Халықтың жұмыспен қамтылуын зерттеу бойынша үй шаруашылықтарының іріктемесін құру әдістемесін бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігі Статистика комитеті төрағасының 2016 жылғы 30 маусымдағы № 132 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2016 жылы 5 тамызда № 14070 болып тіркелді.

      "Мемлекеттік статистика туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 12-бабы 5) тармақшасына және Қазақстан Республикасы Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігінің 2020 жылғы 23 қазандағы № 9-нқ бұйрығымен бекітілген Қазақстан Республикасы Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігінің Ұлттық статистика бюросы туралы ереженің 15-тармағы 20) тармақшасына сәйкес, БҰЙЫРАМЫН:

      Ескерту. Кіріспе жаңа редакцияда - ҚР Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігі Ұлттық статистика бюросы Басшысының 22.09.2022 № 29 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      1. Қоса беріліп отырған Халықтың жұмыспен қамтылуын зерттеу бойынша үй шаруашылықтарының іріктемесін құру әдістемесі бекітілсін.

      2. Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігі Статистика комитеті Еңбек және тұрмыс деңгейі статистикасы басқармасы Заң басқармасымен бірлесіп заңнамада белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықтың Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін;

      2) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркегеннен кейін күнтізбелік он күн ішінде оның көшірмесінің мерзімді баспасөз басылымдарында және "Әділет" ақпараттық-құқықтық жүйесінде ресми жариялауға жіберілуін;

      3) осы бұйрықтың Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелгеннен кейін күнтізбелік он күн ішінде Қазақстан Республикасының нормативтік құқықтық актілерінің эталондық бақылау банкіне енгізу үшін Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің "Республикалық құқықтық ақпарат орталығы" шаруашылық жүргізу құқығындағы республикалық мемлекеттік кәсіпорнына жіберілуін;

      4) осы бұйрықтың Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігі Статистика комитетінің интернет-ресурсында орналастырылуын қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігі Статистика комитеті төрағасының орынбасарына (Қ.К. Орынханов) жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

Қазақстан Республикасы


Ұлттық экономика министрлігі


Статистика комитетінің төрағасы

Н. Айдапкелов


  Қазақстан Республикасы
Ұлттық экономика министрлігі
Статистика комитеті төрағасының
2016 жылғы 30 маусымдағы
№ 132 бұйрығымен бекітілген

Халықтың жұмыспен қамтылуын зерттеу бойынша үй
шаруашылықтарының іріктемесін құру әдістемесі
1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Халықтың жұмыспен қамтылуын зерттеу бойынша үй шаруашылықтарының іріктемесін құру әдістемесі (бұдан әрі – Әдістеме) "Мемлекеттік статистика туралы" Қазақстан Республикасы Заңына сәйкес қалыптастырылатын статистикалық әдіснамаға жатады.

      Ескерту. 1-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігі Ұлттық статистика бюросы Басшысының 22.09.2022 № 29 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      2. Осы Әдістемені халықтың жұмыспен қамтылуын зерттеу бойынша үй шаруашылықтарының іріктемесін қалыптастыру үшін Қазақстан Республикасының Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігі Ұлттық статистика бюросы қолданады.

      Ескерту. 2-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігі Ұлттық статистика бюросы Басшысының 22.09.2022 № 29 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      3. Осы Әдістеменің мақсаты халықтың жұмыспен қамтылуын іріктемелі зерттеуі (бұдан әрі – ХЖҚІЗ) үшін үй шаруашылықтары іріктемесін құру болып табылады. Әдістеме аудандық деңгейді ескере отырып, іріктемелі салмақты қалыптастыру, стратификациялау және есептеу кезеңдерінің сипаттамасын қоса алғанда іріктеме құрудың негізгі аспектілері мен әдістерін анықтайды.

      4. Әдістемеде Қазақстан Республикасының "Мемлекеттік статистика туралы", "Халықты жұмыспен қамту туралы" Заңдарында айқындалған мәндердегі ұғымдар, сонымен қатар Еңбек Статистиктерінің Халықаралық Конференциясында (бұдан әрі – ЕСХК) қабылданған анықтамалар және Халықаралық Еңбек Ұйымының (бұдан әрі – ХЕҰ) ұсынымдары қолданылады.

      Ескерту. 4-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігі Ұлттық статистика бюросы Басшысының 22.09.2022 № 29 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

2-тарау. Бас жиынтық (іріктеме негізі)

      5. Аудандық деңгейді ескере отырып ХЖҚІЗ үй шаруашылықтарының іріктемелі жиынтығын қалыптастыру үшін бас жиынтық ретінде "Статистикалық тұрғын үй қоры тіркелімі" (бұдан әрі – СТҮҚТ) "е – Статистика" интеграцияланған ақпараттық жүйесінің компоненті болып табылады.

      6. Аталған дерекқордың бірқатар артықшылықтары бар:

      іріктеменің дайын шеңберінің бар болуы;

      тұрақты өзектендірілетін деректер қорының бар болуы;

      аумақтық бөліністе үй шаруашылықтары туралы ақпараттардың бар болуы.

      7. СТҮҚТ есебінің бірліктері Қазақстанның аумағында орналасқан барлық тұрғын үйлер және тұрғын жайлар болып табылады. Оларға пәтерлер, бір пәтерлі (жеке) үйлер, екі пәтерлі үйлер, үш және одан да көп пәтерлі үйлер кіреді.

      8. СТҮҚТ дерекқоры екі кестеден тұрады, үй – негізгі кесте, ол жалпы тұрғын үй бойынша ақпаратты қамтиды; пәтер – қосымша кесте, ол тұрғын үйдегі әрбір пәтер бойынша ақпаратты қамтиды.

      Ескерту. 8-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігі Ұлттық статистика бюросы Басшысының 22.09.2022 № 29 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      9. Бас жиынтықты қалыптастырудың ерекшеліктері:

      1) бас жиынтыққа жалпы коммуналдық пәтерлерді, жатақханаларды, стационар жағдайында қарттар, мүгедектігі бар адамдарға, мүгедектігі бар балаларға арналған медициналық-әлеуметтік мекемелерді (ұйымдарды), балалар үйлерін, түрмелерді, қонақ үйлерді, діни қауымдастықтарды және басқа да ұқсас тұрғын үй-жайларды қоспағанда тұрғын үй-жайдың барлық типтері кіреді;

      2) ақпарат жинау кезінде интервьюерлерге жүктемені төмендету мақсатында бас жиынтықтан тұратындар саны 100 үй шаруашылығынан кем елді мекендер алынып тасталады.

      Ескерту. 9-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігі Ұлттық статистика бюросы Басшысының 22.09.2022 № 29 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

3-тарау. Іріктеме дизайны

      10. ХЖҚІЗ аудандық деңгейді ескере отырып, Қазақстанның барлық өңірлерінде байқаулардың іріктеме әдісі негізінде бұдан әрі оның қорытындыларын елдің зерттелетін жастағы (15 және одан жоғары жастағы) тұрғындарының барлық санына бөлумен жүргізіледі.

