Қазақстан Республикасы экономикасының стратегиялық салаларындағы жекешелендірілген ұйымдарды басқару тиiмдiлiгінiң мониторингі туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің қаулысы 2002 жылғы 3 мамыр N 491. Қаулының күші жойылды - ҚР Үкіметінің 2005 жылғы 27 шілдедегі N 781 қаулысымен

      Экономикалық қауiпсiздiктi және Қазақстан Республикасы экономикасының тұрақты дамуын қамтамасыз ету мақсатында Қазақстан Республикасының Yкiметi қаулы етеді: 
      1. Қоса берiлiп отырған Қазақстан Республикасы экономикасының стратегиялық салаларындағы жекешелендiрiлген ұйымдарды басқару тиiмдiлiгiнiң мониторингiн жүзеге асыру ережесi бекiтiлсiн. 
      2. Қазақстан Республикасы Қаржы министрлiгiнiң Мемлекеттiк мүлiк және жекешелендiру комитетi: 
      осы қаулы жарияланған күнiнен бастап 2 ай мерзiмде орталық атқарушы органдармен бiрлесiп, Қазақстан Республикасы экономикасының стратегиялық салаларындағы мониторингке жататын ұйымдар тiзбесiнiң жобасын дайындасын және Қазақстан Республикасының Yкiметiне енгiзсiн; 
      осы қаулы жарияланған күнiнен бастап 3 ай мерзiмде Қазақстан Республикасы экономикасының стратегиялық салаларындағы жекешелендiрiлген ұйымдарды басқару тиiмдiлiгiнiң мониторингiн жүргiзудiң тетiгi жөнiнде әдiстемелiк ұсынымдар әзiрлесiн және бекiтсiн; 
      мониторингтi ұйымдастыру және жүргiзу кезiнде қолданыстағы заңнамада көзделген құқықтар мен кепiлдiктердiң, сондай-ақ мемлекеттiк меншiк объектiлерiн жекешелендiру кезiнде жасалған шарттар және келiсiм-шарттар қағидаларының сақталуын қамтамасыз етсiн; 
      "Экономиканың стратегиялық салаларындағы меншiктiң мемлекеттiк мониторингi туралы" Қазақстан Республикасы Заңының жобасын әзiрлесiн және 2002 жылдың екiншi жарты жылдығында Қазақстан Республикасының Yкiметiне енгiзсiн. 
      3. "Қазақстан Республикасының Қаржы министрлiгi Мемлекеттiк мүлiк және жекешелендiру комитетiнiң мәселелерi" туралы Қазақстан Республикасы Yкiметiнiң 1999 жылғы 5 шiлдедегi N 930  қаулысына  (Қазақстан Республикасының ПYКЖ-ы, 1999 ж., N 32-33, 295-құжат) мынадай өзгерiс пен толықтырулар енгiзiлсiн: 
      көрсетiлген қаулымен бекiтiлген Қазақстан Республикасы Қаржы министрлiгiнiң Мемлекеттiк мүлiк және жекешелендiру комитетi туралы ережеге: 
      11-тармақтың 7) тармақшасындағы "қатысу" деген сөзден кейiн ";" белгiсi қойылып, мынадай мазмұндағы 8) тармақшамен толықтырылсын: 
      "8) Қазақстан Республикасы экономикасының стратегиялық салаларындағы жекешелендiрiлген ұйымдарды басқару тиiмдiлiгiнiң мониторингiн жүргiзу"; 
      12-тармақтың 13) тармақшасы мынадай редакцияда жазылсын: 
      "13) мемлекеттiк меншiк объектiлерi мен жекешелендiрiлген ұйымдарды басқару тиiмдiлiгiне мониторинг жүргiзу және мониторинг субъектiлерi мен қатысушыларының іс-әрекеттерiн үйлестiрудi;"; 
      13-тармақта: 
      1) тармақша ", әдiстемелiк ұсынымдар әзiрлеуге және бекiтуге" деген сөздермен толықтырылсын; 
      10) тармақша "меншiктi" деген сөзден кейiн "және жекешелендiрiлген ұйымдардың меншiгiн" деген сөздермен толықтырылсын; 
      14) тармақша "ұйымдар" деген сөзден кейiн "және жекешелендiрiлген объектiлер" деген сөздермен толықтырылсын, "тексерулерге" деген сөзден кейiн ", мониторингке" деген сөзбен толықтырылсын.
      4. Осы қаулының орындалуын бақылау Қазақстан Республикасы Премьер-Министрiнiң орынбасары - Қазақстан Республикасының Қаржы министрi А.С.Павловқа жүктелсiн.
      5. Осы қаулы қол қойылған күнiнен бастап күшiне енедi және жариялануға тиiс.

