Дипломатиялық қызмет туралы

Қазақстан Республикасының Заңы 1997 жылғы 12 қарашадағы N 187. Күші жойылды - Қазақстан Республикасының 2002.03.07. N 299 Заңымен. ~Z020299

      ЕСКЕРТУ. Қазақстан Республикасының 1999 жылғы 04 қарашадағы N 472
               Заңымен енгізілген өзгерістер 2000 жылғы 1 қаңтардан бастап
               қолданысқа енгізіледі.
 
      Осы Заң мемлекеттiк қызметтiң бiр бөлiгi ретiндегi Қазақстан Республикасы дипломатиялық қызметiнiң құқықтық негiздерiн, сондай-ақ оның қызметiн ұйымдастыру тәртiбiн белгiлейдi.
 
                        I тарау. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
 
      1-бап. Дипломатиялық қызмет ұғымы
 
      1. Қазақстан Республикасының дипломатиялық қызметi - Қазақстан Республикасының заңдары мен халықаралық шарттарына сәйкес Республиканың сыртқы саяси қызметiн жүзеге асыратын мемлекеттiк органдардағы азаматтардың кәсiби қызметi.
      2. Консулдық қызмет - дипломатиялық қызметтiң Қазақстан Республикасы Президентi бекiтетiн Қазақстан Республикасының Консулдық жарғысы негiзiнде жүзеге асырылатын бiр бөлiгi.
 
      2-бап. Дипломатиялық қызмет жұмысының құқықтық негiзi
 
      Дипломатиялық қызмет жұмысының құқықтық негiзiн Қазақстан Республикасының Конституциясы, осы заң, Қазақстан Республикасы Президентiнiң "Мемлекеттiк қызмет туралы" заң күшi бар Жарлығы, Қазақстан Республикасының халықаралық шарттары, сондай-ақ Қазақстан Республикасының өзге де заң және нормативтiк құқықтық актiлерi құрайды.
 
      3-бап. Дипломатиялық қызмет органдарының жүйесi
 
      Дипломатиялық қызмет органдарының бiрыңғай жүйесiн Қазақстан Республикасының Сыртқы iстер министрлiгi, Қазақстан Республикасының шетелдердегi дипломатиялық өкiлдiктерi мен консулдық мекемелерi, Қазақстан Республикасының халықаралық ұйымдар жанындағы өкiлдiктерi, Сыртқы iстер министрлiгiнiң Қазақстан Республикасы аумағындағы өкiлдiктерi, Дипломатиялық корпусқа Қызмет көрсету жөнiндегi департамент, сондай-ақ Сыртқы iстер министрлiгiнiң қызметiн қамтамасыз ету үшiн құрылған бағынышты ұйымдар, Дипломатиялық академия және Сыртқы iстер министрлiгiнiң қарамағындағы басқа да оқу орындары құрайды.
 
      4-бап. Сыртқы iстер министрлiгi
 
      1. Сыртқы iстер министрлiгi Қазақстан Республикасының сыртқы саяси қызметi жүзеге асыратын және дипломатиялық қызмет органдарының бiрыңғай жүйесiн басқаратын орталық атқарушы органы болып табылады.
      2. Министрлiктi Қазақстан Республикасының Сыртқы iстер министрi басқарады.
 
      5-бап. Дипломатиялық қызмет органдарының мiндеттерi
 
      Дипломатиялық қызмет органдарына мынадай мiндеттер жүктеледi:
      1) Қазақстан Республикасының сыртқы саясатының тұжырымдамасы мен негiзгi бағыттарын әзiрлеу және Қазақстан Республикасының Президентi мен Үкiметiне тиiстi ұсыныстар жасау;
      2) Қазақстан Республикасының сыртқы саяси стратегиясы мен Президенттiң халықаралық бастамаларын iске асыру жөнiнде Қазақстан Республикасының Президентiне ұсыныстар әзiрлеу;
      3) Қазақстан Республикасының сыртқы саяси бағытын iске асыру, Қазақстан Республикасының сыртқы экономикалық саясатын жүзеге асыруға жәрдемдесу;
      4) дипломатиялық құралдар мен әдiстер арқылы Қазақстан Республикасының егемендiгiн, қауiпсiздiгiн, аумақтық тұтастығы мен шекараларының мызғымастығын қорғауды, басқа мемлекеттермен өзара қатынастарда және халықаралық аренада оның саяси, сауда-экономикалық және өзге де мүдделерiн қамтамасыз ету;
      5) Қазақстан Республикасының шетелдегi азаматтары мен заңды тұлғаларының құқықтары мен мүдделерiн қорғау;
      6) Қазақстан Республикасының шет мемлекеттермен және халықаралық ұйымдармен дипломатиялық және консулдық қатынастарын жүзеге асыру;
      7) шет мемлекеттермен және халықаралық ұйымдармен қатынастарында Қазақстан Республикасының бiрыңғай сыртқы саяси бағытын жүргiзудi қамтамасыз ету мақсатында басқа орталық атқарушы органдардың қызметiн үйлестiру;
      8) дүние жүзiндегi саяси және экономикалық жағдайларды, шет

 

мемлекеттердiң сыртқы және iшкi саясатын, халықаралық ұйымдардың

қызметiн зерттеу;

     9) мемлекеттiк органдарды сыртқы және iшкi саясатты жүзеге

асыруға қажеттi ақпаратпен қамтамасыз ету;

     10) Қазақстан Республикасының Конституциясы мен заңдарына сәйкес

басқа да мiндеттердi жүзеге асыру.


     6-бап. Дипломатиялық қызмет органдарының негiзгi функциялары


     Дипломатиялық қызмет органдарына мыналар жүктеледi:

     1) шет мемлекеттермен және халықаралық ұйымдармен қатынастарда

Қазақстан Республикасы атынан өкiлдiк ету;

     2) Қазақстан Республикасы халықаралық саясатының стратегиясын

iске асыру;


