"Бюджет жүйесі туралы" Қазақстан Республикасының Заңына өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы

Қазақстан Республикасының Заңы 1998 жылғы 16 желтоқсан N 319-I


      "Бюджет жүйесі туралы" 1996 жылғы 24 желтоқсандағы Z960052_ Қазақстан Республикасының Заңына (Қазақстан Республикасы Парламентінің Жаршысы, 1996 ж., N 20-21, 402-құжат; 1997 ж., N 11, 153-құжат; N 13-14, 205-құжат) мынадай өзгерістер мен толықтырулар енгізілсін:

      1. 1-бапта:
      екінші азатжолдағы "тиісті" және "кіріс көздерінің және" деген сөздер алып тасталсын;
      бесінші азатжол мынадай редакцияда жазылсын:
      "бюджет процесі - мемлекеттік органдар мен лауазымды адамдардың барлық деңгейдегі бюджеттерді жасау, қарау, бекіту, атқару, атқарылуын бақылау және олардың атқарылуы туралы есептерді бекіту жөніндегі заңдармен реттелген қызметі;";
      жетінші азатжолдағы "мемлекеттік кепілдіктер" деген сөздер "мемлекеттік кепілдік" деген сөздермен ауыстырылсын;
      он екінші азатжолдағы "және бюджеттен тыс барлық қорлардың" деген сөздер алып тасталсын;
      он бесінші азатжол алып тасталсын;
      он алтыншы азатжол мынадай редакцияда жазылсын:
      "жергілікті бюджеттер - облыстардың бюджеттері, облыстық бюджеттер, қалалардың (аудандық маңызы бар қалаларды қоспағанда) бюджеттері, арнайы экономикалық аймақтардың және қалалардағы аудандарды қоспағанда, аудандардың бюджеттері;";
      он тоғызыншы азатжол мынадай редакцияда жазылсын:
      "бағдарлама және кіші бағдарлама - белгілі бір мемлекеттік міндеттер атқару жөніндегі шаралар кешені;";
      жиырма екінші азатжолда "резервтік қор" деген сөздер "Қазақстан Республикасының Үкіметі мен жергілікті атқарушы органдардың резервтері -" деген сөздермен, "қаржыландыру үшін бюджет қаражаты есебінен құрылатын қор", деген сөздер "қаржыландыруға арналған қаражат", деген сөздермен, "республикалық бюджеттегі" деген сөздер "тиісінше республикалық немесе жергілікті бюджеттегі" деген сөздермен ауыстырылсын.
      жиырма үшінші азатжол мынадай редакцияда жазылсын:
      "секвестр - бюджеттің атқарылуы кезінде бюджет тапшылығының белгіленген деңгейінен артып кеткен не табыс көздерінен түсетін түсімдер қысқартылатын, соның салдарынан бюджетте көзделген бағдарламаларды толық көлемінде қаржыландыру мүмкін болмайтын жағдайларда енгізілетін қаражаттардың жұмсалуына тыйым салынуын көздейтін арнаулы тетік;";
      жиырма төртінші азатжол алып тасталсын;
      жиырма жетінші азатжол "Қаржы министрлігі" деген сөздерден кейін "ағымдағы жылдың 1 сәуірінен кешіктірмей" деген сөздермен толықтырылсын;
      отызыншы азатжол алып тасталсын;
      мынадай мазмұндағы жиырма тоғызыншы - отыз сегізінші азатжолдармен толықтырылсын:
      "қалалық (аудандық) бюджет - аудандық маңызы бар қалалар мен қалалардағы аудандарды қоспағанда, қаланың (ауданның) атқарушы органдарының өз міндеттерін жүзеге асыруына арналған және заңдарда белгіленген салықтар мен басқа да түсімдердің есебінен құралатын ақша қоры;";
      "облыс бюджеті - облыстық бюджет пен қалалық және аудандық бюджеттердің, олардың арасындағы өзара өтеу операциялары есептелмеген жиынтығы;";
      "бюджеттік өтінім - Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі белгілеген нысан бойынша әкімшілер ұсынатын бағдарламалардың қаржылық негіздемесі;";
      "мемлекеттік мекеме - бағдарламалардың әкімшілері - бюджеттерді жасау кезінде республикалық және жергілікті бағдарламаларды қаржы жағынан негіздеу үшін жауапты орталық атқарушы органдар мен облыстардың әкімдері және Астана мен Алматы қалаларының әкімдері;";
      "республикалық бағдарламалар - Қазақстан Республикасының Үкіметі әзірлейтін және республикалық немесе жергілікті бюджеттерден қаржыландырылатын жалпы мемлекеттік маңызы бар бағдарламалар;";
      "жергілікті бағдарламалар - облыстардың (Астана және Алматы қалаларының) әкімдері әзірлеп, жергілікті өкілді органдар бекітетін және жергілікті бюджеттерден қаржыландырылатын бағдарламалар;";
      "облыстық бюджет (Астана және Алматы қалаларының бюджеті) - облыстың (қаланың), облыстық (қалалық) атқарушы органдардың өз міндеттерін жүзеге асыруына арналған және заңдарда белгіленетін салықтар мен басқа да түсімдер есебінен құралатын орталықтандырылған ақша қоры;";
      "мемлекеттік инвестициялар бағдарламасы - Қазақстан Республикасының Үкіметі бекітетін мемлекеттік және (немесе) мемлекет тартатын, соның ішінде мемлекеттік кепілдік берілген, қаражаттарды экономиканың басым секторлары бойынша инвестициялау бағдарламасы;";

     "бекітілген бюджет - Қазақстан Республикасының Парламенті немесе 
тиісті жергілікті өкілді органдар бекіткен, алдағы қаржы жылына арналған 
бюджет;";
     "нақтыланған бюджет - Қазақстан Республикасының Парламенті немесе 
тиісті жергілікті өкілді органдар бюджеттің атқарылуы барысында енгізілген 
өзгерістерді ескере отырып бекіткен, ағымдағы қаржы жылына арналған 
бюджет;".
     
     2. 3-бапта:
     1-тармақтың бесінші азатжолы алып тасталсын;
     2-тармақ алып тасталсын.
     
     3. 4-бапта:
     2-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:
     "2. Қазақстан Республикасында республикалық бюджет пен жергілікті 
бюджеттер (арнайы экономикалық аймақтардың бюджеттерін қоса) дербес жұмыс 
істейді.";
     3-тармақтағы "бюджеттен тыс қорлар мен" деген сөздер алып тасталсын;
     
     4. 5-баптың екінші азатжолындағы "нысаналы бюджеттік қорлар құру, 
оларды ішінара қайта бөлу" деген сөздер алып тасталсын.
     
     5. 6-бапта:
     бап мәтіні бойынша "қамтиды" деген сөздер алып тасталсын;
     мынадай мазмұндағы төртінші азатжолмен толықтырылсын:
     "Өтеу" - бюджеттен берілген несиелерді өтеуден түскен түсімдер;";
     алтыншы азатжол мынадай редакцияда жазылсын:
     "Несие беру" - қайтарым негізінде бюджеттен берілетін төлемдер;";
     жетінші азатжолдағы "Қаржыландыру" деген сөз "Бюджет тапшылығын 
қаржыландыру-" деген сөздермен ауыстырылсын.
     


