"Соғыс жағдайы туралы" Қазақстан Республикасы Заңының жобасы туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің қаулысы 2002 жылғы 30 наурыз N 378

 


     Қазақстан Республикасының Үкіметі қаулы етеді:

     "Соғыс жағдайы туралы" Қазақстан Республикасы Заңының жобасы

Қазақстан Республикасының Парламенті Мәжілісінің қарауына енгізілсін.


     Қазақстан Республикасының

     Премьер-Министрі


                                                             Жоба


                    Қазақстан Республикасының Заңы


                        Соғыс жағдайы туралы



 
       Осы Заң Қазақстан Республикасы азаматтарының, Қазақстан Республикасының аумағында тұратын шетелдiктер мен азаматтығы жоқ адамдардың (бұдан әрi - азаматтар мен басқа да адамдардың), сондай-ақ меншiк нысанына қарамастан мемлекеттiк органдардың, әскери басқару органдары мен ұйымдардың (бұдан әрi - ұйымдар) соғыс жағдайы кезеңiндегi құқықтық қатынастарын реттейдi.
      Осы Заңның күшi соғыс жағдайы кезеңiмен шектеледi.
 
                         1-бөлiм. Жалпы ережелер
 
      1-бап. Осы Заңда пайдаланылатын негiзгi ұғымдар
 
      Осы Заңда мынадай ұғымдар пайдаланылады:
      1) басқыншылық - шет мемлекеттің (топтың, мемлекеттер коалициясының) Қазақстан Республикасының егемендiгiне, аумақтық қол сұғылмаушылығына немесе саяси тәуелсiздiгiне қарсы Бiрiккен Ұлттар Ұйымының Жарғысымен сыйыспайтын немесе басқа қандай түрде болса да қарулы күштердi қолдануы;
      2) басқыншылық актiсi - соғыс жариялануына қарамастан, мынадай iс-қимылдардың кез келгенi:
      Қазақстан Республикасының аумағына шет мемлекеттер қарулы күштерiнің басып кiруi (шабуыл жасауы), Қазақстан Республикасының аумағын немесе оның бөлiгiн қарулы күштердi қолданып қалай да болса басып алуы;
      Қазақстан Республикасының аумағын бомбалауы немесе шет мемлекеттiң Қазақстан Республикасына қарсы қандай да болса қару қолдануы;
      Қазақстан Республикасының порттарын немесе жағалауларын шет мемлекет Қарулы күштерiнiң қоршауы;
      Қазақстан Республикасы Қарулы Күштерiнiң құрлық, теңiз немесе әуе күштерiне немесе республиканың теңiз және әуе флоттарына шет мемлекеттер қарулы күштерiнiң шабуыл жасауы;
      келiсiм бойынша Қазақстан Республикасының аумағында тұрған мемлекеттердiң Қарулы күш қолдануы, келiсiмінде көзделген шартты бұзып немесе келiсiмнiң күшi аяқталғаннан кейiн олардың Қазақстан Республикасының аумағында болуын жалғастыруы;
      басқа мемлекеттiң қарамағына берген оның аумағы, осы басқа мемлекеттiң Қазақстан Республикасына қарсы басқыншылық актiсiн жасау үшiн оны пайдалануға мүмкiндiк беретiн мемлекеттiң iс-қимылы;
      мемлекеттiң немесе мемлекет атынан айтарлықтай маңызды сипаты бар, Қазақстан Республикасына қарсы қарулы күштердi қолдану актiлерiн жүзеге асыратын қарулы бандаларды, топтарды және тұрақты күштердi немесе жалдамалыларды жiберу, бұл жоғарыда аталған актiлерге тең;
      Қазақстан Республикасының егемендiгiне, аумақтық қол сұғылмаушылығына немесе саяси тәуелсiздігiне қарсы бағытталған шет мемлекеттердiң өзге де iс-қимылдары, сондай-ақ Бiрiккен Ұлттар Ұйымының Жарғысына сәйкес, басқыншылық болып саналатын Бiрiккен Ұлттар Ұйымының Қауiпсiздiк Кеңесi айқындаған актiлер;
      3) аннексия - Қазақстан Республикасының аумағын немесе оның бөлiгiн шет мемлекеттiң күштеп қосып алуы (басып алуы);
      4) соғыс жағдайы - Қазақстан Республикасының Президенті республиканың күллi аумағына немесе оның жекелеген жерлерiне енгiзетiн саяси, экономикалық, әкiмшiлiк, әскери және өзге де шаралар кешенiн көздейтiн ерекше құқықтық режим;
      5) әскери цензура - бұқаралық ақпарат құралдарының әскери басқару органдарымен және мемлекеттiк органдармен, лауазымды тұлғалармен олардың талап етуi немесе өзге де негiздер бойынша хабарлар мен материалдарды немесе олардың жекелеген бөлiктерiн таратуды шектеу немесе тыйым салу мақсатында хабарлар мен материалдарды алдын ала келiсу, сондай-ақ мемлекеттiк құпияларды құрайтын мәлiметтердi жариялауды және әйгiлеудi болдырмау мақсатында жеке хат жазысуларды, телефон және радио сөйлесулердi бақылауды жүзеге асыру;
      6) әскери басқару органдары - Қазақстан Республикасы Қарулы Күштерiнiң Бас штабы, әскер түрлерiн, тектерiн және олардың құрылымдық бөлiмшелерiн басқару органдары;
      7) бейтараптау - басқыншылық жасаған мемлекеттердiң, соғыс уақытында Қазақстан Республикасының аумағында болған азаматтарын арнаулы бөлiнген орындарға орналастырып ұстау және жайластыру;
      8) коменданттық сағат - жеке басын куәландыратын, оның қолданылу мерзiмi мен уақыты көрсетiлген арнайы берiлген рұқсаттамалар мен құжаттарсыз тұрғын үйден тысқары және белгiленген тәулiк уақытында елдi мекендер арасында араласуға тыйым салатын, қоғамдық тәртiптi күзету мен қоғамның қауiпсiздiгiн қамтамасыз ету, барлау, диверсиялық және басқа да дұшпандық әрекеттердiң жолын кесу мақсатында соғыс жағдайы кезiнде енгiзiлетiн шара;
      9) тiкелей сыртқы қауiпсiздiк қатерi - мемлекеттiк шекараға қол сұқпау және Қазақстан Республикасына қатысты күш қолдану қатерi, сондай-ақ арнайы қызметтер мен шет мемлекеттер ұйымдарының, сондай-ақ жекелеген адамдардың Қазақстанның ұлттық қауiпсiздiгiне залал келтiруге бағытталған барлау, террорлық, диверсиялық және өзге де әрекеттерi.
 
      2-бап. Соғыс жағдайын енгізу мақсаты
 
      Соғыс жағдайын енгiзу мақсаты Қазақстан Республикасына қарсы басқыншылыққа тойтарыс беру немесе болдырмау үшiн жағдай жасау болып табылады.
 
