Жасалатын нотариаттық іс-әрекеттердің заңдылығын және жекеше нотариустардың іс жүргізу ережелерін сақтауын бақылауды жүзеге асыру ережесін бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Әділет министрінің 2004 жылғы 5 шілдедегі N 202 бұйрығы. Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде 2004 жылғы 6 шілдеде тіркелді. Тіркеу N 2934. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Әділет министрінің 2011 жылғы 29 маусымдағы № 245 Бұйрығымен

      Күші жойылды - ҚР Әділет министрінің 2011.06.29 № 245 (алғаш ресми жарияланған күнінен кейін он күнтүзбелік күн өткен соң қолданысқа енгізілсін) Бұйрығымен.

      "Нотариат туралы" Қазақстан Республикасының Заңы  31-бабының 2-тармағының негізінде, Бұйырамын:

      1. Қоса беріліп отырған Жасалатын нотариаттық іс-әрекеттердің заңдылығын және жекеше нотариустардың іс жүргізу ережелерін сақтауын бақылауды жүзеге асыру ережесі бекітілсін.

      2. Аумақтық әділет органдарының басшылары бекітілген Ереженің тиісінше қолданылуын қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Әділет вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық мемлекеттік тіркелген күнінен бастап күшіне енеді.

       Министр

      "Келісілді"
      Республикалық нотариаттық
      палатаның төрағасы
      2004 жылғы "__" __________

"Жекеше практикамен айналысатын  
нотариустардың жасайтын нотариаттық
іс-әрекеттердің заңдылығын және  
іс жүргізу ережелерін сақтауын   
бақылауды жүзеге асыру ережесін  
бекіту туралы"           
Қазақстан Республикасы       
Әділет министрінің         
2004 жылғы 5 шілдеде N 202    
бұйрығымен бекітілген       

  Жекеше практикамен айналысатын нотариустардың жасайтын нотариаттық іс-әрекеттердің заңдылығын және іс жүргізу ережелерін сақтауын бақылауды жүзеге асыру
ЕРЕЖЕСІ

      Ескерту. Барлық мәтін бойынша «аумақтық әділет органы», «аумақтық әділет органдарының», «әділет органы», «әділет органының», «әділет органына» деген сөздер «әділет департаменті», «әділет департаменттерінің», «әділет департаментінің», «әділет департаментіне» деген сөздермен ауыстырылды - Қазақстан Республикасы Әділет министрінің 2010.06.15 № 185 Бұйрығымен.

      1. Ереже "Нотариат туралы" Қазақстан Республикасы Заңының  31-бабының 2-тармағына және 33-бабының 2-тармағына сәйкес аумақтық жекеше практикамен айналысатын нотариустардың (бұдан әрі - нотариустар) жасайтын нотариаттық іс-әрекеттердің заңдылығын және іс жүргізу ережелерін сақтауын бақылауды жүзеге асыру бойынша әділет департаменті мен нотариаттық палатаның бірлескен құзыретін іске асыру тетігін әзірлеу мақсатында жасалды.

      2. Ереже нотариустардың жасалатын нотариаттық іс-әрекеттердің заңдылығын және іс жүргізу ережелерін сақтауын бақылауды жүзеге асыру тәртібін анықтайды.
      Ескерту. 2-тармаққа өзгерту енгізілді - Қазақстан Республикасы Әділет министрінің 2010.06.15 № 185 Бұйрығымен.

      3. Бақылаудың мақсаты:
      1) нотариаттық қызмет көрсету саласында заңдылықты және оған халықтың қол жеткізуін қамтамасыз ету;

      2) нотариустардың нотариаттық практикасының қолданыстағы заңнаманың және халықаралық құқықтың нормалары мен талаптарына сәйкес келуін зерделеу болып табылады.

      4. Бақылаудың міндеттері:
      нотариаттық іс-әрекеттер жасауға жүгінген адамдардың мүліктік және мүліктік емес құқықтары мен заңды мүдделерінің сақталуын қамтамасыз ету;
      нотариустардың құқық қолдану практикасының бірізділігін қамтамасыз ету;
      нотариаттық қызмет көрсету саласында құқық бұзушылықтардың алдын алу және ескерту болып табылады.

      5. Бақылауды жүзеге асырудың қағидаттары:
      объективтілік;
      ашықтық;
      әділдік;
      кәсіби этиканы сақтау;
      кәсіби құпияны сақтау;
      нотариусқа жүгінген азаматтардың, сондай-ақ нотариустың өзінің құқықтары мен заңды мүдделерін қамтамасыз ету болып танылады.

      6. Нотариустардың жасалатын нотариаттық іс-әрекеттердің заңдылығын және іс жүргізу ережелерін сақтауын бақылау (бұдан әрі - бақылау) әділет департаменті нотариаттық палатамен бірге нотариустардың кәсіби қызметін тексеру нысанында жүзеге асырады.

