Еуразиялық экономикалық одақ Кеден кодексінің 1 тармағының 4 және 5 тармақшаларына және 40 бабы 2 тармағының 2 тармақшасына сәйкес Еуразиялық экономикалық комиссия Алқасы шешті:
1. Еуразиялық экономикалық одақтың кедендік аумағына темір жол көлігімен әкелінетін тауарларға қатысты әкелінетін тауарлармен мәміле құны бойынша олардың кедендік құнын айқындау кезінде оларды Еуразиялық экономикалық одақтың кедендік шекарасы қиылысатын жерге дейін тасымалдауға (тасымалдауға) арналған шығыстар және әкелінетін тауарларды тиеуге, түсіруге немесе қайта тиеуге және оларды Еуразиялық экономикалық одақтың кедендік шекарасы қиылысатын жерге дейін тасымалдауға (тасымалдауға) байланысты өзге де операцияларды жүргізуге арналған шығыстар қосылады деп белгіленсін.
2. Осы Шешімнің 1-тармағында көрсетілген тауарлардың кедендік құны Еуразиялық экономикалық одақтың кедендік шекарасын кесіп өту орнынан Еуразиялық экономикалық одақтың кедендік аумағы бойынша оларды тасымалдауға (тасымалдауға) арналған шығыстарды қамтымауға тиіс (мұндай шығыстар нақты төленген немесе төленуге жататын бағадан бөлінген, декларант мәлімдеген және ол құжатпен растаған жағдайда).
3. Қосымшаға сәйкес осы Шешімнің қолданылуын қамтамасыз ету мақсатында мысалдар келтіріледі.
4. Осы Шешім ресми жарияланған күнінен бастап 30 күнтізбелік күн өткен соң күшіне енеді.
Еуразиялық экономикалық комиссия Алқасының Төрағасы |
М. Мясникович |
Еуразиялық экономикалық комиссия Алқасының 2023 жылғы 24 қаңтардағы № 11 шешіміне ҚОСЫМША |
Еуразиялық экономикалық комиссия Алқасының 2023 жылғы 24 қаңтардағы № 11 Шешімін қолдану
МЫСАЛДАРЫ
1-мысал. Тауарлар Еуразиялық экономикалық одақтың кедендік аумағына әкелу үшін сатылды. Сатып алу-сату шартының талаптарына сәйкес тауарларды жеткізу теміржол көлігімен EXW – Каунас шарттарында жүзеге асырылады, яғни тауарларды тасу (тасымалдау) шығындарын сатып алушы көтереді.
Литва аумағы бойынша тауарларды Кянь шекаралық беру станциясына (Литва) дейін тасымалдауды "Литва темір жолдары" акционерлік қоғамы жүзеге асырады. Кянның (Литва) беру станциясынан Беларусь Республикасының Мемлекеттік шекарасына дейінгі және одан әрі Беларусь Республикасының аумағы арқылы өтетін жолдың сегментінде Беларусь темір жолы жүзеге асырады. Тауарлардың Еуразиялық экономикалық одақтың кедендік аумағына келу орны Молодечно шекара станциясы (Беларусь Республикасы) болып табылады.
Беларусь темір жолы мен "Литва темір жолдары" акционерлік қоғамы арасындағы Шартқа сәйкес тауарларды Литва аумағы бойынша (Беларусь Республикасымен мемлекеттік шекараға дейін) тасымалдауға байланысты шығыстар "Литва темір жолдары" акционерлік қоғамының тасымалдау тарифі бойынша, ал Беларусь Республикасының аумағы бойынша – Беларусь темір жолының тарифі бойынша есептеледі.
Еуразиялық экономикалық комиссия Алқасының 2023 жылғы 24 қаңтардағы № 11 шешімінің 1-тармағына сәйкес әкелінетін тауарлардың кедендік құнын айқындау кезінде осы тауарлар үшін нақты төленген немесе төленуге жататын бағаға, атап айтқанда, тауарларды Еуразиялық экономикалық одақтың кедендік шекарасы қиылысатын жерге дейін темір жол көлігімен тасуға (тасымалдауға) арналған шығыстар қосылады.
