Азаматтық авиацияны мемлекеттiк реттеу туралы

Қазақстан Республикасының 2001 жылғы 15 желтоқсан N 271 Заңы. Күші жойылды - Қазақстан Республикасының 2010 жылғы 15 шілдедегі N 339-IV Заңымен

МАЗМҰНЫ

      Күші жойылды - Қазақстан Республикасының 2010.07.15 N 339-IV (қолданысқа енгізілу тәртібін 111-баптан қараңыз) Заңымен.

      Осы Заң жеке және заңды тұлғалардың Қазақстан Республикасының азаматтық авиациясы саласындағы қызметін мемлекеттiк реттеудің құқықтық және ұйымдастырушылық негіздерін белгілейді.

      1-тарау. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

      1-бап. Осы Заңда пайдаланылатын негiзгі ұғымдар

      Осы Заңда мынадай негiзгi ұғымдар пайдаланылады:

      1) авиамаршрутқа арналған куәлiк - авиациялық маршрутты пайдалану құқығына берiлген құжат;

      2) авиациялық қызмет көрсетулер - азаматтық авиацияның жолаушылардың, багаждың, жүктiң және почтаның әуе тасымалдарын ұйымдастыру мeн қамтамасыз етуге және авиациялық жұмыстарды орындауға байланысты қызмет көрсетулерi;

      3) авиациялық маршрут (авиамаршрут) - үстiнде авиатасымалдар пункттерi арасындағы әуе қатынасы жүзеге асырылатын жер бетiнiң географиялық сипаттамасы немесе географиялық сипаттамалар құрастырылымы;

      4) авиациялық техника - азаматтық әуе кемелерi, олардың жабдығы, жинақтаушы бұйымдары, двигательдерi, тренажерлерi және азаматтық әуе кемелерiне жерде қызмет көрсету құралдары;

      5) авиация персоналы - авиациялық бағдардағы кәсiби даярлығы бар, ұшуды ұйымдастыру, әуе кемелерiнiң қозғалысын басқару, әуе кемелерiне қызмет көрсету, авиациялық жұмыстарды орындау жөнiндегi, сондай-ақ тасымалдарды, ұшу қауiпсiздiгiн немесе авиациялық қауiпсiздiктi қамтамасыз ету жөнiндегi қызметті жүзеге асыратын жеке тұлғалар;

      6) азаматтық авиация - мынадай мақсаттарда:
      а) жолаушылар, багаж, жүк және почта тасымалдау (әуе тасымалдары);
      б) авиациялық жұмыстарды орындау;
      в) оқу, спорт, мәдени-ағарту шараларын жүргiзу, техникалық шығармашылықты дамыту;
      г) әуе кемесi пайдаланушысының жеке қажеттiлiктерiн қанағаттандыру;
      д) iздестiру-құтқару және авариялық-құтқару жұмыстарын жүргiзу, дүлей апаттар бола қалған жағдайда көмек көрсету мақсатында пайдаланылатын авиация;

      7) азаматтық авиация ұйымы - азаматтық авиация саласындағы қызметтi жүзеге асыратын заңды тұлға;

      8) азаматтық әуе кемесi - азаматтық авиацияда пайдаланылатын және Қазақстан Республикасы азаматтық әуе кемелерiнiң мемлекеттiк тiзiлiмiне енгiзiлген әуе кемесi;

      9) әуе еркiндiгi - тұрақты халықаралық әуе тасымалдарына қатысты бiр мемлекет екiншi мемлекетке немесе мемлекеттерге жолаушылар, багаж, жүк және почта тасымалдау үшiн өз аумағында ұшу мен қонуды жүзеге асыруға беретiн тасымалдау құқығы;

      10) әуе тасымалдары - жеке және заңды тұлғалардың азаматтық әуе кемелерiмен жолаушылар, багаж, жүк және почта тасымалдау жөнiндегi қызметi;

      11) Қазақстан Республикасы азаматтық әуе кемелерiнiң мемлекеттiк тiзiлiмi - Қазақстан Республикасының азаматтық әуе кемелерiн, оларға құқықтарды және олармен жасалатын мәмiлелердi мемлекеттiк тiркеу жүргiзiлетiн құжат;

      12) тұрақты емес (чартерлiк) рейс - тұрақты авиатасымалы болып табылмайтын коммерциялық әуе тасымалы;

      13) тұрақты рейс - бекiтiлген кестеге сәйкес орындалатын рейс;

      14) уақытша басқару - әуежай пайдаланушыдағы сертификаттың қолданылуын тоқтата тұру немесе оны керi қайтарып алу кезiнде енгiзiлетiн басқару;

      15) уәкiлеттi орган - азаматтық авиация саласында мемлекеттiк саясат жүргізудi, азаматтық және эксперименттiк авиация қызметiне мемлекеттiк бақылау мен қадағалауды, оны үйлестiру мен реттеудi және Қазақстан Республикасының әуе кеңiстiгiн пайдалануды жүзеге асыратын мемлекеттiк басқару органы;

      16) ұшу жарамдылығы - азаматтық әуе кемесiнiң қауiпсiздiгi мен ұшу сапасын қамтамасыз ететiн ұшу-техникалық сипаттамаларына жауап беретiн азаматтық әуе кемесiнiң техникалық жай-күйi;

      17) ұшу қауiпсiздiгi - ұшудың қауiпсiз жүргiзiлуiн қамтамасыз ететiн шаралар кешенi, азаматтық әуе кемесiнiң және авиациялық қызметтер мен (немесе) жұмыстардың адам өмiрi мен денсаулығына қатерсiз ұшуды орындауға қабiлеттiлiгiн айқындайтын кешендi сипаттамасы.
      Ескерту. 1-бап жаңа редакцияда - Қазақстан Республикасының  2006.12.29. N 209 , өзгерту енгізілді - 2007.01.12. N 222 (ресми жарияланған күнінен бастап алты ай өткеннен кейін қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

      2-бап. Қазақстан Республикасының азаматтық авиацияны
             мемлекеттiк реттеу туралы заңдары

      1. Қазақстан Республикасының азаматтық авиацияны мемлекеттiк реттеу туралы заңдары Қазақстан Республикасының Конституциясына негiзделедi және осы Заңнан, әуе кеңiстiгiн пайдалану және Қазақстан Республикасы авиациясының қызметi мәселелерiн реттейтiн заң актiсiнен және өзге де нормативтiк құқықтық актiлерден тұрады.
      2. Қазақстан Республикасы бекiткен халықаралық шартта осы Заңдағыдан өзгеше ережелер белгiленсе, халықаралық шарттың ережелерi қолданылады.

      3-бап. Осы Заңның қолданылу аясы

      Осы Заңның күшi азаматтық авиация ұйымдарына және қызметi әуеде ұшуды орындау мен қамтамасыз етуге байланысты пайдаланушыларға қолданылады.

2-тарау. МЕМЛЕКЕТТIК ОРГАНДАРДЫҢ АЗАМАТТЫҚ АВИАЦИЯНЫ МЕМЛЕКЕТТIК РЕТТЕУ САЛАСЫНДАҒЫ ҚҰЗЫРЕТI

      4-бап. Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң азаматтық
             авиацияны мемлекеттiк реттеу саласындағы
             өкiлеттiгi

      Қазақстан Республикасы Үкiметiнің өкiлеттiгiне мыналар жатады:
      1) Қазақстан Республикасының азаматтық авиация саласындағы халықаралық ынтымақтастығы;
      2) авиациялық қауiпсiздiк ережелерiн бекiту;
      3) азаматтық әуе кемелерiмен тасымалдауға арналған қауiптi жүктердiң тiзбесiн бекiту;
      4) алып тасталды
      5) Қазақстан Республикасының әуе кемелерiн, оларға берiлетiн құқықтарды және олармен жасалатын мәмiлелердi, сондай-ақ оларға берiлетiн құқықтарды куәландыратын құжаттардың нысанын мемлекеттiк тiркеу тәртiбiн айқындау;
      6) алып тасталды
      7) алып тасталды
      7-1) алып тасталды
      8) авиамаршрутқа конкурс өткiзу ережелерiн бекiту;
      9) авиамаршруттарға куәлiктер беру ережелерiн бекiту;
      10) авиамаршруттарға субсидиялар жұмсау тәртiбiн бекiту;
      11) тағайындалған тасымалдаушыны анықтау;
      12) флагмандық әуе тасымалдаушысын анықтау және оны анықтау ережелерiн бекiту;
      13) рұқсаттар беру ережелерiн бекiту;
      14) уақытша басқару енгiзуге келiсiм беру;
      15) алып тасталды
      15-1) Қазақстан Республикасының аумағында жұмыс iстейтiн азаматтық авиация саласындағы қызметтi жүзеге асыратын шетел авиакомпаниялары мен ұйымдарын, олардың филиалдары мен өкiлдiктерiн аккредиттеу тәртiбi мен шарттарын айқындау.
      16) алып тасталды
      17) азаматтық әуе кемелерiнiң ұшу жарамдылығы нормаларын белгiлеу;
      18) азаматтық әуе кемелерiн және аса жеңiл авиацияның әуе кемелерiн пайдаланушының сертификаттарын, тип сертификаттарын, аэродромның жарамдылық сертификаттарын, ұшу жарамдылығы сертификаттары мен нұсқа сертификаттарын сертификаттау және беру тәртiбiн бекiту;
      19) азаматтық авиация саласындағы еңбек қауiпсiздiгi мен өндiрiстiк санитарияны қамтамасыз ету тәртiбiн айқындайтын, сондай-ақ ұшуларға аэронавигациялық қызмет көрсету жөнiндегi нормативтiк құқықтық актiлердi бекiту;
      20) ұшу қауiпсiздiгi мен авиациялық қауiпсiздiк мәселелерi бойынша нормативтiк құқықтық актiлердi бекiту ;
      21) ұшуды және авиациялық электр байланысын радиотехникалық қамтамасыз ету саласындағы нормативтiк құқықтық актiлердi бекiту;
      22) азаматтық авиация саласындағы техникалық регламенттердi бекiту.
      Ескерту. 4-бапқа өзгеріс енгізілді - Қазақстан Республикасының 2004.12.20. N 13 (2005 жылғы 1 қаңтардан бастап қолданысқа енгiзiледi), 2006.12.29. N 209, 2007.01.12. N 222 (ресми жарияланған күнінен бастап алты ай өткеннен кейін қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

