"Лотереялар және лотерея қызметі туралы" Қазақстан Республикасы Заңының жобасы туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2013 жылғы 30 қыркүйектегі № 1015 қаулысы

      Ескерту. Заңның жобасы ҚР Парламентінің Мәжілісінен кері қайтарып алынды - ҚР Үкіметінің 28.04.2014 N 408 қаулысымен.

      Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:
      «Лотереялар және лотерея қызметі туралы» Қазақстан Республикасы Заңының жобасы Қазақстан Республикасының Парламенті Мәжілісінің қарауына енгізілсін.

      Қазақстан Республикасының
      Премьер-Министрі                      С. Ахметов

Жоба

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ЗАҢЫ Лотереялар және лотерея қызметі туралы

      Осы Заң Қазақстан Республикасының аумағында лотерея қызметі саласындағы қоғамдық қатынастарды реттейді, оны ұйымдастыру мен өткізудің тәртібі мен шарттарын айқындайды, лотерея қызметін мемлекеттік реттеудің ұйымдық негіздерін белгілейді.

      1-бап. Осы Заңда пайдаланылатын негізгі ұғымдар
      Осы Заңда мынадай негізгі ұғымдар пайдаланылады:
      1) аппараттық-бағдарламалық кешен - шығарылған және сатылған лотерея билеттерінің есебін жүзеге асыру, лотереяға қатысу үшін төлем қабылдау, сондай-ақ ұтыстарға төлемді жүзеге асыратын ақпараттық процестерді қамтамасыз ететін бағдарламалық және техникалық құралдардың жиынтығы;
      2) бинго-лотерея - ұтыс ойыны лотереяға қатысушылардың қатысуымен үй-жайларда өткізілетін тираждық лотереяның бір түрі;
      3) жүлде қоры - лотерея билеттерін өткізу есебінен қалыптастырылатын және ұтыс ойынын өткізу арқылы лотереяға қатысушылардың арасында бөлінетін ақша немесе өзге де мүлік жиынтығы;
      4) лотерея қызметі - лотереяны ұйымдастыру мен өткізуден табыс түсіруге байланысты кәсіпкерлік қызмет;
      5) лотерея — лотерея билеттерінің меншік иелері арасында лотереялар жүлде қорының ұтыс ойынын оның ұйымдастырушысы өткізетін ойын, бұл ретте ұтыстық лотерея билеттерін айқындау лотерея қызметі субъектілерінің еркі мен іс-әрекеттеріне байланысты болмайды және тек қана кездейсоқ іс болып табылады. Коммерциялық ұйымдардың тауарларды (қызметтерді) сатуды ынталандыруға бағытталған жүлделердің ұтысы лотерея болып табылмайды;
      6) лотерея билеті - лотереялардағы ұтыстың оған түсу немесе түспеу фактісінің абсолюттік дәрежедегі растығын анықтау үшін қажетті және лотереяны өткізу шарттарының талаптарына сәйкес келетін қолдан жасаудан қорғау дәрежелері бар қағаз құжат немесе (осы лотерея билетін пайдаланған жағдайда) кодталған сандық бейнедегі ақпарат тасығыш;
      7) лотерея жабдығы (лототрон) - мемлекеттік және орыс тілдеріндегі аудармасы бар құжаттамасы дайындаушы зауыттың көрсетілген сипаттамаларын растайтын, тираждық лотереяда ұтыс ойынын өткізуге арналған жабдық;
      8) лотерея билеттерін сатуға арналған жабдық (вендинг жабдығы) - мемлекеттік және орыс тілдеріндегі аудармасы бар құжаттамасы дайындаушы зауыттың көрсетілген сипаттамаларын растайтын, «Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы» 2008 жылғы 10 желтоқсандағы Қазақстан Республикасы Кодексінің (Салық кодексі) 90-тарауына сәйкес фискалдық режимде лотерея билетін лотереяға қатысушыға өткізетін жабдық;
      9) лотереяны ұйымдастырушы - Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес құрылған және Қазақстан Республикасының аумағында тұрақты жұмыс істейтін, кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыратын және Қазақстан Республикасында лотереяны ұйымдастыру мен өткізу жөніндегі қызметті жүзеге асыруға лицензиясы бар коммерциялық мемлекеттік емес заңды тұлға, сондай-ақ осы Заңда көзделген жағдайларды қоспағанда, ұлттық лотерея операторы;
      10) лотереяда ұтыстарды төлеуге арналған жабдық - мемлекеттік және орыс тілдеріндегі аудармасы бар құжаттамасы дайындаушы зауыттың көрсетілген сипаттамаларын растайтын, төлем көзінен жеке табыс салығын ұстап қалуды есепке ала отырып, лотерея бойынша ұтыстарды төлеуді жүргізетін жабдық;
      11) лотереяға қатысушы - лотерея жүлде қорының ұтысына қатысуға құқылы, қолма қол немесе қолма қол жасалмайтын төлеммен сатып алынған лотерея билетінің иесі, жеке тұлға;
      12) лотереяның агенті - лотереяны ұйымдастырушымен жасасқан шарттың негізінде лотерея билеттерін таратуды (өткізуді) жүзеге асыратын лотереяны ұйымдастырушының қызметкері, жеке кәсіпкер және (немесе) заңды тұлға;
      13) бір сәттік лотерея - ұтыс лотерея билетін сатып алғаннан кейін оны дереу тексеру арқылы (қорғаныс қабатын өшіру) айқындалатын  лотерея;
      14) тираждық лотерея - ұтыс трансляциясы теледидардың тікелей эфирінде немесе телекоммуникациялық желілер арқылы (лотерея ұйымдастырушының қарауы бойынша) жүзеге асырылатын, өткізу процесі билетті сатылымға шығарғаннан бастап жалпы ойынды өткізіп, ұтыстарды бергенге дейінгі циклдерге бөлінетін лотерея;
      15) уәкілетті орган - Қазақстан Республикасының Үкіметі айқындайтын, лотерея қызметі саласындағы мемлекеттік саясатты іске асыруды және бақылауды жүзеге асыратын мемлекеттік орган;
      16) ұтыс - лотерея билетіне лотереяның барлық жүлде қорының (немесе бір бөлігінің) түсу фактісі;
      17) ұтыс ойыны - өткізу барысында ұтыс билеттері айқындалатын лотерея рәсімі (бір сәттік лотереядан басқа);
      18) ұлттық лотерея операторы - мемлекеттің жүз пайыздық қатысуы бар және уәкілетті органның қарамағындағы, Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес құрылған заңды тұлға;
      19) ұлттық лотерея - ұлттық лотерея операторы ұйымдастыратын және (немесе) өткізетін лотерея.

