Қазақстан Республикасы Президентінің "Қазақстан Республикасында Шағын кәсіпкерлікті дамыту мен қолдаудың 2001-2002 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы туралы" Жарлығының жобасы туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің қаулысы 2001 жылғы 26 ақпан N 280

 


     Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:

     1. "Қазақстан Республикасында Шағын кәсіпкерлікті дамыту мен

қолдаудың 2001-2002 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы туралы"

Жарлықтың жобасы Қазақстан Республикасы Президентінің қарауына енгізілсін.



     Қазақстан Республикасының

         Премьер-Министрі



                  Қазақстан Республикасы Президентінің

                                ЖАРЛЫҒЫ


           Қазақстан Республикасында Шағын кәсiпкерлiктi дамыту

           мен қолдаудың 2001-2002 жылдарға арналған мемлекеттiк

                           бағдарламасы туралы



 
       Қазақстан Республикасы Конституциясының K951000_ 44-бабының 8) тармақшасына сәйкес, Қазақстан Республикасында Шағын кәсiпкерлiктi одан әрi дамыту мен мемлекеттiк қолдау мақсатында ҚАУЛЫ ЕТЕМIН:
      1. Қоса берiлiп отырған Қазақстан Республикасында Шағын кәсiпкерлiктi дамыту мен қолдаудың 2001-2002 жылдарға арналған мемлекеттiк бағдарламасы (бұдан әрi - Бағдарлама) бекiтiлсiн.
      2. Қазақстан Республикасының Yкiметi бiр ай мерзiмде Бағдарламаны iске асыру жөнiндегi Iс-шаралар жоспарын әзiрлесiн және бекiтсiн.
      3. Қазақстан Республикасының Табиғи монополияларды реттеу, бәсекелестiктi қорғау және шағын бизнестi қолдау жөнiндегi агенттiгi Қазақстан Республикасы Президентiнiң Әкiмшiлiгi мен Қазақстан Республикасының Yкiметiне жыл сайын жартыжылдықтың және жылдың қорытындылары бойынша Бағдарламаны iске асыру барысы туралы жиынтық талдау баяндамасын ұсынсын.
      4. Бағдарламаның орындалуын қамтамасыз етудi бақылау және үйлестiру

 

Қазақстан Республикасының Табиғи монополияларды реттеу, бәсекелестiктi

қорғау және шағын бизнестi қолдау жөнiндегi агенттiгiне жүктелсiн.

     5. Осы Жарлық қол қойылған күнінен бастап күшіне енеді.



     Қазақстан Республикасының

          Президенті    



                                                  Қазақстан Республикасы

                                                  Президентінің

                                                  2001 жылғы "__"________ 

                                                  N___ Жарлығымен

                                                  бекітілген



          Қазақстан Республикасында Шағын кәсіпкерлікті дамыту

            мен қолдаудың 2001-2002 жылдарға арналған


                        МЕМЛЕКЕТТІК БАҒДАРЛАМАСЫ                 


                      1. Бағдарламаның паспорты

     Атауы                   Қазақстан Республикасында Шағын кәсiпкерлiктi

                             дамыту мен қолдаудың 2001-2002 жылдарға     

                             арналған мемлекеттік бағдарламасы

     Бағдарламаны            "Қазақстан Республикасы Yкiметiнiң 2000-2002 

     әзірлеу туралы          жылдарға арналған iс-қимыл бағдарламасын iске

     негіздеме               асыру жөнiндегі iс-шаралардың жоспары туралы"

                             Қазақстан Республикасы Yкiметiнiң 2000 жылғы

                             7 наурыздағы N 367 


P000367_


  қаулысының       

                             3.11.3.-тармағы

     Негізгi                 Қазақстан Республикасының Табиғи монополиялар.

     әзірлеуші               ды реттеу, бәсекелестiктi қорғау және шағын  

                             бизнестi қолдау жөнiндегi агенттiгi

     Бағдарламаның           Шағын кәсiпкерлiктiң өндiрiстiк саласының

     мақсаты                 серпiндi дамуын қамтамасыз ететiн мемлекеттiк

                             қолдау саясатын жетiлдiру

     Бағдарламаның           Бағдарлама мақсатын iске асыру үшiн мынадай

     міндеттері              мiндеттердi шешу көзделiп отыр:

                             халықты жұмыспен қамту;

                             қоғамдық ұйымдардың шағын кәсiпкерлiктi      

                             қолдау және қорғау мәселелерiндегi рөлiн     

                             күшейту;

                             шағын кәсiпкерлiктiң өндiрiстiк секторын

                             басымдықты дамыту;

                             кәсiпкерлiктi ақпараттық қамтамасыз ету      

                             жүйесiн жетiлдiру және дамыту;

