"Республикалық бюджет жобасын әзірлеу ережелерін бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Президентінің 2009 жылғы 26 тамыздағы № 861 Жарлығына өзгеріс енгізу туралы" Қазақстан Республикасының Президенті Жарлығының жобасы туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2012 жылғы 17 сәуірдегі № 469 Қаулысы

      Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:
      «Республикалық бюджет жобасын әзірлеу ережелерін бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Президентінің 2009 жылғы 26 тамыздағы № 861 Жарлығына өзгеріс енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Президенті Жарлығының жобасы Қазақстан Республикасы Президентінің қарауына енгізілсін.

      Қазақстан Республикасы
      Премьер-Министрі                           К. Мәсімов

Қазақстан Республикасының Президенті
ЖАРЛЫҚ

«Республикалық бюджет жобасын әзірлеу ережелерін бекіту туралы»
Қазақстан Республикасы Президентінің 2009 жылғы 26 тамыздағы
№ 861 Жарлығына өзгеріс енгізу туралы

      ҚАУЛЫ ЕТЕМІН:
      1. «Республикалық бюджет жобасын әзірлеу ережелерін бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Президентінің 2009 жылғы 26 тамыздағы № 861 Жарлығына (Қазақстан Республикасының ПҮАЖ-ы, 2009 ж., № 36, 342-құжат) мынадай өзгеріс енгізілсін:
      жоғарыда көрсетілген Жарлықпен бекітілген Республикалық бюджет жобасын әзірлеу ережелері осы Жарлыққа қосымшаға сәйкес жаңа редакцияда жазылсын.
      2. Осы Жарлық алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
      Президенті                                 Н. Назарбаев

Қазақстан Республикасы
Президентінің     
2012 жылғы «    »     
№    Жарлығына  
ҚОСЫМША       

Қазақстан Республикасы 
Президентінің    
2011 жылғы 26 тамыздағы
№ 861 Жарлығымен   
БЕКІТІЛГЕН     

Республикалық бюджет жобасын әзірлеу
ЕРЕЖЕЛЕРІ

1. Жалпы ережелер

      1. Осы Республикалық бюджет жобасын әзірлеу ережелері (бұдан әрі - Ереже) Қазақстан Республикасының 2008 жылғы 4 желтоқсандағы Бюджет кодексіне сәйкес әзірленді және республикалық бюджет жобасын әзірлеу тәртібін айқындайды.
      2. Республикалық бюджет жобасын әзірлеу үдерісі мынадай кезеңдерді:
      1) Қазақстан Республикасының әлеуметтік-экономикалық даму болжамының жобасын әзірлеуді және оны Қазақстан Республикасы Үкіметінің мақұлдауын;
      2) орталық мемлекеттік органдардың стратегиялық жоспарларының жобаларын немесе стратегиялық жоспарларына енгізілетін өзгерістер мен толықтырулардың жобаларын, стратегиялық жоспарлар әзірлемейтін бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің бюджеттік бағдарламаларының жобаларын, бюджеттік өтінімдерді әзірлеуді және оларды Республикалық бюджет комиссиясының қарауын;
      3) республикалық бюджет туралы заң жобасын әзірлеуді қамтиды.

2. Қазақстан Республикасының әлеуметтік-экономикалық
даму болжамының жобасын әзірлеу

