Бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қорының зейнетақы активтерін басқарушы шетелдік ұйымдарға бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қорының зейнетақы активтерін басқару үшін қажетті іс-қимылдарды жасауды тапсырған кезде оларға қойылатын талаптарды қоса алғанда, оларды таңдау қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкі Басқармасының 2013 жылғы 27 тамыздағы № 222 қаулысы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2013 жылы 12 қазанда № 8813 тіркелді. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкі Басқармасының 2017 жылғы 27 қыркүйектегі № 173 қаулысымен

      Ескерту. Күші жойылды – ҚР Ұлттық Банкі Басқармасының 27.09.2017 № 173 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) қаулысымен

      "Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі туралы" 1995 жылғы

      30 наурыздағы Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес және бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қорының зейнетақы активтерін басқарудың тиімділігін қамтамасыз ету мақсатында Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің Басқармасы ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:

      1. Қоса беріліп отырған Бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қорының зейнетақы активтерін басқарушы шетелдік ұйымдарға бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қорының зейнетақы активтерін басқару үшін қажетті іс-қимылдарды жасауды тапсырған кезде оларға қойылатын талаптарды қоса алғанда, оларды таңдау қағидалары бекітілсін.

      2. Осы қаулы алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

Ұлттық Банк


Төрағасы

Г. Марченко


  Қазақстан Республикасының
Ұлттық Банкі Басқармасының
2013 жылғы 27 тамыздағы
№ 222 қаулысымен
бекітілген

Бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қорының зейнетақы активтерін
басқарушы шетелдік ұйымдарға бірыңғай жинақтаушы зейнетақы
қорының зейнетақы активтерін басқару үшін қажетті іс-қимылдарды
жасауды тапсырған кезде оларға қойылатын талаптарды қоса
алғанда, оларды таңдау қағидалары
1. Жалпы ережелер

      1. Бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қорының зейнетақы активтерін басқарушы шетелдік ұйымдарға бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қорының зейнетақы активтерін басқару үшін қажетті іс-қимылдарды жасауды тапсырған кезде оларға қойылатын талаптарды қоса алғанда, оларды таңдау қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) "Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі туралы" 1995 жылғы 30 наурыздағы, "Қазақстан Республикасында зейнетақымен қамсыздандыру туралы" 2013 жылғы 21 маусымдағы Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес әзірленді және бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қорының (бұдан әрі – Қор) зейнетақы активтерін басқарушы шетелдік ұйымдарға Қордың зейнетақы активтерін басқару үшін қажетті іс-қимылдарды жасауды тапсырған кезде оларға қойылатын талаптарды қоса алғанда, оларды таңдаудың тәртібін реттейді.

      2. Қордың зейнетақы активтерінің бір бөлігі:

      1) басқаруды шоғырландырумен байланысты тәуекелдер деңгейін басқаруды әртараптандыру арқылы төмендету;

      2) сыртқы басқарушының тәжірибесін, талдамалық материалдарын, зерттеулері мен техникалық ресурстарын пайдаланудың арқасында Қордың зейнетақы активтерінің кірістілігін ұлғайту;

      3) активтерді басқару, қызметкерлерді оқыту саласында қосымша сараптама алу;

      4) ішкі басқаруда тәжірибе жинақталмаған активтердің жаңа кластарын пайдалану мүмкіндігі үшін сыртқы басқаруға беріледі.

      3. Қағидаларда мынадай ұғымдар пайдаланылады:

      1) аймақтық мандат – инвестициялары бір елдің (нарықтың, аймақтың) шеңберінде шоғырландырылған портфель;

      2) активтерді активтік басқару – бұл кірістілік ауытқуы өзгермелілігінің мақсатты мәні (tracking error) 0.5 пайыздан асатын басқару түрі;

      3) активтерді пассивтік басқару – бұл кірістілік ауытқуы өзгермелілігінің мақсатты мәні (tracking error) 0.5 пайыздан аспайтын басқару түрі. Пассивтік басқару кезінде сыртқы басқарудағы портфельдің кірістілігі шамамен эталондық портфельдің кірістілігіне тең болады;

      4) активтерді сыртқы басқару – активтерді клиенттердің активтерін сенімгерлік басқаруға маманданған және қызметін халықаралық қаржы нарықтарында жүзеге асыратын шетелдік ұйымға сенімгерлік басқаруға беру жүргізілетін активтерді басқару түрі;

      5) активтерді сыртқы транзиттік басқару – бұл сыртқы транзиттік басқарушының бір сыртқы басқарушыдан басқасына аударуға арналған активтердің белгілі бір құрылымының уақытша портфелін берілетін активтердің трансформациясымен қатар жүретін тәуекелдер мен шығасыларды барынша азайту мақсатында 6 (алты) айға дейінгі мерзімге қалыптастыруының және қолдау көрсетуінің техникалық функциясы;

      6) ақпараттық коэффициент (information ratio) – тарихи жоғары кірістіліктің тәуекелдің тарихи деңгейіне (кірістілік ауытқуының өзгермелілігіне) қатысы;

      7) ауқымды мандат – инвестициялары бір елдің (нарықтың, аймақтың) шеңберінен шығатын портфель;

      8) бас ұйым – еншілес ұйымдар акцияларының бақылау пакетіне ие шетелдік ұйым;

      9) жоғары кірістілік деңгейі – кірістіліктің нақты жеткен деңгейі мен эталондық портфель кірістілігі деңгейінің арасындағы айырма;

      10) институционалдық инвестор – қаржы активтерін ұстаушы рөліндегі және қаржы активтерін инвестициялау жөніндегі кәсіби қызметті жүзеге асыратын заңды тұлға;

      11) кірістілік ауытқуының өзгермелілігі (tracking error) – портфельдің нарықтық тәуекелінің эталондық портфельге қатысы бойынша портфель кірістілігінің эталондық портфель кірістілігінен ауытқуының өзгермелілігін көрсететін негізгі көрсеткіш;

      12) мамандандырылған мандат – басқару стильдерін әртараптандыру және сыртқы басқарушылар арасындағы теріс корреляция мақсатында берілетін мандат;

      13) мандат – Қазақстан Республикасы Ұлттық Банк (бұдан әрі – Ұлттық Банк) айқындайтын инвестициялық сипаттамалары бар портфель;

      14) маржа шоты – бұл туынды қаржы құралдарымен операциялар жүргізу үшін биржалармен үлестес ұйым болып табылатын, туынды қаржы құралдарымен операциялар бойынша есеп айрысулардың шынайылығын, жеткізуді және жүргізуді қамтамасыз ететін клирингтік ұйымда ашылған шот;

      15) сыртқы басқарушы – клиенттердің активтерін сенімгерлікпен басқаруға маманданған және қызметін халықаралық қаржы нарықтарында жүзеге асыратын шетелдік ұйым;

      16) сыртқы транзиттік басқарушы – клиенттердің активтерін транзиттік басқару қызметін көрсететін және қызметін халықаралық қаржы нарықтарында жүзеге асыратын, Ұлттық Банкінің Төрағасы немесе Төрағаның уәкілетті бөлімшеге жетекшілік ететін орынбасары баға ұсыныстарының салыстырмалы талдауы негізінде тағайындайтын шетелдік ұйым;

      17) уәкілетті бөлімше – Ұлттық Банктің Монетарлық операциялар бөлімшесі;

      18) эталондық портфель – инвестордың стратегиялық мүдделерін көрсететін құралдар жиынтығы. Эталондық портфельдің кірістілігі активтерді басқару кірістілігін бағалау кезінде өлшем болады. Эталондық портфель ретінде әлемдік жетекші қаржы компаниялары не Ұлттық Банк әзірлеген және қадағалайтын индекстер пайдаланылады.

2. Қордың зейнетақы активтерін сыртқы және сыртқы транзиттік
басқарудың негізгі талаптары

      4. Қордың активтерін басқаруды сыртқы басқарушы да, сыртқы транзиттік басқарушы да жүзеге асырады.

      5. Сыртқы немесе сыртқы транзиттік басқаруға Қордың зейнетақы активтерінің құрамына кіретін ақша және басқа активтер беріледі.

      6. Қордың бір сыртқы басқарушыға сыртқы басқаруға берілетін зейнетақы активтерінің жалпы рұқсат етілген көлемі Қордың шетел валютасымен зейнетақы активтері портфелінің 10 (он) пайызынан аспайды.

      7. Активтерді басқару түрі (активтік, пассивтік) және эталондық портфельдің өлшемдері Ұлттық Банктің Қордың зейнетақы активтерімен инвестициялық операцияларды жүзеге асыруы шеңберінде айқындалады.

      8. Сыртқы немесе сыртқы транзиттік басқарушыға белгіленген сыйақы және/немесе басқару нәтижесіне байланысты сыйақы Қордың сыртқы немесе сыртқы транзиттік басқаруға берілген зейнетақы активтерін инвестициялық басқару (бұдан әрі – инвестициялық басқару) шартында айқындалған тәртіппен төленеді.

