Қазақстан Республикасы Үкіметінің "Қазақстан Республикасының әуе кеңістігін пайдалану қағидасын бекіту және Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2010 жылғы 31 желтоқсандағы № 1525 қаулысына өзгеріс енгізу туралы және Қазақстан Республикасы Үкіметінің кейбір шешімдерінің күші жойылды деп тану туралы" 2011 жылғы 12 мамырдағы № 506 қаулысына және "Қазақстан Республикасының аумағында ұшуды іздестіру-құтқарумен қамтамасыз етуді ұйымдастыру жөніндегі қағидаларды бекіту туралы" 2011 жылғы 4 қарашадағы № 1296 қаулысына өзгерістер енгізу туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2023 жылғы 10 тамыздағы № 664 қаулысы.

      Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:

      1. "Қазақстан Республикасының әуе кеңістігін пайдалану қағидасын бекіту және Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2010 жылғы 31 желтоқсандағы № 1525 қаулысына өзгеріс енгізу туралы және Қазақстан Республикасы Үкіметінің кейбір шешімдерінің күші жойылды деп тану туралы" Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2011 жылғы 12 мамырдағы № 506 қаулысына мынадай өзгеріс енгізілсін:

      көрсетілген қаулымен бекітілген Қазақстан Республикасының әуе кеңістігін пайдалану қағидасында:

      100-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "100. Мынадай:

      1) пайдаланушының қолданыстағы сертификаты және оған қоса берілетін арнайы ережелер (авиакомпаниялар үшін) болса;

      2) авиациялық жұмыстарды орындауға арналған қолданыстағы куәлік және оған қоса берілетін арнайы ережелер (авиациялық жұмыстар орындауды жоспарлап отырған пайдаланушылар үшін) болса;

      3) ұшуды орындау құқығына арналған қолданыстағы куәлік және оған қоса берілетін арнайы ережелер (сертификатталған ең жоғарғы ұшу массасы 5700 килограмнан асатын ұшақтарды пайдаланатын жалпы мақсаттағы авиацияны пайдаланушылар үшін) болса, сондай-ақ сертификатталған ең жоғары ұшу массасы бес мың жеті жүз килограмнан аз ұшақтарды және сертификатталған ең жоғары ұшу массасына қарамастан, тікұшақтарды пайдаланатын жалпы мақсаттағы авиацияны пайдаланушылар үшін қолданыстағы ұшуға жарамдылық сертификаты болса;

      4) қолданыстағы ұшуға жарамдылық сертификаты (әуе кемелерінің барлық пайдаланушылары үшін), ал қолданыстағы ұшуға жарамдылық сертификаты жоқ әуе кемелері үшін – азаматтық авиация саласындағы уәкілетті органның арнайы ұшуды орындауға берген рұқсаты болса;

      5) ұсынылған ұшу жоспары осы Қағидада белгіленген нысанға және мазмұнға сәйкес келсе (әуе кемелерінің барлық пайдаланушылары үшін);

      6) пайдаланушының сертификатында және (немесе) авиациялық жұмыстарды орындау куәлігінде және (немесе) ұшуларды орындауға құқық беретін куәлікте белгіленген ұшу өңірлерін шектеу сақталса;

      7) әуе кемесінің сынақтық ұшуды немесе айналып ұшуды орындауға әзірлігі туралы жөндеу немесе құрастыру кәсіпорнының бірінші басшысының қолы қойылған анықтамасы болса;

      8) аэронавигациялық қызмет көрсетушімен жасалған шарттарға сәйкес ұшуды іздестіру-құтқарумен қамтамасыз ету жөніндегі кезекшілікке тартылған (мәлімделген) әуе кемелері үшін – осы Қағидаға 4-қосымшаға сәйкес ұшу жоспарында HUM, HOSP, MEDEVAC, SAR, FFR, 04, сәйкес келетін ұшу мақсаттарының атауы мен литерлері "ОК" литеріне және "ПК" литері көрсетілсе, ӘҚЖ БО әуе кемесін қазақстандық пайдаланушыдан алсын ұшу жоспарын әуе кеңістігін пайдалану жоспарына енгізеді.