      2-бап. Қазақстан Республикасының лотереялар және лотерея
             қызметі туралы заңнамасы
      1. Қазақстан Республикасының лотереялар және лотерея қызметі туралы заңнамасы Қазақстан Республикасының Конституциясына негізделеді және осы Заңнан және Қазақстан Республикасының өзге де нормативтік құқықтық актілерінен тұрады.
      2. Егер Қазақстан Республикасы ратификациялаған халықаралық шартта осы Заңда қамтылғаннан өзгеше қағидалар белгіленсе, онда халықаралық шарттың қағидалары қолданылады.

      3-бап. Лотерея қызметі саласындағы негізгі қағидаттар
      Лотерея қызметі саласындағы негізгі қағидаттар:
      1) лотереяға қатысушылардың құқықтары мен заңды мүдделерінің қорғалуын қамтамасыз ету;
      2) лотереяны ұйымдастырушылардың өз қызметін жүзеге асырудың заңдылығын қамтамасыз етуі болып табылады.

      4-бап. Қазақстан Республикасы Үкіметінің құзыреті
      Қазақстан Республикасының Үкіметі:
      1) лотерея қызметі саласындағы мемлекеттік саясаттың негізгі бағыттарын іске асырады, сондай-ақ өзіне Қазақстан Республикасының Конституциясында, заңдарында және Қазақстан Республикасы Президентінің актілерінде жүктелген өзге де функцияларды орындайды;
      2) лотереяны ұйымдастырушының біліктілік талаптарына сәйкестігін растайтын құжаттардың тізбесі мен нысандарын бекітеді;
      3) Лотереяны өткізу шарттарын келісу қағидасын бекітеді;
      4) ұлттық лотерея операторын айқындайды.

      5-бап. Уәкілетті органның құзыреті
      1. Уәкілетті орган:
      1) лотерея қызметі саласындағы мемлекеттік саясатты іске асыруды жүзеге асырады;
      2) Қазақстан Республикасының лотереялар және лотерея қызметі туралы заңнамасының сақталуын бақылауды жүзеге асырады;
      3) Қазақстан Республикасының лотереялар және лотерея қызметі туралы заңнамасын жетілдіру жөніндегі ұсыныстарды әзірлейді;
      4) Қазақстан Республикасында лотереяны ұйымдастыру мен өткізу жөніндегі қызмет түрін лицензиялауды жүзеге асырады;
      5) «Қазақстан Республикасындағы мемлекеттік бақылау және қадағалау туралы» Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес міндетті ведомстволық есептіліктің, тексеру парақтарының нысандарын, тәуекел дәрежесін бағалау критерийлерін, тексерулер жүргізудің жоспарларын әзірлейді және бекітеді;
      6) лотереяны ұйымдастырушының біліктілік талаптарына сәйкестігін растайтын құжаттардың тізбесі мен нысандарын әзірлейді;
      7) Лотереяны ұйымдастыру және өткізу тәртібі мен шарттары туралы үлгілік нұсқаулықты әзірлейді және бекітеді.

      6-бап. Лотереяны ұйымдастыру және өткізу жөніндегі
             қызметті лицензиялау
      1. Лотереяны ұйымдастыру және өткізу жөніндегі қызметті лицензиялау осы Заңға және Қазақстан Республикасының лицензиялау туралы заңнамасына сәйкес жүзеге асырылады.
      2. Лотереяны ұйымдастыру және өткізу жөніндегі қызметті лицензиясыз жүзеге асыратын ұлттық лотерея операторын қоспағанда, лотереяны ұйымдастыру және өткізу жөніндегі қызмет он жыл мерзімге берілетін лицензиялардың негізінде жүзеге асырылады.

      7-бап. Лотереяларды жіктеу
      Жүлде қорын қалыптастыру және ұтысқа салу тәсіліне қарай лотереялардың түрлері:
      1) бір сәттік лотерея;
      2) тираждық лотерея;
      3) бинго-лотерея.
      Осы Заңда көзделмеген, оның ішінде арнайы жабдықтар, терминалдар, компьютерлер арқылы ұйымдастырылатын және өткізілетін лотереялардың өзге түрлерінің қызметіне Қазақстан Республикасының аумағында тыйым салынады.

      8-бап. Лотереяны ұйымдастыру және өткізу жөніндегі
             қызметке арналған жалпы талаптар
      1. Лотерея билеттерін сатуға, лотереялардағы ұтыстарды төлеуге арналған жабдықтар пайдаланылған жағдайда, мұндай жабдық лотерея ұйымдастырушының меншік құқығына тиесілі болуға тиіс.
      2. Лотереяны ұйымдастыру және өткізу үшін пайдаланылатын аппараттық-бағдарламалық кешен Қазақстан Республикасының аумағында орналастырылуға тиіс.

