Еңбек ресурстарын болжаудың ұлттық жүйесін қалыптастыру және оның нәтижелерін пайдалану қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 2019 жылғы 29 наурыздағы № 154 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2019 жылғы 29 наурызда № 18445 болып тіркелді. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 2023 жылғы 20 мамырдағы № 161 бұйрығымен.

      Ескерту. Күші жойылды - ҚР Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 20.05.2023 № 161 (01.07.2023 бастап қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      "Халықты жұмыспен қамту туралы" 2016 жылғы 6 сәуірдегі Қазақстан Республикасы Заңының 7-бабының 26-5) тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      1. Қоса беріліп отырған Еңбек ресурстарын болжаудың ұлттық жүйесін қалыптастыру және оның нәтижелерін пайдалану қағидалары бекітілсін.

      2. Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігінің Халықты жұмыспен қамту және еңбек нарығын дамыту департаменті заңнамада белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрық мемлекеттік тіркелген күннен бастап күнтізбелік он күн ішінде оны қазақ және орыс тілдерінде Қазақстан Республикасы нормативтік құқықтық актілерінің эталондық бақылау банкіне ресми жариялау және қосу үшін "Республикалық құқықтық ақпарат орталығы" шаруашылық жүргізу құқығындағы республикалық мемлекеттік кәсіпорнына жіберуді;

      3) осы бұйрық ресми жарияланғаннан кейін оны Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігінің ресми-интернет ресурсында орналастыруды;

      4) осы бұйрық Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелгеннен кейін он жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігінің Заң қызметі департаментіне осы тармақтың 1), 2) және 3) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді ұсынуды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасының Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау вице-министрі Н.Н. Мұқышевқа жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрі
Б. Сапарбаев

      КЕЛІСІЛДІ

      Қазақстан Республикасының

      Ауыл шаруашылығы министрлігі

      КЕЛІСІЛДІ

      Қазақстан Республикасының

      Білім және ғылым министрлігі

      КЕЛІСІЛДІ

      Қазақстан Республикасының

      Денсаулық сақтау министрлігі

      КЕЛІСІЛДІ

      Қазақстан Республикасының

      Индустрия және

      инфрақұрылымдық даму министрлігі

      КЕЛІСІЛДІ

      Қазақстан Республикасының

      Ұлттық банкі

      КЕЛІСІЛДІ

      Қазақстан Республикасының

      Ұлттық экономика министрлігі

      КЕЛІСІЛДІ

      Қазақстан Республикасының

      Ішкі істер министрлігі

      КЕЛІСІЛДІ

      Қазақстан Республикасының

      Цифрлық даму, қорғаныс және

      аэроғарыш өнеркәсібі министрлігі

      КЕЛІСІЛДІ

      Қазақстан Республикасының

      Энергетика министрлігі

  Қазақстан Республикасы
Еңбек және халықты
әлеуметтік қорғау министрінің
2019 жылғы 29 наурыздағы
№ 154 бұйрығымен
бекітілген

Еңбек ресурстарын болжамдаудың ұлттық жүйесін қалыптастыру және оның нәтижелерін пайдалану қағидалары

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Еңбек ресурстарын болжамдаудың ұлттық жүйесін қалыптастыру және оның нәтижелерін пайдалану қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) Еңбек ресурстарын болжамдаудың ұлттық жүйесін қалыптастыру және оның нәтижелерін пайдалану тәртібін айқындайды.

      2. Осы Қағидаларда пайдаланылатын негізгі ұғымдар:

      1) "Электрондық еңбек биржасы" мемлекеттік ақпараттық порталы – еңбек нарығының бірыңғай ақпараттық базасын қамтитын ақпараттық жүйе;

      2) "Еңбек ресурстарын болжамдаудың ұлттық жүйесі" ақпараттық-талдау жүйесі – еңбек ресурстарын болжамдаудың ұлттық жүйесін қалыптастыру үшін мемлекеттік органдар ұсынатын ақпаратты жинақтау және талдамалы өңдеуге арналған автоматтандырылған жүйе;

      3) еңбек ресурстарын болжамдаудың ұлттық жүйесі – жұмыс күшіне болжамды тұрғыдан сұранысты және ұсынысты айқындауға мүмкіндік беретін, қолданылатын әдістер мен тәсілдер кешені.

      Ескерту. 2-тармаққа өзгеріс енгізілді - ҚР Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 02.06.2022 № 190 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      3. Еңбек ресурстарын болжамдаудың ұлттық жүйесін осы Қағидаларға қосымшаларда көрсетілген мемлекеттік органдар ұсынатын халықты жұмыспен қамту мәселелері жөніндегі уәкілетті мемлекеттік орган және облыстардың, республикалық маңызы бар қалалардың, астананың жергілікті атқарушы органдары қалыптастырады.

      4. Алып тасталды - ҚР Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 02.06.2022 № 190 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      5. Осы Қағидаларға 1 және 2-қосымшада көрсетілген мемлекеттік органдар жыл сайын 15 сәуірге дейін Жүйеге жүктеу арқылы халықты жұмыспен қамту мәселелері жөніндегі уәкілетті мемлекеттік органға мынадай деректерді:

      осы Қағидаларға 1-қосымшаға сәйкес өткен бес жыл үшін деректерді;

      осы Қағидаларға 2-қосымшаға сәйкес болжамды мәліметтерді ұсынады.