      5-бап. Азаматтық авиацияны мемлекеттiк реттеу
              саласындағы уәкiлеттi органның құзыретi

      1. Уәкiлеттi органның құзыретiне мыналар жатады:
      1) азаматтық әуе кемелерiн ұшуға жарамды етiп ұстауды бақылау;
      2) ұшу қауiпсiздiгi ережелерiнiң, авиациялық қауiпсiздiк ережелерiнiң және адам өмiрi, денсаулығы, қоршаған орта үшiн қауiпсiздiктi қамтамасыз ету жөнiндегi азаматтық авиация саласындағы өзге де нормативтiк құжаттардың сақталуын бақылау;
      3) халықаралық әуе тасымалдарының жүзеге асырылуын бақылау;
      4) азаматтық авиация қызметiн реттейтiн нормативтiк құқықтық актiлер әзiрлеу;
      5) халықаралық азаматтық авиация ұйымдарында халықаралық ынтымақтастықты, оның iшiнде Қазақстан Республикасының атынан өкiлдiк етудi жүзеге асыру;
      6) әуе қатынасы мәселелерi жөнiндегi халықаралық шарттарды iске асыру;
      7) алып тасталды
      8) азаматтық әуе кемелерiн және аса жеңiл авиацияның әуе кемелерiн сертификаттау және оларды пайдаланушының сертификаттарын, тип сертификаттарын, аэродромның жарамдылық сертификаттарын, ұшу жарамдылығы сертификаттары мен нұсқа сертификаттарын беру; қараңыз.V053743
      9) жолаушылар, багаж, жүк және почта тасымалдау ережелерiн бекiту;
      10) тұрақты ұшу кестесiн бекiту;
      11) iшкi авиамаршруттарды бекiту;
      12) тұрақты емес ұшуға рұқсаттар беру, сондай-ақ тұрақты емес ұшуға рұқсаттар беру ережелерiн және осы рұқсаттарды беруден бас тарту негiздерiн белгiлеу;
      13) Қазақстан Республикасының Үкiметiмен келiсе отырып уақытша басқаруды енгiзу және уақытша әкiмшiлiктi жасақтау;
      14) азаматтық әуе кемелерiнің техникалық пайдаланылуын бақылау ережелерiн бекiту;
      15) авиамаршрутты пайдалану шарттарын айқындау;
      16) авиамаршруттарға куәлiктер беру;
      17) техникалық регламенттердi әзiрлеу;
      18) авиация техникасын, әуежайларды, аэродромдарды меншiкке сатып алуға, мүлiктiк жалға, лизингке, сенiмгерлiк басқаруға алуға, сондай-ақ өзге де пайдалану құқығына рұқсаттар беру;
      19) Қазақстан Республикасының азаматтық әуе кемелерiн, оларға берiлетiн құқықтарды және олармен жасалған мәмiлелердi мемлекеттiк тiркеу;
      20) аса жеңiл авиация аэродромдарының жарамдылығын анықтау тәртiбiн бекiту және аса жеңiл авиацияның авиациялық персоналын аттестаттаудан өткiзу;
      21) флагмандық әуе тасымалдаушысын айқындау ережелерiн әзiрлеу;
      22) ұшу қауiпсiздiгi мен авиациялық қауіпсiздiк талаптарының бұзылу есебiн жүргiзу;
      23) өз құзыретi шегiнде әкiмшiлiк құқық бұзушылықтар туралы iстердi қарау;
      24) азаматтық авиация саласында ғылыми зерттеулер ұйымдастыру;
      25) авиациялық персоналды қайта даярлау бағдарламаларын бекiту;
      26) авиациялық персонал қызметтерiнің басшысы мен мамандары лауазымына бiлiктiлiк талаптарын бекiту;
      26-1) алып тасталды
      26-2) Қазақстан Республикасы азаматтық авиациясының жердегi радиосәулелендiру құралдарын мемлекеттiк тiркеу ережелерiн бекiту және олардың жарамдылық куәлiктерiн беру;
      26-3) алып тасталды
      26-4) өз құзыретi шегiнде әуежай қызметiн реттейтiн нормативтiк құқықтық актiлер қабылдау;
      26-5) азаматтық авиация саласында авариялық-құтқару жұмыстарын жүргiзу жөнiнде нормативтiк құқықтық актiлер қабылдау;
      26-6) әуе кемелерiн есептен шығару ережелерiн қабылдау;
      26-7) алып тасталды
      26-8) алып тасталды
      26-9) алып тасталды
      26-10) азаматтық авиация саласында инспекциялық қарауды және инспекциялық тексерудi жүзеге асыратын уәкiлеттi органның лауазымды тұлғаларына, авиациялық персоналдың қолданылып жүрген куәлiктерi бар, ұшуларды техникалық жағынан қамтамасыз ететiн экипаж мүшелерiне, бортсерiктерге, инженерлiк техникалық құрамға және ұлттық қауiпсiздiк органдарымен келiсiлгеннен кейiн әуе кемесiнiң ұшу кезiндегi қауiпсiздiгiн қамтамасыз ететiн персоналға халықаралық үлгiдегi сәйкестендiру карточкаларын беру;
      27) алып тасталды
      28) киiм нысаны (погонсыз) үлгiлерiн және айырым белгiлерiн, нысанды киiм киiп жүру тәртiбiн, қамтамасыз ету нормаларын және азаматтық авиацияның оны киіп жүруге құқығы бар қызметкерлерi лауазымдарының (кәсiптерiнiң) тiзбесiн бекiту;
      29) Қазақстан Республикасының аумағында әрекет ететiн шетел авиакомпанияларын, олардың филиалдары мен өкiлдiктерiн аккредиттеу;
      30) "Жеке кәсіпкерлік туралы" Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес ведомстволық есептіліктің, тексеру парақтарының нысандарын, тәуекел дәрежесін бағалау критерийлерін, жыл сайынғы тексерулер жоспарларын әзірлеу және бекіту.
      2. Уәкiлеттi органның лауазымды адамдарының:
      1) азаматтық авиация ұйымдарының лауазымды адамдары мен пайдаланушыларға авиациялық қауiпсiздiктi және ұшу қауiпсiздiгiн қамтамасыз ету мәселелерi бойынша орындалу мерзiмiн белгiлей отырып нұсқаулар және инспекторлық нұсқамалар беруге;
      2) азаматтық авиация ұйымдарының лауазымды адамдары мен пайдаланушылардан қажеттi ақпарат, құжаттар, соның iшiнде қаржылық құжаттар сұратуға, сондай-ақ өз функцияларын орындау үшін қажеттi түсiнiктемелер мен материалдар талап етуге;
      3) авиациялық персонал куәлiктерiн, кеме, ұшу аэродром құжаттамасын және өзге де құжаттаманы тексеруге;
      4) борттық құжаттаманың болуын, сондай-ақ, шетелдiк әуе кемелерін қоса алғанда, азаматтық әуе кемелерінің ұшу жарамдылығының талаптарына сәйкестiгiн тексеруге құқығы бар.
      Ескерту. 5-бапқа өзгеріс енгізілді - ҚР 2004.12.20 N 13 (2005 жылғы 1 қаңтардан бастап қолданысқа енгiзiледi), 2006.12.29 N 209, 2007.01.12 N 222 (ресми жарияланған күнінен бастап алты ай өткеннен кейін қолданысқа енгізіледі), 2009.07.17 N 188-IV (қолданысқа енгізілу тәртібін 2-баптан қараңыз), 2010.03.19 № 258-IV Заңдарымен.

