"Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" Қазақстан Республикасы Заңының жобасы туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2020 жылғы 30 қыркүйектегі № 621 қаулысы

      Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:

      "Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" Қазақстан Республикасы Заңының жобасы Қазақстан Республикасы Парламенті Мәжілісінің қарауына енгізілсін.

      Қазақстан Республикасының
Премьер-Министрі
А.Мамин

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ЗАҢЫ Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы

      1-бап. Қазақстан Республикасының мына заңнамалық актілеріне өзгерістер мен толықтырулар енгізілсін:

      1. 2015 жылғы 29 қазандағы Қазақстан Республикасының Кәсіпкерлік кодексіне (Қазақстан Республикасы Парламентінің Жаршысы, 2015 ж., № 20-ІІ, 20-ІІІ, 112-құжат; 2016 ж., № 1, 4-құжат; № 6, 45-құжат; № 7-ІІ, 55-құжат; № 8-1, 62, 65-құжаттар; № 8-ІІ, 72-құжат; № 12, 87-құжат; № 23, 118-құжат; №24, 124, 126-құжаттар; 2017 ж., № 9, 21-құжат; № 14, 50, 51-құжаттар):

      22) 98-баптың 1-тармағының 22) тармақшасы мынадай редакцияда жазылсын:

      "22) аккредиттеу туралы куәліктің нысанын, аккредиттеуді жүргізу қағидаларын, жеке кәсіпкерлік субъектілерінің бірлестіктерін және өзге де коммерциялық емес ұйымдарды аккредиттеудің күшін жою негіздері мен тәртібін бекітеді;".

      2. "Автомобиль жолдары туралы" 2001 жылғы 17 шілдедегі Қазақстан Республикасының Заңына (Қазақстан Республикасы Парламентінің Жаршысы, 2001 ж., № 17-18, 246-құжат; 2004 ж., № 23, 142-құжат; 2006 ж., № 1, 5-құжат; № 14, 89-құжат; № 24, 148-құжат; 2007 ж., № 16, 129-құжат; 2008 ж., № 15-16, 64-құжат; № 23, 114-құжат; 2009 ж., № 18, 84-құжат; 2010 ж., № 24, 146-құжат; 2011ж., № 5, 43-құжат; № 15, 125-құжат; 2012 ж., № 14, 92-құжат; № 23-24, 125-құжат; 2013 ж., № 9, 51-құжат; № 13, 63-құжат; № 14, 72, 75-құжаттар; № 21-22, 115-құжат; 2014 ж., № 1, 4-құжат; № 8, 44-құжат; № 10, 52-құжат; № 12, 82-құжат; № 19-I, 19-II, 96-құжат; № 21, 122-құжат; № 22, 131-құжат; № 23, 143-құжат; 2015 ж., № 19-I, 100-құжат; № 20-VII, 117-құжат; № 22-VI, 159-құжат; 2017 ж., № 14, 49-құжат; 2018 ж., № 19, 62-құжат; 2019 ж., № 1, 4-құжат):

      1) 1-бапта:

      3) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:

      "3) автомобиль жолы - автомобильдердің және басқа да көлік құралдарының белгіленген жылдамдықпен, жүктемелермен, габаритпен үздіксіз, қауіпсіз жүрісін қамтамасыз ететін, автомобильдер жүрісіне арналған инженерлік құрылыстар кешені, сондай-ақ осы кешенді орналастыру үшін берілген жер учаскелері (көлік жерлері) және жол қызметі объектілерін қоса алғанда, олардың үстіндегі белгіленген габарит шегіндегі әуе кеңістігі;";

      13-3) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:

      "13-3) Жол активтері сапасының ұлттық орталығы - автомобиль жолдары жөніндегі уәкілетті мемлекеттік органның қарауындағы заңды тұлға, оған жұмыстар мен материалдардың сапасына сараптама жүргізу, жол активтерін басқару, халықаралық және республикалық маңызы бар автомобиль жолдарында жұмылдыру дайындығын ұйымдастыру, сондай-ақ автомобиль жолдарын орташа жөндеуге арналған техникалық құжаттамаға ведомстволық сараптама жүргізу, жаңа технологияларды енгізу және тәжірибе учаскелерін алып жүру жөніндегі функциялар жүктелген;";

      мынадай мазмұндағы 13-4) тармақшамен толықтырылсын:

      "13-4) жұмыстар мен материалдардың сапасын сараптау - автомобиль жолдарын салу, реконструкциялау, жөндеу және күтіп ұстау кезінде техникалық тексеру бойынша сараптама жұмыстарының түрі;";

      15-2) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:

      "15-2) жол инфрақұрылымы қауіпсіздігінің мониторингі - Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес автомобиль жолдарының қауіпсіз жұмыс істеуін, қолданыстағы жол инфрақұрылымын қолдау мен жақсартуды қамтамасыз етуге бағытталған іс-шаралар кешені;";

      2) 5-бапта:

      4-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "4. Ақылы автомобиль жолымен (жол учаскесімен) жүріп өту Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен автомобиль жолын (жол учаскесін) пайдаланушының ұлттық оператормен немесе автомобиль жолдарын өзге де басқарушылармен жасасқан шарты негізінде жүзеге асырылады.

      Ақылы автомобиль жолына (жол учаскесіне) шарт жасасу сәті ақылы автомобиль жолына (учаскесіне) кіру сәті болып табылады. Ұлттық оператор немесе автомобиль жолдарын өзге де басқарушылар мен ақылы автомобиль жолдарын (жол учаскелерін) пайдаланушылар арасындағы ақылы автомобиль жолдарын (жол учаскелерін) пайдалануға арналған шарт Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен жариялы болып табылады.";

      3) 5-2-бапта:

      1-тармақтың 1) тармақшасы мынадай редакцияда жазылсын:

      "1) мыналар:

      жедел медициналық жәрдем ұйымдарының; авариялық-құтқару қызметтерінің; құқық қорғау органдарының; арнаулы мемлекеттік органдардың;

      Қазақстан Республикасының Қарулы Күштерінің, басқа да әскерлер мен әскери құралымдарының;

      ақылы автомобиль жолдарын кешенді күтіп-ұстауды жүзеге асыратын ұйымдардың автокөлік құралдары;";

      мынадай мазмұндағы 3) тармақшамен толықтырылсын:

      "3) Ұлы Отан соғысы ардагерлерінің және оларға теңестірілген адамдардың жеңіл автомобильдері;

      басқа мемлекеттердің аумағындағы ұрыс қимылдары ардагерлерінің жеңіл автомобильдері босатылады.";

      4) 12-бапта:

      36-1) және 36-2) тармақшалар мынадай редакцияда жазылсын:

      "36-1) автомобиль жолдарын орташа жөндеуге арналған техникалық құжаттамаға ведомстволық сараптама жүргізу қағидаларын әзірлеу және бекіту;

      36-2) автомобиль жолдарының жол инфрақұрылымы қауіпсіздігі мониторингінің қағидаларын әзірлеу және бекіту;";

      38-1) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:

      "38-1) жұмыстар мен материалдардың сапасына сараптама жүргізу, сондай-ақ автомобиль жолдарының жол активтерін басқару жөніндегі жұмыстар мен керсетілетін қызметтердің құнын айқындау әдістемесін әзірлеу және бекіту;";

      5) 14-баптың 4-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:

      "4. Жаңа автомобиль жолдарын салу немесе қолданыстағыларын реконструкциялау және күрделі жөндеу үшін әзірленген техникалық-экономикалық негіздемелер және жобалау-сметалық құжаттама құрылыстың жобаларына ведомстводан тыс кешенді сараптама, сондай-ақ Қазақстан Республикасының заңнамасында айқындалған тәртіппен жүзеге асырылатын мемлекеттік экологиялық сараптама жүргізілуге жатады. Автомобиль жолдарын орташа жөндеуге арналған техникалық құжаттама бойынша автомобиль жолдары жөніндегі уәкілетті мемлекеттік орган айқындаған тәртіппен ведомстволық сараптама жүргізіледі.";

      6) 15-баптың 2-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:

      "2. Автомобиль жолдарын салу, реконструкциялау және жөндеу жөніндегі жұмыстарды жүргізу кезінде жобалау құжаттамасын әзірлеушінің авторлық қадағалауы, өндірістік - жұмыстарды орындаушы және автомобиль жолдарын салуға, реконструкцияға, күрделі, орташа және ағымдағы жөндеуге техникалық қадағалауды тапсырыс беруші дербес не тиісті аттестаты бар ұйымдар мен сарапшыларды тарту арқылы жүзеге асырады. Автомобиль жолдарын ағымдағы және орташа жөндеу жұмыстарынан басқа, аяқталған жол жұмыстарын пайдалануға қабылдау Қазақстан Республикасыныц заңнамасына сәйкес жүзеге асырылады.";

      7) 20-баптың 3-тармағының 4) тармақшасы мынадай редакцияда жазылсын:

      "4) ақылы автомобиль жолдары (жол учаскелері) бойынша жол жүру төлемін жүргізуге;";

      8) 30-бапта:

      мынадай мазмұндағы 2-2) тармақшамен толықтырылсын:

      "2-2) мемлекеттік шекара арқылы өткізу пункттерінің көлік инфрақүрылымын дамыту жөніндегі жұмыстарды ұйымдастыру;".

