Қаржы нарықтарындағы экономикалық шоғырлануды бағалау әдістемесін бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2017 жылғы 29 желтоқсандағы № 442 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2018 жылғы 12 қаңтарда № 16226 болып тіркелді.

      РҚАО-ның ескертпесі!
      Осы бұйрық 01.01.2018 бастап қолданысқа енгізіледі

      2015 жылғы 29 қазандағы Қазақстан Республикасы Кәсіпкерлік кодексінің 90-6-бабының 17) тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      1. Қоса беріліп отырған Қаржы нарықтарындағы экономикалық шоғырлануды бағалау әдістемесі бекітілсін.

      2. Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінің Табиғи монополияларды реттеу, бәсекелестікті және тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитеті Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрық Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелген күннен бастап күнтізбелік он күн ішінде оның қағаз және электронды түрдегі көшірмесін қазақ және орыс тілдеріндересми жариялауға мерзімді баспасөз басылымдарына, сондай-ақ ресми жариялау және Қазақстан Республикасы нормативтік құқықтық актілерінің эталондық бақылау банкіне қосу үшін "Республикалық құқықтық ақпарат орталығы" шаруашылық жүргізу құқығындағы республикалық мемлекеттік кәсіпорнына жіберуді;

      3) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды;

      4) осы бұйрық Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелгеннен кейін он жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінің Заң департаментіне осы тармақтың 1), 2) және 3) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді ұсынуды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық 2018 жылғы 1 қаңтардан бастап қолданысқа енгізіледі және ресми жариялануға тиіс.

      Қазақстан Республикасының
Ұлттық экономика министрі
Т. Сүлейменов

      "КЕЛІСІЛДІ"

      ҚазақстанРеспубликасы

      Ұлттық Банкінің Төрағасы

      _____________ Д. Ақышев

      2017жылғы ____ __________

  Қазақстан Республикасы
Ұлттық экономика министрінің
2017 жылғы 29 желтоқсандағы
№ 442 бұйрығымен бекітілді

Қаржы нарықтарындағы экономикалық шоғырлануды бағалау әдістемесі 1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Қаржы нарықтарындағы экономикалық шоғырлануды бағалау әдістемесі (бұдан әрі – Әдістеме) 2015 жылғы 29 қазандағы Қазақстан Республикасы Кәсіпкерлік кодексінің (бұдан әрі – Кодекс) 90-6-бабының 17) тармақшасына сәйкес әзірленді және экономикалық шоғырлануға келісім беру туралы өтінішхаттарды немесе жасалған экономикалық шоғырлану туралы хабарламаларды қарау кезінде қолданылады.

      2. Әдістеме монополияға қарсы органның қаржы нарықтарындағы экономикалық шоғырлануды бағалау тетігін айқындайды.

      Ескерту. 2-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігі Төрағасының 19.03.2021 № 4 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

2-тарау. Негізгі ұғымдар

      3. Әдістеме келесі ұғымдарды қолданады:

      1) экономикалық шоғырлануға келісім беру – монополияға қарсы органның Кодекстің 201-бабы 1-тармағының 1) - 3) тармақшаларында көзделген мәмілелерді жүзеге асыруға келісімі;

      2) қаржы нарықтарындағы экономикалық шоғырлануға тыйым салу – монополияға қарсы органның Кодекстің 201-бабы 1-тармағының 1) - 3) тармақшаларында көзделген мәмілелерді жүзеге асыруға тыйым салуы;

      3) өнім берушілер – қаржы қызметтерін көрсету бойынша кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыратын нарық субъектілері;

      4) қаржылық көрсетілетін қызметтер – сақтандыру нарығына, бағалы қағаздар нарығына қатысушылардың, ерікті жинақтаушы зейнетақы қорының қызметі, банк қызметі, "Қаржы нарығы мен қаржы ұйымдарын мемлекеттік реттеу, бақылау және қадағалау туралы" Қазақстан Республикасының 2003 жылғы 4 шілдедегі Заңына (бұдан әрі – Заң) сәйкес алынған лицензиялар негізінде жүзеге асырылатын банк операцияларының жекелеген түрлерін жүргізу жөніндегі ұйымдардың қызметі;

      5) нұсқама – монополияға қарсы органның Кодекстің 201-бабы 1-тармағының 4) және 5) тармақшаларында көзделген мәмілелердің күшін жою қажеттігі туралы шешім шығаруы;

      6) өтініш беруші – қаржы нарықтарындағы экономикалық шоғырлануға келісім беру туралы өтінішхат немесе қаржы нарықтарында жасалған экономикалық шоғырлану туралы хабарлама берген тұлға;

      7) экономикалық шоғырлануға қатысушы – қаржы нарықтарында экономикалық шоғырлану жасаған немесе жасауға ниет білдірген жеке немесе заңды тұлға.

      Әдістемеде пайдаланылатын өзге ұғымдар мен терминдер Кодексте және Заңда, сондай-ақ Қазақстан Республикасының қаржы нарығын реттеу саласындағы басқа да заңнамалық актілерде айқындалған.

      Ескерту. 3-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігі Төрағасының 19.03.2021 № 4 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

3-тарау. Қаржы нарықтарындағы экономикалық шоғырлануға бағалау жүргізудің негіздері мен кезеңдері

      4. Қаржы нарықтарындағы экономикалық шоғырлануға бағалау жүргізу негіздері монополияға қарсы органға:

      1) Әдістемеге 1-қосымшаға сәйкес нысан бойынша өтініш беруші ұсынған қаржы нарықтарындағы экономикалық шоғырлануға келісім беру туралы өтінішхаттың (бұдан әрі – өтінішхат);

      2) Әдістемеге 2-қосымшаға сәйкес нысан бойынша өтініш беруші ұсынған Кодекстің 201-бабы 1-тармағының 4) және 5) тармақшаларыңда көзделген қаржы нарықтарында жасалған экономикалық шоғырлану туралы хабарламаның (бұдан әрі – хабарлама) келіп түсуі болып табылады.

