Қазақстан Республикасының Үкіметі қаулы етеді:
1. Қоса беріліп отырған "Нашақорлықты емдеу және медициналық алдын алу" бағдарламасы бекітілсін.
2. Осы қаулы қол қойылған күнінен бастап күшіне енеді.
Қазақстан Республикасының
Премьер-Министрі
Қазақстан Республикасы
Үкіметінің
2001 жылғы 15 маусымдағы
N 829 қаулысымен
бекітілген
"Нашақорлықты емдеу және медициналық алдын алу"
бағдарламасы
Бағдарлама паспорты
Бағдарламаның "Нашақорлықты емдеу медициналық және алдын алу"
атауы бағдарламасы
Әзiрлеу үшiн Қазақстан Республикасы Қауiпсiздiк Кеңесiнiң
негiздеме 2001 жылғы 15 наурыздағы шешiмi
Негiзгi Қазақстан Республикасының Денсаулық сақтау iсi
әзiрлеушiлер жөнiндегi агенттiгi, Қазақстан Республикасының
Әдiлет министрлiгi, Қазақстан Республикасының
Iшкi iстер министрлiгi, Қазақстан Республикасының
Бiлiм және ғылым министрлiгi, Қазақстан
Республикасының Дәрiгерлер мен дәрi жасаушылар
қауымдастығы
Iске асыру 2001-2005 жылдар
мерзімі
Бағдарламаның Бағдарламаның мақсаты:
мақсаты мен - республикада нашақорлықты емдеудiң және
мiндеттерi медициналық алдын алудың бiрыңғай жүйесiн құру
және одан әрi нығайту, нашақорлықты емдеу және
медициналық алдын алу iсiнде мемлекет пен
қоғамның күштерiн топтастыру.
Бағдарламаның негiзгi мiндеттерi:
- нашақорлықты емдеу және медициналық алдын
алу бағдарламасын тиiмдi енгiзу үшiн заң базасын
әзiрлеу және жетiлдiру;
- нашақорлықты емдеу және медициналық алдын
алу саласындағы заңдарды жетiлдiру;
- меншiк нысанына қарамастан емдеу-алдын алу
ұйымдары мен оңалту орталықтарының, қоғамдық
ұйымдардың нашақорлықты емдеу және медициналық
алдын алу саласындағы сабақтастығы;
- меншiк нысанына қарамастан, нашақорлықты
емдеу және медициналық алдын алу проблемасының
әртүрлi қырларына мамандандырылған мекемелердiң
тиiмдi өзара iс-қимылы мен олардың қызметiн
үйлестiрудiң тетіктерiн жасау;
- емдеу-оңалту орталықтарын, адамды психологиялық
қолдау орталықтарын дамыту;
- салауатты өмiр салтын қалыптастыру және
мемлекеттiк қолдау;
- көрсетiлген мекемелерді кадрлармен қамтамасыз
ету, олардың қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгi мен
кәсіпқойлығын арттыру;
- осы салада қызмет iстейтiн халықаралық
ұйымдардың өкiлдерiмен арадағы ынтымақтастықты
кеңейту;
- нашақорлықты емдеу және медициналық алдын
алу мәселелерiмен айналысатын үкiметтiк емес
қоғамдық ұйымдар мен қорлардың өзара iс-әрекет
жасауын ұйымдастыру;
- жүргiзiлiп жатқан саясатқа ақпараттық қолдау
көрсету және халықтың сенiмiн қалыптастыру
Қаржыландыру - республикалық және жергiлiктi бюджеттердiң
көздерi қаражаттары;
- инвестицияларды тарту;
- қоғамдық қорлар мен жеке тұлғалардың аударған
ақшасы;
- ғылыми-зерттеу, алдын алу және басқа да
жобаларды орындауға бөлiнген гранттар;
- техникалық және консультациялық көмек бағыты
бойынша халықаралық ұйымдар мен донор
елдердiң ресурстары
Күтiлетiн - Қазақстан Республикасында есiрткiге тәуелдiлiктiң
нәтижелер таралуына қарсы iс-әрекеттiң тиiмдi, айқын
үйлестiрiлген жүйесiн құру;
- Қазақстан Республикасында есiрткiге
тәуелдiлiктiң таралу үрдiсiне тосқауыл қою;
- нашақорлықты емдеу және медициналық алдын
алу саласында жоғары технологиялар әзiрлеу;
- есiрткiге тәуелдiлiктiң таралуына қарсы
iс-әрекетке қатысты халықтың құқықтық таным
деңгейiн көтеру;
- жалпы республика бойынша қылмыстық ахуалдың
деңгейiнiң төмендеуi
Кiрiспе
"Нашақорлықты емдеу және медициналық алдын алу" бағдарламасы (әрi қарай - Бағдарлама) халықтың денсаулығын және қазақстандық қоғамның тектiк қорын сақтау мүддесiнде әзiрлендi және Қазақстан Республикасында нашақорлық пен есiрткi бизнесiнiң одан әрi таралуына қарсы тиiмдi мемлекеттiк және қоғамдық әрекет жүйесiнiң бiр буыны болып табылады.
