Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2006 жылғы 29 желтоқсандағы N 1308 қаулысына өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2008 жылғы 5 мамырдағы N 413 Қаулысы

      Қазақстан Республикасының Үкіметі  ҚАУЛЫ ЕТЕДІ :
      1. "Қазақстан Республикасында бәсекелестікті дамыту мен қорғаудың 2007 - 2009 жылдарға арналған бағдарламасын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2006 жылғы 29 желтоқсандағы N 1308  қаулысына (Қазақстан Республикасының ПҮАЖ-ы, 2006 ж., N 50, 540-құжат) мынадай өзгерістер мен толықтырулар енгізілсін:
      2-тармақтағы "Қазақстан Республикасы Индустрия және сауда министрлігіне" деген сөздер "Қазақстан Республикасы Бәсекелестікті қорғау агенттігіне (Монополияға қарсы агенттікке)" деген сөздермен ауыстырылсын;

      3-тармақтағы "Қазақстан Республикасы Индустрия және сауда министрлігі" деген сөздер "Қазақстан Республикасы Бәсекелестікті қорғау агенттігі (Монополияға қарсы агенттік)" деген сөздермен ауыстырылсын;
      көрсетілген қаулымен бекітілген Қазақстан Республикасында бәсекелестікті дамыту мен қорғаудың 2007 - 2009 жылдарға арналған бағдарламасында:
      "Қазақстанда бәсекелестікті дамытудың қазіргі заманғы жай-күйін және проблемаларын талдау" деген 3-бөлімнің сегізінші абзацындағы "Қазақстан Республикасы Индустрия және сауда министрлігінің құрылымындағы Бәсекелестікті қорғау комитеті" деген сөздер "Қазақстан Республикасы Бәсекелестікті қорғау агенттігі (Монополияға қарсы агенттік)" деген сөздермен ауыстырылсын;
      "Бағдарламаны іске асырудың негізгі бағыттары мен тетігі" деген 5-бөлімде:
      "Экономиканың барлық салаларында бәсекелестік ортаны құру" деген 5.2-кіші бөлім мынадай мазмұндағы абзацтармен толықтырылсын:
      "Мемлекет басшысы өзінің 2008 жылғы 6 ақпандағы "Қазақстан халқының әл-ауқатын арттыру - мемлекеттік саясаттың басты мақсаты" атты Қазақстан халқына Жолдауында Қазақстан Республикасының Үкіметі макроэкономикалық саясатының маңызды басымдықтарының бірі ретінде бәсекелестікті қорғау бойынша одан әрі жұмыстың айқындалғанын және елдегі кәсіпкерлік белсенділіктің өсуіне елеулі серпін беруі тиіс бәсекелестік туралы жаңа заңды қабылдаудың қажеттілігі белгіленгенін атап көрсетті.
      Өткен жылдары қабылданған монополияға қарсы заңнаманы жетілдіру жөніндегі дәйекті шаралар субъектілердің теріс монополистік мінез-құлқының алдын алуға ықпал етуге және жаңа компаниялардың және жұмыс істеп тұрған кәсіпорындар арасында салауатты бәсекелестіктің пайда болуына, қазақстандық экономиканың халықаралық қауымдастыққа жоспарлы ықпалдасуына ықпал ететін жағдай жасауға мүмкіндік берді.
      Халықаралық тәжірибе көрсеткендей, монополияға қарсы реттеу жүйесі экономиканың дамуы мен қайта құрылуынан қалмауы тиіс, әлемдік сауданың жаһандануын, экономикалық шекаралардың ашықтығын, сондай-ақ бизнес жүргізудің жаңа нысандарының пайда болуын ескеру қажет. Тез өзгеріп отырған әлеуметтік-экономикалық жағдайлар мен жаңа функционалдық қажеттіліктерге бейімделудің қажеттілігі негізінде монополияға қарсы заңнаманы одан әрі жетілдіру талап етіледі.
      Монополистік қызметке қарсы іс-қимыл мен бәсекелестікті қорғау процесінде монополияға қарсы орган экономикалық жағдай қалай өзгерсе, солайша бизнестің жаңа нысандарының пайда болуына, кәсіпкерлердің құқықтарын қорғауға жаңа талаптардың қойылуына қарай жаңа проблемалармен үнемі бетпе-бет келеді.
      Бәсекелестік туралы жаңа заңды әзірлеу тауар нарықтарында еркін бәсекелестіктің дамуы, бәсекелестікті шектеу мен нарыққа қатысушылардың ымыраласу фактілерін, экономика салаларын "жасырын" монополияландыруды болдырмаудың айқын тетіктерін анықтау, монополияға қарсы органның рөлі мен өкілеттіктерін күшейту, оның қызметінің тиімділігін арттыру үшін тартымды және айқын жағдай жасау қажеттілігінен туындайды.
      Қазақстан Республикасының нормативтік құқықтық актілерінің көпшілігі сол немесе өзге тауар нарығында қалыптасатын қоғамдық қатынастарды реттейді.
      Тауар нарықтарындағы бәсекелестікті дамыту дәрежесін бағалау, бәсекеге қабілеттілікті арттырудың маркетингтік стратегиясын, әлеуетті бәсекелестер үшін нарыққа "кіру"/"шығу" тосқауылдарының болуын (болмауын) және оларды еңсеру шараларын айқындау мақсатында оларға жүргізілген талдаулар бәсекелестік жеткіліксіз дамыған экономиканың салаларын анықтады.
      Осылайша, заңнамалық реттеу бәсекелестікке келеңсіз әсер ететін ережелерді жою мақсатында жетілдіру қажет экономиканың негізгі салалары.
      Қабылданатын нормативтік құқықтық актілер кәсіпкерлерге бизнесте жаңа мүмкіндіктер аша отырып, бәсекелестікті күшейтуге, экономикалық ресурстарды оңтайлы бөлу арқылы елдің экономикалық көрсеткіштерін жақсартуға, жоғары сапалы тауарлар мен қызметтерге төмен баға белгілеуге ықпал етуі тиіс.
      Нормативтік құқықтық актілерді монополияға қарсы заңнамаға сәйкес келтірудің маңызы зор, экономикалық қатынастарды реттеу құралы ретінде бәсекелестікті дамытпайынша, тауарлар мен қызметтерді тұтынушылардың жалпы экономикалық әл-ауқатын жақсарту мүмкін емес.";

