Арнайы экономикалық және индустриялық аймақтарды құру тұжырымдамаларына қойылатын талаптарды бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрінің 2019 жылғы 30 шілдедегі № 571 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2019 жылғы 1 тамызда № 19172 болып тіркелді.

      "Арнайы экономикалық және индустриялық аймақтар туралы" 2019 жылғы 3 сәуірдегі Қазақстан Республикасы Заңының 11-бабының 7) тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      1. Қоса:

      1) Осы бұйрыққа 1-қосымшаға сәйкес арнайы экономикалық аймақты құру тұжырымдамасына қойылатын талаптар;

      2) Осы бұйрыққа 2-қосымшаға сәйкес индустриялық аймақты құру тұжырымдамасына қойылатын талаптар.

      2. "Арнайы экономикалық аймақты құру тұжырымдамасын ресімдеуге қойылатын талаптарды бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Инвестициялар және даму министрінің 2015 жылғы 27 ақпандағы № 222 бұйрығының күші жойылды деп танылсын (нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде 2015 жылғы 10 сәуірде № 10692 болып тіркелді, "Әділет" ақпараттық-құқықтық жүйесінде 2015 жылғы 20 сәуірде жарияланған).

      3. Қазақстан Республикасы Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігінің Индустриялық даму және өнеркәсіптік қауіпсіздік комитеті заңнамада белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрық мемлекеттік тіркелген күнінен бастап күнтізбелік он күн ішінде қазақ және орыс тілдерінде Қазақстан Республикасы нормативтік құқықтық актілерінің эталондық бақылау банкіне ресми жариялау және енгізу үшін "Қазақстан Республикасы заңнама және құқықтық ақпарат институты" шаруашылық жүргізу құқығындағы республикалық мемлекеттік кәсіпорнына жіберуді;

      3) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды қамтамасыз етсін.

      4. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Индустрия және инфрақұрылымдық даму вице-министріне жүктелсін.

      5. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрі
Р. Скляр

  Қазақстан Республикасы
Индустрия және
инфрақұрылымдық даму
министрінің
2019 жылғы 30 шілдедегі
№ 571 бұйрығына
1-қосымша

Арнайы экономикалық аймақты құру тұжырымдамасына қойылатын талаптар

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Арнайы экономикалық аймақты құру тұжырымдамасына қойылатын талаптар "Арнайы экономикалық және индустриялық аймақтар туралы" 2019 жылғы 3 сәуірдегі Қазақстан Республикасы Заңының 11-бабының 7) тармақшасына сәйкес әзірленді және арнайы экономикалық аймақты құру тұжырымдамаларын әзірлеу кезінде орталық немесе жергілікті атқарушы органдардың, арнайы экономикалық аймақты құруға мүдделі заңды тұлғалардың талаптарын белгілейді.

2-тарау. Тұжырымдаманың құрылымы

      2. Арнайы экономикалық аймақты құру тұжырымдамасы мынадай бөлімдерден тұрады:

      1) кіріспе;

      2) арнайы экономикалық аймақтың географиялық орналасуы;

      3) арнайы экономикалық аймақты құрудың мақсаттары мен міндеттері;

      4) өңірдің ағымдағы экономикалық жағдайын және әлемдік экономиканы талдау;

      5) арнайы экономикалық аймақ қызметінің басым түрлері;

      6) арнайы экономикалық аймақтың әлеуетті қатысушылары;

      7) арнайы экономикалық аймақ құрудан өңірлік экономикаға оң әсер;

      8) маркетингтік зерттеулер;

      9) техникалық-технологиялық шешімдер;

      10) экологиялық талдау;

      11) қаржылық талдау;

      12) арнайы экономикалық аймақтың нәтижелілік көрсеткіштері;

      13) жалпы қорытындылар;

      14) қосымшалар.

      3. "Кіріспе" бөлімінде арнайы экономикалық аймақты іске асыру болжанатын қолданыстағы саяси, әлеуметтік-экономикалық, табиғи-климаттық, географиялық, инженерлік-геологиялық және жағдайлар сипатталады, оның ішінде халықтың қазіргі және болжамды өмір сүру деңгейінің көрсеткіштері, инфрақұрылыммен қамтамасыз етілуі, инвестициялық климат және арнайы экономикалық аймақтың болжамды орналасуын және әсер ету саласын сипаттайтын әлеуметтік-экономикалық көрсеткіштер көрсетіледі.

      Сондай-ақ, осы бөлімде арнайы экономикалық аймақ құру арқылы ішінара толық шешімі болатын, проблемалар көрсетіледі.

      4. "Арнайы экономикалық аймақтың географиялық орналасуы" бөлімінде 1:20000 және 1:100000.2 масштабында арнайы экономикалық аймақ құру жоспарланып отырған жер учаскелерінің жағдайын сипаттайтын алаңы, орналасқан жері және картографиялық схемалар көрсетіледі.

      5. "Арнайы экономикалық аймақты құрудың мақсаттары мен міндеттері" бөлімінде арнайы экономикалық аймақтың географиялық жағдайымен, қолда бар табиғи және еңбек ресурстарымен, шетелдік инвесторлардың ықтимал мүдделерімен және арнайы экономикалық аймақты дамыту үшін қажетті экономикалық, әлеуметтік және географиялық факторлармен байланысты құрылатын арнайы экономикалық аймақтың мақсаттары мен міндеттері көрсетіледі.