      Мүдделі мемлекеттік органдар болжамды әлеуметтік-экономикалық көрсеткіштер өзгерістер енгізген кезде осы Қағидаларға 2-қосымшаға сәйкес жаңартылған мәліметтерді өзгерістер енгізілген күннен бастап 5 жұмыс күні ішінде ұсынады.

2-тарау. Еңбек ресурстарын болжамдаудың ұлттық жүйесін қалыптастыру тәртібі

      6. Еңбек ресурстарын болжамдаудың ұлттық жүйесін қалыптастыру үшін "Еңбек ресурстарын болжамдаудың ұлттық жүйесі" ақпараттық-талдау жүйесі пайдаланылады.

      7. Еңбек ресурстарын болжамдаудың ұлттық жүйесі Жүйені қолдану арқылы мына кезеңдерге қалыптастырылады:

      1) қысқа мерзімді кезең, болжамдау мерзімі – 1 жыл;

      2) орта мерзімді кезең, болжамдау мерзімі – 5 жыл;

      3) ұзақ мерзімді кезең, болжамдау мерзімі – 2050 жылға дейін.

      8. Қысқа мерзімді кезеңге арналған еңбек ресурстарын болжамдаудың ұлттық жүйесі тоқсан сайын қалыптастырылады және ол әзірленген тоқсанды қоспағанда, кейінгі төрт тоқсандағы кезеңді қамтиды.

      9. Орта мерзімді кезеңге еңбек ресурстарын болжамдаудың ұлттық жүйесі кадрларды білім беру бағдарламаларының топтары бойынша даярлау бағыттары бөлінісінде жыл сайынғы негізде қалыптастырылады және ол қалыптасатын жылды қосқанда, кейінгі бес жыл кезеңін қамтиды.

      Ескерту. 9-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 02.06.2022 № 190 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      10. Ұзақ мерзімді кезеңге арналған Еңбек ресурстарын болжамдаудың ұлттық жүйесі үш жылда бір рет қалыптастырылады және ол қалыптасатын жылды қосқанда, 2050 жылға дейінгі кезеңді қамтиды.

      11. Еңбек ресурстарының болжамы:

      қысқа мерзімді кезеңге – есепті тоқсаннан кейінгі әр айдың 20-күнінен кешіктірмей;

      орта мерзімді кезеңге – есепті кезеңнен кейінгі жылдың 15 мамырынан кешіктірмей;

      ұзақ мерзімді кезеңге – әр үш жыл сайын есепті кезеңнен кейінгі жылдың 15 мамырынан кешіктірмей жүйеге орналастыруға жатады.

      Ескерту. 11-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 02.06.2022 № 190 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      12. Қысқа мерзімді кезеңге Еңбек ресурстарын болжамдаудың ұлттық жүйесі "Халықты жұмыспен қамту туралы" 2001 жылғы 6 сәуірдегі Қазақстан Республикасы Заңының 2-тармағының 1) және 2) тармақшаларына сәйкес жұмыс берушілердің ақпараты негізінде "Электрондық еңбек биржасы" мемлекеттік ақпараттық порталымен интеграциялау арқылы, кейіннен талдау және өңдеумен мынадай теңдеудің көмегімен қалыптастырылады:



      мұнда, Xt – t кезеңіндегі болжамды жұмыспен қамту;

      c, ai, bi, – модель параметрлері;

      p, d, q – авторегрессиялық бөлігінің тәртіптері, айырманың алынуы, жылжымалы орта мәннің бөлігі;

      Dd – d тәртібінің уақыттық қатар айырмасының операторы (бірінші тәртіптің айырмасын d рет бірізді алу – алдымен уақыттық қатардан, кейіннен бірінші тәртіптен алынған айырмалардан, кейіннен екінші тәртіптен және т.б.);

      Ɛt – ақ шуыл.

      Ескерту. 12-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 02.06.2022 № 190 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      13. Жұмыс күшінің болжамды ұсынысын анықтау үшін орта кезеңге арналған Еңбек ресурстарын болжамдаудың ұлттық жүйесі мынадай ақпараттың негізінде қалыптастырылады:

      1) халықтың, оның ішінде жұмыс күшіне кіретін халықтың саны;

      2) халықтың туу көрсеткіші;

      3) негізгі себептер бойынша халықтың өлім-жітімі;

      4) бағыттар бөлінісінде xалықтың көші-қоны;

      5) өңір-сала бөлінісінде жұмыспен қамтылған халық.

      14. Осы Қағидалардың 13-тармағында көрсетілген деректерді өңірлер, жергілікті жердің типі, бір жылдық жасы және жынысы бойынша орта мерзімді кезеңге арналған болжамды қалыптастыру жылының алдындағы кемінде бес жылдық кезең үшін мемлекеттік статистика саласындағы уәкілетті орган халықты жұмыспен қамту мәселелері жөніндегі уәкілетті органға жыл сайынғы негізде ағымдағы жылғы 15 сәуірден кешіктірмей береді.