      3-бап. Соғыс жағдайының құқықтық негiздерi
 
      Қазақстан Республикасының K951000_ Конституциясы, халықаралық шарттары және республиканың өзге де мiндеттемелерi, осы Заң және Қазақстан Республикасының өзге де нормативтiк құқықтық актiлерi соғыс жағдайының құқықтық негiздерi болып табылады.
 
      4-бап. Соғыс жағдайын енгiзу
 
      1. Қазақстан Республикасының күллi аумағына немесе оның жекелеген жерлерiне соғыс жағдайын енгiзу үшiн Қазақстан Республикасына қарсы басқыншылық немесе тiкелей оның қауiпсiздiгiне төнген сыртқы қатер негiз болып табылады.
      2. Қазақстан Республикасы Президентiнiң Жарлығымен Қазақстан Республикасының күллi аумағында немесе оның жекелеген жерлерiнде соғыс жағдайы енгiзiледi.
      3. Жалпы немесе iшiнара жұмылдыруды, егер ол бұрын жарияланбаса, Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес соғыс жағдайын енгiзген кезде Қазақстан Республикасының Президентi жариялайды.
      4. Соғыс жағдайын енгiзу туралы Қазақстан Республикасы Президентiнiң Жарлығында:
      соғыс жағдайын енгiзу үшiн негiз болған жағдайлар;
      енгiзiлген шаралар және азаматтар мен басқа да тұлғалардың құқықтары мен бостандықтарын уақытша шектеулер тiзбесi;
      соғыс жағдайы енгiзiлетiн аймақтардың шекаралары;
      соғыс жағдайы режимiн орнату мен сақтау үшiн қатыстырылатын күштер мен құралдар;
      соғыс жағдайының қолданылуы басталатын уақыты айқындалады.
      5. Соғыс жағдайын енгiзу туралы Қазақстан Республикасы Президентi Жарлығының толық мәтiнi дереу радио мен теледидар бойынша таратуға, сондай-ақ ресми жариялауға жатады.
      6. Қазақстан Республикасының Президентi Қазақстан Республикасының Парламентiн соғыс жағдайының енгiзiлгенi, iшiнара немесе жалпы жұмылдыру жарияланғаны туралы дереу хабардар етедi.
      7. Мемлекеттiң басқыншылыққа тойтарыс беруге дайындық тәртiбiн Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес Қазақстан Республикасының Президентi айқындайды.
 
      5-бап. Соғыс жағдайы кезеңi
 
      1. Соғыс жағдайы кезеңi соғыс жағдайын енгiзген уақыттан басталады және соғыс жағдайын жойған уақыттан бастап аяқталады.
      2. Соғыс жағдайын қолдану кезеңiнде Қазақстан Республикасы Конституциясының 39-бабының 3-тармағында аталған баптарда көзделген құқықтар мен бостандықтарды қоспағанда, азаматтар мен басқа да адамдардың құқықтары мен бостандықтарын, ұйымдардың қызметiн шектеу, сондай-ақ оларға осы Заңда белгiленген қосымша мiндеттер жүктеу қарастырылады.
      3. Соғыс жағдайы енгiзiлген жерлерде әскери басшылық органдарының өкiлеттiлiктерi кеңейтiледi, оларға қорғаныс және қоғамдық тәртiптi қамтамасыз ету саласындағы мемлекеттiк билiк және басқару органдарының барлық функциясы ауысады.
      4. Қазақстан Республикасының Қарулы Күштерi, басқа да әскерлерi мен әскери құралымдары соғыс жағдайын қолдану кезеңiнде Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес басқыншылыққа тойтарыс беру үшiн қолданылады.
      5. Соғыс жағдайын қолдану кезеңiнде азаматтық және аумақтық қорғаныс шаралары Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес жүргiзiледi.
 
