"Азық-түлік келісімшарт корпорациясы" ұлттық компаниясы" акционерлік қоғамының 2021 – 2030 жылдарға арналған даму стратегиясын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2020 жылғы 30 желтоқсандағы № 945 қаулысына өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2022 жылғы 28 маусымдағы № 443 қаулысы

      Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:

      1. "Азық-түлік келісімшарт корпорациясы" ұлттық компаниясы" акционерлік қоғамының 2021 – 2030 жылдарға арналған даму стратегиясын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2020 жылғы 30 желтоқсандағы № 945 қаулысына мынадай өзгерістер мен толықтырулар енгізілсін:

      тақырып мынадай редакцияда жазылсын:

      "Азық-түлік келісімшарт корпорациясы" ұлттық компаниясы" акционерлік қоғамының 2021 – 2030 жылдарға арналған даму жоспарын бекіту туралы";

      1-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "1. Қоса беріліп отырған "Азық-түлік келісімшарт корпорациясы" ұлттық компаниясы" акционерлік қоғамының 2021 – 2030 жылдарға арналған даму жоспары бекітілсін.";

      көрсетілген қаулымен бекітілген "Азық-түлік келісімшарт корпорациясы" ұлттық компаниясы" акционерлік қоғамының 2021 – 2030 жылдарға арналған даму стратегиясында:

      тақырып мынадай редакцияда жазылсын:

      "Азық-түлік келісімшарт корпорациясы" ұлттық компаниясы" акционерлік қоғамының 2021 – 2030 жылдарға арналған даму жоспары";

      мазмұнында он бесінші абзац мынадай редакцияда жазылсын:

      "5-бөлім. Даму жоспарын іске асыру тәуекелдері және тәуекелдерді басқару жөніндегі іс-шаралар";

      "Кіріспе" деген бөлімде:

      төртінші және бесінші абзацтар мынадай редакцияда жазылсын:

      "Азық-түлік келісімшарт корпорациясының 2021 – 2030 жылдарға арналған даму жоспары (бұдан әрі – Даму жоспары) Қазақстан Республикасы Мемлекеттік жоспарлау жүйесінің құжаттарын ескере отырып әзірленді, Азық-түлік келісімшарт корпорациясының миссиясын, оның пайымын, 2030 жылға дейінгі қызметтің стратегиялық бағыттарын, мақсаттарын, міндеттерін және түйінді көрсеткіштерін айқындайды.

      Даму жоспарын әзірлеу кезінде мына құжаттарда көрсетілген мақсаттар мен міндеттер ескерілді:";

      жетінші және сегізінші абзацтар мынадай редакцияда жазылсын:

      "2) Қазақстан Республикасы Президентінің 2018 жылғы 15 ақпандағы № 636 Жарлығымен бекітілген Қазақстан Республикасының 2025 жылға дейінгі ұлттық даму жоспары (бұдан әрі – Қазақстан Республикасының 2025 жылға дейінгі Ұлттық жоспары);

      3) Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2021 жылғы 30 желтоқсандағы № 960 қаулысымен бекітілген Қазақстан Республикасының агроөнеркәсіптік кешенін дамытудың 2021 – 2030 жылдарға арналған тұжырымдамасы (бұдан әрі – АӨК дамыту тұжырымдамасы);";

      мынадай мазмұндағы тоғызыншы абзацпен толықтырылсын:

      "4) Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2021 жылғы 12 қазандағы № 732 қаулысымен бекітілген Қазақстан Республикасының агроөнеркәсіптік кешенін дамыту жөніндегі 2021 – 2025 жылдарға арналған ұлттық жоба (бұдан әрі – АӨК ұлттық жобасы).";

      "Ағымдағы ахуалды талдау" деген 1-бөлімнің "Сыртқы ортаны талдау" деген 1-кіші бөлімінің "Астық саласындағы ағымдағы ахуал" деген 1-тарауында:

      бірінші және екінші абзацтар мынадай редакцияда жазылсын:

      "Қазақстан Республикасында бүкіл ауыл шаруашылығы дақылдарының егістік алқаптарының құрылымында (2019 жылы 22,14 млн га) негізгі үлесті (69,6 % немесе 15,4 млн га) дәнді дақылдар алады.

      Қазақстан Республикасы ауыл шаруашылығы өнімдерінің (көрсетілетін қызметтерінің) жалпы шығарылымындағы астық өндірісінің үлесі – 17,3 % немесе 0,8 трлн теңгені (Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі Статистика комитетінің 2018 жылғы деректері) құрайды.";

      бесінші және алтыншы абзацтар мынадай редакцияда жазылсын:

      "Бидай басым дақыл болып табылады, оның үлесіне барлық егістіктің 51,6 %-ы (2019 жылы 11,4 млн га) және дәнді дақылдардың жалпы өнімінің 65,7 %-ы (2019 жылы 11,5 млн тонна) тиесілі.

      Қалған дәнді дақылдардың егістік алқаптары (2019 жылғы деректер): арпа – 3 млн га (барлық дәнді дақылдар егістерінің 19,4 %), сұлы – 245,3 мың га (1,6 %), жүгері – 156,5 мың га (1,02 %), күріш – 102 мың га (0,7 %), басқа дәнді-бұршақты дақылдар – 484,5 мың га (3,1 %) құрайды.";

      "Қазақстан Республикасында 2014 – 2019 жылдардағы дәнді дақылдар өндірісі, млн тонна" графигі мынадай редакцияда жазылсын:

      "Қазақстан Республикасында 2014 – 2019 жылдардағы дәнді дақылдар өндірісі, млн тонна



      ";

      он екінші абзац мынадай редакцияда жазылсын:

      "Нәтижесінде соңғы 10 жылда бидай алқабы 22,6 %-ға (3,34 млн га) қысқарды, зығыр (2100 %-ға өсті), соя бұршақтары (163 %), мақсары (74 %), сұлы (61 %), арпа (62 %), жүгері (55 %), рапс (50 %) егістіктері ұлғайды.";

      "2009 және 2019 жылдардағы кейбір дақылдардың егістік алаңдары, мың га" графигі мынадай редакцияда жазылсын:

      "2009 және 2019 жылдардағы кейбір дақылдардың егістік алаңдары, мың га



      ";

