Қазақстан Республикасының кейбiр заң актiлерiне темiр жол көлiгі мәселелерi бойынша өзгерiстер мен толықтырулар енгізу туралы

Қазақстан Республикасының 2004 жылғы 9 шілдедегі N 596 Заңы

       1-бап.  Қазақстан Республикасының мына заң актiлерiне өзгерiстер мен толықтырулар енгiзiлсiн:

      "Қазақстан Республикасындағы көлiк туралы" 1994 жылғы 21 қыркүйектегi Қазақстан Республикасының  Заңына  (Қазақстан Республикасы Жоғарғы Кеңесiнiң Жаршысы, 1994 ж., N 15, 201-құжат; Қазақстан Республикасы Парламентiнiң Жаршысы, 1996 ж., N 2, 186-құжат; 1998 ж., N 24, 447-құжат; 2001 ж., N 23, 309, 321-құжаттар; N 24, 338-құжат; 2003 ж., N 10, 54-құжат):

      1) бүкiл мәтiн бойынша "почтаны", "почтаның" деген сөздер тиiсiнше "почта жөнелтiлiмдерiн", "почта жөнелтiлiмдерiнiң" деген сөздермен ауыстырылсын;

      2) 1-баптың бесiншi бөлiгi алып тасталсын;

      3) 3-бапта:
      үшiншi бөлiктегi "темiр жолдар" деген сөздер "темiр жол желiлерi" деген сөздермен ауыстырылсын;

      төртiншi бөлiктегi "темiр жолдардың қызметi аз учаскелерi" деген сөздер "кiрме жолдар" деген сөздермен ауыстырылсын;

      4) 6-баптың екiншi бөлiгiнiң төртiншi абзацы мынадай редакцияда жазылсын:
      "Қазақстан Республикасындағы көлiк қызметiн реттейтiн нормативтiк құқықтық актiлердiң жобаларын әзiрлеу және мемлекеттiк стандарттарды әзiрлеуге қатысу;";

      5) 9-баптың алтыншы бөлiгi "пайдаланғаны" деген сөздiң алдынан "магистралдық темiр жол желiсiн" деген сөздермен толықтырылсын.

      2. "Teмip жол көлiгi туралы" 2001 жылғы 8 желтоқсандағы Қазақстан Республикасының  Заңына  (Қазақстан Республикасы Парламентiнiң Жаршысы, 2001 ж., N 23, 315-құжат; 2003 ж., N 10, 54-құжат):

      1) мәтiнiндегi "почта", "почтаны" деген сөздер тиiсiнше "почта жөнелтiлiмдерiн", "почта жөнелтiлiмдерi" деген сөздермен; "темiр жол көлiгi ұйымдарымен", "темiр жол көлiгi ұйымы", "темiр жол көлiгi ұйымдарын", "темiр жол көлiгi ұйымдары" деген сөздер тиiсiнше "тасымал процесiне қатысушылармен", "тасымал процесiне қатысушы", "тасымал процесiне қатысушыларды", "тасымал процесiне қатысушылар" деген сөздермен ауыстырылсын;

      2) 1-бапта:
      мынадай мазмұндағы 1-1) тармақшамен толықтырылсын:
      "1-1) вагон - темiр жолдармен тасымалдауға арналған өздiгiнен жүрмейтiн тiркемелi көлiк құралы;";

      мынадай мазмұндағы 7-1) тармақшамен толықтырылсын:
      "7-1) темiр жол станциясы - поездар қозғалысын реттеудi, өткiзу қабiлетiн қамтамасыз ететiн және оларды қабылдау, жөнелту, тоғыстыру, басып озу жөнiндегi, жолаушыларға қызмет көрсету, багажды, жүк-багажды, почта жөнелтiлiмдерiн және (немесе) жүктердi қабылдау, беру жөнiндегi операцияларды жүргiзуге мүмкiндiк беретiн жолдық дамуы бар, магистралдық жолдарды учаскелерге бөлетiн пункт;";

      8) тармақшаның үшiншi және төртiншi абзацтары мынадай редакцияда жазылсын:
      "облысаралық - Қазақстан Республикасының әртүрлi облыстарындағы жөнелту және межелi пункттерi арасындағы тасымалдау;
      ауданаралық (қалааралық) - бiр облыс шегiндегi елдi мекендер арасындағы тасымалдау;";

      мынадай мазмұндағы бесiншi абзацпен толықтырылсын:
      "iшкi - қала (аудан) iшiнде және қала маңында тасымалдау;";

      мынадай мазмұндағы 12-1) және 12-2) тармақшалармен толықтырылсын:
      "12-1) контейнер - жүктердi тасымалдауға арналған бiрнеше мәрте қолданылатын әмбебап көлiк жабдығы;
      12-2) контрагент - рельс бойындағы қоймаларға, жүк сақталатын алаңдарға, тиеу-түсiру механизмдерiне және (немесе) басқа тармақ иеленушiнiң кiрме жолдарына жалғасатын кiрме жолдарға меншiк құқығында немесе өзге заңды негiздерде иелiк ететiн тұлға;";

      13) - 15) тармақшалар мынадай редакцияда жазылсын:
      "13) магистралдық темiр жол желiсi - магистралдық және станциялық жолдарды, сондай-ақ электрмен жабдықтау, сигнализация, байланыс объектiлерiн, құрылғыларды, жабдықты, ғимараттарды, құрылыстарды және оның жұмыс iстеуi үшiн технологиялық жағынан қажеттi өзге де объектiлердi қамтитын магистралдық темiр жол инфрақұрылымы;
      14) магистралдық жолдар - Қазақстан Республикасының бүкiл аумағында жалпы пайдаланудағы темiр жол көлiгiнiң жұмыс iстеуiне және басқа мемлекеттермен темiр жол қатынасын қамтамасыз етуге арналған темiр жол станцияларын қосатын темiр жолдар;
      15) Ұлттық темiр жол компаниясы - құрылтайшысы (бiрден-бiр қатысушысы) мемлекет болып табылатын магистралдық темiр жол желiсiн күтiп-ұстауды және пайдалануды жүзеге асыратын, сондай-ақ магистралдық темiр жол желiсi қызметтерiн көрсететiн ұйым;";

      мынадай мазмұндағы 15-1), 16-1) және 16-2) тармақшалармен толықтырылсын:
      "15-1) Ұлттық тасымалдаушы - мәртебесiн Қазақстан Республикасының Үкiметi айқындайтын, арнайы және әскери тасымалдарды орындайтын және жылжымалы құраммен жолаушыларды, багажды, жүк-багажды, почта жөнелтiлiмдерiн және (немесе) жүктердi тасымалдау жөнiнде қызметтер көрсететiн тасымалдаушы;";

      "16-1) вагондар (контейнерлер) операторы - вагондарды (контейнерлердi) меншiк құқығымен немесе өзге де заңды негiздерде иеленушi және (немесе) тасымалдаушымен жасалған шарт негiзiнде осы вагондарды (контейнерлердi) пайдалана отырып, тасымал процесiн жүзеге асыруға қатысатын және тасымал құжаттарында көрсетiлген тұлға;
      16-2) локомотивтiк тартқыш операторы - локомотивтi күтiп ұстауды және пайдалануды қамтамасыз ететiн және локомотивтiк тартқыш қызметiн көрсетуге сертификаты бар тартқыш көлiк құралының (локомотивтiң) иесi;";

      17) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:
      "17) магистралдық темiр жол желiсiнiң операторы - мемлекет магистралдық темiр жол желiсi қызметтерiн көрсету және тасымалдау процесiн басқару үшiн құрған ұйым;";

      18) тармақша алып тасталсын;

      22), 25) және 26) тармақшалар мынадай редакцияда жазылсын:
      "22) темiр жол көлiгiндегi тасымалдаушы (бұдан әрi - тасымалдаушы) - жылжымалы құраммен тасымалдауды жүзеге асыратын және тасымал құжаттарында көрсетiлген тасымалдаушы;";