      9-бап. Лицензия алу үшін өтінім берушілерге қойылатын
             біліктілік талаптары

      Қазақстан Республикасында лотереяны ұйымдастыру және өткізуге лицензия алу үшін өтінім берушілерде мыналар:
      1) лотереяны ұйымдастыру және өткізу тәртібі мен шарттары туралы нұсқаулық;
      2) лотерея билеттерін және лотереяның жүлде қорын сақтау үшін меншік құқығында тиесілі және ауыртпалық салынбаған жылжымайтын мүлік;
      3) аппараттық-бағдарламалық кешен;
      4) қолдан жасаудан қорғау дәрежелерін ашумен, ақпараты мемлекеттік және орыс тілдерінде қамтылған лотерея билеттерінің үлгілері;
      5) ұтыс ойындарының (бір сәттік лотереялар мен бинго-лотереяларынан басқа) болжанған эфирлік уақыты мен өткізу күні көрсетілген ұтыс процесін теледидарда трансляциялау тікелей эфирде және трансляциялаудың қосымша әдісін (мұндай әдісті пайдаланған жағдайда) сипаттау туралы шарт;
      6) лотерея билеттерін, ақшалай қаражатты және лотереяның жүлде қорын күзетуді және тасымалдауды жүзеге асыратын кәсіпкерлік субъектілерімен шарт;
      7) лотереяның жүлде қорының ақша қаражатын сақтау үшін Қазақстан Республикасының аумағында орналасқан екінші деңгейлі банктермен жасалатын шарт;
      8) лотерея билеттерін басып шығаруға (дайындауға) арналған жеке жабдығы болған жағдайда, лотерея билеттерін не растайтын құжаттарды басып шығаруды (дайындауды) жүзеге асырушы кәсіпкерлік субъектілерімен жасалатын шарт;
      9) Қазақстан Республикасының барлық аумағында таралатын мерзімдік баспа басылымымен шарт болуы тиіс.

      10-бап. Лотереяны ұйымдастыру және өткізу тәртібі мен
              шарттары туралы нұсқаулық
      Лотереяны ұйымдастыру және өткізу тәртібі мен шарттары туралы нұсқаулық уәкілетті орган бекіткен ұйымдастыру тәртібі мен шарттары туралы үлгілік нұсқаулыққа сәйкес әзірленеді және мынадай мәліметтерді қамтуы тиіс:
      1) лотереяның атауы;
      2) лотереяның түрі және оны өткізу тәсілдері;
      3) лотереяны өткізу мерзімдері;
      4) лотереяны өткізу технологиясының сипаттамасы;
      5) лотереяға қатысушылардың құқықтары мен міндеттері;
      6) лотереяға қатысушыларды лотереяға қатысу қағидалары және ұтыс ойынының нәтижелері туралы хабардар ету тәртібі;
      7) ұтыстарды алудың тәртібі мен мерзімдері, сондай-ақ ұтқан лотерея билеттерінің сараптамасын өткізу мерзімдері;
      8) лотерея билеттерінің бағасы;
      9) жүлде қорын қалыптастыру тәртібі, оның мөлшері және ұтыс мөлшеріне сәйкес (лотереядан түскен түсімнің пайыздық) жүлде қорын бөлудің жоспарлы құрылымы;
      10) бас жүлдені қалыптастыру тәртібі;
      11) лотереяның жүлде қорының ұтыс ойынын өткізу тәртібі;
      12) лотерея билеттерін есепке алу, сақтау және сату тәртібі;
      13) лотерея билеттерін, оның ішінде сатылмаған лотерея билеттерін қайтару (алу), жою тәртібі қамтылуы тиіс.

      11-бап. Лотереяның жүлде қорын қалыптастыру және бөлу
      1. Лотереяның жүлде қоры лотереяны өткізу шарттарына сәйкес қалыптастырылады.
      2. Лотереяның жүлде қорының мөлшері барлық сатылған лотерея билеттерінің құнына қатынасы бойынша кемінде 50 пайызды құрауы тиіс.
      3. Жүлде қоры лотереяның шарттарына сәйкес лотереяға қатысушылар арасында бөлінетін ақшалай қаражаттың немесе өзге де мүліктің жиынтығын білдіреді және тираждық лотереяның ұтыс ойыны басталғанға дейін қалыптастырылады.
      Бір сәттік лотереяның жүлде қоры лотерея билеттері сатылғанға дейін толық көлемде қалыптастырылуы тиіс.
      4. Лотереяның жүлде қорын лотереяны ұйымдастырушы лотереяға қатысушылардың ұтысын төлеуден, беруден немесе ұсынудан басқа, басқа да мақсаттарға пайдалана алмайды.
      5. Лотереяның жүлде қоры лотереяны ұйымдастырушының меншігі болып табылмайды және оның міндеттемелері бойынша өндіріп алынбайды.
      6. Тираждың лотереяның жүлде қорының қаражаттары, тираждық лотереядан басқа, оған жататын лотереяның жүлде қорын қалыптастыру жинақтау ұстанымын өткізу шарттарында пайдаланатын бірнеше тираж (супер жүлде) ішінде тираждық шеңберінде толығымен ойналуы тиіс.
      7. Лотереяның талап етілмеген жүлде қоры келесі лотереялардың ұтыс ойындарына жүлде қорын қалыптастыру үшін пайдаланылады.