      Ескерту. 4-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігі Төрағасының 19.03.2021 № 4 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      5. Өтінішхатты қарау кезінде монополияға қарсы органның күнтізбелік қырық күн ішінде (Кодекстің 205-бабының 3 және 5-тармақтарына сәйкес мерзімдерді тоқтата тұру құқығымен) қаржы нарықтарындағы экономикалық шоғырлануға бағалау жүргізуі мынандай кезеңдерді қамтиды:

      1) Кодекстің 204-бабыңда көзделген өтінішхатқа қоса берілетін құжаттар мен мәліметтердің толықтығы мен анықтығын тексеру;

      2) егер мәмілеге қатысушы адамдар (тұлғалар тобы) ұқсас немесе өзара алмастырылатын қаржылық қызметтерді өткізу жөніндегі қызметті жүзеге асырған және (немесе) бәсекелестікті шектеу белгілері болған жағдайда, қаржы нарықтарында экономикалық шоғырлануды жасау кезінде қаржы ұйымдарына қатысты бәсекелестіктің жай-күйіне талдау жүргізу;

      3) бәсекелестікті шектеу белгілері анықталған кезде, оның ішінде қаржы нарықтарында үстем жағдайдың пайда болуы немесе күшеюі кезінде қаржы нарығында бәсекелестікті шектеу көрсеткіштерін есептеу;

      4) монополияға қарсы органның қаржы нарықтарындағы экономикалық шоғырлануды бағалау нәтижелері бойынша шешім қабылдауы.

      Бұл ретте экономикалық шоғырлануды жүзеге асыру кезінде қаржылық тұрақтылық және қаржылық қызметтер тұтынушыларының құқықтарын қорғаумен байланысты мәмілелер жасау бәсекелестікті шектеу болып табылмайды.

      Ескерту. 5-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігі Төрағасының 19.03.2021 № 4 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      6. Монополияға қарсы органға қаржы нарығында жасалған экономикалық шоғырлану туралы хабарлама келіп түскеннен кейін күнтізбелік отыз күн ішінде хабарламаны қарау барысында экономикалық шоғырлануға бағалау жүргізу мынадай кезеңдерді қамтиды:

      1) Кодекстің 207-бабыңда көзделген хабарламаға қоса берілетін құжаттардың және мәліметтердің толықтығы мен анықтығын тексеру;

      2) қаржы нарықтарында экономикалық шоғырланудың жасалғанын растайтын шартты немесе өзге де құжатты қарау;

      3) экономикалық шоғырлануды бәсекелестікті, оның ішінде қаржы нарықтарында үстем жағдайдың пайда болуы немесе күшеюі арқылы шектеу тұрғысынан қарау;

      4) монополияға қарсы органның Кодекстің 209-бабына сәйкес хабарлама бойынша шешім қабылдауы.

      Ескерту. 6-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігі Төрағасының 19.03.2021 № 4 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      7. Қаржы нарықтарындағы экономикалық шоғырлануды бағалау кезінде ақпарат ретінде қажеттілігіне қарай:

      1) қаржы нарықтарындағы экономикалық шоғырлануға қатысушылардан;

      2) қаржы нарығын және қаржы ұйымдарын реттеу, бақылау мен қадағалау жөніндегі уәкілетті органнан;

      3) мемлекеттік статистика саласындағы уәкілетті органнан алынған мәліметтер пайдаланылады.

      Ескерту. 7-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігі Төрағасының 19.03.2021 № 4 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

4-тарау. Қаржынарықтарындағы экономикалық шоғырлануды жасау кезінде қаржы ұйымдарына қатысты бәсекелестіктің жай-күйіне талдау жүргізу

      8. Мәмілеге қатысушы адамдар (тұлғалар тобы) көрсететін қаржылық қызметтері ішінде ұқсас немесе өзара алмастырылатын қаржылық қызметтер болмаған, сондай-ақ бәсекелестікті шектеу белгілері болмаған жағдайда, монополияға қарсы органның басшысы немесе оны алмастыратын тұлға қаржы нарықтарындағы экономикалық шоғырлануға келісім беру туралы шешім қабылдайды және осындай шешім қабылданған күннен бастап үш жұмыс күні ішінде өтініш берушіге және қаржы нарығын және қаржы ұйымдарын реттеу, бақылау мен қадағалау жөніндегі уәкілетті органға жібереді.

      Ескерту. 8-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігі Төрағасының 19.03.2021 № 4 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      9. Мәмілеге қатысушы тұлғалардың (тұлғалар тобының) ұқсас немесе өзара алмастырылатын қаржылық қызметтерді іске асыру жөніндегі қызметті жүзеге асыру және (немесе) бәсекелестікті шектеу белгілері болған кезде монополияға қарсы орган Қазақстан Республикасының Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігі Төрағасының 2022 жылғы 29 сәуірдегі № 12 бұйрығымен бекітілген Қаржылық көрсетілетін қызметтер нарықтарында бәсекелестіктің жай-күйіне талдау жүргізу жөніндегі әдістемеге сәйкес қаржы ұйымдарына қатысты бәсекелестіктің жай-күйіне талдау жүргізеді (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 27836 болып тіркелген) (бұдан әрі - № 12 Әдістеме).

      Ескерту. 9-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігі Төрағасының 19.07.2023 № 10 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік алпыс күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      10. Монополияға қарсы орган қаржы ұйымдарына қатысты бәсекелестің жай-күйін талдау нәтижелері бойынша:

      тиісті қаржылық қызметтер нарығындағы үлестін көп бөлігі тиесілі ең көбі екі қаржы ұйымының жиынтық үлесі елу пайыздан аз болған;

      бәсекелестікті шектеу белгілері болмаған жағдайда қаржы нарықтарында экономикалық шоғырлануды жасауға келісім береді.

      Ескерту. 10-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігі Төрағасының 19.03.2021 № 4 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      11. Қаржы ұйымдарына қатысты бәсекелестіктің жай-күйін талдау нәтижелері бойынша қаржы нарығындағы экономикалық шоғырлануға қатысушылардың жиынтық үлесі:

      тиісті қаржылық қызметтер нарығындағы үлестің көп бөлігі тиесілі ең көбі екі қаржы ұйымында елу және одан көп пайыз;

      тиісті қаржылық қызметтер нарығындағы үлестің көп бөлігі тиесілі ең көбі үш қаржы ұйымында жетпіс немесе одан көп пайыз болса,

      монополияға қарсы орган № 12 Әдістемеге сәйкес экономикалық шоғырлануды жасау кезінде бәсекелестік жай-күйінің көрсеткіштерін есептейді.

      Экономикалық шоғырлану бәсекелестікті шектеуге алып келсе, оған тыйым салынады.