      "25) жылжымалы құрам - жолаушыларды, багажды, жүктi, жүк-багажды және почта жөнелтiлiмдерiн темiр жолдармен тасымалдауға арналған тартқыш көлiк құралдары (локомотивтер), вагондар, өздiгiнен жүретiн және өзге де көлiк құралдары;
      26) кiрме жолдар - жүк жөнелтушiлер мен жүк алушыларға қызмет көрсетуге арналған және тiкелей немесе басқа да кiрме жолдар арқылы магистралдық және (немесе) станциялық жолдарға жалғасатын темiр жолдар;";

      мынадай мазмұндағы 26-1) тармақшамен толықтырылсын:
      "26-1) ортақ пайдаланылатын кiрме жолдар - тасымалдау ережелерiне сәйкес, тасымалдау процесiне қатысушыларға тиесiлi және багажды, жүктердi, жүк-багажды тиеу (түсiру), сұрыптау, сақтау жөнiндегi операцияларды орындау үшiн пайдаланылатын темiр жол станциясы аумағында да, одан тысқары жерлерде де арнайы бөлiнген темiр жолдар;";

      28) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:
      "28) тасымалдау ережелерi - тасымалдау процесiнiң барлық қатысушыларының қызметiн және өзара қатынастарын реттейтiн нормативтiк құқықтық актiлер;";

      мынадай мазмұндағы 30-1) және 33-1) тармақшалармен толықтырылсын:
      "30-1) әлеуметтiк мәнi бар қатынастар - әлеуметтiк мәнiн:
      облысаралық қатынастарда - Қазақстан Республикасының Үкiметi;
      ауданаралық (қалааралық) және iшкi қатынастарда жергiлiктi өкiлдi және атқарушы органдар айқындайтын қатынастар;";

      "33-1) тасымалдау - багажды, жүктердi, жүк-багажды жөнелту пунктiнен межелi пунктiне апару мақсатында орындалатын тасымалдаушының, магистралдық темiр жол желiсi операторының, локомотивтiк тартқыш операторының өзара байланысты iс-қимылдарының жиынтығы;";

      34) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:
      "34) уәкiлеттi орган - Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес өз құзыретi шегiнде көлiк саласындағы мемлекеттiк саясатты iске асыруды, Қазақстан Республикасында көлiк кешенiнiң қызметiн үйлестiрудi, реттеудi және бақылауды жүзеге асыратын Қазақстан Республикасының Үкiметi айқындайтын орталық атқарушы орган;";

      мынадай мазмұндағы 35) - 39) тармақшалармен толықтырылсын:
      "35) локомотивтiк тартқыштың қызметтерi - темiр жолдар бойынша тартқыш көлiк құралымен (локомотивпен) жылжымалы құрамның орнын ауыстыру жөнiнде көрсетiлетiн қызметтер;
      36) магистралдық темiр жол желiсiнiң қызметтерi - магистралдық темiр жол желiсiн пайдалануға ұсыну және онымен жылжымалы құрамды өткiзудi ұйымдастыру жөнiндегi қызметтер;
      37) кiрме жолдардың қызметтерi - кiрме жолдарды пайдалануға беру бойынша көрсетiлетiн қызметтер;
      38) тасымал процесiнiң қатысушысы - темiр жол көлiгi саласында кәсiпкерлiк қызметтi жүзеге асыратын тұлға, соның iшiнде тармақ иеленушi, контрагент және клиент;
      39) экспедитор - тасымалдау құжаттарында көлiк экспедициясы шартының негiзiнде тасымал төлеушісі ретінде көрсетiлуi мүмкiн, жүк тасымалдарын ұйымдастыру жөнiнде қызметтер көрсететiн тұлға.";

      3) 2-баптың 2-тармағы 5) тармақшасындағы "тасымалдаушылар мен темiр жол көлiгi ұйымдарының" деген сөздер алып тасталсын;

      4) 3-бап мынадай мазмұндағы 3-тармақпен толықтырылсын:
      "3. Өзiнiң тартқыш көлiгi (локомотивi) жоқ тасымалдау процесiне қатысушы локомотивтiк тартқыштың операторымен жасалған шарт негiзiнде локомотивтiк тартқыш көрсететiн қызметтердi пайдаланады.";

      5) 5-баптың 1-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:
      "1. Магистралдық темiр жол желiсi Қазақстан Республикасының бүкiл аумағында ортақ пайдаланылатын темiр жол көлiгiнiң объектiсi болып табылады, жекешелендiруге жатпайды және Қазақстан Республикасының Yкiметi белгiлейтiн шарттармен және тәртiппен Ұлттық темiр жол компаниясына берiледi.";

      6) 6-бапта:
      2-тармақтағы "магистралдық темiр жол желiсiн пайдаланғаны" деген сөздер "магистралдық темiр жол желiсi көрсеткен қызметтер" деген сөздермен ауыстырылсын;

      3-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:
      "3. Магистралдық темiр жол желiсiнiң операторы магистралдық темiр жол желiсi көрсететiн қызметтерге кемсiтусiз қол жеткiзудi қамтамасыз етуге және тасымалдаушыларға магистралдық темір жол желiсiн пайдалануға бiрдей құқық беруге мiндеттi.
      Егер Қазақстан Республикасының заңдарында өзгеше белгiленбесе, өткiзу қабiлетiнiң шектелуiне байланысты тасымалдаушыларға поездар қозғалысының нақты бағытында магистралдық темiр жол желiсiн пайдалануға беру мүмкiндiгi болмаған кезде, тасымалдау тасымалдаушылардың магистралдық темiр жол желiсi көрсететiн қызметтерге кемсiтусiз қол жеткiзу ережелерiнде көзделген тәртiппен конкурстық негiзде жүзеге асырылады.";

      4-тармақ мынадай мазмұндағы екiншi бөлiкпен толықтырылсын:
      "Жаңа магистралдық жолдар салу Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң шешiмi бойынша жүзеге асырылады.";

      7) мынадай мазмұндағы 6-1-баппен толықтырылсын:

      "6-1-бап. Магистралдық темiр жол желiсiн пайдалану
                кезiнде туындайтын мiндеттемелердi
                бұзғаны үшiн жауаптылық

      Магистралдық темiр жол желiсiн пайдалану кезiнде туындайтын мiндеттемелер орындалмаған немесе тиiсiнше орындалмаған жағдайда, тараптар Қазақстан Республикасының Азаматтық кодексiнде, Қазақстан Республикасының халықаралық шарттарында, магистралдық темiр жол желiсiн пайдалану ережелерiнде, сондай-ақ осылардың негiзiнде жасалатын шарттарда белгiленген негiздер бойынша және мөлшерде жауаптылықта болады.";

      8) 8-бап мынадай мазмұндағы 5-тармақпен толықтырылсын:
      "5. Локомотивтiк тартқыш операторы шарттар негiзiнде және уәкiлеттi орган белгiлеген тәртiппен локомотивтiк тартқыш қызметтерiн көрсетедi.
      Тартқыш көлiк құралының (локомотивтiң) иесi бiрiншi кезекте арнайы және әскери тасымалдарды орындау үшiн Ұлттық тасымалдаушыға локомотивтiк тартқыш көрсететiн қызметтердi ұсынуға мiндеттi.";

      9) 12-бапта:
      1 және 2-тармақтар мынадай редакцияда жазылсын:
      "1. Магистралдық темiр жол желiсiнiң операторы көрсететiн қызметтердiң бағасы Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес белгiленедi.
      2. Қазақстан Республикасының Үкiметi жолаушылардың халықаралық және облысаралық қатынастарда жол жүру бағаларына (тарифтерiне) жеңiлдiктер беруге құқылы. Жергiлiктi өкiлдi және атқарушы органдар жолаушылардың ауданаралық (қалааралық) және iшкi қатынастарда жол жүру бағаларына (тарифтерiне) жеңiлдiктер беруге құқылы.";

      мынадай мазмұндағы 2-1-тармақпен толықтырылсын:
      "2-1. Әлеуметтiк мәнi бар қатынастар бойынша жолаушылар тасымалдауды жүзеге асыру жөнiнде қызметтер көрсететiн тасымалдаушының залалдары Қазақстан Республикасының бюджет заңдарына сәйкес бюджет қаражаты есебiнен субсидияланады.";