      Берілген пайдаланушы сертификаттарының, авиациялық жұмыстарды орындауға арналған куәліктердің, ұшуды орындау құқығына арналған куәліктердің, ұшуға жарамдылық сертификаттарының көшірмелері олар берілгеннен кейін дереу ӘҚЖ БО-ға ұсынылады.".

      2. "Қазақстан Республикасының аумағында ұшуды іздестіру-құтқарумен қамтамасыз етуді ұйымдастыру жөніндегі қағидаларды бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2011 жылғы 4 қарашадағы № 1296 қаулысына мынадай өзгерістер енгізілсін:

      Көрсетілген қаулымен бекітілген Қазақстан Республикасының аумағында ұшуды іздестіру-құтқарумен қамтамасыз етуді ұйымдастыру жөніндегі қағидаларда:

      16-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "16. Үйлестіру орталығы (не Үйлестіру орталығымен келісу бойынша мемлекеттік авиацияның ҚҮО) мынадай функцияларды орындайды:

      1) Қазақстан Республикасының аумағында апатқа ұшырау жағдайындағы немесе апатқа ұшыраған ӘК туралы ақпаратты қабылдайды және бұл туралы азаматтық және мемлекеттік авиация саласындағы, азаматтық қорғау саласындағы уәкілетті органдарды хабардар етеді;

      2) авариялық жағдай кезінде және әзірліктер тексеру кезінде кезекші іздестіру-құтқару ӘК-ні көтеруге команда береді;

      3) Қазақстан Республикасының аумағында апатқа ұшырау жағдайындағы ӘК экипаждары мен жолаушыларын іздестіру мен құтқарудың бастапқы жоспарын әзірлейді;

      4) ӘК-нің мемлекеттік тиістілігіне қарамастан Қазақстан Республикасының аумағында апатқа ұшыраған (апатқа ұшырау жағдайындағы) ӘК экипаждары мен жолаушыларын іздестіру және құтқару жұмыстарын үйлестіреді;

      5) азаматтық авиация және азаматтық қорғау саласындағы уәкілетті органдар тағайындаған байланыс, іздестіру және құтқару пункттері арқылы халықаралық спутниктік іздестіру және құтқару жүйесінен (бұдан әрі – КОСПАС-САРСАТ) алынған апат сигналдары туралы ақпаратты қабылдайды және оны іздестіру және құтқару аудандарындағы кезекші іздестіру-құтқару күштерінің назарына жеткізеді;

      6) Қазақстан Республикасының аумағында ұрыс қимылдары барысында апатқа ұшыраған ӘК экипаждарын іздестіруді және құтқаруды ұйымдастырады;

      7) Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2011 жылғы 12 мамырдағы № 506 қаулысымен бекітілген Қазақстан Республикасының әуе кеңістігін пайдалану қағидасының (бұдан әрі – Әуе кеңістігін пайдалану қағидасы) 100-тармағына сәйкес іздестіру-құтқару ӘК-нің тиісті іздестіру және құтқару ауданындағы кезекшілік жоспарына сәйкес кезекшілігін, сондай-ақ әуе кеңістігін пайдалану жоспарына осындай әуе кемелерінің ұшу жоспарларын енгізуді бақылайды;

      8) азаматтық және мемлекеттік авиация саласындағы, азаматтық қорғау саласындағы уәкілетті органдарды олардың сұрау салуы бойынша кезекші құралдар туралы хабардар етеді;

      9) шекаралас мемлекеттердің үйлестіру орталықтарымен тұрақты негізде қажетті байланыс орнату және оны қолдау мақсатында ынтымақтастықты ұйымдастырады.";

