Жинақтаушы зейнетақы қорына және сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының сақтандыру қызметiне аудиттi жүзеге асыруға қойылатын талаптарды белгiлеу туралы

Қазақстан Республикасының Қаржы рыногын және қаржылық ұйымдарды реттеу мен қадағалау жөніндегі агенттігі басқармасының 2004 жылғы 12 шілдедегі N 206 қаулысы. Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде 2004 жылғы 16 тамызда тіркелді. Тіркеу N 3012. Қаулының күші жойылды - ҚР Қаржы нарығын және қаржы ұйымдарын реттеу мен қадағалау агенттігі Басқармасының 2006 жылғы 27 қазандағы N 229 қаулысымен.

       Ескерту: Қаулының күші жойылды - ҚР Қаржы нарығын және қаржы ұйымдарын реттеу мен қадағалау агенттігі Басқармасының 2006 жылғы 27 қазандағы   N 229   қаулысымен .
________________________________

      "Қазақстан Республикасында зейнетақымен қамсыздандыру туралы" Қазақстан Республикасы  Заңының  49-1-бабын және "Сақтандыру қызметi туралы" Қазақстан Республикасы  Заңының  20-бабын iске асыру мақсатында Қазақстан Республикасының Қаржы нарығын және қаржы ұйымдарын реттеу мен қадағалау жөнiндегi агенттiгiнiң Басқармасы қаулы етеді:
      1. Жинақтаушы зейнетақы қорына (бұдан әрi - қор) аудиттi жүзеге асыруға мынадай талаптар белгiленсiн:
      қор аудитiне мынадай мәселелердi қарау жатуы тиiс:
      1) негiзiнде қор қызметi жүзеге асырылатын құрылтай құжаттарының, лицензияның, iшкi ережелердiң болуы және олардың Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес болуы;
      2) қордың жарғылық капиталы қалыптасуының Қазақстан Республикасының заң талаптарына сәйкес болуы;
      3) қордың есеп саясатының, активтердi бағалау әдiстерi мен тәсiлдерiнiң, мiндеттемелер мен капиталының Қазақстан Республикасының заңдарына және қаржылық есеп берудiң халықаралық стандарттарына сәйкес болуы;
      4) қаржы ұйымына арналған бухгалтерлiк есептiң үлгi шот жоспарын қолданудың дұрыстығын;
      5) зейнетақымен қамсыздандыру туралы шарттардың Қазақстан Республикасының заң талаптарына, қордың iшкi құжаттарына сәйкес болуы;
      6) салымшылардың-алушылардың дербес зейнетақы шоттарына қаражат түсуiнiң есепке алынуын және уақтылығын, салымшылардың-алушылардың жинақталған зейнетақы қаражатының басқа қорларға не сақтандыру ұйымдарына төленуін және аударылуын, сондай-ақ осы жөнiнде құжаттардың Қазақстан Республикасының заң талаптарына сәйкес болуын тексеру;
      7) зейнетақы төлемдерiн жүзеге асыру бойынша зейнетақымен қамсыздандыру туралы шарттар жөнiндегi қарастырылған шағым-талаптарды, жинақталған зейнетақы қаражатын аудару немесе төлеу сәтiне жинақталған зейнетақы қаражатын жоғалту негiздiлiгiн және қалпына келтiру уақтылығын, сондай-ақ зейнетақы төлемдерiн, алушыларға зейнетақы төлемдерiн төлеуден не жинақталған зейнетақы қаражатын аударудан бас тартудың негiздiлiгiн тексеру;
      8) зейнетақы активтерiн есепке алудың жай-күйiн тексеру және зейнетақы активтерiн инвестициялауды Қазақстан Республикасының заң талаптарына сәйкес болуы;
