"Білім беру саласындағы ақпараттандыру объектілеріне қойылатын ең төменгі талаптарды бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 14 қарашадағы № 456 бұйрығына өзгеріс енгізу туралы

Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2023 жылғы 26 қаңтардағы № 20 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2023 жылғы 27 қаңтарда № 31791 болып тіркелді

      БҰЙЫРАМЫН:

      1. "Білім беру саласындағы ақпараттандыру объектілеріне қойылатын ең төменгі талаптарды бекіту туралы" (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 173719 болып тіркелді) Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 14 қарашадағы № 456 бұйрығына мынадай өзгерістер енгізілсін:

      көрсетілген бұйрықпен бекітілген Білім беру саласындағы ақпараттандыру объектілеріне қойылатын ең төменгі талаптарда:

      18 және 19 тармақтар жаңа редакцияда жазылсын:

      "18. Есепке алу ақпараттық жүйесі Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес бухгалтерлік есепті, салықтық есепті, персоналды және жалақыны есепке алуды, тарифтеуді, білім берудегі есепті, контингентті есепке алуды, бюджеттеуді, әкімшілендіруді жүргізуді автоматтандыруды қолдайды.

      19. Есепке алу ақпараттық жүйесі олардың функционалдығы бойынша келесі минималды талаптарға ие:

      1) нормативтік-анықтамалық ақпаратты жүргізу;

      2) бас кітапты/ "Басты журнал" кітабын жүргізу;

      3) кассада және есеп айырысу шотында ақша қаражатын есепке алу;

      4) клиенттермен және жеткізушілермен, сондай-ақ өзге де дебиторлармен және кредиторлармен есеп айырысуларды есепке алу;

      5) Есеп беретін тұлғалармен есеп айырысуларды есепке алу;

      6) іссапарларды басқару;

      7) тауар-материалдық қорларды есепке алу;

      8) жұмыстар мен көрсетілетін қызметтер бойынша шығыстарды есепке алу;

      9) ұйымның өзге де кірістері мен шығыстарын есепке алу;

      10) негізгі құралдарды есепке алу.

      11) персоналды есепке алу;

      12) Еңбек және жалақы есебі;

      13) бухгалтерлік есептілікті қалыптастыру (бухгалтерлік баланс, қаржы қызметінің нәтижелері туралы есеп, қаржыландыру көздері бойынша мемлекеттік мекеме шоттарындағы ақша қозғалысы туралы есеп (Тікелей әдіс), таза активтердің/капиталдың өзгерістері туралы есеп);

      14) білім беру ұйымдарындағы контингентті есепке алу;

      15) білім берудегі есеп;

      16) тарифтеу;

      17) бюджеттеу;

      18) әкімшілендіру."

      25-тармақтың 6) тармақшасы алып тасталсын:

      "6) дербес педагогикалық жүктемені есептеу;"

      27-тармақ жаңа редакцияда жазылсын:

      "27. Орта (бастауыш, негізгі орта және жалпы орта), оның ішінде арнайы және мамандандырылған Білім беру ұйымдарында оқытуды басқару жүйесі олардың функционалы бойынша мынадай ең төменгі талаптарға ие:

      1) білім алушының цифрлық бейінін қалыптастыру (бару және үлгерім журналы, үй тапсырмалары, куәліктер, сертификаттар, бағалау, кесте, олимпиадалар, кәсіптік бағдар беру);

      2) педагогтің цифрлық бейінін қалыптастыру (білімі туралы деректер, бар болса: атағы, дәрежесі, ұлттық біліктілік тестінің, аттестаттаудың, біліктілікті арттырудың нәтижелері, сертификаттар туралы деректер);

      3) сыныптарды қалыптастыру;

      4) білім алушыларды (контингентті)және педагогтерді (персоналды) басқару;

      5) оқу процесінің мониторингін жүргізу;

      6) оқу жоспарын қалыптастыру;

      7) заттар каталогын қалыптастыру;

      8) сабақ кестесін, бөлімге жиынтық бағалауды және тоқсанға жиынтық бағалауды қалыптастыру;

      9) педагогтер үшін өз сабақтарын қалыптастыру;

      10) қашықтықтан оқытуды жүргізу (бейнеконференция, чаттар құру, деректерді мұрағаттау және сақтау);