      3. "Химиялық өнімнің қауіпсіздігі туралы" 2007 жылғы 21 шілдедегі Қазақстан Республикасының Заңына (Қазақстан Республикасы Парламентінің Жаршысы, 2007 ж., № 17, 134-құжат; 2009 ж., № 18, 84-құжат; 2010 ж., № 5, 23-құжат; 2011 ж., № 1, 2-құжат; № 11, 102-құжат; 2012 ж., № 15, 97-құжат; 2013 ж., № 14, 75-құжат; 2014 ж., № 1, 4-құжат; № 7, 3 7-құжат; № 10, 52-құжат; № 19-I, 19-II, 96-құжат; № 23, 143-құжат; 2015 ж., № 20-IV, 113-құжат):

      6-баптың 1-тармағының 1) тармақшасындағы "индустрия және сауда саласындағы" деген сөздер "индустриялық қызмет саласындағы" деген сөздермен ауыстырылсын;

      8-1-баптың тақырыбындағы және бірінші абзацындағы "инвестициялар және даму жөніндегі" деген сөздер "индустриялық қызмет саласындағы" деген сөздермен ауыстырылсын.

      4. "Энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру туралы" 2012 жылғы 13 қаңтардағы Қазақстан Республикасының Заңына (Қазақстан Республикасы Парламентінің Жаршысы, 2012 ж., № 3, 20-құжат; № 15, 97-құжат; 2013 ж., № 14, 75-құжат; 2014 ж., № 1, 4-құжат; № 19-I, 19-II, 96-құжат; № 23, 143-құжат; 2015 ж., № 2, 6-құжат; № 11, 57-құжат; № 20-IV, 1 13-құжат; № 22-ІІ, 144-құжат; 2016 ж., № 6, 45-құжат; № 24, 124-құжат):

      1) 1-бапта:

      мынадай мазмұндағы 1-2) тармақшамен толықтырылсын:

      "1-2) жедел-энергия аудиті - қысқартылған бағдарлама бойынша және жабдықты ең төменгі пайдалану арқылы жүргізілетін энергия аудиті;";

      2) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:

      "2) квазимемлекеттік сектор субъектілері - мемлекеттік кәсіпорындар, жауапкершілігі шектеулі серіктестіктер, акционерлік қоғамдар, оның ішінде құрылтайшысы, қатысушысы немесе акционері мемлекет болып табылатын ұлттық басқарушы холдингтер, ұлттық холдингтер, ұлттық компаниялар, сондай-ақ Қазақстан Республикасының заңнамалық актілеріне сәйкес олармен үлестес болып табылатын еншілес, тәуелді және өзге де заңды тұлғалар;";

      мынадай мазмұндағы 2-1) тармақшамен толықтырылсын:

      "2-1) нысаналы энергия аудиті - нысаналы сипаты бар немесе көлемі бойынша да, өткізу уақыты бойынша да шектеуі бар, ерікті негізде жүргізілетін энергия аудиті;";

      мынадай мазмұндағы 5-2) тармақшамен толықтырылсын:

      "5-2) тапсырыс берушілер - ұлттық басқарушы холдингтерді, ұлттық холдингтерді, ұлттық басқарушы компанияларды, ұлттық компанияларды және олармен үлестес заңды тұлғаларды қоспағанда, мемлекеттік органдар, мемлекеітік мекемелер, сондай-ақ мемлекеттік кәсіпорындар, дауыс беретін акцияларының (жарғылық капиталға қатысу үлестерінің) елу және одан да көп пайызы мемлекетке тиесілі заңды тұлғалар және олармен үлестес заңды тұлгалар;";

      12) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:

      "12) энергетикалық тиімділік (энергия тиімділігі) - энергетикалық ресурстарды пайдаланудан алынған әсердің осындай әсер алу мақсатында жүргізілген олардың шығындарына қатынасын көрсететін сипаттамасы;";

      12-2) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:

      "12-2) энергия аудиторы - "Энергия аудиті" бағыты бойынша энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру саласында сәйкестік сертификаты бар жеке тұлға;";

      мынадай мазмұндағы 17-2), 17-3) және 17-4) тармақшалармен толықтырылсын:

      "17-2) энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру саласындағы менеджмент (энергия менеджменті) - энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру саясатын, энергия тұтынуды мониторингтеу, бағалау рәсімдері мен әдістемелерінің іс-шаралар жоспарларын және энергия тиімділігін арттыруға бағытталған басқа да іс-қимылдарды әзірлеуді және іске асыруды қамтитын, энергетикалық ресурстарды ұтымды тұтынуды қамтамасыз етуге және басқару объектісінің энергия тиімділігін арттыруға бағытталган әкімшілік іс-қимылдар кешені;

      17-3) энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру саласындағы сәйкестік сертификаты - энергия аудиторының немесе сарапшының энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру саласындағы жұмыстарды орындау құзыреттілігін куәландыратын, персоналдың сәйкестігін растау жөніндегі орган беретін құжат;

      17-4) энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру саласындағы ұлттық даму институты - дауыс беретін акцияларының (жарғылық капиталға қатысу үлесінің) елу және одан да көп пайызы тікелей не жанама түрде мемлекетке тиесілі заңды тұлға;";

      2) 5-бапта:

      6-8) тармақшадағы "технологиялық процесстердің," деген сөздер алып тасталсын;

      мынадай мазмұндағы 6-15) және 6-16) тармақшалармен толықтырылсын:

      "6-15) энергия тұтыну нормативтерін есептеу жөніндегі әдістемені бекітеді;

      6-16) мемлекеттік мекемелердің энергия тұтыну мониторингінің қағидаларын әзірлейді және бекітеді;";

      9) тармақшадағы ", суды" деген сөз алып тасталсын;

      12-1), 13-1), 13-2), 13-3) және 13-6) тармақшалар алып тасталсын;

      мынадай мазмұндағы 16-1), 16-2), 16-3), 16-4) және 16-5) тармақшалармен толықтырылсын:

      "16-1) энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру мәселелері бойынша жергілікті атқарушы органдардың қызметіне багалау жүргізеді;

      16-2) энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру саласындағы тауарларды, жұмыстар мен көрсетілетін қызметтерді мемлекеттік сатып алу мониторингінің қағидаларын әзірлейді және бекітеді;

      16-3) мемлекеттік сатып алуды жүзеге асыру кезінде энергия тиімділігі бойынша талаптар қолданылатын тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің тізбесін әзірлейді және бекітеді;

      16-4) мемлекеттік сатып алуды жүзеге асыру кезінде тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің энергия тиімділігі бойынша талаптарды белгілейді;

      16-5) энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру саласындағы тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді мемлекеттік сатып алудың мониторингін жүргізеді;";

      3) 6-бапта:

      4-тармақ мынадай мазмұндағы 1-1) тармақшамен толықтырылсын:

      "1-1) уәкілетті органмен келісім бойынша үш жылға арналған энергия үнемдеу жөніндегі жол карталарын әзірлеуді және бекітуді қамтамасыз етеді, сондай-ақ оларды іске асыруды жүзеге асырады;";

      5-тармақ мынадай мазмұндағы 1-1) тармақшамен толықтырылсын:

      "1-1) уәкілетті органмен келісім бойынша үш жылға арналған энергия үнемдеу жөніндегі жол карталарын әзірлеуді және бекітуді қамтамасыз етеді, сондай-ақ оларды іске асыруды жүзеге асырады;";

      4) 7-баптың 2-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:

      "2. Энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру саласындағы мемлекеттік бақылау Қазақстан Республикасының Кәсіпкерлік кодексіне сәйкес бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы тексеру және профилактикалық бақылау нысанында жүзеге асырылады.

