Табиғи монополиялар салаларындағы басшылықты жүзеге асыратын уәкілетті органның кемсiтпейтiн әдістемелерін бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Табиғи монополияларды реттеу агенттігі төрағасының 2014 жылғы 1 сәуірдегі № 67-НҚ бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2014 жылы 25 шілдеде № 9616 тіркелді. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2020 жылғы 22 мамырдағы № 42 бұйрығымен

      Ескерту. Күші жойылды – ҚР Ұлттық экономика министрінің 22.05.2020 № 42 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгiзiледi) бұйрығымен.
      Ескерту. Бұйрықтың тақырыбы жаңа редакцияда – ҚР Ұлттық экономика министрінің 16.02.2018 № 50 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      "Табиғи монополиялар туралы" 1998 жылғы 9 шілдедегі Қазақстан Республикасы Заңының 13-бабы 1-тармағының 4) тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      Ескерту. Кіріспе жаңа редакцияда – ҚР Ұлттық экономика министрінің 16.02.2018 № 50 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      1. Қоса беріліп отырған:

      1) Осы бұйрыққа 1-қосымшаға сәйкес Кірме жолдардың реттеліп көрсетілетін қызметтеріне тарифтерді (бағаларды, алымдар мөлшелемелерін) есептеудің кемсітпейтін әдістемесі;

      2) Осы бұйрыққа 2-қосымшаға сәйкес Темір жол көлігі, порттар және әуежайлар саласындағы табиғи монополиялар субъектілерінің реттеліп көрсетілетін қызметтеріне (тауарларына, жұмыстарына) инвестициялық тарифті (бағаны, алымдар мөлшерлемесін) есептеудің кемсiтпейтiн әдістемесі бекітілсін.

      Ескерту. 1-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Ұлттық экономика министрінің 16.02.2018 № 50 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      2. Қазақстан Республикасы Табиғи монополияларды реттеу агенттігінің Темір жол көлігі, азаматтық авиация және порттар саласындағы реттеу департаменті:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде заңнамада белгіленген тәртіппен мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрықты бұқаралық ақпарат құралдарында ресми жариялағаннан кейін Қазақстан Республикасы Табиғи монополияларды реттеу агенттігінің Интернет-ресурсында жариялауды қамтамасыз етсін.

      3. Қазақстан Республикасы Табиғи монополияларды реттеу агенттігінің Әкімшілік жұмысы департаменті осы бұйрық Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелгеннен кейін:

      1) оны бұқаралық ақпарат құралдарында заңнамада белгіленген тәртіппен ресми жариялауды қамтамасыз етсін, кейін жарияланғаны туралы мәліметтерді Қазақстан Республикасы Табиғи монополияларды реттеу агенттігінің Заң департаментіне ұсынсын;

      2) оны Қазақстан Республикасы Табиғи монополияларды реттеу агенттігінің құрылымдық бөлімшелерінің, аумақтық органдарының назарына жеткізсін.

      3) "Әділет" ақпараттық-құқықтық жйесінде ресми жариялау үшін қағаз және электронды жеткізгіштегі көшірмесін күнтізбелік он күннен аспайтын мерзімде жолдасын.

      4. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасы Табиғи монополияларды реттеу агенттігі төрағасының орынбасары А.Ж.Дүйсебаевқа жүктелсін.

      5. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

Төраға

М. Оспанов


      "КЕЛІСІЛДІ":

      Қазақстан Республикасының

      Көлік және коммуникация министрі

      ____________Ж. Қасымбек

      2014 жылғы 16 сәуір

      "КЕЛІСІЛДІ":

      Қазақстан Республикасының

      Экомика және бюджеттік

      жоспарлау министрі

      ____________Е. Досаев

      2014 жылғы 18 маусым

  Қазақстан Республикасы
Табиғи монополияларды реттеу
агенттігі төрағасының
2014 жылғы 1 сәуірдегі
№ 67–НҚ бұйрығына
1-қосымша

Кірме жолдардың реттеліп көрсетілетін қызметтеріне тарифтерді (бағаларды, алымдар мөлшерлемелерін) есептеудің кемсiтпейтiн әдістемесі

      Ескерту. Әдістеменің тақырыбы жаңа редакцияда – ҚР Ұлттық экономика министрінің 16.02.2018 № 50 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

1. Жалпы ережелер

      1. Осы Кірме жолдардың реттеліп көрсетілетін қызметтеріне тарифтерді (бағаларды, алымдар мөлшерлемелерін) есептеудің кемсiтпейтiн әдістемесі (бұдан әрі – Әдістеме) Қазақстан Республикасы "Табиғи монополиялар туралы" 1998 жылғы 9 шiлдедегі, "Темір жол көлігі туралы" 2001 жылғы 8 желтоқсандағы заңдарына, "Табиғи монополиялар субъектілерінің реттеліп көрсетілетін қызметтеріне (тауарларына, жұмыстарына) тарифтерді (бағаларды, алымдар мөлшерлемелерін) бекіту кезінде қолданылатын шығындарды қалыптастырудың ерекше тәртібін бекіту туралы" (бұдан әрі – Ерекше тәртіп) Қазақстан Республикасы Табиғи монополияларды реттеу агенттігі төрағасының 2013 жылғы 25 сәуірдегі № 130-НҚ бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 8480 болып тiркелген) сәйкес әзірленді.

      Ескерту. 1-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Ұлттық экономика министрінің 16.02.2018 № 50 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      2. Әдістеме кірме жолдардың реттеліп көрсетілетін қызметтеріне тарифтер (бағалар, алымдар мөлшерлемелерін) есептеуді айқындау мақсатында әзірленді.

      3. Осы Әдістеменің мақсаттары үшін мынадай ұғымдар қолданылады:

      вагон айналым – белгілі бір есепті кезеңде (тәулік, он күндік, ай, жыл) кірме жолға келген және одан шыққан вагондар саны;

      вагондарды беру-алып кету – кірме жолға (дан) вагондарды әкелу мен әкету жөніндегі операциялар;

      вагондарды (контейнерлерді) кіргізу-шығару – паромдарға (дан) темір жолдың кірме жолына (нан) вагондарды (контейнерлерді) кіргізу және шығару жөніндегі операциялар;

      жасанды құрылыстар – көпірлер, құбырлар, дөкірлер, сифондар, жол өткелдері, жаяу жүргіншілер көпірлері, үңгіжолдар, галереялар, тіреуіш және реттеуіш құрылыстар;

      кірме жолдардың бастапқы-соңғы бөлігі – маневрлі, тиеу-түсіру мен тасымалдау процесінің басқа да технологиялық операцияларын жүргізу үшін және тасымалдау процесімен байланысы жоқ жылжымалы құрамның тұрағы үшін ұсынылатын кірме жолдардың техникалық станциялары мен жүк пункттері жолдарының дамуын қоса алғанда, кірме жолдардың бір бөлігі;

      кірме жолдардың басты бөлігі – жылжымалы құрамның өтуі үшін ұсынылатын және беру-алып кету ұзақтығын айқындайтын кірме жолдардың бір бөлігі;

      кірме жолдар инфрақұрылымының жалпы бөлігі – субъектілер өздерінің мұқтаждары үшін, сол сияқты реттеліп көрсетілетін қызметтерді көрсету үшін пайдаланатын кірме жолдардың бір бөлігі;

      тасымалдау процесінің технологиялық операцияларында көзделмеген жылжымалы құрамның тұрағы үшін кірме жолды ұсыну – кірме жолдарда вагондар тұрған кезде тасымалдау процесінің технологиялық операцияларымен көзделмеген, яғни қызметті тұтынушының өтінімі бойынша ұсынылатын қызмет;

      уәкілетті орган – табиғи монополиялар салаларындағы басшылықты жүзеге асыратын мемлекеттік органның ведомствосы.

      Осы Әдістемеде пайдаланылатын өзге ұғымдар мен терминдер Қазақстан Республикасының табиғи монополиялар туралы және темір жол көлігі туралы заңнамасына сәйкес қолданылады.