      3. Қазақстан Республикасының әлеуметтік-экономикалық даму болжамын мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті орган әзірлейді.
      4. Әлеуметтік-экономикалық даму болжамы стратегиялық және бағдарламалық құжаттар мен Қазақстан Республикасы Президентінің елдегі жағдай туралы және республиканың ішкі және сыртқы саясатының негізгі бағыттары туралы Қазақстан халқына жыл сайынғы Жолдауы ескеріле отырып, жылжымалы негізде бес жылдық кезеңге арналып, жыл сайын әзірленеді және мыналарды:
      1) экономика дамуының сыртқы және ішкі жағдайларын;
      2) орта мерзімді кезеңге арналған экономикалық саясаттың, оның ішінде салық-бюджет саясатының мақсаттары мен міндеттерін;
      3) бес жылға арналған экономикалық саясаттың, оның ішінде салық-бюджет саясатының негізгі бағыттары мен шараларын;
      4) бес жылдық кезеңге арналған әлеуметтік-экономикалық даму көрсеткіштерінің болжамын;
      5) шоғырландырылған, мемлекеттік және республикалық бюджеттер түсімдері мен шығыстарының, бюджет тапшылығының болжамын қамтитын үш жылдық кезеңге арналған бюджеттік параметрлердің болжамын;
      6) әлеуметтік-экономикалық дамудың басым бағыттарын іске асыруға бағытталған шығыстардың жаңа бастамаларын;
      7) басым республикалық бюджеттік инвестициялар тізбесін қамтиды.
      Нысаналы индикаторлар мен көрсеткіштер сандық және сапалық нәтижелерді айқындау үшін негізгі бағыттар (салалар) бойынша белгіленеді, бес жылдық кезең ішінде Қазақстан Республикасының әлеуметтік-экономикалық саясаты осы нәтижелерге қол жеткізуге бағытталуға тиіс.
      Қазақстан Республикасының Үкіметі әлеуметтік-экономикалық дамудың және бюджеттік параметрлердің қосымша көрсеткіштерін енгізуі мүмкін.
      5. Республикалық бюджет шығыстарының болжанатын көлемі:
      1) жалпы сипаттағы трансферттердің бекітілген көлеміне және жалпы сипаттағы трансферттер туралы тиісті заңмен қамтылмаған жылдарға арналған олардың болжанатын көлеміне;
      2) үкіметтік борышқа қызмет көрсетуге және оны өтеуге;
      3) Қазақстан Республикасы ратификациялаған халықаралық шарттар мен келісімдерді орындауға;
      4) мемлекеттік кепілдіктер мен кепілгерліктерді орындауға;
      5) Қазақстан Республикасы Үкіметінің резервін қалыптастыруға байланысты шығыстарды бөле отырып айқындалады.
      Қазақстан Республикасының Үкіметі резервінің болжанатын көлемін айқындау кезінде есепті және ағымдағы қаржы жылына белгіленген резерв көлемі ескеріледі.
      6. Әлеуметтік-экономикалық даму болжамын қалыптастыру үшін бюджеттік бағдарламалардың әкімшілері үш жылдық кезеңге арналған әлеуметтік-экономикалық дамудың басымдықтарын іске асыруға бағытталған шығыстардың жаңа бастамалары бойынша, оның ішінде басым бюджеттік инвестициялар тізбесіне енгізу үшін бюджеттік инвестициялар бойынша негіздемелері бар ұсыныстарды және басқа да қажетті ақпаратты ағымдағы қаржы жылының 1 наурызына дейінгі мерзімде мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті органға ұсынады. Бұл ретте жаңа бастамалар бойынша, оның ішінде бюджеттік инвестициялар бойынша ұсыныстарды беру нысандары мен тәртібін мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті орган айқындайды.
      Мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті орган бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің әлеуметтік-экономикалық даму басымдықтарын іске асыруға бағытталған шығыстардың жаңа бастамалары жөніндегі, оның ішінде бюджеттік инвестициялар жөніндегі ұсыныстарын стратегиялық және бағдарламалық құжаттарға, Қазақстан Республикасының бюджет және өзге де заңнамасына сәйкестігі тұрғысынан қарайды және Республикалық бюджет комиссия отырысында республиканың әлеуметтік-экономикалық даму көрсеткіштері мен әлеуметтік-экономикалық саясат басымдықтарының сценарийлік болжамы мақұлданған күннен бастап үш күн мерзімде бюджеттік бағдарламалардың әкімшілеріне әлеуметтік-экономикалық даму басымдықтарын іске асыруға бағытталған ағымдағы шығыстардың жаңа басымдықтары бойынша қорытындыларды жібереді.
      Осы тармақта көрсетілген құжаттарды қарау нәтижелері бойынша мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті орган әлеуметтік-экономикалық даму басымдықтарын іске асыруға бағытталған шығыстардың жаңа бастамаларын айқындайды және әлеуметтік-экономикалық даму болжамына енгізу үшін бюджеттік инвестициялық саясаттың басымдықтарын қалыптастырады.
      Облыстардың, Астана және Алматы қалаларының жергілікті атқарушы органдары бюджеттік инвестициялық саясаттың басымдықтарына сәйкес ағымдағы қаржы жылының 15 наурызынан кешіктірмей тиісті республикалық бюджеттік бағдарламалар әкімшілеріне әлеуметтік-экономикалық даму басымдықтарын іске асыруға бағытталған нысаналы даму трансферттері бойынша ұсыныстар енгізеді.
      Мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті орган бюджеттік инвестициялық саясат басымдықтарының негізінде және осы Ереженің 9-тармағында көрсетілген құжаттарды қарау нәтижелері бойынша:
      1) мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті орган анықтаған нысан бойынша қорытынды қалыптастырады және жоспарланатын кезеңнің алдындағы жылдың 1 мамырына дейінгі мерзімде республикалық бюджеттік бағдарламалардың әкімшілеріне жібереді;
      2) мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті органның оң экономикалық қорытындысына ие (кейінге қалдыру шарты бар бюджеттік инвестицияларды қоспағанда) үш жылдық кезеңге арналған басым республикалық бюджеттік инвестициялар тізбесінің жобасын қалыптастырады және жоспарланатын кезеңнің алдындағы жылдың 15 мамырынан кешіктірмей оны кейіннен Республикалық бюджет комиссиясында қарау үшін бюджеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті органға енгізеді.
      7. Қазақстан Республикасының әлеуметтік-экономикалық даму болжамының жобасын Қазақстан Республикасының Үкіметі мақұлдайды.
      8. Қазақстан Республикасының Үкіметі мақұлдаған Қазақстан Республикасының әлеуметтік-экономикалық даму болжамы бұқаралық ақпарат құралдарында жариялануға тиіс.

