Аудиттің 12 "Басшылықтың өтініштері" ережесін (стандартын) бекіту туралы

Бұйрық Қаржы министрлігі 1999 жылғы 19 мамыр N 217. Бұйрықтың күші жойылды - Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің 2008 жылғы 15 сәуірдегі N 179 бұйрығымен.

      Ескерту: Бұйрықтың күші жойылды - Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің 2008 жылғы 15 сәуірдегі N 179 бұйрығымен.

Үзінді:

      "Нормативтік құқықтық актілер туралы" Заңның  27-бабы  1-тармағына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:
      1. Осы бұйрыққа қосымшаға сәйкес Қазақстан Республикасының кейбір нормативтік құқықтық актілерінің күші жойылды деп танылсын.
      2. Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің Мемлекеттік активтерді басқару әдіснамасы департаменті (Ж.Н. Айтжанова) бір апта мерзімде Қазақстан Республикасы Әділет министрлігіне және ресми баспа басылымдарына Қазақстан Республикасының кейбір нормативтік құқықтық актілерінің күші жойылды деп тану туралы хабарласын.
      3. Осы бұйрық қол қойылған күнінен бастап күшіне енеді.

      Министр                                     Б. Жәмішев

Қазақстан Республикасы 
Қаржы министрінің   
2008 жылғы 15 сәуірдегі
N 179 бұйрығына қосымша

Қазақстан Республикасының күшін жойған кейбір
нормативтік құқықтық актілерінің тізбесі

      1.  ........ .
      2.  ........ .
      3.  ........ .
      4.  ........ .
      5.  ........ .
      6.  ........ .
      7.  ........ .
      8.  ........ .
      9.  ........ .
      10. ........ .
      11. ........ .
      12. "Аудиттің 12»"Басшылықтың өтініштері" ережесін (стандартын) бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 1999 жылғы 19 мамырдағы N 217 бұйрығы (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде N 812 болып тіркелді).
      13. ........ .
      14. ........ .
      15. ........ .
      16. ........ .
      17. ........ .
      18. ........ .
      19. ........ .
      20. ........ .
      21. ........ .
      22. ........ .
      23. ........ .
      24. ........ .
      25. ........ .
      26. ........ .
      27. ........ .
      28. ........ ."
_____________________________________

      "Аудиторлық қызмет туралы" 1998 жылғы 20 қарашадағы Қазақстан Республикасы Заңының 16-бабының 2-тармағына және Қазақстан Республикасы Президентінің "Бухгалтерлік есеп туралы" 1995 жылғы 26 желтоқсандағы N 2732  Z952732_  Заң күші бар Жарлығына сәйкес 

 

                             Бұйырамын: 

     

     1. Аудиттың 12 "Басшылықтың өтініштері" ережесі (стандарты) 

бекітілсін.

     2. Бухгалтерлік есеп және аудит әдіснамасы басқармасы Аудиттің 12 

"Басшылықтың өтініштері" ережесін (стандартын) заңдармен белгіленген 

тәртіпте Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде тіркеуді қамтамасыз 

етсін.

     3. Аудиттің осы Ережесі (стандарты) Қазақстан Республикасының Әділет 

министрлігінде мемлекеттік тіркеуден өткен күнінен бастап күшіне енеді деп 

белгіленсін.

     4. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау бірінші қаржы вице-министрі 

Ж.Ж.Ертілесоваға жүктелсін.