      он жетінші абзац мынадай редакцияда жазылсын:

      "2019 жылы Қазақстан Республикасының ауыл шаруашылығы өнімдерінің экспортында бидай мен ұнның үлесі 42 %-ды құрады (1 млрд АҚШ долларына 5,3 млн тонна бидай және 0,4 млрд АҚШ долларына 1,6 млн тонна ұн өткізілді).";

      "Қазақстан Республикасының 2019 жылғы елдер бөлінісіндегі бидай экспорты, мың тонна" графигі мынадай редакцияда жазылсын:

      "Қазақстан Республикасының 2019 жылғы елдер бөлінісіндегі бидай экспорты, мың тонна




      ";

      "Қазақстан Республикасының 2019 жылғы елдер бөлінісіндегі ұн экспорты, мың тонна" графигі мынадай редакцияда жазылсын:

      "Қазақстан Республикасының 2019 жылғы елдер бөлінісіндегі ұн экспорты, мың тонна



      ";

      жиырма бірінші абзац мынадай редакцияда жазылсын:

      "Экспортталатын қазақстандық ұнның негізгі көлемі көбіне Ауғанстанға жөнелтіледі. 2019 жылы Ауғанстанға 0,9 млн тонна ұн немесе осы кезеңдегі Қазақстан Республикасы ұнының жалпы экспортының 58,3 %-ы (1,6 млн тонна) жеткізілді.";

      қырық бірінші, қырық екінші, қырық үшінші, қырық төртінші, қырық бесінші және қырық алтыншы абзацтар мынадай редакцияда жазылсын:

      "Астық өңдеу инфрақұрылымы жиынтық қуаты жылына шамамен 10,2 млн тонна ұн өндіретін 324 ұн тарту кәсіпорнынан тұрады. Кәсіпорындардың төмен жүктелуіне байланысты (35 – 40 %) ұн өндірудің нақты көлемі жылына шамамен 3,3 млн тоннаны құрайды.

      Елімізде 3,1 млн тонна құрамажем өндіретін қуаттар бар. Құрамажем өндіру зауыттарының саны шамамен 70 бірлік, олардың нақты жүктелуі орта есеппен 38,1 %-ды құрайды.

      Технологиялық желілердің тозуына және өнімділіктің төмен болуына байланысты саланың басқа да отандық өңдеуші кәсіпорындары негізінен өзінің қуаттарының барлық әлеуетін пайдаланбайды, оның ішінде:

      жарма өндіретін 49 кәсіпорын: өндірістік қуаты жылына 215,3 мың тонна, нақты жүктелуі 34 %-ға жуық;

      макарон өнімдерін өндіретін 45 кәсіпорын: қуаты жылына 347,3 мың тонна, нақты жүктелуі 48 %-ға жуық;

      тазартылмаған өсімдік майын өндіретін 38 кәсіпорын: қуаты жылына 775,9 мың тонна, нақты жүктелуі шамамен 34,4 % және т.б.";

      "Мемлекеттің АӨК саласындағы саясаты" деген 4-тарау мынадай редакцияда жазылсын:

      "Қазақстан-2050" стратегиясында жаһандық азық-түлік қауіпсіздігі қатері үшінші сын-қатер болып белгіленді және Қазақстанның ауыл шаруашылығы өндірісінде сапалы серпіліс жасау мүмкіндігі айқындалды. Ауыл шаруашылығын жаңғырту жөніндегі міндеттер шеңберінде ауыл шаруашылығы өніміне өсіп келе жатқан жаһандық сұраныс жағдайында егістік алқаптарын ұлғайту, ең алдымен, жаңа технологияларды енгізу есебінен егін түсімділігін айтарлықтай көтеруді қамтамасыз ету, әлемдік деңгейдегі мал шаруашылығының азықтық базасын құру, экологиялық тұстарына баса назар аудара отырып, бәсекеге қабілетті ұлттық брендтер құру қажет. Қабылданған шаралардың нәтижесінде 2050 жылға қарай елдің ЖІӨ-дегі ауыл шаруашылығы өнімінің үлесі 5 есеге ұлғайтылуы тиіс.

      Қазақстан Республикасының 2025 жылға дейінгі Ұлттық жоспарында АӨК – дегі саясат мемлекеттік ресурстарды неғұрлым ұтымды бөлуге, саясат пен ілеспе шығыстарды саланың ұзақ мерзімді бәсекеге қабілеттілігіне қол жеткізуге қайта бағдарлауға, өнімділік драйверлері ретінде білім мен цифрландыруға назар аударуға, жекелеген өндірістерден құн жасау тізбегіне ерекше көңіл бөлуге бағдарланған.

      Ет, жеміс-жидек, көкөніс, қант, дәнді, майлы дақылдар, сүт өнімдерін өндіру және өңдеу бойынша жеті ірі экожүйені қалыптастыру жоспарланған. Балық саласын дамытуға ерекше көңіл бөлінеді.

      Қазақстан Республикасының 2025 жылға дейінгі Ұлттық жоспары шеңберінде Азық-түлік келісімшарт корпорациясына мынадай индикаторлар бекітілген:

      үй шаруашылықтарының азық-түлік тауарларына жұмсалатын шығындары, жалпы шығындардан % (республика бойынша);

      еңбек өнімділігінің өсуі, 2019 жылғы деңгейден 2019 жылғы бағамен өсім % (салалар бойынша: ауыл шаруашылығы, орман және балық шаруашылығы).

      АӨК дамыту тұжырымдамасы мен АӨК ұлттық жобасы шеңберінде Азық-түлік келісімшарт корпорациясына ауыл шаруашылығы дақылдарын форвардтық сатып алу, дайын азық-түлік тауарларын, оның ішінде оффтейк келісімшарт жасасу жолымен сатып алу, жемдік қор құру және жемдік астықты құс шаруашылығы, мал шаруашылығы кәсіпорындары мен балық шаруашылығы субъектілеріне өткізу арқылы АӨК субъектілерін қолдау іс-шаралары бекітілген.