      6. 7-бапта "жалпымемлекеттік бағдарламалар мен шараларды" деген сөздер "жалпымемлекеттік бағдарламаларды" деген сөздермен ауыстырылсын;

      7. 8-бапта:
      1) тармақшада:
      екінші азатжолдағы "республикалық маңызы бар қалалар" деген сөздер "Астана және Алматы қалалары" деген сөздермен ауыстырылсын;
      бесінші азатжолдағы "Қазақстан Республикасының" деген сөздер "көрсетілген ақылы қызметтер үшін мемлекеттік мекемелерден алынатын, бюджетке түсетін түсімдерді қоса Қазақстан Республикасының" деген сөздермен ауыстырылсын;

      8. 9-бапта:
      бірінші азатжол мынадай редакцияда жазылсын:
      "Республикалық бюджеттен республикалық бағдарламалар мен кіші бағдарламаларды қаржыландыру қамтамасыз етіледі, олар мыналарды қамтиды:";
      1) тармақшаның алтыншы азатжолындағы "және басқа да" деген сөздерден кейінгі "мемлекеттік" деген сөз алып тасталсын;
      оныншы азатжолындағы "проценттер" деген сөз "сыйақылар (мүдделер)" деген сөздермен ауыстырылсын;
      он бірінші азатжол мынадай редакцияда жазылсын:
      "мемлекеттік инвестициялардың бағдарламасы бойынша, сондай-ақ

жергілікті бюджеттерге субвенция" ретінде берілетін трансферттік 
шығыстар;";
     он екінші азатжол он төртінші азатжол болып есептелсін;
     мынадай мазмұндағы он екінші және он үшінші азатжолдармен 
толықтырылсын:
     "Зейнетақы төлеу жөніндегі мемлекеттік орталықтан зейнетақы төлемдері 
және мүгедектігі бойынша, асыраушысынан айрылу жағдайы бойынша және жасына 
байланысты мемлекеттік әлеуметтік жәрдемақылар жөніндегі;
     республикалық маңызы бар автомобиль жолдарының жұмыс істеуін, 
салынуын және қайта жаңғыртылуын қамтамасыз ету жөніндегі;";
     
     9. 10-бапта:
     1-тармақта:
     "бағдарламалар мен шараларды", "бағдарламалар мен шаралардың" деген 
сөздер тиісінше "бағдарламаларды", "бағдарламалардың" деген сөздермен 
ауыстырылсын;
     "жалпы мемлекеттік" деген сөз "мемлекеттік" деген сөзбен ауыстырылсын;
     2-тармақтың бірінші сөйлемі мынадай редакцияда жазылсын:
     "Жергілікті атқарушы органдар тиісті әкімшілік-аумақтық бірліктердің 
бюджетін өздерінің аумағында арнайы экономикалық аймақтардың жұмыс 
істейтінін ескере отырып әзірлейді және дербес атқарады.".
     
     10. 11-бапта:
     3) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:
     3) "төмен тұрған бюджеттердің жоғары тұрған бюджеттерден немесе 
екінші деңгейдегі банктерден қаржы жылының шегінде уақытша кассалық 
үзілісті жабу үшін заем шарттары түрінде қарызға алған қаражатының 
түсімдері;".
     
     11. 12-бапта:
     1) тармақшада:
     бірінші азатжолы "органдардың" деген сөзден кейін "мынадай 
бағдарламалар:" деген сөзбен толықтырылсын;
     төртінші азатжолындағы "сақтандыру" деген сөз "қамсыздандыру" деген 
сөзбен ауыстырылсын;
     мынадай мазмұндағы азатжолдармен толықтырылсын:
     "жұмыспен қамту;


      жергілікті маңызы бар автомобиль жолдарының жұмыс істеуін, салынуын және қайта жаңғыртылуын қамтамасыз ету жөніндегі бағдарламаларды жүзеге асыруға арналған шығыстар;";
      3) тармақша "несиелердің" деген сөзден кейін "және олар бойынша сыйақылардың (мүдделердің)" деген сөздермен толықтырылсын.

      12. 13-бапта:
      "Облыстық (республикалық маңызы бар қалалар) бюджеттердің" деген сөздер "Облыстық (Астана және Алматы қалалары) бюджеттерінің" деген сөздермен ауыстырылсын, "республикалық маңызы бар қалалардың" деген сөздер "Астана және Алматы қалаларының" деген сөздермен ауыстырылсын.

      13. 14-бапта:
      атауындағы және мәтініндегі "Резервтік қорлар", "резервтік қордан", "резервтік қорларының", "Резервтік қордың" деген сөздер тиісінше "Қазақстан Республикасының Үкіметі мен жергілікті атқарушы органдардың резервтері", "Қазақстан Республикасының Үкіметі мен жергілікті атқарушы органдардың резервтерінен", "Қазақстан Республикасы Үкіметі мен жергілікті атқарушы

органдардың резервтік қорларының" деген сөздермен ауыстырылсын;
     1-тармақтың бірінші азатжолы мынадай мазмұндағы сөйлеммен 
толықтырылсын:
     "Қазақстан Республикасының Үкіметі мен жергілікті атқарушы органдар 
резервтерінің құрамында мемлекеттің сот органдарының шешімдері бойынша 
міндеттемелерін жабуға арналған қаражат көзделеді.".
     
     14. 15-бап алып тасталсын.
     
     15. III тарау мынадай редакцияда жазылсын:
     
     "III тарау. Бюджеттің жасалуы, қаралуы және бекітілуі 
     
     17-бап. Мемлекеттік бюджет 
     1. Қазақстан Республикасының Үкіметі белгілеген мерзімде Қазақстан 
Республикасының Қаржы министрлігі:


      ұзақ мерзімді Экономикалық даму болжамының негізінде Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкімен бірлесе отырып, алдағы 10 жылдық кезеңге арналған мемлекеттік және мемлекет кепілдік берген қарыз алу стратегиясын әзірлейді, соған сәйкес Қазақстан Республикасының Үкіметі уәкілдік берген орган Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігімен бірлесе отырып, 3 жылдық кезеңге арналған Мемлекеттік инвестициялар бағдарламасын әзірлейді;
      Қазақстан Республикасы Президентінің жыл сайынғы Қазақстан халқына жолдауының, Қазақстан Республикасының әлеуметтік-экономикалық дамуының индикативтік жоспарының, бюджеттің ағымдағы атқарылуын бағалаудың, қарыз алу стратегиясының макроэкономикалық көрсеткіштерінің, ақша-несие саясаты мен мемлекеттік инвестициялар бағдарламасының негізінде әзірленген, салық- бюджет саясатының алдағы қаржы жылына арналған негізгі бағыттарын Қазақстан Республикасының Үкіметіне табыс етеді.
      2. Салық-бюджет саясатының негізгі бағыттарына сәйкес Қазақстан Республикасының Үкіметі мемлекеттік бюджет қаражатын функционалдық топтар бойынша жұмсаудың лимиттерін белгілейді.
      3. Қазақстан Республикасының Үкіметі:
      функционалдық топтар бойынша мемлекеттік бағдарламалардың тізбесін;
      мемлекеттік бағдарламалардың республикалық және жергілікті бюджеттер арасында бөлінуін;
      мемлекеттік бағдарламалардың орындалуына жауапты орталық және жергілікті атқарушы органдарды нақтылайды.
      4. Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі функционалдық топтар бойынша лимиттер шегінде мемлекеттік бюджет қаражатын жұмсау лимиттерін мемлекеттік және жергілікті бағдарламалардың мемлекеттік мекеме-әкімшілеріне жеткізеді.
      5. Республикалық бағдарламалардың мемлекеттік мекеме-әкімшілері функционалдық топтар бойынша жеткізілген лимиттер шегінде:
      республикалық бюджеттен қаржыландырылатын республикалық бағдарламалар бойынша бюджеттік өтінімдерді әзірлейді және оларды Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігіне табыс етеді;
      заңда белгіленген тәртіппен жергілікті бюджеттерден қаржыландырылатын республикалық бағдарламалар жөніндегі лимиттерді облыстар бойынша бөледі;
      жергілікті бюджеттерден қаржыландырылатын республикалық бағдарламалар бойынша бюджеттік өтінімдерді жергілікті атқарушы органдармен келістіріп отырады;
      жергілікті бюджеттерден қаржыландырылатын республикалық бағдарламалар бойынша бюджеттік өтінімдерді аумақтық тұрғыда Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігіне табыс етеді.
      6. Облыстар мен Астана және Алматы қалаларының әкімдері:
      Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігімен келісім бойынша жергілікті бағдарламалар тізбесін айқындайды;
      жеткізілген лимиттер шегінде жергілікті бағдарламалар бойынша бюджеттік өтінімдер әзірлейді және оларды Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігіне табыс етеді.
      7. Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі:
      облыстардың (Астана және Алматы қалаларының) әкімдерімен бірлесіп, алдағы қаржы жылына арналған салық-бюджет саясатының негізгі бағыттарына сәйкес түсімдердің түрлері бойынша мемлекеттік бюджеттің кіріс бөлігінің аумақтар тұрғысындағы болжамын айқындайды;
      бюджеттік өтінімдер мен мемлекеттік және жергілікті бағдарламалар тізбесі негізінде республикалық және жергілікті бюджеттерге бөле отырып, алдағы қаржы жылына арналған мемлекеттік бюджеттің шығыс бөлігінің болжамын әзірлейді;
      облыстық бюджеттердің (Астана және Алматы қалалары бюджеттерінің) теңгерімділігін қамтамасыз ету үшін мемлекеттік салықтардан аударылатын қаржының нормативтері мен республикалық бюджеттен бөлінетін трансферттердің көлемін әзірлейді;
      алдағы қаржы жылына арналған мемлекеттік бюджеттің болжамын әзірлеп, мақұлдау үшін Қазақстан Республикасының Үкіметіне табыс етеді.

      18-бап. Республикалық бюджет
      Алдағы қаржы жылына арналған республикалық бюджет туралы заңда:
      кірістердің, алынған ресми трансферттердің, бұрын бюджеттен берілген несиелер өтелуінің, шығыстардың, несие беру мен бюджет тапшылығы көлемдері;
      республикалық және жергілікті бюджеттерге түсетін салық және салық емес түсімдер түрлерінің, капиталмен жасалатын операциялардан алынатын кірістердің тізбесі;
      жалпымемлекеттік салықтардан аударымдардың нормативтері және республикалық бюджеттен облыстардың (Астана және Алматы қалаларының) бюджеттеріне теңгерімділікті қамтамасыз етуге арналған трансферттердің көлемі;
      айлық ең төменгі жалақылар мен айлық есептік көрсеткіштердің тоқсандар бойынша шамалары;
      табиғи және техногендік сипаттағы төтенше жағдайларды жоюға арналған сомалар бөліп көрсетілетін Қазақстан Республикасы Үкіметі резервтерінің мөлшері;
      Қазақстан Республикасының мемлекеттік кепілдігімен бұрын алынған сыртқы заемдарды өтеу және оларға қызмет көрсету сомасы;
      мемлекеттік борыштың лимиті;
      алдағы қаржы жылына арналған Қазақстан Республикасының мемлекеттік кепілдіктерін беру лимиті;
      функционалдық топтар, бағдарламалар мен кіші бағдарламалардың мемлекеттік мекеме-әкімшілері бойынша шекті шығыстар тізбесі;
      республикалық бюджеттен қаржыландырылатын, алдағы қаржы жылына арналған республикалық бюджеттің атқарылуы процесінде секвестрлеуге жатпайтын республикалық бағдарламалар тізбесі қамтылуға тиіс.

      19-бап. Республикалық бюджетті қарау және бекіту
      1. Алдағы қаржы жылына арналған республикалық бюджет туралы заңның жобасын Қазақстан Республикасы Үкіметінің тапсыруымен Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі әзірлейді және Қазақстан Республикасының Үкіметі жоспарланып отырған жылдың алдындағы жылдың 15 қыркүйегінен кешіктірмей Қазақстан Республикасының Парламентіне табыс етеді.
      2. Республикалық бюджетті бекіту және бюджетке өзгерістер мен толықтырулар енгізу олар бірінен соң бірі әуелі Мәжілісте, содан соң Сенатта талқыланғаннан кейін, палаталардың бірлескен отырысында жасалады.
      Талқылау қаралып отырған мәселе бойынша Қазақстан Республикасының Қаржы министрінің, Ұлттық Банк төрағасының, Үкімет уәкілеттік берген басқа да адамдардың, сондай-ақ Қазақстан Республикасы Парламентінің палаталары уәкілеттік берген адамдардың қорытынды жасаған баяндамаларынан басталады.
      3. Алдағы қаржы жылына арналған республикалық бюджет Қазақстан Республикасы Парламенті палаталарының бірлескен отырысында есепті жылдың 15 желтоқсанынан кешіктірілмей бағдарламалар деңгейінде бекітіледі.
      Қазақстан Республикасының Үкіметі алдағы жылға арналған республикалық бюджетті талқылау барысында Қазақстан Республикасының Парламентіне кіші бағдарламалар деңгейіндегі қаражат бағытының есептерін табыс етеді.
      Егер Қазақстан Республикасының Парламенті кезекті қаржы жылына арналған республикалық бюджет туралы заңды 15 желтоқсанға дейінгі мерзімде қабылдамаса, Қазақстан Республикасының Президенті "Алдағы қаржы жылының I тоқсанына арналған республикалық қаржы жоспары туралы" Жарлық шығарады, ол республикалық бюджетті Парламент бекіткенге дейін қолданылады.
      Қаржы жоспарының орындалуы республикалық бюджет үшін белгіленген тәртіппен жүзеге асырылады.

      20-бап. Республикалық бюджетті нақтылау тәртібі
      Республикалық бюджетті оның атқарылуы барысында нақтылай түсу Қазақстан Республикасы Үкіметінің ұсыныстары немесе қолданылып жүрген заңдарға сәйкес, басқа да заң шығарушылық бастамалар негізінде осы Заңның тәртібі мен ережелері бойынша жүзеге асырылады.