      41-1-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "41-1. Кезекші іздестіру-құтқару күштері мен құралдарына әзірліктің үш дәрежесі белгіленеді:

      1) № 1 әзірлік:

      іздестіру-құтқару ӘК дереу ұшып шығуға әзір, қозғалтқыштар сыналған, электрмен қоректендірудің жерүсті көздері қосылған, авариялық-құтқару мүлкі әуе кемесінің бортында және дереу пайдалануға дайын;

      ұшу құрамы, ҚПДТ (бар болса) әуе кемесінің ішінде, ал техникалық құрам – әуе кемесінің жанында;

      экипаждарға тапсырма берілді және қажет болғанда ұшу кезінде радио бойынша нақтыланады, экипаж командирі ұшуды басқару пунктімен радиобайланыста болады;

      ЖІҚК тапсырмаларды орындау үшін дереу шығуға әзір тұрады;

      тікұшақтың ұшып шығуы және ЖІҚК шығуы 10 минуттан кешіктірілмейді;

      ұшақтың ұшып шығуы команда берілгеннен кейін 15 минуттан соң;

      2) № 2 әзірлік:

      іздестіру-құтқару ӘК ұшып шығуға әзір, қозғалтқыштар сыналған, авариялық-құтқару мүлкі ӘК бортында және пайдалануға дайын;

      ұшу құрамы және техникалық құрам, ҚПДТ (бар болса) ӘК-ге жақын арнайы бөлінген жерде;

      экипаждарға ұшып шығуды ұйымдастыру және іздестіру тәсілі бойынша нұсқаулар берілді;

      іздестіру бойынша тапсырма ұшар алдында және қажет болғанда ұшу кезінде нақтыланады;

      ҚПДТ жеке құрамы бөлімше басшысы белгілейтін жерде болады, ҚПДТ мүлкі мен керек-жарақтары салынды және тапсырмаларды орындауға шығуға дайындалған көлік құралына тиелген, көлік құралдарының орналасқан орны әуеайлақ ауданында ұшуды жүргізу жөніндегі нұсқаулықта көрсетілген;

      тікұшақтың ұшуы және ҚПДТ шығуы команда берілгеннен кейін 20 минуттан кешіктірілмейді;

      ұшақтың ұшып шығуы команда берілгеннен кейін 30 минуттан кешіктірілмейді;

      3) № 3 әзірлік:

      іздестіру-құтқару ӘК, автомобильдер және тағы басқа іздестіру-құтқару құралдары пайдалануға дайын және белгіленген жерлерде (әуеайлақтарда, тұрақтарда немесе гараждарда) тұрады;

      ұшу құрамы, техникалық құрам, ҚПДТ және ЖІҚК жеке құрамы сабақта, жұмыста және демалыста;

      мемлекеттік авиацияның іздестіру-құтқару ӘК ұшып шығуы, ЖІҚК шығуы жазда 30 минуттан, қыста 45 минуттан кешіктірілмейді; Қазақстан Республикасының Ұлттық қауіпсіздік комитеті Авиация қызметінің іздестіру-құтқару ӘК-нің № 3 әзірліктен ұшып шығуы үшін қажетті уақыт аралығы жазда 2 сағат 30 минутты және қыста 3 сағатты құрайды.

      Азаматтық авиация экипаждары үшін № 3 әзірліктен ұшып шығу уақыты команда берілген соң жазда 1 сағаттан және қыста 1 сағат 30 минуттан кешіктірілмейді.

      Ескертпелер:

      1. Мемлекеттік авиация экипаждары үшін:

      1) № 3 әзірліктен № 2 әзірлікке өту уақыты – 10 минут (тынығу, жұмыстан тыс уақыт жағдайынан – 2 сағат 10 минут);

      2) № 3 әзірліктен № 1 әзірлікке өту уақыты – 20 минут (тынығу, жұмыстан тыс уақыт жағдайынан – 2 сағат 20 минут).

