Қазақстан Республикасында халықаралық автомобиль тасымалдарын жүзеге асыру кезіндегі тахографтарды қолданудың ережелерін бекіту туралы

Қазақстан Республикасының Көлік және коммуникациялар министрі 2000 жылғы 3 қарашадағы N 437-І бұйрығы. Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде 2000 жылғы 2 желтоқсанда N 1317 тіркелді. Күші жойылды - ҚР Көлік және коммуникациялар министрінің 2004 жылғы 19 қаңтардағы N 16-І (V042708) бұйрығымен.

      Автомобиль көлiгiмен жолаушылар мен жүктердi халықаралық тасымалдау қауiпсiздiгiн арттыру мақсатында БҰЙЫРАМЫН:
      1. Қоса берiлiп отырған Қазақстан Республикасында халықаралық автомобиль тасымалдарын жүзеге асыру кезiндегi тахографтарды қолданудың ережелерi бекiтiлсiн.
      2. Көлiктiк бақылау комитетi (Е.Ш.Қалқабаев) Ережелердi мемлекеттiк тiркеу үшiн Қазақстан Республикасының Әдiлет министрлiгiне ұсынылуын қамтамасыз етсiн.
      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау Көлiк және коммуникациялар вице-Министрi Ә.Қ.Құсайыновқа жүктелсiн.
      4. Осы бұйрық Қазақстан Республикасының Әдiлет министрлiгiнде тiркелген күнiнен бастап күшiне енедi.

      Министр

Қазақстан Республикасы 
Көлiк және коммуникациялар
министрiнiң     
2000 жылғы 3 қарашадағы
N 437-І бұйрығымен  
бекiтiлген      

Қазақстан Республикасында халықаралық автомобиль
тасымалдарын жүзеге асыру кезiндегi тахографтарды
қолданудың ережелерi

1. Жалпы ережелерi

      1. Қазақстан Республикасында халықаралық автомобиль тасымалдарын жүзеге асыру кезiндегi тахографтарды қолданудың осы ережелерi (бұдан әрi - Ережелер) Халықаралық автомобиль тасымалдарын жүзеге асыратын көлiк құралдары экипаждарының жұмысына қатысты Европалық келiсiмге  (бұдан әрi - ЕКК) сәйкес әзiрленген және Қазақстан Республикасының аумағында халықаралық автомобиль тасымалдарын жүзеге асыратын, Қазақстан Республикасында тiркелген автокөлiк құралдарында тахографтарды қолданудың жалпы тәртiбi мен шарттарын белгiлейдi.
      2. Ережелерде мынадай негiзгi түсiнiктер пайдаланылады:
      1) тахограф - автокөлiк құралының жүрген жолы мен қозғалыс жылдамдығы, жүргiзушiнiң еңбек және демалыс уақыты туралы мәлiметтердi арнайы диаграмды дискiлер бұдан әрi диаграмды дискiлер немесе тiркеу парақтарында автоматты немесе жартылай автоматты режимде үздiксiз тiркеу мақсатында автокөлiк құралдарына орнатылуға арналған бақылау құрылғысы;
      2) диаграмды дискi - бақылау құрылғысына енгiзiлетiн және тiркелуге жататын ақпаратты үздiксiз жазу мен сақтауға арналған дискi;
      3) түгендеу - мемлекеттiк метрологиялық бақылау жүргiзу;
      4) халықаралық автомобиль тасымалдары - ең кемiнде бiр шекараны кесiп өтетiн кез келген автомобиль тасымалдары;
      5) автокөлiк құралдары - автобус, жүк автомобильдерi, сондай-ақ тiркемелер мен жартылай тiркемелердi қоса алғандағы автокөлiк құралдарының кез келген құрамын қоса алғандағы автомобиль көлiгiнiң жылжымалы құрамы;
      6) тасымалдаушы - меншiк құқында немесе басқа да құқықтық негiздерде бiр немесе бiрнеше автокөлiк құралдарын иеленушi және жолаушылар, жолаушы жүгi мен жүктердi тасымалдау бойынша қызмет көрсететiн жеке немесе заңды тұлға;
      7) жүргiзушi - автокөлiк құралын басқаратын немесе автокөлiк құралында қажет болған кезде оны басқару үшiн орналасқан тұлға;
      8) басқарудың күнделiктi ұзақтығы - күнделiктi демалыстың кез келген екi кезеңi немесе күнделiктi және апталық демалыс кезеңдерi арасындағы басқару ұзақтығы;
      9) апта - дүйсенбiнiң 00.00 сағатынан жексенбiнiң 24.00 сағатына дейiнгi уақыт мерзiмi;
      10) демалыс - жүргiзушi өз уақытын еркiн пайдалана алатын, ұзақтығы бiр сағаттан кем емес, кез келген үздiксiз кезең;
      11) доңғалақтардың шиналарының тиiмдi шеңберi - сынақтың қалыпты жағдайларында автокөлiк құралының бiрнеше жетекшi доңғалақтарының жүрiп өткен қашықтығының орташа мәнi.