      7. Нотариустардың кәсіби қызметін тексеру:
      нотариаттық іс-әрекеттерді жасау кезінде нотариус тексеретін заңдылықты, сондай-ақ кәсіби этика ережелерін сақтаудың жай-күйін зерделеу және тексеруді;
      нотариустың статистикалық есептілік пен нотариаттық істерді есепке алуды жасауының дұрыстығы мен растығын зерделеуді;
      нотариус қызметінің аумағында нотариаттық қызмет көрсетудің деңгейі мен мәдениетін тексеруді;
      жасалатын нотариаттық іс-әрекеттердің динамикасын, құрылымы мен сипатын талдауды;
      нотариустың нотариаттық іс жүргізуге, соның ішінде іс қағаздарын жүргізу тіліне қойылатын талаптарды сақтауыды;
      нотариаттық мұрағаттың жай-күйін зерделеуді;
      нотариустың Ар-ождан кодексін сақтауы және нотариаттық палата жарғысының талаптарын орындауды қамтиды.
      Ескерту. 7-тармаққа өзгерту енгізілді - Қазақстан Республикасы Әділет министрінің 2010.06.15 № 185 Бұйрығымен.

      8. Нотариустардың кәсіби қызметін тексерулердің түрлері:

      1) әділет департаменті мен нотариаттық палатаның алғашқы тексерістері;

      2) әділет департаменті мен нотариаттық палатаның мерзімді тексерістері;

      3) шұғыл тексерістер.

      9. Осы Ереженің 8-тармағының 1), 2) тармақшаларында көзделген тексерістер әділет департаменттерінің нотариаттық палатамен келісімі бойынша жасалатын бірыңғай тексерістер кестесіне (бұдан әрі - кесте) сәйкес жүзеге асырылады.
      Бірыңғай тексерістер кестесі:

      1) тексерістердің мерзімдері мен кәсіби қызметі басталған күннен бастап 6 ай өтсе де, алайда кемінде бір жыл жұмыс істейтін (алғашқы тексерістер) нотариустар тобын;

      2) тексерістердің мерзімдері мен кәсіби қызметін соңғы тексеріс бір жыл бұрын жүргізілген (мерзімді тексерістер) нотариустар тобын анықтайтын тарауларды қамтуы тиіс.

      10. Тексерістер кестесі бір күнтізбелік жылға жасалады және нотариаттық палатаның келісімі бойынша әділет департаменті басшысының бұйрығымен бекітіледі және келер жылдың 20 қаңтарынан кешіктірілмей нотариаттық округтың барлық нотариустарының назарына жеткізіледі.
      Тексерулер кестесін қажет болған жағдайда әділет департаменті нотариаттық палатаның келісімі бойынша жылына кемінде екі рет түзетуге тиіс.
      Кесте бір және сол нотариустың кәсіби қызметін кемінде жылына бір рет тексеруді жүргізу үшін негіз болып табылады.

      11. Кестені жасау кезінде мынадай факторлар мен мән-жайлар есепке алуға жатады:
      тиісті нотариаттық округіндегі қызметті жүзеге асырудың жалпы мерзімі;
      алдыңғы тексерістердің нәтижелері;
      нотариустың алдыңғы тексерістерде алған ұсыныстарды орындауы;
      нотариустың іс-әрекетіне шағымдар мен өтініштердің саны;
      сот тәртібімен жойылған нотариаттық іс-әрекеттердің, нотариусқа қатысты соттар шығарған жекеше ұйғарымдардың болуы;
      нотариусқа қатысты қозғалған қылмыстық істің болуы;
      құқық қорғау органдарының ұсынымдары.
      Ескерту. 11-тармаққа өзгерту енгізілді - Қазақстан Республикасы Әділет министрінің 2010.06.15 № 185 Бұйрығымен.

      12. Шұғыл тексерістер жүргізу үшін нотариаттық іс-әрекеттер жасау үшін нотариусқа жүгінген адамдардың шағымдары мен өтініштері, құқық қорғау органдарының ұсынымдары, соттардың жекеше қаулылары, лицензиардың тапсырмалары және басқалары негіз бола алады.
      Шұғыл тексеріс заңсыз (дұрыс емес) екені құқық қорғау органдары мен соттардың шағымында, өтінішінде немесе іс жүргізу құжаттарында көрсетілген іс-әрекетті ғана қамтиды.
      Шұғыл тексеріс нотариусқа оны жүргізу туралы алдын ала хабарланбастан жүргізіледі.
      Ескерту. 12-тармаққа өзгерту енгізілді - Қазақстан Республикасы Әділет министрінің 2010.06.15 № 185 Бұйрығымен.