      11) үй тапсырмаларын қалыптастыру, тексеру және бағалау;

      12) бару және үлгерім журналын жүргізу;

      13) педагогикалық жүктемені есептеу;

      14) тестілеуді жүргізу (аралық бақылау, прокторинг);

      15) Талдамалық модульді жүргізу (статистика, есептер, диаграммаларға және есептердің басқа да нысандарына аудару мүмкіндігімен сауалнама жүргізу);

      16) кері байланыс жүргізу (сауалнама жүргізу, жиі қойылатын сұрақтар, чаттар, форумдар, мессенджерлер, хабарландырулар мен хабарламаларды файлдарды енгізу мүмкіндігімен жіберу);

      17) нормативтік-анықтамалық ақпаратты жүргізу;

      18) оқу процесінің рөлдерін баптау: педагог, әдіскер, тьютор, директор, директордың орынбасары, білім алушы, ата-ана немесе білім алушының заңды өкілі;

      19) білім алушыларға, ата-аналарға және білім алушылардың өзге де заңды өкілдеріне өтеусіз қолжетімділігі бар смартфондарда, планшеттерде және басқа да мобильді құрылғыларда жұмыс істеуге арналған мобильді қосымша."

      30-тармақ жаңа редакцияда жазылсын:

      "30. Орта (бастауыш, негізгі орта және жалпы орта), оның ішінде арнайы және мамандандырылған білім беру ұйымдарындағы цифрлық білім беру ресурсында "Ағылшын тілі", "Француз тілі" (оқу пәнін зерделеу кезінде), "Неміс тілі" (оқу пәнін зерделеу кезінде) оқу пәндері бойынша білім беру материалдары, виртуалды симуляторларды немесе "Жаратылыстану" (қазақ және орыс тілдерінде), "Физика" (қазақ және орыс тілдерінде), "Химия" (қазақ және орыс тілдерінде), "Биология" (қазақ және орыс тілдерінде) оқу пәндері бойынша бейне зертханалық жұмыстарды қамтиды."

      34-тармақ жаңа редакцияда жазылсын:

      "34. Техникалық және кәсіптік және орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдарында оқытуды басқару жүйесі олардың функционалдығы бойынша мынадай минималды талаптарға ие:

      1) студенттің цифрлық бейінін қалыптастыру (студенттік билет, оқу/оқудан тыс жетістіктер, куәліктер және (немесе) сертификаттар, кәсіптік бағдарлаудан өту);

      2) педагогтің цифрлық бейінін қалыптастыру (білімі туралы деректер, бар болса: атағы, дәрежесі, ұлттық біліктілік тестілеу, аттестаттау, біліктілікті арттыру нәтижелері, сертификаттар туралы деректер);

      3) шығару жөніндегі мәліметтерді қалыптастыру (диплом беру, дипломға қосымша, құзыреттер картасы, әлеуметтік жетістіктер картасы, транскрипт бар болған жағдайда, оқуды жалғастыру және / немесе жұмысқа орналастыру жөніндегі мәліметтер);

      4) мамандықтар (біліктіліктер)/оқыту курстары бойынша топтарды қалыптастыру және басқару;

      5) оқу процесінің мониторингін жүргізу;

      6) оқу курстары бойынша академиялық кезеңдерді қалыптастыру;

      7) оқу жұмыс жоспары мен бағдарламасын қалыптастыру;

      8) қашықтықтан оқытуды жүргізу (бейнеконференция, чаттар құру, деректерді мұрағаттау және сақтау);

      9) сабаққа қатысуды және білім алушылардың үлгерімін есепке алу (ведомостарды қалыптастыру);

      10) үлгерімге ағымдағы бақылауды, аралық және қорытынды аттестаттауды жүргізу;

      11) кәсіптік практиканы жүргізу (кәсіптік практикадан өткені туралы мәліметтер, болған жағдайда дуальды оқыту жөніндегі мәліметтер, практикадан өткені туралы бұйрық, тәлімгердің болуы, кәсіптік практикадан өткені туралы күнделік-есеп);

      12) жылдық педагогикалық жүктемені есептеу;

      13) жұмыс берушілермен өзара іс-қимыл туралы мәліметтерді қалыптастыру (индустриялық және (немесе) қамқоршылық кеңеске қатысу, білім беру бағдарламаларын бірлесіп әзірлеу, педагогтердің біліктілігін арттыру курстарынан және тағылымдамадан өту);