      6. "Өңірдің ағымдағы экономикалық жағдайын және әлемдік экономиканы талдау" бөлімінде:

      1) арнайы экономикалық аймақ құру болжанатын өңірдің негізгі әлеуметтік-экономикалық ерекшеліктері;

      2) инфрақұрылыммен қамтамасыз етілуі, инвестициялық құрауыштар және арнайы экономикалық аймақтың болжамды орналасқан жерін сипаттайтын және көрсеткіштер;

      3) басым қызмет түрлері бойынша өңір салаларының ағымдағы жай-күйін талдау;

      4) құрылатын арнайы экономикалық аймақ қызметінің басым түрлеріне байланыстыра отырып, әлемдік экономиканың ағымдағы жай-күйін талдау;

      5) арнайы экономикалық аймақты орналастырудың негізгі алғышарттары және өңірдің бәсекелестік географиялық және экономикалық артықшылықтары.

      7. "Арнайы экономикалық аймақ қызметінің басым түрлері" деген бөлімінде арнайы экономикалық аймақ аумағында жүзеге асырылатын арнайы экономикалық аймақ құру мақсаттарына сай келетін қызметтің негізгі түрлері көрсетіледі.

      Осы бөлімде арнайы экономикалық аймақтың аумағында қызметті жүзеге асыру орындылығының нақты негіздемелері келтіріледі.

      8. "Арнайы экономикалық аймақтың әлеуетті қатысушылары" бөлімінде арнайы экономикалық аймақтың аумағында қызметті жүзеге асыруға үміткер ұйымның ұйымдық-құқықтық нысандары, сондай-ақ өз өндірісінің, қызметтің басым түрлері бойынша жұмыс тәжірибесінің болуы көрсетіледі.

      9. "Арнайы экономикалық аймақты құрудан өңірлік экономикаға оң әсер" деген бөлімде арнайы экономикалық аймақтың жұмыс істеуінің болжамды нәтижелері жазылады.

      10. "Маркетингтік зерттеулер" арнайы экономикалық аймақты іске асыру нәтижесінде өндірілетін (ұсынылатын) өнімнің (қызметтердің) түрлеріне қолданыстағы және перспективалық (арнайы экономикалық аймақтың даму және жұмыс істеу кезеңінде) сұраныстың бағасын көрсетеді.

      Осы бөлім мыналарды:

      1) сұраныстың сандық параметрлерін, оның үрдістерін және өнімге (қызметтерге) бағаларды бағалауды және негіздеуді немесе әлеуметтік қызметтерге қажеттілікті бағалауды білдіретін сұранысты немесе арнайы экономикалық аймақты құрудың әлеуметтік-экономикалық қажеттілігін талдауды;

      2) арнайы экономикалық аймақтың өңірдің, елдің экспорттық әлеуетінің өсуіне әсер етуін бағалауды;

      3) арнайы экономикалық аймақтың жұмыс істеуіне байланысты шикізат, материалдар нарықтарын және өндірістің факторларын талдауды;

      4) арнайы экономикалық аймақ шеңберінде сатып алынатын тауарлардың, жұмыстар мен көрсетілетін қызметтердің нарықтары мен бағаларын талдауды;

      5) осы саладағы қолданыстағы объектілердің жұмысын талдау, оның ішінде көрсетілетін салалардағы негізгі даму үрдістерін қоса алғанда, бәсекелестерді талдауды;

      6) өнімді (қызметтерді) өткізуге жәрдемдесу жөніндегі ұсынылатын іс-шараларды;

      7) тәуекелдің негізгі факторларын, өзгерістердің болжамды сипаты мен ауқымын, тәуекелдерді азайту жөніндегі болжамды іс-шараларды айқындайтын коммерциялық тәуекелдерді бағалауды;

      8) пайдаланылатын ақпарат көздері және маркетингтік зерттеулер жүргізу әдістемесін қамтиды.

      11. "Техникалық-технологиялық шешімдер" арнайы экономикалық аймақтың құрылымын, арнайы экономикалық аймақтың параметрлерін, құрауыштарын, сондай-ақ олардың құнын айқындайтын техникалық шешімдерді сипаттай отырып, арнайы экономикалық аймақты іске асырудың әртүрлі технологиялық шешімдерін көрсетеді.

      Осы бөлім мыналарды:

      1) арнайы экономикалық аймақты іске асырудың әртүрлі технологиялық шешімдерін талдау, олардың артықшылықтары мен кемшіліктері, таңдалған нұсқаның негіздемесін;

      2) арнайы экономикалық аймақтың орналасу орнын таңдауды, шикізат көздері мен жеткізушілерге, өнімдер мен қызметтерді тұтынушыларға қатысты орналасуын, көлік магистральдарына жақындығын, географиялық ерекшеліктерін негіздейтін арнайы экономикалық аймақтың орналасқан жерін;

      3) арнайы экономикалық аймақ жобасының есептік қуаттылығын, арнайы экономикалық аймақ қуатын игеру серпінін айқындайтын арнайы экономикалық аймақтың ауқымын;

      4) арнайы экономикалық аймақтың өңір инфрақұрылымына әсер етуін бағалау және жиынтық (аралас) салаларды дамытуды;

      5) арнайы экономикалық аймақ орналасатын аумақтың инженерлік құрылыстармен, қолда бар көлік кіреберістері мен құралдарымен, энергиямен, жылумен, сумен жабдықтау және кәрізбен, қойма үй-жайларымен қамтамасыз етілуін;

      6) іске асыру жылдары бойынша және технологиялық кезеңдер бойынша арнайы экономикалық аймақтың инвестициялық кезеңін көрсететін, уақыт бойынша іс-шаралардың реттілігі мен ұзақтығын графикалық бейнелеумен қойылған міндеттерді іске асыру кестесін (жоспар-кесте);

      7) тәуекелдің негізгі факторларын, өзгерістердің болжамды сипаты мен ауқымын, тәуекелдерді азайту жөніндегі болжамды іс-шараларды айқындайтын техникалық тәуекелдерді бағалауды қамтиды.