      Ескерту. 3-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Ұлттық экономика министрінің 16.02.2018 № 50 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

2. Кірме жолдардың қызметтеріне тарифтер есептеу

      4. Кірме жолдардың реттеліп көрсетілетін қызметтеріне тарифтер есептеу кезінде көрсетілетін қызметтердің көлемі ескеріледі. Жолдар арқылы жылжымалы құрамның өтуі үшін кірме жолдарды ұсыну жөніндегі қызметтердің көлемі жылжымалы құрамды жолдардан өткізу санымен және өткізу ұзақтығымен сипатталады. Қызмет көлеміне өзінің тұтынуы үшін қажет көлем де, сыртқы клиенттерге көрсетілетін қызмет көлемдері де енгізіледі. Қызмет көлемі жылжымалы құрамның кірме жол арқылы жалпы жүрісімен вагон-километрде өлшенеді және мынадай формула бойынша айқындалады:


,

      мұндағы:


- жылжымалы құрамның өтуі үшін k кірме жолды ұсыну жөніндегі қызмет көлемі (кірме жолдар бойынша өткізудің вагон-км);

      I - k кірме жол (немесе негізгі тармақ иесі кірме жолдың бір бөлігі) арқылы вагондар тобын беру-алып кету (өткізу) саны;

      i - вагондар тобын қашықтыққа -

беру - алып кетудің (өткізудің) нақты саны;

- есепті кезеңде k кірме жол (немесе негізгі тармақ иесі кірме жолдың бір бөлігі) арқылы өткен вагондар тобын i берудегі-алып кетудегі жылжымалы құрам саны (вагон);

- k кірме жолдың басты бөлігі арқылы вагондар тобын i берудегі-алып кетудегі жылжымалы құрам өтуінің қашықтығы (км).

      Локомотив пен басқа да жылжымалы бірліктері темір жол жүрісінде жылжымалы бірлік осьтарының санын 4 (төртке) бөлу арқылы әмбебап вагондарына айналады.

      5. Маневрлі жұмыстар, тиеу-түсіру мен тасымалдау процесінің басқа да технологиялық операциялары үшін кірме жолдарды ұсыну жөніндегі қызметтер көлемі жолды және оны қайта өңдеуге уақыт алып отырған жылжымалы құрамның санымен сипатталады. Қызмет көлемі кірме жолды технологиялық операцияларға пайдалануға арналған жалпы уақытпен технологиялық операциялардың вагон-сағатында өлшенеді және мынадай формула бойынша айқындалады:


,

      мұндағы:


- маневрлі жұмыстар, тиеу-түсіру мен тасымалдау процесінің басқа да технологиялық операциялары үшін k кірме жолды ұсыну жөніндегі қызметтер көлемі (технологиялық операциялардың вагон-сағаттары);

- есепті кезеңде k кірме жолда технологиялық операцияларда тұрған вагондар тобын i берудегі-алып кетудегі жылжымалы құрам саны (вагон);

- k кірме жолда i вагондармен технологиялық операцияларда тұрған бір жылжымалы бірліктің орташа уақыты (сағат).

      Технологиялық операцияларда тұрған бір жылжымалы бірліктің орташа уақытын есептеу үшін деректер болмаған жағдайларда технологиялық операциялардың ұзақтығын тұруы үшін қабылданған жылжымалы бірлікі ескерместен кірме жолдардағы жылжымалы құрамның орташа уақытының айырмашылығы ретінде бағалау ұсынылады.

      6. Жылжымалы құрамның тұрағы үшін k кірме жолды ұсыну жөніндегі қызметтер көлемі жолды алатын жылжымалы құрамның санымен және оның тұратын уақытымен сипатталады. Көлем тұрақ кезінде жылжымалы құрамға берілген кірме жолды пайдаланудың жалпы уақытымен тұрақтың вагон-сағаттарында өлшенеді және мынадай формула бойынша айқындалады:


,

      мұндағы:


- жылжымалы құрамның тұрағы үшін k кірме жолды ұсыну жөніндегі қызметтер көлемі (тұрақтың вагон-сағаттары);

- k кірме жолда есепті кезеңде тұрған вагондардың і тобымен жылжымалы құрамның (вагондардың) саны;

- k кірме жолда і тобындағы әрбір вагон тұрағының уақыты (сағат).

      7. Реттеліп көрсетілетін қызметтерге тарифтер есептеген кезде негізге осы қызметтердің тұтынушыларымен жасалған шарттармен расталатын Субъекті кірме жолдарының жалпы санын пайдалануға ұсыну жөніндегі қызметтердің жоспарланған көлемі алынады.

      Реттеліп көрсетілетін қызметтердің көлемдері өзгерген жағдайда негізге өтінімді беру алдындағы аяқталған төрт тоқсанда ұсынылған реттеліп көрсетілетін қызметтердің нақты көлемі алынады.

      8. Көрсетілген реттеліп көрсетілетін қызметтердің көлемі төмендеген жағдайда тармақ иесі оны негіздейтін және растайтын материалдар ұсынуға тиіс.

      9. Пайдалануға ұсыну жөніндегі k кірме жолдың қызметтері бойынша тарифтік кіріс мынадай формула бойынша есептеледі:


,

      мұндағы:


– k кірме жолдың қызметтері бойынша пайдалануға ұсыну жөніндегі тарифтік кіріс;

– k кірме жолдың j қызметіне келетін нормативтік нақты шығындар (теңге);

- k кірме жолдың j қызметіне келетін пайданың ұйғарынды деңгейі (теңге).

      10. Тарифтердің шығын бөлігін қалыптастыру тәртібі үш кезеңнен тұрады:

      бірінші кезеңде тармақ иесінің өндірістік шығындары айқындалады;

      екінші кезеңде - кезең шығыстары;

      үшінші кезеңде - кірме жолдардың қызметтеріне жатқызылған шығыстар қызмет түрлері бойынша бөлінеді.

      11. Бірінші кезеңде өндірістік шығындар айқындалады.

      Кірме жолды ұстау жөніндегі өндірістік шығындар кірме жолға диспетчерлік қызмет көрсету, кірме жолды ағымды ұстау шығындарынан, кірме жолды және бағыттамалы бұрмаларды жөндеуге, кірме жолдардың және бағыттамалы бұрмалардың амортизациясына арналған шығыстардан, кірме жолға қызмет көрсету үшін іске қосылған көлік құралдары мен жабдықты ұстауға арналған және басқа да шығындардан тұрады.

      Кірме жолдардың қызметтеріне тарифтер есептеу кезінде ескерілетін шығындар олардың экономикалық мағынасына сәйкес мынадай элементтер бойынша: материалдық шығындарға, еңбекақы төлеуге арналған шығындарға, еңбекке ақы төлеу қорынан жасалатын аударымдарға, негізгі құралдардың амортизациясына, жөндеуге, өзге шығындарға топталады.

      Кірме жолдың нақты қашықтығын, жер төсемінің, жасанды құрылыстарды ағымды ұстау және шаруашылық тәсілмен атқарылатын жөндеу үшін қажетті кірме жолдың жоғарғы құрылысының материалдарына (рельстер, шпалдар, шағыртастар немесе басқа да балластық материал, бекітпе бөлшектер (бұрандар, тегірлер, төсемдер, балдақтар) шығындар қалыптастыру мынадай формула бойынша жүргізіледі:



      мұндағы:


- кірме жолдың жоғарғы құралысының материалдарына арналған шығындар;

- жұмыстардың k түрі орындалатын кірме жол учаскесінің ұзындығы (км (дана));

- кірме жолдардың 1 километріне материалдар шығысының нормасы (материал түрін өлшеу бірлігі/км);

      k - атқарылатын жұмыстардың түрі: ағымдағы ұстау, көтергіш жөндеу;


- материал түрінің бірлігіне баға (теңге);

      m - материал түрі.

      Отынға арналған шығындар Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2009 жылғы 11 тамыздағы № 1210 қаулысымен бекітілген жанар-жағармай материалдары шығыстары және автокөлікті күтіп ұстауға арналған шығыстары нормаларының негізінде айқындалады.

      Электр энергиясына арналған шығындар кірме жолды, өндірістік ғимараттарды жарықтандыруға, орталықтандырылған бұрмалардың электр жетектерін қоректендіру үшін электр энергиясының шығысына сүйене отырып және тарифтерді (бағаларды, алымдар, мөлшерлемелеріне) ескере отырып айқындалады.

      Жалақы тарифтік мөлшерлемелерге және персоналдың лауазымдық айлық ақыларына сүйене отырып есептеледі.

      Көмекші және қызмет көрсетуші персоналдың еңбегіне ақы төлеу шығындарына клиенттермен есеп айырысулармен, негізгі құралдарды ұстаумен, қызмет көрсетумен және күзетумен айналысатын персоналдың (тауар кассирлері, өндірістік үй-жайлардың сыпырушылары, күзетшілер, жүргізушілер, машинистер, ілмекшілера) еңбегіне ақы төлеу шығындар жатады.