3. Орталық мемлекеттік органдардың стратегиялық жоспарларының
жобаларын немесе стратегиялық жоспарларына енгізілетін
өзгерістер мен толықтырулардың жобаларын әзірлеу, басым
бюджеттік инвестициялар бойынша ұсыныстар әзірлеу, стратегиялық
жоспарлар мен бюджеттік өтінімдер әзірлемейтін бюджеттік
бағдарламалар әкімшілерінің бюджеттік бағдарламаларының
жобаларын әзірлеу

      9. Республикалық бюджет шығыстарын жоспарлау үшін республикалық бюджеттік бағдарламалар әкімшілері:
      1) мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті органға ағымдағы қаржы жылының 1 сәуіріне дейінгі мерзімде стратегиялық жоспарлардың жобаларын немесе стратегиялық жоспарларға өзгерістер мен толықтырулардың жобаларын, сондай-ақ басым бюджеттік инвестициялар бойынша ұсыныстарды;
      2) бюджеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті органға ағымдағы қаржы жылының 15 мамырына дейінгі мерзімде бюджеттік өтінімдерді және стратегиялық жоспарлардың жобаларын немесе мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті органның қорытындыларын есепке ала отырып, стратегиялық жоспарларға өзгерістер мен толықтырулардың жобаларын ұсынады.
      Стратегиялық жоспарларды әзірлемейтін республикалық бюджеттік бағдарламалардың әкімшілері бюджеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті органға бюджеттік өтінімдерді және бюджеттік бағдарламалардың жобаларын ұсынады.
      Нәтижелерге бағалау жүргізілген жағдайда бағалау нәтижелері Ережелердің осы тармағында көрсетілген құжаттарға қоса беріледі.
      Бюджеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті орган республикалық бюджеттің шығыстарын жоспарлаған кезде Қазақстан Республикасы Бюджет кодексінің 126-бабының 2-тармағына сәйкес республикалық бюджеттік бағдарламалар әкімшілері ұсынған есепті қаржы жылындағы стратегиялық жоспардың іске асырылуы туралы есептердің деректерін ескереді.
      10. Мемлекеттік органның стратегиялық жоспары Қазақстан Республикасының стратегиялық және бағдарламалық құжаттарының, әлеуметтік-экономикалық даму болжамының негізінде әр үш жыл сайын бес жылдық кезеңге әзірленеді.
      11. Республикалық бюджет шығыстарының болжамды көлемі осы Ережелердің 5-тармағында санамаланған шығыстарды шегере отырып, базалық шығыстарға және жаңа бастамаларға арналған шығыстарға бөлінеді.
      Тұрақты сипаттағы шығыстар, күрделі шығыстар, сондай-ақ бюджеттен қоса қаржыландыру шартымен басталған (жалғасатын) бюджеттік инвестициялық жобаларға және концессиялық жобаларға арналған шығыстар базалық шығыстар болып табылады.
      Мемлекеттік функцияларды, өкілеттіктерді орындауға және мемлекеттік қызметтер көрсетуге, сондай-ақ трансферттер төлеуге және мемлекеттің басқа да міндеттемелеріне байланысты шығыстар тұрақты сипаттағы шығыстар болып табылады.
      Жаңа бастамаларға арналған шығыстарға:
      1) кейіннен жаңа бюджеттік бағдарламалар бойынша қаржыландырылатын стратегиялық және бағдарламалық құжаттарға сәйкес әлеуметтік-экономикалық дамудың жаңа басым бағыттарын іске асыруға;
      2) макроэкономикалық және әлеуметтік көрсеткіштердің өзгеруіне байланысты емес және қолданыстағы бюджеттік бағдарламалар шеңберінде бюджет қаражатын жұмсаудың қосымша бағыттарын (орындалатын мемлекеттік функциялардың, өкілеттіктердің және көрсетілетін мемлекеттік қызметтердің көлемін кеңейтуді) көздейтін базалық шығыстарды ұлғайтуға бағытталған шығыстар жатады.
      12. Республикалық бюджеттің базалық шығыстарға және жаңа бастамаларға арналған шығыстарының көлемін республикалық бюджеттік бағдарламалардың әкімшілері арасында бюджеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті органның ұсыныстары негізінде және мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті органның қорытындыларын ескере отырып, Республикалық бюджет комиссиясы бөледі.
      Базалық шығыстар шығыстардың қазіргі құрылымы мен болжамды макроэкономикалық көрсеткіштер негізінде есептелген кезекті жоспарлы кезеңнің үшінші жылына арналған болжамды көлемді қоса отырып, ағымдағы жоспарлы кезеңнің екінші және үшінші жылдары шығыстарының бекітілген көлемі негізінде айқындалады.
      Жаңа бастамаларға арналған шығыстар стратегиялық және бағдарламалық құжаттарда белгіленген елдің дамуының басымдықтарын, есепті қаржы жылының бюджеттік мониторингі нәтижелерін, есепті қаржы жылында стратегиялық жоспарды іске асыру туралы есептерді, нәтижелерді бағалауды ескере отырып, республикалық бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің арасында бөлінеді.
      13. Бюджеттік бағдарламалар әкімшісінің жаңа бастамаларға арналған шығыстарын жоспарлау қосымша бюджет қаражатын бөлу есебінен де, өткен жоспарлы кезеңде республикалық бюджет туралы заңда бекітілген осы бюджеттік бағдарламалар әкімшісінің базалық шығыстары қаражатын қайта бөлу есебінен де жүзеге асырылады.