      Бақылау субъектісіне (объектісіне) бармай профилактикалық бақылау осы Заңға және Қазақстан Республикасының Кәсіпкерлік кодексіне сәйкес жүзеге асырылады.";

      5) мынадай мазмұндағы 7-1-баппен толықтырылсын:

      "7-1 бап. Энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру саласындағы субъектіге (объектіге) бармай профилактикалық бақылау

      1. Энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру саласындағы субъектіге (объектіге) бармай профилактикалық бақылауды уәкілетті органның ведомствосы жүзеге асырады.

      2. Энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру саласындағы субъектілер бақылау субъектілері болып табылады.

      3. Бақылау субъектісіне (объектісіне) бармай профилактикалық бақылаудың мақсаты бұзушылықтардың уақтылы жолын кесу және оларға жол бермеу, бақылау субъектісіне бұзушылықтарды өз бетінше жою құқығын беру және оларға әкімшілік жүктемені төмендету болып табылады.

      4. Бақылау субъектісіне (объектісіне) бармай профилактикалық бақылау:

      1) энергия аудиторлық ұйымдар мен оқу орталықтарынан;

      2) энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру саласындағы ұлттық даму институтынан;

      3) ашық ақпарат көздерінен, бұқаралық ақпарат құралдарынан алынатын деректер мен ақпаратты салыстыру арқылы жүргізіледі.

      5. Уәкілетті органның ведомствосы бақылау субъектісінің әрекетінде (әрекетсіздігінде) бармай профилактикалық бақылау нәтижелері бойынша бұзушылықтар анықталған жағдайда, бұзушылықтар анықталған күннен бастап он жұмыс күні ішінде ұсынымды ресімдейді және бақылау субъектісіне жібереді.

      6. Ұсыным бақылау субъектісіне қол қойғызып немесе оны жөнелту және алу фактілерін растайтын өзге де тәсілмен табыс етілуге тиіс.

      Төменде сынамаланған тәсілдердің бірімен жіберілген ұсыным мынадай жағдайларда:

      1) қолма-қол - ұсынымды алғаны туралы оған белгі қойылған күннен бастап;

      2) пошта арқылы - тапсырыс хатпен жіберілген пошта жөнелтілімін алғаны туралы хабарланған күннен бастап;

      3) электрондық тәсіл - бақылау субъектісінің сұрау салынған кезде хатта көрсетілген электрондық мекенжайына жіберілген күннен бастап тапсырылды деп есептеледі.

      Бақылау субъектісі ұсынымды қабылдаудан бас тартқан кезде оны жеткізуші немесе тапсырушы адам ұсынымға тиісті белгі соғады, ол уәкілетті органның ведомствосына қайтарылады.

      Бақылау субъектісінің ұсынымды қабылдаудан бас тартуы одан әрі процестік әрекеттер жасауға кедергі келтірмейді.

      7. Бақылау субъектісі ұсынымда көрсетілген бұзушылықтармен келіспеген жағдайда, уәкілетті органның ведомствосына ұсыным табыс етілген күннен кейінгі күннен бастап бес жұмыс күні ішінде қарсылық жіберуге құқылы.

      8. Ұсыным, орындаудың неғұрлым ұзақ мерзімі хабарламада көрсетілген жағдайларды қоспағанда, оны табыс еткен (алған) күннен кейінгі күннен бастап он жұмыс күні ішінде орындалуға тиіс.

      9. Бақылау субъектісіне (объектісіне) бармай профилактикалық бақылау нәтижесінде анықталған бұзушылықтарды жою туралы ұсынымды белгіленген мерзімде орындамау бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы профилактикалық бақылау жүргізудің жартыжылдық тізіміне енгізу жолымен бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы профилактикалық бақылау тағайындауға алып келеді.

      Бақылау субъектісіне (объектісіне) бармай профилактикалық бақылау жылына екі реттен асырылмай жүргізіледі.";

      6) 9-бапта:

      1-тармақта:

      бірінші абзац мынадай редакцияда жазылсын:

      "1. Мемлекеттік мекемелерді қоспағанда, Мемлекеттік энергетикалық тізілім субъектілері үшін Мемлекеттік энергетикалық тізілімге енгізілетін ақпарат:";

      1) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:

      "1) бизнес-сәйкестендіру нөмірін немесе жеке сәйкестендіру нөмірін, мекенжайы мен олардың қызметінің негізгі түрлерін;";

      2) тармақшадағы "және суды" деген сөздер алып тасталсын;

      3) және 4) тармақшалар мынадай редакцияда жазылсын:

      "3) энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру жөніндегі іс-шаралар жоспарының көшірмесін, сондай-ақ осы іс-шаралар жоспарына енгізілетін толықтыруларды және (немесе) өзгерістерді;

      4) есепті кезең үшін энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру жөніндегі іс-шаралар жоспарын іске асыру нәтижелерін;";

      6) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:

      "6) энергия аудиті қорытындысының көшірмесін қамтиды.";

      7) тармақша алып тасталсын;

      мынадай мазмұндағы 1-1-тармақпен толықтырылсын:

      "1-1. Мемлекеггік мекемелер болып табылатын Мемлекеттік энергетикалық тізілім субъектілері үшін Мемлекеттік энергетикалық тізілімге енгізілетін ақпарат:

      1) бизнес-сәйкестендіру нөмірін, атауын, мекенжайы мен қызметінің негізгі түрлерін;

      2) күнтізбелік бір жыл ішінде заттай және ақшалай мәндегі энергетикалық ресурстарды тұтыну көлемін;

      3) энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру жөніндегі іс-шараларды және бар болған жағдайда энергия аудиті немесе техникалық есеп қорытындыларының көшірмесін;

      4) есепті кезеңде жылу беру көздерін және үйлердің, құрылыстардың, ғимараттардың ауданы бірлігіне шаққанда жылытуға арналған энергетикалық ресурстардың шығысын;

      5) негізгі энергия тұтыну жабдығын қамтиды.";

      2-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "2. Осы баптың 1 және 1 -1-тармақтарында көрсетілген ақпаратты Мемлекеттік энергетикалық тізілім субъектілері қағаз немесе электрондық жеткізгіштерде энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру саласындағы ұлттық даму институтына жыл сайын 1 сәуірге дейінгі мерзімде ұсынады.

      Бұл ретте осы баптың 1-тармағының 3), 4) және 6) тармақшаларында көрсетілген ақпарат энергетикалық ресурстарды тұтынатын Мемлекеттік тергетикалық тізілім субъектілері бар болған жағдайда жылына шартты отынның бір мың бес жүзден кем тоннаға барабар көлемде береді.";

      7) 13-баптың 1-тармағының 5) тармақшасындағы "2,5" деген сөз "1,0-ден жоғары" деген сөздермен ауыстырылсын;

      8) 14-баптың 3-тармағында:

      1) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:

      "1) штатында кемінде төрт энергия аудиторы болуға тиіс;";

      мынадай мазмұндағы 1-1) тармақшамен толықтырылсын:

      "1-1) энергия аудиторлық ұйымның басшысы үшін "Энергия аудиті" бағыты бойынша энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру саласында сайкестік сертификаты болуға тиіс;";

      9) мынадай мазмұндағы 14-1-баппен толықтырылсын:

      "14-1-бап. Энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру саласындағы персоналдың сәйкестігін растау Энергия үнемдеу және энергия тиімділігін      арттыру саласындағы персоналдың (энергия аудиторының, энергия менеджерінің немесе сарапшының) сәйкестігін растау "Техникалық реттеу туралы" және "Сәйкестікті бағалау саласындағы аккредиттеу туралы" Қазақстан Республикасының заңдарына және ұлттық стандарттарға сәйкес жүзеге асырылады.";

      10) 16-бапта:

      мынадай мазмұндағы 1 -1-тармақпен толықтырылсын:

      "1 -1. Дара кәсіпкер болып табылатын энергия аудиторы тек қана үйлерге, құрылыстарға, ғимараттарға энергия аудитін, сондай-ақ нысаналы энергия аудитін жүргізуге құқылы.