      Еңбекке ақы төлеу шығындарды қалыптастырған кезде негізгі құралдар құнының өсуіне әкелетін күрделі жөндеумен айналысатын персоналдың саны есепке алынбайды.

      Өндірістік, көмекші, және қызмет көрсетуші персоналдың еңбекақысының қорынан аударымдар төлеуге арналған шығындар салық заңнамасында белгіленген тәртіппен мөлшерлемелерге сәйкес айқындалады.

      Негізгі құралдардың амортизациясы біркелкі (тіксызықтық) есептен шығару әдісі бойынша олардың теңгерімдік (бастапқы) құнына сүйене отырып есептеледі. Амортизацияны есептеудің өзге әдістерін қолдану уәкілетті органмен келісіледі.

      12. Кірме жолдар тарифтерінің шығын бөлігін қалыптастырудың екінші кезеңінде кірме жолдардың реттеліп көрсетілетін қызметтеріне жатқызылатын Субъектінің кезең шығыстары айқындалады. Субъекті қызметтерінің реттеліп көрсетілетін түрлеріне тікелей жатқызуға болмайтын кезең шығыстары мына көрсеткіштерге:

      әкімшілік шығыстар - Субъекті өндірістік персоналының еңбекке ақы төлеу қорына тепе-тең;

      жалпы шаруашылық шығыстар - Субъект көрсететін қызметтердің әрбір түрі бойынша өндірістік шығындарға тепе-тең;

      салық пен алымдар (негізгі құралдарға байланысты), сыйақы төлеуге арналған шығыстар - Субъекті көрсететін қызметтердің әрбір түріне жатқызылған активтердің қалдық құнына тепе-тең бөлінеді.

      13. Кірме жолдары негізгі қызметке қызмет көрсететін және олар кәсіпорынның (өнеркәсіптік, кен-химия, металлургия және басқа да кешендердің) қосалқы қызметі болып табылатын Субъектілердің тарифтеріне қосылатын қолданысқа енгізілген активтердің шығындары мен мөлшерін есептеген кезде мынадай рұқсаттар пайдаланылады:

      өзінің мұқтаждары үшін де, тұтынушыларға қызмет көрсету үшін де пайдаланылатын кірме жолдар құрылымының сипаттамалары біртекті деп саналады;

      реттеліп көрсетілетін қызметтер көрсететін кірме жолдардың шекаралары өзінің мұқтаждары үшін де, тұтынушыларға қызмет көрсету үшін де пайдаланылатын кірме жолдардың жалпы бөлігінің қашықтығымен айқындалады;

      тарифтердің кіріс бөлігін есептеу үшін қолданысқа енгізілген активтердің мөлшері кірме жолдардың жалпы бөлігі активтерінің қалдық құнымен айқындалады.

      14. Үшінші кезеңде реттеліп көрсетілетін қызметтердің түрлері бойынша тарифтердің шығын бөлігі айқындалады. Шығындар кірме жолдардың реттеліп көрсетілетін қызметтерінің арасында бір өлшегішке келтірілген болжанып отырған көлемдерге тепе-тең бөлінеді:


,

      мұндағы:

      a =

b =



- Субъеткінің барлық - кірме жолдары бойынша шығындарды қосу арқылы кірме жолдары жылжымалы құрамды өткізу үшін басты бөлікті ұсыну бойынша қызметтерге жатқызылған шығындар (теңге);

- технологиялық операциялар үшін кірме жолдарды ұсыну жөніндегі қызметтерге жатқызылған шығындар (теңге);

- технологиялық операциялар мен тұрақ үшін кірме жолдардың бастапқы-соңғы бөлігін ұсыну жөніндегі қызметтерге жатқызылған шығындар (теңге);

- жылжымалы құрамның тұрағы үшін кірме жолдарды ұсыну жөніндегі қызметтерге жатқызылған шығындар (теңге);

- кірме жолдардың пайдалануға беру бойынша жатқызылған шығындар (теңге);

      I=I1+I2– кірме жолдардың жалпы ұзына бойы ұзындығы (км),

      мұндағы:

      I - кірме жолдардың жалпы ұзына бойы ұзындығы (км);

      I1- кірме жолдардың басты бөлігінің ұзына жайылған ұзындығы (км);

      I2- кірме жолдардың бастапқы-соңғы бөлігінің ұзына бойы ұзындығы (км);


- маневрлі жұмыстар, тиеу-түсіру мен тасымалдау процесінің басқа да технологиялық операциялары үшін k кірме жолды ұсыну жөніндегі қызметтер көлемі (технологиялық операциялардың вагон-сағаттары);

- жылжымалы құрамның тұрағы үшін k кірме жолды ұсыну жөніндегі қызметтер көлемі (тұрақтың вагон-сағаттары) айқындалады.

      15. Субъектінің кірме жолдар қызметтеріне арналған тарифке енгізілетін жиынтықты пайда қолданысқа енгізілген активтер құнының және қолданысқа енгізілген активтердің реттелетін базасына пайда ставкасының негізінде және нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 3300 тіркелген, Қазақстан Республикасы Табиғи монополияларды реттеу агенттігі төрағасының 2004 жылғы 6 желтоқсандағы № 472-НҚ бұйрығымен бекітілген, Магистральдық темір жол желісі мен кірме жолдар қызметтерін көрсетуші табиғи монополиялар субъектілерінің іске қосылған активтерінің реттелетін базасына пайда ставкасын есептеу жөніндегі нұсқаулыққа сәйкес айқындалады:

      Р = A•d,

      Р - кірме жолдар қызметіне келетін Субъекті пайдасының ұйғарынды деңгейі (теңге);

      А - кірме жолдар қызметіне келетін қолданысқа енгізілген активтердің реттелетін базасы (теңге);

      D - реттелетін базаға пайда ставкасы (%).

      16. Тармақ иесінің қолданысқа енгізілген активтерінің реттелетін базасын айқындау үшін заңнамада белгіленген тәртіппен қайта бағалау қорытындылары бойынша белгіленген негізгі құралдардың қалдық құны пайдаланылады.

      17. Субъектінің реттеліп көрсетілетін қызметтерінің түрлері бойынша жалпы пайда кірме жолдардың барлығы үшін реттеліп көрсетілетін түрлері бойынша пайданы қосу арқылы айқындалады.

      18. Пайдалану үшін кірме жолды ұсыну жөніндегі кірме жол қызметтеріне тариф субъектінің кірме жолдарының топтары үшін мынадай формула бойынша есептеледі:



      мұндағы:

      Tj- кірме жолдарды ұсыну жөніндегі қызметтің j түріне тариф;

      Dj- кірме жолдарды ұсыну жөніндегі қызметтің j түрінен алынған тарифтік кіріс, теңге;

      Qj- кірме жолдарды ұсыну жөніндегі қызметтің j түрінің болжанып отырған көлемі.

      19. Жүріс үшін кірме жолды ұсыну жөніндегі қызметке тариф 1 вагон - км-ға тарифтік смета ретінде айқындалады және көрсетілген қызметтің құны қызмет көлемнің тарифтік сметаға көбейтіндісі ретінде айқындалады:

      S1=T1 Q1

      мұндағы:

      S1- өту үшін кірме жолды ұсыну жөніндегі көрсетілген қызметтің құны;

      T1- 1 вагон-кми тарифтік мөлшерлеме;

      Q1- жылжымалы құрамның өтуі үшін кірме жолды ұсыну жөніндегі қызмет көлемі (кірме жолдар бойынша өткізудің вагон-км);

      Маневрлі жұмыстар (операциялар), тиеу-түсіру мен тасымалдау процесінің басқа да технологиялық операциялары үшін кірме жолды ұсынғанына төлемақы әдістеменің осы тармағының бірінші бөліміне сәйкес есептеледі:

      S2=T2 Q2,

      мұндағы:

      S2- маневрлі жұмыстар, тиеу-түсіру мен тасымалдау процесінің басқа да технологиялық операциялары үшін кірме жолды ұсыну жөніндегі көрсетілген қызмет құны (технологиялық операциялардың вагон-сағаттары);

      T2- 1 вагон-сағ тарифтік мөлшерлеме;

      Q2- маневрлі жұмыстар, тиеу-түсіру мен тасымалдау процесінің басқа да технологиялық операциялары үшін k кірме жолды ұсыну жөніндегі қызметтер көлемі (технологиялық операциялардың вагон-сағаттары).