2. Қолдану аумағы

      3. ЕКК-ге қатысушы мемлекеттiң аумағында тiркелген автокөлiк құралдары Қазақстан Республикасының аумағы бойынша халықаралық автомобиль тасымалдарын жүзеге асырған кезде, мемлекеттердiң құзыреттi органдары керiсiнше келiспеген жағдайда, тахографтармен жабдықтауға тиiстi.
      4. ЕКК-ге қатыспаушы мемлекеттің аумағында тiркелген автокөлiк құралдары Қазақстан Республикасының аумағы бойынша халықаралық автомобиль тасымалдарын жүзеге асырған кезде осы автокөлiк құралдары жүргiзушiлерiнің еңбек және демалыс режимiнің күнделiктi тiркеу парақтарын толтыруға рұқсат берiледi.
      5. Қазақстан Республикасының аумағына халықаралық автомобиль тасымалдарын жүзеге асыратын, тахографпен немесе жүргiзушiлерi еңбек және демалыс режимiнің күнделiктi тiркеу парақтарын толтырмаған автокөлiк құралдарына кiруге тыйым салынады.
      6. Ереженiң күшi мыналарға тарамайды:
      1) жүктердi тасымалдауға арналған, тiркемелер мен жартылай тiркемелердің салмағын қоса алғандағы рұқсат етілген ең жоғары салмағы 3,5 тоннадан аспайтын автокөлiк құралдары;
      2) жолаушыларды тасымалдауға арналған және өз құрылысы мен жабдықталуына байланысты, жүргiзушiмен қоса алғанда тоғыз адамды тасымалдай алатын және осы мақсатқа арналған автокөлiк құралдары;
      3) ұзындығы 50 км-ден аспайтын тұрақты желiлерде жолаушыларды тасымалдауға арналған автокөлiк құралдары;
      4) рұқсат етiлген ең жоғары жылдамдығы 30 км-ден аспайтын автокөлiк құралдары;
      5) қарулы күштер, азаматтық қорғаныс органдары, өрт сөндiру қызметi мен қоғамдық тәртiптi демеу күштерінің автокөлік құралдары;
      6) канализация, су тасқынынан қорғау қызметтерi, су, газ және электрмен қамтамасыз ету, жолдарға техникалық қызмет көрсету мен жөндеу үшiн, қалдықтарды жинау мен жою үшiн, телеграф пен телефон қызметтерiмен, пошталық жөнелтiлулердi тасымалдау үшiн, радио және теледидарлық таратқыштар мен қабылдағыштарды анықтау үшiн пайдаланылатын автокөлiк құралдары;
      7) төтенше жағдайлар мен құтқару операциялары кезiнде пайдаланылатын автокөлiк құралдары;
      8) медициналық мақсаттарда пайдаланылатын арнайы автокөлiк құралдары;
      9) цирктiк немесе жәрмеңкелiк жабдықтарды тасымалдайтын автокөлiк құралдары;
      10) арнайы апатты автокөлiк құралдары;
      11) техниканы жетiлдiру, жөндеу немесе қызмет көрсету мақсатында жол сынақтарынан өтiп жатқан және пайдалануға жiберiлмеген, жаңа немесе қайта жабдықталған автокөлiк құралдары;
      12) жүктердi коммерциялық емес тасымалдау үшiн пайдаланатын жеке пайдаланудағы автокөлiк құралдары;
      13) фермаларда сүттi жинау және сүт ыдыстары мен малды азықтандыру үшiн арналған сүт тағамдарын фермаға қайта әкелу үшiн пайдаланатын автокөлiк құралдары.
      7. Қазақстан Республикасында автокөлiк құралдарында қолданылатын тахографтар Халықаралық автомобиль тасымалдарын жүзеге асыратын көлiк құралдары экипаждарының жұмысына қатысты Европалық келiсiмiнiң (ЕКК) талаптарына сәйкес болуға тиiстi және заңнамада белгiленген тәртiппен Қазақстан Республикасында тахографтарды қолдануға рұқсат беретiн өлшеу құралы тұрпатын бекiту туралы сертификат, сондай-ақ, олардың мемлекеттiк метрологиялық тексеруден (түгендеуден) өткен немесе түгендеу белгiсi туралы күшi бар куәлiкке ие болуы тиiс.
      8. Шетелдiк автокөлiк құралдарында қолданылатын тахографтар, олар Қазақстан Республикасының аумағы бойынша тасымалдарды жүзеге асырған уақытта ЕКК-нiң талаптарына сәйкес болуы тиiс.    

3. Жүргiзушiлердiң еңбек және демалыс режимi

      9. Автокөлiк құралын басқарудың күнделiктi ұзақтығы 9 сағаттан аспауы тиiс. Ол кез келген аптаның iшiнде 10 сағатқа дейiн екi рет көбейтiлуi мүмкiн (1-қосымша).
      10. Автокөлiк құралын басқарудың жалпы ұзақтығы кез келген екi аптаның iшiнде 90 сағаттан аспауы тиiс.
      11. Автокөлiк құралын үздiксiз төрт жарым сағат басқарғаннан кейiн, егер демалыс уақыты келмесе, жүргiзушi 45 минуттан артық үзiлiс жасауы тиiс.
      12. Бұл үзiлiс қосындысы 45 минут болатындай етiп кезеңнiң iшiнде үлестiрілген, әр қайсысының ұзақтығы 15 минуттан кем емес үзiлiспен ауыстырылуы мүмкiн.
      13. Осы үзiлiстердiң iшiнде жүргiзушi басқа ешқандай жұмыс iстемеуi тиiс.
      14. Үзiлiстер күнделiктi демалыс кезеңдерi ретiнде қаралмайды.
      15. Әрбiр 24 сағат iшiнде жүргiзушi ұзақтығы 11 сағаттан кем емес күнделiктi демалысқа ие болуы тиiс. Келесi аптаның соңына дейiн оған өтем ретiнде демалыс берiлетiн жағдайда, бұл демалыс бiр аптаның iшiнде 9 сағатқа дейiн үш рет қысқартылуы мүмкiн. Демалыс ұзақтығы қысқартылмаған күндерi, ол 24 сағат iшiнде екi немесе үш жеке кезеңге бөлiнуi мүмкiн, бұл жағдайда бөлiктердiң бiреуi қатарынан 8 сағаттан кем болмау тиiс.
      16. Егер әрбiр 30 сағат iшiнде автокөлiк құралын ең кемiнде екi жүргiзушi басқарса, онда әрбiр жүргiзушi ұзақтығы қатарынан 8 сағаттан кем емес демалысқа ие болуы тиiс.
      17. Күнделiктi демалыс кезеңi, егер автокөлiк құралында жататын орын және автокөлiк құралы тұрақта тұрған жағдайда пайдаланылады.
      18. Жүктер мен жолаушыларды халықаралық тасымалдауда жүргiзушi бағыт учаскесiнде паромда немесе темiр жолмен тасымалданатын автокөлiк құралын жолдап отырса, оның күнделiктi демалысы бiр реттен артық үзiлуге тиiстi емес.
      19. Әрбiр жұмыс аптасының iшiнде жүргiзушi ұзақтығы 45 сағат болатын апталық демалысқа ие болуы тиiс. Егер демалыс автокөлiк құралының не жүргiзушiнiң жазылған жерiнде қолданылса, ол 36 сағатқа дейiн қысқартылуы мүмкiн, егер ол басқа жерде қолданылса, 24 сағатқа дейiн қысқартылуы мүмкiн. Демалыс ұзақтығының кез келген қысқартылуы үш аптаның iшiнде тиiсiнше уақыт беру арқылы өтелуi тиiс.
      20. Егер басқару жалпы ұзақтығы басқарудың алты күнделiктi кезеңiне сәйкес болған жағдайда, апталық демалыс автокөлiк құралын басқарудың алты күнделiктi кезеңiнен кейiнгi алтыншы күннiң соңына дейiн кейiнге қалдырылуы мүмкiн.
      21. Реттелген желiлерден басқа, халықаралық жолаушы тасымалдарында автокөлiк құралдарын басқарудың он екi күнделiктi кезеңiнен кейiн тиiсiнше он екiншi күннiң соңына дейiн апталық демалыс кейiнге қалдырылуы мүмкiн.
      22. Күнделiктi және апталық демалысты қысқартқаны үшiн өтем ретiнде пайдаланылатын кез келген демалыс ұзақтығы 8 сағаттан кем емес басқа демалыс кезеңiне қосылуы тиiс және автокөлiк құралының тұрақтағы орны немесе жүргiзушiнiң жазылған жерiнде жүргiзушiнiң сұрауы бойынша берiлуi мүмкiн.
      23. Жол жүру қауiпсiздiгiне қауiп төндiрмеу және қолайлы тұрақ орнына қол жеткiзу үшiн, жүргiзушi автокөлiк құралында орналасқан адамдардың, автокөлiк құралының немесе онда орналасқан жүктiң қауiпсiздiгiн қамтамасыз ету үшiн, қажеттi мөлшерде ЕКК-нiң ережелерiнен аластауы мүмкiн. Жүргiзушi ережелерден аластаудың сипаты мен себептерiн тiркеу парақтары мен диаграмды дискiде көрсетуi тиiс.