      14. Егер жекелеген бюджеттік бағдарламалар бойынша өткен жоспарлы кезеңнің екінші және үшінші жылдарының шығыстар сомасы республикалық бюджет туралы заңда осы бағдарламалар бойынша бекітілген сомамен салыстырғанда өзгермейтін болса, онда осы бағдарламалар (кіші бағдарламалар) бойынша шығыстардың түрлері бойынша есептер жасалмайды.
      Осы бағдарламалар бойынша шығыстардың түрлері бойынша есептер үшінші жылға ғана жасалады.
      Егер жекелеген бюджеттік бағдарламалар бойынша өткен жоспарлы кезеңнің екінші және (немесе) үшінші жылдарының шығыстар сомасы республикалық бюджет туралы заңда осы бағдарламалар бойынша бекітілген сомамен салыстырғанда өзгеретін болса, онда шығыстардың түрлері бойынша есептеулер жоспарланатын жоспарлы кезеңнің жылдары бөлінісінде осы бағдарламалар (кіші бағдарламалар) бойынша жасалады және ұсынылады.
      15. Мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті орган стратегиялық жоспарлардың жобаларын немесе стратегиялық жоспарларға өзгерістер мен толықтырулардың жобаларын және басым бюджеттік инвестициялар бойынша ұсыныстарды олардың стратегиялық және бағдарламалық құжаттарға, елдің әлеуметтік-экономикалық даму болжамына, Қазақстан Республикасының бюджет және өзге де заңнамасына сәйкестігі тұрғысынан қарайды.
      Мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті орган стратегиялық жоспарлардың жобаларын немесе оларға өзгерістер мен толықтырулардың жобаларын қарау нәтижелері бойынша он күн ішінде қорытындыны қалыптастырады және мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті орган анықтайтын нысан бойынша республикалық бюджеттік бағдарламалардың әкімшісіне жібереді.
      16. Республикалық бюджеттік бағдарламалардың әкімшісі мемлекеттік жоспарлау жөніндегі уәкілетті органның қорытындысын ескере отырып, стратегиялық жоспардың жобасын немесе стратегиялық жоспарларға өзгерістер мен толықтырулардың жобасын пысықтайды, бюджеттік өтінім жасайды және Бюджет кодексінің 66-бабының 1-тармағында белгіленген мерзімде бюджеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті органға ұсынады.
      17. Бюджеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті орган:
      1) республикалық бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің бюджеттік өтінімдерін олардың Қазақстан Республикасының бюджет және өзге де заңнамасына, әлеуметтік-экономикалық даму болжамына, мемлекеттік қызметтің қолданыстағы заттай нормаларына және стандарттарына сәйкестігі тұрғысынан;
      2) стратегиялық жоспарлар жобаларының немесе стратегиялық жоспарларға өзгерістер мен толықтырулар жобаларының құрамында ұсынылған бюджеттік бағдарламалардың көрсеткіштерін олардың стратегиялық мақсаттармен, стратегиялық бағыттардың міндеттерімен өзара байланысы тұрғысынан;
      3) стратегиялық жоспарлар әзірлемейтін республикалық бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің бюджеттік бағдарламаларының жобаларында ұсынылған нәтижелік пен тиімділік көрсеткіштерін олардың бюджеттік бағдарламалар әкімшілері қызметінің функцияларына, өкілеттіктеріне, бағыттарына сәйкестігі тұрғысынан қарайды.
      18. Бюджеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті орган бюджеттік өтінімдерді қарау қорытындылары бойынша және стратегиялық жоспарлар әзірлемейтін бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің бюджеттік бағдарламаларының жобалары мен мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті органның қорытындысын ескере отырып, республикалық бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің шығыстары бойынша қорытындыны қалыптастырады және Республикалық бюджет комиссиясының қарауына жібереді.
      Бұл ретте республикалық бюджеттік бағдарламалар әкімшілері щығыстарының көлеміне әлеуметтік-экономикалық даму болжамында көзделмеген жаңа бастамаларға арналған шығыстар енгізілмеуге тиіс.
      Республикалық бюджеттік бағдарламалардың әкімшілері мен мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті орган, бюджеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті орган арасындағы келіспеушіліктерді Республикалық бюджет комиссиясы қарайды.
      Республикалық бюджет комиссиясы республикалық бюджеттік бағдарламалар әкімшісінің шығыстары бойынша қорытындыны қарайды және ол бойынша ұсыныстар әзірлейді.
      19. Республикалық бюджет комиссиясы бюджеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті орган қарауға дайындаған материалдарды жоспар-кестеге сәйкес қарайды.
      20. Республикалық бюджеттік бағдарламалардың әкімшілері Республикалық бюджет комиссиясының ұсыныстарына сәйкес бюджеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті органға ағымдағы қаржы жылының 1 тамызына дейінгі мерзімде пысықталған бюджеттік өтінімдерді, стратегиялық жоспарлар әзірлемейтін бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің бюджеттік бағдарламаларының жобаларын, мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті органға пысықталған стратегиялық жоспарлардың жобаларын немесе стратегиялық жоспарларға өзгерістер мен толықтырулардың жобаларын ұсынады.

