1997 жылғы 18 қарашадағы Солтүстік Каспий бойынша өнімді бөлу туралы келісім бойынша Қазақстан Республикасының үлесі ретінде алынған шикі мұнаймен экспорттық операцияларды жүзеге асыру кезінде баға белгілеу қағидаларын (әдістемесін) бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2016 жылғы 2 қарашадағы № 653 қаулысы.

      "Трансферттік баға белгілеу туралы" 2008 жылғы 5 шілдедегі Қазақстан Республикасы Заңының 10-бабы 10-тармағының 3) тармақшасына сәйкес Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:

      1. Қоса беріліп отырған 1997 жылғы 18 қарашадағы Солтүстік Каспий бойынша өнімді бөлу туралы келісім бойынша Қазақстан Республикасының үлесі ретінде алынған шикі мұнаймен экспорттық операцияларды жүзеге асыру кезінде баға белгілеу қағидалары (әдістемесі) бекітілсін.

      2. Осы қаулы қол қойылған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі.

Қазақстан Республикасының


Премьер-Министрі

Б.Сағынтаев


  Қазақстан Республикасы
Үкіметінің
2016 жылғы 2 қарашадағы
№ 653 қаулысымен
бекітілген

1997 жылғы 18 қарашадағы Солтүстiк Каспий бойынша өнiмдi бөлу
туралы келiсiм бойынша Қазақстан Республикасының үлесі ретінде
алынған шикі мұнаймен экспорттық операцияларды жүзеге асыру
кезінде баға белгілеу қағидалары (әдістемесі)
1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы 1997 жылғы 18 қарашадағы Солтүстiк Каспий бойынша өнiмдi бөлу туралы келiсiм бойынша Қазақстан Республикасының үлесі ретінде алынған шикі мұнаймен экспорттық операцияларды жүзеге асыру кезінде баға белгілеу қағидалары (әдістемесі) (бұдан әрі – Қағидалар) "Трансферттік баға белгілеу туралы" 2008 жылғы 5 шілдедегі Қазақстан Республикасы Заңының (бұдан әрі – Заң) 10-бабы 10-тармағының 3) тармақшасына сәйкес әзірленді және 1997 жылғы 18 қарашадағы Солтүстiк Каспий бойынша өнiмдi бөлу туралы келiсiм (бұдан әрі – Келісім) бойынша Қазақстан Республикасының үлесі ретінде алынған шикі мұнаймен экспорттық операцияларды жүзеге асыру кезінде бағаларды айқындау (есептеу) тәртібін белгілейді.

      2. Осы Қағидаларда мынадай терминдер, анықтамалар мен аббревиатуралар пайдаланылады:

      1) ақпарат көздері (баспагер және баспа елі) – Crude Oil Market Wire Basic Service (The McGraw-Hill Companies (Platts), Ұлыбритания, (бұдан әрі – Platts) және 3000Xtra, RTC Advanced (Thomson Reuters EIKON) (Thomson Reuters, Ұлыбритания (бұдан әрі – Thomson Reuters);

      2) бағыт – тауарды тасымалдау және сату бағыты;

      3) дифференциал – Заңға сәйкес мәміле бағасын немесе ақпарат көзінен алынған бағаны салыстырымды экономикалық шарттарға келтіру үшін қолданылатын түзету мөлшері;

      4) келісімшарт – тауарды сатып алу-сату шарты;

      5) КҚК – Каспий Құбыржол Консорциумының құбыржол жүйесі – Теңізде (Қазақстан) басталатын және Атырау (Қазақстан), Астрахань, Комсомольск және Кропоткин арқылы Новороссийск ауданындағы Терминалға (Ресей – КҚК-Р) дейін өтетін бірыңғай құбыржол жүйесі;

      6) коносамент – жөнелтілген тауарды кеменің алғанын растайтын оған берілген құжат;

      7) мәміле (сату) бағасы – келісімшарт валютасында көрсетілген және осы Қағидалардың ережелеріне сәйкес есептелген, келісімшарттарға сәйкес бір өлшем бірлік үшін тауар бағасы;

      8) мұнай белгіленімі – ақпарат көздерінде жарияланатын баға белгіленімі;

      9) өкілетті орган – Қазақстан Республикасының Үкіметі айқындаған және өнімді бөлу туралы келісімдерде Қазақстан Республикасының мүддесі үшін әрекет ететін заңды тұлға;

      10) сапа бойынша түзету – шикі мұнайдың сапалық сипаттамалары (тығыздық, күкірттің болуы) бойынша мәміле бағасын түзету;

      11) солтүстік теңіз баға эталоны – Platts-та жарияланатын "Brent (Dated)" немесе "BFOE" мұнайының белгіленімі;

      12) спрэд – ақпарат көздеріндегі түрлі белгіленімдер арасындағы баға айырмашылығы;

      13) тауар – Келісім бойынша Қазақстан Республикасының үлесін заттай нысанда төлеу бойынша салықтық міндеттемелерді орындау есебінен пайдалы қазбаларды беру шеңберінде салық төлеуші берген және өкілетті орган алған шикі мұнай;

      14) FOB, CIF, DAP – Инкотермс 2010-ға сәйкес жеткізу базистері;

      15) Platts Dirty Tanker Wire Basic Service – мұнайға жалдау ақысының мөлшерлемелері туралы ресми танылған ақпарат көзі.

