Парниктік газдар шығарындылары мен сіңірулерін мемлекеттік түгендеудің толықтығын, айқындығын және дәйектілігін бақылау қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2012 жылғы 18 маусымдағы № 798 Қаулысы. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2015 жылғы 21 тамыздағы № 657 қаулысымен

      Ескерту. Күші жойылды - ҚР Үкіметінің 21.08.2015 № 657 қаулысымен (алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі).

      РҚАО-ның ескертпесі.
      ҚР мемлекеттік басқару деңгейлері арасындағы өкілеттіктердің аражігін ажырату мәселелері бойынша 2014 жылғы 29 қыркүйектегі № 239-V ҚРЗ Заңына сәйкес ҚР Энергетика министрінің 2015 жылғы 18 наурыздағы № 214 бұйрығын қараңыз.

      Қазақстан Республикасының 2007 жылғы 9 қаңтардағы Экологиялық кодексінің 158-1-бабының 4-тармағына сәйкес Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:
      1. Қоса беріліп отырған Парниктік газдар шығарындылары менсіңірулерін мемлекеттік түгендеудің толықтығын, айқындығын және дәйектілігін бақылау қағидалары бекітілсін.
      2. Осы қаулы алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
      Премьер-Министрі                                     К. Мәсімов

Қазақстан Республикасы
Үкіметінің     
2012 жылғы 18 маусымдағы
№ 798 қаулысымен   
бекітілген      

Парниктік газдар шығарындылары мен сіңірулерін мемлекеттік түгендеудің толықтығын, айқындығын және дәйектілігін бақылау қағидалары

1. Жалпы ережелер

      1. Осы Парниктік газдар шығарындылары мен сіңірулерін мемлекеттік түгендеудің толықтығын, айқындығын және дәйектілігін бақылау жүргізу қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) парниктік газдар шығарындылары мен сіңірулерін мемлекеттік түгендеудің толықтығына, айқындығына және дәйектілігіне бақылау жүргізудің тәртібін айқындайды.
      2. Осы Қағидаларда мынадай ұғымдар пайдаланылады:
      1) айқындылық – парниктік газдар шығарындылары мен сіңірулерін мемлекеттік түгендеу процесінің парниктік газдардың шығарындылары мен сіңірулерін есептеу кезінде пайдаланылатын әдіснамасының ашықтығы;
      2) базалық жыл – БҰҰ-ның Климаттың өзгеруі туралы негіздемелік конвенциясына Киото хаттамасының 3-бабы бойынша Қазақстан Республикасының міндеттемелерін орындау үшін белгіленген жыл;
      3) толықтық – Қазақстан Республикасының аумағы шегінде барлық көздерден шығатын парниктік газдардың шығарындылары мен сіңірулерін, сіңіргіштерді, парниктік газдарды мемлекеттік түгендеумен қамту.
      3. Парниктік газдар шығарындылары мен сіңірулерін мемлекеттік түгендеудің толықтығын, айқындығын және дәйектілігін бақылауды (бұдан әрі – бақылау) қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкілетті органның ведомстволық бағынысты ұйымы (бұдан әрі – ұйым) жүргізеді.

2. Парниктік газдар шығарындылары мен сіңірулерін мемлекеттік түгендеудің толықтығын, айқындығын және дәйектілігін бақылау тәртібі