3-тарау. АЗАМАТТЫҚ АВИАЦИЯНЫ МЕМЛЕКЕТТIК РЕТТЕУ

      6-бап. Авиакомпаниялар

      1. Қазақстан Республикасының Үкiметi белгiлеген тiзбеге сәйкес авиациялық жұмыстарды жүзеге асыратын авиакомпанияларды қоспағанда, азаматтық әуе кемелерiмен жолаушылар, багаж, жүк, почта тасымалдауды жүзеге асыратын және (немесе) азаматтық әуе кемелерiмен авиациялық жұмыстарды орындайтын авиакомпаниялар осы Заңда көзделген ерекшелiктер ескерiле отырып, Қазақстан Республикасының заң актiлерiнде белгiленген тәртіппен акционерлiк қоғам нысанында ғана құрылады.
      2. Авиакомпанияның ресми мәртебесi әдiлет органдарында заңды тұлғаны мемлекеттiк тiркеумен, уәкiлеттi орган берген әуежай пайдаланушы сертификатының болуымен айқындалады.
      Авиакомпания деген ресми мәртебесi жоқ бiрде бiр заңды тұлға "авиакомпания" деп атала алмайды немесе өзiн авиациялық қызмет көрсетулердi және (немесе) жұмыстарды жүзеге асырушы ретiнде сипаттай алмайды.
      3. Шетелдiк авиакомпаниялар Қазақстан Республикасы аумағындағы өз қызметiн Қазақстан Республикасының заңдарына және Қазақстан Республикасының халықаралық шарттарына сәйкес жүзеге асырады.
      Қазақстан Республикасының аумағында жұмыс iстейтiн шетел авиакомпаниялары, азаматтық авиация саласындағы қызметтi жүзеге асыратын шетел ұйымдары, олардың филиалдары мен өкiлдiктерi Қазақстан Республикасының Үкiметi белгiлеген тәртiппен аккредиттелуге жатады.
      Уәкiлеттi орган Қазақстан Республикасының аумағында жұмыс iстейтiн шетел авиакомпанияларын, олардың филиалдары мен өкiлдiктерiн аккредиттеуден:
      1) Қазақстан Республикасының шет мемлекетпен жасасқан келiсiмдерiнiң қолданылуы тоқтатылған жағдайда немесе осындай келiсiмдердiң Қазақстан Республикасының аумағында жұмыс істейтiн шетел авиакомпанияларын, олардың филиалдары мен өкiлдiктерiн ашуға қатысты шарттарымен айқындалған өзге де негiздi;
      2) Қазақстан Республикасының аумағында жұмыс iстейтiн шетелдiк авиакомпанияларды, олардың филиалдары мен өкiлдiктерiн аккредиттеудiң тәртiбi мен талаптары сақталмаған жағдайларда бас тартады.
      Шетел авиакомпанияларын аккредиттеу мерзiмi аккредиттеу үшiн қажеттi барлық құжаттар ұсынылған күннен бастан отыз күннен аспайды.
      4. Жолаушыларды, багажды, жүктi және почтаны тасымалдау жөнiндегi мiндеттемелер орындалмаған немесе тиiстi дәрежеде орындалмаған жағдайда авиакомпаниялар Қазақстан Республикасының Азаматтық кодексiнде, Қазақстан Республикасының көлiк туралы заң актiлерiнде, осы Заңда, Қазақстан Республикасының өзге де заң актiлерiнде, сондай-ақ тараптардың келiсiмдерiнде белгiленген жауапкершiлiкте болады.
      Ескерту. 6-бапқа өзгеріс енгізілді - Қазақстан Республикасының 2004.12.20. N 13 (2005 жылғы 1 қаңтардан бастап қолданысқа енгiзiледi), 2007.01.12. N 222 (ресми жарияланған күнінен бастап алты ай өткеннен кейін қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

      7-бап. Авиамаршруттар

      1. Авиамаршруттар халықаралық және iшкi авиамаршруттардан тұрады. Халықаралық авиамаршруттар Қазақстан Республикасының халықаралық келiсiмдерiне сәйкес белгiленедi. Iшкi авиамаршруттарды уәкiлеттi орган белгiлейдi.
      Авиамаршруттарды бөлу конкурстық негiзде жүзеге асырылады.
      2. Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң немесе ол уәкiлеттiк берген мемлекеттiк органның шешiмдерi негiзiнде жүзеге асырылатын авиамаршруттар бойынша тұрақты тасымалдар, сондай-ақ жергiлiктi атқарушы органдардың шешiмдерi негiзiнде жүзеге асырылатын, авиамаршруттың тиiмдi жұмыс iстеуiне қажеттi кiрiс деңгейiн қамтамасыз етпейтiн тасымалдарға тиiстi бюджетте көзделген қаражат есебiнен субсидия берiлуге тиiс. қараңыз.P071344
      3. Авиамаршрутқа берiлген куәлiк авиакомпанияның белгiлi бiр авиамаршрутта жолаушылар, багаж, жүк және почта тасымалдарын орындау құқығын куәландырады.
      Авиамаршрут куәлiгiн тасымалдар түрлерi мен аталған куәлiктiң қолданылу мерзiмiн көрсетiп уәкiлеттi орган бередi.
      Авиамаршрут куәлiгiн иелiктен айыруға болмайды және ол басқа жеке және заңды тұлғаларға берiп жiберiлмейдi.
      Бiр авиамаршрутқа бiрнеше куәлiк берiлуi мүмкiн.
      Егер авиакомпанияда, болжамдалған кiрiстi ескермегенде, бекiтiлген кестеге сәйкес бiр ай iшiнде ұшуды қамтамасыз ету үшiн қажеттi қаржы қаражаты болмаған жағдайда, авиамаршрутқа куәлiк беруден бас тартылуы мүмкiн.
      Авиамаршрут куәлiгiн беруге негiз болған шарттар бұзылған жағдайда, оны уәкiлеттi орган керi қайтарып алуы мүмкiн.
      4. Тұрақты емес ұшуды орындау уәкiлеттi органның рұқсатымен ғана жүзеге асырылады.
      5. Басқа мемлекеттің немесе мемлекеттердің тағайындалған тасымалдаушысына қатысты әуе еркiндiгiн, тасымалдау құқығын беру шарттары әуе қатынастары туралы халықаралық келiсiмдермен белгiленедi.

      8-бап. Ұлттық, тағайындалған, флагмандық тасымалдаушылар

      Ұлттық тасымалдаушы - Қазақстан Республикасында тiркелген және әуежай пайдаланушы сертификаты бар әуе тасымалдаушысы.
      Тағайындалған тасымалдаушы - әуе қатынасы туралы екiжақты немесе көпжақты халықаралық келiсiмнiң шарттарына сәйкес әуе тасымалдарын жүзеге асыру үшiн Қазақстан Республикасынан тағайындалған әуе тасымалдаушысы.
      Флагмандық тасымалдаушы - тұрақты және тұрақты емес халықаралық әуе тасымалдарын жүзеге асыру үшiн мемлекет тағайындаған әуе тасымалдаушысы.
      Қазақстан Республикасының флагмандық әуе тасымалдаушысын тағайындалған әуе тасымалдаушылары арасынан конкурстық негiзде Қазақстан Республикасының Үкiметi айқындайды және оған халықаралық авиамаршруттарды пайдалану кезiнде басымдық берiледi.
      Ескерту. 8-бапқа өзгеріс енгізілді - Қазақстан Республикасының 2004.12.20. N 13 (2005 жылғы 1 қаңтардан бастап қолданысқа енгiзiледi), 2007.01.12. N 222 (ресми жарияланған күнінен бастап алты ай өткеннен кейін қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

      9-бап.
      Ескерту. 9-бап алып тасталды - Қазақстан Республикасының 2007.01.12. N 222 (ресми жарияланған күнінен бастап алты ай өткеннен кейін қолданысқа енгізіледі) Заңымен.

      10-бап. Азаматтық авиация саласындағы сәйкестiктi растау

      Сәйкестiктi растау Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес жүзеге асырылады.
      Ескерту. 10-бап жаңа редакцияда - Қазақстан Республикасының 2006.12.29. N 209 Заңымен.

      11-бап. Азаматтық авиация ұйымдарының аудитi

      Азаматтық авиация ұйымдары жыл сайынғы аудиттi жүргiзуге мiндеттi. Бұл талап Қазақстан Республикасының Үкiметi белгiлеген тiзбе бойынша авиациялық жұмыстарды жүзеге асыратын авиакомпанияларға қолданылмайды.

      12-бап. Рұқсаттар

      Азаматтық авиация ұйымдары авиациялық техниканы, аэродромдарды, әуежайларды меншiкке сатып алуға, мүлiктiк жалға, лизингке, сенiмгерлiк басқаруға алуға, сондай-ақ өзге де пайдалану құқығына уәкiлеттi органнан рұқсат алуға мiндеттi.
      Ұшу жарамдылығының нормаларына, мемлекеттiк стандарттарға сәйкес келмеген, тиiстi сертификат болмаған жағдайда уәкiлеттi орган рұқсат беруден бас тартады.