      14) сауалнама жүргізу (студенттер мен педагогтердің педагогикалық құрамды бағалауы);

      15) жатақханада орналасуды есепке алу және орындарды басқару;

      16) онлайн-кітапхананы жүргізу;

      17) талдау модулін жүргізу (статистика, есептер, сауалнама);

      18) кері байланыс жүргізу (сауалнама жүргізу, жиі қойылатын сұрақтар, чаттар, форумдар, мессенджерлер, хабарландырулар мен хабарламаларды файлдарды енгізу мүмкіндігімен жіберу);

      19) нормативтік-анықтамалық ақпаратты жүргізу;

      20) оқу процесінің рөлдерін баптау: педагог, әдіскер, тьютор, басшы (директор), басшының (директордың) орынбасары, білім алушы, ата-ана немесе білім алушының заңды өкілі;

      21) білім алушыларға, ата-аналарға және білім алушылардың өзге де заңды өкілдеріне тегін қолжетімділігі бар смартфондарда, планшеттерде және басқа да мобильді құрылғыларда жұмыс істеуге арналған мобильді қосымша.".

      36-тармақ жаңа редакцияда жазылсын:

      "36. Қосымша білім беру ұйымдарында оқытуды басқару жүйесі олардың функционалдығы бойынша мынадай минималды талаптарға ие:

      1) баланың / тыңдаушының цифрлық бейінін қалыптастыру;

      2) педагогтің цифрлық бейінін қалыптастыру (білімі туралы деректер, бар болса: атағы, дәрежесі, ұлттық біліктілік тестінің, аттестаттаудың, біліктілікті арттырудың нәтижелері, сертификаттар туралы деректер);

      3) топтарды (бірлестіктерді) жинақтау;

      4) оқу процесінің мониторингін жүргізу;

      5) оқу жоспарын қалыптастыру;

      6) сабақтар каталогын қалыптастыру;

      7) қосымша білім берудің білім беру бағдарламаларын қалыптастыру;

      8) сабақ кестесін жасау;

      9) бару және үлгерім журналын жүргізу;

      10) электрондық сертификаттар беру;

      11) Талдамалық модульді жүргізу (статистика, есептер, диаграммаларға және есептердің басқа да нысандарына аудару мүмкіндігімен сауалнама жүргізу);

      12) кері байланыс жүргізу (сауалнама жүргізу, жиі қойылатын сұрақтар, чаттар, форумдар, мессенджерлер, хабарландырулар мен хабарламаларды файлдарды енгізу мүмкіндігімен жіберу);

      13) нормативтік-анықтамалық ақпаратты жүргізу;

      14) білім беру процесінің рөлдерін баптау: педагог, ұйым басшысы, білім алушы, ата-ана немесе білім алушының заңды өкілі;

      15) білім алушыларға, ата-аналарға және білім алушылардың өзге де заңды өкілдеріне өтеусіз қолжетімділігі бар смартфондарда, планшеттерде және басқа да мобильді құрылғыларда жұмыс істеуге арналған мобильді қосымша.

      2. Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрлігінің Цифрландыру және мемлекеттік қызмет көрсетуді автоматтандыру департаменті заңнамада белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықтың Қазақстан Республикасының Әдiлет министрлiгiнде мемлекеттiк тiркелуін;

      2) осы бұйрықты ресми жарияланғаннан кейін Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрлігінің ресми интернет-ресурсында орналастыруды;

      3) осы бұйрық мемлекеттік тіркелгеннен кейін он жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрлігінің Заң департаментіне осы тармақтың 1) және 2) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді ұсынуды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Оқу-ағарту вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасы
Оқу-ағарту министрі
Г. Бейсембаев

О внесении изменений в приказ Министра просвещения Республики Казахстан от 14 ноября 2022 года № 456 "Об утверждении минимальных требований к объектам информатизации в области образования"

Приказ Министра просвещения Республики Казахстан от 26 января 2023 года № 20. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 27 января 2023 года № 31791

      ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Внести в приказ Министра просвещения Республики Казахстан от 14 ноября 2022 года № 456 "Об утверждении минимальных требований к объектам информатизации в области образования" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов под № 173719) следующие изменения:

      в Минимальных требованиях к объектам информатизации в области образования, утвержденных указанным приказом:

      пункты 18 и 19 изложить в новой редакции:

      "18. Информационная система учета поддерживает автоматизацию ведения бухгалтерского учета, налогового учета, учета персонала и заработной платы, тарификации, учета в образовании, учета контингента, бюджетирование, администрирование в соответствии с законодательством Республики Казахстан.

