Мониторинг және тауар нарықтарының дамуын басқару тәртiбiн бекiту туралы

Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң Қаулысы 1996 жылғы 31 қазан N 1323. Күші жойылды - ҚР Үкіметінің 2005 жылғы 9 ақпандағы N 124 қаулысымен

      Қажеттi ақпараттар алу мен тауар нарықтарының дамуын басқару мәселелерiнде министрлiктер мен ведомстволардың өзара iс-қимылын қамтамасыз ету мақсатында Қазақстан Республикасының Үкiметi қаулы етедi: 
      1. Қоса берiлiп отырған Мониторинг пен тауар нарықтарының дамуын басқару тәртiбi бекiтiлсiн. 
      2. Қазақстан Республикасының Экономика министрлiгi, Сыртқы iстер министрлiгi, Ауыл шаруашылығы министрлiгi, Өнеркәсiп және сауда министрлiгi, Мұнай және газ өнеркәсiбi министрлiгi, Энергетика және көмiр өнеркәсiбi министрлiгi, мемлекеттiк акционерлiк компаниялары Мониторинг және тауар нарықтарының дамуын басқару тәртiбiне сәйкес мониторинг және тауар нарықтарының дамуын басқару жүйесiн құру мен оның жұмыс iстеуiн қамтамасыз етсiн. 
      Қазақстан Республикасының Сыртқы iстер министрлiгi әлемдiк тауар нарықтарының мониторингiне Елшiлiктердiң қатысуын қамтамасыз етсiн.
      3. Қазақстан Республикасының Экономика министрлiгi, Өнеркәсiп және сауда министрлiгi Қазақстанда тауар нарықтарының конъюнктурасы жөнiнде мамандандырылған шаруашылық есептегi ұйымдарды құрудың мақсатқа сәйкестiгi туралы дәлелдi ұсыныс енгiзсiн. 

     Қазақстан Республикасы
     Премьер-Министрiнiң
     бiрiншi орынбасары 

Қазақстан Республикасы     
Үкiметiнiң           
1996 жылғы 31 қазандағы    
N 1323 қаулысымен        
Бекiтiлген             

         Мониторинг және тауар нарықтарының дамуын басқару
                           ТӘРТIБI

           1. Жалпы ережелер мен түсiнiктер

      1. Осы Тәртiп мониторинг жүргiзу және тауар нарықтарының дамуын басқару жөнiндегi жұмыс мазмұнын айқындайды.
      2. Тауар нарығы дегенiмiз - саяси, экономикалық, ғылыми-техникалық, әлеуметтiк және басқа да факторлардың кең ауқымын қамтитын тауарларды өндiруге және өткiзуге ықпал ететiн тауар-ақша қатынастарының жүйесi. Тауар нарығы: тұтынушылық және өнеркәсiптiк болып бөлiнедi. 
      3. Тауар нарықтарының мониторингi дегенiмiз - елдегi және шетелдердегi өнеркәсiптiк және тұтынушылық тауар нарықтары туралы мәлiметтердi жүйелi түрде жинау және талдау. 
      4. Тауар нарықтарының мониторингi тиiмдi экономикалық саясат жасау мен тауар нарықтарының дамуын басқару үшiн қажеттi ақпарат алу мақсатында жүзеге асырылады. 
      5. Тауар нарықтарын басқару дегенiмiз - мақсатты бағдарламалар, салықтар, кедендiк тарифтер, тарифтерi емес шаралар, жәрдемақылар, несиелер, кепiлдiктер, ақпараттық-маркетингтiк қамтамасыз етулер арқылы валюталық-қаржылық, құрылымдық-инвестициялық, бағалық, монополияға қарсы, ғылыми-техникалық, сыртқы экономикалық, аймақтық және өнеркәсiптiк саясат арқылы iске асырылатын тауар нарықтарының дамуын мемлекеттiк реттеу. 
 