       Қазақстан Республикасының
      Премьер-Министрі      

                                     Қазақстан Республикасы
                                           Yкiметiнiң
                                     2002 жылғы 3 мамырдағы
                                         N 491 қаулысымен
                                               бекiтiлген

              Қазақстан Республикасы экономикасының
   стратегиялық салаларындағы жекешелендiрiлген ұйымдарды
       басқару тиiмдiлiгiнiң мониторингiн жүзеге асыру
                           ЕРЕЖЕСI

                         1. Жалпы ереже

      1. Қазақстан Республикасы экономикасының стратегиялық салаларындағы жекешелендiрiлген ұйымдарды басқару тиiмдiлiгiнiң мониторингiн жүзеге асыру ережесi (бұдан әрi - Ереже) мониторинг ұғымын, оның мақсаттарын, мiндеттерiн, мазмұнын, мәнiн және оны жүргiзудiң тәртiбiн айқындайды. 
      2. Мониторинг - бұл ақпарат жинау, Қазақстан Республикасы экономикасының стратегиялық салаларындағы жекешелендiрiлген ұйымдарды басқару тиiмдiлiгiнiң жай-күйiн қадағалау, талдау, бағалау және болжау. 
      Мониторинг тұрақты экономикалық дамуды болжау және реттеу жүйесiнiң бiр бөлiгi болып табылады, елдiң экономикалық қауiпсiздiгiн қамтамасыз етудiң ақпараттық-талдау функцияларын орындайды. 
      3. Басқару тиiмдiлiгi - Қазақстан Республикасы экономикасының стратегиялық салаларындағы жекешелендiрiлген ұйымдардың мүлкiне басшылық етудiң және иелiк етудiң нәтижесi. 
      4. Қазақстан Республикасы экономикасының стратегиялық салаларына: мұнай-газ, энергетика, кен-металлургия, көлiк-коммуникация және машина жасау салалары жатады. 
      5. Мониторинг объектiлерi - Қазақстан Республикасының Yкiметi бекiтетiн тiзбе бойынша Қазақстан Республикасы экономикасының стратегиялық салаларындағы жекешелендiрiлген ұйымдар. 
      6. Қазақстан Республикасы Қаржы министрлiгiнiң Мемлекеттiк мүлiк және жекешелендiру комитетi мониторинг жүргiзу жөнiндегi уәкiлеттi орган (бұдан әрi - уәкiлеттi орган) болып табылады. 
      Уәкiлеттi орган мониторинг жүргiзу кезiнде ол туралы Ереженi, осы Ереженi басшылыққа алады. 
      7. Мыналар мониторингке қатысушылар болып табылады: 
      1) уәкiлеттi орган; 
      2) орталық және жергiлiктi атқарушы органдар; 
      3) меншiгiнде не басқаруында тексерiлетiн ұйымдар бар тұлғалар; 
      4) уәкiлеттi орган заңнамада белгiленген тәртiппен мониторинг жүргiзуге тартатын консалтингтiк қызметтер көрсету саласында маманданатын ұйымдар, кеңесшiлер және сарапшылар. 
      8. Осы Ереже мониторингке қатысушыларға қолданылады. 