      15. Жұмыс күшіне болжамды ұсынысты анықтау үшін орта кезеңге арналған Еңбек ресурстарын болжамдаудың ұлттық жүйесі осы Қағидалардың 5-тармағында белгіленген тәртіппен мемлекеттік органдар ұсынатын ақпараттың негізінде қалыптастырылады.

      16. Орта мерзімді кезеңге арналған еңбек күшіне болжамды сұранысты анықтау үшін салалар бойынша жұмыспен қамту факторларына сәйкес жұмыс күшіне сұраныс қалыптастырылатын теңдеу пайдаланылады:



      мұнда

– x жылында r өңірінде және i саласында жұмыс күшіне сұранысты болжамды бағалау;

– r өңірі және i саласы үшін сұраныс теңдігінің базалық коэфиценті;

– i саласы және r өңірі үшін факторлық коэффициенті;

– x жылында r өңіріндегі i саласының жұмыспен қамту факторларының болжамды мәнінің векторы.

коэффициенттерін қайта есептеу жыл сайын жүзеге асырылады, бұл ретте, қайта бағалау нәтижелері бойынша негізгі драйверлердің жиынтығы олардың жаңа кезеңдер үшін қалыптасқан жұмыспен қамтудың нақты көрсеткіштерімен байланысының орнықтылығына сәйкес өзгереді.

      17. Жұмыс күшіне болжамды сұранысты анықтау үшін ұзақ мерзімді кезеңге арналған еңбек ресурстарын болжамдаудың ұлттық жүйесі осы Қағидалардың 13-тармағында көрсетілген ақпаратты және мынадай болжамды көрсеткіштерді пайдаланумен қалыптастырылады:

      жалпы өңірлік өнім көлемі (ЖӨӨ);

      өнеркәсіптік өндіріс көлемі;

      ауыл шаруашылығы өнімдерінің көлемі;

      бөлшек тауар айналымының көлемі;

      халыққа ақылы қызмет көрсету көлемі;

      инвестициялардың көлемі мен бағыттары;

      еңбек өнімділігінің өзгеруі;

      жұмыссыздық деңгейі.

      Ұзақ мерзімді кезеңге арналған еңбек ресурстарына болжамды ұсыныстың есебі осы Қағидалардың 16-тармағында көрсетілген теңдеуді пайдалана отырып жүргізіледі.

3-тарау. Еңбек ресурстарын болжамдаудың ұлттық жүйесінің нәтижелерін пайдалану тәртібі

      18. Қысқа мерзімді кезеңге арналған Еңбек ресурстарын болжамдаудың ұлттық жүйесінің нәтижелерін мемлекеттік органдар:

      1) жұмыссыз халықты және жұмыс іздеп жүрген адамдарды қысқа мерзімді даярлау мен қайта даярлауды ұйымдастыру;

      2) еңбек нарығындағы жағдай мен сұранысқа ие мамандықтар туралы халықтың қалың тобын хабардар ету үшін пайдаланады.

      19. Орта мерзімді және ұзақ мерзімді кезеңдерге еңбек ресурстарын болжамдаудың ұлттық жүйесінің нәтижелерін мемлекеттік органдар:

      1) техникалық, кәсіптік және орта білімнен кейінгі, сондай-ақ жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білімі бар кадрлар даярлауға мемлекеттік білім беру тапсырысын қалыптастыру;

      2) республикалық бюджет қаражаты есебінен ұсталатын ораталық мемлекеттік органдардың даму жоспарларын әзірлеу;

      3) облыстардың, республикалық маңызы бар қалалардың, астананың даму жоспарларын әзірлеу;

      4) бюджет саясатын, жастар, көші-қон, сондай-ақ халықты жұмыспен қамту саясатын әзірлеп, іске асыру кезінде пайдаланады.

      Ескерту. 19-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 02.06.2022 № 190 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      20. Еңбек ресурстарын болжамдаудың ұлттық жүйесін қалыптастырудың нәтижелері "Электрондық еңбек биржасы" мемлекеттік ақпараттық порталында қазақ және орыс тілдерінде орналастырылады.

      Ескерту. 20-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 02.06.2022 № 190 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

  Еңбек ресурстарын
болжамдаудың ұлттық
жүйесін қалыптастыру және
оның нәтижелерін
пайдалану қағидаларына
1-қосымша

Демографиялық болжамды есептеу үшін қажетті көрсеткіштердің тізбесі

      Ескерту. 1-қосымшаға өзгеріс енгізілді - ҚР Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 02.06.2022 № 190 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

Р/с №

Көрсеткіштер

Жауапты орын даушы

Өткен 5 жыл

20___

20___

20___

20___

20___

1

2

3

4

5

6

7

8

1

Жас және өңірлер бөлінісінде мектепке дейінгі жастағы балалардың саны, адам

БҒМ






2

Сыныптар мен жас бөлінісінде орта білім беру ұйымдарындағы білім алушылардың саны, адам