3. Шешім қабылдау және Қордың зейнетақы активтерін сыртқы
немесе сыртқы транзиттік басқаруға беру тәртібі

      9. Қордың зейнетақы активтерін сыртқы немесе сыртқы транзиттік басқаруға беру қажеттілігі туралы шешімді Ұлттық Банктің Төрағасы немесе Төрағаның уәкілетті бөлімшеге жетекшілік ететін орынбасары қабылдайды.

      10. Егер Ұлттық Банктің алтынвалюта активтерін және (немесе) Қазақстан Республикасы Ұлттық қорының активтерін сыртқы басқаруды жүзеге асыратын сыртқы басқарушы Қағидалардың 15 және 16-тармақтарында белгіленген критерийлерді қанағаттандырса, Ұлттық Банк Төрағасының немесе Төрағаның уәкілетті бөлімшеге жетекшілік ететін орынбасарының шешімі бойынша оның кандидатурасы Ұлттық Банк Басқармасының қарауына Қағидалардың 11, 12, 13 және 14-тармақтарында көзделген рәсімдер жүргізілместен енгізіледі.

      11. Уәкілетті бөлімше Ұлттық Банктің Интернет желісіндегі интернет-ресурсында сыртқы басқарушыны таңдау бойынша алда болатын тендер туралы ақпарат жариялайды, әлуетті сыртқы басқарушылардың тізімін жасайды, осы ақпаратты әлуетті сыртқы басқарушыларға жібереді. Алда болатын тендер туралы ақпаратта мыналар болады:

      1) мандат түрінің сипаты және оның сипаттамалары (эталондық портфель, басқару мақсаты, инвестициялық шектеулер, мандаттың болжамды көлемі);

      2) Қағидалардың 1-қосымшасына сәйкес сыртқы басқарушыдан сұратылатын шағын ақпарат және жауаптарды беру мерзімі;

      3) әлуетті сыртқы басқарушыларға қойылатын талаптар;

      4) Ұлттық Банктің тендер өткізуге жауапты тұлғалары туралы мәліметтер.

      12. Сыртқы басқарушыларды таңдауды уәкілетті бөлімше жүзеге асырады.

      13. Әлуетті сыртқы басқарушылар Қағидалардың 1-қосымшасына сәйкес сұратылатын ақпаратқа жауаптарды электрондық түрде және/немесе қағаз тасымалдағышта алда болатын тендер туралы ақпаратта белгіленген мерзімде, Интернет желісінде сыртқы басқарушыны таңдау бойынша алда тендер жүргізу туралы ақпаратты Ұлттық Банктің интернет-ресурсында жариялаған күннен бастап 1 (бір) айдан кешіктірмей ұсынады.

      14. Уәкілетті бөлімше Қағидалардың 15 және 16-тармақтарында белгіленген сыртқы басқарушыларды таңдаудың міндетті критерийлерін ескере отырып, келіп түскен барлық ұсыныстарға салыстырмалы талдау жүргізеді.

      Егер сыртқы басқарушы міндетті критерийлерді қанағаттандырған жағдайда, ұсыныс одан әрі қаралады және Қағидалардың 2-қосымшасына сәйкес сыртқы басқарушылардың ұсыныстарын салыстырмалы талдау үшін бағалау критерийлері бойынша салыстырмалы талдау жүргізіледі.

      Сыртқы басқарушының ұсынысын бағалау критерийлерінің кестесіне сәйкес бағалау тәртібі Қағидалардың 3-қосымшасында келтірілген.

      15. Қордың бір сыртқы басқарушыға берілетін зейнетақы активтерінің көлемі 300 (үш жүз) миллион АҚШ доллары баламасынан асатын мандаттар үшін міндетті критерийлер мыналар:

      1) Қордың зейнетақы активтерін инвестициялау болжанатын қаржы құралдарымен кемінде 10 (он) жыл жұмыс тәжірибесінің, оның кемінде 5 (бес) жылы мандаттың жарияланған түрі бойынша жұмыс тәжірибесінің болуы.

      Егер ауқымды мандат бойынша сыртқы басқарушыны таңдау бойынша тендер жарияланса, ал тендер қатысушысының басқаруында барлық ауқымды мандаттың кемінде 75 (жетпіс бес) пайызын қамтитын осыған ұқсас аймақтық мандаттар ғана болса, онда осы аймақтық мандаттар бойынша жұмыс тәжірибесі кемінде 5 (бес) жылды құрайды;

      2) басқарудағы активтердің мөлшері: сыртқы басқарушының басқаруында клиенттердің кемінде 25 (жиырма бес) миллиард АҚШ доллары баламасындағы жиынтық активтерінің болуы;

      3) қарастырылып отырған мандат түрі бойынша басқарудағы активтердің мөлшері: сыртқы басқарушыда қарастырылып отырған мандат түрі бойынша клиенттердің жиынтық активтері 1 (бір) миллиард АҚШ доллары баламасынан кем болмауы тиіс.

      Егер ауқымды мандат бойынша сыртқы басқарушыны таңдау бойынша тендер жарияланса, ал тендер қатысушысының басқаруында ауқымды мандатты қамтудың кемінде 75 (жетпіс бес) пайызын қамтитын осыған ұқсас аймақтық мандаттар ғана болса, осыған ұқсас аймақтық мандаттар ғана болса, онда аймақтық мандаттар бойынша активтердің мөлшері 1 (бір) миллиард АҚШ доллары баламасынан кем болмауы тиіс.

      16. Қордың бір сыртқы басқарушыға берілетін зейнетақы активтерінің көлемі 300 (үш жүз) миллион АҚШ доллары баламасынан аспайтын мамандандырылған мандаттар үшін міндетті критерийлер мыналар:

      1) Қордың зейнетақы активтерін инвестициялау болжанатын қаржы құралдарымен кемінде 5 (бес) жыл жұмыс тәжірибесінің, оның кемінде 3 (үш) жылы мандаттың жарияланған түрі бойынша жұмыс тәжірибесінің болуы.

      Егер ауқымды мандат бойынша сыртқы басқарушыны таңдау бойынша тендер жарияланса, ал тендер қатысушысының басқаруында барлық ауқымды мандаттың кемінде 75 (жетпіс бес) пайызын қамтитын осыған ұқсас аймақтық мандаттар ғана болса, онда осы аймақтық мандаттар бойынша жұмыс тәжірибесі кемінде 3 (үш) жылды құрайды;

      2) басқарудағы активтердің мөлшері: басқаруында клиенттердің жиынтық активтерінің мөлшері кемінде 1 (бір) миллиард АҚШ долларын құрайтын баламалы құралдар мандаттары бойынша сыртқы басқарушыларды қоспағанда, сыртқы басқарушының басқаруындағы клиенттердің жиынтық активтері 3 (үш) миллиард АҚШ доллары баламасынан кем болмауы тиіс;

      3) қарастырылып отырған мандат түрі бойынша басқарудағы активтердің мөлшері: сыртқы басқарушыда мандаттың қарастырылып отырған түрі бойынша 150 (бір жүз елу) миллион АҚШ доллары баламасынан кем емес клиенттердің жиынтық активтері болуы тиіс.

      Егер ауқымды мандат бойынша сыртқы басқарушыны таңдау бойынша тендер жарияланса, ал тендер қатысушысының басқаруында ауқымды мандатты қамтудың кемінде 75 (жетпіс бес) пайызын қамтитын осыған ұқсас аймақтық мандаттар ғана болса, онда аймақтық мандаттар бойынша активтердің мөлшері кемінде 150 (бір жүз елу) миллион АҚШ доллары баламасынан кем болмауы тиіс.

      Мамандандырылған мандат қолданыла бастағаннан кейін бір сыртқы басқарушыға оның басқару нәтижелері бойынша 300 (үш жүз) миллион АҚШ долларынан асатын, бірақ Қағидалардың 6-тармағында көрсетілген шектеуден аспайтын мөлшердегі зейнетақы активтері беріледі.

      17. Ұлттық Банктің сыртқы басқарушының басқару нәтижелері мен сапасы туралы сұрату жібере отырып, оның клиенттеріне өтініш жасауына жол беріледі.

      18. Сыртқы басқарушылардың ұсыныстарын талдау жөніндегі қорытындыны дайындау мерзімі сыртқы басқарушы сұратылған ақпаратты ұсынған күнінен бастап 2 (екі) айдан аспайды.

      19. Уәкілетті бөлімше дайындаған, сыртқы басқару жөніндегі ұсыныстарды салыстырмалы талдаудан және сыртқы басқарушыны таңдау жөніндегі ұсынымдардан тұратын қорытынды Ұлттық Банктің Төрағасына немесе Төрағаның уәкілетті бөлімшеге жетекшілік ететін орынбасарына қарауға ұсынылады, ол қарау нәтижесі бойынша сыртқы басқарушылардың неғұрлым тиімді ұсыныстарын (қысқа тізім – short list) бекітеді. Уәкілетті бөлімше қысқа тізімдегі – short list әлуетті сыртқы басқарушылармен ұсыныстың талаптарын жақсарту мақсатында келіссөздер жүргізеді.