4. Республикалық бюджет туралы заң жобасын әзірлеу

      21. Республикалық бюджетті бюджеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті орган әлеуметтік-экономикалық даму болжамын, мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті органның мемлекеттік органдардың стратегиялық жоспарларын қарау нәтижелері бойынша қорытындыларын ескере отырып, жыл сайын жоспарлы кезеңге әзірлейді және оны Республикалық бюджет комиссиясының қарауына енгізеді.
      22. Бюджеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті орган Республикалық бюджет комиссиясының республикалық бюджет жобасы бойынша ұсыныстары негізінде республикалық бюджет туралы заңның жобасын әзірлейді және ағымдағы қаржы жылының 15 тамызынан кешіктірмей оны Қазақстан Республикасы Үкіметінің қарауына ұсынады.
      23. Республикалық бюджет туралы заңның жобасы Қазақстан Республикасы Бюджет кодексінің 13-бабында көзделген бюджет құрылымына сәйкес Қазақстан Республикасы Бюджет кодексінің 71-бабында көзделген талаптар ескеріле отырып әзірленеді.
      24. Республикалық бюджет туралы заңның жобасын Қазақстан Республикасының Үкіметі ағымдағы қаржы жылының 1 қыркүйегінен кешіктірмей Қазақстан Республикасының Парламентіне енгізеді.
      Қазақстан Республикасының Үкіметі республикалық бюджет туралы заңның жобасымен бір мезгілде мынадай құжаттарды және материалдарды:
      1) республиканың әлеуметтік-экономикалық даму болжамын;
      2) орталық мемлекеттік органдардың стратегиялық жоспарларының жобаларын немесе стратегиялық жоспарларға өзгерістер мен толықтырулардың жобаларын;
      3) стратегиялық жоспарлар әзірлемейтін бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің бюджеттік бағдарламаларының жобаларын;
      4) мемлекеттік және мемлекет кепілдік берген борыштың соңғы есепті күнгі жай-күйі туралы деректерді;
      5) бюджеттік бағдарламалардың бюджеттік кіші бағдарламалары бөлінісінде бюджет қаражатының жұмсалу бағытын нақтылайтын ақпаратты және республикалық бюджеттің жобасына енгізілген шешімдерді ашып көрсететін түсіндірме жазбаны ұсынады.

О проекте Указа Президента Республики Казахстан "О внесении изменения в Указ Президента Республики Казахстан от 26 августа 2009 года № 861 "Об утверждении Правил разработки проекта республиканского бюджета"

Постановление Правительства Республики Казахстан от 17 апреля 2012 года № 469

      Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:
      внести на рассмотрение Президента Республики Казахстан проект Указа Президента Республики Казахстан «О внесении изменения в Указ Президента Республики Казахстан от 26 августа 2009 года № 861 «Об утверждении Правил разработки проекта республиканского бюджета».

      Премьер-Министр
      Республики Казахстан                       К. Масимов

УКАЗ Президента Республики Казахстан О внесении изменения в Указ Президента Республики Казахстан
от 26 августа 2009 года № 861 «Об утверждении Правил разработки
проекта республиканского бюджета»

      ПОСТАНОВЛЯЮ:
      1. Внести в Указ Президента Республики Казахстан от 26 августа 2009 года № 861 «Об утверждении Правил разработки проекта республиканского бюджета» (САПП Республики Казахстан, 2009 г., № 36,ст. 342) следующее изменение:
      Правила разработки проекта республиканского бюджета, утвержденные вышеуказанным Указом, изложить в новой редакции согласно приложению к настоящему Указу.
      2. Настоящий Указ вводится в действие со дня первого официального опубликования.

      Президент
      Республики Казахстан                       Н.Назарбаев

ПРИЛОЖЕНИЕ   
к Указу Президента
Республики Казахстан
От «__» _____ 2012 года № __

УТВЕРЖДЕНЫ         
Указом Президента     
Республики Казахстан   
от 26 августа 2009 года № 861

ПРАВИЛА
разработки проекта республиканского бюджета 1. Общие положения

      1. Настоящие Правила разработки проекта республиканского бюджет (далее - Правила) разработаны в соответствии с Бюджетным кодексом Республики Казахстан от 4 декабря 2008 года и определяют порядок разработки проекта республиканского бюджета.
      2. Процесс разработки проекта республиканского бюджета включает  в себя следующие этапы:
      1) разработка проекта прогноза социально-экономического развития Республики Казахстан и его одобрение Правительством Республики Казахстан;
      2) разработка проектов стратегических планов или проектов изменений и дополнений в стратегические планы центральных государственных органов проектов бюджетных программ администраторов бюджетных программ, не разрабатывающих стратегические планы, бюджетных заявок и их рассмотрение Республиканской бюджетной комиссией;
      3) разработка проекта закона о республиканском бюджете.