      Дара кәсіпкерлер болып табылатын энергия аудиторларына қойылатын талаптар:

      1) "Энергия аудиті" бағыты бойынша энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру саласындағы сәйкестік сертификатының болуы;";

      2) уәкілетті орган бекіткен ақпараттық-өлшеу кешендері мен техникалық құралдарының тізбесіне сәйкес Қазақстан Республикасының аумағында сенім білдірілген ақпараттық-өлшеу кешендері мен техникалық құралдарға меншік құқығы немесе өзге де заңды негізде иелік етуге тиіс.

      Дара кәсіпкер болып табылатын энергия аудиторы және (немесе) энергия аудиторы қызметін бір ғана энергия аудиторлық ұйым құрамында жүзеге асыруға құқылы.";

      3-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "3. Энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру жөніндегі қорытынды энергия аудитінің немесе экспресс-энергия аудитінің нәтижелері бойынша жасалады.

      Энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру жөніндегі техникалық есеп нысаналы энергия аудитінің нәтижелері бойынша жасалады.";

      мынадай мазмұндағы 3-1-тармақпен толықтырылсын:

      "3-1. Мемлекеттік энергетикалық тізілім субъектілері жүргізілген міндетті энергия аудитінің қорытындысы бойынша іс-шара жоспарларын әзірлейді және бекітеді. Іс-шара жоспары энергия аудиті мен энергия тиімділігін арттыру қорытындысын алған күннен бастап алты ай ішінде әзірленеді және бекітіледі.";

      4-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "4. Мемлекеттік мекемелерді қоспағанда, энергетикалық ресурстарды жылына шартты отынның бір мың бес жүз және одан да көп тоннаға барабар көлемінде тұтынатын Мемлекеттік энергетикалық тізілім субъектілері әрбір бес жылда кемінде бір рет міндетті энергия аудитінен өтеді.";

      мынадай мазмұндағы 4-1-тармақпен толықтырылсын:

      "4-1. Экспресс-энергия аудиті:

      1) міндетті энергия аудитінің алдыңғы екі қорытындылар болған жағдайда;

      2) энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру жөніндегі іс-шаралар жоспарын орындау есебінен соңғы бес жыл ішінде кемінде он бес пайыз көлемінде энергия үнемдеу әлеуетіне қол жеткізу немесе бес жыл ішінде кемінде он бес пайыз көлемінде өнім бірлігіне олардың үлестік энергия тұтынуын төмендету;

      3) ұлттық стандарт талаптарына сәйкес келетін қолданыстагы энергия менеджменті жүйесінің (сәйкестік сертификатының) болуы шарттарының бірдей орындалуы кезінде жүргізіледі.

      Энергетикалық ресурстарды шартты отынның жылына бір мың бес жүз және одан да көп тоннаға барабар көлемінде тұтынатын Мемлекеттік энергетикалық тізілім субъектілері энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру жөніндегі қорытынды ала отырып, міндетті энергия аудитінің орнына экспресс-энергия аудитін жүргізуге құқылы.";

      6-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "6. Энергия-аудиторлық ұйымдарға немесе дара кәсіпкерлер болып табылатын энергия аудиторларға:

      энергия аудиторлық ұйымдар және (немесе) дара кәсіпкерлер болып табылатын энергия аудиторлары, сондай-ақ осы энергия аудитін жүзеге асыратын олардың жұмыскерлері (энергия аудиторлары) қатысушысы, кредиторы болып табылатын тапсырыс берушілерге;

      энергия аудитін жүзеге асыратын, аудиттелетін субъектімен еңбек қатынастарында тұратын немесе аудиттелетін субъектінің лауазымды адамдарының, сондай-ақ аудиттелетін субъект акцияларының (немесе жарғылық капиталына қатысу үлестерінің) он және одан да көп пайызын иеленген акционердің (қатысушының) жақын туыстары (ата-аналары, балалары, бала асырап алушылары, асырап алынған балалары, ата-анасы бір және ата-анасы бөлек аға-інілері мен апа-сіңлілері, аталары, әжелері, немерелері) немесе жұбайы (зайыбы) немесе жекжаттары болып табылатын жұмыскерлерге (энергия аудиторларына);

      энергия аудиторлық ұйымның дауыс беретін акциялары (қатысу үлестері) тапсырыс берушіге тікелей немесе жанама түрде болған жағдайларда жүргізіледі. Жанама тиесілілік өзге заңды тұлға акцияларының (жарғылық капиталға қатысу үлестерінің) әрбір келесі үлестес тұлғаға тиесілігін білдіреді;

      энергия аудитін жүзеге асыратын, аудиттелетін субъектіде жеке мүліктік мүдделері бар жұмыскерлерге (энергия аудиторларына);

      энергия аудитін жүргізу жөніндегі міндеттемелерін қоспағанда, егер ұйымдардың аудиттелетін субъект алдында немесе аудиттелетін субъектінің ұйымдар алдында ақшалай міндеттемелері бар болса, энергия аудитін жүргізуге тыйым салынады.";

      мынадай мазмұндағы 7-тармақпен толықтырылсын:

      "7. Мемлекеттік энергетикалық тізілім субъектілері міндетті энергия аудитін мынадай жағдайларда жүргізбейді:

      1) энергетикалық ресурстарды жылына шартты отынның бір мың бес жүз тоннадан кем барабар көлемінде тұтынса;

      2) балансында энергетикалық ресурстарды тұтыну объектілері болмаса;

      3) энергетикалық ресурстарды көлік құралдарын пайдалану мақсатында тұтынса;

      4) егер тарихи-мәдени мұра объектісі немесе ғибадат үйі, ғимараты және құрылысы болып табылса.";

      11) 20-бапта:

      бірінші абзац мынадай редакцияда жазылсын:

      "Энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру саласындағы ұлттық даму институты:";

      6) тармақшада:

      "Мемлекеттік" деген сөздің алдынан "іс-шаралар жоспарларының тиімділігін бағалау мен талдауды," деген сөздермен толықтырылсын;

      мынадай мазмұндағы 6-1) және 6-2) тармақшалармен толықтырылсын:

      "6-1) мемлекеттік мекемелердің энергия тұтынуына мониторинг жүргізеді;

      6-2) энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру саласындағы тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді мемлекеттік сатып алу мониторингін жүргізу кезінде және мемлекеттік сатып алуды жүзеге асыру кезінде энергия тиімділігі бойынша талаптарға қатысты тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің тізбесін өзекті ету бойынша ұсынымдарды дайындауға уәкілетті органға жәрдемдеседі;";

      8) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:

      "8) энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру саласындағы акпараттық, талдамалық және консультациялық қызметтер көрсетуге жәрдемдеседі;";

      12) 21-бапта:

      2-тармақтың 3) тармақшасында:

      "өндіруді және" деген сөздерден кейін "(немесе)" деген сөзбен толықтырылсын;

      ", суды" деген сөз алып тасталсын;

      мынадай мазмұндағы 2-1-тармақпен толықтырылсын:

      "2-1. Тапсырыс берушілер болып табылатын энергия үнемдеу және энергия тиімділігін арттыру саласындағы субъектілер тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді мемлекеттік сатып алуды олардың энергия тиімділігі жөніндегі талаптарына сәйкес жүзеге асыруға міндетті.";

      3-тармақта "мен судың" деген сөздер алып тасталсын;

      мынадай мазмұндағы 3-1-тармақпен толықтырылсын:

      "3-1. Энергетикалық ресурстарды жылына шартты отынның бір мың бес жүз және одан да көп тоннаға барабар көлемінде тұтынатын Мемлекеттік энергетикалық тізілім субъектілері энергия үнемдеу және энергия тиімділікті арттыру бойынша жауапты тұлғаны тағайындауға міндетті.";

      4-тармақтың бірінші абзацы мынадай редакцияда жазылсын:

      "4. Энергия аудиторлық ұйымдар және дара кәсіпкер болып табылатын энергия аудиторлары:";

      13) 23-бап мынадай редакцияда жазылсын:

      "23-бап. Уәкілетті органның лауазымды тұлғасының іс-әрекетіне (әрекетсіздігіне) шағымдану

      Дара және (немесе) заңды тұлғалар уәкілетті органның лауазымды тұлғасының іс-әрекетіне (әрекетсіздігіне) Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленген тәртіппен шағымдануға құқылы.".