     

     Министр

                                                Қазақстан Республикасы

                                                 Қаржы министрлігінің

                                                 1999 жылғы 19.05 N 217 

                                                 бұйрығымен бекітілген

 
                     12 Басшылық мәлімдемесі 
                  аудитінің ережесі (стандарты) 

 
      1. Кіріспе 

 
      1. Осы аудит ережесiнің (стандартының) мақсаты басшылық1* мәлімдемелерін2* аудиторлық дәлелдеме ретінде пайдалану, бұл мәлiмдемелердi қарау және құжаттау ресiмдерi, сондай-ақ тиiстi мәлiмдеменi басшылық беруден бас тартқан жағдайда аудиторлар қолданатын шаралар бойынша стандарттарды белгiлеу және басшылықты жүзеге асыру болып табылады. 
      Ескерту: 
      1* Лауазымды тұлға, оның ішінде өз құзыреті шеңберіндегі түрлі мәселелер бойынша жауап беретін субъект басшысы және бас бухгалтер. "Басшылық" деген сөз аудиттің осы ережесінің (стандартының) мәтіні бойынша бұдан әрі де осы мағынада оқу керек. 
      2* Тиісті лауазымды тұлға өз атынан ресми мәлімдеген аудиторға қажетті хат-ұсыныс, мәлімдеме, қызметтік жазба, жазбаша және ауызша нысандағы түсініктеме. 

 
      2. Аудитор басшылықтан тиiстi мәлiмдеменi алуы қажет. 

 
      Қаржылық есептеме үшiн басшылықтың жауапкершiлiктi мойындауы 

 
      3. Аудитор қаржылық есептеме негiзiне сәйкес ұсынылған бекiтiлген қаржылық есептеменің растығына басшы өзiнің жауапкершiлiгiн мойындаған дәлелдемесiн алуы тиiс. Аудитор басшының мұндай жауапкершiлiтi мойындаған дәлелдемесiн және есептеменiң тиiстi бекiтiлуiн қаржылық есептемеге жазбаша мәлiмдемесi немесе, директорлар кеңесiнің немесе ұқсас органдардың отырыстарының тиiстi хаттамаларына басшының қол қойған данасы түрiнде басшының мойындаған дәлелдемесiн алуы мүмкiн. 

 
      Басшылықтың аудиторлық дәлелдеме ретiндеп мәлiмдемесi 

 
      4. Егер, басқа жеткiлiктi тиiстi дәлелдеменi алуды күту мүмкiн болмаса, аудитор басшылықтың қаржылық есептемеге айтарлықтай ықпал тигiзетiн мәселелер бойынша жазбаша түрдегi мәлiмдемесiн алуы тиiс. Егер, ауызша мәлiмдеме жазбаша мәлiмдемемен қуатталса, аудитор мен басшылық арасындағы түсiнiспеушiлiктің пайда болу мүмкiндiгi кемидi. Басшылықтан алынған хатқа немесе басшылықтың сұрау салуына енгiзiлетiн мәлiмдемелердің үлгi тiзбесi хат-ұсыныста (осы АС қосымшасында) келтiрiлген. 
      5. Басшылықтан сұралатын жазбаша мәлiмдеме қаржылық есептеме үшiн тұтастай маңызды жекеленiп немесе мәселелермен шектелуi мүмкiн. Нақтылы мәселелерге қатысты аудитор маңызды деп санайтын мәселелердi басшылыққа хабарлауы мүмкін. 
      6. Аудиттi жүргiзу кезiнде басшылық аудиторға өзiнің инициативасы бойынша немесе белгiлi бiр сұрауға жауап ретiнде белгiлi бiр мәлiмдеменi аудиторға бередi. Егер, мұндай мәлiмдеме қаржылық есептеме үшiн маңызды болса, аудитор: 
      1) iшкi немесе субъектiден тыс көздерден аудиторлық дәлелдеменi растайтын құжатты алуы; 
      2) басшылықтың мәлiмдемесi негiзделген болып табылатындығын және басшылықтың басқа мәлiмдемелерiн қоса, олар берiк аудиторлық дәлелдемелерге сәйкес келетiндiгiн бағалауы; 
      3) мәлiмдеме жасаушы тұлға нақтылы мәселелер бойынша жақсы хабардар етiлгендiгiн қарауы қажет. 
      7. Басшылықтың мәлiмдемесi аудиторға қолайлы болуы мүмкiн басқа аудиторлық дәлелдемелердi ауыстыра алмайды. Мысалы, активтердің құнына қатысты басшылықтың мәлiмдемесi аудитор әдетте алуы мүмкiн. Егер, аудитор қаржылық есептемеге айтарлықтай ықпал еткен немесе ықпал етуi мүмкiн мәселеге қатысты жеткiлiктi тиiстi аудиторлық дәлелдеме алуға мүмкiн болмаса, бiрақ мұндай дәлелдеме қажет болса, осы мәселе бойынша басшылықтың мәлiмдемесi алынса да бұл аудит аумағын шектеу болып табылады. 
      8. Жекелеген жағдайларда басшылықтың мәлiмдемесi алуға болатын бiр ғана аудиторлық дәлелдеме болуы мүмкiн. Мысалы, аудитор әдетте белгілі бiр инвестицияны жалғастыратын басшылықтың ниетiне қатысты қандай да бiр өзге дәлелдеменi алуды күтедi. 
      9. Егер басшының мәлiмдемесi басқа аудиторлық дәлелдемелерге қайшы келедi, аудитор жағдайды зерттеуi және қажет болған жағдайда басшының басқа мәлiмдемелерiнiң растығын қайта қарауы тиiс. 