      9) қордың комиссиялық сыйақыны есептеу және төлеу дұрыстығын тексеру;
      10) қордың iшкi аудитiнiң (бақылаудың) тиiмдiлiгiн бағалау, қордың ақпарат жүйелерiнiң, оның iшiнде қордың автоматтандырылған ақпарат жүйесiне қосалқы бухгалтерлiк есептi және Бас бухгалтерлiк кiтапты ендiрудiң тиiмдiлiгiн бағалау;
      11) бухгалтерлiк баланстың барлық шоттарын, оның iшiне мыналарға түгендеу;
      бастапқы бухгалтерлiк құжаттардың болуын;
      есепке алуда және есеп беруде жасалған қаржы және шаруашылық операциялардың уақтылы, толық және дұрыс көрсетiлуiн;
      қордың бекiтiлген есеп саясатына, сондай-ақ iшкi құжаттарына сәйкес шот бойынша операциялардың жасалуын;
      12) корпоративтiк жинақтаушы зейнетақы қорлары үшiн салымшылардың (алушылардың) жинақталған зейнетақы қаражатының нақты құны азайған жағдайда олардың инвестициялық кiрiстi жоғалтуының негiздiлiгi және қалпына келтiру уақтылығы;
      13) қордың өзiнiң қаржылық тұрақтылығын айқындау дұрыстығын тексеру;
      14) қор кiрiсi мен шығысының толық және шынайы көрсетiлуiн тексеру;
      15) қордың талаптары мен мiндеттемелерi бойынша, сондай-ақ баланстан тыс шоттар бойынша есеп жүргiзудiң негiздiлiгiн және шынайылылығын тексеру;
      16) қор, кастодиан және зейнетақы активтерiн инвестициялық басқаруды жүзеге асыратын ұйым арасында уақтылы салыстырып тексеру;
      17) салық төлемдерiнiң толық және дұрыс есептелуiн тексеру.
      2. Сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының (бұдан әрi - сақтандыру ұйымы) сақтандыру қызметiнiң аудитiне мынадай талаптар белгiлесiн:
      сақтандыру ұйымы қызметiнiң аудитiне мынадай мәселелердi қарау жатуы тиiс:
      1) негiзiнде сақтандыру ұйымының қызметi жүзеге асырылатын құрылтай құжаттарының, сақтандыру ұйымын әдiлет органдарында мемлекеттiк тiркеу туралы куәлiктiң, сақтандыру қызметiн жүзеге асыру құқығына лицензияның болуы олардың Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес болуы;
      2) сақтандыру ұйымының жарғылық капиталының ең аз мөлшерiн қалыптастырудың Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес болуы;
      3) жүзеге асырылатын қызметтiң Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес болуы;
      4) есеп саясатының, активтердi бағалаудың әдiстерi мен тәсiлдерiнiң, сақтандыру ұйымдарының мiндеттемелерi мен капиталының Қазақстан Республикасының заңдарына және қаржылық есеп берудiң халықаралық стандарттарына сәйкес болуы;
      5) қаржы ұйымдарына арналған бухгалтерлiк есептiң үлгi шот жоспарын қолданудың дұрыстығын тексеру;
      6) сақтандыру шарттарының қаржылық есеп беруде көрiнуiн тексеру;
      7) сақтандыру төлемдерiн жүзеге асыру мәселесi бойынша сақтандыру және қайта сақтандыру шарттары бойынша қаралған наразылықтарды, сақтандыру төлемдерiн жүзеге асырудың негiздiлiгi мен уақтылығын, сақтандыру төлемдерiнде сақтанушыларға бас тартудың негiздiлiгiн, сонымен қатар сақтанушылардың шағымдары бойынша сотта қаралған iстiң талдауын тексеру;
