Қазақстан Республикасының мемлекеттік кірістер органдарында тәуекелдерді басқару жүйесін қолдану қағидасын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2015 жылғы 31 наурыздағы № 244 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2015 жылы 5 мамырда № 10945 тіркелді. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2018 жылғы 1 ақпандағы № 100 бұйрығымен

      Ескерту. Күші жойылды – ҚР Қаржы министрінің 01.02.2018 № 100 (алғаш рет ресми жарияланған күнінен кейін он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      "Қазақстан Республикасындағы кеден ісі туралы" Қазақстан Республикасының 2010 жылғы 30 маусымдағы Кодексінің 216-бабына сәйкес, БҰЙЫРАМЫН:

      1. Қазақстан Республикасының мемлекеттік кірістер органдарында тәуекелдерді басқару жүйесін қолдану қағидасы бекітілсін.

      2. Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігі Мемлекеттік кірістер комитетіне (Д.Е. Ерғожин) заңнамамен белгіленген тәртіпте:

      1) Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде осы бұйрықтың мемлекеттік тіркелуін;

      2) осы бұйрықты мемлекеттік тіркеуден өткізгеннен кейін күнтізбелік он күн ішінде мерзімдік баспа басылымдарда және "Әділет" ақпараттық-құқықтық жүйесінде ресми жариялауға жолдауды;

      3) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруын қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

Министр

Б. Сұлтанов


  Қазақстан Республикасы
Қаржы министрінің
2015 жылғы 31 наурыздағы
№ 244 бұйрығымен
бекітілген
 

Қазақстан Республикасының мемлекеттік кірістер органдарында
тәуекелдерді басқару жүйесін қолдану қағидасы
1. Жалпы ережелер

      1. Осы Қағида "Қазақстан Республикасындағы кеден ісі туралы" Қазақстан Республикасының 2010 жылғы 30 маусымдағы Кодексінің (бұдан әрі - Кодекс) 216-бабына сәйкес әзірленді және Қазақстан Республикасының мемлекеттік кірістер органдарында тәуекелдерді басқару жүйесін (бұдан әрі - ТБЖ) қолдану тәртібін айқындайды.

      2. Осы Қағиданың мақсаттары үшін мынадай ұғымдар пайдаланылады:

      1) тәуекелдерді анықтау жөніндегі нысаналы әдістеме - математикалық-статистикалық әдістерді пайдаланумен және (немесе) сарапшылық әдістерді қолданумен ақпаратқа талдау жүргізу тәртібі;

      2) тәуекел бейінін өзекті ету — тәуекел бейініндегі мәліметтерді өзгерту не тәуекел бейінінің қолданылуының күші жойылды деп тану;

      3) тәуекелдердің алдын алу және (немесе) азайту жөніндегі шаралар - Кодекстің 199-бабымен, сондай-ақ Кодекстің 25-тарауына сәйкес кедендік сараптамамен анықталған Кеден одағының және Қазақстан Республикасының кеден заңнамасын бұзушылықтарды болдырмау және (немесе) анықтау мақсатында кедендік бақылаудың бір немесе бірнеше нысандарын қолдану;

      4) іске қосылған тәуекел бейіні – тауарларға арналған декларациядағы мәліметтердің тәуекел бейініндегі мәліметтермен сәйкес келуі.

      3. Кедендік бақылауды жүргізу кезінде мемлекеттік кірістер органдары іріктеу қағидатын негізге алады және кедендік бақылаудың Кеден одағының және Қазақстан Республикасының кеден заңнамасының сақталуын қамтамасыз ету үшін жеткілікті нысандарымен ғана шектеледі.

      Кедендік бақылаудың объектілері мен нысандарын таңдаған кезде ТБЖ пайдаланылады.

2. Кедендік бақылау кезінде тәуекелдерді басқару жүйесін қолдану

      4. Мемлекеттік кірістер органдары ТБЖ-ны тауарларды, халықаралық тасымалдаудың көлік құралдарын, кедендік бақылауға жататын құжаттар мен адамдарды, сондай-ақ осындай тауарлар мен халықаралық тасымалдаудың көлік құралдарына, құжаттарға және адамдарға қолданылатын кедендік бақылау нысандарын және кедендік бақылауды жүргізу дәрежесін айқындау үшін қолданады.