      12. "Экологиялық талдау" арнайы экономикалық аймақтың құрылуы мен жұмыс істеуінің экологиялық аспектілерін көрсетеді.

      Осы бөлім мыналарды:

      1) арнайы экономикалық аймақтың қоршаған ортаның жай-күйіне әсерін бағалау, арнайы экономикалық аймақты іске асырудан болған экологиялық залалды сандық бағалау және оның зиянды әсерін азайту жөніндегі болжамды іс-шараларын;

      2) өңірдің де, тұтастай алғанда елдің де экологиялық жағдайын жақсарту үшін болжанатын іс-шаралар және олардың сандық мәндегі нәтижесін;

      3) тәуекелдің негізгі факторларын, өзгерістердің болжамды сипаты мен ауқымын, тәуекелдерді азайту жөніндегі болжамды іс-шараларды айқындайтын экологиялық тәуекелдерді бағалауды қамтиды.

      13. "Қаржылық талдау" баламалы схемаларды және арнайы экономикалық аймақты қаржыландыру көздерін бағалаумен қатар қаржылық шығындар мен кірістерді бағалауды қамтиды.

      Осы бөлім мыналарды:

      1) инфрақұрылым объектілерін салуға арналған шығындарды қоса алғанда, арнайы экономикалық аймақты құруға арналған болжамды шығындарды бағалауды;

      2) жалпы инвестициялық шығындарды есептеу, қаржыландыру қажеттілігін бөлуді;

      3) өндірістік шығындарды есептеуді (пайдалану шығындары);

      4) арнайы экономикалық аймақтың қаржылық талдауы:

      қаржылық бағалаудың қарапайым әдістерінің көмегімен арнайы экономикалық аймақты талдау, оның ішінде өтемділік мерзімін, пайданың қарапайым нормасын, берешекті жабу коэффициентін есептеуді;

      дисконттау әдістерінің көмегімен арнайы экономикалық аймақты талдау, оның ішінде таза дисконтталған кірісті (Net Present Value - NPV), кірістіліктің ішкі нормасын (Іnternal Rate of Return - ІRR), дисконтталатын пайда мен шығындардың (Вenefіts/Сosts - B/C), дисконтталған өзін-өзі ақтаудың мерзімін есептеуді;

      қаржыландыру схемасын, көздерін, шарттарын және олардың балама нұсқаларын талдауды;

      тәуекелдің негізгі факторларын, өзгерістердің болжамды сипаты мен ауқымын, тәуекелдерді төмендету бойынша болжамды іс-шараларды айқындайтын қаржылық тәуекелдерді бағалауды қамтиды.

      14. "Арнайы экономикалық аймақтың нәтижелілік көрсеткіштері" бөлімінде арнайы экономикалық аймақтың жұмыс істеуінің негізгі экономикалық, қаржылық көрсеткіштері көрсетіледі. Осы көрсеткіштер арнайы экономикалық аймақты құру мақсаттарына қол жеткізу нәтижелеріне, дамуы үшін арнайы экономикалық аймақты құру болжанатын экономика салаларының ерекшеліктеріне, сондай-ақ аумағында арнайы экономикалық аймақты құру болжанатын өңірдің ерекшеліктеріне сүйене отырып баяндалады.

      15. "Жалпы қорытындылар" бөлімінде арнайы экономикалық аймақтың негізгі артықшылықтары мен кемшіліктері, арнайы экономикалық аймақты іске асырудың оңтайлы нұсқасын таңдау бойынша тұжырымдар мен логиканың сипаттамасы, арнайы экономикалық аймақты құру жобасы бойынша негізгі тәуекелдер.

      16. Арнайы экономикалық аймақ тұжырымдамасына "Қосымшалар" бөлімі арнайы экономикалық аймақты іске асырудың қаралатын әрбір нұсқалары бойынша қаржы-экономикалық модельдерді, шығыстар кестелерін, серпінін, өзін-өзі ақтау кестелерін, диаграммаларды, суреттерді, жергілікті жердің карталарын.

  Қазақстан Республикасы
Индустрия және
инфрақұрылымдық даму
министрінің
2019 жылғы 30 шілдедегі
№ 571 бұйрығына
2-қосымша

Индустриялық аймақты құру тұжырымдамасына қойылатын талаптар

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Индустриялық аймақты құру тұжырымдамасына қойылатын талаптар "Арнайы экономикалық және индустриялық аймақтар туралы" 2019 жылғы 3 сәуірдегі Қазақстан Республикасы Заңының 11-бабының 7) тармақшасына сәйкес әзірленді және индустриялық аймақты құруға мүдделі орталық немесе жергілікті атқарушы органдардың, заңды тұлғалардың республикалық және өңірлік маңызы бар индустриялық аймақты құру тұжырымдамаларын әзірлеу кезінде талаптарды белгілейді.

