Мемлекеттiк қажеттiлiк үшiн жер учаскелерiн алып қою және сатып алу тәртiбi туралы ереженi бекiту туралы

Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң Қаулысы 1996 жылғы 8 сәуiр N 403. Күші жойылды - ҚР Үкіметінің 2005 жылғы 9 ақпандағы N 124 қаулысымен

     "Жер туралы" Қазақстан Республикасы Президентiнiң Заң күшi бар Жарлығын iске асыру шаралары туралы" Қазақстан Республикасы Президентiнiң 1995 жылғы 22 желтоқсандағы N 2718  өкiмiне сәйкес Қазақстан Республикасының Үкiметi қаулы етедi: 
     Мемлекеттiк қажеттiлiк үшiн жер учаскелерiн алып қою және сатып алу тәртiбi туралы Ереже бекiтiлсiн (қоса берiлiп отыр).

     Қазақстан Республикасының
     Премьер-Министрi

Қазақстан Республикасы         
Үкiметiнiң                
1996 жылғы 8 сәуiрдегi         
N 403 қаулысымен            
бекiтiлген                

         Мемлекеттiк қажеттiлiк үшiн жер учаскелерiн алып
               қою және сатып алу тәртiбi туралы
                           Ереже

      1. "Жер туралы" Қазақстан Республикасы Президентiнiң 1995 жылғы 22 желтоқсандағы Заң күшi бар  N 2717 Жарлығының 63-бабына сәйкес жеке меншiктегi немесе жер пайдаланудағы жер учаскесi мемлекеттiк қажеттiлiк үшiн алып қойылуы (сатып алынуы) мүмкiн. 
      2. Мемлекеттiк қажеттiлiк үшiн жер учаскесiн алып қоюға (сатып алуға) қалалардың немесе елдi мекендердiң бас жоспарлары, белгiленген тәртiппен бекiтiлген аудандарды аймаққа бөлу схемалары және өзге де қала құрылысы немесе жерге орналастыру құжаттамалары негiз болады. 
      Мемлекеттiк қажеттiлiк үшiн жер учаскелерiн алып қою деп мемлекеттiк бағдарламалар мен жобалар бойынша жүзеге асырылатын алып қою танылады. 
      3. Жер учаскелерiнiң иелерiнен және мемлекеттiк емес жер пайдаланушылардан мемлекеттiк қажеттiлiк үшiн жер учаскелерiн алып қою азаматтық заңдарға сәйкес сатып алу (жер пайдалану құқығы тегiн берiлген жағдайлардан басқа) тәртiбiмен жүзеге асырылады. 
      4. Жер пайдалануға тегiн берiлген жер учаскесiн мемлекеттiк қажеттiлiк үшiн алып қою жер пайдалану құқығын сатып алмай-ақ жүзеге асырылады. Жер пайдаланушыларға шығындар толық көлемiнде өтеледi, сондай-ақ олардың қалауынша оның орнына басқа жер учаскесi берiлуi мүмкiн. 
      5. Мемлекеттiк қажеттiлiк үшiн мемлекеттiк жер пайдаланушыдан жер учаскесiн алып қою жер пайдалану құқығын сатып алмай-ақ, бiрақ шығынды толық көлемiнде өтей отырып, құзырлы атқарушы органның бiр жақты шешiмi негiзiнде жүзеге асырылады. 
      6. Меншiк иесiнен жер учаскесiн және мемлекеттiк емес заңды ұйымнан жер пайдалану құқығын жергiлiктi атқарушы органның тапсыруы бойынша мемлекеттiк қажеттiлiк үшiн алып қою (сатып алу) қажет болған жағдайда, жер қатынастары және жерге орналастыру жөнiндегi жергiлiктi орган сәулет және қала құрылысы органымен бiрлесе отырып, осы Ереженiң 2-тармағында көрсетiлген материалдар негiзiнде жер учаскесiн немесе жер пайдалану құқығын алып қою (сатып алу) мүмкiндiгi жөнiнде ұсыныс әзiрлейдi. 
      7. Ұсыныстарды әзiрлеу барысында: 
      жер қатынастары және жерге орналастыру жөнiндегi жергiлiктi орган меншiк иесi мен жер пайдаланушының жер учаскесiне құқығын куәландыратын құжаттары болуын тексередi, учаскенiң нағыз шекарасы мен аумағын нақты түрде (жергiлiктi жерде) анықтайды, сондай-ақ жер учаскесiнiң немесе жер пайдалану құқығының бағалық құнын белгiлейдi; 
      сәулет және қала құрылысының жергiлiктi органы жылжымайтын мүлiктi бағалау жөнiндегi органмен бiрлесе отырып жергiлiктi жердегi сатып алынатын жер учаскесiндегi жылжымайтын мүлiктiң болуы мен жай-күйiн анықтайды және осы мүлiктiң бағалық құнын белгiлейдi. 