 
       3) Қазақстан Республикасының шет мемлекеттермен және халықаралық ұйымдармен келiссөздер жүргiзуiн және халықаралық шарттарға қол қоюын ұйымдастыру;
      4) халықаралық шарттарды жасасу, бекiту, орындау, қолданылуын тоқтата тұру және күшiн жою туралы ұсыныстар әзiрлеу және оларды белгiленген тәртiппен Қазақстан Республикасының Президентi мен Үкiметiнiң қарауына енгiзу;
      5) Қазақстан Республикасының шет мемлекеттермен және халықаралық ұйымдармен қатынастарының мәселелерi жөнiнде Қазақстан Республикасының Президентiне, Парламентi мен Үкiметiне белгiлеген тәртiп пен ұсыныстар мен ұсынымдар табыс ету;
      6) Бiрiккен Ұлттар Ұйымының, басқа да халықаралық ұйымдардың, конференциялардың, кеңестердiң, форумдардың қызметi Қазақстан Республикасының қатысуын қамтамасыз ету, Қазақстан Республикасының халықаралық қоғамдастық мүшесi ретiндегi ғаламдық және аймақтық проблемаларды шешудегi ролiн арттыруға жәрдемдесу;
      7) Қазақстан Республикасының қоршаған ортаны халықаралық дәрежеде қорғау мен ұтымды пайдалану, Дүние жүзiлiк мұхит ресурстарын игеру, ғарыш кеңiстiгiн зерттеу салаларындағы мүдделерiн қамтамасыз ету;
      8) Қазақстан Республикасы азаматтарының құқықтары мен бостандықтарын, оның қорғанысы мен ұлттық қауiпсiздiгiн, құқық тәртiбiн сақтауды қамтамасыз ету, сауда-экономикалық және қаржы байланыстарын, Қазақстан Республикасының шет мемлекеттермен және халықаралық ұйымдармен ғылыми-техникалық, мәдени және өзге де алмасуларын дамыту мен кеңейту жөнiндегi шараларды әзiрлеуге қатысу;
      9) Қазақстан Республикасы қатысушысы болып табылатын халықаралық шарттардың орындалуын жалпы қадағалау мен бақылауды жүзеге асыру;
      10) Қазақстан Республикасының халықаралық қатынастар саласындағы заңдарын жетiлдiру, оларды Қазақстан Республикасының халықаралық-құқықтық мiндеттемелерiне сәйкес келтiру жөнiнде ұсыныстар әзiрлеу;
      11) жоғары және үкiметтiк деңгейлердегi мемлекетаралық алмасуларды хаттамалық жағынан қамтамасыз ету;
      12) дипломатиялық және консулдық артықшылықтар мен иммунитеттердiң сақталуын бақылауды жүзеге асыру;
      13) Қазақстан Республикасының басқа елдермен парламентаралық байланыстарын жүзеге асыруға жәрдемдесу;
      14) Қазақстан Республикасының аумағында және шетелде халықаралық-құқықтық нормалар мен Қазақстан Республикасының заңдарында реттелген консулдық функцияларды жүзеге асыру;
      15) шетелде тұратын отандастармен байланыстарды және қарым-қатынастарды дамытуға жәрдемдесу;
      16) Қазақстан Республикасының халықаралық шарттарын тiркеудiң, есепке алудың және сақтаудың бiрыңғай мемлекеттiң жүйесiнiң жұмыс iстеуiн қамтамасыз ету;
      17) Қазақстан Республикасының аумағындағы шетелдiк дипломатиялық және консулдық өкiлдiктердiң жұмыс iстеуiне жәрдемдесу, өз құзыретiнiң шегiнде оларға қызмет көрсететiн ұйымдардың қызметiне бақылау жасауды жүзеге асыру;
      18) Қазақстан Республикасының халықаралық бейбiтшiлiктi, ғаламдық және аймақтық қауiпсiздiктi қамтамасыз ету жөнiндегi күш-жiгерiн дипломатиялық құралдар мен әдiстер арқылы iске асыру;
      19) аштыққа және мешеулiкке, халықаралық терроризмге, ұйымдасқан қылмысқа және есiрткiлер мен қарудың заңсыз айналымына қарсы күрес жөнiндегi, сондай-ақ экологиялы қолайсыз жағдай және техногендiк апат аймақтарындағы зардаптарды жою жөнiндегi халықаралық акцияларға қатысу;
      20) шетелде Қазақстан Республикасының сыртқы және iшкi саясаты, елдiң әлеуметтiк-экономикалық, мәдени және рухани өмiрi туралы ақпарат таратуға жәрдемдесу;
      21) Қазақстан Республикасы жасасқан халықаралық шарттардың депозитарийi функцияларын жүзеге асыру;
      22) Сыртқы iстер министрлiгiнiң орталық аппаратын және оның шетелдегi, сондай-ақ Қазақстан Республикасы аумағындағы өкiлдiктерiн, бағынысты ұйымдардың кадрлармен қамтамасыз етудi жүзеге асыру, дипломатиялық қызмет кадрларын даярлауды, қайта даярлауды және бiлiктiлiгiн арттыруды ұйымдастыру;
      23) Қазақстан Республикасының мемлекеттiк органдарымен және қоғамдық бiрлестiктерiмен өз құзыретiндегi мәселелер бойынша өзара iс-қимыл жасасу;
      24) Қазақстан Республикасының мемлекеттiк органдарын, бұқаралық

 

ақпарат құралдарын халықаралық жағдай мен Қазақстан Республикасының

сыртқы саясаты туралы хабардар етiп отыру;

     25) Қазақстан Республикасының заңдарында көзделген басқа да

функцияларды жүзеге асыру.


     7-бап. Байланыс, архив, қауiпсiздiк және баспасөз органдары


     1. Дипломатиялық қызметтiң дербес байланысы мен архивi болады.

     2. Дипломатиялық қызмет жеке телекоммуникациялар желiсi мен

курьерлiк қызметтi пайдаланады.

     3. Дипломатиялық қызметтiң архивiнде халықаралық шарттардың

түпнұсқалары мен дұрыс көшiрмелерi, сондай-ақ оның қызметiн жүзеге

асыруға қажеттi басқа да материалдар сақталады.

     4. Дипломатиялық қызмет Қазақстан Республикасының аумағында және

шетелде өзiнiң органдары мен мекемелерiнiң қауiпсiздiк жүйесiн

ұйымдастырады.

     5. Дипломатиялық қызмет органдары Қазақстан Республикасының

заңдарына сәйкес баспа өнiмдерiн шығаруға хақылы.


               II тарау. ДИПЛОМАТИЯЛЫҚ ҚЫЗМЕТ КАДРЛАРЫ,

                 ДИПЛОМАТИЯЛЫҚ ҚЫЗМЕТТЕРГЕ ТАҒАЙЫНДАУ


     8-бап. Дипломатиялық қызмет кадрларының құрамы


     1. Қазақстан Республикасының халықаралық ұйымдарында жұмыс

iстейтiн дипломатиялық қызмет қызметкерлерi үшiн мынадай лауазымдар

белгiленедi:

     1) Төтенше және Өкiлеттi Елшi, Қазақстан Республикасының

халықаралық ұйымдар жанындағы Тұрақты өкiлi;

     2) бас консул;

     3) Кеңесшi-уәкiл (Тұрақты өкiлдiң орынбасары);

     4) кеңесшi;

     5) консул;

     6) бiрiншi хатшы;

     7) вице-консул;

     8) екiншi хатшы;

     9) үшiншi хатшы;

     10) атташе;

     11) референт.

     2. Дипломатиялық қызмет кадрларын мыналар құрайды:

     1) штаттағы дипломатиялық лауазымдарды, тұрақты негiзде атқаратын

қызметкерлер;

     2) штаттағы әкiмшiлiк-техникалық лауазымдарды тұрақты негiзде

атқаратын қызметкерлер;

     3) штаттағы дипломатиялық және әкiмшiлiк-техникалық лауазымдарды

келiсiм-шарт негiзiнде атқаратын қызметкерлер.


 
       3. Дипломатиялық қызмет органдарында дипломатиялық лауазымдар атқаратын адамдар дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерi болып табылады.
      Дипломатиялық қызмет органдары мен олардың аппараттарына техникалық қызмет көрсетудi жүзеге асыратын және олардың жұмыс iстеуiн қамтамасыз ететiн адамдар дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерiне жатпайды, олардың құқықтық жағдайы Қазақстан Республикасының еңбек заңдарымен реттеледi.
      4. Дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерi дипломатиялық қызмет органдарынан Қазақстан Республикасының басқа мемлекеттiк органдарына ауыстырылған жағдайда Сыртқы iстер министрлiгiнiң резервiне енгiзiледi.
      Сыртқы iстер министрлiгiнiң резервi туралы ереженi Сыртқы iстер министрi бекiтедi.
      5. Осы Заңның дипломатиялық дәрежелер беруге, дипломатиялық қызмет стажын есептеуге және әлеуметтiк-тұрмыстық мәселелерiне қатысты бөлiгiндегi ережелер халықаралық ұйымдарға жұмысқа iссапармен жiберiлген, Сыртқы iстер министрлiгi жоғары оқу орындарына, аспирантураға, докторантура және ғылыми мекемелерге уақытша жiберген дипломатиялық қызмет қызметкерлерiне қолданылады.
 
      9-бап. Дипломатиялық лауазымдарға тағайындау
 
      1. Дипломатиялық лауазымға Қазақстан Республикасының жоғары бiлiмi бар, шет тiлiн бiлетiн және жұмысқа қажеттi арнаулы бiлiмi бар азаматтары тағайындалады.
      2. Сыртқы iстер министрiн Қазақстан Республикасы Премьер-Министрiнiң ұсынысы бойынша Қазақстан Республикасының Президентi лауазымға тағайындайды және лауазымнан босатады.
      Қазақстан Республикасының елшiлерiн, Қазақстан Республикасының халықаралық ұйымдар жанындағы тұрақты өкiлдерiн Сыртқы iстер министрiнiң ұсынысы бойынша Қазақстан Республикасының Президентi лауазымға тағайындайды және лауазымнан босатады.
      Сыртқы iстер министрiнiң орынбасарлары, Дипломатиялық

 

академияның ректоры Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес

лауазымға тағайындалады және лауазымнан босатылады.