      Ескерту. 11-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігі Төрағасының 19.07.2023 № 10 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік алпыс күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

5-тарау. Қаржы нарықтарындағыэкономикалық шоғырлану кезінде бәсекелестікті шектеу көрсеткіштерін есептеу

      12. Бәсекелестікті шектеудің болуын, туындауын немесе күшейтілуін анықтау үшін монополияға қарсы орган бәсекелестікті шектеудің мынадай көрсеткіштерін пайдаланады:

      1) экономикалық шоғырлану кезінде тиісті қаржылық қызметтер нарығындағы мәмілеге қатысушылардың жиынтық үлесі 50 және одан көп пайызды құрайды;

      2) нарықтық шоғырлану көрсеткіштерінің өзгеруі: мәміле жасалған жағдайда тиісті қаржы нарығындағы Герфиндаль - Гиршман нарықтық шоғырлану индексі (HHІ) өзгереді:

      қалыпты шоғырландырылған нарық үшін 250-ден артық мөлшерге (1000 < HHІ < 2000);

      жоғары шоғырландырылған нарық үшін 100-ден артық мөлшерге (2000 <HHІ < 10000);

      төмен шоғырландырылған нарықтарда нарық субъектілерінің бірігуі нәтижесіндегі нарыққа (HHІ < 1000) кері әсері екіталай;

      3) экономикалық шоғырлану кезінде нарыққа кірудің ықтимал кедергілерінің туындауы.

      Ескерту. 12-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігі Төрағасының 19.03.2021 № 4 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      13. Герфиндаль – Гиршман (ННI) нарықтық шоғырлану индексі нарықта жұмыс істейтін барлық кәсіпорындары үлестері квадраттарының сомасы ретінде есептеледі және үлестер немесе пайыздармен өлшенеді:

      HHI = S12 + S22 + ... + Sn2,

      мұнда:

      S12 S22 Sn2,- субъектілердің нарықтағы үлестері (%);

      n – нарықтағы шаруашылық жүргізуші субъектілердің саны.

      Герфиндаль – Гиршман нарықтық шоғырлану индексі нарықтың монополиялану дәрежесін, онда нарық субъектілерінің болуының біркелкілігін (немесе біркелкі еместігін) алдын ала бағалауға мүмкіндік береді. Тиісті тауар нарығында өнімді әртүрлі ауқымда жеткізетін өнім берушілер неғұрлым көп болған сайын, аталған көрсеткіштердің мәні соғұрлым төмен болады.

      Нарықтық шоғырлануды анықтау кезінде тиісті қаржы нарығында адамдар тобы белгіленеді. Бұл ретте, адамдар тобы бірыңғай субъекті ретінде қаралады.

      14. Қаржылық қызметтер нарығына кіру кедергілеріне сапалық көрсеткіштер:

      1) аталған нарықтың құрылымдық ерекшеліктері (бастапқы және ағымдағы шығындар, сұраныс көлемі, нарықтың дамығандығы, бәсекелестіктің типі);

      2) мемлекеттік билік органдарының мемлекеттік реттеу процесіндегі іс-қимылы (лицензиялау, салық салу және мемлекеттік билік органдарының басқа да іс-қимылы);

      3) нарығында жұмыс істеп тұрған қаржы ұйымдары тарапынан келісімдер мен іс-қимылдар жатады.

      15. Қаржы нарығының құрылымдық ерекшеліктеріне және мемлекеттік билік органдарының мемлекеттік реттеу процесіндегі іс-қимылына негізделген кедергілер:

      1) нарықтың сыйымдылығын шектеу, нарықта тауардың өте көп болуын, сол сияқты тұтынушының төлеу қабілетінің төмендігін көрсететін сұранысты қанағаттандырудың жоғары дәрежесі нарықты әлеуетті бәсекелестердің игеруі үшін едәуір кедергі болып табылады және жаңа қаржы ұйымдары үшін осы нарықтың тартымдылығын төмендетеді;

      2) бастапқы шығындардың жоғары деңгейі – нарыққа кіру мүмкіндігінің басты шектеулерінің бірі;

      3) шығындар деңгейіндегі артықшылық - жұмыс істеп тұрған қаржы ұйымдарының қаржылық қызметтерді жүзеге асыруға жұмсалған шығындары:

      нарықтағы бастапқы шарттардың теңсіздігі;

      нарықта жұмыс істейтін қаржы ұйымдарының әлеуетті бәсекелестер алдындағы технологиялық артықшылығы;

      жарнама мен филиал желісін дамытуға жұмсалған шығындар;

      ауқым әсері – егер аталған нарықта қызметтің ең жоғары тиімді ауқымы жоғары болса, онда бастапқы кезеңде нарықта жұмыс істейтін қаржы ұйымдарына қарағанда, нарыққа жаңадан кіретін қаржы ұйымдарының үлес шығындары анағұрлым жоғары болады және тиісінше бәсекеге қабілеттілігі төмен болады;

      нарықта жұмыс істейтін қаржы ұйымдарының деңгейлес және сатылас интеграциясы салдарынан нарыққа жаңадан кірген қаржы ұйымдарына қарағанда төмен болады. Сатылас немесе деңгейлес құрылымдарға интеграцияланған қаржы ұйымдары жиынтық инвестициялық, қаржылық және ақпараттық ресурстарға қолжетімділік түрінде ішкі корпоративтік байланыстың барлық артықшылықтарын пайдаланады;

      4) экономикалық және ұйымдық шектеулер - мемлекеттің инвестициялық, кредиттік, салықтық, бағалық, кедендік саясаты;

      5) әкімшілік шектеулер, лицензияланған қаржы ұйымдары (қаржы нарығын және қаржы ұйымдарын реттеу, бақылау және қадағалау жөніндегі уәкілетті орган белгілейтін шектеулер мен қағидалар).

      Тауар нарықтарымен салыстырғанда реттеуші органдар қаржылық қызметтер нарығында сұранысқа және бәсекелестер санына едәуір әсер етеді. Қаржы ұйымдарына қойылатын лицензиялық талаптар нарықтың шоғырлану деңгейі мен қатысушылар құрамына әсер ете отырып, қаржы нарықтарына кіру кедергілерін одан әрі көбейте түседі.