4. Тахографтарды орнату мен пайдалануға
қойылатын талаптар

      24. Көлiк құралдарында тахографтарды орнату осы бақылау құрылғыларын орнату жөнiндегi талаптарды реттейтiн нормативтi құжаттарға сәйкес жасалады.
      25. Тахограф, жүргiзушi өз орнынан спидометр, жол есептегiш пен сағаттың көрсетулерiне бақылау жасай алатындай етiп автокөлiк құралында орнатылуы тиiс. Тахограф, жетекшi элементтермен қоса, кездейсоқ сынудан қорғалуы тиiс.
      26. Тахограф, орнату кезiнде тексерiлгеннен кейiн, автокөлiк құралында құрылғының жанында немесе құрылғының өзiнде орнатылғаны туралы тақтайша орнатылуы тиiс. Құрылғының мәлiметтерiн өзгерту қажет болған жағдайда, әрбiр тексеруден кейiн, бұрынғы тақтайшаның орнына жаңа тақтайша орнатылады.
      27. Әрбiр тахограф заңнамада белгiленген тәртiппен тексеруге жатады. Тексерудiң нәтижесi ретiнде тахографтың қолдануға жарамдылығы не жарамсыздығы болып табылады. Тахографты тексерудің оң нәтижесi оның тексеруден өткенi туралы куәлiк немесе тексеру белгiсiмен куәландырылады. Тахографты тексеру туралы куәлiк белгiленген мерзiм iшiнде сақталып, бақылау органдарының талабы бойынша ұсынылады.
      28. Тахографтарды тексеру өндiрiстен шыққан кезде немесе жөндеу, импорт ретiнде әкелiнген және пайдалану барысында жүзеге асырылады. Тахографтарды тексеруге ұсыну заңнамамен белгiленген ретпен жүзеге асырылады.
      29. Автокөлiк құралдарында орнатылған тахографтарды мерзiмдi тексерулер екi жылдың ішінде бiр реттен кем емес жасалуы тиiс. Олар көлiк құралдарының техникалық байқауымен бiрге өткiзiлуi мүмкiн және келесi тексерулердi қосады:
      1) бақылау құрылғысы жұмысының дұрыстығы;
      2) бақылау құрылғысында тұрпатының ресми бекiтiлу таңбасының бар болуы;
      3) орнатылу немесе тексеру туралы тақтайшаның бар болуы;
      4) доңғалақтардың тиiмдi шеңберінің нақты мәнi;
      5) бақылау құрылғысы мен басқа да бөлiктердегi пломбысының тұтастығы.
      30. Пайдалану барысында тахографтардың өлшейтiн нақты параметрлердің ең үлкен рұқсат етілген параметрлерден ауытқуын тексеру мақсатындағы инспекция жылына бiр реттен кем емес өткiзiлуге тиiстi. Бұл сынақ кезiнде орнату мәлiметтерi бар тақтайшалардың ауыстырылуы жасалуы тиiс.
      Ескерту: 30-тармақ өзгертілді - ҚР Көлік және коммуникациялар министрінің 2002 жылғы 16 қыркүйектегі N 308-І бұйрығымен .
      31. Диаграмды дискiлер (2-қосымша) бақылау құрылғысының қалыпты жұмысын қиындатпайтын, ал онда жиналған жазбалар өшiрiлмейтiн және жеңiл оқылатындай болуға тиiстi.
      32. Диаграмды дискiлер өзiнiң көлемi мен оған түсiрiлген жазбаларды дымқылдық пен температураның қалыпты жағдайларында бiр жылдан кем емес уақыт ішінде сақтауға тиiс.
      33. Жұмыс күнiнiң басында әрбiр жүргiзушi алдын-ала диаграмды
дискiнiң орта бөлiгiне қолмен келесiнi жазуға тиiстi:
     1) *                       - фамилиясы, аты-жөнi;
     2) *                       - жөнелту пунктiсi;
     3) Dаt.                    - дискiнi орнату датасы (сызықтың
                                  үстiнде);
     4) NO                      - автокөлiк құралының тiркелу
                                  нөмiрi;
     5) *                       - жорықты есептегiштің бастапқы
                                  көрсеткiшi;
     Тәулiктiк жұмысты аяқтағаннан кейiн диаграмды дискiнi бақылау
құрылғысынан алып келесi жазбалармен толықтыру керек.
     6) *                       - келу пунктiсi;
     7) Dаt.                    - дискіні алу датасы (сызықтың
                                  астында);
     8) *                       - жорықты есептегiштің соңғы
                                  көрсеткiшi;
     9) NO                      - жол жүру кезiндегi жорықты
                                  есептеу.
     ________________________________
     РҚАО-ның ескертуі: * Бейне белгілерді қағаздағы мәтіннен қарауыңызды сұраймыз.       

