Жалпы пайдаланатын қалалық жолаушылдар көлігін монополиясыздандыру және көлік қызметі рыногын құру туралы

І сайланған Алматы қаласы мәслихатының ХХ сессиясының 1998 жылғы 23 маусымдағы шешімі. Алматы қаласы әділет департаментінде 1998 жылғы 3 тамызда N 21 болып тіркелді. Күші жойылды - VІ сайланған Алматы қаласы мәслихатының ХVІІ сессиясының 2017 жылғы 29 маусымдағы № 123 шешімімен

      Ескерту. Күші жойылды - VІ сайланған Алматы қаласы мәслихатының ХVІІ сессиясының 29.06.2017 № 123 шешімімен (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі).

      Алматы қалалық Маслихаты қаладағы жалпы пайдалалынатын жолаушылар көлігін монополиясыздандыру және көлік қызметы рыногың құру туралы мәселені қарай келе қала басшылығының пәрменді жұмысының арқасында негізінен жолаушылар көлігі кәсіпорындарының акционелендірілгендігін, жолаушылар көлігі саласында монополияның жойылғандығын көлік қызметінің шынайы рыногының құрылғандығын атап өтеді.

      Қала шегінде жолаушылар тасымалын 1200 автобусы бар, сегіз акционерлік автобус паркі, жылғымалы құрамында 310 бірлік/265 троллейбус, 45 трамвай/ бар. "Электротранс" ұжымдық мемлекеттік кәсіпорыны, /ҰМП/ 80 маршруттық таксиді, 251 таксоматордын тұратын үш таксоматоры паркті біріктіретін "Сияние" акционерлік қоғамы, 459 автобусы бар 5 жеке акционерлік қоғам және жеке лицензиялы тасымал қамтамасыз етеді. 1997 жылмен үстіміздегі жылдын бес айында көліктің барлық түрлері 715 млн. жолаушыны тасыды.

      Сонымен қатар нарықтық қатысатар жағдайында жолаушылар көлігін дамыту саласында экономикалық, кұрылымдық өзгерістерді, монополиясыздандыруды және көлік қызметі рыногын жүргізуге қарамастан елеулі кемшіліктер бар жолаушылар көлігінің ақысы жоғары қызмет көрсету мәдениеті нашарлау, аялдамалар мемлекеттік тілде хабарланбайды, жүргізушілер мен кондукторлар дөрікілік көрсетеді, көлік құралдары маршруттарға қатағаттанарлықсыз әзірлік күйнде шығарылады, салондары кір, тексерілген 380 көлік кұралынан сыртқы келбетінің нашарлығы үшін 94 жүргізушіден жүргізші күәлігі алынды, қозғалыс кестесі сақталынбайды, көлікте ілінген жарнама заң талабына жауап бермейді.

      Көлік құралдары тозған, акционерлік қоғам автобустарды олар жалпы санының 75%, жәке акционерлік қоғам автобустары бойнша 95%, "Электротранс" ОМК жылжымалы құрамы бойнша 62% "Сияние" АҚ токсоматорлары бойынша 87% жәке лицензияланған тасымал автомобильдер бойнша 60%. Жолаушылар көлігі техникалық жағдайы бойынша, қоршаған ортаның жағамсыз салдарлы әсерімен азаматтардын өмірі мен денсаулығы үшін негізгі қауіп нуктесіне айналды.

      Экологиялық таза электрокөлігі/троллейбус, трамвай/ 1992 жылдан бастап екі есе қасқарды. Құрылысы 1988 жылы басталған метроқұрылысы аяқталуы үшін қаржысынын аздығынан іс жүзінде қазір тоқтады, 7,5 шақырымнан астам жер асты тонельдері мен қала орталығының астындағы шұнқырлар қопарылу қауіпімен халыққа айтарлықтай қауіп тендіруде.

      1 сайланған Алматы қалалық Мәслихаты ШЕШІМ ҚАБЫЛДАДЫ:

      1. Қала және көлік кәсіпорындарының басшылары жолаушылар көлігін акционерлендіру, монополиясыздандыру және көлік қызметі рыногын кұру жөніндегі жұмыстан жалғастыраты болсын.