      16. Нарыққа жаңа бәсекелестердің кіруінің алдын алу бойынша жұмыс істейтін қаржы ұйымдарының қызметіне негізделген кедергілер, оның ішінде:

      1) нарықта жұмыс істейтін қаржы ұйымының жаңа бәсекелестің пайда болуына жауап ретінде қабылдайтын шаралары, мысалы пайыз мөлшерлемелері саясатындағы өзгерістер;

      2) қаржы ұйымдарының бәсекелестікке қарсы келісімдері және келісілген іс-қимылдары, оның ішінде мемлекеттік билік пен жергілікті өзін-өзі басқару органдарымен іс-қимылдары;

      3) мемлекеттік билік органдарында нарыққа әлеуетті бәсекелестердің кіруін шектейтін, қаржы нарығының қандай да бір секторына лицензиялау өлшемшарттарын немесе қол жеткізудің өзге де өлшемшарттарын мүдделік қолдау.

      17. Аталған қаржы нарығына кіру кедергілерін анықтау процесінде талданатын факторлар тізбесі қаржы ұйымдары қызметінің негізгі түрлерінің ерекшеліктеріне және өңірдің өзгешелігіне байланысты тізбеленген тізбеден кең (немесе тар) болуы, ерекшеленуі мүмкін.

      18. Қаржылық қызметтер нарығына кіру кедергілерінің еңсерілуі осындай кедергілерді еңсеру мерзімдері мен оған жұмсалған шығындар шамасы негізінде бағаланады.

      Егер қаралып отырған нарыққа кіру кедергілерін еңсеру шығындары қаржылық қызметтер нарығында қызмет көрсетуді жоспарлап отырған нарықтың әлеуетті субъектісі алатын (алуды болжайтын) кірістермен (артықшылықтармен) экономикалық түрде ақталса, нарыққа кіру кедергілері еңсерілетін деп есептеледі.

      19. Қаржылық қызметтер нарығына кіру кедергілерінің еңсерілу дәрежесін бағалау кезінде әрбір қаржы ұйымы үшін кедергінің әртүрлілігін, оның уақытша не тұрақты сипатын ескеру қажет.

6-тарау. Қаржы нарықтарындағы экономикалық шоғырлануды бағалау нәтижелері бойынша қорытындылар

      20. Қаржы нарықтарындағы экономикалық шоғырлануды бағалау нәтижелері бойынша монополияға қарсы органның тиісті құрылымдық бөлімшесінің басшысы немесе оны алмастыратын адам қол қоятын қорытынды қалыптастырылады.

      Ескерту. 20-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігі Төрағасының 19.03.2021 № 4 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      21. Монополияға қарсы органның басшысы немесе оны алмастыратын тұлға қорытындыны қарау нәтижелері бойынша мынадай шешімдердің бірін қабылдайды:

      1) қаржы нарықтарындағы экономикалық шоғырлануға келісім беру туралы;

      2) уәжді қорытынды бере отырып, қаржы нарықтарындағы экономикалық шоғырлануға тыйым салу туралы.

      Монополияға қарсы органның қаржы нарықтарындағы экономикалық шоғырлануға келісім беру немесе қаржы нарықтарындағы экономикалық шоғырлануға тыйым салу туралы шешімі монополияға қарсы органның актісімен ресімделеді және мұндай шешім қабылданған күннен бастап үш жұмыс күні ішінде өтінішхат берген тұлғаға, сондай-ақ мәлімет үшін қаржы нарығын және қаржы ұйымдарын реттеу, бақылау және қадағалау жөніндегі уәкілетті органға жіберіледі.

      Хабарламаны қарау нәтижелері бойынша мынадай шешімдердің бірі қабылданады:

      хабарлама монополияға қарсы органға келіп түскеннен кейін күнтізбелік отыз күн өткен соң өтініш берушіге мәміленің күшін жою қажеттігі туралы нұсқама жібермеген жағдайда, экономикалық шоғырлану жүзеге асырылды деп есептеледі;

      қаржы нарықтарында экономикалық шоғырлануды жасау бәсекелестікті шектеуге немесе жоюға, оның ішінде қаржы нарықтарда үстем жағдайдың пайда болуы немесе күшеюі жолымен шектеуге немесе жоюға әкеп соғатыны немесе әкеп соғуы мүмкін екендігі анықталса, монополияға қарсы орган мәміленің күшін жою қажеттілігі туралы нұсқама шығарады.

      Ескерту. 21-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігі Төрағасының 19.03.2021 № 4 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      2. Монополияға қарсы органның қаржы нарықтарындағы экономикалық шоғырлануға келісім беру немесе қаржы нарықтарындағы экономикалық шоғырлануға тыйым салу туралы шешімі монополияға қарсы органның актісімен ресімделеді және мұндай шешім қабылданған күннен бастап үш жұмыс күні ішінде өтінішхат берген тұлғаға, сондай-ақ мәлімет үшін ҚР ҰБ жіберіледі.

      Хабарламаны қарау нәтижелері бойынша мынадай шешімдердің бірі қабылданады:

      егер хабарлама ведомствоға келiп түскеннен кейiн күнтiзбелiк отыз күн өткен соң өтініш берушіге мәмiленiң күшiн жою қажеттiгi туралы нұсқама жiбермеген жағдайда, экономикалық шоғырлану жүзеге асырылды деп есептеледі;

      егер қаржы нарықтарында экономикалық шоғырлануды жасау бәсекелестiктi шектеуге немесе жоюға, оның iшiнде қаржы нарықтарда үстем жағдайдың пайда болуы немесе күшеюi жолымен шектеуге немесе жоюға әкеп соғатыны немесе әкеп соғуы мүмкiн екендiгi анықталса, ведомство мәміленің күшін жою қажеттілігі туралы нұсқама шығарады.

  Қаржы нарықтарындағы
экономикалық шоғырлануды
бағалау әдістемесіне
1-қосымша
  Нысан
  Қазақстан Республикасы
Бәсекелестікті қорғау және
дамыту агенттігінің төрағасына
_________________________
_________________________
(толық атауы және (немесе)
көрсетілетін қызметті
алушының тегі, аты, әкесінің
аты (бар болған жағдайда),
БСН және ЖСН
(болған жағдайда)

Экономикалық шоғырлануға келісім беру туралы өтінішхат

      Ескерту. 1-қосымша жаңа редакцияда – ҚР Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігі Төрағасының 19.03.2021 № 4 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      Қазақстан Республикасы Кәсіпкерлік кодексінің (бұдан әрі – Кодекс) 200-бабының

      2-тармағына сәйкес

      __________________________________________________________________________

      (мәміленің, іс-әрекеттің мәні мен тараптары көрсетілген мәміленің, іс-әрекеттің сипаттамасы)

      __________________________________________________________________________

      қамтитын экономикалық шоғырлануға келісім беруіңізді сұраймын.