     Дипломатиялық қызметтiң басқа да лауазымдарына Сыртқы iстер

министрi тағайындайды.

     3. Қазақстан Республикасында шетелде жұмыс iстегеннен кейiн

қайтып оралған дипломатиялық қызметтiң қызметкерi, егер ол осы Заңның

21-бабында көзделгендей жазаға тартылмаған жағдайда, өзiнiң шетелде

атқарған лауазымына тең лауазымға тағайындалады.


                  III тарау. ДИПЛОМАТИЯЛЫҚ ДӘРЕЖЕЛЕР


     10-бап. Дипломатиялық дәрежелер


     Дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерiне атқаратын лауазымы мен

бiлiктiлiгiн ескере отырып мынадай дипломатиялық дәрежелер берiледi:

     1) атташе;

     2) үшiншi хатшы;

     3) II сыныпты екiншi хатшы;

     4) I сыныпты екiншi хатшы;

     5) II сыныпты бiрiншi хатшы;

     6) I сыныпты бiрiншi хатшы;

     7) II сыныпты кеңесшi;

     8) I сыныпты кеңесшi;

     9) II сыныпты Төтенше және Өкiлеттi Уәкiл;

     10) I сыныпты Төтенше және Өкiлеттi Уәкiл;

     11) Төтенше және Өкiлеттi Елшi.


     11-бап. Дипломатиялық дәрежелердi беру тәртiбi



 
       1. Төтенше және Өкiлеттi Елшi, I және II сыныпты Төтенше және Өкiлеттi Уәкiл дипломатиялық дәрежелерiн Сыртқы iстер министрiнiң ұсынуы бойынша Қазақстан Республикасының Президентi бередi.
      Басқа дипломатиялық дәрежелердi Сыртқы iстер министрi бередi.
      Сыртқы iстер министрi беретiн дипломатиялық дәрежелердiң берiлу тәртiбi Сыртқы iстер министрi бекiтетiн ережемен белгiленедi.
      2. Қызметкердiң дипломатиялық дәрежесi әдетте дипломатиялық қызметте атқаратын лауазымына сәйкес немесе одан бiр саты жоғары не одан төмен болуға тиiс.
      3. Дипломатиялық дәрежелердiң берiлуi тиiстi куәлiктер беру және қызметтiк тiзбеге (еңбек кiтапшасына) жазба жасау арқылы расталады. Дипломатиялық дәрежелер ғұмыр бойынша берiледi.
 
      12-бап. Дипломатиялық дәрежелерде болу мерзiмдерi
 
      1. Дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерi үшiн дипломатиялық

 

дәрежелерде болудың мынадай мерзiмдерi белгiленедi:

     1) атташе, үшiншi хатшы, II және I сыныпты екiншi хатшы үшiн -

екi жыл;

     2) II және I сыныпты бiрiншi хатшы, II сыныпты кеңесшi үшiн - үш

жыл.

     I сыныпты кеңесшiден және одан жоғары дипломатиялық дәрежелерде

болу мерзiмдерi белгiленбейдi.

     2. Дипломатиялық қызмет қызметкерлерiнiң дипломатиялық

дәрежелерде болу мерзiмдерiне мыналар есептеледi:

     1) Сыртқы iстер министрлiгiнiң орталық аппараты мен оған

бағынысты мекемелерде iстеген жұмыс;

     2) шетелдiк мекемелерде iстеген жұмыс;

     3) Сыртқы iстер министрлiгiнiң Қазақстан Республикасы

аумағындағы өкiлдiктерiнде iстеген жұмыс;

     4) бұрынғы КСРО мен одақтас республикалардың сыртқы iстер

министрлiктерiнде iстеген жұмыс;

     5) халықаралық ұйымдарда iстеген жұмыс;

     6) Сыртқы iстер министрлiгiнiң жоғары оқу орындары мен ғылыми

мекемелерiндегi ғылыми немесе оқытушылық қызмет;

     7) Сыртқы iстер министрлiгi арқылы оқу орындары мен ғылыми

мекемелерiнде бiлiктiлiгiн арттыру;

     8) Сыртқы iстер министрлiгi уақытша жiберген жоғары оқу

орындарында, аспирантурада, докторантурада және ғылыми мекемелерде

оқу.


     13-бап. Дипломатиялық дәрежелердi мерзiмiнен бұрын және

             кезектен тыс беру, төмендету, одан айыру және

             оны қалпына келтiру



 
       1. Дипломатиялық қызметiнiң қызметкерлерi жекелеген жағдайларда, олар жұмыста елеулi табыстарға жеткен немесе ерекше еңбек сiңiрген кездерде дәрежесi жөнiнен белгiленген мерзiм бiткенге дейiн (мерзiмнен бұрын дәреже беру) көтерiлуi немесе оларды берудiң кезегiн сақтамай-ақ (кезектен тыс дәреже беру) өсiрiлуi мүмкiн.
      2. Дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерi, сондай-ақ Сыртқы iстер министрлiгiнен шығарылған адамдар Қазақстан Республикасының және болған елiнiң заң актiлерiнде көзделген жауапкершiлiкке әкеп соғатын әрекеттер жасаған жағдайда, олар дипломатиялық дәрежесi жөнiнен төмендетiлуi немесе дипломатиялық дәрежесiнен айырылуы мүмкiн.
      Қызмет тәртiбiн бұзғаны үшiн не басқа да беделiне дақ түсiретiн әрекеттер жасағаны үшiн Сыртқы iстер министрлiгi жүйесiнен жұмыстан шығарылған жағдайда қызметкер сонымен бiрге дипломатиялық дәрежесiнен де айырылады.
      Қызметкердi дипломатиялық дәрежесiнен айыру немесе оның дәрежесiн төмендету оның берiлген кездегiсi сияқты тәртiппен жүргiзiледi.
      Қызметкердiң бұрынғы дипломатиялық дәрежесi қызметтiк аттестациялаудан өткеннен кейiн қалпына келтiрiледi.
 
                 IV тарау. ДИПЛОМАТИЯЛЫҚ ҚЫЗМЕТ ӨТКЕРУ
 
      14-бап. Дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерiн лауазым
              бойынша ауыстыру, олардың лауазымдар атқаруы
 
      1. Дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерiн лауазым бойынша ауыстыру қызметтiк қажеттiлiкке сәйкес, бiлiктiлiгiн, кәсiби даярлығын кадрларды алмастыру мен мамандандыру принциптерiн ескере отырып жүзеге асырылады.
      Бос лауазымды атқару Қазақстан Республикасының қолданылып жүрген заңдарына сәйкес тағайындау жолымен жүргiзiледi.
      2. Шетелдiк мекемеде жұмыс iстеген кезiнде дипломатиялық қызметтiң қызметкерi лауазымы жағынан бiр реттен астам жоғарылатылмауға тиiс, бұған оның шетелде болу мерзiмi қызметтiк қажеттiлiк бойынша ұзартылған жағдайлар қосылмайды.
      Шетелдегi мекемеде жұмыс iстеген кезеңде кiшi жедел дипломатиялық қызметкерлер, (атташе, референт) лауазымда, қоса алғанда үшiншi хатшылыққа дейiн өсiрiлуi мүмкiн.
 