      13. Алғашқы тексерістерді жүзеге асыру үшін нотариаттық палатаның келісімі бойынша әділет департаменті басшысының бұйрығымен құрамы кемінде үш адамнан болатын тұрақты жұмыс істейтін комиссия құрылады.
      Ескерту. 13-тармаққа өзгерту енгізілді - Қазақстан Республикасы Әділет министрінің 2010.06.15 № 185 Бұйрығымен.

      14. Нотариус қызметiн алғашқы тексеруден:
      нотариуспен нотариалдық қызметті реттейтін қолданыстағы заңнамаларды сақтау тәртiбiн;
      нотариустың үй-жайына заңнамада қойылатын талаптарды сақтауды (нотариус офисiнiң халық үшiн қол жетiмдi болуы, оның нотариус қызметiнiң аумағында орналасуы, нотариаттық iс-әрекеттер жасаудың құпиялығын қамтамасыз ету, маңдайшадағы жазу, жұмыс режимi, үй-жайға қойылатын санитарлық, өртке қарсы және басқа да талаптардың орындалуын қамтамасыз ету);
      нотариустың мөрi мен бланкiлерiн сақтау, нотариустың тiзiлiмдердi, кiтаптарды жүргiзуi мен сақтауы жағдайларын;
      азаматтарды қабылдауды ұйымдастыруды;
      мұрағат үй-жайының жай-күйiн және мұрағат құжаттарының;
      нотариус қызметiнiң ақпараттық-нормативтiк жай-күйiн зерделеуді қамтиды.
      Ескерту. 14-тармақ жаңа редакцияда берілді - Қазақстан Республикасы Әділет министрінің 2010.06.15 № 185 Бұйрығымен.

      15. Алғашқы тексерістер нәтижелері нотариус танысуға тиіс комиссия анықтамасында көрінуге тиіс.
      Анықтама көшірмесі тексеріс аяқталғаннан кейін бес күннен кешіктірілмей шаралар қабылдануы және нотариустың комиссия берген ұсынымдарды орындауын кейіннен бақылауды жүзеге асыру үшін әділет департаменті мен нотариаттық палатаға жіберіледі.

      16. Мерзімді бақылау тексерістерін жүзеге асыру үшін нотариаттық палатаның келісімі бойынша әділет департаменті бастығының бұйрығымен комиссия құрылады.
      Комиссия құрамы үш адамнан кем болмауға тиіс.

      17. Комиссияны құру туралы бұйрық тексеріс басталғанға дейін екі аптадан кешіктірілмей шығарылуға тиіс.
      Бұйрықта комиссияның жеке құрамынан басқа кәсіби қызметі тексеруге жататын нотариустың тегі, аты, әкесінің аты, тексерісті жүзеге асыру үшін белгіленетін тексеріс негіздері, мерзімдері, тексеріспен қамтылатын нотариустың жұмыс кезеңі көрсетілуге тиіс.
      Сондай-ақ бұйрықта, нотариаттық палатаның келісімі бойынша, тексерісті тиісінше ұйымдастыру және комиссия мүшелерінің қызметін үйлестіру жүктелетін комиссия төрағасы белгіленеді.

      18. Тексерілетін нотариус тексеріс басталғанға дейін он күннен кешіктірілмей қол қойып бұйрықпен танысуға тиіс.
      Нотариус тексеріс туралы бұйрықпен танысудан бас тартқан жағдайда, комиссия бас тарту туралы акт жасайды. Бұл ретте нотариустың бас тартуы тексерісті жою үшін негіз бола алмайды.

      19. Науқастанған немесе басқа дәлелді себептер болған жағдайда бұйрықта белгіленген тексеріс мерзімін есептеу тоқтатыла тұрады.
      Тексеріс мерзімі тоқтатыла тұрған немесе ұзартылған жағдайда, комиссия төрағасының әділет департаментіне жазбаша өтініші негізінде әділет департаментінің қосымша бұйрығы шығарылуға тиіс.

      20. Комиссия құрамына:
      әділет департаментінің аппарат қызметкерлері (басшылары);
      нотариат мәселелерімен айналысатын нотариаттық палата аппаратының қызметкерлері;
      кемінде бес жыл нотариаттық өтілі бар және соңғы үш жылда тәртіптік жауапкершілікке тартылмаған мемлекеттік және (немесе) жекеше нотариустар енгізілуге тиіс.
      Комиссия құрамына олар келіскен және нотариаттық палата қаражатының есебінен іссапар шығыстарын төлеген жағдайда, басқа нотариаттық округтерден нотариустар кіруі мүмкін.
      Ескерту. 20-тармаққа өзгерту енгізілді - Қазақстан Республикасы Әділет министрінің 2010.06.15 № 185 Бұйрығымен.