      Жер учаскесi мен ондағы жылжымайтын мүлiктi зерттеу меншiк иесi немесе жер пайдаланушыны қатыстыра отырып жүргiзiледi және тиiстi актпен рәсiмделедi. 
      8. Әзiрленген ұсыныстар негiзiнде жергiлiктi атқарушы орган мемлекеттiк қажеттiлiк үшiн жер учаскесiн (жер пайдалану құқығын) алып қою (сатып алу) жөнiнде шешiм қабылдайды. 
      Шешiмде мыналар: 
      алып қою (сатып алу) мақсаты: 
      алып қою (сатып алу) негiзi; 
      жер учаскесiнiң көлемi, орналасқан жерi, жай-күйi, сондай-ақ онда орналасқан жылжымайтын мүлiктiң болуы мен жай-күйi; 
      жер учаскесiн (жер пайдалану құқығын) алып қою (сатып алу) көзделiп отырған жер учаскесiнiң иесi мен жер иеленушi көрсетiледi. 
      9. Жер учаскесiнiң иесi мен мемлекеттiк емес жер пайдаланушыны учаскенi сатып алардан бiр жылдан кешiктiрмей жылжымайтын мүлiктi мемлекеттiк тiркеу үшiн белгiленген тәртiппен сатып алу жөнiнде шешiм қабылдаған орган жазбаша түрде хабардар етуi тиiс. 
      Белгiленген жылдық мерзiмнен ерте жер учаскесiн сатып алуға меншiк иесiнiң немесе жер пайдаланушының келiсiмiмен рұқсат етiледi. 
      10. Егер жер учаскесiнiң иесi немесе мемлекеттiк емес жер пайдаланушы жер учаскесiнiң бөлiгiн алып қойғаннан кейiн оның қалған бөлiгiн бұрынғы мақсатына пайдалана алмаса, онда жер учаскесi түгел сатып алынады. 
      11. Мемлекеттiк қажеттiлiк үшiн сатып алынатын жер учаскесiнiң ақысы (сатып алу бағасы), сатып алу мерзiмi мен басқа да шарттары меншiк иесi немесе жер пайдаланушымен келiсiммен белгiленедi. Шартпен жер учаскесiнiң жоспары (схемасы) қоса берiледi. 
      12. Сатып алу бағасына жер учаскесiнiң немесе оған құқығының және ондағы жылжымайтын мүлiктердiң нарықтық құны, сондай-ақ жер учаскесiн алып қоюға байланысты меншiк иесiне немесе жер пайдаланушыға келтiрiлген, үшiншi жақтың алдындағы мiндеттемесiн мерзiмiнен бұрын тоқтату нәтижесiнде оларға келтiрiлген шығындарды қоса, барлық шығындар жатады. 
      13. Меншiк иесi немесе жер пайдаланушы келiскен жағдайда оларға мемлекеттiк қажеттiлiк үшiн сатып алынатын жер учаскесiнiң орнына, жер учаскесiнiң немесе оған құқығының сатып алу бағасының құнына есептей отырып, басқа жер учаскесi ұсынылуы мүмкiн. 
      14. Жер учаскесi (жер пайдалану құқығы) мен жылжымайтын мүлiктiң сатып алу бағасы, сондай-ақ сатып алудың басқа да шарттары жөнiндегi келiсiмге қол жеткен жағдайда жер қатынастары және жерге орналастыру жөнiндегi орган белгiленген тәртiппен сатып алу-сату шартын рәсiмдейдi. 
      Шартқа тиiстi әкiмшiлiк-аумақтық бiрлiк әкiмi, жер учаскесiнiң иесi немесе мемлекеттiк емес жер пайдаланушы қол қояды және жылжымайтын мүлiкке құқықты тiркейтiн органда тiркеледi. 
      15. Жер учаскесiн алып қоюға яки сатып алудың ұсынылған шарттарымен жер учаскесiнiң иесi немесе жер пайдаланушы келiспеген жағдайда жер учаскесiн алып қою және сатып алу жөнiнде шешiм қабылдаған мемлекеттiк орган алып қою және сатып алу жөнiндегi талаппен сотқа жүгiне алады. 
      Талап бiр жыл iшiнде, бiрақ жер учаскесiнiң иесiн немесе жер пайдаланушы учаскенi сатып алу жөнiнде жазбаша хабардар еткен сәттен бастап екi жылдан кешiктiрмей ұсынылуы мүмкiн. 
      16. Азаматтар мен заңды ұйымдарға мемлекеттiк қажеттiлiк үшiн сатып алынған жер учаскелерiн беру Қазақстан Республикасының Үкiметi бекiткен жер учаскелерiн меншiкке, тұрақты немесе уақытша жер пайдалануға беру Тәртiбiне сәйкес жергiлiктi атқарушы органдар жүзеге асырады. 