                             шағын кәсiпкерлiк қызметiнiң жекелеген       

                             мәнiстерiн мемлекеттiк реттеуден салалық және

                             салааралық қауымдастықтар арқылы өзiн-өзi

                             реттеуге, "мемлекет - кәсiпкерлiк            

                             бiрлестiктер" әрiптестiк қатынастар жүйесiн  

                             құруға бiртiндеп көшу

     Бағдарламаны            Шағын кәсiпкерлiктi қолдаудың құрылатын

     iске асыру жө-          инфрақұрылымын пайдаланудың тиiмдiлiгiн

     нiндегi негiзгi         арттыру

     iс-шаралар              Шағын кәсiпкерлiк саласындағы нормативтiк

     жоспары                 құқықтық актiлердi жетiлдiру және iске

                             асырылуын бақылау

                             Шағын бизнестi қолдаудың қаржылық-несиелік

                             және инвестициялық саясатының тетiктерiн

                             жетiлдiру

                             Шағын кәсiпкерлiкті кадрлық,

                             ғылыми-әдiстемелiк және ақпараттық

                             қамтамасыз ету

                             Шағын кәсiпкерлiктi аймақтық дамыту

     Қаржыландыру            Шағын кәсiпкерлiктi мемлекеттiк қолдауды

     көздерi                 қаржылық қамтамасыз ету республикалық және

                             жергiлiктi бюджет қаражаты есебiнен          

                             көрсетiлген мақсаттарға жыл сайын көзделетiн

                             қаржының, сондай-ақ Қазақстан Республикасы

                             алатын мақсатты заемдардың, мемлекеттiк

                             заттай гранттардың шегiнде жүзеге асырылады

     Бағдарламаны            2002 жылдың аяғына дейiн шағын кәсiпкерлiк

     iске асырудан           субъектiлерi санының 500 мыңға дейiн өсуi,

     күтілетін түпкі         олардың өндiрiстiк, қаржылық, ғылыми-

     нәтиже                  технологиялық, сауда-делдалдық және басқа

                             салалардағы ұтымды арақатынасына қол жеткiзу,

                             жаңа жұмыс орындарының құрылуы мен шағын     

                             бизнес саласында жұмыспен қамтылған адамдар  

                             санының екi миллионға дейiн артуы. 2002      

                             жылдың аяғына дейiн шағын кәсiпкерлiк        

                             субъектiлерiнiң iшкi жалпы өнiмдегi үлесi 22 

                             пайызға дейiн өсуге тиiс

     Iске асыру              2001-2002 жылдар

     мерзiмдерi


                           2. Кіріспе



 
       Қазақстан Республикасының Табиғи монополияларды реттеу, бәсекелестiктi қорғау және шағын бизнестi қолдау жөнiндегi агенттiгi "Қазақстан Республикасы Yкiметiнiң 2000-2002 жылдарға арналған iс-қимыл бағдарламасын iске асыру жөнiндегi iс-шаралардың жоспары туралы" Қазақстан Республикасы Yкiметiнiң 2000 жылғы 7 наурыздағы N 367 қаулысының 3.11.3.-тармағын орындау үшiн Қазақстан Республикасында Шағын кәсiпкерлiктi дамыту мен қолдаудың 2001-2002 жылдарға арналған мемлекеттiк бағдарламасын әзiрледi.
      Шағын кәсiпкерлiктi қолдау мен дамытудың мемлекеттік бағдарламаларын 1992 және 2000 жылдардағы кезең iшiнде iске асыру Қазақстан Республикасында жеке кәсiпкерлiктiң жасақталуы мен қалыптасуына негiз салды.
      Шағын кәсiпкерлiк экономикасының жинақылығы салыстырмалы түрде аздаған инвестициялар мен тәуекел жасауымен қысқа мерзiм iшiнде, бiрiншi кезекте тауар айналысы саласындағы, сол кездегi жағдайды өзгертуге және тұрақтандыруға мүмкiндiк бердi.
      Қазақстан Республикасы Президентінiң "Шағын кәсiпкерлiктi дамытуға мемлекеттiк қолдауды күшейту және оны жандандыру жөнiндегi шаралар туралы" 1997 жылғы 6 наурыздағы N 3398 U973398_ және "Азаматтар мен заңды тұлғалардың кәсiпкерлiк қызмет еркiндiгiне құқығын қорғау туралы" 1998 жылғы 27 сәуiрдегi N 3928 U983928_ Жарлықтары соңғы жылдары шағын кәсiпкерлiктiң дамуына қуатты серпiн бердi.
      Бағдарлама "Қазақстан-2030" Стратегиясының қағидаларында әзiрлендi және негiзделдi.
 
                      3. Проблеманың қазiргi жай-күйiн талдау
      Реформалардың бастапқы кезеңiнде заң жүзiнде ұсынылған мемлекеттiк қолдау кепiлдiктерi бүгiн өз нәтижелерiн беруде. Шағын кәсiпкерлiк саласын сипаттайтын экономикалық көрсеткiштер экономиканың осы секторында қалыптасып келе жатқан оң үрдiстер туралы айғақтайды.
      Қазiргi кезде шағын кәсiпкерлiк саласында 1,5 миллион адам жұмыспен қамтылған, бұл жұмыспен қамтылғандардың жалпы санының ширегiнен астам бөлiгiн құрайды.
      2000 жылғы 1 қаңтардағы жағдай бойынша республикада 372 мыңнан астам шағын кәсiпкерлiк субъектiсi (заңды және жеке тұлғалар) тiркелген болатын, олардың iшiнен жұмыс iстейтiндерi 329,1 мыңды құрайды, шағын бизнес саласында жұмыспен қамтылғандардың саны - 1445,5 мың адам. Шағын кәсiпкерлiк субъектiлерi 1999 жыл iшiнде 435,8 млрд. теңге сомасына өнiм өндiрдi және қызмет көрсеттi, бюджетке 33,7 млрд. теңге салық төлемдерi түстi.
      Шағын бизнес өкiлдерi 2000 жыл iшiнде 532,6 млрд. теңге сомасына өнiм өндiрдi және қызмет көрсеттi, ол 1999 жылдың тиiстi көрсеткiшiнен 1,2 есе артық. Шағын кәсiпкерлiк субъектiсi осының алдындағы жылдың осындай кезеңiне қарағанда бюджетке төленетiн төлемдi 1,4 есе көбейттi.
      2001 жылғы 1 қаңтардағы жағдай бойынша Қазақстанда 388,2 мың шағын кәсiпкерлiк субъектiсi (заңды және жеке тұлғалар) тiркелген, олардың 353,6 мың жұмыс iстейдi (бұл көрсеткiш өткен жылдың жоғарыда аталған кезеңiмен салыстырғанда 1,1 есе өстi).
      Шағын кәсіпкерлiктiң даму үрдiстерiн талдау олардың серпiндi-үдемелi сипаты бар екенiн және әлеуметтiк шиеленiстi төмендету факторы мен халықты жұмыспен қамтамасыз ету негiзi бола отырып, өзiнiң оң нәтижесiн берiп отырғанын айғақтайды. Сөйтiп, кәсiпкерлiк уклад экономикаға барған сайын тиiсті икемдiлiк берiп келедi, оның дамуының шешушi факторы болып келедi. Шағын кәсiпкерлiк жаңа кәсiпорындар мен жұмыс орындарын құру жолымен халықты жұмыспен қамтамасыз етіп отыр, рынокты әртүрлi тауарлармен және қызмет көрсетулермен молықтырып отыр.
      1998 жылдан бастап 2000 жылға дейiн шағын кәсiпкерлiк субъектiлерi өндiрiп отырған өнiм көлемiнiң салалық құрылымындағы кейбiр оң өзгерiстерге қарамастан, ауыл шаруашылығы 9,4%-ға, өнеркәсiп 1,5 %-ға, құрылыс 1,6%-ға өстi, шағын кәсiпкерлiк қызметiнің неғұрлым анық үстем түрi сауда-делдалдық қызмет (тауарлар мен қызмет көрсетулердiң жалпы көлемiнiң 2/3-сiне жуық) болып қалып отыр. Шағын кәсiпкерлiк саласынан түсетiн салық түсiмдерiнiң деңгейi республика бойынша салық түсiмдерiнiң жалпы көлемiнiң 8-10%-ын құрайды.
      Өнiмнiң жаңа түрлерiнiң саны, менеджменттiң деңгейi, өндiрiлетiн тауарлар мен қызмет көрсетулердiң сапасы бұрынғысынша олардың деңгейiн арттыруға септiгiн тигiзетiн iс-шаралар әзiрлеу мен оны iске асыруды талап етедi.
      Шағын кәсiпкерлiк субъектiлерiнiң құбылмалы жағдайларға шектен тыс тәуелдiлiгi көбiнесе жергiлiктi жерлердегi атқарушы өкiмет органдарының iс-әрекеттерiне байланысты болып отыр.
      Жаңа жұмыс орындарын құру, тауар рыногын отандық тауарлармен және қызмет көрсетулермен молықтыру, шаруашылық жүргiзушi субъектiлердiң инновациялық белсендiлiгiн арттыру мақсатында шағын кәсiпкерлiктi одан әрi дамыту, дамыған елдер тәжiрибесi көрсетiп отырғандай, арнайы мемлекеттiк қолдау шараларынсыз мүмкiн емес.
      Мыналар:
      шағын кәсiпкерлiктi қолдау инфрақұрылымы объектiлерiнiң желiсiн дамыту;
      қолданылып жүрген заңдарды жергiлiктi деңгейде атқару жөнiндегі орындаушылық тәртiптi жақсарту;
      негізгi және айналым қаражатын алу үшiн несиелiк ресурстарға қол жеткiзудi жеңiлдету;
      экономиканың нақты секторындағы коммуналдық меншiктiң есебiндегi жұмыс iстемейтiн өндiрiстiк үй-жайларды шағын бизнес кәсiпорындарының алу рәсiмiн оңайлату;
      кадрларды даярлау мен шағын бизнесті ақпараттық қолдаудың тұтас жүйесiн әзiрлеу арқылы Бағдарламаның бiрiншi кезектегі шараларын iске асыру шағын кәсіпкерлiктi дамытуды тежеп отырған проблемаларды шешуге мүмкiндiк бередi.
 