              2-бөлiм. Соғыс жағдайын қамтамасыз ету
 
      6-бап. Соғыс жағдайы шаралары
 
      1. Соғыс жағдайы Қазақстан Республикасына қарсы басқыншылыққа немесе тiкелей оның қауiпсiздiгiне төнген сыртқы қатерге тойтарыс беру мен болдырмау үшiн жағдайлар жасауға бағытталған саяси, экономикалық, әкiмшiлiк, соғыс және өзге де шаралар кешенiн қамтиды.
      2. Соғыс жағдайы енгiзiлген аумақта мынадай шаралар енгiзiлуi мүмкiн:
      1) мемлекеттiк органдар мен өзге де ұйымдарды, сондай-ақ республика экономикасын соғыс жағдайы талаптарында жұмыс iстеуге көшiру;
      2) Қазақстан Республикасы Қарулы Күштерiнiң, басқа да әскерлерi мен әскери құралымдарының жұмылдырыла өрiстетiлуiн жүргiзу;
      3) Қарулы КҮштер мүддесiне тапсырмалар орындау, экономика мен халықтың тiршiлiк әрекетінің үздiксiз жұмысын қамтамасыз ету үшiн арнайы құралымдар құру;
      4) азаматтық және аумақтық қорғаныс шараларын жүргiзу;
      5) мемлекеттiк резерв материалдық құралдарының қорын тарату және пайдалану;
      6) республикалық объектiлер бойынша - Қазақстан Республикасының Yкiметiмен, коммуналдық объектiлер бойынша - жергiлiктi атқарушы органдармен айқындалған тiзбеге сәйкес қоғамдық тәртiп, сондай-ақ мемлекеттiк және әскери объектiлердiң, халықтың тiршiлiк әрекетiн, көлiк пен коммуникацияның жұмысын қамтамасыз ететiн, адамдардың өмiрi, денсаулығы мен қоршаған табиғи орта үшiн жоғары қауiп төндiретiн объектiлердiң күзетiн күшейту;
      7) көлiк, коммуникация мен энергетика, сондай-ақ адамдардың өмiрi, денсаулығы мен қоршаған табиғи орта үшiн жоғары қауiп төндiретiн объектiлер жұмысының ерекше режимiн белгiлеу;
      8) халықты, шаруашылық, әлеуметтiк және мәдени мақсаттағы объектiлердi эвакуациялау, сондай-ақ азаматтар мен басқа да адамдарды тұруға қауiптi аудандардан, оларға мiндеттi түрде уақытша немесе тұрақты тұру және орналасу үшiн тұрғын және тұрғын емес жайлар бере отырып басқа аудандарға уақытша көшiру;
      9) Қазақстан Республикасының заңнамасында айқындалған тәртіппен ұйымдардан, азаматтар мен басқа да адамдардан қорғаныс мұқтажы үшiн қажеттi мүлiктi, жер учаскелерiн, тұрғын үй және тұрғын үй емес үй-жайларды алу;
      10) соғыс жағдайы енгiзiлген аумаққа кiрудiң және одан шығудың айрықша режимiн белгiлеу және қамтамасыз ету, сондай-ақ қозғалыс еркiндiгiн шектеу;
      11) Қазақстан Республикасының Үкiметi белгiлеген тәртіппен ұйымдарды, азаматтарды және басқа да адамдарды қорғаныстық сипаттағы жұмыстарды орындауға, қарсыластардың қару қолдануының зардабын жоюға, зақымданған (бүлiнген) объектiлердi, тiршiлiктi қамтамасыз ету жүйесiн қалпына келтiруге, сондай-ақ өртпен, iндетпен, эпизоотиямен күреске қатысуға тарту;
      12) соғыс жағдайы енгiзiлген жерлерде келу орны мен тұрғылықты жерiн таңдауға тыйым салу мен шектеулердi белгiлеу;
      13) жиналыстар, митингiлер, демонстрациялар, шерулер, ереуiлдер, көтерiлiстер мен ұйымдардың қызметiн тоқтатудың өзге де түрлерiн өткiзуге тыйым салу немесе шектеу;
      14) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген негiз бойынша коменданттық сағат орнату және әскери басқару органдары мен мемлекеттiк органдарға азаматтар мен басқа да адамдардың құжаттарын тексерудi жүзеге асыруға, оларға жеке тексеру жүргiзуге, заттарын, тұрғын үйi мен көлiгiн тексеруге, сондай-ақ азаматтарды, басқа да адамдар мен көлiк құралдарын ұстауды жүзеге асыруға құқық беру;
      15) қару, оқ-дәрiлер, жарылғыш және улы заттар сатуға тыйым салуды белгiлеу, құрамында есiрткілік және күштi әсер ететiн заттары, алкогольдiк өнiмдерi бар дәрілік құралдар мен медициналық препараттар айналымының айрықша режимiн орнату;
      16) Қазақстан Республикасының заңнамасында белгiленген тәртiппен азаматтар мен басқа да адамдардан, ұйымдардан қаруды, оқ-дәрiлердi, жарылғыш, улы және радиоактивтi заттарды, жауынгерлiк және оқу-жаттығу әскери техникасын алу;
      17) баспахананың, есептеу орталықтары мен автоматтандырылған жүйелердiң, бұқаралық ақпарат құралдарының жұмысына бақылау орнату, оларды қорғаныс мұқтажына пайдалану, сондай-ақ олардың қызметiн шектеу;
      18) әскери цензура енгiзу;
      19) жалпы танылған халықаралық құқық принциптерi мен нормаларына сәйкес басқыншылық жасаған шет мемлекеттiң (мемлекеттердiң) азаматтарын тұтқынға алу;
      20) Қазақстан Республикасы азаматтарының шетелге шығуына тыйым салу немесе шектеу;
      21) мемлекеттiк органдар мен ұйымдарда құпиялылық режимiн күшейтуге бағытталған қосымша шараларды енгiзу;
      22) Қазақстан Республикасының заңнама актiлерiне сәйкес соғыс жағдайын қамтамасыз ету үшiн қажеттi өзге де шаралар.
      3. Мемлекеттiң қорғаныс мүддесiндегi қажеттiгiн, сондай-ақ халықтың мұқтажын қанағаттандыру үшiн қажеттi өнiмдер өндiру, жұмыстар мен қызмет көрсетулердi жүзеге асыруға арналған жағдайларды қамтамасыз ету мақсатында соғыс жағдайын енгiзген кезде, Қазақстан Республикасының заңнамасымен экономика және қаржы қызметiн, тауарлар (қызмет көрсетулер) мен қаржы көздерiн еркiн ауыстыруды, ақпарат iздеудi, алуды, берудi, жасауды және таратуды жүзеге асыруды уақытша шектеулерге байланысты шаралар енгiзiлуi мүмкiн, банкротқа ұшырау рәсiмдерiнiң тәртiбi мен шарттары, еңбек қызметiнiң режимi, сондай-ақ Қазақстан Республикасының күллi аумағындағы сияқты жекелеген жерлерiнде де қаржы, салық, кеден және банк жүйелерінің жұмыс iстеу ерекшелiктерi белгiленуi мүмкiн.
      4. Осы баптың 2 және 3-тармақтарында көрсетiлген соғыс жағдайы шараларын жүзеге асыруды регламенттейтiн қажеттi заңнама және өзге де нормативтік құқықтық актiлерi соғыс жағдайының әрекет ету кезеңiндегiдей, оның енгiзiлу кезеңiнде де қабылдануы мүмкiн.
 
      7-бап. Қарулы Күштердi, басқа да әскерлер мен әскери
             құралымдарды, сондай-ақ мемлекеттiк органдарды соғыс жағдайын
             қамтамасыз етуге қатыстыру
 
      1. Қазақстан Республикасы Президентінің шешiмi бойынша соғыс жағдайын қамтамасыз етуге мынадай негiзгi мiндеттердi орындау үшiн Қарулы Күштер, басқа да әскерлер мен әскери құралымдар, сондай-ақ мемлекеттiк органдар қатыстырылады:
      1) соғыс жағдайы енгiзiлген аумаққа кiрудiң және осы аумақтан шығудың айрықша режимiн сақтау, сондай-ақ ол жердегi қозғалыс еркiндiгiн шектеу;
      2) тұрғындарды құтқару мен көшiруге, апаттық-құтқару және басқа да кейiнге қалдыруға болмайтын жұмыстарда, санитарлық-эпидемияға қарсы, эпизоотияға қарсы және басқа да шараларға қатысу;
      3) мемлекеттiк және әскери объектілердi, халықтың тiршiлiк әрекетiн, көлiк пен коммуникацияның жұмысын қамтамасыз ететiн, сондай-ақ адамдардың өмiрi мен денсаулығына және қоршаған табиғи ортаға жоғары қауiп төндiретiн объектiлердi күзету;
      4) қоғамдық тәртiптi және қоғамдық қауiпсiздiктi күзету, соғыс жағдайы шараларын қамтамасыз ету жөнiндегi iс-шараларды өткiзуге қатысу;
      5) құқық қорғау органдары мен әскери басқару органдарында осы қызметтердiң Қазақстан Республикасының қорғанысы мен қауiпсiздiгiн бұзуға бағытталғандығы туралы нақты мәлiметтер болуына қатысты заңсыз қарулы құралымдардың, террористер мен диверсанттардың, сондай-ақ қоғамдық және дiни бiрлестiктердiң, шетелдiк және халықаралық ұйымдардың қызметiн тоқтату.
      2. Соғыс жағдайы шараларын қамтамасыз етуге қатыстырылатын мемлекеттiк органдардың, Қарулы Күштердiң, басқа да әскерлер мен әскери құралымдардың қызметi Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес жүзеге асырылады.
 
