Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне теміржол жолаушылар көлігі мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы

Қазақстан Республикасының Заңы 2016 жылғы 9 сәуірдегі № 494-V ҚРЗ

      РҚАО-ның ескертпесі!
      Осы Заңның қолданысқа енгізілу тәртібін 2-баптан қараңыз.

1-бап. Қазақстан Республикасының мына заңнамалық актілеріне өзгерістер мен толықтырулар енгізілсін:

      1. "Қазақстан Республикасындағы көлiк туралы" 1994 жылғы 21 қыркүйектегi Қазақстан Республикасының Заңына (Қазақстан Республикасы Жоғарғы Кеңесінің Жаршысы, 1994 ж., № 15, 201-құжат; Қазақстан Республикасы Парламентінің Жаршысы, 1996 ж., № 2, 186-құжат; 1998 ж., № 24, 447-құжат; 2001 ж., № 23, 309, 321-құжаттар; № 24, 338-құжат; 2003 ж., № 10, 54-құжат; 2004 ж., № 18, 110-құжат; № 23, 142-құжат; 2005 ж., № 15, 63-құжат; 2006 ж., № 3, 22-құжат; № 14, 89-құжат; № 24, 148-құжат; 2009 ж., № 18, 84-құжат; 2010 ж., № 17-18, 114-құжат; № 24, 146-құжат; 2011 ж., № 1, 2, 3-құжаттар; № 5, 43-құжат; № 12, 111-құжат; 2012 ж., № 2, 14-құжат; № 3, 21-құжат; № 14, 92, 96-құжаттар; № 15, 97-құжат; 2013 ж., № 1, 2-құжат; № 9, 51-құжат; № 14, 72, 75-құжаттар; № 16, 83-құжат; 2014 ж., № 7, 37-құжат; № 10, 52-құжат; № 12, 82-құжат; № 19-I, 19-II, 96-құжат; № 21, 123-құжат; 2015 ж., № 1, 2-құжат; № 19-I, 100, 101-құжаттар; № 20-IV, 113-құжат; № 23-II, 170-құжат):
      1) 9-баптың төртінші бөлігі мынадай редакцияда жазылсын:
      "Рентабельдiлiгi қолданыстағы реттелетiн тарифтермен қамтамасыз етiлмейтiн жолаушылар тасымалын ұйымдастыру туралы шешiмдер қабылдаған мемлекеттік органдар тасымалдаушылар залалдарын немесе шығыстарын субсидиялауды Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес бюджет қаражаты есебінен қамтамасыз етедi.";
      2) 11-баптың екінші бөлігіндегі "реттелетiн тасымалдарды" деген сөздер "реттелетiн тарифтер белгіленген жағдайларды" деген сөздермен ауыстырылсын.
      2. "Табиғи монополиялар және реттелетін нарықтар туралы" 1998 жылғы 9 шілдедегі Қазақстан Республикасының Заңына (Қазақстан Республикасы Парламентінің Жаршысы, 1998 ж., № 16, 214-құжат; 1999 ж., № 19, 646-құжат; 2000 ж., № 3-4, 66-құжат; 2001 ж., № 23, 309-құжат; 2002 ж., № 23-24, 193-құжат; 2004 ж., № 14, 82-құжат; № 23, 138, 142-құжаттар; 2006 ж., № 2, 17-құжат; № 3, 22-құжат; № 4, 24-құжат; № 8, 45-құжат; № 13, 87-құжат; 2007 ж., № 3, 20-құжат; № 19, 148-құжат; 2008 ж., № 15-16, 64-құжат; № 24, 129-құжат; 2009 ж., № 11-12, 54-құжат; № 13-14, 62-құжат; № 18, 84-құжат; 2010 ж., № 5, 20, 23-құжаттар; 2011 ж., № 1, 2-құжат; № 11, 102-құжат; № 12, 111-құжат; № 13, 112-құжат; № 16, 129-құжат; 2012 ж., № 2, 9, 15-құжаттар; № 3, 21-құжат; № 4, 30-құжат; № 11, 80-құжат; № 12, 85-құжат; № 15, 97-құжат; 2013 ж., № 4, 21-құжат; № 10-11, 56-құжат; № 15, 79, 82-құжаттар; № 16, 83-құжат; 2014 ж., № 1, 4-құжат; № 4-5, 24-құжат; № 10, 52-құжат; № 11, 64-құжат; № 14, 87-құжат; № 16, 90-құжат; № 19-I, 19-II, 96-құжат; № 23, 143-құжат; 2015 ж., № 9, 46-құжат; № 19-I, 100-құжат; № 20-IV, 113-құжат; № 20-VII, 117-құжат; № 21-II, 131-құжат; № 22-II, 144-құжат; № 22-V, 156-құжат; № 22-VI, 159-құжат):
      7-1-баптың 1-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:
      "1. Бағаларды мемлекеттік реттеу электр және жылу энергетикасы, мұнай өнімдерін өндіру, мұнайды тасымалдау, азаматтық авиация, порттық қызмет, телекоммуникациялар және пошта байланысы, сондай-ақ "Газ және газбен жабдықтау туралы" және "Теміржол көлігі туралы" Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленген ерекшеліктер ескеріле отырып, газ және теміржол көлігі саласындағы реттелетін нарықтар субъектілерінің тауарларына (жұмыстарына, көрсетілетін қызметтеріне) қолданылады.".
      3. "Теміржол көлігі туралы" 2001 жылғы 8 желтоқсандағы Қазақстан Республикасының Заңына (Қазақстан Республикасы Парламентінің Жаршысы, 2001 ж., № 23, 315-құжат; 2003 ж., № 10, 54-құжат; 2004 ж., № 18, 110-құжат; № 23, 142-құжат; 2006 ж., № 3, 22-құжат; № 13, 87-құжат; № 14, 89-құжат; № 16, 99-құжат; № 24, 148-құжат; 2007 ж., № 9, 67-құжат; № 19, 148-құжат; 2008 ж., № 15-16, 64-құжат; № 24, 129-құжат; 2009 ж., № 2-3, 18-құжат; № 18, 84-құжат; 2010 ж., № 5, 23-құжат; № 24, 146-құжат; 2011 ж., № 1, 2, 3-құжаттар; № 5, 43-құжат; № 11, 102-құжат; № 12, 111-құжат; 2012 ж., № 2, 14-құжат; № 15, 97-құжат; № 21-22, 124-құжат; 2013 ж., № 14, 72, 75-құжаттар; № 16, 83-құжат; № 21-22, 115-құжат; 2014 ж., № 1, 4-құжат; № 12, 82-құжат; № 19-I, 19-II, 96-құжат; № 21, 122-құжат; № 23, 143-құжат; 2015 ж., № 19-I, 100-құжат; № 20-IV, 113-құжат; № 20-VII, 117-құжат; № 23-II, 170, 172-құжаттар):
      1) 8-бап мынадай мазмұндағы 2-1, 2-2 және 2-3-тармақтармен толықтырылсын:
      "2-1. Вагондарды сатып алуды кредиттеуге және олардың қаржылық лизингіне сыйақының мөлшерлемесін субсидиялауға арналған шарттар уәкілетті орган бекітетін үлгілік шарт негізінде жазбаша нысанда жасалады.