      20. Сыртқы басқарушы, инвестициялық шешімдер қабылдау тәртібі және тәуекелдерді бақылау рәсімдері туралы неғұрлым нақты және дәл ақпарат алу үшін әлеуетті сыртқы басқарушылармен кездесулер жүргізуге жол беріледі.

      21. Әрбір сыртқы басқарушы Ұлттық Банк пен сыртқы басқарушы арасында инвестициялық басқару шартын жасауды көздейтін Ұлттық Банк Басқармасының шешімімен бекітіледі.

      22. Ұлттық Банк Басқармасы не Төраға немесе Төрағаның уәкілетті бөлімшеге жетекшілік ететін орынбасары сыртқы басқарушыны бекіткеннен кейін уәкілетті бөлімше тендердің әрбір қатысушысына тендердің қорытындысы туралы хабарлама ұсынады.

      23. Қордың зейнетақы активтерін сыртқы транзиттік басқаруға беру сыртқы транзиттік басқарушымен инвестициялық басқару шартына қол қойылғаннан кейін жүзеге асырылады.

      24. Уәкілетті бөлімше Ұлттық Банк Басқармасының сыртқы басқарушыны бекіту туралы шешімінің негізінде сыртқы басқарушымен инвестициялық басқару шартын дайындау және жасау рәсімін жүргізеді және Қордың сыртқы басқарушысымен инвестициялық басқару шартының барлық талаптарының орындалуына одан әрі мониторингті және бақылауды жүзеге асырады.

4. Қордың сыртқы басқаруға берілген зейнетақы активтерін
инвестициялық басқару шартының талаптары

      25. Сыртқы басқарушымен Қордың сыртқы басқаруға берілген зейнетақы активтерін инвестициялық басқару шартында (бұдан әрі - инвестициялық басқару шарты) мынадай талаптар болады:

      1) Ұлттық Банктің сыртқы басқарушымен инвестициялық басқару шартын кез келген уақытта себептерін түсіндірместен, мерзімінен бұрын бұзу құқығы;

      2) Ұлттық Банктің сыртқы басқарудағы Қордың зейнетақы активтердің бір бөлігін өзінің қалауы бойынша толықтыру/қайтарып алу құқығы;

      3) мемлекеттік және тараптарға қолайлы тілдегі инвестициялық басқару шартына қол қою;

      4) сыртқы басқарушының, оның Ұлттық қордың сыртқы басқаруға берілген зейнетақы активтерін басқаруға жауапты қызметкерлерінің қозғалысы туралы ақпарат ұсынуы;

      5) шот бойынша операцияларды тексеру, сондай-ақ сыртқы басқарушы, инвестициялық шешімдер қабылдау тәртібі және тәуекелдерді бақылау рәсімдері туралы неғұрлым нақты және дәл ақпарат алу үшін сыртқы басқарушыға Ұлттық Банк, Қор мамандарының және тәуелсіз аудиторлардың келуі;

      6) сыртқы басқарушымен үлестес ұйымдарды Қордың сыртқы басқаруға берілген зейнетақы активтерімен мәмілелер бойынша брокерлер ретінде пайдалану мүмкіндігінің болмауы;

      7) кірістілік ауытқуының күтілетін өзгермелілігінің (еxpected tracking error) белгіленген лимитін бұзғаны үшін сыртқы басқарушының жауапкершілігі туралы;

      8) сыртқы басқарушы тарапынан болған ұқыпсыз қарау, міндеттемелерді қасақана орындамау немесе алаяқтық салдарынан Қорға келтірілуі мүмкін шығындар үшін жауапкершілік туралы;

      9) Ұлттық Банктің және Қордың зейнетақы активтерін басқаруды және мониторингін жүзеге асыратын қызметкерлеріне консультация беру, оларды оқыту немесе тағылымдамадан өткізу;

      10) инвестициялық басқару шарты бұзылған жағдайда сыртқы басқарушы портфель бойынша кастодиан банкпен (кастодиан банктермен) салыстырып тексерілген шартты бұзу күніндегі толық есептілікті ұсынады;

      11) сыртқы басқарушы мынадай негізгі бағыттарға сәйкес есептілікті жүйелі түрде Ұлттық Банкке ұсынады:

      алдыңғы жұмыс күні жасалған операциялар бойынша күн сайынғы есептілік;

      алдыңғы жұмыс күніндегі портфельдің позициялары бойынша күн сайынғы есептілік;

      портфельді бағалау (активтерді валюталардың сыныптары және түрлері бойынша бөлу, портфельдің есепті ай соңындағы құрамы, активтердің есепті ай соңындағы нарықтық құны);

      портфельді басқару нәтижелерін талдау (қол жеткен кірістілік, эталондық портфельмен салыстырғанда портфель тәуекелінің көрсеткіштері және кірістілік ауытқуының өзгермелілік деңгейі (tracking error) бөлігінде портфельді басқару бойынша ай сайынғы және жалпы нәтижелер);

      нарықтардың жай-күйі туралы экономикалық есеп, сыртқы басқарушылардың сапары кезіндегі таныстырылымдар түрінде немесе телефон конференциялары арқылы ағымдағы стратегиялар мен басқару құрылымындағы ең маңызды өзгерістерін және портфельге олардың әсерін түсіндіру;

      портфельдің кірістілігіне әр түрлі факторлардың үлесі (performance attribution report) мандаттың активтік түрі үшін, мерзімділігі – әрбір тоқсанның және жылдың соңына;

      12) сыртқы басқарушы ай сайын әрбір айдың соңында инвестициялық басқару шартына сәйкес белгіленген мерзімдерге сәйкес сыртқы басқаруға берілген портфельдің құрамын кастодиан банктің (кастодиан банктердің) деректерімен салыстырып тексереді (reconciliation);

      13) инвестициялық басқару шартына екі тараптың жазбаша келісімімен өзгерістер мен толықтырулар енгізу мүмкіндігі.

      Ұлттық Банк сыртқы басқарушының ұсынысын ол осы тармақтың талаптарын инвестициялық басқару шартына енгізу жөніндегі шарттың осы тармақта көзделген растау талаптарымен келіскен кезде қарайды.

      26. Инвестициялық басқару шартына Ұлттық Банктің тарапынан Ұлттық Банктің Төрағасы немесе Төрағаның уәкілетті бөлімшеге жетекшілік ететін орынбасары қол қояды.

      27. Қол қойылған инвестициялық басқару шартына сәйкес Ұлттық Банк Қордың зейнетақы активтерінің бір бөлігін Ұлттық Банктің кастодиан банктегі (кастодиан банктердегі) сыртқы басқаруға арналған шоттарына ақшаны және/немесе бағалы қағаздарды аудару жолымен сыртқы басқаруға беруді жүзеге асырады.

      28. Қордың зейнетақы активтерін сыртқы басқаруға беру кезінде активтерді бір түрден басқасына аудару бойынша өтпелі кезең (transition period) ескеріледі. Өтпелі кезеңнің ұзақтығы 30 (отыз) жұмыс күнінен аспайды.

      29. Қордың зейнетақы активтерінің сыртқы басқаруға берілетін бір бөлігі Ұлттық Банктің кастодиан банктегі (банктердегі) шоттарында және Қордың клирингтік ұйымындағы (ұйымдарындағы) маржа шоттарында Ұлттық Банктің рұқсатымен сақталады.

      30. Инвестициялық басқару шартының талаптары мен шектеулері Ұлттық Банктің Қордың зейнетақы активтерімен инвестициялық операцияларды жүзеге асыруы шеңберінде белгіленген талаптар мен шектеулерге сәйкес келеді.

      31. Қағидалардың 25-тармағының 4), 6), 7), 9), 11), 12) тармақшаларын қоспағанда, осы тарауда белгіленген талаптар сыртқы транзиттік басқарушы сыртқы транзиттік басқаруды жүзеге асырған кезде Ұлттық Банк пен сыртқы транзиттік басқарушы арасында туындайтын қатынастарға қолданылады.

5. Сыртқы басқару нәтижелері және мониторинг

      32. Қордың зейнетақы активтерін сыртқы басқаруға берген кезден бастап уәкілетті бөлімше сыртқы басқарушы қызметінің күн сайынғы мониторингін жүргізеді: инвестициялық басқару шартында көрсетілген шектеулерге сәйкес келуі тексеріледі, сыртқы басқарушы жасайтын мәмілелердің мониторингі жүзеге асырылады, сыртқы басқарудағы портфель тәуекелінің және кірістілігінің көрсеткіштері бағаланады.

      33. Сыртқы басқарушы жұмысының тиімділігін бағалау Қағидалардың 4-қосымшасында келтірілген сыртқы басқарушы жұмысының тиімділігін бағалау көрсеткіштерінің және Ұлттық Банк пен Қордың мамандарына ұсынылған оқытудың және технологиялардың сапасы негізінде жүргізіледі.