  Қазақстан Республикасы
Табиғи монополияларды реттеу
агенттігі төрағасының
2014 жылғы 1 сәуірдегі
№ 67-НҚ бұйрығына
2-қосымша

Темір жол көлігі, порттар және әуежайлар саласындағы табиғи монополиялар субъектілерінің реттеліп көрсетілетін қызметтеріне (тауарларына, жұмыстарына) инвестициялық тарифті (бағаны, алымдар мөлшерлемесін) есептеудің кемсiтпейтiн әдістемесі

      Ескерту. Әдістеменің тақырыбы жаңа редакцияда – ҚР Ұлттық экономика министрінің 16.02.2018 № 50 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

1. Жалпы ережелер

      1. Темір жол көлігі, порттар және әуежайлар саласындағы табиғи монополиялар субъектілерінің реттеліп көрсетілетін қызметтеріне (тауарларына, жұмыстарына) инвестициялық тарифті (бағаны, алымдар мөлшерлемесін) есептеудің кемсiтпейтiн әдістемесі (бұдан әрі – Әдістеме) Қазақстан Республикасының "Табиғи монополиялар туралы" 1998 жылғы 9 шiлдедегі, "Темір жол көлігі туралы" 2001 жылғы 8 желтоқсандағы, "Сауда мақсатында теңізде жүзу туралы" 2002 жылғы 17 қаңтардағы, "Инвестициялар туралы" 2003 жылғы 8 қаңтардағы заңдарына, "Табиғи монополиялар субъектілерінің реттеліп көрсетілетін қызметтеріне (тауарларына, жұмыстарына) тарифтерді (бағаларды, алымдар мөлшерлемелерін) бекіту кезінде қолданылатын шығындарды қалыптастырудың ерекше тәртібін бекіту туралы" (бұдан әрі – Ерекше тәртіп) Қазақстан Республикасы Табиғи монополияларды реттеу агенттігі төрағасының 2013 жылғы 25 сәуірдегі № 130-НҚ бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 8480 болып тiркелген) және Қазақстан Республикасының әуе кеңістігін пайдалану және авиация қызметі саласындағы өзге де актілерге сәйкес әзірленді.

      Ескерту. 1-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Ұлттық экономика министрінің 16.02.2018 № 50 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      2. Осы Әдістеме Темір жол көлігі, порттар және әуежайлар саласындағы реттеліп көрсетілетін қызметтеріне тарифтер (бағалар, алымдар мөлшерлемелерін) есептеу тетігін тәртібін айқындайды.

      3. Осы Әдістеменің мақсаттары үшін мынадай ұғымдар қолданылады:

      жоба өтелімділігінің кезеңі – инвестицияның толық қайтарылуы және инвестормен және уәкілетті органның ведомствосымен (бұдан әрі – уәкілетті орган) келісілген инвестициялық пайда алу жүзеге асырылатын уақыт аралығы. Әдістеменің мақсаттары үшін жоба өтелімділігінің кезеңі инвестициялық жобаны пайдалану фазасына тең белгіленеді;

      инвестициялық жобаны іске асыру кезеңі – Субъект белгіленген тәртіппен келісілген және бекітілген инвестициялық жобаны іске асыратын уақыт аралығы. Жобаны іске асыру кезеңінде екі фаза бөлінеді: инвестициялық, оның ішінде инвестициялар салу жүзеге асырылады және пайдалану оның ішінде субъект активтерді пайдалануға байланысты қызметтерді көрсетуден кірістер алады және оған инвестициялық тариф (баға, алым мөлшерлемесі) қолданылады;

      инвестициялық тарифтік кіріс – табиғи монополия субъектісінің инвестициялық жобаны пайдалану фазасын іске асыру кезеңіндегі және жоба өтелімділігінің кезеңі аяқталғанға дейін инвестициялық жобаны іске асырудың әрбір жылындағы кірісі;

      инвестициялық тарифтік смета – жоба өтемділігінің кезеңіне және инвестициялық жобаны іске асырудың әрбір жылына бекітілетін тарифтік смета;

      инвестициялық үстемеақы – жобаның өтелімділігі кезеңінде инвестордың күрделі салымдарын өтеу сомасын және сыйақысын (пайдасын) қамтитын инвестициялық тарифтің құрамдасы;

      Әдістемеде пайдаланылатын өзге ұғымдар мен терминдер табиғи монополиялар туралы және инвестициялар заңнамаға сәйкес қолданылады.

      Ескерту. 3-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Ұлттық экономика министрінің 16.02.2018 № 50 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

2. Инвестициялық тарифті (баға, алым мөлшерлемелесін) есептеу

      4. Инвестициялық жобаның пайдалану кезеңі ішінде алынатын инвестициялық тарифтік кіріс экономикалық негізделген шығындардан, пайда мен инвестициялық үстемеақыдан құрастырылады және мына формула бойынша анықталады.

      ИТК = Ш+П+ИҮ, (барлық жоба үшін),

      мұндағы:

      ИТК - қызметтің әрбір өлшігішіне есептегенде инвестициялық тарифтік кіріс (темір жол көлігі, порттар және әуежайлар саласындағы субъектілер үшін темір жол көлігі, порттар және әуежайлар саласындағы тарифтер есептеудің тиісті әдістерімен айқындалады);

      Ш - активтердің қызметі мерзімдерінің негізінде есептелетін амортизациялық аударымдарды және салық аударымдарын қоса алғанда, пайдалану шығындары;

      П - заңнаманың талаптарына сәйкес анықталатын пайда;

      ИҮ - уәкілетті оргнанмен келісілген инвестициялық үстемеақының мөлшері.

      Немесе инвестициялық жобаның пайдалану фазасының жеке жылына:

      ИТКі = ШЧТі+Пі+ИҮ/ПҚ,

      мұндағы:

      і - жыл нөмірі;

      ИТКі - қызметтің әрбір өлшегіші бойынша есептегенде жобаны іске асырудың і жылындағы инвестициялық тарифтік кіріс;

      ШЧТі - активтердің кызметі мерзімдерінің негізінде есептелетін және і жылына жатқызылатын амортизациялық аударымдарды қоса алғанда, пайдалану шығындары;

      Пі - заңнамаға сәйкес аңықталатын, і жылына жатқызылатын пайда;

      ИҮ - уәкілетті органмен келісілген инвестициялық үстемеақының мөлшері;

      ПҚ - жобаның пайдалану кезенің ұзақтығы, жыл.

      5. Пайдалану шығыстарына қызметтерді көрсету үшін қажетті материалдық және материалдық емес шығындар, оның ішінде шикізатқа, материалдарға, отынға, энергияға арналған шығындар, еңбекақы төлеуге арналған шығыстар, инвестициялық жобаны іске асыру үшін кредиттерге сыйақылар төлеуге арналған шығындар, заңнамада белгіленген тәртіппен міндетті сақтандыру түрлеріне арналған шығындар, тікілей сызық (біркелкі) әдіс бойынша есептелген негізгі құралдардың және материалдық емес активтердің амортизациялық аударымдарды, нормативтік ысыраптаға байланысты шығындар жатады.

      ИТК =

ИТК,

      і - жылы деп күнтізбелік 365 күнге тең келетін уақыт кезеңі (күнтізбелік жыл) түсініледі.

      6. Пайданы есептеу (П немесе Пі) темір жол көлігі және порттар саласындағы тарифтерді есептеудің қолданыстағы әдісмтемелеріне және Ерекше тәртіпте көзделген шектеулерге сәйкес жүзеге асырылады.

      7. Инвестициялық үстемеақы (ИҮ) мынадай формула бойынша анықталады:

      ИҮ= Амортизацияның

+ Пайданың

,

      мұндағы:

      Амортизацияның

– салынған инвестициялар есебінен құрылған активтердің бастапқы құнының және инвестициялық жоба өтелімділігінің кезеңінің пайдалану кезеніңе тікелей сызық біркелкі есептеу әдісі бойынша есептелген негізгі құралдар мен материалдық емес активтердің амортизациялық аударымдарының арасындағы айырмашылық, яғни:

      Амортизацияның

= АҚ-

АОі,

      мұндағы:

      АҚ - негізгі құралдар мен материалдық емес активтердің бастапқы құны;

      АОі - і жылындағы активтердің амортизациясы.