      4. Қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкiлеттi орган (бұдан әрі – уәкілетті орган) әрбір жылдың 1 мамырына дейін парниктік газдар шығарындылары мен сіңірулерін мемлекеттік түгендеудің толықтығын, айқындығын және дәйектілігін бақылау жөніндегі жұмыс кестесін бекітеді.
      5. Есептеу тәртібін жоспарлау және ақпаратқа қажеттілікті анықтау, алынған деректер мен мәліметтерге талдау жүргізу, аралық және соңғы нәтижелерді бағалау кезеңдерін қоса алғанда, бағалау парниктік газдар шығарындылары мен сіңірулеріне мемлекеттік түгендеу жүргізудің әр кезеңінде жүргізіледі.
      6. Ұйым мына:
      1) базалық жылдан бастап есепті кезеңге дейінгі барлық жылдар деректерінің парниктік газдар шығарындылары мен сіңірулерін мемлекеттік түгендеумен қамтылуы;
      2) негізгі көздер мен сіңіргіштердің барлығының парниктік газдар шығарындылары мен сіңірулерін мемлекеттік түгендеумен қамтылуы;
      3) парниктік газдар шығарындылары мен сіңірулерін мемлекеттік түгендеу процесінде деректердің болмауының құжатпен бекітілуі өлшемдерін негізге ала отырып, парниктік газдар шығарындылары мен сіңірулерін мемлекеттік түгендеу шеңберінде есепке алу үшін алынған құжаттаманы толықтығы тұрғысынан қарайды.
      7. Ұйым мына:
      1) парниктік газдар шығарындылары мен сіңірулерін мемлекеттік түгендеу деректерін үшінші тұлғалар жасаған бағалаулармен салыстыру;
      2) парниктік газдар шығарындылары мен сіңірулерін мемлекеттік түгендеу деректерін парниктік газдар шығарындыларының көлемін анықтайтын басқа әдістердің көмегімен алынған деректермен салыстыру;
      3) парниктік газдар шығарындылары мен сіңірулерін мемлекеттік түгендеу деректерін басқа мемлекеттердің деректерімен салыстыру өлшемдерін негізге ала отырып, парниктік газдар шығарындылары мен сіңірулерін мемлекеттік түгендеу шегінде есепке алу үшін алынған құжаттаманы дәйектілігі тұрғысынан қарайды.
      8. Ұйым мына:
      1) парниктік газдар шығарындылары мен сіңірулеріне мемлекеттік түгендеу жүргізу үшін пайдаланылатын бекітілген әдістемелердің болуы;
      2) парниктік газдар шығарындылары мен сіңірулеріне мемлекеттік түгендеу жүргізу үшін пайдаланылған әдістемелердің қолжетімділігі;
      3) парниктік газдар шығарындылары мен сіңірулерін мемлекеттік түгендеу деректерінің ашықтығы өлшемдерін негізге ала отырып, парниктік газдар шығарындылары мен сіңірулерін мемлекеттік түгендеу шегінде есепке алу үшін алынған құжаттаманы айқындығы тұрғысынан қарайды.
      9. Ұйым әрбір жылдың 30 қыркүйегіне дейін деректердің толықтығына және дәйектілігіне бақылау жүргізеді.
      10. Алынған деректердің толық еместігі және дәйексіздігі анықталған жағдайда, ұйым тиісті ақпаратты қосымша жинауды және нақтылауды жүзеге асырады.
      11. Ұйым әрбір жылдың 1 желтоқсанына дейін жүргізілген жұмыстардың нәтижесі бойынша парниктік газдар шығарындылары мен сіңірулерін мемлекеттік түгендеудің толықтығы, айқындығы және дәйектілігі туралы қорытындыны дайындайды.
      12. Қорытынды парниктік газдардың шығарындылары мен сіңірулерін мемлекеттік түгендеуді дайындауға тікелей қатыспаған тәуелсіз сарапшылардың, бейінді ғылыми мекемелердің немесе өзге ұйымдардың қарауына жіберіледі.
      13. Ұйым қорытындыны тәуелсіз сарапшылардың, бейінді ғылыми мекемелер мен өзге ұйымдардың ескертулері мен ұсыныстарын ескере отырып пысықтайды және пысықталған қорытындыны келесі жылдың 15 ақпанына дейін уәкілетті органға жолдайды.
      14. Тәуелсіз сарапшылардың, бейінді ғылыми мекемелер мен ұйымдардың ескертулерімен және ұсыныстарымен келіспеген жағдайда, ұйым тиісті тұлғаларға тиісті ұсыныстар мен ескертулерді ескермеу себептер үшін дәлелденген негіздемесін ұсынады.

Об утверждении Правил контроля полноты, прозрачности и достоверности государственной инвентаризации выбросов и поглощений парниковых газов

Постановление Правительства Республики Казахстан от 18 июня 2012 года № 798. Утратило силу постановлением Правительства Республики Казахстан от 21 августа 2015 года № 657

      Сноска. Утратило силу постановлением Правительства РК от 21.08.2015 № 657 (вводится в действие со дня его первого официального опубликования).

      Примечание РЦПИ.
В соответствии с Законом РК от 29.09.2014 г. № 239-V ЗРК по вопросам разграничения полномочий между уровнями государственного управления см. приказ Министра энергетики Республики Казахстан от 18 марта 2015 года № 214

      В соответствии с пунктом 4 статьи 158-1 Экологического кодекса Республики Казахстан от 9 января 2007 года Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:
      1. Утвердить прилагаемые Правила контроля полноты, прозрачности и достоверности государственной инвентаризации выбросов и поглощений парниковых газов.
      2. Настоящее постановление вводится в действие по истечении десяти календарных дней после первого официального опубликования.