     34. Бiр жұмыс күнi ішiндегi автомобильдi ауыстыру кезiнде диаграмды дискiнің сыртқы жағының орта бөлiгi қолмен толтырылады:
     1) *                       - автомобильдi ауыстыру уақыты;
     2) NO                      - жаңа автомобильдiң тiркеу нөмiрi;
     3) *                       - жорықты есептегiштiң бастапқы
                                  көрсеткiшi;
     Осылай толтырылған диаграмды дискi басқа автомобильдiң бақылау
құрылғысына көшiрiледi. Жорық аяқталған соң дискiнi келесi жазумен
толтыру керек:
     4) *                       - жорықты есептегiштiң соңғы
                                  көрсеткiшi;
     5) КМ                      - жол жүру кезiндегi жорық.
     Жалпы қосқанда дискi үш автомобильге дейiн ауыстыру туралы жазуды қамтамасыз етедi.
     ________________________________
     РҚАО-ның ескертуі: * Бейне белгілерді қағаздағы мәтіннен
қарауыңызды сұраймыз.   

     35. Нысанына тәуелсiз дискiлердегi жазбалардың ең төмен мүмкiн ұзақтығы 24 сағат болуға тиiс.    

5. Тахографтарды қолдану кезiндегi жүргiзушiлердiң
мiндеттерi     

      36. Автокөлiк құралдарының жүргiзушiлерi:
      1) тахографтардың дұрыс пайдалануын, оның уақтылы қосылуын және тахографтың тұтқаларының жұмыстың сәйкесiнше режимдерiне ауыстырылуын қамтамасыз етуге;
      2) диаграмды дискiлердiң уақытылы орнатылуын, ауыстырылуын және тиiстi толтырылуын, сондай-ақ оның сақталуын қамтамасыз етуге тиiстi. Лас немесе зақымдалған диаграмды дискiлердi пайдалануға жарамайды. Бұған қатысты диаграмды дискiлер сенiмдi сақталуға тиiстi. Жазбалары бар диаграмды дискiнiң зақымдалуы болған жағдайда жүргiзушi зақымдалған дискiнi оны ауыстыру үшiн пайдаланылатын қосымша дискіге қосуға тиiстi;
      3) диаграмды дискiнi оны қабылдап алған күннен бастап жүргiзушi автокөлiк құралын басқарған әр күн сайын пайдалануға;
      4) тахограф iстен шыққан кезде, еңбек және демалыс режимiнiң жазбасын диаграмды дискiнiң сыртқы жағында оған түсiрiлген графикалық белгілердi пайдалана отырып жүргiзу керек және қысқа уақытта ақауларды жою шараларын қабылдау керек. Жүргiзушi автокөлiк құралынан тысқары болып, бақылау құрылғысын пайдалана алмаса, олар өздерiнiң диаграмды дискiлерiне iс-әрекеттерi мен демалысы туралы мәлiметтердi қолмен енгiзуге тиiстi;
      5) көлiктiк бақылау жүргiзу өкiлеттiгiне ие мемлекеттiк органдардың қызметкерлерiне ағымды апта мен алдыңғы аптаның соңғы күнiнiң толтырылған диаграмды дискiлерiн, өлшеу құралдарының тұрпатын бекiту туралы сертификат, сондай-ақ тахографтың тексерiстен өткенi туралы куәлiктi ұсынуға мiндеттi.

6. Тахографты пайдалана отырып автомобиль көлiгiмен
тасымалдарды жүзеге асыратын тасымалдаушылардың
мiндеттерi

      37. Тасымалдаушы:
      1) пайдалану ұзақтығы мен бүлiну немесе бақылау органдары алып қойған жағдайда ауыстыру мүмкiндiгiн ескере отырып, автокөлiк құралдары жабдықталған тахографтарда пайдалану үшiн жарамды белгiленген үлгiдегi диаграмды дискiлердiң қажеттi мөлшерiн жүргiзушiлерге беруi;
      2) әрбiр жүргiзушiнiң толтырылған диаграмды дискiлерiн соңғы жазбадан соң 12 айдан кем емес мерзiм iшiнде, ал тахографтарды тексеру туралы куәлiктердi - оларды берген мерзiмнен бастап 3 жыл iшiнде сақтауға;
      3) қолдарында бар толтырылған диаграмды дискiлердi пайдалана отырып, жүргiзушiлердiң автокөлiк құралдарын басқарудың уақыт нормаларын, басқа жұмыс пен демалыс кезеңдерiн қадағалауды үнемi бақылау, диаграмды дискiлердегi мәлiметтердi талдау және, бұзушылықтарды анықтаған жағдайда, оларды жою шараларын қабылдауға;
      4) осы тармақтың 2-тармақшасында көрсетiлген құжаттарды көлiктiк бақылау жүргiзу өкiлеттiгiне ие мемлекеттiк органдардың қызметкерлерiне ұсынуға мiндеттi.

7. Тахографты пайдалануды бақылау

      38. Бақылауға жататындар:
      1) тахографтардың бар болуы, дұрыстығы мен 7, 8 тармақтарға сәйкестігі, сондай-ақ жүргізушінің осы Ереженің 36-тармағында көрсетілген, оны пайдалану шарттарын қадағалау;
      2) жүргізушi автокөлiк құралын басқарған ағымдағы апта мен алдыңғы аптаның соңғы күні бойынша диаграмды дискiлерге толтырылған жазбалар қозғалыстың жылдамдық режимдерiн, еңбек және демалыс режимдерін қадағалау;
      3) тахографтағы белгiнiң бедерлемесiнің жағдайы, ауыстыру параметрлері тақтайшасының бар болуы.
      39. Халықаралық автамобиль тасымалдарын жүзеге асыратын автокөлiк құралдары жүргiзушлерiнің ЕКК-нiң талаптарын, сондай-ақ осы Ереженi бұзушылықтарын анықтаған кезде көлiктік бақылау жүргізу өкілеттiгіне ие мемлекеттік органдардың қызметкерлерi Қазақстан Республикасының заңнамаларына сәйкес шаралар қолданады.    