                   4. Бағдарламаның мақсаты мен мiндеттерi
      Кәсiпкерлiктi қолдау мен дамытудың 2001-2002 жылдарға арналған мемлекеттiк бағдарламасының мақсаты шағын кәсiпкерлiктiң өндiрiстiк саласының серпiндi дамуын қамтамасыз ететiн мемлекеттiк қолдау саясатын жетiлдiру болып табылады.
      Бағдарламаның мiндеттерi оның мақсатымен айқындалған және мыналар:
      халықты жұмыспен қамту;
      қоғамдық және кәсiптiк ұйымдардың шағын кәсiпкерлiктi қолдау мен қорғау мәселелерiндегi рөлін күшейту;
      шағын кәсiпкерлiктiң өндiрiстiк саласын басымдықты дамыту;
      кәсiпкерлiктi ақпараттық қамтамасыз ету жүйесiн жетiлдiру және дамыту;
      шағын кәсiпкерлiк қызметiнiң жекелеген мәнiстерiн мемлекеттiк реттеуден салалық және салааралық қауымдастықтар арқылы өзiн-өзi реттеуге, "мемлекет - кәсiпкерлiк бiрлестiктер" әрiптестiк қатынастар жүйесiн құруға бiртiндеп көшу арқылы шағын кәсiпкерлiк субъектiлерiнiң тұрақты қызметi үшiн қолайлы жағдайлар жасау болып тұжырымдалады.
      Бағдарлама iс-шараларын iске асыру кезiнде жоғарыда аталған мiндеттердi шешу республикалық та, аймақтық та деңгейде жүзеге асырылатын болады.
      Бағдарламаның және Iс-шаралар жоспарының орындалу барысы туралы оның iске асырылуына қарай уәкiлеттi орган Қазақстан Республикасы Мемлекетiнiң басшысына және Қазақстан Республикасының Yкiметiне баяндайтын болады.
 
       5. Бағдарламаның негiзгi бағыттары мен оны iске асырудың тетiгi
      Қол жеткiзiлген оң үрдiстердi орнықтыру мен кәсiпкерлiктi дамытуға кедергі болып отырған проблемаларды жою мақсатында Бағдарламада мынадай негiзгі бағыттар:
      құрылып отырған шағын кәсiпкерлiктi қолдау және қорғау инфрақұрылымын пайдаланудың тиiмдiлiгiн арттыру;
      шағын кәсiпкерлiк саласындағы нормативтiк құқықтық актiлердi жетiлдiру және iске асырылуын бақылау;
      шағын бизнестi қолдаудың қаржылық-несиелiк және инвестициялық саясаты тетiктерiн жетiлдiру;
      шағын кәсiпкерлiктi кадрлық, ғылыми-әдiстемелiк және ақпараттық қамтамасыз ету;
      шағын кәсіпкерлiкті аймақтық дамыту бойынша бiрқатар iс-шараларды жүзеге асыру көзделуде.
      Көрсетiлген бағыттарда кәсiпкерлiктi қолдау жөнiндегi саясатты жүргiзу шағын кәсiпкерлiктiң, әсiресе экономиканың өндiрiстiк, инновациялық салаларында тиiмдi институционалдық қайта құрулар, инфрақұрылымды жетiлдiру мен дамыту, қаржылық, ақпараттық, ғылыми-әдiстемелiк қамтамасыз ету және кәсiпкерлiк кадрларын даярлау негiзiнде одан әрi өсуi үшiн жағдайлар жасауды қамтамасыз етедi.
      Белгiленген шараларды iске асыру аймақтық құрылымдардың iс-әрекеттерiн кәсiпкерлердiң мүдделерiмен және мүмкiндiктерiмен барынша бiрiктiруге мүмкiндiк беретiнiне бүгiн сенiм бар.
 
               5.1. Шағын кәсiпкерлiктi қолдаудың құрылатын
             инфрақұрылымын пайдаланудың тиiмдiлiгiн арттыру
      Шағын бизнестiң табысты дамуын айқындайтын басты шарттардың бiрi шағын кәсiпкерлiк субъектiлерiнiң қызметiн қамтамасыз ететiн инфрақұрылымның жақсы дамыған және дұрыс жұмыс жасайтын элементтерiнiң жолға қойылуы болып табылады. Кәсiпкерлiктiң жеке жүйесiн құру мен қолдау - бұл рыноктық қайта құруларды жүзеге асырып жатқан елдердiң аса маңызды мiндетi.
      Қазiргi уақытта республикада шағын кәсiпорындардың өмiршеңдiгi мен өсуiн арттыратын, жаңа отандық технологияларды жасауға және игеруге, жоғары рентабельді ғылымды көп қажет ететiн өнiмдердi шығаруға мүмкiндiк туғызатын, кәсiпкерлiктi қолдаудың тиiмдi құралы болып табылатын бизнес-инкубаторлар, технопарктер және кәсiпкерлiктi дамыту жөнiндегi орталықтар жұмыс жасауда.
      Бiрақ, шағын кәсiпкерлiктi қолдау орталықтарын құру идеясы Қазақстанның көптеген аймақтарында қолдау тапқанына және тарағанына қарамастан, жұмыс жасап тұрған ұйымдардың туындап келе жатқан тәжiрибесi республика кәсіпкерлiгiн қолдаудың рыноктық инфрақұрылымын табысты дамыту үшiн жеткiлiксiз. Кәсiпкерліктi қолдаудың республикалық жүйесiнiң дамуын тежеп отырған бiрқатар мәнiстер бар: кәсіпкерлiктi қолдау инфрақұрылымы объектiлерiн құру жөнiнде бiрыңғай әдiстемелiк ұсынымдар әзiрленген жоқ, жергілiктi жерлердегі атқарушы өкiметпен өзара iс-әрекет жасау схемалары жасалған жоқ және т.б.
      Осыған байланысты, республика кәсiпкерлiгін қолдаудың рыноктық инфрақұрылымын табысты дамыту үшiн, шағын кәсiпкерлiктiң инфрақұрылымын қарқынды дамытуға бағытталған қолайлы институционалдық ахуалды қалыптастыру мақсатында Агенттiк "Шағын кәсiпкерлiк жөнiндегi Республикалық Ақпараттық-Көрме Орталығы" (бұдан әрi - РАКО) атты тiке бiрiктiрiлген құрылымды құру бастамасын көтердi. Осы құрылым ақпараттық қызметтер көрсетумен және шағын бизнес субъектiлерi өндiрiп отырған өнiмдер көрмелерiн ұйымдастырумен, шағын кәсiпкерлiктi қолдау және қорғау инфрақұрылымы объектiлерiнiң қызметiн ұйымдастыру әдiснамасын әзiрлеумен айналысатын болады.
 