2-тарау. Республикалық және өңірлік индустриялық аймақтар тұжырымдамасының құрылымы

      2. Республикалық және өңірлік индустриялық аймақтарды құру тұжырымдамасының құрылымы мынадай бөлімдерді қамтуы тиіс:

      1) кіріспе;

      2) индустриялық аймақты құру мақсаттары;

      3) индустриялық аймақтын жобаларын іріктеу өлшемшарттарының тізбесі;

      4) қоршаған ортаға әсер етуді бағалау;

      5) болжамды қаржылық-экономикалық және әлеуметтік салдарлар;

      6) индустриялық аймақтың орналасу схемасы;

      7) Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2017 жылғы 29 қарашадағы № 790 қаулысымен бекітілген тұжырымдамада көзделген іс-шаралардың мемлекеттік жоспарлау жүйесінің құжаттарына сәйкестігі туралы деректер;

      8) әрбір құрамдас бөлінісінде іс-шараларды іске асыруға арналған қаржыландыру көлемінің есеп-қисаптары мен тікелей және түпкілікті нәтижелерге қол жеткізу мүмкіндіктері;

      9) индустриялық аймақ пен оның инфрақұрылымын дамыту жоспарының жобасы.

      3. "Кіріспе" бөлімінде индустриялық аймақтың атауы және оны құрудың негізі сипатталады.

      4. "Индустриялық аймақты құру мақсаттары" бөлімінде географиялық жағдаймен, қолда бар табиғи және еңбек ресурстарымен, шетелдік инвесторлардың ықтимал мүдделерімен және даму үшін қажетті экономикалық, әлеуметтік және географиялық факторлармен байланысты құрылатын индустриялық аймақтың мақсаттары мен міндеттері көрсетіледі.

      5. "Индустриялық аймақтың жобаларын іріктеу өлшемшарттарының тізбесі" бөлімінде индустриялық аймақ аумағында қызметті жүзеге асыруға үміткер ұйымдардың ұйымдық-құқықтық нысандары, сондай-ақ өз өндірісінің, қызметтің басым түрлері бойынша жұмыс тәжірибесінің болуы көрсетіледі.

      6. "Қоршаған ортаға әсер етуді бағалау" бөлімінде:

      1) индустриялық аймақтың қоршаған ортаның жай-күйіне әсер етуін бағалау, индустриялық аймақты іске асырудан болған экологиялық залалды сандық бағалау және оның зиянды әсерін азайту жөніндегі болжамды іс-шаралар;

      2) өңірдің де, тұтастай алғанда елдің де экологиялық жағдайын жақсарту үшін болжанатын іс-шаралар және олардың сандық мәндегі нәтижесі;

      3) тәуекелдің негізгі факторларын, өзгерістердің болжамды сипаты мен ауқымын, тәуекелдерді азайту жөніндегі болжамды іс-шараларды айқындайтын экологиялық тәуекелдерді бағалау.

      7. "Болжамды қаржы-экономикалық және әлеуметтік салдарлар" бөлімінде:

      1) инфрақұрылым объектілерін салуға арналған шығындарды қоса алғанда, индустриялық аймақты құруға арналған болжамды шығындарды бағалау;

      2) жалпы инвестициялық шығындарды есептеу, қаржыландыру қажеттілігін бөлу;

      3) өндірістік шығындарды есептеу (пайдалану шығындары);

      4) индустриялық аймақтың өңірдегі экономикалық жағдайға әсерін талдау;

      5) халықтың әлеуметтік-мәдени және демографиялық сипаттамалары тұрғысынан индустриялық аймақ құрудың негізділігі;

      6) индустриялық аймақтың еңбек ресурстарына қажеттілігі және оның халықтың жұмыспен қамтылуына әсері;

      7) тиісті біліктілігі бар еңбек ресурстарымен нақты қамтамасыз етілуі;

      8) жұмысшылар мен мамандарды оқыту және қайта даярлау қажеттілігі көрсетіледі.

      8. "Индустриялық аймақтың орналасу схемасы" бөлімінде 1:20000 және 1:100000.2 масштабта индустриялық аймақ құру жоспарланып отырған жер учаскелерінің жағдайын сипаттайтын алаңы, орналасқан жері және картографиялық схемалар көрсетіледі.

      9. "Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2017 жылғы 29 қарашадағы № 790 қаулысымен бекітілген тұжырымдамада көзделген іс-шаралардың мемлекеттік жоспарлау жүйесінің құжаттарына сәйкестігі туралы деректер" бөлімінде құрылатын индустриялық аймақтың мақсаттары мен міндеттерінің мемлекеттік жоспарлау жүйесінің құжаттарына сәйкестігі туралы мәліметтер жазылады.

      10. "Әрбір құрамдас бөлінісінде іс-шараларды іске асыруға арналған қаржыландыру көлемінің есеп-қисаптары мен тікелей және түпкілікті нәтижелерге қол жеткізу мүмкіндіктері" деген бөлімде қаржылық шығындарды бағалау, оның ішінде нәтижелерді талдау, шығындардың тиімділігі мен өлшенбейтін пайдалар, өсімді пайдалар мен шығындар, қайтымсыз шығындар, сыртқы әсерлер, халықаралық әсерлер, жанама пайда көрсетіледі.

