Атмосфералық ауаны қорғау саласындағы мемлекеттiк бақылауды ұйымдастыру және жүргізу ережесiн бекiту туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2003 жылғы 14 тамыздағы N 815 қаулысы. Күші жойылды - ҚР Үкіметінің 2006.11.15. N 1082 (алғаш рет ресми жарияланған күнiнен бастап он күнтiзбелiк күн өткен соң қолданысқа енгізіледi) қаулысымен.

      "Атмосфералық ауаны қорғау туралы" Қазақстан Республикасының 2002 жылғы 11 наурыздағы  Заңына  сәйкес Қазақстан Республикасының Үкiметi қаулы етеді:

      1. Қоса беріліп отырған Атмосфералық ауаны қорғау саласындағы мемлекеттiк бақылауды ұйымдастыру және жүргізу ережесi бекiтiлсiн.

      2. Осы қаулы қол қойылған күнiнен бастап күшiне енедi.

       Қазақстан Республикасының
      Премьер-Министрі

Қазақстан Республикасы 
Үкіметінің      
2003 жылғы 14 тамыздағы 
N 815 қаулысымен    
бекiтілген     

  Атмосфералық ауаны қорғау саласындағы
мемлекеттiк бақылауды ұйымдастыру және жүргiзу
Ережесі

  1. Жалпы ережелер

      1. Атмосфералық ауаны қорғау саласындағы мемлекеттiк бақылау (бұдан әрi - Мемлекеттiк бақылау) Қазақстан Республикасының атмосфералық ауаны қорғау саласындағы заңнамасы талаптарының сақталуына бағытталған. Мемлекеттiк бақылауды Қазақстан Республикасының қоршаған ортаны қорғау саласындағы орталық атқарушы органы, оның аумақтық бөлiмшелерi және жергілiктi атқарушы органдары жүзеге асырады.
      Мемлекеттiк бақылауды жүзеге асыру кезiнде орталық атқарушы орган және оның аумақтық бөлiмшелерi өз құзыретi шегiнде жергілiктi атқарушы органдармен, сондай-ақ мемлекеттiк санитарлық-эпидемиологиялық қадағалау комитетiмен және жол полициясы бөлiмшелерiмен өзара iс-қимыл жасайды.

      2. Жергiлiктi атқарушы органдар атмосфералық ауаны қорғау саласындағы мемлекеттiк бақылауды өзiнiң заңнамалық кесiмдерде белгiленген құзыретi шегiнде жүзеге асырады.

      3. Атмосфералық ауаны қорғау саласындағы мемлекеттiк бақылау зиянды (ластайтын) заттар шығарындыларының көздерi бар, оның iшiнде қозғалмалы объектiлердi (бұдан әрi - Объектiлер) тексеруге бағытталған.

      4. Атмосфералық ауаны қорғау саласындағы мемлекеттiк бақылау тексеру жүргiзу нысанында жүзеге асырылады.

      5. Тексерудiң кезеңділігi Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамаларымен анықталады.

  2. Атмосфералық ауаны қорғау саласындағы
мемлекеттiк бақылауды ұйымдастырудың тәртiбi

      6. Мемлекеттiк бақылауды ұйымдастыру мыналарды:
      1) Қазақстан Республикасының қоршаған ортаны қорғау саласындағы орталық атқарушы органы басшысының тексерудi жүзеге асыру бойынша мiндеттер мен мәселелердiң тiзбесiн өзiне қамтитын тексерудiң жұмыс жоспарын белгiленген тәртiппен әзiрлеуiн және бекiтуiн;
      2) Объектiлердi тексерудi Қазақстан Республикасы Бас прокуратурасының Құқықтық статистика және арнайы есеп жөнiндегi комитетiнде (бұдан әрi - ҚСАЕК) және облыстар, Астана және Алматы қалалары бойынша оның құрылымдық бөлiмшелерiнде тiркеудi;
      3) атмосфералық ауадағы (ластаушы) зиянды заттардың сапалық және сандық құрамын, сондай-ақ атмосфералық ауаға зиянды физикалық әсер етуiн анықтау үшiн қатаң есептiлiк бланкiлерiн және техникалық құралдарды дайындауды;
      4) қоршаған ортаны қорғау саласындағы орталық атқарушы органның мемлекеттiк инспекторында (бұдан әрi - мемлекеттiк инспектор) тексеру жүргiзу кезiнде өзiмен бiрге ҚCAEK-де тiркелген тексерудi тағайындау туралы актi, қоршаған ортаны қорғау саласындағы орталық атқарушы орган берген белгiленген үлгiдегi қызмет куәлiгi және мынадай бланкiлер:
      табиғатты қорғау заңнамасының сақталуын тексеру акт-нұсқамасы;
      табиғатты қорғау заңнамасының бұзылғандығы туралы хаттама;
      әкiмшiлiк құқық бұзушылық туралы iс жөнiндегi қаулы;
      экологиялық талаптарды бұза отырып жүзеге асырылатын шаруашылық қызметтi және өзге де қызметтi тоқтата тұру немесе тыйым салу туралы нұсқама;
      экологиялық талаптарды бұза отырып немесе экологиялық сараптаманың оң қорытындысынсыз жүзеге асырылатын объектiлердi салуды және пайдалануға берудi, шаруашылық және өзге де қызметтi қаржыландыруды тоқтату туралы нұсқама болуы қамтиды.