      11. Аудандық деңгейді ескере отырып ХЖҚІЗ ұйымдастыру үлгісі үстемелеу іріктемесі негізінде әзірленген, интервьюерлерге жүктемені төмендету мақсатында он екі айға біркелкі бөлу арқылы жылына бір рет қалыптастырылады.

      Ескерту. 11-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігі Ұлттық статистика бюросы Басшысының 22.09.2022 № 29 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      12. Ағымдағы жылы іріктемеге түскен үй шаруашылығы іріктемені жаңа жылға қалыптастыру кезінде тағы да іріктемеге түсуі әбден мүмкін. Үстемелеу үй шаруашылықтары жалпы санынан жыл сайынғы есептелетін бөлігі мөлшерінде жүзеге асырылады.

      13. Жұмыспен қамтуды зерттеудің ай сайынғы деректерінің құбылуын деңгейлестіру мақсатында, ай сайын үй шаруашылықтарының жыл сайынғы есептелетін бөлігін үстемелеуді қолдану қарастырылған. Ай сайын, ақпаннан бастап үй шаруашылықтарының жыл сайынғы есептелетін бөлігі өткен айдан келесі айға өтеді (екі ай қатарынан зерттеледі), ал қалғаны – ай сайын жаңарады.

      14. Үстемелеу үшін каталогты ай сайын қалыптастыру аумақтық деңгейде бағдарламалық кешенде автоматты түрде есепті ай бойынша енгізілген есептер каталогы және берілген үй шаруашылықтарының саны Z негізінде (Статистикалық тіркелімдер және жіктелімдер департаменті ағымдағы жылға іріктемелі жиынтықты қалыптастыру негізінде есептейді) Nn қадамын қолдану жолымен жүргізіледі, мұнда n-іріктелген үй шаруашылықтары қолданылатын ай. Қадам Nn = Notc/Z, мұнда Z – осы өңір бойынша үстемелеу үшін анықталған үй шаруашылықтарының саны, ол есепті жылдың барлық айлары үшін тұрақты болады, Notc – ағымдағы айда нақты есеп берген үй шаруашылықтарының саны.

      Ескерту. 14-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігі Ұлттық статистика бюросы Басшысының 22.09.2022 № 29 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      15. Бұл үлгі мыналарды:

      1) барлық он екі айдағы іріктемелерді біріктіру негізінде репрезентативті жылдық қорытындыларды:

      Қазақстан Республикасы бойынша;

      облыстар бойынша;

      аудандар бойынша.

      2) тоқсанға кіретін үш айлық іріктемелерді біріктіру негізінде репрезентативті тоқсандық қорытындыларды:

      Қазақстан Республикасы бойынша;

      облыстар бойынша.

      3) айлық іріктеме негізінде репрезентативті айлық қорытындыларды:

      Қазақстан Республикасы бойынша.

      4) ай сайынғы деректердің құбылуын деңгейлестіруді қамтамасыз етеді.

      16. Зерттеудің бастапқы бірлігі тұрғын үй (жекелеген үйлер, көп пәтерлі үйлер) болып табылады, зерттеуде іріктемеге түскен үйдің барлық пәтерлері қатысады.

      Зерттеудің екінші бірлігі үй шаруашылықтары болып табылады (үй шаруашылығында тұратын 15 және одан жоғары жастағы адамдар).

      Үй шаруашылықтарының іріктемелі жиынтығы екі сатылық стратификацияланған кластерлік іріктеме әдісімен қалыптастырылады.

      Іріктемелі жиынтықты қалыптастыру Қазақстанның өңірлері бөлінісінде республикалық деңгейде орталықтандырылып жүргізіледі.

4-тарау. Бас жиынтық стратификациясы

      17. Стратификация іріктемелі әдістің тиімділігін арттырудың пәрменді тәсілі болып табылады. Стратификацияның артықшылығы мыналар болып табылады:

      осы деректер үшін іріктеудің басқа нұсқаларымен салыстырғандағы жоғары нақтылық;

      іріктеме көлемінің аз мөлшерін пайдаланудағы жоғары нақтылық, бұл қаражатты үнемдейді;

      іріктеменің келістілігін қамтамасыз ету.

      18. Бас жиынтықты стратификациялау қажеттілігі сипаттамалар бойынша байқау бірліктерінің біртекті еместігімен байланысты.

      19. ХЖҚІЗ үшін іріктемені қалыптастыруда аудандық деңгейді ескере отырып, келесі стратификация рәсімі қолданылады:

      бас жиынтық аудан бойынша, жергілікті жердің типі (қала, ауыл) бойынша, ғимараттардың өлшемдік кластарына (1 пәтерлі, 2-20 пәтерлі, 21-80 пәтерлі, 80 пәтерден көп) байланысты стратификацияланады;

      әр стратадағы үйлер санын қосындылау арқылы бас жиынтықтың көлемі анықталады.

      Ескерту. 19-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігі Ұлттық статистика бюросы Басшысының 22.09.2022 № 29 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      20. Әр түрлі типті үйлерді тікелей іріктеу кездейсоқ іріктеу әдісін пайдалану арқылы арнайы бағдарламалық қамтамасыз етудің көмегімен жүзеге асырылады. Бұл бағдарламалық өнімді пайдалану жұмыс көлемін азайтады және кепілді сапалы нәтиже береді.

      Егер іріктелген мекенжайларда бірнеше үй шаруашылықтары тұратын болса, онда кездейсоқ әдіспен олардың біреуі таңдалады.

      Іріктеуден соң әр облыс үшін іріктемеге түскен үй шаруашылықтарының тізімі қалыптастырылады.

5-тарау. Іріктеме көлемін анықтау

      21. Іріктеме көлемі болып іріктемелі жиынтықтағы байқау бірліктерінің жалпы саны табылады. Іріктеме көлемі берілген байқау нәтижелері дәлдігін нақты ықтималдықпен қамтамасыз ететін іріктеменің салыстырмалы қателер көлеміне байланысты болады.

      22. ХЖҚІЗ үшін берілген нақтылықпен бас жиынтықты бағалау үшін қажетті оңтайлы іріктеме көлемін анықтау үшін келесі формула қолданылады:


(1)

      мұндағы,

      k – Лаплас функциясының аргументі (95% сенімділік деңгейі үшін k = 1,96);

      N – бас жиынтық көлемі;


– дисперсия;

      E – абсолютті қателік.

      23. Бас жиынтық дисперсиясы барлық жеке байқаулардың ауытқу шаршысының орташа мәні ретінде олардың орташа мәнінен айқындалады.

      Бас жиынтық дисперсиясы:


(2)

      Егер қателік стандартты қателікті білдірсе (m), онда келесі формуланы қолдануға болады:


(3)

      мұндағы,

      RSE – іріктеменің салыстырмалы стандартты қатесі.

