Міндеттемені заттай нысанда орындау қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2018 жылғы 12 сәуірдегі № 183 қаулысы.

      2017 жылғы 25 желтоқсандағы "Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы" Қазақстан Республикасы Кодексінің (Салық кодексі) 772-бабының 4-тармағына және 773-бабы 3-тармағының екінші бөлігіне сәйкес Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:

      1. Қоса беріліп отырған Міндеттемені заттай нысанда орындау қағидалары бекітілсін.

      2. "Міндеттемені заттай нысанда орындау қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2017 жылғы 14 ақпандағы № 68 қаулысының (Қазақстан Республикасының ПҮАЖ-ы, 2017 ж., № 5, 39-құжат) күші жойылды деп танылсын.

      3. Осы қаулы алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
      Премьер-Министрі Б. Сағынтаев

  Қазақстан Республикасы
Үкіметінің
2018 жылғы 12 сәуірдегі
№ 183 қаулысымен
бекітілген

Міндеттемені заттай нысанда орындау қағидалары 1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Міндеттемені заттай нысанда орындау қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар):

      1) Қазақстан Республикасының өнімді бөлу жөніндегі үлесі;

      2) роялти;

      3) экспортқа рента салығы;

      4) пайдалы қазбаларды өндіру салығы бойынша салықтық міндеттемесін орындау есебіне жер қойнауын пайдаланушы заттай нысанда беретін, оның ішінде өнімді бөлу туралы келісімдер (келісімшарттар) бойынша коммерциялық өндіру басталған күннен бастап өндірілген пайдалы қазбалардың көлемдерін айқындау, оны ақшалай мәнде есептеу, сондай-ақ сату тәртібін белгілейді.

      2. Осы Қағидаларда қолданылатын негізгі ұғымдар:

      агент – мемлекет атынан алушы пайдалы қазбаларды сатуды жүзеге асыруға уәкілеттік берген тұлға;

      жер қойнауын пайдаланушы салықтық міндеттемелерін орындау есебіне заттай нысанда беретін пайдалы қазбалар (бұдан әрі – пайдалы қазбалар) – жер қойнауын пайдаланушы салықтық міндеттемелерін орындау есебіне заттай нысанда беретін мұнай, күкірт;

      жеткізу пункті – мемлекет атынан алушыға жер қойнауын пайдаланушыдан пайдалы қазбаларға билік ету құқықтарын беру орны;

      мемлекет атынан алушы – Қазақстан Республикасының Үкіметі айқындаған, Қазақстан Республикасының салық заңнамасында және (немесе) 2017 жылғы 25 желтоқсандағы "Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы" Қазақстан Республикасы Кодексінің (Салық кодексі) (бұдан әрі – Салық кодексі) 722-бабында көзделген өнімді бөлу туралы келісімдерде (келісімшарттарда), Қазақстан Республикасының Президенті бекіткен жер қойнауын пайдалануға арналған келісімшартта көзделген салықтық міндеттемесін орындау есебіне жер қойнауын пайдаланушы заттай нысанда беретін пайдалы қазбаларды алушы ретінде мемлекет атынан әрекет ететін заңды тұлға;

      мемлекет атынан алушының немесе агенттің шығыстары – осы Қағидаларда айқындалған, негізделген және құжаттық және (немесе) ресми танылған ақпарат көздерімен расталған пайдалы қазбаларды жеткізу және сату үшін қажетті шығыстар;

      сату пункті – пайдалы қазбаларға меншік құқығы немесе залалдар тәуекелі мемлекет атынан алушыдан немесе агенттен сатып алушыға өтетін орын;

      сатудың орташа өлшемді бағасы – осы Қағидалардың 23-тармағына сәйкес айқындалатын, соған қатысты пайдалы қазбаларды беру жүргізілетін салықтық кезең ішінде пайдалы қазбалардың көлем бірлігін сатудың орташа өлшемді бағасы;

      пайдалы қазбалардың шартты бағасы – жер қойнауын пайдаланушы міндеттемелерді заттай нысанда орындау есебіне Қазақстан Республикасына беретін пайдалы қазбалар көлемдерінің ақшалай мәнін айқындау үшін пайдаланылатын пайдалы қазбалар көлемі бірлігінің бағасы;

      тасымалдау жөніндегі шығыстар – осы Қағидалардың 23-тармағына сәйкес айқындалатын, теміржол, магистральдық құбыр және (немесе) теңіз жолы арқылы тасымалдау кезіндегі көліктік тарифке ақы төлеуді, төгу және құю (сұйық заттар үшін) жөніндегі шығыстарды, тиеу және түсіру (қатты заттар үшін) жөніндегі шығыстарды, пайдаланылған теміржол цистерналарының жалға алу ақысын, кедендік төлемдерді, жүктің технологиялық көлік ысырабын, жүкті жолда сақтау мен сақтандыру жөніндегі шығыстарды, теміржол арқылы тасымалдауға байланысты теміржол цистерналарының бос тұрып қалғанына ақы төлеу, теңіз жолы арқылы тасымалдауға байланысты демередж жөніндегі және дифференциалға қосылмаған шығыстарды, тасымалдаумен тікелей байланысты қаржыландыру мен банктік қызмет көрсетуге жұмсалатын шығыстарды, жүктің мөлшері мен сапасын бақылау бойынша тексеру жүргізу жөніндегі шығыстарды және тасымалдауға тікелей байланысты өзге де шығыстарды қамтитын, пайдалы қазбалардың көлемі бірлігін ұңғыманың сағасынан (егер Салық кодексінің 722-бабында көрсетілген өнімді бөлу жөніндегі келісімдерде (келісімшарттарда) және жер қойнауын пайдалануға арналған келісімшарттарда өзгеше көзделмесе) сату (жөнелту) пунктіне дейін тасымалдау жөніндегі шығыстар.

      3. Осы Қағидаларда көрсетілген барлық шамалар соған байланысты пайдалы қазбаларды беру жүргізілетін салықтың әрбір түріне Салық кодексіне сәйкес айқындалған салықтық кезең үшін есептеледі.

      4. Осы Қағидалармен реттелетін құқықтық қатынастар Салық кодексінде көзделген салық салу қағидаттарына негізделеді.

2-тарау. Қазақстан Республикасының өнімді бөлу бойынша үлесі және роялти жөніндегі міндеттемелерді орындау

      5. Салықтық әкімшілендіру мақсатында жер қойнауын пайдаланушы Қазақстан Республикасының өнімді бөлу бойынша үлесін және роялтиді төлеу есебіне беретін пайдалы қазбалар көлемінің ақшалай мәні Қазақстан Республикасының өнімді бөлу бойынша үлесін және роялтиді төлеу есебіне беруге жататын пайдалы қазбалар көлемінің және осы тармақта көзделген шартты бағаның көбейтіндісі ретінде айқындалады.

      Қазақстан Республикасының өнімді бөлу бойынша үлесін және роялтиді төлеу есебіне мемлекет атынан алушыға берілетін пайдалы қазбалардың көлемін айқындау Салық кодексінің 722-бабында көрсетілген өнімді бөлу жөніндегі келісімдердің (келісімшарттардың) және жер қойнауын пайдалануға арналған келісімшарттардың шарттарын ескере отырып, мыналар:

      Қазақстан Республикасының өнімді бөлу жөніндегі үлесі бойынша – жер қойнауын пайдаланушыға тиесілі пайдалы қазбалар көлемін шегере отырып, пайдалы қазбалардың бөлуге жататын көлемі ретінде;

      роялти бойынша – өндірілген пайдалы қазбалар көлемі мен роялтидің белгіленген мөлшерлемесінің көбейтіндісі ретінде жүзеге асырылады.