      13-бап. Қазақстан Республикасының азаматтық әуе
              кемелерiн, оларға берiлетiн құқықтарды және
              олармен жасалған мәмiлелердi мемлекеттiк тiркеу

      1. Қазақстан Республикасының азаматтық әуе кемелерiн оларға берiлетiн құқықтарды және олармен жасалатын мәмiлелердi уәкiлеттi орган Қазақстан Республикасы азаматтық әуе кемелерiнiң мемлекеттiк тiзiлiмiнде мiндеттi мемлекеттiк тiркеуге тиiс. Уәкiлеттi органның азаматтық әуе кемелерiне меншiк құқығын және басқа құқықтарды, сондай-ақ азаматтық әуе кемелерiне ауыртпалықтарды Қазақстан Республикасы азаматтық әуе кемелерiнiң мемлекеттiк тiзiлiмiнде есепке алу рәсiмi мемлекеттiк тiркеу болып табылады.
      2. Қазақстан Республикасының азаматтық әуе кемелерiне құқықтар мемлекеттiк тiркеу объектiлерi болып табылады. Мыналар:
      1) меншiк құқығы;
      2) шаруашылық жүргiзу құқығы;
      3) оралымды басқару құқығы;
      4) мүлiктi жалға алу құқығы;
      5) сенiмгерлiкпен басқару құқығы;
      6) кепiл;
      7) азаматтық әуе кемелерiне өзге де құқықтар, сондай-ақ осы құқықтардың ауыртпалықтары тiркелуге тиiс.
      3. Мәмiлелердiң және өзге де заңды фактiлердiң нәтижесiнде азаматтық әуе кемелерiне құқықтардың (ауыртпалықтардың) өзгертiлуi мен тоқтатылуы да тiркелуге тиiс.
      3-1. Әуе кемесіне тіркелген құқықтар (құқықтар ауыртпалықтары) және онымен жасалатын мәмілелер туралы мәліметтер жылжымайтын мүлікке тіркелген құқықтардың және онымен жасалатын мәмілелердің бірыңғай мемлекеттік тізіліміне (құқықтық кадастрға) енгізілуге тиіс.
      4. Мемлекеттiк тiркеу үшiн ұсынылатын құжаттардың тiзбесiн уәкiлеттi орган бекiтедi.
      Ескерту. 13-бап 3-1-тармақпен толықтырылды - Қазақстан Республикасының 2007.07.26. N 311 Заңымен.

      14-бап. Уақытша басқару

      1. Ұлттық қауiпсiздiк мүдделерiне, азаматтардың өмiрi мен денсаулығына қатер төнген жағдайда және азаматтық авиацияның тұрақты жұмыс iстеуiн қамтамасыз ету мақсатында уәкiлеттi органның Қазақстан Республикасы Үкiметiмен келiсе отырып халықаралық авиарейстердi орындауға рұқсат берiлген әуежай пайдаланушыға қатысты уақытша басқару енгiзуге құқығы бар.
      2. Халықаралық авиарейстердi орындауға рұқсат берiлген әуежай пайдаланушыны уақытша басқару халықаралық авиарейстердi орындауға рұқсат берiлген әуежай пайдаланушыға қатысты әкiмшiлiк, заңдық, қаржылық, ұйымдастыру-техникалық және өзге де кешенді іс-шаралар мен рәсiмдердi мәжбүрлеп жүргiзудi бiлдiредi.
      Уақытша басқаруды енгiзу туралы шешiм бiр тараптың екiншi тарапқа бағынуына негiзделген әкiмшiлiк-билiктiк шешiм болып табылады және оны уәкiлеттi орган қабылдайды.
      Сертификаттың қолданылуы тоқтатыла тұрған жағдайда уақытша басқару сертификаттың қолданылуы тоқтатыла тұрған мерзiмге енгiзiледi.
      3. Халықаралық авиарейстердi орындауға рұқсат берiлген әуежай пайдаланушыны уақытша басқаруды уақытша әкiмшiлiк жүзеге асырады.
      Халықаралық авиарейстердi орындауға рұқсат берiлген әуежай пайдаланушыны уақытша басқару оның қаражаты есебiнен жүзеге асырылады.
      4. Халықаралық авиарейстердi орындауға рұқсат берiлген әуежай пайдаланушыға уақытша басқару кезеңiнде заңсыз әрекеттермен (әрекетсiздiкпен) келтiрiлген зиян үшiн уақытша әкiмшiлiк мүшелерi Қазақстан Республикасының заң актiлерiнде белгiленген жауаптылықта болады.
      5. Халықаралық авиарейстердi орындауға рұқсат берiлген әуежай пайдаланушыға уақытша басқару енгiзу туралы уәкiлеттi органның шешiмi бұйрықпен ресiмделедi және мыналарды қамтуға тиiс:
      1) халықаралық авиарейстердi орындауға рұқсат берiлген әуежай пайдаланушының атауы, оның орналасқан жерi мен мекен-жайы;
      2) уақытша басқаруды енгiзу негiздерi;
      3) уақытша басқару iсiнiң басталуы және оның мерзiмi;
      4) халықаралық авиарейстердi орындауға рұқсат берiлген уақытша басқару режимiндегi әуежай пайдаланушының басшы қызметкерлерiне өз жұмысы жөнiнде есеп дайындау және осы құжаттарды уақытша әкiмшiлiкке беру туралы нұсқама.
      6. Уақытша басқаруды енгiзу туралы шешiмге сот тәртiбiмен меншiк иесi, әуежай пайдаланушы немесе пайдаланушы акционерлерiнің жалпы жиналысы уәкiлеттiк берген адам шағым жасауы мүмкiн. Аталған шешiмге шағым жасау уақытша басқаруды енгiзу туралы шешiмiнің қолданылуын тоқтата тұрмайды.
      7. Уәкiлеттi органның уақытша басқаруды енгiзу туралы шешiмi үш жұмыс күнi iшiнде осы баптың 3-тармағының екiншi бөлiгiнде аталған қаражат есебiнен, мемлекеттiк тiлде және орыс тiлінде кемiнде екi республикалық бұқаралық ақпарат құралында жарияланады.
      Ескерту. 14-бапқа өзгерту енгізілді - Қазақстан Республикасының 2005.04.15. N 45, 2007.01.12. N 222 (ресми жарияланған күнінен бастап алты ай өткеннен кейін қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

      15-бап. Уақытша әкiмшiлiк

      1. Уәкiлеттi орган уақытша әкiмшiлiк құрады, оның құрамына меншiк иесi мен уақытша басқару енгiзiлетiн әуежай пайдаланушының өкілдері кіруі мүмкін.
      2. Халықаралық авиарейстердi орындауға рұқсат берiлген әуежай пайдаланушының уақытша басқаруы қолданылатын кезеңде:
      1) әуежайды пайдаланушының басқару жөнiндегi барлық өкiлеттiгi уақытша әкiмшiлiкке өтедi;
      2) халықаралық авиарейстердi орындауға рұқсат берiлген әуежайды пайдаланушының басқару жөнiндегi құқықтары тоқтатыла тұрады;
      3) халықаралық авиарейстердi орындауға рұқсат берiлген әуежай пайдаланушы басқару органдарының және оның басшы қызметкерлерiнiң өкiлеттiгi тоқтатыла тұрады;
      4) халықаралық авиарейстердi орындауға рұқсат берiлген әуежай пайдаланушының атынан және есебiнен уақытша әкiмшiлiктiктiң сыртынан және жазбаша келiсiмiнсiз жасалған мәмiлелер жарамсыз деп танылады.
      3. Уақытша әкiмшiлiк:
      1) осы Заңмен айқындалған құзыретi шегiнде халықаралық авиарейстердi орындауға рұқсат берiлген әуежай пайдаланушы қызметiнiң барлық мәселелерi бойынша дербес шешiм қабылдауға;
      2) халықаралық авиарейстердi орындауға рұқсат берiлген әуежай пайдаланушының атынан шарттар жасасуға және құжаттарға қол қоюға;
      3) халықаралық авиарейстердi орындауға рұқсат берiлген әуежай пайдаланушының атынан және оның мүддесiнде өкiлдiктi, оның iшiнде сотта да жүзеге асыруға;
      4) халықаралық авиарейстердi орындауға рұқсат берiлген әуежайды пайдалануға байланысты өндiрiстiк мәселелердi бағалау үшiн тәуелсiз сарапшыларды тартуға;
      5) халықаралық авиарейстердi орындауға рұқсат берiлген әуежайды пайдаланушыны уақытша басқару кезеңiнде Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес, өз құзыретi шегiнде бұйрықтар шығаруға құқылы.
      4. Халықаралық авиарейстердi орындауға рұқсат берiлген әуежайды пайдаланушының уақытша басқару мерзiмi iшiнде уақытша әкiмшiлiктің қызметiн бақылауды:
      1) халықаралық авиарейстердi орындауға рұқсат берiлген әуежайды пайдаланушыны уақытша басқару кезеңiндегi қызметтiң негiзгi бағыттары туралы уақытша әкiмшiлiкке ұсыныстар беруге;
      2) Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес уақытша әкiмшiлiктің өз қызметi және халықаралық авиарейстердi орындауға рұқсат берiлген әуежайды пайдаланушының қызметi туралы ақпарат беруiн талап етуге;
      3) уақытша әкiмшiлiктiң атқарылған жұмыс туралы есебiн тыңдап, бекiтуге құқылы уәкiлеттi орган жүзеге асырады.
      5. Уақытша әкiмшiлiктi құрудың, оның қызметiн ұйымдастырудың өзге де мәселелерi Қазақстан Республикасының заңдарымен белгiленедi.
      6. Уақытша әкiмшiлiк мүшелерi мен азаматтық авиация ұйымдары қызметкерлерiнiң еңбек қатынастары Қазақстан Республикасының еңбек заңнамасымен реттеледi.
      Ескерту. 15-бапқа өзгерту енгізілді - Қазақстан Республикасының 2007.05.15. N 253 Заңымен.