      Егер соңғы жиынтық үшін түзетулер ескерілмесе, формула былайша көрініс табатын болады:


(4)

      24. ХЖҚІЗ үшін ағымдағы жылға іріктемелі жиынтық көлемін анықтаған кезде өткен жылғы ХЖҚІЗ нәтижелері іріктемесінің салыстырмалы қатесін есептеу қолданылды. Іріктеменің салыстырмалы қатесі іріктеме көлеміне кері пропорционал, іріктеме ауқымын төрт есе өсірген жағдайда қателіктер екі есе азаяды.

      25. Ай сайынғы зерттеу нәтижелеріне негізгі талап аудан деңгейінде "жұмыссыздық деңгейі" көрсеткіші бойынша 5–7% деңгейінде іріктеменің стандартты қатесімен репрезентативті деректерді алу болып табылады.

      Талаптарды ескере отырып 5% көлемінде оңтайлы іріктеме көлемі есептелді және қабылданды.

6-тарау. Алынбаған жауаптардың орнын толтыру

      26. Іріктеп алынған үй шаруашылықтарынан жауап ала алмау зерттеу нәтижелерінің бұзылуына алып келетін күрделі кемшілік болып табылады. Бұл жағдайда жетіспейтін деректердің орнын толтыру қажеттілігі туындайды. Осы рәсім көрсеткіштерді жете есептеуді, іріктемелі зерттеудің алынбаған деректерінің орнын толтыруды жүзеге асыру үшін арналған.

      27. Зерттеу барысында үй шаруашылықтарынан пікіртерім жинау мүмкіндігі болмайтын жағдайлар орын алады. Себептердің екі түрі бар, олар объективті және субъективті.

      Зерттеуден бас тартудың объективті себептері:

      үй шаруашылықтарының 73 және одан жоғары жастағы барлық мүшелері;

      үй бұзылған;

      кетіп қалған, пәтер (үй) бос;

      пәтерлер біріктірілген;

      үй-жай бұзып алынған;

      үй (мекенжайы) табылмаған;

      өзге себептер (үй-жайдың мақсатының өзгеруі).

      Зерттеуден бас тартудың субъективті себептері:

      үй шаруашылығының зерттеуге қатысудан бас тартуы.

      28. Үй шаруашылықтарының мүшелері болмаған немесе зерттеуден бас тартқан жағдайларда тұрғын үй-жай мекенжайлары ауыстырылмайды.

      Интервьюер тек тізімге сәйкес іріктемеде көрсетілген мекенжайда тұратын үй шаруашылықтарының мүшелерінен пікіртерім алады.

      28-1. Үй шаруашылықтарына зерттеу жүргізу барысында объективті себептермен жауаптың болмауы кезінде резервті тізімдер құрастырылады. Объективті себептермен жауаптардың болмауы бойынша үй шаруашылықтарын ауыстыру мүмкіндігі үшін резервті іріктемелі жиынтықты іріктемелі жиынтықты қалыптастыру жөніндегі мамандар құрастырады. Резервті іріктемелі жиынтық нақты зерттеу бойынша негізгі іріктемелі жиынтық қалыптастырылған әдіспен құрастырылады.

      Үй-жайлардың мекенжайларын ауыстыруға резервті тізімінен алынған нақты субстит болуға арналған үй шаруашылығына немесе объективті себептермен жауап бермеген үй шаруашылығын ауыстыруға ғана жол беріледі. Бұл ыңғайлы" үй шаруашылығына ауыстыруға жол бермеу үшін жасалады, бұл кезде іріктеменің қатесі көбейе түседі.

      Ескерту. Әдістеме 28-1-тармақпен толықтырылды - ҚР Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігі Ұлттық статистика бюросы Басшысының 22.09.2022 № 29 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      29. Деректерді ұсынбау жағдайын өңдеу кезінде объективті себептер бойынша алынбаған жауаптардың орны толтырылмайды. Орнын толтыруға тек субъективті себептер бойынша жауап алынбаған жағдайлар жатады.

      Өңдеудің бұл мақсаттары үшін іріктелген салмақтарды түзетуді тұжырымдайтын қайта өлшеу әдісі қолданылады.

      30. Бас жиынтыққа қолданылатын деректерді алу мақсатында зерттеу қорытындыларына статистикалық салмақтау жүргізіледі.

      Іріктемелі зерттеудің нәтижелерін салмақтау әрбір жеке бақылау бірлігіне – персонаға сәйкес салмақ меншіктеу арқылы жүргізіледі.

      31. К түпкілікті жеке салмақ өз алдына F негізгі салмақ және орнын толтыру мен экстраполяция коэффициенттерінің көбейтіндісін құрайды.

      Әрбір респондент үшін есептелген жеке салмақ жеке дерекқорға таратуды көбейту ретінде енгізіледі және таратылған деректерді зерттелетін барлық жастағы халық санына, жынысы мен жергілікті жердің типі бойынша зерттеу бағдарламасындағы кез келген көрсеткіштерді қалыптастыруда қолданылады.

      32. Халықтың жұмыспен қамтылу көрсеткіштері үшін салмақтар ай сайын есептеледі. Салмақтарды есептеу үшін зерттелетін үй шаруашылықтарының таратылуы туралы СТҮҚТ деректері өңірлік бөліністе қалалық және ауылдық жергілікті жер бойынша қолданылады.

      33. Жеке салмақтарды есептеуде есепті кезеңге ең жақындатылған кезеңдегі (зерттеудің сыни аптасына) халықтың жалпы санына қатысты іріктемені итеративті салмақтау әдісі қолданылады.

      Рәсімнің мәні жыныстық – жастық және өңірлік сипаттамаларын есепке ала отырып іріктеме жиынтықты, осы сипаттамалары бойынша топтарға бөлінген халықтың барлық жиынтығын салыстыруда болып табылады.

      Ескерту. 33-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігі Ұлттық статистика бюросы Басшысының 22.09.2022 № 29 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      34. Ай сайынғы пікіртерім нәтижелерін өңдеу кезінде жеке салмақ өлшемдерін (экстраполяция коэффициенттерін) есептеу бірнеше кезеңде жүйелі жүргізіледі.

      35. Іріктеме жүргізген кездегі кездейсоқ, сондай-ақ кездейсоқ емес жүйелік қателерді теңестіру мақсатында:

      пікіртерім өткізілмеген белгілі жағдайларды теңестіру – орнын толтыру жүргізіледі;

      бас жиынтыққа СТҮҚТ көрсеткіштеріне – бейімделу немесе экстраполяцияға дейін тарату жүргізіледі.

      Ол үшін тиісті факторлар, орнын толтыру факторы және экстраполяция факторы есептеледі.