БҒМ






3

Мамандықтар мен жас бөлінісінде орта білімнен кейінгі (техникалық және кәсіптік) білім беру ұйымдарындағы білім алушылардың саны, адам

БҒМ






4

Жоғары білім беру ұйымдарында даярлық бағыттары, курстары және жастары бөлінісінде білім алушылар саны, адам

БҒМ






5

Өңірлер және бас бостандығынан айыру мерзімдері бөлінісінде бас бостандығынан айыруға сотталғандардың саны, адам

ІІМ






  Еңбек ресурстарын
болжамдаудың ұлттық жүйесін
қалыптастыру және оның
нәтижелерін пайдалану
қағидаларына
2-қосымша

Еңбек ресурстарының болжамын есептеу үшін қажетті көрсеткіштердің тізбесі

      Ескерту. 2-қосымша жаңа редакцияда - ҚР Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 02.06.2022 № 190 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

Р/с №

Көрсеткіштер

Жауапты орын даушы

Ағымдағы жыл / бағалау

Болжамды жылдар

Болжамды көрсеткіштердің негіздемесі (негізгі жобалар мен шаралар)

20___ (1 болжамды жыл)

20___ (2 болжамды жыл)

20___ (3 болжамды жыл)

20___ (4 болжамды жыл)

20___ (5 болжамды жыл)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Дамудың жалпылама көрсеткіштері

1

ЖІӨ НКИ, өткен жылға қарағанда %

ҰЭМ








ЖӨӨ НКИ, өткен жылға қарағанда %

ЖАО








2

Қала халқының орташа жылдық саны, млн адам

ҰЭМ








ЖАО








3

Халықтың нақты ақшалай кіріс индексі, өткен жылға қарағанда %

ЖАО








Экономика салаларының ЖҚҚ НКИ, өткен жылға қарағанда %

4

Ауыл шаруашылығы, орман және балық шаруа шылығы

ҰЭМ








ЖАО








5

Өңдеу өнеркәсібі

ҰЭМ








ЖАО








6

Тау-кен өнеркәсібі және карьерлерді өңдеу

ҰЭМ








ЖАО








7

Электрмен жабдықтау, газ, бу беру және ауаны баптау

ҰЭМ








ЖАО








8

Сумен жабдықтау; кәріз жүйесі, қалдықтардың жиналуын және таратылуын бақылау

ҰЭМ








ЖАО








9

Құрылыс

ҰЭМ








ЖАО








10

Көтерме және бөлшек сауда; автомобильдер мен мотоци клдерді жөндеу

ҰЭМ








ЖАО








11

Көлік және қоймалау

ҰЭМ








ЖАО








12

Тұру және тамақтану бойынша қызметтер

ҰЭМ








ЖАО








13

Ақпарат және байланыс

ҰЭМ








ЖАО








14

Қаржы және сақтандыру қызметі

ҰЭМ








ЖАО








15

Жылжымайтын мүлікпен жасалатын операциялар

ҰЭМ








ЖАО








16

Кәсіби, ғылыми және техникалық қызмет

ҰЭМ








ЖАО








17

Әкімшілік және қосалқы қызмет көрсету саласындағы қызмет

ҰЭМ








ЖАО








18

Мемлекеттік басқару және қорғаныс; міндетті әлеуметтік қамсыздандыру

ҰЭМ








ЖАО








19

Білім беру

ҰЭМ








ЖАО








20

Денсаулық сақтау және әлеуметтік қызметтер

ҰЭМ








ЖАО








21

Өнер, ойын-сауық және демалыс

ҰЭМ








ЖАО








22

Басқа қызметтерді ұсыну

ҰЭМ








ЖАО








Салалар бойынша негізгі капиталға инвестициялардың НКИ, өткен жылға қарағанда %

23

Ауыл шаруашылығы, орман және балық шаруашылығы

ҰЭМ








ЖАО








24

Көтерме және бөлшек сауда; автомобиль дер мен мотоциклдерді жөндеу

ҰЭМ








ЖАО








Ауыл шаруашылығы, орман және балық шаруашылығы

25

Өсімдік шаруашылығы жалпы өнімінің нақты көлем индексі, өткен жылға қарағанда %

АШМ








ЖАО








26

Мал шаруашылығы жалпы өнімінің нақты көлем индексі, өткен жылға қарағанда %

АШМ








ЖАО








27

Дәнді дақылдардың (күрішті қоса алғанда) және бұршақты дақылдардың жалпы жиыны (өңдеуден кейінгі салмағында), млн тонна