      5. "Рұқсаттар және хабарламалар туралы" Қазақстан Республикасының 2014 жылғы 16 мамырдағы Заңына (Қазақстан Республикасы Парламентінің Жаршысы, 2014 ж., № 9, 51-құжат; № 19-I, 19-II, 96-құжат; № 23, 143-құжат; 2015 ж., № 2, 3-құжат; № 8, 45-құжат; № 9, 46-құжаттар; №11, 57-құжат; № 16, 79-құжат; № 19-II, 103-құжат; № 20-IV, 113-құжат; № 21-I, 128-құжат; № 21-III, 135-құжат; № 22-ІІ, 144-құжат, 145-құжат; № 22-V, 156-құжат, 158-құжат; № 22-VI, 159-құжат; № 23-I, 169-құжат; 2016 ж., № 1, 2-құжат, 4-құжат; № 6, 45-құжат; № 7-I, 50-құжат; № 7-ІІ, 53-құжат; № 8-I, 62-құжат; № 8-ІІ, 68-құжат; № 12, 87-құжат; 2017 ж., № 1-2, 3-құжат; № 4, 7-құжат; 2017 жылғы 11      мамырда "Егемен Қазақстан" және "Казахстанская правда" газеттерінде жарияланған "Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне коллекторлық қызмет мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" 2017 жылғы 6 мамырдағы Қазақстан Республикасының Заңы; 2017 жылғы 12 мамырда "Егемен Қазақстан" және "Казахстанская правда" газеттерінде жарияланған "Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне әуе кеңістігін пайдалану және авиация қызметі мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" 2017 жылғы 10 мамырдағы Қазақстан Республикасының Заңы):

      2-қосымшадағы 369-2-жол алып тасталсын;

      3-қосымшадағы 49-тармақ "Энергия аудиті мен" деген сөздерден кейін "(немесе)" деген сөзбен толықтырылсын.

      2-бап.

      1. Осы Заң:

      ұлттық стандарттар қабылданған күннен бастап 12 ай өткен соң қолданысқа енгізілетін 1-баптың 4-тармағы 1) тармақшасының он алтыншы абзацын, 9) тармақшасының екінші және үшінші абзацтарын, 12) тармақшасының он бірінші абзацын, 5-тармағының екінші абзацын;

      2022 жылғы 1 қаңтардан бастап қолданысқа енгізілетін 1-баптың 4-тармағының 7) тармақшасын;

      ұлттық стандарттар қабылданған күннен, бірақ ерте дегенде 2022 жылғы 30 қаңтардан бастап қолданысқа енгізілетін 1-баптың 4-тармағы 1) тармақшасының он үшінші абзацын, 2) тармақшасының жетінші абзацын, 8) тармақшасының үшінші және бесінші абзацтарын, 10) тармақшасының үшінші, төртінші, бесінші және алтынша абзацтарын қоспағанда, алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      2. Энергия аудиторларының аттестаттары ұлттық стандарттар қабылданған күннен бастап 12 ай өткен соң кейін жарамсыз деп танылады.

      Қазақстан Республикасының
Президенті

О проекте Закона Республики Казахстан "О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Казахстан по вопросам энергосбережения и повышения энергоэффективности"

Постановление Правительства Республики Казахстан от 30 сентября 2020 года № 621

      Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      внести на рассмотрение Мажилиса Парламента Республики Казахстан проект Закона Республики Казахстан "О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Казахстан по вопросам энергосбережения и повышения энергоэффективности".

      Премьер-Министр
Республики Казахстан
А. Мамин

  Проект

ЗАКОН РЕСПУБЛИКИ КАЗАХСТАН
О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Казахстан по вопросам энергосбережения и повышения энергоэффективности

      Статья 1. Внести изменения и дополнения в следующие законодательные акты Республики Казахстан:

      1. В Предпринимательский кодекс Республики Казахстан от 29 октября 2015 года (Ведомости Парламента Республики Казахстан, 2015 г., № 20-II, 20-III, ст. 112; 2016 г., № 1, ст. 4; № 6, ст. 45; № 7-II, ст. 55; № 8-I, ст. 62, 65; № 8-II, ст. 72; № 12, ст. 87; № 23, ст. 118; № 24, ст. 124, 126; 2017 г., № 9, ст. 21; № 14, ст. 50, 51):

      подпункт 22) пункта 1 статьи 98 изложить в следующей редакции:

      "22) утверждает форму свидетельства об аккредитации, правила проведения аккредитации, основания и порядок отмены аккредитации объединений субъектов частного предпринимательства и иных некоммерческих организаций;".

      2. В Закон Республики Казахстан от 17 июля 2001 года "Об автомобильных дорогах" (Ведомости Парламента Республики Казахстан, 2001 г., № 17-18, ст. 246; 2004 г., № 23, ст. 142; 2006 г., № 1, ст. 5; № 14, ст. 89; № 24, ст. 148; 2007 г., № 16, ст. 129; 2008 г., № 15-16, ст. 64; № 23, ст. 114; 2009 г., № 18, ст. 84; 2010 г., № 24, ст. 146; 2011 г., № 5, ст. 43; № 15, ст. 125; 2012 г., № 14, ст. 92; № 23-24, ст. 125; 2013 г., № 9, ст. 51; № 13, ст. 63; № 14, ст. 72, 75; № 21-22, ст. 115; 2014 г., № 1, ст. 4; № 8, ст. 44; № 10, ст. 52; № 12, ст. 82; № 19-I, 19-II, ст. 96; № 21, ст. 122; № 22, ст. 131; № 23, ст. 143; 2015 г., № 19-I, cт.1 00; № 20-VII, ст. 117; № 22-VI, cт. 159; 2017 г., № 14, ст. 49; 2018 г., № 19, ст. 62; 2019 г., № 1, ст. 4):

      1) в статье 1:

      подпункт 3) изложить в следующей редакции:

      "3) автомобильная дорога – комплекс инженерных сооружений, предназначенных для движения автомобилей, обеспечивающий непрерывное, безопасное движение автомобилей и других транспортных средств с установленными скоростями, нагрузками, габаритами, а также участки земель, предоставленные для размещения этого комплекса (земли транспорта) и воздушное пространство над ними в пределах установленного габарита, включая объекты дорожной службы;";

      подпункт 13-3) изложить в следующей редакции:

      "13-3) Национальный центр качества дорожных активов – юридическое лицо, находящееся в ведении уполномоченного государственного органа по автомобильным дорогам, на которое возложены функции по проведению экспертизы качества работ и материалов, управлению дорожными активами, организации мобилизационной подготовки на автомобильных дорогах международного и республиканского значения, а также проведению ведомственной экспертизы технической документации на средний ремонт автомобильных дорог, внедрению новых технологий и сопровождению опытных участков;";

      дополнить подпунктом 13-4) следующего содержания:

      "13-4) экспертиза качества работ и материалов – вид экспертных работ по техническому обследованию при строительстве, реконструкции, ремонте и содержании автомобильных дорог;";

      подпункт 15-2) изложить в следующей редакции:

      "15-2) мониторинг безопасности дорожной инфраструктуры – комплекс мероприятий, направленных на обеспечение безопасного функционирования, поддержания и улучшения существующей дорожной инфраструктуры автомобильных дорог в соответствии с законодательством Республики Казахстан;";

      2) в статье 5:

      пункт 4 изложить в следующей редакции:

      "4. Проезд по платной автомобильной дороге (участку) осуществляется на основании договора пользователя автомобильной дороги (участка) с национальным оператором или иными управляющими автомобильными дорогами в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан.