      34. Уәкілетті бөлімше жылына бір рет кезеңдікпен сыртқы басқарушымен кездесу өткізеді, онда сыртқы басқарушы басқару нәтижелері туралы, инвестициялық шектеулердің орындалуы туралы есеп береді, нарықтық ахуалға және оның портфель мен басқару стратегиясына ықтимал әсер етуіне баға береді.

      35. Сыртқы басқарушы жұмысының тиімділігін бағалау рәсімі Қағидалардың 4-қосымшасында келтірілген сыртқы басқарушы жұмысының тиімділігін бағалау көрсеткіштеріне сәйкес жүзеге асырылады және жүргізілген талдау нәтижелері бойынша Ұлттық Банктің Басқармасы не Төрағасы немесе Төрағаның уәкілетті бөлімшеге жетекшілік ететін орынбасары осы сыртқы басқарушымен жұмысты жалғастыру туралы немесе оны тоқтату туралы тиісті шешім қабылдайды. Шешім сыртқы басқарушының 3 (үш) жылғы басқару кезеңіндегі нәтижелері негізінде қабылданады.

      36. Сыртқы басқарушының өткен екі жылдық кезең үшін алған кумулятивтік үстеме кірістілігі теріс болған жағдайда және оның абсолюттік мәні тиісті мандат бойынша кірістіліктің ауытқу өзгермелілігі көрсеткішінің (tracking error) белгіленген лимитінің абсолюттік мәнінен асып кетсе, онда Ұлттық Банк Басқармасының қарауына осы сыртқы басқарушымен жасалған инвестициялық басқару шартын бұзу туралы мәселе шығарылады.

      37. Егер сыртқы басқаруға берілетін Қағидалардың 6-тармағында белгіленген лимит жұмыс істеп тұрған екі сыртқы басқарушының қосылуына байланысты бұзылса, уәкілетті бөлімше Ұлттық Банк Төрағасының немесе Төрағаның уәкілетті бөлімшеге жетекшілік ететін орынбасарының қарауына екі сыртқы басқарушының Қағидалардың 4-қосымшасында келтірілген сыртқы басқарушы жұмысының тиімділігін бағалау көрсеткіштеріне сәйкес төмен нәтиже көрсеткен біреуімен инвестициялық басқару шартын бұзу туралы мәселені енгізеді. Көрсетілген бұзушылық туындаған күнінен бастап 4 (төрт) айдың ішінде жойылады.

      38. Сыртқы басқарушымен жасалған инвестициялық басқару шарты инвестициялық басқару шартына сәйкес:

      1) сыртқы басқарушы эталондық портфельмен салыстырғанда сыртқы басқарудағы портфельді басқару бойынша үстеме кірістілікке қол жеткізбеген кезде;

      2) инвестициялық басқару шартының талаптары бұзылған кезде;

      3) Қордың Инвестициялық стратегиясы өзгерген кезде;

      4) Ұлттық Банк Басқармасының не Ұлттық Банк Төрағасының немесе Төрағаның уәкілетті бөлімшеге жетекшілік ететін орынбасарының шешімі бойынша бұзылады.

  Бірыңғай жинақтаушы зейнетақы
қорының зейнетақы активтерін
басқарушы шетелдік ұйымдарға
бірыңғай жинақтаушы зейнетақы
қорының зейнетақы активтерін
басқару үшін қажетті іс-қимылдарды
жасауды тапсырған кезде оларға
қойылатын талаптарды қоса алғанда,
оларды таңдау қағидаларына
1-қосымша

Сыртқы басқарушыдан сұратылатын ең аз ақпарат

      1. Ұйымның қаралатын мандат түрі бойынша жұмыс тәжірибесі.

      2. Соңғы 5 жылдағы клиенттердің басқарудағы активтері, оның ішінде:

      1) басқарудағы жалпы активтер;

      2) қаралатын мандат түрі бойынша активтер;

      3) институционалдық клиенттердің активтері;

      4) орталық банктердің активтері.

      3. Сыртқы басқаруға берілген активтер үшін жауапты болатын портфельдік менеджерлер және клиенттермен байланыс жөніндегі менеджерлер туралы ақпарат.

      4. Портфельдік менеджерлер мен талдаушылар арасында соңғы 5 жылда қызметкерлердің тұрақтамауы туралы ақпарат.

      5. Инвестициялық үдерістің, портфельді басқару әдістерінің, нарықты зерттеудің толық сипаты, қаржылық ақпараттың пайдаланылатын көздері немесе қаржы құралдарын бағалаудың модельдері.

      6. Активтерді активтік басқару кезінде туындаған активтік нарық тәуекелінің үлгісін жасау, мониторингі және басқару қалай жүзеге асырылады (егер қаралатын мандат түрі активтерді активтік басқаруға жататын болса)?

      7. Тәуекелдерді бақылау және басқару бойынша арнайы бағдарламалық қамтамасыз етудің болуы.

      8. Соңғы 5 жылдағы ұқсас немесе жақын эталондық портфель және мандат түрі бар портфельді басқарудың тарихи нәтижесі.

      9. Бухгалтерлік және талдамалық есептілікте қолданылатын кірістілікті, тәуекелді есептеу үшін пайдаланылатын бағдарламалық қамтамасыз етудің сипаты.

      10. Ішкі корпоративтік этиканың сипаты.

      11. Инвестициялық басқару шартының талаптары бұзылған жағдайда, сыртқы басқарушының Ұлттық Банктің алдындағы жауапкершілігі.

      12. Клиентті сыртқы басқарушының қателерінен қорғау үшін сақтандырудың қандай түрлері пайдаланылады?

      13. Бас ұйымның кредиттік рейтингі (егер бар болса), сыртқы басқарушының оның бас ұйымына сыртқы басқарушымен жасалған инвестициялық басқару шартының талаптарын сыртқы басқарушы орындамаған кезде зиянды өтеу туралы кепілдік беру мүмкіндігі не тікелей бас ұйыммен инвестициялық басқару шартына қол қою мүмкіндігі не Ұлттық Банк, сыртқы басқарушы және оның бас ұйымы арасында үшжақты инвестициялық басқару шарты түрінде.

      14. Клиенттер үшін ұсынылатын тренингтің талаптары.

      15. Басқару үшін комиссияның болжамды деңгейі туралы ақпарат.

      16. Сыртқы басқарушының қаржылық есептілігінің соңғы қаржылық жылдағы аудиторлық қорытындысы.

  Бірыңғай жинақтаушы зейнетақы
қорының зейнетақы активтерін
басқарушы шетелдік ұйымдарға
бірыңғай жинақтаушы зейнетақы
қорының зейнетақы активтерін
басқару үшін қажетті іс-қимылдарды
жасауды тапсырған кезде оларға
қойылатын талаптарды қоса алғанда,
оларды таңдау қағидаларына
2-қосымша

Сыртқы басқарушылардың ұсыныстарын
салыстырмалы талдауға арналған бағалау критерийлері


Критерийлер

Критерийдің маңыздылығы

(пайызбен)

1.

Портфельді басқарудың тарихи нәтижелері (аймақтық мандаттарға маманданған және ауқымды мандат бойынша басқарушыны таңдауға қатысатын әлеуетті сыртқы басқарушылардың ұсыныстарына салыстырмалы талдау жүргізген кезде көрсеткіштердің тиісті мандаттың қамтылуына қарай нормасы белгіленеді)

35


үстеме кірістіліктің соңғы 3-5 жылдағы орташа көрсеткіші (егер үстеме кірістілік көрсеткіші

5 жылдан кем кезеңде оң болса, көрсеткіштің

5 жылдық кезеңге қатысты нормасы белгіленеді)

40

ақпараттық коэффициенттің соңғы 3-5 жылдағы орташа көрсеткіші (егер ақпараттық коэффициенттің көрсеткіші 5 жылдан кем кезеңде оң болса, көрсеткіштің 5 жылдық кезеңге қатысты нормасы белгіленеді)

60

2.

Активтер

10


осы мандат түрі бойынша активтер көлемінің басқарудағы жалпы активтерге қатысты пайызы (аймақтық мандаттарға маманданған және ауқымды мандат бойынша басқарушыны таңдауға қатысатын әлеуетті сыртқы басқарушылардың ұсыныстарына салыстырмалы талдау жүргізген кезде аймақтық мандаттар бойынша активтердің көлемі пайдаланылады. Бұл мәннің тиісті мандаттың қамтылуына байланысты нормасы белгіленеді)

65

институционалдық инвесторлардың активтері көлемінің басқарудағы жалпы активтерге қатысты пайызы

35

3.

Команда

15





тиісті мандат бойынша активтерді басқаруға жауапты портфельдік менеджерлердің және талдаушылардың орташа жұмыс тәжірибесі

50

компания бойынша жалпы алғанда портфельдік менеджерлер мен талдаушылардың арасында мамандардың тұрақтамауының төмен болуы

50

4.