2-тарау. КҚК құбыржол жүйесін пайдалана отырып КҚК-Р терминалы
FOB шарттарымен сату кезінде шикі мұнайға мәміле (сату) бағасын
айқындау тәртібі

      3. Мәміле (сату) бағасы мынадай формула бойынша есептеледі:

      P = B + S – D

      мұндағы:

      P – шикі мұнайға мәміле (сату) бағасы;

      В – коносамент күнінен кейінгі бес белгіленім күні ішінде қолданыста болатын белгіленімдерді есепке ала отырып, әрбір жөнелтуге Platts ақпарат көзінде жарияланған, тиісті нарықта келісімшарт талаптарына сәйкес қолданылатын солтүстік теңіз баға эталоны сұрыпты шикі мұнайдың 1 (бір) баррелі үшін орташа белгіленімдердің ішіндегі орташасы;

      S – спрэд (CPC Blend CIF жолында Spread vs Fwd Dated Brent), сатуға арналған келісімшарт талаптарына сәйкес тиеу терезесі күнінің 1-күніне дейін 10-күннен бастап 25-күнді қоса алған кезеңде Platts ақпарат көзінде жарияланатын бірнеше дәйекті орташа белгіленімдердің бірі немесе орташа мәні.

      Айдың бірінші және екінші онкүндіктерінде тиеу терезелері бар жүктер үшін тиеу терезесінің 1-күніне дейін күнтізбелік 1-күннен бастап 25-күнді қоса алған кезеңдегі спрэд (белгіленім) қолданылады. Тиеу портында тиеу терезелері көлік компаниясынан алынған өтінім бойынша теңіз терминалы шығаратын бекітілген ресми позициялық график негізінде айқындалады;

      D – тауарды сатып алу-сату келісімшартында айқындалған, Заңға сәйкес ақпарат көзінен алынған бағаны салыстырымды экономикалық шарттарға келтіру үшін қолданылатын, шикі мұнайды жеткізу шарттарына байланысты есепке алынатын дифференциал, ол мыналарды қамтиды:

      кемені жалдау бойынша шығыстар;

      жүкті сақтандыру бойынша шығыстар;

      сатып алушы маржасы;

      порттық алымдар;

      түрік бұғаздарынан өткен кезде танкерлердің нормативтен тыс тұрып қалуы, тіркеп сүйреу және пилотаж бойынша шығыстар;

      көлемі 85 мың тонна танкерлермен (CPC-85-135) жеткізілетін партияларға көлемі 135 мың тонна танкерлермен жеткізілетін мұнай партияларына жеңілдік (сыйлықақы);

      жүк инспекциясы бойынша шығыстар;

      қайтарып алынбайтын аккредитивті ашу және оған қызмет көрсету бойынша банк шығыстары;

      шикі мұнайды тасымалдау кезіндегі ысыраптар бойынша шығыстар.

      Ескерту. 3-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Үкіметінің 25.06.2019 № 436 қаулысымен.

3-тарау. Атырау – Самара жүйесі бойынша шикі мұнайды тасымалдау
кезінде мәміле (сату) бағасын айқындау тәртібі

      4. FOB шарттарымен кейіннен сату үшін Атырау – Самара бағыты бойынша Қара теңіз порттарына дейін шикі мұнайды жеткізген кезде мәміле (сату) бағасы мынадай формула бойынша есептеледі:

      P = B + S ± К – D

      мұндағы:

      P – шикі мұнайға мәміле (сату) бағасы;

      В – коносамент күнінен кейінгі бес белгіленім күні ішінде қолданыста болатын белгіленімдерді есепке ала отырып, әрбір жөнелтуге Platts ақпарат көзінде жарияланған, тиісті нарықта келісімшарт талаптарына сәйкес қолданылатын солтүстік теңіз баға эталоны сұрыпты шикі мұнайдың 1 (бір) баррелі үшін орташа белгіленімдердің ішіндегі орташасы;

      S – спрэд (Urals RCMB жолында Spread vs Fwd Dated Brent), сатуға келісімшарт талаптарына сәйкес тиеу терезесі күнінің 1-күніне дейін 10-күннен бастап 25-күнді қоса алған кезеңде Platts ақпарат көзінде жарияланатын бірнеше дәйекті орташа белгіленімдердің бірі немесе орташа мәні.

      Айдың бірінші және екінші онкүндіктерінде тиеу терезелері бар жүктер үшін тиеу терезесінің 1-күніне дейін күнтізбелік 1-күннен бастап 25-күнді қоса алған кезеңдегі спрэд (белгіленім) қолданылады. Тиеу портында тиеу терезелері көлік компаниясынан алынған өтінім бойынша теңіз терминалы шығаратын бекітілген ресми позициялық график негізінде айқындалады;

      K – егер шикі мұнайдың сапасы келісімшарт талаптары бойынша базалық тығыздық шегінің стандартты аралығынан жоғары/төмен болса (мысалы, Urals сұрыпты мұнай үшін 32.00-32.09 API градус), API градусы бойынша бағаны түзету (эскаляция-деэскаляция) сыйлықақы/жеңілдік түрінде есептеледі;

      D – келісімшартта айқындалған, Заңға сәйкес ақпарат көзінен алынған бағаны салыстырымды экономикалық шарттарға келтіру үшін қолданылатын, шикі мұнайды жеткізу шарттарына байланысты есепке алынатын дифференциал, ол мыналарды қамтиды:

      кемені жалдау бойынша шығыстар;

      жүкті сақтандыру бойынша шығыстар;

      порттық алымдар;

      түрік бұғаздарынан өткен кезде танкерлердің нормативтен тыс тұрып қалуы, тіркеп сүйреу және пилотаж бойынша шығыстар;

      көлемі 80 мың тонна танкерлермен (URL-80-135) жеткізілетін партияларға көлемі 140 мың тонна танкерлермен жеткізілетін мұнай партияларына жеңілдік (сыйлықақы);

      сатып алушы маржасы;

      жүк инспекциясы бойынша шығыстар;

      қайтарып алынбайтын аккредитивті ашу және оған қызмет көрсету бойынша банк шығыстары;

      шикі мұнайды тасымалдау кезіндегі ысыраптар бойынша шығыстар.