      Пайданың – инвестициялық жобада көзделген және уәкілетті органан келісілген пайда деңгейінің және Әдістеменің 7-тармағына сәйкес есептелетін пайданың арасындағы айырмашылық, яғни:

      Пайданың

= ПП -

Пі,

      мұндағы:

      ПП - инвестициялық жобада көзделген және уәкілетті органмен белгіленген тәртіппен келісілген пайданың деңгейі;

      Пі - заңнаманың талаптарына сәйкес анықталатын пайда.

      8. Инвестициялық тарифтің (бағаның, алым мөлшерлемесінің) деңгейі мына формула бойынша есептеледі:

      HTji = ИТДji/Vji,

      мұндағы:

      j - қызмет өлшегіші;

      i - инвестициялық жобаның пайдалану кезеңі жылының нөмірі;

      Иtji - инвестициялық жобаның пайдалану кезеңінің жылында табиғи монопополия субъектісі қызметінің j өлшегіші бойынша инвестициялық тариф (бағаны, алым мөлшерлемелесі);

      ИТДji - инвестициялық жобаның пайдалану фазасының i жылында табиғи монопополия субъектісі қызметенің j өлшегішіне есептелген инвестициялық тарифтік кіріс;

      Vji - инвестициялық жобаны пайдалану кезеңінің жылында j қызметенің көлемі. Иtji мен Vji уәкілетті орган белгіленген тарифті саралау факторлары бойынша бөлінген қызметтердің жиынтық көлемінің әрбір сегменті үшін анықталады.

      9. Инвестициялық тарифті қосымшыға сәйкес есептеу.

      10. Инвестициялық тарифті есептеу негізі:

      1) инвестициялық жобаны іске асыру кезеңінде ұсынылатын қызметтерге сұраныс дамуының перспективаларын бағалау;

      2) тұтастай инвестициялық жобадан және жоба өтелімдігінің кезеңі ішінде жылдар бойы қызметтер көрсетуден ақша түсімдері көлемдеріні болжамы;

      3) күрделі салымдарды және жоба өтелімділігі кезеңі ішінде тұтастай инвестициялық жобадан және жылдар бойы пайыздар бойыша өтемақыны қоса алғанда, шығыстар көлемінің болжамы;

      4) уәкілетті органмен келісілген инвестициялық жобаның өтелімдік кезеңі және инвестициялық жобаны пайдалану кезенңінің басталуы туралы деректер;

      5) инвестор сыйақысының (пайдасының) деңгейі;

      6) инвестициялық жобаның жобалау құжаттамасы;

      7) инвестициялық тарифтік смета болып табылады.

  Темір жол көлігі, порттар және әуежайлар саласындағы
табиғи монополиялар субъектілерінің реттеліп
көрсетілетін қызметтеріне (тауарларына, жұмыстарына)
инвестициялық тарифті (бағаны, алымдар мөлшерлемесін)
есептеу әдістемесіне
қосымша

      Инвестициялық тарифті есептеу



Жоба өтелімділігінің кезеңі

Қалыпты тарифтің қолданысы (активтерді пайданудың инвестициядан кейінгі кезеңі)

Инвестициялық кезең

Инвестициялық жобаның пайдалану кезеңі

Активтер қызметінің мерзімі

1 жыл

i-жыл


n-жылы

Барлығы



n+m-жыл *

I

Пайдалану шығындары

Зинвест*

1

i


n

?Шi

n+1


m+n

II

Оның ішінде: активтердің амортизациясы

х

1

i


n

?Аi

n+1


m+n

III

Пайда

х

1

i


n

?Пi

Пn+1


Пm+n

IV

Амортизацияның Д

х

А/n

А/n

А/n

А/n

А/n

А=СА-?(Аi+n)

х


Х

V

ПайданыңД

х

О/n

О/n

О/n

О/n

О/n

ПО=ПП-? Пi

х


х

VI

Инвестициялық тарифтік кіріс (I жол + III жол + IV жол + V жол)

х

ТК

ТК


ТКn

ТД=?ИТкi

х


х

VII

Заттай өлшегіштерде көрсетілген қызметтердің

көлемі*

х

i

i


n

х

n+1


m+n

VIII

Инвестициялық тариф (баға, алым мөлшерлемесі) VI/жол VII жол)

х

Т1

Тi


Тn

х


х


      Есертпе*: АҚ- активтердің құны (негізгі құралдар мен материалдық емес активтер), n– инвестициялық жобаны пайдалану кезеңінің ұзақтығы, m+n - активтер қызметінің мерзімі, Шинвест-т тарифтің құрамында ескерілетін және пайдалану кезеңіне бөлінетін, яғни Ерекше тәртіпке сәйкес

Щi енгізілетін инвестициялық шығындар, ПП- уәкілетті органмен келісілген инвестициялық жобада көзделген пайда.

Об утверждении недискриминационных методик уполномоченного органа, осуществляющего руководство в сферах естественных монополий

Приказ Председателя Агентства Республики Казахстан по регулированию естественных монополий от 1 апреля 2014 года № 67-НҚ. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 25 июля 2014 года № 9616. Утратил силу приказом Министра национальной экономики Республики Казахстан от 22 мая 2020 года № 42.

      Сноска. Утратил силу приказом Министра национальной экономики РК от 22.05.2020 № 42 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).
      Сноска. Заголовок в редакции приказа Министра национальной экономики РК от 16.02.2018 № 50 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      В соответствии с подпунктом 4) пункта 1 статьи 13 Закона Республики Казахстан от 9 июля 1998 года "О естественных монополиях" ПРИКАЗЫВАЮ:

      Сноска. Преамбула в редакции приказа Министра национальной экономики РК от 16.02.2018 № 50 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      1. Утвердить прилагаемые:

      1) Недискриминационную методику расчета тарифов (цен, ставок, сборов) на регулируемые услуги подъездных путей, согласно приложению 1 к настоящему приказу;

      2) Недискриминационную методику расчета инвестиционного тарифа (цены, ставки сборов) на регулируемые услуги (товары, работы) субъектов естественных монополий в сфере железнодорожного транспорта, портов и аэропортов, согласно приложению 2 к настоящему приказу.

      Сноска. Пункт 1 в редакции приказа Министра национальной экономики РК от 16.02.2018 № 50 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      2. Департаменту по регулированию в сфере железнодорожного транспорта, гражданской авиации и портов Агентства Республики Казахстан по регулированию естественных монополий обеспечить:

      1) в установленном законодательством порядке государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) опубликование настоящего приказа на интернет-ресурсе Агентства Республики Казахстан по регулированию естественных монополий, после официального опубликования в средствах массовой информации.

      3. Департаменту административной работы Агентства Республики Казахстан по регулированию естественных монополий после государственной регистрации настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан:

      1) обеспечить в установленном законодательством порядке его официальное опубликование в официальных средствах массовой информации, с последующим представлением в Юридический департамент сведений об опубликовании;

      2) довести его до сведения структурных подразделений, территориальных органов Агентства Республики Казахстан по регулированию естественных монополий;

      3) в срок не превышающий десяти календарных дней направить копию в бумажном и электронном носителе для официального опубликования в Информационно-правовой системе "Әділет".

      4. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на заместителя Председателя Агентства Республики Казахстан по регулированию естественных монополий Дуйсебаева А.Ж.

      5. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

Председатель

М. Оспанов

"СОГЛАСОВАН"


Министр транспорта


и коммуникаций


Республики Казахстан


__________________ Ж. Касымбек


16 апреля 2014 год


"СОГЛАСОВАН"


Министр экономики


и бюджетного планирования


Республики Казахстан


__________________ Е. Досаев


18 июня 2014 год



  Приложение 1
к приказу Председателя
Агентства Республики
Казахстан по регулированию
естественных монополий
от 1 апреля 2014 года № 67 - ОД

Недискриминационная методика расчета тарифов (цен, ставок, сборов) на регулируемые услуги подъездных путей

      Сноска. Заголовок в редакции приказа Министра национальной экономики РК от 16.02.2018 № 50 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

1. Общие положения

      1. Настоящая Недискриминационная методика расчета тарифов (цен, ставок, сборов) на регулируемые услуги подъездных путей (далее – Методика) разработана в соответствии с законами Республики Казахстан от 9 июля 1998 года "О естественных монополиях", от 8 декабря 2001 года "О железнодорожном транспорте", приказом Председателя Агентства Республики Казахстан по регулированию естественных монополий от 25 апреля 2013 года № 130-ОД (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 8480) "Об утверждении Особого порядка формирования затрат, применяемом при утверждении тарифов (цен, ставок сборов) на регулируемые услуги (товары, работы) субъектов естественных монополий" (далее – Особый порядок).