Осылайша, әкелінетін тауарлардың кедендік құнына тауарларды темір жол көлігімен тасуға (тасымалдауға) арналған шығыстар "Литва темір жолдары" акционерлік қоғамының тасымалдау тарифіне сәйкес айқындалатын мөлшерде ғана енгізілуге тиіс, өйткені бұл тасымалдау тарифі Кянның шекаралық беру станциясы Литва аумағында болғанына қарамастан, тауарларды Беларусь Республикасының Мемлекеттік шекарасына дейін тасымалдауға байланысты шығындарды қамтиды.
Беларусь Республикасының Мемлекеттік шекарасынан Еуразиялық экономикалық одақтың (Молодечно станциясы) кедендік аумағына келген жеріне дейін тауарларды темір жол көлігімен тасымалдауға (тасымалдауға) арналған шығыстар тауарлардың кедендік құнына енгізілуге жатпайды.
2-мысал. Тауар Еуразиялық экономикалық одақтың кедендік аумағына Әзірбайжан Республикасынан сыртқы экономикалық шартты орындау шеңберінде әкелінеді, оның талаптарына сәйкес тауарды жеткізу теміржол көлігімен CPT (Махачкала станциясы, Ресей Федерациясы) (ИНКОТЕРМС-2020) шарттарымен жүргізіледі.
Іс жүзінде Әзірбайжан Республикасындағы жөнелту станциясынан Самур Трансфер станциясына (Ресей Федерациясы) дейінгі жол сегментінде тауарды тасымалдауды "Әзірбайжан темір жолдары" акционерлік қоғамы, ал Самур Трансфер станциясынан Махачкала станциясына дейін "Ресей темір жолдары" ашық акционерлік қоғамы жүзеге асырады. "Ресей темір жолдары" ашық акционерлік қоғамы мен "Әзірбайжан темір жолдары" акционерлік қоғамы арасындағы шартқа сәйкес Ресей Федерациясының Мемлекеттік шекарасынан Ресей Федерациясының аумағында орналасқан Самур шекара трансферлік станциясына дейінгі жол бойында тауарларды тасымалдауға байланысты шығындар "Ресей темір жолдары" ашық акционерлік қоғамының тарифіне кіреді.
Сондай-ақ, "Ресей темір жолдары" ашық акционерлік қоғамы бекіткен прейскурантқа сәйкес, егер тасымалдау Ресей Федерациясының шекаралық беру станциялары арқылы тікелей халықаралық және жанама халықаралық қатынаста жүзеге асырылса, Ресей темір жолдары арқылы тасымалдау қашықтығын анықтау кезінде Ресей Федерациясының мемлекеттік шекарасына дейінгі қашықтық ескерілетінін ескеру қажет.
Тауарлар СРТ (Махачкала станциясы, Ресей Федерациясы) жеткізу шарттарымен жеткізілетінін ескере отырып, жеткізілім сатушымен төленеді, демек, тауарларды Ресей Федерациясының Мемлекеттік шекарасынан Махачкала станциясына дейін Тасымалдау (тасымалдау) шығындары осы тауарлар үшін нақты төленген немесе төленетін бағаға кіреді.
Еуразиялық экономикалық комиссияның 2023 жылғы 24 қаңтардағы № 11 шешімінің 2-тармағына сәйкес, егер тауарларды Ресей Федерациясының Мемлекеттік шекарасынан Махачкала станциясына дейін тасымалдауға (тасымалдауға) арналған шығыстар нақты төленген немесе төленуге жататын бағадан бөлінген болса, декларант мәлімдеген және ол құжатпен растаған жағдайда, мұндай шығыстар осы тауарлардың кедендік құнын айқындау кезінде "Ресей темір жолдары" ашық акционерлік қоғамының тасымалдау тарифіне сәйкес айқындалатын мөлшерде нақты төленген немесе төленуге жататын бағадан алып тасталуы мүмкін.