      8-бап. Соғыс жағдайын қамтамасыз ету кезiнде қару,
             жауынгерлiк техника, арнайы құралдар, сондай-ақ күш қолдану
 
      1. Соғыс жағдайын қамтамасыз ету үшiн тартылған әскери қызметшiлер мен мемлекеттiк органдар қызметкерлерiне қызметтiк мiндеттерiн орындау кезiнде қаруды, жауынгерлiк техниканы, арнайы құралдарды алып жүруге, сақтауға, қолдануға, сондай-ақ күш көрсетуге құқық берiледi.
      Көрсетiлген адамдар, егер келтiрiлген залал қоғамдық қауiпсiздiк сипаты мен дәрежесiне сәйкес болса, күш көрсетудi, арнайы құралдарды, атыс қаруы мен жауынгерлiк техниканы қолданумен байланысты келтiрген залалы үшiн жауапкершілікте болмайды.
      2. Соғыс жағдайын қамтамасыз ету үшiн тартылған әскери қызметшiлер мен мемлекеттiк органдар қызметкерлерiнiң күш көрсетудi, арнайы құралдарды, қаруды немесе жауынгерлiк техниканы мынадай жағдайларда:
      1) азаматтар мен басқа да адамдардың мемлекеттiк және әскери объектiлерге шабуылын көрсету үшiн;
      2) әскери қызметшiлер мен мемлекеттiк органдар қызметкерлерiнiң, сондай-ақ азаматтар мен басқа да адамдардың өмiрi мен денсаулығына қауiп төндiретiн қарсылықтардың жолын кесу үшiн;
      3) өздерiнде атыс және суық қару, оқ-дәрiлер, жарылғыш, химиялық немесе улы заттар болған адамдарды ұстау үшiн, егер олар:
      қылмыс жасау үстiнде ұсталса;
      әскери қызметшiлердiң немесе мемлекеттiк органдар қызметкерлерiнiң заңды талаптарын орындамаса;
      әскери қызметшiлер мен мемлекеттiк органдар қызметкерлерiне, олардың өздерiне жүктелген қызметтiк мiндеттерiн жүзеге асыруына кедергi келтiрсе;
      4) күзетiлетiн объектiлер мен әскерлердiң орналасқан жерлерiне заңсыз кiруге жасалған әрекеттердiң жолын кесу үшiн;
      5) тұтқындарды, басып алынған күзетiлетiн объектілердi, ғимараттарды,

 

көлiк құралдары мен жүктердi азат ету үшiн, сондай-ақ жаппай

тәртiпсiздiктер мен топтасқан қоғамдық тәртiп бұзушылықтардың жолын кесу

үшiн;

     6) жүргiзушiсi заңды талаптарды орындамаған көлiк құралын тоқтату

үшiн;

     7) дабыл немесе көмек шақыру сигналын беру үшiн;

     8) Қазақстан Республикасының заңнама актiлерiне сәйкес өзге де

жағдайларда қолдануға құқылы.

     3. Күштi, арнайы құралдарды, қару мен жауынгерлiк техниканы

өкiлеттілігiн асыра қолдану заңда белгiленген жауапкершілікке апарып

соқтырады.


     3-бөлiм. Соғыс жағдайы кезеңiндегi Қазақстан Республикасы

              Президентiнiң, Үкiметiнiң өкiлеттілігi


     9-бап. Қазақстан Республикасы Президентiнiң өкілеттілігi


     1. Қазақстан Республикасының Президентi соғыс жағдайы кезеңiнде:

     1) соғыс жағдайын қамтамасыз етудi ұйымдастыруға жалпы басшылық

жасауды жүзеге асырады;

     2) мемлекеттiк органдардың келiсiп жұмыс iстеуiн және өзара

iс-қимылын қамтамасыз етедi;


 
       3) соғыс жағдайы шаралары енгiзiлген аумақта оның қолданылу тәртiбiн, сондай-ақ осы шараларды қамтамасыз ету жөнiндегi мемлекеттiк органдардың өкiлеттілігiн бекiтедi;
      4) соғыс жағдайының мәселелерi жөнiнде нормативтiк құқықтық актiлер шығарады;
      5) Қазақстан Республикасының заңнама актiлерiне сәйкес соғыс уақытының мемлекеттiк бюджетiн қабылдайды және ол туралы шұғыл түрде Қазақстан Республикасының Парламентiне ақпарат бередi;
      6) Қарулы Күштер мен мемлекеттiк органдарды соғыс жағдайын қамтамасыз етуге тарту тәртiбiн белгілейдi және осы Заңға сәйкес олардың мiндеттерiн айқындайды;
      7) жиналыстар, митингiлер, демонстрациялар, шерулер, ереуілдер, көтерiлiстер өткiзуге, сондай-ақ ұйымдардың қызметiн тоқтатудың өзге де түрлерiне тыйым салуды немесе шектеудi белгiлейдi;
      8) әскери қызмет өткеру ерекшелiктерiн айқындайды;
      9) Қазақстан Республикасының басқыншылық жасаған мемлекетпен (топпен, мемлекеттер коалициясымен) жасалған халықаралық шарттарын қысқарту (қолданысын тоқтату) үшiн Қазақстан Республикасының Парламентiне ұсынады;
      10) көлiк, коммуникация мен энергетика, сондай-ақ адамдардың өмiрiне, денсаулығына және қоршаған табиғи ортаға зор қатер төндiретiн объектiлер жұмысының айрықша режимiн белгiлейдi;
      11) қорғаныс және қауiпсiздiк мәселелерi бойынша консультативтiк-кеңесшi органдар құрады;
      12) Қазақстан Республикасы Премьер-Министрінің ұсынысы бойынша республика Үкiметiнiң құрылымы мен құрамын белгiлейдi, сондай-ақ соғыс жағдайының қолданылу кезеңiнде Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң құрамына кiрмейтiн министрлiктер мен орталық атқарушы органдарын құрады, таратады және қайта ұйымдастырады.
      2. Соғыс жағдайының қолданылу кезеңiнде Қазақстан Республикасының Президентi оған Қазақстан Республикасының Конституциясымен және Қазақстан Республикасының басқа да заңнама актiлерiмен жүктелген өзге де өкiлеттіліктердi жүзеге асырады.
 
      10-бап. Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң өкiлеттiлiгi
 
      1. Қазақстан Республикасының Үкiметi соғыс жағдайы кезеңiнде:
      1) соғыс жағдайын қамтамасыз ету жөнiндегi атқарушы билiк органдары мен ұйымдардың жұмысына басшылық жасайды;
      2) мемлекеттiк органдардың, Қарулы Күштердiң, ұйымдардың, азаматтардың және басқа да адамдардың қажеттiлiктерiн қанағаттандыруға бағытталған шаралардың орындалуын қамтамасыз етедi;
      3) Қазақстан Республикасының қорғанысы мен қауiпсiздiгiн қамтамасыз ету мақсатында ұйымдардың мемлекет тапсырмасын (тапсырыстарын) орындауға шарт (келiсiм-шарт) жасасу, сондай-ақ бұдан бұрын жасалған шарттардың қолданысын тоқтату тәртiбiн айқындайды;
      4) Қазақстан Республикасының қорғанысы мен қауiпсiздiгiнiң мұқтаждықтарын қаржыландыру тәртiбiн айқындайды, соғыс уақытындағы республикалық бюджеттi Қазақстан Республикасының Президентiне ұсынады және оның орындалуын қамтамасыз етедi;
      5) соғыс жағдайы шараларын материалдық-техникалық, еңбек және басқа да ресурстармен қамтамасыз ету жөнiндегi жұмысты ұйымдастырады;
      6) мемлекеттiң соғыс жағдайын қолдану кезеңiнде ұйымдарға, азаматтарға және басқа да адамдарға олардың меншiгiн алумен байланысты келтiрiлген залалдың орнын толтыру тәртiбiн айқындайды;
      7) басқыншылық жасаған мемлекетпен (топпен, мемлекеттер

 

коалициясымен) жасалған халықаралық шарттарды қысқарту (қолданысын

тоқтату) үшiн өз құзыретi шегiнде Қазақстан Республикасының Парламентiне

ұсынады;

     8) азаматтық және аумақтық қорғанысты басқарады.