      Ескерту. 35-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігі Ұлттық статистика бюросы Басшысының 22.09.2022 № 29 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

1-параграф. Орнын толтыру

      36. Осы рәсімнің көмегімен зерттеуден субъективті себептермен бас тартқан үй шаруашылықтары бойынша көрсеткіштерді қайта есептеу жүзеге асырылады және іріктемелі зерттеуден толық алынбаған деректердің орны толтырылады.

      37. Осы рәсімдерді жүзеге асыру алдында зерттеуге болжанған (S1) үй шаруашылықтарының саны, нақты сұралған үй шаруашылықтарының саны (S2) және себептерді көрсете отырып сұралмаған үй шаруашылықтарының саны (Sр) қосындыланады. Сұралмағандар санын объективті себептер бойынша (Sр1) және субъективті себептер (Sр2) бойынша деген топтарына бөледі.

      объективті себептер тұрғын үй-жайдың бұзылуы (құлату) немесе біріктірілуі, зерттелуге жататын үй шаруашылығы мүшесінің қайтыс болуы, ұзақ уақыт бойы болмауы немесе кетуі салдарынан және басқа да күтпеген жағдайлармен байланысты.

      субъективті себептерге зерттеу өткізу кезінде тұрғындардың болмауы, үй шаруашылықтарының барлығының немесе жеке мүшесінің пікіртерімнен бас тартуы.

      38. Орнын толтыру рәсімінің көмегімен зерттеуден субъективті себептерімен бас тартқан үй шаруашылықтары бойынша көрсеткіштерді қайта есептеу жүзеге асырылады, іріктемелі зерттеуден толық алынбаған деректердің орны толтырылады. Ол үшін К1 аралық орнын толтыру факторы (салмақ) есептеледі

      K1=1+Sp2/S2 (5)

      мұндағы,

      К1 – орнын толтыру факторы (қайта есептеу коэффициенті);

      Sр2 – пікіртерімнен бас тартудың субъективті себептері бойынша сұралмаған үй шаруашылықтарының саны;

      S2 – нақты сұралған үй шаруашылықтар саны.

      39. Аралық орнын толтыру факторы әрбір аудан бойынша жеке-жеке елуге дейінгі белгілермен дәлдікпен есептеледі және осы ауданның әрбір респондентіне оның жынысы және жасына қарамастан беріледі.

      Бұдан әрі негізгі салмаққа (f) орнын толтыру факторына (K1) түзету жүргізіледі.

      Негізгі салмаққа түзетілген, орнын толтыру факторын үй шаруашылықтары санын зерттелетінге (S1) жеткізу арқылы алынған санын анықтау үшін пайдаланады.

      S1=S2*K1 (6)

      40. Деректерді толық алмау жағдайында орнын толтыру үшін осы елді мекенде жауап берген барлық үй шаруашылықтары үшін үлкен салмақтарды қолдану арқылы, салмақтарды түзетудің сызбасы пайдаланылады. Осы елді мекенде жауап берген барлық үй шаруашылықтарының салмақтары, бірдей коэффициентке өседі. Жауап бермеген барлық үй шаруашылықтары іріктемеден олардың әрбіреуіне нақты нөлге тең салмақты қолдану арқылы алынып тасталынады.

2-параграф. Экстраполяция

      41. Зерттеудің іріктемелі деректерін тарату байқаудың әрбір жеке бірлігіне үй шаруашылығына тиісті дара салмақты меншіктеуге негізделген.

      Ол үшін жыныстық-жастық және өңірлік сипаттамаларды есепке ала отырып, стратификацияланған іріктемелі жиынтық бойынша (зерттелген азаматтар саны) зерттеу деректерін осындай сипаттамалар бойынша стратификацияланған ағымдағы демографиялық есептеулер деректері бойынша халықтың бас жиынтығымен салыстыру жүзеге асырылады.

      42. Бейімделу (салмағы) факторын есептеудің жалпы түрдегі формуласы мынадай болады:

      Vg=Wg*N/Ng (7)

      мұндағы,

      Vg – g белгісі бойынша салмағы;

      Wg – g сипаттамасымен бас жиынтықтағы халықтың үлесі;

      N – сұралғандардың жалпы саны,

      Ng – g сипаттамасымен сұралғандардың саны.

      43. Салмақтау рәсімі жынысы және жасы бойынша тек өңірлік қабаттардың ішінде бас ретінде қолданылатын қалыптасқан жиынтық бойынша халықтың құрылымы туралы деректер негізінде жүргізіледі. Әрбір респондент үшін бейімделу (салмағы) факторларының жүйелері келесі белгілер:

      аумақтық (аудандық) құрылым;

      жергілікті жер түрі;

      жынысы (ерлер мен әйелдер);

      6 жас топтары (6-10 жас; 11-14 жас; 15-34 жас; 35-54 жас; 55-71 жас; 72 және одан да жоғары) бойынша есептеледі.

      44. Жеке негізгі салмақты өлшеу үшін бейімделу факторын есептеудің келесі формуласы қолданылады:



      мұндағы,

      K2 – бейімделу факторы;

      S – бас жиынтық бойынша халық саны;

      S1 – нақты сұралған үй шаруашылықтарының саны;

      K – фактор есептелетін тұлғаның жалпы сипаттамасына қарай ерекше белгісі.

      Ескерту. 44-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігі Ұлттық статистика бюросы Басшысының 22.09.2022 № 29 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      45. Түпкілікті жеке салмақ (немесе экстраполяция коэффиценті) орнын толтыру факторымен бейімделу факторларының көбейтіндісі болып табылады.

      K=K1*K2k, (9)

      мұндағы,

      К – жеке салмақ (экстраполяция коэффициенті);

      К1 – орнын толтыру факторы (жете есептеу коэффициенті);

      К – бейімдеу факторы.

      Бұл ретте, егер берілген үй шаруашылығы мүшелері үшін орнын толтыру факторының маңызы бірдей болса, онда бейімделу факторы, сәйкесінше түпкілікті экстраполяция (жеке салмақ) факторы – әртүрлі.

      46. Қосымша өзгермелі ретіндегі есептелген жеке салмақтар әрбір сұралған респондент бойынша жеке деректер қорына жазылады және республикалық, облыстық, аудандық деңгейлерге тиісті ай, тоқсан, жыл бойынша жиынтық қорытындыларды қалыптастыру кезінде пайдаланылады.

      Ағымдағы жылға орташа таратылған деректер бір жылда ай сайынғы іріктемелерді біріктіру арқылы, ал таратылған тоқсандық деректерді – тоқсандағы ай сайынғы іріктемелерді біріктіру арқылы алынады.

7-тарау. Іріктемені ротациялау

      47. Үй шаруашылықтарын ротациялау (іріктемені жаңарту) жыл сайын 100% көлемінде өткізіледі, жыл сайын барлық іріктеме жаңа үй шаруашылықтарымен ауыстырылады.

8-тарау. Көрсеткіштердің нақтылығын бағалау

      48. Статистикалық бағалаудың нақтылығы көрсеткіштері ретінде, іріктеменің стандартты қателері мен іріктеменің стандартты салыстырмалы қателері қолданылады.