 
      Басшының мәлiмдемесiн құжаттық ресiмдеу 

 
      10. Аудитор әдетте өзiнiң жұмыс құжатына басшының мәлiмдемесiнің дәлелдемесiн басшымен болған ауызша сұхбатты қысқаша баяндау түрiнде немесе басшының мәлiмдемесiн жазбаша түрде қосып тiркейдi. 
      11. Басшының жазбаша мәлiмдемесi ауызша баяндау түрiне қарағанда мағыналы болып табылады және мынадай түрде жазылуы мүмкiн: 
      1) басшының хат-ұсынысы; 
      2) басшы танысқан және бекiткен басшының мәлiмдемесiн оның түсiнiгiндегi аудитордың хаты; 
      3) директорлар кеңесi отырысының немесе ұқсас органның тиiстi хаттамасы немесе қаржылық есептеменің қол қойылған данасы. 
      Хат-ұсыныстың негiзгi элементтерi: алушы, күнi, мәлiмдеме, қолы. 
      12. Хат-ұсынысты аудитор сұрай отырып аудитор ол оның атына жолданғанын, тиiстi ақпараттардың бар болуын және жеткiлiктi түрде күнi мен қол қойылғанын сұрайды. 
      13. Хат-ұсынысқа әдетте аудиторлық қорытындыға қойылған күннің күнi қойылады. Солай бола тұрғанымен, жекелеген жағдайларда нақтылы мәмiлелерге немесе басқа уақиғаларға қатысты жекелеген хат-ұсынысты аудит барысында немесе аудиторлық қорытынды күнi қойылған күннен кейiн, мысалы, ашық әдiспен бағалы қағаздар орналастырылған күнi қойылған күні алынуы мүмкін. 
      14. Хат-ұсынысқа әдетте оның қызметiнің субъектiсi мен қаржылық аспектiсiне жауап беретiн лауазымды тұлға (әдетте бұл басшы және бас қаржы лауазымды тұлға) олардың бiлiмi мен сенiмi негiзiнде қол қояды. Белгiлi бiр жағдайларда аудиторға басқа лауазымды тұлғалардан хат-ұсыныс талап етiлуi мүмкiн. Мысалы, аудиторға акционерлердің барлық жиналыстарының, директорлар кеңесiнiң және мұндай хаттамаларды жүргiзу үшiн жауапты тұлғалар арқылы субъектiнiң басқа маңызды органдарының хаттамаларының толықтығына қатысты хат-ұсыныс қажет етілуi мүмкiн. 

 

     Басшының мәлiмдеме беруден бас тартқан

     жағдайдайдағы аудитордың iс-әрекетi

     

     15. Егер басшылық аудитор қажет деп тапқан мәлiмдеменi ұсынудан

бас тартса бұл аудит аумағын шектеу болып табылады, және аудитор шартты 

пiкiрiн бiлдiруден немесе пiкрiн айтудан бас тартуы тиiс. Мұндай 

жағдайларда аудитор аудит барысында жасаған басшының басқа мәлiмдемесiнiң 

тұрақтылығын бағалауы, сондай-ақ мұндай бас тарту аудиторлық мәлiмдеге

қандай да бiр қосымша ықпал ету мүмкiндiгiн қарастыруы тиiс.