      3) № 2 әзірліктен № 1 әзірлікке өту уақыты – 10 минут.

      2. Азаматтық авиация экипаждары үшін № 3 әзірліктен № 1 және 2 әзірлікке өту уақыты жазда 1 сағаттан, қыста 1 сағат 30 минуттан кешіктірілмейді.

      3. Іздестіру-құтқару ӘК экипаждарының:

      № 1 әзірлікте болу уақыты 2 сағаттан аспайды;

      № 2 әзірлікте болу уақыты тәулік бойы (2 тәуліктен аспайды);

      кейіннен № 3 әзірлікке ауысып, кезекшілік атқарғанда ұшу кезінде ғана № 2 әзірлікте болу уақыты – 7 тәулік (мемлекеттік авиация экипаждары үшін);

      мемлекеттік авиация экипаждары мен азаматтық авиация экипаждары үшін № 3 әзірлікте (тұрақты орналау орындарынан тыс) болу уақыты 15 тәуліктен аспайды.";

      46-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "46. Кезекшілікке бөлінген іздестіру-құтқару ӘК-ні апатқа ұшырау жағдайындағы немесе апатқа ұшыраған ӘК жолаушылары мен экипаждарын іздестіру мен құтқару мақсаттарынан басқа, Әуе кеңістігін пайдалану қағидасына 4-қосымшада көзделген шартты белгіленуі HUM, HOSP, MEDEVAC, SAR, FFR, 04 мақсаттарына, "ОК" литері және "ПК" литері, сәйкес ұшуды орындау үшін пайдалануға жол беріледі бұл ретте жауапкершілік аудандарын іздестіру мен құтқарудың іргелес аудандарының кезекші іздестіру-құтқару әуе кемелерінің қамтуы шарт.".

      3. Осы қаулы алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Премьер-Министрі
Ә. Смайылов

О внесении изменений в постановления Правительства Республики Казахстан от 12 мая 2011 года № 506 "Об утверждении Правил использования воздушного пространства Республики Казахстан и внесении изменения в постановление Правительства Республики Казахстан от 31 декабря 2010 года № 1525 и о признании утратившими силу некоторых решений Правительства Республики Казахстан" и от 4 ноября 2011 года № 1296 "Об утверждении Правил по организации поисково-спасательного обеспечения полетов на территории Республики Казахстан"

Постановление Правительства Республики Казахстан от 10 августа 2023 года № 664.

      Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      1. Внести в постановление Правительства Республики Казахстан от 12 мая 2011 года № 506 "Об утверждении Правил использования воздушного пространства Республики Казахстан и внесении изменения в постановление Правительства Республики Казахстан от 31 декабря 2010 года № 1525 и о признании утратившими силу некоторых решений Правительства Республики Казахстан" следующее изменение:

      в Правилах использования воздушного пространства Республики Казахстан, утвержденных указанным постановлением:

      пункт 100 изложить в следующей редакции:

      "100. ГЦ ПВД вносит полученный от казахстанского эксплуатанта воздушного судна план полета в план использования воздушного пространства:

      1) при наличии действующего сертификата эксплуатанта и прилагаемых к нему специальных положений (для авиакомпаний);

      2) при наличии действующего свидетельства на выполнение авиационных работ и прилагаемых к нему специальных положений (для эксплуатантов, планирующих выполнение авиационных работ);

      3) при наличии действующего свидетельства на право выполнения полетов и прилагаемых к нему специальных положений (для эксплуатантов авиации общего назначения, эксплуатирующих самолеты с максимальной сертифицированной взлетной массой свыше 5700 килограмм), а также действующего сертификата летной годности (для эксплуатантов авиации общего назначения, эксплуатирующих самолеты с максимальной сертифицированной взлетной массой менее 5700 килограмм и вертолеты независимо от максимальной сертифицированной взлетной массы);