      10) 14-бапта:
      1-тармақта:
      6), 10) - 12) тармақшалар мынадай редакцияда жазылсын:
      "6) магистралдық темiр жол желiсiне кiретiн магистралдық жолдардың тiзбесiн бекiту;";

      "10) темiр жол көлiгiмен тасымалдау кезiнде жүктердiң әскерилендiрiлген күзетiн қамтамасыз ету тәртiбiн айқындау;
      11) тасымалдаушының әлеуметтiк мәнi бар қатынастар бойынша жолаушылар тасымалдауды жүзеге асыруына байланысты залалдарын субсидиялау ережелерiн бекiту;
      12) әлеуметтiк мәнi бар облысаралық қатынастарды айқындау;";

      13) және 16) тармақшалар алып тасталсын;

      2-тармақта:
      3), 9) және 15) тармақшалар мынадай редакцияда жазылсын:
      "3) магистралдық темiр жол желiсiнiң жұмыс iстеуi үшiн технологиялық қажеттi станциялық жолдардың, электрмен жабдықтау, сигнализация, байланыс объектiлерiнiң, құрылғылардың, жабдықтардың, үйлердiң, құрылыстардың, ғимараттардың және өзге де объектiлердiң тiзбесiн табиғи монополия саласындағы қызметтi бақылауды және реттеудi жүзеге асыратын мемлекеттiк органмен келiсiм бойынша бекiту;";

      "9) темiр жол көлiгiмен тасымалдау кезiнде әскерилендiрiлген күзетпен алып жүруге жататын жүктердiң тiзбесiн бекiту;";

      "15) темiр жол көлiгiндегi қауiпсiздiк ережелерiн бекiту;";

      мынадай мазмұндағы 16) - 27) тармақшалармен толықтырылсын:
      "16) экспедиторлар қызметiнiң тәртiбiн айқындау;
      17) вагондар (контейнерлер) операторлары қызметiнiң тәртiбiн айқындау;
      18) локомотивтiк тартқыш қызметтерiн көрсетудi ұсыну тәртiбiн айқындау;
      19) ортақ пайдаланылатын кiрме жолдарға қойылатын талаптарды айқындау;
      20) магистралдық темiр жол желiсiнде көрсетiлетiн қызметтерге кiретiн операциялардың тiзбесiн табиғи монополия саласындағы қызметтi бақылауды және реттеудi жүзеге асыратын мемлекеттiк органмен келiсiм бойынша бекiту;
      21) кiрме жолдарда көрсетiлетiн қызметтерге кiретiн операциялардың тiзбесiн табиғи монополия саласындағы қызметтi бақылауды және реттеудi жүзеге асыратын мемлекеттiк органмен келiсiм бойынша бекiту;
      22) табиғи монополия саласына жатқызылған қызметтi жүзеге асыратын жеке және заңды тұлғалар үшiн шикiзатты, материалдарды, отынды, энергияны жұмсау нормативтерiн бекiту;
      23) тасымалдаушылардың магистралдық темiр жол желiсiнде көрсетiлетiн қызметтерге кемсiтусiз қол жеткiзу ережелерiн табиғи монополия саласындағы қызметтi бақылауды және реттеудi жүзеге асыратын мемлекеттiк органмен келiсiм бойынша бекiту;
      24) бәсекелес кiрме жолы жоқ тасымалдаушылардың, жүк жөнелтушiлердiң, контрагенттердiң және басқа тұлғалардың кiрме жолдарда көрсетiлетiн қызметтерге кемсiтусiз қол жеткiзу ережелерiн табиғи монополия саласындағы қызметтi бақылауды және реттеудi жүзеге асыратын мемлекеттiк органмен келiсiм бойынша бекiту;
      25) кiрме жолдардағы жұмыс ережелерiн бекiту;
      26) қорғау аймақтары жерiнiң көлемiн, оны пайдалану режимiн айқындау және жердi бөлiнген белдеуде темiр жол көлiгiнiң қажетi үшiн пайдалану жөнiндегi ережелердi бекiту;
      27) Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес өзге де функцияларды орындау жатады.";

      3-тармақтың 1) тармақшасындағы "қала маңында" деген сөздер "ауданаралық (қалааралық) және iшкi қатынастарда" деген сөздермен ауыстырылсын; "немесе өзге де мүдделi тұлға" деген сөздер алып тасталсын;

      11) 15-бапта:
      2-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:
      "2. Ұлттық темiр жол компаниясы магистралдық темiр жол желiсi операторының функциясын орындайды.";

      3-тармақ алып тасталсын;

      12) мынадай мазмұндағы 15-1-баппен толықтырылсын:

      "15-1-бап. Ұлттық тасымалдаушы

      1. Ұлттық тасымалдаушы өз қызметiн Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес жүзеге асырады.
      2. Ұлттық тасымалдаушы жолаушыларды, багажды, жүк-багажды, почта жөнелтiлiмдерiн және (немесе) жүктердi; соның iшiнде арнайы және әскери жүктердi тасымалдау жөнiнде қызметтер көрсетедi.";

      13) 17-бапта:
      1 және 2-тармақтар мынадай редакцияда жазылсын:
      "1. Тасымалдаушы поездарды қабылдау, жөнелту, тоғыстыру, басып озу жөнiндегi, жолаушыларға қызметтер көрсету, багажды, жүк-багажды, почта жөнелтiлiмдерiн және (немесе) жүктердi қабылдау, беру жөнiндегi тиiстi операцияларды жүргiзу үшiн ашық темiр жол станцияларының арасында тасымалдауды жүзеге асырады.
      2. Барлық немесе жекелеген операцияларды орындау үшiн темiр жол станциялары жұмыс режимiнiң талаптарын, сондай-ақ оларды ашу және жабу тәртiбiн жергiлiктi өкiлдi және атқарушы органдармен келiсiм бойынша уәкiлеттi орган айқындайды.";

      мынадай мазмұндағы 5-тармақпен толықтырылсын:
      "5. Темiр жол станциялары өзiнiң қызметi мен жұмыс сипатына қарай жолаушылар, жүк, сұрыптау станциялары, учаскелiк және аралық станциялар болып бөлiнедi.";

      14) 31-бапта:
      5-тармақ мынандай редакцияда жазылсын:
      "5. Тасымалдау процесiне қатысушылар қозғалыс қауiпсiздiгiн бұзғаны және олардың зардаптары үшiн (қоршаған ортаның ластануы, поездар жүрiсiндегi үзiлiстер және басқалары) Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес жауапты болады.";

      мынадай мазмұндағы 7-тармақпен толықтырылсын:
      "7. Тартқыш көлiк құралының (локомотивтiң) иесi локомотивтiк тартқыш қызметiн көрсету кезiнде оның жарамды жай-күйiн, соның iшiнде пайдалануға технологиялық дайындығын жүзеге асыруды қамтамасыз етуге мiндеттi.";

      15) 32-баптың 2-тармағы "кәсiби даярлық деңгейiн" деген сөздерден кейiн ", лауазымға (кәсiпке) қойылатын бiлiктiлiк талаптарын" деген сөздермен толықтырылсын;

      16) 33-баптың 2-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:
      "2. Темiр жол көлiгiмен тасымалдау кезiнде тасымалдаушы не жүк жөнелтушi жүктердiң тасымалдарын ұйымдастыру туралы шарт бойынша Қазақстан Республикасының Үкiметi белгiлеген тәртiппен әскерилендiрiлген күзетпен алып жүруге жататын жүктердiң күзетiн қамтамасыз етуге мiндеттi.";

      17) 34-баптың 2-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:
      "2. Жұмылдыру дайындығын қамтамасыз етуге, азаматтық қорғаныс, төтенше жағдайлардың алдын алу және оларды жою жөнiндегi 10-шараларды жүргiзуге, төтенше немесе соғыс жағдайы режимiн енгiзуге байланысты құқықтық қатынастар Қазақстан Республикасының заңдарымен реттеледi.";