Кредиттік мәртебе

5




егер бас ұйымның кепілдігі болса не инвестициялық басқару шартына бас ұйым қол қойса, онда бас ұйымның кредиттік рейтингісі (S&P немесе Moody's), олай болмаған жағдайда шетелдік ұйымның кредиттік рейтингісі (S&P немесе Moody's)




5.

Басқару үшін төленетін комиссияның деңгейі

20

Базалық комиссияның деңгейі

90

Net new high basis since inception қағидатын қабылдау

10

6.

Сервис

8




Ұлттық Банктің/Қордың мамандарын оқыту

70

күн сайынғы есептілік

30

7.

Тәуекелдерді бақылау және басқару бойынша арнайы бағдарламалық қамтамасыз етудің болуы

2

8.

Инвестициялық басқару шартының талаптары бұзылған жағдайда Ұлттық Банк алдында жауапкершілік қабылдау

5

  Бірыңғай жинақтаушы зейнетақы
қорының зейнетақы активтерін
басқарушы шетелдік ұйымдарға
бірыңғай жинақтаушы зейнетақы
қорының зейнетақы активтерін
басқару үшін қажетті іс-қимылдарды
жасауды тапсырған кезде оларға
қойылатын талаптарды қоса алғанда,
оларды таңдау қағидаларына
3-қосымша

Сыртқы басқарушының ұсыныстарын бағалау критерийлерінің
кестесіне сәйкес бағалау тәртібі

      1. Сыртқы басқарушылардың ұсыныстарын салыстырмалы талдауға арналған бағалау критерийлерінде (бұдан әрі – Кесте) келтірілген, тиісті үлестері бар барлық көрсеткіштер сомасы сыртқы басқарушының ұсынысын бағалау болып табылады.

      2. Қандай да болмасын көрсеткіш Кестеге енгізілмес бұрын, төмендегі формула пайдаланыла отырып, көрсеткіштің қаралатын критерийдегі ең жақсы көрсеткішке қатысты нормасы белгіленеді:

      Басқарушының нормасы белгіленген көрсеткіші = Басқарушының көрсеткіші/барлық сыртқы басқарушылар бойынша көрсеткіштің ең жоғары мәні.

      3. Егер сыртқы басқарушы мандаттың жарияланған түрі бойынша активтерді басқа мандаттың шеңберінде басқарса, онда осы активтерді басқарудың тарихи нәтижелерін басқа мандаттың шеңберінде бағалау жүзеге асырылады.

      4. Бас ұйымның және/немесе сыртқы басқарушының кредиттік рейтингісін бағалау кезінде мынадай көрсеткіштер жүйесі пайдаланылады:

Кредиттік рейтинг

(S&P)

Көрсеткіш

AAA

1

AA+

0,8

AA

0,7

AA-

0,6

A+

0,5

A

0,4

A-

0,3

ВВВ+

0,2

ВВВ

0,1

ВВВ-дан төмен

0

      5. Ұлттық Банктің мамандарын оқытуды бағалау кезінде көрсеткіштердің мынадай жүйесі пайдаланылады:

Тренинг талаптары

Көрсеткіш

Сыртқы басқарушы ұшу, тұру, тамақтану ақысын төлейді

1

Сыртқы басқарушы тұру, тамақтану ақысын төлейді

0.5

Сыртқы басқарушы тұру ақысын төлейді

0.2

  Бірыңғай жинақтаушы зейнетақы
қорының зейнетақы активтерін
басқарушы шетелдік ұйымдарға
бірыңғай жинақтаушы зейнетақы
қорының зейнетақы активтерін
басқару үшін қажетті іс-қимылдарды
жасауды тапсырған кезде оларға
қойылатын талаптарды қоса алғанда,
оларды таңдау қағидаларына
4-қосымша

Сыртқы басқарушы жұмысының тиімділігін бағалау
көрсеткіштері

      Сыртқы басқарушының жұмысын бағалау кезінде субъективтілікті болдырмау үшін сыртқы басқарушыларды сандық және сапалық көрсеткіштерге сәйкес бағалау және балл қою негізгі мақсат болып табылады.

      Сандық көрсеткіштер:

      Ақпараттық коэффициент (Information ratio)

Пайыздар

Ақпараттық

коэффициент

(Information ratio)

>1

3 балл

0,5 - 1

2 балл

0 - 0,5

1 балл

0

0 балл

(-) 0,5- 0

(-) 1 балл

(-) 1 - (-) 0,5

(-) 2 балл

<(-) 1

(-) 3 балл

      Сапалық көрсеткіштер:

      1) қызметкерлерді жылжыту (Staff turnover);

Пайыздар

Қызметкерлерді жылжыту (Staff turnover)

> 30

(-) 0,5 балл

5 - 30

(-) 0,25 балл

0 - 5

0 балл

      2) операциялық тәуекел (Operational risk).

      операциялық қате салдарынан инвестициялық шектеулерді бұзудың әрбір фактісі үшін бағадан 0,2 балл алынады;

      есептілікті көрсетілген мерзімде жүйелі түрде ұсынбаған жағдайда бағадан 0,2 балл алынады.

      3) іскерлік этиканы сақтау (compliance with a Code of Business Ethics).

      сыртқы басқарушының іскерлік этиканы бұзуының әрбір фактісі үшін бағадан 0,5 балл алынады;

      инвестициялық басқару шартына сәйкес Ұлттық Банктің тапсырмаларын жүйелі түрде уақтылы орындамаған жағдайда, бағадан 0,5 балл алынады.

Об утверждении Правил выбора зарубежных организаций, управляющих пенсионными активами единого накопительного пенсионного фонда, включая требования к ним, при поручении им совершать действия, необходимые для управления пенсионными активами единого накопительного пенсионного фонда

Постановление Правления Национального Банка Республики Казахстан от 27 августа 2013 года № 222. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 12 октября 2013 года № 8813. Утратило силу постановлением Правления Национального Банка Республики Казахстан от 27 сентября 2017 года № 173 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования)

      Сноска. Утратило силу постановлением Правления Национального Банка РК от 27.09.2017 № 173 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      В соответствии с Законом Республики Казахстан от 30 марта 1995 года "О Национальном Банке Республики Казахстан" и в целях обеспечения эффективности управления пенсионными активами единого накопительного пенсионного фонда Правление Национального Банка Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      1. Утвердить прилагаемые Правила выбора зарубежных организаций, управляющих пенсионными активами единого накопительного пенсионного фонда, включая требования к ним, при поручении им совершать действия, необходимые для управления пенсионными активами единого накопительного пенсионного фонда.

      2. Настоящее постановление вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

Председатель


Национального Банка

Г. Марченко


  Утверждены
постановлением Правления
Национального Банка
Республики Казахстан
от 27 августа 2013 года № 222

Правила
выбора зарубежных организаций, управляющих пенсионными
активами единого накопительного пенсионного фонда, включая
требования к ним, при поручении им совершать действия,
необходимые для управления пенсионными активами единого накопительного пенсионного фонда
1. Общие положения

      1. Правила выбора зарубежных организаций, управляющих пенсионными активами единого накопительного пенсионного фонда, включая требования к ним, при поручении им совершать действия, необходимые для управления пенсионными активами единого накопительного пенсионного фонда (далее - Правила) разработаны в соответствии с законами Республики Казахстан от 30 марта 1995 года "О Национальном Банке Республики Казахстан", от 21 июня 2013 года "О пенсионном обеспечении в Республике Казахстан" и регулируют порядок выбора зарубежных организаций, управляющих пенсионными активами единого накопительного пенсионного фонда (далее - Фонд), включая требования к ним, при поручении им совершать действия, необходимые для управления пенсионными активами Фонда.

      2. Часть пенсионных активов Фонда во внешнее управление передается для:

      1) снижения уровня рисков, связанных с концентрацией управления, посредством диверсификации управления;

      2) увеличения доходности пенсионных активов Фонда благодаря использованию опыта, аналитических материалов, исследований и технических ресурсов внешнего управляющего;

      3) получения дополнительной экспертизы в области управления активами, обучения персонала;

      4) возможности использования новых классов активов, по которым нет опыта во внутреннем управлении.