Бағдарлама нашақорлықты емдеу және медициналық алдын алу саласындағы қазiргi заманғы үрдiстердi назарға алады.
Соңғы жылдары есiрткiнi медициналық мақсатта тұтынбаудың арта түскен тұрақты үрдiсi байқалып отыр, осыған орай, Республиканың ұлттық қауiпсiздiгi мен халқының денсаулығына төнген нақты қатерлер үшiн айтарлықтай негiздер болып отыр.
Сонымен қатар Бағдарламаны қабылдау қажеттiгi нашақорлыққа және есiрткi бизнесiне қарсы күрестiң қазiргi кезеңiнде нашақорлықты емдеу мен алдын алуға жалпы назар аударылуы тиiс екенiнен туындап отыр.
Алдын алу қызметiнiң барлық объектiсi мен субъектiсiнiң пiкiрлерiн ескермей, тиiмдi және жан-жақты алдын алу саясатын, нашақорлыққа бейiм адамдарды емдеу әдiстемесiн әзiрлеу мүмкiн болмайды. Осыған орай барлық мүдделi тараптар өкiлдерiнің пiкiрлерiн жинау, есепке алу, зерделеу және талдау қажеттiгi туындайды.
Алдын алу жұмысы нақты мiндеттердi шешудi және шынайы нәтижелерге қол жеткiзудi қамтамасыз етуi тиiс айқын және анық саясат құруды талап етедi.
1. Проблеманың қазiргi жай-күйiн талдау
Белгiлi болып отырғанындай, тiкелей емдеумен және медициналық алдын алумен наркологиялық қызметтер айналысады. Мемлекеттiң наркологиялық қызметтердiң жағдайын жақсарту жөнiндегi қолданып жатқан шараларына қарамастан, ахуал түбегейлi түрде жақсара қойған жоқ, қайта керiсiнше болып отыр. Iс жүзiнде республиканың барлық аймағында денсаулық сақтаудағы наркологиялық мекемелердiң желiлерi не елеулi түрде қысқартылды, не дербес мәнiн жоғалтты. Талдау, 1999 жылмен салыстырғанда 2000 жылы диспансерлер саны бiр жарым есе, кереуеттер саны 2,5 есе қысқартылғанын көрсеттi. Соңғы үш жылдың iшiнде наркологиялық кабинеттер мен наркологиялық фельдшерлiк пункттердiң саны екi есеге жуық азайды, наркологиялық ұйымдардағы жасөспiрiмдер кабинеттерiнiң саны азайған. Сонымен қатар, емдеу желiсiнiң емделуге келушiлерге көрсететiн көмегi, негiзiнен детоксикациялық процедуралармен шектелген және мамандандырылған сипат алмаған.