Об утверждении Положения о порядке изъятия и выкупа земельных участков для государственных надобностей

Постановление Правительства Республики Казахстан от 8 апреля 1996 г. N 403. Утратило силу - постановлением Правительства РК от 9 февраля 2005 г. N 124 (P050124)

      В соответствии с распоряжением Президента Республики Казахстан от 22 декабря 1995 г. N 2718 N952718_ "О мерах по реализации Указа Президента Республики Казахстан, имеющего силу Закона, "О земле" Правительство Республики Казахстан постановляет:
      Утвердить Положение о порядке изъятия и выкупа земельных участков для государственных надобностей (прилагается).

  Премьер-Министр
Республики Казахстан

                                   Утверждено
                          постановлением Правительства
                              Республики Казахстан
                            от 8 апреля 1996 г. N 403

                          П О Л О Ж Е Н И Е
            о порядке изъятия и выкупа земельных участков
                   для государственных надобностей

      1. В соответствии со статьей 63 Указа Президента Республики Казахстан, имеющего силу Закона, от 22 декабря 1995 г. N 2717 U952717_ "О земле" земельный участок, находящийся в собственности или землепользовании, может быть изъят (выкуплен) для государственных надобностей.
      2. Основанием для изъятия (выкупа) земельного участка для государственных надобностей являются генеральные планы городов и иных населенных пунктов, схемы зонирования территории и иная, утвержденная в установленном порядке, градостроительная или землеустроительная документация.
      Изъятием земельных участков для государственных надобностей признается такое изъятие, которое осуществляется по государственным программам и проектам.
      3. Изъятие земельных участков для государственных надобностей у собственников земельных участков и негосударственных землепользователей осуществляется в порядке выкупа (кроме случаев, когда право землепользования было предоставлено бесплатно) в соответствии с гражданским законодательством.
      4. Изъятие для государственных надобностей земельного участка, бесплатно предоставленного в землепользование, осуществляется без выкупа права землепользования. Землепользователям возмещаются убытки в полном объеме, а также по их желанию может быть предоставлен взамен другой земельный участок.
      5. Изъятие земельного участка у государственного землепользователя для государственных надобностей производится на основании одностороннего решения компетентного исполнительного органа, без выкупа права землепользования, но с возмещением убытков в полном объеме.
      6. В случае необходимости изъятия (выкупа) для государственных надобностей земельного участка у собственника и права землепользования у негосударственного юридического лица по поручению местного исполнительного органа местный орган по земельным отношениям и землеустройству совместно с органом архитектуры и градостроительства на основании материалов, указанных в пункте 2 настоящего Положения, готовят предложения о возможности изъятия (выкупа) земельного участка или права землепользования.
      7. При подготовке предложений:
      местный орган по земельным отношениям и землеустройству проверяет наличие у собственника и землепользователя документов, удостоверяющих их право на земельный участок, уточняет в натуре (на местности) фактические границы и площадь участка, а также определяет оценочную стоимость земельного участка или права землепользования;
      местный орган архитектуры и градостроительства совместно с органом по оценке недвижимого имущества уточняет на местности наличие и состояние недвижимого имущества на выкупаемом земельном участке и определяет оценочную стоимость этого имущества.