      21. Комиссия мүшелері:
      тексерілетін нотариустан тексеріс жүргізу үшін қажет нотариаттық іс-әрекеттер туралы, соның ішінде статистикалық құжаттар мен мәліметтерді алуға;
      олар жасаған нотариаттық іс-әрекеттерге қатысты жасалатын нотариустан жеке түсіндірулер талап етуге;
      сот қаулыларымен, прокуратура органдарының ұйғарымдарымен, бақылау-қадағалау органдары жүргізген алдыңғы тексерістер нәтижелері туралы актілермен немесе анықтамалармен танысуға;
      қолданыстағы заңнама бойынша нотариуспен әңгімелесу жүргізуге;
      қажет болған жағдайда нотариустың аумағында сауалнама немесе халықтан жауап алуды сұрауды ұйымдастыруға;
      ауылдық жерлерде нотариустың нотариаттық қызмет көрсетуін ұйымдастыру мәселесі бойынша жергілікті мемлекеттік басқарма органдарының пікірін зерделеуге және ескеруге;
      объективті анықтамалар жасау үшін қажет басқа да мәліметтер алуға құқылы.

      22. Комиссия мүшелері:
      объективті және әділ болуға;
      нотариат мәселелерін реттейтін қолданыстағы заңнаманың ережелері мен талаптарын, 2001 жылғы 16 ақпанда жекеше практикамен айналысатын нотариустардың Республикалық съезімен бекітілген нотариустың Ар-ождан кодексін, нотариаттық палата жарғысын білуге;
      тексерілетін нотариустың офисінде нотариаттық құжаттарды одан тысқары шығармастан, тексерісті жүзеге асыруға;
      нотариаттық іс-әрекеттер жасау кезінде нотариустың тәуелсіздігіне қол сұқпауға;
      тексеріс жүргізу кезінде оларға белгілі болған мәліметтерді жарияламауға;
      кәсіби этиканы сақтауға;
      нотариусқа әдістемелік және практикалық көмек көрсетуге;
      заңнамада белгіленген тәртіппен әкімшілік жауапкершілікке тарту үшін тексеріс жүргізуге келтірілген кедергіні нотариус жөндеген жағдайда әділет департаменті мен нотариаттық палатаға хабарлауға міндетті.
      Ескерту. 22-тармаққа өзгерту енгізілді - Қазақстан Республикасы Әділет министрінің 2010.06.15 № 185 Бұйрығымен.

      23. Комиссия мүшелері заңнамада белгіленген тәртіппен:
      тексеріс нәтижелерінің объективті еместігі;
      нотариустың кәсіби қызметіне жататын тексеріс барысында алынған мәліметтерді жариялағаны;
      табылған теріс пайдалануларды ашқаны не осы теріс пайдалануларға ықпал еткені;
      өзінің міндеттерін адал атқармағаны (тексеріске келмегені, дәлелді себептерсіз комиссия жұмысына қатысудан бас тартқаны) үшін тәртіптік жаза көтереді.

      24. Комиссия мүшелерін құқықтық, нормативтік, әдістемелік, түсіндіру, нұсқаулық және басқа да материалдармен қамтамасыз ету әділет департаменті мен нотариаттық палатаға жүктеледі.

      25. Комиссия мүшелеріне әдістемелік және практикалық көмек көрсету нотариаттық палатаға жүктеледі.

      26. Нотариус оның қызметін тексеруді жүргізу барысында:
      комиссияға талап етілетін барлық нотариаттық құжаттар мен статистикалық есептерді ұсынады;
      қажет болған кезде жазбаша және ауызша түсіндірулер, сондай-ақ өзінің нотариаттық іс-әрекеттеріне түсініктемелер береді;
      тексеру жүргізу үшін комиссия мүшелеріне тиісінше жағдайлар жасайды;
      нотариаттық іс-әрекеттерді жасау кезінде анықталған қателер мен бұзушылықтарды болдырмау жөнінде шаралар қабылдайды;
      өзге де заңды талаптар мен комиссия мүшелерінің өтініштерін орындайды.

      27. Комиссия тексерістің нәтижелері бойынша оның аяқталған күнінен бастап 5 күн ішінде комиссия мүшелерінің барлығы және нотариус қол қоятын, содан кейін тексеріс аяқталған күннен бастап жеті күннен кешіктірілмей әділет департаментіне және нотариаттық палатаға жіберілетін және нотариусқа табыс етілетін 3 дана анықтама жасайды.
      28. Анықтамада алынған жағдайды толық талдау, комиссияның бағасы мен қорытындысы, сонымен қатар міндетті түрде іске асыру мерзімі көрсетілген нақты ұсыныстар болу қажет.
      Ескерту. 28-тармақпен толықтырылды - Қазақстан Республикасы Әділет министрінің 2010.06.15 № 185 Бұйрығымен.