             2. Мониторингтiң мақсаттары мен міндеттері 

      9. Мониторингтiң мақсаты - Қазақстан Республикасының ұлттық қауiпсiздiгiн нығайтуға, экономиканы оның тұрақты дамуына қауiп төндiретiн iшкi және сыртқы қолайсыз жағдайлардан, процестер мен факторлардан сақтауға ықпал жасау. 
      10. Мыналар мониторингтiң мiндеттерi болып табылады: 
      1) мониторинг объектiлерiнiң әлеуметтiк-экономикалық, қаржылық, құқықтық, технологиялық, өндiрiстiк-техникалық, экологиялық жай-күйiн талдау; 
      2) мониторинг объектiлерiн тиiмдi басқаруға кедергi келтiретiн проблемаларды айқындау; 
      3) салалар мен аймақтардың даму перспективаларына мониторинг объектiлерiнiң қызметi нәтижелерiнiң әсер етуiн бағалау;
      4) ұлттық экономикаға инвестициялардың құйылуына жәрдемдесу үшін жағдайлар жасау;
      5) мониторинг мәселелерi бойынша орталық және жергiлiктi атқарушы органдармен өзара iс-қимыл жасау;
      6) Yкiметке, орталық және жергiлiктi атқарушы органдарға тұтастай алғанда республика бойынша, сондай-ақ аймақтар бөлiнiсiнде объектiлердi басқарудың нысандары мен әдiстерiн жетiлдiру жөнiнде ұсынымдар әзiрлеу;
      7) тиiмсiз басқаруға әкеп соқтыруы мүмкiн себептер мен жағдайлардың алдын алу;
      8) мониторинг бойынша электрондық дерекқор қалыптастыру және жүргiзу.

                  3. Мониторингтің мазмұны мен мәні

      11. Мыналар мониторингтiң мазмұнын құрайды:
      1) мониторингтiң мәнi жөнiнде мерзiмдi ақпарат жинау;
      2) мониторинг объектiлерiн басқару тиiмдiлiгiнiң жай-күйiн қадағалау;
      3) мониторинг объектiлерiнiң әлеуметтiк-экономикалық, қаржылық, құқықтық, технологиялық, өндiрiстiк-техникалық, экологиялық жай-күйiнiң үрдiстерiн талдау;
      4) мониторинг объектiлерiн басқару тиiмдiлiгiн тiкелей тексеру және бағалау;
      5) республика, аймақтар мен стратегиялық салалар экономикасының дамуына мониторинг объектiлерiнiң қаржы-экономикалық жай-күйiнiң әсер етуiн болжау.
      12. Мынадай мәселелер мониторингтiң мәнiне жатады:
      1) мониторинг объектiлерiнiң қаржылық және экономикалық жағдайы;
      2) мониторинг объектiлерiнiң негiзгi қорларының жай-күйi, өндiрiске озық технологияларды енгiзу;
      3) мониторинг объектiлерiнiң инвестициялық қызметi;
      4) қоршаған ортаны қорғау және табиғи ресурстарды ұтымды пайдалану;
      5) қызметкерлердiң әлеуметтiк және еңбек құқықтарын қорғау;
      6) құқықтық мәселелер.