8. Тахографтарды пайдалану ережелерiн бұзғаны үшiн
жүргізушiлер мен тасымалдаушылардың жауапкершілiгi

      40. Жүргiзушiлер мен тасымалдаушылар тахографтарды пайдалану ережелерін бұзғаны үшiн Қазақстан Республикасының заңнамаларымен сәйкес жауап тартады.    

Қазақстан Республикасында  
халықаралық автомобиль    
тасымалдарын жүзеге асыру  
кезінде тахографтарды қолдану
Ережелеріне        
1-қосымша        

ЕКК-мен реттелген жүргізушілердің
еңбек және демалыс режімдерінің
кестесі

____________________________________________________________________                                                    *      *
     Жүргізу.  Режим  үздіксіз  үзіліс. Тәулік  Апта  Күнде. Апталық
     шілердің         басқару.  тің ең  ішінде. ішін. лікті  демалыс
     саны             дың ең    төмен   гі бас. дегі  дема.  тың ең
                      жоғарғы   уақыты  қарудың бас.  лыстың төмен
                      уақыты            ең жо.  қару. ең тө. уақыты
                                        ғарғы   дың   мен уа.
                                        уақыты  ең жо. қыты
                                                ғарғы
                                                уақы.
                                                ты
      (Ескерту: Бейне таңбаларын қағаздағы мәтіннен қараңыз.)  ____________________________________________________________________
    1 жүргі.  Норма.   4,5       45      9      Кез
     зуші     сы      сағат    минут   сағат    келген
             ___________________________________екі апта  11    45
                                15              ішіндегі сағат сағат
                               минут.  аптасына 90 сағат __________
                               тан      2 күн             **    **
                               кем        10          -аптасы. -
                               емес    сағаттан       на 3 күн шоғыр
                               интер.                 9 сағат. ланды
                               вал.                   тан;     ру же
                               дарға                  -біреуі  рінде
                               бөлу                   8 сағат. 36сағ
                                                      тан кем  - кез
                                                      емес    келген
                                                      болатын басқа
                                                      2 немесе жерде
                                                      3 интер. 24сағ
                                                      валмен
                                                      12 сағат.
                                                      тан
____________________________________________________________________
  2 жүргі.         осын.   осын.   осындай   90 сағат 30 сағат осын
     зуші           дай     дай                        дай жұмыс
                                                          ішінде
                                                          әрбір
                                                          жүргіз.
                                                          уші үз.
                                                          діксіз
                                                          8 сағат.
                                                          тан
                                                          кем емес
                                                          демалыс.
                                                          қа ие
                                                          болуға
                                                          тиісті
____________________________________________________________________
     * автомобильдің кабинасындағы жататын орынды демалыс үшін
пайдалану тек тұрақта болған жағдайда ғана рұқсат етіледі.
     ** демалыс ұзақтығының нормадан қысқаруы апта соңында көбеюімен
өтеледі.

Қазақстан Республикасында   
халықаралық автомобиль    
тасымалдарын жүзеге асыру кезінде
тахографтарды қолдану Ережелеріне
2-қосымша           

                         Диаграмды дискі

     РҚАО-ның ескертуі: Диаграмды дискінің схемасын қағаздағы мәтіннен қарауыңызды сұраймыз.

Об утверждении Правил применения тахографов при осуществлении международных автомобильных перевозок в Республике Казахстан

Приказ Министра транспорта и коммуникаций Республики Казахстан от 3 ноября 2000 года N 437-I. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 2 декабря 2000 года N 1317. Утратил силу - приказом и.о. Министра транспорта и коммуникаций Республики Казахстан от 19 января 2004 года N 16-I (V042708)

      В целях повышения безопасности международных перевозок пассажиров и грузов автомобильным транспортом приказываю:

      1. Утвердить прилагаемые Правила применения тахографов при осуществлении международных автомобильных перевозок в Республике Казахстан.
      2. Комитету транспортного контроля (Калкабаев Е.Ш.) обеспечить представление Правил для государственной регистрации в Министерство юстиции Республики Казахстан.
      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на вице-Министра транспорта и коммуникаций Кусаинова А.К.

      4. Настоящий приказ вступает в силу со дня его регистрации в Министерстве юстиции Республики Казахстан.

          Министр

                                     Утверждены приказом Министра
                                      транспорта и коммуникаций
                                         Республики Казахстан
                                      от 3 ноября 2000 г. N 437-I

                                  Правила
                   применения тахографов при осуществлении
                    международных автомобильных перевозок
                           в Республике Казахстан

                             1. Общие положения

      1. Настоящие Правила применения тахографов при осуществлении международных автомобильных перевозок в Республике Казахстан (далее - Правила) разработаны в соответствии с U952272_  Европейским соглашением, касающимся работы экипажей транспортных средств, производящих международные автомобильные перевозки (далее - ЕСТР) и определяют общий порядок и условия использования тахографов на автотранспортных средствах, зарегистрированных в Республике Казахстан и осуществляющих международные автомобильные перевозки на территории Республики Казахстан.
      2. В Правилах используются следующие основные понятия:
      1) тахограф - контрольное устройство, предназначенное для установки на автотранспортных средствах в целях непрерывной регистрации в автоматическом или полуавтоматическом режиме на специальных диаграммных дисках или регистрационных листах (далее - диаграммные диски) данных о пройденном пути и скорости движения автотранспортного средства, времени работы и отдыха водителя;
      2) диаграммный диск - диск, который вводится в контрольное устройство и предназначен для непрерывной записи и хранения информации, подлежащей регистрации;
      3) поверка - проведение государственного метрологического контроля;
      4) международные автомобильные перевозки - любые автомобильные перевозки с пересечением, по крайней мере, одной границы;
      5) автотранспортные средства - подвижной состав автомобильного транспорта, включающий автобусы, грузовые автомобили, а также любой состав автотранспортных средств, включая прицепы и полуприцепы;
      6) перевозчик - физическое или юридическое лицо, владеющее одним или несколькими автотранспортными средствами на правах собственности или иных законных основаниях и предоставляющее услуги по перевозке пассажиров, багажа и грузов автомобильным транспортом;
      7) водитель - лицо, управляющее автотранспортным средством или находящееся на автотранспортном средстве для того, чтобы управлять им в случае необходимости;
      8) ежедневная продолжительность управления - продолжительность управления между любыми двумя периодами ежедневного отдыха или периодами ежедневного и еженедельного отдыха;
      9) неделя - период времени с 00.00 час. в понедельник до 24.00 час. в воскресенье;
      10) отдых - любой непрерывный период, продолжительностью не менее часа, в течение которого водитель может свободно располагать своим временем;
      11) эффективная окружность шин колес - среднее значение расстояний, пройденных несколькими ведущими колесами автотранспортного средства за один полный их оборот при нормальных условиях испытаний.