      3. В Правилах используются следующие понятия:

      1) региональный мандат – портфель, инвестиции которого сосредоточены в рамках одной страны (рынка, региона);

      2) активное управление активами - это вид управления, при котором целевое значение изменчивости отклонения доходности (tracking error) превышает 0.5 процента;

      3) пассивное управление активами - это вид управления, при котором значение изменчивости отклонения доходности (tracking error) не превышает 0.5 процента. При пассивном управлении доходность портфеля во внешнем управлении приблизительно равна доходности эталонного портфеля;

      4) внешнее управление активами – вид управления активами, при котором происходит передача активов в доверительное управление зарубежной организации, специализирующейся на доверительном управлении активами клиентов и осуществляющей свою деятельность на международных финансовых рынках;

      5) внешнее транзитное управление активами – это техническая функция формирования и поддержания внешним транзитным управляющим на срок до 6 (шести) месяцев временного портфеля определенной структуры из активов, предназначенных для перевода от одного управляющего другому, с целью минимизации рисков и издержек, сопутствующих трансформации передаваемых активов;

      6) информационный коэффициент (information ratio) - отношение исторической сверхдоходности к историческому уровню риска (изменчивости отклонения доходности);

      7) глобальный мандат – портфель, инвестиции которого выходят за рамки одной страны (рынка, региона);

      8) головная организация – зарубежная организация, владеющая контрольным пакетом акций дочерних организаций;

      9) уровень сверхдоходности - разница между фактически достигнутым уровнем доходности и уровнем доходности эталонного портфеля;

      10) институциональный инвестор - юридическое лицо, выступающее в роли держателя финансовых активов и осуществляющее профессиональную деятельность по инвестированию финансовых активов;

      11) изменчивость отклонения доходности (tracking error) – основной показатель рыночного риска портфеля по отношению к эталонному портфелю, отражающий изменчивость отклонения доходности портфеля от доходности эталонного портфеля;

      12) специализированный мандат – мандат, передаваемый с целью диверсификации стилей управления и отрицательной корреляции между внешними управляющими;

      13) мандат – портфель, имеющий инвестиционные характеристики, определяемые Национальным Банком Республики Казахстан (далее – Национальный Банк);

      14) маржевой счет – это счет для проведения операций с производными финансовыми инструментами, открытый в клиринговой организации, являющейся организацией, аффилированной с биржами, обеспечивающей действительность, поставку и проведение расчетов по операциям с производными финансовыми инструментами;

      15) внешний управляющий - зарубежная организация, специализирующаяся на доверительном управлении активами клиентов и осуществляющая свою деятельность на международных финансовых рынках;

      16) внешний транзитный управляющий – зарубежная организация, оказывающая услуги транзитного управления активами клиентов и осуществляющая свою деятельность на международных финансовых рынках, назначаемая Председателем или заместителем Председателя Национального Банка, курирующим уполномоченное подразделение на основании сравнительного анализа ценовых предложений;

      17) уполномоченное подразделение – подразделение монетарных операций Национального Банка;

      18) эталонный портфель – набор инструментов, отражающий стратегические интересы инвестора. Доходность эталонного портфеля служит мерой при оценке доходности управления активами. В качестве эталонного портфеля используются индексы, разработанные и отслеживаемые ведущими мировыми, финансовыми организациями либо Национальным Банком.

2. Основные условия внешнего и внешнего транзитного
управления пенсионными активами Фонда

      4. Управление активами Фонда осуществляется как внешним управляющим, так и внешним транзитным управляющим.

      5. Во внешнее или внешнее транзитное управление передаются деньги и другие активы, входящие в состав пенсионных активов Фонда.

      6. Общий допустимый объем пенсионных активов Фонда, передаваемый во внешнее управление одному внешнему управляющему, составляет не более 10 (десяти) процентов портфеля пенсионных активов Фонда в иностранной валюте.

      7. Вид управления активами (активное, пассивное) и параметры эталонного портфеля определяются в рамках осуществления Национальным Банком инвестиционных операций с пенсионными активами Фонда.

      8. Внешнему или внешнему транзитному управляющему выплачивается фиксированное вознаграждение и/или вознаграждение, зависящее от результатов управления, в порядке, определенном договором на инвестиционное управление пенсионными активами Фонда (далее – договор на инвестиционное управление), переданными во внешнее или внешнее транзитное управление.

3. Порядок принятия решения и передачи пенсионных
активов Фонда во внешнее или внешнее транзитное управление

      9. Решение о необходимости передачи пенсионных активов Фонда во внешнее или внешнее транзитное управление принимается Председателем или заместителем Председателя Национального Банка, курирующим уполномоченное подразделение.

      10. Если внешний управляющий, осуществляющий внешнее управление золотовалютными активами Национального Банка и (или) активами Национального фонда Республики Казахстан, удовлетворяет критериям, установленным пунктами 15 и 16 Правил, по решению Председателя или заместителя Председателя Национального Банка, курирующего уполномоченное подразделение, его кандидатура выносится на рассмотрение Правления Национального Банка без проведения процедур, предусмотренных пунктами 11, 12, 13 и 14 Правил.

      11. Уполномоченное подразделение публикует на интернет-ресурсе Национального Банка, в сети Интернет информацию о предстоящем проведении тендера по выбору внешнего управляющего, составляет список потенциальных внешних управляющих, рассылает эту информацию потенциальным внешним управляющим. Информация о предстоящем тендере содержит следующее:

      1) описание типа мандата и его характеристик (эталонный портфель, цели управления, инвестиционные ограничения, приблизительный объем мандата);

      2) минимальную информацию, запрашиваемую у внешнего управляющего, в соответствии с приложением 1 к Правилам, и срок представления ответов;

      3) требования к потенциальным внешним управляющим;

      4) сведения о должностных лицах Национального Банка, ответственных за проведение тендера.

      12. Выбор внешних управляющих осуществляется уполномоченным подразделением.

      13. Потенциальные внешние управляющие представляют ответы на информацию, запрашиваемую в соответствии с приложением 1 к Правилам, в электронном виде и/или на бумажном носителе в срок, установленный в информации о предстоящем тендере, но не позднее 1 (одного) месяца со дня опубликования на интернет-ресурсе Национального Банка в сети Интернет информации о предстоящем проведении тендера по выбору внешнего управляющего.

      14. Уполномоченное подразделение производит сравнительный анализ всех поступивших предложений, с учетом обязательных критериев выбора внешних управляющих, установленных пунктами 15 и 16 Правил.

      В случае если внешний управляющий удовлетворяет обязательным критериям, проводится дальнейшее рассмотрение предложения и сравнительный анализ по оценочным критериям для сравнительного анализа предложений внешних управляющих в соответствии с приложением 2 к Правилам.

      Порядок оценки предложения внешнего управляющего в соответствии с таблицей оценочных критериев приведен в приложении 3 к Правилам.

      15. Обязательные критерии для мандатов, в которых объем передаваемых пенсионных активов Фонда одному внешнему управляющему превышает эквивалент 300 (трехсот) миллионов долларов США, следующие:

      1) не менее 10 (десяти) лет опыта работы с финансовыми инструментами, в которые предполагается инвестировать пенсионные активы Фонда, из которых не менее 5 (пяти) лет опыта работы по объявленному типу мандата.

      Если объявлен тендер по выбору внешнего управляющего по глобальному мандату, а участник тендера имеет под управлением исключительно аналогичные региональные мандаты, охватывающие не менее 75 (семидесяти пяти) процентов всего глобального мандата, то опыт работы по этим региональным мандатам составляет не менее 5 (пяти) лет;

      2) размер активов под управлением: внешний управляющий имеет под управлением совокупные активы клиентов не менее эквивалента 25 (двадцати пяти) миллиардов долларов США;

      3) размер активов по рассматриваемому типу мандата под управлением: внешний управляющий имеет по рассматриваемому типу мандата совокупные активы клиентов не менее эквивалента 1 (одного) миллиарда долларов США.

      Если объявлен тендер по выбору внешнего управляющего по глобальному мандату, а участник тендера имеет под управлением исключительно аналогичные региональные мандаты, охватывающие не менее 75 (семидесяти пяти) процентов охвата глобального мандата, то размер активов по этим региональным мандатам составляет не менее эквивалента 1 (одного) миллиарда долларов США.

      16. Обязательные критерии для специализированных мандатов, в которых объем передаваемых пенсионных активов Фонда одному внешнему управляющему не превышает эквивалент 300 (трехсот) миллионов долларов США, следующие:

      1) не менее 5 (пяти) лет опыта работы с финансовыми инструментами, в которые предполагается инвестировать пенсионные активы Фонда, из которых не менее 3 (трех) лет опыта работы по объявленному типу мандата.

      Если объявлен тендер по выбору внешнего управляющего по глобальному мандату, а участник тендера имеет под управлением исключительно аналогичные региональные мандаты, охватывающие не менее 75 (семидесяти пяти) процентов всего глобального мандата, то опыт работы по этим региональным мандатам составляет не менее 3 (трех) лет;

      2) размер активов под управлением: внешний управляющий имеет под управлением совокупные активы клиентов не менее эквивалента 3 (трех) миллиардов долларов США, за исключением внешних управляющих по мандатам альтернативных инструментов, для которых размер совокупных активов клиентов под управлением составляет не менее 1 (одного) миллиарда долларов США;

      3) размер активов по рассматриваемому типу мандата под управлением: внешний управляющий имеет по рассматриваемому типу мандата совокупные активы клиентов не менее эквивалента 150 (ста пятидесяти) миллионов долларов США.