      29. Нотариус оның қызметіне тексеру жүргізілгеннен кейін:
      тексеріс нәтижелері туралы анықтамамен таныса;
      тексеріс нәтижелері мен комиссия қорытындыларына қатысты өзінің қарсылықтарын жазбаша және ауызша нысанды білдіре;
      әділет департаменті мен нотариаттық палатаға немесе сот тәртібімен комиссия мүшелерінің іс-әрекеттеріне және (немесе) оның қорытындыларына шағымдана алады.
      Ескерту. 29-тармаққа өзгерту енгізілді - Қазақстан Республикасы Әділет министрінің 2010.06.15 № 185 Бұйрығымен.

      30. Анықталған нотариустың бұзушылықтарын, кемшіліктер мен олқылықтарын жоюды тексеру мақсатында комиссия ұсынымдарында белгіленген мерзімдерге сәйкес бір жыл ішінде жүзеге асырылатын тексерістер қайта тексерістер болып танылмайды.

      31. Тексеріс нәтижелері әділет департаменті мен нотариаттық палата басқармасының бірлескен алқа отырысында талқылануы мүмкін.

      32. Бірлескен алқа және басқарма отырысында комиссия мүшелері мен нотариустың өзі міндетті түрде қатысуға тиіс. Көрсетілген тұлғалардың дәлелді себептерсіз отырыстарда болмауы тексеріс нәтижелерін мәні бойынша қарауға және шешім қабылдауға кедергі келтірмейді.

      33. Тексеріс нәтижелерін талқылау нәтижелері бойынша нотариусқа қатысты мынадай:
      нотариустардың арасында оны одан әрі тарату мақсатында нотариустың оң тәжірибесін қорыту туралы;
      нотариусты көтермелеу туралы;
      Ар-ождан кодексіне сәйкес нотариусты тәртіптік жазаға тарту туралы;
      нотариустың заң бұзушылықтарды анықтаған жағдайларда материалдарды құқық қорғау органдарына беру туралы;
      нотариустың лицензиясын айыру, күшiн тоқтата тұру немесе жою туралы лицензиарға ұсынымдар жiберу туралы шешiмдер қабылданады.
      Ескерту. 33-тармаққа өзгерту енгізілді - Қазақстан Республикасы Әділет министрінің 2010.06.15 № 185 Бұйрығымен.

      34. <*>
      Ескерту. 34-тармақ алынып тасталды - Қазақстан Республикасы Әділет министрінің 2010.06.15 № 185 Бұйрығымен.

      35. Нотариус тексеріс нәтижелерімен, комиссия ұсынымдарымен немесе әділет департаменттерінің және әділет департаменттерінің қорытындыларымен келіспеген жағдайда, олардың іс-әрекеттеріне Әділет министрлігіне, Республикалық нотариаттық палатаға немесе сот тәртібімен шағымдануға құқылы.

Об утверждении Правил осуществления контроля за законностью совершаемых нотариальных действий и соблюдением правил делопроизводства нотариусами, занимающимися частной практикой

Приказ Министра юстиции Республики Казахстан от 5 июля 2004 года № 202. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 6 июля 2004 года № 2934. Утратил силу приказом Министра юстиции Республики Казахстан от 29 июня 2011 года № 245

      Сноска. Утратил силу приказом Министра юстиции РК от 29.06.2011 № 245 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      На основании пункта 2  статьи 31 Закона Республики Казахстан "О нотариате",  ПРИКАЗЫВАЮ:
      1. Утвердить прилагаемые Правила осуществления контроля за законностью совершаемых нотариальных действий и соблюдением правил делопроизводства нотариусами, занимающимися частной практикой.
      2. Начальникам департаментов юстиции обеспечить надлежащее применение утвержденных Правил.
      Сноска. Пункт 2 с изменениями, внесенными приказом Министра юстиции РК от 15.06.2010 № 185 (порядок введения в действие см. п. 2).
      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-Министра юстиции.
      4. Настоящий приказ вступает в силу со дня государственной регистрации.

      Министр

      "Согласован"
      Председатель Республиканской 
      нотариальной палаты 
      Республики Казахстан
      2 июля 2004 года 

       Утверждены                      
приказом Министра юстиции Республики Казахстан  
"Об утверждении Правил осуществления        
контроля за законностью совершаемых        
нотариальных действий и соблюдением правил    
делопроизводства нотариусами, занимающимися   
частной практикой"               
от 5 июля 2004 года № 202             

  ПРАВИЛА
осуществления контроля за законностью совершаемых
нотариальных действий и соблюдением правил 
делопроизводства нотариусами, занимающимися частной практикой

      Сноска. По всему тексту Правил слова "территориальным органом юстиции", "орган юстиции", "органа юстиции", "органом юстиции" заменены словами "департамент юстиции", "департамента юстиции", "департаментом юстиции" приказом Министра юстиции РК от 15.06.2010 № 185 (порядок введения в действие см. п. 2).