      12-бап. Лотерея билеттеріне қойылатын талаптар
      1. Лотерея билеттерінде мынадай міндетті реквизиттер:
      1) лотереяның атауы;
      2) лотереяны ұйымдастырушының атауы, заңды мекенжайы, байланыс телефондары және Интернет-ресурсы;
      3) егер лотерея тираждық болып табылса, тираждың нөмірі немесе атауы;
      4) лотерея билетінің нөмірі;
      5) лотереяны өткізуге лицензияның берілген нөмірі мен күні;
      6) лотерея билетінің құны;
      7) бір сәттік лотереяны қоспағанда, жүлде қорының ұтыс ойынын өткізу күні мен орны қамтылуы тиіс.
      2. Лотерея билеттеріндегі жазбалар мемлекеттік және орыс тілдерінде орындалуы тиіс.
      3. Лотерея билеттерін шығару, мөр қою (дайындау), жою Қазақстан Республикасы Үкіметінің белгіленген тәртібімен жүзеге асырылады.

      13-бап. Лотереяға қатысушылар құқықтарының кепілдігі
      1. Лотерея билетін сатып алу азаматтық-құқықтық міндеттердің туындауына негіз болады, оған сәйкес лотереяға қатысушы лотереяны ұйымдастырушыдан мыналарды:
      1) лотереяны өткізу шарттарын сақтауды;
      2) лотерея шарттарына сәйкес лотерея туралы ақпарат алуды;
      3) лотерея билетіне түскен ұтысты төлеу, беру немесе ұсынуды талап етуге құқылы.
      2. Лотереяға қатысушы лотереяны өткізу шарттары бұзылған жағдайда сот тәртібімен шағым жасауға құқылы.
      3. Лотереяны ұйымдастырушының Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген жағдайларды қоспағанда, ұтқан лотереяға қатысушы туралы мәліметті, егер оның жазбаша келісімі алынбаса, жария етуге құқығы жоқ.
      4. Лотереяны ұйымдастыруға және өткізуге лицензияның қолданысы тоқтатыла тұрған немесе одан айрылған жағдайда, лотереяны ұйымдастырушы үш ай ішінде ұтыс ойыны өткізілген лотереялар бойынша ұтыстарды төлеуді, беруді немесе ұсынуды жүргізуге, сондай-ақ ұтыс ойыны өткізілмеген лотереялар бойынша сатылған лотерея билеттері үшін ақшаны қайтаруға міндетті.

      14-бап. Тираждық лотереяның жүлде қорының ұтысын өткізуге
              қойылатын талаптар
      1. Тираждық лотереяның жүлде қорының ұтыс ойынын өткізу лотереяны өткізу шарттарына сәйкес жүзеге асырылады.
      2. Тираждық лотереяның жүлде қорының ұтыс ойынын өткізу кезінде лотереяны ұйымдастырушы құрамында кемінде үш адам болатын тираждық комиссия құрады. Тираждық комиссияның құрамына лотереяны ұйымдастырушының төрттен бір санындағы, коммерциялық емес ұйымдар өкілдерінің, мәдениет және спорт саласындағы қайраткерлердің төрттен үшін енгізіледі.
      3. Тираждық комиссияның міндеттері:
      1) тиражға қатысатын лотерея билеттерін айқындау;
      2) лотереяның ұтыс ойыны үшін қолданылатын лотерея жабдығын тексеру және ұтыс комбинацияларының кездейсоқ түрде ғана түсу фактісін растау.
      Тиражды өткізу нәтижелерін растау тираждық комиссия мүшелерінің тиісті акті мен тиражды өткізу нәтижелерінің ресми кестесіне қол қоюы жолымен тіркеледі.
      4. Лотереяны ұйымдастырушы бинго-лотереяны қоспағанда, ұтыстарды анықтау рәсімін жариялай отырып тираждық лотереяның ойналуын тікелей эфирде және теледидарда трансляциялауды және өзге тәсілмен ұйымдастырылған трансляциялауды (мұндай тәсіл болғанда) қамтамасыз етеді.
      5. Бинго-лотереяны қоспағанда, әрбір тираждың және тираждық лотереяның лотерея билеттері бойынша ұтыстарының нәтижелерін лотереяны ұйымдастырушы көрсетілген ұтыс өткізілген сәттен бастап үш жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасының бүкіл аумағына таратылатын мерзімді баспа басылымдарында және он екі сағат ішінде лотереяны ұйымдастырушының ресми Интернет-ресурсында жариялауы тиіс. Ақпаратта сатылған билеттердің саны міндетті түрде көрсетіледі.
      6. Тираждық лотереяны өткізу тоқтаған жағдайда оның жүлде қоры супер жүлдені қоса алғанда, толық ойнатылуға тиіс.

      15-бап. Бір сәттік лотереяны өткізуге қойылатын талаптар
      1. Бір сәттік лотереяның жүлде қорының ұтыс ойыны басталғанға дейін лотереяны ұйымдастырушы Қазақстан Республикасының бүкіл аумағына таратылатын мерзімді баспа басылымдарында және лотереяны ұйымдастырушының ресми сайтында лотерея билеттерінің жалпы саны және бір сәттік лотереяның жүлде қорының мөлшері туралы мәліметтерді жариялауы тиіс.
      2. Лотереяны ұйымдастырушы бір сәттік лотереяны сату аяқталған күнінен бастап бес жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасының бүкіл аумағына таратылатын мерзімді баспа басылымдарында және лотереяны ұйымдастырушының ресми сайтында сатылған лотерея билеттерінің және ұтыстардың саны туралы ақпаратты қамтитын бір сәттік лотереяның ұтыс ойынының нәтижелерін жариялауы тиіс.