      Ескерту. 4-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Үкіметінің 25.06.2019 № 436 қаулысымен.

      5. FOB шарттарымен кейіннен сату үшін Атырау – Самара бағыты бойынша Балтық теңізі порттарына дейін шикі мұнайды жеткізген кезде мәміле (сату) бағасы мынадай формула бойынша есептеледі:

      P = B + S ± К – D

      мұндағы:

      P – шикі мұнайға мәміле (сату) бағасы;

      В – Platts ақпарат көзінде жарияланған келісімшарт талаптарына сәйкес тиісті нарықта коносамент күнінен кейінгі бес белгіленім күні ішінде қолданыста болатын белгіленімдерді есепке ала отырып, әрбір жөнелтуге қолданылатын солтүстік теңіз баға эталоны сұрыпты шикі мұнайдың 1 (бір) баррелі үшін орташа белгіленімдердің ішіндегі орташа белгіленім.

      S – спрэд (Urals Rotterdam жолында SpreadvsFwdDatedBrent), сатуға келісімшарт талаптарына сәйкес тиеу терезесі күнінің 1-күніне дейін 10-күннен 25-күнге дейінгі кезеңде Platts ақпарат көзінде жарияланатын бірнеше дәйекті орташа белгіленімдердің бірі немесе орташа мәні;

      Айдың бірінші және екінші онкүндіктерінде тиеу терезелері бар жүктер үшін тиеу терезесінің 1-күніне дейін күнтізбелік 1-күннен 25-күнге дейінгі кезеңдегі спрэд (белгіленім) қолданылады. Тиеу портында тиеу терезелері көлік компаниясынан алынған өтінім бойынша теңіз терминалы шығаратын бекітілген ресми позициялық кесте негізінде айқындалады;

      K – егер шикі мұнайдың сапасы келісімшарт талаптары бойынша базалық тығыздық шегінің стандартты аралығынан жоғары/төмен болса (мәселен, Urals сұрыпты мұнай үшін 32.00-32.09 API градус), API градусы бойынша баға белгіленімі (эскаляция-деэскаляция) сыйлықақы/жеңілдік түрінде есептеледі;

      D – тауарды сатып алу-сату келісімшартында айқындалған, Заңға сәйкес ақпарат көзінен бағаны салыстырымды экономикалық шарттарға келтіру үшін қолданылатын, шикі мұнайды жеткізу шарттарына байланысты есепке алынатын дифференциал, ол мыналарды қамтиды:

      кемені жалдау бойынша шығыстар;

      сатып алушы маржасы;

      жүкті сақтандыру бойынша шығыстар;

      жүк инспекциясы бойынша шығыстар;

      қайтарып алынбайтын аккредитивті ашу және оған қызмет көрсету бойынша банк шығыстары;

      шикі мұнайды тасымалдау кезіндегі ысыраптар бойынша шығыстар;

      Балтық теңізі порттарындағы порттық алымдар бойынша шығыстар;

      Роттердам портына кеменің кіруі үшін порттық алымдар бойынша шығыстар;

      күкірт шығарындыларын бақылау аймағындағы экологиялық алымдар (ECA);

      мұз алымдары, мұз жиегінде және мұзда күту уақытын/осы акваториядағы қалыпты жылдамдықпен салыстырғанда мұздан өту кезіндегі уақыт айырмашылығын (кідіруді) қоса алғанда, қысқы маусым бойы тіркеп сүйреу үшін қосымша ақы;

      мемлекеттік уәкілетті органдар немесе уәкілетті көлік компаниялары мұнай сапасының әртүрлі екенін растаған жағдайда, ол болған кезде Усть-Луга порты мен Приморск портындағы шикі мұнай сапасының арасындағы айырмашылығы үшін өтемақы.

      6. Шығыс Еуропа елдерінің шекарасына дейін DAP сату шарттарымен Дружба магистральдық мұнай құбыры арқылы шикі мұнайды жеткізген кезде мәміле (сату) бағасы мынадай формула бойынша есептеледі:

      P = B + S – D

      мұндағы:

      P – шикі мұнайға мәміле (сату) бағасы;

      В – Platts ақпарат көзінде жарияланған келісімшарт талаптарына сәйкес тиісті нарықта жеткізу жүзеге асырылатын ай бойы қолданылатын солтүстік теңіз баға эталоны сұрыпты шикі мұнайдың 1 (бір) баррелі үшін орташа белгіленімдердің ішіндегі орташа белгіленім;

      S – жеткізу жүзеге асырылатын ай үшін "Russian Urals/ESPO spot assessments" тақырыбымен Platts Crude Oil Market Wire Basic Service жарияланатын солтүстік теңіз баға эталоны мұнайына Urals Rotterdam дифференциалының орташа күнделікті белгіленімдерінен орташа арифметикалық мән;

      D – тауарды сатып алу-сату келісімшартында айқындалған, Заңға сәйкес ақпарат көзінен бағаны салыстырымды экономикалық шарттарға келтіру үшін қолданылатын, шикі мұнайды жеткізу шарттарына байланысты есепке алынатын дифференциал, ол мыналарды қамтиды:

      мұнай өңдеу зауытына дейін тасымалдау бойынша шығыстар;

      сатып алушы маржасы;

      жүкті сақтандыру бойынша шығыстар;

      жүк инспекциясы бойынша шығыстар;

      қайтарып алынбайтын аккредитивті ашу және оған қызмет көрсету бойынша банк шығыстары;

      шикі мұнайды тасымалдау кезіндегі ысыраптар бойынша шығыстар.