  3. Атмосфералық ауаны қорғау саласындағы
мемлекеттiк бақылауды жүзеге асырудың тәртiбi

      7. Мемлекеттiк инспектор Объектiге келгеннен кейiн тексерiлетiн объектiнiң тиiстi лауазымды тұлғасына қызмет куәлiгiн көрсетедi және ҚСАЕК-де тiркелген тексерудi тағайындау туралы актiнi тапсырады.

      8. Тексеру барысында мыналар:
      1) атмосфералық ауаға зиянды (ластайтын) заттар тастандыларына және оған зиянды физикалық әсер етуге берiлген рұқсаттарда белгiленген шарттардың сақталуы;
      2) атмосфералық ауаны қорғау стандарттарының, нормативтерiнiң, ережелерiнiң және өзге де талаптардың, оның iшiнде атмосфералық ауаны қорғау бойынша өндiрiстiк бақылауды жүргiзу құжаттамасының сақталуы;
      3) атмосфералық ауаға зиянды (ластайтын) заттар тастандыларының және зиянды физикалық әсер етуге тұрақты көздерi бар объектілердiң санитарлық-қорғау аймақтары режимiнiң сақталуы;
      4) атмосфералық ауаны қорғау жөнiндегi мемлекеттiк бағдарламалардың орындалуы;
      5) Қазақстан Республикасының атмосфералық ауаны қорғау саласындағы заңнамасы өзге де талаптарының сақталуы анықталады.

      9. Егер Объектiде қоршаған ортаның жағдайын өндiрiстiк бақылау жөнiндегi жұмыстарды орындайтын зертхана бар болса, онда мыналар:
      1) стандарттау, метрология және сертификаттау жөнiндегi уәкiлеттi мемлекеттiк орган куәлiгiнiң бар-жоғы бөлiгiнде аттестацияланған зертхананың құжаттамасы;
      2) өлшеу нәтижелерi бойынша есептiк құжаттаманың бар-жоғы, өндiрiстiк бақылау кестелерiнiң сақталуы және есепке алу журналының жүргiзілуi тексерiледi.

      10. Көлiк және өзге де жылжымалы құралдарды тастандылардың үлестiк нормативтерге сәйкестiгiн тексерудi жүзеге асыру кезiнде мыналар:
      1) улы заттардың құрамын және автокөлiк және өзге де жылжымалы құралдардың пайдаланылған газдарындағы түтiндiк деңгейiн тексеру үшiн бақылау-өлшеу жабдықтарының бар-жоғы, сондай-ақ осы аппаратуралардың мемлекеттiк тексеруден өткендiгi туралы сертификаттың бар-жоғы;
      2) улы заттардың шектi рұқсат етiлетiн құрамын және автокөлiк және өзге де жылжымалы құралдардың пайдаланылған газдарының түтiндiк деңгейiне тексеру жүргiзудi есепке алу журналының жүргізілуі;
      3) жоспарлы бiрiншi және екiншi мерзiмдi техникалық қызмет көрсету (TO-1, TO-2) уақытында бензинмен жұмыс iстейтiн двигательдi - 17.2.2.03 МЕМСТ бойынша автокөлiк құралдарының пайдаланылған газдарындағы улы заттардың шектi рұқсат етiлетiн құрамына және дизельмен жұмыс iстейтiн двигательдi - 21393 МЕМСТ бойынша автокөлiк құралдарының пайдаланылған газдарындағы шектi рұқсат етiлетiн түтiндiк деңгейiн тексерудiң жүргiзiлуi тексерiледi.

  4. Қауiпсiздiк техникасы

      11. Объектiнiң қызметiне тексеру жүргiзу кезiнде мемлекеттiк инспектор осы Объектiге арналған қауiпсiздiк техникасы мен өндiрiстiк санитария жөнiндегi жалпы, арнайы ережелер мен нұсқаулықтардың талаптарын орындайды.