      16-бап. Уақытша басқаруды тоқтату

      1. Халықаралық авиарейстердi орындауға рұқсат берiлген әуежайды пайдаланушының уақытша басқаруы мынадай негiздер:
      1) уәкiлеттi органның шешiмiмен белгiленген уақытша басқару мерзiмiнiң аяқталуы;
      2) уәкiлеттi органның уақытша басқаруды мерзiмiнен бұрын аяқтау туралы шешiм қабылдауы;
      3) сот шешiмiнiң заңды күшiне енуi бойынша тоқтатылады.
      2. Халықаралық авиарейстердi орындауға рұқсат берiлген әуежайды пайдаланушының уақытша басқаруын оның енгiзiлуiн туғызған себептердiң жойылуына байланысты (соның iшiнде мерзiмiнен бұрын) тоқтату халықаралық авиарейстердi орындауға рұқсат берiлген әуежайды пайдаланушыға қатысты уәкiлеттi орган немесе уақытша әкiмшiлiк белгiлеген барлық шектеулердiң жойылуына негiз болады.

      17-бап. Әуежайлар мен авиакомпаниялардың авиациялық
              қауiпсiздiк қызметтерiнің жұмыс ерекшелiктерi

      1. Әрбiр әуежай мен авиакомпанияның өз құрылымында тиiстi қажеттi техникалық құралдармен және кадр құрамымен жасақталған авиациялық қауіпсiздiк қызметi болуы мiндеттi.
      Азаматтық авиация ұйымдарының авиациялық қауiпсiздiк қызметтерiнің жұмысы уәкiлеттi органмен, Қазақстан Республикасының ұлттық қауiпсiздiк органдарымен, құқық қорғау және өзге де мемлекеттiк органдармен олардың құзыретiне сәйкес өзара қатынаста жүзеге асырылады.
      Авиациялық қауiпсiздiктi қамтамасыз ету үшiн әуежай мен авиакомпанияның бiрiншi басшысы, сондай-ақ авиациялық қауiпсiздiк қызметтерiнің басшылары дербес жауапкершiлiкте болады.
      2. Азаматтық авиацияның барлық ұйымдары авиациялық қауiпсiздiк қызметтерiне, олар авиациялық қауiпсiздiктi қамтамасыз ету жөнiнде өздерiне жүктелген мiндеттердi орындауы үшiн, қажеттi жағдайлар жасауға міндеттi. Азаматтық авиация ұйымдары авиациялық қауiпсiздiк қызметiнiң қызметтiк мiндеттердi орындауына кедергi жасауға құқығы жоқ.
      3. Әуежайлар мен авиакомпаниялардың авиациялық қауiпсiздiк қызметтерi, авиациялық қауiпсiздiк жөнiнде белгiленген ережелерге сәйкес, азаматтық авиация қызметiне заңсыз араласу әрекетiнен қорғауды қамтамасыз етуге мiндеттi.
      4. Қазақстан Республикасының азаматы ғана авиациялық қауiпсiздiк қызметінің басшысы болуы мүмкiн. Әуежайлар мен авиакомпаниялардың авиациялық қауiпсiздiк қызметiнiң басшысын тағайындау мен қызметтен босату уәкiлеттi органмен және ұлттық қауiпсiздiк органдарымен келiсе отырып жүргізiледі.
      5. Азаматтық авиация ұйымдары авиациялық қауiпсiздiк қызметтерiнiң басшысы мен мамандарының қызметтерiне қойылатын бiлiктiлiк талаптарын Қазақстан Республикасының ұлттық қауiпсiздiк органдарымен келiсе отырып уәкiлеттi орган белгiлейдi.

4-тарау. ҚОРЫТЫНДЫ ЖӘНЕ ӨТПЕЛI ЕРЕЖЕЛЕР

      18-бап. Осы Заңды бұзғандық үшiн жауаптылық

      Осы Заңның бұзылуына кiнәлi тұлғалар Қазақстан Республикасының заң актiлерiне сәйкес жауапты болады.

      19-бап. Өтпелi ережелер

      1. Осы Заң қолданысқа енгiзiлгенге дейiн құрылған азаматтық авиация ұйымдары осы Заң қолданысқа енгiзiлген күннен бастап бiр жыл iшiнде өзiнiң құрылтай құжаттарына тиiстi өзгерiстер енгiзуге мiндеттi.
      2. Осы баптың 1-тармағының талаптарын орындамаған азаматтық авиация ұйымдары аталған тармақта белгiленген мерзiм аяқталған күннен бастап үш айдан кешiктiрмей ұйымды қайта ұйымдастыруға немесе таратуға мiндеттi.

      20-бап. Осы Заңды қолданысқа енгiзу тәртiбi

      Осы Заң 2002 жылғы 1 қаңтардан бастап қолданысқа енгiзiледi.

      Қазақстан Республикасының
      Президенті

О государственном регулировании гражданской авиации

Закон Республики Казахстан от 15 декабря 2001 года № 271. Утратил силу Законом Республики Казахстан от 15 июля 2010 года № 339-IV

      Сноска. Утратил силу Законом РК от 15.07.2010 № 339-IV (порядок введения в действие см. ст. 111).

ОГЛАВЛЕНИЕ

      Настоящий Закон устанавливает правовые и организационные основы государственного регулирования деятельности физических и юридических лиц в сфере гражданской авиации Республики Казахстан.

Глава 1. Общие положения

       Статья 1. Основные понятия, используемые в настоящем
                 Законе

      В настоящем Законе используются следующие основные понятия:

      1) свидетельство на авиамаршрут - документ на право использования авиационного маршрута;

      2) авиационные услуги - услуги гражданской авиации, связанные с организацией и обеспечением воздушных перевозок пассажиров, багажа, грузов и почты и выполнением авиационных работ;

      3) авиационный маршрут (авиамаршрут) - географическое описание или комбинация географических описаний земной поверхности, над которой осуществляется воздушное сообщение между пунктами авиаперевозок;

      4) авиационная техника - гражданские воздушные суда, их оборудование, комплектующие изделия, двигатели, тренажеры и средства наземного обслуживания гражданских воздушных судов;

      5) авиационный персонал - физические лица, имеющие профессиональную подготовку авиационного профиля, осуществляющие деятельность по организации полетов, управлению движением воздушных судов, обслуживанию воздушных судов, выполнению авиационных работ, а также по обеспечению перевозок, безопасности полетов или авиационной безопасности;

      6) гражданская авиация - авиация, используемая в целях:
      а) перевозки пассажиров, багажа, грузов и почты (воздушные перевозки);
      б) выполнения авиационных работ;
      в) проведения учебных, спортивных, культурно-просветительных мероприятий, развития технического творчества;
      г) удовлетворения личных потребностей эксплуатанта воздушного судна;
      д) проведения поисково-спасательных и аварийно-спасательных работ, оказания помощи в случае стихийных бедствий;

      7) организация гражданской авиации - юридическое лицо, осуществляющее деятельность в сфере гражданской авиации;

      8) гражданское воздушное судно - воздушное судно, используемое в гражданской авиации и занесенное в Государственный реестр гражданских воздушных судов Республики Казахстан;

      9) свобода воздуха - право на перевозку в отношении регулярных международных воздушных перевозок, предоставляемое одним государством другому государству или государствам осуществлять полеты и проводить посадки на своей территории для перевозки пассажиров, багажа, грузов и почты;

      10) воздушные перевозки - деятельность физических и юридических лиц по перевозке пассажиров, багажа, грузов и почты гражданскими воздушными судами;