4-тарау. Дифференциал құрамбөліктерін айқындау

      7. Ақпарат көзінен бағаны салыстырымды экономикалық шарттар ға келтіру мақсатында тауарды жеткізу шарттарына байланысты дифференциалға тауардың межелі (жеткізу) тиісті нарығына дейін тауарды жеткізуге және оны сатуға байланысты сатып алушының негізделген және құжаттамалы түрде және (немесе) ақпарат көздерімен расталған шығыстары қосылады.

      Дифференциал құрамбөліктері бастапқы құжаттармен расталады, бастапқы құжаттар болмаған және (немесе) негізделмеген жағдайда, дифференциал құрамбөліктерінің мөлшері Platts, Thomson Reuters-те жарияланатын нарықтық бағалар диапазонының ең төменгі/орташа мәні ретінде қабылданады.

      8. Теңіз тасымалының құны (жалдау ақысы) жалдау ақысы шарттарының (charter party, time-charter) көшірмелерімен немесе танкерді жалдау шарттарынан үзінділердің көшірмелерімен (CP recap), 1 (бір) нетто баррельге жалдау құнын төлеуге шоттар (invoice) көшірмелерімен және сатып алушының есептесулерінің көшірмелерімен немесе Platts Dirty Tanker Wire Basic Service деректерімен расталады. Бұл ретте кемені жалдау бойынша шығыстар мынадай шығыстардан аспауға тиіс:

      FOB жеткізу шарттарымен Қара теңіз порттары жалдау шартында көрсетілген Worldscale (WS) мөлшерлемесі бойынша есептелген Август портына дейінгі шығыстар құнынан аспайды;

      FOB жеткізу шарттарымен Балтық теңізі порттары жалдау шартында көрсетілген Worldscale (WS) мөлшерлемесі бойынша есептелген Роттердам жүкті түсіру портына дейінгі шығыстар құнынан аспайды, оған Platts Dirty Tanker Wire Basic Service ресми жарияланымдарына сәйкес Роттердам портына кеменің кіруі қосылады.

      Көрсетілген құжаттардың көшірмелерін сатып алушы куәландыруға тиіс.

      9. Кемені жалдау құны кемені жалдау күнінде айқындалады. Кемені жалдау бойынша бастапқы құжаттар болмаған жағдайда, жалдау құны теңіз коносаменті күніне дейін 10-күннен бастап 25-күнге дейін орташа мәні ретінде айқындалады. Жалдау құнын есептеген кезде тиісті тауар партиясын жөнелту үшін пайдаланылатын танкердің жүк көтергіштігі (Aframax, Suezmax), flat rate базалық мөлшерлемесі және Platts Dirty Tanker Wire Basic Service жарияланатын Worldscale (WS) шамасы ескеріледі.

      10. Қайтарып алынбайтын аккредитивті ашу және оған қызмет көрсету бойынша банк шығыстарының құны мынадай құжаттармен расталады:

      банк аккредитивінің шарттары жазылатын шикі мұнайды сатып алу-сату келісімшарттарының түпнұсқалары;

      аккредитив сатушының пайдасына ашылғанын және аккредитив ашуға банк шығыстарын растайтын банк құжаттарының түпнұсқалары;

      танкердің атауын, тауарды тиеу күнін, баррельдегі көлемдер, банктің пайыздық мөлшерлемесін, аккредитив сомасын және баррель үшін банк шығыстарының сомасын көрсете отырып, әрбір жекелеген жеткізу бойынша сатып алушының белгісі және қолы бар мағынасы ашылып жазылған түпнұсқалары.

      11. Тасымалдау кезіндегі ысыраптар мөлшері тәуелсіз инспекторлық компаниялар есептерінің көшірмелеріне сәйкес есептеледі, ал олар болмаған жағдайда, Thomson Reuters деректеріне сәйкес диапазондағы ең төменгі мәні қабылданады.

      12. Сатып алушының маржасы коносамент күніне Thomson Reuters жарияланатын диапазондағы ең төменгі мәні қабылданады.

      13. Тасымалдау кезінде жүкті сақтандыру құны шарттардың көшірмелерімен, немесе сақтандыру полистерінің көшірмелерімен, немесе төлемге шоттардың (invoice) көшірмелерімен, сақтандыру құны бойынша сатып алушының есептесу көшірмелерімен расталады, олар болмаған жағдайда, Thomson Reuters деректеріне сәйкес диапазондағы ең төменгі мәні қабылданады.

      14. Жүктің сапасы мен санын айқындау бойынша жүк инспекциясының құны инспекторлық қызмет көрсетуге шарттардың көшірмелерімен, төлемге шоттардың (invoice) көшірмелерімен, инспекция құны бойынша сатып алушының есептесу көшірмелерімен, тәуелсіз инспекторлық компаниялар есептерінің көшірмелерімен расталады, олар болмаған жағдайда, Thomson Reuters деректеріне сәйкес диапазондағы ең төменгі мәні қабылданады. Инспекция құны әрбір өлшеу нүктесінде ескеріледі.

      15. Роттердам портында жүкті түсіру құны Роттердам портына бағытты растайтын бастапқы құжаттармен расталады, олар болмаған жағдайда, ThomsonReuters деректеріне сәйкес диапазондағы ең төменгі мәні қабылданады.

      16. Портта порттық алымдардың құны тиісті қызметтерді көрсетуге шарттардың көшірмелерімен, төлемге шоттардың (invoice) көшірмелерімен расталады, олар болмаған жағдайда, Thomson Reuters деректеріне сәйкес диапазондағы ең төменгі мәні қабылданады.