               2. Тауар нарықтарының мониторинг жүйесi 
 

        6. Аса маңызды тауар нарықтарының мониторинг жүйесiне өндiрiстiк дамуын, сұраным мен ұсынысты, экспорт пен импортты, экспорттаушы және импорттаушы елдерде бағаның қалыптасуы мен бағалар деңгейiн салыстыруды, сату мен сатып алу шарттарын, iшкi және сыртқы нарықтардағы бәсеке қабiлеттiгiн, кедендiк қорғаудың пәрмендiлiгi деңгейiн, халықаралық сауда саясаты мен мемлекеттiк реттеу шараларын, жетекшi өндiрушi және экспорттаушы елдердiң өндiрiске жәрдем беруi мен тауарлардың экспортын қоса алғанда, осы нарықтарда қалыптасқан экономикалық жағдайларды байқау мен зерттеу кешенi жатады. 
      7. Мониторинг Қазақстан Республикасы Премьер-Министрiнiң 1996 жылғы 8 сәуiрдегi N 153 өкiмiмен бекiтiлген аса маңызды тауар нарықтарының тiзбесi бойынша жүзеге асырылады. 
      Экономикалық жағдайға байланысты Қазақстан Республикасының Экономминi Ұлттық статистика агенттiгiмен және мүдделi министрлiктермен, ведомстволармен келiсе отырып, оған өзгертулер мен толықтырулар енгiзедi. 
      8. Тауар нарықтарының мониторингi әлемдiк және iшкi нарықтар мониторингiнен тұрады. 
      9. Әлемдiк тауар нарықтарының мониторингi: 
      өндiрiстiң дамуын, экспортты, импортты, қорларды, бағаларды қоса алғанда, аса маңызды халықаралық тауар нарықтары жөнiнде ақпараттар жинау мен зерттеудi; 
      белгiлi бiр тауар нарығы жөнiнде және тұтас алғанда даму бағыты мен болжамына талдау жасауды; 
      дамыған елдердiң нарықтық жағдайын зерттеудi; 
      өндiрушi, экспорттаушы және импорттаушы жетекшi елдердiң тауар нарықтарына қатысты мемлекеттiк саясатын зерттеудi; 
      тауар өндiрушiлердi қорғау жөнiндегi шараларды, өндiргiш күштерiн орналастыруда мемлекеттiң араласуы деңгейiн зерделеудi; 
      әлемдiк тауар өндiрушiлерi үшiн мүмкiндiктер туралы қорытындылар дайындауды қамтиды. 
      10. Әлемдiк тауар нарықтарының мониторингiн Өнеркәсiпсаудаминi, Сыртқыiсминi, Экономминi әзiрлеген және бекiткен Әдiстемелiкке сәйкес, осы Ереженiң 9-тармағында белгiленген тiзбе бойынша мәлiметтердi ұдайы әзiрлеудi жүзеге асырады және оларды Экономминiне тапсыруды қамтамасыз етедi. 
      Экономминi әлемдiк тауар нарықтарының мониторингi үшiн қажеттi ақпараттар алудың қосымша арналарын қамтамасыз ету мақсатында оларды халықаралық ақпараттық ұйымдармен бiрге тапсыру туралы келiсiм жасайды, осы жұмысқа Сауда-өнеркәсiп палатасын, тауар биржаларын тартады. 
      11. Iшкi тауар нарықтарының мониторингiне: 
      Қазақстандағы өндiрiс, экспорт, импорт, өнiмдердiң аса маңызды түрлерiнiң қорлары мен тұтыну туралы ақпараттар жинау; 
      белгiлi бiр тауар нарығы жөнiнде және тұтас алғанда даму бағыты мен болжамына талдау жасау; 
      тауар нарықтарының сыйымдылығына, бағаны түзеу мен iшкi және сыртқы нарықтарда отандық тауарлардың бәсекеге қабiлеттiлiгiне талдау жасау; 
      дамудың болашағы, инвестициялар туралы мәлiметтер; 
      тауар қозғалысының арналарын зерделеу; 
      тауар нарықтарының жұмыс iстеуiнiң экономикалық жағдайларын, iшкi заңдық, үкiметтiк және ведомстволық нормативтiк актiлерiн, кедендiк қорғаудың пәрмендiлiгi деңгейiн зерттеу жатады. 
      12. Аса маңызды iшкi тауар нарықтарының мониторингiн Қазақстан Республикасы Премьер-Министрiнiң 1996 жылғы 17 қыркүйектегi N 440 өкiмiмен бекiтiлген Аса маңызды өнiмдер түрлерi нарықтарының жағдайы туралы талдау материалдарын дайындау жөнiндегi әдiстемелiк ұсыныстарына сәйкес, Экономминi, Ұлттық статистика агенттiгi, Бағамеммонсаясатком, салалық министрлiктер мен ведомстволар тауар өндiрушi кәсiпорындармен бiрлесе отырып жүзеге асырады. 
      13. Республиканың мемлекеттiк органдары жүзеге асыратын әлемдiк және iшкi тауар нарықтары мониторингiнiң ақпараты негiзiнен қызмет бабында қолданылады, бiрақ қажет болған жағдайда бұқаралық ақпарат құралдарында жариялауы, сондай-ақ мүдделi тұлғалар мен ұйымдарға коммерциялық негiзде берiлуi мүмкiн. 
 