      Салық кезеңінде берілуге жататын пайдалы қазбалар көлемін азайтуға (ұлғайтуға) жол берілмейді.

      Шартты бағаны жер қойнауын пайдаланушы Салық кодексінің 722-бабында көрсетілген өнімді бөлу жөніндегі келісімдердің (келісімшарттардың) және жер қойнауын пайдалануға арналған келісімшарттардың ережелеріне сәйкес есептейді, оларды орындау үшін міндеттемелерді орындау заттай нысанда жүргізіледі және берілетін әрбір пайдалы қазбаның бөлінісінде осындай келісім (келісімшарт) бойынша бірыңғай шартты баға ретінде қолданылады.

      Салық кодексінің 722-бабында көрсетілген өнімді бөлу туралы келісімдерде (келісімшарттарда) және жер қойнауын пайдалануға арналған келісімшарттарда шартты бағаны айқындау тәртібі болмаған жағдайда, мұндай шартты баға орташа арифметикалық баға ретінде айқындалады:

      мұнай бойынша – уақыт аралығындағы белгіленім кезеңі бойынша:

      тауарды теңіз көлігімен сатқан кезде тауарға меншік құқығы сатып алушыға ауысқан күнге дейін бес белгіленім күнінен аспауға және тауарға меншік құқығы сатып алушыға ауысқан күннен кейін бес белгіленім күнінен аспауға;

      тауарды теңіз көлігімен сатуды қоспағанда, магистральдық құбыр көлігімен және көліктің өзге түрімен сату кезінде тауарға меншік құқығы сатып алушыға ауысқан айдың бірінші күнінен бастап соңғы күніне дейін;

      күкірт бойынша – ішкі нарықтағы орташа айлық бағаны негізге ала отырып және экспорт кезінде Қазақстан Республикасының трансферттік баға белгілеу туралы заңнамасына сәйкес ақпарат көзінен.

      6. Мемлекет атынан алушы Салық кодексінің 722-бабында көрсетілген өнімді бөлу жөніндегі келісімдердің (келісімшарттардың) және жер қойнауын пайдалануға арналған келісімшарттардың ережелеріне сәйкес жер қойнауын пайдаланушы тиісті салық кезеңі үшін міндеттемені орындау есебіне заттай нысанда беретін көлемге тең көлемде осындай салық кезеңінде міндеттемені заттай нысанда орындау есебіне жер қойнауын пайдаланушыдан пайдалы қазбаларды жеткізу пунктінде алудың уақтылығын және толықтығын қамтамасыз етеді.

      Егер мемлекет атынан алушы осындай салық кезеңі үшін тиісті пайдалы қазбалардың толық көлемде алынуын қамтамасыз ете алмаса, жер қойнауын пайдаланушы анықталған кезден бастап бес жұмыс күні ішінде мемлекеттік кірістер органдарын жер қойнауын пайдаланушы беруге тиісті осындай пайдалы қазбалар көлемін мемлекет атынан алушының қабылдауға қабілетсіздігі туралы жазбаша хабардар етеді.

      Мемлекеттік кірістер органдары осы тармақтың екінші бөлігінде көрсетілген хабарламаны алғаннан кейін бес жұмыс күні ішінде мемлекет атынан алушыға пайдалы қазбаларды алудың толықтығын қамтамасыз етуге қабілетсіздігі туралы түсіндірмелерді беру туралы жазбаша сұрау салу жібереді.

      Мемлекет атынан алушы мемлекеттік кірістер органдарының сұрау салуын алған кезден бастап бес жұмыс күні ішінде растайтын құжаттарды қоса беріп, пайдалы қазбаларды алудың толықтығын қамтамасыз етуге қабілетсіздігі туралы түсіндірмелермен жазбаша жауап жібереді.

      Жер қойнауын пайдаланушы есепті тоқсаннан кейінгі екінші айдың
5-күнінен кешіктірмейтін мерзімде пайдалы қазбаның әрбір түрі бойынша берілуге жататын көлемі, нақты берілген көлемі және шартты баға туралы ресми хатпен мемлекет атынан алушыны хабардар етеді.

      Бұл ретте міндеттемені заттай нысанда орындауға байланысты өсімпұл мен айыппұлдарды төлеу ақшалай нысанда жүргізіледі.

      7. Пайдалы қазбаларды сатып алушыны таңдауды мемлекет атынан алушы, Қазақстан Республикасының газ және газбен жабдықтау туралы заңнамасына сәйкес газды ұлттық операторға сату жағдайларын қоспағанда, конкурстық негізде жүзеге асырады.

      8. Пайдалы қазбаны тасымалдау процесінің технологиялық ерекшеліктеріне байланысты сату мерзімі анағұрлым ұзақ уақытты талап ететін пайдалы қазбаларды қоспағанда, жер қойнауын пайдаланушының міндеттемелерді орындауы есебіне заттай нысанда алынатын пайдалы қазбалар осындай пайдалы қазбалардың тәуліктік көлемін қабылдау-беруді растайтын құжатқа жеткізу пунктінде қол қойылған күннен бастап 90 күнтізбелік күннен аспайтын мерзімде сатылады.

      9. Жер қойнауын пайдаланушының міндеттемелерді орындауы есебіне заттай нысанда алынған пайдалы қазбаларды сату мемлекет атынан алушымен жасалған тиісті тапсырма шарты болған кезде мұнай және газ саласындағы уәкілетті органмен келісу бойынша ғана агент арқылы жүзеге асырылады.

      10. Пайдалы қазбаларды сату бағасы Қазақстан Республикасының трансферттік баға белгілеу туралы заңнамасының талаптарына сәйкес келуге тиіс.

      11. Мемлекет атынан алушы және (немесе) агент жер қойнауын пайдаланушыдан міндеттемелерді орындау есебіне заттай нысанда алынған пайдалы қазбаларды бейрезиденттерге және резиденттерге сатуды Салық кодексінің 722-бабында көрсетілген тиісті өнімді бөлу туралы келісімдерде (келісімшарттарда) және жер қойнауын пайдалануға арналған келісімшарттарда салық төлемдерін есептеу үшін көзделген валютада жүзеге асырады.

      Жер қойнауын пайдаланушының міндеттемелерді орындауы есебіне заттай нысанда берілетін пайдалы қазбаларды сатуға байланысты операциялар бойынша валюта айырбастаудың нарықтық бағамы Қазақстан Республикасы салық заңнамасының талаптарына сәйкес айқындалады.

      12. Жер қойнауын пайдаланушының міндеттемелерді орындауы есебіне заттай нысанда алынған пайдалы қазбалардың бірлігі үшін сату бағасының есебі әрбір сату бөлінісінде пайдалы қазбаның әрбір түрі бойынша Салық кодексінде айқындалған салық кезеңі үшін мына формула бойынша есептеледі:

      Ббірл.= (S1 + S2+…+ Sn)/(V1+V2+…Vn),

      мұндағы:

      S1, S2, ..., Sn – тиісті сату пунктінде жекелеген пайдалы қазбаны сатудан алынған ақша;

      V1, V2, …, Vn – тиісті сату пунктіндегі ақша түскен нақты сатылған әрбір пайдалы қазба түрінің көлемі.

      13. Сатуға жататын пайдалы қазбалардың көлемі жер қойнауын пайдаланушыдан алынған пайдалы қазбалардың көлемінен жеткізу пунктінен сату пунктіне дейін оларды тасымалдау, сақтау және сату кезінде туындаған ысыраптарды шегере отырып айқындалады, атап айтқанда:

      1) табиғи кему нәтижесіндегі нормаланған шығындар;

      2) авариялық шығындар;

      3) форс-мажорлық мән-жайлардан туындаған шығындар;

      4) сәйкестендірілмейтін шығындар;

      5) көлік ұйымының талаптарына сәйкес құбырларды толтыру үшін қажет мұнай көлемі (бұдан әрі – технологиялық мұнай).