  5. Тексеру нәтижелерiн ресiмдеу

      12. Тексеру нәтижелерiн ресiмдеу кезiнде мемлекеттiк инспектор қолданыстағы атмосфералық ауаны қорғау саласындағы нормативтiк құқықтық актiлермен белгiленген арнайы терминдер мен анықтамаларды ғана пайдаланады.
      Объектінi тексеру нәтижелерi бойынша мемлекеттiк инспектор атмосфералық ауаны қорғау саласындағы заңнама талаптарының сақталуын тeкcepу акт-нұсқамасын жасайды.
      Әкiмшiлiк құқық бұзушылық туралы заңнамаларға сәйкес мемлекеттiк инспектор:
      1) атмосфералық ауаны қорғау туралы заңнаманың бұзылғандығы анықталған жағдайда әкiмшiлiк құқық бұзушылық туралы хаттама жасайды және осы құқық бұзушылық бойынша қаулы шығарады;
      2) ерекше жағдайларда, көрсетiлген мерзiмде талап қою шағымы мiндеттi түрде сотқа ұсыныла отырып, экологиялық талаптарды бұза отырып жүзеге асырылатын жеке кәсiпкердiң немесе заңды тұлғаның қызметiн үш күннен аспайтын мерзiмге тоқтатады не тыйым салады. Бұл ретте қызметтi тоқтата тұру не тыйым салу туралы нұсқама сот шешiмi шығарылғанға дейiн қолданылады.
      Егер, шаруашылық және өзге қызметтiң объектiлерiн салу немесе пайдалану экологиялық талаптарды бұза отырып немесе мемлекеттiк экологиялық сараптаманың оң қорытындысынсыз жүзеге асырылса, мемлекеттiк инспектор "Атмосфералық ауаны қорғау туралы" Заңға сәйкес тиiстi қаржы-кредит ұйымдарына мұндай қызметтi қаржыландыруды тоқтату туралы нұсқама шығарады.

Об утверждении Правил организации и проведения государственного контроля в области охраны атмосферного воздуха

Постановление Правительства Республики Казахстан от 14 августа 2003 года N 815. Утратило силу постановлением Правительства Республики Казахстан от 15 ноября 2006 года N 1082.

      Сноска. Утратило силу постановлением Правительства РК от 15.11.2006 № 1082.

      В соответствии с Законом Республики Казахстан от 11 марта 2002 года "Об охране атмосферного воздуха" Правительство Республики Казахстан постановляет:

      1. Утвердить прилагаемые Правила организации и проведения государственного контроля в области охраны атмосферного воздуха.

      2. Настоящее постановление вступает в силу со дня подписания.

     
      Премьер-Министр
Республики Казахстан

  Утверждены
постановлением Правительства
Республики Казахстан
от 14 августа 2003 года N 815

Правила
организации и проведения государственного контроля
в области охраны атмосферного воздуха
1. Общие положения

      1. Государственный контроль в области охраны атмосферного воздуха (далее - Государственный контроль) направлен на соблюдение требований законодательства Республики Казахстан в области охраны атмосферного воздуха. Государственный контроль осуществляют центральный исполнительный орган Республики Казахстан в области охраны окружающей среды, его территориальные подразделения и местные исполнительные органы.

      При осуществлении государственного контроля центральный исполнительный орган и его территориальные подразделения в пределах своей компетенции взаимодействует с местными исполнительными органами, а также с комитетом государственного санитарного эпидемиологического надзора и подразделениями дорожной полиции.

      2. Местные исполнительные органы осуществляют государственный контроль в области атмосферного воздуха в пределах своей компетенции, установленной законодательными актами.

      3. Государственный контроль в области охраны атмосферного воздуха направлен на проверку объектов, имеющих источники выбросов вредных (загрязняющих) веществ в атмосферный воздух, в том числе передвижных (далее - Объекты).

      4. Государственный контроль в области охраны атмосферного воздуха осуществляется в форме проведения проверок.

      5. Периодичность проверок определяется действующим законодательством Республики Казахстан.