      Осы экономикалық шоғырлануға келісім беру туралы өтінішхат

      __________________________________________________________________________

      (Кодекстің 201-бабы 1-тармағының тармақшасы көрсетіледі)

      __________________________________________________________________ негізінде

      __________________________________________________________________________

      (көрсетілетін қызметті алушының атауы, тегі, аты, әкесінің аты (бар болған жағдайда) көрсетіледі)

      беріліп отыр.

      Құжаттама_________________________________________________________________

                  (Кодекстің 204-бабының тармағы көрсетіледі)

      __________________________________________________________________________

      сәйкес қоса беріледі.

      Ұсынылып отырған құжаттар нөмірленген (электрондық жеткізгіш қоса беріледі).

      Ұсынылып отырған құжаттар мен мәліметтердің толықтығы мен анықтығын растаймын.

      Ақпараттық жүйелерде қамтылған заңмен қорғалатын құпияны құрайтын мәліметтердің пайдаланылуына келісемін.

      Басшының немесе оны алмастыратын

      тұлғаның қолтаңбасы             ______________________

      Өтінішхат берілген күн             "___" ________ ________

      Өкілдің байланыс мәліметтері      ______________________

  Қаржы нарықтарындағы
экономикалық шоғырлануды
бағалау әдістемесіне
2-қосымша
  Нысан
  Қазақстан Республикасы
Бәсекелестікті қорғау және
дамыту агенттігінің
төрағасына
________________________
________________________
(толық атауы және (немесе)
көрсетілетін қызметті
алушының тегі, аты, әкесінің
аты (бар болған жағдайда),
БСН және ЖСН
(болған жағдайда)

Жасалған экономикалық шоғырлану туралы хабарлама

      Ескерту. 2-қосымша жаңа редакцияда – ҚР Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігі Төрағасының 19.03.2021 № 4 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      Қазақстан Республикасы Кәсіпкерлік кодексінің 200 бабының 1-тармағына сәйкес

      __________________________________________________________________________

      (мәмілеге қатысушылардың атауы, аты, әкесінің аты (болған жағдайда), тегі

      жасалған (жоспарланған) экономикалық шоғырлану туралы хабардар етемін, ол мыналарға негізделеді:

нарық субъектісінің (оның ішінде сенімгерлік басқаруға арналған шарттың, бірлескен қызмет туралы келісімнің, комиссия шартының негізінде) кәсіпкерлік қызметті жүргізген кезде басқа нарық субъектісіне орындалуы міндетті нұсқамалар беруге не оның атқарушы органының функцияларын жүзеге асыруға мүмкіндік беретін құқықтарды сатып алу



 

аталған субъектілерде көрсетілген жеке тұлғалар өздерінің кәсіпкерлік қызметін жүргізу жағдайлар анықтаған жағдайда, екі және одан көп нарық субъектілерінің атқарушы органдарына, директорлар кеңестеріне, бақылау кеңестеріне немесе басқа басқару органдарына бір жеке тұлғалардың қатысуы



 

      Мәміленің, іс-қимылдың сипаттамасы

      ________________________________________________________________

      ________________________________________________________________

      Өтініш беруші туралы мәліметтер:

      Атауы/тегі, аты, әкесінің аты (бар болған жағдайда) _________________________

      БСН/ЖСН



      Ұсынылған құжаттар нөмірленген (электрондық жеткізгіштер қоса беріледі).

      Қоса беріліп отырған құжаттар мен мәліметтердің толықтығы мен анықтығын растаймын.

      Ақпараттық жүйеде қамтылған заңмен қорғалатын құпияны құрайтын мәліметтерді пайдалануға келісемін.

      Басшының немесе оны алмастыратын

      тұлғаның қолтаңбасы             _________________________

      Өтінішхат берілген күн             "__" ______________ ______

      Өкілдің байланыс мәліметтері       _________________________


Об утверждении Методики оценки экономической концентрации на финансовых рынках

Приказ Министра национальной экономики Республики Казахстан от 29 декабря 2017 года № 442. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 12 января 2018 года № 16226.

      Об утверждении Методики оценки экономической концентрации на финансовых рынках

      Примечание РЦПИ!
Вводится в действие с 01.01.2018.

      В соответствии с подпунктом 17) статьи 90-6 Предпринимательского кодекса Республики Казахстан от 29 октября 2015 года ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Утвердить прилагаемую Методику оценки экономической концентрации на финансовых рынках.

      2. Комитету по регулированию естественных монополий, защите конкуренции и прав потребителей Министерства национальной экономики Республики Казахстан обеспечить в установленном законодательством Республики Казахстан порядке:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) в течение десяти календарных дней со дня государственной регистрации настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан направление его копии в бумажном и электронном виде на казахском и русском языках на официальное опубликование в периодические печатные издания, а также в Республиканское государственное предприятие на праве хозяйственного ведения "Республиканский центр правовой информации" для официального опубликования и включения в Эталонный контрольный банк нормативных правовых актов Республики Казахстан;

      3) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства национальной экономики Республики Казахстан;

      4) в течение десяти рабочих дней после государственной регистрации настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан представление в Юридический департамент Министерства национальной экономики Республики Казахстан сведений об исполнении мероприятий, предусмотренных подпунктами 1), 2) и 3) настоящего пункта.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра национальной экономики Республики Казахстан.

      4. Настоящий приказ вводится в действие с 1 января 2018 года и подлежит официальному опубликованию.

      Министр
национальной экономики

Республики Казахстан
      Т. Сулейменов

      "СОГЛАСОВАН"
Председатель Национального Банка
Республики Казахстан
__________________ Д. Акишев
от ____ __________ 2017 года

      Утверждена
приказом Министра
национальной экономики
Республики Казахстан
от 29 декабря 2017 года № 442

      Методика оценки экономической концентрации на финансовых рынках

      Глава 1. Общие положения

      1. Настоящая Методика оценки экономической концентрации на финансовых рынках (далее – Методика) разработана в соответствии с подпунктом 17) статьи 90-6 Предпринимательского кодекса Республики Казахстан от 29 октября 2015 года (далее – Кодекс) и применяется при рассмотрении ходатайств о даче согласия на экономическую концентрацию или уведомлений о совершенной экономической концентрации.

      2. Методика определяет механизм оценки экономической концентрации на финансовых рынках антимонопольным органом.