      16-бап. Ұлттық лотерея операторы
      1. Ұлттық лотерея операторы Қазақстан Республикасының аумағында лотереяны ұйымдастыру және өткізу жөніндегі қызметті жүзеге асырады, сондай-ақ Қазақстан Республикасының аумағында тыйым салынбаған өзге де кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыруға құқылы.
      2. Ұлттық лотерея операторы ұлттық лотереяны дербес ұйымдастыруға және (немесе) өткізуге не болмаса ұйымдастыру үшін лотереяны ұйымдастырушыларды, сондай-ақ өзге де заңды тұлғаларды тартуға құқылы.
      3. Лотереяны ұйымдастыру және өткізу жөніндегі осы Заңның талаптары ұлттық операторға, оның қызметін лицензиялауды қоспағанда тарайды.
      4. Ұлттық лотерея операторын Қазақстан Республикасының Үкіметі айқындайды.

      17-бап. Ұлттық лотерея
      1. Ұлттық лотерея дене шынықтыру және спортты дамыту мақсатында ұйымдастырылады және өткізіледі.
      2. Ұлттық лотереяны ұйымдастыру және өткізудің айрықша құқығына осы Заңның 16-бабының 2-тармағында көзделген жағдайларды қоспағанда Ұлттық лотерея операторы ие.
      Ұлттық лотерея операторын қоспағанда, лотереяны ұйымдастырушыларға, соның ішінде заңды тұлғаның атауында «ұлттық лотерея», «Қазақстандық лотерея», «мемлекеттік лотерея», «Қазақстан Республикасының лотереясы» деген сөз тіркестерін кез келген септікте және мәтінде пайдалануға тыйым салынады.
      2. Осы Заңның лотереяны ұйымдастыру және өткізу бойынша талаптары ұлттық лотерея операторының ұлттық лотереяны ұйымдастыруына және өткізуіне қолданылады.

      18-бап. Қазақстан Республикасының лотерея қызметі туралы
              заңнамасын бұзғаны үшін жауаптылық
      Қазақстан Республикасының лотерея қызметі туралы заңнамасын бұзу Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес жауаптылыққа әкеп соқтырады.

      19-бап. Лотерея қызметі саласындағы мемлекеттік бақылау
      1. Лотерея қызметі саласындағы мемлекеттік бақылау тексеру нысанында жүзеге асырылады.
      2. Тексеру «Қазақстан Республикасындағы мемлекеттік бақылау және қадағалау туралы» Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес жүзеге асырылады.

      20-бап. Өтпелі және қорытынды ережелер
      Лотереяны ұйымдастыру және өткізу жөніндегі қызметті жүзеге асыратын тұлғалар осы Заң қолданысқа енгізілген күнінен бастап алты ай ішінде лицензияларды қайта ресімдеуге, сондай-ақ өзінің қызметін осы Заңның талаптарына сәйкестендіруге міндетті.

      21-бап.Осы Заңды қолданысқа енгізу тәртібі
      Осы Заң алғаш ресми жарияланғаннан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
      Президенті

О проекте Закона Республики Казахстан "О лотереях и лотерейной деятельности"

Постановление Правительства Республики Казахстан от 30 сентября 2013 года № 1015

      Сноска. Проект закона отозван из Мажилиса Парламента РК постановлением Правительства РК от 28.04.2014 № 408.

      Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:
      внести на рассмотрение Мажилиса Парламента Республики Казахстан проект Закона Республики Казахстан «О лотереях и лотерейной деятельности».

      Премьер-Министр
      Республики Казахстан                       С. Ахметов

Проект

ЗАКОН
РЕСПУБЛИКИ КАЗАХСТАН О лотереях и лотерейной деятельности

      Настоящий Закон регулирует общественные отношения в области лотерейной деятельности на территории Республики Казахстан, определяет порядок и условия ее организации и проведения, устанавливает организационные основы государственного регулирования лотерейной деятельности.