             5.2. Шағын кәсiпкерлiк саласындағы нормативтiк құқықтық
             актiлердi жетiлдiру және олардың iске асырылуын бақылау
      Республикада 1992 жылдан бастап 2000 жылға дейiн бұрын қабылданған кәсiпкерлiктi қолдау мен дамытудың мемлекеттiк бағдарламаларын талдау шағын кәсiпкерлiктi қолдау жөнiндегi нормативтiк құқықтық базаның iс жүзiнде қалыптасқанын айғақтайды.
      "Шағын кәсiпкерлiкті мемлекеттiк қолдау туралы" Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес шағын бизнестi мемлекеттiк қолдаудың негiзгi бағыттарының бiрi шағын кәсiпкерлiк субъектiлерi үшiн қолайлылық туғызудың құқықтық режимiн белгiлеу болып табылады.
      Кәсiпкерлердiң қоғамдық құрамаларына әдiстемелiк көмек көрсете отырып, сондай-ақ оларды нормативтiк әдiстемелік құжаттар жөнiнде, сондай-ақ келіп-түсiп жатқан өтiнiштер жөнiнде, оның iшiнде кәсiпкерлердiң құқықтарының бұзылуымен байланысты консультация бере отырып, олардың қызметiн жандандыруға ұмтылу қажет. Сонымен қатар, кәсiпкерлер бiрлестiктерiнiң күш-жiгерiн "Шағын кәсiпкерлiктi мемлекеттiк қолдау туралы" Қазақстан Республикасының Заңында көрсетiлген өз құқықтары мен өкiлеттiктерiн кеңiнен және нәтижелi пайдалануға бағдарлау және бағыттау керек.
      Мұндай көзқарас заңнамалық және нормативтiк құқықтық актiлердiң аймақта орындалуына неғұрлым тиiмдi бақылау жасауды, сондай-ақ тартысты дауларды, оның iшiнде соттық анықтау жолымен шешу практикасын жетiлдiрудi қамтамасыз етуге мүмкіндік береді.
      Шағын кәсiпкерлiк субъектiлерi мен бақылаушы органдар арасында өркениетті қарым-қатынастардың қалыптасуына, сондай-ақ өзара қатынастардағы қайшылықтарды жою жөнiнде сындарлы ұсыныстар әзiрлеуге кәсiпкерлердiң орталық және жергiлiктi мемлекеттiк органдар басшыларымен тақырыптық кездесулерi жәрдемдесуге қабiлетті.
      Экономиканың нақты секторы қызметiнiң әртүрлi салаларында франчайзингтiк қатынастарды дамыту мен құруды қамтамасыз ету үшiн бiрқатар заң және нормативтiк құқықтық актiлерге өзгерiстер мен толықтырулар енгiзу ұсынылады.
 
               5.3. Шағын бизнестi қолдаудың қаржылық-несиелiк және
                     инвестициялық саясатының тетiктерiн жетiлдiру
      Шағын кәсiпкерлiктi қаржылық-несиелiк және инвестициялық қолдау:
      екiншi деңгейдегi банктердiң басымдықты секторларды мақсатты мемлекеттiк заемдарды тарту есебiнен конкурстық негізде несиелендiру;
      екiншi деңгейдегi банктердiң, әсiресе аймақтарда коммуналдық меншiк объектiлерiнен кепiлдiк қорлар қалыптастыру негiзiнде өндiрiстiк қызметпен айналысатын шағын бизнес субъектiлерiне беретiн несиелердi жергiлiктi атқарушы органдардың кепiлдендiру жүйесiн енгiзу және дамыту;
      өндiрiс саласындағы және қызмет көрсетулер саласындағы шағын кәсiпкерлiк субъектiлерiне несие берудi жүзеге асыратын екiншi деңгейдегi банктердi ынталандыру тетiгiн әзiрлеу;
      көрсетiлген мақсаттарға арналған қаражат тиiстi жылғы республикалық бюджетте көзделген жағдайда жобаларды екiншi деңгейдегі банктермен бiрлесе отырып бюджеттiк қоса қаржыландыру;
      қоғамдардың өзара несие алысу және өзара сақтандыру қызметiн ұйымдастыру жөнiнде тетiктер әзiрлеу арқылы жүзеге асырылатын болады.
      Шағын кәсіпкерлiк саласындағы инвестициялық саясат шағын бизнес субъектiлерiнiң қажеттiлiктерiне жауап беретiн жабдықтарды шығаруға қабiлеттi компанияларға бағдарланған, шағын бизнес субъектiлерiнiң өндiрiстiк бағыттылығы, олардың өнiмнiң жаңа түрлерiн игеруi, техникалық және технологиялық прогрессивтілігі ескерiлетiн болады.
      Мемлекеттiк қолдаудың пәрмендi шараларының бiрi өндiрiс және қызмет көрсету саласында жұмыс iстейтiн шағын кәсiпкерлiк субъектiлерi арасындағы мемлекеттiк тапсырысты орналастыру болып табылады. Шағын кәсiпкерлiктi одан әрi дамытудың осындай практикасы iрi компаниялардың шағын бизнес субъектiлерiмен кооперативтiк байланыстарын кеңейту және олардың өнiмнiң (жұмыстар, қызмет көрсету) белгiлi бiр түрлерiн өндiрiске тарту жолымен мүмкiн болады.
 