      1. Настоящие Правила разработаны в соответствии с пунктом 2  статьи 31 и пунктом 2 статьи 33 Закона Республики Казахстан "О нотариате" с целью разработки механизма реализации совместной компетенции департаментом юстиции и нотариальной палатой по осуществлению контроля за законностью совершаемых нотариальных действий и соблюдением правил делопроизводства нотариусами, занимающимися частной практикой (далее - нотариусы).
      2. Правила определяют порядок осуществления контроля за законностью совершаемых нотариальных действий и соблюдением правил делопроизводства нотариусами.
      Сноска. Пункт 2 с изменениями, внесенными приказом Министра юстиции РК от 15.06.2010 № 185 (порядок введения в действие см. п. 2). 
      3. Целью контроля является: 
      1) обеспечение законности в сфере нотариального обслуживания и доступности его для населения; 
      2) изучение соответствия нотариальной практики нотариусов нормам и требованиям действующего законодательства и международного права.
      Сноска. Пункт 3 с изменениями, внесенными приказом Министра юстиции РК от 15.06.2010 № 185 (порядок введения в действие см. п. 2). 
      4. Задачами контроля являются:
      обеспечение соблюдения имущественных и неимущественных прав и законных интересов лиц, обратившихся за совершением нотариальных действий; 
      обеспечение единообразия в правоприменительной практике нотариусов; 
      профилактика и предупреждение правонарушений в сфере нотариального обслуживания.
      5. Принципами осуществления контроля признаются:
      объективность;
      транспарентность;
      беспристрастность;
      соблюдение профессиональной этики;
      соблюдение профессиональной тайны;
      обеспечение прав и законных интересов лиц, обратившихся к нотариусу, а также самого нотариуса.
      6. Контроль за законностью совершаемых нотариальных действий и соблюдением правил делопроизводства нотариусами (далее - контроль) осуществляется департаментом юстиции совместно с нотариальной палатой в форме проверки профессиональной деятельности нотариусов.
      Сноска. Пункт 6 с изменениями, внесенными приказом Министра юстиции РК от 15.06.2010 № 185 (порядок введения в действие см. п. 2). 
      7. Проверка профессиональной деятельности нотариусов включает:
      изучение и проверку состояния соблюдения проверяемым нотариусом законности при совершении нотариальных действий, а также правил профессиональной этики;
      изучение правильности и достоверности составления статистической отчетности и учета нотариальных дел нотариусом;
      проверку уровня и культуры нотариального обслуживания на территории деятельности нотариуса;
      анализ динамики, структуры и характера совершаемых нотариальных действий;
      проверку соблюдения нотариусом требований, предъявляемых к нотариальному делопроизводству, в том числе соблюдения требований к языку ведения делопроизводства;
      изучение состояния нотариального архива;
      соблюдение нотариусом Кодекса чести и выполнение им требований устава нотариальной палаты.
      Сноска. Пункт 7 с изменениями, внесенными приказом Министра юстиции РК от 15.06.2010 № 185 (порядок введения в действие см. п. 2). 
      8. Виды проверок профессиональной деятельности нотариусов:
      1) первичные проверки департамента юстиции и нотариальной палаты;
      2) периодические проверки департамента юстиции и нотариальной палаты;
      3) оперативные проверки.
      9. Проверки, предусмотренные в подпунктах 1), 2) пункта 8 настоящих Правил, осуществляются в соответствии с единым графиком (далее - график) проверок, составляемым департаментом юстиции по согласованию с нотариальной палатой.
      График проверок должен состоять из разделов, определяющих:
      1) сроки проверок и круг нотариусов, у которых со дня начала профессиональной деятельности прошло шесть месяцев и не более одного года (первичные проверки);
      2) сроки проверок и круг нотариусов, у которых последняя проверка профессиональной деятельности была проведена более одного года назад (периодические проверки).
      10. График проверок составляется на один календарный год и утверждается приказом начальника департамента юстиции по согласованию с нотариальной палатой и доводится нотариусам нотариального округа не позднее 20 января следующего года.
      График проверок, в случае необходимости, может быть скорректирован  департаментом юстиции по согласованию с нотариальной палатой не более двух раз в году.
      График является основанием для проведения проверок профессиональной деятельности одного и того же нотариуса не чаще одного раза в год.
      11. При составлении графика подлежат учету следующие факторы и обстоятельства:
      общий срок осуществления нотариальной деятельности в соответствующем нотариальном округе;
      результаты предыдущих проверок;
      исполнение нотариусом рекомендаций, полученных на предыдущих проверках;
      количество жалоб и заявлений на действия нотариуса;
      наличие отмененных нотариальных действий в судебном порядке, частных определений, вынесенных судами в отношении нотариуса;
      наличие возбужденного уголовного дела в отношении нотариуса;