      Мемлекет басшысының 2019 жылғы 2 қыркүйектегі "Сындарлы қоғамдық диалог – Қазақстанның тұрақтылығы мен өркендеуінің негізі" атты Қазақстан халқына Жолдауында ел ішінде ғана емес, шетелде де сұранысқа ие органикалық және экологиялық таза өнім өндіру үшін Қазақстанның орасан зор әлеуеті, 2030 жылға қарай суармалы жерлер көлемін кезең-кезеңмен 3 млн га дейін ұлғайту және фермерлерге өз өнімін сыртқы нарықтарға шығарып сатуға қолдау көрсету қажеттігі айтылған.

      Мемлекет басшысының 2020 жылғы 31 наурыздағы мәлімдемесіне сәйкес әкімдіктер мен Үкіметке отандық ауыл шаруашылығы және өңдеу кәсіпорындарынан өнімдерді кепілді түрде сатып алу тетігін жолға қою, яғни "форвардтық сатып алуды" немесе "түсетін өнім есебінен сатып алуды" енгізу тапсырылды.

      Төтенше жағдай жөніндегі мемлекеттік комиссияның 2020 жылғы 10 сәуірдегі отырысында Мемлекет басшысы Үкіметке форвардтық сатып алу тетігін, қаржыландыру сомасы мен көздерін жедел бекітуді, осы тетікті іске асыруды, сынақтан өткізуді, ал табысты болған жағдайда кеңінен қолдануды тапсырды.

      Осылайша, Азық-түлік корпорациясының қызметі Мемлекеттік жоспарлау жүйесінің жоғары тұратын құжаттарында және Мемлекет басшысының тапсырмаларында белгіленген АӨК саласындағы мемлекеттік саясат шеңберінде жүзеге асырылады.";

      "Қызметтің стратегиялық бағыттары" деген 3-бөлімнің "Мемлекеттің АӨК саласындағы саясаты" деген 4-кіші бөлімінде:

      үшінші абзац мынадай редакцияда жазылсын:

      "Ішкі нарықтың азыққа қажеттілігін қанағаттандыру, сондай-ақ шұғыл жағдайлар (құрғақшылық және ішкі нарықта азықтың күрт тапшылығы мен бағасының өсуіне себеп болып табылатын басқа да факторлар) туындаған жағдайда нарықты тұрақтандыруды қамтамасыз ету мақсатында бюджеттік инвестициялар қаражаты есебінен 200 мың тонна көлемінде тұрақты жұмыс істейтін жемдік қор құру жоспарланған.";

      бесінші, алтыншы, жетінші және сегізінші абзацтар мынадай редакцияда жазылсын:

      "Жемдік астық жаңа өнім түскенге дейін бүкіл маусым бойы нарыққа қатысушылардың өтінімдері негізінде белгіленген баға бойынша құс және мал шаруашылықтарына жеткізілетін болады. Корпорацияның жемдік қорындағы алынған астық балық шаруашылығы субъектілері үшін де қолжетімді болады. Жемдік астықты өткізуден түскен қаражат жемдік қорды одан әрі қолдауға бағытталады.

      Құс шаруашылығы мен мал шаруашылығы кәсіпорындарын, сондай-ақ балық шаруашылығы субъектілерін сапалы азықпен қамтамасыз ету мақсатында Азық-түлік келісімшарт корпорациясы құрамажем өндіру үшін отандық өңдеу зауыттарын форвардтық сатып алу арқылы қаржыландырады, сондай-ақ оларға жемдік астықты жеткізеді.

      Қызметтің түйінді көрсеткіштері:

      құс шаруашылығы, мал шаруашылығы кәсіпорындары мен балық шаруашылығы субъектілеріне жеткізілген жемдік астықтың көлемі, мың тонна";

      "Ішкі нарыққа белгіленген баға бойынша жеткізілген жемдік астық көлемі, мың тонна" деген абзацтан кейін мынадай мазмұндағы абзацпен толықтырылсын:

      "тиісті жылдың 31 желтоқсанындағы жемдік қордың көлемі, мың тонна.";

      мынадай мазмұндағы он үшінші абзацпен толықтырылсын:

      "Сондай-ақ Азық-түлік келісімшарт корпорациясының жемдік қорының астығы акваөсіру субъектілерін азықпен қамтамасыз етуге, демек балық өнімдерін өндіру көлемінің өсуіне ықпал ететін болады.";

      "Қызметтің түйінді көрсеткіштері" деген 4-бөлімде:

      бірінші абзац мынадай редакцияда жазылсын:

      "Стратегиялық даму бағыттары шеңберінде әрбір стратегиялық мақсат үшін Даму жоспарында қызметтің түйінді көрсеткіштері (бұдан әрі – ҚТК) белгіленген.";

      кестеде:

      реттік нөмірі 5-жол мынадай редакцияда жазылсын:

      "

5

Құс шаруашылығы, мал шаруашылығы кәсіпорындары мен балық шаруашылығы субъектілеріне жеткізілген жемдік астық көлемі

мың тонна

55

90

100

110

120

130

140

150

160

170

180

      ";

      мынадай мазмұндағы реттік нөмірі 5.1-жолмен толықтырылсын:

      "

5.1

Тиісті жылдың 31 желтоқсандағы жемдік қордың көлемі

мың тонна



200

200

200

200

200

200

200

200

200

      ";

      реттік нөмірі 10-жол мынадай редакцияда жазылсын:

      "

10

Корпоративтік басқаруды бағалау

%

77

78



85



90



93

      ";

      мынадай мазмұндағы реттік нөмірі 11-жолмен толықтырылсын:

      "

11

Азық-түлік келісімшарт корпорациясының басшылық лауазымдарындағы әйелдердің үлесі

%




7

7

7

15

15

15

30

30

            ";

      "Стратегияны іске асыру тәуекелдері және тәуекелдерді басқару жөніндегі іс-шаралар" деген 5-бөлімде :

      атауы мынадай редакцияда жазылсын:

      "5-бөлім. Даму жоспарын іске асыру тәуекелдері және тәуекелдерді басқару жөніндегі іс-шаралар";

      бірінші абзац мынадай редакцияда жазылсын:

      "Даму жоспарын іске асыру сыртқы орта факторларының әсеріне ұшырайтын болады. Стратегиялық мақсаттарға қол жеткізу туындайтын тәуекелдерді басқару тиімділігіне, оның ішінде Азық-түлік келісімшарт корпорациясының алдын алу іс-шараларын уақтылы жүргізуіне және тиісті ден қою шараларының жедел қабылдануына байланысты болады.";