2. Порядок организации государственного контроля
в области охраны атмосферного воздуха

      6. Организация государственного контроля включает в себя:

      1) составление и утверждение в установленном порядке руководителем центрального исполнительного органа Республики Казахстан в области охраны окружающей среды рабочего плана проверки, включающего в себя перечень задач и вопросов по осуществлению проверки;

      2) регистрацию проверок Объектов в Комитете по правовой статистике и специальным учетам Генеральной прокуратуры Республики Казахстан (далее - КПССУ) и его структурных подразделениях по областям, городам Астаны и Алматы;

      3) подготовку бланков строгой отчетности и технических средств определения качественного и количественного состава вредных (загрязняющих) веществ в атмосферном воздухе, а также вредного физического воздействия на атмосферный воздух;

      4) государственный инспектор Центрального исполнительного органа в области охраны окружающей среды (далее - государственный инспектор) при проведении проверки имеет при себе акт о назначении проверки, зарегистрированный в КПССУ, служебное удостоверение установленного образца, выданное центральным исполнительным органом в области охраны окружающей среды и следующие бланки:

      акт-предписания проверки соблюдения природоохранного законодательства;

      протокола о нарушении природоохранного законодательства;

      постановления по делу об административном правонарушении;

      предписания о приостановлении или запрещении хозяйственной деятельности и иной деятельности, осуществляемой с нарушением экологических требований;

      предписания о прекращении финансирования строительства и эксплуатации объектов, хозяйственной и иной деятельности, осуществляемых с нарушением экологических требований или без положительного заключения экологической экспертизы.

3. Порядок осуществления государственного контроля
в области охраны атмосферного воздуха

      7. По прибытии на Объект государственный инспектор предъявляет соответствующему должностному лицу проверяемого объекта служебное удостоверение и вручает акт о назначении проверки, зарегистрированный в КПССУ.

      8. В ходе проверки устанавливаются:

      1) соблюдение условий, установленных разрешениями на выбросы вредных (загрязняющих) веществ в атмосферный воздух и на вредные физические воздействия на него;

      2) соблюдение стандартов, нормативов, правил и иных требований охраны атмосферного воздуха, в том числе документации ведения производственного контроля по охране атмосферного воздуха;

      3) соблюдение режима санитарно-защитных зон объектов, имеющих стационарные источники выбросов вредных (загрязняющих) веществ в атмосферный воздух и на вредные физические воздействия;

      4) выполнение государственных программ по охране атмосферного воздуха;

      5) соблюдение иных требований законодательства Республики Казахстан в области охраны атмосферного воздуха.

      9. Если на Объекте имеется лаборатория, выполняющая работы по производственному контролю за состоянием окружающей среды, то проверяются:

      1) документация аттестованной лаборатории, в части наличия свидетельства уполномоченного государственного органа по стандартизации, метрологии и сертификации;

      2) наличие отчетной документации по результатам измерений, соблюдение графиков производственного контроля и ведение журналов учета.

      10. При осуществлении проверок транспортных и иных передвижных средств на соответствие удельным нормативам выбросов проверяются:

      1) наличие контрольно-измерительного оборудования для проверки содержания токсичных веществ и уровня дымности в отработавших газах автотранспортных и иных передвижных средств, а также наличие сертификата о проведении государственной поверки данной аппаратуры;

      2) ведение журнала учета проведения проверок предельно допустимого содержания токсичных веществ и уровня дымности отработавших газов автотранспортных и иных передвижных средств;

      3) проведение во время планового первого и второго периодического технического обслуживания (ТО-1, ТО-2) проверок предельно допустимого содержания токсичных веществ в отработавших газах автотранспортных средств с бензиновыми двигателями - по ГОСТ 17.2.2.03 и предельно допустимого уровня дымности отработавших газов автотранспортных средств с дизельными двигателями - по ГОСТ 21393.

4. Техника безопасности

      11. При проведении проверки деятельности Объекта государственный инспектор выполняет требования общих, специальных правил и инструкций по технике безопасности и производственной санитарии для данного Объекта.

5. Оформление результатов проверки

      12. При оформлении результатов проверки государственный инспектор использует только те специальные термины и определения, которые установлены действующими нормативными правовыми актами в области охраны атмосферного воздуха.

      По результатам проверки Объекта государственным инспектором составляется акт-предписание проверки соблюдения требований законодательства в области охраны атмосферного воздуха.

      В соответствии с законодательством об административных правонарушениях государственным инспектором:

      1) в случае выявления нарушения законодательства об охране атмосферного воздуха составляется протокол об административном правонарушении и выносится постановление по данному правонарушению;

      2) в исключительных случаях, приостанавливается или запрещается деятельность индивидуального предпринимателя или юридического лица, осуществляемая с нарушением экологических требований на срок не более трех дней, с обязательным предъявлением в указанный срок искового заявления в суд. При этом предписание о приостановлении или запрещении деятельности действует до вынесения судебного решения.

      В случае, если строительство или эксплуатация объектов, хозяйственной и иной деятельности осуществляется с нарушением экологических требований или без положительного заключения государственной экологической экспертизы государственным инспектором, в соответствии с Законом "Об охране атмосферного воздуха" вносится в соответствующие финансово-кредитные организации предписание о прекращении финансирования такой деятельности.