              3. Тауар нарықтарының дамуын басқару
 

          14. Тауар нарықтарының дамуын басқару iшкi нарықта тауарларды еркiн өткiзудi қамтамасыз ету, шаруашылық жүргiзушi субъектiлер мен елiмiз халқының оларға деген төлем қабiлетiнiң сұранымын неғұрлым толық қанағаттандыру, отандық тауар өндiрудi дамыту және әлемдiк тауар нарықтарында еркiн сатуды қамтамасыз ету мақсатында жүзеге асырылады. 
      15. Осы аталған мақсаттарға сүйенiп, Қазақстан Республикасының атқарушы органдары төмендегi мiндеттердi шешудi қамтамасыз етедi немесе ықпал жасайды: 
      жоғары тиiмдi, iшкi және әлемдiк нарықтарда бәсекеге қабiлеттi өндiрiстердi қалыптастырады; 
      ұлттық тауарлық нарықтарды iшкi нарықтардың келеңсiз ықпалынан, арамза бәсекелестiктен қорғайды; 
      экономиканы монополиясыздандырады және Қазақстанның нарықтарында бәсекелестiктi дамытады, тауар нарықтарында шаруашылық жүргiзушi субъектiлердiң үстемдiк жағдайын терiс пайдаланудан сақтандырады және болдырмайды, монополиялық құрылымдар құруға немесе сақтауға қарсы iс-қимыл жасайды; 
      өндiрушiлер мен экспорттаушылардың баға саясатын үйлестiредi; 
      iшкi тауар нарықтарының дамуында әкiмшiлiк-аймақтық кедергiлердi жояды; 
      әлеуметтiк және экономикалық маңызы бар тауар өндiрудiң басымдылығын анықтайды және ынталандырады; 
      елдiң экономикалық қауiпсiздiгiн, азық-түлiктiк және энергетикалық қауiпсiздiгiн қамтамасыз етедi; 
      отандық өнiмдердiң әлемдiк тауар нарықтарына өтуiн және жеткiзiлуiн тиімдiлiкпен реттеп отырады. 
      16. Тауар нарықтарының дамуын, iшкi нарықты қорғауды мемлекеттiк басқару экономикалық реттеулер жүйесi мен әкiмшiлiк шаралар арқылы жүзеге асырылады, оған: 
      мемлекеттiк мақсатты бағдарламаларды әзiрлеу мен жүзеге асыру; 
      тауар нарықтарының дамуына болжау жасау; 
      басым және әлеуметтiк маңызы бар өндiрiстердi дамыту үшiн орталықтандырылған инвестицияларды бағыттау және сыртқы заемдарды тарту; 
      отандық тауар өндiрудiң дамуын ынталандыру және оның жеделдетiлген амортизация, жеңiлдетiлген салық салу мен басымдылықпен несие беру арқылы экспорттық әлеуетiн көтеру; 
      сыртқы сауда қызметiн кедендiк-тарифтiк және тарифтiк емес реттеу; 
      тауарларды импорттауға қатысты тергеулер жүргiзу және қорғау шараларын енгiзу; 
      техникалық, фармакологиялық, санитарлық, ветеринарлық, фитосанитарлық және экологиялық стандарттар мен талаптар, әкелiнетiн тауарлар сапасын бақылау; 
      iшкi сауда ақпараты жүйесiн және ақпараттық-консультациялық қызметтердi құру арқылы республиканың шаруашылық жүргiзушi субъектiлерiн ақпараттық қамтамасыз ету; 
      экспорттық несиелердiң кепiлдiгi мен сақтандыру жүйесiнiң жұмыс жасауын қамтамасыз ету; 
      тауарларды экспорттауды дамыту жөнiнде жарнама шаралары мен нарықтарын жүргiзу жатады. 
