Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттердің тұтынушылар құқықтарын қорғау саласындағы уәкілетті органдарының өзара іс-қимыл жасауының тиімділігін арттыруға бағытталған шараларды қолдану туралы

Еуразиялық экономикалық комиссия Алқасының 2015 жылғы 22 наурыздағы № 2 ұсынымы

      Еуразиялық экономикалық комиссия Алқасы Тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласында келісілген саясат жүргізу туралы хаттаманың (2014 жылғы 29 мамырдағы Еуразиялық экономикалық одақ туралы шартқа № 13 қосымша) 6-тармағын іске асыру және Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттердің тұтынушылар құқықтарын қорғау саласында келісілген саясат жүргізуі мақсатында

      қосымшаға сәйкес Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттерге осы Ұсыным Еуразиялық экономикалық одақтың ақпараттық-телекоммуникациялық "Интернет" желісіндегі ресми сайтында жарияланған күннен бастап Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттердің тұтынушылар құқықтарын қорғау саласындағы уәкілетті органдарының өзара іс-қимыл жасауының тиімділігін арттырудың негізгі бағыттарына сәйкес Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттердің тұтынушылар құқықтарын қорғау саласындағы уәкілетті органдарының өзара іс-қимыл жасауының тиімділігін арттыруға бағытталған шараларды қолдануды ұсынады.

      Еуразиялық экономикалық комиссия
Алқасының Төрағасы
Т. Саркисян

  Еуразиялық экономикалық
комиссия Алқасының
2016 жылғы 22 наурыздағы
№ 2 ұсынымына
ҚОСЫМША

Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттердің тұтынушылар құқықтарын қорғау саласындағы уәкілетті органдарының өзара іс-қимыл жасауының тиімділігін арттырудың НЕГІЗГІ БАҒЫТТАРЫ

      1. Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттердің тұтынушылар құқықтарын қорғау саласындағы уәкілетті органдарының (бұдан әрі тиісінше – уәкілетті органдар, мүше мемлекеттер, Одақ) өзара іс-қимыл жасауының негізгі мақсаты мүше мемлекеттер тұтынушыларының құқықтарын қорғау деңгейін арттыру болып табылады, соның нәтижесінде:

      а) тұтынушылардың құқықтарын тиімді қорғау;

      б) сапасыз, контрафактілі, жалған және тұтынушылардың өміріне, денсаулығына, мүлкіне және қоршаған ортаға қауіпті тауарларды (жұмыстарды, қызметтер көрсетуді) өткізу тәуекелдерін барынша азайту;

      в) тауарлардың (жұмыстардың, қызметтер көрсетудің) сапасына тұтынушылардың сенімін арттыру арқылы адал бәсекелестікті дамыту;

      г) қауіпсіз, сапалы, энергия тиімді тауарларды (жұмыстарды, қызметтер көрсетуді) өндіру және өткізу үшін жағдай жасау мақсатында мүше мемлекеттердің аумағында өндірілетін өнімнің сапасы мен қауіпсіздігін бақылауға қойылатын талаптарды оңтайландыру;

      д) дауларды сотқа дейінгі (претензиялық) қарау жүйесінің жұмыс істеу тиімділігін арттыру;

      е) тұтынушылардың құқықтарын қоғамдық қорғау механизмін жетілдіру;

      ж) тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласында білікті кадрлар даярлау;

      з) тұтынушылық және кәсіпкерлік қоғамдастықтардың құқықтық сауаттылық деңгейін арттыру қамтамасыз етіледі.

      2. Уәкілетті органдардың өзара іс-қимыл жасауының негізгі бағыттары:

      а) мүше мемлекеттердің тұтынушылар құқықтарын қорғау туралы заңнамасын жетілдіру, соның ішінде халықаралық тәжірибені ескере отырып жетілдіру;

      б) қауіпсіз, сапалы, энергия тиімді тауарларды (жұмыстарды, қызметтер көрсетуді) өндіру және өткізу үшін дайындаушылар мен сатушыларды ынталандыру жүйесін құру;

      в) сапасыз, контрафактілі, жалған және тұтынушылардың өміріне, денсаулығына, мүлкіне және қоршаған ортаға қауіпті тауарларды (жұмыстарды, қызметтер көрсетуді) өткізудің анықталған фактілері туралы, осындай тауарларды (жұмыстарды, қызметтер көрсетуді) өткізуді болғызбау және жолын кесу бойынша қолданылатын шаралар туралы және мүше мемлекеттердің шаруашылық жүргізуші субъектілерінің тұтынушылардың құқықтарын бұзуы туралы ақпарат алмасу;