      8) сақтандыру резервтерiнiң бухгалтерлiк есепте көрiнуiнiң дұрыстығын және маңыздылығының жоспарланған деңгейiнен төмен емес тексерiлетiн кезең iшiнде Қазақстан Республикасы заңдарының талаптарына сәйкес оларды орналастырудың шынайылығын тексеру;
      9) қайта сақтандыру операцияларын жүзеге асырудың дұрыстығын тексеру;
      10) жеке сақтандыру (қайта сақтандыру) шарты бойынша мiндеттемелердiң ең жоғары көлемi туралы талаптарды сақтау;
      11) сақтандыру, ортақ сақтандыру және қайта сақтандыру операцияларын есепке алуды жүзеге асырудың дұрыстығын тексеру;
      12) сақтандыру ұйымының iшкi аудитiнiң (бақылауының) тиiмдiлiгiн, сақтандыру ұйымының ақпараттық жүйелерiнiң тиiмдiлiгiн, оның iшiнде сақтандыру ұйымының автоматтандырылған ақпарат жүйесiне қосалқы бухгалтерлiк есептi және Бас бухгалтерлiк кiтапты енгiзудi бағалау;
      13) бухгалтерлiк баланстың барлық шоттарын, оның iшiнде:
      бастапқы бухгалтерлiк құжаттардың болуы;
      жасалған қаржы және шаруашылық операцияларының есеп пен есеп беруде уақтылы, толық және дәл көрiнуi;
      бекiтiлген есеп саясатына, сонымен қатар сақтандыру ұйымының iшкi құжаттарына сәйкес шот бойынша операцияларды жасауды түгендеу;
      14) Қазақстан Республикасы заңдарының талаптарына сәйкес тартылған заемдардың көлемi мен шарттарын тексеру;
      15) сақтандыру ұйымының кiрiстер мен шығыстар көрiнiсiнiң толықтығы мен анықтығын тексеру;
      16) қаржы тұрақтылығының және төлем қабiлеттiлiгiнiң нормативтерiн анықтаудың дұрыстығын тексеру;
      17) шартты және мүмкiн талаптар мен мiндеттемелер бойынша, сонымен қатар баланстан тыс шоттар бойынша есеп жүргiзудiң негiздiлiгi мен анықтығын тексеру;
      18) салық төлемдерiн есептеудiң толықтығы мен дұрыстығын тексеру.
      3. Осы қаулы Қазақстан Республикасының Әдiлет министрлiгiнде тiркелген күннен бастап он төрт күн өткеннен кейiн қолданысқа енедi.
      4. Стратегия және талдау департаментi (Еденбаев Е.С.):
      1) Заң департаментiмен (Байсынов М.Б.) бiрлесiп осы қаулыны Қазақстан Республикасының Әдiлет министрлiгiнде мемлекеттiк тiркеу шараларын қолға алсын;
      2) осы қаулы Қазақстан Республикасының Әдiлет министрлiгiнде мемлекеттiк тiркелген күннен бастап он күндiк мерзiмде оны Қазақстан Республикасының Қаржы нарығын және қаржы ұйымдарын реттеу мен қадағалау жөнiндегi агенттiгiнiң мүдделi бөлiмшелерiне, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымдарына, жинақтаушы зейнетақы қорларына, Қазақстан Қаржыгерлерiнiң қауымдастығына және Қазақстанның Аудиторлар палатасына жiберсiн.
      5. Қазақстан Республикасының Қаржы нарығын және қаржы ұйымдарын реттеу мен қадағалау жөнiндегi агенттiгiнiң қызметiн қамтамасыз ету департаментi (Несiпбаев Р.Р.) осы қаулыны Қазақстан Республикасының ресми баспасөз басылымдарында жариялау шараларын қолға алсын.
      6. Осы қаулының орындалуын бақылау Қазақстан Республикасының Қаржы нарығын және қаржы ұйымдарын реттеу мен қадағалау жөнiндегi агенттiгi Төрағасының орынбасары Е.Л. Бахмутоваға жүктелсiн.