            5.4. Шағын кәсiпкерлiктi кадрлық, ғылыми-әдiстемелiк
                      және ақпараттық қамтамасыз ету
      Кәсiпкерлiк үшiн кадрларды даярлаудың және қайта даярлаудың жеткiлiксiздiгi республикада шағын кәсiпкерлiктiң даму қарқынын баяулатып отырған себептердiң бiрi болып табылады. Қазақстанда кәсiпкерлiк рыноктық құрылымдарды құру және олардың қызметiн қамтамасыз ету бiлiмi мен тәжiрибесi бар кәсіптiк кадрларға өте зәру күй кешiп отыр.
      Шағын кәсiпкерлiктi орташа мерзiмдi болашақта кадрлық, ғылыми-әдiстемелiк және ақпараттық қамтамасыз ету оқытушыларды кәсiпкерлiк пен шағын бизнеске мақсатты бағдарлай отырып даярлауды, ұйымдастыру желiлерiн құруды, отандық және шетелдiк озық тәжiрибенi қазақстандық аймаққа трансферттеудi жүзеге асыруды, дистанциялық бизнес бiлiмiн берудi дамытуды, оқыту және консалтингiлiк орталықтардың икемдi және тармақталған жүйесiн құруды қамтитын бiрқатар iс-шараларды iске асыруды бiлдiредi.
      Шағын кәсiпкерлiктiң табысты дамуы үшiн қазiргi кезеңде прогрессивтi маркетингiлiк ортаны және Интернет желiсiнде деректердiң салалық (салааралық) дерекқорын құра отырып, бiрыңғай ақпарат базасын, байланыстың телекоммуникациялық жүйесiн, талдамалар алмасу схемасын құру, талдамалар мен технологиялардың аймақаралық және халықаралық трансфертiнiң жүйесiн құру және инновациялық кәсiпкерлiктi дамытудың мақсатты бағдарламаларын бiрлесiп әзiрлеуге, iрi халықаралық жобаларға қатысуға мүмкiндiк жасау қажет. Әр аймақтың өзiне тән проблемаларын шешуге бағдарланған оқу-ғылыми орталықтарын құрудың аймақтық қағидаты қазiргi уақытта еш шүбә келтiрмейдi.
      Кәсiпкерлiктi, әсiресе шағын кәсiпкерлiктi қолдауды реттеудiң тиiмдi шараларын жүзеге асырудың анық және нақты қажеттiгiне қарамастан, нарықтық экономикасы дамыған елдердiң практикалық тәжiрибесiн негiзге ала отырып, оларды әзiрлеу мен iске асыру едәуiр кешеуiлдеп келедi. Оның себептерiнiң бiрi кәсiпкерлiк саласында ғылыми зерттеулер жүргiзуде үйлестiрудiң жоқтығы болып табылады. Осы тақырыпқа ғылыми зерттеулер, әдетте, бастама жасау тәртiбiмен жүзеге асырылады және осы ұйымдардың немесе мүдделi тұлғалардың ішкі мүдделерін бiлдiредi.
      Кәсiпкерлiктi қолдау бағдарламаларын әзiрлеу және iске асыру үшiн ел экономикасы мен кәсiпкерлiгiнiң, шетел практикасының дамуы туралы талдау деректерiне сүйенетiн нысаналы болжамдық зерттеулердi, жүзеге асырылып жатқан кәсіпкерлiктi қолдау шараларының тиiмдiлiгiн ескере отырып, жолға қою қажет. Кәсiпкерлiктi мемлекеттiк қолдаудың осы және өзге шараларын қабылдау ақиқатты ғылыми талдауға және жеткiлiктi дәлелденген әдiстемелiк ұсынымдарға сүйенуге тиiс.
      РАКО және оның аймақтық құрылымдық желiсi шағын кәсiпкерлiктi дамытудың жоғарыда аталған iс-шараларын нақты iске асыру үшiн негiз болуға тиiс.
 
                 5.5. Шағын кәсiпкерлiктi аймақтық дамыту
      Шағын кәсiпкерлiктi аймақтық дамыту, ең алдымен, өндiрiстiк секторды көтеруге, кәсіпкерлiктi қолдаудың инфрақұрылымын дамытуға, жаңа жұмыс орындарының неғұрлым көп санын құруға, жергiлiктi атқарушы органдардың кәсiпкерлiк ортамен неғұрлым жоғары деңгейде өзара iс-қимыл жасауына бағытталатын болады.
      Бағдарламаның iс-шаралары негiзiнен аймақтық деңгейде жүзеге асырылатын болады. Аймақтық бағдарламалар мәслихаттардың сессияларында бекiтiледi және жұмыстың мынадай негiзгi бағыттарын:
      шағын кәсiпкерлiк инфрақұрылымының элементтерiн облыстық және аудандық деңгейлерде құру жөнiндегi шараларды;
      халықтың, әсiресе жұмыспен қамтылмаған неғұрлым қалың жiктерiн кәсiпкерлiк қызмет саласына тарту жөнiндегi iс-шараларды;
      аяқталмаған құрылыс пен пайдаланылмай отырған объектiлердi шағын кәсiпкерлiк субъектiлерiне беру мәселелерiн;
      кадрларды даярлау, қайта даярлау және бiлiктiлiгiн арттыру жөнiндегi iс-шараларды қамтуға тиiс.
 
                         6. Ресурстық қамтамасыз ету
      Қазақстан Республикасында Шағын кәсiпкерлiктi мемлекеттiк дамыту мен қолдаудың 2001-2002 жылдарға арналған мемлекеттiк бағдарламасында көзделген Iс-шаралар жоспарын iске асыру үшiн республикалық бюджеттен жыл сайын 50 миллион теңге көлемiнде қаражат бөлу көзделiп отыр. Аймақтардың шағын кәсiпкерлiктi мемлекеттiк қолдауды қаржылық қамтамасыз етуi жергiлiктi бюджеттiң қаражаты есебiнен жыл сайын осы мақсаттарға көзделетiн қаржы бөлу шегiнде жүзеге асырылатын болады.
      Бағдарламаны орындау үшiн, сондай-ақ банктердiң; халықаралық ұйымдардың техникалық және консультациялық көмек шеңберiнде көзделетiн қаражаты тартылатын болады.
 
                  7. Бағдарламаны iске асырудың тиiмдiлiгін бағалау
      Бағдарламаның iс-шараларын орындау шеңберiнде шағын кәсiпкерлiк саласындағы жұмыс орындарының санын екi миллионға дейiн арттыруға мүмкiндiк беретiн шағын кәсiпкерлiктiң жұмыс iстеп тұрған субъектiлерiн сақтау және жаңа субъектiлерiн құру үшiн жағдаймен қамтамасыз ету

 

көзделуде, яғни 500 мың жаңа жұмыс орнын құру көзделуде.

     Бұрынғы Бағдарламаның iс-шараларын iске асыру нәтижесiнде 2000 жылғы

1 қазандағы жағдай бойынша 201 мың жаңа жұмыс орны құрылған болатын.

     Бағдарламаның iс-шараларын аяқтағаннан кейiн шағын кәсiпкерлiктiң

iшкi жалпы өнiмдегi жалпы үлесi 22 пайызға өседi деп күтiлуде.




Мамандар:

     Багарова Ж.А.

     Қасымбеков Б.А.   





О проекте Указа Президента Республики Казахстан "О Государственной программе развития и поддержки малого предпринимательства в Республике Казахстан на 2001-2002 годы"

Постановление Правительства Республики Казахстан от 26 февраля 2001 года N 280

      Правительство Республики Казахстан постановляет:
      Внести на рассмотрение Президента Республики Казахстан проект Указа "О Государственной программе развития и поддержки малого предпринимательства в Республике Казахстан на 2001-2002 годы".
 

