"Қоршаған ортаны қорғау саласында өндірістік бақылауды ұйымдастыру Қағидаларын" бекіту туралы

Қазақстан Республикасының Табиғи ресурстар және қоршаған ортаны қорғау министрінің 2001 жылғы 11 наурыздағы N 50-п бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2001 жылғы 20 сәуірде тіркелді. Тіркеу N 1472. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Қоршаған ортаны қорғау министрінің 2010 жылғы 02 сәуірдегі № 81-ө бұйрығымен

      Күші жойылды - ҚР Қоршаған ортаны қорғау министрінің 2010.04.02 № 81-ө бұйрығымен.

      Қазақстан Республикасы "Қоршаған ортаны қорғау туралы"  Z970160_ Заңының 78 бабына сәйкес бұйырамын:
     1. Қоса беріліп отырған "Қоршаған ортаны қорғау саласында өндірістік бақылауды ұйымдастыру Қағидалары" бекітілсін.
     2. Осы бұйрық Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуден өткізілгеннен кейін күшіне енеді.
     3. Осы бұйрықтың орындалуына бақылау, Бас Мемлекеттік инспекциясы Департаментіне (Елеушов Б.С.) жүктелсін.

      Министр

_________________________________________________________________
Іске, Комитеттерге, Департаменттерге, Аумақтық облыстық басқармаларына жіберілсін.

                                        Қазақстан Республикасы
                                        табиғи ресурстар және
                                        қоршаған ортаны қорғау
                                        Министрiнің 2001 жылғы
                                         11 наурыздағы N 50-п
                                         бұйрығымен бекiтiлген
 

  Қоршаған ортаны қорғау саласындағы
өндiрiстiк бақылауды ұйымдастырудың
Қағидалары
 

  1. Жалпы ережелер 
 

        1. Қоршаған ортаны қорғау саласындағы өндiрiстiк бақылау Қазақстан Республикасы "Қоршаған ортаны қорғау туралы"  Z970160_ Заңының 20 және 76-шы баптарына сәйкес кәсiпорындардың және ұйымдардың (бұдан әрi - объектiлер) қоршаған ортаға келтiретiн ықпалын анықтау, болдырмау үшiн, сондай-ақ анықталған табиғат қорғау заңдарының бұзушылықтарын жою жөнiнде шаралар қабылдау мақсатында жүргiзiледi. 
 

      2. Осы Қоршаған ортаны қорғау саласындағы өндiрiстiк бақылауды ұйымдастырудың Қағидалары (бұдан әрi - Қағидалар) шаруашылықты iске асыратын және табиғат қорын пайдаланатын меншiк нысандарына және бағыныштылығына қарамастан кәсiпорындар мен ұйымдарға (соның қатарында анықталған ережемен әскери және қорғаныс объектiлер), басқа да заңды және жеке тұлғаларға жайылады. 
 

      3. Қазақстан Республикасының "Қоршаған ортаны қорғау туралы" Заңының 8, 78-шi баптарына сәйкес өндiрiстiк бақылау ол туралы орталық органдармен немесе қоршаған ортаны қорғау саласындағы арнайы уәкiлеттiк мемлекеттiк органдарының бекiткен кәсiпорындардың қағидалары негiзiнде өткiзiледi. 
 

  2. Өндiрiстiк бақылауды ұйымдастыру 
 

        4. Объектiлерде өндiрiстiк бақылау өндiрiстiк мониторинг мәлiметтерi негiзiнде iске асырылуы керек. 
 

      5. Өндiрiстiк бақылау объектiлерде жоспар бойынша не жоспардан тыс (кенеттен) өткiзiлуi мүмкiн. 
 

      6. Жоспарлы өндiрiстiк бақылау қоршаған ортаны қорғау объект қызметi дайындаған, шаруашылық субъектi басшысы бекiткен, қоршаған ортаны қорғаудың аумақтық мемлекеттiк органымен келiсiлген тексеру жоспарына сәйкес жүзеге асырылуы тиiс. 
 

      7. Жоспардан тыс (кенеттен) өндiрiстiк бақылау, қоршаған ортаны қорғау қызметiнiң объектiнiң қоршаған ортаны қорғау белгiленген сапа нормативiн қадағалауы және экологиялық талаптардың табиғат қорғау заңдылығын, сонымен қатар iшкi табиғат қорғау нұсқауларының, шаралардың, әкiмшiлiктiң қоршаған ортаны айықтыруға бағытталған бұйрықтары мен өкiмнiң орындалуын бiлу мақсатында өткiзiледi. 
 