      2. Қала әкіміне мыналар ұсынылсын:

      2.1. Алматы қаласында жолаушыларды тасымалдайтын көлік компаниялары мен жеке тұлғалардын және жолаушылардын өзара жауапкершілігіне негізделген жолаушылар тасымалының ұйымдастыру ережесін қалалық маслихаттың сессиясына әзірлеу және бекітуге ұсыну.

      2.2. Қала жолаушылар көлігіндегі жол ақысының тарифтерін "Қазақстан Респуликасының жергілікті өкілді және атқарушы органдары туралы" заңына сәйкес бекітуді қамтамасыз ету.

      2.3. Жол ақысын реттеу мақсатында Қазақстан Республикасы Үкіметімен Қазақстан Республикасы заңыңда қарастырылған женілдіктері бар адамдардың жол ақысын өтеу механизімін шешу және тегін жүрушілер санатын қайта қарау.

      2.4. Жолаушылар тасымалының ұтымды схемасын жасау және бекіту, жолаушылар тасымалын жүргізетін, сондай-ақ жүктемемен қамтамасыз етілмеген маршруттарға қызмет көрсететін заңды және жеке тұлғалардың тендерлік шарттарды орындауына айрықша бақылау жасау.

      2.5. Көлік кәсіпорындарының басшыларымен бірлесе отырып аялдамаларды жариялау, трафареттерді қозғалыс маршрутының схемасын, автобус аялдамасын безендіру, көлікте жарнама орналастыруда "Қазақстан Республикасындағы тіл туралы" заңының мүлтіксіз орындалуын қамтамасыз ету.

      3. Қазақстан Республикасының Үкіметіне Алматы метросы бірінші кеңегінің құрылысын аяқтау үшін Қазақстан Республикасы Үкіметінін атына ұсыныс хат жолдасын.

      4. Метро құрылыс басшылығы бір ай мерзімде қала әкіміне метроны бұдан әрі салу бойынша ұсыныс тапырсын.

      5. Қаладағы негізгі және көлік жолдарын ағымдық және күрделі жөндеу бойынша жұмыстар жақсартылсын.

      6. Экономикалық реформалар және нарықтық қатынастарды дамыру жөніндегі депутаттық комиссия /Костин Ю.В./ қала әкімі аппаратымен бірлесе отырып қала көлігің қызмет көрсету сапасының жақсарту және көлік қызметі рыногын құру жөніндегі жұмысты жалғастырсын осы шешімін орындалуын қадағалайтын болсын.

      I сайланған Алматы қалалық Мәслихаты
ХХ сессиясының төрағасы
А.Бөлекбаев
      I Сайланған Алматы қалалық
Мәслихатының хатшысы
Ж.Төрегелдинов

О демонополизации городского пассажирского транспорта общего пользования и формирования рынка транспортных услуг

Решение маслихата города Алматы от 23 июня 1998 года. Зарегистрировано в Департаменте юстиции города Алматы 03 августа 1998 года № 21. Утратило силу решением маслихата города Алматы от 29 июня 2017 года № 123

      Сноска. Утратило силу решением маслихата города Алматы от 29.06.2017 № 123 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      Алматинский городской Маслихат, рассмотрев состояние вопроса демонополизации пассажирского транспорта общего пользования и формирования рынка транспортных услуг в городе отмечает, что благодаря целенаправленной работе руководства города, в основном пассажирские транспортные предприятия акционированы, ликвидированы монополия в области пассажирских перевозок, создан реальный рынок транспортных услуг.

      Пассажирские перевозки в черте города осуществляют восемь акционерных автобусных парков, насчитывающих 1200 автобусов, коллективное государственное предприятие (КГП) "Электротранс", подвижной состав которого составляет 310 единиц (265 троллейбусов, 45 трамваев), акционерное общество "Сияние", объединившее 80 маршрутных такси, три таксомоторных парка (251 таксомотор), пять частных акционерных обществ с 459 автобусами и индивидуальные перевозчики по лицензиям. Всеми видами транспорта в 1997 году и за пять месяцев текущего года перевезено свыше 715 млн. пассажиров.