      11. "Индустриялық аймақ пен оның инфрақұрылымын дамыту жоспарының жобасы" бөлімінде:

      1) индустриялық аймақты іске асырудың әртүрлі технологиялық шешімдерін талдау, олардың артықшылықтары мен кемшіліктері, таңдалған нұсқаны негіздеу;

      2) индустриялық аймақ жобасының қуатын, индустриялық аймақ қуатын игеру серпінін есептік негіздеуді айқындайтын индустриялық аймақтың ауқымы;

      3) индустриялық аймақ орналасатын аумақтың, инженерлік құрылыстармен, яғни қолда бар көлік кіреберістері мен құралдарымен, энергиямен, жылумен, сумен жабдықтау және кәрізбен, қойма үй-жайларымен қамтамасыз етілуі;

      4) іске асыру жылдары бойынша және технологиялық кезеңдер бойынша индустриялық аймақтың инвестициялық кезеңін көрсететін, уақыт бойынша іс-шаралардың реттілігі мен ұзақтығын графикалық бейнелеумен қойылған міндеттерді іске асыру кестесі (жоспар-кесте);

      5) тәуекелдің негізгі факторларын, өзгерістердің болжамды сипаты мен ауқымын, тәуекелдерді азайту жөніндегі болжамды іс-шараларды айқындайтын техникалық тәуекелдерді бағалау көрсетіледі;

      6) тізбесін, қаржыландыру көздерін және пайдалануға беру мерзімдерін (өңірлік маңызы бар индустриялық аймақтар үшін) көрсете отырып, дайын өндірістік үй-жайлардың құрылысы туралы ақпаратты қамтиды.

      Ескерту. 11-тармаққа өзгеріс енгізілді – ҚР Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрінің 28.04.2023 № 303 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

3-тарау. Жеке индустриялық аймақ тұжырымдамасының құрылымы

      12. Жеке индустриялық аймақты құру тұжырымдамасының құрылымы мынадай бөлімдерді қамтуға тиіс:

      1) кіріспе;

      2) индустриялық аймақты құру мақсаттары;

      3) қоршаған ортаға әсер етуді бағалау;

      4) индустриялық аймақтың болжамды орналасу схемасы.

      13. "Кіріспе" бөлімінде жеке индустриялық аймақтың атауы және оны құрудың негізі сипатталады.

      14. "Индустриялық аймақты құру мақсаттары" бөлімінде географиялық жағдаймен, қолда бар табиғи және еңбек ресурстарымен, шетелдік инвесторлардың ықтимал мүдделерімен және даму үшін қажетті экономикалық, әлеуметтік және географиялық факторлармен байланысты құрылатын жеке индустриялық аймақтың мақсаттары мен міндеттері көрсетіледі.

      15. "Қоршаған ортаға әсер етуді бағалау" бөлімінде::

      1) индустриялық аймақтың қоршаған ортаның жай-күйіне әсер етуін бағалау, индустриялық аймақты іске асырудан болған экологиялық залалды сандық бағалау және оның зиянды әсерін азайту жөніндегі болжамды іс-шаралар;

      2) өңірдің де, тұтастай алғанда елдің де экологиялық жағдайын жақсарту үшін болжанатын іс-шаралар және олардың сандық мәндегі нәтижесі;

      3) тәуекелдің негізгі факторларын, өзгерістердің болжамды сипаты мен ауқымын, тәуекелдерді азайту жөніндегі болжамды іс-шараларды айқындайтын экологиялық тәуекелдерді бағалау көрсетіледі.

      16. "Индустриялық аймақтың болжамды орналасу схемасы" бөлімінде 1:20000 және 1:100000.2 масштабта жеке индустриялық аймақ құру жоспарланып отырған жер учаскелерінің жағдайын сипаттайтын алаңы, орналасқан жері және картографиялық схемалар көрсетіледі.

Об утверждении требований к концепциям создания специальной экономической и индустриальной зон

Приказ Министра индустрии и инфраструктурного развития Республики Казахстан от 30 июля 2019 года № 571. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 1 августа 2019 года № 19172.

      В соответствии с подпунктом 7) статьи 11 Закона Республики Казахстан от 3 апреля 2019 года "О специальных экономических и индустриальных зонах в Республике Казахстан" ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Утвердить:

      1) Требования к концепции создания специальной экономической зоны, согласно приложению 1 к настоящему приказу;

      2) Требования к концепции создания индустриальной зоны, согласно приложению 2 к настоящему приказу.

      2. Признать утратившим силу приказ Министра по инвестициям и развитию Республики Казахстан от 27 февраля 2015 года № 222 "Об утверждении требований к оформлению концепции создания специальной экономической зоны" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов 10 апреля 2015 года № 10692, опубликован в Информационно-правовой системе "Әділет" 20 апреля 2015 года).

      3. Комитету индустриального развития и промышленной безопасности Министерства индустрии и инфраструктурного развития Республики Казахстан в установленном законодательством порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) в течение десяти календарных дней со дня государственной регистрации настоящего приказа направление на казахском и русском языках в Республиканское государственное предприятие на праве хозяйственного ведения "Институт законодательства и правовой информации Республики Казахстан" для официального опубликования и включения в Эталонный контрольный банк нормативных правовых актов Республики Казахстан;

      3) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства индустрии и инфраструктурного развития Республики Казахстан.

      4. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра индустрии и инфраструктурного развития Республики Казахстан.