2. Разработка проекта прогноза социально-экономического
развития Республики Казахстан

      3. Прогноз социально-экономического развития Республики Казахстан разрабатывается центральным уполномоченным органом по государственному планированию.
      4. Прогноз социально-экономического развития разрабатывается ежегодно на скользящей основе на пятилетний период с учетом стратегических и программных документов и ежегодного послания Президента Республики Казахстан к народу Казахстана о положении стране и об основных управлениях внутренней и внешней политики Республики и содержит:
      1) внешние и внутренние условия развития экономики;
      2) цели и задачи экономической политики на среднесрочный период, в том числе налогово-бюджетной политики;
      3) основные направления и меры экономической политики на пять лет, в том числе налогово-бюджетной политики;
      4) прогноз показателей социально-экономического развития на пятилетний период;
      5) прогноз бюджетных параметров на трехлетний период, включающий прогноз поступлений и расходов консолидированного, государственного и республиканского бюджетов, дефицит бюджета;
      6)новые инициативы расходов, направленные на реализацию приоритетов социально-экономического развития;
      7) перечень приоритетных республиканских бюджетных инвестиций.
      Целевые индикаторы и показатели устанавливаются по ключевым направлениям (сферам) для определения количественных и качественных результатов, на достижение которых должна быть направлена социально- экономическая политика Республики Казахстан и течение пятилетнего периода.
      Правительством Республики Казахстан могут быть включены дополнительные показатели социально-экономического развития и бюджетных параметров.
      5. Прогнозируемый объем расходов республиканского бюджета определится с выделением расходов,-связанных с:
      1) утвержденными объемами трансфертов общего характера и их прогнозируемыми объемами на годы, не охваченные соответствующим законом о трансфертах общего характера;
      2) обслуживанием и погашением правительственного долга;
      3) исполнением международных договоров и соглашений,ратифицированных Республикой Казахстан;
      4) исполнением государственных гарантий и и поручительств;
      5) формированием резерва Правительства Республики Казахстан.
      При определении прогнозируемого объема резерва Правительства Республики Казахстан учитывается объем резерва на отчетный и текущий финансовые годы.
      6. Для формирования прогноза социально-экономического развития администраторы бюджетных программ в срок до 1 марта текущего финансового года представляют в центральный уполномоченный орган по государственному планированию предложения с обоснованиями по новым инициативам расходов, направленных на реализацию приоритетов социально-экономического развития на трехлетний период, в том числе по бюджетным инвестициям для включении перечень приоритетных  бюджетных инвестиций,и другую необходимую информацию. При ним формы и порядок представления предложений по новым инициативам, в том числе по бюджетным инвестициям, определяются центральным уполномоченным органом по государственному планированию.
      Центральный уполномоченный орган по государственному планированию рассматривает предложения администраторов бюджетных программ по новым инициативам расходов, направленных на реализацию приоритетов социально-экономического развития, в том числе по бюджетным инвестициям, на соответствие стратегическим и программным документам, бюджетному и иному законодательству Республики Казахстан и в трехдневный срок со дня одобрения на заседании Республиканской бюджетной комиссии сценарного прогноза показателей социально-экономического развития республики и приоритетов социально-экономической политики направляет администраторам бюджетных программ заключение по новым инициативам текущих расходов, направленных на реализацию приоритетов социально-экономического развития.
      По результатам рассмотрения документов, указанных в данном пункте, центральный уполномоченный орган по государственному планированию определяет новые инициативы расходов, направленных на реализацию приоритетов социально-экономического развития, и формирует приоритеты бюджетной инвестиционной политики для включения в прогноз социально-экономического развития.
      Местные исполнительные органы областей, городов Астана и Алматы в соответствии с приоритетами бюджетной инвестиционной политики не позднее 15 марта текущего финансового года вносят соответствующим администраторам республиканских бюджетных программ предложения по целевым трансфертам на развитие, направленные на реализацию приоритетов социально-экономического развития.
      Центральный уполномоченный орган по государственному планированию на основании приоритетов бюджетной инвестиционной политики и по результатам рассмотрения документов, указанных в пункте 9 настоящих Правил:
      1) формирует заключения по форме, определенной центральным уполномоченным органом по государственному планированию и в срок до 1 мая года, предшествующего планируемому периоду, направляет администраторам республиканских бюджетных программ;
      2) формирует перечень приоритетных республиканских бюджетных инвестиций на трехлетний период, имеющих положительное экономическое заключение центрального уполномоченного органа по государственному планированию (за исключением бюджетных инвестиций с отлагательным условием), и не позднее 15 мая года, предшествующего планируемому периоду, вносит его н центральный уполномоченный орган по бюджетному планированию для последующего рассмотрения Республиканской бюджетной комиссии.
      7. Проект прогноза социально-экономическом развития Республики Казахстан одобряется Правительством Республики Казахстан.
      8. Прогноз социально-экономическим развития, Республики Казахстан, одобренный Правительством Республики Казахстан,  подлежит опубликованию в средствах массовой информации.