      Статья 1. Основные понятия, используемые в
                 настоящем Законе

      В настоящем Законе используются следующие основные понятия:
      1) аппаратно-программный комплекс - совокупность программных и технических средств, обеспечивающих информационные процессы по осуществлению учета выпущенных и проданных лотерейных билетов, прием оплаты за участие в лотерее, а также осуществлению выплаты выигрышей;
      2) бинго-лотерея - разновидность тиражной лотереи, проводимой в помещениях, розыгрыш которой производится в присутствии участников лотереи;
      3) призовой фонд - совокупность денег или иного имущества, формируемые за счет реализации лотерейных билетов и распределяемые между участниками лотерей посредством проведения розыгрыша;
      4) лотерейная деятельность - предпринимательская деятельность, связанная с извлечением дохода от организации и проведения лотерей;
      5) лотерея - игра, в ходе которой ее организатор проводит между собственниками лотерейных билетов розыгрыш призового фонда лотерей, при этом определение выигрышных лотерейных билетов не зависит от воли и действий субъектов лотерейной деятельности и является исключительно делом случая. Лотереей не является розыгрыш призов, направленных на стимулирование продаж товаров (услуг) коммерческими организациями;
      6) лотерейный билет - бумажный документ, имеющий степени защиты от подделок и кодированный цифровым образом носитель информации (в случае использования данного вида лотерейного билета), необходимый для установления с абсолютной степенью достоверности факта выпадения или невыпадения на него выигрыша в лотереях, и соответствующий требованиям условий проведения лотерей;
      7) лотерейное оборудование (лототрон) - оборудование, предназначенное для проведения розыгрыша в тиражной лотерее, документация которого подтверждает указанные характеристики завода-изготовителя, с переводом на государственный и русский языки;
      8) оборудование, предназначенное для продажи лотерейного билета (вендинговое оборудование) - оборудование, реализующее лотерейный билет участнику лотереи, в фискальном режиме в соответствии с главой 90 Кодекса Республики Казахстан от 10 декабря 2008 года «О налогах и других обязательных платежах в бюджет» (Налоговый кодекс), документация по которому подтверждает указанные характеристики завода-изготовителя, с переводом на государственный и русский языки;
      9) организатор лотереи — созданное в соответствии с законодательством Республики Казахстан и постоянно действующее на территории Республики Казахстан коммерческое негосударственное юридические лицо, осуществляющее предпринимательскую деятельность и обладающее лицензией на осуществление деятельности по организации и проведению лотерей в Республике Казахстан, а также национальный оператор лотереи, в случаях предусмотренных настоящим Законом;
      10) оборудование, предназначенное для выплаты выигрыша в лотерее - оборудование, производящее выплаты выигрышей по лотерее, с учетом удержания индивидуального подоходного налога у источника выплаты, документация которого подтверждает указанные характеристики завода-изготовителя, с переводом на государственный и русский языки;
      11) участник лотереи - физическое лицо, владеющее лотерейным билетом, приобретаемым наличным или безналичным расчетом и дающим право на участие в розыгрыше призового фонда лотереи;
      12) агент лотереи - сотрудник организатора лотереи, индивидуальный предприниматель и (или) юридическое лицо, осуществляющее распространение (реализацию) лотерейных билетов на основании заключенного с организатором лотереи договора;
      13) мгновенная лотерея - лотерея, в которой выигрыш определяется путем моментальной проверки (удаления защитного слоя) лотерейного билета после его покупки;
      14) тиражная лотерея - лотерея, процессы проведения которой делятся на циклы от выпуска в продажу билета до проведения общего розыгрыша и выдачи выигрышей, трансляция розыгрыша которого осуществляется в прямом эфире телевидения и посредством телекоммуникационных сетей (по усмотрению организатора лотереи);
      15) уполномоченный орган - государственный орган, определяемый Правительством Республики Казахстан, осуществляющий реализацию государственной политики и контроль в сфере лотерейной деятельности;
      16) выигрыш - факт выпадения на лотерейный билет всего (или части) призового фонда лотереи;
      17) розыгрыш - процедура лотереи, в ходе проведения которой определяются выигрышные билеты (за исключением мгновенной лотереи);
      18) национальный оператор лотереи - созданное в соответствии с законодательством Республики Казахстан юридическое лицо, со стопроцентным участием государства и находящееся в ведении уполномоченного органа;
      19) национальная лотерея - лотерея, организуемая и (или) проводимая национальным оператором лотереи.

      Статья 2. Законодательство Республики Казахстан
                 о лотереях и лотерейной деятельности

      1. Законодательство Республики Казахстан о лотереях и лотерейной деятельности основывается на Конституции Республики Казахстан и состоит из настоящего Закона и иных нормативных правовых актов Республики Казахстан.
      2. Если международным договором, ратифицированным Республикой Казахстан, установлены иные правила, чем те, которые содержатся в настоящем Законе, то применяются правила международного договора.

      Статья 3. Основные принципы в области
                 лотерейной деятельности

      Основными принципами в области лотерейной деятельности являются:
      1) обеспечение защиты прав и законных интересов участников лотереи;
      2) обеспечение законности осуществления своей деятельности
организаторами лотереи.

      Статья 4. Компетенция Правительства Республики Казахстан

      Правительство Республики Казахстан:
      1) реализует основные направления государственной политики в сфере лотерейной деятельности, а также выполняет иные функции, возложенные на него Конституцией, законами Республики Казахстан и актами Президента Республики Казахстан;
      2) утверждает перечень и формы документов, подтверждающих соответствие организатора лотереи квалификационным требованиям;
      3) определяет национального оператора лотереи.

      Статья 5. Компетенция уполномоченного органа

      1. Уполномоченный орган:
      1) осуществляет реализацию государственной политики в сфере лотерейной деятельности;
      2) осуществляет контроль за соблюдением законодательства Республики Казахстан о лотереях и лотерейной деятельности;
      3) разрабатывает предложения по совершенствованию законодательства Республики Казахстан о лотереях и лотерейной деятельности;
      4) осуществляет лицензирование вида деятельности по организации и проведению лотерей в Республике Казахстан;
      5) разрабатывает и утверждает формы обязательной ведомственной отчетности, проверочных листов, критерии оценки степени риска, планы проведения проверок в соответствии с Законом Республики Казахстан «О государственном контроле и надзоре в Республике Казахстан»;
      6) разрабатывает перечень и формы документов, подтверждающих соответствие организатора лотереи квалификационным требованиям;
      7) разрабатывает и утверждает Типовую инструкцию о порядке и условиях организации и проведения лотереи.

      Статья 6. Лицензирование деятельности по организации
                 и проведению лотерей

      1. Лицензирование деятельности по организации и проведению лотерей осуществляется в соответствии с настоящим Законом и законодательством Республики Казахстан о лицензировании.
      2. Деятельность по организации и проведению лотерей осуществляется на основании лицензий, выдаваемых сроком на десять лет, за исключением национального оператора лотереи, осуществляющего деятельность по организации и проведению лотерей без лицензии.

      Статья 7. Классификация лотерей

      Виды лотерей в зависимости от способа формирования и розыгрыша призового фонда:
      1) мгновенная лотерея;
      2) тиражная лотерея;
      3) бинго-лотерея.
      Деятельность иных видов лотерей, не предусмотренных настоящим Законом, в том числе организованных и проводимых посредством специального оборудования, терминалов, компьютеров на территории Республики Казахстан запрещается.