      11) Государственный реестр гражданских воздушных судов Республики Казахстан - документ, в котором производится государственная регистрация гражданских воздушных судов Республики Казахстан, прав на них и сделок с ними;

      12) нерегулярный (чартерный) рейс - коммерческая воздушная перевозка, не являющаяся регулярной авиаперевозкой;

      13) регулярный рейс - рейс, выполняемый в соответствии с утвержденным расписанием;

      14) временное управление - управление, которое вводится в действие при приостановлении действия или отзыве сертификата у эксплуатанта аэропорта;

      15) уполномоченный орган - орган государственного управления, осуществляющий реализацию государственной политики в сфере гражданской авиации, государственный контроль и надзор, координацию и регулирование деятельности гражданской и экспериментальной авиации и использования воздушного пространства Республики Казахстан;

      16) летная годность - техническое состояние гражданского воздушного судна, которое отвечает летно-техническим характеристикам, обеспечивающим безопасность и летное качество гражданского воздушного судна;

      17) безопасность полета - комплекс мер, обеспечивающих безопасное проведение полетов, комплексная характеристика гражданского воздушного судна и авиационных услуг, и (или) работ, определяющая способность выполнять полеты без угрозы жизни и здоровью людей.
      Сноска. Статья 1 в редакции - Закона РК от 29 декабря 2006 г. N  209 (порядок введения в действие см. статью 2). Статья 1 с изменениями, внесенными Законом РК от 12 января 2007 года N 222 (вводится в действие по истечении 6 месяцев со дня его официального опубликования).

       Статья 2. Законодательство Республики Казахстан о
                 государственном регулировании гражданской
                 авиации

      1. Законодательство Республики Казахстан о государственном регулировании гражданской авиации основывается на Конституции Республики Казахстан и состоит из настоящего Закона, законодательного акта, регулирующего вопросы использования воздушного пространства и деятельности авиации Республики Казахстан, и иных нормативных правовых актов.
      2. Если международным договором, ратифицированным Республикой Казахстан, установлены иные правила, чем те, которые содержатся в настоящем Законе, то применяются правила международного договора.

       Статья 3. Сфера действия настоящего Закона

      Действие настоящего Закона распространяется на организации гражданской авиации и эксплуатантов, деятельность которых связана с выполнением и обеспечением воздушных полетов.

Глава 2. Компетенция государственных органов
в области государственного регулирования
гражданской авиации

      Статья 4. Полномочия Правительства Республики Казахстан
                в области государственного регулирования
                гражданской авиации

      К полномочиям Правительства Республики Казахстан относятся:
      1) международное сотрудничество Республики Казахстан в сфере гражданской авиации;
      2) утверждение правил авиационной безопасности;
      3) утверждение перечня опасных грузов, предназначенных для перевозки гражданскими воздушными судами;
      4) (исключен - от 12 января 2007 года N 222)
      5) определение порядка государственной регистрации воздушных судов Республики Казахстан, прав на них и сделок с ними, а также форм документов, удостоверяющих права на них;
      6) (исключен)
      7) (исключен)
      7-1) (исключен - от 29 декабря 2006 г. N 209)
      8) утверждение правил проведения конкурса на авиамаршрут;
      9) утверждение правил выдачи свидетельств на авиамаршруты;
      10) утверждение порядка расходования субсидий на авиамаршруты;
      11) определение назначенного перевозчика;
      12) определение флагманского воздушного перевозчика и утверждение правил его определения;
      13) утверждение правил выдачи разрешений;
      14) дача согласия на введение временного управления;
      15) (исключен)
      15-1) определение порядка и условий аккредитации иностранных авиакомпаний и организаций, осуществляющих деятельность в области гражданской авиации, их филиалов и представительств, действующих на территории Республики Казахстан;
      16) (исключен)
      17) установление нормы летной годности гражданских воздушных судов;
      18) утверждение порядка сертификации и выдачи сертификатов эксплуатанта гражданских воздушных судов и воздушных судов сверхлегкой авиации, сертификатов типа, сертификатов годности аэродрома, сертификатов летной годности и сертификатов экземпляра;
      19) утверждение нормативных правовых актов, определяющих порядок обеспечения безопасности труда и производственной санитарии в области гражданской авиации, а также по аэронавигационному обслуживанию полетов;
      20) утверждение нормативных правовых актов по вопросам безопасности полетов и авиационной безопасности;
      21) утверждение нормативных правовых актов в сфере радиотехнического обеспечения полетов и авиационной электросвязи;
      22) утверждение технических регламентов в сфере гражданской авиации.
      Сноска. В статью 4 внесены изменения Законами РК от 20 декабря 2004 г. N 13 (вводится в действие с 1 января 2005 г.); от 29 декабря 2006 г. N 209 (порядок введения в действие см. статью 2); от 12 января 2007 года N 222 (вводится в действие по истечении 6 месяцев со дня его официального опубликования).

      Статья 5. Компетенция уполномоченного органа в области
                государственного регулирования гражданской
                авиации

      1. К компетенции уполномоченного органа относятся:
      1) контроль за поддержанием летной годности гражданских воздушных судов;
      2) контроль за соблюдением правил безопасности полетов, правил авиационной безопасности и иных нормативных документов в области гражданской авиации по обеспечению безопасности для жизни, здоровья человека, окружающей среды;
      3) контроль за осуществлением международных воздушных перевозок;
      4) разработка нормативных правовых актов, регулирующих деятельность гражданской авиации;
      5) осуществление международного сотрудничества, в том числе
представительства Республики Казахстан в международных организациях гражданской авиации;
      6) реализация международных договоров по вопросам воздушного сообщения;
      7) (исключен - от 12 января 2007 года N 222)
      8) сертификация и выдача сертификатов эксплуатанта гражданских воздушных судов и воздушных судов сверхлегкой авиации, сертификатов типа, сертификатов годности аэродрома, сертификатов летной годности и сертификатов экземпляра; см.V053743
      9) утверждение правил перевозок пассажиров, багажа, грузов и почты;
      10) утверждение расписания регулярных полетов;
      11) утверждение внутренних авиамаршрутов;
      12) выдача разрешений на выполнение нерегулярных полетов, а также определение правил выдачи и оснований для отказа в выдаче разрешений на выполнение нерегулярных полетов;
      13) введение временного управления по согласованию с Правительством Республики Казахстан и формирование временной администрации;
      14) утверждение правил контроля технической эксплуатации гражданских воздушных судов;
      15) определение условий эксплуатации авиамаршрута;
      16) выдача свидетельств на авиамаршруты;
      17) разработка технических регламентов;
      18) выдача разрешения на приобретение в собственность, имущественный наем, лизинг, доверительное управление, а также на иное право пользования авиационной техникой, аэродромами, аэропортами;
      19) государственная регистрация гражданских воздушных судов
Республики Казахстан, прав на них и сделок с ними;
      20) утверждение порядка определения годности аэродромов сверхлегкой авиации и проведение аттестации авиационного персонала сверхлегкой авиации;
      21) разработка правил определения флагманского воздушного перевозчика;
      22) ведение учета нарушений требований безопасности полетов и авиационной безопасности;
      23) рассмотрение в пределах своей компетенции дел об административных правонарушениях;
      24) организация научных исследований в сфере гражданской авиации;
      25) утверждение программ переподготовки авиационного персонала;
      26) утверждение квалификационных требований к должности руководителя и специалистов служб авиационного персонала;
      26-1) (исключен - от 29 декабря 2006 г. N 209)
      26-2) утверждение правил государственной регистрации наземных радиоизлучающих средств гражданской авиации Республики Казахстан и выдача удостоверений их годности;
      26-3) (исключен - от 29 декабря 2006 г. N 209)
      26-4) принятие нормативных правовых актов, регулирующих аэропортовскую деятельность в пределах своей компетенции;
      26-5) принятие нормативных правовых актов по проведению аварийно-спасательных работ в области гражданской авиации;
      26-6) принятие правил списания воздушных судов;
      26-7) (исключен - от 29 декабря 2006 г. N 209)
      26-8) (исключен - от 29 декабря 2006 г. N 209)
      26-9) (исключен - от 29 декабря 2006 г. N 209)
      26-10) выдача идентификационных карточек международного образца должностным лицам уполномоченного органа, осуществляющим инспекционное обследование и инспекционную проверку в сфере гражданской авиации, членам экипажей, бортпроводникам, инженерно-техническому составу, обеспечивающим техническое сопровождение полетов, имеющим действующие свидетельства авиационного персонала и персоналу, обеспечивающему безопасность воздушного судна в полете, после согласования с органами национальной безопасности;
      27) (исключен)
      28) утверждение образцов формы одежды (без погон) и знаков различия, порядка ношения форменной одежды, норм обеспечения и перечня должностей (профессий) работников гражданской авиации, имеющих право ее ношения;
      29) аккредитация иностранных авиакомпаний, их филиалов и представительств, действующих на территории Республики Казахстан;
      30) разработка и утверждение форм ведомственной отчетности, проверочных листов, критериев оценки степени риска, ежегодных планов проверок в соответствии с Законом Республики Казахстан "О частном предпринимательстве".
      2. Должностные лица уполномоченного органа имеют право:
      1) давать указания и инспекторские предписания по вопросам обеспечения авиационной безопасности и безопасности полетов должностным лицам организаций гражданской авиации и эксплуатантам с установлением сроков их выполнения;
      2) запрашивать от должностных лиц организаций гражданской авиации и эксплуатантов необходимую информацию, документы, в том числе финансовые, а также требовать объяснения и материалы, необходимые для выполнения своих функций;
      3) проверять свидетельства авиационного персонала, судовую, полетную, аэродромную и иную документацию;
      4) проверять наличие бортовой документации, а также соответствие гражданских воздушных судов, включая иностранные, требованиям летной годности.
      Сноска. Статья 5 с изменениями, внесенными законами РК от 20.12.2004 N 13 (вводится в действие с 01.01.2005); от 29.12.2006 N 209 (порядок введения в действие см. ст.2); от 12.01.2007 N 222 (вводится в действие по истечении 6 месяцев со дня его официального опубликования); от 17.07.2009 N 188-IV (порядок введения в действие см. ст.2); от 19.03.2010 № 258-IV.