      17. Қазақстанның тауар нарықтарының дамуын басқару республикалық және аймақтық мемлекеттiк органдар арқылы жүзеге асырылады, оларға төмендегi мiндеттер: 
      iс-қимылды үйлестiру және бақылау, мемлекеттiк саясатты iске асыру, нарықта заңды және жеке тұлғалармен өзара iс-қимыл жасау; 
      шетелдiк технологияларды, ноу-хауды, инвестицияларды тарту арқылы бәсекеге қабiлеттi өндiрiстi дамытуға ықпал жасау; 
      осы Тәртiптiң 2-бөлiмiндегi 6-15-тармақтарына сәйкес тауар нарықтары бойынша ақпараттар жинау мен тарату; 
      экспорттың тиiмдi жүйесiн арттыру мен қалыптастыру; 
      елдiң өндiрушiлерi мен экспорттаушыларының әлемдiк нарықтағы мүдделерiн қорғау; 
      қолда бар экономикалық жағдайларға зерттеу жүргiзу, тауар нарықтарын дамытуды басқару, Қазақстанның және оның шаруашылық жүргiзушi субъектiлерiнiң экономикалық мүдделерiн қорғау жөнiнде халықаралық сауданың экономикалық саясатын жасау және Үкiметке ұсыныстар әзiрлеу, экспорттық ахуалды, экспорттық инфрақұрылымдарды, экспортты рәсiмдеудi ықшамдау мәселелерi бойынша Үкiметке ұсыныстар дайындау және консультация беру; 
      ұлттық экспорттық дамудың бағдарламалары мен жоспарларын жасау және олардың орындалуын қамтамасыз ету; 
      тауарлардың қозғалысы жөнiнде халықаралық, аймақтық және ұлттық ұйымдармен тұрақты байланыстарды жолға қою; 
      өндiрушi-экспорттаушылардың тәуелсiз, мемлекеттiк емес, коммерциялық емес бiрлестiктерiн қалыптастыру және дамытуға ықпал жасау; 
      шаруашылық жүргiзушi субъектiлерге жаңа өнiмнiң маркетингi, жаңа нарықтарға шығуы, әлемдiк және iшкi нарықтарға баға беру бойынша шаруашылық жүргiзушi субъектiлерге консалтингтiк және трейдингтiк қызмет көрсетулердi беру жөнiнде құрылымдар ұйымдастыру; 
      сауда жәрмеңкелерiне, көрмелерге, сауда делегацияларымен кездесулерге экспорттаушылардың қатысуын ұйымдастыру және тарту; 
      экспорт пен импортқа бақылау жасау, арамза бәсекелестiктi, саудадағы заңсыздықты болдырмау және сыртқы саудада қорғау шараларын дайындау;
     шет елдерде сауда шаруаларын (сауда өкiлдiктерiн, сауда үйлерiн, сауда агенттерiн, салалық офистердi, агенттiктердi, көрме залдарын) қолданудың таралым жүйесiн құру; 
     халықаралық тауарлық ұйымдарға және шикiзат тауарлары бойынша зерттеу топтарына қатысу жүктеледi. 
     18. Отандық тауар нарықтарын дамытудың индикаторлары ретiнде: 
     өндiрiстiң, экспорт пен импорттың дамуы; 
     сату мен сатып алу көлемi және құрылымының дамуы мен өнiмдердi сатып алу; 
     өнiмдердi өндiру бiрлiгiне кеткен шығындардың көлемi мен құрылымының дамуы; 
     iшкi және әлемдiк бағалардың, олардың ара қатынасының дамуы;
     нақты тауардың тұтынушылық қасиетiнiң артуы пайдаланылады.
     Аталған көрсеткiштер тауар нарықтарының дамуына баға беру мен болжамдар жасау үшiн, оларға мемлекеттiк реттеу шараларын қолданудың тиiмдiлiгiне талдау жасауға пайдаланылады. 