      

                                    Қосымша

     

                  Хат-ұсыныс үлгiсi

     

 
      Келтiрiлiп отырған хат стандарт болып табылмайды. Басшының мәлiмдемесi бiр субъектi екiншiсiнен, бiр кезең екiншiсiнен ерекшеленедi. 
      Алайда, басшы мәлiмдемесi түрлi мәселелер бойынша ұсыну туралы аудитор сұрау салғанымен осы мәселелерге басшылықтың назарын аударуы мүмкiн, осылайша ұсыну туралы аудитор сұрау салғанымен осы мәселелердi басшылықтың бiршама тиянақты жетiлдiруге мәжбүр етедi, аудитор осы АС-ында айтылғанындай аудиторлық дәлелдеме ретiнде басшының мәлiмдемесiн пайдалануға қатысты шектеулер туралы бiлуi тиiс. 

 
                         Кәсiпорын банкi 

 
      Күнi Аудиторға 

 
      Бұл хат-ұсыныс Қазақстан Республикасында бекiтiлген бухгалтерлiк есеп стандарына сәйкес көрсетiлген күнге оның қаржы шаруашылық қызметiнің және ақша қаражаттары қозғалысының нәтижелерiн 19... жылдың 31 желтоқсанына компанияның қаржылық ережелерi туралы қаржылық есептеменің дәлелденген және объективтi картинасын бiлдiретiндiгiне (барлық маңызды аспектiлер бойынша объективтi көрсетiлген) қатысты пiкiрiн бiлдiру мақсатында 19... жылдың 31 желтоқсанында аяқталатын кезең үшiн аудитпен Сiздің "А" субъектiсiнің қаржылық есептемесiн жүргiзуге байланысты ұсынылады. 
      Қазақстан Республикасында бекiтiлген бухгалтерлiк есеп стандарттарына сәйкес дәлелденген қаржылық есептеме үшiн өзiмiздiң жауапкершiлiгiмiздi мойындаймыз. 
      Өзiмiздің бiлiмiмiз бен сенiмiмiздің негiзiнде бiз мыналарды растаймыз: 

 
      Осы субъектiге қатысты төменде мәлiмдеме келтiрiледi. Олар мыналарды қамтуы мүмкiн: 
      1. Қаржылық есептемеге айтарлықтай ықпал етуi мүмкiн бухгалтерлiк есеп және iшкi бақылау жүйелерiнде маңызды рөл атқаратын басшылық немесе қызметкерлер тарапынан ешқандай тәртiп бұзушылық орын алып отырған жоқ. 
      2. Бiз сiздерге барлық бухгалтерлiк кiтаптар мен қуаттаушы құжаттарды, акционерлердің жиналыстарының және директорлар кеңестерiнің, атап айтқанда .....тиiстi өткiзiлген отырыстарының барлық хаттамаларын ұсындық. 
      3. Тараптарға қатысты ақпараттардың толықтығын бiз қуаттаймыз. 
      4. Қаржылық есептемеде бос жiберулердi қоса, ешқандай маңызды бұрмалаушылық жоқ. 
      5. Компания уағдаластық мiндеттемелердi сақтамаған жағдайда қаржылық есептемеге айтарлықтай ықпал етуi мүмкiн олардың барлық аспектiлерiн сақтайды. 
      6. Төменде келтiрiліп отырған ақпарат қаржылық есептемеде жеткiлiктi көрсетілген және тиiстi түрде ашылған: 
      1) байланысты тараптар, баптар және олармен жасалатын операциялар; 
      2) сатып алу және сату нәтижесiнде ұшырайтын шығындар; 
      3) бұрын сатып алынған активтерге деген келiсiм және опцион; 
      4) кепiл ретiнде пайдаланылған активтер. 