      15-бап. Дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерiн ауыстыру
 
      1. Дипломатиялық қызмет органдарында Сыртқы iстер министрлiгi мен шетелдiк мекемелердегi қызметкерлер ауыстырылып отырады.
      Ауыстыру шеңберiнде дипломатиялық қызмет қызметкерлерiнiң кәсiби даярлығы мен мамандануы ескерiле отырып, олар әр түрлi елдерге жiберiлуi және өз қызметiн Сыртқы iстер министрлiгiнiң функционалдық, сондай-ақ аумақтық бөлiмшелерiнде жүзеге асыруы мүмкiн.
      2. Дипломатиялық қызмет қызметкерлерiнiң Сыртқы iстер министрлiгi орталық аппаратының бөлiмшелерiнде жұмыс беру мерзiмi шетелдiк мекемелерде жұмыс iстеуi арасындағы кезеңде бiр жылдан кем болмауға тиiс.
      3. Дипломатиялық қызмет қызметкерлерiнiң шетелдiк мекемелердегi үздiксiз жұмыс мерзiмi үш жылдан аспауға тиiс.
      Аталған мерзiмдi қызметтiк қажеттiлiкке сәйкес және дипломатиялық қызмет қызметкерiнiң келiсуiмен Сыртқы iстер министрi ұзартуы мүмкiн, бiрақ ол бiр жылдан аспауға тиiс.
      Осы бапта белгiленген тәртiп шетелдiк мекемелердiң басшылары ретiнде жұмысқа жiберiлетiн адамдарға қолданылмайды.
      4. Дипломатиялық қызмет қызметкерлерiнiң шетелдiк мекемелерде жұмыс iстеуге дәлелдi себептерсiз барудан бас тартуы тәртiп бұзушылық болып табылады және тәртiптiк жаза қолдануға негiз болуы мүмкiн.
      Шетелдiк мекемелерде жұмыс iстеуге барудан бас тартуға дәлелдi деп танылатын себептер тiзбесiн Сыртқы iстер министрi белгiлейдi.
 
      16-бап. Туысқан адамдардың бiрге қызмет етуiн шектеу
 
      Дипломатиялық қызмет органдарында бiр-бiрiне тiкелей қызметтiк бағыныстағы жақын туыстардың бiрге жұмыс iстеуiне жол берiлмейдi.
 
      17-бап. Қызметтiк аттестаттау
 
      1. Дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерi кемiнде үш жылда бiр рет қызметтiк аттестаттаудан өтедi.
      2. Шетелдiк мекемелерге жұмыс iстеуге жiберiлген дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерi қызметтiк аттестаттаудан қайтып келгеннен кейiн өтедi.
      3. Қызметтiк аттестаттаудан өту тәртiбi Сыртқы iстер министрi бекiтетiн дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерiн аттестаттау туралы ережемен белгiленедi.
 
      18-бап. Жоғары оқу орындарына, ғылыми мекемелерге жiберу
 
      1. Дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерi олардың келiсiмiмен кәсiби даярлықтан және стажировкадан өту, халықаралық көкейкестi проблемаларды ғылыми тұрғыда, талдау Қазақстан Республикасының немесе басқа елдердiң жоғарғы оқу орындарына, ғылыми мекемелерiне уақытша жiберiлуi мүмкiн. Бұл жағдайда олар Сыртқы iстер министрлiгiнiң резервiне енгiзiледi.
      2. Стажировка мерзiмi немесе ғылыми iссапар аяқталғаннан кейiн дипломатиялық қызметтiң қызметкерi резервке алынғанға дейiн атқарған қызметiне төмен емес дипломатиялық қызметке тағайындалады.
 
                   V тарау. ДИПЛОМАТИЯЛЫҚ ҚЫЗМЕТТЕГI
                 ҚЫЗМЕТКЕРЛЕРДIҢ ҚҰҚЫҚТАРЫ, МIНДЕТТЕРI
                          МЕН ЖАУАПКЕРШIЛIГI
 

     19-бап. Дипломатиялық қызмет қызметкерлерiнiң

             құқықтары мен мiндеттерi


 
 
       1. Дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерi Қазақстан Республикасының заңдарында көзделген барлық құқықтарды пайдаланады және барлық мiндеттердi атқарады.
      2. Дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерi шетелде жұмыс iстеген кезеңде халықаралық құқық нормаларына сәйкес дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерi үшiн белгiленген артықшылықтар мен иммунитеттердi пайдаланады.
      3. Дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерi шетелде жұмыс iстеген

 

кезеңде барған елiнiң заңдарын, ережелерi мен дәстүрлерiн құрметтеуге

өздерiне жүктелген мiндеттердi кез келген уақытта жүзеге асыруға,

Қазақстан Республикасы атынан лайықты етуге мiндеттi.


     20-бап. Дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерiн көтермелеу


     1. Заңдарда көзделген жағдайларда дипломатиялық қызметтiң

қызметкерлерiне мынадай көтермелеу қолданылады:

     1) лауазымды жоғарылату;

     2) мерзiмiнен бұрын дипломатиялық дәрежесiн жоғарылату;

     3) ақшалай сыйақылар;

     4) көтермелеудiң өзге де нысандары.

     2. Дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерi ерекше сiңiрген еңбегi

үшiн Қазақстан Республикасының мемлекеттiк наградаларымен наградталуға

ұсынылуы мүмкiн.


     21-бап. Дипломатиялық қызмет қызметкерлерiнiң жауапкершiлiгi


     1. Дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерi өздерiне жүктелген

мiндеттердi бұзған жағдайда Қазақстан Республикасының заңдарына

сәйкес жауапты болады.

     2. Дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерiне мынадай тәртiптiк

жазалар қолданылады:

     1) сөгiс;

     2) қызметiне толық сәйкес келмейтiнi туралы ескерту;

     3) кезектi дипломатиялық дәреже берудi немесе неғұрлым жоғары

лауазымға тағайындауды бiр жылға дейiн кiдiрту;

     4) лауазымын немесе дипломатиялық дәрежесiн төмендету;

     5) дипломатиялық дәрежесiнен айыру;

     6) жұмыстан босату;

     7) дипломатиялық дәрежеден айыра отырып жұмыстан босату.


 
       3. Тәртiптiк жазаны Қазақстан Республикасы мен болған елiнiң заң актiлерiнде көзделген өзгедей жауаптылыққа әкеп соғатын әрекеттер жасағаны үшiн қолдануға болмайды.
 
      22-бап. Дипломатиялық қызмет қызметкерлерiн керi шақырып алу
 
      1. Қазақстан Республикасының немесе болған елiнiң заңдарында

 

белгiленген жауаптылыққа әкеп соғатын әрекеттер жасаған, шетелдiк

мекемелерде жұмыс iстейтiн дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерi,

оларға тәртiптiк ықпал ету шараларын қолданудан басқа, мерзiмiнен

бұрын Қазақстан Республикасына керi шақырылып алынуы мүмкiн.

     2. Дипломатиялық қызмет қызметкерлерiн мерзiмiнен бұрын керi

шақырып алуға олардың отбасы мүшелерiнiң нақ сондай әрекеттер жасауы

да негiз болуы мүмкiн.


          VI тарау. ДИПЛОМАТИЯЛЫҚ ҚЫЗМЕТТI ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ.