         4. Мониторингтi және тауар нарықтарының дамуын
           басқаруды қамтамасыз етудегi министрлiктер
              мен ведомстволардың өзара iс-қимылы
 

        19. Қазақстан Республикасының Экономика министрлiгi мониторингтi, оның методологиялық қамтамасыз етiлуiн ұйымдастыру жөнiндегi үйлестiрушi орган болып табылады. 
      20. Экономминi мүдделi министрлiктермен және ведомстволармен келiсiм әзiрлеудi iшкi және әлемдiк тауар нарықтарының мониторингi бойынша Әдiстемелiк ұсыныстар бекiтудi қамтамасыз етедi. 
      21. Республиканың министрлiктерi мен ведомстволары Экономминi белгiлеген мерзiмде iшкi және әлемдiк тауар нарықтарының мониторингiне енгiзiлген ақпараттарды жинауды, оған талдау жасауды, олардың мемлекеттiк басқарылуы мен реттелуiн жетiлдiру жөнiнде ұсыныстар әзiрлеудi Экономминiне мониторингтiң материалдары мен ұсыныстарын берудi қамтамасыз етедi. 
      22. Экономминi нақты тауарлық нарықтар бойынша берiлген талдау жазбалары мен даму болжамын жинақтап қорытады, оларды Қазақстан Республикасының Үкiметiне, мүдделi министрлiктер мен ведомстволарға, облыстар мен қалалардың әкiмдерiне жолдайды, бұқаралық баспасөзде жариялайды. 
      23. Тауар нарықтары мониторингiнiң неғұрлым өзектi материалдары мен экономикалық саясатқа түзетулер енгiзу, экономикалық реттеулер жүйесiн өзгерту мен толықтыру және тауарлық нарықтарға әкiмшiлiк ықпал жасау шаралары жөнiндегi тиiстi ұсыныстар тоқсан сайын Экономминi әзiрлейтiн елдiң әлеуметтiк-экономикалық даму қорытындылары баяндамасына және осы мәселе жөнiндегi Қазақстан Республикасы Үкiметi қаулысының жобасына енгiзiледi. 
      24. Экономминi қажет болған жағдайда мүдделi министрлiктердiң, ведомстволардың, ғылыми ұйымдар мен кәсiпорындардың бiлiктi мамандары iшiнен нақты тауар нарықтары бойынша жұмыс топтарын құрады. 
      25. Мониторингтi ұйымдастыру және тауар нарықтарының дамуын басқару жөнiндегi жұмыс тобы тоқсан сайын министрлiктер мен ведомстволар дайындаған мәлiметтердi, баға берулердi қарайды, олардың тиiмдiлiгiн арттыру және жетiлдiру жөнiндегi шараларды жасайды және қабылдайды. 