Соңғы жылдары нашақорлықты емдеу мен алдын алуда денсаулық сақтаудың мемлекеттiк емес секторы, түрлi үкiметтiк емес ұйымдар белгiлi бiр маңызға ие бола бастады. Мұндай, көбiнесе медициналық қызметке рұқсаты жоқ ұйымдар емдеу және оңалтудың шағын орталықтарын құрған, онда нашақорлыққа бейiм адамдарды ақылы түрде емдеу және оңалту жүргiзiледi. Дегенмен, жастар арасында белсендi алдын алу жұмыстарын жүргiзетiн, мәселен: "Есірткiсiз Қазақстан", "Бөбек" сияқты және басқа да бiрқатар қоғамдық ұйымдар мен қорлардың оң әсерiн де терiске шығаруға болмайды.
Есiрткi құралдарын, психотроптық заттарды медициналық мақсатта тұтынбайтын адамдардың саны ұдайы өсiп отырғанын ескеру қажет. Әсiресе бұл көрсеткiштiң кәмелетке толмағандар мен әйелдердiң арасында өсiп отырғаны алаңдатады. Наркологиялық аурулар тек соңғы жылдың өзiнде балалар мен жасөспiрiмдерде 1,5 есе өскен. 12%-дай жоғары сынып оқушылары өмiрiнде бір рет болсын есiрткiлердi тұтынған, оның үстiне, амфетаминдiк есiрткiлер (экстаз) кең тарап отыр.
Нашақорлықты медициналық алдын алудың зор маңызы бар, өйткенi ол, бүгiнгi таңда аталмыш терiс құбылыспен күресудiң бiрден бiр жолы. Дегенмен де, медицина қызметкерлерiнiң проблеманы өз бетiнше шешуге жағдайлары келмейдi, өйткенi нашақорлық - қоғамдағы әлеуметтiк қолайсыздықтың салдары, сол себептi де қалыптасқан жағдайды шешуге кешендi көзқарас қажет.
Есiрткiге құмарлық мидағы жүрiп жататын химиялық процестердi өзгертiп жiбередi. Емдеу химиялық тепе-теңдiктi үнемi қалпына келтiре бермейдi және пациентке өз өмiрiн бақылау қабiлетiн қайтарып бере алмайды, сондықтан да, емдетумен қатар нашақорлықты медициналық-әлеуметтiк оңалту және алдын алу маңызды орын алады. Десек те, алдын алудың жалпы алғанда, өзара байланысқан мынандай екi бағыты болатынын ескеру қажет: әлеуметтiк бағыттағы алдын алу және медициналық бағыттағы алдын алу, олар өзара бiрлесiп ауру адамның нашақорлыққа түскен жағдайдан шығуының толық процесiн қамтамасыз етуге мүмкiндiк бередi. Алдын алу әуел бастан кешендi сипатта болуы тиiс. Сондықтан оны денсаулық сақтау жүйесінiң ғана емес, басқа жүйелердiң де барлық ұйымдарына енгiзу және ол аталмыш мәселеге белгiлi бiр дәрежеде қатысы бар барлық министрлiктер мен ведомстволарда жүзеге асырылуы тиiс.
2. Бағдарламаның мақсаты мен мiндеттерi
Бағдарламаның мақсаты:
- республикада нашақорлықты емдеудiң және медициналық алдын алудың бiрыңғай жүйесiн құру және одан әрi нығайту, нашақорлықты емдеу және медициналық алдын алу ісiнде мемлекет пен қоғамның күштерiн топтастыру.