                     КЕПIЛДIКТЕР МЕН ӨТЕМАҚЫЛАР,

               ДИПЛОМАТИЯЛЫҚ ҚЫЗМЕТТIҢ ҚЫЗМЕТКЕРЛЕРIН

                 МАТЕРИАЛДЫҚ ЖӘНЕ ӘЛЕУМЕТТIК ЖАҒЫНАН

                           ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ


     23-бап. Дипломатиялық қызметтi қаржылық және материалдық-

             шаруашылық жағынан қамтамасыз ету



 
       1. Республика аумағында және шетелде дипломатиялық қызметтi, оның органдарын қаржымен қамтамасыз ету республикалық бюджет қаражаты есебiнен жүзеге асырылады.
      2. Дипломатиялық қызмет органдарының қызметiн материалдық-шаруашылық жағынан қамтамасыз ету Қазақстан Республикасының заңдарында белгiленген тәртiппен жүзеге асырылады.
      3. Республика аумағында және шетелде жылжымайтын және өзге де мүлiктi иелену, пайдалану және оларға билiк ету тәртiбi Қазақстан Республикасының заңдарында белгiленедi.
      ЕСКЕРТУ. 23-бап өзгерді - Қазақстан Республикасының 1999 жылғы 4
               қарашадағы N 472 заңымен. Z990472_
 
      24-бап. Дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерiне шетелдiк
              мекемелердегi жұмысы кезiнде берiлетiн
              кепiлдiктер мен өтемақылар
 
      1. Дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерi мен олардың отбасыларын материалдық және әлеуметтiк жағынан қамтамасыз ету қызмет өткеру қиындығын, оған байланысты тәуелдi, сондай-ақ шет мемлекеттiң өзiндiк ерекшелiктерiн ескере отырып жасалады.
      Шетелде болу Дипломатиялық қызметтiң қызметкерi мен оның отбасына қандай да болсын залал келтiрмеуге тиiс.
      2. Дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерi мен олардың отбасы мүшелерi тиiстi медициналық қызмет көрсетумен қамтамасыз етiледi.
      3. Шетелдiк мекемеде жұмыс iстейтiн дипломатиялық қызмет қызметкерлерiнiң және онымен бiрге тұратын отбасы мүшелерiнiң, жыл сайынғы ақылы демалысқа не отбасы мүшесiнiң бiреуiнiң қайтыс болуына байланысты барып-қайту көлiк шығыстарының өтелуiне құқығы бар.
      4. Дипломатиялық қызметтiң қызметкерi өзiмен бiрге тұратын отбасы мүшелерi, қызметтiк жағдайы, жергiлiктi жағдай ескерiле отырып, шетелде баспанамен қамтамасыз етiлуге тиiс.
      5. Қарулы немесе азаматтық қақтығыстар кезiнде не шетелдiк мекемелер мен олардың қызметкерлерiнiң қауiпсiздiгiне қатер төнген жағдайда, сондай-ақ шетелдiк ұйымдар орналасқан жерлерде табиғи апаттар болған жағдайларда немесе басқа жағдайларда Сыртқы iстер министрлiгi дипломатиялық қызмет қызметкерлерiнiң және олармен бiрге тұратын адамдардың қауiпсiздiгiн қамтамасыз етуге және қорғауға қажеттi шаралар қолданады.
      Дипломатиялық қызметтiң қызметкерiне немесе оның отбасы мүшелерiне шетелде болған кезiнде өзiнiң қызметтiк мiндеттерiн не солармен байланысты iс-әрекеттi атқару кезiнде келтiрiлген залал Қазақстан Республикасының заңдарында белгiленген тәртiппен өтеледi.
      6. Осы баптың ережелерi Дипломатиялық қызметтiң қызметкерлерiне жатпайтын дипломатиялық қызметтегi қызметкерлерге де қолданылады.
 

     25-бап. Дипломатиялық қызмет қызметкерлерiнiң

             еңбек қатынастарын реттеу


 
 
       Дипломатиялық қызмет қызметкерлерiнiң еңбек қатынастары осы Заңмен және Қазақстан Республикасының өзге де нормативтiк құқықтық актiлерiмен реттеледi.
 
      26-бап. Дипломатиялық қызмет қызметкерлерiнiң еңбегiне
              ақы төлеу
 
      1. Қазақстан Республикасы аумағында жұмыс iстейтiн дипломатиялық қызмет қызметкерлерiнiң еңбегiне ақы Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес төленедi.
      2. Шетелде жұмыс iстейтiн дипломатиялық қызмет қызметкерлерi мен дипломатиялық қызмет органдарын техникалық жағынан қамтамасыз етудi жүзеге асыратын және олардың жұмыс iстеуiн қамтамасыз ететiн адамдарға еңбекақы төлеу болған елiнiң әлеуметтiк экономикалық және материалдық-тұрмыстық

 

жағдайларын ескере отырып, еңбекке ақы төлеудiң Қазақстан Республикасының

Президентi бекiткен бiрыңғай жүйесi негiзiнде белгiленедi.



     Бұл қызметкерлердiң еңбек ережелерiн Қазақстан Республикасының

Үкiметi белгiлейдi.



     ЕСКЕРТУ. 26-бап өзгердi - Қазақстан Республикасының 2001.10.10.

              N 247 Заңымен. 


Z010247_




     27-бап.  Дипломатиялық қызмет қызметкерлерiн зейнетақымен

              қамсыздандыру және әлеуметтiк жағынан қорғау


     Дипломатиялық қызмет қызметкерлерiн зейнетақымен қамсыздандыру

және әлеуметтiк жағынан қорғау Қазақстан Республикасының заңдарына

сәйкес жүргiзiледi.


              VII тарау. ДИПЛОМАТИЯЛЫҚ ҚЫЗМЕТТI ТОҚТАТУ


     28-бап. Дипломатиялық қызмет қызметкерлерiнiң еңбек

             қатынастарын тоқтату


     1. Дипломатиялық қызметтi тоқтату үшiн:

     1) адамның өз тiлегiнен жұмыстан босату туралы өтiнiш беруi;

     2) келiсiм-шарт мерзiмiнiң бiтуi немесе заңдарда көзделген

негiздер бойынша келiсiм-шартты бұзу;


 
       3) дипломатиялық қызмет қызметкерiнiң Қазақстан

 

Республикасының заңдарында белгiленген дипломатиялық қызметте болудың

шектi жасына жетуi;

     4) дипломатиялық қызмет қызметкерiнiң өз табыстары мен мүлкi

туралы көрiнеу жалған мәлiметтер беруi;

     5) Қазақстан Республикасының азаматтығынан айырылу;

     6) Қазақстан Республикасының заңдарында көзделген өзге де

себептер негiз болып табылады.

     2. Дипломатиялық қызмет қызметкерiн жұмыстан дипломатиялық

лауазымға тағайындау құқығы берiлген тиiстi лауазымды тұлға босатады.


     Қазақстан Республикасының

            Президентi




     оқығандар:


     Багарова Ж.

     Икебаева А.








О дипломатической службе

Закон Республики Казахстан от 12 ноября 1997 г. N 187-I. Утратил силу - Законом РК от 7 марта 2002 г. N 299 ~Z020299.

      Сноска. Утратил силу Законом РК от 07.03.2002 № 299 (вводится в действие со дня его официального опубликования).

      Настоящий Закон определяет правовые основы, а также порядок организации деятельности дипломатической службы Республики Казахстан как части государственной службы.

     

      Глава I. ОБЩИЕ ПОЛОЖЕНИЯ

     

      Статья 1. Понятие дипломатической службы

     

      1. Дипломатическая служба Республики Казахстан - профессиональная деятельность граждан в государственных органах, осуществляющих внешнеполитическую деятельность республики в соответствии с законодательством и международными договорами Республики Казахстан.

      2. Консульская служба - часть дипломатической службы, осуществляемая на основе Консульского устава Республики Казахстан, утверждаемого Президентом Республики Казахстан.

     

      Статья 2. Правовая основа деятельности дипломатической

      службы

     

      Правовую основу деятельности дипломатической службы составляют: Конституция Республики Казахстан, настоящий Закон, Указ Президента Республики Казахстан, имеющий силу Закона, "О государственной службе", международные договоры Республики Казахстан, а также иные законодательные и нормативные правовые акты Республики Казахстан.

     

      Статья 3. Система органов дипломатической службы

     

      Единую систему органов дипломатической службы образуют Министерство иностранных дел Республики Казахстан, дипломатические представительства и консульские учреждения Республики Казахстан за рубежом, представительства Республики Казахстан при международных организациях, представительства Министерства иностранных дел на территории Республики Казахстан, Департамент по обслуживанию Дипломатического корпуса, а также подведомственные организации, созданные для обеспечения деятельности Министерства иностранных дел. Дипломатическая академия и другие учебные заведения, находящиеся в ведении Министерства иностранных дел.