                            2. Область применения

      3. Автотранспортные средства, зарегистрированные на территории государства, являющегося участником ЕСТР, при осуществлении международных автомобильных перевозок по территории Республики Казахстан, должны быть оборудованы тахографами, если компетентные органы государств, по территории которых осуществляются перевозки, не договорились об обратном.
      4. При осуществлении международных автомобильных перевозок по территории Республики Казахстан автотранспортными средствами, зарегистрированными на территории государства, не являющегося участником ЕСТР, допускается ведение водителями данных автотранспортных средств ежедневных регистрационных листков режима труда и отдыха.
      5. Въезд на территорию Республики Казахстан автотранспортных средств, осуществляющих международные перевозки, не оборудованных тахографами или без ведения водителями ежедневных регистрационных листков режима труда и отдыха не допускается.
      6. Действие Правил не распространяется на:
      1) автотранспортные средства, которые используются для перевозки грузов и разрешенный максимальный вес которых, включая вес прицепов или полуприцепов, не превышает 3,5 тонны;
      2) автотранспортные средства, которые используются для перевозки пассажиров и которые в силу своей конструкции и оборудования могут перевозить не более девяти человек, включая водителя, и предназначены для этой цели;
      3) автотранспортные средства, которые используются для перевозки пассажиров на регулярных линиях, протяженность которых не превышает 50 км;
      4) автотранспортные средства, разрешенная максимальная скорость которых не превышает 30 км в час;
      5) автотранспортные средства, которые находятся в ведении вооруженных сил, органов гражданской обороны, пожарной службы и сил поддержания общественного порядка;
      6) автотранспортные средства, которые используются службами канализации, защиты от наводнений, водо-, газо- и электроснабжения, для технического обслуживания и ремонта дорог, для сбора и удаления мусора, службами телеграфа и телефона, для перевозки почтовых отправлений, службами радио и телевидения и для обнаружения радио- и телевизионных передатчиков и приемников;
      7) автотранспортные средства, которые используются в чрезвычайных обстоятельствах или в ходе спасательных операций;
      8) специальные автотранспортные средства, которые используются в медицинских целях;
      9) автотранспортные средства, перевозящие цирковое или ярмарочное оборудование;
      10) аварийные специальные автотранспортные средства;
      11) автотранспортные средства, которые проходят дорожные испытания в целях совершенствования техники, ремонта или обслуживания, и новые или переоборудованные автотранспортные средства, которые еще не сданы в эксплуатацию;
      12) автотранспортные средства, которые используются для некоммерческих перевозок грузов для личного пользования;
      13) автотранспортные средства, которые используются для сбора молока на фермах и возвращения на фермы молочной тары и молочных продуктов, предназначенных для кормления животных.
      7. Тахографы, применяемые на автотранспортных средствах в Республике Казахстан, должны соответствовать требованиям Европейского соглашения, касающегося работы экипажей транспортных средств, осуществляющих международные автомобильные перевозки и иметь, выданный в установленном законодательством порядке сертификат об утверждении типа средств измерений, допускающий тахографы к применению в Республике Казахстан, а также действующее свидетельство о проведении их государственного метрологического контроля (поверки) или поверительное клеймо.
      8. Тахографы, применяемые на автотранспортных средствах иностранных владельцев, при осуществлении ими перевозок по территории Республики Казахстан, должны соответствовать требованиям ЕСТР.

                  3. Режим труда и отдыха водителей

      9. Ежедневная продолжительность управления автотранспортным средством не должна превышать 9 часов. Она может быть увеличена дважды в течение любой одной недели до 10 часов (приложение 1).
      10. Общая продолжительность управления автотранспортным средством в течение любых двух недель не должна превышать 90 часов.
      11. После непрерывного управления автотранспортным средством в течение четырех с половиной часов водитель должен сделать перерыв не менее, чем на 45 минут, если не наступает период отдыха.
      12. Этот перерыв может быть заменен перерывами продолжительностью не менее 15 минут каждый, распределяемыми в течение периода управления так, чтобы в сумме они составляли не менее 45 минут.
      13. В течение этих перерывов водитель не должен выполнять никакой другой работы.
      14. Перерывы не могут рассматриваться в качестве периодов ежедневного отдыха.
      15. В течение каждых 24 часов водитель должен иметь непрерывный ежедневный отдых продолжительностью не менее 11 часов. Этот отдых может быть сокращен до 9 часов не более трех раз в течение одной недели при условии, что до конца следующей недели ему предоставляется соответствующий отдых в качестве компенсации. В те дни, когда продолжительность отдыха не сокращается, он может быть разбит на два или три отдельных периода в течение 24 часов, один из которых должен составлять не менее 8 часов подряд. В этом случае продолжительность отдыха увеличивается не менее, чем до 12 часов.
      16. Если в течение каждых 30 часов автотранспортным средством управляли, по крайней мере, два водителя, каждый водитель должен иметь период отдыха продолжительностью не менее 8 часов подряд.
      17. Ежедневный период отдыха может использоваться на автотранспортном средстве, если на нем имеется спальное место и автотранспортное средство находится на стоянке.
      18. При международных перевозках грузов или пассажиров в тех случаях, когда водитель на участке маршрута сопровождает автотранспортное средство, перевозимое на пароме или по железной дороге, он должен располагать спальным местом и его ежедневный отдых может прерываться не более одного раза. Этот перерыв не должен превышать 1 часа до погрузки и после выгрузки. При этом таможенные формальности включаются в операции по погрузке или выгрузке, а прерываемый ежедневный период отдыха увеличивается на два часа.
      19. В течение каждой рабочей недели водитель должен иметь еженедельный отдых, который должен составлять 45 последовательных часов. Этот период отдыха может быть сокращен до 36 часов, если он используется в месте приписки автотранспортного средства или в месте приписки водителя, или до 24 часов, если он используется в любом другом месте. Любое сокращение продолжительности отдыха должно быть компенсировано предоставлением соответствующего времени отдыха в течение трех недель.
      20. Еженедельный отдых может быть отложен до конца шестого дня после шести ежедневных периодов управления автотранспортным средством, если общая продолжительность управления в течение этих дней не превышает максимального времени, соответствующего шести ежедневным периодам управления.
      21. При международных пассажирских перевозках, за исключением перевозок по регулярным линиям, еженедельный отдых может быть отложен соответственно до конца двенадцатого дня после двенадцати ежедневных периодов управления автотранспортным средством.
      22. Любой отдых, используемый в качестве компенсации за сокращение ежедневного и еженедельного отдыха должен присоединяться к другому периоду отдыха продолжительностью не менее 8 часов и предоставляться по просьбе водителя в месте стоянки автотранспортного средства или приписки водителя.
      23. Для того чтобы не ставить под угрозу безопасность дорожного движения и достичь удобного места стоянки, водитель может отходить от положений ЕСТР в той мере, в которой это необходимо для обеспечения безопасности находящихся на автотранспортном средстве лиц, автотранспортного средства или находящегося на нем груза. Водитель должен указать характер и причину отхода от этих положений в регистрационном листе или диаграммном диске.