      Технологиялық мұнайды сату ол нақты сатылған салық кезеңінде көрсетілуге тиіс.

      Тиісті көлік ұйымдары ұсынған құжаттар, ал агент арқылы сатқан жағдайда сондай-ақ агент куәландырған есептеу кестелері жоғарыда көрсетілген ысыраптардың және технологиялық мұнайдың көлемдерін растайтын құжаттар болып табылады. Егер осы Қағидалардың 14-тармағында өзгеше белгіленбесе, ол үшін есепті салық кезеңінде мемлекет атынан алушының шотына ақша түскен пайдалы қазбалардың көлемі пайдалы қазбалардың нақты сатылған көлемі болып табылады.

      Мемлекет атынан алушының шотына ақша түскенін растайтын құжаттар немесе мемлекет атынан алушының шотына ақша түскені туралы банк хабарламасы көрсетілген оқиғалардың қайсысы бұрын болғанына қарай, нақты сатылған пайдалы қазбалар көлемі үшін ақша түскені туралы растаушы құжаттар болып табылады.

      Көлік ұйымының тиеп жөнелту портындағы қабылдау-тапсыру құжаттарында көрсетілген көлемдер мен жүк тасымалдаушының тауарға иелік ету құжаттарында (коносаментте) көрсетілген көлемдер арасында көлемдерді арифметикалық дөңгелектеуге әртүрлі көзқарастар себебінен айырмашылықтар болған жағдайда нақты сатылған пайдалы қазбалар көлемін айқындау үшін көлік ұйымының қабылдау-тапсыру құжаттарында көрсетілген көлемдер пайдаланылады.

      Өлшем бірліктерін баррельден метрлік тоннаға ауыстыру өткізу пунктіндегі есепке алу аспабының деректері негізінде жүзеге асырылады. Бұл ретте баррельге айналдыру коэффициенттері өткізу пунктінде қолданылатын стандартқа сәйкес стандартты өлшеу шарттарына келтірілген экспортталатын шикі мұнайдың нақты тығыздығы мен температурасын ескере отырып белгіленеді.

      14. Төртінші тоқсанда сатылған, ол бойынша ақша келесі салық кезеңдерінде келіп түскен пайдалы қазбалар көлеміне және алдыңғы салық кезеңдерінде алынып, келесі күнтізбелік жылдың бірінші тоқсанында сатылған пайдалы қазбалар көлеміне қатысты салықтық міндеттемесін орындау алдыңғы күнтізбелік жылдың төртінші тоқсаны үшін жүзеге асырылады.

      Мемлекет атынан алушы Қазақстан Республикасының салық заңнамасында белгіленген тәртіппен және мерзімдерде бюджетке төртінші тоқсанда сатылған, ол бойынша ақша келесі салық кезеңдерінде келіп түскен пайдалы қазбалар көлемі және алдыңғы салық кезеңдерінде алынып, келесі күнтізбелік жылдың бірінші тоқсанында сатылған пайдалы қазбалардың көлемі бойынша мына формула бойынша айқындалған ақша сомасын аударады:


= S – ТР,

      мұндағы:


– Қазақстан Республикасының үлесі бойынша міндеттемені төлеу есебіне аударуға (төлеуге) жататын салық сомасы (роялти);

      S – төртінші тоқсанда тиісті сату пунктінде сатылған, ол бойынша ақша келесі салық кезеңдерінде келіп түскен пайдалы қазбалар көлемі мен алдыңғы салық кезеңдерінде алынып, бірінші тоқсанда сатылған пайдалы қазбалар көлемінен түсім;

      ТР – төртінші тоқсанда ол бойынша ақша келесі салық кезеңдерінде келіп түскен пайдалы қазбалар көлемі мен алдыңғы салық кезеңдерінде алынып, келесі күнтізбелік жылдың бірінші тоқсанында сатылған пайдалы қазбалар көлемін тасымалдау, сақтау және сату кезінде мемлекет атынан алушы немесе агент жұмсаған шығыстардың жалпы сомасы.

      15. Сатылған пайдалы қазбалардан келіп түскен ақша коммерциялық мақсаттарда пайдалануға жатпайды.

      16. Осы Қағидалардың 14-тармағында көрсетілген жағдайларды қоспағанда, мемлекет атынан алушы Қазақстан Республикасының салық заңнамасында белгіленген тәртіппен және мерзімдерде бюджетке Қазақстан Республикасының үлесі (роялти) бойынша міндеттемелерді төлеу есебіне мына формула бойынша айқындалған ақша сомасын аударады:


= S – ТР,

      мұндағы:


- Қазақстан Республикасының үлесі бойынша міндеттемені орындау есебіне бюджетке аударуға (төлеуге) жататын салық сомасы;

      S – есепті салық кезеңінде тиісті сату пунктінде нақты сатылған пайдалы қазбалар көлемінен алынған ақша сомасы;

      ТР – жер қойнауын пайдаланушының міндеттемені орындауы есебіне заттай нысанда алынған пайдалы қазбаларды тасымалдау, сақтау және сату кезінде мемлекет атынан алушы немесе агент жұмсаған шығыстардың жалпы сомасы.

      17. Жер қойнауын пайдаланушының міндеттемені орындауы есебіне заттай нысанда алынған пайдалы қазбаларды тасымалдау, сақтау және сату кезінде мемлекет атынан алушы немесе агент жұмсаған шығыстарға әрбір түр бойынша негізделген (төменде көрсетілген шығыстарды төлеу міндеттеріне куәлік ету) және құжаттамалық (бастапқы құжаттардың түпнұсқаларымен немесе куәландырылған көшірмелерімен) расталған шығыстар жатады:

      сауда брокерінің, терминал иесінің комиссиялық сыйақысы бойынша шығыстар не олардың сауда-делдалдық функцияларды орындағаны үшін өтемақы;

      мұнай құбыры және темір жол жүйелері арқылы тасымалдау бойынша аванстық төлемдер, оның ішінде тарифтердегі өзгерістерді жабу;

      бұрын осы түр бойынша шығыстарда ескерілген аванстық төлемдерді қоспағанда, мұнай құбыры және теміржол жүйелері арқылы тасымалдау шығыстары, оның ішінде тарифтердегі өзгерістерді жабу;

      пайдалы қазбаларды өткізу пунктіне дейін жүретін жолда экспортқа кедендік ресімдеу бойынша шығыстарды қоса алғанда, жүк құжаттарын ресімдеу бойынша шығыстар;

      пайдалы қазбаларды көлік компаниясының резервуарлары мен қоймаларында сақтау бойынша шығыстар;

      қабылдау, айдау, ауыстыру, ағызу, құю, сақтау, араластыру бойынша шығыстарды қоса алғанда, пайдалы қазбаларды тиеу-түсірумен байланысты шығыстар;

      қойма шығыстарын, кемелерге жүк құжаттарын жеткізуге байланысты жұмсалған шығыстарды, жүк инспекторының көрсетілетін қызметтеріне ақы төлеуді қоса алғанда, тасымалдау және (немесе) сату кезінде төленген үшінші тараптардың (көрсетілетін қызметтерді берушілердің) шығыстары;

      келесі кезеңдерде Каспий құбырының сапа банкі бойынша өзара есеп айырысуларды қамтамасыз ету;

      Каспий құбырының сапа банкі бойынша төлемдер;

      пайдалы қазбаларды сақтандыру бойынша аванстық төлемдер;