Глава 3. Государственное регулирование
гражданской авиации

       Статья 6. Авиакомпании

      1. Авиакомпании, осуществляющие перевозку пассажиров, багажа, грузов и почты и (или) выполняющие авиационные работы гражданскими воздушными судами, создаются только в форме акционерного общества в порядке, установленном законодательными актами Республики Казахстан, с учетом особенностей, предусмотренных настоящим Законом, за исключением авиакомпаний, осуществляющих авиационные работы, согласно перечню, определяемому Правительством Республики Казахстан.
      2. Официальный статус авиакомпании определяется государственной регистрацией юридического лица в органах юстиции, наличием сертификата эксплуатанта аэропорта, выдаваемого уполномоченным органом.
      Ни одно юридическое лицо, не имеющее официального статуса авиакомпании, не может именоваться "авиакомпанией" или характеризовать себя как осуществляющее авиационные услуги и (или) работы.
      3. Иностранные авиакомпании осуществляют свою деятельность на территории Республики Казахстан в соответствии с законодательством Республики Казахстан и международными договорами Республики Казахстан.
      Иностранные авиакомпании, иностранные организации, осуществляющие деятельность в области гражданской авиации, их филиалы и представительства, действующие на территории Республики Казахстан, подлежат аккредитации в порядке, установленном Правительством Республики Казахстан.
      Уполномоченный орган отказывает в аккредитации иностранным авиакомпаниям, их филиалам и представительствам, действующим на территории Республики Казахстан, в случаях:
      1) прекращения действия соглашения, заключенного Республикой Казахстан с иностранным государством, или на ином основании, определенном условиями такого соглашения относительно открытия иностранных авиакомпаний, их филиалов и представительств, действующих на территории Республики Казахстан;
      2) несоблюдения порядка и условий аккредитации иностранных авиакомпаний, их филиалов и представительств, действующих на территории Республики Казахстан.
      Срок аккредитации иностранных авиакомпаний не превышает тридцати дней со дня представления всех необходимых для аккредитации документов.
      4. В случае неисполнения или ненадлежащего исполнения обязательств по перевозке пассажиров, багажа, грузов и почты авиакомпании несут ответственность, установленную Гражданским кодексом Республики Казахстан, законодательными актами Республики Казахстан о транспорте, настоящим Законом, иными законодательными актами Республики Казахстан, а также соглашениями сторон.
      Сноска. В статью 6 внесены изменения - Законами РК от 20 декабря 2004 г. N 13 (вводится в действие с 1 января 2005 г.); от 12 января 2007 года N 222 (вводится в действие по истечении 6 месяцев со дня его официального опубликования).

       Статья 7. Авиамаршруты

      1. Авиамаршруты состоят из международных и внутренних авиамаршрутов. Международные авиамаршруты определяются в соответствии с международными договорами Республики Казахстан. Внутренние авиамаршруты утверждаются уполномоченным органом.
      Распределение авиамаршрутов осуществляется на конкурсной основе.
      2. Регулярные перевозки по авиамаршрутам, осуществляемые на основании решений Правительства Республики Казахстан или уполномоченного им государственного органа, а также перевозки, осуществляемые на основании решений местных исполнительных органов, не обеспечивающие уровень дохода, необходимый для эффективного функционирования авиамаршрута, подлежат субсидированию за счет средств, предусмотренных в соответствующем бюджете. см.P071344
      3. Свидетельство на авиамаршрут удостоверяет право авиакомпании выполнять перевозки пассажиров, багажа, грузов и почты на определенном авиамаршруте.
      Свидетельство на авиамаршрут выдается уполномоченным органом с указанием вида перевозки и срока действия указанного свидетельства.
      Свидетельство на авиамаршрут является неотчуждаемым и не передается другим физическим или юридическим лицам.
      На один авиамаршрут может быть выдано несколько свидетельств.
      В выдаче свидетельства на авиамаршрут может быть отказано в случае, если авиакомпания не располагает финансовыми средствами, необходимыми для обеспечения полетов, в соответствии с утвержденным расписанием в течение месяца без учета предполагаемого дохода.
      Свидетельство на авиамаршрут может быть отозвано уполномоченным органом в случаях нарушения условий, в соответствии с которыми это свидетельство было выдано.
      4. Выполнение нерегулярных полетов осуществляется только с разрешения уполномоченного органа.
      5. Условия предоставления свободы воздуха, права на перевозку в отношении назначенного перевозчика другого государства или государств определяются международными соглашениями о воздушном сообщении.

       Статья 8. Национальный, назначенный, флагманский
                 перевозчики

      Национальный перевозчик - воздушный перевозчик, зарегистрированный в Республике Казахстан и имеющий сертификат эксплуатанта аэропорта.
      Назначенный перевозчик - воздушный перевозчик, назначенный от Республики Казахстан для осуществления воздушных перевозок в соответствии с условиями двустороннего или многостороннего международного соглашения о воздушном сообщении.
      Флагманский перевозчик - воздушный перевозчик, назначенный государством для осуществления регулярных и нерегулярных международных воздушных перевозок.
      Флагманский перевозчик Республики Казахстан определяется Правительством Республики Казахстан из числа назначенных перевозчиков на конкурсной основе и которому предоставляется приоритет при эксплуатации международных авиамаршрутов.
      Сноска. В статью 8 внесены изменения - Законами РК от 20 декабря 2004 г. N 13 (вводится в действие с 1 января 2005 г.); от 12 января 2007 года N 222 (вводится в действие по истечении 6 месяцев со дня его официального опубликования).

       Статья 9. (Статья исключена Законом РК от 12 января 2007 года N 222 (вводится в действие по истечении 6 месяцев со дня его официального опубликования).

     Статья 10. Подтверждение соответствия в сфере гражданской
                авиации

      Подтверждение соответствия осуществляется в соответствии с законодательством Республики Казахстан.
      Сноска. Статья 10 в редакции - Закона РК от 29 декабря 2006 г. N 209 (порядок введения в действие см. статью 2).

       Статья 11. Аудит организаций гражданской авиации

      Организации гражданской авиации обязаны проводить ежегодный аудит. Данное требование не распространяется на авиакомпании, осуществляющие авиационные работы по перечню, определяемому Правительством Республики Казахстан.

       Статья 12. Разрешения

      Организации гражданской авиации обязаны получить разрешение в уполномоченном органе на приобретение в собственность, имущественный наем, лизинг, доверительное управление, а также на иное право пользования авиационной техникой, аэродромами, аэропортами.
      Уполномоченный орган отказывает в выдаче разрешения при несоответствии нормам летной годности, государственным стандартам, отсутствии соответствующего сертификата.

       Статья 13. Государственная регистрация гражданских
                 воздушных судов Республики Казахстан,
                 прав на них и сделок с ними

      1. Гражданские воздушные суда Республики Казахстан, права на них и сделки, совершаемые с ними, подлежат обязательной государственной регистрации уполномоченным органом в Государственном реестре гражданских воздушных судов Республики Казахстан. Государственной регистрацией является процедура учета уполномоченным органом права собственности и других прав, а также обременений на гражданские воздушные суда, в Государственном реестре гражданских воздушных судов Республики Казахстан.
      2. Объектами государственной регистрации являются права на гражданские воздушные суда Республики Казахстан. Регистрации подлежат:
      1) право собственности;
      2) право хозяйственного ведения;
      3) право оперативного управления;
      4) право имущественного найма;
      5) право доверительного управления;
      6) залог;
      7) иные права на гражданские воздушные суда, а также обременения этих прав.
      3. Регистрации подлежат также изменение и прекращение прав (обременений) на гражданские воздушные суда в результате сделок и иных юридических фактов.
      3-1. Сведения о зарегистрированных правах (обременениях прав) на воздушные суда и сделок с ними подлежат внесению в единый государственный реестр зарегистрированных прав на недвижимое имущество и сделок с ним (правовой кадастр).
      4. Перечень документов, представляемых для государственной регистрации, утверждается уполномоченным органом.
      Сноска. Статья 13 с изменениями, внесенными Законом РК от 26 июля 2007 года N 311 (вводится в действие по истечении 10 календарных дней после его официального опубликования).