      49. Іріктеменің стандартты қатесі іріктеме параметрі мәнінің осы параметрдің іріктемелі орташа мәнінен стандартты ауытқуы болып табылады.

      Стандартты салыстырмалы қате бағаланатын статистикалық шаманың оның орташа мәніне қатынасы болып табылады.

      50. Аудандар бойынша зерттеудің нақтылығы жұмыспен қамтылғандар саны, жұмыссыздар саны, жұмыс күшінің саны, жұмыс күші құрамына кірмейтін адамдар саны, халық санындағы жұмыс күшінің үлесі, жұмыссыздық деңгейі көрсеткіштері бойынша жылына бір рет есептеледі.

      Ескерту. 50-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігі Ұлттық статистика бюросы Басшысының 22.09.2022 № 29 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      51. Статистикалық бағалау нақтылығының көрсеткіші ретінде іріктеменің стандартты қатесі және іріктеменің стандартты салыстырмалы қатесі қолданылады.

      52. Іріктеменің стандартты салыстырмалы қатесі (m) іріктемелі және бас жиынтықтар сипаттамасы арасындағы ықтимал айырмашылықтарды айқындайды. Іріктеменің стандартты қатесінің мәні мына формула бойынша анықталады:


(10)

      мұндағы,


– бас дисперсия;

– іріктемелі жиынтық көлемі;

      N – бас жиынтық көлемі.

      53. ХЖҚІЗ-ның қорытындысы бойынша респондент мәртебесі респонденттердің сұрақтарға берген жауаптарынан анықталады (мысалы: иә немесе жоқ). Екі балама жауаптың біреуін таңдау арқылы анықталатын айнымалылар бинарлы болып табылады. Ықтималдылық теориясы бойынша бинарлы айнымалы үшін дисперсия есептеледі. ХЖҚІЗ салыстырмалы стандартты қатесін есептеу үшін жауаптардың үлестік мәні (иә немесе жоқ) пайдаланылады. Үлестің дисперсиясы анықталады, содан кейін салыстырмалы стандартты қате есептеледі.

      Іріктемелі үлестің стандартты қатесі (g) мына формула бойынша анықталады:



      мұндағы,

      w- жауаптардың үлесі ("табыс" үлесі), пайызбен;.

      n – іріктемелі жиынтық көлемі;

      N – бас жиынтық көлемі.

      Ескерту. 53-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігі Ұлттық статистика бюросы Басшысының 22.09.2022 № 29 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      54. Көбінесе стандартты қатенің абсолюттік мәні емес, оның мәнінің бағаланатын статистикалық шамаға қатысты қарастыру талап етіледі. Стандартты салыстырмалы қате (бұдан әрі – ССҚ) бағаланатын статистикалық шаманың орташа мәніне қатынасы ретінде есептеледі.

      ССҚ келесі формула бойынша анықталады:



      мұндағы,

      RSE – іріктеменің стандартты салыстырмалы қатесі;

      SE – іріктеменің стандартты қатесі;


–стандартты салыстырмалы қате шамасын бағалау үшін қолданылған, орташа ауыспалы мәні


      мұндағы,

      Ni– бас жиынтық элементтерінің саны i-страта;


– көрсеткіш i-страта.
      Ескерту. Әдістеме 54-тармақпен толықтырылды - ҚР Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігі Ұлттық статистика бюросы Басшысының 22.09.2022 № 29 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

Об утверждении Методики построения выборки домашних хозяйств по обследованию занятости населения

Приказ Председателя Комитета по статистике Министерства национальной экономики Республики Казахстан от 30 июня 2016 года № 132. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 5 августа 2016 года № 14070.

      В соответствии с подпунктом 5) статьи 12 Закона Республики Казахстан "О государственной статистике" и подпунктом 20) пункта 15 Положения о Бюро национальной статистики Агентства по стратегическому планированию и реформам Республики Казахстан, утвержденного приказом Председателя Агентства по стратегическому планированию и реформам Республики Казахстан от 23 октября 2020 года № 9-нқ, ПРИКАЗЫВАЮ:

      Сноска. Преамбула - в редакции приказа Руководителя Бюро национальной статистики Агентства по стратегическому планированию и реформам РК от 22.09.2022 № 29 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      1. Утвердить прилагаемую Методику построения выборки домашних хозяйств по обследованию занятости населения.

      2. Управлению статистики труда и уровня жизни совместно с Юридическим управлением Комитета по статистике Министерства национальной экономики Республики Казахстан в установленном законодательством порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) в течение десяти календарных дней после государственной регистрации настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан направление его копии на официальное опубликование в периодических печатных изданиях и информационно-правовой системе "Әділет";

      3) в течение десяти календарных дней после государственной регистрации настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан направление в Республиканское государственное предприятие на праве хозяйственного ведения "Республиканский центр правовой информации" Министерства юстиции Республики Казахстан для размещения в Эталонном контрольном банке нормативных правовых актов Республики Казахстан;

      4) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Комитета по статистике Министерства национальной экономики Республики Казахстан.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего заместителя Председателя Комитета по статистике Министерства национальной экономики Республики Казахстан (Орунханов К.К.).

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

Председатель Комитета по статистике


Министерства национальной экономики


Республики Казахстан

Н. Айдапкелов


  Утверждена
приказом Председателя
Комитета по статистике Министерства
национальной экономики Республики Казахстан
от 30 июня 2016 года № 132

Методика построения выборки домашних хозяйств
по обследованию занятости населения
Глава 1. Общие положения

      1. Методика построения выборки домашних хозяйств по обследованию занятости населения (далее – Методика) относится к статистической методологии, формируемой в соответствии с Законом Республики Казахстан "О государственной статистике".

      Сноска. Пункт 1 - в редакции приказа Руководителя Бюро национальной статистики Агентства по стратегическому планированию и реформам РК от 22.09.2022 № 29 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      2. Настоящую Методику применяет Бюро национальной статистики Агентства по стратегическому планированию и реформам Республики Казахстан для формирования выборки домашних хозяйств по обследованию занятости населения.

      Сноска. Пункт 2 - в редакции приказа Руководителя Бюро национальной статистики Агентства по стратегическому планированию и реформам РК от 22.09.2022 № 29 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      3. Целью настоящей Методики является построение выборки домашних хозяйств для выборочного обследования занятости населения (далее – ВОЗН). Методика определяет основные аспекты и методы построения выборки с учетом районного уровня, включая описание этапов формирования, стратификации и расчета выборочных весов.

      4. В Методике используются понятия в значениях, определенных в Законах Республики Казахстан "О государственной статистике", "О занятости населения", а также определения принятые Международными Конференциями Статистиков Труда (далее – МКСТ) и рекомендации Международной Организации Труда (далее – МОТ).