 
      7. Қаржылық есептемеде көрсетiлген активтер мен мiндеттемелердiң баланстық құнын немесе сыныптамасын айтарлықтай өзгертуi мүмкiн жоспарлап немесе ниеттенiп отырғанымыз жоқ; 
      8. Бiз қандай да бiр өнiмдi өндiрудi тоқтатуды жоспарламаймыз, сондай-ақ тауар-материалдық құндылықтардың қандай да бiр ысырапшылығына немесе олардың өтпеуiне әкелетiн басқа әрекеттердi жоспарлап немесе ниеттеніп отырғанымыз жоқ; ешқандай тауар-материалдық қорлар өз сомалары бойынша сатудың таза құнынан аспайды. 
      9. Компания барлық активтерге деген тиiстi құқыққа ие, қаржылық есептемеге ашуды көрсетiлгеннен басқа компаниялардың активтерiне деген ешқандай кепiлдiк пен тиым салу орын алып отырған жоқ. 
      10. Бiз барлық нақтылы да және күтiлмеген жағдайларды да ескердiк немесе аштық, сондай-ақ бiзге үшiншi тараптың ұсынған барлық кепiлдiктерiнiң ...... қаржылық есептемелерiн ашу кезiнде аштық. 
      11. ...... қаржылық есептемеге ...... ашуда сипатталғандардан басқа, қаржылық есептемеде немесе түсiндiрме жазбада түзетудi немесе ашуды талап ететiн есептi кезең күнiнен кейiн пайда болған ешқандай оқиға орын алмайды. 
      12. "В" компаниясының ...... талап етуі бойынша қаржылық есептемеде 

 

тиісті түрде көрсетілген, ...... жалпы сомаға есеп жүргізілді. Осыған 

байланысты сот талап етуіне қатысы бар басқа ешқандай талап реніш жоқ.

     13. Біздің кез-келген шоттарымызды пайдалану бойынша ешқандай ресми 

немесе ресми емес шектеулер жоқ. ....... қаржылық есептемеге ашуға 

көрсетілгеннен басқа бізде несие бойынша ешқандай келісім жоқ.

     14. Өзіміздің бұрын сатылған акционерлік капиталымызды сатып алу, 

опцион үшін резервке қойылған акционерлік капитал сомасы, нұсқалар, 

конверсиялар және басқа да мұқтаждар бойынша келісімдердің және 

опциондардың қаржылық есептемесінде біз дұрыс ескердік және аштық.

     

     Бастық                    Қолы

     

     Бас қаржылық тұлға         Қолы

     

     

      Оқығандар:

          Омарбекова А.Т.

          Икебаева Ә.Ж. 

     

      

      

Об утверждении положения (стандарта) аудита 12 "Заявления руководства"

Приказ Министра финансов Республики Казахстан от 19 мая 1999 года N 217. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 21.06.1999 г. за N 812. Утратил силу приказом Министра финансов Республики Казахстан от 15 апреля 2008 года N 179.

Извлечение из приказа
Министра финансов РК
от 15.04.2008 N 179

      "В соответствии с пунктом 1  статьи 27  Закона "О нормативных правовых актах" ПРИКАЗЫВАЮ:
      1. Признать утратившими силу некоторые нормативные правовые акты Республики Казахстан согласно приложению к настоящему приказу.
      2. Департаменту методологии управления государственными активами Министерства финансов Республики Казахстан (Айтжанова Ж.Н.) в недельный срок сообщить Министерству юстиции Республики Казахстан и в официальные печатные издания о признании утратившими силу некоторых нормативных правовых актов Республики Казахстан.
      3. Настоящий приказ вступает в силу со дня подписания.