3. Разработка проектов стратегических планов или проектов
изменений и дополнений в стратегические планы центральных
государственных органов, выработка предложений по приоритетным
бюджетным инвестициям, разработка проектов бюджетных программ,
администраторов бюджетных программ, не разрабатывающих
стратегические планы и бюджетных заявок

      9. Для планирования расходов республиканского бюджета администраторы республиканских бюджетных программ представляют:
      1) в центральный уполномоченный орган по государственному планированию в срок до 1 апреля текущего финансового года проекты стратегических планов или проекты изменений и дополнений в стратегические планы, а также предложения по приоритетным бюджетным инвестициям;
      2) в центральный уполномоченный орган по бюджетному планированию в срок до 15 мая текущего финансового года - бюджетные заявки и проекты стратегических планов или проекты изменений и дополнений в стратегические планы с учетом заключений центрального уполномоченного органа по государственному планирования.
      Администраторы республиканских бюджетных программ, не разрабатывающие стратегические планы, представляют в центральный уполномоченный орган по бюджетному планированию бюджетные заявки и проекты бюджетных программ.
      В случае проведения оценки результатов к документам, указанным в данном пункте Правил, прилагаются результаты оценки.
      При планировании расходов республиканского бюджета центральным уполномоченным органом по бюджетному планированию учитываются данные отчетов о реализации стратегического плана за отчетный финансовый год, представленные администраторами республиканских бюджетных программ в соответствии с пунктом 2 статьи 126 Бюджетного кодекса Республики Казахстан.
      10. Стратегический план государственного органа разрабатывается каждые три года на пятилетний период на основе стратегических и программных документов Республики Казахстан, прогноза социально- экономического развития.
      11. Прогнозируемый объем расходов республиканского бюджета за вычетом расходов, перечисленных в пункте 5 настоящих Правил, подразделяется на базовые расходы и расходы на новые инициативы.
      Базовыми расходами являются расходы постоянного характера, капитальные расходы, а также расходы на начатые (продолжающиеся) бюджетные инвестиционные проекты и концессионные проекты на условиях софинансирования из бюджета.
      Расходами постоянного характера являются расходы, связанные с выполнением государственных функций, полномочий и оказанием государственных услуг, а также с выплатами трансфертов и другими обязательствами государства.
      К расходам на новые инициативы относятся расходы, направленные на:
      1) реализацию новых приоритетных направлений социально-экономического развития в соответствии со стратегическими и программными документами, в последующем финансируемых по новым бюджетным программам;
      2) увеличение базовых расходов, не связанное с изменением макроэкономических и социальных показателей и предусматривающее дополнительные направления расходования бюджетных средств (расширение объема выполняемых государственных функций, полномочий и оказываемых государственных услуг) в рамках существующих бюджетных программ.
      12. Объемы расходов республиканского бюджета на базовые расходы и новые инициативы распределяются между администраторами республиканских бюджетных программ Республиканской бюджетной комиссией на основании предложений центрального уполномоченного органа по бюджетному планированию и с учетом заключения центрального уполномоченного органа по государственному планированию.
      Базовые расходы определяются на основе утвержденных объемов расходов второго и третьего годов текущего планового периода с добавлением прогнозных объемов на третий год очередного планового периода, рассчитанных на основе существующей структуры расходов и прогнозных макроэкономических показателей.
      Расходы на новые инициативы подлежат распределению между администраторами республиканских бюджетных программ с учетом приоритетов развития страны, обозначенных в стратегических и программных документах, результатов бюджетного мониторинга отчетного финансового года, отчетов о реализации стратегического плана за отчетный финансовый год, оценки результатов.
      13. Планирование расходов на новые инициативы администратора бюджетных программ осуществляется как за счет выделения дополнительных бюджетных средств, так и за счет перераспределения средств базовых расходов этого администратора бюджетных программ, утвержденных в законе о республиканском бюджете в предыдущий плановый период.
      14. Если по отдельным бюджетным программам сумма расходов второго и третьего годов предыдущего планового периода не меняется по сравнению с суммой, утвержденной по данным программам в законе о республиканском бюджете, то расчеты по видам расходов по данным программам (подпрограммам) не составляются.
      Расчеты по видам расходов по данным программам составляются только на третий год.
      Если по отдельным бюджетным программам сумма расходов второго и (или) третьего годов предыдущего планового периода меняется по сравнению с суммой, утвержденной по данным программам в законе о республиканском бюджете, то расчеты по видам расходов составляются и представляются по данным программам (подпрограммам) в разрезе годов планируемого планового периода.
      15. Центральный уполномоченный орган по государственному планированию рассматривает проекты стратегических планов или проекты изменений и дополнений в стратегические планы и предложения по приоритетным бюджетным инвестициям на предмет их соответствия стратегическим и программным документам, прогнозу социально- экономического развития страны, бюджетному и иному законодательству Республики Казахстан.
      Центральный уполномоченный орган по государственному планированию по результатам рассмотрения проектов стратегических планов или проектов изменений и дополнений в них в течение десяти дней формирует заключения и направляет администратору республиканских бюджетных программ по форме, определяемой центральным уполномоченным органом по государственному планированию.
      16. Администратор республиканских бюджетных программ с учетом заключения центрального уполномоченного органа по государственному планированию дорабатывает проект стратегического плана или проект изменений и дополнений в стратегический план, составляет бюджетную заявку и в срок, установленный пунктом 1 статьи 66 Бюджетного кодекса Республики Казахстан, представляет в центральный уполномоченный орган по бюджетному планированию.
      17. Центральный уполномоченный орган по бюджетному планированию рассматривает:
      1) бюджетные заявки администраторов республиканских бюджетных программ на предмет их соответствии бюджетному и иному законодательству Республики Казахстан, прогнозу социально-экономического развития, действующим натуральным нормам и стандартам государственных услуг;
      2) показатели бюджетных программ, представленных в составе проектов стратегических планов или проектов изменений и дополнений в стратегические планы на предмет их взаимосвязи со стратегическими целями, с задачами стратегических направлений;
      3) показатели результативности и эффективности, представленные в проектах бюджетных программ администраторов республиканских бюджетных программ, не разрабатывающих стратегические планы, на предмет их соответствия функциям, полномочиям, направлениям деятельности администратора бюджетных программ.
      18. Центральный уполномоченный орган по бюджетному планированию по итогам рассмотрения бюджетных заявок и проектов бюджетных программ администраторов бюджетных программ, не разрабатывающих стратегические планы, и с учетом заключения центрального уполномоченного органа по государственному планированию формирует заключение по расходам администраторов республиканских бюджетных программ и направляет на рассмотрение Республиканской бюджетной комиссии.
      При этом в объем расходов администраторов республиканских бюджетных программ не должны включаться расходы на новые инициативы, не предусмотренные прогнозом социально-экономического развития.
      Разногласия между администраторами республиканских бюджетных программ и центральным уполномоченным органом по государственному планированию, центральным уполномоченным органом по бюджетному планированию рассматриваются Республиканской бюджетной комиссией.
      Республиканская бюджетная комиссия рассматривает заключение по расходам администратора республиканских бюджетных программ и вырабатывает по нему предложения.
      19. Республиканская бюджетная комиссия рассматривает подготовленные центральным уполномоченным органом по бюджетному планированию к рассмотрению материалы в соответствии с планом-графиком.
      20. Администраторы республиканских бюджетных программ в соответствии с предложениями Республиканской бюджетной комиссии представляют в центральный уполномоченный орган по бюджетному планированию - доработанные бюджетные заявки, проекты бюджетных программ администраторов бюджетных программ, не разрабатывающих стратегические планы, в центральный уполномоченный орган по государственному планированию - доработанные проекты стратегических планов или проекты изменений и дополнений в стратегические планы в срок до 1 августа текущего финансового года.