            Сноска. Пункт 2 - в редакции приказа Председателя Агентства по защите и развитию конкуренции РК от 19.03.2021 № 4 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      Глава 2. Основные понятия

      3. Методике применяются следующие понятия:

      1) согласие на экономическую концентрацию – согласие антимонопольного органа на осуществление сделок, предусмотренных подпунктами 1) - 3) пункта 1 статьи 201 Кодекса;

      2) запрет на экономическую концентрацию на финансовых рынках – запрет антимонопольного органа на осуществление сделок, предусмотренных подпунктами 1) - 3) пункта 1 статьи 201 Кодекса;

      3) поставщики услуг – субъекты рынка, осуществляющее предпринимательскую деятельность по предоставлению финансовых услуг;

      4) финансовые услуги – деятельность участников страхового рынка, рынка ценных бумаг, добровольного накопительного пенсионного фонда, банковская деятельность, деятельность организаций по проведению отдельных видов банковских операций, осуществляемые на основании лицензий, полученных в соответствии с Законом Республики Казахстан от 4 июля 2003 года "О государственном регулировании, контроле и надзоре финансового рынка и финансовых организаций" (далее - Закон);

      5) предписание – вынесение антимонопольным органом решения о необходимости отмены сделок, предусмотренных подпунктами 4) и 5) пункта 1 статьи 201 Кодекса;

      6) заявитель – лицо, подавшее ходатайство о даче согласия на экономическую концентрацию на финансовых рынках или уведомление о совершенной экономической концентрации на финансовых рынках;

      7) участник экономической концентрации – физическое или юридическое лицо, совершившее или намеревающееся совершить экономическую концентрацию на финансовых рынках.

      Иные понятия и термины, используемые в Методике, определены Кодексом и Законом, а также другими законодательными актами Республики Казахстан в области регулирования финансового рынка.

      Сноска. Пункт 3 - в редакции приказа Председателя Агентства по защите и развитию конкуренции РК от 19.03.2021 № 4 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      Глава 3. Основания и этапы проведения оценки экономической концентрации на финансовых рынках

      4. Основаниями проведения оценки экономической концентрации на финансовых рынках являются поступление в антимонопольный орган:

      1) ходатайства о даче согласия на экономическую концентрацию на финансовых рынках, представленного заявителем по форме согласно приложению 1 к Методике (далее – ходатайство);

      2) уведомления о совершенной экономической концентрации на финансовых рынках при совершении сделок, предусмотренных подпунктами 4) и 5) пункта 1 статьи 201 Кодекса, представленного заявителем по форме согласно приложению 2 к Методике (далее – уведомление).

      Сноска. Пункт 4 - в редакции приказа Председателя Агентства по защите и развитию конкуренции РК от 19.03.2021 № 4 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      5. В течение сорока календарных дней (с правом приостановления сроков в соответствии с пунктами 3 и 5 статьи 205 Кодекса) проведение антимонопольным органом оценки экономической концентрации на финансовых рынках, при рассмотрении ходатайства включает следующие этапы:

      1) проверка полноты и достоверности прилагаемых к ходатайству документов и сведений предусмотренных статьей 204 Кодекса;

      2) проведение анализа состояния конкуренции в отношении финансовых организаций при совершении экономической концентрации на финансовых рынках в случае, если лица, участвующие в сделке (группа лиц), осуществляют деятельность по реализации аналогичных или взаимозаменяемых финансовых услуг и (или) наличия признаков ограничения конкуренции;

      3) расчет показателей ограничения конкуренции на финансовом рынке при выявлении признаков ограничения конкуренции, в том числе при возникновении или усилении доминирующего положения на финансовых рынках;

      4) принятие антимонопольным органом решения по результатам оценки экономической концентрации на финансовых рынках.

      При этом не является ограничением конкуренции при совершении экономической концентрации заключение сделок, связанных с обеспечением финансовой стабильности и защитой прав потребителей финансовых услуг.

      Сноска. Пункт 5 - в редакции приказа Председателя Агентства по защите и развитию конкуренции РК от 19.03.2021 № 4 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      6. В течение тридцати календарных дней после поступления в антимонопольный орган уведомления о совершенной экономической концентрации на финансовых рынках, проведение оценки экономической концентрации в ходе рассмотрения уведомления включает следующие этапы:

      1) проверка полноты и достоверности прилагаемых к уведомлению документов и сведений предусмотренных статьей 207 Кодекса;

      2) рассмотрение договора или иного документа, подтверждающего совершение экономической концентрации на финансовых рынках;

      3) рассмотрение экономической концентрации на предмет ограничения конкуренции, в том числе путем возникновения или усиления доминирующего положения на финансовых рынках;

      4) принятие антимонопольным органом решения по уведомлению в соответствии со статьей 209 Кодекса.

      Сноска. Пункт 6 - в редакции приказа Председателя Агентства по защите и развитию конкуренции РК от 19.03.2021 № 4 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      7. При оценке экономической концентрации на финансовых рынках в качестве информации, при необходимости используются сведения, полученные:

      1) от участников экономической концентрации на финансовых рынках;

      2) от уполномоченного органа по регулированию, контролю и надзору финансового рынка и финансовых организаций;

      3) от уполномоченного органа в области государственной статистики.

      Сноска. Пункт 7 - в редакции приказа Председателя Агентства по защите и развитию конкуренции РК от 19.03.2021 № 4 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      Глава4. Проведение анализа состояния конкуренции в отношении финансовых организаций при совершении экономической концентрации на финансовых рынках

      8. При отсутствии аналогичных или взаимозаменяемых финансовых услуг, а также отсутствии признаков ограничения конкуренции среди финансовых услуг, оказываемых лицами, участвующими в сделке (группой лиц), руководителем антимонопольного органа или лица, его замещающего, принимается решение о согласии на экономическую концентрацию на финансовых рынках и в течение трех рабочих дней со дня принятия такого решения направляется заявителю и уполномоченному органу по регулированию, контролю и надзору финансового рынка и финансовых организаций.

      Сноска. Пункт 8 - в редакции приказа Председателя Агентства по защите и развитию конкуренции РК от 19.03.2021 № 4 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      9. При осуществлении деятельности по реализации аналогичных или взаимозаменяемых финансовых услуг лицами, участвующими в сделке (группой лиц), и (или) наличия признаков ограничения конкуренции, антимонопольным органом проводится анализ состояния конкуренции в отношении финансовых организаций в соответствии с Методикой по проведению анализа состояния конкуренции на рынках финансовых услуг, утвержденной приказом Председателя Агентства по защите и развитию конкуренции Республики Казахстан от 29 апреля 2022 года № 12 (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов под № 27836) (далее - Методика № 12).