       Төраға

Об установлении требований к осуществлению аудита накопительного пенсионного фонда и страховой деятельности страховой (перестраховочной) организации

Постановление Правления Агентства Республики Казахстан по регулированию и надзору финансового рынка и финансовых организаций от 12 июля 2004 года N 206. Зарегистрировано в Министерстве юстиции Республики Казахстан 16 августа 2004 года N 3012. Утратило силу постановлением Правления Агентства Республики Казахстан по регулированию и надзору финансового рынка и финансовых организаций от 27 октября 2006 года N 229

       Утратило силу постановлением Правления Агентства Республики Казахстан по регулированию и надзору финансового рынка и финансовых организаций от 27 октября 2006 года  N 229  (постановление вводится в действие по истечении 14 дней со дня гос. регистрации в МЮ РК).

      В целях реализации  статьи 49-1  Закона Республики Казахстан "О пенсионном обеспечении Республики Казахстан" и  статьи 20  Закона Республики Казахстан "О страховой деятельности" Правление Агентства Республики Казахстан по регулированию и надзору финансового рынка и финансовых организаций ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      1. Установить следующие требования, к осуществлению аудита накопительного пенсионного фонда (далее - фонд): 
      аудит фонда должен включать рассмотрение следующих вопросов: 
      1) наличие учредительных документов, лицензии, внутренних правил, на основании которых осуществляется деятельность фонда, и соответствия их законодательству Республики Казахстан;
      2) соответствие формирования уставного капитала фонда требованиям законодательства Республики Казахстан;
      3) соответствие учетной политики, методов и способов оценки активов, обязательств и капитала фонда законодательству Республики Казахстан и международным стандартам финансовой отчетности;
      4) правильность применения типового плана счетов бухгалтерского учета для финансовой организации;
      5) проверка договоров о пенсионном обеспечении на соответствие требованиям законодательства Республики Казахстан, внутренним документам фонда; 
      6) проверка учета и своевременности поступления средств на индивидуальные пенсионные счета вкладчиков-получателей, выплат и переводов пенсионных накоплений вкладчиков-получателей в другие фонды либо страховые организации, а также соответствия документов об этом требованиям законодательства Республики Казахстан;
      7) проверка рассмотренных претензий по договорам о пенсионном обеспечении по осуществлению пенсионных выплат, обоснованности и своевременности восстановления потери пенсионных накоплений в момент перевода или выплаты пенсионных накоплений, а также пенсионных выплат, обоснованности отказов получателям в пенсионных выплатах либо переводах пенсионных накоплений;
      8) проверка состояния учета пенсионных активов и своевременность инвестирования пенсионных активов требованиям законодательства Республики Казахстан;
      9) проверка правильности начисления и выплаты комиссионного вознаграждения фондом;
      10) оценка эффективности внутреннего аудита (контроля) фонда, оценка эффективности информационных систем фонда, в том числе внедрения вспомогательного бухгалтерского учета и Главной бухгалтерской книги в автоматизированную информационную систему фонда;
      11) инвентаризация всех счетов бухгалтерского баланса, в том числе, на предмет:
      наличия первичных бухгалтерских документов;
      своевременности, полноты и точности отражения в учете и отчетности совершенных финансовых и хозяйственных операций;
      совершения операций по счету в соответствии с утвержденной учетной политикой, а также внутренними документами фонда;
      12) для корпоративных накопительных пенсионных фондов - обоснованность и своевременность восстановления потери инвестиционного дохода вкладчиков (получателей) в случае уменьшения реальной стоимости их пенсионных накоплений;
      13) проверка правильности определения собственной финансовой устойчивости фонда; 
      14) проверка полноты и достоверности отражения доходов и расходов фонда;
      15) проверка обоснованности и достоверности ведения учета по требованиям и обязательствам фонда, а также по внебалансовым счетам;
      16) своевременность сверок между фондом, кастодианом и организацией, осуществляющей инвестиционное управление пенсионными активами;
      17) проверка полноты и правильности исчисления налоговых платежей.