      2-2. Әлеуметтік маңызы бар қатынастар бойынша жолаушылар тасымалын жүзеге асырумен байланысты тасымалдаушының шығыстарын ұзақ мерзімді субсидиялауға арналған шарттар уәкілетті орган бекітетін үлгілік шарт негізінде жазбаша нысанда жасалады.
      Осы тармақтың бірінші абзацында көрсетілген шарттың заңнамаға сәйкес бұзылуы жағдайында уәкілетті орган мен облыстардың, республикалық маңызы бар қалалардың және астананың жергiлiктi атқарушы органдары әлеуметтік маңызы бар қатынастар бойынша жолаушылар тасымалын жүзеге асыратын және кредиттік қаражатты қайтару мен жолаушылар вагондарын сатып алуға берілетін қаржылық лизингті төлеу міндеттемелерін орындауды қамтамасыз ететін жаңа тасымалдаушыны айқындай алады.
      Осы тармақтың екінші абзацында көрсетілген тасымалдаушыны айқындау тәртібі шығыстары бюджет қаражаты есебінен ұзақ мерзімді субсидиялануға жататын әлеуметтік маңызы бар қатынастар бойынша теміржол жолаушылар тасымалын жүзеге асыратын тасымалдаушыларды айқындау бойынша ашық тендер негізінде конкурс өткізу қағидаларында белгіленеді.
      2-3. Уәкілетті орган мен облыстардың, республикалық маңызы бар қалалардың және астананың жергiлiктi атқарушы органдары мынадай міндеттемелер бойынша шарттар жасаса алады:
      1) әлеуметтік маңызы бар қатынастар бойынша жолаушылар тасымалын жүзеге асыруға байланысты тасымалдаушының шығыстарын Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес ұзақ мерзімді субсидиялау;
      2) осы баптың 2-2-тармағының екінші абзацында көрсетілген тасымалдаушыны айқындау;
      3) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген басқа да міндеттемелер.";
      2) 12-бапта:
      2 және 2-1-тармақтар мынадай редакцияда жазылсын:
      "2. Уәкілетті орган әлеуметтік маңызы бар облысаралық қатынастарда жолаушылар тасымалы бойынша көрсетілетін қызметтерге бағалардың (тарифтердiң) шекті деңгейлерін белгілейді. Жергiлiктi атқарушы органдар әлеуметтік маңызы бар ауданаралық (облысiшiлік қалааралық) және қала маңындағы қатынастарда жолаушылар тасымалы бойынша көрсетілетін қызметтерге бағалардың (тарифтердің) шекті деңгейлерін белгілейді.
      2-1. Әлеуметтiк маңызы бар қатынастар бойынша барлық жүру жолында жолаушылар тасымалы бойынша қызметтер көрсететiн тасымалдаушының шығыстары Қазақстан Республикасының бюджет заңнамасына сәйкес бюджет қаражаты есебiнен субсидияланады.";
      мынадай мазмұндағы 2-2-тармақпен толықтырылсын:
      "2-2. Вагондарды сатып алуды кредиттеуге және олардың қаржылық лизингіне сыйақының мөлшерлемесі Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес кредиттеудің немесе қаржылық лизингтің барлық мерзіміне бюджет қаражаты есебінен субсидияланады.";
      3) 14-бапта:
      2-тармақта:
      5) тармақшадағы "Қазақстан Республикасының заңдары мен Қазақстан Республикасы Үкіметі қаулыларының" деген сөздер "Қазақстан Республикасының нормативтік құқықтық актілерінің" деген сөздермен ауыстырылсын;
      34-18), 34-19), 34-22) және 34-23) тармақшалар мынадай редакцияда жазылсын:
      "34-18) шығыстары бюджет қаражаты есебінен ұзақ мерзімді субсидиялануға жататын әлеуметтік маңызы бар қатынастар бойынша жолаушылар тасымалын жүзеге асыратын тасымалдаушыларды айқындау бойынша ашық тендер негізінде конкурс өткізу қағидаларын әзірлеу және бекіту;
      34-19) әлеуметтiк маңызы бар қатынастар бойынша жолаушылар тасымалын жүзеге асырумен байланысты тасымалдаушының шығыстарын ұзақ мерзімді субсидиялау қағидаларын әзірлеу және бекіту;";
      "34-22) әлеуметтік маңызы бар қатынастар бойынша жолаушылар тасымалы бойынша көрсетілетін қызметтерге бағалардың (тарифтердің) шекті деңгейлерін айқындау әдістемесін әзірлеу және бекіту;
      34-23) әлеуметтік маңызы бар қатынастар бойынша жолаушылар тасымалын жүзеге асыратын тасымалдаушылардың шығыстарын ұзақ мерзімді субсидиялау көлемдерін айқындау әдістемесін әзірлеу және бекіту;";
      мынадай мазмұндағы 34-26), 34-27), 34-28) және 34-29) тармақшалармен толықтырылсын:
      "34-26) әлеуметтік маңызы бар қатынастар бойынша жолаушылар тасымалын жүзеге асырумен байланысты тасымалдаушының шығыстарын ұзақ мерзімді субсидиялауға арналған үлгілік шартты әзірлеу және бекіту;
      34-27) әлеуметтік маңызы бар қатынастар бойынша жолаушыларды тасымалдаушылар мен операторлардың вагондарды (контейнерлерді) сатып алуын кредиттеуге және олардың қаржылық лизингіне сыйақының мөлшерлемесін субсидиялаудың қағидаларын әзірлеу және бекіту;
      34-28) әлеуметтік маңызы бар қатынастар бойынша жолаушыларды тасымалдаушылар мен операторлардың вагондарды (контейнерлерді) сатып алуын кредиттеуге және олардың қаржылық лизингіне сыйақының мөлшерлемесін субсидиялаудың үлгілік шартын әзірлеу және бекіту;
      34-29) әлеуметтік маңызы бар қатынастар бойынша жолаушыларды тасымалдаушылар мен операторлардың вагондарды (контейнерлерді) сатып алуын кредиттеуге және олардың қаржылық лизингіне сыйақының мөлшерлемесін субсидиялау;";