      Сноска. Пункт 9 - в редакции приказа Председателя Агентства по защите и развитию конкуренции РК от 19.07.2023 № 10 (вводится в действие по истечении шестидесяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      10. Антимонопольным органом, по результатам проведенного анализа состояния конкуренции в отношении финансовых организаций, предоставляется согласие на совершение экономической концентрации на финансовых рынках в следующих случаях:

      совокупная доля не более чем двух финансовых организаций, которым принадлежат наибольшие доли на соответствующем рынке финансовых услуг, составляет менее пятидесяти процентов;

      отсутствуют признаки ограничения конкуренции

      Сноска. Пункт 10 - в редакции приказа Председателя Агентства по защите и развитию конкуренции РК от 19.03.2021 № 4 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      11. По результатам анализа состояния конкуренции в отношении финансовых организаций совокупная доля участников экономической концентрации на финансовом рынке составляет:

      не более чем двух финансовых организаций, которым принадлежат наибольшие доли на соответствующем рынке финансовых услуг пятьдесят и более процентов;

      не более чем трех финансовых организаций, которым принадлежат наибольшие доли на соответствующем рынке финансовых услуг семьдесят и более процентов;

      антимонопольным органом производится расчет показателей состояния конкуренции при совершении экономической концентрации в соответствии с Методикой № 12.

      Экономическая концентрация запрещается, если она приводит к ограничению конкуренции.

      Сноска. Пункт 11 - в редакции приказа Председателя Агентства по защите и развитию конкуренции РК от 19.07.2023 № 10 (вводится в действие по истечении шестидесяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      Глава 5. Расчет показателей ограничения конкуренции при совершении экономической концентрации на финансовых рынках

      12. Для выявления наличия, возникновения или усиления ограничения конкуренции антимонопольным органом используются следующие показатели ограничения конкуренции:

      1) при экономической концентрации совокупная доля участников сделки на соответствующем рынке финансовых услуг составит 50 % и более;

      2) изменение показателей рыночной концентрации: в случае совершения сделки индекс рыночной концентрации Герфиндаля – Гиршмана (ННI) на соответствующем финансовых рынке изменится:

      более чем на 250 для умеренноконцентрированного рынка (1000 <ННI< 2000);

      более чем на 100 для высококонцентрированного рынка (2000 <ННI< 10000);

      негативные последствия на рынок в результате слияния субъектов рынка на низкоконцентрированных рынках (ННI< 1000) маловероятны;

      3) возникновение возможных барьеров входа на рынок при экономической концентрации.

      Сноска. Пункт 12 - в редакции приказа Председателя Агентства по защите и развитию конкуренции РК от 19.03.2021 № 4 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      13. Индекс рыночной концентрации Герфиндаля – Гиршмана (ННI) рассчитывается как сумма квадратов долей, занимаемых всеми действующими поставщиками на рынке финансовых услуг, и измеряется в долях или процентах:


      HHI = S12 + S22 + ... + Sn2,


      где:


     

– доля субъектов на рынке (%);

      n – число субъектов на рынке.

      Индекс рыночной концентрации Герфиндаля – Гиршмана дает возможность сделать предварительную оценку степени монополизации рынка, равномерности (или неравномерности) присутствия на нем субъектов рынка. Чем больше поставщиков с разномасштабной поставкой продукции действует на соответствующем финансовом рынке, тем меньшее значение имеет данный показатель.

      При определении рыночной концентрации, на соответствующем финансовом рынке определяется группа лиц. При этом, группа лиц рассматривается как единый субъект рынка.

      14. К барьерам входа на рынок финансовых услуг относятся качественные показатели:

      1) структурные особенности данного рынка (стартовые и текущие затраты, объем спроса, развитость рынка, тип конкуренции);

      2) действия органов государственной власти в процессе государственного регулирования (лицензирование, налогообложение и другие действия органов государственной власти);

      3) соглашения и действия со стороны уже действующих на рынке финансовых организаций.

      15. Барьеры, обусловленные структурными особенностями финансового рынка и действиями органов государственной власти в процессе государственного регулирования:

      1) ограничение емкости рынка, высокая степень удовлетворения спроса, отражающая как высокую насыщенность рынка, так и низкую платежеспособность потребителя является серьезным препятствием для освоения рынка потенциальными конкурентами и делает этот рынок малопривлекательным для новых финансовых организаций;

      2) высокий уровень первоначальных затрат одно из решающих ограничений возможности входа на рынок;

      3) превосходство в уровне затрат, затраты на осуществление финансовых услуг уже действующих финансовых организаций ниже, чем у вновь входящих на рынок финансовых организаций, вследствие:

      неравенства стартовых условий на рынке;

      технологического превосходства действующих на рынке финансовых организаций перед потенциальными конкурентами;

      затрат на рекламу и развитие филиальной сети;

      эффект масштаба – если максимально эффективный масштаб деятельности на данном рынке высок, то вновь входящие на рынок финансовые организации на первоначальный период имеют существенно более высокие удельные затраты, чем действующие на рынке финансовые организации, и, следовательно, является менее конкурентоспособными;

      вертикальная и горизонтальная интеграция действующих на рынке финансовых организаций. Финансовые организации, интегрированные в вертикальные или горизонтальные структуры, пользуются всеми преимуществами внутрикорпоративных связей в виде доступа к совокупным инвестиционным, финансовым и информационным ресурсам;

      4) экономические и организационные ограничения – инвестиционная, кредитная, налоговая, ценовая политика государства;

      5) административные ограничения, в том числе лицензирование финансовых организаций (ограничения и правила, устанавливаемые уполномоченным органом по регулированию, контролю и надзору финансового рынка и финансовых организаций).

      По сравнению с товарными рынками регулирующие органы оказывают существенное воздействие на спрос и на количество конкурентов на рынке финансовых услуг. Лицензионные требования к финансовым организациям задают высоту барьеров входа на финансовые рынки, влияя тем самым на уровень концентрации и состав участников рынка.