      Если объявлен тендер по выбору внешнего управляющего по глобальному мандату, а участник тендера имеет под управлением исключительно аналогичные региональные мандаты, охватывающие не менее 75 (семидесяти пяти) процентов охвата глобального мандата, то размер активов по этим региональным мандатам составляет не менее эквивалента 150 (ста пятидесяти) миллионов долларов США.

      После начала действия специализированного мандата одному внешнему управляющему по результатам его управления передаются пенсионные активы в размере, превышающем 300 (триста) миллионов долларов США, но не более ограничения, указанного в пункте 6 Правил.

      17. Допускается обращение Национального Банка с запросом о результатах и качестве управления внешнего управляющего к его клиентам.

      18. Срок подготовки заключения по анализу предложений внешних управляющих составляет не более 2 (двух) месяцев со дня представления внешними управляющими запрашиваемой информации.

      19. Подготовленное уполномоченным подразделением заключение, содержащее сравнительный анализ предложений по внешнему управлению и рекомендации по выбору внешнего управляющего, передается на рассмотрение Председателю или заместителю Председателя Национального Банка, курирующему уполномоченное подразделение, который по результатам рассмотрения утверждает наиболее выгодные предложения внешних управляющих (короткий список - short list). Уполномоченное подразделение проводит переговоры с потенциальными внешними управляющими из короткого списка - short list для целей улучшения условий предложения.

      20. Допускается проведение встреч с потенциальными внешними управляющими для получения более детальной и точной информации о внешнем управляющем, порядке принятия инвестиционных решений и процедурах контроля за рисками.

      21. Каждый внешний управляющий утверждается решением Правления Национального Банка, предусматривающим заключение договора на инвестиционное управление между Национальным Банком и внешним управляющим.

      22. Уполномоченное подразделение после утверждения Правлением Национального Банка внешнего управляющего представляет каждому участнику тендера уведомление об итоге тендера.

      23. Передача пенсионных активов Фонда во внешнее транзитное управление осуществляется после подписания договора на инвестиционное управление с внешним транзитным управляющим.

      24. На основании решения Правления Национального Банка об утверждении внешнего управляющего, уполномоченное подразделение проводит процедуру подготовки и заключения договора на инвестиционное управление с внешним управляющим и осуществляет дальнейший мониторинг и контроль за выполнением всех условий договора на инвестиционное управление с внешним управляющим Фонда.

4. Условия договора на инвестиционное управление
пенсионными активами Фонда, переданными во внешнее управление

      25. В договоре на инвестиционное управление пенсионными активами Фонда (далее – договор на инвестиционное управление) с внешним управляющим содержатся следующие условия:

      1) право Национального Банка в любой момент досрочно расторгнуть договор на инвестиционное управление с внешним управляющим без объяснения причин;

      2) право Национального Банка по своему усмотрению пополнять/отзывать часть пенсионных активов Фонда, находящихся во внешнем управлении;

      3) подписание договора на инвестиционное управление на государственном и на приемлемом для сторон языке;

      4) представление внешним управляющим информации о передвижении его персонала, ответственного за управление пенсионными активами Фонда, переданными во внешнее управление;

      5) посещение внешнего управляющего специалистами Национального Банка, Фонда и независимыми аудиторами для целей проверки операций по счету, а также получения более детальной и точной информации о внешнем управляющем, порядке принятия инвестиционных решений и процедурах контроля за рисками;

      6) невозможность использования в качестве брокеров по сделкам с пенсионными активами Фонда, переданными во внешнее управление, аффилированных с внешним управляющим организаций;

      7) об ответственности внешнего управляющего за нарушение установленного лимита ожидаемой изменчивости отклонения доходности (еxpected tracking error);

      8) об ответственности за возможные убытки, причиненные Фонду вследствие небрежности, преднамеренного невыполнения обязательств или мошенничества со стороны внешнего управляющего;

      9) консультирование, обучение или стажировка сотрудников Национального Банка и Фонда, осуществляющих управление и мониторинг пенсионных активов Фонда;

      10) в случае расторжения договора на инвестиционное управление внешний управляющий представляет сверенную с банком(-ами)-кастодианом(-ами) полную отчетность по портфелю на дату расторжения;

      11) внешний управляющий на регулярной основе представляет Национальному Банку отчетность в соответствии со следующими основными направлениями:

      ежедневная отчетность по совершенным за предыдущий рабочий день операциям;

      ежедневная отчетность по позициям портфеля за предыдущий рабочий день;

      оценка портфеля (распределение активов по различным классам и видам валют, состав портфеля на конец отчетного месяца, рыночная стоимость активов на конец отчетного месяца);

      анализ результатов управления портфелем (ежемесячные и общие результаты по управлению портфелем в разрезе достигнутой доходности, показателей риска портфеля и уровня изменчивости отклонения доходности (tracking error) в сравнении с эталонным портфелем);

      экономический отчет о состоянии рынков, текущие стратегии и объяснение наиболее важных изменений в структуре управления и их влиянии на портфель в виде презентаций во время визитов внешних управляющих или посредством телефонных конференций;

      вклад различных факторов в доходность портфеля (performance attribution report) для активного типа мандата с периодичностью на конец каждого квартала и года;

      12) ежемесячно на конец каждого месяца внешний управляющий проводит сверку (reconciliation) состава портфеля, переданного во внешнее управление, с данными банка(-ов)-кастодиана(-ов) в соответствии со сроками, предусмотренными договором на инвестиционное управление;

      13) возможность внесения изменений и дополнений в договор на инвестиционное управление с письменного согласия обеих сторон.

      Национальный Банк рассматривает предложения внешнего управляющего при его согласии с условиями договора на инвестиционное управление, предусмотренными настоящим пунктом.

      26. Договор на инвестиционное управление со стороны Национального Банка подписывается Председателем или заместителем Председателя Национального Банка, курирующим уполномоченное подразделение.

      27. В соответствии с подписанным договором на инвестиционное управление Национальный Банк осуществляет передачу части пенсионных активов Фонда во внешнее управление путем перевода денег и/или ценных бумаг на счета Национального Банка у банка(-ов)-кастодиана(-ов), предназначенные для внешнего управления.

      28. При передаче пенсионных активов Фонда во внешнее управление учитывается переходный период по переводу активов из одного вида в другой (transition period). Длительность переходного периода не превышает 30 (тридцать) рабочих дней.

      29. Часть пенсионных активов Фонда, передаваемая во внешнее управление, хранится на счетах Национального Банка в банке(-ах)-кастодиане(-ах) и на маржевом счете у клиринговой(-ых) организации(-ий) Фонда, с разрешения Национального Банка.

      30. Условия и ограничения договора на инвестиционное управление отвечают условиям и ограничениям, установленным в рамках осуществления Национальным Банком инвестиционных операций с пенсионными активами Фонда.

      31. Требования, установленные настоящей главой, за исключением подпунктов 4), 6), 7), 9), 11), 12) пункта 25 Правил, распространяются на отношения, возникающие между Национальным Банком и внешним транзитным управляющим при осуществлении последним внешнего транзитного управления.

5. Результаты внешнего управления и мониторинг

      32. С момента передачи пенсионных активов Фонда во внешнее управление уполномоченным подразделением проводится ежедневный мониторинг деятельности внешнего управляющего: проверяется соответствие ограничениям, указанным в договоре на инвестиционное управление, осуществляется мониторинг за сделками, совершаемыми внешним управляющим, оцениваются показатели риска и доходности портфеля во внешнем управлении.

      33. Оценка эффективности работы внешнего управляющего проводится на основе показателей оценки эффективности работы внешнего управляющего, приведенных в приложении 4 к Правилам, и качества предоставленного специалистам Национального Банка и Фонда обучения и технологий.

      34. С периодичностью один раз в год уполномоченное подразделение проводит встречу с внешним управляющим, на которой внешний управляющий отчитывается о результатах управления, об исполнении инвестиционных ограничений, дает оценку рыночной ситуации и ее возможном влиянии на портфель и на стратегию управления.

      35. Процедура оценки эффективности работы внешнего управляющего осуществляется в соответствии с показателями оценки эффективности работы внешнего управляющего, приведенными в приложении 4 к Правилам, и по результатам проведенного анализа Правлением Национального Банка, принимается соответствующее решение о продолжении работы с данным внешним управляющим или о ее прекращении. Решение принимается на основе результатов внешнего управляющего за период управления в 3 (три) года.

      36. В случае если кумулятивная сверхдоходность, полученная внешним управляющим за прошлый двухлетний период, отрицательна, и ее абсолютное значение превышает абсолютное значение установленного лимита показателя изменчивости отклонения доходности (tracking error) по соответствующему мандату, то на рассмотрение Правления Национального Банка выносится вопрос о расторжении договора на инвестиционное управление с данным внешним управляющим.