      кестенің реттік нөмірі 12-жолы мынадай редакцияда жазылсын:

      "

12

Құс шаруашылығы, мал шаруашылығы кәсіпорындарының және балық шаруашылығы субъектілерінің бұрын мәлімделген көлемдерге сәйкес жемдік астықты сатып алу бойынша міндеттемелерін орындамауы

Азық-түлік келісімшарт корпорациясының сатып алынған жемдік астықты сақтау бойынша қосымша шығыстары

Жергілікті атқарушы органдармен жасалатын меморандумдарда және құс және мал шаруашылығы кәсіпорындарымен және балық шаруашылығы субъектілерімен жасалатын шарттарда жемдік астықтың мәлімделген көлемдерін белгіленген баға бойынша (нарықтық бағадан жоғары емес) кепілді сатып алудың қарсы міндеттемелерін, сондай-ақ өз міндеттемелерін орындамаған кәсіпорындарға Корпорацияның жемдік қорынан астықты сатып алудың одан арғы бағдарламаларына қатысуға тыйым салатын шарттарды бекіту

1) жемдік астықты еркін нарықта, оның ішінде экспортқа сату;
2)
өз міндеттемелерін орындамаған кәсіпорындарды Корпорацияның сенімді әріптестері тізімінен шығару, Корпорацияның жем қорынан астықты сатып алу бағдарламасына одан әрі қатысудың мүмкін еместігі туралы осы контрагенттерді хабардар ету

      ";

      "Азық-түлік келісімшарт корпорациясының стратегиялық картасы" деген 1-қосымша мынадай редакцияда жазылсын:

      "

Р/с

СМЖ бірінші деңгейдегі құжат

СМЖ екінші деңгейдегі құжат

СМЖ үшінші деңгейдегі құжат

Даму жоспарында көзделген Азық-түлік келісімшарт корпорациясының ҚТК

1

2

3

4

5

1

Қазақстан Республикасының 2025 жылға дейінгі Ұлттық даму жоспары:
1) үй шаруашылықтарының азық-түлік тауарларына жұмсайтын шығыстары, республика бойынша жалпы шығыстардан %:
2018 жылы – 48,5,
2019 жылы– 50,
2020 жылы – 56,4,
2021 жылы – 53,1,
2022 жылы – 49,8,
2023 жылы – 46,6,
2024 жылы – 43,3,
2025 жылы – 40.
2) еңбек өнімділігінің өсуі, 2019 жылғы бағамен 2019 жылғы деңгейден өсім %.
республика бойынша:
2019 жылы – 0,
2020 жылы– ( - ) 2,6,
2021 жылы – 0,4,
2022 жылы – 4,7,
2023 жылы – 10,4,
2024 жылы – 15,
2025 жылы – 20,6.
салалар бойынша:
ауыл шаруашылығы
2019 жылы – 0,
2020 жылы – 7,6,
2021 жылы – 23,9,
2022 жылы – 39,1,
2023 жылы – 52,9,
2024 жылы – 64,9,
2025 жылы – 75,7.
орман және балық шаруашылығы
2019 жылы – 0,
2020 жылы – ( - ) 5,7,
2021 жылы– 8,5,
2022 жылы – 21,9,
2023 жылы – 33,9,
2024 жылы – 44,5,
2025 жылы – 53,9.

АӨК дамыту тұжырымдамасы:
"200 мың тонна көлемінде жемдік қор құру" іс-шарасы;
"Форвардтық сатып алу бағдарламалары арқылы егіс алқаптарын әртараптандыруды дамыту" іс-шарасы;
"Азық-түлік келісімшарт корпорациясы" ҰК" АҚ-ның дайын азық-түлік тауарларын (қант), оның ішінде оффтейк-келісімшарт жасасу арқылы сатып алуы" іс-шарасы.
АӨК ұлттық жобасы:
"Азық-түлік келісімшарт корпорациясы" ҰК" АҚ-ның жемдік астықты құс шаруашылығы, мал шаруашылығы кәсіпорындарына және балық шаруашылығы субъектілеріне өткізуі" іс-шарасы; өткізу көлемі,
2021 жылы – 90 мың тонна,
2022 жылы – 100 мың тонна,
2023 жылы – 110 мың тонна,
2024 жылы – 120 мың тонна,
2025 жылы – 130 мың тонна;
"Азық-түлік келісімшарт корпорациясы" ҰК" АҚ-ның дайын азық-түлік тауарларын сатып алуы, оның ішінде оффтейк келісімшарт жасасу арқылы сатып алуы (қант)" іс-шарасы, 2024 жылы – 26 741 952 мың теңге; қант сатып алу көлемі,
2024 жылы – 157 мың тонна;
"Агроөнеркәсіптік кешен субъектілерін қолдау бойынша көктемгі дала және егін жинау жөніндегі іс-шараларды өткізу үшін кредит беру (қысқа мерзімді/орта мерзімді бюджеттік кредит және форвардтық сатып алу)" "Аграрлық несие корпорациясы" АҚ және Азық-түлік келісімшарт корпорациясының іс-шарасы,
2021 – 2025 жылдары, жыл сайын 70 000 000 мың теңге.

АШМ-ның 2020 – 2024 жылдарға арналған даму жоспары:
1) ауыл шаруашылығындағы еңбек өнімділігінің өсуі (2019 жылғы бағамен 2019 жылғы деңгейден өсім %.), 2020 жылы – 4,9,
2021 жылы – 23,9, 2022 жылы – 39,1, 2023 жылы – 52,9, 2024 жылы – 64,9;
2) АӨК өнімдері экспортының көлемі (млрд. АҚШ долл), 2020 жылы – 3,1, 2021 жылы – 3,9, 2022 жылы – 4,6, 2023 жылы – 4,9,
2024 жылы – 5,6;
3) ауыл шаруашылығының негізгі капиталына инвестициялардың өсімі (2019 жылғы деңгейден 2019 жылғы бағасында өсу %-ы), 2020 жылы – 15, 2021 жылы – 22,8, 2022 жылы – 31,8, 2023 жылы – 43,1, 2024 жылы – 53,9.