      2. Установить следующие требования к аудиту страховой деятельности страховой (перестраховочной) организации (далее - страховая организация):
      аудит деятельности страховой организации должен включать рассмотрение следующих вопросов:
      1) наличие учредительных документов, свидетельства о государственной регистрации страховой организации в органах юстиции, лицензии на право осуществления страховой деятельности, на основании которых осуществляется деятельность страховой организации, и соответствия их законодательству Республики Казахстан;
      2) соответствие формирования минимального уставного капитала страховой организации требованиям законодательства Республики Казахстан;
      3) соответствие осуществляемой деятельности требованиям законодательства Республики Казахстан;
      4) соответствие учетной политики, методов и способов оценки активов, обязательств и капитала страховой организации законодательству Республики Казахстан и международным стандартам финансовой отчетности;
      5) проверка правильности применения типового плана счетов бухгалтерского учета для финансовых организаций;
      6) проверка отражения в финансовой отчетности договоров страхования; 
      7) проверка рассмотренных претензий по договорам страхования и перестрахования по вопросу осуществления страховых выплат, обоснованности и своевременности осуществления страховых выплат, обоснованности отказов страхователям в страховых выплатах, а также анализ рассмотрения дел в судах по претензиям страхователей;
      8) проверка правильности отражения страховых резервов в бухгалтерском учете и достоверности их размещения в соответствии с требованиями законодательства Республики Казахстан за аудируемый период не ниже планируемого уровня существенности;
      9) проверка правильности осуществления операций по перестрахованию;
      10) соблюдение требований о максимальном объеме обязательств по отдельному договору  страхования (перестрахования);
      11) проверка правильности осуществления учета операций по страхованию, сострахованию и перестрахованию;
      12) оценка эффективности внутреннего аудита (контроля) страховой организации, эффективности информационных систем страховой организации, в том числе внедрения вспомогательного бухгалтерского учета и Главной бухгалтерской книги, в автоматизированной информационной системе страховой организации;
      13) инвентаризация всех счетов бухгалтерского баланса, в том числе, на предмет:
      наличия первичных бухгалтерских документов;
      своевременности, полноты и точности отражения в учете и отчетности совершенных финансовых и хозяйственных операций;
      совершения операций по счету в соответствии с утвержденной учетной политикой, а также внутренними документами страховой организации;
      14) проверка объема и условий привлеченных займов на соответствие требованиям законодательства Республики Казахстан;
      15) проверка полноты и достоверности отражения доходов и расходов страховой организации;
      16) проверка правильности определения нормативов финансовой устойчивости и платежеспособности; 
      17) проверка обоснованности и достоверности ведения учета по условным и возможным требованиям и обязательствам, а также по внебалансовым счетам;
      18) проверка полноты и правильности исчисления налоговых платежей.

      3. Настоящее постановление вводится в действие по истечении четырнадцати дней со дня его государственной регистрации в Министерстве юстиции Республики Казахстан.

      4. Департаменту стратегии и анализа (Еденбаев Е.С.):
      1) совместно с Юридическим департаментом (Байсынов М.Б.) принять меры к государственной регистрации в Министерстве юстиции Республики Казахстан настоящего постановления;
      2) в десятидневный срок со дня государственной регистрации в Министерстве юстиции Республики Казахстан довести настоящее постановление до сведения заинтересованных подразделений Агентства Республики Казахстан по регулированию и надзору финансового рынка и финансовых организаций, страховых (перестраховочных) организаций, накопительных пенсионных фондов, Ассоциации финансистов Казахстана и Палаты аудиторов Казахстана.

      5. Департаменту по обеспечению деятельности Агентства Республики Казахстан по регулированию и надзору финансового рынка и финансовых организаций (Несипбаев P.P.) принять меры к публикации настоящего постановления в официальных печатных изданиях Республики Казахстан.

      6. Контроль над исполнением настоящего постановления возложить на заместителя Председателя Агентства Республики Казахстан по регулированию и надзору финансового рынка и финансовых организаций Бахмутову Е.Л.

 

       Председатель