АШМ








ЖАО








Тау-кен өнеркәсібі және карьерлерді өңдеу

28

Көмір мен лигнит (көмір концентратынан басқа) өндіру көлемі, млн тонна

ИИДМ








ЖАО








29

Газ конденсат тын қоса алғанда, мұнай өндіру көлемі, млн тонна

Энергетика мині








ЖАО








Өңдеу өнеркәсібі

30

Мұнайдың қайта өңделген өнімдерінің НКИ, өткен жылға қарағанда %

Энергетика мині








ЖАО








31

Қара металлургия өнімінің НКИ, өткен жылға қарағанда %

ИИДМ








ЖАО








32

Негізгі асыл және түрлі түсті металдар өндірісінің НКИ

ИИДМ








ЖАО








Электрмен жабдықтау, газ, бу беру және ауа баптау

33

Электр энергиясын өндіру көлемі, млн. кВт * сағ

Энергетика мині








ЖАО








Көлік және қоймалау

34

Көліктің барлық түрлерінің жүк айналымы, млрд. ткм

ИИДМ








ЖАО








35

Темір жол көлігінің жүк айналымы, млрд. ткм

ИИДМ








ЖАО








36

Автомобиль көлігінің жүк айналымы, млрд. ткм

ИИДМ








ЖАО








Кәсіби, ғылыми және техникалық қызмет

37

ҒЗТКЖ-ға арналған ішкі шығындар, млрд. теңге

БҒМ








ЖАО








Мемлекеттік басқару және қорғаныс; міндетті әлеуметтік қамсыздандыру

38

Қоғамдық тәртіпке, қауіпсіздікке, құқықтық, сот, қылмыстық-атқару қызметіне жергілікті бюджеттің шығындары, млрд теңге,

ЖАО








39

Бас бостандығынан айыру түрінде жазасын өтеуді аяқтаған адамдардың саны (болжамды жыл үшін), адам

ІІМ








ЖАО








Білім

40

Білім беруге жергілікті бюджеттің шығындары, млрд теңге

ЖАО








Денсаулық сақтау және әлеуметтік көрсетілетін қызметтер

41

Халықтың қан айналымы жүйесінің ауруларымен жалпы сырқаттануы, абсолюттік сандар

ДСМ








ЖАО








42

Халықтың ас қорыту органдарының ауруларымен жалпы сырқаттануы, абсолюттік сандар

ДСМ








ЖАО








      Ескертпе: аббревиатуралардың толық жазылуы:

      АШМ – Қазақстан Республикасының Ауыл шаруашылығы министрлігі;

      БҒМ – Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі;

      ҒЗТКЖ – ғылыми-зерттеу және тәжірибелік-конструкторлық жұмыстар;

      ДСМ – Қазақстан Республикасының Денсаулық сақтау министрлігі;

      ЖАО – Қазақстан Республикасының жергілікті атқарушы органдары;

      ЖҚҚ – жалпы қосылған құн;

      ЖӨӨ – жалпы өңірлік өнім;

      ИИДМ – Қазақстан Республикасының Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігі;

      кВт * сағ – киловатт-сағат;

      НКИ – нақты көлем индексі;

      ткм – тонна-километр;

      ҰЭМ – Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі;

      ІІМ – Қазақстан Республикасының Ішкі істер министрлігі;

      Энергетикамині – Қазақстан Республикасының Энергетика министрлігі.

Об утверждении Правил формирования национальной системы прогнозирования трудовых ресурсов и использования ее результатов

Приказ Министра труда и социальной защиты населения Республики Казахстан от 29 марта 2019 года № 154. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 29 марта 2019 года № 18445. Утратил силу приказом Министра труда и социальной защиты населения Республики Казахстан от 20 мая 2023 года № 161

      Сноска. Утратил силу приказом Министра труда и социальной защиты населения РК от 20.05.2023 № 161 (вводится в действие с 01.07.2023).

      В соответствии с подпунктом 26-5) статьи 7 Закона Республики Казахстан от 6 апреля 2016 года "О занятости населения" ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Утвердить прилагаемые Правила формирования национальной системы прогнозирования трудовых ресурсов и использования ее результатов.

      2. Департаменту занятости населения и развития рынка труда Министерства труда и социальной защиты населения Республики Казахстан в установленном законодательством порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) в течение десяти календарных дней со дня государственной регистрации настоящего приказа направление его на казахском и русском языках в Республиканское государственное предприятие на праве хозяйственного ведения "Республиканский центр правовой информации" для официального опубликования и включения в Эталонный контрольный банк нормативных правовых актов Республики Казахстан;

      3) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства труда и социальной защиты населения Республики Казахстан после его официального опубликования;

      4) в течение десяти рабочих дней после государственной регистрации настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан представление в Департамент юридической службы Министерства труда и социальной защиты населения Республики Казахстан сведений об исполнении мероприятий, предусмотренных подпунктами 1), 2) и 3) настоящего пункта.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на вице-министра труда и социальной защиты населения Республики Казахстан Мукушева Н.Н.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Министр труда и социальной
защиты населения
Республики Казахстан
Б. Сапарбаев

      СОГЛАСОВАН
Министерство сельского хозяйства
Республики Казахстан

      СОГЛАСОВАН
Министерство образования и науки
Республики Казахстан

      СОГЛАСОВАН
Министерство здравоохранения
Республики Казахстан

      СОГЛАСОВАН
Министерство индустрии
и инфраструктурного развития
Республики Казахстан

      СОГЛАСОВАН
Национальный банк
Республики Казахстан

      СОГЛАСОВАН
Министерство
национальной экономики
Республики Казахстан

      ОГЛАСОВАН
Министерство внутренних дел
Республики Казахстан

      СОГЛАСОВАН
Министерство
цифрового развития, оборонной
и аэрокосмической промышленности
Республики Казахстан

      СОГЛАСОВАН
Министерство энергетики
Республики Казахстан

  Утверждены
Приказом Министра
труда и социальной
защиты населения
Республики Казахстан
от 29 марта 2019 года № 154

Правила формирования национальной системы прогнозирования трудовых ресурсов и использования ее результатов

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие Правила формирования национальной системы прогнозирования трудовых ресурсов и использования ее результатов (далее – Правила) определяют порядок формирования национальной системы прогнозирования трудовых ресурсов и использования ее результатов.