                    4. Мониторинг жүргiзудiң тәртiбi

      13. Мониторинг бiр немесе бiрнеше объектiлерде мониторингтiң мәнiне жататын жекелеген немесе барлық мәселелер бойынша жүргiзiлуi мүмкiн. 
      14. Уәкiлеттi орган: 
      1) Қазақстан Республикасы экономикасының стратегиялық салаларындағы ұйымдар тiзбесiнен мониторингке жататын объектiлердi анықтайды; 
      2) мониторинг жүргiзудiң жоспары мен бағдарламасын бекiтедi; 
      3) жұмыстардың түрлерi мен орындау мерзiмдерi, есептер берудің тәртiбi, алынған ақпарат пен материалдардың құпиялылығын сақтау жөнiндегi мiндеттемелердi қамтитын мониторинг жүргiзу жөнiндегi консалтингтiк қызметтер көрсетуге арналған шарттарды белгiленген тәртiппен жасасады; 
      4) орталық және жергiлiктi атқарушы органдармен мониторинг жүргiзу жөнiндегi топтың құрамына қосу үшiн өкiлдердің кандидатураларын келiседi; 
      5) уәкiлеттi органның өкiлi басшылық ететiн мониторинг жүргiзу жөнiндегi топты бекiтедi; 
      6) мониторинг жүргiзу жөнiндегi топтың мүшелерiне объект пен мониторингтiң мәнi, тексерiлетiн объектiде болу мерзiмi, мемлекеттiк, коммерциялық және қызметтiк құпияны жарияламау туралы мiндетi көрсетiлген хат бередi; 
      7) мониторинг жүргiзу жөнiндегi топтың мүшелерiн әдiстемелiк құралдармен, ұсынымдармен және ақпараттық материалдармен қамтамасыз етедi; 
      8) мониторинг объектiлерiнiң басшыларын, орталық және жергiлiктi атқарушы органдарды мониторинг жүргiзу туралы хабардар етедi, олармен өзара iс-қимыл жасайды; 
      9) қолданыстағы заңнама талаптарын ескере отырып, ақпарат, материалдар жинауды жүзеге асырады және олармен мониторингке қатысушыларды жабдықтайды; 
      10) жүргiзiлген мониторингтiң нәтижелерiн қорытындылайды және Yкiметке, орталық және жергiлiктi атқарушы органдарға мониторинг жүргiзудiң нәтижелерi бойынша даму болжамдары мен ұсынымдар қамтылған ақпарат ұсынады; 
      11) мониторингтiң электронды дерекқорын қалыптастырады, оның жаңартылуын, сақталуын қамтамасыз етедi, ақпараттық қызмет көрсетудi жүзеге асырады. 
      15. Мониторинг жүргiзудiң тәртiбi мыналарды қадағалаудың негiзiнде жүзеге асырылады: 
      1) базалық көрсеткiштердi - бастапқы деректердi (мониторингке қатысушылар беретiн статистикалық есептеме, ақпарат пен материалдар); 
      2) ағымдағы өзгерiстердi тiркейтiн шұғыл көрсеткiштердi; 
      3) жүргiзiлген мониторингтердiң кезеңдерi бойынша көрсеткiштердi (белгiлi бiр уақыттан кейiн қадағалау). 
      16. Мониторинг объектiлерiн басқару тиiмдiлiгiнiң жай-күйiн талдау мониторингтiң мәнi бойынша базалық (бастапқы) деректердi мониторинг нәтижесiнде алынған деректермен салыстыру жолымен жүзеге асырылады. 
      17. Мониторинг объектiлерiн басқару тиiмдiлiгiнiң жай-күйi туралы тұжырымдар мониторинг жүргiзу жөнiндегi топтың уәкiлеттi органға берiлетiн есептерiнде бекiтiледi.
      Уәкiлеттi орган ұсынылған материалдардың негiзiнде жекешелендiрiлген ұйымдардың меншiгiн басқарудың жай-күйiне бағалау жүргiзедi.
      18. Мониторинг жүргiзу ұйымдардың өзiнде де, экономика салаларында да терiс процестердiң алдын алу мен болдырмау жөнiнде ұсынымдар әзiрлеу мақсатында мониторингтiң тексерiлетiн объектiлерi дамуының үрдiстерi туралы болжаммен аяқталады.

               5. Мониторингтi қаржылық қамтамасыз ету

      19. Мониторингтi жүргiзу республикалық бюджеттiң қаражаты есебiнен қаржыландырылады.

О мониторинге эффективности управления приватизированными организациями в стратегических отраслях экономики Республики Казахстан

Постановление Правительства Республики Казахстан от 3 мая 2002 года N 491. Утратило силу - постановлением Правительства РК от 27 июля 2005 г. N 781