     

      Статья 4. Министерство иностранных дел

     

      1. Министерство иностранных дел является центральным исполнительным органом Республики Казахстан, осуществляющим внешнеполитическую деятельность и возглавляющим единую систему органов дипломатической службы.

      2. Министерство возглавляет Министр иностранных дел Республики Казахстан.

     

      Статья 5. Задачи органов дипломатической службы

     

      На органы дипломатической службы возлагаются следующие задачи:

      1) разработка концепции и основных направлений внешней политики Республики Казахстан и представление соответствующих предложений Президенту и Правительству Республики Казахстан;

      2) разработка для Президента Республики Казахстан предложений по внешнеполитической стратегии Республики Казахстан и реализации международных инициатив Президента;

      3) реализация внешнеполитического курса Республики Казахстан, содействие осуществлению внешнеэкономической политики;

      4) обеспечение дипломатическими средствами и методами защиты суверенитета, безопасности, территориальной целостности и нерушимости границ Республики Казахстан, ее политических, торгово-экономических и иных интересов во взаимоотношениях с другими государствами и на международной арене;

      5) защита прав и интересов граждан и юридических лиц Республики Казахстан за рубежом;

      6) осуществление дипломатических и консульских отношений Республики Казахстан с иностранными государствами международными организациями;

      7) координация деятельности других центральных исполнительных органов в целях обеспечения проведения единого внешнеполитического курса Республики Казахстан в отношениях с иностранными государствами и международными организациями;

      8) изучение политического и экономического положения в мире, внешней и внутренней политики иностранных государств, деятельности международных организаций;

      9) обеспечение государственных органов информацией, необходимой для осуществления внешней и внутренней политики;

      10) осуществление других задач в соответствии с Конституцией и законодательством Республики Казахстан.

     

      Статья 6. Основные функции органов дипломатической

      службы

     

      На органы дипломатической службы возлагаются:

      1) представительство Республики Казахстан в сношениях с иностранными государствами и международными организациями;

      2) реализация стратегии международной политики Республики Казахстан;

      3) организация проведения переговоров и подписания международных договоров Республики Казахстан с иностранными государствами и международными организациями;

      4) подготовка предложений о заключении, ратификации, исполнении, приостановлении действия и денонсации международных договоров и в установленном порядке внесение их на рассмотрение Президента и Правительства Республики Казахстан;

      5) представление в установленном порядке Президенту, Парламенту и Правительству Республики Казахстан предложений и рекомендаций по вопросам отношений Республики Казахстан с иностранными государствами и международными организациями;

      6) обеспечение участия Республики Казахстан в деятельности Организации Объединенных Наций, других международных организаций, конференций, совещаний, форумов, содействие повышению роли Республики Казахстан как члена международного сообщества в решении глобальных и региональных проблем;

      7) обеспечение интересов Республики Казахстан в области международной охраны и рационального использования окружающей среды, освоения ресурсов Мирового океана, изучения космического пространства;

      8) участие в разработке мероприятий по обеспечению прав и свобод граждан Республики Казахстан, ее обороны и национальной безопасности, охраны правопорядка, развитию и расширению торгово-экономических и финансовых связей, научно-технических, культурных и иных обменов Республики Казахстан с иностранными государствами и международными организациями;

      9) осуществление общего наблюдения и контроля за исполнением международных договоров, участником которых является Республика Казахстан;

      10) подготовка предложений по совершенствованию законодательства Республики Казахстан в области международных отношений, приведению его в соответствие с международно-правовыми обязательствами Республики Казахстан;

      11) протокольное обеспечение межгосударственных обменов на

     

      высшем и правительственном уровнях;

      12) осуществление контроля за соблюдением дипломатических и

      консульских привилегий и иммунитетов;

      13) содействие осуществлению межпарламентских связей Республики

      Казахстан с другими странами;

      14) осуществление на территории Республики Казахстан и за

      рубежом консульских функций, регламентированных

      международно-правовыми нормами и законодательством Республики

      Казахстан;

      15) содействие развитию связей и контактов с

      соотечественниками, проживающими за рубежом;

      16) обеспечение функционирования единой государственной системы регистрации, учета и хранения международных договоров Республики Казахстан;

      17) содействие функционированию иностранных дипломатических и консульских представительств на территории Республики Казахстан, осуществление в пределах своей компетенции контроля за деятельностью обслуживающих их организаций;

      18) реализация дипломатическими средствами и методами усилий Республики Казахстан по обеспечению международного мира, глобальной и региональной безопасности;

      19) участие в международных акциях по борьбе с голодом и отсталостью, международным терроризмом, организованной преступностью и незаконным оборотом наркотиков и оружия, а также по ликвидации последствий в зонах экологического неблагополучия и техногенных катастроф;

      20) содействие распространению за рубежом информации о внешней и внутренней политике Республики Казахстан, социально-экономической, культурной и духовной жизни страны;

      21) осуществление функций депозитария международных договоров, заключенных Республикой Казахстан;

      22) осуществление кадрового обеспечения центрального аппарата Министерства иностранных дел и его представительств как за рубежом, так и на территории Республики Казахстан, подведомственных организаций, организация подготовки, переподготовки и повышения квалификации кадров дипломатической службы;

      23) взаимодействие по вопросам своей компетенции с государственными органами Республики Казахстан и общественными объединениями;

      24) информирование государственных органов Республики Казахстан, средств массовой информации о международном положении внешней политике Республики Казахстан;

      25) осуществление других функций, предусмотренных законодательством Республики Казахстан.

     

      Статья 7. Связь, архив, безопасность и печатные органы

     

      1. Дипломатическая служба располагает самостоятельной связью и архивом.

      2. Дипломатическая служба использует собственно сеть телекоммуникаций и курьерскую службу.

      3. В архиве дипломатической службы хранятся оригиналы и

     

      достоверные копии международных договоров, а также другие материалы,

      необходимые для осуществления ее деятельности.

      4. Дипломатическая служба организует систему безопасности своих

      органов и учреждений на территорий Республики Казахстан и за

      рубежом.

      5. Органы дипломатической службы вправе издавать печатную

      продукцию в соответствии с законодательством Республики Казахстан.

      Глава II. КАДРЫ ДИПЛОМАТИЧЕСКОЙ СЛУЖБЫ, НАЗНАЧЕНИЕ

      НА ДИПЛОМАТИЧЕСКИЕ ДОЛЖНОСТИ

      Статья 8. Состав кадров дипломатической службы

      1. Для сотрудников дипломатической службы, работающих в

      загранучреждениях Республики Казахстан, устанавливаются следующие

      должности:

      1) Чрезвычайный и Полномочный Посол, Постоянный представитель

      Республики Казахстан при международных организациях;

      2) Генеральный консул;

      3) Советник-посланник (заместитель Постоянного представителя);

      4) советник;

      5) консул;

      6) первый секретарь;

      7) вице-консул;

      8) второй секретарь;

      9) третий секретарь;

      10) атташе;

      11) референт.

      2. Кадры дипломатической службы составляют:

      1) сотрудники, занимающие на постоянной основе штатные

      дипломатические должности;

      2) сотрудники, занимающие на постоянной основе штатные

      административно-технические должности;

      3) сотрудники, занимающие штатные дипломатические и административно-технические должности на контрактной основе.

      3. Сотрудниками дипломатической службы являются лица, занимающие в органах дипломатической службы дипломатические должности.

      К сотрудникам дипломатической службы не относятся лица, осуществляющие техническое обслуживание и обеспечивающие функционирование органов дипломатической службы и их аппаратов, правовое положение которых регулируется, трудовым законодательством Республики Казахстан.

      4. Сотрудники дипломатической службы при переводе из органов дипломатической службы в другие государственные органы Республики Казахстан зачисляются в резерв Министерства иностранных дел.

      Положение о резерве Министерства иностранных дел утверждается Министром иностранных дел.

      5. Положения настоящего Закона в части, касающейся присвоения дипломатических рангов, исчисления стажа дипломатической службы и социально-бытовых вопросов, распространяются на сотрудников дипломатической службы, командированных на работу в международные организации, временно направленных Министерством иностранных дел в высшие учебные заведения, аспирантуру, докторантуру и научные учреждения.