      5. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Министр индустрии
и инфраструктурного развития
Республики Казахстан
Р. Скляр

  Приложение 1
к приказу Министра индустрии
и инфраструктурного развития
Республики Казахстан
от 30 июля 2019 года № 571

Требования к концепции создания специальной экономической зоны

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие Требования к концепции создания специальной экономической зоны разработаны в соответствии с подпунктом 7) статьи 11 Закона Республики Казахстан от 3 апреля 2019 года "О специальных экономических и индустриальных зонах в Республике Казахстан" и устанавливают требования при разработке концепций создания специальной экономической зоны центральными или местными исполнительными органами, юридическими лицами, заинтересованными в создании специальной экономической зоны.

Глава 2. Структура концепции

      2. Концепция создания специальной экономической зоны содержит следующие разделы:

      1) введение;

      2) географическое размещение специальной экономической зоны;

      3) цели и задачи создания специальной экономической зоны;

      4) анализ текущей экономической ситуации региона и мировой экономики;

      5) приоритетные виды деятельности специальной экономической зоны;

      6) потенциальные участники специальной экономической зоны;

      7) позитивный эффект на региональную экономику от создания специальной экономической зоны;

      8) маркетинговые исследования;

      9) технико-технологические решения;

      10) экологический анализ;

      11) финансовый анализ;

      12) показатели результативности специальной экономической зоны;

      13) общие выводы;

      14) приложения.

      3. В разделе "Введение" описываются существующие политические, социально-экономические, природно-климатические, географические, инженерно-геологические и условия, в которых предполагается реализация специальной экономической зоны, в том числе указываются показатели существующего и прогнозируемого уровня жизни населения, обеспеченность инфраструктурой, инвестиционный климат и социально-экономические показатели, характеризующие предполагаемое месторасположение и область влияния специальной экономической зоны.

      Также, в данном разделе указываются проблемы, частичное или полное решение которых посредством создания специальной экономической зоны.

      4. В разделе "Географическое размещение специальной экономической зоны" отражаются площадь, месторасположение и картографические схемы, характеризующие положение земельных участков, на которых планируется создание специальной экономической зоны, в масштабе 1:20000 и 1:100000.2.

      5. В разделе "Цели и задачи создания специальной экономической зоны" отражаются цели и задачи создаваемой специальной экономической зоны, увязанные с географическим положением специальной экономической зоны, имеющимися природными и трудовыми ресурсами, возможными интересами иностранных инвесторов и необходимыми для развития специальной экономической зоны экономическими, социальными и географическими факторами.

      6. В разделе "Анализ текущей экономической ситуации региона и мировой экономики" отражаются:

      1) основные социально-экономические особенности региона, в котором предполагается создание специальной экономической зоны;

      2) обеспеченность инфраструктурой, инвестиционные составляющие и показатели, характеризующие предполагаемое месторасположение специальной экономической зоны;

      3) анализ текущего состояния отраслей региона по приоритетным видам деятельности;

      4) анализ текущего состояния мировой экономики с увязкой к приоритетным видам деятельности создаваемой специальной экономической зоны;

      5) основные предпосылки размещения специальной экономической зоны и конкурентные географические и экономические преимущества региона.

      7. В разделе "Приоритетные виды деятельности специальной экономической зоны" указываются основные виды деятельности, отвечающие целям создания специальной экономической зоны, которые будут осуществляться на территории специальной экономической зоны.

      В данном разделе приводятся конкретные обоснования целесообразности осуществления деятельности на территории специальной экономической зоны.

      8. В разделе "Потенциальные участники специальной экономической зоны" указываются организационно-правовые формы организации, претендующие на осуществление деятельности на территории специальной экономической зоны, а также наличие собственного производства, опыта работы по приоритетным видам деятельности.

      9. В разделе "Позитивный эффект на региональную экономику от создания специальной экономической зоны" излагаются предполагаемые результаты функционирования специальной экономической зоны.

      10. "Маркетинговые исследования" отражают оценку существующего и перспективного (на период развития и функционирования специальной экономической зоны) спроса на виды продукции (услуг), которые будут производиться (предоставляться) в результате реализации специальной экономической зоны.

      Данный раздел включает:

      1) анализ спроса или социально-экономической необходимости создания специальной экономической зоны, который представляет собой оценку и обоснование количественных параметров спроса, его тенденций и цен на продукцию (услуги) или оценку необходимости в социальных услугах;

      2) оценку влияния специальной экономической зоны на рост экспортного потенциала региона, страны;

      3) анализ рынков сырья, материалов и факторов производства, связанных с функционированием специальной экономической зоны;

      4) анализ рынков и цен на товары, работы и услуги, закупаемые в рамках специальной экономической зоны;

      5) анализ работы существующих объектов в данной отрасли, в том числе анализ конкурентов, включая основные тенденции развития в отражаемых отраслях;

      6) рекомендуемые мероприятия по содействию сбыту продукции (услуг);

      7) оценку коммерческих рисков, определяющие основные факторы риска, предположительный характер и диапазон изменений, предполагаемые мероприятия по снижению рисков;

      8) используемые источники информации и методики проведения маркетинговых исследований.

      11. "Технико-технологические решения" отражает различные технологические решения реализации специальной экономической зоны, с описанием структуры специальной экономической зоны, технических решений, определяющих параметры, компоненты специальной экономической зоны, а также их стоимость.