      18) 40-бапта:
      1-тармақта:
      бiрiншi абзац мынадай редакцияда жазылсын:
      "1. Жүк тасымалдау ережелерi жалпы ережелердi қамтиды, сондай-ақ мыналарды:";

      12) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:
      "12) вагондарды беруге-алып кетуге шарттар жасасу және осындай шарттардың мiндетті талаптары;";

      2-тармақта "ұйымдастыру" деген сөз "жүзеге асыру" деген сөздермен ауыстырылсын; "Тасымалдаушылардың" деген сөз алып тасталып, "жүк" деген сөз бас әрiппен жазылсын;

      19) 41-бапта:
      мынадай мазмұндағы 1-1-тармақпен толықтырылсын:
      "1-1. Кедендiк тексерiп қарау мақсатында орналасуы кеден органдарымен келiсiлген ортақ пайдаланылатын кiрме жолдарда жүктi, жүк-багажды вагондарға, контейнерлерге тиеудi, сондай-ақ олардан түсiрудi тасымал процесiне қатысушылар жүзеге асыруы мүмкiн.
      Бұл қызмет Қазақстан Республикасының кеден заңдарында көзделген кедендiк тексерiп қарау актiсi көрсетiлген кезде ғана жүзеге асырылады.
      Тасымалдау процесiне қатысушылардың тауарларды тиеуге (түcipугe), зақымдалған буманы жөндеуге, буманы ашуға, буып-түюге немесе қайта буып-түюге, сондай-ақ вагондарды, контейнерлердi беруге және алып кетуге, санитарлық паспорттар беруге, жүктердi, контейнерлердi сақтауға байланысты шығыстары және кеден органдарының не өзге де мемлекеттiк бақылау және қадағалау органдарының бастамасы немесе нұсқауы бойынша осы жұмыстарды орындауға байланысты туындаған басқа да шығыстары Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес белгiленген мөлшерде жүк жөнелтушілер, жүк алушылар есебiнен өтеледi.";

      5-тармақ "жүк алушыға" деген сөздерден кейiн "немесе экспедиторға" деген сөздермен толықтырылсын;

      20) 44-баптың 1-тармағында:
      2) тармақша "экспедитордың" деген сөзден кейiн "және вагондардың (контейнерлердiң) операторынан" деген сөздермен толықтырылсын;

      3) тармақша "жүк алушы" деген сөздерден кейiн ", экспедитор және вагондардың (контейнерлердiң) операторы" деген сөздермен толықтырылсын;

      21) 45-баптың тақырыбы және 1-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:

      "45-бап. Вагондарды, контейнерлердi беру және алып кету

      1. Тасымалдаушы жүк жөнелтушiге вагондарды, контейнерлердi қабылданған өтiнiмде және (немесе) шартта белгiленген мерзiмдерде жүк тиеуге беруге және оларды алып кетуге мiндеттi. Берiлген вагондар, контейнерлер мәлiмделген жүктердi тасымалдау үшiн тасымалдау ережелерiне сәйкес (жарамды, iшi мен сырты тазаланған) болуға тиiс.
      Вагондарды, контейнерлердi тиеуге дайындау вагондар мен (немесе) контейнерлер меншiк құқығымен немесе өзге де заңды негiзде тиесiлi болатын тұлғаның есебiнен және тасымалдау ережелерiне сәйкес айқындалатын мерзiмдерде жасалған шартқа сәйкес жүзеге асырылады.";

      22) 47-баптың 5-тармағындағы "жүктiң келуi туралы хабарлама жiберiлген" деген сөздер "жүк берiлген" деген сөздермен ауыстырылсын;

      23) 49-бап мынадай редакцияда жазылсын:

      "49-бап. Темiр жолдарда вагондарды, контейнерлердi
               пайдаланғаны және олардың бос тұрғаны
               (кiдiртiлгенi) үшiн төлем

      1. Жүк жөнелтушi, жүк алушы, тармақ иеленушi вагондардың, контейнерлердiң өздерiнде болған уақыты үшiн, тиеу (түсiру) және маневрлiк жұмыстар үшiн қажеттi уақытты қоса алғанда, тасымалдаушыға вагондарды, контейнерлердi пайдаланғаны үшiн тасымалдау ережелерiнде белгiленген төлем жасайды.
      Төлем мөлшерi Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес белгiленедi.
      2. Жүк жөнелтушiлердiң, жүк алушылардың, тармақ иеленушiлердiң кiнәсiнен магистралдық, станциялық және кiрме жолдарда тиеуге (түсiруге) қажеттi уақыттан артық вагондардың бос тұрғаны және контейнерлердiң кiдiртiлгенi үшiн олар аталған темiр жолдарды босатпаған уақыты үшiн тасымалдаушының магистралдық темiр жол желiсiнiң операторына төлеген шығыстарын Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес өтеуге мiндеттi.";

      24) 55-бапта:
      1-тармақтың бiрiншi бөлiгіндегі "оларды," деген сөз "жүк жөнелтушінi немесе экспедиторды" деген сөздермен ауыстырылсын; "осындай кедергiлер туындаған кезден бастап бiр тәулiк iшiнде" деген сөздер "жасалған шартқа сәйкес, дереу телеграф арқылы немесе өзге тәсiлмен" деген сөздермен ауыстырылсын;

      4-тармақ "жүк жөнелтуші" деген сөздерден кейiн "немесе жүк алушы" деген сөздермен толықтырылсын;

      25) 56-бапта:
      2-тармақтағы "тасымал көлемiне" деген сөздер "жүк айналымына" деген сөздермен ауыстырылсын;

      3-тармақ "салу" деген сөзден кейiн "немесе шұғыл жөндеу жұмыстарын жүргiзу" деген сөздермен толықтырылсын;

      26) 57-бапта:
      2-тармақтағы "оны иеленушiлердiң" деген сөз "тармақ иеленушiнiң" деген сөздермен ауыстырылсын;

      мынадай мазмұндағы 3-тармақпен толықтырылсын:
      "3. Жаңа салынып жатқан кiрме жолдар жалғасқан немесе пайдаланылып жүрген кiрме жолда тасымалдау көлемi ұлғайған жағдайда, кiрме жолдар, темiр жол станцияларын салу, магистралдық темiр жол желiсiнiң бұрыннан бар темiр жол станцияларын дамыту құрылыс бастамашысының қаражаты есебiнен жүзеге асырылуы мүмкiн.";

      27) мынадай мазмұндағы 57-1-баппен толықтырылсын:

      "57-1-бап. Кiрме жолдар қызметтерiн көрсету

      1. Тармақ иеленушiлер жылжымалы құрамды өткiзу, оның тұруы, вагондарды, контейнерлердi беру-алып кету және кiргiзу-шығару үшiн, жүктердi қабылдау, тиеу (түсiру), беру жөнiндегi операцияларды, маневрлiк жұмыстарды және өзге де операцияларды жүзеге асыру үшiн тасымалдау процесiне қатысушыларға кiрме жолдар қызметтерiн көрсету жөнiндегi шарттың негiзiнде кiрме жолдар қызметтерiн көрсетуге құқылы.
      2. Тармақ иеленушiлер кiрме жолдар қызметтерiн көрсеткені үшін Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес төлем алады.
      3. Тармақ иеленушiлер кiрме жолдар қызметтерiн көрсетудi тасымал процесiне қатысушылардың тең құқықпен пайдалануын қамтамасыз етуге мiндеттi.";

      28) 58-баптың 1 және 2-тармақтары мынадай редакцияда жазылсын:
      "1. Магистралдық темiр жол желiсiнiң операторы кiрме жолдар бойынша қозғалыс қауiпсiздiгi талаптарының сақталуын, сондай-ақ тиеу (түсiру) жөнiндегi қызметтi жүзеге асыру және маневрлiк жұмыс кезiнде қауiпсiздiк талаптарының сақталуын тексеруге құқылы.
      2. Мемлекеттiк көлiк бақылау органы, магистралдық темiр жол желiсiнiң операторы кiрме жолдарда қозғалыс қауiпсiздiгiне, жылжымалы құрамның, контейнерлердiң, жүктiң сақталуына қатер төндiретiн ақаулар тапқан жағдайда, анықталған бұзушылықтар туралы акт жасайды.
      Тармақ иеленушi аталған актiнiң негiзiнде кiрме жолдар қызметiн көрсетуді тоқтата тұруға мiндеттi.
      Тармақ иеленушi анықталған бұзушылықтарды актiде көрсетiлген мерзiмдерде жоймаған жағдайда, магистралдық темiр жол желiсiнiң операторы кiрме жолдарға жылжымалы құрамды берудi және оны алып кетудi тоқтатуға құқылы.";