      Премьер-Министр
      Республики Kaзахстан                       К. Масимов

Утверждены         
постановлением Правительства
Республики Казахстан   
от 18 июня 2012 года № 798

Правила контроля полноты, прозрачности и достоверности
государственной инвентаризации выбросов и
поглощений парниковых газов

1. Общие положения

      1. Настоящие Правила контроля полноты, прозрачности и достоверности государственной инвентаризации выбросов и поглощений парниковых газов (далее - Правила) определяют порядок проведения контроля полноты, прозрачности и достоверности государственной инвентаризации выбросов и поглощений парниковых газов.
      2. В настоящих Правилах используются следующие понятия:
      1) прозрачность – открытость процесса государственной инвентаризации выбросов и поглощений парниковых газов, раскрывающая методологию, используемую при расчетах выбросов и поглощений парниковых газов;
      2) базовый год – год, установленный для выполнения обязательств Республикой Казахстан по статье 3 Киотского протокола к Рамочной конвенции ООН об изменении климата;
      3) полнота – охват государственной инвентаризацией выбросов и поглощений парниковых газов всех источников, поглотителей, парниковых газов в пределах территории Республики Казахстан.
      3. Контроль полноты, прозрачности и достоверности (далее - контроль) государственной инвентаризации выбросов и поглощений парниковых газов проводит подведомственная организация уполномоченного органа в области охраны окружающей среды (далее - организация).

2. Порядок контроля полноты, прозрачности и достоверности
государственной инвентаризации выбросов и
поглощений парниковых газов

      4. Уполномоченным органом в области охраны окружающей среды
(далее – уполномоченный орган) до 1 мая каждого года утверждается график работ по контролю полноты, прозрачности и достоверности государственной инвентаризации выбросов и поглощений парниковых газов.
      5. Контроль проводится на каждом этапе проведения государственной инвентаризации выбросов и поглощений парниковых газов, включая этапы планирования порядка расчетов и выявления потребностей в информации, проведения анализа полученных данных и сведений, оценки промежуточных и окончательных результатов.
      6. Организация рассматривает документацию, полученную для учета в рамках государственной инвентаризации выбросов и поглощений парниковых газов, на полноту, исходя из следующих критериев:
      1) государственной инвентаризацией выбросов и поглощений парниковых газов охвачены данные за все годы, начиная от базового до отчетного;
      2) государственной инвентаризацией выбросов и поглощений парниковых газов охвачены все основные источники и поглотители;
      3) документально закрепляется отсутствие данных в процессе государственной инвентаризации выбросов и поглощений парниковых газов.
      7. Организация рассматривает документацию, полученную для учета в рамках государственной инвентаризации выбросов и поглощений парниковых газов, на достоверность, исходя из следующих критериев:
      1) сравнимость данных государственной инвентаризации выбросов и поглощений парниковых газов с оценками, сделанными третьими лицами;
      2) сравнимость данных государственной инвентаризации выбросов и поглощений парниковых газов с данными, полученными с помощью других методов, определяющих объем выбросов парниковых газов;
      3) сравнимость данных государственной инвентаризации выбросов и поглощений парниковых газов с данными других государств.
      8. Организация рассматривает документацию, полученную для учета в рамках государственной инвентаризации выбросов и поглощений парниковых газов, на прозрачность, исходя из следующих критериев:
      1) наличие утвержденных методик, используемых для проведения государственной инвентаризации выбросов и поглощений парниковых газов;
      2) доступность использованных для проведения государственной инвентаризации выбросов и поглощений парниковых газов методик;
      3) открытость данных государственной инвентаризации выбросов и поглощений парниковых газов.
      9. Организацией до 30 сентября каждого года проводится контроль полноты и достоверности данных.
      10. В случае выявления неполноты и недостоверности полученных данных, организация осуществляет дополнительный сбор и уточнение соответствующей информации.
      11. Организация готовит до 1 декабря каждого года по результатам проведенной работы заключение о полноте, прозрачности и достоверности государственной инвентаризации выбросов и поглощений парниковых газов.
      12. Заключение направляется на рассмотрение независимым экспертам, профильным научным учреждениям или иным организациям, не принимавшим непосредственного участия в подготовке государственной инвентаризации источников выбросов и поглощений парниковых газов.
      13. Организация осуществляет доработку заключения с учетом замечаний и предложений независимых экспертов, профильных научных учреждений и организаций и направляет доработанное заключение в уполномоченный орган до 15 февраля следующего года.
      14. В случае несогласия с замечаниями и предложениями независимых экспертов, профильных научных учреждений и организаций, организация представляет соответствующим лицам аргументированные обоснования причин, по которым не были учтены соответствующие замечания и предложения.