      "Бағдарламаны іске асыру жөніндегі іс-шаралар жоспары" деген 8-бөлімде:
      4-бағанда:
      реттік нөмірлері 4, 5, 6, 7, 9, 12-жолдардағы "ИСМ" деген аббревиатура "БҚА" деген аббревиатурамен ауыстырылсын;
      реттік нөмірі 13-жол ", БҚА" деген аббревиатурамен толықтырылсын;
      мынадай мазмұндағы реттік нөмірлері 14, 15-жолдармен толықтырылсын:
"

14

"Бәсекелестік
туралы" Заңның
жобасын Қазақстан
Республикасы
Парламентінің
Мәжілісіне енгізу

Заң
жобасы

БҚА
(жинақ-
тау),
ТМРА,
ҚҚА,
АБА

2008
жылғы
қараша

Талап
етілмейді


15

Бәсекелестікті
шектейтін
ережелерді
анықтау мен алып
тастау тұрғысынан
заңнамаға
түгендеу жүргізу

Қазақ-
стан
Респу-
блика-
сының
Үкіме-
тіне
ақпа-
рат

БҚА
(жинақ-
тау),
Әділет-
мині,
ЭБЖМ

2009
жылғы
15 жел-
тоқсан

Талап
етілмейді


                                                               ";

      ескертпе "Әділет министрлігі" деген сөздерден кейін ";" белгісі қойылып, мынадай мазмұндағы аббревиатуралармен толықтырылсын:
      "БҚА - Қазақстан Республикасы Бәсекелестікті қорғау агенттігі (Монополияға қарсы агенттік);
      ТМРА - Қазақстан Республикасы Табиғи монополияларды реттеу агенттігі;
      ҚҚА - Қазақстан Республикасы Қаржы нарығы мен қаржы ұйымдарын реттеу және қадағалау агенттігі;
      АБА - Қазақстан Республикасы Ақпараттандыру және байланыс агенттігі.".

         2. Осы қаулы қол қойылған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі.

       Қазақстан Республикасының
      Премьер-Министрі                                    К.Мәсімов

О внесении изменений и дополнений в постановление Правительства Республики Казахстан от 29 декабря 2006 года N 1308

Постановление Правительства Республики Казахстан от 5 мая 2008 года N 413

      Правительство Республики Казахстан  ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      1. Внести в  постановление Правительства Республики Казахстан от 29 декабря 2006 года N 1308 "Об утверждении Программы развития и защиты конкуренции в Республике Казахстан на 2007-2009 годы" (САПП Республики Казахстан, 2006 г., N 50, ст. 540) следующие изменения и дополнения:

      в пункте 2 слова "Министерство индустрии и торговли Республики Казахстан" заменить словами "Агентство Республики Казахстан по защите конкуренции (Антимонопольное агентство)";

      в пункте 3 слова "Министерству индустрии и торговли Республики Казахстан" заменить словами "Агентству Республики Казахстан по защите конкуренции (Антимонопольному агентству)";

      в Программе развития и защиты конкуренции в Республике Казахстан на 2007-2009 годы, утвержденной указанным постановлением:

      в абзаце восьмом раздела 3. "Анализ современного состояния и проблемы развития конкуренции в Казахстане" слова "Комитет по защите конкуренции в структуре Министерства индустрии и торговли Республики Казахстан" заменить словами "Агентство Республики Казахстан по защите конкуренции" (Антимонопольное агентство)";

      в разделе 5. "Основные направления и механизм реализации Программы":

      подраздел 5.2. "Создание конкурентной среды во всех отраслях экономики" дополнить абзацами следующего содержания:
      "Глава государства в своем Послании народу Казахстана от 6 февраля 2008 года "Повышение благосостояния граждан Казахстана - главная цель государственной политики" отметил, что в качестве одного из важных приоритетов макроэкономической политики Правительства Республики Казахстан определена дальнейшая работа по защите конкуренции и обозначена необходимость принятия нового закона о конкуренции, который должен послужить серьезным толчком для роста предпринимательской активности в стране.
      Предпринятые в предыдущие годы последовательные меры по совершенствованию антимонопольного законодательства позволили способствовать предотвращению негативного монополистического поведения субъектов и создать обстановку, способствующую появлению новых компаний и здоровой конкуренции между существующими предприятиями, планомерной интеграции казахстанской экономики в международное сообщество.
      Как показывает международный опыт, система антимонопольного регулирования не должна отставать от развития и преобразования экономики, необходимо учитывать глобализацию мировой торговли, открытость экономических границ, а также появление новых форм ведения бизнеса. Исходя из необходимости адаптации к быстро изменяющимся социально-экономическим условиям и новым функциональным потребностям, требуется дальнейшее совершенствование антимонопольного законодательства.
      В процессе противодействия монополистической деятельности и защиты конкуренции антимонопольный орган постоянно сталкивается с новыми проблемами по мере того, как изменяется экономическая ситуация, появляются новые формы бизнеса, предъявляются новые требования к защите прав предпринимателей.
      Разработка нового закона о конкуренции вызвана необходимостью создания привлекательных и прозрачных условий для развития свободной конкуренции на товарных рынках, определения четких механизмов выявления фактов ограничения конкуренции и сговора между участниками рынка, предотвращения "скрытой" монополизации отраслей экономики, усиления роли и полномочий антимонопольного органа, повышения эффективности его деятельности.
      Большинство нормативных правовых актов Республики Казахстан регулируют общественные отношения, складывающиеся на том или ином товарном рынке.
      Проведенные анализы товарных рынков, имевшие своей целью оценку степени развитости на них конкуренции, определение маркетинговой стратегии повышения конкурентоспособности, наличия (отсутствия) барьеров "входа"/"выхода" на рынок для потенциальных конкурентов и меры их преодоления, выявили сферы экономики, где недостаточно развита конкуренция.
      Таким образом, это те основные отрасли экономики, законодательное регулирование которых необходимо совершенствовать с целью устранения из них положений, оказывающих негативное влияние на конкуренцию.
      Принимаемые нормативные правовые акты должны способствовать усилению конкуренции, открывая предпринимателям новые возможности в бизнесе, улучшать экономические показатели страны посредством оптимального распределения экономических ресурсов, влияния на установление низких цен на товары и услуги высокого качества.
      Приведение нормативных правовых актов в соответствие с антимонопольным законодательством имеет важное значение, поскольку без развития конкуренции, как средства регулирования экономических отношений, не представляется возможным улучшение общего экономического благосостояния потребителей товаров и услуг.";

      в разделе 8. "План мероприятий по реализации Программы":

      в графе 4:

      в строках, порядковые номера 4, 5, 6, 7, 9, 12, аббревиатуру "МИТ" заменить аббревиатурой "АЗК";

      строку, порядковый номер 13, дополнить аббревиатурой "АЗК".

      дополнить строками, порядковые номера 14, 15, следующего содержания:

"

14

Внесение в
Мажилис
Парламента
Республики
Казахстан
проекта
Закона "О
конкуренции"

Проект
Закона

АЗК
(созыв),
АРЕМ,
АФН, АИС

Ноябрь
2008
года

Не
требуется


15

Проведение
инвентаризации
законодатель-
ства на
предмет
выявления и
исключения
положений,
ограничивающих
конкуренцию

Информация
в Прави-
тельство
Республики
Казахстан

АЗК
(созыв),
МЮ, МЭБП

15
декабря
2009
года

Не
требуется


                                                                    ";

      примечание дополнить аббревиатурами следующего содержания:
      "АЗК - Агентство Республики Казахстан по защите конкуренции (Антимонопольное агентство)
      АРЕМ - Агентство Республики Казахстан по регулированию естественных монополий
      АФН - Агентство Республики Казахстан по регулированию и надзору финансового рынка и финансовых организаций
      АИС - Агентство Республики Казахстан по информатизации и связи".

      2. Настоящее постановление вводится в действие со дня подписания.

       Премьер-Министр
      Республики Казахстан                       К. Масимов