       Статья 14. Временное управление

      1. В случае угрозы интересам национальной безопасности, жизни и здоровью граждан и в целях обеспечения стабильности функционирования гражданской авиации уполномоченный орган по согласованию с Правительством Республики Казахстан имеет право вводить временное управление в отношении эксплуатанта аэропорта, допущенного к выполнению международных авиарейсов.
      2. Временное управление эксплуатантом аэропорта, допущенного к выполнению международных авиарейсов, представляет собой принудительное проведение комплекса административных, юридических, финансовых, организационно-технических и других мероприятий и процедур в отношении эксплуатанта аэропорта, допущенного к выполнению международных авиарейсов.
      Решение о введении временного управления является административно-властным, основанным на подчинении одной стороны другой и принимается уполномоченным органом.
      В случае приостановления действия сертификата временное управление вводится на срок приостановления действия сертификата.
      3. Временное управление эксплуатантом аэропорта, допущенного к выполнению международных авиарейсов, осуществляется временной администрацией.
      Временное управление эксплуатантом аэропорта, допущенного к выполнению международных авиарейсов, осуществляется за счет его средств.
      4. За ущерб, причиненный эксплуатанту аэропорта, допущенного к выполнению международных авиарейсов, незаконными действиями (бездействием) в период временного управления, члены временной администрации несут ответственность, установленную законодательными актами Республики Казахстан.
      5. Решение уполномоченного органа о введении временного управления эксплуатантом аэропорта, допущенного к выполнению международных авиарейсов, оформляется приказом и должно содержать следующее:
      1) наименование эксплуатанта аэропорта, допущенного к выполнению международных авиарейсов, его местонахождение и адрес;
      2) основание для введения временного управления;
      3) начало действия и срок временного управления;
      4) предписание руководящим работникам эксплуатанта аэропорта, допущенного к выполнению международных авиарейсов, находящегося в режиме временного управления, о подготовке отчета о своей работе и представлении данных документов временной администрации.
      6. Решение о введении временного управления может быть обжаловано в судебном порядке собственником, эксплуатантом аэропорта или лицом, уполномоченным общим собранием акционеров эксплуатанта. Обжалование указанного решения не приостанавливает действия решения о введении временного управления.
      7. Решение уполномоченного органа о введении временного управления публикуется в течение трех рабочих дней за счет средств, указанных в части второй пункта 3 настоящей статьи, не менее чем в двух республиканских средствах массовой информации на государственном и русском языках.
      Сноска. В статью 14 внесены изменения - Законами РК от 15 апреля 2005 г. N 45; от 12 января 2007 года N 222 (вводится в действие по истечении 6 месяцев со дня его официального опубликования).

      Статья 15. Временная администрация

      1. Уполномоченный орган формирует временную администрацию, в состав которой могут быть включены представители собственника и эксплуатанта аэропорта, в отношении которого вводится временное управление.
      2. На период действия временного управления эксплуатантом аэропорта, допущенного к выполнению международных авиарейсов:
      1) все полномочия по управлению эксплуатантом аэропорта переходят к временной администрации;
      2) приостанавливаются права эксплуатанта по управлению аэропортом, допущенным к выполнению международных авиарейсов;
      3) приостанавливаются полномочия органов управления эксплуатанта аэропорта, допущенного к выполнению международных авиарейсов, и его руководящих работников;
      4) сделки, совершенные от имени и за счет эксплуатанта аэропорта, допущенного к выполнению международных авиарейсов, без ведома и письменного согласия временной администрации, признаются недействительными.
      3. Временная администрация вправе:
      1) в пределах компетенции, определенной настоящим Законом, самостоятельно принимать решения по всем вопросам деятельности эксплуатанта аэропорта, допущенного к выполнению международных авиарейсов;
      2) заключать договоры и подписывать документы от имени эксплуатанта аэропорта, допущенного к выполнению международных авиарейсов;
      3) осуществлять представительство от имени и в интересах эксплуатанта аэропорта, допущенного к выполнению международных авиарейсов, в том числе и в суде;
      4) привлекать независимых экспертов для оценки производственных вопросов, связанных с эксплуатацией аэропорта, допущенного к выполнению международных авиарейсов;
      5) издавать на период временного управления эксплуатантом аэропорта, допущенного к выполнению международных авиарейсов, приказы в пределах компетенции в соответствии с законодательством Республики Казахстан.
      4. В течение срока временного управления эксплуатантом аэропорта, допущенного к выполнению международных авиарейсов, контроль за деятельностью временной администрации осуществляет уполномоченный орган, который вправе:
      1) давать рекомендации временной администрации об основных направлениях деятельности в период временного управления эксплуатантом аэропорта, допущенного к выполнению международных авиарейсов;
      2) требовать представления временной администрацией информации о ее деятельности и деятельности эксплуатанта аэропорта, допущенного к выполнению международных авиарейсов, в соответствии с законодательством Республики Казахстан;
      3) заслушивать и утверждать отчет временной администрации о проделанной работе.
      5. Иные вопросы формирования временной администрации, организации ее деятельности определяются законодательством Республики Казахстан.
      6. Трудовые отношения членов временной администрации и работников организаций гражданской авиации регулируются трудовым законодательством Республики Казахстан.
      Сноска. Статья 15 с изменениями, внесенными Законом РК от 15 мая 2007 г. N 253.

       Статья 16. Прекращение временного управления

      1. Временное управление эксплуатантом аэропорта, допущенного к выполнению международных авиарейсов, прекращается по следующим основаниям:
      1) истечению установленного решением уполномоченного органа срока временного управления;
      2) принятию уполномоченным органом решения о досрочном завершении временного управления;
      3) вступлению в законную силу решения суда.
      2. Прекращение временного управления эксплуатантом аэропорта, допущенного к выполнению международных авиарейсов (в том числе и досрочных), в связи с устранением причин, повлекших его введение, влечет за собой отмену всех ограничений в отношении данного эксплуатанта аэропорта, допущенного к выполнению международных авиарейсов, установленных уполномоченным органом или временной администрацией.

      Статья 17. Особенности деятельности служб авиационной
                 безопасности аэропортов и авиакомпаний

      1. Каждый аэропорт и авиакомпания обязаны иметь в своей структуре службу авиационной безопасности, укомплектованную соответствующими необходимыми техническими средствами и кадровым составом.
      Деятельность служб авиационной безопасности организаций гражданской авиации осуществляется во взаимодействии с уполномоченным органом, органами национальной безопасности, правоохранительными и иными государственными органами Республики Казахстан в соответствии с их компетенцией.
      Персональную ответственность за обеспечение авиационной безопасности несут первый руководитель аэропорта и авиакомпании, а также руководители служб авиационной безопасности.
      2. Все организации гражданской авиации обязаны создать необходимые условия службе авиационной безопасности для выполнения возложенных на них задач по обеспечению авиационной безопасности. Организации гражданской авиации не имеют права препятствовать исполнению служебных обязанностей службой авиационной безопасности.
      3. Службы авиационной безопасности аэропортов и авиакомпаний обязаны обеспечить защиту от актов незаконного вмешательства в деятельность организаций гражданской авиации в соответствии с установленными правилами по авиационной безопасности.
      4. Руководителем службы авиационной безопасности может быть только гражданин Республики Казахстан. Назначение и освобождение руководителя службы авиационной безопасности аэропортов и авиакомпаний проводятся по согласованию с уполномоченным органом и органами национальной безопасности Республики Казахстан.
      5. Квалификационные требования к должностям руководителя и специалистов служб авиационной безопасности организаций гражданской авиации устанавливает уполномоченный орган по согласованию с органами национальной безопасности Республики Казахстан.

Глава 4. Заключительные и переходные положения

       Статья 18. Ответственность за нарушение настоящего
                  Закона

      Лица, виновные в нарушении настоящего Закона, несут ответственность в соответствии с законодательными актами Республики Казахстан.

       Статья 19. Переходные положения

      1. Организации гражданской авиации, созданные до введения в действие настоящего Закона, обязаны в течение одного года со дня введения в действие настоящего Закона внести соответствующие изменения в свои учредительные документы.
      2. Организации гражданской авиации, не выполнившие требования пункта 1 настоящей статьи, обязаны произвести реорганизацию или ликвидацию организации не позднее трех месяцев со дня окончания срока, установленного указанным пунктом.

       Статья 20. Порядок введения в действие настоящего
                  Закона

      Настоящий Закон вводится в действие с 1 января 2002 года.

      Президент
      Республики Казахстан