      17. Порттарда жүкті ауыстырып тиеу бойынша шығыстардың құны тиісті қызметтерді көрсетуге шарттардың көшірмелерімен, төлемге шоттардың (invoice) көшірмелерімен расталады, олар болмаған жағдайда, Thomson Reuters деректеріне сәйкес диапазондағы ең төменгі мәні қабылданады.

      18. Күкірт шығарындыларын бақылау аймағындағы экологиялық алымдар (ECA) charter party (ECA бөлімі) көшірмелерімен, кеме иесінің инвойстары көшірмелерімен, Worldscale деректерімен (бағыттың мөлшерлемесін және оның милядағы бір жаққа және кері жаққа ұзындығын растау) расталады, олар болмаған жағдайда, Thomson Reuters деректеріне сәйкес диапазондағы ең төменгі мәні қабылданады.

      19. Көлемі 80 мың тонна (Afrаmax) танкерлермен жеткізілетін партияларға қатысты көлемі 140 мың тонна (Suezmax) танкерлермен жеткізілетін мұнай партияларына жеңілдік (сыйлықақы) тиеу терезесі күнінің 1-күніне дейін 10-күннен бастап 25-күнді қоса алған кезеңде Thomson Reuters деректеріне сәйкес URL-80-135 белгіленімдерінің орташа мәндерінің орташасы ретінде айқындалады. Бұл ретте, егер белгіленім мәні теріс болса, онда дифференциалдың осы құрамбөлігі дифференциалдың жалпы мәнін арттырып, бағаның мәнін азайтады және, керісінше, белгіленім мәні оң болған жағдайда, дифференциалдың жалпы мәнін азайтып, бағаның мәнін арттырады. Aframax сыныбындағы кеме үшін танкерлік партияларға жеңілдік қолданылмайды.

      Ескерту. 19-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Үкіметінің 25.06.2019 № 436 қаулысымен.

      19-1. Көлемі 85 мың тонна (Afrаmax) танкерлермен жеткізілетін партияларға қатысты көлемі 135 мың тонна (Suezmax) танкерлермен жеткізілетін мұнай партияларына жеңілдік (сыйлықақы) тиеу терезесі күнінің 1-күніне дейін 10-күннен бастап 25-күнді қоса алған кезеңде Thomson Reuters деректеріне сәйкес СРС-85-135 белгіленімдерінің орташа мәндерінің орташасы ретінде айқындалады. Бұл ретте, егер белгіленім мәні теріс болса, онда дифференциалдың осы құрамбөлігі дифференциалдың жалпы мәнін арттырып, баға мәнін азайтады және, керісінше, белгіленім мәні оң болған жағдайда, дифференциалдың жалпы мәнін азайтып, баға мәнін арттырады. Aframax сыныбындағы кеме үшін танкерлік партияларға жеңілдік қолданылмайды.

      Ескерту. 4-тарау 19-1-тармақпен толықтырылды – ҚР Үкіметінің 25.06.2019 № 436 қаулысымен.

      20. Усть-Луга портындағы және Приморск портындағы тауар сапасы арасында сападағы айырмашылық үшін өтемақы кіру және шығу орындарында бастапқы құжаттардың көшірмелерімен расталады, олар болмаған жағдайда, Thomson Reuters деректеріне сәйкес диапазондағы ең төменгі мәні қабылданады.

Об утверждении Правил (методики) ценообразования при осуществлении экспортных операций с сырой нефтью, полученной в качестве доли Республики Казахстан по Соглашению о разделе продукции по Северному Каспию от 18 ноября 1997 года

Постановление Правительства Республики Казахстан от 2 ноября 2016 года № 653.

      В соответствии с подпунктом 3) пункта 10 статьи 10 Закона Республики Казахстан от 5 июля 2008 года "О трансфертном ценообразовании" Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      1. Утвердить прилагаемые Правила (методику) ценообразования при осуществлении экспортных операций с сырой нефтью, полученной в качестве доли Республики Казахстан по Соглашению о разделе продукции по Северному Каспию от 18 ноября 1997 года.

      2. Настоящее постановление вводится в действие со дня его подписания.

Премьер-Министр


Республики Казахстан

Б. Сагинтаев


  Утверждены
постановлением Правительства
Республики Казахстан
от 2 ноября 2016 года № 653

Правила (методика) ценообразования при осуществлении экспортных
операций с сырой нефтью, полученной в качестве доли Республики
Казахстан по Соглашению о разделе продукции по Северному Каспию
от 18 ноября 1997 года
Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие Правила (методика) ценообразования при осуществлении экспортных операций с сырой нефтью, полученной в качестве доли Республики Казахстан по Соглашению о разделе продукции по Северному Каспию от 18 ноября 1997 года, (далее – Правила) разработаны в соответствии с подпунктом 3) пункта 10 статьи 10 Закона Республики Казахстан от 5 июля 2008 года "О трансфертном ценообразовании" (далее – Закон) и устанавливают порядок определения (расчета) цен при осуществлении экспортных операций с сырой нефтью, полученной в качестве доли Республики Казахстан по Соглашению о разделе продукции по Северному Каспию от 18 ноября 1997 года (далее – Соглашение).