Бағдарламаның міндеттерi:
- нашақорлықты емдеу және медициналық алдын алу бағдарламасын тиiмдi енгiзу үшiн заң базасын әзiрлеу және жетiлдiру;
- нашақорлықты емдеу және медициналық алдын алу саласындағы заңдарды жетiлдiру;
- меншiк нысанына қарамастан емдеу-алдын алу ұйымдары мен оңалту орталықтарының, қоғамдық ұйымдардың нашақорлықты емдеу және медициналық алдын алу саласындағы сабақтастығы;
- меншiк нысанына қарамастан, нашақорлықты емдеу және медициналық алдын алу проблемасының әртүрлi қырларына мамандандырылған мекемелердiң тиiмдi өзара iс-қимылы мен олардың қызметiн үйлестiрудiң тетiктерiн жасау;
- емдеу-оңалту орталықтарын, адамды психологиялық қолдау орталықтарын дамыту;
- салауатты өмiр салтын қалыптастыру және мемлекеттiк қолдау;
- көрсетiлген мекемелердi кадрлармен қамтамасыз ету, олардың қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгi мен кәсiпқойлығын арттыру;
- осы салада қызмет iстейтiн халықаралық ұйымдардың өкiлдерiмен арадағы ынтымақтастықты кеңейту;
- нашақорлықты емдеу және медициналық алдын алу мәселелерiмен айналысатын үкiметтiк емес қоғамдық ұйымдар мен қорлардың өзара іс-әрекет жасауын ұйымдастыру;
- жүргiзiлiп жатқан саясатқа ақпараттық қолдау көрсету және халықтың сенiмiн қалыптастыру.
3. Бағдарламаның негiзгi бағыттары
Бағдарлама оны іске асырудың үш кезеңiн көздейдi:
1 кезең (2001-2003 жылдар) - мемлекеттiк те, мемлекеттiк емес те тиiстi мекемелерді қолдау үшiн нормативтiк құқықтық базаларды құруды және оларды тиiстi кадрлармен қамтамасыз етудi көздейдi;
2 кезең (2003-2004 жылдар) - Республикалық және аймақтық оңалту орталықтарын нығайтуға, сондай-ақ осы проблемалармен айналысатын мемлекеттік емес денсаулық сақтау секторының ұстанымын нығайтуға жәрдемдесуге есептелген;
3 кезең (2004-2005 жылдар) - республикада нашақорлықтың таралу үрдiсiне тосқауыл қою.
Экономикалық реформаларды одан әрi тереңдету және қоғамдағы әлеуметтiк қиыншылықтар әлеуметтiк саланы реформалауды, туындайтын қоғамдық қатынастарды заңнамалық реттеудi қажет етедi. Осы мақсаттарда мына бағыттарды одан әрi заңнамалық реттеу қажет:
- нашақорлықты емдеу және медициналық алдын алу жүйесiнде мемлекеттік және жеке құрылымдарды қолдау;
- нашақорлықты емдеу және медициналық алдын алу саласындағы жаңа технологияларды зерделеу, енгiзу;
- енгiзiлетiн әдiстер мен технологияларды ғылыми тұрғыда негiздеу үшiн ғылыми база құру;
- халықтың түрлi топтары мен мамандар үшiн бiлiм беру базаларын қалыптастыру;
- кадрлар даярлау және қайта даярлау;
- ақпарат, коммуникация, бақылау, талдау, лицензиялау;
- халықаралық ынтымақтастық (тәжiрибе алмасу, шарттар, келiсiмдер жасасу).
4. Бағдарламаны қаржыландырудың
қажеттi ресурстары мен көздерi
Қаржы шығыстарын қажет ететiн Бағдарламаның iс-шараларын iске асыру мыналардың есебiнен көзделген:
- әрбiр мемлекеттік органға тиiстi жылға бөлiнген сома шегiнде республикалық және жергiлiктi бюджеттердiң қаражаты;
- инвестицияларды тарту.
Сонымен қатар бағдарламаны іске асыру үшiн мыналар тартылады:
- қоғамдық қорлар мен жеке тұлғалардың аударған ақшасы;
- техникалық және консультациялық көмек бағыты бойынша халықаралық ұйымдар мен донор елдердiң гранттары;
- техникалық және консультациялық көмек бағыты бойынша халықаралық ұйымдар мен донор елдердiң ресурстары.
2001 жылы республикалық бюджет шеңберiнде жүзеге асырылатын шығыстар "2001 жылға арналған республикалық бюджет туралы" Қазақстан Республикасының Заңында белгiленген қаражат шегiнде қаржыландырылатын болады, ал 2002 жылы және одан кейiнгi жылдары жұмсалатын шығыстар тиiстi жылға арналған республикалық және жергiлiктi бюджеттердi қалыптастыру кезiнде түзетiлетін болады.