      4-тармақтың 3) тармақшасы мынадай редакцияда жазылсын:
      "3) әлеуметтік маңызы бар ауданаралық (облысішілік қалааралық) және қала маңындағы қатынастар бойынша жолаушылар тасымалын жүзеге асырумен байланысты тасымалдаушының шығыстарын ұзақ мерзімді субсидиялау;";
      4) 32-1-баптың 2-тармағындағы "талаптарды Қазақстан Республикасы Үкіметі айқындайды." деген сөздер "талаптар Теміржол көлігіндегі қауіпсіздік қағидаларында айқындалады." деген сөздермен ауыстырылсын;
      5) 65-бапта:
      4-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:
      "4. Тасымалдаушы жолаушы көрсеткен межелі станцияға дейiн жол жүру құжатының (билеттiң) сатылуын қамтамасыз етуге мiндеттi. Тасымалдаушы жол жүру құжаттарын (билеттердi) сатуды жолаушы агенттіктерінің билет кассалары, электрондық терминалдар, интернет-ресурстар арқылы және Қазақстан Республикасында теміржол көлігінде жол жүру құжаттарын (билеттерді) сатуды ұйымдастыру қағидаларында белгіленген тәртіппен басқа да тәсілдермен ұйымдастыра алады.";
      4-1-тармақ мынадай мазмұндағы екінші бөлікпен толықтырылсын:
      "Поездың жүру жолында жол жүру құжаттарын (билеттерді) сатуды тасымалдаушы Қазақстан Республикасында теміржол көлігінде жол жүру құжаттарын (билеттерді) сатуды ұйымдастыру қағидаларына сәйкес жолаушылар тасымалын басқарудың автоматтандырылған жүйесі арқылы жүзеге асырады.";
      6) 66-1-бап мынадай редакцияда жазылсын:
      "66-1-бап. Жолаушылар поездарының жүру жолында Жолаушылар, багаж және жүк-багаж тасымалдау қағидаларының сақталуына бақылау жүргізу тәртібі
      1. Жолаушылар поездарының Қазақстан Республикасы аумағымен жүру жолында Жолаушылар, багаж және жүк-багаж тасымалдау қағидаларының сақталуына бақылауды уәкілетті орган жүргізеді.
      2. Жолаушылар поездарында тасымалдаушылардың Жолаушылар, багаж және жүк-багаж тасымалдау қағидаларын сақтауын тексеруді уәкілетті органның лауазымды адамы (адамдары) тексеруді тағайындау туралы актiнің негiзiнде жүргiзедi.
      Тексеруді тағайындау туралы актiде:
      1) актінің күні және нөмірі;
      2) уәкілетті органның атауы;
      3) тексеруді жүргiзуге уәкілеттілік берілген адамның (адамдардың) тегі, аты, әкесінің аты (бар болған кезде) және лауазымы;
      4) жолаушылар поездарын тексеруді тағайындау туралы актілерді есепке алу журналындағы тіркеу күні мен нөмірі;
      5) тексерілетін субъектінің атауы мен жолаушылар поезының нөмірі;
      6) тексерілетін субъектінің сәйкестендіру нөмірі (ЖСН/БСН);
      7) тексеру мәселелері;
      8) тексеру жүргiзу мерзімі;
      9) актілерге қол қоюға уәкілеттілігі бар адамның қолы мен уәкілетті органның мөрі көрсетіледі.
      3. Тексеруді тағайындау туралы акт жолаушылар, багаж және жүк-багажды тасымалдауды жүзеге асыратын, тексерілетін әрбір субъектіге жолаушылар поездарының нөмірлері көрсетіле отырып толтырылады.
      Тексеруді тағайындау туралы акт тексеруді тағайындау туралы актілерді есепке алу журналында тіркеледі.
      Жолаушылар поездарын тексеруді тағайындау туралы актіні есепке алу журналын жүргізу тәртібі мен нысанын уәкілетті орган бекітеді.
      4. Лауазымды адамдар жолаушылар поезын тексеруді бастаудың алдында қызметтік куәлігі мен осы поезды тексеруді тағайындау туралы актіні көрсетеді, бұл ретте тексерудің басталғаны туралы жолаушылар поезының бастығын немесе аға жолсерiгiн (вагон-мейрамхана директорын, жүк вагонын қабылдап-тапсырушыны, қызметтік вагон жолсерiгiн) қол қойғыза отырып, таныстырады.
      5. Мемлекеттік бақылаудың объектісі болып табылатын жолаушылар поезына лауазымды адамды жіберуге кедергі келтірілген жағдайда, ол хаттама толтырады. Тексерілетін объектіге жіберуден бас тарту, тексеруді болдырмау үшін негіз болып табылмайды.
      6. Жолаушылар поезын Жолаушылар, багаж және жүк-багаж тасымалдау қағидаларының сақталуы тұрғысынан тексеруді лауазымды адамдар жолаушылар поезы жөнелтілгеннен кейін бастайды.
      7. Тексерілетін жолаушылар поезының барлық вагондарында Жолаушылар, багаж және жүк-багаж тасымалдау қағидаларының сақталуы бөлігінде тексеру жүзеге асырылады.
      8. Жолаушылар поезын тексеру нәтижелері бойынша лауазымды адамдар тексеру нәтижелері туралы акт жасайды.
      Тексеру нысанасына қойылған талаптарды бұзушылықтар анықталмаған жағдайда, тексеру нәтижелері туралы актіде тиісті жазба жасалады.
      9. Тексеру нәтижелері туралы акт екі данада жасалады.
      Тексеру нәтижелері туралы актіде:
      1) тексеру күні, уақыты және учаскесі;
      2) уәкілетті органның атауы;
      3) негізінде тексеру жүргізілген тексеруді тағайындау туралы актінің күні және нөмірі;
      4) тексеруді жүргізген адамның (адамдардың) тегі, аты, әкесінің аты (бар болған кезде) және лауазымы;
      5) тексерілетін субъектінің атауы, жолаушылар поезының нөмірлері мен қатынастары, тексеру жүргізу кезінде қатысқан жолаушылар поезы бастығының немесе аға жолсерiгiнің (вагон-мейрамхана директорының, жүк вагонын қабылдап-тапсырушының, қызметтік вагон жолсерiгiнің) тегі, аты, әкесінің аты (бар болған кезде);