1) тиісті жылдың 31 желтоқсанындағы жағдай бойынша азық-түліктік астықтың резервтік қорының көлемі;
2) ӘлМАТ үшін шикізат болып табылатын ауыл шаруашылығы өнімдерін сатып алу көлемі;
3) форвардтық сатып алу бағдарламалары бойынша қаржыландырылған егістік алқаптар;
4) Азық-түлік келісімшарт корпорациясының бағдарламалары бойынша АШТӨ сатып алған жоғары сапалы тұқымның көлемі;
5) құс шаруашылығы, мал шаруашылығы кәсіпорындары мен балық шаруашылығы субъектілеріне жеткізілген жемдік астықтың көлемі;
6) тиісті жылдың 31 желтоқсанындағы жемдік қордың көлемі;
7) стратегиялық өткізу нарықтарына астықты тиеп-жөнелтудің ең аз көлемі;
8) ROE;
9) Азық-түлік келісімшарт корпорациясының өндірістік объектілеріндегі негізгі капиталға жасалатын инвестициялар, млн теңге;
10) Азық-түлік келісімшарт корпорациясының өндірістік объектілеріндегі еңбек өнімділігі,
1 жұмыскерге мың теңге;
11) корпоративтік басқаруды бағалау;
12) Азық-түлік келісімшарт корпорациясының басшы лауазымдарындағы әйелдердің үлесі.

      ";

      "Қызметтің негізгі көрсеткіштерін есептеу әдістемесі" деген 2-қосымшада:

      4-тармақта:

      үшінші абзац мынадай редакцияда жазылсын:

      "1. 1-ҚТК. Құс шаруашылығы, мал шаруашылығы кәсіпорындары мен балық шаруашылығы субъектілеріне жеткізілген жемдік астық көлемі.";

      алтыншы абзац мынадай редакцияда жазылсын:

      "есептік жылы құс шаруашылығы, мал шаруашылығы кәсіпорындары мен балық шаруашылығы субъектілерінің өтінімдері бойынша жеткізілген Азық-түлік келісімшарт корпорациясы астығының көлемі.";

      мынадай мазмұндағы абзацтармен толықтырылсын:

      "2. 2-ҚТК. Тиісті жылдың 31 желтоқсанындағы жемдік қордың көлемі.

      ҚТК жемдік қорды сақтап тұру үшін Азық-түлік келісімшарт корпорациясының ресурстарында азықтық мақсаттарға арналған астықтың болуын мониторингтеу үшін есептеледі.

      ҚТК есептеу формуласы:

      тиісті жылдың 31 желтоқсанындағы жағдай бойынша Азық-түлік келісімшарт корпорациясына меншік құқығында тиесілі азықтық мақсаттарға арналған астық көлемі.";

      6-тармақта:

      он тоғызыншы абзац мынадай редакцияда жазылсын:

      "бөгде ұйым шарттық негізде 3 жылда бір рет жүргізетін корпоративтік басқару диагностикасының компоненттері бойынша орташа арифметикалық мән.";

      мынадай мазмұндағы абзацтармен толықтырылсын:

      "2. 2-ҚТК. Азық-түлік келісімшарт корпорациясының басшы лауазымдарындағы әйелдердің үлесі.

      ҚТК Азық-түлік келісімшарт корпорациясының басшы органдарында әйелдердің болу деңгейін анықтау үшін есептеледі.

      ҚТК есептеу формуласы:

      Азық-түлік келісімшарт корпорациясының Директорлар кеңесі мен басқармасының құрамындағы әйелдер саны/Азық-түлік келісімшарт корпорациясының Директорлар кеңесі мен басқармасы мүшелерінің жалпы саны *100.".

      2. Осы қаулы қол қойылған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Премьер-Министрі
Ә. Смайылов

О внесении изменений и дополнений в постановление Правительства Республики Казахстан от 30 декабря 2020 года № 945 "Об утверждении Стратегии развития акционерного общества "Национальная компания "Продовольственная контрактная корпорация" на 2021 – 2030 годы"

Постановление Правительства Республики Казахстан от 28 июня 2022 года № 443

      Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      1. Внести в постановление Правительства Республики Казахстан от 30 декабря 2020 года № 945 "Об утверждении Стратегии развития акционерного общества "Национальная компания "Продовольственная контрактная корпорация" на 2021 – 2030 годы" следующие изменения и дополнения:

      заголовок изложить в следующей редакции:

      "Об утверждении Плана развития акционерного общества "Национальная компания "Продовольственная контрактная корпорация" на 2021 – 2030 годы";

      пункт 1 изложить в следующей редакции:

      "1. Утвердить прилагаемый План развития акционерного общества "Национальная компания "Продовольственная контрактная корпорация" на 2021 – 2030 годы.";

      в Стратегии развития акционерного общества "Национальная компания "Продовольственная контрактная корпорация" на 2021 – 2030 годы", утвержденной указанным постановлением:

      заголовок изложить в следующей редакции:

      "План развития акционерного общества "Национальная компания "Продовольственная контрактная корпорация" на 2021 – 2030 годы";

      в оглавлении абзац пятнадцатый изложить в следующей редакции:

      "Раздел 5. Риски реализации Плана развития и мероприятия по управлению рисками";

      в разделе "Введение":

      абзацы четвертый и пятый изложить в следующей редакции:

      "План развития Продкорпорации на 2021 – 2030 годы (далее – План развития) разработан с учетом документов Системы государственного планирования Республики Казахстан, определяет миссию Продкорпорации, ее видение, стратегические направления, цели, задачи и ключевые показатели деятельности до 2030 года.