5. Бағдарламаны іске асырудан күтiлетiн нәтижелер
Бағдарлама нашақорлықты емдеу және медициналық алдын алудың қолданылып жүрген нысандары мен әдiстерiнiң тиiмдiлiгiн арттыруға бағытталған.
Бағдарламаны жүзеге асыру нәтижесiнде мыналар күтiледi:
- Қазақстан Республикасында есiрткiге тәуелдiлiктiң таралуына қарсы іс-әрекеттiң тиiмдi, айқын үйлестiрiлген жүйесiн құру;
- Қазақстан Республикасында есiрткiге тәуелдiлiктiң таралу үрдiсiне тосқауыл қою;
- нашақорлықты емдеу және медициналық алдын алу саласында жоғары технологиялар әзiрлеу;
- есiрткiге тәуелдiлiктiң таралуына қарсы iс-әрекетке қатысты халықтың құқықтық таным деңгейiн көтеру;
- жалпы елiмiз бойынша қылмыстық ахуалдың деңгейiнiң төмендеуi.
Бағдарламаны iске асыру тетiгiнiң тиiмдiлiгi нашақорлыққа қарсы сан салалы күрестiң барлық бағыты бойынша нысаналы және келiсiлген іс-әрекеттерiмен қамтамасыз етiледi.
6. "Нашақорлықты емдеу және медициналық алдын алу"
бағдарламасын іске асыру жөніндегі іс-шаралар жоспары
N ! Іс-шаралар !Аяқтау нысаны! Жауапты ! Орындау ! Күтілетін |
1. Нормативтік-құқықтық базаны жетілдіру
1.1. Нашақорлықты Нормативтік ДСА, Дәрігерлер Қаңтар, Нашақорлықты
емдеу және құқықтық мен дәрі желтоқсан емдеу және
медициналық кесімдер жасаушылар жыл сайын медициналық
алдын алу жобалары қауымдастығы алдын алу
бағдарламасын (келісім бағдарламасын
енгізу бойынша бойынша) тиімді енгізу
жұмыс жүргізу
1.2. Интернетте Ведомство. ДСА, ЕХҚМ, 2002 Нашақорлық
"Нашақорлықты аралық ӘдМ, Дәрі. жылдың проблемасымен
емдеу және бұйрық герлер мен 3-тоқсаны айналысатын
медициналық жобасы дәрі жасау. медициналық
алдын алу" шылар қауым. және қоғамдық
web сайтын дастығы ұйымдардың
ашу (келісім қызметін
бойынша) үйлестіру және
бақылау
1.3. Наркологиялық Бұйрықтар ДСА, ІІМ 2003 жылдың Диагностиканы
және оңалту мен 2-тоқсаны жақсарту,
қызметтері нұсқаулықтар. емдеу сапасын
бөлімшелерінің дың жобалары арттыру, наша.