      6) тексеру нәтижелері, оның ішінде анықталған бұзушылықтар туралы мәліметтер;
      7) тексеру жүргізу кезінде қатысқан жолаушылар поезы бастығының немесе аға жолсерiгiнің (вагон-мейрамхана директорының, жүк вагонын қабылдап-тапсырушының, қызметтік вагон жолсерiгiнің) тексеру нәтижелері туралы актімен танысқандығы немесе танысудан бас тартқандығы жөніндегі мәліметтер, оның қолы немесе қол қоюдан бас тартуы;
      8) тексеру жүргізген лауазымды адамның (адамдардың) қолы көрсетіледі.
      Тексеру нәтижелері туралы актіге бар болған жағдайда тексеру нәтижелерімен байланысты құжаттар немесе олардың көшірмелері қоса беріледі.
      10. Тексеру нәтижелері бойынша ескертпелері және (немесе) қарсылықтары болған жағдайда, тексеру жүргізу кезінде қатысқан жолаушылар поезы бастығы немесе аға жолсерiгi (вагон-мейрамхана директоры, жүк вагонын қабылдап-тапсырушы, қызметтік вагон жолсерiгi) оларды жазбаша нысанда баяндайды.
      Ескертпелер және (немесе) қарсылықтар тексеру жүргізу нәтижелері туралы актіге қоса беріледі, бұл жөнінде тиісті белгі жасалады.
      11. Тексеру нәтижелері туралы актінің бір данасы тексеру жүргізу кезінде қатысқан жолаушылар поезының бастығына немесе аға жолсерiгiне (жолаушылар поезының құрамындағы вагон-мейрамхана, жүк вагоны және қызметтік вагон тексерілген жағдайда тексеру нәтижелері туралы актінің бір-бір данасы тиісінше вагон-мейрамхана директорына, жүк вагонын қабылдап-тапсырушыға, қызметтік вагон жолсерiгiне табыс етіледі) танысуы және анықталған бұзушылықтарды жою бойынша шаралар қабылдауы үшін табыс етіледі.
      12. Лауазымды адамның (адамдардың) жолаушылар поездарында Қазақстан Республикасының аумағымен жүру жолында Жолаушылар, багаж және жүк-багаж тасымалдау қағидаларының сақталуына бақылауды жүргізу кезінде:
      1) тексерілетін жолаушылар поезының құрамындағы барлық типтегі жолаушылар вагондарына кедергісіз кіруге;
      2) тексеру нәтижелерінің актісіне қоса беру үшін тексеру мәселелерімен байланысты құжаттарды (мәліметтерді) қағаздағы жеткізгіште не олардың көшірмелерін алуға;
      3) мемлекеттік органдардың мамандарын, консультанттарын және сарапшыларын тартуға құқығы бар.
      13. Тексеруді жүзеге асыратын лауазымды адамға (адамдарға) тексеру мәселелеріне жатпайтын талаптарды қоюына және өтініштер жасауына тыйым салынады.
      14. Уәкілетті органның лауазымды адамдары тексеру жүргізу кезінде:
      1) Қазақстан Республикасының заңнамасын, тексерілетін субъектілердің құқықтары мен заңды мүдделерін сақтауға;
      2) тексерулерді осы Заңмен белгіленген тәртіпке қатаң сәйкестікте жүргізуге;
      3) тексеру жүргізу кезінде қатысқан жолаушылар поезының бастығына немесе аға жолсерiгiне (вагон-мейрамхана директорына, жүк вагонын қабылдап-тапсырушыға, қызметтік вагон жолсерiгiне) жүргізілген тексеру нәтижелері туралы актіні ол аяқталған күні табыс етуге міндетті.
      15. Жолаушылар поезының бастығы немесе аға жолсерiгi (вагон-мейрамхана директоры, жүк вагонын қабылдап-тапсырушы, қызметтік вагон жолсерiгi) бақылау жүргізу кезінде:
      1) тексеруді тағайындау туралы актіде көрсетілген мерзімдер өтіп кеткен;
      2) тексеру жүргізу үшін келген лауазымды адамның (адамдардың) деректерінің тексеруді тағайындау туралы актіде көрсетілген лауазымды адамның (адамдардың) деректерімен сәйкес келмеген жағдайларда объектіге тексеру жүргізу үшін келген уәкілетті органның лауазымды адамын (адамдарын) тексеруге жібермеуге құқылы.
      16. Жолаушылар поезының бастығы немесе аға жолсерiгi (вагон-мейрамхана директоры, жүк вагонын қабылдап-тапсырушы, қызметтік вагон жолсерiгi) уәкілетті орган Жолаушылар, багаж және жүк-багаж тасымалдау қағидаларының сақталуына бақылау жүргізген кезде:
      1) осы Заңның 66-1-бабы 4-тармағының талаптары сақталған кезде, лауазымды адамның (адамдардың) тексерілетін жолаушылар поезының құрамындағы барлық типтегі жолаушылар вагондарына кедергісіз кіруін қамтамасыз етуге;
      2) тексеру нәтижелері туралы актіге қоса беру үшін лауазымды адамға (адамдарға) тексеру мәселелерімен байланысты құжаттарды (мәліметтерді) қағаздағы жеткізгіште не олардың көшірмелерін ұсынуға;
      3) тексеру тағайындалғаны туралы актімен танысқандығы жөнінде белгі жасауға;
      4) актінің екінші данасында тексеру аяқталған күні жүргізілген тексерудің нәтижелері туралы актіні алғандығы туралы белгі жасауға міндетті.";
      7) 88-1-баптың 1-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:
      "1. Теміржол көлiгi саласындағы мемлекеттік бақылау (бұдан әрі – көлiктiк бақылау) теміржол көлiгiнің жұмыс істеу тәртібін айқындайтын Қазақстан Республикасының нормативтік құқықтық актілерінің талаптарын жеке және заңды тұлғалардың сақтауына, оларды бұзушылықтарды анықтау және жолын кесу бойынша шаралар қабылдау үшін жүргiзiледi.".