      4) при наличии действующего сертификата летной годности (для всех эксплуатантов воздушных судов), а для воздушных судов, не имеющих действующего сертификата летной годности, – разрешения уполномоченной организации в сфере гражданской авиации на выполнение специального полета;

      5) при соответствии представленного плана полета установленным настоящими Правилами форме и содержанию (для всех эксплуатантов воздушных судов);

      6) при соблюдении ограничений регионов полетов, установленных сертификатом эксплуатанта и (или) свидетельством на выполнение авиационных работ, и (или) свидетельством на право выполнения полетов;

      7) при наличии справки ремонтного или сборочного предприятия за подписью первого руководителя предприятия о готовности воздушного судна к выполнению испытательного полета или облета;

      8) для воздушных судов, задействованных (заявленных) в дежурстве по поисково-спасательному обеспечению полетов согласно заключенным договорам с поставщиком аэронавигационного обслуживания, – при указании в плане полета наименования целей и литеров полетов, соответствующих HUM, HOSP, МEDEVAC, SAR, FFR, 04, литеров "ОК" и "ПК" в соответствии с приложением 4 к настоящим Правилам.

      Копии выданных сертификатов эксплуатанта, свидетельств на выполнение авиационных работ, свидетельств на право выполнения полетов, сертификатов летной годности представляются в ГЦ ПВД незамедлительно после их выдачи.".

      2. Внести в постановление Правительства Республики Казахстан от 4 ноября 2011 года № 1296 "Об утверждении Правил по организации поисково-спасательного обеспечения полетов на территории Республики Казахстан" следующие изменения:

      в Правилах по организации поисково-спасательного обеспечения полетов на территории Республики Казахстан, утвержденных указанным постановлением:

      пункт 16 изложить в следующей редакции:

      "16. Координационный центр (либо ВКЦ государственной авиации по согласованию с Координационным центром) выполняет следующие функции:

      1) принимает информацию о ВС, терпящих или потерпевших бедствие на территории Республики Казахстан, и информирует об этом уполномоченные органы в сферах гражданской и государственной авиации, гражданской защиты;

      2) дает команду на подъем дежурных поисково-спасательных ВС при аварийной ситуации и проверках их готовности;

      3) разрабатывает первоначальный план поиска и спасания экипажей и пассажиров ВС, терпящих бедствие на территории Республики Казахстан;

      4) координирует работы по поиску и спасанию экипажей и пассажиров ВС, потерпевших (терпящих) бедствие на территории Республики Казахстан, независимо от государственной принадлежности ВС;

      5) принимает через назначенные уполномоченными органами в сферах гражданской авиации и гражданской защиты пункты связи, поиска и спасания информацию о сигналах бедствия, полученных от международной спутниковой системы поиска и спасания (далее – КОСПАС-САРСАТ), и доводит ее до дежурных поисково-спасательных сил в районах поиска и спасания;

      6) организовывает поиск и спасание экипажей ВС, потерпевших бедствие в ходе боевых действий на территории Республики Казахстан;

      7) контролирует дежурство поисково-спасательных ВС согласно плану дежурства в соответствующем районе поиска и спасания, а также внесение планов полетов таких воздушных судов в план использования воздушного пространства в соответствии с пунктом 100 Правил использования воздушного пространства Республики Казахстан, утвержденных постановлением Правительства Республики Казахстан от 12 мая 2011 года № 506 (далее – Правила использования воздушного пространства);

      8) информирует уполномоченные органы в сферах гражданской и государственной авиации, гражданской защиты о дежурных средствах по их запросу;

      9) организует сотрудничество с координационными центрами приграничных государств с целью установления и поддержания необходимых связей на постоянной основе.";

      пункт 41-1 изложить в следующей редакции:

      "41-1. Дежурным поисково-спасательным силам и средствам устанавливается три степени готовности:

      1) готовность № 1:

      поисково-спасательные ВС готовы к немедленному вылету, двигатели опробованы, наземные источники электропитания подключены, аварийно-спасательное имущество находится на борту воздушного судна и подготовлено к немедленному использованию;