      При разработке Плана развития учтены цели и задачи:";

      абзацы седьмой и восьмой изложить в следующей редакции:

      "2) Национального плана развития Республики Казахстан до 2025 года, утвержденного Указом Президента Республики Казахстан от 15 февраля 2018 года № 636 (далее – Национальный план Республики Казахстан 2025);

      3) Концепции развития агропромышленного комплекса Республики Казахстан на 2021 – 2030 годы, утвержденной постановлением Правительства Республики Казахстан от 30 декабря 2021 года № 960 (далее – Концепция развития АПК);";

      дополнить абзацем девятым следующего содержания:

      "4) национального проекта по развитию агропромышленного комплекса Республики Казахстан на 2021 – 2025 годы, утвержденного постановлением Правительства Республики Казахстан от 12 октября 2021 года № 732 (далее – национальный проект АПК).";

      в разделе 1 "Анализ текущей ситуации":

      в подразделе 1 "Анализ внешней среды":

      в главе 1 "Текущая ситуация в зерновой отрасли":

      абзацы первый и второй изложить в следующей редакции:

      "Зерновые культуры в Республике Казахстан занимают основную долю (69,6 % или 15,4 млн га в 2019 году) в структуре посевов всех сельскохозяйственных культур (22,14 млн га в 2019 году).

      Доля зернового производства в валовом выпуске продукции (услуг) сельского хозяйства Республики Казахстан составляет 17,3 % или 0,8 трлн тенге (данные за 2018 год Комитета по статистике Министерства национальной экономики Республики Казахстан).";

      абзацы пятый и шестой изложить в следующей редакции:

      "Пшеница является доминирующей культурой, на долю которой приходится порядка 51,6 % всех посевов (11,4 млн га в 2019 году) и 65,7 % валового сбора (11,5 млн тонн в 2019 году) зерновых.

      Посевные площади остальных зерновых культур составляют (данные за 2019 год): ячмень – 3 млн га (19,4 % от всех посевов зерновых), овес – 245,3 тыс. га (1,6 %), кукуруза – 156,5 тыс. га (1,02 %), рис – 102 тыс. га (0,7 %), другие зернобобовые культуры – 484,5 тыс. га (3,1 %).";

      график "Производство зерновых культур в Республике Казахстан в 2014 – 2019 годах, млн тонн" изложить в следующей редакции:

      "Производство зерновых культур в Республике Казахстан в 2014-2019 годах, млн тонн

     

";

      абзац двенадцатый изложить в следующей редакции:

      "В результате за последние 10 лет площади пшеницы сократились на 22,6 % (3,34 млн га), увеличились посевы льна (рост на 2100 %), соевых бобов (163 %), сафлора (74 %), овса (61 %), ячменя (62 %), кукурузы (55 %), рапса (50 %).";

      график "Посевные площади некоторых культур в 2009 и 2019 годах, тыс. га" изложить в следующей редакции:

      "Посевные площади некоторых культур в 2009 и 2019 годах, тыс. га

     

";

      абзац семнадцатый изложить в следующей редакции:

      "За 2019 год доля пшеницы и муки в экспорте сельскохозяйственной продукции из Республики Казахстан составила порядка 42 % (реализовано 5,3 млн тонн пшеницы на 1 млрд долл. США и 1,6 млн тонн муки на 0,4 млрд долл. США).";

      график "Экспорт пшеницы из Республики Казахстан в разрезе стран 2019 году, тыс. тонн" изложить в следующей редакции:

      "Экспорт пшеницы из Республики Казахстан в разрезе стран в 2019 году, тыс. тонн

     

";

      график "Экспорт муки из Республики Казахстан в разрезе стран 2019 году, тыс. тонн" изложить в следующей редакции:

      "Экспорт муки из Республики Казахстан в разрезе стран в 2019 году, тыс. тонн

     

";

      абзац двадцать первый изложить в следующей редакции:

      "Основной объем экспортируемой казахстанской муки отгружается преимущественно в Афганистан. За 2019 год в Афганистан поставлено 0,9 млн тонн муки или 58,3 % от общего экспорта муки из Республики Казахстан за этот период (1,6 млн тонн).";

      абзацы сорок первый, сорок второй, сорок третий, сорок четвертый, сорок пятый и сорок шестой изложить в следующей редакции:

      "Инфраструктура переработки зерна представлена 324 мукомольными предприятиями с суммарной мощностью производства порядка 10,2 млн тонн муки в год. В связи с низкой загрузкой предприятий (35 – 40 %) фактические объемы производства муки составляют около 3,3 млн тонн в год.

      В стране также имеется 3,1 млн тонн мощностей по производству комбинированных кормов. Количество комбикормовых заводов порядка 70 единиц, фактическая загрузка которых в среднем составляет порядка 38,1 %.

      Ввиду устаревших технологических линий и низкой производительности другие отечественные перерабатывающие предприятия отрасли в большинстве также используют не весь потенциал своих мощностей, в том числе:

      49 предприятий по производству круп: производственная мощность 215,3 тыс. тонн в год, фактическая загрузка порядка 34 %;

      45 предприятий по производству макаронных изделий: мощность 347,3 тыс. тонн в год, фактическая загрузка порядка 48 %;

      38 предприятий по производству растительного нерафинированного масла: мощность 775,9 тыс. тонн в год, фактическая загрузка порядка 34,4 % и т.д.";

      главу 4 "Политика государства в сфере АПК" изложить в следующей редакции:

      "В Стратегии "Казахстан-2050" третьим вызовом обозначена угроза глобальной продовольственной безопасности и определены возможности Казахстана совершить качественный рывок в сельскохозяйственном производстве. В рамках задачи по модернизации сельского хозяйства в условиях растущего глобального спроса на сельхозпродукцию необходимо увеличить посевные площади, обеспечить значительный подъем урожайности, прежде всего за счет внедрения новых технологий, создать кормовую базу животноводства мирового уровня, создать национальные конкурентоспособные бренды с акцентом на экологичность. Результатом принятых мер должно стать увеличение к 2050 году доли продукции сельского хозяйства в ВВП страны в 5 раз.

      Национальным планом Республики Казахстан 2025 политика в АПК ориентирована на более рациональное распределение государственных ресурсов, переориентацию политик и сопутствующих расходов на достижение долгосрочной конкурентоспособности отрасли, фокус на знаниях и цифровизации как драйверах производительности, смещение акцента с отдельных производств на цепочки создания стоимости.

      Планируется формирование семи крупных экосистем по производству и переработке мяса, фруктов, овощей, сахара, зерновых, масличных культур, молочной продукции. Особое внимание будет уделено развитию рыбной отрасли.

      В рамках Национального плана Республики Казахстан 2025 за Продкорпорацией закреплены следующие индикаторы:

      расходы домашних хозяйств на продовольственные товары, % от общих расходов (по республике);

      рост производительности труда, % прироста от уровня 2019 года в ценах 2019 года (по отраслям: сельское хозяйство, лесное и рыбное хозяйство).