2-бап. Осы Заң:

      1) 2017 жылғы 1 қаңтардан бастап қолданысқа енгізілетін осы Заңның 1-бабы 1-тармағының 1) тармақшасын, 3-тармағының 2) тармақшасының төртінші абзацын, 3) тармақшасының алтыншы және он бесінші абзацтарын;
      2) 2016 жылғы 1 қыркүйектен бастап қолданысқа енгізілетін осы Заңның 1-бабының 3-тармағы 3) тармақшасының бесінші абзацын қоспағанда, алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

Қазақстан Республикасының
 
Президенті
Н.Назарбаев

      

О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Казахстан по вопросам железнодорожного пассажирского транспорта

Закон Республики Казахстан от 9 апреля 2016 года № 494-V ЗРК

      Примечание РЦПИ!
      Порядок введения в действие настоящего Закона см. ст.2

      Статья 1. Внести изменения и дополнения в следующие законодательные акты Республики Казахстан:

      1. В Закон Республики Казахстан от 21 сентября 1994 года «О транспорте в Республике Казахстан» (Ведомости Верховного Совета Республики Казахстан, 1994 г., № 15, ст. 201; Ведомости Парламента Республики Казахстан, 1996 г., № 2, ст. 186; 1998 г., № 24, ст. 447; 2001 г., № 23, ст. 309, 321; № 24, ст. 338; 2003 г, № 10, ст. 54; 2004 г., № 18, ст. 110; № 23, ст. 142; 2005 г., № 15, ст. 63; 2006 г., № 3, ст. 22; № 14, ст. 89; № 24, ст. 148; 2009 г., № 18, ст. 84; 2010 г., № 17-18, ст. 114; № 24, ст. 146; 2011 г., № 1, ст. 2, 3; № 5, ст. 43; № 12, ст. 111; 2012 г., № 2, ст. 14; № 3, ст. 21; № 14, ст. 92, 96; № 15, ст. 97; 2013 г., № 1, ст. 2; № 9, ст. 51; № 14, ст. 72, 75; № 16, ст. 83; 2014 г., № 7, ст. 37; № 10, ст. 52; № 12, ст. 82; № 19-I, 19-1I, ст. 96; № 21, ст. 123; 2015 г., № 1, ст. 2; № 19-I, ст. 100, 101; № 20-IV, ст. 113; № 23-II, ст. 170):
      1) часть четвертую статьи 9 изложить в следующей редакции:
      «Государственные органы, принявшие решения об организации пассажирских перевозок, рентабельность которых не обеспечивается действующими регулируемыми тарифами, обеспечивают субсидирование убытков или расходов перевозчиков за счет бюджетных средств в соответствии с законодательством Республики Казахстан.»;
      2) в части второй статьи 11 слова «регулируемых перевозок» заменить словами «случаев, когда установлены регулируемые тарифы».