      2. В настоящих Правилах используются следующие термины, определения и аббревиатуры:

      1) источники информации (издатель и страна издания) – Crude Oil Market Wire Basic Service (The McGraw-Hill Companies (Platts), Великобритания, (далее – Platts) и 3000Xtra, RTC Advanced (Thomson Reuters EIKON) (Thomson Reuters, Великобритания, (далее – Thomson Reuters);

      2) маршрут – направление транспортировки и реализации товара;

      3) дифференциал – размер корректировки, применяемый для приведения в сопоставимые экономические условия цены сделки или цены из источника информации в соответствии с Законом;

      4) контракт – договор на куплю-продажу товара;

      5) КТК – трубопроводная система Каспийского трубопроводного консорциума – единая трубопроводная система, начинающаяся на Тенгизе (Казахстан) и проходящая через Атырау (Казахстан), Астрахань, Комсомольск и Кропоткин до Терминала в районе Новороссийска (Россия – КТК-Р);

      6) коносамент – документ на отгруженный товар, который подтверждает его получение судном;

      7) цена сделки (реализации) – цена товара за одну единицу измерения в соответствии с контрактами, выраженная в валюте контракта и рассчитанная в соответствии с положениями настоящих Правил;

      8) котировка нефти – ценовая котировка, публикуемая в источниках информации;

      9) полномочный орган – юридическое лицо, определенное Правительством Республики Казахстан и действующее в интересах Республики Казахстан в соглашениях о разделе продукции;

      10) корректировка по качеству – корректировка цены сделки по качественным характеристикам сырой нефти (плотность, содержание серы);

      11) североморский ценовой эталон – котировка нефти "Brent (Dated)" или "BFOE", публикуемая в Platts;

      12) спрэд – ценовая разница между различными котировками в источниках информации;

      13) товар – сырая нефть, переданная налогоплательщиком и полученная полномочным органом в рамках передачи полезных ископаемых в счет исполнения налогового обязательства по уплате в натуральной форме доли Республики Казахстан по Соглашению;

      14) FOB, CIF, DAP – базисы поставки в соответствии с Инкотермс 2010;

      15) Platts Dirty Tanker Wire Basic Service – официально признанный источник информации о ставках фрахта на нефть.

Глава 2. Порядок определения цены сделки (реализации) на сырую
нефть при продажах на условиях FOB терминал КТК-Р с
использованием трубопроводной системы КТК

      3. Цена сделки (реализации) рассчитывается по следующей формуле:

      P = B + S - D

      где:

      P - цена сделки (реализации) на сырую нефть;

      В - средняя из средних котировок на сырую нефть сорта североморский ценовой эталон за 1 (один) баррель, применяемых на соответствующем рынке в соответствии с условиями контракта, опубликованных в источнике информации Platts, на каждую отгрузку с учетом котировок, действующих в течение пяти котировальных дней, следующих за датой коносамента;

      S - спрэд (Spread vs Fwd Dated Brent в строке CPC Blend CIF), одна или средняя нескольких последовательных средних котировок, публикуемых в источнике информации Platts, в период с 10 по 25 день до 1 дня окна погрузки в соответствии с условиями контракта.

      Для грузов с окнами погрузки в первой и второй декаде месяца применяется спрэд (котировка) в период с 1 по 25 календарный день до 1 дня окна погрузки. Окна погрузки в порту погрузки определяются на основе утвержденного официального позиционного графика, выпускаемого морским терминалом по заявке, полученной от транспортной компании.

      D - дифференциал, учитываемый в зависимости от условий поставки сырой нефти, определенный в контракте, применяемый для приведения в сопоставимые экономические условия цены из источника информации в соответствии с Законом, включающий в себя:

      расходы по фрахту судна;

      расходы по страхованию груза;

      маржу покупателя;

      портовые сборы;

      расходы по сверхнормативному простою танкера, буксировке и пилотажу при прохождении турецких проливов;

      скидку (премию) на партии нефти с поставкой танкерами объемом 135 тысяч тонн к партиям с поставкой танкерами объемом 85 тысяч тонн (CPC-85-135);

      расходы по инспекции груза;

      банковские расходы по открытию и обслуживанию безотзывного аккредитива;

      расходы по потерям при перевозке сырой нефти.

      Сноска. Пункт 3 в редакции постановления Правительства РК от 25.06.2019 № 436.

Глава 3. Порядок определения цены сделки (реализации) при
транспортировке сырой нефти по системе Атырау – Самара

      4. При доставке сырой нефти до портов Черного моря по маршруту Атырау-Самара для последующей продажи на условиях FOB цена сделки (реализации) рассчитывается по следующей формуле:

      P = B + S ± К - D

      где:

      P - цена сделки (реализации) на сырую нефть;

      B - средняя из средних котировок на сырую нефть сорта североморский ценовой эталон за 1 (один) баррель, применяемых на соответствующем рынке в соответствии с условиями контракта, опубликованных в источнике информации Platts, на каждую отгрузку с учетом котировок, действующих в течение пяти котировальных дней, следующих за датой коносамента;

      S - спрэд (Spread vs Fwd Dated Brent в строке Urals RCMB), одна или средняя нескольких последовательных средних котировок, публикуемых в источнике информации Platts, в период с 10 по 25 день до 1 дня окна погрузки в соответствии с условиями контракта.

      Для грузов с окнами погрузки в первой и второй декаде месяца применяется спрэд (котировка) в период с 1 по 25 календарный день до 1 дня окна погрузки. Окна погрузки в порту погрузки определяются на основе утвержденного официального позиционного графика, выпускаемого морским терминалом по заявке, полученной от транспортной компании;

      K - корректировка цены по градусу API (эскаляция-деэскаляция) рассчитывается в виде премии/скидки в случае, если качество сырой нефти выше/ниже стандартного промежутка базовых пределов плотности (например, 32.00-32.09 градусов API для нефти сорта Urals) по условиям контракта;

      D - дифференциал, учитываемый в зависимости от условий поставки сырой нефти, определенный в контракте, применяемый для приведения в сопоставимые экономические условия цены из источника информации в соответствии с Законом, включающий в себя:

      расходы по фрахту судна;

      расходы по страхованию груза;

      портовые сборы;

      расходы по сверхнормативному простою танкера, буксировке и пилотажу при прохождении турецких проливов;

      скидку (премию) на партии нефти с поставкой танкерами объемом 140 тысяч тонн к партиям с поставкой танкерами объемом 80 тысяч тонн (URL-80-135);

      маржу покупателя;

      расходы по инспекции груза;

      банковские расходы по открытию и обслуживанию безотзывного аккредитива;

      расходы по потерям при перевозке сырой нефти.

