Ұйымдасқан нысандағы қылмыс пен сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрестi күшейту жөнiндегi шаралар туралы

Қазақстан Республикасы Президентiнiң Жарлығы 1992 жылғы 17 наурыз N 684. Күші жойылды - ҚР Президентінің 2006.01.09. N 1696 жарлығымен.

      Республикада экономикалық жүйенi жаңарту, қоғамдық өмiрдiң әлеуметтiк, рухани және басқа салаларындағы қайшылықтар мен қиыншылықтар, тәртiп пен жауапкершiлiктiң әлсiреуi хұқықты бұзушылықтың өсуiмен ұштасуда. Хұқыққа қарсы қызметтiң жаңа нысандары қалыптасып, қылмысты кәсiп етушiлiк күшеюде, қылмыс ұйымдасқан сипат алуда. Қылмысты топтардың халықаралық байланысы таралып барады, олардың жемқорлармен сыбайлас лауазымды адамдармен ауыз жаласуы белең алып келедi. 
      Ұйымдасқан қылмыс нысандарымен күрестi күшейту, сондай-ақ сыбайлас жемқорлықтың алдын алу және тыйым салу мақсатында қаулы етемiн: 
      1. Қазақстан Республикасы Iшкi iстер министрлiгiнiң Ұйымдасқан қылмысқа қарсы күрес жөнiндегi аймақаралық басқармасы Ұйымдасқан қылмыс пен сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес жөнiндегi бас басқармасы болып қайта құрылып, оған ұйымдасқан қылмыстық қоғамдастықтарды анықтау, тыйым салу және қызметiн тергеу жөнiндегi мiндеттер жүктелсiн. 
      2. Қазақстан Республикасының Мемлекет хауiпсiздiгi комитетiнде қазiргi құрылымдар негiзiнде құрылған сыбайлас жемқорлық пен контрабандаға қарсы күрес жөнiндегi басқарма қызметiнiң негiзгi бағыттары экономикалық және әлеуметтiк құрылымдарды сыбайлас жемқорлықтан қорғау, ұйымдасқан қылмысқа, оның iшiнде сыртқы экономикалық саладағы қылмысқа қарсы күресу деп анықталсын. 
      3. Қазақстан Республикасы Iшкi iстер министрлiгiнiң ұйымдасқан қылмыс пен сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес жөнiндегi басқармасына, Қазақстан Республикасы Мемлекет хауiпсiздiгi комитетiнiң сыбайлас жемқорлық пен контрабандаға қарсы күрес жөнiндегi басқармасына тергелiп жатқан қызметке, меншiк нысанына қарамастан банкiлердiң барлық алыс-берiс түрлерiне қатысты мәлiметтердi, сондай-ақ салық инспекцияларының, кеден және қаржы органдарының деректерiн алу хұқы берiлсiн. 
      4. <*> 
       Ескерту. 4-шi тармақтың күшi жойылған - ҚР Президентiнiң 
1995.08.08. N 2404 Жарлығымен. 
      5. Қазақстан Республикасының Iшкi iстер министрлiгiнде экономика саласындағы хұқық бұзушылық туралы Қазақстан Республикасының Мемстаткомы, МХК, Прокуратурасы, Әдiлет министрлiгi, Жоғарғы Соты, Жоғары төрелiк соты, Кеден комитетi, банкi, қаржы және салық органдарының ақпарат-анықтамалық жүйелерiмен өтемсiз негiзде өзара iс-әрекет жасайтын республикалық автоматтандырылған деректер банкi құрылсын. 
      Қазақстан Республикасының Экономика жөнiндегi мемлекеттiк комитетi, Қазақстан Республикасының Қаржы министрлiгi хұқық қорғау және бақылаушы органдардың автоматтандырылған ақпарат жүйелерi мен хабарлама желiлерiнiң техникалық базасын, сондай-ақ қажеттi жобалау-технологиялық құралдар жасау және ақпаратты қорғау үшiн 1993-1994 жылдары қаржының басым тәртiппен бөлiнуiн көздейтiн болсын. 
      6. Қазақстан Республикасының Министрлер Кабинетi жанынан Қаржы министрлiгiнiң бас бақылау-тексеру басқармасы негiзiнде Мемлекеттiк қаржы бақылау комитетi құрылып, оған қарамағындағы бақылау-тексеру қызметтерi штатының бiр бөлiгi берiлсiн. 