     Премьер-Министр

  Республики Казахстан


 
 
                     Указ Президента Республики Казахстан
 
                         О Государственной программе
                развития и поддержки малого предпринимательства
                   в Республике Казахстан на 2001-2002 годы
 
      В соответствии с подпунктом 8) статьи 44 K951000_ Конституции Республики Казахстан, в целях дальнейшего развития и государственной поддержки малого предпринимательства в Республике Казахстан постановляю:
      1. Утвердить прилагаемую Государственную программу развития и поддержки малого предпринимательства в Республике Казахстан на 2001-2002 годы (далее - Программа).
      2. Правительству Республики Казахстан в месячный срок разработать и утвердить План мероприятий по реализации Программы.
      3. Агентству Республики Казахстан по регулированию естественных монополий, защите конкуренции и поддержке малого бизнеса ежегодно, по итогам полугодия и года представлять в Администрацию Президента Республики Казахстан и Правительство Республики Казахстан сводный аналитический доклад о ходе реализации Программы.
      4. Контроль и координацию по обеспечению выполнения Программы

 

возложить на Агентство Республики Казахстан по регулированию естественных

монополий, защите конкуренции и поддержке малого бизнеса.

     5. Настоящий Указ вступает в силу со дня подписания.


          Президент

     Республики Казахстан


     г. Астана, ___________2001 г.

     N _____________


                                                     Утверждена

                                                  Указом Президента

                                                 Республики Казахстан

                                             от  ______________ 2001 года

                                                       N ______


                      Государственная Программа

            развития и поддержки малого предпринимательства

                в Республике Казахстан на 2001-2002 годы


                           1. Паспорт Программы


Наименование         Государственная программа развития и поддержки малого

                     предпринимательства в Республике Казахстан на

                     2001-2002 годы


Основание о          Постановление Правительства Республики Казахстан от

разработке           7 марта 2000 года N 367 


P000367_


  "О Плане мероприятий

Программы            по реализации программы действий Правительства

                     Республики Казахстан на 2000-2002 годы", п.3.11.3


Основной             Агентство Республики Казахстан по регулированию

разработчик          естественных монополий, защите конкуренции и

                     поддержке малого бизнеса


Цель программы       Совершенствование политики государственной поддержки,

                     обеспечивающей динамичное развитие производственной

                     сферы малого предпринимательства


Задачи               Для реализации цели Программы предусматривается

Программы            решить следующие задачи:

                     обеспечение занятости населения;

                     усиление роли общественных организаций в вопросах

                     поддержки и защиты малого предпринимательства;

                     приоритетное развитие производственного сектора

                     малого предпринимательства;

                     совершенствование и развитие системы информационного 

                     обеспечения малого предпринимательства;

                     постепенный переход от государственного регулирования

                     отдельных аспектов деятельности малого

                     предпринимательства к саморегулированию через

                     отраслевые и межотраслевые ассоциации, к созданию

                     системы партнерских отношений "государство -

                     предпринимательские объединения"


План мероприятий     Повышение эффективности использования создаваемой

по реализации        инфраструктуры поддержки малого предпринимательства

Программы


                     Совершенствование и контроль за реализацией

                     нормативных правовых актов в сфере малого

                     предпринимательства


                     Совершенствование механизмов финансово-кредитной и

                     инвестиционной политики поддержки малого

                     предпринимательства


                     Кадровое, научно-методическое и информационное

                     обеспечение малого предпринимательства


                     Региональное развитие малого предпринимательства


Источники            Финансовое обеспечение государственной поддержки

финансирования       малого предпринимательства осуществляется за счет

                     средств республиканского и местных бюджетов в

                     пределах ассигнований, ежегодно предусматриваемых на

                     указанные цели, а также целевых займов, получаемых

                     Республикой Казахстан, государственных натурных

                     грантов


Ожидаемый            Рост числа субъектов малого предпринимательства к

конечный результат   концу 2002 года до 500 тысяч, достижение их

от реализации        рационального соотношения в производственной,

Программ             финансовой, научно-технологической, торгово-

                     посреднической и других сферах, создание новых

                     рабочих мест и увеличение численности занятых в сфере

                     малого бизнеса до двух миллионов человек.

                     К концу 2002 года доля субъектов малого

                     предпринимательства в валовом внутреннем продукте

                     должна возрасти до 22 процентов


Сроки реализации     2001-2002 годы


                               2. Введение



 
       Государственная программа развития и поддержки малого предпринимательства в Республике Казахстан на 2001-2002 годы разработана Агентством Республики Казахстан по регулированию естественных монополий, защите конкуренции и поддержке малого бизнеса во исполнение пункта 3.11.3 постановления Правительства Республики Казахстан от 7 марта 2000 года N 367 P000367_ "О Плане мероприятий по реализации Программы действий Правительства Республики Казахстан на 2000-2002 годы".
      Реализация Государственных программ развития и поддержки малого предпринимательства в период с 1992 по 2000 годы заложила основы формирования и становления частного предпринимательства в Республике Казахстан.
      Мобильность экономики малого предпринимательства при относительно небольших инвестициях и риске позволила в сжатые сроки изменить и стабилизировать существовавшую ситуацию, в первую очередь, в сфере товарообращения.
      Мощный импульс развитию малого предпринимательства в последние годы придали Указы Президента Республики Казахстан от 6 марта 1997 года N 3398 U973398_ "О мерах по усилению государственной поддержки и активизации развития малого предпринимательства" и от 27 апреля 1998 года N 3928 U983928_ "О защите прав граждан и юридических лиц на свободу предпринимательской деятельности".
      Программа разработана и основана на положениях Стратегии "Казахстан-2030".
 