      2. Основные понятия, используемые в настоящих Правилах:

      1) государственный информационный портал "Электронная биржа труда" – информационная система, содержащая единую информационную базу рынка труда;

      2) информационно-аналитическая система "Национальная система прогнозирования трудовых ресурсов" – автоматизированная система, предназначенная для сбора и аналитической обработки предоставляемых государственными органами информации, для формирования национальной системы прогнозирования трудовых ресурсов;

      3) национальная система прогнозирования трудовых ресурсов – комплекс применяемых методов и подходов, позволяющих определять прогнозные спрос и предложение рабочей силы.

      Сноска. Пункт 2 с изменениями, внесенными приказом Министра труда и социальной защиты населения РК от 02.06.2022 № 190 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      3. Национальная система прогнозирования трудовых ресурсов формируется уполномоченным органом по вопросам занятости населения и местными исполнительными органами областей, городов республиканского значения, столицы на основании представленных данных государственных органов, указанных в приложениях к настоящим Правилам.

      4. Исключен приказом Министра труда и социальной защиты населения РК от 02.06.2022 № 190 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      5. Государственными органами, указанными в приложениях 1 и 2 к настоящим Правилам ежегодно до 15 апреля в уполномоченный орган по вопросам занятости населения, представляются следующие данные посредством загрузки в Систему:

      данные за предыдущие 5 лет согласно приложению 1 к настоящим Правилам;

      прогнозные сведения согласно приложению 2 к настоящим Правилам.

      Заинтересованными государственными органами при внесении изменений в прогнозные социально-экономические показатели обновленные сведения в соответствии с приложением 2 к настоящим Правилам представляются в течение 5 рабочих дней со дня внесения изменений.

Глава 2. Порядок формирования национальной системы прогнозирования трудовых ресурсов

      6. Для формирования национальной системы прогнозирования трудовых ресурсов используется информационно-аналитическая система "Национальная система прогнозирования трудовых ресурсов".

      7. Национальная система прогнозирования трудовых ресурсов формируется с применением Системы на:

      1) краткосрочный период, период прогнозирования – 1 год;

      2) среднесрочный период, период прогнозирования – 5 лет;

      3) долгосрочный период, период прогнозирования – до 2050 года.

      8. Национальная система прогнозирования трудовых ресурсов на краткосрочный период формируется ежеквартально и охватывает период последующих четырех кварталов, не включая квартал, в котором он разработан.

      9. Национальная система прогнозирования трудовых ресурсов на среднесрочный период формируется на ежегодной основе в разрезе направлений подготовки кадров по группам образовательных программ и охватывает период пяти последующих лет, включая год, в котором он формируется.

      Сноска. Пункт 9 - в редакции приказа Министра труда и социальной защиты населения РК от 02.06.2022 № 190 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      10. Национальная система прогнозирования трудовых ресурсов на долгосрочный период формируется раз в три года и охватывает период до 2050 года, включая год, в котором он формируется.

      11. Прогноз трудовых ресурсов подлежит размещению в системе:

      на краткосрочный период – не позднее 20 числа каждого месяца, следующего за отчетным кварталом;

      на среднесрочный период – не позднее 15 мая года, следующего за отчетным периодом;

      на долгосрочный период – каждые три года не позднее 15 мая года, следующего за отчетным периодом.

      Сноска. Пункт 11 - в редакции приказа Министра труда и социальной защиты населения РК от 02.06.2022 № 190 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      12. Национальная система прогнозирования трудовых ресурсов на краткосрочный период формируется на основании информации работодателей, предоставляемой в соответствии с подпунктами 1) и 2) пункта 2 статьи 28 Закона Республики Казахстан "О занятости населения", посредством интеграции с государственным информационным порталом "Электронная биржа труда", с последующим анализом и обработкой с помощью следующего уравнения:



      где, Xt – прогнозная занятость в периоде t;

      c, aὶ, bὶ – параметры модели;

      p, d, q – порядки авторегрессионной части, взятия разностей, части скользящего среднего значения;

      △d – оператор разности временного ряда порядка d (последовательное взятие d раз разностей первого порядка - сначала от временного ряда, затем от полученных разностей первого порядка, затем от второго порядка и т.д.);

      Ɛt – белый шум.

      Сноска. Пункт 12 - в редакции приказа Министра труда и социальной защиты населения РК от 02.06.2022 № 190 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      13. Национальная система прогнозирования трудовых ресурсов на среднесрочный период для определения прогнозного предложения рабочей силы формируется на основании следующей информации:

      1) численность населения, в том числе входящего в состав рабочей силы;

      2) рождаемость населения;

      3) смертность населения по основным причинам;

      4) миграция населения в разрезе направлений;

      5) занятое население, в разрезе регион-отрасль.