      Қазақстан Республикасының Мемлекеттiк қаржы бақылау комитетiне өз бастамасы бойынша да, хұқық қорғау және салық органдарының ұсынуы бойынша да министрлiктерде, мемлекеттiк комитеттерде, бағыныстылығына, қызмет түрлерi мен меншiк нысандарына қарамастан банктерде, кәсiпорындарда, ұйымдарда және мекемелерде қаржы-шаруашылық қызметтi тексеру, бюджеттiк қаражаттың пайдаланылуына тексерiс жүргiзу, ақшалай, оның iшiнде валюталық қаржы мен материалдық игiлiктердiң сақталуы мен дұрыс жұмсалуын бақылауды қамтамасыз ету жүктелсiн. 
      7. Мемлекеттiк құрылымдарда сыбайлас жемқорлықты болдырмау мақсатымен мемлекеттiк өкiмет пен басқару органдарында басшы қызметте iстейтiн, жекешелендiру тәртiбiн мемлекеттiк тұрғын үй қорының өздерi тұратын пәтерлерден (үйлерден) басқа мемлекет мүлкiн меншiгiне сатып алатын адамдардың өз отбасының мүлiктiк жағдайы туралы декларация беруге мiндеттi екенi белгiленсiн. 
      Мемлекеттiк өкiмет пен басқару органдарындағы лауазымды адамдардың қызмет бабындағы мiндеттерiн атқаруға байланысты кез келген нысанда кәсiпорындардан, ұйымдардан және азаматтардан сыйлық алуына тыйым салынсын. Мемлекеттiк қызметшiлердiң қызмет бабындағы мiндеттерiн атқаруына байланысты басқа мемлекеттердiң ұйымдары мен азаматтарынан алған сыйлықтары белгiленген тәртiппен мемлекет қорына тапсыруға жатады. 
      Қазақстан Республикасының Қаржы министрлiгi Қазақстан Республикасының Мемлекеттiк бас салық инспекциясымен бiрлесе отырып, бiр ай мерзiм iшiнде мемлекеттiк өкiмет пен басқару органдарында басшы қызмет атқаратын және жекешелендiру барысында мемлекеттiк мүлiктi меншiгiне алатын адамдар үшiн декларациялар беру тәртiбiн, сондай-ақ мемлекеттiк қызметшiлердiң олардың қызметтiк мiндеттерiн орындауға байланысты басқа мемлекеттердiң ұйымдары мен азаматтарынан алған сыйлықтарын мемлекет қорына тапсыру тәртiбiн белгiлесiн. 
      8. Қазақстан Республикасының Министрлер Кабинетi: 
      бiр ай мерзiм iшiнде Мемлекеттiк қаржы бақылау комитетi туралы Ереже әзiрлесiн және қабылдасын, оның құрылымы, штаты, қызметкерлерге еңбекақы төлеудiң шарттары туралы мәселелердi шешетiн болсын; 
      тиiстi министрлiктер мен ведомстволардың ұйымдасқан нысандағы қылмыс, сыбайлас жемқорлық және контрабандамен күрес жөнiндегi мамандандырылған бөлiмшелер қызметiнiң статусын, тәртiбiн сондай-ақ хұқық қорғау органдарына қарасты оперативтiк және тергеу бөлiмшелерiнiң материалдық-техникалық және қаржы жағдайын нығайту үшiн құрылатын республикалық бюджеттен тыс қордың жиналуы мен пайдаланылу тәртiбiн белгiлейтiн нормативтiк құжаттар әзiрлеуiн қамтамасыз етсiн. 
      1992 жылдың 1-шiлдесiне дейiн осы Жарлыққа сәйкес құрылатын құрылымдардың қызмет үйлерiне, автокөлiкке, жанар-жағар материалдарына, жеке қорғану құралдарына, радиостанцияларға, есептеу, видео-, кино-, дыбыс жазу, криминалистика техникасына деген қажеттiлiгiн, қамтамасыз етудiң; Iшкi iстер министрлiгiнiң және Мемлекеттiк хауiпсiздiк комитетiнiң ұйымдасқан нысандағы қылмыс, сыбайлас жемқорлық және контрабандамен күрес жөнiндегi мамандандырылған бөлiмшелерi қызметшiлерiнiң жалақысын арттыру үшiн қажеттi қосымша қаржылар, сондай-ақ шет елдерде қызмет атқару үшiн қажеттi валюталық қаржылар бөлудiң шараларын қолдансын. 
      1992 жылдың 1-тамызына дейiн Қазақстан Республикасының Жоғарғы Кеңесiне ұйымдасқан нысандағы қылмыс және сыбайлас жемқорлықпен күрестi жандандыруға бағытталған заңдардың жобаларын түсiрсiн. 
      9. Iшкi iстер министрлiгi мен Мемлекеттiк хауiпсiздiк комитетi оперативтi және тергеу бөлiмшелерiнiң қызметкерлерiнiң экономикалық бiлiмдердiң негiздерiн оқып-үйренуiн қамтамасыз етсiн, басқа мемлекеттердiң қылмыстың ұйымдасқан нысандарымен күресуге маманданушы арнайы қызмет орындарының жұмыс тәжiрибесiмен алмасуды ұйымдастырсын.      