      В рамках Концепции развития АПК и национального проекта АПК за Продкорпорацией закреплены мероприятия по поддержке субъектов АПК через форвардный закуп сельскохозяйственных культур, закуп готовых продовольственных товаров, в том числе посредством заключения офтейк-контракта, создание фуражного фонда и реализацию фуражного зерна птицеводческим, животноводческим предприятиям и субъектам рыбного хозяйства.

      В Послании Главы государства от 2 сентября 2019 года "Конструктивный общественный диалог – основа стабильности и процветания Казахстана" обозначаются значительный потенциал Казахстана для производства органической и экологически чистой продукции, востребованной не только в стране, но и за рубежом, необходимость поэтапного увеличения количества орошаемых земель до 3 млн га к 2030 году и оказания поддержки фермерам со сбытом их продукции на внешних рынках.

      Согласно заявлению Главы государства от 31 марта 2020 года акиматам и Правительству поручено наладить механизм гарантированного закупа продукции у отечественных сельхоз и перерабатывающих предприятий, то есть внедрить так называемый "форвардный закуп" или "покупку под урожай".

      На заседании Государственной комиссии по чрезвычайному положению 10 апреля 2020 года Главой государства поручено Правительству оперативно утвердить механизм форвардных закупок, суммы и источники финансирования, начать реализацию, апробацию, а в случае успеха – масштабировать данный механизм.

      Таким образом, деятельность Продкорпорации осуществляется в рамках государственной политики в сфере АПК, обозначенной в вышестоящих документах Системы государственного планирования, и поручений Главы государства.";

      в подразделе 4 "Содействие созданию устойчивой кормовой базы АПК" раздела 3 "Стратегические направления деятельности":

      абзац третий изложить в следующей редакции:

      "В целях удовлетворения потребностей внутреннего рынка в кормах, а также обеспечения стабилизации рынка в случае возникновения экстренных ситуаций (засуха и другие факторы, являющиеся причиной резкого дефицита и роста цен на корма на внутреннем рынке) планируется создание постоянно действующего фуражного фонда в объеме 200 тыс. тонн за счет средств бюджетных инвестиций.";

      абзацы пятый, шестой, седьмой и восьмой изложить в следующей редакции:

      "Фуражное зерно в течение всего сезона до поступления нового урожая будет поставляться птицеводческим и животноводческим хозяйствам по фиксированной цене на основании заявок участников рынка. Зерно из фуражного фонда Корпорации также будет доступно для субъектов рыбного хозяйства. Средства от реализации фуражного зерна будут направляться на дальнейшее поддержание фуражного фонда.

      В целях обеспечения предприятий птицеводства и животноводства, а также субъектов рыбного хозяйства качественными кормами Продкорпорация через форвардные закупки также будет финансировать отечественные перерабатывающие заводы для производства комбинированных кормов, а также поставлять им фуражное зерно.

      Ключевые показатели деятельности:

      объем фуражного зерна, поставленный птицеводческим, животноводческим предприятиям и субъектам рыбного хозяйства, тыс. тонн.";

      после абзаца "объем фуражного зерна, поставленный на внутренний рынок по фиксированной цене, тыс. тонн." дополнить абзацем следующего содержания:

      "объем фуражного фонда на 31 декабря соответствующего года, тыс. тонн.";

      дополнить абзацем тринадцатым следующего содержания:

      "Также зерно фуражного фонда Продкорпорации будет содействовать обеспечению кормами субъектов аквакультуры и, следовательно, росту объемов производства рыбной продукции.";

      в разделе 4 "Ключевые показатели деятельности":

      абзац первый изложить в следующей редакции:

      "В рамках стратегических направлений развития для каждой стратегической цели установлены ключевые показатели деятельности (далее – КПД) Плана развития.";

      в таблице:

      строку, порядковый номер 5, изложить в следующей редакции:

      "

5

Объем фуражного зерна, поставленный птицеводческим, животноводческим предприятиям и субъектам рыбного хозяйства

тыс. тонн

55

90

100

110

120

130

140

150

160

170

180

      ";

      дополнить строкой, порядковый номер 5.1, следующего содержания:

      "

5.1

Объем фуражного фонда на 31 декабря соответствующего года

тыс. тонн



200

200

200

200

200

200

200

200

200

      ";

      строку, порядковый номер 10, изложить в следующей редакции:

      "

10

Оценка корпоративного управления

%

77

78



85



90



93

      ";

      дополнить строкой, порядковый номер 11, следующего содержания:

      "

11

Доля женщин на руководящих должностях Продкорпорации

%




7

7

7

15

15

15

30

30

      ";

      в разделе 5 "Риски реализации Стратегии и мероприятия по управлению рисками":

      заголовок изложить в следующей редакции:

      "Раздел 5. Риски реализации Плана развития и мероприятия по управлению рисками";

      абзац первый изложить в следующей редакции:

      "Реализация Плана развития будет подвержена влиянию факторов внешней среды. Достижение стратегических целей будет зависеть от эффективности управления возникающими рисками, в том числе от своевременного проведения Продкорпорацией предупреждающих мероприятий и оперативного принятия соответствующих мер реагирования.";

      строку, порядковый номер 12, таблицы изложить в следующей редакции:

      "

12

Неисполнение птицеводческими, животноводческими предприятиями и субъектами рыбного хозяйства обязательств по выкупу фуражного зерна согласно ранее заявленным объемам

Дополнительные расходы Продкорпорации по хранению закупленного фуражного зерна

Закрепление в меморандумах, заключаемых с местными исполнительными органами, и договорах, заключаемых с птицеводческими и животноводческими предприятиями и субъектами рыбного хозяйства, встречных обязательств гарантированного выкупа заявленных объемов фуражного зерна по фиксированной цене (не выше рыночной), а также условий, запрещающих предприятиям, не исполнившим свои обязательства, участвовать в дальнейших программах выкупа зерна из фуражного фонда Корпорации

1) реализация фуражного зерна на свободном рынке, в том числе на экспорт;
2) исключение из списков благонадежных партнеров Корпорации предприятий, не исполнивших свои обязательства, с уведомлением данных контрагентов о невозможности их дальнейшего участия в программе выкупа зерна из фуражного фонда Корпорации.