             4. Требования, предъявляемые к установке
                      и эксплуатации тахографов

      24. Установка тахографов на транспортных средствах производится в соответствии с нормативными документами, регламентирующими требования по установке данных контрольных устройств.
      25. Тахограф должен быть установлен на автотранспортном средстве таким образом, чтобы водитель мог со своего места наблюдать за показаниями спидометра, счетчика пробега и часов. Тахограф, включая приводные элементы, должен быть защищен от случайной поломки.
      26. После проверки тахографа, проводимой при его установке, на автотранспортном средстве рядом с устройством или на самом устройстве на видном месте должна укрепляться табличка с данными об установке. После каждого осмотра, когда требуется изменение данных самой установки, на месте предыдущей таблички должна быть установлена новая табличка.
      27. Каждый тахограф подлежит поверке, которая проводится в установленном законодательством порядке. Результатом поверки является подтверждение пригодности (или непригодности) тахографа к применению. Положительные результаты поверки тахографа удостоверяются свидетельством о его поверке или поверительным клеймом. Свидетельство о поверке тахографа хранится в течение установленного срока и предъявляется по требованию контролирующих органов.
      28. Поверки тахографов осуществляются при выпуске из производства или ремонта, при ввозе по импорту и в процессе эксплуатации. Предъявление тахографов на поверку осуществляется в установленном законодательством порядке.
      29. Периодические инспекции тахографов, установленных на автотранспортных средствах, должны производиться не реже одного раза в два года. Они могут проводиться одновременно с техническими осмотрами автотранспортных средств и должны включать следующие проверки:
      1) правильность работы контрольного устройства;
      2) наличие на контрольном устройстве знака официального утверждения типа;
      3) наличия таблички с данными об установке или проверке;
      4) фактическое значение эффективной окружности шин колес;
      5) целостность пломб на контрольном устройстве и на других частях.
      30. Инспекция в целях проверки отклонения в ходе эксплуатации измеряемых тахографом фактических параметров от максимально допустимых должна проводиться один раз в год. В ходе этих испытаний должна производиться замена таблички с данными об установке. <*>
      Сноска. Пункт 30 с изменениями - приказом Министра транспорта и коммуникаций Республики Казахстан от 16 сентября 2002 года N 308-I V022002_  .
      31. Диаграммные диски (приложение 2) должны быть такими, чтобы они не затрудняли нормальное использование контрольного устройства, а содержащиеся на них записи были не стираемыми и легко читаемыми.
      32. Диаграммные диски должны сохранять свои размеры и все нанесенные на них записи, при нормальных условиях влажности и температуры, в течение не менее одного года.
      33. В начале рабочего дня каждый водитель обязан предварительно заполнить среднюю часть нового диаграммного диска, вписав от руки:

     1) * - Фамилию И.О.;
     2) * - пункт отправления;
     3) Dаt. - дата установки диска (над чертой);
     4) NО - регистрационный номер автотранспортного средства;
     5) * - начальное показание счетчика пробега;

     После завершения суточной работы диаграммный диск следует вынуть из контрольного устройства и дополнить следующими записями:

     6) * - пункт прибытия;
     7) Dаt. - дата снятия диска (под чертой);
     8) * - конечное показание счетчика пробега;
     9) КМ - вычислить пробег за поездку.

     34. При замене автомобиля в течение одного рабочего дня заполняется от руки средняя часть оборотной стороны диаграммного диска:

     1) * - время замены автомобиля;
     2) NО - регистрационный номер нового автомобиля;
     3) * - начальное показание счетчика пробега;

     Заполненный таким образом диаграммный диск переносится в контрольное устройство другого автомобиля. После завершения поездки диск следует заполнить надписью:

     4) * - конечное показание счетчика пробега;
     5) КМ - пробег за поездку.
____________________
     Примечание РЦПИ: * обозначает символ (см. на бумажном варианте).

     В общей сложности диск обеспечивает возможность записей о замене до трех автомобилей.

      35. Минимальная возможная продолжительность записи на дисках, независимо от их формы, должна составлять 24 часа.