      бұрын шығыстардың осы түрі бойынша шығыстарда ескерілген аванстық төлемдерді қоспағанда, пайдалы қазбаларды сақтандыру бойынша шығыстар;

      көліктік-экспедиторлық көрсетілетін қызметтер бойынша шығыстар;

      банк қызметтерінің құны, ерте төлем үшін сатып алушының сыйақысы, ақша қаражатын айырбастау бойынша шығыстар, бағамдық айырмашылықтар, оның ішінде валютаны нарықтық бағам және бір күндегі валюта айырбастау мәмілесінің нақты бағамы бойынша басқа шетел валютасына айырбастау кезінде туындайтын айырмашылықтар, аккредитив бойынша шығыстар;

      осы Қағидалардың қолданысқа енгізілгенге дейін жасалған мұнай сату-сатып алу шарттары бойынша түрік бұғаздарын өту кезінде танкерлердің нормативтен тыс тұрып қалуы, тіркеп сүйреу және пилотаж бойынша шығыстар;

      тиеу портында мемлекет атынан алушымен немесе агентпен байланысты себептер бойынша айлақтар арасында орын ауыстыру, сондай-ақ танкерлердің тиеу портында нормативтен тыс тұрып қалуы бойынша шығыстар;

      салық агенті осындай салықтарды ұстап қалу бойынша міндеттемелерді орындамаған кезде төленген салықтарды қоспағанда, пайдалы қазбаларды тасымалдау мен сатуға байланысты және мемлекет атынан алушының немесе агенттің тікелей міндеттемесі болып табылатын салықтар, экологиялық төлемдер, кедендік төлемдер, кедендік баждар мен алымдар, бюджетке басқа да міндетті төлемдер бойынша аванстық төлемдер;

      бұрын шығыстардың осы түрі бойынша шығыстарда ескерілген аванстық төлемдерді қоспағанда, салық агенті осындай салықтарды ұстап қалу бойынша міндеттемелерді орындамаған кезде төленген салықтарды қоспағанда, салықтар, экологиялық төлемдер, кедендік төлемдер, кедендік баждар мен алымдар, пайдалы қазбаларды тасымалдау мен сатуға байланысты және мемлекет атынан алушының немесе агенттің тікелей міндеттемесі болып табылатын бюджетке басқа да міндетті төлемдер бойынша шығыстар;

      пайдалы қазбаларды тасымалдау және сату үшін іріктеме мен жеткізулерді басқарумен және үйлестірумен байланысты сервистік келісімдер бойынша аванстық төлемдер;

      бұрын шығыстардың осы түрі бойынша шығыстарда ескерілген аванстық төлемдерді қоспағанда, пайдалы қазбаларды тасымалдау және сату мақсаттары үшін іріктеме мен жеткізулерді басқарумен және үйлестірумен байланысты сервистік келісімдер бойынша шығыстар;

      заңдық, нотариаттық көрсетілетін қызметтер және сот-төрелік шығасылар, сараптамалар бойынша көрсетілетін қызметтер, пошталық-курьерлік көрсетілетін қызметтер шығыстары;

      ашық вагондарды жалға алу, герметизациялау, тұраққа қою, вагондарды жұмылдыру және тарату, ашық вагондарды қызмет көрсету пунктіне (пунктінен) жеткізу, вагондарды тазарту және дайындау, ашық вагондарды коррозияға қарсы жабынмен жабу, таңбалау, теміржолдар мен вагондарды сақтау және қоймаға жинау орындарын, магистральдық теміржол желілері мен инфрақұрылым объектілеріне қызмет көрсету, маршруттық жолдарда (қажетті қозғалысты қамтамасыз ету үшін) қызмет көрсету, ашық вагондарда тасымалдау үшін ерекше жағдайларды алу, тасымалдауды ұйымдастыру үшін комиссиялар, жөнелту станциясы мен межелі станцияда маневр жасау жұмыстары, межелі станциядан түсіру терминалына вагондарды беру-жинау, терминалдың көрсетілетін қызметтері, жүктерді сүйемелдеу, түсіру кезінде вагондардан жабындарды алып тастау, вагондық қосымшалар мен вагон таңбалау құралдарын сатып алу бойынша шығыстар.

      18. Осы Қағидалардың 19-тармағында көрсетілген жағдайларды қоспағанда, осы Қағидалардың 17-тармағында көзделген жер қойнауын пайдаланушының міндеттемелерді заттай нысанда орындауы есебіне алынған пайдалы қазбаларды тасымалдау, сақтау және сату кезінде мемлекет атынан алушы немесе агент жұмсаған шығыстарды есептеу әдісімен танылады.

      19. Осы Қағидалардың 17-тармағында көзделген алдыңғы күнтізбелік жылдың төртінші тоқсанындағы жер қойнауын пайдаланушының міндеттемелерді заттай нысанда орындауы есебіне алынған пайдалы қазбаларды бірінші тоқсанда тасымалдау, сақтау және сату кезінде мемлекет атынан алушы немесе агент жұмсаған шығыстар алдыңғы жылдың төртінші тоқсанында танылады.

      20. Осы Қағидалардың 21-тармағында көрсетілген жағдайларды қоспағанда, Каспий құбырының сапа банкі бойынша өзара есеп айырысуларды қамтамасыз ету, сондай-ақ осы Қағидалардың 17-тармағында көзделген аванстық төлемдер оларды төлеу сәтіндегі шығыстар болып танылады.

      21. Кейінгі кезеңдерде Каспий құбырының сапа банкі бойынша өзара есеп айырысуларды қамтамасыз ету, сондай-ақ осы Қағидалардың 17-тармағында көрсетілген, алдыңғы күнтізбелік жылдың төртінші тоқсанында алынған және бірінші тоқсанда сатылған көлемдер бойынша аванстық төлемдер алдыңғы салық кезеңінің төртінші тоқсанында танылады.

      22. Пайдалы қазбаларды агент арқылы сатқан кезде, егер көрсетілетін қызметті беруші шығыстарды растайтын құжаттарды Қазақстан Республикасының үлесін төлеу бойынша міндеттемелерді орындау есебіне берілген, мемлекет атынан алушының пайдалы қазбалар көлемдеріне жататын көрсетілетін қызметтердің құнын көрсетпестен агенттің атына беретін болса, мұндай шығыстарды агент сатылған пайдалы қазбалар көлемдеріндегі тиісті үлестеріне тепе-тең бөледі. Аталған шығыстарды агент мемлекет атынан алушыға есептік кесте түрінде береді, бұл ретте есептік кестелер мен агент куәландырған құжаттардың көшірмелері растаушы құжаттар болып табылады.

      Мемлекет атынан алушы немесе агент әртүрлі салық кезеңдерінде алынған пайдалы қазбалар көлемдерін сатқан кезде мемлекет атынан алушы мұндай шығыстарды салық кезеңдеріне осындай салық кезеңдерінде алынған пайдалы қазбалардың тиісті көлемдеріне тепе-тең бөледі.

3-тарау. Экспортқа рента салығы және пайдалы қазбаларды өндіру салығы бойынша міндеттемені заттай нысанда орындау

      23. Жер қойнауын пайдаланушы мемлекет атынан алушыға экспортқа рента салығы мен пайдалы қазбаларды өндіру салығы бойынша салықтық міндеттемелерін орындау есебіне беретін пайдалы қазбаның көлемі бірлігінің бағасы мына формула бойынша айқындалады:

            Ц(саға) = Цортөлш. – ТРортөлш. – Speнm.