       Қазақстан Республикасының
      Президентi 

 

О меpах по усилению боpьбы с оpганизованными фоpмами пpеступности и коppупцией

У К А З Пpезидента Республики Казахстан от 17 маpта 1992 г. N 684. Утратил силу - Указом Президента РК от 9 января 2006 года N 1696 (U061696) (вводится в действие со дня подписания)

      Обновление экономической системы в республике, противоречия и трудности в социальной, духовной и других сферах общественной жизни, ослабление дисциплины и ответственности сопровождаются ростом правонарушений. Складываются новые формы противоправной деятельности, усиливается криминальный профессионализм, преступность приобретает организованный характер. Получают распространение международные связи преступных групп, происходит их сращивание с коррумпированными должностными лицами. 
      В целях усиления борьбы с организованными формами преступности, а также предупреждения и пресечения коррупции ПОСТАНОВЛЯЮ: 
      1. Преобразовать Межрегиональное управление по борьбе с организованной преступностью в Главное управление по борьбе с организованной преступностью и коррупцией Министерства внутренних дел Республики Казахстан, возложив на него задачи по выявлению, пресечению и расследованию деятельности организованных преступных сообществ. 
      2. Созданному на базе существующих структур в Комитете государственной безопасности Республики Казахстан управлению по борьбе с коррупцией и контрабандой определить основными направлениями деятельности защиту экономических и социальных преобразований от коррупции, борьбу с организованной преступностью, в том числе во внешнеэкономической сфере. 
      3. Предоставить право Главному управлению по борьбе с организованной преступностью и коррупцией Министерства внутренних дел Республики Казахстан, управлению по борьбе с коррупцией и контрабандой Комитета государственной безопасности Республики Казахстан получать сведения, относящиеся к расследуемой деятельности, по всем видам операций банков независимо от форм собственности, а также данные налоговых инспекций, таможенных и финансовых органов. 
      4.<*> 
      Сноска. Пункт 4 - утратил силу Указом Президента Республики Казахстан от 8 августа 1995 г. N 2404. 
      5. Создать в Министерстве внутренних дел Республики Казахстан республиканский автоматизированный банк данных о правонарушениях в сфере экономики, взаимодействующий на безвозмездной основе с информационно-справочными системами Госкомстата, КГБ, Генеральной прокуратуры, Министерства юстиции, Верховного Суда, Высшего арбитражного суда, Таможенного комитета, банковских, финансовых и налоговых органов Республики Казахстан. 
      Государственному комитету Республики Казахстан по экономике, Министерству финансов Республики Казахстан в приоритетном порядке предусмотреть в 1993-1994 годах выделение средств для создания технической базы автоматизированных информационных систем и информационных сетей правоохранительных и контролирующих органов, а также финансирование работ по созданию необходимых проектно-технологических средств и защите информации. 
      6. Образовать на базе Главного контрольно-ревизионного управления Министерства финансов Республики Казахстан Комитет государственного финансового контроля при Кабинете Министров Республики Казахстан с передачей ему части штатов ведомственных контрольно-ревизионных служб. 