      Статья 8. Общие требования для деятельности по
                 организации и проведению лотерей

      1. В случае использования оборудования, предназначенного для продажи лотерейных билетов (вендинговое оборудование), выплаты выигрышей в лотереях, такое оборудование должно принадлежать организатору лотереи на праве собственности.
      2. Аппаратно-программный комплекс, используемый для организации и проведения лотереи должен находиться на территории Республики Казахстан.

      Статья 9. Квалификационные требования, предъявляемые
                 к заявителям для получения лицензии

      Заявители для получения лицензии на организацию и проведение лотерей в Республике Казахстан должны иметь в наличии:
      1) инструкцию о порядке и условиях организации и проведения лотереи;
      2) недвижимое имущество, принадлежащее на праве собственности и не находящееся в обременении, для хранения лотерейных билетов и призового фонда лотереи;
      3) аппаратно-программный комплекс;
      4) образцы лотерейных билетов с раскрытием степеней защиты от подделок, в которых содержится информация на государственном и русском языках;
      5) договор о трансляции на телевидении в прямом эфире и описание дополнительного способа трансляции процесса розыгрыша (в случае использования такого способа) с указанием предполагаемого эфирного времени и даты проведения розыгрыша (кроме мгновенных лотерей и бинго-лотерей);
      6) договор с субъектами предпринимательства, осуществляющими охрану и транспортировку лотерейных билетов, денежных средств и призового фонда лотереи;
      7) договор с банками второго уровня, находящимися на территории Республики Казахстан для хранения денежных средств призового фонда лотереи;
      8) договор с субъектами предпринимательства, осуществляющими печать (изготовление) лотерейных билетов, либо подтверждающие документы, в случае наличия собственного оборудования для печати (изготовления) лотерейных билетов;
      9) договор с периодическим печатным изданием, распространяемым на всей территории Республики Казахстан.

      Статья 10. Инструкция о порядке и условиях организации
                  и проведения лотереи

      Инструкция о порядке и условиях организации и проведения лотереи разрабатывается в соответствии с Типовой инструкцией о порядке и условиях организации и проведения лотереи, утверждаемой уполномоченным органом, и должна включать в себя следующие сведения:
      1) наименование лотереи;
      2) вид лотереи и способы ее проведения;
      3) сроки проведения лотереи;
      4) описание технологии проведения лотереи;
      5) права и обязанности участников лотереи;
      6) порядок информирования участников лотереи о правилах участия в лотереях и результатах розыгрыша;
      7) порядок и сроки получения выигрышей, а также сроки проведения экспертизы выигравших лотерейных билетов;
      8) цена лотерейных билетов;
      9) порядок формирования призового фонда, его размер и планируемую структуру распределения призового фонда в соответствии с размером выигрышей (в процентах от выручки лотереи);
      10) порядок формирования супер-приза;
      11) порядок проведения розыгрыша призового фонда лотереи;
      12) порядок учета, хранения и реализации лотерейных билетов;
      13) порядок возврата (изъятия), уничтожения, в том числе нереализованных лотерейных билетов.

      Статья 11. Формирование и распределение
                  призового фонда лотереи

      1. Призовой фонд лотереи формируется в соответствии с условиями проведения лотереи.
      2. Размер призового фонда лотереи по отношению к стоимости всех реализованных лотерейных билетов должен составлять не менее чем 50 процентов.
      3. Призовой фонд представляет собой совокупность денежных средств или иного имущества, распределяемых между участниками лотереи в соответствии с условиями лотереи, и формируется до начала розыгрыша тиражной лотереи.
      Призовой фонд мгновенной лотереи должен быть сформирован в полном объеме до реализации лотерейных билетов.
      4. Призовой фонд лотереи не может быть использован организатором лотерей на другие цели, кроме выплаты, передачи или предоставления выигрышей участникам лотереи.
      5. Призовой фонд лотереи не является собственностью организатора лотереи и на него не может быть обращено взыскание по его обязательствам.
      6. Средства призового фонда тиражной лотереи должны полностью разыгрываться в рамках тиража, к которому он относится, за исключением тиражной лотереи, использующей в условиях проведения принцип накопительного формирования призового фонда лотереи в течение нескольких тиражей (супер-приз).
      7. Невостребованный призовой фонд лотереи используется для формирования призового фонда следующих розыгрышей лотереи.

      Статья 12. Требования к лотерейным билетам

      1. Лотерейные билеты должны содержать следующие обязательные реквизиты:
      1) наименование лотереи;
      2) наименование, юридический адрес, контактные телефоны и интернет-ресурс организатора лотереи;
      3) номер или наименование тиража, если лотерея является тиражной;
      4) номер лотерейного билета;
      5) номер и дату выдачи лицензии на проведение лотереи;
      6) стоимость лотерейного билета;
      7) дату и место проведения розыгрыша призового фонда, за исключением мгновенных лотерей.
      2. Надписи на лотерейных билетах должны быть выполнены на государственном и русском языках.
      3. Выпуск, печать (изготовление), уничтожение лотерейных билетов осуществляются в порядке, установленном Правительством Республики Казахстан.