      29) 60 және 64-баптар мынадай редакцияда жазылсын:

      "60-бап. Кiрме жолдар қызметтерiн көрсетуге жасалатын шарттар

      1. Тасымалдау процесiне қатысушылардың кiрме жолдар қызметтерiн көрсету жөнiндегi өзара қатынастары шартпен айқындалады.
      2. Тармақ иеленушi бiр жақты тәртiппен:
      1) кiрме жолдар қызметтерiн көрсетуге жасалатын шарт талаптарын өзгертуге;
      2) кiрме жолдар қызметтерiн көрсетуге жасалатын шартты бұзуға;
      3) тасымалдау процесiне қатысушылар кiрме жолдар қызметтерiн көрсету шартын өздерi бұзған жағдайларды қоспағанда, олардың тең қол жеткiзу принципiн бұзатын өзге де iс-әрекеттер жасауға құқылы емес.";

      "64-бап. Жолаушылар тасымалдауды ұйымдастыру

      Халықаралық және облысаралық қатынастарда жолаушылар тасымалдауды ұйымдастыруды Қазақстан Республикасы Үкiметi айқындайды.
      Ауданаралық (қалааралық) және iшкi қатынастар бойынша жолаушылар тасымалдаудың ұйымдастырылуын жергiлiктi өкiлдi және атқарушы органдар немесе тасымалдаушы айқындайды.";

      30) 66-бап мынадай мазмұндағы екiншi бөлiкпен толықтырылсын:
      "Тасымалдаушылардың жолаушыларды, багажды және жүк-багажды тасымалдау ережелерiн сақтауын бақылауды жүзеге асыру тәртiбiн уәкiлеттi орган белгiлейдi.";

      31) 67-баптың 1-тармағы 4) тармақшасының бiрiншi абзацы "салмағы отыз бес" деген сөздердiң алдынан "бiр толық жол жүру құжатына немесе баланың жол жүру құжатына" деген сөздермен толықтырылсын;

      32) 68-баптың 2-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:
      "2. Жолаушы (жөнелтушi) багажды тапсыру кезiнде оның құнын жариялауға құқылы, ал жүк-багажды тапсыру кезiнде оның құнын жариялауға мiндеттi.";

      33) 71-бап алып тасталсын;

      34) 72-бап мынадай редакцияда жазылсын:

      "72-бап. Почта жөнелтiлiмдерiн тасымалдау

      Почта жөнелтiлiмдерiн тасымалдау Қазақстан Республикасының почта туралы заңдарында белгiленген тәртiппен почта вагондарымен жүзеге асырылады.";

      35) 73-баптың 1-тармағы "осы Заңда" деген сөздерден кейiн "және темiр жол көлiгi саласындағы өзге де нормативтiк құқықтық актiлерде" деген сөздермен толықтырылсын;

      36) 77-бап мынадай мазмұндағы 4-тармақпен толықтырылсын:
      "4. Тасымалдаушының қабылданған өтiнiмге сәйкес жылжымалы құрамның берiлмегенi үшiн айыппұл төлеуi оны жылжымалы құрамды беру жөнiндегi одан әрi атқаратын мiндеттемелерден босатпайды. Жылжымалы құрам жүк жөнелтушiмен келiсiлген ұзартылған мерзiмде берiлмеген жағдайда, егер тасымалдаушы жылжымалы құрамның берiлмеуi өзiнiң кiнәсiнен болмағанын дәлелдемесе, тасымалдаушы тиiстi қаржы жылына арналған республикалық бюджет туралы заңда белгiленген 5 еселенген айлық есептiк көрсеткiш мөлшерiнде тұрақсыздық айыбын төлеуге мiндеттi.";

      37) 82-баптағы "жабылмаған тұрақсыздық айыбы бөлiгiнде" деген сөздер алып тасталсын;

      38) 89-баптың 2-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:
      "2. Өтiнiш берушiнiң кiнә қоюға құқығы бар екендiгiн куәландыратын құжаттар жүк тасымалдау ережелерiне сәйкес, кінә қоюға қоса тiркелуге тиiс.";

      39) 92-баптың 2-тармағының бiрiншi бөлiгi мынадай мазмұндағы 6) тармақшамен толықтырылсын:
      "6) багажды, жүктi немесе жүк-багажды өткiзуге бергенiн куәландыру үшiн коммерциялық акт жасауға мiндеттi.".

       2-бап.   Осы Заң, 2005 жылғы 1 қаңтардан бастап қолданысқа енгізілетін 1-бабының 2-тармағы 9) тармақшасының бесінші және алтыншы абзацтарын қоспағанда, ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі.

       Қазақстан Республикасының
      Президенті

      

О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Казахстан по вопросам железнодорожного транспорта

Закон Республики Казахстан от 9 июля 2004 года N 596

      Статья 1.  Внести изменения и дополнения в следующие законодательные акты Республики Казахстан:

     
      1. В Закон  Республики Казахстан от 21 сентября 1994 г. "О транспорте в Республике Казахстан" (Ведомости Верховного Совета Республики Казахстан, 1994 г., N 15, ст. 201; Ведомости Парламента Республики Казахстан, 1996 г., N 2, ст. 186; 1998 г., N 24, ст. 447; 2001 г., N 23, ст. 309, 321; N 24, ст. 338; 2003 г., N 10, ст. 54):

     
      1) по всему тексту слово "почты" заменить словами "почтовых отправлений";

     
      2) часть пятую статьи 1 исключить;

     
      3) в статье 3:
      в части третьей слова "железные дороги" заменить словами "железнодорожные сети";

     
      в части четвертой слова "Малодеятельные участки железных дорог" заменить словами "Подъездные пути";

     
      4) абзац четвертый части второй статьи 6 изложить в следующей редакции:
      "разработка проектов нормативных правовых актов, регулирующих деятельность транспорта в Республике Казахстан, и участие в разработке государственных стандартов;";

     
      5) часть шестую статьи 9 после слова "пользование" дополнить словами "магистральной железнодорожной сетью,".

     
      2. В Закон  Республики Казахстан от 8 декабря 2001 г. "О железнодорожном транспорте" (Ведомости Парламента Республики Казахстан, 2001 г., N 23, ст. 315; 2003 г., N 10, ст. 54):

     
      1) в тексте слова "почты", "почту" заменить соответственно словами "почтовых отправлений", "почтовые отправления"; слова "организациями железнодорожного транспорта", "организация железнодорожного транспорта", "организаций железнодорожного транспорта", "организации железнодорожного транспорта" заменить соответственно словами "участниками перевозочного процесса", "участник перевозочного процесса", "участников перевозочного процесса", "участники перевозочного процесса";

     
      2) в статье 1:
      дополнить подпунктом 1-1) следующего содержания:
      "1-1) вагон - несамоходное прицепное транспортное средство, предназначенное для перевозки по железнодорожным путям;";

     
      дополнить подпунктом 7-1) следующего содержания:
      "7-1) железнодорожная станция - пункт, разделяющий магистральные пути на участки, имеющий путевое развитие, обеспечивающий регулирование движения, пропускную способность и позволяющий производить операции по приему, отправлению, скрещению, обгону поездов, по обслуживанию пассажиров, приему, выдаче багажа, грузобагажа, почтовых отправлений и (или) грузов;";

     
      абзацы третий и четвертый подпункта 8) изложить в следующей редакции:
      "межобластное - перевозка между пунктами отправления и назначения, находящимися в разных областях Республики Казахстан;
      межрайонное (междугородное) - перевозка между населенными пунктами в пределах одной области;";