           5. Обязанности водителей при использовании тахографов

      36. Водители автотранспортных средств обязаны:
      1) обеспечивать правильную эксплуатацию тахографа, его своевременное включение и переключение ручек тахографа на соответствующие режимы работы;
      2) своевременно производить установку, замену и надлежащее заполнение диаграммных дисков, а также обеспечивать их сохранность. Не допускается использование загрязненных или поврежденных диаграммных дисков. В этом отношении диаграммные диски должны быть надежно защищены. В случае повреждения диаграммного диска с внесенными в него записями водитель должен прикладывать поврежденный диск к дополнительному диску, используемому для его замены;
      3) использовать диаграммные диски каждый день, в течение которого водитель управлял транспортным средством, начиная с момента его приемки;
      4) при выходе тахографа из строя вести запись режима труда и отдыха на обороте своего диаграммного диска от руки с использованием нанесенной на него сетки с соответствующими графическими обозначениями и принять меры по устранению неисправностей в кратчайшие сроки. В случае, когда водители находятся вне автотранспортного средства и не могут использовать контрольное устройство, они также обязаны вносить от руки в свой диаграммный диск сведения об их деятельности и отдыхе;
      5) предъявлять сотрудникам государственных органов, уполномоченных проводить транспортный контроль, заполненные диаграммные диски за текущую неделю и за последний день предшествующей недели, сертификат об утверждении типа средств измерений, а также свидетельство о проведении поверки тахографа.

             6. Обязанности перевозчиков, осуществляющих перевозки
             автомобильным транспортом с использованием тахографов

      37. Перевозчик обязан:
      1) выдавать водителям достаточное количество диаграммных дисков установленного образца, пригодных для использования в тахографе, которым оборудовано автотранспортное средство, с учетом продолжительности их использования и возможности замены в случае повреждения или изъятия их контролирующими органами;
      2) хранить заполненные диаграммные диски каждого водителя в течение не менее чем 12 месяцев со дня последней записи и свидетельства о поверках тахографов - в течение 3 лет с момента их выдачи;
      3) постоянно контролировать соблюдение водителями норм времени управления автотранспортными средствами, периодов другой работы и отдыха, используя имеющиеся в их распоряжении заполненные диаграммные диски, проводить анализ данных в диаграммных дисках и, в случае установления нарушений, принимать меры по их пресечению;
      4) предъявлять указанные в подпункте 2) настоящего пункта документы сотрудникам государственных органов, уполномоченных проводить транспортный контроль.

                    7. Контроль за использованием тахографа

      38. Контролю подлежат:
      1) наличие, исправность и соответствие тахографа требованиям пунктов 7, 8, а также соблюдение водителем условий его использования, указанных в пункте 36 настоящих Правил;
      2) записи на диаграммных дисках за текущую неделю и за последний день предшествовавшей недели, в течение которого водитель управлял автотранспортным средством (соблюдение скоростных режимов движения, режима труда и отдыха);
      3) состояние оттиска клейма на тахографе, наличие табличек с параметрами настройки.
      39. В случае выявления нарушений водителями автотранспортных средств, осуществляющих международные автомобильные перевозки, требований ЕСТР, а также настоящих Правил, сотрудники государственных органов, уполномоченных проводить транспортный контроль, принимают меры в соответствии с законодательством Республики Казахстан Z960029_ Z947000_ V991027_ Р961621_ P001358_  .

                    8. Ответственность водителей и перевозчиков
                   за нарушения правил использования тахографов

      40. Водители и перевозчики несут ответственность за нарушения правил использования тахографов в соответствии с законодательством Республики Казахстан.

 

                                               Приложение 1
                                   к Правилам применения тахографов
                                    при осуществлении международных
                                        автомобильных перевозок
                                        в Республике Казахстан

                                  Таблица
                       режимов труда и отдыха водителей,
                          регламентированных ЕСТР

__________________________________________________________________________
      !     !          !         !         !         !  *       !  *      !
Кол-во!Режим! Макс.    ! Мин.    ! Макс.   ! Макс.   ! Мин.     ! Мин.    !
води- !     ! время    ! время   ! время   ! время   ! время    ! время   !
телей !     ! непрерыв-! перерыва! управле-! управле-! ежеднев- ! ежене-  !
      !     ! ного     !         ! ния в   ! ния в   ! ного     ! дельного!
      !     !управления!         ! сутки   ! неделю  ! отдыха   ! отдыха  !
______!_____!__________!_________!_________!_________!__________!_________!
1-    !норма!  4,5 часа! 45 минут! 9 часов !90 часов ! 11 часов !45 часов !
      !_____!__________!_________!_________!в течение!__________!_________!
води- !допу-!          !разделе- !по 10 ча-!любых 2-х!**        !**       !
тель  !ска- !          !ние на   !сов х 2  !недель   !-по 9 ча- !-36 часов!
      !ется !          !интервалы!дня в не-!         !сов х 3   !на месте !
      !     !          !не короче!делю     !         !дня в не- !базирова-!
      !     !          !15 минут !         !         !делю;     !ния;     !
      !     !          !         !         !         !-по 12 ча-!-24 часа !
      !     !          !         !         !         !сов в 2   !в любом  !
      !     !          !         !         !         !или 3 ин- !другом   !
      !     !          !         !         !         !тервала,  !месте    !
      !     !          !         !         !         !один из   !         !
      !     !          !         !         !         !которых не!         !
      !     !          !         !         !         !короче 8  !         !
      !     !          !         !         !         !часов     !         !
______!_____!__________!_________!_________!_________!__________!_________!
2-    !     !   то же  !  то же  !  то же  ! 90 часов!в течение !  то же  !
води- !     !          !         !         !         !30 часов  !         !
теля  !     !          !         !         !         !работы    !         !
      !     !          !         !         !         !каждый    !         !
      !     !          !         !         !         !водитель  !         !
      !     !          !         !         !         !должен    !         !
      !     !          !         !         !         !иметь     !         !
      !     !          !         !         !         !отдых не  !         !
      !     !          !         !         !         !менее 8   !         !
      !     !          !         !         !         !часов     !         !
      !     !          !         !         !         !непрерывно!         !
______!_____!__________!_________!_________!_________!__________!_________!

     * использовать спальное место в кабине автомобиля для отдыха допускается только на стоянке.
     ** сокращение продолжительности отдыха от нормы компенсируется его увеличением в конце недели.

                                                      Приложение 2
                                          к Правилам применения тахографов
                                          при осуществлении международных
                                                автомобильных перевозок
                                                в Республике Казахстан

                            Диаграммный диск
                            (лицевая сторона)
                           См. бумажный вариант

 
                            Диаграммный диск
                           (оборотная сторона)
                           См. бумажный вариант