      Министр                                    Б. Жамишев

Приложение           
к приказу Министра финансов 
Республики Казахстан    
от 15 апреля 2008 года N 179

Перечень утративших силу некоторых нормативных
правовых актов Республики Казахстан

      1.  ........ .
      2.  ........ .
      3.  ........ .
      4.  ........ .
      5.  ........ .
      6.  ........ .
      7.  ........ .
      8.  ........ .
      9.  ........ .
      10. ........ .
      11. ........ .
      12. Приказ Министра финансов Республики Казахстан от 19 мая 1999 года N 217 "Об утверждении Положения (стандарта) аудита 12 "Заявления руководства" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за N 812).
      13. ........ .
      14. ........ .
      15. ........ .
      16. ........ .
      17. ........ .
      18. ........ .
      19. ........ .
      20. ........ .
      21. ........ .
      22. ........ .
      23. ........ .
      24. ........ .
      25. ........ .
      26. ........ .
      27. ........ .
      28. ........ ."

__________________________________________________________________________

      В соответствии с пунктом 2 статьи 16 Закона Республики Казахстан от 20 ноября 1998 года  Z980304_  "Об аудиторской деятельности" и Указом Президента Республики Казахстан, имеющим силу Закона, от 26 декабря 1995 года № 2732  Z952732_  "О бухгалтерском учете" приказываю: 
      1. Утвердить положение (стандарт) аудита 12 "Заявления руководства". 
      2. Управлению методологии бухгалтерского учета и аудита обеспечить регистрацию положения (стандарта) аудита 12 "Заявления руководства" в Министерстве юстиции Республики Казахстан в установленном законодательством порядке. 
      3. Установить, что настоящее положение (стандарт) аудита вступает 

 

в силу со дня государственной регистрации в Министерстве юстиции 

Республики Казахстан.

     4. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на 

первого вице-Министра финансов Ж.Д. Ертлесову.

     

     Министр

      

                  Положение (стандарт) аудита 12

                       Заявления руководства

          

     Введение

 

     1. Целью настоящего положения (стандарта) аудита является 

установление стандартов и осуществление руководства по использованию 

         1            2   
заявлений  руководства  в качестве аудиторских доказательств, 

процедурам рассмотрения и документирования этих заявлений, а также 

мерам, предпринимаемым аудитором, в случае отказа руководства 

предоставить соответствующие заявления.

 

     Примечания:

     1 
        Официально заявленные от своего имени соответствующим должностным лицом необходимые аудитору письма-представления, заявления, служебные записки, объяснения как в письменной, так и в устной форме. 
      2 
        Должностные лица, в том числе руководитель субъекта и главный бухгалтер, несущие ответственность по различным вопросам в рамках своей компетенции. Слово "руководство" и далее по тексту данного положения (стандарта) аудита следует читать в этом же контексте. 
      2. Аудитору необходимо получить от руководства соответствующие заявления. 

 
      Признание руководством ответственности за финансовую отчетность 

 
      3. Аудитор должен получить доказательства того, что руководство признает свою ответственность за достоверность утвержденной финансовой отчетности, представленной в соответствии с основами финансовой отчетности. Аудитор может получить доказательство признания руководством такой ответственности и соответствующего утверждения отчетности в виде подписанного экземпляра финансовой отчетности, письменного заявления руководства или из соответствующих протоколов заседаний совета директоров или аналогичного органа. 