     
      дополнить абзацем пятым следующего содержания:
      "внутреннее - перевозка в черте города (района) и пригородной зоне;";

     
      дополнить подпунктами 12-1) и 12-2) следующего содержания:
      "12-1) контейнер - универсальное транспортное оборудование многократного применения, предназначенное для перевозки грузов;
      12-2) контрагент - лицо, владеющее на праве собственности или иных законных основаниях прирельсовыми складами, площадками для хранения грузов, погрузочно-разгрузочными механизмами и (или) подъездными путями, примыкающими к подъездным путям другого ветвевладельца;";

     
      подпункты 13)-15) изложить в следующей редакции:
      "13) магистральная железнодорожная сеть - магистральная железнодорожная инфраструктура, включающая магистральные и станционные пути, а также объекты электроснабжения, сигнализации, связи, устройства, оборудование, здания, строения, сооружения и иные объекты, технологически необходимые для ее функционирования;
      14) магистральные пути - железнодорожные пути, соединяющие железнодорожные станции, предназначенные для функционирования железнодорожного транспорта общего пользования на всей территории  Республики Казахстан и обеспечения железнодорожного сообщения с другими государствами;
      15) Национальная железнодорожная компания - организация, учредителем (единственным участником) которой является государство, осуществляющая содержание и эксплуатацию магистральной железнодорожной сети, а также оказывающая услуги магистральной железнодорожной сети;";

     
      дополнить подпунктами 15-1), 16-1) и 16-2) следующего содержания:
      "15-1) Национальный перевозчик - перевозчик, статус которого определяется Правительством Республики Казахстан, выполняющий специальные и воинские перевозки и оказывающий услуги по перевозке пассажиров, багажа, грузобагажа, почтовых отправлений и (или) грузов подвижным составом;";

     
      "16-1) оператор вагонов (контейнеров) - лицо, владеющее вагонами (контейнерами) на праве собственности или иных законных основаниях и (или) участвующее на основе договора с перевозчиком в осуществлении перевозочного процесса с использованием данных вагонов (контейнеров), и указанное в перевозочных документах;
      16-2) оператор локомотивной тяги - владелец тягового транспортного средства (локомотива), обеспечивающий его содержание и эксплуатацию и имеющий сертификат на предоставление услуг локомотивной тяги;";

     
      подпункт 17) изложить в следующей редакции:
      "17) оператор магистральной железнодорожной сети - организация, созданная государством для предоставления услуг магистральной железнодорожной сети и управления перевозочным процессом;";

     
      подпункт 18) исключить;

     
      подпункты 22), 25) и 26) изложить в следующей редакции:
      "22) перевозчик на железнодорожном транспорте (далее - перевозчик) - перевозчик, осуществляющий перевозки подвижным составом и указанный в перевозочных документах;";

     
      "25) подвижной состав - тяговые транспортные средства (локомотивы), вагоны, самоходные и иные транспортные средства, предназначенные для перевозки по железнодорожным путям пассажиров, багажа, грузов, грузобагажа и почтовых отправлений;
      26) подъездные пути - железнодорожные пути, предназначенные для обслуживания грузоотправителей, грузополучателей и примыкающие непосредственно или через другие подъездные пути к магистральным и (или) станционным путям;";

     
      дополнить подпунктом 26-1) следующего содержания:
      "26-1) подъездные пути общего пользования - железнодорожные пути, специально выделенные как на территории железнодорожной станции, так и за ее пределами, которые принадлежат участникам перевозочного процесса и используются для выполнения операций по погрузке (разгрузке), сортировке, хранению багажа, грузов, грузобагажа в соответствии с правилами перевозок;";

     
      подпункт 28) изложить в следующей редакции:
      "28) правила перевозок - нормативные правовые акты, регулирующие деятельность и взаимоотношения всех участников перевозочного процесса;";

     
      дополнить подпунктами 30-1) и 33-1) следующего содержания:
      "30-1) социально значимые сообщения - сообщения, социальная значимость которых определяется:
      межобластных - Правительством Республики Казахстан;
      межрайонных (междугородных) и внутренних - местными представительными и исполнительными органами;";

     
      "33-1) транспортировка - совокупность взаимосвязанных действий перевозчика, оператора магистральной железнодорожной сети, оператора локомотивной тяги, выполняемых с целью перемещения багажа, грузов, грузобагажа из пункта отправления в пункт назначения;";

     
      подпункт 34) изложить в следующей редакции:
      "34) уполномоченный орган - центральный исполнительный орган, определяемый Правительством Республики Казахстан, осуществляющий в пределах своей компетенции реализацию государственной политики в области транспорта, координацию, регулирование и контроль деятельности транспортного комплекса в Республике Казахстан в соответствии с законодательством Республики Казахстан;";

     
      дополнить подпунктами 35)-39) следующего содержания:
      "35) услуги локомотивной тяги - услуги по перемещению подвижного состава тяговым транспортным средством (локомотивом) по железнодорожным путям;
      36) услуги магистральной железнодорожной сети - услуги по предоставлению в пользование магистральной железнодорожной сети и организации пропуска подвижного состава по ней;
      37) услуги подъездных путей - услуги по предоставлению в пользование подъездных путей;
      38) участник перевозочного процесса - лицо, осуществляющее предпринимательскую деятельность в области железнодорожного транспорта, в том числе ветвевладелец, контрагент и клиент;
      39) экспедитор - лицо, оказывающее услуги по организации перевозок грузов, которое может указываться в перевозочных документах в качестве плательщика перевозки на основании договора транспортной экспедиции.";

     
      3) в подпункте 5) пункта 2 статьи 2 слова "перевозчиков и организаций железнодорожного транспорта" исключить;

     
      4) статью 3 дополнить пунктом 3 следующего содержания:
      "3. Участник перевозочного процесса, не имеющий собственного тягового транспортного средства (локомотива), пользуется услугами локомотивной тяги на основании договора, заключаемого с оператором локомотивной тяги.";

     
      5) пункт 1 статьи 5 изложить в следующей редакции:
      "1. Магистральная железнодорожная сеть является объектом железнодорожного транспорта общего пользования на всей территории Республики Казахстан, не подлежит приватизации и передается Национальной железнодорожной компании на условиях и в порядке, устанавливаемых Правительством Республики Казахстан.";

     
      6) в статье 6:
      в пункте 2 слова "пользование магистральной железнодорожной сетью" заменить словами "услуги магистральной железнодорожной сети";

     
      пункт 3 изложить в следующей редакции:
      "3. Оператор магистральной железнодорожной сети обязан обеспечить недискриминационный доступ к услугам магистральной железнодорожной сети и предоставить перевозчикам равное право пользования магистральной железнодорожной сетью.
      При отсутствии возможности предоставления перевозчикам в пользование магистральной железнодорожной сети на конкретном направлении движения поездов в связи с ограничением ее пропускной способности перевозка осуществляется на конкурсной основе в порядке, предусмотренном правилами недискриминационного доступа перевозчиков к услугам магистральной железнодорожной сети, если иное не установлено законодательством Республики Казахстан.";

     
      пункт 4 дополнить частью второй следующего содержания:
      "Строительство новых магистральных путей осуществляется по решению Правительства Республики Казахстан.";

     
      7) дополнить статьей 6-1 следующего содержания:
      "Статья 6-1. Ответственность за нарушение обязательств,
                   возникающих при пользовании магистральной
                   железнодорожной сетью

     
      В случае неисполнения или ненадлежащего исполнения обязательств, возникающих при пользовании магистральной железнодорожной сетью, стороны несут ответственность по основаниям и в размерах, которые установлены Гражданским кодексом  Республики Казахстан, международными договорами Республики Казахстан, правилами пользования магистральной железнодорожной сетью, а также заключаемыми на их основе договорами.";

     
      8) статью 8 дополнить пунктом 5 следующего содержания:
      "5. Оператор локомотивной тяги оказывает услуги локомотивной тяги на основании договоров и в порядке, установленном уполномоченным органом.
      Владелец тягового транспортного средства (локомотива) обязан в первую очередь предоставлять услуги локомотивной тяги Национальному перевозчику для выполнения специальных и воинских перевозок.";