      2. В Закон Республики Казахстан от 9 июля 1998 года «О естественных монополиях и регулируемых рынках» (Ведомости Парламента Республики Казахстан, 1998 г., № 16, ст. 214; 1999 г., № 19, ст. 646; 2000 г., № 3-4, ст. 66; 2001 г., № 23, ст. 309; 2002 г., № 23-24, ст. 193; 2004 г., № 14, ст. 82; № 23, ст. 138, 142; 2006 г., № 2, ст. 17; № 3, ст. 22; № 4, ст. 24; № 8, ст. 45; № 13, ст. 87; 2007 г., № 3, ст. 20; № 19, ст. 148; 2008 г., № 15-16, ст. 64; № 24, ст. 129; 2009 г., № 11-12, ст. 54; № 13-14, ст. 62; № 18, ст. 84; 2010 г., № 5, ст. 20, 23; 2011 г., № 1, ст. 2; № 11, ст. 102; № 12, ст. 111; № 13, ст. 112; № 16, ст. 129; 2012 г., № 2, ст. 9, 15; № 3, ст. 21; № 4, ст. 30; № 11, ст. 80; № 12, ст. 85; № 15, ст. 97; 2013 г., № 4, ст. 21; № 10-11, ст. 56; № 15, ст. 79, 82; № 16, ст. 83; 2014 г., № 1, ст. 4; № 4-5, ст. 24; № 10, ст. 52; № 11, ст. 64; № 14, ст. 87; № 16, ст. 90; № 19-I, 19-II, ст. 96; № 23, ст. 143; 2015 г., № 9, ст. 46; № 19-I, ст. 100; № 20-IV, ст. 113; № 20-VII, ст. 117; № 21-II, ст. 131; № 22-II, ст. 144; № 22-V, ст. 156; № 22-VI, ст. 159):
      пункт 1 статьи 7-1 изложить в следующей редакции:
      «1. Государственное регулирование цен распространяется на товары (работы, услуги) субъектов регулируемых рынков в области электро- и теплоэнергетики, производства нефтепродуктов, транспортировки нефти, гражданской авиации, портовой деятельности, телекоммуникаций и почтовой связи, а также газа и железнодорожного транспорта с учетом особенностей, установленных законами Республики Казахстан «О газе и газоснабжении» и «О железнодорожном транспорте».».