      летный состав, СПДГ (при наличии) находятся на воздушном судне, а технический состав – у воздушного судна;

      задача экипажам поставлена и при необходимости уточняется в полете по радио, командир экипажа находится на радиосвязи с пунктом управления полетами;

      НПСК находится в готовности к немедленному выходу для выполнения задачи;

      вылет вертолета и выход НПСК – не позднее чем через 10 мин;

      вылет самолета – через 15 минут после подачи команды;

      2) готовность № 2:

      поисково-спасательные ВС готовы к вылету, двигатели опробованы, аварийно-спасательное имущество находится на борту ВС и подготовлено к использованию;

      летный и технический состав, СПДГ (при наличии) находятся в специально отведенном месте вблизи ВС;

      экипажам даны указания по организации взлета и способу поиска;

      задача по поиску уточняется перед вылетом и при необходимости в полете;

      личный состав НПСК находится в местах, определяемых руководителем подразделения, имущество и снаряжение НПСК уложены и погружены на транспортные средства, которые подготовлены к выходу на выполнение задач, местонахождение транспортных средств указано в инструкции по производству полетов в районе аэродрома;

      вылет вертолета и выход НПСК – не позднее чем через 20 минут после подачи команды;

      вылет самолета – не позднее чем через 30 минут после подачи команды;

      3) готовность № 3:

      поисково-спасательные ВС, автомобили и другие поисково-спасательные средства подготовлены к применению и находятся в установленных местах (аэродромах, стоянках или гаражах);

      летный, технический и личный состав СПДГ и НПСК находится на занятиях, работе и отдыхе;

      вылет поисково-спасательных ВС государственной авиации, выход НПСК не позднее чем через 30 минут летом, 45 минут – зимой; временный интервал, необходимый для вылета поисково-спасательных ВС Авиационной службы Комитета национальной безопасности Республики Казахстан из готовности № 3, составляет 2 часа 30 минут – летом и 3 часа – зимой.

      Для экипажей гражданской авиации – время вылета из готовности № 3 не позднее 1 часа летом, 1 часа 30 минут зимой после подачи команды.

      Примечания:

      1. Для экипажей государственной авиации:

      1) время занятия готовности № 2 из готовности № 3 – 10 минут (из положения отдых, нерабочее время – 2 часа 10 минут);

      2) время занятия готовности № 1 из готовности № 3 – 20 минут (из положения отдых, нерабочее время – 2 часа 20 минут);

      3) время занятия готовности № 1 из готовности № 2 – 10 минут.

      2. Для экипажей гражданской авиации время занятия готовности № 1 и № 2 из готовности № 3 – не позднее 1 часа летом, 1 часа 30 минут зимой.

      3. Время нахождения экипажей поисково-спасательных ВС:

      в готовности № 1 – не более 2 часов;

      в готовности № 2 – круглосуточно (не более 2 суток);

      при несении дежурства в готовности № 2 только на период полетов с последующим переходом в готовность № 3 – 7 суток (для экипажей государственной авиации);

      в готовности № 3 для экипажей государственной авиации и экипажей гражданской авиации (вне мест постоянного базирования) – не более 15 суток.";

      пункт 46 изложить в следующей редакции:

      "46. Выделенные на дежурство поисково-спасательные ВС помимо целей для поиска и спасания пассажиров и экипажей, терпящих или потерпевших бедствие ВС, допускается использовать для выполнения полетов согласно целям с условным обозначением HUM, HOSP, МEDEVAC, SAR, FFR, 04, литеры "ОК" и "ПК", предусмотренным приложением 4 к Правилам использования воздушного пространства Республики Казахстан, при условии прикрытия района ответственности дежурными поисково-спасательными воздушными судами прилегающих районов поиска и спасания.".

      3. Настоящее постановление вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Премьер-Министр Республики Казахстан А. Смаилов