      мұндағы:

      Ц(саға) – сағада есептелетін пайдалы қазбалардың көлемі бірлігінің есептік бағасы;

      Цортөлш. – пайдалы қазбалар көлемінің бірлігін сатудың орташа өлшемді бағасы, ол мына формула бойынша айқындалады:

            Цортөлш. = Sсату / Vжалпы

      мұндағы:

      Sсату – салық кезеңіндегі барлық бағыттар бойынша пайдалы қазбалардың соған қатысты пайдалы қазбаны беру жүргізілетін осы түрін сатудан түскен жалпы кіріс;

      ТРортөлш. – пайдалы қазбалар көлемінің бірлігін тасымалдау жөніндегі орташа өлшемді шығыстар, олар мына формула бойынша айқындалады:

            ТРортөлш.= ТР/V жалпы;

      мұндағы:

      ТР – салық кезеңінде сатылған пайдалы қазбалардың соған қатысты пайдалы қазбаны беру жүргізілетін осы түрін тасымалдау жөніндегі шығыстардың жалпы сомасы;

      Speнт. – пайдалы қазбалар көлемінің бірлігіне арналған экспортқа рента салығының сомасы, ол мына формула бойынша айқындалады:

            Speнm. – S/Vжалпы;

      мұндағы:

      S – салық кезеңіндегі Салық кодексінің 715-бабына сәйкес есептелген, соған қатысты пайдалы қазбаларды беру жүргізілетін экспортқа рента салығының ақшалай мәндегі сомасы;

      Vжалпы – салық кезеңінде сатылған пайдалы қазбалардың соған қатысты пайдалы қазбаны беру жүргізілетін осы түрінің нақты көлемі.

      24. Экспортқа рента салығы және пайдалы қазбаларды өндіру салығы бойынша салық міндеттемелерін орындау есебіне жер қойнауын пайдаланушы мемлекет атынан алушыға беретін пайдалы қазбаларды сату осы Қағидалардың 7-13-тармақтарында көзделген тәртіппен, салық төлеуші пайдалы қазбаларды өндіру салығы, экспортқа рента салығы түрінде Қазақстан Республикасына заттай нысанда беретін пайдалы қазбалар көлемдерін жеткізу пунктін, шарттарын және мерзімдерін көздейтін, Қазақстан Республикасының жер қойнауы және жер қойнауын пайдалану саласындағы заңнамасына сәйкес жасалатын келісімшартқа қосымша келісімнің ережелерін ескере отырып жүзеге асырылады.

      25. Экспортқа рента салығын төлеу есебіне берілетін пайдалы қазбалардың көлемін айқындау Салық кодексінің 715-бабына сәйкес есептелген ақшалай мәндегі салық сомасын және пайдалы қазбалар көлемі бірлігінің есептік бағасын негізге ала отырып, мына формула бойынша жүргізіледі:

            V рент. = Speнт. / Ц(саға)

      мұндағы:

      Vрент. – экспортқа рента салығын төлеу есебіне мемлекет атынан алушыға салық төлеуші заттай нысанда беруге тиіс пайдалы қазбалардың көлемі;

      Sрент. – Салық кодексінің 715-бабына сәйкес салық кезеңі ішінде есептелген, соған қатысты пайдалы қазбаларды беру жүргізілетін ақшалай мәндегі экспортқа рента салығының сомасы;

      Ц(саға) – сағада есептелетін пайдалы қазбалар көлемі бірлігінің есептік бағасы.

      26. Пайдалы қазбаларды өндіру салығын төлеу есебіне берілетін пайдалы қазбалардың көлемін айқындау Салық кодексінің 742-бабына сәйкес есептелген ақшалай мәндегі салық сомасын және пайдалы қазбалар көлемі бірлігінің есептік бағасын негізге ала отырып, мына формула бойынша жүргізіледі:

            Vпқөс = Sпқөс /Ц(саға)

      мұндағы:

      Vпқөс – салық төлеуші пайдалы қазбаларды өндіру салығын төлеу есебіне алушыға заттай нысанда беруі тиіс пайдалы қазбалардың көлемі;

      Sпқөс – Салық кодексінің 742-бабына сәйкес салық кезеңі үшін есептелген, соған қатысты пайдалы қазбаларды беру жүргізілетін пайдалы қазбаларды өндіру салығының ақшалай мәндегі сомасы;

      Ц(саға) – сағада есептелетін пайдалы қазбалар көлемі бірлігінің есептік бағасы.

Об утверждении Правил исполнения обязательства в натуральной форме

Постановление Правительства Республики Казахстан от 12 апреля 2018 года № 183.

      В соответствии с пунктом 4 статьи 772 и частью второй пункта 3 статьи 773 Кодекса Республики Казахстан от 25 декабря 2017 года "О налогах и других обязательных платежах в бюджет" (Налоговый кодекс) Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      1. Утвердить прилагаемые Правила исполнения обязательства в натуральной форме.

      2. Признать утратившим силу постановление Правительства Республики Казахстан от 14 февраля 2017 года № 68 "Об утверждении Правил исполнения обязательства в натуральной форме" (САПП Республики Казахстан, 2017 г., № 5, ст. 39).

      3. Настоящее постановление вводится в действие со дня его первого официального опубликования.

      Премьер-Министр
Республики Казахстан
Б. Сагинтаев

  Утверждены
постановлением Правительства
Республики Казахстан
от 12 апреля 2018 года № 183

Правила
исполнения обязательства в натуральной форме

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие Правила исполнения обязательства в натуральной форме (далее – Правила) устанавливают порядок определения объема, исчисления его в денежном выражении, а также реализации полезных ископаемых, в том числе добытых с даты начала коммерческой добычи по соглашениям (контрактам) о разделе продукции, передаваемых недропользователем в счет исполнения налогового обязательства в натуральной форме по:

      1) доле Республики Казахстан по разделу продукции;

      2) роялти;

      3) рентному налогу на экспорт;

      4) налогу на добычу полезных ископаемых.

      2. Основные понятия, применяемые в настоящих Правилах:

      1) агент – лицо, уполномоченное получателем от имени государства на осуществление реализации полезных ископаемых;

      2) полезные ископаемые, передаваемые недропользователем в натуральной форме в счет исполнения налоговых обязательств (далее – полезные ископаемые), – нефть, сера, передаваемые недропользователем в натуральной форме в счет исполнения налоговых обязательств;

      3) пункт доставки – место передачи права распоряжения на полезные ископаемые от недропользователя получателю от имени государства;

      4) получатель от имени государства – юридическое лицо, определенное Правительством Республики Казахстан, действующее от имени государства в качестве получателя полезных ископаемых, передаваемых в натуральной форме недропользователем в счет исполнения налогового обязательства, предусмотренного налоговым законодательством Республики Казахстан и (или) соглашениями (контрактами) о разделе продукции, контрактом на недропользование, утвержденным Президентом Республики Казахстан, предусмотренными статьей 722 Кодекса Республики Казахстан от 25 декабря 2017 года "О налогах и других обязательных платежах в бюджет" (Налоговый кодекс) (далее – Налоговый кодекс);

      5) расходы получателя от имени государства или агента – определенные настоящими Правилами, обоснованные и подтвержденные документально и (или) официально признанными источниками информации расходы, необходимые для доставки и реализации полезных ископаемых;

      6) пункт сбыта – место, в котором переходит право собственности или риск убытков на полезные ископаемые от получателя от имени государства или агента к покупателю;

      7) средневзвешенная цена реализации – средневзвешенная цена реализации единицы объема полезных ископаемых за налоговый период, в отношении которого производится передача полезных ископаемых, определяемая в соответствии с пунктом 23 настоящих Правил;

      8) условная цена полезных ископаемых – цена единицы объема полезных ископаемых, используемая для определения денежного выражения объемов полезных ископаемых, передаваемых недропользователем Республике Казахстан в счет исполнения обязательств в натуральной форме;

      9) расходы по транспортировке – расходы по транспортировке единицы объема полезных ископаемых от устья скважины (если иное не предусмотрено соглашениями (контрактами) по разделу продукции и контрактами на недропользование, указанными в статье 722 Налогового кодекса) до пункта продажи (отгрузки), определяемые в соответствии с пунктом 23 настоящих Правил, включающие в себя оплату транспортного тарифа при транспортировке по железной дороге, магистральному трубопроводу и (или) морским путем, расходы по сливу и наливу (для жидких веществ), расходы по погрузке и разгрузке (для твердых веществ), арендную плату использованных железнодорожных цистерн, таможенные выплаты, технологические транспортные потери груза, расходы по хранению и страхованию в пути, расходы по оплате простоя железнодорожных цистерн, связанные с транспортировкой по железной дороге, и демереджу, связанные с транспортировкой морским путем и не включенные в дифференциал, расходы на финансирование и банковское обслуживание, непосредственно связанные с транспортировкой, расходы по проведению инспекции по контролю количества и качества груза и другие расходы, непосредственно связанные с транспортировкой.