      представления правоохранительных органов.
      Сноска. Пункт 11 с изменениями, внесенными приказом Министра юстиции РК от 15.06.2010 № 185 (порядок введения в действие см. п. 2).
      12. Основанием для проведения оперативных проверок могут послужить жалобы лиц, обратившихся к нотариусу за совершением нотариальных действий, представления правоохранительных органов, частные постановления судов, поручения лицензиара и другие.
      Оперативная проверка охватывает только то действие, на незаконность (неправильность) которого указано в жалобе или процессуальных документах правоохранительных органов и судов.
      Оперативная проверка проводится без предварительного уведомления нотариуса об ее проведении.
      Сноска. Пункт 12 с изменениями, внесенными приказом Министра юстиции РК от 15.06.2010 № 185 (порядок введения в действие см. п. 2).
      13. Для осуществления первичных проверок приказом начальника департамента юстиции по согласованию с нотариальной палатой образуется постоянно действующая комиссия в составе не менее трех человек.
      Сноска. Пункт 13 с изменениями, внесенными приказом Министра юстиции РК от 15.06.2010 № 185 (порядок введения в действие см. п. 2).
      14. Первичная проверка деятельности нотариуса включает изучение:
      порядка соблюдения нотариусом действующего законодательства, регулирующего нотариальную деятельность;
      соблюдения требований законодательства к помещению нотариуса (доступность офиса нотариуса для населения, нахождение его на территории деятельности нотариуса, обеспечение тайны совершения нотариальных действий, вывеска, режим работы и других требований к помещению);
      условий хранения печати и бланков нотариуса, ведения и хранения нотариусом реестров, книг;
      организации приема граждан;
      состояния архивного помещения и архивных документов;
      состояния информационно-нормативного обеспечения деятельности нотариуса.
      Сноска. Пункт 14 в редакции приказа Министра юстиции РК от 15.06.2010 № 185 (порядок введения в действие см. п. 2).
      15. Результаты первичных проверок должны быть отражены в справке комиссии, с которой должен быть ознакомлен нотариус. 
      Копия справки не позднее пяти дней со дня окончания проверки комиссией направляется в департамент юстиции и нотариальную палату для принятия мер и осуществления последующего контроля за выполнением нотариусом рекомендаций, выданных комиссией.
      16. Для осуществления периодических проверок приказом начальника  департамента юстиции по согласованию с нотариальной палатой образуются комиссии. 
      Состав Комиссии не может быть менее трех человек. 
      17. Приказ об образовании комиссии должен быть издан не позднее двух недель до начала проверки. 
      В приказе кроме персонального состава комиссии должны быть отражены фамилия, имя, отчество нотариуса, чья профессиональная деятельность подлежит проверке, основания проверки, сроки, устанавливаемые для осуществления проверки, период работы нотариуса, который охватывается проверкой. 
      Приказом, по согласованию с нотариальной палатой, также утверждается председатель комиссии, на которого возлагается надлежащая организация проверки и координация деятельности членов комиссии.
      18. Проверяемый нотариус должен быть ознакомлен с приказом не позднее десяти дней до начала проверки под роспись.
      В случае отказа нотариуса от ознакомления с приказом о проверке комиссией составляется акт об отказе. При этом отказ нотариуса не может послужить основанием для отмены проверки.
      19. В случае болезни или наличия других уважительных причин исчисление срока проверки, установленного в приказе, приостанавливается.
      В случаях приостановления или продления срока проверки должен быть издан приказ начальника департамента юстиции на основании письменного обращения председателя комиссии в департамент юстиции.
      20. В состав комиссии могут быть включены:
      работники аппарата (руководители) департамента юстиции;
      работники аппарата нотариальной палаты, занимающиеся вопросами нотариата;
      государственные и (или) частные нотариусы, имеющие стаж нотариальной деятельности не менее пяти лет и не имеющие дисциплинарных взысканий за последние три года.
      В состав комиссии могут быть включены нотариусы из других нотариальных округов, в случае их согласия и оплаты командировочных расходов за счет средств нотариальной палаты.
      Сноска. Пункт 20 с изменениями, внесенными приказом Министра юстиции РК от 15.06.2010 № 185 (порядок введения в действие см. п. 2).
      21. Члены комиссии могут:
      получать у проверяемого нотариуса документы и сведения о нотариальных действиях, в том числе статистические, необходимые для проведения проверок; 
      потребовать личные объяснения от нотариуса, касающиеся совершенных им нотариальных действий; 
      ознакомиться с судебными постановлениями, предписаниями органов прокуратуры, актами или справками о результатах предыдущих проверок, проведенных контрольно-надзорными органами;
      проводить собеседование с нотариусом по действующему законодательству;