      В целях обеспечения экономической безопасности и устойчивого развития экономики Республики Казахстан Правительство Республики Казахстан постановляет:
      1. Утвердить прилагаемые Правила осуществления мониторинга эффективности управления приватизированными организациями в стратегических отраслях экономики Республики Казахстан.
      2. Комитету государственного имущества и приватизации Министерства финансов Республики Казахстан:
      в 2-х месячный срок со дня опубликования настоящего постановления совместно с центральными исполнительными органами подготовить и внести в Правительство Республики Казахстан проект перечня организаций в стратегических отраслях экономики Республики Казахстан, подлежащих мониторингу;
      в 3-х месячный срок со дня опубликования настоящего постановления разработать и утвердить Методические рекомендации по механизму проведения мониторинга эффективности управления приватизированными организациями в стратегических отраслях экономики Республики Казахстан;
      при организации и проведении мониторинга обеспечить соблюдение прав и гарантий, предусмотренных действующим законодательством, а также условий, содержащихся в договорах и контрактах, заключенных при приватизации объектов государственной собственности;
      разработать и внести в Правительство Республики Казахстан во втором полугодии 2002 года проект Закона Республики Казахстан "О государственном мониторинге собственности в стратегических отраслях экономики".
      3. Внести в постановление Правительства Республики Казахстан от 5 июля 1999 года N 930 P990930_  "Вопросы Комитета государственного имущества и приватизации Министерства финансов Республики Казахстан" (САПП РК, 1999 г., N 32-33, ст. 295) следующие изменение и дополнения:
      в Положение о Комитете государственного имущества и приватизации Министерства финансов Республики Казахстан, утвержденное указанным постановлением:
      пункт 11 дополнить подпунктом 8) следующего содержания:
      "8) проведение мониторинга эффективности управления приватизированными организациями в стратегических отраслях экономики Республики Казахстан";
      подпункт 13) пункта 12 изложить в следующей редакции:
      "13) проведение мониторинга эффективности управления объектами государственной собственности и приватизированными организациями и координация действий субъектов и участников мониторинга";
      в пункте 13:
      подпункт 1) дополнить словами: "разрабатывать и утверждать методические рекомендации";
      подпункт 10) дополнить словами "и собственности приватизированных организаций";
      подпункт 14) после слова "проверкам" дополнить словом "мониторингу", после слова "государства" дополнить словами "и приватизированных объектов".
      4. Контроль за исполнением настоящего постановления возложить на Заместителя Премьер-Министра Республики Казахстан - Министра финансов Республики Казахстан Павлова А.С.
      5. Настоящее постановление вступает в силу со дня подписания и подлежит опубликованию.

        Премьер-Министр
      Республики Казахстан

                                                       Утверждены
                                              постановлением Правительства
                                                  Республики Казахстан
                                                 от 3 мая 2002 г. N 491

                                   Правила 
               осуществления мониторинга эффективности управления
                приватизированными организациями в стратегических
                     отраслях экономики Республики Казахстан

                              1. Общие положения

      1. Правила осуществления мониторинга эффективности управления приватизированными организациями в стратегических отраслях экономики Республики Казахстан (далее - Правила) определяют понятие, цели, задачи, содержание, предмет и порядок проведения мониторинга.
      2. Мониторинг - это сбор информации, наблюдение, анализ, оценка и прогноз состояния эффективности управления приватизированными организациями в стратегических отраслях экономики Республики Казахстан.
      Мониторинг является частью системы прогнозирования и регулирования устойчивого экономического развития, выполняет информационно-аналитические функции обеспечения экономической безопасности страны.
      3. Эффективность управления - результат руководства и распоряжения собственностью приватизированных организаций в стратегических отраслях экономики Республики Казахстан.
      4. К стратегическим отраслям экономики Республики Казахстан относятся: нефтегазовая, энергетическая, горно-металлургическая, транспортно-коммуникационная и машиностроительная.
      5. Объекты мониторинга - приватизированные организации в стратегических отраслях экономики Республики Казахстан по перечню, утверждаемому Правительством Республики Казахстан.
      6. Уполномоченным органом по проведению мониторинга является Комитет государственного имущества и приватизации Министерства финансов Республики Казахстан (далее - уполномоченный орган).
      Уполномоченный орган при проведении мониторинга руководствуется Положением о нем, настоящими Правилами.
      7. Участниками мониторинга являются:
      1) уполномоченный орган;
      2) центральные и местные исполнительные органы;
      3) лица, в собственности либо управлении которых находятся обследуемые организации;
      4) организации, консультанты и эксперты, специализирующиеся в сфере оказания консалтинговых услуг, привлекаемые уполномоченным органом в установленном законодательством порядке к проведению мониторинга.
      8. Настоящие Правила распространяются на участников мониторинга.

                        2. Цели и задачи мониторинга

      9. Цель мониторинга - способствовать укреплению национальной безопасности Республики Казахстан, защите экономики от внутренних и внешних неблагоприятных условий, процессов и факторов, представляющих угрозу ее устойчивому развитию.
      10. Задачами мониторинга являются:
      1) анализ социально-экономического, финансового, правового, технологического, производственно-технического, экологического состояния объектов мониторинга;

     2) выявление проблем, препятствующих эффективному управлению объектов мониторинга;

     3) оценка влияния результатов деятельности объектов мониторинга на перспективы развития отраслей и регионов;

     4) создание условий для содействия притоку инвестиций в национальную экономику;

     5) взаимодействие с центральными и местными исполнительными органами по вопросам мониторинга;

     6) выработка рекомендаций Правительству, центральным и местным исполнительным органам и объектам мониторинга по совершенствованию форм и методов управления объектами как в целом по республике, так и в разрезе регионов;

     7) предупреждение причин и условий, могущих привести к неэффективному управлению;

     8) формирование и ведение электронной базы данных по мониторингу.    