      5. Кедендік бақылау кезінде ТБЖ қолдану екі бағытта тауарлар шығарылғанға дейін және шығарылғаннан кейін жүзеге асырылады.

      6. Мемлекеттік кірістер органдарының лауазымды адамдары тауарлар шығарылғанға дейін кедендік бақылау жүргізген кезде:

      1) тәуекел бейіндерін және тәуекел индикаторларын қалыптастыруды;

      2) кеден ісі саласындағы уәкілетті органның аумақтық бөлімшелерінің тәуекелдерді алдын алу және (немесе) азайту бойынша шаралар қолдануды;

      3) тәуекелдерді алдын алу және (немесе) азайту бойынша шараларды қолдану нәтижелеріне мониторингтеуді;

      4) тәуекел бейіндерін және тәуекел индикаторларын өзекті етуді жүзеге асырады.

      7. Мемлекеттік кірістер органдарының лауазымды адамдары тауарлар шығарылғаннан кейін кедендік бақылау жүргізген кезде:

      1) тәуекел индикаторларын қалыптастыруды;

      2) ТБЖ негізінде кедендік тексеру жүргізу үшін объектілерді таңдауды;

      3) жүргізілген кедендік тексерулер бойынша нәтижелер жүргізуді, талдауды және бағалауды;

      8. Мемлекеттік кірістер органдары тәуекел белгілері бар кедендік бақылау объектілерін таңдау мақсатында:

      1) әр түрлі көздерден алынған ақпаратты жинау мен өңдеуді, сондай-ақ ақпараттық деректер базасын қалыптастыру мен жүргізуді;

      2) тәуекелдерді анықтау, оларды сәйкестендіру және бағалау үшін деректерді (мәліметтерді) талдауды;

      3) кеден және салық заңнамасын ықтимал бұзушылықтардың белгілерін анықтау мен талдауды;

      4) тәуекелдердің алдын алу және (немесе) азайту жөнінде шараларды қолдану жөніндегі ұсыныстарды әзірлеуді жүзеге асырады.

3. Тауарлар мен көлік құралдарын кедендік тазарту кезінде
тәуекелдерді басқару жүйесін қолдана отырып кедендік бақылау

      9. ТБЖ-ны қолдана отырып кедендік бақылауды жүргізу мақсатында кедендік тазартуды жүргізуге уәкілетті аумақтық бөлімшелерінің мемлекеттік кірістер органдарының лауазымды адамдары мынадай іс-қимылдарды орындайды:

      1) тауарларға арналған декларацияда және кедендік тазартуға ұсынылған өзге де құжаттарда мәлімделген мәліметтерді тәуекел бейіндеріндегі және тәуекел индикаторларындағы мәліметтермен іске қосылған тәуекел бейіндерінің бар-жоқтығына салыстыру жүргізеді (тек тәуекелдің автоматтандырылмаған бейіндері үшін);

      2) ТБЖ ұсынымдары болған жағдайда тәуекелдердің алдын алу және (немесе) азайту жөнінде шаралары қолданады.

      Кедендік бақылаудың жүргізілген нысандарының нәтижелері бойынша тәуекелдердің алдын алу және (немесе) азайту жөнінде қабылданған шаралардың нәтижелері туралы есеп электрондық түрде толтырылады.

      10. Кедендік бақылау кезінде тәуекелдерді бағалау мен басқару ақпараттық жүйелерді қолданумен және (немесе) қағаз тасымалдағыштар негізінде жүзеге асырылады.

      Тәуекелдерді бағалау және басқарудың ақпараттық жүйесін қолданумен кедендік бақылауды жүргізу кезінде кедендік тазартуды жүргізуге уәкілетті аумақтық бөлімшелерінің мемлекеттік кірістер органдары жүйе ұсынған тәуекелдердің алдын алу және (немесе) азайту, оның ішінде кездейсоқ іріктеу әдісімен де шараларды жүзеге асырады.

4. Мемлекеттік кірістер органдарында тәуекелдерді басқару
жүйесінің жұмыс істеу мониторингінің және есепке алудың тәртібі

      11. ТБЖ-ның жұмыс істеу мониторингін және есепке алуын жүзеге асыру мақсаты кедендік бақылау кезінде тәуекел бейіндерін және тәуекел индикаторларын қолдануға бақылауды қамтамасыз ету болып табылады.