      Моментом заключения договора является момент въезда на платную автомобильную дорогу (участок). Договор на пользование платными автомобильными дорогами (участками) между национальным оператором или иными управляющими автомобильными дорогами в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан, и пользователями платными автомобильными дорогами (участками) является публичным.";

      3) в статье 5-2:

      подпункт 1) пункта 1 изложить в следующей редакции:

      "1) автотранспортные средства:

      организации скорой медицинской помощи;

      аварийно-спасательных служб;

      правоохранительных органов;

      специальных государственных органов;

      Вооруженных Сил Республики Казахстан, других войск и воинских формирований;

      организаций, осуществляющих комплексное содержание платных автомобильных дорог;";

      дополнить подпунктом 3) следующего содержания:

      "3) легковые автомобили ветеранов Великой Отечественной войны и лиц, приравненных к ним;

      легковые автомобили ветеранов боевых действий на территории других государств.";

      4) в статье 12:

      подпункты 36-1) и 36-2) изложить в следующей редакции:

      "36-1) разработка и утверждение правил проведения ведомственной экспертизы технической документации на средний ремонт автомобильных дорог;

      36-2) разработка и утверждение правил мониторинга безопасности дорожной инфраструктуры автомобильных дорог;";

      подпункт 38-1) изложить в следующей редакции:

      "38-1) разработка и утверждение методики определения стоимости работ и услуг по производству экспертизы качества работ и материалов, а также управления дорожными активами автомобильных дорог;";

      5) пункт 4 статьи 14 изложить в следующей редакции:

      "4. Технико-экономические обоснования и проектно-сметная документация, разработанная для строительства новых или реконструкции и капитального ремонта существующих автомобильных дорог, подлежат комплексной вневедомственной экспертизе проектов строительства, а также государственной экологической экспертизе, осуществляемых в порядке, определенном законодательством Республики Казахстан. По технической документации, предназначенной для среднего ремонта автомобильных дорог, проводится ведомственная экспертиза в порядке, определенном уполномоченным государственным органом по автомобильным дорогам.";

      6) пункт 2 статьи 15 изложить в следующей редакции:

      "2. При производстве работ по строительству, реконструкции и ремонту автомобильных дорог осуществляется авторский надзор разработчиком проектной документации, производственный – исполнителем работ и технический надзор за строительством, реконструкцией, капитальным, средним и текущим ремонтом автомобильных дорог – заказчиком самостоятельно либо путем привлечения организаций и экспертов, имеющих соответствующий аттестат. Приемка в эксплуатацию законченных дорожных работ, кроме работ по текущему и среднему ремонту автомобильных дорог, осуществляется в соответствии с законодательством Республики Казахстан.";

      7) подпункт 4) пункта 3 статьи 20 изложить в следующей редакции:

      "4) производить оплату проезда по платным автомобильным дорогам (участкам);";

      8) в статье 30:

      дополнить пунктом 2-2) следующего содержания:

      "2-2) организация работ по развитию транспортной инфраструктуры пунктов пропуска через государственную границу;".

      3. В Закон Республики Казахстан от 21 июля 2007 года "О безопасности химической продукции" (Ведомости Парламента Республики Казахстан, 2007 г., № 17, ст. 134; 2009 г., № 18, ст. 84; 2010 г., № 5, ст. 23; 2011 г., № 1, ст. 2; № 11, ст. 102; 2012 г., № 15, ст. 97; 2013 г., № 14, ст. 75; 2014 г., № 1, ст. 4; № 7, ст. 37; № 10, ст. 52; № 19-I, 19-II, ст. 96; № 23, ст. 143; 2015 г., № 20-IV, ст. 113):

      в подпункте 1) пункта 1 статьи 6 слова "в области индустрии и торговли" заменить словами "в сфере индустриальной деятельности";

      в заголовке и абзаце первом статьи 8-1 слова "по инвестициям и развитию" заменить словами "в сфере индустриальной деятельности".

      4. В Закон Республики Казахстан от 13 января 2012 года "Об энергосбережении и повышении энергоэффективности" (Ведомости Парламента Республики Казахстан, 2012 г., № 3, ст. 20; № 15, ст. 97; 2013 г., № 14, ст. 75; 2014 г., № 1, ст. 4; № 19-I, 19-II, ст. 96; № 23, ст. 143; 2015 г., № 2, ст. 6; № 11, ст. 57; № 20-IV, ст. 113; № 22-II, ст. 144; 2016 г., № 6, ст. 45; № 24, ст. 124):

      1) в статье 1:

      дополнить подпунктом 1-2) следующего содержания:

      "1-2) экспресс-энергоаудит – энергоаудит, проводимый по сокращенной программе и с минимальным использованием оборудования;";

      подпункт 2) изложить в следующей редакции:

      "2) субъекты квазигосударственного сектора – государственные предприятия, товарищества с ограниченной ответственностью, акционерные общества, в том числе национальные управляющие холдинги, национальные холдинги, национальные компании, учредителем, участником или акционером которых является государство, а также дочерние, зависимые и иные юридические лица, являющиеся аффилированными с ними в соответствии с законодательными актами Республики Казахстан;";

      дополнить подпунктом 2-1) следующего содержания:

      "2-1) целевой энергоаудит – энергоаудит, проводимый на добровольной основе, имеющий целевой характер или ограничение как по объему, так и по времени проведения;";

      дополнить подпунктом 5-2) следующего содержания:

      "5-2) заказчики – государственные органы, государственные учреждения, а также государственные предприятия, юридические лица, пятьдесят и более процентов голосующих акций (долей участия в уставном капитале) которых принадлежат государству, и аффилированные с ними юридические лица, за исключением национальных управляющих холдингов, национальных холдингов, национальных управляющих компаний;";

      подпункт 12) изложить в следующей редакции:

      "12) энергетическая эффективность (энергоэффективность) – характеристика, отражающая отношение полученного эффекта от использования энергетических ресурсов к их затратам, произведенным в целях получения такого эффекта;";

      подпункт 12-2) изложить в следующей редакции:

      "12-2) энергоаудитор – физическое лицо, имеющее сертификат соответствия в области энергосбережения и повышения энергоэффективности по направлению "Энергоаудит";";

      дополнить подпунктами 17-1), 17-2) и 17-3) следующего содержания:

      "17-1) менеджмент в области энергосбережения и повышения энергоэффективности (энергоменеджмент) − комплекс административных действий, направленных на обеспечение рационального потребления энергетических ресурсов и повышение энергоэффективности объекта управления, включающий разработку и реализацию политики энергосбережения и повышения энергоэффективности, планов мероприятий, процедур и методик мониторинга, оценки энергопотребления и других действий, направленных на повышение энергоэффективности;

      17-2) сертификат соответствия в области энергосбережения и повышения энергоэффективности – документ, выдаваемый органом по подтверждению соответствия персонала, удостоверяющий компетентность энергоаудитора или эксперта выполнять работы в области энергосбережения и повышения энергоэффективности;

      17-3) национальный институт развития в области энергосбережения и повышения энергоэффективности – юридическое лицо, пятьдесят и более процентов голосующих акций (долей участия в уставном капитале) которого прямо либо косвенно принадлежат государству;";

      2) в статье 5:

      в подпункте 6-8) слова "технологических процессов," исключить;

      дополнить подпунктами 6-15) и 6-16) следующего содержания:

      "6-15) утверждает методику по расчету нормативов энергопотребления;

      6-16) разрабатывает и утверждает правила мониторинга энергопотребления государственных учреждений;";

      в подпункте 9) слово ", воды" исключить;

      подпункты 12-1), 13-1), 13-2), 13-3) и 13-6) исключить;

      дополнить подпунктами 16-1), 16-2), 16-3), 16-4) и 16-5) следующего содержания:

      "16-1) проводит оценку деятельности местных исполнительных органов по вопросам энергосбережения и повышения энергоэффективности;

      16-2) разрабатывает и утверждает правила мониторинга государственных закупок товаров, работ, услуг в области энергосбережения и повышения энергоэффективности;

      16-3) разрабатывает и утверждает перечень товаров, работ, услуг, на которые распространяются требования по энергоэффективности при осуществлении государственных закупок;

      16-4) устанавливает требования по энергоэффективности товаров, работ, услуг при осуществлении государственных закупок;

      16-5) проводит мониторинг государственных закупок товаров, работ, услуг в области энергосбережения и повышения энергоэффективности;";

      3) в статье 6:

      пункт 4 дополнить подпунктом 1-1) следующего содержания:

      "1-1) обеспечивают разработку и утверждение дорожных карт на три года по энергосбережению по согласованию с уполномоченным органом, а также осуществляют их реализацию;";

      пункт 5 дополнить подпунктом 1-1) следующего содержания:

      "1-1) обеспечивают разработку и утверждение дорожных карт по энергосбережению на три года по согласованию с уполномоченным органом, а также осуществляют их реализацию;";

      4) пункт 2 статьи 7 изложить в следующей редакции:

      "2. Государственный контроль в области энергосбережения и повышения энергоэффективности осуществляется в форме проверки и профилактического контроля с посещением субъекта (объекта) контроля в соответствии с Предпринимательским кодексом Республики Казахстан.