      19. Информационная система учета имеет следующие минимальные требования по их функционалу:

      1) ведение нормативно-справочной информации;

      2) ведение главной книги/ книги "журнал главная";

      3) учет денежных средств в кассе и на расчетном счете;

      4) учет расчетов с клиентами и поставщиками, а также с прочими дебиторами и кредиторами;

      5) учет расчетов с подотчетными лицами;

      6) управление командировками;

      7) учет товарно-материальных запасов;

      8) учет расходов по работам и услугам;

      9) учет прочих доходов и расходов организации;

      10) учет основных средств.

      11) учет персонала;

      12) учет труда и заработной платы;

      13) формирование бухгалтерской отчетности (бухгалтерский баланс, отчет о результатах финансовой деятельности, отчет о движении денег на счетах государственного учреждения по источникам финансирования (прямой метод), отчет об изменениях чистых активов/капитала);

      14) учет контингента в организациях образования;

      15) учет в образовании;

      16) тарификация;

      17) бюджетирование;

      18) администрирование."

      подпункт 6) пункта 25 исключить:

      "6) расчет персональной педагогической нагрузки;"

      пункт 27 изложить новой редакции:

      "27. Система управления обучением в организациях среднего (начального, основного среднего и общего среднего), в том числе специального и специализированного образования имеет следующие минимальные требования по их функционалу:

      1) формирование цифрового профиля обучающегося (журнал посещения и успеваемости, домашние задания, свидетельства, сертификаты, оценки, расписание, олимпиады, профориентация);

      2) формирование цифрового профиля педагога (данные об образовании, при наличии: данные о звании, степени, результатах национального квалификационного теста, аттестации, повышения квалификации, сертификатах);

      3) формирование классов;

      4) управление обучающимися (контингент) и педагогами (персонал);

      5) ведение мониторинга учебного процесса;

      6) формирование учебного плана;

      7) формирование каталога предметов;

      8) формирование расписания занятий, суммативного оценивания за раздел и суммативного оценивания за четверть;

      9) формирование собственных уроков для педагогов;

      10) проведение дистанционного обучения (создание видеоконференции, чатов, архивирование и хранение данных);

      11) формирование домашних заданий, проверка и выставление оценок;

      12) ведение журнала посещений и успеваемости;

      13) расчет педагогической нагрузки;

      14) ведение тестирование (промежуточный контроль, прокторинг);

      15) ведение аналитического модуля (статистика, отчеты, анкетирование с возможностью перевода в диаграммы и другие формы отчетов);

      16) ведение обратной связи (анкетирование, часто задаваемые вопросы, чаты, форумы, мессенджеры, рассылка объявлений и сообщений с возможностью вложения файлов);

      17) ведение нормативно-справочной информации;

      18) настройка ролей учебного процесса: педагог, методист, тьютор, директор, заместитель директора, обучающийся, родитель или законный представитель обучающегося;

      19) мобильное приложение, при его наличии, для работы на смартфонах, планшетах и других мобильных устройствах с безвозмездным доступом для обучающихся, родителей и иных законных представителей обучающихся."

      пункт 30 изложить в новой редакции:

      "30. Цифровой образовательный ресурс в организациях среднего (начального, основного среднего и общего среднего), в том числе специального и специализированного образования содержит образовательные материалы по учебным предметам "Английский язык", "Французский язык" (при изучении учебного предмета), "Немецкий язык" (при изучении учебного предмета), виртуальные симуляторы либо видео лабораторных работ по учебным предметам "Естествознание" (на казахском и русском языках), "Физика" (на казахском и русском языках), "Химия" (на казахском и русском языках), "Биология" (на казахском и русском языках)."