      21-бап. Жергілікті бюджеттер
      1. Жергілікті бюджеттерді жасау Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі бекітетін бюджеттік жіктеуге сәйкес жүзеге асырылады.
      2. Жергілікті өкілді және атқарушы органдар тиісті жергілікті бюджеттердің кірістері мен шығыстарының теңгерімділігі үшін жауап береді.
      3. Жергілікті атқарушы органдар облыстар мен Астана және Алматы қалалары бюджеттерінің болжамдарын әзірлеу үшін:
      Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігімен келісілген түсімдер болжамдарының негізінде және Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі жеткізген жалпы мемлекеттік салықтар мен алымдардан және республикалық бюджеттен бөлінген трансферттердің көлемінен олардың бюжеттерінің теңгерімділігін қамтамасыз ету үшін аударымдар нормативтері болжамдарының негізінде кіріс бөлігін арнайы экономикалық аймақтар туралы заңдарды ескере отырып, 1 қыркүйекке дейінгі мерзімде қалыптастырады;
      жергілікті бюджеттерден қаржыландырылатын мемлекеттік бағдарламалардың және жергілікті бағдарламалардың тиісті орталық атқарушы органдарымен келісу негізінде шығыс бөлігін қалыптастырады;
      салық түсімдерінен және салықтық емес түсімдерден, капиталмен жасалатын операциялардан алынатын кірістерден аударымдардың нормативтері мен облыстық бюджеттің төменгі бюджеттерге теңдестірілуін қамтамасыз етуге арналған трансферттердің көлемін айқындайды;
      уақытша кассалық үзілісті жабу үшін қарыз алу лимитін Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігімен келіседі;
      мемлекеттік бюджет болжамының параметрлеріне сәйкестігі жөнінде келісу үшін Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігіне облыстар (Астана және Алматы қалалары) бюджеттерінің болжамын табыс етеді.
      4. Мәслихаттың алдағы қаржы жылына арналған жергілікті бюджет туралы шешімінде:
      кірістердің, алынған ресми трансферттердің, шығыстардың, таза несие берудің көлемі;
      республикалық бюджет туралы заңға сәйкес жергілікті бюджеттерге түсетін салықтық және салықтық емес түсімдер, капиталмен жасалатын операциялардан алынатын кірістер түрлерінің тізбесі;
      салықтық және салықтық емес түсімдерден аударымдардың, капиталмен жасалатын операциялардан алынатын кірістердің нормативтері және облыстық бюджеттен төменгі бюджеттерге теңгерімділікті қамтамасыз етуге арналған трансферттердің көлемі;
      жергілікті маңызы бар табиғи және техногендік сипаттағы төтенше жағдайларды жоюға арналған сомалар бөліп көрсетілген жергілікті атқарушы органдар резервтерінің мөлшері;
      облыстық бюджеттер мен Астана және Алматы қалалары бюджеттерінің уақытша кассалық үзілісті жабу үшін қарыз алу лимиті;
      орта білім беру мен денсаулық сақтау бағдарламалары бойынша қаражаттың мөлшері, олар тиісті жылға арналған республикалық бюджет туралы заңда көрсетілген тиісті көлемнен төмен болмауға тиіс;
      жергілікті бюджеттерден қаржыландырылатын мемлекеттік бағдарламалардың және бюджеттік функционалдық жіктелуге сәйкес топтастырылған жергілікті бағдарламалардың тізбесі мен олардың көлемі;
      жергілікті бюджеттен қаржыландырылатын, алдағы қаржы жылына арналған жергілікті бюджеттің атқарылу процесінде секвестрлеуге жатпайтын республикалық және жергілікті бағдарламалар тізбесі қамтылуға тиіс.
      5. Жоғары тұрған мемлекеттік органдар мен жергілікті атқарушы органдардың төменгі бюджеттердің бекітілу және атқарылу процесіне араласуына жол берілмейді;
      6. Жергілікті атқарушы органдардың жергілікті бюджеттер қаражатының есебінен кепілдік беруіне тыйым салынады.
      7. Облыстар мен Астана және Алматы қалаларының әкімдері кезекті қаржы жылына арналған республикалық бюджет туралы заң күшіне енгеннен кейін екі апта мерзімнен кешіктірмей, бюджеттің бұрын жасалған болжамды көлемін нақтылайды және облыстық және қалалық бюджет (Астана және Алматы қалаларының бюджеті) жобасын тиісті мәслихаттың қарауына енгізеді, ол екі апта ішінде мұны бекіту жөнінде шешім қабылдайды.
      8. Аудандардың (қалалардың) әкімдері облыстық бюджет бекітілгеннен кейін екі апта мерзімде бюджеттердің жобасын тиісті мәслихаттың қарауына енгізеді, ол екі апта мерзімнен кешіктірмей бюджетті бекіту туралы шешім қабылдайды. Арнайы экономикалық аймақтардың бюджеттері осы тармақта белгіленген мерзімде бекітіледі.
      9. Тиісті мәслихаттар алдағы қаржы жылына арналған жергілікті бюджетті бекіткенге дейін 1-тоқсан бюджетінің атқарылуын алдағы қаржы жылына арналған жылдық бюджет жобасының 1/4 бөлігі мөлшерінде жүзеге асырады.".

      16. 22-баптың 2-тармағының бірінші азатжолындағы "республикалық маңызы бар қалалар" деген сөздер "Астана және Алматы қалалары" деген сөздермен ауыстырылсын.

      17. 23-баптың 3 және 4-тармақтары алып тасталсын.

      18. 25-бапта:
      тақырыбындағы "атқарылу тәртібі" деген сөздер "атқарылуы" деген сөзбен ауыстырылсын;
      2-тармақтағы "Ұйымдар" деген сөз "Мемлекеттік мекемелер" деген сөздермен ауыстырылсын және "Қаржы министрлігі жанындағы Қазынашылық" деген сөздер "Қаржы министрлігінің Қазынашылығы" деген сөздермен ауыстырылсын;
      3-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:
      "3. Барлық мемлекеттік мекемелер:
      тиісті қаржы жылына арналған бюджет заңдарында белгіленген бюджеттік мақсаттағы сомалардан тыс қаржы міндеттемелерін өзіне алуға құқылы емес;
      Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі мен Республикалық бюджеттің атқарылуын бақылау жөніндегі есеп комитетіне республикалық бюджеттің атқарылуы туралы есеп әзірлеуге қажетті ақпаратты белгіленген мерзімде табыс етуге міндетті.";
      4-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:
      "4. Қазақстан Республикасы Үкіметінің бюджеттің атқарылуы процесінде бағдарламаларды іске асырушы мемлекеттік органдардың тізбесіне ағымдағы қаржы жылына арналған республикалық бюджет туралы заңда бекітілген бағдарламалар бойынша тиісті сомалар шегінде мемлекеттік мекемелердің құрылымы мен міндеттерін жетілдіру жөніндегі шараларды жүзеге асыруға байланысты өзгерістер енгізуге және республикалық бюджеттің тапшылығын жабу көздерін өзгертуге құқығы бар.";
      5-тармақ алып тасталсын;
      6-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:
      "6. Жергілікті бюджеттер есебінен ұсталатын мемлекеттік мекемелерге (республикалық бюджет туралы заңда көзделген жағдайларды қоспағанда), қоғамдық және шығармашылық бірлестіктер мен ұйымдарға республикалық бюджеттен қаражат бөлуге жол берілмейді.";
      7-тармақта "республикалық маңызы бар қалалар" деген сөздер "Астана және Алматы қалалары" деген сөздермен ауыстырылсын;
      8 және 9-тармақтар алып тасталсын.