      Статья 13. Гарантии прав участников лотереи

      1. Приобретение лотерейного билета служит основанием возникновения гражданско-правового обязательства, в соответствии с которым участник лотереи вправе требовать от организатора лотереи:
      1) соблюдения условий проведения лотереи;
      2) получения информации о лотерее в соответствии с условиями лотереи;
      3) выплаты, передачи или предоставления выигрыша, выпавшего на лотерейный билет.
      2. Участник лотереи вправе обжаловать в судебном порядке случаи нарушения условий проведения лотереи.
      3. Организатор лотереи не вправе разглашать сведения о выигравшем участнике лотереи, если не получено его письменное согласие, за исключением случаев, предусмотренных законодательством Республики Казахстан.
      4. В случае приостановления действия лицензии на организацию и проведение лотереи или его лишения, организатор лотереи обязан в течение трех месяцев произвести выплату, передачу или предоставление выигрышей по лотереям, розыгрыш которых проведен, а также вернуть деньги за проданные лотерейные билеты по лотереям, розыгрыш которых не был проведен.

      Статья 14. Требования к проведению розыгрыша
                  призового фонда тиражной лотереи

      1. Проведение розыгрыша призового фонда тиражной лотереи осуществляется в соответствии с условиями проведения лотереи.
      2. При проведении розыгрыша призового фонда тиражной лотереи организатор лотереи создает тиражную комиссию в составе не менее трех человек. В состав тиражной комиссии включаются представители организатора лотереи в количестве одной четвертой, некоммерческих организаций, деятелей в области культуры и спорта в количестве три четверти.
      3. Обязанности тиражной комиссии:
      1) определение участвующих в тираже лотерейных билетов;
      2) проверка лотерейного оборудования, применяемого для розыгрыша лотереи, и подтверждение факта выпадения выигрышных комбинаций исключительно случайным образом.
      Подтверждение результатов проведения тиража фиксируется путем подписания членами тиражной комиссии соответствующего акта и официальной таблицы результатов проведения тиража.
      4. Организатор лотереи обеспечивает трансляцию на телевидении в прямом эфире и организованную иным способом трансляцию (в случае заявления такого способа) розыгрыша тиражной лотереи с демонстрацией процедуры определения выигрышей, за исключением бинго-лотерей.
      5. Результаты каждого тиража и выигрышей по лотерейным билетам тиражной лотереи должны быть опубликованы в периодических печатных изданиях, распространяемых на всей территории Республики Казахстан, организатором лотереи в течение трех рабочих дней и на официальном интернет-ресурсе организатора лотереи в течение двенадцати часов с момента проведения указанного розыгрыша, за исключением бинго-лотерей. В информации обязательно указывается количество проданных билетов.
      6. В случае прекращения проведения тиражной лотереи, ее призовой фонд должен быть разыгран полностью, включая супер-приз.

      Статья 15. Требования к проведению мгновенной лотереи

      1. До начала розыгрыша призового фонда мгновенной лотереи организатор лотереи должен опубликовать в периодических печатных изданиях, распространяемых на всей территории Республики Казахстан, и на официальном сайте организатора лотереи сведения об общем количестве лотерейных билетов и размере призового фонда мгновенной лотереи.
      2. В течение пяти рабочих дней со дня окончания реализации мгновенной лотереи организатором лотереи в периодических печатных изданиях, распространяемых на всей территории Республики Казахстан, и на официальном сайте организатора лотереи должны быть опубликованы результаты розыгрыша мгновенной лотереи, содержащие информацию о количестве реализованных лотерейных билетов и выигрышах.

      Статья 16. Национальный оператор лотереи

      1. Национальный оператор лотереи осуществляет деятельность по организации и проведению лотерей на территории Республики Казахстан, а также вправе осуществлять иную предпринимательскую деятельность, не запрещенную на территории Республики Казахстан.
      2. Национальный оператор лотереи вправе самостоятельно организовывать и (или) проводить, либо привлекать для организации национальной лотереи организаторов лотерей, а также иные юридические лица.
      3. Требования настоящего Закона по организации и проведению лотереи распространяются на национального оператора лотереи, за исключением лицензирования его деятельности.
      4. Национальный оператор лотереи определяется Правительством Республики Казахстан.

      Статья 17. Национальная лотерея

      1. Национальная лотерея организуется и проводится с целью развития физической культуры и спорта.
      2. Исключительным правом организации и проведения национальной лотереи обладает национальный оператор лотереи, за исключением случаев, предусмотренных пунктом 2 статьи 16 настоящего Закона.
      Организаторам лотереи при осуществлении своей деятельности, в том числе в наименовании юридического лица запрещается использование словосочетаний «национальная лотерея», «Казахстанская лотерея», «государственная лотерея», «лотерея Республики Казахстан» в любых падежах и контекстах, за исключением национального оператора лотереи.
      3. Требования настоящего Закона по организации и проведению лотереи распространяются на организацию и (или) проведение национальной лотереи национальным оператором лотереи.

      Статья 18. Ответственность за нарушение законодательства
                  Республики Казахстан о лотерейной деятельности

      Нарушение законодательства Республики Казахстан о лотерейной деятельности влечет ответственность в соответствии с законами Республики Казахстан.

      Статья 19. Государственный контроль в сфере
                  лотерейной деятельности

      1. Государственный контроль в сфере лотерейной деятельности осуществляется в форме проверки.
      2. Проверка осуществляется в соответствии с Законом Республики Казахстан «О государственном контроле и надзоре в Республике Казахстан».

      Статья 20. Переходные и заключительные положения

      Лица, осуществляющие деятельность по организации и проведению лотерей, обязаны в течение шести месяцев со дня введения в действие настоящего Закона переоформить лицензии, а также привести свою деятельность в соответствие с требованиями настоящего Закона.

      Статья 21. Порядок введения в действие настоящего Закона

      Настоящий Закон вводится в действие по истечении десяти календарных дней после его первого официального опубликования.

      Президент
      Республики Казахстан