      Сноска. Пункт 4 в редакции постановления Правительства РК от 25.06.2019 № 436.

      5. При доставке сырой нефти до портов Балтийского моря по маршруту Атырау – Самара для последующей продажи на условиях FOB цена сделки (реализации) рассчитывается по следующей формуле:

      P = B + S ± К – D

      где:

      P – цена сделки (реализации) на сырую нефть;

      B – средняя из средних котировок на сырую нефть сорта североморский ценовой эталон за 1 (один) баррель, применяемых на соответствующем рынке в соответствии с условиями контракта, опубликованных в источнике информации Platts на каждую отгрузку с учетом котировок, действующих в течение пяти котировальных дней, следующих за датой коносамента;

      S – спрэд (Spread vs fwd Dated Brent в строке Urals Rotterdam), одна или средняя нескольких последовательных средних котировок, публикуемых в источнике информации Platts, в период с 10 по 25 день до 1 дня окна погрузки в соответствии с условиями контракта на продажу.

      Для грузов с окнами погрузки в первой и второй декаде месяца, применяется спрэд (котировка) в период с 1 по 25 календарный день до 1 дня окна погрузки. Окна погрузки в порту погрузки определяются на основе утвержденного официального позиционного графика, выпускаемого морским терминалом по заявке, полученной от транспортной компании;

      К – корректировка цены по градусу API (эскаляция-деэскаляция) рассчитывается в виде премии/скидки в случае, если качество сырой нефти выше/ниже стандартного промежутка базовых пределов плотности (например, 32.00-32.09 градусов API для нефти сорта Urals) по условиям контракта;

      D – дифференциал, учитываемый в зависимости от условий поставки сырой нефти, определенный в контракте на куплю-продажу товара, применяемый для приведения в сопоставимые экономические условия цены из источника информации в соответствии с Законом, включающий в себя:

      расходы по фрахту;

      маржу покупателя;

      расходы по страхованию груза;

      расходы по инспекции груза;

      банковские расходы по открытию и обслуживанию безотзывного аккредитива;

      расходы по потерям при перевозке сырой нефти;

      расходы по портовым сборам в портах Балтийского моря;

      расходы по портовым сборам за судозаход в порт Роттердам;

      экологические сборы в зоне контроля над выбросами серы (ECA);

      ледовые сборы, дополнительная плата за буксировку в течение зимнего сезона, включая время ожидания, в том числе у ледовой кромки и во льду/разницу во времени (задержку) при прохождении льда по сравнению с нормальной скоростью в данной акватории;

      компенсация за разницу в качестве между качеством сырой нефти в порту Усть-Луга и порту Приморск – при ее наличии в случае подтверждения государственных уполномоченных органов или уполномоченных транспортных компаний о том, что это разное качество нефти.

      6. При доставке сырой нефти по магистральному нефтепроводу Дружба на условиях продажи DAP до границы стран Восточной Европы, цена сделки (реализации) рассчитывается по следующей формуле:

      P = B + S – D

      где:

      P – цена сделки (реализации) на сырую нефть;

      В – средняя из средних котировок на сырую нефть сорта североморский ценовой эталон за 1 (один) баррель, применяемых на соответствующем рынке в соответствии с условиями контракта, опубликованных в источнике информации Platts за весь месяц, в течение которого осуществляется поставка;

      S – это среднеарифметическое значение из средних ежедневных котировок дифференциала Urals Rotterdam к нефти североморский ценовой эталон, публикуемый в Platts Crude Oil Market Wire Basic Service под заголовком "Russian Urals/ESPO spot assessments" за весь месяц, в течение которого осуществляется поставка;

      D – дифференциал, учитываемый в зависимости от условий поставки сырой нефти, определенный в контракте на куплю-продажу товара, применяемый для приведения в сопоставимые экономические условия цены из источника информации в соответствии с Законом, включающий в себя:

      расходы по транспортировке до нефтеперерабатывающего завода;

      маржу покупателя;

      расходы по страхованию груза;

      расходы по инспекции груза;

      банковские расходы по открытию и обслуживанию безотзывного аккредитива;

      расходы по потерям при перевозке сырой нефти.

Глава 4. Определение составляющих дифференциала

      7. В целях приведения в сопоставимые экономические условия цены из источника информации, в зависимости от условий поставки товара в дифференциал включаются обоснованные и подтвержденные документально и (или) источниками информации расходы покупателя, связанные с доставкой товара до соответствующего рынка назначения (поставки) товара и его реализацией.

      Составляющие дифференциала подтверждаются первичными документами, в случаях отсутствия и (или) необоснованности первичных документов, размеры составляющих дифференциала принимаются как минимальное/среднее значение от диапазона рыночных цен, публикуемых в Platts, Thomson Reuters.