Об утверждении Порядка мониторинга и управления развитием товарных рынков

Постановление Правительства Республики Казахстан от 31 октября 1996 г. N 1323. Утратило силу - постановлением Правительства РК от 9 февраля 2005 г. N 124 (P050124)

      В целях обеспечения взаимодействия министерств и ведомств в вопросах получения необходимой информации и управления развитием товарных рынков Правительство Республики Казахстан постановляет:
      1. Утвердить прилагаемый Порядок мониторинга и управления развитием товарных рынков.
      2. Министерству экономики, Министерству иностранных дел, Министерству сельского хозяйства, Министерству промышленности и торговли, Министерству нефтяной и газовой промышленности, Министерству энергетики и угольной промышленности Республики Казахстан, государственным акционерным компаниям обеспечить создание и функционирование системы мониторинга и управления развитием товарных рынков в соответствии с Порядком мониторинга и управления развитием товарных рынков.
      Министерству иностранных дел Республики Казахстан обеспечить участие Посольств в мониторинге мировых товарных рынков.
      3. Министерству экономики, Министерству промышленности и торговли Республики Казахстан внести обоснованное предложение о целесообразности создания в Казахстане специализированной хозрасчетной организации по конъюнктуре товарных рынков.

     Первый заместитель
      Премьер-Министра
    Республики Казахстан

                                УТВЕРЖДЕН
                        постановлением Правительства
                            Республики Казахстан
                         от 31 октября 1996 г. N 1323

                               ПОРЯДОК
                  мониторинга и управления развитием
                           товарных рынков

                     1. Общие положения и понятия

      1. Настоящий Порядок определяет содержание работы по проведению мониторинга и управлению развитием товарных рынков.
      2. Товарный рынок - это система товарно-денежных отношений, включающая в себя широкий спектр политических, экономических, научно-технических, социальных и других факторов, влияющих на производство и реализацию товаров. Товарный рынок подразделяется: на потребительский и промышленный.
      3. Мониторинг товарных рынков - это систематический сбор и анализ данных в стране и за рубежом о промышленных и потребительских рынках товаров.
      4. Мониторинг товарных рынков осуществляется в целях получения необходимой информации для выработки эффективной экономической политики и управления развитием товарных рынков.
      5. Управление товарными рынками - это государственное регулирование развития товарных рынков, реализуемое через валютно-финансовую, структурно-инвестиционную, ценовую, антимонопольную, научно-техническую, внешнеэкономическую, региональную и промышленную политику посредством целевых программ, налогов, таможенных тарифов, нетарифных мер, субсидий, кредитов, гарантий, информационно-маркетингового обеспечения.

                2. Система мониторинга товарных рынков

      6. Система мониторинга важнейших товарных рынков включает в себя комплекс наблюдений и исследований за сложившейся на этих рынках экономической ситуацией, включая динамику производства, спроса и предложения, экспорта и импорта, ценообразования и сопоставление уровней цен в странах-экспортерах и импортерах, условия продажи и приобретения, конкурентоспособность на внутреннем и внешнем рынках, уровень действенности таможенной защиты, международную торговую политику и меры государственного регулирования, субсидирования производства и экспорта товаров ведущими странами-производителями и экспортерами.
      7. Мониторинг осуществляется по перечню важнейших товарных рынков, утвержденному распоряжением Премьер-Министра Республики Казахстан от 8 апреля 1996 г. N 153. R960153_
      В зависимости от экономической ситуации Минэкономики по согласованию с Национальным статистическим агентством Республики Казахстан и заинтересованными министерствами и ведомствами вносит в него изменения и дополнения.
      8. Мониторинг товарных рынков состоит из мониторинга мировых и внутреннего рынков.
      9. Мониторинг мировых товарных рынков включает в себя:
      сбор и исследование информации по важнейшим международным товарным рынкам, включая динамику производства, экспорта, импорта, запасов, цен;
      анализ тенденций и прогноз развития по определенному товарному рынку и в целом;
      исследование рыночных условий развитых стран;
      исследование государственной политики ведущих стран-производителей, экспортеров и импортеров относительно товарных рынков;
      изучение мер по защите товаропроизводителей, степени вмешательства государства в размещение производительных сил;
      подготовку заключений о степени либерализации мировых товарных рынков, доступности для товаропроизводителей других стран.
      10. Мониторинг мировых товарных рынков осуществляется Минпромторгом, МИДом, которые в соответствии с Методикой, разрабатываемой и утверждаемой Минэкономики, обеспечивают регулярную подготовку сведений по перечню, определенному в пункте 9 настоящего Порядка, и представление их в Минэкономики.
      Минэкономики в целях обеспечения дополнительных каналов получения необходимой информации для мониторинга мировых товарных рынков заключает соглашение о представлении их с международными информационными организациями, привлекает к этой работе Торгово-промышленную палату, товарные биржи.
      11. Мониторинг внутренних товарных рынков включает:
      сбор информации о производстве, экспорте, импорте, запасах и потреблении важнейших видов продукции в Казахстане;
      анализ тенденций и прогноз развития по определенному товарному рынку и в целом;
      анализ емкости товарных рынков, ценообразования и конкурентоспособности отечественных товаров на внутреннем и внешнем рынках;
      сведения о перспективах развития, инвестициях;
      изучение каналов товародвижения;
      исследование экономических условий функционирования товарных рынков, внутренних законодательных, правительственных и ведомственных нормативных актов, уровня действенности таможенной защиты.
      12. Мониторинг внутренних важнейших товарных рынков осуществляется Минэкономики, Национальным статистическим агентством, Антимонопольным комитетом, отраслевыми министерствами и ведомствами совместно с предприятиями-товаропроизводителями в соответствии с Методическими рекомендациями по подготовке аналитических материалов о состоянии рынков важнейших видов продукции, утвержденными распоряжением Премьер-Министра Республики Казахстан от 17 сентября 1996 г. N 440. R960440_
      13. Информация мониторинга мировых и внутреннего товарных рынков, осуществляемых государственными органами республики, в основном используется как служебная, но, при необходимости, может публиковаться в средствах массовой информации, а также предоставляться заинтересованным лицам и организациям на коммерческой основе.