     
      9) в статье 12:
      пункты 1 и 2 изложить в следующей редакции:
      "1. Цены на услуги оператора магистральной железнодорожной сети устанавливаются в соответствии с законодательством Республики Казахстан.
      2. Правительство Республики Казахстан вправе предоставлять льготы на цены (тарифы) проезда пассажиров в международных и межобластных сообщениях. Местные представительные и исполнительные органы вправе предоставлять льготы на цены (тарифы) проезда пассажиров в межрайонных (междугородных) и внутренних сообщениях.";

     
      дополнить пунктом 2-1 следующего содержания:
      "2-1. Убытки перевозчика, оказывающего услуги по осуществлению пассажирских перевозок по социально значимым сообщениям, субсидируются за счет бюджетных средств в соответствии с бюджетным законодательством Республики Казахстан.";

     
      10) в статье 14:
      в пункте 1:
      подпункты 6), 10)-12) изложить в следующей редакции:
      "6) утверждение перечня магистральных путей, входящих в магистральную железнодорожную сеть;";

     
      "10) определение порядка обеспечения военизированной охраной грузов при перевозке железнодорожным транспортом;
      11) утверждение правил субсидирования убытков перевозчика, связанных с осуществлением пассажирских перевозок по социально значимым сообщениям;
      12) определение социально значимых межобластных сообщений;";

     
      подпункты 13) и 16) исключить;

     
      в пункте 2:
      подпункты 3), 9) и 15) изложить в следующей редакции:
      "3) утверждение перечня станционных путей, объектов электроснабжения, сигнализации, связи, устройств, оборудования, зданий, строений, сооружений и иных объектов, технологически необходимых для функционирования магистральной железнодорожной сети, по согласованию с государственным органом, осуществляющим контроль и регулирование деятельности в сфере естественной монополии;";

     
      "9) утверждение перечня грузов, подлежащих сопровождению военизированной охраной при перевозке железнодорожным транспортом;";

     
      "15) утверждение правил безопасности на железнодорожном транспорте;";

     
      дополнить подпунктами 16)-27) следующего содержания:
      "16) определение порядка деятельности экспедиторов;
      17) определение порядка деятельности операторов вагонов (контейнеров);
      18) определение порядка предоставления услуг локомотивной
тяги;
      19) определение требований к подъездным путям общего пользования;
      20) утверждение перечня операций, входящих в услуги магистральной железнодорожной сети, по согласованию с государственным органом, осуществляющим контроль и регулирование деятельности в сфере естественной монополии;
      21) утверждение перечня операций, входящих в услуги подъездных путей, по согласованию с государственным органом, осуществляющим контроль и регулирование деятельности в сфере естественной монополии;
      22) утверждение нормативов расхода сырья, материалов, топлива, энергии для физических и юридических лиц, осуществляющих деятельность, отнесенную к сфере естественной монополии;
      23) утверждение правил недискриминационного доступа перевозчиков к услугам магистральной железнодорожной сети по согласованию с государственным органом, осуществляющим контроль и регулирование деятельности в сфере естественной монополии;
      24) утверждение правил недискриминационного доступа перевозчиков, грузоотправителей, контрагентов и других лиц к услугам подъездных путей, не имеющих конкурентного подъездного пути, по согласованию с государственным органом, осуществляющим контроль и регулирование деятельности в сфере естественной монополии;
      25) утверждение правил работы на подъездных путях;
      26) утверждение правил по определению размера, режима пользования землями охранных зон и использования земель для нужд железнодорожного транспорта в полосе отвода;
      27) выполнение иных функций в соответствии с законодательством Республики Казахстан.";

     
      в подпункте 1) пункта 3 слова "в пригородном сообщении" заменить словами "в межрайонных (междугородных) и внутренних сообщениях";

     
      слова "или иное заинтересованное лицо" исключить;

     
      11) в статье 15:
      пункт 2 изложить в следующей редакции:
      "2. Национальная железнодорожная компания выполняет функции оператора магистральной железнодорожной сети.";

     
      пункт 3 исключить;

     
      12) дополнить статьей 15-1 следующего содержания:
      "Статья 15-1. Национальный перевозчик

     
      1. Национальный перевозчик осуществляет свою деятельность в соответствии с законодательством Республики Казахстан.
      2. Национальный перевозчик оказывает услуги по перевозке пассажиров, багажа, грузобагажа, почтовых отправлений и (или) грузов, в том числе специальных и воинских грузов.";

     
      13) в статье 17:
      пункты 1 и 2 изложить в следующей редакции:
      "1. Перевозчик осуществляет перевозки между железнодорожными станциями, открытыми для производства соответствующих операций по приему, отправлению, скрещению, обгону поездов, по обслуживанию пассажиров, приему, выдаче багажа, грузобагажа, почтовых отправлений и (или) грузов.
      2. Требования к режиму работы, а также порядок открытия и закрытия железнодорожных станций для выполнения всех или отдельных операций определяются уполномоченным органом по согласованию с местными представительными и исполнительными органами.";

     
      дополнить пунктом 5 следующего содержания:
      "5. Железнодорожные станции по своему назначению и характеру работы подразделяются на пассажирские, грузовые, сортировочные, участковые и промежуточные.";

     
      14) в статье 31:
      пункт 5 изложить в следующей редакции:
      "5. Участники перевозочного процесса за нарушения безопасности движения и их последствия (загрязнение окружающей среды, перерывы в движении поездов и другие) несут ответственность в соответствии с законами Республики Казахстан.";

     
      дополнить пунктом 7 следующего содержания:
      "7. Владелец тягового транспортного средства (локомотива) при оказании услуг локомотивной тяги обязан обеспечить его исправное состояние, в том числе осуществление технологической подготовки к эксплуатации.";

     
      15) пункт 2 статьи 32 после слов "предъявляемыми к должности (профессии)" дополнить словами ", квалификационные требования, предъявляемые к должности (профессии)";

     
      16) пункт 2 статьи 33 изложить в следующей редакции:
      "2. Перевозчик либо грузоотправитель при перевозке железнодорожным транспортом по договору об организации перевозок грузов обязан в порядке, установленном Правительством Республики Казахстан, обеспечить охрану грузов, подлежащих сопровождению военизированной охраной.";

     
      17) пункт 2 статьи 34 изложить в следующей редакции:
      "2. Правоотношения, связанные с обеспечением мобилизационной готовности, проведением мероприятий по гражданской обороне, предупреждению и ликвидации чрезвычайных ситуаций, со введением режима чрезвычайного или военного положения, регулируются законодательством Республики Казахстан.";

     
      18) в статье 40:
      в пункте 1:
      абзац первый изложить в следующей редакции:
      "1. Правила перевозок грузов включают общие положения, а также определяют условия и порядок:";

     
      подпункт 12) изложить в следующей редакции:
      "12) заключения договоров на подачу-уборку вагонов и обязательные условия таких договоров;";

     
      в пункте 2 слово "организации" заменить словом "осуществления";

     
      слово "перевозчиками" исключить;

     
      19) в статье 41:
      дополнить пунктом 1-1 следующего содержания:
      "1-1. Погрузка грузов, грузобагажа в вагоны, контейнеры, а также разгрузка из них на подъездных путях общего пользования, расположение которых согласовано с таможенными органами в целях таможенного досмотра, могут осуществляться участниками перевозочного процесса.
      Данная деятельность осуществляется только при предъявлении акта таможенного досмотра, предусмотренного таможенным законодательством Республики Казахстан.
      Расходы участников перевозочного процесса, связанные с погрузкой (разгрузкой), исправлением поврежденной упаковки, вскрытием упаковки, упаковкой или переупаковкой товаров, а также с подачей и уборкой вагонов, контейнеров, выдачей санитарных паспортов, хранением грузов, контейнеров, и другие расходы, возникшие в связи с выполнением данных работ по инициативе или указанию таможенных органов либо иных органов государственного контроля и надзора, возмещаются за счет грузоотправителей, грузополучателей в размере, установленном в соответствии с законодательством Республики Казахстан.";