      г) сапасыз, контрафактілі, жалған және тұтынушылардың өміріне, денсаулығына, мүлкіне және қоршаған ортаға қауіпті тауарларды (жұмыстарды, қызметтер көрсетуді) өткізудің анықталған фактілері туралы, осындай тауарларды (жұмыстарды, қызметтер көрсетуді) өткізуді болғызбау және жолын кесу бойынша қолданылатын шаралар туралы және мүше мемлекеттердің шаруашылық жүргізуші субъектілерінің тұтынушылардың құқықтарын бұзуы туралы жедел ақпарат алмасу механизмін құру;

      д) Одақтың интеграцияланған ақпараттық жүйесінің құралдарымен Одақ шеңберіндегі процестерді іске асыру кезінде тұтынушылардың құқықтарын қорғау мәселелері бойынша ақпараттық өзара іс-қимыл жасау жүйесін құру;

      е) тұтынушылардың құқықтарын қорғау мәселелері бойынша, соның ішінде тауарлармен (жұмыстармен, қызметтер көрсетумен) электрондық сауда практикасын кеңейтуді ескере отырып, бірлескен ғылыми зерттеулер жүргізуді қамтамасыз ету;

      ж) тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласында сараптамалық жұмысты жүзеге асыратын мүше мемлекеттер ұйымдарының бірыңғай базасын құру және жаңа, сараптамалық ұйымдар игермеген зерттеулер түрін жүзеге асыру мүмкіндігі туралы ақпарат беру;

      з) тұтынушылардың құқықтарын қоғамдық қорғау механизмін дамыту үшін жағдай жасау болып табылады.

      3. Осы Негізгі бағыттарды іске асыру шеңберінде уәкілетті органдардың мүше мемлекеттерде тұтынушылардың құқықтарын қорғау жүйесін мониторингтеуді жүргізуі орынды болады, оның барысында:

      а) мүше мемлекеттердің тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы заңнамасын талдау және оны жетілдіру бойынша ұсыныстар әзірлеу;

      б) тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы халықаралық заңнаманы талдау;

      в) тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласында мүше мемлекеттердің құқық қолдану практикасын талдау;

      г) тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласында мүше мемлекеттердің сот практикасын талдау;

      д) тұтынушылардың құқықтарын қорғау мәселелері бойынша халыққа ақпарат беру жөніндегі ұлттық жүйелердің жұмысын талдау және оларды жетілдіру бойынша ұсыныстар әзірлеу;

      е) мүше мемлекеттердің тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы заңнамасында белгіленген міндетті талаптардың бұзылуын анықтауға және жоюға бағытталған шаралардың қолданылуын талдау;

      ж) кемшіліктері бар тауарларды (жұмыстарды, қызметтер көрсетуді) және қауіпті тауарларды (жұмыстарды, қызметтер көрсетуді) сатып алуға және пайдалануға не тұтынушыларға тауарлар (жұмыстар, қызметтер көрсету) туралы ақпаратты уақытылы, толық ұсынбауға, анық емес немесе жаңылыстыратын ақпарат беруге байланысты тұтынушылардың өмірі мен денсаулығына, қоршаған ортаға және тұтынушылардың мүлкіне зиян келтіру жағдайларын, тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы статистикалық бақылау нәтижелерін талдау;

      е) тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласында тұтынушылардың қоғамдық бірлестіктері мен уәкілетті органдардың өзара іс-қимыл жасауының тиімділігін талдау жүзеге асырылады.

О применении мер, направленных на повышение эффективности взаимодействия уполномоченных органов в сфере защиты прав потребителей государств – членов Евразийского экономического союза

Рекомендация Коллегии Евразийской экономической комиссии от 22 марта 2016 года № 2

      Примечание РЦПИ!
      Рекомендация вступило в силу 23.03.2016 - сайт Евразийского экономического союза.

      Коллегия Евразийской экономической комиссии в целях реализации пункта 6 Протокола о проведении согласованной политики в сфере защиты прав потребителей (приложение № 13 к Договору о Евразийском экономическом союзе от 29 мая 2014 года) и проведения государствами – членами Евразийского экономического союза согласованной политики в сфере защиты прав потребителей
      рекомендует государствам – членам Евразийского экономического союза с даты опубликования настоящей Рекомендации на официальном сайте Евразийского экономического союза в информационно-телекоммуникационной сети «Интернет» применять меры, направленные на повышение эффективности взаимодействия уполномоченных органов в сфере защиты прав потребителей государств – членов Евразийского экономического союза в соответствии с Основными направлениями повышения эффективности взаимодействия уполномоченных органов в сфере защиты прав потребителей государств – членов Евразийского экономического союза, согласно приложению.