     

      Статья 9. Назначение на дипломатические должности

     

      1. На дипломатические должности назначаются граждане Республики Казахстан, имеющие высшее образование, владеющие иностранным языком и обладающие специальными знаниями, необходимыми для работы.

      2. Министр иностранных дел назначается на должность и освобождается от должности Президентом Республики Казахстан по представлению Премьер-Министра Республики Казахстан.

      Послы Республики Казахстан, постоянные представители Республики Казахстан при международных организациях назначаются на должности и освобождаются от должностей Президентом Республики Казахстан по представлению Министра иностранных дел.

      Заместители Министра иностранных дел, ректор Дипломатической академии назначаются на должности и освобождаются от должностей в соответствии с законодательством Республики Казахстан.

      Назначение на другие должности дипломатической службы производится Министром иностранных дел.

      3. Сотрудник дипломатической службы, возвратившийся в

     

      Республику Казахстан после работы за границей, назначается на

      должность равнозначную той, которую он занимал за границей, при

      условии, если он не подвергался взысканиям, предусмотренным статьей

      21 настоящего Закона.

      Глава III. ДИПЛОМАТИЧЕСКИЕ РАНГИ

      Статья 10. Дипломатические ранги

      Сотрудникам дипломатической службы с учетом занимаемой

      должности и квалификации присваиваются следующие дипломатические

      ранги:

      1) атташе;

      2) третий секретарь;

      3) второй секретарь II класса;

      4) второй секретарь I класса;

      5) первый секретарь II класса;

      6) первый секретарь I класса;

      7) советник II класса;

      8) советник I класса;

      9) Чрезвычайный и Полномочный Посланник II класса;

      10) Чрезвычайный и Полномочный Посланник I класса;

      11) Чрезвычайный и Полномочный Посол.

     

      Статья 11. Порядок присвоения дипломатических рангов

     

      1. Дипломатические ранги Чрезвычайного и Полномочного Посла, Чрезвычайного и Полномочного Посланника I и II классов присваиваются Президентом Республики Казахстан по представлению Министра иностранных дел.

      Другие дипломатические ранги присваиваются Министром иностранных дел.

      Порядок присвоения дипломатических рангов, присваиваемых Министром иностранных дел, определяется положением, утверждаемым Министром иностранных дел.

      2. Дипломатический ранг сотрудника, как правило, должен соответствовать занимаемой должности дипломатической службы или быть на одну ступень выше или ниже ее.

      3. Присвоение дипломатических рангов подтверждается выдачей соответствующих свидетельств и записью, в послужном списке (трудовой книжке). Дипломатические ранги присваиваются пожизненно.

     

      Статья 12. Сроки пребывания в дипломатических рангах

     

      1. Для сотрудников дипломатической службы устанавливаются

     

      следующие сроки пребывания в дипломатических рангах:

      1) для атташе, третьего секретаря, второго секретаря II и

      I классов - два года;

      2) для первого секретаря, II и I классов, советника II класса -

      три года.

      Сроки пребывания в дипломатических рангах от советника I

      класса и выше не устанавливаются.

      2. В сроки пребывания сотрудников дипломатической службы в

      дипломатических рангах засчитываются:

      1) работа в центральном аппарате Министерства иностранных дел и

      его подведомственных учреждениях;

      2) работа в загранучреждениях;

      3) работа в представительствах Министерства иностранных дел на

      территории Республики Казахстан;

      4) работа в министерствах иностранных дел бывших СССР и союзных

      республик;

      5) работа в международных организациях;

      6) научная или преподавательская деятельность в высших учебных заведениях и научных учреждениях Министерства иностранных дел;

      7) повышение квалификации по линии Министерства иностранных дел в учебных и научных учреждениях;

      8) учеба временно направленных Министерством иностранных дел в высшие учебные заведения, аспирантуру, докторантуру и научные учреждения.

     

      Статья 13. Досрочное и внеочередное присвоение, понижение,

      лишение и восстановление дипломатического ранга

     

      1. Сотрудники дипломатической службы в отдельных случаях, при наличии у них значительных успехов в работе или особых заслуг, могут быть повышены в ранге до истечения установленного срока (досрочное присвоение ранга) или без соблюдения очередности их присвоения (присвоение внеочередного ранга).

      2. В случае совершения сотрудниками дипломатической службы, а также лицами, уволившимися из Министерства иностранных дел, деяний, влекущих ответственность, предусмотренную законодательными актами Республики Казахстан и страны пребывания, они могут быть понижены в дипломатическом ранге или лишены дипломатического ранга.

      При увольнении из системы Министерства иностранных дел за нарушение служебной дисциплины либо по другим порочащим основаниям сотрудник одновременно лишается дипломатического ранга.

      Лишение сотрудника дипломатического ранга или понижение его в ранге производятся в таком же порядке, как и его присвоение.

      Восстановление сотрудника в прежнем дипломатическом ранге производится после прохождения служебной аттестации.

     

      Глава IV. ПРОХОЖДЕНИЕ ДИПЛОМАТИЧЕСКОЙ СЛУЖБЫ

     

      Статья 14. Должностные перемещения, замещение должностей

      сотрудников дипломатической службы

     

      1. Должностные перемещения сотрудников дипломатической службы осуществляются в соответствии со служебной необходимостью, с учетом квалификации, профессиональной подготовки, принципов ротации и специализации кадров.

      Замещение вакантных должностей производится в соответствии с действующим законодательством Республики Казахстан.

      2. В период работы в загранучреждении сотрудник дипломатической службы может быть повышен в должности не более одного раза, за исключением случаев, когда срок его пребывания за границей продлен по служебной необходимости.

      Младшие оперативно-дипломатические сотрудники (атташе, референт) в период работы в загранучреждении могут быть повышены в должности до третьего секретаря включительно.

     

      Статья 15. Ротация сотрудников дипломатической службы

     

      1. В органах дипломатической службы осуществляется ротация сотрудников в Министерстве иностранных дел и загранучреждениях.

      В рамках ротации сотрудники дипломатической службы с учетом их профессиональной подготовки и специализации могут направляться в различные страны и осуществлять свою деятельность как в функциональных, так и в территориальных подразделениях Министерства иностранных дел.

      2. Срок работы сотрудников дипломатической службы в подразделениях центрального аппарата Министерства иностранных дел в период между работой в загранучреждениях должен составлять не менее одного года.

      3. Срок непрерывной работы сотрудников дипломатической службы в загранучреждениях не должен превышать трех лет.

      Указанный срок по служебной необходимости и с согласия сотрудника дипломатической службы может быть продлен Министром иностранных дел, но не более чем на один год.

      Установленный настоящей статьей порядок не распространяется на лиц, направляемых на работу в качестве руководителей загранучреждений.

      4. Отказ сотрудника дипломатической службы без уважительных причин выехать на работу в загранучреждения является дисциплинарным проступком и может служить основанием для наложения дисциплинарного взыскания.

      Перечень причин, признаваемых уважительными для отказа от выезда на работу в загранучреждения, устанавливается Министром иностранных дел.

     

      Статья 16. Ограничения совместной службы родственников

     

      В органах дипломатической службы не допускается работа близких родственников, находящихся в непосредственной служебной подчиненности по отношению друг к другу.

     

      Статья 17. Служебная аттестация

     

      1. Сотрудники дипломатической службы проходят служебную аттестацию не реже одного раза в три года.

      2. Сотрудники дипломатической службы, направленные для работы в загранучреждения, проходят служебную аттестацию по возвращении.

      3. Порядок прохождения служебной аттестации устанавливается Положением об аттестации сотрудников дипломатической службы, утверждаемым Министром иностранных дел.