      14. Данные, указанные в пункте 13 настоящих Правил, предоставляются уполномоченным органом в сфере государственной статистики уполномоченному органу по вопросам занятости населения на ежегодной основе в разрезе регионов, типа местности, однолетних возрастов и пола не менее чем за пятилетний период, предшествующий году формирования прогноза на среднесрочный период, в срок не позднее 15 апреля текущего года.

      15. Национальная система прогнозирования трудовых ресурсов на среднесрочный период для определения прогнозного спроса на рабочую силу формируется на основании информации, представляемой государственными органами в порядке, определяемом пунктом 5 настоящих Правил.

      16. Для определения прогнозного спроса на рабочую силу на среднесрочный период используется уравнение, в котором спрос на рабочую силу формируется в соответствии с факторами занятости по отраслям:

     


      где

– прогнозная оценка спроса на рабочую силу в год x в регионе r и отрасли i;

     

– базовый коэффициент уравнения спроса для региона r и отрасли i;

     

– факторный коэффициент для отрасли i региона r;

     

– вектор прогнозных значений факторов занятости в отрасли i региона r в год x.

      Пересчет коэффициентов осуществляется ежегодно, при этом по результатам переоценки набор факторов изменяется в зависимости от устойчивости их связи с фактически сложившимися показателями занятости за новые периоды.

      17. Национальная система прогнозирования трудовых ресурсов на долгосрочный период для определения прогнозного спроса на рабочую силу формируется с использованием информации указанных в пункте 13 настоящих Правил и следующих прогнозных показателей:

      объем валового регионального продукта (ВРП);

      объем промышленного производства;

      объем продукции сельского хозяйства;

      объем розничного товарооборота;

      объем платных услуг населению;

      объем и направления инвестиций;

      изменение производительности труда;

      уровень безработицы.

      Расчеты прогнозного спроса на трудовые ресурсы на долгосрочный период производятся с использованием уравнения, указанного в пункте 16 настоящих Правил.

Глава 3. Порядок использования результатов национальной системы прогнозирования трудовых ресурсов

      18. Результаты национальной системы прогнозирования трудовых ресурсов на краткосрочный период используются государственными органами для:

      1) организации краткосрочной подготовки и переподготовки безработного населения и лиц, ищущих работу;

      2) информирования широких кругов населения о ситуации на рынке труда и востребованных профессиях;

      19. Результаты национальной системы прогнозирования трудовых ресурсов на среднесрочный и долгосрочный периоды используются государственными органами при:

      1) формировании государственного образовательного заказа на подготовку кадров с техническим, профессиональным и послесредним, а также с высшим и послевузовским образованием;

      2) разработке планов развития центральных государственных органов, содержащихся за счет средств республиканского бюджета;

      3) разработке планов развития областей, городов республиканского значения, столицы;

      4) разработке и реализации бюджетной политики, молодежной, миграционной, а также политики занятости населения.

      Сноска. Пункт 19 - в редакции приказа Министра труда и социальной защиты населения РК от 02.06.2022 № 190 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      20. Результаты формирования национальной системы прогнозирования трудовых ресурсов размещаются на государственном информационном портале "Электронная биржа труда" на казахском и русском языках.

      Сноска. Пункт 20 - в редакции приказа Министра труда и социальной защиты населения РК от 02.06.2022 № 190 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

  Приложение 1
к Правилам формирования
национальной системы
прогнозирования
трудовых ресурсов
и использования ее результатов

Перечень показателей, необходимых для расчета демографического прогноза

      Сноска. Перечень с изменениями, внесенными приказом Министра труда и социальной защиты населения РК от 02.06.2022 № 190 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

№ п/п

Показатели

Ответственный исполнитель

Предыдущие 5 лет

20___

20___

20___

20___

20___

1

2

3

4

5

6

7

8

1

Численность детей дошкольного возраста в разрезе возрастов и регионов, человек

МОН






2

Численность обучающихся в организациях среднего образования в разрезе классов и возрастов, человек

МОН






3

Численность обучающихся в организациях послесреднего (технического и профессионального) образования в разрезе специальностей и возрастов, человек

МОН






4

Численность обучающихся в организациях высшего образования в разрезе направлений подготовки, курсов, и возрастов, человек

МОН






5

Численность осужденных к лишению свободы в разрезе регионов и сроков лишения свободы, человек

МВД






  Приложение 2
к Правилам формирования
национальной системы
прогнозирования трудовых
ресурсов и использования
ее результатов

Перечень показателей, необходимых для расчета прогноза трудовых ресурсов

      Сноска. Приложение 2 - в редакции приказа Министра труда и социальной защиты населения РК от 02.06.2022 № 190 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

№ п/п

Показатели

Ответственный исполнитель

Текущий год (оценка)

Прогнозные годы

Обоснование прогнозных показателей (основные проекты и меры)

20___ (1-ый прогнозный год)