      8. Өндiрiстiк бақылаудың қорытындысы бойынша тиiстi өндiрiстiк Акт жазылады, ол орта буындағы қызмет адамдарына табиғат қорғау заңдылықтарындағы кемшiлiгiн жоюға ұйғарым ретiнде берiледi және шара қолдану үшiн объект бастықтары ескертiледi. 
 

      9. Қоршаған ортаға нормадан тыс ластағыш заттарды шығару байқалған жағдайда, сондай-ақ техногендiк сипатта төтенше экологиялық ахуал туғанда, объектiнiң қоршаған ортаны қорғау қызметкерi дереу басшылықты хабарландырып, жағдайды қалпына келтiруге, ал ол заңдарды белгiленген тәртiп бойынша қоршаған ортаны қорғау мемлекеттiк органдары мен басқа ведомстволарға хабар бередi. 
      Өндiрiстiк бақылау кезiнде мынадай жағдайлар тексерiледi. 
 

      10. Жер ресурстарын қорғау мен қалдықтарды жою бойынша: 
      1) жер жағдайына керi әсер етушi шаруашылық және басқа қызмет түрлерiнде экологиялық талаптарды сақтау; 
 

      2) жердi ластанудан және өндiрiстiк қалдықтармен ластаудан, химиялық, биологиялық және радиоактивтiк заттардан, басқа бұзу процестерiнен қорғау; 
 

      3) қолдану, сақтау, тасымалдау, залалсыздандыру және көму, химизация құралдары және биологиялық заттар, сонымен қатар қажетсiз пестицидтер мен тәртiбiн сақтау; 
 

      4) жер участоктерiнде топырақ құнарлығын қалпына келтiру және сақтау жөнiндегi эрозиялық қарсы шараларды дер кезiнде және дұрыс жүргiзу; 
 

      5) бұзылған жерлердi, олардың өнiм беруiн және басқа да жердің пайдалы жақтарын қалпына келтiру және оларды уақытында шаруашылық айналымға тартуды қамтамасыз ету; 
 

      6) жердiң бұзылуымен байланысты жұмыстарды жүргiзу барысында, өнiм берушi құнарлы жердi алу, сақтау және пайдалану; 
 

      7) мемлекеттiк экологиялық сараптауында белгiленген шарттардың орындалуын бақылау; 
 

      8) мемлекеттiк бақылау органдарының берген нұсқамаларының орындалуы. 
 

      11. Атмосфералық ауаны қорғау және радиациялық жай бойынша: 
      1) мүмкiн деп шектелген шашылымдардың рауалды шығарымды жобасына сәйкес, ластандырушы заттардың шашылымдарының белгiленген нормативте сақтауды инструменталдық қадағалау және шашылған ластандырушы заттардың инструменталдық өлшеуiнiң қорытындысы белгiленген нормативтерге сәйкес болуы; 
 

      2) экологиялық сараптамадан өткiзбей пайдалануға қосылған объектілердi анықтау; 
 

      3) белгiленген тәртiппен бекiтiлген шектелу рауалды шығарымды томы және ластандыру заттарды атмосфераға шашуға рұқсат болуы; 
 

      4) атмосфераға шашылуларды төмендету туралы және нормативтi мүмкiн деп шектелген рауалды шығарымды жобасына сәйкестiкке жетудi тексеру; 
 

      5) мемлекеттiк бақылау органдарының берген нұсқамаларының орындалуы; 
 

      6) жанармай мен газда iстейтiн технологиялық қондырғылардың жұмыс орындарында жергiлiктi карта болуын; 
 

      7) атмосфераны ластандыру кезiнде тазарту қондырғылар бар болуы, егер оны өндiрiстiң технологиясы талап етсе және олардың паспорттарының бар болуы, дұрыс толтыруын; 
 

      8) қорғау заң жиынтығының талаптарын бұзатын ауаға шашылымдары бар объектiлер мен агрегаттарды пайдалануға қосу, реконструкция жасау, молайту жаңадан құрылыс жасау туралы фактiлер; 
 

      9) радионуклидтердің атмосфера ауасын, жердi және су қоймаларын ластауын; 
 

      10) радиоактивтiк қалдықтарын сақтау (көму) шарттары; 
 

      11) объектiлердiң және қоршаған орта факторларының радиоактивтiк ластануының, ескертiлуiнiң өндiрiстiк технологиялық регламенттерiн бақылау; 
 

      12) мемлекеттiк экологиялық сараптауында белгiленген шарттардың орындалуын бақылау. 
 