     

      Статья 18. Направление в высшие учебные заведения,

      научные учреждения

     

      1. Сотрудники дипломатической службы с их согласия могут быть временно направлены в высшие учебные заведения, научные учреждения Республики Казахстан либо других стран для профессиональной подготовки и стажировки, научной разработки актуальных международных проблем. В этом случае они зачисляются в резерв Министерства иностранных дел.

      2. По завершении стажировки или научной командировки сотрудник дипломатической службы назначается на дипломатическую должность не ниже той, которую он занимал до зачисления в резерв.

     

      Глава V. ПРАВА, ОБЯЗАННОСТИ И ОТВЕТСТВЕННОСТЬ СОТРУДНИКОВ

      ДИПЛОМАТИЧЕСКОЙ СЛУЖБЫ

     

      Статья 19. Права и обязанности сотрудников

      дипломатической службы

     

      1. Сотрудники дипломатической службы пользуются всеми правами и несут все обязанности, предусмотренные законодательством Республики Казахстан.

      2. Сотрудники дипломатической службы в период работы за границей пользуются привилегиями и иммунитетами, установленными для сотрудников дипломатической службы в соответствии с нормами международного права.

      3. Сотрудники дипломатической службы в период работы за границей обязаны уважать законы, правила и традиции страны пребывания, осуществлять возложенные на них задачи в любое время, достойно представлять Республику Казахстан.

     

      Статья 20. Поощрения сотрудников дипломатической службы

     

      1. В случаях, предусмотренных законодательством, к сотрудникам дипломатической службы применяются следующие поощрения:

      1) повышение в должности;

      2) досрочное повышение в дипломатическом ранге;

      3) денежные премии;

      4) иные формы поощрения.

      2. За особые заслуги сотрудники дипломатической службы могут быть представлены к награждению государственными наградами Республики Казахстан.

     

      Статья 21. Ответственность сотрудников дипломатической службы

      1. Сотрудники дипломатической службы в случае нарушения

      возложенных на них обязанностей несут ответственность в соответствии

      с законодательством Республики Казахстан.

      2. К сотрудникам дипломатической службы применяются следующие

      дисциплинарные взыскания:

      1) выговор;

      2) предупреждение о неполном служебном соответствии;

      3) задержка до одного года в присвоении очередного

      дипломатического ранга или в назначении на более высокую должность;

      4) понижение в должности или в дипломатическом ранге;

      5) лишение дипломатического ранга;

      6) увольнение;

      7) увольнение с одновременным лишением дипломатического

      ранга.

      3. Дисциплинарное взыскание не может быть наложено за деяние, совершение которого влечет за собой иную ответственность, предусмотренную законодательными актами Республики Казахстан и страны пребывания.

     

      Статья 22. Отзыв сотрудников дипломатической службы

     

      1. Сотрудники дипломатической службы, работающие в загранучреждениях, совершившие деяния, влекущие ответственность, установленную законодательством Республики Казахстан или страны пребывания, кроме применения к ним мер дисциплинарного воздействия, могут быть досрочно отозваны в Республику Казахстан.

      2. Основанием для досрочного отзыва сотрудников дипломатической службы может являться также совершение таких же деяний членами их семей.

     

      Глава VI. ОБЕСПЕЧЕНИЕ ДИПЛОМАТИЧЕСКОЙ СЛУЖБЫ, ГАРАНТИИ И

      КОМПЕНСАЦИИ, МАТЕРИАЛЬНОЕ И СОЦИАЛЬНОЕ

      ОБЕСПЕЧЕНИЕ СОТРУДНИКОВ ДИПЛОМАТИЧЕСКОЙ

      СЛУЖБЫ

     

      Статья 23. Финансовое и материально-хозяйственное

      обеспечение дипломатической службы

     

      1. Финансовое обеспечение дипломатической службы, ее органов на территории республики и за рубежом осуществляется за счет средств республиканского бюджета.

      2. Материально-хозяйственное обеспечение деятельности органов дипломатической службы осуществляется в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан.

      3. Порядок владения, пользования и распоряжения недвижимым и иным имуществом на территории республики и за рубежом устанавливается законодательством Республики Казахстан.

      Сноска. В статью 23 внесены изменения - Законом РК от 4 ноября 1999 г. N 472 Z990472_ .

     

      Статья 24. Гарантии и компенсации сотрудникам дипломатической

      службы во время работы в загранучреждениях

     

      1. Материальное и социальное обеспечение сотрудникам дипломатической службы и их семьям предоставляется с учетом сложности прохождения службы, связанного с ней риска, а также специфических особенностей иностранного государства.

      Пребывание за границей не должно влечь за собой какого-либо ущерба для сотрудника дипломатической службы и его семьи.

      2. Сотрудники дипломатической службы и члены их семей обеспечиваются соответствующим медицинским обслуживанием.

      3. Сотрудник дипломатической службы, работающий в загранучреждении, и проживающие совместно с ним члены его семьи имеют право на оплату в оба конца транспортных расходов, связанных с предоставлением ежегодного оплачиваемого отпуска либо со смертью одного из членов семьи.

      4. Сотрудник дипломатической службы должен обеспечиваться жильем за границей с учетом членов семьи, проживающих вместе с ним, его должностного положения, местной обстановки.

      5. В случае вооруженных или гражданских конфликтов либо в случаях угрозы безопасности загранучреждений и их персонала, а также в случаях стихийных бедствий или иных ситуаций в местах расположения загранучреждений Министерство иностранных дел предпринимает необходимые меры для обеспечения безопасности и защиты сотрудников дипломатической службы и проживающих с ними лиц.

      Ущерб, нанесенный сотруднику дипломатической службы или членам его семьи во время пребывания за границей при исполнении им своих служебных обязанностей либо деятельности, связанной с ними, возмещается в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан.

      6. Положения настоящей статьи распространяются также на работников дипломатической службы, не относящихся к сотрудникам дипломатической службы.

     

      Статья 25. Регулирование трудовых отношений сотрудников

      дипломатической службы

     

      Трудовые отношения сотрудников дипломатической службы регулируются настоящим Законом и иными нормативными правовыми актами Республики Казахстан.

     

      Статья 26. Оплата труда сотрудников дипломатической службы

     

      1. Оплата труда сотрудникам дипломатической службы, работающим на территории Республики Казахстан, производится в соответствии с законодательством Республики Казахстан.

      2. Оплата труда сотрудников дипломатической службы и лиц, осуществляющих техническое обслуживание и обеспечивающих функционирование органов дипломатической службы, работающих за границей, устанавливается на основании единой системы оплаты труда, утверждаемой Президентом Республики Казахстан, с учетом социально-экономических и материально-бытовых условий в стране пребывания.

      Условия труда этих сотрудников определяются Правительством Республики Казахстан.

      Сноска. В статью 26 внесены изменения - Законом РК от 10 октября 2001 г. N 247 (вводится в действие с 1 января 2001 г.) Z010247_ .

     

      Статья 27. Пенсионное обеспечение и социальная защита

      сотрудников дипломатической службы

     

      Пенсионное обеспечение и социальная защита сотрудников дипломатической службы производятся в соответствии с законодательством Республики Казахстан.

     

      Глава VII. ПРЕКРАЩЕНИЕ ДИПЛОМАТИЧЕСКОЙ СЛУЖБЫ

     

      Статья 28. Прекращение трудовых отношений сотрудников

      дипломатической службы

     

      1. Основаниями для прекращения дипломатической службы являются:

      1) подача лицом заявления об увольнении по собственному желанию;

      2) истечение срока контракта либо расторжение контракта по основаниям, предусмотренным законодательством;

      3) достижение сотрудником дипломатической службы предельного возраста пребывания на дипломатической службе, установленного законодательством Республики Казахстан;

      4) представление сотрудником дипломатической службы заведомо ложных сведений о его доходах и имуществе;

      5) утрата гражданства Республики Казахстан;

      6) иные основания, предусмотренные законодательством Республики Казахстан.

      2. Увольнение сотрудника дипломатической службы производится соответствующим должностным лицом, наделенным правом назначения на дипломатическую должность.

      Президент

      Республики Казахстан