      ТБЖ-ның жұмыс істеу мониторингі және есепке алу кедендік бақылау кезінде тәуекелдердің алдын алу және (немесе) азайту жөніндегі шараларды қолдану нәтижелері туралы есептерге талдау жүргізуді көздейді.

      Мемлекеттік кірістер органдары тәуекел бейіндерін және тәуекел индикаторларын одан әрі іске асырудың орындылығын, қолдану тиімділігін болжамдау және санын қысқартуды айқындау мақсатында оларды қолдану нәтижелерін талдауды жүзеге асырады.

      Қолда бар тәуекел бейіндерін және тәуекел индикаторларын одан әрі қолданудың тиімділігін талдау және болжамдау, сондай-ақ тәуекелдердің алдын алу және (немесе) азайту жөніндегі шаралар қолданудың нәтижелерін талдау нәтижелері бойынша қолданыстағы тәуекел бейіндерін және тәуекел индикаторларын өзекті ету және жаңа тәуекел бейіндерін және тәуекел индикаторларын қалыптастыру туралы шешім қабылданады.

      12. Тәуекелдердің алдын алу және (немесе) азайту жөніндегі шараларын қолданудың мониторингін жүзеге асырудың мақсаты ТБЖ тиімділігін арттыру болып табылады.

      ТБЖ мониторингі кедендік бақылау кезінде тәуекелдердің алдын алу және (немесе) азайту жөніндегі шараларды қолдану нәтижелері туралы есептердің талдауын көздейді.

      Талдау нәтижелері бойынша тәуекел белгілері және тәуекелдердің алдын алу және (немесе) азайту жөніндегі шаралары бар объектілерін қайта қарау бойынша ұсыныстар қалыптастырылады.

Об утверждении Правил применения системы управления рисками в органах государственных доходов Республики Казахстан

Приказ Министра финансов Республики Казахстан от 31 марта 2015 года № 244. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 5 мая 2015 года № 10945. Утратил силу приказом Министра финансов Республики Казахстан от 1 февраля 2018 года № 100 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      Сноска. Утратил силу приказом Министра финансов РК от 01.02.2018 № 100 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      В соответствии со статьей 216 Кодекса Республики Казахстан от 30 июня 2010 года "О таможенном деле в Республики Казахстан" ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Утвердить Правила применения системы управления рисками в органах государственных доходов Республики Казахстан.

      2. Комитету государственных доходов Министерства финансов Республики Казахстан (Ергожин Д.Е.) в установленном законодательством порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) в течение десяти календарных дней после государственной регистрации настоящего приказа его направление на официальное опубликование в периодических печатных изданиях и информационно-правовой системе "Әділет";

      3) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства финансов Республики Казахстан.

      3. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

Министр

Б. Султанов


  Утверждены
приказом Министра финансов
Республики Казахстан
от 31 марта 2015 года № 244

Правила
применения системы управления рисками
в органах государственных доходов Республики Казахстан
1. Общие положения

      1. Настоящие Правила разработаны в соответствии со статьей 216 Кодекса Республики Казахстан от 30 июня 2010 года "О таможенном деле в Республике Казахстан" (далее - Кодекс) и определяют порядок применения системы управления рисками (далее – СУР) в органах государственных доходов Республики Казахстан.

      2. Для целей настоящих Правил используются следующие понятия:

      1) сработавший профиль риска – совпадение сведений, имеющихся в декларации на товары со сведениями, имеющимися в профиле риска;

      2) актуализация профиля риска – изменение сведений, содержащихся в профиле риска, либо признание утратившим силу действие профиля риска;

      3) меры по предотвращению и (или) минимизации рисков – применение одного или нескольких форм таможенного контроля в целях предотвращения и (или) выявления нарушения таможенного законодательства Таможенного союза и законодательства Республики Казахстан, определенных статьей 199 Кодекса, а также таможенной экспертизы в соответствии с главой 25 Кодекса;

      4) целевая методика по выявлению рисков – порядок проведения анализа информации с использованием математико-статистических методов и (или) применением экспертных методов.

      3. При проведении таможенного контроля органы государственных доходов исходят из принципа выборочности и ограничиваются только теми формами таможенного контроля, которые достаточны для обеспечения соблюдения таможенного законодательства Таможенного союза и Республики Казахстан.