      Сноска. Пункт 4 - в редакции приказа Руководителя Бюро национальной статистики Агентства по стратегическому планированию и реформам РК от 22.09.2022 № 29 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

Глава 2. Генеральная совокупность (основа выборки)

      5. В качестве генеральной совокупности для формирования выборочной совокупности домашних хозяйств ВОЗН с учетом районного уровня является информационная система "Статистический регистр жилищного фонда", компонент интегрированной информационной системы "е-Статистика" (далее – CРЖФ).

      6. Указанная база данных обладает рядом преимуществ:

      наличие готовой рамки выборки;

      наличие постоянно актуализируемой базы данных;

      наличие информации о домашних хозяйствах в территориальном разрезе.

      7. Единицами учета СРЖФ являются все жилые дома и жилые помещения, находящиеся на территории Казахстана. К ним относятся квартиры, одноквартирные (индивидуальные) дома, двухквартирные дома, трех и более квартирные дома.

      8. База данных СРЖФ состоит из двух таблиц, дом – основная таблица, содержит информацию в целом по жилому дому, квартира – дополнительная таблица, содержит информацию о каждой квартире жилого дома.

      Сноска. В пункт 8 внесено изменение на казахском языке, текст на русском языке не меняется приказом Руководителя Бюро национальной статистики Агентства по стратегическому планированию и реформам РК от 22.09.2022 № 29 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      9. Особенности формирования генеральной совокупности:

      1) в генеральную совокупность включаются все типы жилых помещений, за исключением общих коммунальных квартир, общежитий, медико-социальных учреждений (организаций) для престарелых, лиц инвалидностью, детей с инвалидностью в условиях стационара, детских домов, тюрем, гостиниц, религиозных общин и других аналогичных жилых помещений;

      2) в целях снижения нагрузки на интервьюеров при сборе информации из генеральной совокупности исключаются населенные пункты с численностью проживающих менее 100 домашних хозяйств.

      Сноска. Пункт 9 - в редакции приказа Руководителя Бюро национальной статистики Агентства по стратегическому планированию и реформам РК от 22.09.2022 № 29 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

Глава 3. Дизайн выборки

      10. ВОЗН с учетом районного уровня проводится во всех регионах Казахстана на основе выборочного метода наблюдений с последующим распространением итогов на всю численность населения страны обследуемого возраста (15 лет и старше).

      11. Модель организации ВОЗН с учетом районного уровня разработана на основе выборки с наложением, формируется один раз в год и в целях снижения нагрузки на интервьюеров равномерно распределена на двенадцать месяцев.

      Сноска. Пункт 11 - в редакции приказа Руководителя Бюро национальной статистики Агентства по стратегическому планированию и реформам РК от 22.09.2022 № 29 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      12. Домашнее хозяйство, попавшее в выборку текущего года, имеет равную вероятность быть отобранным снова при формировании выборки на новый год. Наложение осуществляется в размере части ежегодно рассчитываемой от общего количества домашних хозяйств.

      13. Для целей сглаживания скачков ежемесячных данных обследования занятости, предусмотрено использование ежемесячного наложения ежегодно рассчитываемой части домашних хозяйств. Ежемесячно, начиная с февраля, ежегодно рассчитываемая часть домашних хозяйств переходят из предыдущего месяца на следующий месяц (обследуются два месяца подряд), а остальные – новые каждый месяц.

      14. Ежемесячное формирование каталога для наложения осуществляется на территориальном уровне автоматически в программном комплексе на основе каталога введенных отчетов за отчетный месяц и заданного количества домашних хозяйств Z (рассчитывается Департаментом статистических регистров и классификаций при формировании выборочной совокупности на текущий год) путем использования шага Nn, где n – месяц в котором используются выбранные домохозяйства. Шаг Nn = Notc/Z, где Z – количество домашних хозяйств определенное для наложения по данному региону, постоянное для всех месяцев отчетного года, Notc – количество домашних хозяйств, фактически отчитавшихся в текущем месяце.

      Сноска. Пункт 14 - в редакции приказа Руководителя Бюро национальной статистики Агентства по стратегическому планированию и реформам РК от 22.09.2022 № 29 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      15. Данная модель, обеспечивает:

      1) репрезентативные годовые итоги на основе объединения всех двенадцати месячных выборок:

      по Республике Казахстан;

      по областям;

      по районам.

      2) репрезентативные квартальные итоги на основе объединения трех месячных выборок, входящих в квартал:

      по Республике Казахстан;

      по областям.

      3) репрезентативные месячные итоги на основе месячной выборки:

      по Республике Казахстан.

      4) сглаживание скачков ежемесячных данных.

      16. Первичной единицей обследования являются жилые дома (индивидуальные дома, многоквартирные дома), в обследовании участвуют все квартиры в доме, попавшие в выборку.

      Вторичной единицей обследования являются домашние хозяйства (лица в возрасте от 15 лет и старше, проживающие в них).

      Выборочная совокупность домашних хозяйств формируется методом двухступенчатой стратифицированной кластерной выборки.

      Формирование выборочной совокупности осуществляется централизовано на республиканском уровне в разрезе регионов Казахстана.

Глава 4. Стратификация генеральной совокупности

      17. Стратификация является действенным приемом повышения эффективности выборочного метода. Преимуществами стратификации являются:

      большая точность, по сравнению с другими вариантами отбора для тех же данных;

      большая точность, при использовании меньшей по размеру выборки, что экономит средства;

      обеспечение представительности выборки.

      18. Необходимость стратификации генеральной совокупности обусловлена неоднородностью единиц наблюдения по характеристикам.

      19. При формировании выборки для ВОЗН с учетом районного уровня используется следующая процедура стратификации:

      генеральная совокупность стратифицируется по районам, по типу местности (город, село), по классам размерности зданий (1 квартирные дома, 2–20 квартирные дома, 21–80 квартирные дома, более 80 квартирные дома);

      определяется объем генеральной совокупности в каждой страте путем суммирования количества домов.

      Сноска. Пункт 19 - в редакции приказа Руководителя Бюро национальной статистики Агентства по стратегическому планированию и реформам РК от 22.09.2022 № 29 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      20. Непосредственный отбор домов разных типов осуществляется с помощью специализированного программного обеспечения с использованием метода случайного отбора. Использование данного программного продукта сокращает объем работ и дает гарантированный качественный результат.

      Если в отобранных адресах фактически проживают несколько домашних хозяйств, то случайным методом выбирается одно из них.

      После отбора формируются списки домашних хозяйств, попавших в выборку, для каждой области.

Глава 5. Определение размера выборки

      21. Размером выборки является общее число единиц наблюдения в выборочной совокупности. Размер выборки зависит от размера относительной ошибки выборки, которая с определенной вероятностью обеспечивает заданную точность результатов наблюдения.