              3. Анализ современного состояния проблемы
 
      Меры государственной поддержки, законодательно представленные на начальном этапе реформ, сегодня дают свои результаты. Экономические показатели, характеризующие сферу малого предпринимательства, свидетельствуют о положительных тенденциях, складывающихся в этом секторе экономики.
      В настоящее время в сфере малого предпринимательства занято более 1,5 миллиона человек, что составляет более четверти от общей численности занятых.
      По состоянию на 1 января 2000 года в республике было зарегистрировано более 372 тысяч субъектов малого предпринимательства, из которых количество действующих составило 329,1 тысяч, численность занятых в сфере малого бизнеса - 1445,5 тысяч человек. Субъектами малого предпринимательства за 1999 год произведено продукции и оказано услуг на сумму 435,8 млрд. тенге, поступило налоговых платежей в бюджет 33,7 млрд. тенге.
      Представителями малого бизнеса за 2000 год произведено продукции и оказано услуг на сумму 532,6 млрд. тенге, что в 1,2 раза превышает соответствующий показатель за 1999 год. Субъекты малого предпринимательства против аналогичного периода предыдущего года в 1,4 раза увеличили платежи в бюджет (на 1 января 2001 года 45,8 млрд. тенге - против 33,6 млрд. тенге на 1 января 2000 года).
      По состоянию на 1 января 2001 года в Казахстане зарегистрировано 388,2 тысячи субъектов малого предпринимательства (юридических и физических лиц), из которых действующих 353,6 тысяч (этот показатель по сравнению с вышеназванным периодом предыдущего года возрос в 1,1 раза).
      Анализ тенденций развития малого предпринимательства свидетельствует, что они имеют динамично-поступательный характер и приносят свои положительные плоды, став фактором снижения социальной напряженности и основой обеспечения занятости населения. Таким образом, предпринимательский уклад все более придает экономике должную гибкость, становится решающим фактором его развития. Путем создания новых предприятий и рабочих мест малое предпринимательство обеспечивает занятость населения, насыщает рынок разнообразными товарами и услугами.
      Несмотря на некоторые положительные изменения за период с 1998 по 2000 годы в отраслевой структуре объема производимой субъектами малого предпринимательства продукции в сторону увеличения в сельском хозяйстве на 9,4 %, промышленности на 1,5 %, строительстве на 1,6 %, торгово-посредническая деятельность остается явно преобладающим видом деятельности малого предпринимательства (около 2/3 в общем объеме товаров и услуг). В то же время следует отметить, что произошло снижение доли торговли с 72,8 % до 55,7 %, то есть на 17,1 %. Уровень налоговых поступлений из сферы малого предпринимательства составляет 8-10 % в общем объеме налоговых поступлений по республике.
      Количество новых видов продукции, уровень менеджмента, качество производимых товаров и услуг по-прежнему требуют разработки и реализации мероприятий, способствующих повышению их уровня.
      Чрезмерная подверженность субъектов малого предпринимательства конъюктурным условиям во многом зависит от действий органов исполнительной власти на местах.
      Дальнейшее развитие малого предпринимательства с целью создания новых рабочих мест, насыщения товарного рынка отечественными товарами и услугами, повышения инновационной активности хозяйствующих субъектов, как показывает опыт развитых стран, невозможно без специальных мер государственной поддержки.
      Реализация первоочередных мер Программы позволит решить проблемы, сдерживающие развитие малого предпринимательства, путем:
      развития сети объектов инфраструктуры поддержки малого предпринимательства;
      повышения исполнительской дисциплины по исполнению действующего законодательства на местном уровне;
      облегчения доступа к кредитам на приобретение основных и пополнение оборотных средств;
      упрощения процедуры получения незадействованных производственных помещений, находящихся в коммунальной собственности, предприятиями малого бизнеса, занятыми в реальном секторе экономики;
      разработки целостной системы подготовки кадров и информационной поддержки малого бизнеса.
 
                        4. Цель и задачи Программы
 
      Главной целью Государственной программы развития и поддержки малого предпринимательства на 2001-2002 годы является совершенствование политики государственной поддержки, обеспечивающей динамичное развитие производственной сферы малого предпринимательства.
      Задачи Программы определены ее целью и заключаются в создании благоприятных условий для устойчивой деятельности субъектов малого предпринимательства, через:
      обеспечение занятости населения;
      усиление роли общественных и профессиональных организаций в вопросах поддержки и защиты малого предпринимательства;
      приоритетное развитие производственной сферы малого предпринимательства;
      совершенствование и развитие системы информационного обеспечения малого предпринимательства;
      постепенный переход от государственного регулирования отдельных аспектов деятельности малого предпринимательства к саморегулированию через отраслевые и межотраслевые ассоциации, к созданию системы партнерских отношений "государство - предпринимательские объединения".
      Решение вышеназванных задач будет осуществляться при реализации мероприятий Программы как на республиканском, так и на региональном уровне.
      О ходе выполнения Программы и Плана мероприятий по ее реализации уполномоченный орган будет докладываться Главе государства Республики Казахстан и Правительству Республики Казахстан.
 
          5. Основные направления и механизм реализации Программы
 
      В целях закрепления достигнутых положительных тенденций и устранения проблем, препятствующих развитию малого предпринимательства, Программой намечено осуществить ряд мероприятий по следующим основным направлениям:
      повышение эффективности использования создаваемой инфраструктуры поддержки и зашиты малого предпринимательства;
      совершенствование и контроль за реализацией нормативных правовых актов в сфере малого предпринимательства;
      совершенствование механизмов финансово-кредитной и инвестиционной политики поддержки малого предпринимательства;
      кадровое, научно-методическое и информационное обеспечение малого предпринимательства;
      региональное развитие малого предпринимательства.
      Проведение политики по поддержке малого предпринимательства в указанных направлениях обеспечит создание условий для дальнейшего роста, особенно в производственной, инновационной сферах экономики на основе совершенствования и развития инфраструктуры, финансового, информационного, научно-методического обеспечения и подготовки кадров для малого предпринимательства.
      Реализация намеченных мер позволит максимально интегрировать действия региональных структур с интересами и возможностями предпринимателей.
 
           5.1. Повышение эффективности использования создаваемой
             инфраструктуры поддержки малого предпринимательства
 
      Одним из главных условий, определяющих успешное развитие малого бизнеса, является наличие хорошо развитых и отлажено работающих элементов инфраструктуры, обеспечивающих деятельность субъектов малого бизнеса. Создание и поддержка собственной системы малого предпринимательства - это важнейшая задача стран, осуществляющих рыночные преобразования.
      В настоящее время в республике функционируют бизнес-инкубаторы, технопарки и центры по развитию малого предпринимательства, являющиеся эффективным инструментом поддержки малого предпринимательства, повышающим выживаемость и рост малых предприятий, способствующих созданию и освоению новых отечественных технологий, выпуску высокорентабельной наукоемкой продукции.
      Но, несмотря на то, что идея создания центров поддержки малого предпринимательства получила поддержку и распространение в большинстве регионов Казахстана, нарождающийся опыт функционирующих организаций недостаточен для успешного развития рыночной инфраструктуры поддержки малого предпринимательства республики. Существует целый ряд аспектов, замедляющих развитие республиканской системы поддержки малого предпринимательства: не разработаны единые методические рекомендации по созданию объектов инфраструктуры поддержки малого предпринимательства, не отработаны схемы взаимодействия с исполнительской властью на местах и др.
      В связи с этим, в целях формирования системообразующих мер, направленных на интенсивное развитие инфраструктуры малого предпринимательства, Агентством инициировано создание вертикально- интегрированной структуры "Республиканский Информационно-Выставочный Центр по малому предпринимательству" (далее - РИВЦ). Данная структура будет заниматься оказанием информационных услуг и организацией выставок продукции, производимой субъектами малого бизнеса, разработкой методологии организации деятельности объектов инфраструктуры поддержки и защиты малого предпринимательства (технопарков и бизнес-инкубаторов).
 
            5.2. Совершенствование и контроль за реализацией
      нормативных правовых актов в сфере малого предпринимательства
 
      Анализ ранее принятых государственных программ развития и поддержки малого предпринимательства в республике с 1992 по 2000 гг. свидетельствует о том, что нормативная правовая база по развитию малого предпринимательства практически сформирована.
      В соответствии с Законом Республики Казахстан "О государственной поддержке малого предпринимательства" одним из основных направлений государственной поддержки малого бизнеса является установление правового режима благоприятствования для субъектов малого предпринимательства.
      Оказывая методическую помощь общественным формированиям предпринимателей и их консультирование по нормативным методическим документам, а также по поступающим обращениям, в том числе связанным с нарушением прав предпринимателей, необходимо добиваться активизации их деятельности. Наряду с этим следует ориентировать и направлять усилия объединений предпринимателей на широкое и плодотворное использование своих прав и полномочий, отраженных в Законе Республики Казахстан "О государственной поддержке малого предпринимательства".
      Такой подход позволит обеспечить более эффективный контроль исполнения законодательных и нормативных правовых актов в регионе, а также совершенствовать практику разрешения конфликтных споров.
      Формированию цивилизованных отношений между субъектами малого предпринимательства и контролирующими органами, а также выработке конструктивных предложений по устранению противоречий во взаимоотношениях способны содействовать тематические встречи предпринимателей с руководителями центральных и местных государственных органов.
      Для обеспечения развития и создания франчайзинговых отношений в различных сферах деятельности реального сектора экономики предполагается внесение изменений и дополнений в ряд законодательных и нормативных правовых актов.
 