      При выборе объектов и форм таможенного контроля используется СУР.

2. Применение системы
управления рисками при таможенном контроле

      4. Органы государственных доходов применяют СУР для определения товаров, транспортных средств международной перевозки, документов и лиц, подлежащих таможенному контролю, а также форм таможенного контроля, применяемых к таким товарам, транспортным средствам международной перевозки, документам и лицам, и степени проведения таможенного контроля.

      5. Применение СУР при таможенном контроле осуществляется в двух направлениях до выпуска товаров и после выпуска товаров.

      6. Должностные лица органов государственных доходов при проведении таможенного контроля до выпуска товаров осуществляют:

      1) формирование профилей риска и индикаторов риска;

      2) применение территориальными подразделениями уполномоченного органа в сфере таможенного дела мер по предотвращению и (или) минимизации рисков;

      3) мониторинг результатов применения мер по предотвращению и (или) минимизации рисков;

      4) актуализация профилей риска и индикаторов риска.

      7. Должностные лица органов государственных доходов при проведении таможенного контроля после выпуска товаров осуществляют:

      1) формирование индикаторов риска;

      2) на основе СУР выбор объектов для проведения таможенных проверок;

      3) ведение, анализ и оценку результатов по проведенным таможенным проверкам.

      8. Органы государственных доходов в целях выбора объектов таможенного контроля с признаками риска осуществляют:

      1) сбор и обработку информации, полученной из различных источников, а также формирование и ведение информационных баз данных;

      2) анализ данных (сведений) для выявления рисков, их идентификации и оценки;

      3) выявление и анализ признаков возможных нарушений таможенного и налогового законодательства;

      4) выработку предложений по применению мер по предотвращению и (или) минимизации рисков.

3. Таможенный контроль с применением системы управления рисками
при таможенной очистке товаров и транспортных средств

      9. В целях проведения таможенного контроля с применением СУР должностные лица органов государственных доходов территориальных подразделений, уполномоченных проводить таможенную очистку выполняют следующие действия:

      1) проводят сверку сведений заявленных в декларации на товары и иных документах, представленных к таможенной очистке со сведениями, содержащимися в профилях риска и индикаторах риска, на наличие сработавших профилей риска (только для неавтоматизированных профилей риска);

      2) в случае наличия рекомендаций СУР применяют меры по предотвращению и (или) минимизации рисков.

      По результатам проведенных форм таможенного контроля заполняется отчет о результатах принятых мер по предотвращению и (или) минимизации рисков в электронном виде.

      10. Оценка и управление рисками при таможенном контроле осуществляется с применением информационных систем и (или) на основе бумажных носителей.

      При проведении таможенного контроля с применением информационной системы оценки и управления рисками органами государственных доходов территориальных подразделений, уполномоченных проводить таможенную очистку осуществляются меры по предотвращению и (или) минимизации рисков, рекомендованные системой, в том числе и методом случайного отбора.

4. Порядок мониторинга и учета работы системы управления
рисками в органах государственных доходов

      11. Целью осуществления мониторинга и учета работы СУР является обеспечение контроля за применением профилей риска и индикаторов риска при таможенном контроле.

      Мониторинг и учет работы СУР предусматривает анализ отчетов о результатах применения мер по предотвращению и (или) минимизации рисков при таможенном контроле.

      В целях определения целесообразности дальнейшей реализации, прогнозирования эффективности действия и сокращения количества профилей риска и индикаторов риска органы государственных доходов осуществляют анализ результатов их применения.

      По результатам анализа и прогноза эффективности дальнейшего применения имеющихся профилей риска и индикаторов риска, а также анализа результатов применения мер по предотвращению и (или) минимизации рисков, принимается решение об актуализации действующих профилей риска и индикаторов риска или формировании новых профилей риска и индикаторов риска.

      12. Целью осуществления мониторинга применения мер по предотвращению и (или) минимизации рисков является повышение эффективности СУР.

      Мониторинг СУР предусматривает анализ отчетов о результатах применения мер по предотвращению и (или) минимизации рисков при таможенном контроле.

      По результатам анализа формируются предложения по пересмотру объектов с признаками риска и мер по предотвращению и (или) минимизации рисков.