      3. Все указанные в настоящих Правилах величины рассчитываются за налоговый период, определенный в соответствии с Налоговым кодексом для каждого вида налога, в отношении которого производится передача полезных ископаемых.

      4. Правоотношения, регулируемые настоящими Правилами, основываются на принципах налогообложения, предусмотренных в Налоговом кодексе.

Глава 2. Исполнение обязательств по доле Республики Казахстан по разделу продукции и роялти

      5. В целях налогового администрирования денежное выражение объема полезных ископаемых, передаваемых недропользователем в счет уплаты доли Республики Казахстан по разделу продукции и роялти, определяется как произведение объема полезных ископаемых, подлежащих передаче в счет уплаты доли Республики Казахстан по разделу продукции и роялти, и условной цены, предусмотренной настоящим пунктом.

      Определение объема полезных ископаемых, передаваемых в счет уплаты доли Республики Казахстан по разделу продукции и роялти получателю от имени государства, осуществляется с учетом условий соглашений (контрактов) по разделу продукции и контрактов на недропользование, указанных в статье 722 Налогового кодекса:

      1) по доле Республики Казахстан по разделу продукции – как объем полезных ископаемых, подлежащих разделу, за вычетом объема полезных ископаемых, причитающихся недропользователю;

      2) по роялти – как произведение объема добытых полезных ископаемых и установленной ставки роялти.

      Уменьшение (увеличение) объема полезных ископаемых, подлежащих передаче за налоговый период, не допускается.

      Условная цена рассчитывается недропользователем в соответствии с положениями соглашений (контрактов) по разделу продукции и контрактов на недропользование, указанных в статье 722 Налогового кодекса, во исполнение которых производится исполнение обязательств в натуральной форме, и применяется в виде единой условной цены по такому соглашению (контракту) в разрезе каждого передаваемого полезного ископаемого.

      В случае отсутствия в соглашениях (контрактах) по разделу продукции и контрактах на недропользование, указанных в статье 722 Налогового кодекса, порядка определения условной цены, такая условная цена определяется как среднеарифметическая цена:

      по нефти – по котировальному периоду во временном промежутке:

      1) при реализации морским транспортом не более пяти котировальных дней до даты перехода права собственности покупателю на товар и не более пяти котировальных дней после даты перехода права собственности покупателю на товар;

      2) при реализации магистральным трубопроводным транспортом и иными видами транспорта, за исключением реализации морским транспортом, с первого по последнее число месяца перехода права собственности покупателю на товар;

      по сере – исходя из среднемесячных цен на внутреннем рынке и при экспорте из источника информации, в соответствии с законодательством Республики Казахстан о трансфертном ценообразовании.

      6. В соответствии с положениями соглашений (контрактов) по разделу продукции и контрактов на недропользование, указанных в статье 722 Налогового кодекса, получатель от имени государства обеспечивает своевременность и полноту получения в пункте доставки полезных ископаемых от недропользователя в счет исполнения обязательства в натуральной форме в соответствующем налоговом периоде в объеме, равном объему, передаваемому недропользователем в счет исполнения обязательства в натуральной форме за такой налоговый период.

      В случае, если получатель от имени государства не может обеспечить получение соответствующих полезных ископаемых в полном объеме за такой налоговый период, недропользователь в течение пяти рабочих дней с момента выявления письменно уведомляет органы государственных доходов о неспособности получателя от имени государства принять объем таких полезных ископаемых, подлежащих передаче недропользователем.

      Органы государственных доходов после получения уведомления, указанного в части второй настоящего пункта, в течение пяти рабочих дней направляют письменный запрос получателю от имени государства о представлении пояснений о неспособности обеспечения полноты получения полезных ископаемых.

      Получатель от имени государства в течение пяти рабочих дней с момента получения запроса органов государственных доходов направляет письменный ответ с пояснениями о неспособности обеспечения полноты получения полезных ископаемых с приложением подтверждающих документов.

      Недропользователь в срок не позднее 5 числа второго месяца, следующего за отчетным кварталом, официальным письмом уведомляет получателя от имени государства по каждому виду полезного ископаемого об объеме, подлежащем передаче, фактически переданном объеме и условной цене.

      При этом уплата пени и штрафов, связанных с исполнением обязательства в натуральной форме, производится в денежной форме.

      7. Выбор покупателя полезных ископаемых осуществляется получателем от имени государства на конкурсной основе, за исключением случаев реализации газа национальному оператору в соответствии с законодательством Республики Казахстан о газе и газоснабжении.

      8. Полезные ископаемые, получаемые в счет исполнения недропользователем обязательства в натуральной форме, реализуются в срок не более 90 календарных дней со дня подписания на пункте доставки документа, подтверждающего прием-передачу суточного объема таких полезных ископаемых, за исключением полезных ископаемых, срок для реализации которых требует более длительного времени ввиду технологических особенностей процесса транспортировки полезного ископаемого.

      9. Реализация полезных ископаемых, полученных в счет исполнения недропользователем обязательства в натуральной форме, осуществляется через агента только по согласованию с уполномоченным органом в области нефти и газа при наличии соответствующего договора поручения, заключенного с получателем от имени государства.

      10. Цена реализации полезных ископаемых должна соответствовать требованиям законодательства Республики Казахстан о трансфертном ценообразовании.

      11. Реализация нерезидентам и резидентам полезных ископаемых, полученных от недропользователя в счет исполнения обязательства в натуральной форме, получателем от имени государства и (или) агентом осуществляется в валюте, предусмотренной для расчетов налоговых выплат соответствующими соглашениями (контрактами) по разделу продукции и контрактами на недропользование, указанными в статье 722 Налогового кодекса.

      Рыночный курс обмена валют по операциям, связанным с реализацией полезных ископаемых, передаваемых недропользователем в счет исполнения налогового обязательства в натуральной форме, определяется в соответствии с требованиями налогового законодательства Республики Казахстан.

      12. Расчет цены реализации за единицу полезных ископаемых, полученных в счет исполнения недропользователем обязательства в натуральной форме, производится за налоговый период, определенный Налоговым кодексом, по каждому виду полезного ископаемого в разрезе каждой реализации по следующей формуле:

      Цед.= (S1 + S2+…+ Sn)/(V1+V2+…Vn),

      где:

      S1, S2, …, Sn – полученные деньги от реализации отдельного полезного ископаемого в соответствующем пункте сбыта;

      V1, V2, …, Vn – объем фактически реализованного каждого вида полезного ископаемого в соответствующем пункте сбыта, за который поступили деньги.