      16. Барьеры, обусловленные деятельностью действующих на рынке финансовых организаций по предотвращению внедрения на него новых конкурентов, в том числе:

      1) меры, предпринимаемые действующей на рынке финансовой организацией в ответ на появление нового конкурента, например изменения в политике процентных ставок;

      2) антиконкурентные соглашения и согласованные действия финансовых организаций, в том числе с органами государственной власти и местного самоуправления;

      3) лоббирование в органах государственной власти критериев лицензирования или иных критериев допуска к тому или иному сектору финансового рынка, ограничивающих вход на рынок потенциальным конкурентам.

      17. Перечень факторов, анализируемых в процессе выявления барьеров входа на данный финансовый рынок, может быть шире (или уже) перечисленного, отличаться от него, в связи с особенностями основных видов деятельности финансовых организаций и спецификой региона.

      18. Преодолимость барьеров входа на рынок финансовых услуг оценивается на основе сроков и величины затрат на преодоление таких барьеров.

      Барьеры входа на рынок считаются преодолимыми, если затраты на преодоление барьеров входа на рассматриваемый рынок экономически оправдываются доходами (преимуществами), которые получит (предполагает получить) потенциальный субъект рынка, планирующий оказывать услуги на рынке финансовых услуг.

      19. При оценке степени преодолимости барьеров входа на рынок финансовых услуг следует учитывать равнозначность барьера для каждой финансовой организации, его временный либо постоянный характер.

      Глава 6. Выводы по результатам оценки экономической концентрации на финансовых рынках

      20. По результатам оценки экономической концентрации на финансовых рынках формируется заключение, которое подписывается руководителем соответствующего структурного подразделения антимонопольного органа или лицом, его замещающим.

            Сноска. Пункт 20 - в редакции приказа Председателя Агентства по защите и развитию конкуренции РК от 19.03.2021 № 4 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      21. По результатам рассмотрения заключения руководителем антимонопольного органа или лицом, его замещающим принимается одно из следующих решений:

      1) о согласии на экономическую концентрацию на финансовых рынках;

      2) о запрете на экономическую концентрацию на финансовых рынках с предоставлением мотивированного заключения.

      Решение антимонопольного органа о согласии на экономическую концентрацию на финансовых рынках или запрете экономической концентрации на финансовых рынках оформляется актом антимонопольного органа и в течение трех рабочих дней со дня принятия такого решения направляется лицу, подавшему ходатайство, а также для сведения уполномоченному органу по регулированию, контролю и надзору финансового рынка и финансовых организаций.

      По результатам рассмотрения уведомления принимается одно из следующих решений:

      не направление предписания о необходимости отмены сделки заявителю при поступления в антимонопольный орган по истечении тридцати календарных дней после поступления уведомления, экономическая концентрация на финансовых рынках считается осуществленной;

      антимонопольный орган выносит предписание о необходимости отмены сделки при установлении совершения экономической концентрации на финансовых рынках, которая привела или может привести к ограничению или устранению конкуренции, в том числе путем возникновения или усиления доминирующего положения на финансовых рынках.

      Сноска. Пункт 21 - в редакции приказа Председателя Агентства по защите и развитию конкуренции РК от 19.03.2021 № 4 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      Приложение 1 к Методике
оценки экономической концентрации
на финансовых рынках

      Сноска. Приложение 1 - в редакции приказа Председателя Агентства по защите и развитию конкуренции РК от 19.03.2021 № 4 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      Форма

      Председателю Агентства по
защите и развитию конкуренции
Республики Казахстан
_________________________
от_______________________
(полное наименование и (или)
фамилия, имя, отечество
(при его наличии)
услугополучателя БИН и
ИИН (при наличии)

      Ходатайство о даче согласия на экономическую концентрацию

      В соответствии с пунктом 2 статьи 200 Предпринимательского кодекса Республики
Казахстан (далее – Кодекс) прошу дать согласие на экономическую концентрацию,
заключающуюся в ______________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
      (описание сделки, действия, с указанием предмета и сторон сделки, действия)

      Настоящее ходатайство о даче согласия на экономическую концентрацию подается
______________________________________________________________________________
(указывается наименование/ фамилия, имя, отечество (при его наличии) услугополучателя)
на основании __________________________________________________________________
                        (указывается подпункт пункта 1 статьи 201 Кодекса)

      Документация прилагается в соответствии ___________________________________
______________________________________________________________________________
                  (указывается пункт статьи 204 Кодекса)

      Представляемые документы пронумерованы (электронный носитель прилагается).

      Полноту и достоверность прилагаемых документов и сведений подтверждаю.

      Согласен на использования сведений, составляющих охраняемую законом тайну, содержащихся в информационных системах.

      Подпись руководителя или лица, его замещающего __________________________

      Дата подачи ходатайства "___" _______ _______

      Контакты представителя ______________________

      Приложение 2 к Методике
оценки экономической концентрации
на финансовых рынках

      Сноска. Приложение 2 - в редакции приказа Председателя Агентства по защите и развитию конкуренции РК от 19.03.2021 № 4 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      Форма

      Председателю
Агентства по защите
и развитию конкуренции
Республики Казахстан
________________________
от______________________
(полное наименование и (или)
фамилия, имя, отечество
(при его наличии)
услугополучателя БИН и
ИИН (при наличии)

      Уведомление о совершенной экономической концентрации

      В соответствии с пунктом 1 статьи 200 Предпринимательского кодекса Республики Казахстан
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
      (наименование, фамилия, имя, отчество (при его наличии участников сделки)
уведомляю о совершенной (планируемой) экономической концентрации, заключающейся в:

приобретении субъектом рынка прав (в том числе на основании договора о доверительном управлении, договора о совместной деятельности, договора поручения), позволяющих давать обязательные для исполнения указания другому субъекту рынка при ведении им предпринимательской деятельности либо осуществлять функции его исполнительного органа





участии одних и тех же физических лиц в исполнительных органах, советах директоров, наблюдательных советах или других органах управления двух и более субъектов рынка при условии определения указанными физическими лицами в данных субъектах условий ведения их предпринимательской деятельности





      Описание сделки, действия

      _________________________________________________________

      _________________________________________________________

      Сведения о заявителе:

      Наименование/фамилия, имя, отчество (при его наличии) _________________________

      БИН/ИИН



      Представляемые документы пронумерованы (электронный носитель прилагается).

      Полноту и достоверность прилагаемых документов и сведений подтверждаю.

      Согласен на использования сведений, составляющих охраняемую законом тайну, содержащихся в информационных системах.

      Подпись руководителя или лица, его замещающего _________________________

      Дата подачи ходатайства "___" _________ _________

      Контакты представителя _________________________