      Профилактический контроль без посещения субъекта (объекта) контроля осуществляется в соответствии с настоящим Законом и Предпринимательским кодексом Республики Казахстан.";

      5) дополнить статьей 7-1 следующего содержания:

      "Статья 7-1. Профилактический контроль без посещения субъекта (объекта) в области энергосбережения и повышения энергоэффективности

      1. Профилактический контроль без посещения субъекта (объекта) в области энергосбережения и повышения энергоэффективности осуществляется ведомством уполномоченного органа.

      2. Субъектами контроля являются субъекты в области энергосбережения и повышения энергоэффективности.

      3. Целями профилактического контроля без посещения субъекта (объекта) контроля являются своевременное пресечение и недопущение нарушений, предоставление субъекту контроля права самостоятельного устранения нарушений, и снижение административной нагрузки на них.

      4. Профилактический контроль без посещения субъекта (объекта) контроля проводится путем анализа, сопоставления данных и информации:

      1) от энергоаудиторских организаций и учебных центров;

      2) от национального института развития в области энергосбережения и повышения энергоэффективности;

      3) открытых источников, средств массовой информации.

      5. В случае выявления нарушений по результатам профилактического контроля без посещения в действиях (бездействии) субъекта контроля, ведомством уполномоченного органа оформляется и направляется субъекту контроля рекомендация в течение десяти рабочих дней со дня выявления нарушений.

      6. Рекомендация должна быть вручена субъекту контроля лично под роспись или иным способом, подтверждающим факты ее отправки и получения.

      Рекомендация, направленная одним из нижеперечисленных способов, считается врученной в следующих случаях:

      1) нарочно – с даты отметки в рекомендации о получении;

      2) почтой – с даты уведомления о получении почтового отправления заказным письмом;

      3) электронным способом – с даты отправки на электронный адрес субъекта контроля, указанный в письме при запросе.

      При отказе субъекта контроля принять рекомендацию лицо, доставляющее или вручающее ее, делает соответствующую отметку на рекомендации, которая возвращается в ведомство уполномоченного органа.

      Отказ субъекта контроля от принятия рекомендации не является препятствием к совершению дальнейших процессуальных действий.

      7. Субъект контроля в случае несогласия с нарушениями, указанными в рекомендации, вправе направить ведомству уполномоченного органа возражение в течение пяти рабочих дней со дня, следующего за днем вручения рекомендации.

      8. Рекомендация должна быть исполнена в течение десяти рабочих дней со дня, следующего за днем его вручения (получения), за исключением случаев, когда более длительный срок исполнения указан в самом уведомлении.

      9. Неисполнение в установленный срок рекомендации об устранении нарушений, выявленных в результате профилактического контроля без посещения субъекта (объекта) контроля, влечет назначение профилактического контроля с посещением субъекта (объекта) контроля путем включения в полугодовой список проведения профилактического контроля с посещением субъекта (объекта) контроля.

      Профилактический контроль без посещения субъекта (объекта) контроля проводится не более двух раз в год.";

      6) в статье 9:

      в пункте 1:

      абзац первый изложить в следующей редакции:

      "1. Информация, вносимая в Государственный энергетический реестр, включает для субъектов Государственного энергетического реестра, за исключением государственных учреждений:";

      подпункт 1) изложить в следующей редакции:

      "1) бизнес идентификационный номер или индивидуальный идентификационный номер, наименование, адрес и основные виды деятельности;";

      в подпункте 2) слова "и воды" исключить;

      подпункты 3) и 4) изложить в следующей редакции:

      "3) копия плана мероприятий по энергосбережению и повышению энергоэффективности, а также дополнения и (или) изменения, вносимые в данный план мероприятий;

      4) результаты исполнения плана мероприятий по энергосбережению и повышению энергоэффективности за отчетный период;";

      подпункт 6) изложить в следующей редакции:

      "6) копия заключения энергоаудита;";

      подпункт 7) исключить;

      дополнить пунктом 1-1 следующего содержания:

      "1-1. Информация, вносимая в Государственный энергетический реестр, включает для субъектов Государственного энергетического реестра, являющихся государственными учреждениями:

      1) бизнес идентификационный номер, наименование, адрес и основные виды деятельности;

      2) объемы потребления энергетических ресурсов в натуральном и денежном выражении за один календарный год;

      3) мероприятия по энергосбережению и повышению энергоэффективности за отчетный период и копия заключения энергоаудита или технического отчета (при наличии);

      4) источники отопления и расход энергетических ресурсов на отопление на единицу площади зданий, строений, сооружений за отчетный период;

      5) основное энергопотребляющее оборудование.";

      пункт 2 изложить в следующей редакции:

      "2. Информация, указанная в пунктах 1 и 1-1 настоящей статьи, предоставляется субъектами Государственного энергетического реестра национальному институту развития в области энергосбережения и повышения энергоэффективности на бумажном или электронном носителях ежегодно в срок до 1 апреля.

      При этом информация, указанная в подпунктах 3), 4) и 6) пункта 1 настоящей статьи, предоставляется субъектами Государственного энергетического реестра, потребляющими энергетические ресурсы в объеме, эквивалентном менее тысяче пятистам тонн условного топлива в год при наличии.";

      7) в подпункте 5) пункта 1 статьи 13 слово "2,5" заменить словами "выше 1,0.";

      8) в пункте 3 статьи 14:

      подпункт 1) изложить в следующей редакции:

      "1) иметь в штате не менее четырех энергоаудиторов;";

      дополнить подпунктом 1-1) следующего содержания:

      "1-1) для руководителя энергоаудиторской организации иметь сертификат соответствия в области энергосбережения и повышения энергоэффективности по направлению "Энергоаудит";";

      9) дополнить статьей 14-1 следующего содержания:

      "Статья 14-1. Подтверждение соответствия персонала в области энергосбережения и повышения энергоэффективности

      Подтверждение соответствия персонала в области энергосбережения и повышения энергоэффективности (энергоаудитора или эксперта) осуществляется в соответствии с законами Республики Казахстан "О техническом регулировании" и "Об аккредитации в области оценки соответствия", и национальными стандартами.";

      10) в статье 16:

      дополнить пунктом 1-1 следующего содержания:

      "1-1. Энергоаудитор, являющийся индивидуальным предпринимателем, вправе проводить энергоаудит только зданий, строений, сооружений, а также целевой энергоаудит.

      Требования к энергоаудиторам, являющимися индивидуальными предпринимателями:

      1) наличие сертификата соответствия в области энергосбережения и повышения энергоэффективности по направлению "Энергоаудит";

      2) владение на праве собственности или ином законном основании поверенными информационно-измерительными комплексами и техническими средствами на территории Республики Казахстан согласно перечню информационно-измерительных комплексов и технических средств, утвержденных уполномоченным органом.

      Энергоаудитор и (или) энергоаудитор, являющийся индивидуальным предпринимателем, вправе осуществлять деятельность в составе только одной энергоаудиторской организации.";

      пункт 3 изложить в следующей редакции:

      "3. Заключение по энергосбережению и повышению энергоэффективности составляется по результатам энергоаудита или экспресс-энергоаудита.