      12. Су ресурстарын пайдалану және қорғау бойынша: 
 

      1) мемлекеттiк бақылау органдарының берген нұсқамаларының орындалуы; 
 

      2) тазартқыш қондырғыларының технологияға сәйкес жұмысын, суды қайта айналып пайдалану жүйесiнiң жұмысын және жер үстi суларын алған кезде балық қорғау құрылғысының технологиялық шарттарға сәйкестiгiн; 
 

      3) төгiндi сулардың тазалау дәрежесiнiң қадағалануы және шектеулi рауалды төгiндiде белгiленген нормативтердiң қадағалануы;
 

      4) суды алу есебiн белгiленген нысанда жүргiзу және белгiленген нысанда тастанды, төгiндi сулардың сапасын бақылау;
 

      5) нақты алынған судың және төгiндi судың рұқсат етiлген және 2-ТП (водхоз) есебiндегi көлемге сәйкестiгi;
 

      6) суды қорғау шараларының орындалуы;
 

      7) мемлекеттiк экологиялық сараптауында белгiленген шарттардың орындалуын бақылау.

3. Қауiпсіздiк техникасы

      Өнеркәсiптi тексеру алдында өндiрiстiк бақылауға жауапты лауазымды тұлға қауiпсiздiк техникасы жөнiндегi арнайы және жалпы ережелермен, нұсқаулармен және аталған өнеркәсiп үшiн өндiрiстiк санитариясының ережелерiмен танысуы қажет.

Об утверждении "Правил организации производственного контроля в области охраны окружающей среды"

Приказ Министра природных ресурсов и охраны окружающей среды Республики Казахстан от 11 марта 2001 года № 50-п. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 20.04.2001 г. за № 1472. Утратил силу приказом Министра охраны окружающей среды Республики Казахстан от 2 апреля 2010 года № 81-Ө

     Сноска. Утратил силу приказом Министра охраны окружающей среды РК от 02.04.2010 № 81-Ө


     В соответствии со статьей 78 Закона Республики Казахстан 


Z970160_
 

  "Об

охране окружающей среды", приказываю:

     1. Утвердить прилагаемые "Правила организации производственного

контроля в области охраны окружающей среды".

     2. Настоящий приказ вступает в силу после проведения государственной

регистрации в Министерстве юстиции Республики Казахстан.

     3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на

Департамент Главной государственной инспекции охраны окружающей среды

(Б.С. Елеушов).


     Министр

                                            Утверждены

                                            приказом Министра природных

                                            ресурсов и охраны окружающей

                                            среды Республики Казахстан

                                            за N 50-п от 11 марта 2001 г.


                               Правила

             организации производственного контроля в области

                          охраны окружающей среды


                            1. Общие положения



 
       1. Производственный контроль в области охраны окружающей среды проводится в соответствии со статьями 20 и 76 Закона Республики Казахстан Z970160_ "Об охране окружающей среды" с целью установления воздействия деятельности предприятий и организаций (далее - объекты) на окружающую среду, предупреждения, а также для принятия мер по устранению выявленных нарушений природоохранного законодательства.
      2. Настоящие Правила организации производственного контроля в области охраны окружающей среды (далее - Правила) распространяются на все предприятия и организации (в том числе в установленном порядке военные и оборонные объекты), другие юридические и физические лица, независимо от форм собственности, подчиненности и являющиеся природопользователями.
      3. В соответствии со статьями 8, 78 Закона Республики Казахстан "Об охране окружающей среды" производственный контроль осуществляется на основании положений о нем, утверждаемых центральными исполнительными органами или организациями по согласованию со специально уполномоченными государственными органами в области охраны окружающей среды.
 
                2. Организация производственного контроля
 
      4. Производственный контроль на объектах должен осуществляться на основании данных производственного мониторинга.
      5. Производственный контроль на объектах может быть плановым и внеплановым (внезапным).
      6. Плановый производственный контроль должен осуществляться согласно плану проверок, разработанного службой охраны окружающей среды объекта, утвержденного руководством хозяйствующего субъекта и согласованного с территориальным государственным органом по охране окружающей среды.
      7. Внеплановый (внезапный) производственный контроль осуществляется с целью выявления службой охраны окружающей среды объекта соблюдения установленных нормативов качества окружающей среды и экологических требований природоохранного законодательства, а также внутренних природоохранных инструкций, мероприятий, приказов и распоряжений администрации по оздоровлению природной среды.
      8. По результатам производственного контроля составляются соответствующие производственные акты, выдаются должностным лицам, руководителям среднего звена предписания по устранению нарушений природоохранного законодательства и информируется руководство объекта для принятия им мер воздействия.
      9. При обнаружении сверхнормативных выбросов (сбросов) загрязняющих веществ в окружающую среду, а также при угрозе возникновения чрезвычайной экологической ситуации техногенного характера служба охраны окружающей среды объекта обязана немедленно об этом информировать руководство для принятия мер по нормализации обстановки, а он, в свою очередь, должен информировать государственные органы охраны окружающей среды и другие ведомства в установленном законодательством порядке.
 