 
      Заявления руководства в качестве аудиторского доказательства 

 
      4. Если нельзя ожидать получения других достаточных соответствующих доказательств, аудитор должен получить заявления руководства в письменном виде по вопросам, оказывающим существенное влияние на финансовую отчетность. Возможность возникновения недоразумений между аудитором и руководством уменьшается, если устные заявления подкрепляются письменными. Примерный перечень заявлений, включаемых в письмо от руководства или в запрос руководству, приведен в письме-представлении (приложение к настоящему СА). 
      5. Письменные заявления, запрашиваемые от руководства, могут быть ограничены вопросами, которые по отдельности или в целом существенны для финансовой отчетности. В отношении конкретных вопросов аудитор может уведомить руководство, что считает их существенными. 
      6. Во время проведения аудита руководство предоставляет аудитору определенные заявления по своей инициативе или в ответ на определенные запросы. Если такие заявления существенны для финансовой отчетности, аудитору необходимо: 
      1) получить подтверждающие аудиторские доказательства, из источников внутри или вне субъекта; 
      2) оценить, являются ли заявления руководства обоснованными и соответствуют ли они прочим полученным аудиторским доказательствам, включая другие заявления руководства; 
      3) рассмотреть хорошо ли информированы по конкретным вопросам лица, делающие заявления. 
      7. Заявления руководства не могут заменить другие аудиторские доказательства, которые могут быть доступны аудитору. Например, заявления руководства относительно стоимости активов не могут заменить аудиторские доказательства в отношении стоимости активов, которые аудитор обычно может получить. Если аудитор не может получить достаточные соответствующие аудиторские доказательства относительно вопроса, который оказал или может оказать существенное влияние на финансовую отчетность, но такие доказательства необходимы, это является ограничением масштаба аудита, даже если получено заявление руководства по данному вопросу. 
      8. В определенных случаях заявление руководства может быть единственным аудиторским доказательством, которое возможно получить. Например, аудитор обычно не ожидает получить какое-либо иное доказательство относительно намерения руководства продолжить определенные инвестиции. 
      9. Если заявления руководства противоречат прочим аудиторским доказательствам, аудитор должен изучить обстоятельства и, при необходимости, пересмотреть достоверность других заявлений руководства. 

 
      Документальное оформление заявлений руководства 

 
      10. Аудитор обычно включает в свои рабочие документы доказательства заявлений руководства в виде краткого изложения устных бесед с руководством или в виде письменных заявлений руководства. 
      11. Письменные заявления руководства являются предпочтительнее по сравнению с устными и могут излагаться в виде: 
      1) письма-представления руководства; 
      2) письма аудитора с его пониманием заявлений руководства, с которым руководство ознакомилось и утвердило; 
      3) соответствующего протокола заседания совета директоров или аналогичного органа, или подписанного экземпляра финансовой отчетности. 

 
      Основные элементы письма-представления: 
      адресат, дата, заявления, подписи 
      12. Запрашивая письмо-представление, аудитор просит, чтобы оно было адресовано на его имя, содержало соответствующую информацию и было надлежащим образом датировано и подписано. 
      13. Письмо-представление обычно датируется тем же числом, что и аудиторское заключение. Тем не менее, в определенных обстоятельствах отдельное письмо-представление относительно конкретных сделок или других событий может быть получено в ходе аудита или после даты аудиторского заключения, например, на дату размещения ценных бумаг открытым способом. 
      14. Письмо-представление обычно подписывается должностными лицами, несущими основную ответственность за субъект и финансовые аспекты его деятельности (обычно это руководитель и главное финансовое должностное лицо) на основе их знаний и уверенности. В определенных обстоятельствах аудитору могут потребоваться письма-представления от других должностных лиц. Например, аудитору может понадобиться письмо-представление относительно полноты протоколов всех собраний акционеров, заседаний совета директоров и иных значимых органов субъекта от лица, ответственного за ведение таких протоколов. 

 
      Действия аудитора в случае отказа руководства 
      от представления заявлений 

 
      15. Если руководство отказывается предоставить заявления, которые аудитор считает необходимыми, это является ограничением масштаба аудита, и аудитор должен выразить условное мнение или отказ от выражения мнения. В подобных случаях аудитор должен оценить надежность всех других заявлений руководства, сделанных в ходе аудита, также рассматривает, может ли такой отказ оказать какое-либо дополнительное влияние на аудиторское заключение. 

                                                      Приложение

 
                       Пример письма-представления 

 
      Приведенное письмо не является стандартным. Заявления руководства отличаются от одного субъекта к другому, от одного периода к другому. 
      Хотя запрос аудитора о представлении заявлений руководства по различным вопросам может сконцентрировать внимание руководства на этих вопросах, и таким образом, заставить руководство проработать эти вопросы более детально, аудитор должен знать об ограничениях в отношении использования заявлений руководства в качестве аудиторских доказательств, как изложено в настоящем СА. 