      Сноска. Пункт 1 в редакции приказа Министра национальной экономики РК от 16.02.2018 № 50 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      2. Методика разработана в целях определения расчета тарифов (цен, ставок сборов) на регулируемые услуги подъездных путей.

      3. Для целей настоящей Методики применяется следующие понятия:

      вагонооборот – количество вагонов, поступивших на подъездной путь и убывших с него за определенный отчетный период (сутки, декаду, месяц, год);

      подача-уборка вагонов – операции по приему и сдаче вагонов на (с) подъездной путь;

      накатка-выкатка вагонов (контейнеров) – операции по накату и выкату вагонов (контейнеров) с (на) железнодорожного подъездного пути на (с) паромы;

      искусственные сооружения – мосты, трубы, дюкеры, сифоны, путепроводы, пешеходные мосты, тоннели, галереи, подпорные и регуляционные сооружения;

      начально-конечная часть подъездных путей – часть подъездных путей, включая путевое развитие технических станций подъездных путей и грузовых пунктов, предоставляемых для производства маневровых, погрузочно-разгрузочных и других технологических операций перевозочного процесса и для стоянки подвижного состава не связанной с перевозочным процессом;

      главная часть подъездных путей – часть подъездных путей, предоставляемая для проезда подвижного состава и определяющая дальность подачи-уборки;

      общая часть инфраструктуры подъездных путей – часть подъездных путей субъектов, используемая как для собственных нужд, так и для оказания регулируемых услуг;

      предоставление подъездного пути для стоянки подвижного состава, непредусмотренной технологическими операциями перевозочного процесса – услуга, которая предоставляется при отстое вагонов на подъездных путях, непредусмотренном технологическими операциями перевозочного процесса, то есть по заявке потребителя услуги;

      уполномоченный орган – ведомство государственного органа, осуществляющего руководство в сферах естественных монополий.

      Иные понятия и термины, используемые в настоящей Методике, применяются в соответствии с законодательством Республики Казахстан о естественных монополиях и о железнодорожном транспорте.

      Сноска. Пункт 3 в редакции приказа Министра национальной экономики РК от 16.02.2018 № 50 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

2. Расчет тарифов на услуги подъездных путей

      4. При расчете тарифов на регулируемые услуги подъездных путей учитывается объем предоставляемых услуг. Объем услуг по предоставлению подъездных путей для проезда подвижного состава по путям, характеризуется количеством пропущенного по путям подвижного состава и дальностью пропуска. В объем услуги включаются объемы, как для собственного потребления, так и объемы услуг, оказываемых внешним клиентам. Объем услуги измеряется общим пробегом подвижного состава по подъездному пути в вагоно-километрах пропуска и определяется по формуле:


,

      где:


- объем услуг по предоставлению k-ого подъездного пути для проезда подвижного состава (вагоно-км пропуска по подъездным путям);

      I - количество подачи-уборки (проездов) группы вагонов по k-му подъездному пути (или части подъездного пути основного ветвевладельца);

      i - номер конкретной подачи-уборки (проездов) группы вагонов на дальность -

;

- количество подвижного состава в i - й подаче-уборке группе вагонов, проследовавший (туда и обратно) по k-му подъездному пути (или части подъездного пути основного ветвевладельца) за расчетный период (вагон);

- расстояние проезда подвижного состава в i - й подаче-уборке группы вагонов по главной части k-го пути (км).

      Локомотив и другие подвижные единицы на железнодорожном ходу преобразуются в универсальные вагоны, путем деления количества осей движимой единицы на 4 (четыре).

      5. Объем услуг по предоставлению подъездных путей для маневровых работ, погрузки-выгрузки и других технологических операций перевозочного процесса характеризуется количеством подвижного состава, занимающим путь и временем его переработки. Объем услуги измеряется общим временем использования подъездного пути под технологическими операциями в вагоночасах технологических операций и определяется по формуле:



      где:


- объем услуг по предоставлению k-ого подъездного пути, для маневровых работ, погрузки-выгрузки и других технологических операций перевозочного процесса (вагоно - часы технологических операций);

- количество подвижного состава в i - й подаче-уборке группе вагонов, находившиеся под технологическими операциями на k-ом подъездном пути за расчетный период (вагон);

- среднее время пребывания одной подвижной единицы под технологическими операциями с i -й группы вагонов на k-ом подъездном пути, (час).

      В случаях отсутствия данных для расчета среднего времени пребывания подвижной единицы под технологическими операциями рекомендуется оценить продолжительность технологических операций как разницу среднего времени пребывания подвижного состава на подъездных путях без учета подвижных единиц, принятых для отстоя.

      6. Объем услуг по предоставлению k-го подъездного пути для стоянки подвижного состава характеризуется количеством подвижного состава, занимающим путь и временем его стоянки. Объем измеряется общим временем использования подъездного пути под подвижным составом на отстое в вагоно-часах стоянки и определяется по формуле:


,

      где:


- объем услуг по предоставлению k-ого подъездного пути для стоянки подвижного состава (вагоно-часы стоянки);

- количество подвижного состава с i -й группы вагонов, простоявших за расчетный период на k-ом подъездном пути (вагон);

- время стоянки каждого вагона с i -й группы на k-ом подъездном пути (час).

      7. При расчете тарифов на регулируемые услуги за базу принимается планируемый объем услуг по предоставлению в пользование общего количества подъездных путей Субъекта, подтвержденный заключенными договорами с потребителями данных услуг.

      В случае изменения объемов регулируемых услуг, за базу принимается фактический объем оказанных регулируемых услуг за четыре законченных квартала, предшествующие подаче заявки, или за предыдущий календарный год.

      8. В случае снижения объемов оказанных регулируемых услуг, ветвевладелец должен представить обосновывающие и подтверждающие материалы.

      9. Тарифный доход по услугам k-го подъездного пути по предоставлению в пользование рассчитывается по следующей формуле:


,

      где:


- тарифный доход по услугам k-го подъездного пути по предоставлению в пользование;

- нормативно-фактические затраты, приходящиеся на j-ую услугу k-го подъездного пути (тенге);

- допустимый уровень прибыли, приходящийся на j-ую услугу k-го подъездного пути (тенге).

      10. Порядок формирования затратной части тарифов состоит из трех этапов:

      на первом этапе определяются производственные затраты ветвевладельца;

      на втором - расходы периода;

      на третьем - расходы, отнесенные на услуги подъездных путей, распределяются по видам услуг.

      11. На первом этапе определяются производственные затраты. Производственные затраты по содержанию подъездного пути состоят из затрат по диспетчерскому обслуживанию подъездного пути, текущему содержанию подъездного пути, расходов на ремонты подъездного пути и стрелочных переводов, амортизацию подъездных путей и стрелочных переводов, затрат на содержание и обслуживание транспортных средств и оборудования, задействованных на обслуживании подъездного пути и другие.

      Затраты, учитываемые при расчете тарифов на услуги подъездных путей, группируются в соответствии с их экономическим содержанием по следующим элементам: материальные затраты, затраты на оплату труда, отчисления от фонда оплаты труда, амортизация основных средств, ремонт, прочие затраты.

      Формирование затрат на материалы верхнего строения подъездного пути (рельсы, шпалы, щебень или другой балластный материал, крепежные детали (болты, гайки, прокладки, костыли), необходимые для текущего содержания фактической протяженности подъездных путей, земляного полотна, искусственных сооружений и ремонта, выполняемого хозяйственным способом, производится по следующей формуле:



      где:


- затраты на материалы верхнего строения подъездного пути;

      Ik - протяженность участка подъездного пути, на котором выполняется k-тый вид работ (км (шт.));


- норма расхода материалов на 1 км подъездных путей (единица измерения вида материала/км);

      k - вид выполняемых работ: текущее содержание, подъемочный ремонт;


- цена за единицу вида материала (тенге);

      m - вид материала.

      Затраты на топливо определяются на основе норм расходов горюче-смазочных материалов и расходов на содержание автотранспорта, утвержденных постановлением Правительства Республики Казахстан от 11 августа 2009 года № 1210.