     
      пункт 5 после слова "грузополучателя" дополнить словами "или экспедитора";

     
      20) в пункте 1 статьи 44:
      подпункт 2) после слова "экспедитора" дополнить словами "и оператора вагонов (контейнеров)";

     
      подпункт 3) дополнить словами ", экспедитора и оператора вагонов (контейнеров)";

     
      21) заголовок и пункт 1 статьи 45 изложить в следующей редакции:
      "Статья 45. Подача и уборка вагонов, контейнеров

     
      1. Перевозчик обязан подать грузоотправителю под погрузку и убрать вагоны, контейнеры в сроки, установленные принятой заявкой и (или) договором. Поданные вагоны, контейнеры должны быть пригодными для перевозки заявленных грузов (исправные, очищенные внутри и снаружи) в соответствии с правилами перевозок.
      Подготовка под погрузку вагонов, контейнеров осуществляется за счет лица, которому на праве собственности или ином законном основании принадлежат вагоны и (или) контейнеры, и в соответствии с заключенным договором в сроки, определяемые правилами перевозок.";

     
      22) в пункте 5 статьи 47 слова "направления уведомления о прибытии" заменить словами "его выдачи";

     
      23) статью 49 изложить в следующей редакции:
      "Статья 49. Плата за пользование вагонами,
                  контейнерами и за их простой (задержку)
                  на железнодорожных путях

     
      1. Плата за пользование вагонами, контейнерами вносится грузоотправителем, грузополучателем, ветвевладельцем перевозчику за время нахождения у них вагонов, контейнеров, включая время, необходимое для погрузки (разгрузки) и маневровых работ, устанавливаемое правилами перевозок.
      Размеры платы устанавливаются в соответствии с законодательством Республики Казахстан.
      2. За простой вагонов и задержку контейнеров на магистральных, станционных и подъездных путях сверх времени, необходимого для погрузки (разгрузки), по вине грузоотправителей, грузополучателей, ветвевладельцев они обязаны в соответствии с законодательством Республики Казахстан возместить перевозчику расходы, выплаченные оператору магистральной железнодорожной сети за время занятия указанных железнодорожных путей.";

     
      24) в статье 55:
      в части первой пункта 1 слово "грузоотправителя," заменить словами "грузоотправителя или"; слова "в течение суток с момента возникновения таких препятствий" заменить словами "незамедлительно по телеграфу или иным способом согласно заключенному договору";

     
      пункт 4 после слова "грузоотправитель" дополнить словами "или грузополучатель"; слова "имеет право" заменить словом "вправе";

     
      25) в статье 56:
      в пункте 2 слова "объемом перевозок" заменить словом "грузооборотом";

     
      пункт 3 после слова "строительства" дополнить словами "или проведения неотложных ремонтных работ";

     
      26) в статье 57:
      в пункте 2 слово "владельцев" заменить словом "ветвевладельца";

     
      дополнить пунктом 3 следующего содержания:
      "3. В случае примыкания вновь строящихся подъездных путей или увеличения объемов перевозок на действующем подъездном пути строительство подъездных путей, железнодорожных станций, развитие существующих железнодорожных станций магистральной железнодорожной сети могут осуществляться за счет средств инициатора строительства.";

     
      27) дополнить статьей 57-1 следующего содержания:
      "Статья 57-1. Услуги подъездных путей

     
      1. Ветвевладельцы вправе оказывать участникам перевозочного процесса услуги подъездных путей для пропуска, стоянки подвижного состава, подачи-уборки и накатки-выкатки вагонов, контейнеров, осуществления операций по приему, погрузке (разгрузке), выдаче грузов, маневровой работе и иных операций на основании договора по оказанию услуг подъездных путей.
      2. За оказание услуг подъездных путей ветвевладельцы взимают плату в соответствии с законодательством Республики Казахстан.
      3. Ветвевладельцы обязаны обеспечить участникам перевозочного процесса равное право пользования услугами подъездных путей.";

     
      28) пункты 1 и 2 статьи 58 изложить в следующей редакции:
      "1. Оператор магистральной железнодорожной сети вправе проверять соблюдение требований безопасности движения по подъездному пути, а также соблюдение требований безопасности при осуществлении деятельности по погрузке (разгрузке) и маневровой работе.
      2. При обнаружении на подъездном пути органом государственного транспортного контроля, оператором магистральной железнодорожной сети неисправностей, угрожающих безопасности движения, сохранности подвижного состава, контейнеров, грузов, составляется акт о выявленных нарушениях.
      На основании указанного акта ветвевладелец обязан приостановить оказание услуг подъездных путей.
      В случае неустранения ветвевладельцем выявленных нарушений в сроки, указанные в акте, оператор магистральной железнодорожной сети вправе прекратить подачу и уборку подвижного состава на подъездные пути.";

     
      29) статьи 60 и 64 изложить в следующей редакции:
      "Статья 60. Договоры на оказание услуг подъездных путей

     
      1. Взаимоотношения участников перевозочного процесса по оказанию услуг подъездных путей определяются договором.
      2. Ветвевладелец не вправе в одностороннем порядке:
      1) изменять условия договора на оказание услуг подъездных путей;
      2) расторгать договор на оказание услуг подъездных путей;
      3) совершать иные действия, нарушающие принцип равного доступа участников перевозочного процесса, за исключением случаев нарушения ими договора на оказание услуг подъездных путей.";

     
      "Статья 64. Организация перевозок пассажиров

     
      В международных и межобластных сообщениях организация перевозок пассажиров определяется Правительством Республики Казахстан.
      По межрайонным (междугородным) и внутренним сообщениям организацию перевозок пассажиров определяют местные представительные и исполнительные органы или перевозчик.";

     
      30) статью 66 дополнить частью второй следующего содержания:
      "Порядок осуществления контроля за соблюдением перевозчиками правил перевозок пассажиров, багажа и грузобагажа устанавливается уполномоченным органом.";

     
      31) абзац первый подпункта 4) пункта 1 статьи 67 дополнить словами "на один полный или детский проездной документ";

     
      32) пункт 2 статьи 68 изложить в следующей редакции:
      "2. Пассажир (отправитель) при сдаче багажа вправе объявить его ценность, а при сдаче грузобагажа обязан объявить его ценность.";

     
      33) статью 71 исключить;

     
      34) статью 72 изложить в следующей редакции:
      "Статья 72. Перевозка почтовых отправлений

     
      Перевозка почтовых отправлений осуществляется в почтовых вагонах в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан о почте.";

     
      35) пункт 1 статьи 73 после слов "настоящим Законом" дополнить словами "и иными нормативными правовыми актами в области железнодорожного транспорта";

     
      36) статью 77 дополнить пунктом 4 следующего содержания:
      "4. Уплата штрафа перевозчиком за неподачу подвижного состава в соответствии с принятой заявкой не освобождает его от дальнейших обязательств по подаче подвижного состава. В случае непредоставления подвижного состава в оговоренные с грузоотправителем продленные сроки перевозчик обязан уплатить неустойку в размере 5-кратного месячного расчетного показателя, установленного законом о республиканском бюджете на соответствующий финансовый год, если перевозчик не докажет, что неподача подвижного состава произошла не по его вине.";

     
      37) в статье 82 слова "в части непокрытой неустойки" исключить;

     
      38) пункт 2 статьи 89 изложить в следующей редакции:
      "2. К претензии в соответствии с правилами перевозок должны быть приложены документы, свидетельствующие о наличии у заявителя права на предъявление претензии.";

     
      39) часть первую пункта 2 статьи 92 дополнить подпунктом 6) следующего содержания:
      "6) передачи багажа, груза или грузобагажа на реализацию.".

     
      Статья 2.  Настоящий Закон вводится в действие со дня его официального опубликования, за исключением абзацев пятого и шестого подпункта 9) пункта 2 статьи 1, которые вводятся в действие с 1 января 2005 года.


      Президент
      Республики Казахстан