 
                           Бланк предприятия 

 
         Дата Аудитору 

 
      Это письмо-представление предоставляется в связи с проводимым Вами аудитом финансовой отчетности субъекта "А" за период, закончившийся 31 декабря 19..1 г., с целью выражения мнения относительно того, что финансовая отчетность представляет достоверную и объективную картину (представлена объективно по всем существенным аспектам) о финансовом положении компании на 31 декабря 19..1 г., результатах ее финансово-хозяйственной деятельности и движении денежных средств на указанную дату, в соответствии со стандартами бухгалтерского учета, утвержденными в Республике Казахстан. 
      Мы признаем свою ответственность за достоверное представление финансовой отчетности в соответствии со стандартами бухгалтерского учета, утвержденными в Республике Казахстан. 
      На основе наших знаний и уверенности, мы подтверждаем следующее: 
      Ниже приводятся заявления, относящиеся к данному субъекту. Они могут включать следующее: 
      1. Не существует никаких нарушений со стороны руководства или работников, играющих важную роль в системах бухгалтерского учета и внутреннего контроля, которые могли бы оказать существенное влияние на финансовую отчетность. 
      2. Мы предоставили вам все бухгалтерские книги и подтверждающую документацию, все протоколы собраний акционеров и заседаний совета директоров, в частности, проведенных соответственно... 
      3. Мы подтверждаем полноту информации в отношении связанных сторон. 
      4. В финансовой отчетности не содержится никаких существенных искажений, включая пропуски. 
      5. Компания соблюдает все аспекты договорных обязательств, которые могли бы оказать существенное влияние на финансовую отчетность, в случае их несоблюдения. Соблюдаются все требования законодательства, которые могли бы оказать существенное влияние на финансовую отчетность, в случае их несоблюдения. 
      6. Нижеследующая информация надлежаще отражена и соответствующим образом раскрыта в финансовой отчетности: 
      1) связанные стороны, статьи и операции с ними; 
      2) убытки в результате покупок и продаж; 
      3) соглашения и опционы на выкуп ранее проданных активов; 
      4) активы, использованные в качестве залога. 
      7. Мы не имеем планов или намерений, которые могут существенно изменить балансовую стоимость или классификацию активов и обязательств, отраженных в финансовой отчетности. 
      8. Мы не планируем прекратить производство какой-либо продукции, также мы не имеем других планов или намерений, которые приведут к какому-либо избытку товарно-материальных запасов или их неликвидности; никакие товарно-материальные запасы по своей сумме не превышают чистую стоимость реализации. 
      9. Компания имеет соответствующие права на все активы, не существует никаких залогов или арестов на активы компании, кроме указанных в раскрытии...к финансовой отчетности. 
      10. Мы учли или раскрыли все обязательства как фактические, так и непредвиденные, а также раскрыли в раскрытии...к финансовой отчетности все гарантии, представленные нами третьей стороне. 
      11. За исключением .... описанного в раскрытии...к финансовой отчетности, не существует никаких событий, происшедших после даты отчетного периода, которые требуют корректировки или раскрытия в финансовой отчетности или в пояснительной записке. 
      12. По.....иску компании "В" произведены расчеты на общую сумму..., что соответствующим образом отражено в финансовой отчетности. Никаких других претензий, имеющих отношение к судебным искам, в этой связи не имеется и не предвидится. 
      13. Не имеется никаких официальных или неофициальных ограничений по использованию любых наших счетов. За исключением указанных в раскрытии...к финансовой отчетности, у нас нет никаких соглашений по кредитам.

      14. Мы правильно учли или раскрыли в финансовой отчетности 

соглашения и опционы по выкупу своего ранее проданного акционерного 

капитала, сумму акционерного капитала, зарезервированную для опциона, 

варрантов, конверсии и прочих нужд.

 

Руководитель                                 Подпись

 

Главное финансовое                           Подпись

должностное лицо