      37. Если происходит нарушение лимита, установленного пунктом 6 Правил, передаваемого во внешнее управление ввиду слияния двух действующих внешних управляющих, уполномоченное подразделение, вносит на рассмотрение Председателя или заместителя Председателя Национального Банка, курирующего уполномоченное подразделение, вопрос о расторжении договора на инвестиционное управление с одним из двух внешних управляющих, показавшим низкий результат, согласно показателям оценки эффективности работы внешнего управляющего, приведенным в приложении 4 к Правилам. Указанное нарушение устраняется в течение 4 (четырех) месяцев со дня возникновения.

      38. Расторжение договора на инвестиционное управление с внешним управляющим производится в соответствии с договором на инвестиционное управление:

      1) при недостижении внешним управляющим сверхдоходности по управлению портфелем во внешнем управлении по сравнению с эталонным портфелем;

      2) при нарушении условий договора на инвестиционное управление;

      3) при изменении Инвестиционной декларации Фонда;

      4) по решению Правления Национального Банка либо Председателя или заместителя Председателя Национального Банка, курирующего уполномоченное подразделение.

  Приложение 1
к Правилам выбора зарубежных организаций,
управляющих пенсионными активами
единого накопительного пенсионного фонда,
включая требования к ним, при поручении
им совершать действия, необходимые
для управления пенсионными активами
единого накопительного пенсионного фонда

      Минимальная информация, запрашиваемая у внешнего управляющего

      1. Опыт работы организации по рассматриваемому типу мандата.

      2. Активы клиентов под управлением за последние 5 лет, в том числе:

      1) общие активы под управлением;

      2) активы по рассматриваемому типу мандата;

      3) активы институциональных клиентов;

      4) активы центральных банков.

      3. Информация о портфельных менеджерах и менеджерах по связям с клиентами, которые будут ответственными за активы, переданные во внешнее управление.

      4. Информация о текучести персонала за последние 5 лет среди портфельных менеджеров и аналитиков.

      5. Подробное описание инвестиционного процесса, методов управления портфелем, исследования рынка, используемые источники финансовой информации или модели оценки финансовых инструментов.

      6. Каким образом осуществляется моделирование, мониторинг и управление активным рыночным риском, возникшим при активном управлении активами (в случае если рассматриваемый тип мандата относится к активному управлению активами)?

      7. Наличие специализированного программного обеспечения по контролю и управлению рисками.

      8. Исторические результаты управления портфелем с аналогичным или близким эталонным портфелем и типом мандата за последние 5 лет.

      9. Описание программного обеспечения, используемого для расчета доходности, риска, применяемых в бухгалтерской и аналитической отчетности.

      10. Описание внутренней корпоративной этики.

      11. Ответственность внешнего управляющего перед Национальным Банком в случае нарушения условий договора на инвестиционное управление.

      12. Какие виды страхования используются для защиты клиента от ошибок внешнего управляющего?

      13. Кредитный рейтинг головной организации (если имеется), возможность внешнего управляющего предоставить гарантию его головной организации о компенсации ущерба при невыполнении внешним управляющим условий договора на инвестиционное управление с внешним управляющим, либо возможность подписания договора на инвестиционное управление непосредственно с головной организацией, либо в виде трехстороннего договора на инвестиционное управление между Национальным Банком, внешним управляющим и его головной организацией.

      14. Условия предоставляемого для клиентов тренинга.

      15. Информация о предполагаемом уровне комиссии за управление.

      16. Аудиторское заключение финансовой отчетности внешнего управляющего, за последний календарный год.

  Приложение 2
к Правилам выбора зарубежных организаций,
управляющих пенсионными активами
единого накопительного пенсионного фонда,
включая требования к ним, при поручении
им совершать действия, необходимые
для управления пенсионными активами
единого накопительного пенсионного фонда

      Оценочные критерии для сравнительного анализа

      предложений внешних управляющих


Критерий

Значимость критерия (в процентах)

1.

Исторические результаты управления портфелем (при проведении сравнительного анализа предложений потенциальных внешних управляющих, специализирующихся на региональных мандатах и участвующих в выборе управляющего по глобальному мандату, показатели нормируются в зависимости от охвата соответствующего мандата)

35


средний показатель сверхдоходности за последние 3-5 лет (в случае если показатель сверхдоходности за период менее 5 лет положительный, показатель нормируется относительно периода в 5 лет)

40

средний показатель информационного коэффициента за последние 3-5 лет (в случае если показатель информационного коэффициента за период менее 5 лет положительный, показатель нормируется относительно периода в 5 лет)

60

2.

Активы

10


процент объема активов по данному типу мандата к общим активам под управлением (при проведении сравнительного анализа предложений потенциальных внешних управляющих, специализирующихся на региональных мандатах и участвующих в выборе управляющего по глобальному мандату, используется объем активов по региональным мандатам. Данное значение нормируется в зависимости от охвата соответствующего мандата)

65

процент объема активов институциональных инвесторов к общим активам под управлением

35

3.

Команда

15


средний опыт работы портфельных менеджеров и аналитиков, ответственных за управление активами по соответствующему мандату

50

низкая текучесть кадров среди портфельных менеджеров и аналитиков в целом по компании

50

4.

Кредитный статус

5


в случае если есть гарантия головной организации, либо договор на инвестиционное управление подписывается с головной организацией, то кредитный рейтинг головной организации (S&P или Moody's), в противном случае кредитный рейтинг зарубежной организации (S&P или Moody's)


5.

Уровень комиссии за управление

20

Уровень базовой комиссии

90

Принятие принципа net new high basis since inception

10

6.

Сервис

8


обучение специалистов Национального Банка/Фонда

70

ежедневная отчетность

30

7.

Наличие специализированного программного обеспечения по контролю и управлению рисками

2

8.

Принятие ответственности перед Национальным Банком в случае нарушения условий договора на инвестиционное управление

5

  Приложение 3
к Правилам выбора зарубежных организаций,
управляющих пенсионными активами
единого накопительного пенсионного фонда,
включая требования к ним, при поручении
им совершать действия, необходимые
для управления пенсионными активами
единого накопительного пенсионного фонда

      Порядок оценки предложения внешнего управляющего

      в соответствии с таблицей оценочных критериев

      1. Оценкой предложения внешнего управляющего служит сумма всех показателей, приведенных в оценочных критериях для сравнительного анализа предложений внешних управляющих (далее - Таблица) с соответствующими весами.

      2. Перед тем, как тот или иной показатель будет внесен в Таблицу, показатель нормируется относительно лучшего показателя в рассматриваемом критерии с использованием формулы:

      Нормированный показатель управляющего = Показатель управляющего/максимальное значение показателя по всем внешним управляющим.

      3. Если внешний управляющий управляет активами по объявленному типу мандата в рамках другого мандата, то осуществляется оценка исторических результатов управления данными активами в рамках другого мандата.

      4. При оценке кредитного рейтинга головной организации и/или внешнего управляющего используется следующая система показателей:

Кредитный рейтинг (S&P)

Показатель

AAA

1

AA+

0,8

AA

0,7

AA-

0,6

A+

0,5

A

0,4

A-

0,3

ВВВ+

0,2

ВВВ

0,1

Ниже ВВВ

0


      5. При оценке обучения специалистов Национального Банка/Фонда используется следующая система показателей:

Условия тренинга

Показатель

Внешний управляющий оплачивает перелет, проживание, питание

1

Внешний управляющий оплачивает проживание, питание

0.5

Внешний управляющий оплачивает проживание

0.2

  Приложение 4
к Правилам выбора зарубежных организаций,
управляющих пенсионными активами
единого накопительного пенсионного фонда,
включая требования к ним, при поручении
им совершать действия, необходимые
для управления пенсионными активами
единого накопительного пенсионного фонда

      Показатели

      оценки эффективности работы внешнего управляющего

      Основной целью является оценка и выставление баллов внешним управляющим, согласно количественным и качественным показателям во избежание субъективности при оценке работы внешнего управляющего.

      Количественные показатели:

      Информационный коэффициент (Information ratio):

Проценты

Информационный коэффициент (Information ratio)

>1

3 балла

0,5 - 1

2 балла

0 - 0,5

1 балла

0

0 балла

(-) 0,5 - 0

(-) 1 балла

(-) 1 - (-) 0,5

(-) 2 балла

<(-) 1

(-) 3 балла


      Качественные показатели:

      1) передвижения персонала (Staff turnover):

Проценты

Передвижения персонала (Staff turnover)

> 30

(-) 0,5 балла

5 - 30

(-) 0,25 балла

0 - 5

0 балла


      2) операционный риск (Operational risk):

      за каждый факт нарушения инвестиционных ограничений вследствие операционной ошибки из оценки отнимается 0,2 балла;

      в случае систематического непредставления отчетности в указанные сроки из оценки отнимается 0,2 балла;

      3) соблюдение деловой этики (compliance with a Code of Business Ethics):

      за каждый факт нарушения внешним управляющим деловой этики из оценки отнимается 0,5 балла;

      в случае систематического несвоевременного исполнения поручений Национального Банка в соответствии с договором на инвестиционное управление из оценки отнимается 0,5 балла.