               3. Управление развитием товарных рынков

      14. Управление развитием товарных рынков осуществляется в целях обеспечения свободной реализации товаров на внутреннем рынке, наиболее полного удовлетворения в них платежеспособного спроса хозяйствующих субъектов и населения страны, развития и эффективной интеграции отечественного товаропроизводства в мировые товарные рынки.
      15. Исходя из указанных целей, исполнительные органы Республики Казахстан обеспечивают или содействуют решению следующих задач:
      формирования высокоэффективных производств, конкурентоспособных на внутреннем и мировых рынках;
      защиты национальных товарных рынков от негативного воздействия внешних рынков, недобросовестной конкуренции;
      демонополизации экономики и развития конкуренции на рынках Казахстана, предупреждения и пресечения злоупотреблений доминирующим положением хозяйствующих субъектов на товарных рынках, противодействия созданию или сохранению монопольных структур;
      координации ценовой политики производителей и экспортеров;
      устранения административно-региональных барьеров в развитии внутренних товарных рынков;
      определения приоритетов и стимулирования производства социально и экономически значимых товаров;
      обеспечения экономической безопасности, продовольственной и энергетической независимости страны;
      эффективного регулирования сбыта и продвижения отечественной продукции на мировые товарные рынки.
      16. Государственное управление развитием товарных рынков, защита внутреннего рынка осуществляется посредством системы экономических регуляторов и административных мер, которая включает в себя:
      разработку и осуществление государственных целевых программ;
      прогнозирование развития товарных рынков;
      направление централизованных инвестиций и привлечение внешних займов для развития приоритетных и социально значимых производств;
      стимулирование развития отечественного товаропроизводства и повышение его экспортного потенциала посредством ускоренной аммортизации, льготного налогообложения и приоритетного кредитования;
      таможенно-тарифное и нетарифное регулирование внешнеторговой деятельности;
      проведение расследований и введение защитных мер в отношении импорта товаров;
      технические, фармакологические, санитарные, ветеринарные, фитосанитарные и экологические стандарты и требования, контроль качества ввозимых товаров;
      информационное обеспечение хозяйствующих субъектов республики посредством создания системы внешнеторговой информации и информационно-консультационных служб;
      обеспечение функционирования систем гарантий и страхования экспортных кредитов;
      проведение рекламных мероприятий и кампаний по развитию экспорта товаров.
      17. Управление развитием товарных рынков Казахстана осуществляется через республиканские и региональные государственные органы, на которые возлагаются следующие функции:
      координация и контроль действий, реализация государственной политики, взаимодействие с юридическими и физическими лицами на рынке;
      содействие развитию производства конкурентоспособной продукции посредством привлечения зарубежных технологий, ноу-хау, инвестиций;
      сбор и распространение информации по товарным рынкам согласно пунктам 6-15 раздела 2 настоящего Порядка;
      исследование и формирование эффективной системы экспорта;
      защита интересов производителей и экспортеров страны на мировых рынках;
      проведение исследования существующих экономических условий, выработка экономической политики международной торговли и подготовка рекомендаций Правительству по управлению развитием товарных рынков, защите экономических интересов Казахстана и его хозяйствующих субъектов, подготовка предложений и консультирование Правительства по вопросам улучшения экспортного климата, экспортной инфраструктуры, упрощения процедур экспорта;
      разработка программ и планов национального экспортного развития и обеспечения их выполнения;
      налаживание постоянных связей с международными, региональными и национальными организациями по продвижению товаров;
      содействие формированию и развитию независимых, негосударственных, некоммерческих объединений производителей-экспортеров;
      организация структур по предоставлению хозяйствующим субъектам консалтинговых и трейдинговых услуг в маркетинге новой продукции, выхода на новые рынки, в оценке мировых и внутренних рынков;
      организация и привлечение экспортеров к участию в торговых ярмарках, выставках, встречах торговых делегаций;
      контроль экспорта и импорта, выработка мер предотвращения недобросовестной конкуренции, торговых злоупотреблений и защитных мер во внешней торговле;
      создание разветвленной сети поддержки торговых мероприятий за рубежом (торгпредства, торговые дома, торговые агенты, отраслевые офисы, агентства, демонстрационные залы);
      участие в международных товарных организациях и исследовательских группах по сырьевым товарам.
      18. В качестве индикаторов развития отечественных товарных рынков используются:
      динамика производства, экспорта и импорта;
      динамика объемов и структуры продаж и приобретения продукции;
      динамика объемов и структуры затрат на производство единицы продукции;
      динамика внутренних и мировых цен, их соотношений;
      повышение потребительских свойств конкретного товара.
      Указанные показатели используются для оценки и прогнозирования развития товарных рынков, анализа эффективности применяемых мер государственного их регулирования.