қызметін қорлықтың
реттейтін қайталануын
нормативтік қысқарту
құқықтық
кесімдерді
әзірлеу
1.4. Барлық Ведомство. ДСА, СА, 2003 жылдың Республикада
ведомстводағы аралық ІІМ, ӘдМ 4-тоқсаны нашақорлық
нашақорлық бұйрық жөніндегі
жөніндегі статистикалық
мемлекеттік деректердің
статистикалық нақтылығын
есеп пен арттыру
есептілік
сапасын
арттыру
---------------------------------------------------------------------------
2. Нашақорлықпен ауыратын адамдарға арналған
медициналық-әлеуметтік орталықтарды (бөлімшелерді) нығайту
2.1. Есірткіні Қазақстан ДСА Ұдайы Нашақорлықтың
пайдалануға Республикасының алдын алу және
сезікті Үкіметіне оны ерте
адамдарды ақпарат анықтау
медициналық
ұйымдардың
жалпы
соматикалық
желідегі
амбулаториялық
бөлімінде
ұдайы
тексеріп
отыру
2.2. Наркологиялық Нормативтік ДСА, ІІМ, 2004 жылдың ҚР халқына
көмек құқықтық облыстардың, 2-тоқсаны наркологиялық
көрсететін кесімдер Астана және көмектің
медициналық жобалары Алматы сапасы мен
мекемелерді қалаларының тиімділігін
қажетті әкімдері арттыру
материалдық-
техникалық
базамен
қамтамасыз
ету
2.3. Наркологиялық Министр мен ДСА, ІІМ, 2003 жылдың Наркологиялық
сараптама төрағаның облыстардың, 3-тоқсаны мас болу
жүргізу, бұйрықтары, Астана және жағдайына
наркологиялық әкімдердің Алматы уақытылы және
мас болу шешімдері қалаларының сапалы диагноз
жағдайын әкімдері қою
анықтауды
өткізу үшін
медициналық
мекемелерді
техникалық
және
зертханалық
жарықтандырумен
қамтамасыз
ету
2.4. Іс-шаралар Қазақстан ДСА, БҒМ, Қаңтар, Мемлекеттік
кешені: Республикасының ӘдМ, ІІМ маусым органдардың
- Есірткіге Үкіметіне жыл сайын нашақорлық
тәуелділерді ақпарат саласындағы
емдеу және білім беру
медициналық деңгейлерін
алдын алу арттыру
мәселелерімен
айналысатын
БАҚ
қызметкерлері,
педагогтар,
медициналық
қызметкерлер,
әлеуметтік
қызметкерлер,
ІІМ, үкіметтік
емес ұйымдар
қызметкерлері
үшін
мамандандыруды
арттыруға және
жетілдіруге
бағытталған
білім беру
кезеңдерін
қамтамасыз ету
2.5. Мектептерде, Ведомство. БҒМ, ДСА 2002 жылдың Нашақорлық
орта және аралық 3-тоқсаны мәселелері
жоғары оқу бұйрық бойынша
орындарында оқушылар мен
нашақорлықтың студенттердің
алдын алу және білім деңгейін
оның салдары көтеру
мәселелерін
"Валеология"
пәніне міндетті
түрде қоса
отырып, пән
бойынша
республиканың
барлық
аумағында
бірыңғай оқу
бағдарламасын
әзірлеу
2.6. Медициналық орта Бірлескен ДСА, БҒМ 2003 жылдың Нашақорлық
оқу орындарында бұйрық 3-тоқсаны саласында орта
наркологиялық буындағы жоғары
ұйымдарда жұмыс кәсіби
істеу үшін орта мамандарды
медициналық дайындау
қызметкерлерді
арнайы даярлауды
ұйымдастыру
2.7. Нөмірлерін Министр мен МАКМ, ДСА, 2004 жылдың Нашақорлық
бұқаралық төрағаның облыстардың, 1-тоқсаны мәселелері
ақпараттық бұйрықтары, Астана және бойынша
құралдарында әкімдердің Алматы уақытылы
жариялай отырып, шешімдері қалаларының кәсібі
нашақорлық әкімдері консультация
мәселелері беру
жөнінде жасырын
кеңестер беру
үшін тәулік
бойғы "Сенім
телефондарын"
барлық жерде
құру
2.8. Қоғамның Қазақстан ДСА, МАКМ, Қаңтар, Есірткіге
есірткіге Республика. БҒМ, маусым теріс көзқарас
жағымсыз сының облыстардың, жыл сайын қалыптастыру
пікірін Үкіметіне Астана және
қалыптастыруға ақпарат Алматы
бағытталған қалаларының
ақпараттық- әкімдері
насихат
жұмысын
жүргізу
---------------------------------------------------------------------------
3. Республикада нашақорлықты тарату үрдісіне тосқауыл қою
3.1. Жалпы білім Министрдің БҒМ 2001 жылдың Жалпы білім
беретін бұйрығы 3-тоқсаны беретін мек.
мектептерде тептер оқу.