4. Разработка проекта закона о республиканском бюджете

      21. Республиканский бюджет ежегодно разрабатывается на плановый период центральным уполномоченным органом по бюджетному планированию с учетом прогноза социально-экономического развития, заключений центрального уполномоченного органа по государственному планированию по результатам рассмотрения стратегических планов государственных органов и вносится на рассмотрение Республиканской бюджетной комиссии.
      22. Центральный уполномоченный орган по бюджетному планированию на основе предложений Республиканской бюджетной комиссии по проекту республиканского бюджета разрабатывает проект закона о республиканском бюджете и не позднее 15 августа текущего финансового года представляет его на рассмотрение в Правительство Республики Казахстан.
      23. Проект закона о республиканском бюджете разрабатывается в соответствии со структурой бюджета, предусмотренной статьей 13 Бюджетного кодекса Республики Казахстан, с учетом требований, предусмотренных статьей 71 Бюджетного кодекса Республики Казахстан.
      24. Проект закона о республиканском бюджете вносится Правительством Республики Казахстан в Парламент Республики Казахстан не позднее 1 сентября текущего финансового года.
      Правительство Республики Казахстан одновременно с проектом закона о республиканском бюджете представляет следующие документы и материалы:
      1) прогноз социально-экономического развития республики;
      2) проекты стратегических планов или проекты изменений и  дополнений в стратегические планы центральных государственных органов;
      3) проекты бюджетных программ администраторов бюджетные программ, не разрабатывающих стратегические планы;
      4) данные о состоянии государственного и гарантированное государством долга на последнюю отчетную дату;
      5) информацию, конкретизирующую направления расходования бюджетных средств в разрезе бюджетных подпрограмм бюджетных программ. и пояснительную записку, раскрывающую решения, заложенные в проекте республиканского бюджета.