      19. 26-бапта:
      тақырыбындағы "атқарылу тәртібі" деген сөздер "атқарылуы" деген сөзбен ауыстырылсын;
      2-тармақтың бірінші азатжолындағы: "бекітілген бюджеттердің сомалары шегінде құралатын облыстық бюджеттердің, республикалық және облыстық маңызы бар қалалардың бюджеттерінің, аудан бюджеттерінің тоқсанға бөлінген кірістер мен шығыстарының жазбасы бойынша" деген сөздер "Бюджеттің жасалу және орындалу ережелеріне сәйкес" деген сөздермен ауыстырылсын.
      2-тармақ мынадай редакциядағы екінші азатжолмен толықтырылсын:
      "төменгі бюджеттердің жоғары тұрған бюджеттерден немесе екінші деңгейдегі банктерден уақытша кассалық үзілістерді жабу үшін қарыз алу шарттары түрінде тиісті бюджетте қарыз бен ол бойынша төленетін сыйақының (мүдденің) негізгі сомасын өтеуге арналған қаражат болған жағдайда ғана қаржы шегінде қарыз алуға құқығы бара.";
      3-тармақ алып тасталсын;
      4-тармақтағы "республикалық маңызы бар қалалар" деген сөздер "Астана және Алматы қалалары" деген сөздермен ауыстырылсын;
      6-тармақта:
      "ұсталатын" деген сөзден кейінгі "ұйымдарға" деген сөз "мемлекеттік мекемелерге" деген сөздермен ауыстырылсын;
      "және бюджеттен тыс қорлар" және " ..., сондай-ақ мемлекеттің үлес қосып қатысуынсыз шаруашылық жүргізуші субъектілерге" деген сөздер алып тасталсын;
      7-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:
      "7. Кірістерді асыра орындау нәтижесінде қаржы жылының басында алынған бюджет қаражаттарының бос қалдықтарын, сондай-ақ ағымдағы жыл бюджетінің атқарылуы барысында өткен тоқсандағы кірістер бойынша асыра орындау сомаларын жоғары тұрған бюджетке алып қоюға болмайды.".

      20. 27-бап мынадай редакцияда жазылсын:
      "27-бап. Бюджет шығыстарын өзгерту тәртібі
      Бюджет тапшылығының белгіленген деңгейі артып кеткен не бюджеттің атқарылу процесінде кіріс көздерінен түсетін түсімдер төмендеп кеткен жағдайда, бюджетте көзделген шығыстарды әрбір бағдарлама бойынша бекітілген сомалардың 10 процентіне дейін қысқарту туралы шешімді Қазақстан Республикасының Үкіметі мен жергілікті атқарушы органдар қабылдайды, ал 10 проценттен асқан жағдайда ондай шешім республикалық бюджет туралы заңға өзгерістер енгізу және мәслихаттардың тиісті шешімдер шығаруы арқылы жасалады.
      Секвестрлеуге жатпайтын бағдарламалардың тізбесін Қазақстан Республикасының Парламенті мен тиісті мәслихаттар тиісті жылға арналған бюджет туралы заң мен шешімдерде белгілейді.".

      21. 29-бапта:
      1-тармақтағы "және бюджеттен тыс қорлардың қаржыларын жұмсайтын барлық ұйымдар үшін де міндетті әрі Қазақстан Республикасының Үкіметі бекіткеннен кейін күшіне енетін" деген сөздер алып тасталсын;
      2-тармақтағы "орталық атқарушы органдардың, жергілікті атқарушы және өкілді органдардың, мемлекеттік бюджет есебінен ұсталатын ұйымдардың, сондай-ақ нысаналы қаржыландыру қорлары мен мемлекеттік бюджеттен тыс қорлардың" деген сөздер "мемлекеттік мекемелердің" деген сөздермен ауыстырылсын.

      22. 30-бапта:
      1-тармақта:
      "Қазақстан Республикасының Парламентіне" деген сөздерден кейін "және Республикалық бюджеттің атқарылуын бақылау жөніндегі есеп комитетіне" деген сөздермен толықтырылсын;
      "республикалық бюджеттің атқарылуы туралы" деген сөздер "республикалық бюджеттің кіші бағдарламалар деңгейінде атқарылуы туралы және мемлекеттік борыштың негізгі сомасын өтеу туралы" деген сөздермен ауыстырылсын;

     4-тармақтағы "министрліктер, мемлекеттік комитеттер мен өзге де 
орталық және жергілікті өкілді және атқарушы органдар мен басқа да 
ұйымдар" деген сөздер "мемлекеттік мекемелер" деген сөздермен ауыстырылсын;
     
     23. 31-баптың 1-тармағының бірінші азатжолындағы "министрліктердің, 
мемлекеттік комитеттердің, ведомостволардың және, меншік нысандарына 
қарамастан, ұйымдардың" деген сөздер "мемлекеттік мекемелердің" деген 
сөздермен ауыстырылсын.
     
     Қазақстан Республикасының 
           Президенті 
     
     Оқығандар:
          (Қасымбеков Б.А.)
          (Қобдалиева Н.М.)
     
      
      


О внесении изменений и дополнений в Закон Республики Казахстан "О бюджетной системе"

Закон Республики Казахстан от 16 декабря 1998 года № 319

      Внести в Закон Республики Казахстан от 24 декабря 1996 г. "О бюджетной системе" Z960052_ (Ведомости Парламента Республики Казахстан,

1996 г., № 20-21, ст.402; 1997 г.,  № 11, ст.153; № 13-14, ст.205) 
следующие изменения и дополнения: 

     1. В статье 1:
     в абзаце втором слова "доходных источников и"  и "соответствующим"
исключить;
     абзац пятый изложить в следующей редакции:


      "бюджетный процесс - регламентированная законодательством деятельность государственных органов и должностных лиц по составлению, рассмотрению, утверждению, исполнению, контролю за исполнением бюджетов всех уровней и утверждению отчетов об их исполнении;";
      в абзаце седьмом слова "государственные гарантии" заменить словами "государственная гарантия";
      в абзаце двенадцатом слова "и всех внебюджетных фондов" исключить;
      абзац пятнадцатый исключить;
      абзац шестнадцатый изложить в следующей редакции:
      "местные бюджеты - бюджеты областей, областные бюджеты, бюджеты городов (кроме городов районного значения), бюджеты специальных экономических зон и районов, за исключением районов в городах;";
      абзац девятнадцатый изложить в следующей редакции:
      "программа и подпрограмма - комплекс мероприятий по исполнению определенных государственных функций;";
      в абзаце двадцать втором слова "резервный фонд - фонд, образуемый за счет бюджетных средств" заменить словами "резервы Правительства Республики Казахстан и местных исполнительных органов - средства", слово "бюджете" заменить словами "или в местном бюджете соответственно";
      абзац двадцать третий изложить в следующей редакции:
      "секвестр - специальный механизм, предусматривающий запрет на расходование средств, который вводится в случаях, когда при исполнении бюджета происходит превышение установленного уровня бюджетного дефицита либо сокращаются поступления от доходных источников, в результате чего становится невозможным финансирование в полном объеме предусмотренных в бюджете программ;";
      абзац двадцать четвертый исключить;
      абзац двадцать седьмой дополнить словами "не позднее 1 апреля текущего года";
      абзац тридцатый исключить;
      дополнить абзацами двадцать девятым - тридцать восьмым следующего содержания:
      "городской (районный) бюджет - денежный фонд, предназначенный для осуществления исполнительными органами города (района), за исключением городов районного значения и районов в городах, своих функций и создаваемый за счет налогов и других поступлений, установленных законодательством;";
      "бюджет области - свод областного, городских и районных бюджетов, без учета взаимопогашающих операций между ними;";
      "бюджетная заявка - финансовое обоснование программ, представляемая их администраторами по форме, установленной Министерством финансов Республики Казахстан;";
      "государственное учреждение - администратор программ - центральные исполнительные органы и акимы областей и городов Астаны и Алматы, ответственные за финансовое обоснование республиканских и местных программ при составлении бюджетов;";
      "республиканские программы - программы, имеющие общегосударственное значение, разрабатываемые Правительством Республики Казахстан и финансируемые из республиканского или местных бюджетов;";
      "местные программы - программы, разрабатываемые акимами областей (городов Астаны и Алматы) и утверждаемые местными представительными органами и финансируемые из местных бюджетов;";
      "областной бюджет (бюджет городов Астаны и Алматы) - централизованный денежный фонд области (города), предназначенный для осуществления областными (городскими) исполнительными органами своих функций и создаваемый за счет налогов и других поступлений, устанавливаемых законодательством;";
      "программа государственных инвестиций - утверждаемая Правительством Республики Казахстан программа инвестирования государственных и (или) привлекаемых государством, в том числе под государственные гарантии, средств по приоритетным секторам экономики;";

     "утвержденный бюджет - бюджет на предстоящий финансовый год, 
утвержденный Парламентом Республики Казахстан или соответствующими  
местными  представительными органами;";
     "уточненный бюджет - бюджет на текущий финансовый год, утвержденный 
Парламентом Республики Казахстан или  соответствующими местными  
представительными органами с учетом изменений, внесенных в ходе его 
исполнения;".
     2. В статье 3:
     абзац пятый пункта 1 исключить;
     пункт 2 исключить.
     3. В статье 4:
     пункт 2 изложить в следующей редакции:
     "2. В Республике Казахстан самостоятельно функционируют 
республиканский бюджет и местные бюджеты (включая бюджеты специальных 
экономических зон).";
     в пункте 3 слова "внебюджетных фондов и" исключить. 
     4. В абзаце втором статьи 5 слова "создание целевых бюджетных 
фондов, их частичное перераспределение" исключить.
     5. В статье 6:
     по тексту статьи исключить слово "включает"; 
     дополнить абзацем четвертым следующего содержания:
     "Погашение" -  поступления от погашения выданных из бюджета кредитов;";
     абзац шестой изложить в следующей редакции:
     "Кредитование" - платежи из бюджета на возвратной основе;"; 
     в абзаце седьмом слово "Финансирование" заменить словами 
"Финансирование дефицита бюджета;".
     6. В статье 7 слова "и мероприятий" исключить.
     7. В статье 8:
     в подпункте 1):
     в абзаце втором слова "республиканского значения" заменить словами  
"Астаны и Алматы";
     абзац пятый дополнить словами "включая поступления в бюджет, 
получаемые от государственных учреждений за оказанные платные услуги;".
     8. В статье 9:
     абзац первый изложить в следующей редакции:
     "Из республиканского бюджета обеспечивается финансирование 
республиканских программ и подпрограмм, которые включают:";
     в абзаце шестом подпункта 1) слово "государственных" исключить;
     в абзаце десятом слово "процентов"  заменить словами "вознаграждений 
(интересов)";
     абзац одиннадцатый изложить в следующей редакции:
     "по программе государственных инвестиций, а также трансфертные расходы,
передаваемые в качестве субвенций в местные бюджеты;";
     абзац двенадцатый считать абзацем четырнадцатым;
     дополнить абзацами двенадцатым и тринадцатым следующего содержания:
     "по пенсионным выплатам из Государственного центра по выплате пенсий и 
государственным социальным пособиям по инвалидности, по случаю потери 
кормильца и по возрасту;
     по обеспечению функционирования, строительству и реконструкции 
автомобильных дорог республиканского значения;".
     9. В статье 10:
     в пункте 1:
     слова "и мероприятий" исключить;
     слово "общегосударственных" заменить словом "государственных";
     первое предложение  пункта 2 изложить в следующей редакции:
     "Местные исполнительные органы разрабатывают и самостоятельно 
исполняют бюджет соответствующих административно-территориальных единиц с 
учетом функционирования на их территории  специальных экономических зон.".
     10. В статье 11:
     подпункт 3) изложить в следующей редакции:
     "3) поступления средств, заимствованных нижестоящими бюджетами у 
вышестоящих бюджетов или банков второго уровня в виде договоров займа для 
покрытия временного кассового разрыва в пределах финансового года;".
     11. В статье 12:
     в подпункте 1):
     абзац первый после слова "органами" дополнить словом "следующих";
     в абзаце четвертом слово "страхованию" заменить словом "обеспечению";
     дополнить абзацами следующего содержания:
     "занятости;
     обеспечению функционирования, строительству и реконструкции 
автомобильных дорог местного значения";
     подпункт 3) дополнить словами "и вознаграждений (интересов) по ним".
     12. В статье 13 слова "республиканского значения" заменить словами 
"Астана и Алматы".
     13. В статье 14:


      в названии и тексте слова "Резервные фонды", "резервного фонда", "резервных фондов" заменить соответственно словами "Резервы Правительства Республики Казахстан и местных исполнительных органов", "резервов Правительства Республики Казахстан и местных исполнительных органов";
      абзац первый пункта 1 дополнить предложением следующего содержания:
      "В составе резервов Правительства Республики Казахстан и местных исполнительных органов предусматриваются средства для погашения обязательств государства по решениям судебных органов.".
      14. Статью 15 исключить.
      15. Главу III изложить в следующей редакции:
      "Глава III. Составление, рассмотрение и утверждение бюджета
      Статья 17. Государственный бюджет
      1. В установленные Правительством Республики Казахстан сроки Министерство финансов Республики Казахстан:
      на основе долгосрочного Прогноза экономического развития, совместно с Национальным Банком Республики Казахстан разрабатывает стратегию государственного и гарантированного государством заимствования на предстоящий 10-летний период, в соответствии с которой уполномоченным Правительством Республики Казахстан органом совместно с Министерством финансов Республики Казахстан разрабатывается Программа государственных инвестиций на 3-летний период;
      представляет в Правительство Республики Казахстан основные направления налогово-бюджетной политики на предстоящий финансовый год, разработанные на основе ежегодного послания Президента Республики Казахстан к народу Казахстана, индикативного плана социально-экономического развития Республики Казахстан, оценки текущего исполнения бюджета, макроэкономических показателей стратегии заимствования, денежно-кредитной политики и программы государственных инвестиций.
      2. В соответствии с основными направлениями налогово-бюджетной политики Правительство Республики Казахстан определяет лимиты расходования средств государственного бюджета по функциональным группам.
      3. Правительство Республики Казахстан уточняет:
      перечень государственных программ по функциональным группам;
      распределение государственных программ между республиканским и местными бюджетами;
      центральные и местные исполнительные органы, ответственные за выполнение государственных программ.
      4. Министерство финансов Республики Казахстан в пределах лимитов по функциональным группам доводит лимиты расходования средств государственного бюджета до государственных учреждений-администраторов государственных и местных программ.
      5. Государственные учреждения-администраторы республиканских программ в пределах доведенных лимитов по функциональным группам:
      разрабатывают бюджетные заявки по республиканским программам, финансируемым из республиканского бюджета, и представляют их в Министерство финансов Республики Казахстан;
      распределяют по областям лимиты по республиканским программам, финансируемым из местных бюджетов в установленном законодательством порядке;
      согласовывают бюджетные заявки по республиканским программам, финансируемым из местных бюджетов, с местными исполнительными органами;
      представляют бюджетные заявки по республиканским программам, финансируемым из местных бюджетов, в территориальном разрезе в Министерство финансов Республики Казахстан.
      6. Акимы областей и городов Астаны и Алматы:
      определяют перечень местных программ по согласованию с Министерством финансов Республики Казахстан;
      разрабатывают бюджетные заявки по местным программам в пределах доведенных лимитов и представляют их в Министерство финансов Республики Казахстан.
      7. Министерство финансов Республики Казахстан:
      согласно основных направлений налогово-бюджетной политики на предстоящий финансовый год совместно с акимами областей (городов Астаны и Алматы) определяет прогнозы доходной части государственного бюджета по видам поступлений в территориальном разрезе;
      на основе бюджетных заявок и перечня государственных и местных программ разрабатывает прогноз расходной части государственного бюджета на предстоящий финансовый год с разделением на республиканский и местные бюджеты;
      разрабатывает нормативы отчислений от государственных налогов и объемы трансфертов из республиканского бюджета для обеспечения сбалансированности бюджетов областей (городов Астаны и Алматы);
      разрабатывает и представляет прогноз государственного бюджета на предстоящий финансовый год в Правительство Республики Казахстан для одобрения.
      Статья 18. Республиканский бюджет
      Закон о республиканском бюджете на предстоящий финансовый год должен содержать:
      объемы доходов, полученных официальных трансфертов, погашения ранее выданных из бюджета кредитов, расходов, кредитования и дефицита бюджета;
      перечень видов налоговых и неналоговых поступлений, доходов от операций с капиталом в республиканский и местные бюджеты;
      нормативы отчислений от общегосударственных налогов и объемы трансфертов для обеспечения сбалансированности из республиканского бюджета в бюджеты областей (городов Астаны и Алматы);
      величины месячных минимальных заработных плат и месячных расчетных показателей по кварталам;
      размер резервов Правительства Республики Казахстан с выделением суммы на ликвидацию чрезвычайных ситуаций природного и техногенного характера;
      суммы погашения и обслуживания внешних займов, ранее полученных под государственные гарантии Республики Казахстан;
      лимит государственного долга;
      лимит предоставления государственных гарантий Республики Казахстан на предстоящий финансовый год;
      перечень предельных расходов по функциональным группам, государственным учреждениям-администраторам программ и подпрограммам;
      перечень республиканских программ, финансируемых из республиканского бюджета, не подлежащих секвестрированию в процессе исполнения республиканского бюджета на предстоящий финансовый год.
      Статья 19. Рассмотрение и утверждение республиканского бюджета
      1. Проект закона о республиканском бюджете на предстоящий финансовый год разрабатывается по поручению Правительства Республики Казахстан Министерством финансов Республики Казахстан и представляется Правительством Республики Казахстан в Парламент Республики Казахстан не позднее 15 сентября года, предшествующего планируемому.
      2. Утверждение республиканского бюджета и внесение изменений и дополнений в бюджет происходят на совместном заседании палат после их последовательного обсуждения вначале в Мажилисе, а затем в Сенате.
      Обсуждение начинается с доклада министра финансов, Председателя Национального Банка Республики Казахстан, других уполномоченных Правительством лиц, а также лиц, уполномоченных палатами Парламента Республики Казахстан, с заключением по рассматриваемому вопросу.
      3. Республиканский бюджет на предстоящий финансовый год утверждается на уровне программ на совместном заседании палат Парламента Республики Казахстан не позднее 15 декабря отчетного года.
      В ходе обсуждения республиканского бюджета на предстоящий год Правительство Республики Казахстан представляет Парламенту Республики Казахстан расчеты направления средств на уровне подпрограмм.
      В случае, если Парламентом Республики Казахстан в срок до 15 декабря не будет принят закон о республиканском бюджете на очередной финансовый год, Президент Республики Казахстан издает Указ "О республиканском финансовом плане на 1 квартал предстоящего финансового года", который действует до утверждения Парламентом республиканского бюджета.
      Исполнение финансового плана осуществляется в порядке, установленном для республиканского бюджета.
      Статья 20. Порядок уточнения республиканского бюджета
      Уточнение республиканского бюджета в ходе его исполнения осуществляется на основании предложений Правительства Республики Казахстан или других законодательных инициатив, согласно действующему законодательству, в порядке и условиях настоящего Закона.
      Статья 21. Местные бюджеты
      1. Составление местных бюджетов осуществляется в соответствии с бюджетной классификацией, утверждаемой Министерством финансов Республики Казахстан.
      2. Местные представительные и исполнительные органы несут ответственность за сбалансированность доходов и расходов соответствующих местных бюджетов.
      3. Местные исполнительные органы для разработки прогнозов бюджетов областей и городов Астаны и Алматы:
      формируют доходную часть в срок до 1 сентября на основе согласованных с Министерством финансов Республики Казахстан прогнозов поступлений и доведенных Министерством финансов Республики Казахстан прогнозов нормативов отчислений от общегосударственных налогов и сборов, и объемов трансфертов из республиканского бюджета для обеспечения сбалансированности их бюджетов с учетом законодательства о специальных экономических зонах;