зиянды заттарды шыларының
пайдаланудың арасында зиян.
алдын алу ды заттарды
жөніндегі пайдаланудың
қазақстандық алдын алу
мектеп
бағдарламасын
үйлестіру.
шілермен
семинар-
жаттығулар
өткізу
3.2. Нашақорлықпен Қазақстан ДСА, БҒМ, Қаңтар, Нашақорлықпен
ауыратын Республика. ІІМ, ӘдМ маусым ауыратын
адамдарға сының жыл сайын адамдарды
төзімділік Үкіметіне оңалту
жасау жөнінде ақпарат процесін
тұрғындармен жақсарту
түсіндіру
жұмысын
жүргізу
3.3. Нашақорлықты Нормативтік БҒМ, МАКМ, 2005 жылдың Жастарды
таратуға құқықтық облыстардың, 1-тоқсаны есірткіге
қарсы күреске кесімдер Астана және қарсы насихат
бағытталған жобалары Алматы жүргізуге
қоғамдық қалаларының тарту
жастар әкімдері
ұйымдарын құру
мен қызметіне
жәрдем көрсету
3.4. Жоғары оқу Қазақстан БҒМ, ӘдМ, Қаңтар, Студенттердің
орындарының Республика. ДСА маусым нашақорлық
валеология сының жыл сайын мәселелері
бойынша Үкіметіне бойынша білім
педагогтары мен ақпарат деңгейін көтеру
мамандарының
қатысуымен
баспасөз-
конференциясын
өткізу
3.5. Барлық жоғары Министрдің БҒМ 2003 жылдың Жастар арасында
оқу орындары бұйрығы 2-тоқсаны есірткі иммуни.
мен колледждер тетін дағдылан.
өздерінің дыру, есірткі
жарғыларына оқу құралдарын
орындарының пайдаланатын
әкімшілігін адамдардың санын
құқық қорғау азайту
органдарының
қатысуымен
өтетін
кеңестерде
студенттер және
оқушы жастар
арасында
нашақорлықтың
алдын алу мен
ескертудің
жай-күйін ұдайы
қарауды
міндеттейтін
толықтырулар
енгізу
3.6. Әскери Қазақстан ҚорМ, ҰҚК Қаңтар, Нашақорлық
қызметшілер мен Республика. (келісім бойынша), маусым мәселелері
әскери оқу сының ІІМ, ДСА жыл сайын бойынша
орындары Үкіметіне әскери
курсанттарының ақпарат қызметшілер
арасында мен курсан.
нашақорлықтың ттардың
алдын алу есірткі
жөнінде кең иммунитет.
көлемді інің дең.
түсіндіру гейін
жұмысын жүргізу арттыру,
есірткі
құралдарын
пайдаланатын
адамдардың
санын азайту
3.7. Есірткіні Қазақстан ДСА Қаңтар, Есірткі
пайдаланудың Республика. маусым пайдаланушы.
салдары туралы сының жыл сайын лардың есір.
білімін анықтау Үкіметіне ткіні пайда.
мақсатында ақпарат лану қаупі
есірткі туралы білім
пайдаланушылар. деңгейін
дың арасында арттыру
социологиялық
зерттеулер
жүргізу
3.8. ТМД және алыс Қазақстан СІМ, ІІМ, Қаңтар, Нашақорлық
шет елдермен Республика. ДСА маусым ауруының
нашақорлық сының жыл сайын даму
ауруының даму Үкіметіне үрдісінің
үрдісі бойынша ақпарат заңдылығын
ақпараттық анықтау
алмасу жүргізу
3.9. Наркологиялық Қазақстан СІМ, ӘдМ, Қаңтар, Наркологиялық
қызметтің Республика. ІІМ, ДСА маусым қызметтің
жұмысына қолдау сының жыл сайын жұмысын
көрсету үшін Үкіметіне жақсарту
халықаралық ақпарат
ұйымдар мен
донор елдердің
техникалық және
өзге де көмегін
тарту жөнінде
жұмыс жүргізу
---------------------------------------------------------------------------