     2. Сондай-ақ Қазақстан Республикасының Үкiметi соғыс жағдайының

қолданылу кезеңiнде өзiне Қазақстан Республикасының Конституциясымен және

Қазақстан Республикасының басқа да заңнама актiлерiмен жүктелген өзге де

өкiлеттіліктердi жүзеге асырады.


     4-бөлiм. Соғыс жағдайы кезеңiндегi азаматтардың және басқа да

              тұлғалардың, ұйымдардың мiндеттерi


     11-бап. Соғыс жағдайы кезеңiндегi азаматтардың және басқа да

             тұлғалардың мiндеттерi



 
       1. Азаматтар және басқа да тұлғалар Конституцияның, республиканың халықаралық шарттары мен өзге де мiндеттемелерiнiң, осы Заңның және соғыс жағдайы мәселелерi жөнiндегi Қазақстан Республикасының өзге де нормативтiк құқықтық актiлерiнiң талаптарын орындауға мiндеттi.
      2. Соғыс жағдайы енгiзiлген аумақта тұратын азаматтар мен басқа да тұлғалар:
      1) соғыс жағдайын қамтамасыз ететiн мемлекеттiк органдардың, олардың лауазымды тұлғаларының талаптарын орындауға және оларға жәрдем көрсетуге;
      2) шақыру бойынша көрсетiлген адамдар тұратын аумақтағы әскери басқару органдарына және мемлекеттiк органдарға келуге;
      3) мемлекеттiк органдардан және олардың лауазымды тұлғаларынан алынған жолдама қағаздарда, шақыру қағаздарында және өкiмдерде жазылған Қазақстан Республикасының заңнамасымен белгiленген талаптарды орындауға;
      4) Қазақстан Республикасының Үкiметi белгiлеген тәртiппен қорғаныстық сипаттағы жұмыстарға, қарсыластардың қару қолдануының зардабын жоюға, зақымданған (бүлiнген) объектiлердi, тiршiлiктi қамтамасыз ету жүйесiн қалпына келтiруге, сондай-ақ өртпен, iндетпен, эпизоотиямен күреске қатысуға;
      5) Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес қорғаныс мұқтажы үшiн қажеттi өздерiнiң меншiгiндегi мүлiктi ұсынуға;
      6) оларға Қазақстан Республикасының заңнамасымен жүктелген өзге де мiндеттердi орындауға мiндеттi.
 
      12-бап. Соғыс жағдайы кезеңiндегi ұйымдардың мiндеттерi
 
      1. Соғыс жағдайы енгiзiлген аумақта тұратын ұйымдар соғыс жағдайын қамтамасыз ететiн мемлекеттiк органдардың, олардың лауазымды тұлғаларының заңды талаптарын орындауы және оларға көмек көрсетуге мiндеттi.
      2. Ұйымдар соғыс жағдайы кезеңiнде:
      1) Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес өздерiнiң меншiгiнде

 

тұрған, қорғаныс мұқтажы үшiн қажетті мүлiктi ұсынуға;

     2) бiрiншi кезекте жасалған шарттар (келiсiм-шарттар) негiзiнде

Қазақстан Республикасының қорғанысы мен қауiпсiздiгiн қамтамасыз ету

мақсатында мемлекет тапсырмасын (тапсырысын) орындауға;

     3) оларға Қазақстан Республикасының заңнамасымен жүктелген өзге де

мiндеттердi орындауға мiндеттi.


     13-бап. Соғыс жағдайы туралы Қазақстан Республикасының

             заңнамасын орындамағандығы үшiн жауапкершiлiк


     Заңды және жеке тұлғалар, олар соғыс жағдайы туралы заңнаманы бұзған

жағдайда Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес жауап бередi.


                 5-бөлiм. Қорытынды ережелер


     14-бап. Халықаралық құқықтық мiндеттемелердi орындау



 
       Қазақстан Республикасының аумағында немесе оның жекелеген жерлерiнде соғыс жағдайы енгiзiлген ретте Қазақстан Республикасының Президентi Бiрiккен Ұлттар Ұйымының Жарғысынан және Қазақстан Республикасының халықаралық шарттарынан туындайтын республиканың мiндеттемелерiне сәйкес шаралар қабылдайды.
 
      15-бап. Соғыс жағдайын жою
 
      1. Қазақстан Республикасының аумағындағы немесе оның жекелеген жерлерiндегi соғыс жағдайын, оны енгiзу үшiн негiз болған оқиғалар тоқтатылғаннан кейiн Қазақстан Республикасының Президентi жояды.
      2. Соғыс жағдайы режимiн қамтамасыз ету үшiн қабылданған және

 

азаматтардың құқықтары мен бостандықтарын, сондай-ақ ұйымдардың құқықтарын

уақытша шектеуге байланысты нормативтiк құқықтық актiлер тек соғыс жағдайы

енгiзiлген мерзiмде ғана қолданылады және заңнамада белгiленген тәртiппен

жоюға жатады.

     3. Осы Заң қол қойылған күнінен бастап күшіне енеді және жариялауға

жатады.


     Қазақстан Республикасының

           Президенті



Мамандар:

     Багарова Ж.А.,

     Қасымбеков Б.А.





О проекте Закона Республики Казахстан "О военном положении"

Постановление Правительства Республики Казахстан от 30 марта 2002 года N 378

 


     Правительство Республики Казахстан постановляет:

     Внести на рассмотрение Мажилиса Парламента Республики Казахстан

проект Закона Республики Казахстан "О военном положении".


     Премьер-Министр

     Республики Казахстан


                                                           Проект 


                       Закон Республики Казахстан


                         О военном положении



 
       Настоящий Закон регулирует правовые отношения граждан Республики Казахстан, иностранцев и лиц без гражданства, проживающих на территории Республики Казахстан (далее - граждане и другие лица), а также государственных органов, органов военного управления и организаций, независимо от форм собственности (далее - организации), в период военного положения.
      Действие настоящего Закона ограничивается периодом военного положения.
 
