водителей и граждан об опасности и необходимых мерах предосторожности;

      3) фиксация факта и охрана места ДТП в части компетенции, временное ограничение движения в зоне ЧС и эвакуация поврежденных транспортных средств;

      4) своевременная передача имеющейся информации о ЧС на трассах республиканского и международного значения в ЕДДС ДЧС, в том числе о временном ограничении движения транспортных средств в определенных участках дороги, а также при неблагоприятных дорожно-климатических условиях и в других случаях, угрожающих безопасности дорожного движения;

      5) выставление необходимого количества нарядов ПП в местах, где произошла ЧС;

      6) организация охраны общественного порядка и обеспечение безопасности дорожного движения в ходе проведения работ по ликвидации ЧС на дорогах, вплоть до ее ликвидации;

      7) определение кратчайшего и безопасного маршрута движения к месту ЧС сил и средств ОГЗ, а также организацию их беспрепятственного проезда;

      8) при осложнении обстановки на дорогах перевод личного состава подразделений ПП на усиленный вариант несения службы;

      9) организация беспрепятственного проезда к месту ЧС сил и средств ОГЗ;

      10) учет и регистрация проходящих транспортных средств с момента ухудшения погодных условий или при получении штормового предупреждения, а также при получении информации о перемещении автотранспорта и людей на данном участке дороги.

      Сноска. Пункт 6 в редакции приказа Министра внутренних дел РК от 21.06.2019 № 567 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      7. На подразделения ОГЗ возлагаются:

      1) прием от населения, объектов и организаций сообщений о любых происшествиях, несущих информацию об угрозе или возникновении ЧС на автомобильных дорогах;

      2) оперативное направление необходимых сил и средств территориальных подразделений ОГЗ к месту вызова;

      3) поиск и спасение пострадавших в зоне ЧС;

      4) локализация и тушение пожаров, проведение противодымных мероприятий на участках (объектах) ведения аварийно-спасательных работ;

      5) оказание пострадавшим экстренной медицинской и психологической помощи;

      6) эвакуация пострадавших из зон опасности (мест блокирования);

      7) вывод населения из опасных мест в безопасные районы;

      8) оповещение необходимых взаимодействующих служб для привлечения к работам по ликвидации ЧС на автомобильных дорогах;

      9) своевременное освещение в средствах массовой информации фактов возникновения ЧС и проводимой работе.

      8. Состав сил и средств, привлекаемых к ликвидации ЧС на трассах республиканского значения, определяется руководителем ликвидации ЧС. В состав сил входят сотрудники ПП и другие службы ОВД, сотрудники органов гражданской защиты ДЧС, работники трассовых медико-спасательных пунктов КЧС, если имеются в зоне ЧС или поблизости. Технические средства передвижения и средства связи для проведения спасательных работ обеспечивается органами гражданской защиты.

      Сноска. Пункт 8 в редакции приказа Министра внутренних дел РК от 21.06.2019 № 567 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).