      22. Для определения оптимального размера выборки для ВОЗН необходимого для оценки генеральной совокупности с заданной точностью, используется следующая формула:


(1)

      где,

      k – аргумент функции Лапласа (k = 1,96 для 95 % уровня доверительности);

      N – объем генеральной совокупности;


– дисперсия;

      E – абсолютная ошибка.

      23. Дисперсия генеральной совокупности определяется как среднее значение квадратов отклонений всех отдельных наблюдений от их среднего значения.

      Дисперсия генеральной совокупности:


(2)

      Если ошибка выражается как стандартная ошибка

, можно воспользоваться следующей формулой:

(3)

      где, RSE – относительная стандартная ошибка выборки.

      Если не принимать во внимание поправку для конечной совокупности формула будет выглядеть следующим образом:


(4)

      24. При определении объема выборочной совокупности на текущий год для ВОЗН используется расчет относительной ошибки выборки результатов ВОЗН за предыдущий год. Относительная ошибка выборки обратно пропорциональна объему выборки, при увеличении размера выборки в четыре раза, ошибки уменьшаются вдвое.

      25. Основным требованием к результатам ежемесячного обследования является получение репрезентативных данных на уровне района со стандартной ошибкой выборки по показателю "уровень безработицы" на уровне 5–7 %.

      С учетом требований рассчитан и принят оптимальный размер выборки – 5 %.

Глава 6. Компенсация неполученных ответов

      26. Недополучение ответов от отобранных домашних хозяйств является серьезным недостатком, искажающим результаты обследования. В этих условиях возникает необходимость компенсации недостающих данных. Данная процедура призвана осуществить досчет показателей, компенсировать недополучение данных выборочного обследования.

      27. В ходе обследования имеет место случаи, когда не удается опросить домохозяйства. Существуют два типа причин объективные и субъективные.

      Объективные причины отказа:

      все члены домашнего хозяйства в возрасте 73 года и старше;

      дом разрушен;

      уехали, пустая квартира (дом);

      объединение квартир;

      дом под снос;

      дом (адрес) не найден;

      иная причина (изменение назначения помещения).

      Субъективные причины отказа:

      отказ домашнего хозяйства от участия в обследовании.

      28. Замена адресов жилых помещений в случае отсутствия членов домашнего хозяйства или отказа участвовать в обследовании не производится.

      Интервьюер опрашивает членов домашних хозяйств, проживающих по адресам, только согласно спискам, представленным в выборке.

      28-1. При наличии объективных причин отсутствия ответов в ходе проведения обследования домашних хозяйств, составляются резервные списки. Резервная выборочная совокупность составляется специалистами по формированию выборочной совокупности для возможной замены домашних хозяйств по объективным причинам отсутствия ответов. Резервная выборочная совокупность составляется тем же методом, которым составлена основная выборочная совокупность.

      Замена адресов жилых помещений допускается только из резервного списка на то домохозяйство, которое конкретно предназначено служить субститутом или заменой не ответившего домохозяйства по объективным причинам. Это делается для исключения замены на "удобное" домохозяйство, при которой увеличивается погрешность выборки.

      Сноска. Методика дополнена пунктом 28-1 в соответствии с приказом Руководителя Бюро национальной статистики Агентства по стратегическому планированию и реформам РК от 22.09.2022 № 29 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      29. При обработке случаев не предоставления данных, неполученные ответы по объективным причинам – не компенсируются. Компенсации подлежат только случаи неполученных ответов по субъективным причинам.

      Для этих целей обработки применяется метод перевзвешивания, заключающийся в корректировке выборочных весов.

      30. В целях получения данных, распространенных на генеральную совокупность, производится статистическое взвешивание итогов обследования.

      Взвешивание результатов выборочного обследования производится путем присвоения соответствующего веса каждой отдельной единице наблюдения – персоне.

      31. Окончательный индивидуальный вес К представляет собой произведение базового веса F и коэффициентов компенсации и экстраполяции.

      Индивидуальный вес, рассчитанный для каждого респондента, вводится в базу индивидуальных данных в качестве множителя распространения и используется при формировании распространенных данных на всю численность населения обследуемого возраста, пола и типа местности по любым показателям программы обследования.

      32. Веса для показателей занятости населения рассчитываются ежемесячно. Для расчета весов используются данные СРЖФ о распределении обследуемых домашних хозяйств отдельно по городскому и сельскому населению в региональном разрезе.

      33. При расчете индивидуальных весов применяется метод итеративного взвешивания выборки по отношению к общей численности населения в периоде, наиболее приближенному к отчетному периоду (критической неделе обследования).

      Процедура заключается в сопоставлении выборочной совокупности, распределенной на группы с учетом половозрастной и региональной характеристик, со всей совокупностью населения, распределенной по этим же характеристикам.

      Сноска. В пункт 33 внесено изменение на казахском языке, текст на русском языке не меняется приказом Руководителя Бюро национальной статистики Агентства по стратегическому планированию и реформам РК от 22.09.2022 № 29 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      34. При обработке результатов ежемесячного опроса расчет индивидуальных весов взвешивания (коэффициентов экстраполяции) производится последовательно в несколько этапов.

      35. В целях выравнивания неизбежных при выборках случайных, а также неслучайных систематических ошибок:

      проводится выравнивание известных случаев несостоявшихся опросов – компенсация;

      проводится распространение на генеральную совокупность до показателей СРЖФ – адаптация или экстраполяция.

      Для этого вычисляются соответствующие факторы, фактор компенсации и фактор экстраполяции.

      Сноска. В пункт 35 внесено изменение на казахском языке, текст на русском языке не меняется приказом Руководителя Бюро национальной статистики Агентства по стратегическому планированию и реформам РК от 22.09.2022 № 29 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

Параграф 1. Компенсация

      36. С помощью данной процедуры осуществляется дорасчет показателей по домашним хозяйствам, с субъективными причинами отказа от обследования, и компенсируются недополученные данные выборочного обследования.

      37. Перед осуществлением этой процедуры суммируют количество домашних хозяйств, предполагаемых к обследованию (S1), количество домашних хозяйств, фактически опрошенных (S2) и количество неопрошенных домашних хозяйств с указанием причины (Sр).

      Численность неопрошенных подразделяют на группы – по объективным причинам (Sр1) и по субъективным причинам (Sр2):

      объективные причины связаны с невозможностью проведения обследования, вследствие разрушения (сноса) или объединения самого жилого помещения, смерти, отсутствия длительное время или выбытия на новое место подлежащего обследованию члена домашнего хозяйства и других непредвиденных обстоятельств;

      к субъективным причинам относят отсутствие на момент обследования жильцов, отказ отдельного члена или всего домашнего хозяйства от опроса.

      38. С помощью процедуры компенсации осуществляется дорасчет показателей по домашним хозяйствам, попадающим под субъективные причины отказа от обследования, компенсируются недополученные данные выборочного обследования. Для этого рассчитывается промежуточный компенсирующий фактор (вес) К1

      K1 = 1+Sp2/S2 (5)

      где,

      К1 – компенсирующий фактор (коэффициент досчета);

      Sр2 – количество домашних хозяйств, не опрошенных по субъективным причинам отказа от опроса;

      S2 – количество фактически опрошенных домашних хозяйств.