      Данный раздел включает:

      1) анализ различных технологических решений реализации специальной экономической зоны, их преимущества и недостатки, обоснование выбранного варианта;

      2) месторасположение специальной экономической зоны, который обосновывает выбор места размещения специальной экономической зоны, расположенность относительно источников и поставщиков сырья, потребителей продукции и услуг, близость к транспортным магистралям, географические особенности;

      3) масштаб специальной экономической зоны, определяющий расчетное обоснование мощности проекта специальной экономической зоны, динамики освоения мощности специальной экономической зоны;

      4) оценку влияния специальной экономической зоны на инфраструктуру региона и развитие совокупных (смежных) отраслей;

      5) обеспеченность территории, на которой будет располагаться специальная экономическая зона, инженерными сооружениями, имеющиеся в наличии транспортные подъезды и средства, энерго-, тепло-, водоснабжения и канализации, складские помещения;

      6) график реализации поставленных задач, который отражает инвестиционный период специальной экономической зоны по годам реализации и по технологическим этапам, с графическим отображением последовательности и продолжительности мероприятий во времени (план-график);

      7) оценку технических рисков, определяющие основные факторы риска, предположительный характер и диапазон изменений, предполагаемые мероприятия по снижению рисков.

      12. "Экологический анализ" отражает экологические аспекты создания и функционирования специальной экономической зоны.

      Данный раздел включает:

      1) оценку воздействия специальной экономической зоны на состояние окружающей среды, количественную оценку экологического ущерба от реализации специальной экономической зоны и предполагаемые мероприятия по уменьшению его вредного воздействия;

      2) мероприятия, предполагаемые для улучшения экологической ситуации, как региона, так и страны в целом и их результат в количественном выражении;

      3) оценку экологических рисков, определяющую основные факторы риска, предположительный характер и диапазон изменений, предположительные мероприятия по снижению рисков.

      13. "Финансовый анализ" содержит оценку финансовых затрат и доходов, наряду с оценкой альтернативных схем и источников финансирования специальной экономической зоны.

      Данный раздел включает:

      1) оценку предполагаемых затрат на создание специальной экономической зоны, включая затраты на строительство объектов инфраструктуры;

      2) расчет общих инвестиционных издержек, распределение потребностей в финансировании;

      3) расчет производственных издержек (эксплуатационные издержки);

      4) финансовый анализ специальной экономической зоны, включающий:

      анализ специальной экономической зоны с помощью простых методов финансовой оценки, в том числе расчет срока окупаемости, простой нормы прибыли, коэффициента покрытия задолженности;

      анализ специальной экономической зоны с помощью методов дисконтирования, в том числе расчет чистого дисконтированного дохода (Net Present Value - NPV), внутренней нормы прибыльности (Internal Rate of Return - IRR), отношения дисконтируемых выгод и затрат (Вenefits/Сosts - B/C), дисконтированного срока окупаемости;

      анализ схемы, источников, условий финансирования и их альтернативных вариантов;

      оценку финансовых рисков, определяющие основные факторы риска, предположительный характер и диапазон изменений, предполагаемые мероприятия по снижению рисков.

      14. В разделе "Показатели результативности специальной экономической зоны" отражаются основные экономические, финансовые показатели функционирования специальной экономической зоны. Данные показатели излагаются исходя из результатов достижения целей создания специальной экономической зоны, особенностей отраслей экономики, для развития которых предполагается создать специальной экономической зоны, а также особенностей региона, на территории которого предполагается создать специальной экономической зоны.

      15. В разделе "Общие выводы" отражаются основные достоинства и недостатки специальной экономической зоны, выводы и описание логики по выбору оптимального варианта реализации специальной экономической зоны, основные риски по проекту создания специальной экономической зоны.

      16. Раздел "Приложения" к концепции специальной экономической зоны включает финансово-экономические модели по каждому из рассматриваемых вариантов реализации специальной экономической зоны, таблицы расходов, динамик, графики окупаемости, диаграммы, рисунки, карты местности.

  Приложение 2
к приказу Министра индустрии
и инфраструктурного развития
Республики Казахстан
от 30 июля 2019 года № 571

Требования к концепции создания индустриальной зоны

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие Требования к концепции создания индустриальной зоны разработаны в соответствии с подпунктом 7) статьи 11 Закона Республики Казахстан от 3 апреля 2019 года "О специальных экономических и индустриальных зонах в Республике Казахстан" и устанавливают требования при разработке концепций создания индустриальной зоны республиканского и регионального значения центральными или местными исполнительными органами, юридическими лицами, заинтересованными в создании индустриальной зоны.

Глава 2. Структура концепции республиканской и региональной индустриальных зон

      2. Структура концепции создания республиканской и региональной индустриальных зон должна содержать следующие разделы:

      1) Введение;

      2) цели создания индустриальной зоны;

      3) перечень критериев отбора проектов индустриальной зоны;

      4) оценку воздействия на окружающую среду;

      5) предполагаемые финансово-экономические и социальные последствия;

      6) схему расположения индустриальной зоны;

      7) данные о соответствии мероприятий, предусмотренных в концепции, документам системы государственного планирования, утвержденной постановлением Правительства Республики Казахстан от 29 ноября 2017 года № 790;

      8) расчеты объема финансирования на реализацию мероприятий в разрезе каждого компонента и возможности достижения прямого и конечного результатов;

      9) проект плана развития индустриальной зоны и ее инфраструктуры.

      3. В разделе "Введение" описываются наименование индустриальной зоны и основание ее создания.

      4. В разделе "цели создания индустриальной зоны" отражаются цели и задачи создаваемой индустриальной зоны, увязанные с географическим положением, имеющимися природными и трудовыми ресурсами, возможными интересами иностранных инвесторов и необходимыми для развития экономическими, социальными и географическими факторами.