      Председатель Коллегии
      Евразийской экономической комиссии         Т. Саркисян

ПРИЛОЖЕНИЕ             
к Рекомендации Коллегии      
Евразийской экономической комиссии
от 22 марта 2016 г. № 2     

ОСНОВНЫЕ НАПРАВЛЕНИЯ
повышения эффективности взаимодействия уполномоченных органов в
сфере защиты прав потребителей государств – членов Евразийского
экономического союза

      1. Основной целью взаимодействия уполномоченных органов в сфере защиты прав потребителей государств – членов Евразийского экономического союза (далее соответственно – уполномоченные органы, государства-члены, Союз) является повышение уровня защиты прав потребителей государств-членов, в результате чего будет обеспечено:
      а) создание эффективной защиты прав потребителей;
      б) минимизация рисков реализации некачественных, контрафактных, фальсифицированных и опасных для жизни, здоровья, имущества потребителей и окружающей среды товаров (работ, услуг);
      в) развитие добросовестной конкуренции через повышение доверия потребителей к качеству товаров (работ, услуг);
      г) оптимизация требований к контролю качества и безопасности продукции, производимой на территориях государств-членов, в целях создания условий для производства и реализации безопасных, качественных, энергоэффективных товаров (работ, услуг);
      д) повышение эффективности функционирования системы досудебного (претензионного) рассмотрения споров;
      е) совершенствование механизма общественной защиты прав потребителей;
      ж) подготовка квалифицированных кадров в сфере защиты прав потребителей;
      з) повышение уровня правовой грамотности потребительского и предпринимательского сообществ.
      2. Основными направлениями взаимодействия уполномоченных органов являются:
      а) совершенствование законодательства государств-членов о защите прав потребителей, в том числе с учетом международного опыта;
      б) создание системы мотивации изготовителей и продавцов для производства и реализации безопасных, качественных, энергоэффективных товаров (работ, услуг);
      в) обмен информацией о выявленных фактах реализации некачественных, контрафактных, фальсифицированных и опасных для жизни, здоровья, имущества потребителей и окружающей среды товаров (работ, услуг), о применяемых мерах по предотвращению и пресечению реализации таких товаров (работ, услуг) и о нарушениях прав потребителей хозяйствующими субъектами государств-членов;
      г) создание механизма оперативного обмена информацией о выявленных фактах реализации некачественных, контрафактных, фальсифицированных и опасных для жизни, здоровья, имущества потребителей и окружающей среды товаров (работ, услуг), о применяемых мерах по предотвращению и пресечению реализации таких товаров (работ, услуг) и о нарушениях прав потребителей хозяйствующими субъектами государств-членов;
      д) создание системы информационного взаимодействия по вопросам защиты прав потребителей при реализации общих процессов в рамках Союза средствами интегрированной информационной системы Союза;
      е) обеспечение проведения совместных научных исследований по вопросам защиты прав потребителей, в том числе с учетом расширения практики электронной торговли товарами (работами, услугами);
      ж) создание единой базы организаций государств-членов, осуществляющих экспертные работы в области защиты прав потребителей, и информирование о возможности осуществления новых, не освоенных экспертными организациями видов исследований;
      з) создание условий для развития механизма общественной защиты прав потребителей.
      3. В рамках реализации настоящих Основных направлений целесообразно проведение уполномоченными органами мониторинга систем защиты прав потребителей в государствах-членах, в ходе которого осуществляется:
      а) анализ законодательства государств-членов о защите прав потребителей и разработка предложений по его совершенствованию;
      б) анализ международного законодательства о защите прав потребителей;
      в) анализ правоприменительной практики государств-членов в области защиты прав потребителей;
      г) анализ судебной практики государств-членов в области защиты прав потребителей;
      д) анализ работы национальных систем по информированию населения по вопросам защиты прав потребителей и разработка предложений по их совершенствованию;
      е) анализ применения мер, направленных на выявление и устранение нарушений обязательных требований, установленных в законодательстве государств-членов о защите прав потребителей;
      ж) анализ результатов статистического наблюдения в области защиты прав потребителей, случаев причинения вреда жизни и здоровью потребителей, окружающей среде и имуществу потребителей, связанных с приобретением и использованием товаров (работ, услуг), имеющих недостатки, и опасных товаров (работ, услуг) либо с предоставлением потребителям несвоевременной, неполной, недостоверной или вводящей в заблуждение информации о товарах (работах, услугах);
      е) анализ эффективности взаимодействия уполномоченных органов и общественных объединений потребителей в области защиты прав потребителей.