           5.3. Совершенствование механизмов финансово-кредитной и
         инвестиционной политики поддержки малого предпринимательства
 
      Финансово-кредитная и инвестиционная поддержка малого предпринимательства будет осуществляться через:
      кредитование банками второго уровня приоритетных секторов за счет привлечения целевых государственных займов на конкурсной основе;
      внедрение и развитие системы гарантирования местными исполнительными органами кредитов, предоставляемых банками второго уровня субъектам малого бизнеса, в особенности, занимающимся производственной деятельностью на основе формирования в регионах залоговых фондов из объектов коммунальной собственности;
      разработку механизма стимулирования банков второго уровня, осуществляющих кредитование субъектов малого предпринимательства в производственной сфере и сфере услуг;
      бюджетное софинансирование проектов совместно с банками второго уровня при условии, что средства на указанные цели предусмотрены республиканским бюджетом соответствующего года;
      разработку механизмов по организации деятельности обществ взаимного кредитования и взаимного страхования.
      Инвестиционная политика в сфере малого предпринимательства ориентирована на компании, способные выпускать оборудование, отвечающее потребностям субъектов малого бизнеса, будет учитываться производственная направленность субъектов малого бизнеса, освоение ими новых видов продукции, техническая и технологическая прогрессивность.
      Одной из действенных мер поддержки государства является размещение государственного заказа среди субъектов малого предпринимательства, работающих в сфере производства и оказания услуг. Дальнейшее развитие подобной практики поддержки малого предпринимательства возможно путем расширения кооперативных связей крупных компаний с субъектами малого бизнеса и привлечения последних к производству определенных видов продукции (работ, услуг).
 
              5.4 Кадровое, научно-методическое и информационное
                     обеспечение малого предпринимательства
 
      Недостаточность подготовки и переподготовки кадров для малого предпринимательства является одной из причин, замедляющих темпы развития малого предпринимательства в республике. Малое предпринимательство в Казахстане испытывает острый недостаток профессиональных кадров, обладающих знанием и опытом создания и обеспечения деятельности рыночных структур.
      Кадровое научно-методическое и информационное обеспечение малого предпринимательства в среднесрочной перспективе подразумевает реализацию ряда мероприятий, включающих подготовку преподавателей с целевой ориентацией на предпринимательство и малый бизнес, создание организационных сетей, осуществление трансферта лучшего отечественного и зарубежного опыта в казахстанский регион, развитие дистанционного бизнес-образования, формирование гибкой и разветвленной сети обучающих и консалтинговых центров.
      Для успешного развития малого предпринимательства в настоящий период необходимо создание единой информационной базы, телекоммуникационной системы связи, схемы обмена разработками, системы межрегионального и международного трансфера разработок и технологий с созданием прогрессивной маркетинговой среды и отраслевых (межотраслевых) баз данных в сети Интернет, возможности совместной разработки целевых программ развития инновационного предпринимательства, участия в крупных международных проектах. Региональный принцип создания учебно-научных центров, ориентированных на решение специфических проблем каждого региона, в настоящее время не вызывает сомнений.
      Несмотря на очевидную и объективную необходимость осуществления эффективных мер регулирования поддержки предпринимательства, особенно малого, базируясь на практическом опыте стран с развитой рыночной экономикой, их разработка и реализация в значительной мере запаздывает. Одной из причин этого является отсутствие координации в проведении научных исследований в области предпринимательства. Научные исследования на данную тематику осуществляются, как правило, в инициативном порядке и отражают внутренние интересы конкретных организаций или заинтересованных лиц.
      Для разработки и реализации программ развития и поддержки малого предпринимательства необходимы целенаправленные прогнозные исследования, опирающиеся на аналитические данные о развитии экономики и предпринимательства страны, зарубежной практики, с учетом эффективности осуществляемых мер поддержки малого предпринимательства. Принятие тех или иных мер государственной поддержки малого предпринимательства должно опираться на объективный научный анализ и достаточно аргументированные методические рекомендации.
      Основой для практической реализации вышеизложенных мероприятий развития малого предпринимательства должен стать РИВЦ и его региональная структурная сеть.
 
          5.5. Региональное развитие малого предпринимательства
 
      Региональное развитие малого предпринимательства будет направлено прежде всего на поднятие производственного сектора, развитие инфраструктуры поддержки малого предпринимательства, создание большего количества новых рабочих мест, взаимодействие местных исполнительных органов с предпринимательской средой на более высоком уровне.
      Мероприятия Программы в основном будут осуществляться на региональном уровне. Региональные программы утверждаются на сессиях маслихатов и должны охватывать следующие основные направления работы:
      меры по созданию элементов инфраструктуры малого предпринимательства

 

на областном и районном уровнях;

     мероприятия по привлечению в сферу предпринимательской деятельности

широких слоев населения в особенности незанятого;

     вопросы передачи субъектам малого предпринимательства незавершенного

строительства и неиспользуемых объектов;

     мероприятия по подготовке, переподготовке и повышению квалификации

кадров.


                       6. Ресурсное обеспечение



 
       Для реализации Плана мероприятий, предусмотренных Государственной программой развития и поддержки малого предпринимательства в Республике Казахстан на 2001-2002 годы, предполагается ежегодное выделение средств из республиканского бюджета в объеме 50 миллионов тенге. Финансовое обеспечение государственной поддержки малого предпринимательства регионами будет осуществляться за счет средств местных бюджетов в пределах ассигнований, ежегодно предусматриваемых на указанные цели.
      Для выполнения Программы будут привлекаться также средства банков, международных организаций, предусматриваемых в рамках технической и консультативной помощи.
 
            7. Оценка эффективности от реализации Программы
 
      В рамках выполнения мероприятий Программы предполагается обеспечить условия для сохранения действующих и создания новых субъектов малого предпринимательства, позволяющие увеличить число рабочих мест сферы малого предпринимательства до двух миллионов, то есть предполагается создание 500 тысяч новых рабочих мест.

 

     В результате реализации мероприятий предыдущей Программы было создано

по состоянию на 1 января 2001 года более 283 тысяч новых рабочих мест.

     Предполагается, что по завершению мероприятий Программы общий вклад

малого предпринимательства в валовой внутренний продукт увеличится до 22

процентов.



     (Специалисты: Мартина Н.А.,

                   Цай Л.Г.)