      организовать анкетирование или опрос населения на территории нотариуса, в случае необходимости;
      изучить и учесть мнение органов местного государственного управления по вопросу организации нотариального обслуживания нотариусом в сельской местности;
      получать другие сведения, необходимые для составления объективных справок.
      22. Члены комиссии должны:
      быть объективными и беспристрастными;
      знать положения и требования действующего законодательства, регулирующего вопросы нотариата, Кодекс чести нотариуса, утвержденный Республиканским съездом частнопрактикующих нотариусов 16 февраля 2001 года, устав нотариальной палаты;
      не посягать на независимость нотариуса при совершении им нотариальных действий;
      не разглашать сведения, которые стали им известны при проведении проверки;
      соблюдать профессиональную этику;
      оказывать методическую и практическую помощь нотариусу;
      информировать департамент юстиции и нотариальную палату, в случаях учинения нотариусом препятствия к проведению проверки, для привлечения нотариуса к административной ответственности в порядке, установленном законодательством.
      Сноска. Пункт 22 с изменениями, внесенными приказом Министра юстиции РК от 15.06.2010 № 185 (порядок введения в действие см. п. 2).
      23. Члены комиссии несут дисциплинарную ответственность в установленном законодательством порядке за:
      необъективность результатов проверки;
      разглашение сведений, полученных в ходе проверки, относящихся к профессиональной деятельности нотариуса;
      сокрытие обнаруженных злоупотреблений либо содействие этим злоупотреблениям;
      недобросовестное выполнение своих обязанностей (неявка на проверку, отказ от участия в работе комиссии без уважительных причин и другое).
      24. Обеспечение правовыми, нормативными, методическими, разъяснительными, инструктивными и другими материалами членов комиссии осуществляется департаментом юстиции и нотариальной палатой.
      25. Методическая и практическая помощь членам комиссии оказывается нотариальной палатой.
      26. Нотариус в ходе проведения проверки его деятельности:
      представляет комиссии все требуемые нотариальные документы и статистические отчеты;
      при необходимости дает письменные и устные пояснения, а также комментарии к своим нотариальным действиям;
      создает надлежащие условия членам комиссии для проведения проверки;
      принимает меры по устранению выявленных ошибок и нарушений при совершении нотариальных действий;
      выполняет иные законные требования и просьбы членов комиссии.
      27. Комиссией по результатам проверки в течение пяти дней со дня ее окончания составляется справка в 3-х экземплярах, которая подписывается всеми членами комиссии и нотариусом, затем направляется в департамент юстиции и нотариальную палату и вручается нотариусу не позднее семи дней со дня окончания проверки.
      28. Справка должна содержать подробный анализ полученной ситуации, оценку и выводы комиссии, а также конкретные рекомендации с обязательным указанием сроков их реализации.
      29. Нотариус после проведения проверки его деятельности может:
      ознакомиться со справкой о результатах проверки;
      выразить в письменной или устной форме свои возражения, касающиеся результатов проверки и выводов комиссии;
      обжаловать действия членов комиссии и (или) ее выводы в департамент юстиции и нотариальную палату или в судебном порядке.
      30. Проверки, осуществляемые в течение года в соответствии со сроками, установленными в рекомендациях комиссии, с целью устранения выявленных нарушений, недостатков и упущений нотариуса, не признаются повторными.
      31. Результаты проверки могут быть обсуждены на совместном заседании коллегии департамента юстиции и правления нотариальной палаты.
      32. На совместном заседании коллегии и правления обязательное участие должны принять члены комиссии и сам нотариус. Отсутствие указанных лиц без уважительных причин на заседаниях не препятствует рассмотрению результатов проверки по существу и принятию решения.
      33. После обсуждения результатов проверок в отношении нотариуса принимаются решения:
      об обобщении положительного опыта нотариуса с целью его дальнейшего распространения среди нотариусов;
      о поощрении нотариуса;
      о привлечении к дисциплинарной ответственности в соответствии с Кодексом чести нотариуса;
      о передаче материалов, в случаях обнаружения нарушений законности нотариусом, в правоохранительные органы;
      о направлении представления лицензиару о лишении, приостановлении или прекращении действия лицензии нотариуса.
      Сноска. Пункт 33 с изменениями, внесенными приказом Министра юстиции РК от 15.06.2010 № 185 (порядок введения в действие см. п. 2).
      34. Исключен приказом Министра юстиции РК от 15.06.2010 № 185 (порядок введения в действие см. п. 2).
      35. Нотариус, в случае своего несогласия с результатами проверки, рекомендациями комиссии или выводами департамента юстиции и нотариальной палаты вправе обжаловать их действия в Министерство юстиции, Республиканскую нотариальную палату или в судебном порядке.