      Вместе с тем, несмотря на проведение экономических, структурных преобразований, демонополизацию и создание рынка транспортных услуг, имеют место существенные недостатки в сфере развития пассажирских перевозок в условиях рыночных отношений. Растет стоимость проезда в пассажирских транспорте, ухудшилась культура обслуживания, повсеместно не исполняются требования закона "О языках в Республике Казахстан", допускается грубость со стороны водителей и кондукторов, транспортные средства выходят на маршрут с грязными салонами из 380 проверенных транспортных средств за неудовлетворительный внешний вид у 94 водителей были изъяты водительские удостоверения, не выдерживаются графики движения, размещаемая на транспортных средствах реклама не отвечает требованиям закона.

      Высока степень изношенности транспортных средств, которыми осуществляются пассажирские перевозки в городе. По автобусам акционерных обществ она составляет 75%, по автобусам частных обществ 95% подвижному составу КГП "Электротранс" - 62%, таксомоторам АО "Сияние" - 87%, автомобилям индивидуального лицензированного извоза 60%. Пассажирский транспорт по техническому состоянию, негативному воздействию на экологическое состояние окружающей среды выдвинулся на одно из первых мест по опасности для жизни и здоровья граждан.

      Экологический чистый электротранспорт (троллейбусы, трамваи) 1992 года сократился на половину. Начатое в 1988 году строительство метрополитена из-за недостаточного финансирования в настоящее время практически остановлено, свыше 7,5 км пройденных подземных тоннелей и выработок под центром города представляют реальную угрозу для населения возможными провалами.

      Алматинский городской Маслихат 1-го созыва

      Решил:

      1. Руководству города и городским транспортным предприятиям продолжить работу по акционированию, демонополизации транспортной пассажирской сферы города и созданию рынка транспортных услуг.

      2. Рекомендовать акиму города:

      2.1. Подготовить и внести на утверждение сессии городского Маслихата правила организации пассажирских перевозок и взаимной ответственности пассажиров, транспортных компаний и частных лиц, осуществляющих пассажирские перевозки в городе Алматы.

      2.2. Обеспечить периодическое утверждение тарифов на проезд в городском пассажирском транспорте только в соответствии с законом "О местных представительных и исполнительных органах Республики Казахстан".

      2.3. С целью упорядочения оплаты проезда пересмотреть категории граждан, имеющих право бесплатного проезда. Решить с Правительством Республики Казахстан вопрос механизма компенсации затрат за проезд лиц, льготы которым предусмотрены законами Республики Казахстан.

      2.4. Составить и утвердить оптимальную схему пассажирских перевозок, взять под особый контроль выполнение тендерных условий юридическими и физическими лицами, осуществляющими пассажирские перевозки, а также обслуживание маршрутов, не обеспеченных загрузкой.

      2.5. Обеспечить совместно с руководством транспортных пассажирских предприятий безусловное выполнение требований закона Республики Казахстан "О языках в Республике Казахстан" при объявлении остановок, оформлении трафаретов, схем маршрутов движения, автобусных остановок, размещения рекламы на транспортных средствах.

      3. Войти с ходатайством в Правительство Республики Казахстан о привлечении долгосрочных инвестиций для завершения строительства первой очереди Алматинского метро.

      4. Руководству метростроя в месячный срок представить предложения акиму города по дальнейшему строительству метро.

      5. Улучшить работу по текущему и капетальному ремонту основных транспортных магистралей города.

      6. Постоянной депутатской комиссии по вопросам экономической реформы и развитию рыночных отношений (Костин Ю.В.) совместно с аппаратом акима города Алматы продолжить работу по улучшению качества обслуживания пассажиров городским транспортом и формированию рынка транспортных услуг, обеспечить контроль за выполнение настоящего решения.

      Председатель ХХ-й сессии
Алматинского городского
Маслихата 1-го созыва
А.Буликпаев
      Секретарь
Алматинского городского
Маслихата 1-го созыва
Ж.Турегельдинов