20___ (2-ой прогнозный год)

20___ (3-ий прогнозный год)

20___ (4-ый прогнозный год)

20___ (5-ый прогнозный год)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Обобщающие показатели развития

1

ИФО ВВП, % к предыдущему году

МНЭ








ИФО ВРП, % к предыдущему году

МИО








2

Среднегодовая численность городского населения, млн человек

МНЭ








МИО








3

Индекс реальных денежных доходов населения, % к предыдущему году

МИО








ИФО ВДС отраслей экономики, % к предыдущему году

4

Сельское, лесное и рыбное хозяйство

МНЭ








МИО








5

Обрабатывающая промышленность

МНЭ








МИО








6

Горнодобывающая промышленность и разработка карьеров

МНЭ








МИО








7

Электроснабжение, подача газа, пара и воздушное кондиционирование

МНЭ








МИО








8

Водоснабжение; канализационная система, контроль над сбором и распределением отходов

МНЭ








МИО








9

Строительство

МНЭ








МИО








10

Оптовая и розничная торговля; ремонт автомобилей и мотоциклов

МНЭ








МИО








11

Транспорт и складирование

МНЭ








МИО








12

Услуги по проживанию и питанию

МНЭ








МИО








13

Информация и связь

МНЭ








МИО








14

Финансовая и страховая деятельность

МНЭ








МИО








15

Операции с недвижимым имуществом

МНЭ








МИО








16

Профессиональная, научная и техническая деятельность

МНЭ








МИО








17

Деятельность в области административного и вспомогательного обслуживания

МНЭ








МИО








18

Государственное управление и оборона; обязательное социальное обеспечение

МНЭ








МИО








19

Образование

МНЭ








МИО








20

Здравоохранение и социальные услуги

МНЭ








МИО








21

Искусство, развлечения и отдых

МНЭ








МИО








22

Предоставление прочих видов услуг

МНЭ








МИО








ИФО инвестиций в основной капитал по отраслям, % к предыдущему году

23

Сельское, лесное и рыбное хозяйство

МНЭ








МИО








24

Оптовая и розничная торговля; ремонт автомобилей и мотоциклов

МНЭ








МИО








Сельское, лесное и рыбное хозяйство

25

Индекс физического объема валовой продукции растениеводства, % к предыдущему году

МСХ








МИО








26

Индекс физического объема валовой продукции животноводства, % к предыдущему году

МСХ








МИО








27

Валовой сбор зерновых (включая рис) и бобовые культуры (в весе после доработки), млн тонн

МСХ








МИО








Горнодобывающая промышленность и разработка карьеров

28

Объем добычи угля и лигнита (кроме концентрата угольного), млн тонн

МИИР








МИО








29

Объем добычи нефти, включая конденсат газовый, млн тонн

МЭ








МИО








Обрабатывающая промышленность

30

ИФО продукции нефтепереработки, % к предыдущему году

МЭ








МИО








31

ИФО продукции черной металлургии, % к предыдущему году

МИИР








МИО








32

ИФО производства основных благородных и цветных металлов

МИИР








МИО








Электроснабжение, подача газа, пара и воздушное кондиционирование

33

Объем производства электроэнергии, млрд. кВт*ч

МЭ








МИО








Транспорт и складирование

34

Грузооборот всех видов транспорта, млрд. ткм

МИИР








МИО








35

Грузооборот железнодорожного транспорта, млрд. ткм

МИИР








МИО








36

Грузооборот автомобильного транспорта, млрд. ткм

МИИР








МИО








Профессиональная, научная и техническая деятельность

37

Внутренние затраты на НИОКР, млрд. тенге

МОН








МИО








Государственное управление и оборона; обязательное социальное обеспечение

38

Затраты местного бюджета на общественный порядок, безопасность, правовую, судебную, уголовно-исполнительную деятельность, млрд тенге

МИО








39

Численность лиц, завершивших отбывание наказания в виде лишения свободы (за прогнозный год), человек

МВД








МИО








Образование

40

Затраты местного бюджета на образование, млрд тенге

МИО








Здравоохранение и социальные услуги

41

Общая заболеваемость населения болезнями системы кровообращения, абсолютные числа

МЗ








МИО








42

Общая заболеваемость населения болезнями органов пищеварения, абсолютные числа

МЗ








МИО








      Примечание: Расшифровка аббревиатур:
МСХ – Министерство сельского хозяйства Республики Казахстан;
МОН – Министерство образования и науки Республики Казахстан;
НИОКР – научно-исследовательские и опытно-конструкторские работы;
МЗ – Министерство здравоохранения Республики Казахстан;
МИО – местные исполнительные органы Республики Казахстан;
ВДС – валовая добавленная стоимость;
ВРП – валовый региональный продукт;
МИИР – Министерство индустрии и инфраструктурного развития Республики Казахстан;
кВт*ч – киловатт-час;
ИФО – индекс физического объема;
ткм – тонно-километр;
МНЭ – Министерство национальной экономики Республики Казахстан;
МВД – Министерство внутренних дел Республики Казахстан;
МЭ – Министерство энергетики Республики Казахстан.