      39. Промежуточный компенсирующий фактор вычисляется с точностью до пяти десятичных знаков по каждому району отдельно и присваивается каждому респонденту данного района вне зависимости от его пола и возраста.

      Далее производится корректировка базового веса (f) на компенсирующий фактор (K1).

      Скорректированный на базовый вес, компенсирующий фактор используют для определения численности, полученной в результате доведения числа домашних хозяйств до обследуемого (S1)

      S1 = S2*K1 (6)

      40. Для компенсации случаев полного неполучения данных применяется схема корректировки весов, путем задания больших весов для всех ответивших домохозяйств в данном населенном пункте. Веса всех домашних хозяйств, ответивших на вопросы в данном населенном пункте, увеличиваются на один и тот же коэффициент. Все не ответившие домашние хозяйства исключаются из выборки путем задания для каждого из них фактического веса равного нулю.

Параграф 2. Экстраполяция

      41. Распространение выборочных данных обследования основано на присвоении соответствующего индивидуального веса каждой отдельной единице наблюдения – домашнему хозяйству.

      Для этого осуществляется сопоставление данных обследования по выборочной совокупности (численности обследованных граждан), стратифицированной с учетом половозрастной и региональной характеристик, с генеральной совокупностью населения по данным текущих демографических расчетов, стратифицированной по этим же характеристикам.

      42. В общем виде формула расчета фактора адаптации (веса) имеет вид

      Vg = Wg*N/Ng (7)

      где,

      Vg – вес по признаку g;

      Wg – доля населения в генеральной совокупности, с характеристикой g;

      N – общее число опрошенных;

      Ng – число опрошенных, с характеристикой g.

      43. Процедура взвешивания производится на основе данных о структуре населения по сложившейся совокупности, используемой в качестве генеральной, только внутри региональных слоев (страт) по полу и возрасту. Для каждого респондента рассчитывается система факторов адаптации (весов) по следующим признакам:

      территориальная структура (район);

      тип местности;

      пол (мужчины и женщины);

      6 возрастных групп (6–10 лет; 11–14 лет; 15–34 года; 35–54 года; 55–71 год; 72 года и выше).

      44. Для расчета базового индивидуального веса используется следующая формула расчета фактора адаптации:

      K2k = Sk/S1k (8)

      где,

      K2 – фактор адаптации;

      S – численность населения по генеральной совокупности;

      S1 – численность населения фактически опрошенных домашних хозяйств;

      K – отличительный признак в зависимости от совокупной характеристики лица, для которого рассчитывается фактор.

      Сноска. В пункт 44 внесено изменение на казахском языке, текст на русском языке не меняется приказом Руководителя Бюро национальной статистики Агентства по стратегическому планированию и реформам РК от 22.09.2022 № 29 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      45. Окончательный индивидуальный вес (или коэффициент экстраполяции) является произведением фактора компенсации и фактора адаптации.

      K = K1*K2k, (9)

      где,

      К – индивидуальный вес (коэффициент экстраполяции);

      К1 – компенсирующий фактор (коэффициент досчета);

      К2к – фактор адаптации.

      При этом, если фактор компенсации для всех членов заданного домашнего хозяйства имеет одно и тоже значение, то факторы адаптации, как соответственно и окончательный фактор экстраполяции (индивидуальный вес) – различен.

      46. Рассчитанные индивидуальные веса в качестве дополнительных переменных записываются в базу индивидуальных данных по каждому опрошенному респонденту и используются при формировании сводных итогов по соответствующему месяцу, кварталу, году на республиканском, областном, районном уровнях.

      Распространенные данные в среднем за текущий год получаются путем объединения ежемесячных выборок за год, а распространенные квартальные данные – путем объединения ежемесячных выборок за квартал.

Глава 7. Ротация выборки

      47. Ротация домашних хозяйств (обновление выборки) проводится ежегодно в размере 100 %, ежегодно вся выборка заменяется новыми домашними хозяйствами.

Глава 8. Оценка точности показателей

      48. В качестве показателей точности статистического оценивания, используются стандартная ошибка выборки и стандартная относительная ошибка выборки.

      49. Стандартной ошибкой выборки является стандартное отклонение значения параметра выборки от выборочного среднего значения этого параметра.

      Относительной стандартной ошибкой является отношение оцениваемой статистической величины к его среднему значению.

      50. Точность обследования по районам рассчитывается раз в год по показателям численность занятых, численность безработных, численность рабочей силы, численность лиц, не входящих в состав рабочей силы, доля рабочей силы в численности населения, уровень безработицы.

      Сноска. Пункт 50 - в редакции приказа Руководителя Бюро национальной статистики Агентства по стратегическому планированию и реформам РК от 22.09.2022 № 29 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      51. В качестве показателей точности статистического оценивания используются стандартная ошибка выборки и стандартная относительная ошибка выборки.

      52. Стандартная ошибка выборки

определяет возможные расхождения между характеристиками выборочной и генеральной совокупности. Значение стандартной ошибки выборки определяются по формуле:

(10)

      где,


– генеральная дисперсия;

– объем выборочной совокупности;

      N – объем генеральной совокупности.

      53. По итогам ВОЗН статус респондента определяется из ответов респондентов на вопросы (например: да или нет). Переменные, определяющиеся выбором одной из двух альтернативных ответов, являются бинарной. По теории вероятностей для бинарной переменной рассчитывается дисперсия. Для расчета относительной стандартной ошибки ВОЗН, используется долевое значение ответов (да или нет). Определяется дисперсия доли, затем вычисляется стандартная относительная ошибка.

      Стандартная ошибка выборочной доли (g) определяется по формуле:



      где:

      w - доля ответов (доля "успехов") в процентах;

      n – объем выборочной совокупности;

      N – объем генеральной совокупности.

      Сноска. Пункт 53 - в редакции приказа Руководителя Бюро национальной статистики Агентства по стратегическому планированию и реформам РК от 22.09.2022 № 29 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      54. Часто требуется рассмотреть не абсолютные значения стандартной ошибки, но ее значение в отношении оцениваемой статистической величины. Относительная стандартная ошибка (далее – ОСО) рассчитывается как отношение оцениваемой статистической величины к его среднему значению.

      ОСО определяется по следующей формуле:



      где,

      RSE – относительная стандартная ошибка выборки;

      SE – стандартная ошибка выборки;


– среднее значение переменной, использованной для оценки величины относительной стандартной ошибки.


      где,

      Ni – количество элементов генеральной совокупности i-страте;


– показатель i-страты.
      Сноска. Методика дополнена пунктом 54 в соответствии с приказом Руководителя Бюро национальной статистики Агентства по стратегическому планированию и реформам РК от 22.09.2022 № 29 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).