                    3. Содержание и предмет мониторинга    

     11. Содержание мониторинга составляет:

     1) периодический сбор информации по предмету мониторинга;

     2) наблюдение за состоянием эффективности управления объектов мониторинга;


      3) анализ тенденций социально-экономического, финансового, правового, технологического, производственно-технического, экологического состояния объектов мониторинга;

     4) непосредственное обследование и оценка эффективности управления объектами мониторинга;

     5) прогноз влияния финансово-экономического состояния объектов мониторинга на развитие экономики республики, регионов и стратегических отраслей.

     12. К предмету мониторинга относятся следующие вопросы:

     1) финансовое и экономическое положение объектов мониторинга;

     2) состояние основных фондов объектов мониторинга, внедрение в производство передовых технологий;

     3) инвестиционная деятельность объектов мониторинга;

     4) охрана окружающей среды и рациональное использование природных ресурсов;

     5) защита социальных и трудовых прав работников;

     6) правовые вопросы.    

                     4. Порядок проведения мониторинга    


      13. Мониторинг может быть проведен на одном или нескольких объектах по отдельным либо всем вопросам, относящимся к предмету мониторинга.
      14. Уполномоченный орган:
      1) определяет объекты, подлежащие мониторингу, из перечня организаций в стратегических отраслях экономики Республики Казахстан;
      2) утверждает план и программу проведения мониторинга;
      3) заключает в установленном порядке договоры на оказание консалтинговых услуг по проведению мониторинга, содержащие виды и сроки выполнения работ, порядок представления отчетов, обязательства по соблюдению конфиденциальности полученных информации и материалов;
      4) согласовывает с центральными и местными исполнительными органами кандидатуры представителей для включения в состав группы по проведению мониторинга;
      5) утверждает группу по проведению мониторинга, возглавляемую представителем уполномоченного органа;
      6) выдает членам группы по проведению мониторинга письма с указанием объекта и предмета мониторинга, срока посещения обследуемого объекта, обязанности о неразглашении государственной, коммерческой и служебной тайны;
      7) обеспечивает членов группы по проведению мониторинга методическими пособиями, рекомендациями и информационными материалами;
      8) уведомляет руководителей объектов мониторинга, центральные и местные исполнительные органы о проведении мониторинга, взаимодействует с ними;
      9) осуществляет сбор информации, материалов с учетом требований действующего законодательства и снабжает ими участников мониторинга;
      10) обобщает результаты проведенного мониторинга и представляет Правительству, центральным и местным исполнительным органам информации, содержащие прогнозы развития и рекомендации по результатам проведения мониторинга;
      11) формирует электронную базу данных мониторинга, обеспечивает ее обновление, сохранность, осуществляет информационное обслуживание.
      15. Порядок проведения мониторинга осуществляется на основе наблюдения:
      1) за базовыми показателями - исходными данными (статистическая отчетность, информация и материалы, представляемые участниками мониторинга);
      2) за оперативными показателями, фиксирующими текущие изменения;
      3) за показателями по периодам проведенных мониторингов (наблюдение через определенное время).
      16. Анализ состояния эффективности управления объектами мониторинга осуществляется путем сравнения базовых (исходных) данных по предмету мониторинга с данными, полученными в результате мониторинга.
      17. Выводы о состоянии эффективности управления объектами мониторинга закрепляются в отчетах группы по проведению мониторинга, предоставляемых уполномоченному органу.

     Уполномоченный орган на основе представленных материалов производит оценку состояния управления собственностью приватизированных организаций.

     18. Проведение мониторинга завершается прогнозом о тенденциях развития обследуемых объектов мониторинга с целью выработки рекомендаций по предупреждению и преодолению негативных процессов как в самих организациях, так и в отраслях экономики.

                  5. Финансовое обеспечение мониторинга    

     19. Проведение мониторинга финансируется за счет средств республиканского бюджета.