                  Раздел 1. Общие положения
 
      Статья 1. Основные понятия, используемые в настоящем Законе
 
      В настоящем Законе используются следующие понятия:
      1) агрессия - применение вооруженной силы иностранным государством (группой, коалицией государств) против суверенитета, территориальной неприкосновенности или политической независимости Республики Казахстан или каким-либо другим образом, несовместимым с Уставом Организации Объединенных Наций;
      2) акт агрессии - любое из следующих действий, независимо от объявления войны:
      вторжение (нападение) вооруженных сил иностранного государства на территорию Республики Казахстан, любая аннексия территории Республики Казахстан или ее части с применением вооруженной силы;
      бомбардировка территории Республики Казахстан или применение любого оружия иностранным государством против Республики Казахстан;
      блокада портов или берегов Республики Казахстан вооруженными силами иностранного государства;
      нападение вооруженных сил иностранного государства на сухопутные, морские или воздушные силы Вооруженных Сил Республики Казахстан или морские и воздушные флоты Республики;
      применение вооруженных сил государства, находящихся на территории Республики Казахстан по соглашению, в нарушение условий, предусмотренных в соглашении, или любое продолжение их пребывания на территории Республики Казахстан по прекращении действия соглашения;
      действие государства, позволяющего, чтобы его территория, которую оно предоставило в распоряжение другого государства, использовалась этим другим государством для совершения акта агрессии против Республики Казахстан;
      засылка государством или от имени государства вооруженных банд, групп и регулярных сил или наемников, которые осуществляют акты применения вооруженной силы против Республики Казахстан, носящие столь серьезный характер, что это равносильно перечисленным выше актам;
      иные действия иностранных государств, направленные против суверенитета, территориальной неприкосновенности или политической независимости Республики Казахстан, а также акты, определенные Советом Безопасности Организации Объединенных Наций, как представляющие собой агрессию, согласно положениям Устава Организации Объединенных Наций;
      3) аннексия - насильственное присоединение (захват) иностранным государством территории Республики Казахстан или ее части;
      4) военное положение - особый правовой режим, предусматривающий комплекс политических, экономических, административных, военных и иных мер, вводимый Президентом Республики Казахстан на всей территории Республики или в отдельных ее местностях;
      5) военная цензура - предварительное согласование сообщений и материалов средствами массовой информации с органами военного управления и государственными органами, должностными лицами по их требованию или по иным основаниям с целью ограничения или наложения запрета на распространение сообщений и материалов либо их отдельных частей, а также осуществление контроля за частной перепиской, телефонных и радио переговоров, с целью недопущения опубликования и разглашения сведений, содержащих государственные секреты;
      6) органы военного управления - Генеральный штаб Вооруженных Сил Республики Казахстан, органы управления видами, родами войск и их структурные подразделения;
      7) интернирование - задержание и водворение в специально отведенные места поселения граждан государства, совершившего агрессию, которые оказались на территории Республики Казахстан в военное время;
      8) комендантский час - мера, вводимая при военном положении с указанием сроков и времени его действия с целью охраны общественного порядка и обеспечения общественной безопасности, пресечения разведывательной, диверсионной и другой враждебной деятельности, запрещающая населению без специально выданных пропусков и документов, удостоверяющих личность, находиться вне жилищ и перемещаться между населенным пунктами в установленное время суток;
      9) непосредственная внешняя угроза безопасности - угроза неприкосновенности государственной границы и применения силы в отношении Республики Казахстан, а также разведывательная, террористическая, диверсионная и иная направленная на нанесение ущерба национальной безопасности Казахстана деятельность специальных служб и организаций иностранных государств, а также отдельных лиц.
 
      Статья 2. Цель введения военного положения
 
      Целью введения военного положения является создание условий для отражения или предотвращения агрессии против Республики Казахстан.
 
      Статья 3. Правовые основы военного положения
 
      Правовыми основами военного положения являются K951000_ Конституция, международные договорные и иные обязательства Республики, настоящий Закон и иные нормативные правовые акты Республики Казахстан.
 
      Статья 4. Введение военного положения
 
      1. Основанием для введения на всей территории Республики Казахстан или в отдельных ее местностях военного положения являются случаи агрессии против Республики Казахстан либо непосредственная внешняя угроза ее безопасности.
      2. Военное положение на всей территории Республики Казахстан или в отдельных ее местностях вводится указом Президента Республики Казахстан.
      3. Общая или частичная мобилизация, если она не была объявлена ранее, объявляется Президентом Республики Казахстан при введении военного положения в соответствии с законодательством Республики Казахстан.
      4. В указе Президента Республики Казахстан о введении военного положения определяются:
      обстоятельства, послужившие основанием для введения военного положения;
      перечень вводимых мер и временных ограничений прав и свобод граждан и других лиц;
      границы территории, на которой вводится военное положение;
      силы и средства, привлекаемые для установления и поддержания военного положения;
      время, с которого начинает действовать военное положение.
      5. Полный текст указа Президента Республики Казахстан о введении военного положения подлежит незамедлительной трансляции по радио и телевидению, а также официальному опубликованию.
      6. Президент Республики Казахстан незамедлительно информирует Парламент Республики Казахстан о введении военного положения и об объявлении частичной или общей мобилизации.
      7. Порядок подготовки государства к отражению агрессии, определяется Президентом Республики Казахстан в соответствии с законодательством Республики Казахстан.
 
      Статья 5. Период военного положения
 
      1. Период военного положения начинается со времени введения военного положения и заканчивается со времени отмены военного положения.
      2. В период действия военного положения предусматриваются ограничения прав и свобод граждан и других лиц, за исключением прав и свобод, предусмотренных статьями, перечисленными в пункте 3 статьи 39 K951000_ Конституции Республики Казахстан, деятельности организаций, а также возложение на них дополнительных обязанностей, определенных настоящим Законом.
      3. В местностях, в которых введено военное положение, расширяются полномочия органов военного управления, к ним переходят все функции органов государственной власти и управления в области обороны и обеспечения общественного порядка.
      4. Вооруженные Силы, другие войска и воинские формирования Республики Казахстан в период действия военного положения применяются для отражения агрессии в соответствии с законодательством Республики Казахстан.
      5. Мероприятия гражданской и территориальной обороны в период действия военного положения проводятся в соответствии с законодательством Республики Казахстан.
 