      Возложить на Комитет государственного финансового контроля проведение, как по своей инициативе, так и по представлению правоохранительных и налоговых органов, ревизий финансово-хозяйственной деятельности и проверок использования бюджетных ассигнований, обеспечение контроля за сохранностью и правильным расходованием денежных, в том числе валютных, средств и материальных ценностей в министерствах, государственных комитетах, банках, предприятиях, организациях и учреждениях независимо от подчиненности, вида деятельности и форм собственности. 
      7. С целью предотвращения коррупции в государственных структурах установить обязательность подачи декларации об имущественном положении своей семьи для лиц, занимающих руководящие должности в органах государственной власти и управления, приобретающих государственное имущество в собственность в порядке приватизации, за исключением квартир (домов) государственного жилого фонда, в которых они проживают. 
      Запретить должностным лицам органов государственной власти и управления получение в связи с исполнением служебных обязанностей в любой форме подарков от предприятий, организаций и граждан. Подарки, полученные государственными служащими в связи с исполнением служебных обязанностей от организаций и граждан других государств, подлежат в установленном порядке сдаче в фонд государства. 
      Министерству финансов Республики Казахстан совместно с Главной государственной налоговой инспекцией Республики Казахстан в месячный срок определить порядок подачи деклараций для лиц, занимающих руководящие должности в органах государственной власти и управления и приобретающих государственное имущество в собственность в ходе его приватизации, а также порядок сдачи государственными служащими в фонд государства полученных ими подарков от организаций и граждан других государств в связи с исполнением служебных обязанностей. 
      8. Кабинету Министров Республики Казахстан: 
      в месячный срок разработать и принять Положение о Комитете государственного финансового контроля, решить вопросы о его структуре, штатах, условиях оплаты труда работников; 
      обеспечить подготовку соответствующими министерствами и ведомствами нормативных документов, определяющих статус, порядок деятельности специализированных подразделений по борьбе с организованной преступностью, коррупцией и контрабандой, а также порядок образования и использования республиканского внебюджетного фонда, создаваемого для укрепления материально-технического и финансового положения оперативных и следственных подразделений правоохранительных органов; 
      До 1 июля 1992 г. принять меры к обеспечению потребностей создаваемых в соответствии с настоящим Указом структур в служебных помещениях, автотранспорте, горюче-смазочных материалах, средствах индивидуальной защиты, радиостанциях, вычислительной, видео-, кино-, звукозаписывающей, криминалистической и другой технике; выделению необходимых дополнительных средств для повышения заработной платы сотрудникам специализированных подразделений по борьбе с организованной преступностью, коррупцией и контрабандой Министерства внутренних дел и Комитета государственной безопасности, а также валютных средств для осуществления служебной деятельности за рубежом; 
      до 1 августа 1992 г. представить в Верховный Совет Республики Казахстан проекты законов, направленных на активизацию борьбы с организованной преступностью и коррупцией.
      9. Министерству внутренних дел и Комитету государственной безопасности обеспечить обучение работников оперативных и  следственных подразделений основам экономических знаний, организовать обмен опытом работы со специальными службами других государств, специализирующимися на борьбе с организованными формами преступности.

             Президент
       Республики Казахстан