      В ходе производственного контроля проверяются:
 
      10. По охране земельных ресурсов и утилизации отходов
      1) соблюдение экологических требований к хозяйственной и иной деятельности, отрицательно влияющей на состояние земель;
      2) защита земель от загрязнения и засорения отходами производства и потребления потенциально опасными химическими, биологическими и радиоактивными веществами, от других процессов разрушения;
      3) соблюдение норм и правил по применению, хранению, транспортировке, обезвреживанию и захоронению средств химизации и биологических веществ, а также по захоронению или уничтожению запрещенных и пришедших в негодность пестицидов и тары из-под них;
      4) своевременность и правильность проведения комплекса противоэрозийных мероприятий по восстановлению и сохранению плодородия почв;
      5) обеспечение рекультивации нарушенных земель, восстановление их плодородия и других полезных свойств земли и своевременность ее вовлечения в хозяйственный оборот;
      6) снятие, сохранение и использование плодородного слоя почвы при проведении работ, связанных с нарушением земель;
      7) контроль за выполнением условий, установленных в заключении государственной экологической экспертизы;
      8) выполнение предписаний, выданных органами государственного контроля.
 
      11. По охране атмосферного воздуха и радиационной обстановкой
      1) наличие графиков инструментального контроля за соблюдением установленных нормативов выбросов загрязняющих веществ, согласно проекту нормативов предельно допустимых выбросов, временно согласованных выбросов и результаты инструментальных замеров по фактическим выбросам загрязняющих веществ в атмосферу на соответствие их установленным нормативам;
      2) выявление объектов, пущенных в эксплуатацию без экологической экспертизы;
      3) наличие утвержденного в установленном порядке тома предельно допустимых выбросов и разрешения на выброс загрязняющих веществ в атмосферу;
      4) ход выполнения мероприятий по снижению выбросов в атмосферу и достижению нормативов предельно допустимых выбросов;
      5) выполнение предписаний, выданных органами государственного контроля;
      6) наличие режимной карты на рабочем месте технологического оборудования, работающих на жидком и газообразном топливе;
      7) наличие очистных установок на источнике загрязнения атмосферы, если это требуется технологией производства и их паспортов, правильность заполнения;
      8) выявление фактов нового строительства, ввода в эксплуатацию, реконструкции, расширения объектов и агрегатов, имеющих выбросы, с нарушениями требований природоохранного законодательства;
      9) факты загрязнения радионуклидами атмосферного воздуха, земель и водоемов;
      10) условия захоронения радиоактивных отходов;
      11) соблюдение технологических регламентов производства в части предупреждения радиоактивного загрязнения объектов и факторов окружающей среды;
      12) контроль за выполнением условий, установленных в заключении государственной экологической экспертизы.
 
      12. По охране и использованию водных ресурсов
      1) выполнение предписаний, выданных органами государственного контроля;
      2) работа системы очистных сооружений в соответствии с технологией, оборотного водоснабжения и рыбозащитных устройств в соответствии с технологическими условиями (при заборе поверхностных вод);
      3) соблюдение степени очистки сточных вод и нормативов, установленных в проекте предельно-допустимых сбросов;
      4) ведение учета забора воды и контроля за качеством отводимых сточных вод по установленным формам;
      5) соблюдение соответствия фактического объема забора воды и сброса

 

сточных вод разрешенному и отчетному по форме 2-ТП (водхоз);

     6) ход выполнения водоохранных мероприятий;

     7) контроль за выполнением условий, установленных в заключении

государственной экологической экспертизы.


                      3. Техника безопасности


     Перед началом обследования предприятия, ответственное должностное

лицо за проведение производственного контроля, обязано ознакомиться с

общими и специальными правилами и инструкциями по технике безопасности и

производственной санитарии для данного предприятия.


(Специалисты: Склярова И.В.,

              Умбетова А.М.)