      13. Объем полезных ископаемых, подлежащих реализации, определяется как объем полезных ископаемых, полученных от недропользователя,

      за минусом потерь, возникших при их транспортировке, хранении и реализации от пункта доставки до пункта сбыта, а именно:

      1) нормированные потери в результате естественной убыли;

      2) аварийные потери;

      3) потери, вызванные форс-мажорными обстоятельствами;

      4) неидентифицируемые потери;

      5) объем нефти, необходимой для заполнения трубопроводов, в соответствии с требованиями транспортной организации (далее –технологическая нефть).

      Реализация технологической нефти должна отражаться в том налоговом периоде, в котором произведена ее фактическая реализация.

      Документами, подтверждающими объемы вышеуказанных потерь и технологической нефти, являются документы, представленные соответствующими транспортными организациями, а в случае реализации через агента также расчетные таблицы, заверенные агентом. Если иное не установлено пунктом 14 настоящих Правил, объемом фактически реализованных полезных ископаемых является объем полезных ископаемых, за который поступили деньги на счет получателя от имени государства в отчетном налоговом периоде.

      Подтверждающими документами о поступлении денег за объем фактически реализованных полезных ископаемых являются документы, подтверждающие поступление денег на счет получателя от имени государства, или уведомление банка о поступлении денег на имя получателя от имени государства, в зависимости от того, какое из указанных событий произойдет ранее.

      В случае расхождения между объемами, указанными в приемо-сдаточных документах транспортной организации в порту отгрузки, и объемами, указанными в товарораспорядительных документах грузоперевозчика (коносаменте), по причине различного подхода в арифметическом округлении объемов, для определения объемов фактически реализованных полезных ископаемых будут использоваться объемы, указанные в приемо-сдаточных документах транспортной организации.

      Перевод единиц измерения из барреля в метрическую тонну осуществляется на основании данных прибора учета в пункте сбыта. При этом коэффициенты баррелизации устанавливаются с учетом фактической плотности и температуры экспортируемой сырой нефти, приведенных к стандартным условиям измерения в соответствии со стандартом, применяемым на пункте сбыта.

      14. В отношении объема полезных ископаемых, реализованных в четвертом квартале, по которому поступили деньги в последующих налоговых периодах, и объема полезных ископаемых, полученных в предыдущие налоговые периоды и реализованных в первом квартале следующего календарного года, исполнение налогового обязательства осуществляется за четвертый квартал предыдущего календарного года.

      Получатель от имени государства в порядке и сроки, установленные налоговым законодательством Республики Казахстан, перечисляет в бюджет в счет уплаты обязательств по объему полезных ископаемых, реализованных в четвертом квартале, по которому поступили деньги в последующие налоговые периоды, и объему полезных ископаемых, полученных в предыдущие налоговые периоды и реализованных в первом квартале следующего календарного года, сумму денег, определенную по следующей формуле:

      ∑налога= S – ТР,

      где:

      ∑ налога – сумма налога, подлежащая перечислению (уплате) в бюджет в счет уплаты обязательств по доле Республики Казахстан (роялти);

      S – выручка от реализованного в четвертом квартале объема полезных ископаемых в соответствующем пункте сбыта, по которому поступили деньги в последующих налоговых периодах, и реализованного в первом квартале объема полезных ископаемых, полученного за предыдущие налоговые периоды;

      ТР – общая сумма расходов получателя от имени государства или агента, понесенных при транспортировке, хранении и реализации объемов полезных ископаемых в четвертом квартале, по которым поступили деньги в последующих налоговых периодах, и объема полезных ископаемых, полученных в предыдущие налоговые периоды и реализованных в первом квартале следующего календарного года.

      15. Деньги, поступившие от реализованных полезных ископаемых, не подлежат использованию в коммерческих целях.

      16. За исключением случаев, указанных в пункте 14 настоящих Правил, получатель от имени государства в порядке и сроки, установленные налоговым законодательством Республики Казахстан, перечисляет в бюджет в счет уплаты обязательств по доле Республики Казахстан (роялти) сумму денег, определенную по следующей формуле:

      ∑налога= S – ТР,

      где:

      ∑ налога – сумма налога, подлежащая перечислению (уплате) в бюджет в счет уплаты обязательств по доле Республики Казахстан (роялти);

      S – сумма денег, полученная от объема фактически реализованных полезных ископаемых в соответствующем пункте сбыта за отчетный налоговый период;

      ТР – общая сумма расходов получателя от имени государства или агента, понесенных при транспортировке, хранении и реализации полезных ископаемых, полученных в счет исполнения недропользователем обязательства в натуральной форме.

      17. К расходам получателя от имени государства или агента, понесенным ими при транспортировке, хранении и реализации полезных ископаемых, полученных в счет исполнения недропользователем обязательства в натуральной форме, относятся обоснованные (свидетельство обязанности совершать оплату нижеуказанных расходов) и документально (оригиналами первичных документов или заверенными копиями) подтвержденные расходы по каждому виду:

      1) расходы по комиссионным вознаграждениям торгового брокера, владельца терминала, либо компенсация за выполнение ими торгово-посреднических функций;

      2) авансовые платежи по транспортировке по нефтепроводной и железнодорожной системам, в том числе покрытие изменений в тарифах;

      3) расходы по транспортировке по нефтепроводной и железнодорожной системам, в том числе покрытие изменений в тарифах, за исключением ранее учтенных в расходах авансовых платежей по данному виду;

      4) расходы по оформлению грузовых документов, включая расходы по таможенному оформлению полезных ископаемых на экспорт по пути следования полезных ископаемых до пункта сбыта;

      5) расходы по хранению полезных ископаемых в резервуарах и складах транспортной компании;

      6) расходы, связанные с погрузкой-разгрузкой полезных ископаемых, включая расходы по приему, перекачке, перевалке, сливу, наливу, хранению, смешению;

      7) расходы третьих сторон (поставщиков услуг), оплаченные при транспортировке и (или) сбыте, включая складские расходы, расходы, понесенные в связи с доставкой грузовых документов на суда, оплату услуг грузового инспектора;

      8) обеспечение взаиморасчетов по банку качества Каспийского трубопровода в последующие периоды;

      9) платежи по банку качества Каспийского трубопровода;

      10) авансовые платежи по страхованию полезных ископаемых;

      11) расходы по страхованию полезных ископаемых, за исключением ранее учтенных в расходах авансовых платежей по данному виду расходов;

      12) расходы по транспортно-экспедиторским услугам;

      13) стоимость банковских услуг, вознаграждение покупателя за ранний платеж, расходы по конвертации денежных средств, курсовые разницы, в том числе возникающие при обмене валюты в другие иностранные валюты по рыночному курсу и фактическому курсу сделки обмена валюты в один и тот же день, расходы по аккредитивам;

      14) расходы по сверхнормативному простою танкера, буксировке и пилотажу при прохождении турецких проливов по договорам купли-продажи нефти, заключенным до введения в действие настоящих Правил;

      15) расходы по перемещению между причалами в порту погрузки по причинам, зависящим от получателя от имени государства или агента, а также сверхнормативный простой танкеров в порту погрузки;

      16) авансовые платежи по налогам, экологическим платежам, таможенным платежам, таможенным пошлинам и сборам, другим обязательным платежам в бюджет, связанным с транспортировкой и реализацией полезных ископаемых и являющимся непосредственным обязательством получателя от имени государства или агента, за исключением налогов, уплаченных при неисполнении налоговым агентом обязательств по удержанию таких налогов;

      17) расходы по налогам, экологическим платежам, таможенным платежам, таможенным пошлинам и сборам, другим обязательным платежам в бюджет, связанным с транспортировкой и реализацией полезных ископаемых и являющимся непосредственным обязательством получателя от имени государства или агента, за исключением налогов, уплаченных при неисполнении налоговым агентом обязательств по удержанию таких налогов, за исключением ранее учтенных в расходах авансовых платежей по данному виду расходов;