      3. В Закон Республики Казахстан от 8 декабря 2001 года «О железнодорожном транспорте» (Ведомости Парламента Республики Казахстан, 2001 г., № 23, ст. 315; 2003 г., № 10, ст. 54; 2004 г., № 18, ст. 110; № 23, ст. 142; 2006 г., № 3, ст. 22; № 13, ст. 87; № 14, ст. 89; № 16, ст. 99; № 24, ст. 148; 2007 г., № 9, ст. 67; № 19, ст. 148; 2008 г., № 15-16, ст. 64; № 24, ст. 129; 2009 г., № 2-3, ст. 18; № 18, ст. 84; 2010 г., № 5, ст. 23; № 24, ст. 146; 2011 г., № 1, ст. 2, 3; № 5, ст. 43; № 11, ст. 102; № 12, ст. 111; 2012 г., № 2, ст. 14; № 15, ст. 97; № 21-22, ст. 124; 2013 г., № 14, ст. 72, 75; № 16, ст. 83; № 21-22, ст. 115; 2014 г., № 1, ст. 4; № 12, ст. 82; № 19-I, 19-II, ст. 96; № 21, ст. 122; № 23, ст. 143; 2015 г., № 19-I, ст. 100; № 20-IV, ст. 113; № 20-VII, ст. 117; № 23-II, ст. 170, 172):
      1) статью 8 дополнить пунктами 2-1, 2-2 и 2-3 следующего содержания:
      «2-1. Договоры на субсидирование ставки вознаграждения при кредитовании и финансовом лизинге на приобретение вагонов заключаются в письменной форме на основе типового договора, утверждаемого уполномоченным органом.
      2-2. Договоры на долгосрочное субсидирование расходов перевозчика, связанных с осуществлением перевозок пассажиров по социально значимым сообщениям, заключаются в письменной форме на основе типового договора, утверждаемого уполномоченным органом.
      В случае расторжения в соответствии с законодательством договора, указанного в абзаце первом настоящего пункта, уполномоченный орган и местные исполнительные органы областей, городов республиканского значения, столицы могут определить нового перевозчика, осуществляющего перевозки пассажиров по социально значимым сообщениям и обеспечивающего исполнение обязательств по возврату кредитных средств и выплате финансового лизинга на приобретение пассажирских вагонов.
      Порядок определения перевозчика, указанного в абзаце втором настоящего пункта, устанавливается Правилами проведения конкурса на основе открытого тендера по определению перевозчиков, осуществляющих железнодорожные перевозки пассажиров по социально значимым сообщениям, расходы которых подлежат долгосрочному субсидированию за счет бюджетных средств.
      2-3. Уполномоченный орган и местные исполнительные органы областей, городов республиканского значения, столицы могут заключать договоры по следующим обязательствам:
      1) долгосрочное субсидирование расходов перевозчика, связанных с осуществлением перевозок пассажиров по социально значимым сообщениям, в соответствии с законодательством Республики Казахстан;
      2) определение перевозчика, указанного в абзаце втором пункта 2-2 настоящей статьи;
      3) другие обязательства, предусмотренные законодательством Республики Казахстан.»;
      2) в статье 12:
      пункты 2 и 2-1 изложить в следующей редакции:
      «2. Уполномоченный орган устанавливает предельные уровни цен (тарифов) на услуги по перевозке пассажиров по социально значимым межобластным сообщениям. Местные исполнительные органы устанавливают предельные уровни цен (тарифов) на услуги по перевозке пассажиров по социально значимым межрайонным (междугородным внутриобластным) и пригородным сообщениям.
      2-1. Расходы перевозчика, оказывающего услуги по перевозке пассажиров по социально значимым сообщениям на всем пути следования, субсидируются за счет бюджетных средств в соответствии с бюджетным законодательством Республики Казахстан.»;
      дополнить пунктом 2-2 следующего содержания:
      «2-2. Ставки вознаграждения при кредитовании и финансовом лизинге на приобретение вагонов субсидируются за счет бюджетных средств на весь срок кредитования или финансового лизинга в соответствии с законодательством Республики Казахстан.»;
      3) в статье 14:
      в пункте 2:
      в подпункте 5) слова «законов Республики Казахстан и постановлений Правительства Республики Казахстан,» заменить словами «нормативных правовых актов Республики Казахстан,»;
      подпункты 34-18), 34-19), 34-22) и 34-23) изложить в следующей редакции:
      «34-18) разработка и утверждение правил проведения конкурса на основе открытого тендера по определению перевозчиков, осуществляющих перевозки пассажиров по социально значимым сообщениям, расходы которых подлежат долгосрочному субсидированию за счет бюджетных средств;
      34-19) разработка и утверждение правил долгосрочного субсидирования расходов перевозчика, связанных с осуществлением перевозок пассажиров по социально значимым сообщениям;»;
      «34-22) разработка и утверждение методики определения предельных уровней цен (тарифов) на услуги по перевозке пассажиров по социально значимым сообщениям;
      34-23) разработка и утверждение методики определения объемов долгосрочного субсидирования расходов перевозчиков, осуществляющих перевозки пассажиров по социально значимым сообщениям;»;
      дополнить подпунктами 34-26), 34-27), 34-28) и 34-29) следующего содержания:
      «34-26) разработка и утверждение типового договора на долгосрочное субсидирование расходов перевозчика, связанных с осуществлением перевозок пассажиров по социально значимым сообщениям;
      34-27) разработка и утверждение правил субсидирования ставок вознаграждения при кредитовании и финансовом лизинге на приобретение вагонов перевозчиками пассажиров по социально значимым сообщениям и операторами вагонов (контейнеров);
      34-28) разработка и утверждение типового договора на субсидирование ставки вознаграждения при кредитовании и финансовом лизинге на приобретение вагонов перевозчиками пассажиров по социально значимым сообщениям и операторами вагонов (контейнеров);
      34-29) субсидирование ставок вознаграждения при кредитовании и финансовом лизинге на приобретение вагонов перевозчиками пассажиров по социально значимым сообщениям и операторами вагонов (контейнеров);»;
      подпункт 3) пункта 4 изложить в следующей редакции:
      «3) долгосрочное субсидирование расходов перевозчика, связанных с осуществлением перевозок пассажиров по социально значимым межрайонным (междугородным внутриобластным) и пригородным сообщениям;»;
      4) в пункте 2 статьи 32-1 слова «Правительством Республики Казахстан.» заменить словами «Правилами безопасности на железнодорожном транспорте.»;
      5) в статье 65:
      пункт 4 изложить в следующей редакции:
      «4. Перевозчик обязан обеспечить продажу проездного документа (билета) до указанной пассажиром станции назначения. Перевозчик может организовать продажу проездных документов (билетов) через билетные кассы пассажирских агентств, электронные терминалы, интернет-ресурсы и другими способами в порядке, установленном Правилами организации продажи проездных документов (билетов) на железнодорожном транспорте в Республике Казахстан.»;
      пункт 4-1 дополнить частью второй следующего содержания:
      «Продажа проездных документов (билетов) в пути следования поезда перевозчиком осуществляется через автоматизированную систему управления пассажирскими перевозками в соответствии с Правилами организации продажи проездных документов (билетов) на железнодорожном транспорте в Республике Казахстан.»;
      6) статью 66-1 изложить в следующей редакции:
      «Статья 66-1. Порядок проведения контроля за соблюдением Правил
                    перевозок пассажиров, багажа и грузобагажа в
                    пассажирских поездах в пути следования
      1. Контроль за соблюдением Правил перевозок пассажиров, багажа и грузобагажа в пассажирских поездах, следующих по территории Республики Казахстан, в пути следования проводится уполномоченным органом.
      2. Проверка пассажирских поездов по соблюдению перевозчиками Правил перевозок пассажиров, багажа и грузобагажа проводится должностным (должностными) лицом (лицами) уполномоченного органа на основании акта о назначении проверки.
      В акте о назначении проверки указываются:
      1) дата и номер акта;
      2) наименование уполномоченного органа;
      3) фамилия, имя, отчество (при его наличии) и должность лица (лиц), уполномоченного (уполномоченных) на проведение проверки;