      Обследование земельного участка и находящегося на нем недвижимого имущества производится в присутствии собственника или землепользователя и оформляется соответствующим актом.
      8. На основании подготовленных предложений местный исполнительный орган принимает решение об изъятии (выкупе) земельного участка (права землепользования) для государственных надобностей.
      В решении указываются:
      цель изъятия (выкупа);
      основание изъятия (выкупа);
      площадь, местоположение, состояние земельного участка, а также наличие и состояние расположенного на нем недвижимого имущества;
      собственник земельного участка или землепользователь, у которых намечается изъятие (выкуп) земельного участка (права землепользования).
      9. Собственник земельного участка и негосударственный землепользователь должны быть не позднее чем за год до предстоящего выкупа участка письменно уведомлены об этом органом, принявшим решение о выкупе, которое подлежит регистрации в порядке, установленном для государственной регистрации недвижимости.
      Выкуп земельного участка ранее установленного годичного срока допускается только с согласия собственника или землепользователя.
      10. Если собственник земельного участка или негосударственный землепользователь после изъятия части земельного участка не могут использовать по прежнему назначению оставшуюся часть, то выкупается весь земельный участок.
      11. Плата за земельный участок, выкупаемый для государственных надобностей (выкупная цена), сроки и другие условия выкупа определяются соглашением с собственником или землепользователем. К договору прилагается план (схема) земельного участка.
      12. Выкупная цена включает в себя рыночную стоимость земельного участка или прав на него и находящегося на нем недвижимого имущества, а также все убытки, причиненные собственнику или землепользователю в связи с изъятием земельного участка, включая убытки, которые они несут в результате досрочного прекращения обязательств перед третьими лицами.
      13. В случае согласия собственника или землепользователя им может быть предоставлен взамен земельного участка, выкупаемого для государственных надобностей, другой земельный участок, с зачетом стоимости земельного участка либо прав на него в выкупную цену.
      14. При достижении соглашения о выкупной цене земельного участка (права землепользования) и недвижимого имущества, а также других условиях выкупа орган по земельным отношениям землеустройству оформляет договор купли-продажи в установленном порядке.
      Договор подписывается акимом соответствующей административно-территориальной единицы, собственником земельного участка или негосударственным землепользователем и регистрируется в органе, регистрирующем право на недвижимое имущество.
      15. При несогласии собственника земельного участка или землепользователя с изъятием земельного участка либо с предложенными условиями выкупа государственный орган, принявший решение об изъятии и выкупе земельного участка, может обратиться с иском об изъятии и выкупе в суд.
      Иск может быть предъявлен по истечении года, но не позднее двух лет с момента направления собственнику земельного участка или землепользователю уведомления о выкупе участка.
      16. Предоставление выкупленных для государственных надобностей земельных участков гражданам и юридическим лицам осуществляется местным исполнительным органом в соответствии с утвержденным Правительством Республики Казахстан Порядком предоставления земельных участков в собственность, постоянное или временное землепользование.