      ";

      приложение 1 "Стратегическая карта Продкорпорации" изложить в следующей редакции:

      "

№ п/п

Документ первого уровня СГП

Документ второго уровня СГП

Документ третьего уровня СГП

КПД Продкорпорации, предусмотренные Планом развития

1

2

3

4

5

1

Национальный план развития Республики Казахстан до 2025 года:
1) расходы домашних хозяйств на продовольственные товары, % от общих расходов по республике: 2018 год – 48,5,
2019 год - 50, 2020 год - 56,4, 2021 год - 53,1, 2022 год - 49,8, 2023 год - 46,6, 2024 год - 43,3, 2025 год - 40;
2) рост производительности труда, % прироста от уровня 2019 года в ценах 2019 года;
по республике:
2019 год - 0, 2020 год - (-) 2,6, 2021 год - 0,4, 2022 год - 4,7, 2023 год - 10,4, 2024 год - 15, 2025 год - 20,6;
по отраслям:
сельское хозяйство
2019 год - 0,
2020 год -7,6,
2021 год - 23,9, 2022 год - 39,1 , 2023 год - 52,9 , 2024 год - 64,9, 2025 год - 75,7;
лесное и рыбное хозяйство 2019 год - 0,
2020 год - (-)5,7, 2021 год - 8,5,
2022 год - 21,9, 2023 год - 33,9, 2024 год - 44,5, 2025 год - 53,9.

Концепция развития АПК:
мероприятие "Создание фуражного фонда в объеме 200 тыс. тонн";
мероприятие "Развитие диверсификации посевных площадей через программы форвардного закупа";
мероприятие "Закуп АО "НК "Продкорпорация" готовых продовольственных товаров, в том числе посредством заключения оффтейк контракта (сахар)".
Национальный проект АПК:
мероприятие "Реализация АО "НК "Продкорпорация" фуражного зерна птицеводческим, животноводческим предприятиям и субъектам рыбного хозяйства"; объем реализации, 2021 год – 90 тыс. тонн, 2022 год – 100 тыс. тонн, 2023 год – 110 тыс. тонн, 2024 год – 120 тыс. тонн, 2025 год – 130 тыс. тонн;
мероприятие "Закуп АО "НК "Продкорпорация" готовых продовольственных товаров, в т. ч. посредством заключения оффтейк контракта (сахар)", 2024 год – 26 741 952 тыс. тенге, объем закупа сахара, 2024 год - 157 тыс. тонн;
мероприятие АО "Аграрная кредитная корпорация" и Продкорпорации "Финансирование для проведения мероприятий по весенне-полевым и уборочным работам по поддержке субъектов агропромышленного комплекса (краткосрочный/среднесрочный бюджетный кредит и форвардный закуп)", 2021 – 2025 годы, ежегодно 70 000 000 тыс. тенге.

План развития МСХ на 2020 – 2024 годы:
1) рост производительности труда в сельском хозяйстве (% прироста от уровня 2019 года в ценах 2019 года), 2020 год – 4,9, 2021 год – 23,9, 2022 год – 39,1, 2023 год – 52,9, 2024 год – 64,9;
2) объем экспорта продукции АПК (млрд. долл. США), 2020 год – 3,1, 2021 год – 3,9, 2022 год – 4,6, 2023 год– 4,9, 2024 год – 5,6;
3) рост инвестиций в основной капитал сельского хозяйства (% реального роста к уровню 2019 года), 2020 год – 15, 2021 год – 22,8, 2022 год – 31,8, 2023 год – 43,1, 2024 год – 53,9.

1) объем резервного запаса продовольственного зерна на 31 декабря соответствующего года;
2) объем закупа сельхозпродукции, являющейся сырьем для СЗПТ;
3) посевные площади, профинансированные по программам форвардного закупа;
4) объем высококачественных семян, закупленных СХТП по программам Продкорпорации;
5) объем фуражного зерна, поставленный птицеводческим, животноводческим предприятиям и субъектам рыбного хозяйства;
6) объем фуражного фонда на 31 декабря соответствующего года;
7) минимальный объем отгрузок зерна на стратегические рынки сбыта;
8) ROE;
9) инвестиции в основной капитал на производственных объектах Продкорпорации, млн тенге;
10) производительность труда на производственных объектах Продкорпорации, тыс. тенге на 1 работника;
11) оценка корпоративного управления;
12) доля женщин на руководящих должностях Продкорпорации.

      ";

      в приложении 2 "Методика расчета ключевых показателей деятельности":

      в пункте 4:

      абзац третий изложить в следующей редакции:

      "1. КПД 1. Объем фуражного зерна, поставленный птицеводческим, животноводческим предприятиям и субъектам рыбного хозяйства.";

      абзац шестой изложить в следующей редакции:

      "объем зерна Продкорпорации, поставленного по заявкам птицеводческих, животноводческих предприятий и субъектов рыбного хозяйства в отчетном году.";

      дополнить абзацами следующего содержания:

      "2. КПД 2. Объем фуражного фонда на 31 декабря соответствующего года.

      КПД рассчитывается для мониторинга наличия зерна на кормовые цели в ресурсах Продкорпорации для поддержания фуражного фонда.

      Формула расчета КПД:

      объемы зерна на кормовые цели, принадлежащего Продкорпорации на праве собственности, по состоянию на 31 декабря соответствующего года.";

      в пункте 6:

      абзац девятнадцатый изложить в следующей редакции:

      "среднеарифметическое значение по компонентам диагностики корпоративного управления, проводимой сторонней организацией на договорной основе один раз в 3 года.";

      дополнить абзацами следующего содержания:

      "2. КПД 2. Доля женщин на руководящих должностях Продкорпорации.

      КПД рассчитывается для определения уровня присутствия женщин в руководящих органах Продкорпорации.

      Формула расчета КПД:

      Количество женщин в составе Совета директоров и правления Продкорпорации / общее число членов Совета директоров и правления Продкорпорации *100.".

      2. Настоящее постановление вводится в действие со дня его подписания.

      Премьер-Министр
Республики Казахстан
А. Смаилов