              4. Взаимодействие министерств и ведомств
                 в обеспечении мониторинга и управления
                      развитием товарных рынков
 

      19. Координирующим органом по организации мониторинга, методологического его обеспечения является Министерство экономики Республики Казахстан.
      20. Минэкономики обеспечивает разработку согласования с заинтересованными министерствами и ведомствами и утверждение методических рекомендаций по мониторингу внутреннего и мировых товарных рынков.
      21. Министерства и ведомства республики в установленные Минэкономики сроки обеспечивают сбор, анализ информации, включенной в мониторинг внутреннего и мировых товарных рынков, подготовку предложений по совершенствованию их государственного управления и регулирования, представление материалов мониторинга и предложений в Минэкономики.
      22. Минэкономики обобщает представленные аналитические записки и прогноз развития по конкретным товарным рынкам, направляет их в Правительство Республики Казахстан, заинтересованным министерствам и ведомствам, акимам областей и городов, публикует в массовой печати.
      23. Наиболее актуальные материалы мониторинга товарных рынков и соответствующие предложения по корректировке экономической политики, изменению и дополнению системы экономических регуляторов и мер административного воздействия на товарные рынки ежеквартально включаются в доклад итогов социально-экономического развития страны, подготавливаемый Минэкономики, и в проект постановления Правительства Республики Казахстан по этому вопросу.
      24. Минэкономики, в случае необходимости, формирует рабочие группы по конкретным товарным рынкам из числа компетентных специалистов заинтересованных министерств, ведомств, научных организаций и предприятий.
      25. Рабочая группа по организации мониторинга и управления развитием товарных рынков ежеквартально рассматривает подготовленные министерствами и ведомствами сведения, оценки, вырабатывает и принимает меры по повышению их эффективности и совершенствованию.