      4) дата и номер регистрации в журнале учета актов о назначении проверок пассажирских поездов;
      5) наименование проверяемого субъекта и номера пассажирских поездов;
      6) идентификационный номер (ИИН/БИН) проверяемого субъекта;
      7) вопросы проверки;
      8) срок проведения проверки;
      9) подпись лица, уполномоченного подписывать акты, и печать уполномоченного органа.
      3. Акт о назначении проверки составляется на каждого проверяемого субъекта, осуществляющего перевозки пассажиров, багажа и грузобагажа, с указанием номеров пассажирских поездов.
      Акт о назначении проверки регистрируется в журнале учета актов о назначении проверок пассажирских поездов.
      Порядок ведения и форма журнала учета актов о назначении проверок пассажирских поездов утверждаются уполномоченным органом.
      4. Должностные лица перед началом проверки пассажирского поезда предъявляют служебное удостоверение и акт о назначении проверки данного поезда, при этом ознакомляют под роспись о начале проверки начальника пассажирского поезда или старшего проводника (директора вагона-ресторана, приемосдатчика багажного вагона, проводника служебного вагона).
      5. В случае воспрепятствования доступу должностного лица на пассажирский поезд, являющийся объектом государственного контроля, им составляется протокол. Отказ в доступе на проверяемый объект не является основанием для отмены проверки.
      6. К проверке пассажирского поезда за соблюдением Правил перевозок пассажиров, багажа и грузобагажа должностные лица приступают после отправления пассажирского поезда.
      7. Проверка осуществляется во всех вагонах проверяемого пассажирского поезда в части соблюдения Правил перевозок пассажиров, багажа и грузобагажа.
      8. По результатам проверки пассажирского поезда должностными лицами составляется акт о результатах проверки.
      В случае отсутствия нарушений установленных требований к предмету проверки в акте о результатах проверки производится соответствующая запись.
      9. Акт о результатах проверки составляется в двух экземплярах.
      В акте о результатах проверки указываются:
      1) дата, время и участок проверки;
      2) наименование уполномоченного органа;
      3) дата и номер акта о назначении проверки, на основании которого проведена проверка;
      4) фамилия, имя, отчество (при его наличии) и должность лица (лиц), проводившего (проводивших) проверку;
      5) наименование проверяемого субъекта, номера и сообщения пассажирского поезда, фамилия, имя, отчество (при его наличии) начальника пассажирского поезда или старшего проводника (директора вагона-ресторана, приемосдатчика багажного вагона, проводника служебного вагона), присутствовавшего при проведении проверки;
      6) сведения о результатах проверки, в том числе о выявленных нарушениях;
      7) сведения об ознакомлении или об отказе в ознакомлении с актом о результатах проверки начальника пассажирского поезда или старшего проводника (директора вагона-ресторана, приемосдатчика багажного вагона, проводника служебного вагона), присутствовавшего при проведении проверки, его подпись или отказ от подписи;
      8) подпись должностного (должностных) лица (лиц), проводившего (проводивших) проверку.
      К акту о результатах проверки прилагаются при их наличии документы или их копии, связанные с результатами проверки.
      10. В случае наличия замечаний и (или) возражений по результатам проверки начальник пассажирского поезда или старший проводник (директор вагона-ресторана, приемосдатчик багажного вагона, проводник служебного вагона), присутствовавший при проведении проверки, излагает их в письменном виде.
      Замечания и (или) возражения прилагаются к акту о результатах проведения проверки, о чем делается соответствующая отметка.
      11. Один экземпляр акта о результатах проверки вручается начальнику пассажирского поезда или старшему проводнику (в случае проверки в составе пассажирского поезда вагона-ресторана, багажного вагона и служебного вагона по одной копии акта о результатах проверки вручаются соответственно директору вагона-ресторана, приемосдатчику багажного вагона, проводнику служебного вагона), присутствовавшему при проведении проверки, для ознакомления и принятия мер по устранению выявленных нарушений.
      12. Должностное (должностные) лицо (лица) при проведении контроля за соблюдением Правил перевозок пассажиров, багажа и грузобагажа в пассажирских поездах, следующих по территории Республики Казахстан, в пути следования имеет (имеют) право:
      1) беспрепятственного доступа в пассажирские вагоны всех типов, находящиеся в составе проверяемого пассажирского поезда;
      2) получать документы (сведения), связанные с вопросами проверки, на бумажных носителях либо их копии для приобщения к акту о результатах проверки;
      3) привлекать специалистов, консультантов и экспертов государственных органов.
      13. Должностному (должностным) лицу (лицам), осуществляющему (осуществляющим) проверку, запрещается предъявлять требования и обращаться с просьбами, не относящимися к вопросам проверки.
      14. Должностные лица уполномоченного органа при проведении контроля обязаны:
      1) соблюдать законодательство Республики Казахстан, права и законные интересы проверяемых субъектов;
      2) проводить проверки в строгом соответствии с порядком, установленным настоящим Законом;
      3) вручить начальнику пассажирского поезда или старшему проводнику (директору вагона-ресторана, приемосдатчику багажного вагона, проводнику служебного вагона), присутствовавшему при проведении проверки, акт о результатах проведенной проверки в день ее окончания.
      15. Начальник пассажирского поезда или старший проводник (директор вагона-ресторана, приемосдатчик багажного вагона, проводник служебного вагона) при проведении контроля вправе не допускать к проверке должностного (должностных) лица (лиц) уполномоченного органа, прибывшего (прибывших) для проведения проверки на объект, в случаях:
      1) истечения указанных в акте о назначении проверки сроков;
      2) несоответствия данных должностного (должностных) лица (лиц), прибывшего (прибывших) для проведения проверки, с данными должностного (должностных) лица (лиц), указанного (указанных) в акте о назначении проверки.
      16. Начальник пассажирского поезда или старший проводник (директор вагона-ресторана, приемосдатчик багажного вагона, проводник служебного вагона) при проведении уполномоченным органом контроля за соблюдением Правил перевозок пассажиров, багажа и грузобагажа в пассажирском поезде обязан:
      1) обеспечить беспрепятственный доступ должностного (должностных) лица (лиц) в пассажирские вагоны всех типов, находящиеся в составе проверяемого пассажирского поезда, при соблюдении требований пункта 4 статьи 66-1 настоящего Закона;
      2) представлять должностному (должностным) лицу (лицам) документы (сведения), связанные с вопросами проверки, на бумажных носителях либо их копии для приобщения к акту о результатах проверки;
      3) сделать отметку об ознакомлении с актом о назначении проверки;
      4) сделать отметку о получении на втором экземпляре акта о результатах проведенной проверки в день ее окончания.»;
      7) пункт 1 статьи 88-1 изложить в следующей редакции:
      «1. Государственный контроль в области железнодорожного транспорта (далее – транспортный контроль) проводится за соблюдением физическими и юридическими лицами требований нормативных правовых актов Республики Казахстан, определяющих порядок функционирования железнодорожного транспорта, выявлением и принятием мер по пресечению их нарушений.».
      Статья 2. Настоящий Закон вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования, за исключением:
      1) подпункта 1) пункта 1, абзаца четвертого подпункта 2), абзацев шестого и пятнадцатого подпункта 3) пункта 3 статьи 1 настоящего Закона, которые вводятся в действие с 1 января 2017 года;
      2) абзаца пятого подпункта 3) пункта 3 статьи 1 настоящего Закона, который вводится в действие с 1 сентября 2016 года.

      Президент
      Республики Казахстан                       Н. НАЗАРБАЕВ