           Раздел 2. Обеспечение военного положения
 
      Статья 6. Меры военного положения
 
      1. Военное положение включает в себя комплекс политических, экономических, административных, военных и иных мер, направленных на создание условий для отражения и предотвращения агрессии против Республики Казахстан или непосредственной внешней угрозы ее безопасности.
      2. На территории, где введено военное положение, могут быть введены следующие меры:
      1) перевод государственных органов и иных организаций, а также экономики Республики на функционирование в условиях военного положения;
      2) проведение мобилизационного развертывания Вооруженных Сил, других войск и воинских формирований Республики Казахстан;
      3) создание специальных формирований, для выполнения задач в интересах Вооруженных Сил, обеспечения бесперебойной работы экономики и жизнедеятельности населения;
      4) проведение мероприятий гражданской и территориальной обороны;
      5) разбронирование и использование запасов материальных средств государственного резерва;
      6) усиление охраны общественного порядка, а также государственных и военных объектов, объектов, обеспечивающих жизнедеятельность населения, функционирование транспорта и коммуникаций, объектов, представляющих повышенную опасность для жизни, здоровья людей и окружающей природной среды, согласно перечням, определяемым по республиканским объектам - Правительством Республики Казахстан, по коммунальным - местными исполнительными органами;
      7) установление особого режима работы транспорта, коммуникаций и энергетики, а также объектов, представляющих повышенную опасность для жизни, здоровья людей и окружающей природной среды;
      8) эвакуация населения, объектов хозяйственного, социального и культурного назначения, а также временное переселение граждан и других лиц из районов, опасных для проживания, в другие районы с обязательным предоставлением им жилых и нежилых помещений для временного или постоянного проживания и размещения;
      9) реквизиция необходимого для нужд обороны имущества, земельных участков, жилых и нежилых помещений организаций, граждан и других лиц в порядке, определенном законодательством Республики Казахстан;
      10) установление и обеспечение особого режима въезда на территорию, где введено военное положение, и выезда из нее, а также ограничение свободы передвижения;
      11) привлечение в порядке, установленном Правительством Республики Казахстан, организаций, граждан и других лиц к выполнению работ оборонного характера, ликвидации последствий применения противником оружия, восстановлению поврежденных (разрушенных) объектов, систем жизнеобеспечения, а также к участию в борьбе с пожарами, эпидемиями, эпизоотиями;
      12) установление запретов и ограничений на выбор места пребывания и места жительства в местности, где введено военное положение;
      13) запрещение или ограничение проведения собраний, митингов, демонстраций, шествий, пикетирования, забастовок и иных форм приостановления деятельности организаций;
      14) установление комендантского часа и предоставление права органам военного управления и государственным органам осуществлять проверку документов у граждан и других лиц, проводить их личный досмотр, досмотр вещей, жилища и транспорта, а также осуществлять задержание граждан, других лиц и транспортных средств по основаниям, предусмотренным законодательством Республики Казахстан;
      15) установление запрета на продажу оружия, боеприпасов, взрывчатых и ядовитых веществ, установление особого режима оборота лекарственных средств и медицинских препаратов, содержащих наркотические и иные сильнодействующие вещества, алкогольной продукции;
      16) временное изъятие у граждан и других лиц, организаций оружия, боеприпасов, взрывчатых, ядовитых и радиоактивных веществ, боевой и учебной военной техники в порядке установленном законодательством Республики Казахстан;
      17) установление контроля за работой типографий, вычислительных центров и автоматизированных систем, средств массовой информации, использование их для нужд обороны, а также ограничение их деятельности;
      18) введение военной цензуры;
      19) интернирование в соответствии с общепризнанными принципами и нормами международного права граждан иностранного государства (государств), совершившего (совершивших) агрессию;
      20) запрещение или ограничение выезда граждан Республики Казахстан за границу;
      21) введение в государственных органах и организациях дополнительных мер, направленных на усиление режима секретности;
      22) иные меры необходимые для обеспечения военного положения в соответствии с законодательными актами Республики Казахстан.
      3. В период военного положения в целях обеспечения условий для производства продукции, осуществления работ и услуг, необходимых для удовлетворения потребностей государства в интересах обороны, а также нужд населения, законодательством Республики Казахстан могут быть введены меры, связанные с временными ограничениями на осуществление экономической и финансовой деятельности, свободное перемещение товаров (услуг) и финансовых средств, на поиск, получение, передачу, производство и распространение информации, порядок и условия процедур банкротства, режим трудовой деятельности, а также могут устанавливаться особенности функционирования финансовой, налоговой, таможенной и банковской систем как на всей территории Республики Казахстан, так и в отдельных местностях.
      4. Необходимые законодательные и иные нормативные правовые акты, регламентирующие осуществление мер военного положения, указанных в пунктах 2 и 3 настоящей статьи, могут быть приняты как в период действия военного положения, так и до его введения.
 
      Статья 7. Привлечение Вооруженных Сил, других войск и воинских
                формирований, а также государственных органов к обеспечению
                военного положения
 
      1. К обеспечению военного положения по решению Президента Республики Казахстан привлекаются Вооруженные Силы, другие войска и воинские формирования, а также государственные органы для выполнения следующих основных задач:
      1) поддержание особого режима въезда на территорию, где введено военное положение, и выезда с этой территории, а также ограничение свободы передвижения по ней;
      2) участие в спасении и эвакуации населения, в аварийно-спасательных и других неотложных работах, в проведении санитарно-противоэпидемических, противоэпизоотических и других мероприятий;
      3) охрана государственных и военных объектов, объектов, обеспечивающих жизнедеятельность населения, функционирование транспорта и коммуникаций, а также представляющих повышенную опасность для жизни, здоровья людей и окружающей природной среды;
      4) охрана общественного порядка и общественной безопасности, участие в проведении мероприятий по обеспечению мер военного положения;
      5) пресечение деятельности незаконных вооруженных формирований, террористов и диверсантов, а также общественных и религиозных объединений, иностранных и международных организаций, в отношении которых правоохранительные органы и органы военного управления имеют достоверные сведения о том, что эта деятельность, направлена на подрыв обороны и безопасности Республики Казахстан.
      2. Деятельность государственных органов, Вооруженных Сил, других войск и воинских формирований, привлекаемых для обеспечения мер военного положения, осуществляется в соответствии с законодательством Республики Казахстан.
 
      Статья 8. Применение оружия, боевой техники, специальных средств, а
                также физической силы при обеспечении военного положения
 
      1. При исполнении служебных обязанностей военнослужащим и сотрудникам государственных органов, привлекаемым для обеспечения военного положения, предоставляется право на ношение, хранение, применение оружия, боевой техники, специальных средств, а также применения физической силы.
      Указанные лица не несут ответственности за причинение вреда, в связи с применением физической силы, специальных средств, огнестрельного оружия и боевой техники, если нанесенный вред соответствует характеру и степени общественной опасности.
      2. Военнослужащие и сотрудники государственных органов, привлекаемые для обеспечения военного положения, имеют право применять физическую силу, специальные средства, оружие или боевую технику:
      1) для отражения нападения на государственные и военные объекты, граждан и других лиц;
      2) для пресечения сопротивления, сопряженного с опасностью для жизни и здоровья военнослужащих и сотрудников государственных органов, а также граждан и других лиц;
      3) для задержания лиц, имеющих при себе огнестрельное или холодное оружие, боеприпасы, взрывчатые, химические или ядовитые вещества если они:
      застигнуты при совершении преступления;
      не выполняют законные требования военнослужащих или сотрудников государственных органов;
      препятствуют военнослужащим и сотрудникам государственных органов осуществлять, возложенные на них служебные обязанности;
      4) для пресечения попыток незаконного проникновения на охраняемые объекты и в места дислокации войск;
      5) для освобождения заложников, захваченных охраняемых объектов, сооружений, транспортных средств и грузов, а также для пресечения массовых беспорядков и групповых нарушений общественного порядка;
      6) для остановки транспортного средства, водитель которого не выполнил законные требования;
      7) для подачи сигнала тревоги или вызова помощи;
      8) в иных случаях в соответствии с законодательными актами Республики Казахстан.
      3. Применение физической силы, специальных средств, оружия и боевой техники с превышением полномочий влечет за собой ответственность, установленную законом.
 