      пункт 34 изложить в новой редакции:

      "34. Система управления обучением в организациях технического и профессионального и послесреднего образования имеет следующие минимальные требования по их функционалу:

      1) формирование цифрового профиля студента (студенческий билет, учебные/внеучебные достижения, свидетельства и (или) сертификаты, прохождение профориентации);

      2) формирование цифрового профиля педагога (данные об образовании, при наличии: данные о звании, степени, результатах национального квалификационного тестирования, аттестации, повышения квалификации, сертификатах);

      3) формирование сведений по выпуску (выдача диплома, приложение к диплому, карта компетенций, карта социальных достижений, транскрипта при наличии, сведения по продолжению обучения и/или трудоустройству);

      4) формирование и управление группами по специальностям (квалификациям)/курсам обучения;

      5) ведение мониторинга учебного процесса;

      6) формирование академических периодов по курсам обучения;

      7) формирование рабочего учебного плана и программы;

      8) проведение дистанционного обучения (создание видеоконференции, чатов, архивирование и хранение данных);

      9) учет посещаемости занятий и успеваемости обучающихся (формирование ведомостей);

      10) проведение текущего контроля успеваемости, промежуточной и итоговой аттестации;

      11) ведение профессиональной практики (сведения о прохождении профессиональной практики, сведения по дуальному обучению при наличии, приказ о прохождении практики, наличие наставника, дневник-отчет о прохождении профессиональной практики);

      12) расчет годовой педагогической нагрузки;

      13) формирование сведений о взаимодействии с работодателями (участие в индустриальном и (или) попечительском совете, совместная разработка образовательных программ, прохождение курсов повышения квалификации и стажировки педагогов);

      14) проведение анкетирования (оценка педагогического состава студентами и педагогами);

      15) учет заселения и управление местами в общежитии;

      16) ведение онлайн-библиотеки;

      17) ведение аналитического модуля (статистика, отчеты, анкетирование);

      18) ведение обратной связи (анкетирование, часто задаваемые вопросы, чаты, форумы, мессенджеры, рассылка объявлений и сообщений с возможностью вложения файлов);

      19) ведение нормативно-справочной информации;

      20) настройка ролей учебного процесса: педагог, методист, тьютор, руководитель (директор), заместитель руководителя (директора), обучающийся, родитель или законный представитель обучающегося;

      21) мобильное приложение, при его наличии, для работы на смартфонах, планшетах и других мобильных устройствах с бесплатным доступом для обучающихся, родителей и иных законных представителей обучающихся.".

      пункт 36 изложить в новой редакции:

      "36. Система управления обучением в организациях дополнительного образования имеет следующие минимальные требования по их функционалу:

      1) формирование цифрового профиля ребенка/слушателя;

      2) формирование цифрового профиля педагога (данные об образовании, при наличии: данные о звании, степени, результатах национального квалификационного теста, аттестации, повышения квалификации, сертификатах);

      3) комплектование групп (объединений);

      4) ведение мониторинга учебного процесса;

      5) формирование учебного плана;

      6) формирование каталога занятий;

      7) формирование образовательных программ дополнительного образования;

      8) составление расписания занятий;

      9) ведение журнала посещений и успеваемости;

      10) выдача электронных сертификатов;

      11) ведение аналитического модуля (статистика, отчеты, анкетирование с возможностью перевода в диаграммы и другие формы отчетов);

      12) ведение обратной связи (анкетирование, часто задаваемые вопросы, чаты, форумы, мессенджеры, рассылка объявлений и сообщений с возможностью вложения файлов);

      13) ведение нормативно-справочной информации;

      14) настройка ролей образовательного процесса: педагог, руководитель организации, обучающийся, родитель или законный представитель обучающегося;

      15) мобильное приложение, при его наличии, для работы на смартфонах, планшетах и других мобильных устройствах с безвозмездным доступом для обучающихся, родителей и иных законных представителей обучающихся."

      2. Департаменту цифровизации и автоматизации государственных услуг Министерства просвещения Республики Казахстан в установленном законодательством порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства просвещения Республики Казахстан после его официального опубликования;

      3) в течение десяти рабочих дней после государственной регистрации настоящего приказа представление в Юридический департамент Министерства просвещения Республики Казахстан сведений об исполнении мероприятий, предусмотренных подпунктами 1) и 2) настоящего пункта.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра просвещения Республики Казахстан.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Министр просвещения Республики Казахстан Г. Бейсембаев