      Затраты на электроэнергию определяются исходя из норм расхода электроэнергии на освещение подъездного пути, производственных зданий, для питания электроприводов централизованных стрелок и с учетом тарифов (цен, ставок сборов).

      Заработная плата исчисляется исходя из тарифных ставок и должностных окладов персонала.

      К затратам на оплату труда вспомогательного и обслуживающего персонала относятся затраты на оплату труда персонала, занятого расчетами с клиентами, содержанием, обслуживанием и охраной основных средств (товарные кассиры, уборщики производственных помещений, сторожа, водители, машинисты, стропальщики).

      При формировании затрат на оплату труда не учитывается численность персонала, занятого капитальным ремонтом, приводящим к увеличению стоимости основных средств.

      Затраты на выплату отчислений от фонда оплаты труда производственного, вспомогательного и обслуживающего персонала определяются в соответствии со ставками, в порядке, установленном налоговым законодательством.

      Амортизация основных средств рассчитывается исходя из их балансовой (первоначальной) стоимости по методу равномерного (прямолинейного) списания. Применение иных методов начисления амортизации согласовывается с уполномоченным органом.

      12. На втором этапе формирования затратной части тарифа подъездных путей определяются расходы периода Субъекта, относимые на регулируемые услуги подъездных путей. Расходы периода, которые нельзя прямо отнести на регулируемые виды услуг Субъекта, распределяются пропорционально следующим показателям:

      административные расходы - пропорционально фонду оплату труда производственного персонала Субъекта;

      общехозяйственные расходы - пропорционально производственным затратам по каждому виду услуг, оказываемых Субъектом;

      налоги и сборы (связанные с основными средствами), расходы на выплату вознаграждения - пропорционально остаточной стоимости активов, отнесенных на каждый вид услуг, оказываемых Субъектом.

      13. При расчете затрат и размеров задействованных активов, включаемых в тарифы Субъектов, подъездные пути которых обслуживают основную деятельность и являются вспомогательной службой предприятия (предприятия промышленного, горно-химического, металлургического комплексов) используются следующие допущения:

      характеристики инфраструктуры подъездных путей, используемых как для собственных нужд, так и для оказания услуг потребителям считаются однородными;

      границы подъездных путей, оказывающих регулируемые услуги, определяются протяженностью общей части подъездных путей, используемых как для собственных нужд, так и для потребителей услуг;

      размер задействованных активов для расчета доходной части тарифов определяется остаточной стоимостью активов общей части подъездных путей.

      14. На третьем этапе определяется затратная часть тарифов по видам регулируемых услуг. Затраты распределяются между регулируемыми услугами подъездных путей пропорционально прогнозируемым объемам, приведенным к единому измерителю:



      где:

      a =

; b =

;

      Путем суммирования затрат по всем подъездным путям Субъекта определяются:


- затраты, отнесенные на услуги по предоставлению главной части подъездных путей для пропуска подвижного состава (тенге);

- затраты, отнесенные на услуги по предоставлению подъездных путей для технологических операций (тенге);

- затраты, отнесенные на услуги по предоставлению начально конечной части подъездных путей для технологических операций и стоянки (тенге);

- затраты, отнесенные на услуги по предоставлению подъездных путей для стоянки подвижного состава (тенге);

      Zk- затраты, отнесенные на k-ый подъездной путь по предоставлению в пользование (тенге);

      I = I1 +I2 - общая развернутая длина подъездных путей (км.),

      где:

      I - общая развернутая длина подъездных путей (км.);

      I - развернутая длина главной части подъездных путей (км);

      I1 - развернутая длина начально-конечной части подъездных путей (км.);

      I2 - объем услуг по предоставлению k-ого подъездного пути, для маневровых работ, погрузки-выгрузки и других технологических операций перевозочного процесса (вагоно-часы технологических операций);


- объем услуг по предоставлению k-ого подъездного пути для стоянки подвижного состава (вагоно-часы стоянки).

      15. Совокупная прибыль, включаемая в тариф на услуги подъездных путей Субъекта, определяется на основе стоимости задействованных активов и ставки прибыли на регулируемую базу задействованных активов и в соответствии с Инструкцией по расчету ставки прибыли на регулируемую базу задействованных активов субъектов естественной монополии, оказывающих услуги магистральной железнодорожной сети и подъездных путей, утвержденной приказом Председателя Агентства Республики Казахстан по регулированию естественных монополий от 6 декабря 2004 года № 472-ОД, зарегистрированным в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 3300:

      Р = A•d,

      где:

      Р - допустимый уровень прибыли Субъекта, приходящийся на деятельность подъездных путей (тенге);

      А - регулируемая база задействованных активов, приходящаяся на деятельность подъездных путей (тенге);

      d - ставка прибыли на регулируемую базу (%).

      16. Для определения регулируемой базы задействованных активов ветвевладельца используется остаточная стоимость основных средств, установленная по итогам переоценки в установленном законодательством порядке.

      17. Общая прибыль по видам регулируемых услуг Субъекта определяется путем суммирования прибылей по видам регулируемых услуг для всех подъездных путей.

      18. Тариф на услуги подъездных путей по предоставлению подъездного пути для пользования рассчитывается по следующей формуле:



      где:

      Tj - тариф на j-ый вид услуги по предоставлению подъездных путей (тенге);

      Dj- тарифный доход от j-oгo вида услуги по предоставлению подъездных путей (тенге);

      Qj- прогнозируемый объем j-oгo вида услуги по предоставлению подъездных путей.

      19. Тариф на услугу по предоставлению подъездного пути для проезда, определяется как тарифная ставка на 1 вагоно-км и стоимость оказанной услуги определяется как произведение объема услуги на тарифную ставку:

      S1 = T1•Q1,

      где:

      S1 - стоимость оказанной услуги по предоставлению подъездного пути для проезда;

      T1 - тарифная ставка на 1 вагоно-км;

      Q1 - объем услуг по предоставлению подъездного пути для проезда подвижного состава (вагоно-км пропуска по подъездным путям).

      Плата за предоставление подъездного пути для маневровых работ (операции), погрузки-выгрузки и других технологических операций перевозочного процесса рассчитывается в соответствии с частью первой настоящего пункта Методики:

      S2 = T2•Q2,

      где:

      S2 - стоимость оказанной услуги по предоставлению подъездного пути, для маневровых работ, погрузки-выгрузки и других технологических операций перевозочного процесса (вагоно-часы технологических операций);

      T2 - тарифная ставка на 1 вагоно-час;

      Q2- объем услуг по предоставлению k-ого подъездного пути, для маневровых работ, погрузки-выгрузки и других технологических операций перевозочного процесса (вагоно-часы технологических операций).

  Приложение 2
к приказу Председателя
Агентства Республики
Казахстан по регулированию
естественных монополий
от 1 апреля 2014 года № 67 - ОД

Недискриминационная методика расчета инвестиционного тарифа (цены, ставки сборов) на регулируемые услуги (товары, работы) субъектов естественных монополий в сфере железнодорожного транспорта, портов и аэропортов

      Сноска. Заголовок в редакции приказа Министра национальной экономики РК от 16.02.2018 № 50 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

1. Общие положения

      1. Недискриминационная методика расчета инвестиционного тарифа (цены, ставки сборов) на регулируемые услуги (товары, работы) субъектов естественных монополий в сфере железнодорожного транспорта, портов и аэропортов (далее – Методика) разработана в соответствии с законами Республики Казахстан от 9 июля 1998 года "О естественных монополиях", от 8 декабря 2001 года "О железнодорожном транспорте", от 17 января 2002 года "О торговом мореплавании", от 8 января 2003 года "Об инвестициях", приказом Председателя Агентства Республики Казахстан по регулированию естественных монополий от 25 апреля 2013 года № 130-ОД (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 8480) "Об утверждении Особого порядка формирования затрат, применяемом при утверждении тарифов (цен, ставок сборов) на регулируемые услуги (товары, работы) субъектов естественных монополий") (далее – Особый порядок) и иными актами в области использовании воздушного пространства Республики Казахстан и деятельности авиации.

      Сноска. Пункт 1 в редакции приказа Министра национальной экономики РК от 16.02.2018 № 50 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      2. Методика разработана в целях определения расчета тарифов (цены, ставки сборов) на регулируемые услуги железнодорожного транспорта, портов и аэропортов.