      5. В разделе "перечень критериев отбора проектов индустриальной зоны" указываются организационно-правовые формы организации, претендующие на осуществление деятельности на территории индустриальной зоны, а также наличие собственного производства, опыта работы по приоритетным видам деятельности.

      6. В разделе ""Оценка воздействия на окружающую среду" отражаются:

      1) оценка воздействия индустриальной зоны на состояние окружающей среды, количественную оценку экологического ущерба от реализации индустриальной зоны и предполагаемые мероприятия по уменьшению его вредного воздействия;

      2) мероприятия, предполагаемые для улучшения экологической ситуации, как региона, так и страны в целом и их результат в количественном выражении;

      3) оценку экологических рисков, определяющую основные факторы риска, предположительный характер и диапазон изменений, предположительные мероприятия по снижению рисков.

      7. В разделе "Предполагаемые финансово-экономические и социальные последствия" отражаются:

      1) оценка предполагаемых затрат на создание индустриальной зоны, включая затраты на строительство объектов инфраструктуры;

      2) расчет общих инвестиционных издержек, распределение потребностей в финансировании;

      3) расчет производственных издержек (эксплуатационные издержки);

      4) анализ влияния индустриальной зоны на экономическую ситуацию в регионе;

      5) обоснованность создания индустриальной зоны с точки зрения социально-культурных и демографических характеристик населения;

      6) потребность индустриальной зоны в трудовых ресурсах и его влияние на занятость населения;

      7) реальную обеспеченность трудовыми ресурсами соответствующей квалификации;

      8) необходимость обучения и переподготовки рабочих и специалистов;

      8. В разделе "схема расположения индустриальной зоны" отражаются площадь, месторасположение и картографические схемы, характеризующие положение земельных участков, на которых планируется создание индустриальной зоны, в масштабе 1:20000 и 1:100000.2.

      9. В разделе "Данные о соответствии мероприятий, предусмотренных в концепции, документам системы государственного планирования, утвержденной постановлением Правительства Республики Казахстан от 29 ноября 2017 года № 790" излагаются сведения о соответствии целей и задач создаваемой индустриальной зоны документам системы государственного планирования.

      10. В разделе "Расчеты объема финансирования на реализацию мероприятий в разрезе каждого компонента и возможности достижения прямого и конечного результатов" отражается оценка финансовых затрат, в том числе анализ результатов, эффективности затрат и неизмеримые выгоды, приращенные выгоды и затраты, необратимые издержки, внешние эффекты, международные эффекты, косвенные выгоды.

      11. В разделе "Проекта плана развития индустриальной зоны и ее инфраструктуры" отражаются:

      1) анализ различных технологических решений реализации индустриальной зоны, их преимущества и недостатки, обоснование выбранного варианта;

      2) масштаб индустриальной зоны, определяющий расчетное обоснование мощности проекта индустриальной зоны, динамики освоения мощности индустриальной зоны;

      3) обеспеченность территории, на которой будет располагаться индустриальная зона, инженерными сооружениями, то есть имеющиеся в наличии транспортные подъезды и средства, энерго-, тепло-, водоснабжения и канализации, складские помещения;

      4) график реализации поставленных задач, который отражает инвестиционный период индустриальной зоны по годам реализации и по технологическим этапам, с графическим отображением последовательности и продолжительности мероприятий во времени (план-график);

      5) оценку технических рисков, определяющие основные факторы риска, предположительный характер и диапазон изменений, предполагаемые мероприятия по снижению рисков;

      6) информацию о строительстве готовых производственных помещений с указанием их перечня, источников финансирования и сроков введения в эксплуатацию (для индустриальных зон регионального значения).

      Сноска. Пункт 11 с изменением, внесенным приказом Министра индустрии и инфраструктурного развития РК от 28.04.2023 № 303 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

Глава 3. Структура концепции частной индустриальной зоны

      12. Структура концепции создания частной индустриальной зоны должна содержать следующие разделы:

      1) введение;

      2) цели создания индустриальной зоны;

      3) оценку воздействия на окружающую среду;

      4) схему предполагаемого расположения индустриальной зоны.

      13. В разделе "Введение" описываются наименование частной индустриальной зоны и основание ее создания.

      14. В разделе "Цели создания индустриальной зоны" отражаются цели и задачи создаваемой частной индустриальной зоны, увязанные с географическим положением, имеющимися природными и трудовыми ресурсами, возможными интересами иностранных инвесторов и необходимыми для развития экономическими, социальными и географическими факторами.

      15. В разделе "Оценка воздействия на окружающую среду" отражаются:

      1) оценка воздействия индустриальной зоны на состояние окружающей среды, количественную оценку экологического ущерба от реализации индустриальной зоны и предполагаемые мероприятия по уменьшению его вредного воздействия;

      2) мероприятия, предполагаемые для улучшения экологической ситуации, как региона, так и страны в целом и их результат в количественном выражении;

      3) оценку экологических рисков, определяющую основные факторы риска, предположительный характер и диапазон изменений, предположительные мероприятия по снижению рисков.

      16. В разделе "Схема предполагаемого расположения индустриальной зоны" отражаются площадь, месторасположение и картографические схемы, характеризующие положение земельных участков, на которых планируется создание частной индустриальной зоны, в масштабе 1:20000 и 1:100000.2.