      формируют расходную часть на основе согласованных с соответствующими центральными исполнительными органами государственных программ, финансируемых из местных бюджетов и местных программ;
      определяют нормативы отчислений от налоговых и неналоговых поступлений, доходов от операций с капиталом и объемы трансфертов для обеспечения сбалансированности из областного бюджета в нижестоящие бюджеты;
      согласовывают лимит заимствования для покрытия временного кассового разрыва с Министерством финансов Республики Казахстан;
      представляют прогноз бюджетов областей (городов Астаны и Алматы) в Министерство финансов Республики Казахстан для согласования на предмет соответствия параметрам прогноза государственного бюджета.
      4. Решение маслихата о местном бюджете на предстоящий финансовый год должно содержать:
      объемы доходов, полученных официальных трансфертов, расходов, чистого кредитования;
      перечень видов налоговых и неналоговых поступлений, доходов от операций с капиталом в местные бюджеты в соответствии с законом о республиканском бюджете;
      нормативы отчислений от налоговых и неналоговых поступлений, доходов от операций с капиталом и объемы трансфертов для обеспечения сбалансированности из областного бюджета в нижестоящие бюджеты;
      размер резервов местных исполнительных органов с выделением сумм на ликвидацию чрезвычайных ситуаций природного и техногенного характера местного значения;
      лимит заимствования для покрытия временного кассового разрыва областных бюджетов и бюджетов городов Астаны и Алматы;
      размеры средств по программам среднего образования и здравоохранения, которые должны быть не ниже соответствующих объемов, указанных в законе о республиканском бюджете на соответствующий год;
      перечень республиканских программ, финансируемых из местных бюджетов и местных программ, сгруппированных в соответствии с функциональной бюджетной классификацией, и их объемы;
      перечень республиканских и местных программ, финансируемых из местного бюджета, не подлежащих секвестрированию в процессе исполнения местного бюджета на предстоящий финансовый год.
      5. Вмешательство вышестоящих государственных органов и местных исполнительных органов в процесс утверждения и исполнения низовых бюджетов не допускается.
      6. Местным исполнительным органам запрещается выдавать гарантии за счет средств местных бюджетов.
      7. Акимы областей и городов Астаны и Алматы не позднее двухнедельного срока после вступления в силу закона о республиканском бюджете на очередной финансовый год уточняют ранее составленные прогнозные объемы бюджета и вносят на рассмотрение соответствующего маслихата проект областного и городского (городов Астаны и Алматы) бюджета, который в течение двух недель принимает решение по его утверждению.
      8. Акимы районов (городов) в двухнедельный срок после утверждения областного бюджета вносят проект бюджетов на рассмотрение соответствующего маслихата, который не позднее двухнедельного срока принимает решение об утверждении бюджета.
      Бюджеты специальных экономических зон утверждаются в сроки, установленные настоящим пунктом.
      9. До утверждения местного бюджета соответствующими маслихатами на предстоящий финансовый год исполнение бюджета 1 квартала осуществляется в размере 1/4 части проекта годового бюджета на предстоящий финансовый год.".
      16. В абзаце первом пункта 2 статьи 22 слова "республиканского значения" заменить словами "Астаны и Алматы".
      17. Пункты 3 и 4 статьи 23 исключить.
      18. В статье 25:
      в заголовке слова "Порядок исполнения" заменить словом "Исполнение";
      в пункте 2 слово "Организации" заменить словами "Государственные учреждения" и слова "при Министерстве" заменить словом "Министерства";
      пункт 3 изложить в следующей редакции:
      "3. Все государственные учреждения:
      не вправе брать на себя финансовые обязательства сверх сумм бюджетных назначений, установленных бюджетным законодательством на соответствующий финансовый год;
      обязаны представлять Министерству финансов Республики Казахстан и Счетному комитету по контролю за исполнением республиканского бюджета в установленные сроки информацию, необходимую для подготовки отчета об исполнении республиканского бюджета.";
      пункт 4 изложить в следующей редакции:
     "4. Правительство Республики Казахстан имеет право в процессе исполнения бюджета вносить изменения в перечень государственных органов, реализующих программы, в пределах сумм по программам, утвержденным законом о республиканском бюджете на текущий финансовый год, связанные с осуществлением мероприятий по совершенствованию структуры и функций государственных учреждений, и изменять источники покрытия дефицита республиканского бюджета.";
      пункт 5 исключить;
      пункт 6 изложить в следующей редакции:
      "6. Не допускается выделение средств из республиканского бюджета государственным учреждениям, содержащимся за счет местных бюджетов (за исключением случаев, предусмотренных законом о республиканском бюджете), общественным и творческим объединениям и организациям.";
      в пункте 7 слова "городов республиканского значения" заменить словами "городов Астаны и Алматы";
      пункты 8 и 9 исключить.
      19. В статье 26:
      в заголовке слова "Порядок исполнения" заменить словом "Исполнение";
      в абзаце первом пункта 2 слова "на основании поквартальной разбивки по росписи доходов и расходов областного бюджета, бюджетов городов республиканского и областного значения и бюджетов районов, которая составляется в пределах сумм утвержденных бюджетов" заменить словами "в соответствии с Правилами составления и исполнения бюджета";
      пункт 2 дополнить абзацем вторым в следующей редакции:
      "нижестоящие бюджеты имеют право заимствовать у вышестоящих бюджетов или банков второго уровня в виде договоров займа для покрытия временного кассового разрыва в пределах финансового года только при наличии в соответствующем бюджете средств, предназначенных на погашение основной суммы займа и вознаграждения (интереса) по нему.";
      пункт 3 исключить;
      в пункте 4 слова "республиканского значения" заменить словами "Астаны и Алматы";
      в пункте 6:
      после слов "из местных бюджетов" слово "организациям" заменить словами "государственным учреждениям";
      слова "и внебюджетных фондов" и ", а также хозяйствующим субъектам без государственной доли участия" исключить;
      пункт 7 изложить в следующей редакции:
      "7. Свободные остатки бюджетных средств, полученные на начало финансового года в результате перевыполнения доходов, а также суммы перевыполнения по доходам за истекший квартал в ходе исполнения бюджета текущего года не подлежат изъятию в вышестоящий бюджет.".
      20. Статью 27 изложить в следующей редакции:
      "Статья 27. Порядок изменения расходов бюджета
       При превышении установленного уровня дефицита бюджета либо снижении поступлений от доходных источников в процессе исполнения бюджета, решение о сокращении предусмотренных в бюджете расходов по каждой программе до 10 процентов утвержденных сумм принимается Правительством Республики Казахстан и местными исполнительными органами, а свыше 10 процентов - путем внесения изменений в закон о республиканском бюджете и соответствующие решения маслихатов.
      Перечень программ, не подлежащих секвестрированию, определяется Парламентом Республики Казахстан и соответствующими маслихатами в законе и решениях о бюджете на соответствующий год.".
      21. В статье 29:
      в пункте 1 слова ", обязательные и для всех организаций, расходующих средства внебюджетных фондов, вступающие в силу после их утверждения Правительством Республики Казахстан" исключить;
      в пункте 2 слова "центральных исполнительных органов, местных исполнительных и представительных органов, организаций, содержащихся за счет государственного бюджета, а также фондов целевого финансирования и государственных внебюджетных фондов" заменить словами "государственных учреждений".
      22. В статье 30:
      в пункте 1:
      после слов "Парламенту Республики Казахстан" дополнить словами "и Счетному комитету по контролю за исполнением республиканского бюджета";
      после слов "исполнения республиканского бюджета" дополнить словами "на

уровне подпрограмм и о погашении основной суммы государственного долга"; 
     в пункте 4 слова "министерства, государственные комитеты и иные 
центральные и местные представительные и исполнительные органы и другие 
организации" заменить словами "государственные учреждения".
     23. В абзаце первом пункта 1 статьи 31 слова "министерствами, 
государственными комитетами, ведомствами и организациями, вне зависимости 
от форм собственности," заменить словами "государственными учреждениями".        


     Президент
Республики Казахстан
     
     
(специалист: Р.Жантасова
             25.12.98г.)