      3. Для целей настоящей Методики применяются следующие понятия:

      период окупаемости проекта – временной интервал, в течение которого происходит полный возврат инвестиции и получение инвестиционной прибыли, согласованной инвестором и ведомством уполномоченного органа (далее – уполномоченный орган) уполномоченным органом. Для целей Методики период окупаемости проекта определяется равным эксплуатационной фазе инвестиционного проекта;

      период реализации инвестиционного проекта – временной интервал, в течение которого Субъектом реализуется согласованный и утвержденный в установленном порядке инвестиционный проект. В периоде реализации проекта выделяются две фазы: инвестиционная, в течение которой осуществляются вложение инвестиций и эксплуатационная, в течение которой субъект получает доходы от оказания услуг, связанных с использованием активов и на котором действует инвестиционный тариф (цена, ставка сбора);

      инвестиционный тарифный доход – доход субъекта естественной монополии за период реализации эксплуатационной фазы инвестиционного проекта и за каждый год реализации инвестиционного проекта до окончания периода окупаемости проекта;

      инвестиционная тарифная смета – тарифная смета, утверждаемая на период окупаемости проекта и на каждый год реализации инвестиционного проекта;

      Иные понятия и термины, используемые в Методике, применяются в соответствии с законодательством о естественных монополиях и об инвестициях.

      Сноска. Пункт 3 в редакции приказа Министра национальной экономики РК от 16.02.2018 № 50 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

2. Расчет инвестиционного тарифа (цены, ставки сбора)

      4. Инвестиционный тарифный доход, получаемый в течение эксплуатационной фазы инвестиционного проекта складывается из экономически обоснованных затрат, прибыли и инвестиционной надбавки и определяется по формуле:

      ИТД = З + П + ИН, (за весь проект),

      где:

      ИТД - инвестиционный тарифный доход, в расчете на каждый измеритель услуги (Для субъектов в сфере железнодорожного транспорта, портов и аэропортов определяется соответствующими методиками расчета тарифов в сфере железнодорожного транспорта, портов и аэропортов);

      З - эксплуатационные затраты, включая амортизационные отчисления, рассчитываемые на основе сроков службы активов и налоговые отчисления;

      П - прибыль, определяемая в соответствии с требованиями законодательства;

      ИН - размер инвестиционной надбавки, согласованной с уполномоченным органом.

      На отдельный год эксплуатационной фазы инвестиционного проекта:

      ИТДi = ЗЧТi + Пi + ИН/ЭФ,

      где:

      i - номер года;

      ИТДi - инвестиционный тарифный доход в i-ый год реализации проекта в расчете по каждому измерителю услуги;

      ЗЧТi - эксплуатационные затраты, включая амортизационные отчисления рассчитываемые на основе сроков службы активов и относимые на i-ый год;

      Пi - прибыль, определяемая в соответствии с законодательством, относимая на i-ый год;

      ИН - размер инвестиционной надбавки, согласованной с уполномоченным органом;

      ЭФ - продолжительность эксплуатационной фазы проекта, лет.

      5. К эксплутационным затратам относятся материальные и нематериальные затраты, необходимые для оказания услуг, в том числе затраты на сырье, материалы, топливо, энергию, расходы на оплату труда, затраты на выплату вознаграждений за кредиты для реализации инвестиционного проекта, затраты на обязательные виды страхования в установленном законодательством порядке, амортизационные отчисления основных средств и нематериальных активов, рассчитанные по прямолинейному (равномерному) методу, затраты, связанные с нормативными потерями.

      ИТД =


      где:

      i-м год - период времени (календарный год), равный 365 календарных дней.

      6. Расчет прибыли (П или Пi) осуществляется в соответствии с действующими методиками расчета тарифов в сфере железнодорожного транспорта и портов и ограничениями, предусмотренными Особым порядком.

      7. Инвестиционная надбавка (ИН) определяется по формуле:

      ИН =

Амортизации +

Прибыли,

      где:


Амортизации - разница между первоначальной стоимостью активов, созданных за счет вложенных инвестиций и амортизационными отчислениями основных средств и нематериальных активов, рассчитанными по прямолинейному (равномерному) методу начисления на эксплуатационную фазу периода окупаемости инвестиционного проекта:

Амортизации - СА -

АОi,

      где:

      СА - первоначальная стоимость основных средств и нематериальных активов;

      AOi - амортизация активов в i-м году.


Прибыли - разница между уровнем прибыли, предусмотренным инвестиционным проектом и согласованным уполномоченным органом и прибылью, рассчитываемой в соответствии с пунктом 7 Методики:

Прибыли = ПП -

Пi,

      где:

      ПП - уровень прибыли, предусмотренный инвестиционным проектом и согласованный в установленном порядке уполномоченным органом;

      Пi - прибыль, определяемая в соответствии с требованиями законодательства.

      8. Уровень инвестиционного тарифа (цены, ставки сбора) рассчитывается по формуле:

      HTji = ИТДji/Vji,

      где:

      j - измеритель услуги;

      i - номер года эксплуатационной фазы инвестиционного проекта;

      ИTji - инвестиционный тариф (цена, ставка сбора) по j-му измерителю услуги субъекта естественной монополии в i-ый год эксплуатационной фазы инвестиционного проекта;

      ИТДji - инвестиционный тарифный доход, рассчитанный на j-ый измеритель услуги субъекта естественной монополии на i-ый год эксплуатационной фазы инвестиционного проекта;

      Vji - объем j-ой услуги в i-ый год эксплуатационной фазы инвестиционного проекта. HTji и Vji определяются для каждого сегмента совокупного объема услуг, выделенного по факторам дифференциации тарифа, установленным уполномоченным органом.

      9. Расчет инвестиционного тарифа осуществляется согласно приложению к настоящей Методике.

      10. Основой расчета инвестиционного тарифа являются:

      1) оценка перспектив развития спроса на предоставляемые услуги на период реализации инвестиционного проекта;

      2) прогноз объемов денежных поступлений от оказания услуг в целом от инвестиционного проекта и по годам в течение периода окупаемости проекта;

      3) прогноз объема расходов, включая капитальные вложения и возмещения по процентам в целом от инвестиционного проекта и по годам в течение периода окупаемости проекта;

      4) данные о периоде окупаемости инвестиционного периода и начале эксплуатационной фазы инвестиционного проекта, согласованных с уполномоченным органом;

      5) уровень вознаграждения (прибыли) инвестора;

      6) проектная документация инвестиционного проекта;

      7) инвестиционная тарифная смета.

  Приложение
к Методике расчета инвестиционного
тарифа (цены, ставки сборов) на
регулируемые услуги (товары, работы)
субъектов естественных монополий в
сфере железнодорожного транспорта,
портов и аэропортов

      Расчет инвестиционного тарифа

строка


Период окупаемости проекта

Действие обычного тарифа (постинвестиционный период использования активов)

Инвестиционная фаза

Эксплуатационная фаза инвестиционного проекта

срок службы

1 год

i-год


n-ый год

Всего



n+m-ый год*

I

Эксплуатационные затраты

Зинвест*

З1

Зi


Зn


Зi

Зn+1


Зm+n

II

в т.ч. амортизация активов

х

А1

Аi


Аn


Аi

Аn+1


Аm+n

III

Прибыль

х

П1

Пi


Пn


Пi

Пn+1


Пm+n

IV


Амортизации и

х


А/n

А/n

А/n

А/n


А/n

А=СА-

(Аi+n)

х


Х

V


Прибыли

х

ПО/n

ПО/n

ПО/n

О/n

ПО/n


ПО=ПП-

Пi

х


Х

VI

Инвестиционный тарифный доход (строка I + строка III + строка IV + строка V)

х

ИТД1

ИТДi


ИТДn

ИТД=

ИТДi

х


Х

VII

Объем оказанных услуг*, в натуральных измерителях

х

Vi

Vi


Vn

х

Vn+1


Vm+n

VIII

Инвестиционный тариф (цена, ставка сбора) (строка VI/строка VII)

х

ИТ1

ИТi


ИТn

х

х


X


      Примечание: СА - Стоимость активов (основные средства и нематериальные активы), n - продолжительность эксплуатационной фазы инвестиционного проекта, m+n - срок службы активов, Зинвест - инвестиционные затраты, учитываемые в составе тарифа и распределяемые на эксплуатационную фазу, т.е. включаемые в

Зi согласно Особого порядка, ПП - прибыль, предусмотренная инвестиционным проектом, согласованная с уполномоченным органом.