          Раздел 3. Полномочия Президента, Правительства
                    Республики Казахстан в период военного положения
 
      Статья 9. Полномочия Президента Республики Казахстан
 
      1. Президент Республики Казахстан в период военного положения:
      1) осуществляет общее руководство организацией обеспечения военного положения;
      2) обеспечивает согласованное функционирование и взаимодействие государственных органов;
      3) утверждает порядок применения мер военного положения на территории, где оно введено, а также полномочия государственных органов по обеспечению этих мер;
      4) издает нормативные правовые акты по вопросам военного положения;
      5) в соответствии с законодательными актами Республики Казахстан принимает и вводит государственный бюджет военного времени и незамедлительно информирует об этом Парламент Республики Казахстан;
      6) устанавливает порядок привлечения Вооруженных Сил и государственных органов к обеспечению военного положения и определяет их задачи в соответствии с настоящим Законом;
      7) устанавливает запреты или ограничения на проведение собраний, митингов, демонстраций, шествий, пикетирований, забастовок, а также на иные формы приостановления деятельности организаций;
      8) определяет особенности прохождения военной службы;
      9) представляет, для денонсации Парламентом Республики Казахстан международные договоры Республики Казахстан, с государством (группой или коалицией государств), совершившим (совершивших) агрессию;
      10) устанавливает особый режим работы транспорта, коммуникаций и энергетики, а также объектов, представляющих повышенную опасность для жизни, здоровья людей и окружающей природной среды;
      11) образует консультативно-совещательные органы по вопросам обороны и безопасности;
      12) по представлению Премьер-Министра Республики Казахстан определяет структуру и состав Правительства Республики, а также образует, упраздняет и реорганизует министерства и центральные исполнительные органы не входящие в состав Правительства Республики Казахстан на период действия военного положения.
      2. В период действия военного положения Президент Республики Казахстан осуществляет также иные полномочия, возложенные на него Конституцией и другими законами Республики Казахстан.
 
      Статья 10. Полномочия Правительства Республики Казахстан
 
      1. Правительство Республики Казахстан в период военного положения:
      1) руководит деятельностью органов исполнительной власти и организаций по обеспечению военного положения;
      2) обеспечивает выполнение мер, направленных на удовлетворение нужд государственных органов, Вооруженных Сил, организаций, граждан и других лиц;
      3) определяет порядок заключения договоров (контрактов) на выполнение организациями заданий (заказов) государства в целях обеспечения обороны и безопасности Республики Казахстан, а также прекращения действия ранее заключенных договоров (контрактов);
      4) определяет порядок финансирования нужд обороны и безопасности Республики Казахстан, представляет Президенту Республики Казахстан государственный бюджет военного времени и обеспечивает его исполнение;
      5) организует работу по обеспечению мер военного положения материально-техническими, трудовыми и другими ресурсами;
      6) определяет порядок возмещения государством ущерба, связанного с реквизицией собственности организаций, граждан и других лиц в период действия военного положения;
      7) представляет, для денонсации Парламентом Республики Казахстан международные договоры с государством (группой или коалицией государств), совершившим (совершивших) агрессию, в пределах своей компетенции;
      8) руководит гражданской и территориальной обороной.
      2. В период действия военного положения Правительство Республики Казахстан осуществляет также иные полномочия, возложенные на него Конституцией Республики Казахстан и другими законодательными актами Республики Казахстан.
 
             Раздел 4. Обязанности граждан и других лиц,
                       организаций в период военного положения
 
      Статья 11. Обязанности граждан и других лиц в период военного
                 положения
 
      1. Граждане и другие лица обязаны выполнять требования K951000_ Конституции, международных договорных и иных обязательств Республики, настоящего Закона и иных нормативных правовых актов Республики Казахстан по вопросам военного положения.
      2. Граждане и другие лица, находящиеся на территории, где введено военное положение, обязаны:
      1) выполнять требования государственных органов, обеспечивающих военное положение, их должностных лиц и оказывать им содействие;
      2) являться по вызову в органы военного управления и государственные органы, по месту жительства;
      3) выполнять, установленные законодательством Республики Казахстан требования, изложенные в полученных ими предписаниях, повестках, распоряжениях государственных органов и их должностных лиц;
      4) участвовать в порядке, установленном Правительством Республики Казахстан, в работах оборонного характера, в ликвидации последствий применения противником оружия, в восстановлении поврежденных (разрушенных) объектов, систем жизнеобеспечения, а также в борьбе с пожарами, эпидемиями, эпизоотиями;
      5) предоставлять в соответствии с законодательством Республики Казахстан необходимое для нужд обороны имущество, находящееся в их собственности;
      6) выполнять иные обязанности, возложенные на них законодательством Республики Казахстан.
 
      Статья 12. Обязанности организаций в период военного положения
 
      1. Организации, находящиеся на территории, где введено военное положение, обязаны выполнять законные требования государственных органов, обеспечивающих военное положение, их должностных лиц и оказывать им содействие.
      2. Организации в период военного положения обязаны:
      1) предоставлять в соответствии с законодательством Республики Казахстан необходимое для нужд обороны имущество, находящееся в их собственности;
      2) в первоочередном порядке выполнять задания (заказы) государства в целях обеспечения обороны и безопасности Республики Казахстан на основании договоров (контрактов).
      3) выполнять иные обязанности, возложенные на них законодательством Республики Казахстан.
 
      Статья 13. Ответственность за неисполнение законодательства
                 Республики Казахстан о военном положении
 
      Юридические и физические лица, в случае нарушения ими законодательства о военном положении, несут ответственность в соответствии с законодательством Республики Казахстан.
 
              Раздел 5. Заключительные положения
 
      Статья 14. Выполнение международных правовых обязательств
 
      В случае введения военного положения на территории Республики Казахстан или в отдельных ее местностях Президент Республики Казахстан принимает меры в соответствии с обязательствами Республики, вытекающими из Устава Организации Объединенных Наций и международных договоров Республики Казахстан.
 
      Статья 15. Отмена военного положения
 
      1. Военное положение на территории Республики Казахстан или в отдельных ее местностях отменяется Президентом Республики Казахстан после прекращения обстоятельств, послуживших основанием для его введения.
      2. Нормативные правовые акты, принятые в целях обеспечения военного

 

положения и связанные с временным ограничением прав и свобод граждан, а

также прав организаций, применяются только в течение срока, на который

введено военное положение и подлежат отмене в установленном

законодательством порядке.

     3. Настоящий Закон вступает в силу со дня подписания и подлежит

опубликованию.


          Президент

     Республики Казахстан


     (Специалисты: Мартина Н.А.,

                   Абрамова Т.М.)