      Технический отчет по энергосбережению и повышению энергоэффективности составляется по результатам целевого энергоаудита.";

      дополнить пунктом 3-1 следующего содержания:

      "3-1. Субъекты Государственного энергетического реестра разрабатывают и утверждают планы мероприятий по итогам проведенного обязательного энергоаудита. План мероприятий разрабатывается и утверждается в течение шести месяцев со дня получения заключения по энергосбережению и повышению энергоэффективности.";

      пункт 4 изложить в следующей редакции:

      "4. Субъекты Государственного энергетического реестра, потребляющие энергетические ресурсы в объеме, эквивалентном тысяче пятистам и более тонн условного топлива в год, за исключением государственных учреждений, проходят обязательный энергоаудит не реже одного раза каждые пять лет.";

      дополнить пунктом 4-1 следующего содержания:

      "4-1. Экспресс-энергоаудит проводится при одинаковом исполнении перечисленных условий:

      1) наличия двух предыдущих заключений обязательного энергоаудита;

      2) достижения потенциала энергосбережения в объеме не менее чем на пятнадцать процентов в течение последних пяти лет за счет выполнения плана мероприятий по энергосбережению и повышению энергоэффективности или снижения им удельного энергопотребления на единицу продукции в объеме не менее чем на пятнадцать процентов в течение пяти лет;

      3) наличия действующей системы энергоменеджмента (сертификата соответствия), соответствующей требованиям национального стандарта.

      Субъекты Государственного энергетического реестра, потребляющие энергетические ресурсы в объеме, эквивалентном тысяче пятистам и более тонн условного топлива в год, вправе провести экспресс-энергоаудит взамен обязательного энергоаудита с получением заключения по энергосбережению и повышению энергоэффективности.";

      пункт 6 изложить в следующей редакции:

      "6. Энергоаудиторским организациям или энергоаудиторам, являющимся индивидуальными предпринимателями, запрещается проведение энергоаудита:

      заказчиков, чьим участником, кредитором являются энергоаудиторские организации и (или) энергоаудиторы, являющиеся индивидуальными предпринимателями, а также их работники, осуществляющие данный энергоаудит (энергоаудиторы);

      работники, осуществляющие энергоаудит (энергоаудиторы), которые состоят в трудовых отношениях с аудируемым субъектом или являются близкими родственниками (родителями, детьми, усыновителями (удочерителями), усыновленными (удочеренными), полнородными и неполнородными братьями и сестрами, дедушками, бабушками, внуками) или супругом (супругой), или свойственниками должностных лиц аудируемого субъекта, а также акционера (участника), владеющего десятью и более процентами акций (или долями участия в уставном капитале) аудируемого субъекта;

      в случаях, когда голосующие акции (доли участия) энергоаудиторской организации прямо или косвенно принадлежат заказчику. Косвенная принадлежность означает принадлежность каждому последующему аффилированному лицу акций (доли участия в уставном капитале) иного юридического лица;

      работники, осуществляющие энергоаудит (энергоаудиторы), которые имеют личные имущественные интересы в аудируемом субъекте;

      если у них имеются денежные обязательства перед аудируемым субъектом или у аудируемого субъекта перед ними, за исключением обязательств по проведению энергоаудита.";

      дополнить пунктом 7 следующего содержания:

      "7. Субъекты Государственного энергетического реестра не проводят обязательный энергоаудит в случаях:

      1) потребления энергетических ресурсов в объеме, эквивалентном менее тысячи пятистам тонн условного топлива в год;

      2) отсутствия на балансе объекта (-ов) потребления энергетических ресурсов;

      3) потребления энергетических ресурсов в целях эксплуатации транспортных средств;

      4) если является объектом историко-культурного наследия или культовым зданием, строением и сооружением.";

      11) в статье 20:

      абзац первый изложить в следующей редакции:

      "Национальный институт развития в области энергосбережения и повышения энергоэффективности:";

      в подпункте 6) после слова "проводит" дополнить словами "оценку и анализ эффективности планов мероприятий,";

      дополнить подпунктами 6-1) и 6-2) следующего содержания:

      "6-1) проводит мониторинг энергопотребления государственных учреждений;

      6-2) содействует уполномоченному органу при проведении мониторинга государственных закупок товаров, работ, услуг в области энергосбережения и повышения энергоэффективности и в подготовке рекомендаций по актуализации перечня товаров, работ, услуг, на которые распространяются требования по энергоэффективности при осуществлении государственных закупок;";

      подпункт 8) изложить в следующей редакции:

      "8) оказывает информационные, аналитические и консультационные услуги в области энергосбережения и повышения энергоэффективности;";

      12) в статье 21:

      в подпункте 3) пункта 2:

      после слов "производства и" дополнить словом "(или)";

      слово ", воды" исключить;

      дополнить пунктом 2-1 следующего содержания:

      "2-1. Субъекты в области энергосбережения и повышения энергоэффективности, являющиеся заказчиками, обязаны осуществлять государственные закупки товаров, работ, услуг в соответствии с их требованиями по энергоэффективности.";

      в пункте 3 слова "и воды" исключить;

      дополнить пунктом 3-1 следующего содержания:

      "3-1. Субъекты Государственного энергетического реестра, потребляющие энергетические ресурсы в объеме, эквивалентном тысяче пятистам и более тонн условного топлива в год, обязаны назначить ответственное лицо по энергосбережению и повышению эффективности.";

      абзац первый пункта 4 изложить в следующей редакции:

      "4. Энергоаудиторские организации и энергоаудиторы, являющиеся индивидуальными предпринимателями, обязаны:";

      13) статью 23 изложить в следующей редакции:

      "Статья 23. Обжалование действий (бездействия) должностного лица уполномоченного органа

      Физические и (или) юридические лица вправе обжаловать действия (бездействие) должностного лица уполномоченного органа в порядке, установленном законами Республики Казахстан.".

      5. В Закон Республики Казахстан от 16 мая 2014 года "О разрешениях и уведомлениях" (Ведомости Парламента Республики Казахстан, 2014 г., № 9, ст. 51; № 19-I, 19-II, ст. 96; № 23, ст. 143; 2015 г., № 2, ст. 3; № 8, ст. 45; № 9, cт. 46; № 11, ст. 57; № 16, ст. 79; № 19-II, ст. 103; № 20-IV, ст. 113; № 21-I, ст. 128; № 21-III, ст. 135; № 22-II, ст. 144, 145; № 22-V, ст. 156, 158; № 22-VI, ст. 159; № 23-I, ст. 169; 2016 г., № 1, ст. 2, 4; № 6, ст. 45; № 7-I, ст. 50; № 7-II, ст. 53; № 8-I, ст. 62; № 8-II, ст. 68; № 12, ст. 87; 2017 г., № 1-2, ст. 3; № 4, ст. 7; Закон Республики Казахстан от 6 мая 2017 года "О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Казахстан по вопросам коллекторской деятельности", опубликованный в газетах "Егемен Қазақстан" и "Казахстанская правда" 11 мая 2017 года; Закон Республики Казахстан от 10 мая 2017 года "О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Казахстан по вопросам использования воздушного пространства и деятельности авиации", опубликованный в газетах "Егемен Қазақстан" и "Казахстанская правда" 12 мая 2017 года):

      в приложении 2 строку 369-2 исключить;

      в пункте 49 приложения 3 слова "по энергоаудиту и" дополнить словом "(или)".

      Статья 2.

      1. Настоящий Закон вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования, за исключением:

      абзаца шестнадцатого подпункта 1), абзацев второго и третьего подпункта 9), абзаца одиннадцатого подпункта 12) пункта 4, абзаца второго пункта 5 статьи 1, которые вводятся в действие по истечении 12 месяцев с даты принятия национальных стандартов;

      подпункта 7) пункта 4 статьи 1, который вводится в действие с 1 января 2022 года;

      абзаца тринадцатого подпункта 1), абзаца седьмого подпункта 2), абзацев третьего и пятого подпункта 8), абзацев третьего, четвертого, пятого и шестого подпункта 10) пункта 4 статьи 1, которые вводятся в действие с даты принятия национальных стандартов, но не ранее 30 января 2022 года.

      2. Аттестаты энергоаудиторов признаются недействительными по истечении 12 месяцев с даты принятия национальных стандартов.

      Президент
Республики Казахстан