      18) авансовые платежи по сервисным соглашениям, связанным с управлением и координированием выборки и поставок для транспортировки и реализации полезных ископаемых;

      19) расходы по сервисным соглашениям, связанным с управлением и координированием выборки и поставок для целей транспортировки и реализации полезных ископаемых, за исключением ранее учтенных в расходах авансовых платежей по данному виду расходов;

      20) расходы на юридические, нотариальные услуги и судебно-арбитражные издержки, услуги по экспертизам, почтово-курьерские услуги;

      21) расходы по аренде, герметизации, парковке полувагонов, мобилизации и демобилизации вагонов, передвижению полувагонов на (из) пункт(а) обслуживания, очистке и подготовке вагонов, покрытию полувагонов антикоррозийным покрытием, маркированию, аренде железнодорожных путей и мест хранения и складирования вагонов, обслуживанию магистральных железнодорожных сетей и объектов инфраструктуры, обслуживанию на маршрутных путях (для обеспечения нужного движения), получению особых условий для транспортировки в полувагонах, комиссии за организацию транспортировки, маневровым работам на станции отправки и станции назначения, подаче-уборке вагонов со станции назначения к терминалу разгрузки, услугам терминала, сопровождению груза, снятию покрытия с вагонов, на приобретение вагонных вкладышей и средств маркировки вагонов.

      18. За исключением случаев, указанных в пункте 19 настоящих Правил, расходы получателя от имени государства или агента, понесенные при транспортировке, хранении и реализации полезных ископаемых, полученных в счет исполнения недропользователем обязательства в натуральной форме, предусмотренные в пункте 17 настоящих Правил, признаются по методу начисления.

      19. Расходы получателя от имени государства или агента, понесенные при транспортировке, хранении и реализации в первом квартале объемов полезных ископаемых, полученных в четвертом квартале предыдущего календарного года в счет исполнения недропользователем обязательства в натуральной форме, предусмотренные в пункте 17 настоящих Правил, признаются в четвертом квартале предыдущего года.

      20. За исключением случаев, указанных в пункте 21 настоящих Правил, обеспечение взаиморасчетов по банку качества Каспийского трубопровода, а так же авансовые платежи, указанные в пункте 17 настоящих Правил, признаются расходами в момент их уплаты.

      21. Обеспечение взаиморасчетов по банку качества Каспийского трубопровода в последующие периоды, а также авансовые платежи, указанные в пункте 17 настоящих Правил, по объемам, полученным в четвертом квартале предыдущего календарного года и реализованным в первом квартале, признаются в четвертом квартале предыдущего налогового периода.

      22. При реализации полезных ископаемых через агента, в случае, если документы, подтверждающие расходы, выставляются поставщиком услуг на имя агента без выделения стоимости услуг, относящихся к объемам полезных ископаемых получателя от имени государства, переданных в счет исполнения обязательств по уплате доли Республики Казахстан, такие расходы распределяются агентом пропорционально соответствующим долям в объемах реализованных полезных ископаемых. Данные расходы передаются агентом получателю от имени государства в виде расчетных таблиц, при этом подтверждающими документами являются расчетные таблицы и копии документов, заверенные агентом.

      При реализации получателем от имени государства или агентом объемов полезных ископаемых, полученных в разных налоговых периодах, такие расходы распределяются получателем от имени государства на налоговые периоды пропорционально соответствующим объемам полезных ископаемых, полученных в таких налоговых периодах.

Глава 3. Исполнение обязательства в натуральной форме по рентному налогу на экспорт и налогу на добычу полезных ископаемых

      23. Цена единицы объема полезного ископаемого, передаваемого недропользователем получателю от имени государства в счет исполнения налоговых обязательств по рентному налогу на экспорт и налогу на добычу полезных ископаемых, определяется по следующей формуле:

      Ц(уст.) = Цсрвзв. – ТРсрвзв. – Speнт.,

      где:

      Ц(уст.) – расчетная цена единицы объема полезных ископаемых, рассчитываемая на устье;

      Цсрвзв. – средневзвешенная цена реализации единицы объема полезных ископаемых, которая определяется по следующей формуле:

      Цсрвзв. = Speaл. / Vобщ.,

      где:

      Speaл. – общий доход от реализации данного вида полезных ископаемых по всем направлениям за налоговый период, в отношении которого производится передача полезного ископаемого;

      ТРсрвзв. – средневзвешенные расходы по транспортировке единицы объема полезных ископаемых, которые определяются по следующей формуле:

      ТРсрвзв. = ТР / Vобщ.,

      где:

      ТР – общая сумма расходов по транспортировке данного вида полезных ископаемых, реализованных за налоговый период, в отношении которого производится передача полезного ископаемого;

      Speнт. – сумма рентного налога на экспорт на единицу объема полезных ископаемых, которая определяется по следующей формуле:

      Speнт. = S / Vобщ.,

      где:

      S – сумма рентного налога на экспорт в денежном выражении, исчисленного в соответствии со статьей 715 Налогового кодекса за налоговый период, в отношении которого производится передача полезного ископаемого;

      Vобщ. – физический объем реализованных полезных ископаемых данного вида за налоговый период, в отношении которого производится передача полезных ископаемых.

      24. Реализация полезных ископаемых, передаваемых недропользователем получателю от имени государства в счет исполнения налоговых обязательств по рентному налогу на экспорт и налогу на добычу полезных ископаемых, осуществляется в порядке, предусмотренном пунктами 7-13 настоящих Правил, с учетом положений дополнительного соглашения к контракту на недропользование, заключаемого в соответствии с законодательством Республики Казахстан в области недр и недропользования, предусматривающего пункт, условия и сроки поставки объемов полезных ископаемых в виде налога на добычу полезных ископаемых, рентного налога на экспорт, передаваемых налогоплательщиком Республике Казахстан в натуральной форме.

      25. Определение объема полезных ископаемых, передаваемых в счет уплаты рентного налога на экспорт, производится исходя из суммы налога в денежном выражении, исчисленного в соответствии со статьей 715 Налогового кодекса, и расчетной цены единицы объема полезных ископаемых по следующей формуле:

      Vрент. = Speнт. / Ц(уст.),

      где:

      Vрент. – объем полезных ископаемых, подлежащих передаче налогоплательщиком получателю от имени государства в счет уплаты рентного налога на экспорт в натуральной форме;

      Speнт. – сумма рентного налога на экспорт в денежном выражении, исчисленного в соответствии со статьей 715 Налогового кодекса за налоговый период, в отношении которого производится передача полезных ископаемых;

      Ц(уст.) – расчетная цена единицы объема полезных ископаемых, рассчитываемая на устье.

      26. Определение объема полезных ископаемых, передаваемых в счет уплаты налога на добычу полезных ископаемых, производится исходя из суммы налога в денежном выражении, исчисленного в соответствии со статьей 742 Налогового кодекса, и расчетной цены единицы объема полезных ископаемых по следующей формуле:

      Vндпи = Sндпи / Ц(уст.),

      где:

      Vндпи – объем полезных ископаемых, подлежащий передаче налогоплательщиком получателю в счет уплаты налога на добычу полезных ископаемых в натуральной форме;

      Sндпи – сумма налога на добычу полезных ископаемых в денежном выражении, исчисленного в соответствии со статьей 742 Налогового кодекса за налоговый период, в отношении которого производится передача полезных ископаемых;

      Ц(уст.) – расчетная цена единицы объема полезных ископаемых, рассчитываемая на устье.