      8. Стоимость морской транспортировки (фрахт) подтверждается копиями договоров фрахта (chartеr party, time-charter) или копиями выписок из договоров фрахта танкера (CP recap), копиями счетов на оплату (invoice) и копиями расчетов покупателя стоимости фрахта на 1 (один) нетто баррель или данными Platts Dirty Tanker Wire Basic Service. При этом расходы по фрахту судна не должны превышать следующих расходов:

      на условиях поставки FOB порты Черного моря не более стоимости расходов до порта Августа, рассчитанных по ставке Worldscale (WS), указанной в договоре фрахта;

      на условиях поставки FOB порты Балтийского моря не более стоимости расходов до порта выгрузки Роттердам, рассчитанных по ставке Worldscale (WS), указанной в договоре фрахта, плюс судозаход в порт Роттердам согласно официальным публикациям Platts Dirty Tanker Wire Basic Service.

      Копии указанных документов должны быть заверены покупателем.

      9. Стоимость фрахта судна определяется на дату фрахтования судна. В случае отсутствия первичных документов по фрахту судна, стоимость фрахта определяется как среднее с 10 по 25 день до даты морского коносамента. При расчете стоимости фрахта учитываются грузоподъемность танкера (Aframax, Suezmax), используемого для отгрузки соответствующей партии товара, базовая ставка flat rate и величина Worldscale (WS), публикуемая в Platts Dirty Tanker Wire Basic Service.

      10. Стоимость банковских расходов по открытию и обслуживанию безотзывного аккредитива подтверждается следующими документами:

      оригиналы контрактов купли-продажи сырой нефти, где оговариваются условия банковского аккредитива;

      оригиналы документов банка, подтверждающие открытие аккредитива в пользу продавца и банковские расходы на открытие аккредитива;

      оригиналы расшифровок с отметкой и подписью покупателя по каждой отдельной поставке с указанием наименования танкера, даты отгрузки товара, объемов в баррелях, процентной ставки банка, суммы аккредитива и суммы банковских расходов за баррель.

      11. Размеры потерь при транспортировке учитываются согласно копиям отчетов независимых инспекторских компаний, в случае отсутствия таковых, принимается минимальное значение в диапазоне согласно данным Thomson Reuters.

      12. Маржа покупателя принимается как минимальное значение в диапазоне, публикуемом в Thomson Reuters на дату коносамента.

      13. Стоимость страхования груза при транспортировке подтверждается копиями договоров или копиями страховых полисов, или копиями счетов на оплату (invoice), копиями расчетов покупателя по стоимости страхования, в случае отсутствия таковых, принимается минимальное значение в диапазоне согласно данным Thomson Reuters.

      14. Стоимость инспекции груза по определению качества и количества груза подтверждается копиями договоров на оказание инспекторских услуг, копиями счетов на оплату (invoice), копиями расчетов покупателя по стоимости инспекции, копиями отчетов независимых инспекторских компаний, в случае отсутствия таковых, принимается минимальное значение в диапазоне согласно данным Thomson Reuters. Стоимость инспекции учитывается на каждой точке замера.

      15. Стоимость разгрузки в порту Роттердам подтверждается копиями первичных документов, подтверждающих маршрут груза в порт Роттердам, в случае отсутствия таковых, принимается минимальное значение в диапазоне согласно данным Thomson Reuters.

      16. Стоимость портового сбора в порту подтверждается копиями договоров на оказание соответствующих услуг, копиями счетов на оплату (invoice), в случае отсутствия таковых, принимается минимальное значение в диапазоне согласно данным Thomson Reuters.

      17. Стоимость расходов по перевалке в портах подтверждается копиями договоров на оказание соответствующих услуг, копиями счетов на оплату (invoice), в случае отсутствия таковых, принимается минимальное значение в диапазоне согласно данным Thomson Reuters.

      18. Экологические сборы в зоне контроля над выбросами серы (ECA) подтверждаются копиями chartеr party (раздел ECA), копиями инвойсов судовладельца, данными Worldscale (подтверждение ставки и протяженности маршрута в одну и обратную сторону в милях), в случае отсутствия таковых, принимается минимальное значение в диапазоне согласно данным Thomson Reuters.

      19. Скидка (премия) на партии нефти с поставкой танкерами объемом 140 тысяч тонн (Suezmax) к партиям с поставкой танкерами объемом 80 тысяч тонн (Afrаmax) определяется как среднее из средних значений котировок URL-80-135, согласно данным Thomson Reuters, в период с 10 по 25 день до 1 дня окна погрузки. При этом, в случае, если котировка имеет отрицательное значение, то данная составляющая дифференциала увеличивает общее значение дифференциала и уменьшает значение цены и, наоборот, в случае положительного значения котировки, уменьшает общее значение дифференциала и увеличивает значение цены. Для судна класса Aframax скидка к танкерным партиям не применяется.

      Сноска. Пункт 19 в редакции постановления Правительства РК от 25.06.2019 № 436.

      19-1. Скидка (премия) на партии нефти с поставкой танкерами объемом 135 тысяч тонн (Suezmax) к партиям с поставкой танкерами объемом 85 тысяч тонн (Afrаmax) определяется как среднее из средних значений котировок CPC-85-135, согласно данным Thomson Reuters, в период с 10 по 25 день до 1 дня окна погрузки. При этом, в случае, если котировка имеет отрицательное значение, то данная составляющая дифференциала увеличивает общее значение дифференциала и уменьшает значение цены и, наоборот, в случае положительного значения котировки, уменьшает общее значение дифференциала и увеличивает значение цены. Для судна класса Aframax скидка к танкерным партиям не применяется.

      Сноска. Правила дополнены пунктом 19-1 в соответствии с постановлением Правительства РК от 25.06.2019 № 436.

      20. Компенсация за разницу в качестве между качеством товара в порту Усть-Луга и порту Приморск подтверждается копиями первичных документов на входе и выходе, в случае отсутствия таковых, принимается минимальное значение в диапазоне согласно данным Thomson Reuters.